Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06-07 19:27
wgdejong99 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:28:
[...]
Hoe houdt je dat vol zonder airco met dit weer? :o
Het was tussen 6.00 en 10.00 :9

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:38
Markovichi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Ik geef in mijn verhaal ook aan dat dit incl. de laadpaal is. Als jullie voor €1200,- alles geregeld krijgen, doe ik iets verkeerd :+ . Overigens heb ik het geluk dat ik alleen de aanpassing van de meterkast heb hoeven te betalen (is trouwens een hele nieuwe meterkast geworden, vandaar de wat hogere prijs), maar denk niet dat je ver onder de €3000,- komt incl. alles...

Nu ik er trouwens over nadenk, bij mij is alles aangesloten in februari, waarschijnlijk werd/kon er meer geld gevraagd worden door het grote aantal aanvragen en de wachttijden.
Bij mij is er 4 meter gegraven en kostte het incl. NewMotion advanced paal en load balancing 2k. Daar komt dus nog 350€ voor de aanpassing aan m’n meterkast bij (van 1 naar 3 fase).
Totaal dus 2350 voor een ‘luxe’ paal.

Overigens had ik liever een tesla wall charger met dat handige knopje gehad ;) , maarja dat vond de LM niet leuk.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:21
Inspired schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:02:
EUR 3000-3500,- voor alles bij een "luxe" optie is niet heel gek. Heeft het bij mij ook gekost. Tuurlijk kan het goedkoper maar als je het uit handen geeft gaat het snel die kant. (Met LB/Abonnement/fatsoenlijke installatie etc.)
Ik was hier zo'n 1350 Euro kwijt incl. installatie en incl. loadbalancing (Zappi V2). Wat ik wel iedereen zou aanraden is een laadkabel te gebruiken met Tesla knop, kan ook gewoon op andere laadpalen. Dan sta je niet iedere keer bij je auto te pielen met de app om de kabel te ontgrendelen.

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 07:21
Taro schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:28:
[...]

Ik was hier zo'n 1350 Euro kwijt incl. installatie en incl. loadbalancing (Zappi V2). Wat ik wel iedereen zou aanraden is een laadkabel te gebruiken met Tesla knop, kan ook gewoon op andere laadpalen. Dan sta je niet iedere keer bij je auto te pielen met de app om de kabel te ontgrendelen.
Waarom druk je niet gewoon op de klep van de laadpoort? Is dat slecht?

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 08:12
-Splash- schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Daarmee ontgrendel je de kabel niet.

• Taro
-Splash- schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Om de kabel los te koppelen? Of de laadpoort te openen? Om te openen doe ik dat wel inderdaad, maar om de kabel te ontgrendelen niet?

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 07:21
Taro schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Om de kabel los te koppelen? Of de laadpoort te openen? Om te openen doe ik dat wel inderdaad, maar om de kabel te ontgrendelen niet?
Oh, ik had het verkeerd gelezen. Oeps :P
Ik wist niet dat die Tesla knop ook zo werkte. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
-Splash- schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:34:
[...]
Ik wist niet dat die Tesla knop ook zo werkte. Weer wat geleerd.
Werkt ook zo bij Superchargers, heel handig :)

• DannyDj
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 01-07 04:33
EvaluationCopy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:08:
Sinds de laatste (gepushte) update zetten de stoel en het stuur zich niet meer automatisch naar de verschillende bestuurders, bij instappen. Meer mensen last van?

Geen ramp om even mijn naam aan te klikken, maar mijn vrouw is nogal stuk kleiner dan ik en het stapt wat moeilijk in zo.
Probeer dit eens.
Dan is alles weer OK waarschijnlijk. Toch bij mij...

YouTube: Linking Key to Driver Profile. Better or Worse Than Model S/X?

• DannyDj
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 01-07 04:33
Het is donker buiten, ik sluit mijn auto. Ook al heb ik 'automatisch lichten' aangevinkt, toch branden deze niet een aantal seconden! Wat kan er mis zijn?

• maart84
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:01
Mocht je geen Tesla knop hebben om te ontgrendelen: als je eerst je auto ontgrendelt (door je deur open te doen bijvoorbeeld) en daarna je laadpas langs de laadpaal haalt, ontgrendelt de Tesla je kabel ook. Geen gedoe in je app nodig!

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:19
Weet iemand hoe de airco precies werkt wanneer de auto in P staat? Mijn vriendin geeft aan dat de airco (auto mode) uitgaat en weer handmatig aangezet moet worden zodra ik even weg ben. Ik laat dan de pas en telefoon in de auto, maar stap dus wel uit. Klopt dat? Imo zou deze aan moeten blijven tot vergrendeling (weglopen bv).

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:38
De airco gaat uit zodra de bestuurder de auto verlaat en de deur sluit. Je kunt dit opheffen door campmode aan te zetten, dan blijft hij actief en zal de auto ook niet op slot gaan bij het weglopen.

