Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Riiccka
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 03-07 13:35
Nog een project voor de model 3 afgerond. Door de vaste hoofdsteun van de Model 3 kunnen DVD-schermpjes of tablethouders niet worden gemonteerd op de achterkant van de stoelen. Deze is voor iedereen die de aankomende weken ook op reis gaat met de Model 3 & kinderen op de achterbank heeft:

Ik heb 2 simpele tablethouders gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/...tc/9200000096384629/?s2a=

Zakje holle wand pluggen bij de praxis:
https://www.praxis.nl/ger...-4-x-45mm-5-stuks/5364317

Met een tangetje de haak van de plug een stukje verder openmaken. Dan kan je de haak van de plug tussen de hoofdsteun en de stoel (de hoofdsteun zit vast maar de bekleding loopt niet door) om de pinnen van de hoofdsteun haken. Vervolgens deel 1 van de tablethouder (de bevestigingsmaterialen die erbij zitten kan je weggooien behalve de dopjes) vastdraaien met het ringetje en het boutje dat bij de plug zit. Dopje erop en deel 2 van de ipadhouder erop zetten. Twee simpele lightning to usb opladers in het zwart naar de USB poorten tussen de voorstoelen en stream Netflix 12 uur lang tot je in Zuid-Frankrijk aankomt :)

Thumbs-up naar een post van een tijdje gelden op TMC voor het idee.

[Voor 11% gewijzigd door Riiccka op 29-06-2020 13:31]

SR+ | Black | Black

• wootahH
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:59
Dennismatt schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:41:
Heeft er iemand al zonneschermen voor de achter zijramen gevonden? Zelfs op ali kan ik niets vinden.
Of zijn er toch universele die passen op deze ramen?
Ik zag laatst op ali wel zoiets waarbij stond voor model 3 (kan hem nu niet meer terugvinden). Mogelijk past deze ook wel gewoon. Weet alleen niet of het echt goed houdt met tape en zon plugje. https://a.aliexpress.com/_dSstfQI

[Voor 3% gewijzigd door wootahH op 29-06-2020 13:33]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:48
@Riiccka als je de plastic achterplaat van de voorstoelen losmaakt, kun je eenvoudig de hoofdsteunen ook loshalen/omhoog doen en hoef je niet zo te tobben...

• Riiccka
MasterMaceMichu schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:56:
@Riiccka als je de plastic achterplaat van de voorstoelen losmaakt, kun je eenvoudig de hoofdsteunen ook loshalen/omhoog doen en hoef je niet zo te tobben...
Ah ook een goede tip maar dan blijft wel altijd die hoofdsteun omhoog staan denk ik - vind ik niet zo mooi.

SR+ | Black | Black

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:48
Nee, die kun je daarna weer omlaag doen. Maar jouw methode werkt ook! ;)

• j1990
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17:16
Ik ben even benieuwd..

Over een paar weekjes willen we gaan kamperen in Frankrijk met onze model 3. Zijn er hier mensen die hun auto gewoon aan de 'campingpaal' bij je plek hangen met de blauwe stekker? Of is dit not done vanwege het vele stroom dat de auto verbruikt?

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:29
j1990 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:39:
Over een paar weekjes willen we gaan kamperen in Frankrijk met onze model 3. Zijn er hier mensen die hun auto gewoon aan de 'campingpaal' bij je plek hangen met de blauwe stekker? Of is dit not done vanwege het vele stroom dat de auto verbruikt?
Je moet navragen wat je kunt trekken van de paal, anders klappen de stoppen eruit en heb je boze buren. Ik neem aan dat het een gemeterde paal is, dan betaal je gewoon voor het gebruik.

• Riiccka
Ik ben even benieuwd..

Ik denk dat ik dat wel ga doen als er geen laadpaal in de buurt van de camping is... wel even overleggen met de campingeigenaar denk ik (en goed kijken hoeveel ampere het stroomkastje heeft en de auto lager instellen).

SR+ | Black | Black

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:11
Ik ben even benieuwd..

vorig jaar bij ons op de camping, had de buurman een model3 gewoon via de schuko aangesloten. dit wel in overleg met de campingeigenaar, maar die vond het prima.

Dank u kan in het frans klinken als "dans la cul"

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-07 17:17
-Jaap-io schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:15:
[...]

vorig jaar bij ons op de camping, had de buurman een model3 gewoon via de schuko aangesloten. dit wel in overleg met de campingeigenaar, maar die vond het prima.
Ik neem aan dat je dan wel bij moet betalen? Ik weet niet hoe dat normaal werkt op een camping?

• Riiccka
Vorig jaar stond bij ons op de camping iemand ook aan de schuko. Hij had het gevraagd aan de campingeigenaar en die vond het prima, de plek was inclusief stroom dus van de camping hoefde er niet extra betaald te worden. Hij heeft zelfs een paar dagen met een verlengsnoer bij de receptie aan de stroom gehangen omdat die meer stroom leverde...

