Jouw binnenunits zorgen individueel voor 'vraag' aan de buitenunit, de buitenunit gaat dan 'iets' doen, maar er komt verder eigenlijk niks meer bij kijken. Behalve een hoop lastiger te sturen regelgedrag van de buitenunit natuurlijk. Wel of geen Melcloud, verschillende typen binnenunits, etc. dat maakt niet uit. Een airco is een vrij eenvoudig ding. Dat moet ook wel als je ziet hoe universeel zo'n ding inzetbaar is, er wordt wat ouderwets en beperkt gecommuniceerd.xeoMe schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:09:
[...]
Aklima gaf eerder aan dat dit niet relevant was en ik iets randoms kon invullen maar die vertrouw ik nu niet helemaal meer natuurlijk
Ik heb hier wel eens gezien dat als er iets 'geks' met of via de aansluiting waar de Wi-Fi module op zit gebeurt de binnenunit daar wel raar op kan reageren. Dus een los stekkertje of een gecrashte module zou ik altijd in het achterhoofd houden.
Waar Alklima wel gewoon gelijk in heeft (en daar zullen de meeste mensen naar vragen) is dat de capaciteit verdeelt wordt over de binnenunits (conform combinatietabel), dus als 1 unit een ruimte goed op temperatuur kan houden wil dat helemaal niks zeggen dat het ook nog lukt als je een 2e of 3e inschakelt, ookal zou je nog capaciteit over hebben zeg maar. Ook haal je niet altijd gegarandeerd het gespecificeerde maximale vermogen en in veel gevallen presteert het ook nog eens veel beter en alleen onder moeilijkere omstandigheden pas volgens specificatie. En als dat nou net het moment wanneer het mensen gaat tegenvallen (zodra het nog volgens specificatie werkt). Misschien is dat wat ze bedoelden en helpt dat met jouw vertrouwen 😉. Normaal gesproken zijn ze ook terughoudend met antwoorden richting consumenten, dat hebben ze denk ik ook het liefst via hun dealernetwerk en dus jouw installateur.
[ Voor 6% gewijzigd door kimjansen op 30-12-2025 13:40 ]
Speed kills, but beauty lives forever...
. Deze zitten vaak met een klemmetje op zijn plek geklikt, maar wissel je makkelijk om zonder aan de bedrading te hoeven zitten.
:strip_exif()/f/image/WhUbfkzqVFSWkgYuNyGs2KxH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mtg7YcgPClEC0W6IDHt391Az.jpg?f=fotoalbum_large)