Domoticz | 2900 Wp PVOutput | Tesla Model 3 SR+ | Tesla Referral

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:19
Heel duidelijk, bedankt. Ik wist dat niet, maar gaat wat discussies voorkomen denk ik ;)

Overigens laat ik wel de telefoon (autosleutel) gewoon in de auto zodra ik dan weg ben. Airco gaat dus altijd uit

[Voor 39% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-06-2020 08:46]

• Inspired
Is een beetje onhandig idd. Ook als je Netflix aan hebt en de bestuurder stapt even uit. Snap even niet waarom je niet gewoon alles aan zou laten zolang de auto niet op slot gaat.

• Smobbo
maart84 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:18:
Mocht je geen Tesla knop hebben om te ontgrendelen: als je eerst je auto ontgrendelt (door je deur open te doen bijvoorbeeld) en daarna je laadpas langs de laadpaal haalt, ontgrendelt de Tesla je kabel ook. Geen gedoe in je app nodig!
Ik heb mijn paal ingesteld op charge&go, dus ik hoef er niet met mijn pasje langs (staat toch op eigen terrein).
Nu heb ik een Flic 2.0 ingesteld dat die de laadkabel ontgrendelt en deze heb ik bij mijn kapstok gehangen, dat werkt ook goed.

Ideaal zou uiteraard een laadkabel met tesla knop zijn, maar die heb ik niet en via de LM dit laten vervangen is me teveel gedoe :+

• _PM
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:30
De tesla knop ontgrendelt de laadpoort niet (niet bij mij bij de 230v lader). Daar moet alsnog de auto voor van het slot of via app ontgrendelen.
Op zich logisch anders zou zomaar iemand de stekker eruit kunnen trekken (overigens kan dat natuurlijk wel aan de stopcontact kant, maar zo is het wel consistent met ook openbare laders en kan je kabel niet gejat worden)

• Inspired
_PM schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:05:
De tesla knop ontgrendelt de laadpoort niet (niet bij mij bij de 230v lader). Daar moet alsnog de auto voor van het slot of via app ontgrendelen.
Op zich logisch anders zou zomaar iemand de stekker eruit kunnen trekken (overigens kan dat natuurlijk wel aan de stopcontact kant, maar zo is het wel consistent met ook openbare laders en kan je kabel niet gejat worden)
Wel als je met de telefoon in de buurt bent toch?

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-07 23:49
Inspired schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Dat heb ik ook.. hij ontgrendelt idd niet, als de Tesla nog op slot zit

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Kortgeleden een langere laadkabel gekocht bij EVchargeking. Deze kabels hebben een ontgrendelknopje op de stekker aan de auto zijde zitten. Als je je telefoon bij je hebt ontgrendel je hiermee de laadpoort. Ideaal.

• Inspired
RF1000 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:48:
Kortgeleden een langere laadkabel gekocht bij EVchargeking. Deze kabels hebben een ontgrendelknopje op de stekker aan de auto zijde zitten. Als je je telefoon bij je hebt ontgrendel je hiermee de laadpoort. Ideaal.
Ja, precies. Dat dacht ik ook.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik heb mij in de buurt een Allego openbare paal, maar dat ding is de afgelopen tijd één groot drama. Vandaag weer: mijn auto is de enige die er staat, maar de laadsessie wordt continu afgebroken (en meestal later weer herstart). Bellen met Allego levert niet heel veel op, ligt aan de auto of de kabel volgens hen.

Bij geen enkele andere paal heb ik dit ervaren tot nu toe. Heeft iemand dezelfde ervaringen met een paal van Allego, en wellicht een idee hoe ik de oorzaak kan achterhalen

• Djie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 06-07 19:00
mrwolf schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:57:
Ik heb mij in de buurt een Allego openbare paal, maar dat ding is de afgelopen tijd één groot drama. Vandaag weer: mijn auto is de enige die er staat, maar de laadsessie wordt continu afgebroken (en meestal later weer herstart). Bellen met Allego levert niet heel veel op, ligt aan de auto of de kabel volgens hen.

[Afbeelding]

Bij geen enkele andere paal heb ik dit ervaren tot nu toe. Heeft iemand dezelfde ervaringen met een paal van Allego, en wellicht een idee hoe ik de oorzaak kan achterhalen
Heb hetzelfde met een specifieke laadlocatie van EVBox, verderop staat ook een laadpleintje van EVBox en daar geen problemen. Dit ligt dus zeker niet aan laadkabel/auto.

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:28
Inspired schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:07:
[...]

soms wel... meestal niet... 8)7
ik doe tegenwoordig standaard de linker achterdeur open/dicht en trek dan de kabel er uit

Dank u kan in het frans klinken als "dans la cul"

• RF1000
  • Nu online
Kan het er ook niet aan liggen dat je telefoon de app wat te agressief killed ivm batterijverbruik? Ik heb de Tesla app op m'n telefoon (Oneplus/Android 10) ingesteld op 'niet optimaliseren' ipv 'intelligente bediening'.