SR+ | Black | Black

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:11
Sunri5e schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Ik neem aan dat je dan wel bij moet betalen? Ik weet niet hoe dat normaal werkt op een camping?
hij had aangeboden iets extra's te betalen, maar volgens mij was dat niet nodig.
dus in goed overleg is er een hoop mogelijk 😉

Dank u kan in het frans klinken als "dans la cul"

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:14
MtC schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:42:
[...]

"snelle" updates betekent dat je eerder en minder geteste updates ontvangt. Vergelijk het met MS Insider fast. "Traag" betekent dat je (in principe) stabielere updates ontvangt.

Uiteraard heb je helemaal gelijk dat je de auto moet kunnen vertrouwen, maar een kabel die niet wil loskomen, brengt (zoals je zelf al cynisch opmerkt) natuurlijk ook geen mensen in gevaar.

Vervelend is het wel.
Je leest niet :)

"Staan nu weer op snel", juist omdat ik denk dat het een bug is sinds de laatste update. Nu kan ik daar een foutje maken, maar jij doet aannames.. Die niet kloppen :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

• jspr360
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-07 18:17
Recci schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde! Zie mijn post een stukje omhoog. Ik heb een service request ingeschoten en ben benieuwd waar ze mee komen. Autopoetsen is m'n hobby, maar met wat poets ga je deze diepe krassen er niet uit poetsen helaas.
Remz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:36:
Heeft iemand tips om de chromen trim rondom het raam te herstellen?
Bij mij zijn er meerdere krasjes in gekomen toen het raam over de trim heen ging bij het sluiten van de deur.
Tesla Service is aan het onderzoeken of de controle module vervangen moet worden, aangezien dit eigenlijk niet had moeten gebeuren. Echter geven ze aan dat ze gevolgschade niet herstellen.

Dus of ik moet ~250 euro betalen voor een nieuwe chromen trim, of misschien valt het te herstellen middels een goedje zoals Chemical Guys Light Metal Polish. Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft, voordat ik wat ga aanschaffen en mogelijk de schade alleen erger maak.

Omdat een foto meer zegt dan woorden: [Afbeelding]
Zijn er nog updates over het herstellen van de chromen lijsten door Tesla?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03-07 22:07
jspr360 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:04:
Zijn er nog updates over het herstellen van de chromen lijsten door Tesla?
Die van mij is gratis hersteld door Tesla na wat druk vanuit de leasemaatschappij.

• Autopilot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 02-07 23:36
Ligt het aan mij of reageert de knipperlicht aanwijzer soms niet meer?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Autopilot schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:26:
Ik heb dat ook al een tijdje.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Autopilot schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:26:
Heb ik hier ook soms, zeg in 1 van de 10 gevallen. Wel vervelend idd.

Mijn LinkedIn!

• Inspired
  • Nu online
Ik ook. :) Weet alleen niet of de knipper het ook echt niet doet, of alleen de indicatie in de auto. Als dat eerste het geval is dan is het toch wel redelijk gevaarlijk.. en kans op boetes. Denk dat oom agent ons niet gaat geloven. Wel wat "onhandig" dat we ook al bugs krijgen in de basic functies van de auto. :|

[Voor 15% gewijzigd door Inspired op 29-06-2020 18:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Floor-is schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Je leest niet :)

"Staan nu weer op snel", juist omdat ik denk dat het een bug is sinds de laatste update. Nu kan ik daar een foutje maken, maar jij doet aannames.. Die niet kloppen :)
Volgens mij doet die toggle ook niks. Ik heb hem op advanced staan en heb de laatste fw nog niet bijvoorbeeld. En jij kreeg hem met standard wel. Het zou iets uitmaken als je FSD hebt, dat je dan eerder nieuwe zaken krijgt. Maar ik vraag me af of het echt wat doet. Ze zetten een update klaar in batches voor VINs. Hoe de toggle in de auto staat boeit niet veel lijkt me dan. Maar misschien gaan ze er nog eens iets mee doen, dat zou kunnen.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:00
Even een update over het niet kunnen bellen (geen geluid).
Had toevallig net de radio aan en hij deed het niet. Toen overgestapt naar spotify en 2 minuten later weer gebeld en hij deed het prima.
Ik ga een verband zien ;) !

• Inspired
  • Nu online
Smobbo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:20:
Had toevallig net de radio aan en hij deed het niet. Toen overgestapt naar spotify en 2 minuten later weer gebeld en hij deed het prima.
Bij mijn vrouw komt het door de Watch 5. Die in flight mode en ze heeft geen issues. Ik heb alleen af en toe issues. Heb zelf een Watch 4. Wellicht dat mijn issues ook niet door de Watch komen. Dunno. Blijft gek.

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02-07 13:17
Smobbo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:20:
Hier hetzelfde, super iritant

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Mackeessie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16:16
Vraagje: kan je FSD uitproberen voor een paar dagen of is kopen direct definitief ?

• Shattering
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:30
Mackeessie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:05:
Vraagje: kan je FSD uitproberen voor een paar dagen of is kopen direct definitief ?
Er is spijtig genoeg geen FSD trial! Direct kopen dus ;). Ik twijfel ook nog altijd of ik ‘m wil ..

