Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
En storingen laten we achterwege: Een server storing bij homewizard kan je immers niet zelf oplossen, dus de bijbehorende slowchat "hij doet het niet, bij mij ook niet, bij mij nu wel, bij mij nog niet" is voor niemand interessant.
Wise enough to play the fool
Vervolg vraag. In het HW PIB topic en ongetwijfeld andere topics zie je dat mensen een bevestiging zoeken. Ligt het probleem lokaal en moet ik aan de slag? Of is het een HW kwestie en we wachten wel af. Die vraag wordt ongetwijfeld gesteld. HW kant, zeker niet op te lossen door tweakers. Hoe vang je dat af dan?teacher schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:34:
En storingen laten we achterwege: Een server storing bij homewizard kan je immers niet zelf oplossen, dus de bijbehorende slowchat "hij doet het niet, bij mij ook niet, bij mij nu wel, bij mij nog niet" is voor niemand interessant.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
HomeWizard heeft zelf geen statuspagina, maar er zijn wel specifiek hierop gerichte diensten zoals bijv. https://allestoringen.nl/storing/homewizard/. Is het een idee dat men daar kijkt?Devke schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:55:
[...]
Vervolg vraag. In het HW PIB topic en ongetwijfeld andere topics zie je dat mensen een bevestiging zoeken. Ligt het probleem lokaal en moet ik aan de slag? Of is het een HW kwestie en we wachten wel af. Die vraag wordt ongetwijfeld gesteld. HW kant, zeker niet op te lossen door tweakers. Hoe vang je dat af dan?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Simpel en doeltreffend. Ik kan hem ook opnemen in de TS. Gewoon proberen. Wie niet waagt......Taro schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:28:
[...]
HomeWizard heeft zelf geen statuspagina, maar er zijn wel specifiek hierop gerichte diensten zoals bijv. https://allestoringen.nl/storing/homewizard/. Is het een idee dat men daar kijkt?
Nieuwe topic is aangemaakt: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik heb dit topic even niet gevolgd. In mijn ogen een prima oplossing: nieuw HW topic gerelateerd aan alle niet batterij produkten en diensten, en een topic voor alleen de batterij.
Mooie verwijzing naar allestoringen! Een discussie over bv wat voor HW de definitie is van sluipverbruik, hoeft dan niet als een storing gezien te worden (dat is het namelijk ook niet), maar gewoon in een van de twee HW topics gevoerd worden.
Nog wel een kleine kanttekening. Ik zou beide topics trouwens onderbrengen onder DEI. Maar dat is wellicht meer persoonlijke voorkeur.
Mooie verwijzing naar allestoringen! Een discussie over bv wat voor HW de definitie is van sluipverbruik, hoeft dan niet als een storing gezien te worden (dat is het namelijk ook niet), maar gewoon in een van de twee HW topics gevoerd worden.
Nog wel een kleine kanttekening. Ik zou beide topics trouwens onderbrengen onder DEI. Maar dat is wellicht meer persoonlijke voorkeur.