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06-07 16:06

[Afbeelding]

Ja ik heb het met alle laadpalen bij mij op het werk (gelukkig laad ik daar al maanden niet :+)
Ook daar geven ze aan dat het aan de laadinfrastructuur ligt.

• Remz
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
RF1000 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:15:
Kan het er ook niet aan liggen dat je telefoon de app wat te agressief killed ivm batterijverbruik? Ik heb de Tesla app op m'n telefoon (Oneplus/Android 10) ingesteld op 'niet optimaliseren' ipv 'intelligente bediening'.
Het ligt vooral aan de staat van je auto (je telefoon moet natuurlijk ook in de buurt zijn).
De auto moet wakker zijn (kan je doen door een deur te openen, of van te voren de app te gebruiken).
Tijdens het laden is de auto sowieso wakker, dus dan werkt de knop gewoon prima.

Mijn routine s' ochtends is dus:

1. Deur openen, tas in de auto of even kort op de hendel drukken (5mm indrukken is voldoende om de auto wakker te maken, maar de deur blijft dan dicht).
2. Knopje op de lader ingedrukt houden tot lampje op wit springt en de kabel er uit kan.

• guardi1337
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 04-07 21:50

[Afbeelding]

Niet precies dezelfde omstandigheden, maar bij mij in de straat had de paal ook een probleem, laden werd afgebroken, met name wanneer een andere auto aan diezelfde paal klaar was met laden. Soms ging 'ie daarna weer verder, soms moest ik 'm echt afmelden en aanmelden met de laadpas. Na een aantal belletjes bleek dat de paal toe was aan een nieuwere firmware. Daarna nooit meer een probleem gehad.

Laat je dus inderdaad niet zomaar afschepen, als je dit probleem bij geen enkele andere paal hebt lijkt het me een duidelijk. Als iemand anders dit ook nog kan reproduceren (vriend/buurtgenoot) sla je de discussie helemaal in 1x plat.

• Djerro123
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 02-07 16:32
Smobbo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Bij mij is het sinds gisteren (3 ritjes) weer goed. Sinds de 2020.20.12 update. Maar het lijkt te verschillen per auto.
Ik hoop dat het nu gewoon weer goed blijft!
Even een update: ook met 2020.20.12 doet die dit nog. Erg irritant want Flitsmeister komt binnen op een bel kanaal, wat vervolgens mijn geluid stuk maakt :+

• Smobbo
Djerro123 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:52:
[...]

Even een update: ook met 2020.20.12 doet die dit nog. Erg irritant want Flitsmeister komt binnen op een bel kanaal, wat vervolgens mijn geluid stuk maakt :+
Ik heb er toch ook alweer een paar keer last van gehad. Maar lang niet altijd, om het nog vager te maken...
Zeer irritante bug!

• Taro
adjego schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:10:
De airco gaat uit zodra de bestuurder de auto verlaat en de deur sluit. Je kunt dit opheffen door campmode aan te zetten, dan blijft hij actief en zal de auto ook niet op slot gaan bij het weglopen.
In het airco scherm heb ik de volgende opties om uit te kiezen wat er met de airco moet gebeuren als je de auto uit stapt: Uit/Aan/Camp/Dog.

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 18:52

BramT

Rule #1

(Groot risico dat ik hier de spuit 11 ga uithangen, maar wellicht dat 1 of 2 mensen het nog niet gevonden hadden...)

Voor de mensen die niet zo blij zijn met de airco vol in je gezicht: je kan de airflow in het airco scherm splitsen met een pinch beweging op het airco scherm. *O*

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-07 23:49
BramT schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:18:
(Groot risico dat ik hier de spuit 11 ga uithangen, maar wellicht dat 1 of 2 mensen het nog niet gevonden hadden...)

Voor de mensen die niet zo blij zijn met de airco vol in je gezicht: je kan de airflow in het airco scherm splitsen met een pinch beweging op het airco scherm. *O*
Van alles geprobeerd, maar toch vol in het gezicht. Ik zet de temperatuur dan maar wat hoger, dan blaast hij wat minder.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

• Smobbo
Hunkaroglu schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:40:
[...]

Van alles geprobeerd, maar toch vol in het gezicht. Ik zet de temperatuur dan maar wat hoger, dan blaast hij wat minder.
Ik heb hem voor beide stoelen naar de zijkanten gericht (2x gesplitst dus). Dan komt hij niet in m’n gezicht, alleen als ik heel scheef in de auto ga zitten ;) !

• ThaDude
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

RF1000 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:15:
Doen je favorieten het wel? Ik mis deze in de tesla.. Erg onhandig met bellen

We're machines just like everything else in nature.

• Inspired
ThaDude schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Known issue met de OnePlus en de Tesla. Geen idee of er nog een oplossing komt.