• MrScratch
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:45

MrScratch

I am rubber, you are glue

Shattering schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:28:
[...]

Er is spijtig genoeg geen FSD trial! Direct kopen dus ;). Ik twijfel ook nog altijd of ik ‘m wil ..
Ik ga volgende week roadtrip doen naar Munchen, Innsbruck, Wenen, Leipzig, Hamburg en weer terug. Dan kan ik eindelijk testen of het wat toevoegt dat FSD. Laat jullie weten hoe het bevalt, oke?

Look behind you! A three headed monkey!

• Inspired
  • Nu online
Volgende week is FSD al 1k duurder als het goed is. :)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Een mooie oplossing is er niet volgens mij. Gewoon een niet al te grote zuignap versie kan wel lijkt me?
Of juist een hele grote en de onderzijde over de deur heen laten steken. Meestal zijn die dingen flink flexibel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:38
Is er toevallig iemand anders die al zo'n 11 t/m 14% capaciteit mist van zijn batterijpakket? Mensen die al langer hier meelezen weten het al, maar ik ben nog steeds met Tesla bezig.

Binnekort ga ik nog een keer terug voor alleen de batterij. Volgens mijn eigen berekeningen is het 12.86% capaciteitsverlies (best-case). De auto zelf met ScanMyTesla zegt -10.9% welke ik sinds wij de auto hebben al praktisch mee hebben te doen...

Officieel heeft de SR+ 54.5 kWh bruto, klik

Afgelopen afspraak hebben ze mijn tweede punt strategisch overgeslagen en alleen naar een vibrerend geluid gekeken linksvoor. (Zelfde geluid als Bjorn Nyland laatst in video had bij sommige stukken wegdek)

Zie ook reddit:
https://www.reddit.com/r/...adation_got_it_like_that/\

*Batterij temp is hier nog niet geupdatye en staat op default waarde o.i.d.

[Voor 10% gewijzigd door Stef87 op 01-07-2020 00:52]

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
@Stef87 vervelend dat er nog weinig voortgang in zit. Hoe gaat Tesla tegen de tijd dat auto’s rond de 30% degradatie zitten aantonen dat dit wel/niet zo is? Ze moeten in 1 minuut toch een report kunnen genereren? Andere SeC wellicht proberen? Het is ook een kwestie van geluk en de juiste persoon treffen voor mijn gevoel.

Blijft lastig. Je kunt hem gaan mishandelen maar goed, weet niet het snel het dan gaat. (Altijd tot 100% laden, zoveel mogelijk SuCen en zoveel mogelijk plank “gas”.)

Geluid wel opgelost? Bij mij was het de wielkasbekleding die vanaf 60/70 tegen het plaatwerk begon te tikken. Hebben ze in Duiven snel opgelost.

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:19

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik heb sinds gisteren mijn Tesla, geweldig! Rijd super en alle functies lijken goed te werken.

Een vraagje: ik heb hem gisteren naast mijn huis geparkeerd, wifi verbinding is er maar de game update die klaar staat begint hij niet aan...is dit normaal?

Tevens heeft hij vannacht ruim 20km verloren (heb Sentry Mode aan) software versie is: v10.2 (2020.20.12) dit lijk me ook erg veel of niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:59
Nutterd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:42:
Ik heb sinds gisteren mijn Tesla, geweldig! Rijd super en alle functies lijken goed te werken.

Een vraagje: ik heb hem gisteren naast mijn huis geparkeerd, wifi verbinding is er maar de game update die klaar staat begint hij niet aan...is dit normaal?

Tevens heeft hij vannacht ruim 20km verloren (heb Sentry Mode aan) software versie is: v10.2 (2020.20.12) dit lijk me ook erg veel of niet?
Dacht dat sentry zo'n 1.5km per uur is.

@Stef87 hoeveel km geeft die aan bij 90%?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online

Welke game update? Je hebt de voorlaatste versie, daar zitten de meeste auto's nog op. Tesla zet de updates in batches klaar voor bepaalde VINs. Kwestie van wachten. Lijkt er ook op dat de deployment van 2020.24.6.1 even stil gevallen is. Zie ook; https://www.teslafi.com/firmware.php

Overigens zit er in 2020.24.6.1 (gelukkig) een keer wat anders dan game updates. :)
  • Traffic Light and Stop Sign Control (Beta)
  • Driving Visualization Improvements
  • Backup camera improvements
  • Dashcam Improvements
  • Supercharger Improvements
  • Pay Per Use Supercharging
  • TuneIn Improvements
  • Walk-Away Door Lock Improvements
  • On-Route Battery Warmup
  • New language support
  • Cabin Camera
Sentry zou nu rond de 160Watt moeten zitten tegenwoordig. Dat is dus iets meer dan 1 kilometer rated range per uur. Wellicht ook nog wat met de app gespeeld waardoor de auto wakker geworden is?

