Ik vertrouw er toch echt niet meer op: https://nos.nl/artikel/2623062-overbelast-stroomnet-bibliotheek-utrecht-zet-roltrap-stil En dan is het zomer met nog veel zonnestroom.jimh307 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:35:
[...]
Nou, ik heb wel eens een corrupt geraakte SSD (toen nog Sata) gehad door stroomuitval. Het zal wel pech zijn geweest, maar ik ben niet zo bang voor stroomuitval en ik wil het ook niet aandikken en het zal wel los lopen. Ik mag het toch benoemen want met een overvol net is de kans groter en dit wil niet zeggen dat het zomaar gebeurt of vaak. In alle gevallen werd het snel weer opgelost. Ik heb geen noodpakket in huis en ik vertrouw gewoon op het stroomnet. Paniek zaaien is dan ook geheel mijn bedoeling niet![]()
Blikseminslag gebeurt zelden en je leest het nog wel eens in het nieuws, maar van de miljoenen woningen in Nederland zijn er maar een paar die pech hebben; kans is heel klein.
Je huis kan wellicht wat afkoelen bij een storing, maar we hebben jassen en een sierradiator is niet meteen koud, maar zal nog lang warmte afgeven.
Heb nog 3m3 hout liggen dus dan de houtkachel maar weer aan bij nood. Maar nu weer ontopic en genieten van de koelte van onze L/L.
:strip_exif()/f/image/x1fTZW5nF1RLPf3W4yp6PPPj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5FCQ9puw5FLVNzd180pm4jle.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kpvRLXwgFoZABvwgsgw1lEvZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RLdvxIt0v3W5nhAb5gxpTxGa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VIkcJJx2r84U3qKO5VOQSezC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IEP2jPLGxJR9xiOlCHOOoytM.png?f=fotoalbum_large)

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nw7ihL0Mdoj1bQQmTT5ICqRM.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Sbheaapp9REwmAjvJEJncFsn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/d6erauxHommBgE8g6B5k6Z8w.jpg?f=fotoalbum_tile)