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:40
Voor de mensen die last hebben met bellen en bluetooth met telefoon, ik heb mijn telefoon gekoppeld op de normale manier en bij het koppelen geeft de verbinding op mijn gsm een extra icoontje aan. Er staat een zwart vierkantje met "SBC" erin. Bellen ging bij mij ook niet (geen geluid) en de radio en alle signaalgeluiden vielen bij mij ook uit.

Nu heb ik op mijn telefoon tijdens het koppelen ook een waarschuwing gekregen over de codec die voor audio gebruikt wordt, dus heb ik die aangepast naar AAC? (ik heb een Xiaomi Mi 9 en kan dit in de instellingen van de verbinding kieze). Sindsdien heb ik een paar keer gebeld en ben ik gebeld en nog geen geluidsissues gehad.

Misschien is het een codec compatibility issue? (of lucky me)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 06-07 17:00
Bij deze mijn ervaringen met service center in Eindhoven:
Twee weken geleden begonnen we een geluid te horen van iets dat rolde. Als we een bocht naar links maakt rolde er iets onder de bestuurders en bijrijders stoel van links naar rechts en bij de eerst volgende bocht naar rechts andersom.
Via de app een afspraak ingepland waarbij we afgelopen maandag terecht konden. Bij een proefrit hebben ze zelf geconstateerd dat er inderdaad een geluid te horen was maar hadden toen uiteindelijk niet de tijd om het verder te checken door een afspraak vanuit onze kant.
Gisteren ochtend de auto weer afgeleverd waarbij we na een aantal uur bericht via de app kregen dat de auto klaar was en het probleem verholpen was:
Ik citeer het rapport:
“Confirmed customer's concern. Solved by removing a hazel nut that was stuck in the ventilation tubing. After testing can confirm vehicle is operating as designed.”
Wij kunnen niet meer herinneren dat we de hazelnoot kwijt zijn geraakt, maar Tesla heeft dit netjes (free of charge..) opgelost! Verder ook erg tevreden over de communicatie en afhandeling

• ybos
  • Registratie: juni 2013
ThaDude schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Je kan toch gewoon de rechterknop je stuur indrukken en roepen: "bel Henkie" (of een andere naam ;) )

• ThaDude
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

ybos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Je kan toch gewoon de rechterknop je stuur indrukken en roepen: "bel Henkie" (of een andere naam ;) )
haha lol ja, maar als je vrouw "suzan" heet en hij gaat een susan bellen dan schiet dat niet op ;) :+

We're machines just like everything else in nature.

• ybos
ThaDude schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:28:
[...]

haha lol ja, maar als je vrouw "suzan" heet en hij gaat een susan bellen dan schiet dat niet op ;) :+
Ik roep mijn vrouw ook altijd bij haar achternaam omdat de auto haar voornaam niet snapt :P
(als ik haar wil bellen natuurlijk :+ )

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:41
Van de week zitten testen wat er allemaal via de spraakbediening kan en eigenlijk kan zo goed als alles werkt geweldig. Vind het redelijk bizar wat hij allemaal herkent maar af en toe wel wat vreemde dingen. Alle basics werken sowieso top, hij herkent de vreemdste artiesten en nummers (die ik waarschijnlijk niet eens goed uitspreek) en navigeren gaat ook top inclusief huisnummers, dichtsbijzijnde variant van winkelketens etc. Ook dingen die je normaal niet zo snel op die manier zou bedienen werken prima, airco inclusief het richten van de luchtstroom en bijvoorbeeld de sloten openen als je iemand ophaalt.

Wat ik dan wel weer maf vind is dat je in beeld zo'n bevestiging krijgt van wat er gedaan is n.a.v. de spraakbediening, maar als je dan vervolgens die bewoording gebruikt dan begrijpt de auto je niet. Of bij het openen van de sloten ging ook het dashboardkastje open. Irritantste vond ik de temperatuurbediening, dat gaat via spraakbediening in stappen van anderhalve graad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wgdejong99
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-07 14:57
Tarz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:29:
Voor de mensen die last hebben met bellen en bluetooth met telefoon, ik heb mijn telefoon gekoppeld op de normale manier en bij het koppelen geeft de verbinding op mijn gsm een extra icoontje aan. Er staat een zwart vierkantje met "SBC" erin. Bellen ging bij mij ook niet (geen geluid) en de radio en alle signaalgeluiden vielen bij mij ook uit.

Nu heb ik op mijn telefoon tijdens het koppelen ook een waarschuwing gekregen over de codec die voor audio gebruikt wordt, dus heb ik die aangepast naar AAC? (ik heb een Xiaomi Mi 9 en kan dit in de instellingen van de verbinding kieze). Sindsdien heb ik een paar keer gebeld en ben ik gebeld en nog geen geluidsissues gehad.