[Voor 7% gewijzigd door Inspired op 30-06-2020 08:59]

• wgdejong99
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-07 15:01

Sentry Mode gebruikt veel energie, 20km in een nacht is niet abnormaal is mijn ervaring. Zonder Sentry Mode verlies ik 2 a 3 km per nacht.

[Voor 24% gewijzigd door wgdejong99 op 30-06-2020 09:25]

• DaCoTa
Niet dat je het niet mag doen hoor, maar waarom heb je Sentry aan als de auto bij je huis staat?

Persoonlijk gebruik ik sentry alleen als de auto op verlaten parkeerterreinen staat, of soms in krappe parkeergarages.

• ggvanleeuwen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17:22
Onze vorige auto’s zijn allemaal bij ons in de straat aangereden terwijl ze geparkeerd stonden. 1 meteen Total loss zonder briefje. Andere een flinke deuk en krassen in de deur ook zonder briefje. Sentry mode is dus in sommige wijken een must op straat.

• wgdejong99
ggvanleeuwen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:57:
Onze vorige auto’s zijn allemaal bij ons in de straat aangereden terwijl ze geparkeerd stonden. 1 meteen Total loss zonder briefje. Andere een flinke deuk en krassen in de deur ook zonder briefje. Sentry mode is dus in sommige wijken een must op straat.
Sentry Mode kost 5 tot 6 Kw per 24 uur. Als je publiek laadt tegen 0.34 c/kw dan kost het per dag dus 2 euro.

Per jaar dus ruim 700 euro om Sentry Mode aan te houden.

Neem dat in overweging of het nog steeds nut heeft om dit aan te houden :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-07 14:15
wgdejong99 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:31:
[...]

Sentry Mode kost 5 tot 6 Kw per 24 uur. Als je publiek laadt tegen 0.34 c/kw dan kost het per dag dus 2 euro.

Per jaar dus ruim 700 euro om Sentry Mode aan te houden.

Neem dat in overweging of het nog steeds nut heeft om dit aan te houden :)
Als de leasemij jouw brandstof betaalt en je een wat hoger eigen risico hebt is dat zeer zeker de moeite. Als je bijtellingskorting kwijtraakt door een total-loss wil je dat wel graag op iemand kunnen verhalen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Nutterd

Nutterd

DaCoTa schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Niet dat je het niet mag doen hoor, maar waarom heb je Sentry aan als de auto bij je huis staat?

Persoonlijk gebruik ik sentry alleen als de auto op verlaten parkeerterreinen staat, of soms in krappe parkeergarages.
Geen idee eigenlijk, hij staat gewoon op de oprit dus in principe is het niet nodig...maar ik mag de auto pas in augustus gebruiken officieel (GVD) en dacht probeer hem aan te laten staan...maar denk dat ik hem dan inderdaad uit zet.

• Stef87
wootahH schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Dacht dat sentry zo'n 1.5km per uur is.

@Stef87 hoeveel km geeft die aan bij 90%?
Staat eigenlijk op procent normaal, maar bij 90% = 307km. (Als je rated bedoelde)

@Inspired zal ik ook eens naar kijken de wielkasten.

[Voor 13% gewijzigd door Stef87 op 30-06-2020 11:55]

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Stef87 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Staat eigenlijk op procent normaal, maar bij 90% = 307km. (Als je rated bedoelde)

@Inspired zal ik ook eens naar kijken de wielkasten.
Dit issue had ik; YT - Tesla Model 3 - Rattling Noise Dashboard Vibration Rattle

Als je wat tikt hoor je hetzelfde geluid, als je dit issue hebt dan. De monteur in Duiven wist het eigenlijk meteen en liet me dit horen door zelf er wat tegen aan de tikken. Daarna deze YT gevonden met de beschrijving van het issue. Heb nu echter een andere flinke kraak. Daarvoor moet echter een gedeelte van de ophanging vervangen worden. Twee weken geleden geconstateerd maar onderdeel komt pas eind julie binnen. :|

[Voor 4% gewijzigd door Inspired op 30-06-2020 12:11]

• Shattering
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:30
MrScratch schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Ik ga volgende week roadtrip doen naar Munchen, Innsbruck, Wenen, Leipzig, Hamburg en weer terug. Dan kan ik eindelijk testen of het wat toevoegt dat FSD. Laat jullie weten hoe het bevalt, oke?
Graag, ik ben benieuwd! Amuseer je!

• Mackeessie
Net de upgrade naar FSD gedaan.
Ik kreeg een bevestiging mail met de volgende tekst:

'De upgrade zal worden uitgevoerd wanneer uw auto in de parkeerstand staat. Dit kan enkele uren duren. We raden u aan verbinding te maken met wifi of een hotspot om de upgrade sneller uit te voeren.

48 uur na aankoop is geen restitutie voor upgrades mogelijk. Een restitutie kan slechts één keer per upgrade worden aangevraagd. Upgrades die samen zijn aangeschaft, worden samen volledig gerestitueerd."

