• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:59
Taro schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:22:
[...]

Wat we zouden kunnen doen is editie #2 starten van het nieuwe topic, de topicstart actualiseren en uitbreiden met alle producten op de PiB na en in dat topic ook de storingen melden. Als de storingen op termijn teveel gaan overheersen kunnen we opnieuw overwegen dat alsnog af te splitsen.

Zo doen?
Kan me daar prima in vinden. P1 en kWh meter zijn een onderdeel van de PIB, dus het kan voorkomen dat deze daar ook besproken wordt. Zonder 1 van deze 2 hardware componenten geen PIB aansturing. Ik denk dat dit wel te bewaken is. Wat @Proton_ al aangaf. De lijntjes zijn soms wat minder hard te knippen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
En storingen laten we achterwege: Een server storing bij homewizard kan je immers niet zelf oplossen, dus de bijbehorende slowchat "hij doet het niet, bij mij ook niet, bij mij nu wel, bij mij nog niet" is voor niemand interessant.

Wise enough to play the fool

• Devke
teacher schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:34:
En storingen laten we achterwege: Een server storing bij homewizard kan je immers niet zelf oplossen, dus de bijbehorende slowchat "hij doet het niet, bij mij ook niet, bij mij nu wel, bij mij nog niet" is voor niemand interessant.
Vervolg vraag. In het HW PIB topic en ongetwijfeld andere topics zie je dat mensen een bevestiging zoeken. Ligt het probleem lokaal en moet ik aan de slag? Of is het een HW kwestie en we wachten wel af. Die vraag wordt ongetwijfeld gesteld. HW kant, zeker niet op te lossen door tweakers. Hoe vang je dat af dan?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Devke schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:55:
[...]

Vervolg vraag. In het HW PIB topic en ongetwijfeld andere topics zie je dat mensen een bevestiging zoeken. Ligt het probleem lokaal en moet ik aan de slag? Of is het een HW kwestie en we wachten wel af. Die vraag wordt ongetwijfeld gesteld. HW kant, zeker niet op te lossen door tweakers. Hoe vang je dat af dan?
HomeWizard heeft zelf geen statuspagina, maar er zijn wel specifiek hierop gerichte diensten zoals bijv. https://allestoringen.nl/storing/homewizard/. Is het een idee dat men daar kijkt?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vind dat iig een mooie link voor in de topicstart ;)

• Devke
Taro schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:28:
[...]

HomeWizard heeft zelf geen statuspagina, maar er zijn wel specifiek hierop gerichte diensten zoals bijv. https://allestoringen.nl/storing/homewizard/. Is het een idee dat men daar kijkt?
Simpel en doeltreffend. Ik kan hem ook opnemen in de TS. Gewoon proberen. Wie niet waagt......

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik heb dit topic even niet gevolgd. In mijn ogen een prima oplossing: nieuw HW topic gerelateerd aan alle niet batterij produkten en diensten, en een topic voor alleen de batterij.
Mooie verwijzing naar allestoringen! Een discussie over bv wat voor HW de definitie is van sluipverbruik, hoeft dan niet als een storing gezien te worden (dat is het namelijk ook niet), maar gewoon in een van de twee HW topics gevoerd worden.
Nog wel een kleine kanttekening. Ik zou beide topics trouwens onderbrengen onder DEI. Maar dat is wellicht meer persoonlijke voorkeur.
Pagina: 1 2 3 Laatste