Misschien is het een codec compatibility issue? (of lucky me)
Ik kan zelf niet ontdekken dat ik dit ergens op mijn telefoon kan instellen (Samsung S8). Het probleem komt heel wisselend voor, gisteren meerdere gesprekken gehad, via bluetooth een podcast beluisterd en totaal geen probleem gehad met de audio.

Vorige week tot twee keer op een dag gehad dat audio volledig uitviel in de Tesla. Ik kan er dus geen pijl op trekken waar het door veroorzaakt wordt.

Het is een probleem wat ik ervaar vanaf versie 2020.16.2.1, heb nu 2020.20.12 waar het ook al een paar keer is gebeurd.

Waar kan je een bug melden bij Tesla? Is hier een ingang voor?

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:37
wgdejong99 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Ik kan zelf niet ontdekken dat ik dit ergens op mijn telefoon kan instellen (Samsung S8). Het probleem komt heel wisselend voor, gisteren meerdere gesprekken gehad, via bluetooth een podcast beluisterd en totaal geen probleem gehad met de audio.

Vorige week tot twee keer op een dag gehad dat audio volledig uitviel in de Tesla. Ik kan er dus geen pijl op trekken waar het door veroorzaakt wordt.

Het is een probleem wat ik ervaar vanaf versie 2020.16.2.1, heb nu 2020.20.12 waar het ook al een paar keer is gebeurd.

Hier het zelfde probleem. Echt bloed irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
[...]

Je kan het autootje lang indrukken (waar je normaal mee in het menu komt, helemaal linksonder op je scherm), dan verstuur je een bug report zonder commentaar, ik vraag me af of dat gaat helpen.

• wgdejong99
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-07 14:57
ybos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Je kan het autootje lang indrukken (waar je normaal mee in het menu komt, helemaal linksonder op je scherm), dan verstuur je een bug report zonder commentaar, ik vraag me af of dat gaat helpen.
Ok, dank je. Ga ik de volgende keer proberen. (y)

• ybos
Malt007 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:37:
Van de week zitten testen wat er allemaal via de spraakbediening kan en eigenlijk kan zo goed als alles werkt geweldig. Vind het redelijk bizar wat hij allemaal herkent maar af en toe wel wat vreemde dingen. Alle basics werken sowieso top, hij herkent de vreemdste artiesten en nummers (die ik waarschijnlijk niet eens goed uitspreek) en navigeren gaat ook top inclusief huisnummers, dichtsbijzijnde variant van winkelketens etc. Ook dingen die je normaal niet zo snel op die manier zou bedienen werken prima, airco inclusief het richten van de luchtstroom en bijvoorbeeld de sloten openen als je iemand ophaalt.

Wat ik dan wel weer maf vind is dat je in beeld zo'n bevestiging krijgt van wat er gedaan is n.a.v. de spraakbediening, maar als je dan vervolgens die bewoording gebruikt dan begrijpt de auto je niet. Of bij het openen van de sloten ging ook het dashboardkastje open. Irritantste vond ik de temperatuurbediening, dat gaat via spraakbediening in stappen van anderhalve graad.
Zou er ook een overzicht zijn van de nederlandse commando's?
Auto ontgrendelen is wel makkelijk, dat vergeet ik altijd. Loopt men aan de buitenkant aan de hendel te trekken gaat de deur niet open :+

Openen van dashboardkastje is wel leuk, die maakt altijd wel indruk als je de auto aan onbekenden van Tesla toont (naast het racespelletje :P )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
ybos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Zou er ook een overzicht zijn van de nederlandse commando's?
Auto ontgrendelen is wel makkelijk, dat vergeet ik altijd. Loopt men aan de buitenkant aan de hendel te trekken gaat de deur niet open :+

Openen van dashboardkastje is wel leuk, die maakt altijd wel indruk als je de auto aan onbekenden van Tesla toont (naast het racespelletje :P )
https://www.tesla.com/nl_...oice-commands?redirect=no

Weet even niet of deze lijst up-to-date is.

• Smobbo
[...]

Mmm, ik luister sinds kort meestal naar Spotify ipv radio. Wellicht zit daar een link. Ik ga de komende tijd eens een beetje testen... (al rij ik nog steeds extreem weinig door Corona...)

• Taro
Hunkaroglu schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:40:
[...]

Bij mij werkt dat prima, mits je alleen in de auto zit, anders heeft de passagier er alsnog last van. Daarom heb ik de onder en midden toevoer wel aanstaan, maar de hoogste blazer (dashboard) uit staan.

• Djerro123
  • Laatst online: 02-07 16:32
Smobbo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:08:
[...]

Mmm, ik luister sinds kort meestal naar Spotify ipv radio. Wellicht zit daar een link. Ik ga de komende tijd eens een beetje testen... (al rij ik nog steeds extreem weinig door Corona...)
Interessante mogelijkheid, ik luister normaal naar DAB radio, maar zojuist naar buitenland gereden en voor m'n gevoel echt veel vaker dit issue gehad. En toen luisterde ik primair Spotify en TuneIn, dus zou het te maken hebben met internet streaming? Ik hoor wel sinds soort een heel klein "pop-je" als het optreedt, was mij eerder niet opgevallen (of is een nieuw fenomeen:p)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 07:48
Gisteren spoiler van mijn P weer vast laten zetten. Zat half los....