Het lijkt er dus op dat je 48 uur de tijd hebt om de upgrade terug te draaien.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
Zou beter zijn als het 48 uur na update is.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Inspired
  • Nu online
Mackeessie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:33:
Net de upgrade naar FSD gedaan.
Ik kreeg een bevestiging mail met de volgende tekst:

'De upgrade zal worden uitgevoerd wanneer uw auto in de parkeerstand staat. Dit kan enkele uren duren. We raden u aan verbinding te maken met wifi of een hotspot om de upgrade sneller uit te voeren.

48 uur na aankoop is geen restitutie voor upgrades mogelijk. Een restitutie kan slechts één keer per upgrade worden aangevraagd. Upgrades die samen zijn aangeschaft, worden samen volledig gerestitueerd."

Het lijkt er dus op dat je 48 uur de tijd hebt om de upgrade terug te draaien.
Klopt. Staat ook wel op de site; https://www.tesla.com/nl_NL/support/upgrades?redirect=no

• Mackeessie
@kdeboois
De upgrade staat er direct op, systeem herstart direct en daarna is de upgrade gedaan.

• svdgraaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:33
Je mag inderdaad binnen 48h cancelen, maar daarna mag je een jaar lang niet meer aanschaffen (als ik het me goed herinner).

Ik heb de FSD upgrade 2 weken geleden gekocht, een paar flinke ritten mee gereden, en is dan echt erg fijn. Mijn grootste euvel (na wisselen van rijstrook, autosteer eraf) is nu ook verleden tijd. Heerlijk!

P AWD Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
Mackeessie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:17:
@kdeboois
De upgrade staat er direct op, systeem herstart direct en daarna is de upgrade gedaan.
Ik las enkele uren en WiFi om te versnellen. Dan moet je wel met goed bereik ergens staan. Dus zou netjes zijn om dat als tijdstart voor de 48 uur te nemen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:27

PEPPI

Informatiemanager

kdeboois schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Ik las enkele uren en WiFi om te versnellen. Dan moet je wel met goed bereik ergens staan. Dus zou netjes zijn om dat als tijdstart voor de 48 uur te nemen.
Dat vond ik ook heel opmerkelijk.

Misschien dat ze dat erbij zetten, voor de gevallen waarbij de software van de auto niet 'up to date' is.
Toen ik 5 tot 10 minuten na aanschaf in de auto stapte - om het binnen bereik van mijn WIFI te gaan zetten - was het al geregeld. De auto stond een paar honderd meter van huis, dus dat moet over 4G zijn geweest.

There's no place like 127.0.0.1

• Nutterd

Nutterd

Hier ben ik weer, ik heb de Sentry mode aanstaan...en had 4 meldingen dat er iets mis was gebeurd bij de auto. nu dacht ik dat mooi terug te kunnen kijken maar hij heeft 4 filmpjes die hij niet afspeelt in de auto en niet af te spelen is op een laptop terwijl hij toch in .MP4 is opgenomen.

ik heb de HDD geformateerd via een Macbook en hij pakt hem ook in de auto (sentry mode-icoontje brand met een rood puntje). ik heb gegoogled maar kan ook niet echt info vinden.

/edit: een filmpje gisteren deed het zonder problemen

/edit2: verkeerde topic gepost

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:01

ChillPascal

In the end...

Nutterd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:15:
Hier ben ik weer, ik heb de Sentry mode aanstaan...en had 4 meldingen dat er iets mis was gebeurd bij de auto. nu dacht ik dat mooi terug te kunnen kijken maar hij heeft 4 filmpjes die hij niet afspeelt in de auto en niet af te spelen is op een laptop terwijl hij toch in .MP4 is opgenomen.

ik heb de HDD geformateerd via een Macbook en hij pakt hem ook in de auto (sentry mode-icoontje brand met een rood puntje). ik heb gegoogled maar kan ook niet echt info vinden.

/edit: een filmpje gisteren deed het zonder problemen

/edit2: verkeerde topic gepost
Over welke HDD hebben we ‘t? Ik ben afgelopen week geswitched van een USB-drive naar een SSD. Wat een verademing!

Ik verwacht dat dit voor jou de problemen ook oplost.

• Nutterd

Nutterd

ChillPascal schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:32:
[...]

Over welke HDD hebben we ‘t? Ik ben afgelopen week geswitched van een USB-drive naar een SSD. Wat een verademing!

Ik verwacht dat dit voor jou de problemen ook oplost.
Samsung T5 op aanraden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jovanbff
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14:31
Inspired schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Dit issue had ik; YT - Tesla Model 3 - Rattling Noise Dashboard Vibration Rattle

Als je wat tikt hoor je hetzelfde geluid, als je dit issue hebt dan. De monteur in Duiven wist het eigenlijk meteen en liet me dit horen door zelf er wat tegen aan de tikken. Daarna deze YT gevonden met de beschrijving van het issue. Heb nu echter een andere flinke kraak. Daarvoor moet echter een gedeelte van de ophanging vervangen worden. Twee weken geleden geconstateerd maar onderdeel komt pas eind julie binnen. :|
Jaaaa!!! Mijn dank is groot!

Wel bummer dat de mobiele service van laatst dit niet wist, die kwam hier exact voor. Weer paar weken wachten dan maar

[edit] te vroeg gejuicht afspraak plannen kan niet. Enig idee hoe ze dit gefixed hebben zodat ik het zelf kan doen?

[Voor 6% gewijzigd door Jovanbff op 30-06-2020 19:23]

• Inspired
  • Nu online
Nutterd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Je zou hem anders eens kunnen formateren in de auto zelf. Dat kan tegenwoordig ook.

@Jovanbff volgens mij gewoon wat pur erachter. Maar ben er verder niet bij geweest was was in een SeC. Anders gewoon morgen even proberen een afspraak te maken? Jij hebt een MY20? Of nog MY19? Zou toch verwachten dat ze dit soort vaker voorkomende issues oplossen in nieuwere modellen.

[Voor 38% gewijzigd door Inspired op 30-06-2020 19:24]

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:01

ChillPascal

In the end...

Nutterd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Ah, dan heb je reeds een SSD en geen HDD. Toevallig maak ik zelf ook gebruik van de T5 en heb geen problemen.

Wellicht zoals hierboven ook geadviseerd wordt de SSD eens te formateren vanuit de auto zelf.

• Nutterd

Nutterd

Dat zag ik net ook staan maar helpt ook niet helaas

• Stef87
Inspired schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Zal het eens proberen op te nemen. Hoogstwaarschijnlijk een ander geluid. Is vooral bij lage snelheden en slecht wegdek.

Zit tussen klapperen en trillen in. Als ik op dashboard duw LV in de hoek, lijkt het weg te gaan

Tesla SeC kon niets vinden en heeft gevraagd opname te maken. (Ga ik doen, maar eerst de batterij gefixt krijgen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:09
@Stef87 Ik herken dat wel.. tussen de 20/40 km/u hoor ik een soort geratel vanuit mijn dashboard.. als ik harder ga rijden gaat het weg en na een tijdje komt het ook niet meer terug.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:32
Lukt het jullie om een service afspraak in te plannen via de app? Ik krijg al dagenlang een error aan het einde.

• lampie1969
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:01
dedominee schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:43:
Lukt het jullie om een service afspraak in te plannen via de app? Ik krijg al dagenlang een error aan het einde.
hier hetzelfde

• Inspired
  • Nu online
Ik heb het vandaag nog gedaan. Soms krijg ik wel ff een volledig wit scherm maar app afsluiten en opnieuw proberen en dan lukte het me wel. Heb op 4G wel vaker issues, geen idee waarom. Op WIFI gaat het beter.

• dedominee
Ik krijg elke keer dit:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
@dedominee anders morgen even bellen/mailen met een SeC om een afspraak te plannen.

• dedominee
Thanks, ga ik doen. Meteen even vragen hoe het kan dat ik wel Netflix kan kijken maar geen satelliet beelden kan zien of file info.

• Inspired
  • Nu online
dedominee schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:05:
Thanks, ga ik doen. Meteen even vragen hoe het kan dat ik wel Netflix kan kijken maar geen satelliet beelden kan zien of file info.
Op LTE (dus zonder WIFI/hotspot) heb je wel Netflix/Spotify? Maar geen file info/satelliet beelden? Dat is wel gek. Je hebt uberhaupt de optie niet om naar die view te gaan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eric_nl
  • Laatst online: 08:30
@Stef87@ex87

Ik heb die vibratie ook links voor ter plaatse van de speaker (niet zoals in het YT filmpje), bij rijden over oneffen wegdek. Het is een hoogfrequente vibratie, alsof er een kunststof kapje meetrilt met het wegdek. Als ik mijn hand op het speakerrooster leg is het geluid meteen weg.

Afgelopen vrijdag voor bij SeC Eindhoven geweest, maar die dag trad het dus niet op. Ik ben benieuwd als iemand van jullie uitvindt wat het is.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• dedominee
Inspired schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Op LTE (dus zonder WIFI/hotspot) heb je wel Netflix/Spotify? Maar geen file info/satelliet beelden? Dat is wel gek. Je hebt uberhaupt de optie niet om naar die view te gaan?
Dat klopt idd. Netflix en Spotify doen het wel op LTE, maar geen toggle voor satelliet view en ook geen gekleurde lijntjes in de navigatie bij files. Erg apart.

• Teslalrp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17:59
Ik heb een paar maanden geleden de auto voor service gebracht voor windgeruis bovenkant bestuurderszijde. Het raammechanisme (motor) is bij beide voordeuren vervangen. Het windgeruis nog steeds niet weg. Het is een veelgehoord probleem. Gisteravond met veel wind echt hinderlijk. Met muziek hard wordt het nog enigszins beperkt

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:09
eric_nl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:13:
@Stef87@ex87

Ik heb die vibratie ook links voor ter plaatse van de speaker (niet zoals in het YT filmpje), bij rijden over oneffen wegdek. Het is een hoogfrequente vibratie, alsof er een kunststof kapje meetrilt met het wegdek. Als ik mijn hand op het speakerrooster leg is het geluid meteen weg.