Nieuw achterlicht ivm vocht (lees water) wat er al 2 weken instond en niet verdampte.

Knipperlichtunit op stuurkolom vervangen ivm niet altijd werkend.

Best netjes allemaal geregeld onder garantie.

M3P - Zwart/Zwart - Besteld: 18-11 - RN 18-11 - VIN 28-11 - Geleverd 23-12-19

• Inspired
Inferi schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:06:

..

..
Heb het idee dat hij het bij ook niet altijd doe. Ik weet 100% zeker dat ik hem goed aanraak maar soms doet de knipper het gewoon niet. Jij had hetzelfde? Dacht eerst dat het door mezelf kwam maar het komt regelmatig voor en ik doe steeds hetzelfde.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Inferi schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:06:
Gisteren spoiler van mijn P weer vast laten zetten. Zat half los....

Nieuw achterlicht ivm vocht (lees water) wat er al 2 weken instond en niet verdampte.

Best netjes allemaal geregeld onder garantie.
Heb je uit nieuwsgierigheid nog gevraagd wat zoiets kost na het aflopen van de garantie ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Majo03
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 27-06 17:13
LiquidSmoke schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:36:
Vandaag de knoop doorgehakt om toch op vakantie te gaan, we gaan met de M3 naar zuid Frankrijk.

Ik heb een afneembare trekhaak onder de M3 en wil deze gebruiken om de fietsen van de kinderen (mountainbike met 24" wielen en een kinderfiets met zijwieltjes) mee te nemen. De drager zelf zal waarschijnlijk een schaarmodel zijn (met lichtbalk).

Iemand enig idee of ik met de fietsen achterop nog makkelijk de stekker van de SuC aan kan koppelen? Ben tot heden slechts 2x bij de SuC geweest (Vianen en Zaltbommel) en ik vind die kabels aan de korte kant.
Ik ben nog op zoek naar een fietsendrager voor op de trekhaak van mijn M3, mag ik vragen welke u heeft. Sowieso ben ik benieuwd wat er allemaal wel/niet past?

LR AWD Solid Black, Zwart interieur, 19’’, Trekhaak, besteld LM 01/10, RN 11/10, VIN 28/11, SMS 12/12, kenteken G-xxx-XF, levering 19/12

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-07 13:47
Majo03 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een fietsendrager voor op de trekhaak van mijn M3, mag ik vragen welke u heeft. Sowieso ben ik benieuwd wat er allemaal wel/niet past?
Helaas heb ik de drager nog niet :+ ik weet dus nog niet hoe e.a. gaat passen.

• Inferi
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 07:48
@Inspired ik had inderdaad vaker dat ik de knipper goed gebruikte, maar niks gebeurde. Ze hebben er even naar moeten zoeken en uiteindelijk het onderdeel compleet vervangen.

@kdeboois geen idee, nu gelukkig inderdaad garantie. Anders zou de LM betalen lijkt mij.

Service was verder best goed. Duurde wel eventjes en heb daar lekker kunnen werken in de airco. Overall valt de bouwkwaliteit mij niet tegen. Dit soort problemen heb je bij elke auto wel. Hopelijk blijft het hierbij.

[Voor 28% gewijzigd door Inferi op 27-06-2020 17:05]

M3P - Zwart/Zwart - Besteld: 18-11 - RN 18-11 - VIN 28-11 - Geleverd 23-12-19

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Sinds gisteren ook lid van de club! Fantastische auto. Aantal vragen:

- Mijn telefoon is gekoppeld als sleutel. Als ik weg loop, gaat de auto echter niet op slot. Waar stel ik dat eventueel in of doe ik iets verkeerd?
- Bij Caraoke laden sommige lijsten (Disney bijvoorbeeld) niet. Ligt dat aan mij?
- Ik kan wel Netflix kijken (en heb dus volgens mij gratis Premium tijdelijk) maar zie geen files op de kaart. Ook kan ik niet kiezen voor satelliet kaarten. Heb ik nu wel of geen Premium?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Taro
dedominee schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:23:
Sinds gisteren ook lid van de club! Fantastische auto. Aantal vragen:

- Mijn telefoon is gekoppeld als sleutel. Als ik weg loop, gaat de auto echter niet op slot. Waar stel ik dat eventueel in of doe ik iets verkeerd?
- Bij Caraoke laden sommige lijsten (Disney bijvoorbeeld) niet. Ligt dat aan mij?
- Ik kan wel Netflix kijken (en heb dus volgens mij gratis Premium tijdelijk) maar zie geen files op de kaart. Ook kan ik niet kiezen voor satelliet kaarten. Heb ik nu wel of geen Premium?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Welkom, welke variant/kleur heb je?