Afgelopen vrijdag voor bij SeC Eindhoven geweest, maar die dag trad het dus niet op. Ik ben benieuwd als iemand van jullie uitvindt wat het is.
Mijn speaker kan het niet zijn: Mijn deur (links voor waar ik het ook hoor) is al 2x vervangen voor iets anders :D

Er zit een klepje boven je linker voet (lastig uit te leggen) en bij veel mensen zit die los, ik vermoed dat het bij mij ook dat klepje is maar ben te lui geweest om er wat aan te doen.

Zie ook: https://insideevs.com/fea...el-3-fix-rattles-squeaks/

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:11
Wellicht even je VIN nummer verbergen, geen idee wat kwaadwillenden ermee kunnen maar better safe than sorry ;)

• eric_nl
  • Laatst online: 08:30
ex87 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Mijn speaker kan het niet zijn: Mijn deur (links voor waar ik het ook hoor) is al 2x vervangen voor iets anders :D

Er zit een klepje boven je linker voet (lastig uit te leggen) en bij veel mensen zit die los, ik vermoed dat het bij mij ook dat klepje is maar ben te lui geweest om er wat aan te doen.

Zie ook: https://insideevs.com/fea...el-3-fix-rattles-squeaks/
Het is niet mijn deurspeaker, maar die in het dashboard, onder het rooster bij de voorruit.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• guardi1337
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 03-07 23:25
MasterMaceMichu schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:56:
Is het niet andersom, eerst de hoofdsteun omhoog en het gevolg is dat die achterplaten loskomen ? Zie YouTube: YouTube (wel een oudere M3, wellicht is er wat veranderd)

Misschien dat ze net niet hoog genoeg hoeven en dat die achterplaat net blijft zitten.. maar denk dat ik ook maar ff langs de praxis ga.

• Stef87
eric_nl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:13:
@Stef87@ex87

@ex87

Ze hebben bij mij al preventief papier ergens tussen gepropt (haha echt) wat isoleren werd genoemd..

Helaas is het geluid nog. Bij speaker rooster of bovenste stuk dashboard duwen en het lijkt te stoppen.

(Ook nog een kan dat het komt doordat mijn stuur door mobiele service is vervangen i.v.m. Afbladderend kunstleder, daar iets mist van een schroefje van een kapje, die meneer was een inbusdop vergeten kwam ik later achter)

• Inspired
  • Nu online
@dedominee wat geeft de auto aan als je naar Software gaat in de auto? Onder autopilot info staat welk type connectivity je auto nu heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Hatsjoe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:35:
[...]

Wellicht even je VIN nummer verbergen, geen idee wat kwaadwillenden ermee kunnen maar better safe than sorry ;)
Je VIN staat aan de buitenkant van je auto op het raam, dus dat zal wel loslopen. ;)

Twitter | Strava

• wgdejong99
Nutterd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:15:

Ik heb exact hetzelfde. Gebruik een Samsung T5, pas geleden vanwege de problemen geformatteerd vanuit de auto maar de Sentry beelden werken niet. Dashcam tijdens het rijden werkt wel, kan gewoon die beelden terugkijken.

Ik heb dit probleem sinds een maand of 2, daarvoor altijd prima gewerkt.

Als iemand nog tips heeft dan graag.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ggvanleeuwen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17:22
wgdejong99 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Gebruik een Samsung T5, pas geleden vanwege de problemen geformatteerd vanuit de auto maar de Sentry beelden werken niet. Dashcam tijdens het rijden werkt wel, kan gewoon die beelden terugkijken.

Ik heb dit probleem sinds een maand of 2, daarvoor altijd prima gewerkt.

Als iemand nog tips heeft dan graag.
Heb je de laatste firmware op de ssd staan? Kan met een appje van Samsung op je computer. Bij mij fixte dat het.

• wgdejong99
ggvanleeuwen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Heb je de laatste firmware op de ssd staan? Kan met een appje van Samsung op je computer. Bij mij fixte dat het.
Nee, niet gedaan maar goede tip. Ga ik zo eens proberen..

• Nutterd

Nutterd

[...]

dat ga ik ook even proberen...straks even checken

• dedominee
Inspired schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:35:
@dedominee wat geeft de auto aan als je naar Software gaat in de auto? Onder autopilot info staat welk type connectivity je auto nu heeft.
Ik zie alleen dit...

• Inspired
  • Nu online
En onder dit scherm? Onder km stand/VIN. Staat bij mij dat er autopilot meegeleverd is en premium connectivity.

Dus niet op aanvullende voertuiginformatie klikken.

[Voor 19% gewijzigd door Inspired op 01-07-2020 10:29]

• dedominee
Ook niks...

• Inspired
  • Nu online
Zal door die update komen. Vaag ook. Game update. Nooit gezien. :) Zal wel info komen als die update klaar is.

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:38:
Vaag ook. Game update. Nooit gezien. :)
Ik heb ook een keer een losse 'Game update' gekregen, tussen 2020.16.nogwat en 2020.20.12.