- Optie aanzetten: Vergendelen bij weglopen (Pagina 14 op: https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf)
- Hier nog niet ervaren
- Zit je op Wifi of LTE? In het geval van Wifi: Dan heb je waarschijnlijk geen Premium. Je kunt dit verifiëren door linksonderin op het auto icoontje te klikken en dan bij software updates, bovenin te kijken. Daar zie je welk connectivity pakket je hebt.

[Voor 16% gewijzigd door Taro op 27-06-2020 18:35]

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:33
Saxi schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Nou, max speed Volvo D6 is 230 km/u als ik het goed begrijp. Model 3 daarentegen:
[YouTube: Tesla Model 3 Performance maximum speed test]
Zo, gezien acceleratie van 250 naar 260 zou ie nog wel klap harder kunnen, lijkt me software limiet.

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:33
yec schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Hahaha, mooi leven... Zou ik eerder gaan voor een cabrio als tweede auto
Ik heb een cabrio als eerste auto, m'n vriendin private leased een A-segment. Ik wil al jaren een Tesla, maar wil geen afscheid nemen van de cabrio en drie auto's vind ik not done... en ik maak niet dermate veel kilometers dat het überhaupt echt loont.

Wat dat betreft zou het prima zijn als Musk z'n visie van car sharing al realiteit werd. Een Model 3 op oproep, of je eigen M3 deels terugverdienen door 'm uit te lenen.

• Taro
Hertog_Martin schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Zo, gezien acceleratie van 250 naar 260 zou ie nog wel klap harder kunnen, lijkt me software limiet.
Is inderdaad een software limiet. Heb hier ooit iemand van Tesla op de oprit de opties zien doorlopen, 233 -> 261 km/uur instellen was een vinkje en gewoon een configuratie. Nadeel van de Tesla is dat hij geen 2e versnelling heeft in tegenstelling tot bijv. de Porsche Taycan, maar wie weet komt dat in toekomstige versies nog. Dan is een Tesla ook op langere afstand de snelste en dat is een stuk zuiniger.

• bartlauwers
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:31
Inspired schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:18:
[...]Heb het idee dat hij het bij ook niet altijd doe. Ik weet 100% zeker dat ik hem goed aanraak maar soms doet de knipper het gewoon niet. Jij had hetzelfde? Dacht eerst dat het door mezelf kwam maar het komt regelmatig voor en ik doe steeds hetzelfde.
Ik heb dat soms ook: ik haal knipperlichthendel om—>knipperlicht gaat niet aan. Ook niet kort(3x knipperen). Vandaag weer best wat gereden maar deze keer geen last van gehad :+ Nog maar eens in de gaten houden.

SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 VIN:19-10 | Levering:15-11!

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06-07 13:21
Taro schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Is inderdaad een software limiet. Heb hier ooit iemand van Tesla op de oprit de opties zien doorlopen, 233 -> 261 km/uur instellen was een vinkje en gewoon een configuratie. Nadeel van de Tesla is dat hij geen 2e versnelling heeft in tegenstelling tot bijv. de Porsche Taycan, maar wie weet komt dat in toekomstige versies nog. Dan is een Tesla ook op langere afstand de snelste en dat is een stuk zuiniger.
Twee keer aan Tesla Service gevraagd of hun de top snelheid konden verhogen ivm aanschaf spoiler, gaven beide keren aan dit niet te kunnen. Eerste keer kreeg ik als antwoord dat er dan een aanpassing zou zijn in mijn auto en dat de servers in Amerika dan over hun nek zouden gaan, denk hierbij ook aan het zomaar aanvinken van FSD.

Gisteren tweede keer gevraagd aan Tesla Service, toen gaven ze aan dat ze dit helemaal niet kunnen, zodat ze niet door klanten in de verleiding gebracht kunnen worden om toch opties aan te vinken.

• Taro
@Landon Op mijn auto was dat zeker wel mogelijk, ik heb ze het vinkje dus zien zetten. Maar het verschil is misschien dat ik een P- heb en dat ze dit niet voor LR's en SR's doen, dat kan ik mij wel voorstellen.

• Tarz
Nou, er staan nu 809kms op mijn teller en nu 2 Phantom brakes. Daarnaast zojuist op een 80km weg in de schemer begon de cruise control te stotteren alsof ik em snel in en uit schakelde. In alle gevallen geen verkeer om me heen of bruggen ofzo...

Hier mensen die net levering hebben gehad al iets ervaren? Heb nieuwste software erop 2020.12(?)

• Taro
Tarz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:11:
Hier mensen die net levering hebben gehad al iets ervaren? Heb nieuwste software erop 2020.12(?)
.20 en .24 zijn al uit, .12 is dus niet de nieuwste, maar mogelijk nog niet voor jou beschikbaar. Verder heb ik nog nooit last gehad van phantom brakes, maar laat ik dat maar even afkloppen.