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sunri5e
Leuk al die game updates maar ik vraag me serieus af of er iemand überhaupt wel eens een game speelt in de Tesla?

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:11
Sunri5e schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:59:
Leuk al die game updates maar ik vraag me serieus af of er iemand überhaupt wel eens een game speelt in de Tesla?
Mijn vriendin wanneer ik weer voor de 3e keer in de week bij de wasbox sta omdat mijn auto onder de vogelpoep zit doordat er in mijn hele woonwijk overal zwaluwnestjes zijn :(. Ze vind Stardew Valley erg vermakelijk :+

Ik heb nog nooit een game gespeeld in de Tesla, buiten wat proberen en experimenteren om toen ik de auto net kreeg. Vind de zithouding die je moet hebben om continue aan het touchscreen te zitten niet fijn en krijg er rugpijn fan. Met een controller zal dat vast beter zijn.

Wanneer ik ergens lang moet wachten zoals bij een SuC kijk ik liever youtube of netflix.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaCoTa
Heb je kinderen? Beste uitvinding ooit.

• Sunri5e
DaCoTa schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Heb je kinderen? Beste uitvinding ooit.
Nee geen kinderen. Maar je kunt toch niet gamen als je aan het rijden bent? Zet jij jouw kinderen in de auto als deze stil staat op de oprit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-07 14:15
Sunri5e schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Nee geen kinderen. Maar je kunt toch niet gamen als je aan het rijden bent? Zet jij jouw kinderen in de auto als deze stil staat op de oprit?
Was vorig jaar bij de buurt BBQ een groot success. 8 kids in de model 3 (ja dat past prima) die beach buggy racing aan het spelen waren.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:20
Veel meer staat er bij mij ook niet volgens mij hoor. Ik weet dat ik satelliet maps kan aanzetten en verkeers/omleidingsinfo krijg omdat ik het geprobeerd heb, maar zie het ook echt nergens terug in de instellingen/info van de auto.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Mijn zoontje is gek van het "nepracen" en zelf als ik bij de SuC sta speel ik 2048 weleens.

• wgdejong835
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
[...]

Ik kan bevestigen dat dit heeft gewerkt, dank dus voor de tip.

M3LR AWD / MN Silver / Black / Levering: 10-01-20

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:42
Bij mij wil hij de game update niet downloaden. Hij zegt "maak verbinding met een wifi netwerk" terwijl hij al verbonden is... OOK op mijn telefoon hotspot wil hij niet downloaden... Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 01-07 13:40
yakmak schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:28:
Bij mij wil hij de game update niet downloaden. Hij zegt "maak verbinding met een wifi netwerk" terwijl hij al verbonden is... OOK op mijn telefoon hotspot wil hij niet downloaden... Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ook al gehad, wel met een "gewone" update. Als echt niks lukt, even bellen met Tesla, dan herstarten ze de update vanop afstand. Wel zien dat je zeker een goeie wifi verbinding hebt. Dit was hier het probleem, tijdens de update ging er iets mis met de wifi, geen verbinding meer te maken. Toen dit opgelost was, bleef de update nog steeds hangen.

Bellen dus :)

M3 SR+ Wit | Zwart | 19" | RN | Besteld 20/01 | Levering 18/03

• DaCoTa
Sunri5e schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:50:
[...]
Nee, maar wel als ik koffie aan het drinken ben ergens in Frankrijk bij een Supercharger. Of als ik in de autotrein van de Eurotunnel zit. Of als ik even snel een boodschap doe en kids blijven in de auto zitten.

Het is allemaal geen noodzakelijkheid, zeker niet, maar het werkt als een tierelier om gratis reclame te maken voor de auto. De eerste weken hadden de kids het nergens anders over en alle vriendjes moesten meerijden.

De entertainment-tak van Tesla heeft deze ontwikkelingskosten echt wel terugverdiend.

• ZorbaR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:13
Tassadar32 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Was vorig jaar bij de buurt BBQ een groot success. 8 kids in de model 3 (ja dat past prima) die beach buggy racing aan het spelen waren.
Goed voor je banden, dat stationair aan je stuur draaien.

12x Sunpower X21-350 + SolarEDGE 3000 (226°) PV Output

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dennismatt
  • Registratie: november 2017
ZorbaR schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Goed voor je banden, dat stationair aan je stuur draaien.
Daar heb je geen last van als je een of twee controllers aansluit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sanderdi
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 11:34
Snap het ook niet, leuk om te zeggen dat het kan. Heb werkelijk nog nooit een spelletje erop gespeeld. Kinderen ook niet, simpele ipad of iets geeft betere ervaring met spelletjes.

Na 2 uur rijden ga ik in ieder geval even frisse lucht halen laat staan van die te simpele spelletjes spelen in de auto.

• Jovanbff
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14:31
Deze krijg ik ook altijd inderdaad helemaal aan het einde. Anderen dus niet?

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:42
Jovanbff schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Deze krijg ik ook altijd inderdaad helemaal aan het einde. Anderen dus niet?
ja heb hetzelfde probleem.
Pagina: 1 ... 88 89 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True