• Tarz
Taro schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:18:
[...]

.20 en .24 zijn al uit, .12 is dus niet de nieuwste, maar mogelijk nog niet voor jou beschikbaar. Verder heb ik nog nooit last gehad van phantom brakes, maar laat ik dat maar even afkloppen.
Ah ok, nou die zullen wel komen die updates. Phantom brakes zijn echt freaky sh*t....

• wgdejong835
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:32
Tarz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:11:
Nou, er staan nu 809kms op mijn teller en nu 2 Phantom brakes. Daarnaast zojuist op een 80km weg in de schemer begon de cruise control te stotteren alsof ik em snel in en uit schakelde. In alle gevallen geen verkeer om me heen of bruggen ofzo...

Ik heb het ook nooit gehad, inmiddels 8000km verder. Nu ben ik ook benieuwd wat je ervaart met een Phantom brake?

Ik heb wel eens gehad dat de auto afremt zonder een goede verklaring, maar dit is maar een minimale afname. Bv als ik 100km/h rijd dat de auto afremt naar 85 en daarna weer versneld.

Een Phantom brake doet mij voorstellen dat de auto bovenop de rem gaat staan....is dat zo?

M3LR AWD / MN Silver / Black / Levering: 10-01-20

• Tarz
wgdejong835 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:55:
[...]

Ik heb het ook nooit gehad, inmiddels 8000km verder. Nu ben ik ook benieuwd wat je ervaart met een Phantom brake?

Ik heb wel eens gehad dat de auto afremt zonder een goede verklaring, maar dit is maar een minimale afname. Bv als ik 100km/h rijd dat de auto afremt naar 85 en daarna weer versneld.

Een Phantom brake doet mij voorstellen dat de auto bovenop de rem gaat staan....is dat zo?
Het betekent dat de auto vanuit cruise control ineens begint te remmen alsof je het gaspedaal loslaat zonder dat de cruise control uitgeschakeld wordt. Dit houdt aan en de snelheid komt niet terug. Het gaat erg rap van 100 naar bijv 80. Echt binnen reactietijd waarin je weer op het gas kan trappen.

En dit zonder reden/verklaring. Wat is jouw verklaring voor de snelheid terugname van de auto?

• wgdejong835
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:32
Tarz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Het betekent dat de auto vanuit cruise control ineens begint te remmen alsof je het gaspedaal loslaat zonder dat de cruise control uitgeschakeld wordt. Dit houdt aan en de snelheid komt niet terug. Het gaat erg rap van 100 naar bijv 80. Echt binnen reactietijd waarin je weer op het gas kan trappen.

En dit zonder reden/verklaring. Wat is jouw verklaring voor de snelheid terugname van de auto?
Ik heb daar ook geen verklaring voor, zoals ik al aangaf heb ik wel eens gehad dat de auto zonder reden snelheid verminderde maar hij corrigerende vrij snel weer terug naar de ingestelde snelheid.

Ik zou het even aankijken, mocht het binnenkort weer gebeuren toch even met Tesla bellen. Misschien dat ze iets kunnen uitlezen vanuit de logs?

M3LR AWD / MN Silver / Black / Levering: 10-01-20

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:11
Even een reisverslagje tussendoor.
Gisteren naar Zuid Frankrijk, Cap d'Agde, gereden. Ging prima, gemiddeld gebruik 178 W/km, laden geen probleem .Normaal gingen we met een diesel en dan bleef je maar rijden want tanken hoefde maar 1 keer. En dat maakte het erg vermoeiend. Nu gedwongen stops, en je blijft dan fris. Wel de fout gemaakt om door Parijs te gaan. Het was daar erg druk, zeker een uur vertraging opgelopen. Ik kreeg de indruk dat dit ook kwam omdat ik moest laden in Zuid Parijs en de navigatie ons dus daarheen leidde. Normaal gebruik ik TomTomGo als navigatie en die stuurde mij dan op niet navolgbare wijze door Parijs, maar met een minimum aan vertraging. Dus tip van mijn kant, laad voor Parijs ( Senlis) en gebruik desnoods andere navigatie, of misschien doet de standaard Tesla navigatie het dan ook beter omdat je niet naar de Supercharge locaties geleid wordt. Het gebruik viel enorm mee, overal de maximum snelheid aangehouden. Het was zeer warm 32 graden, airco vol aan en we hebben ook forse buien gehad. Alleen het laatste stuk ga je behoorlijk de hoogte in en weer omlaag en weer omhoog, en ja hij trekt hem makkelijk met 133 km de berg op in tegenstelling tot veel Ice auto's om mij heen, maar dan gebruikt hij behoorlijk.
Ik heb nu geen FSD en twijfel nog steeds of ik het aan zal schaffen voor 1 juli. Eigenlijk mis ik alleen het inhaal gemak ervan. De autopilot zelf werkt prima en maakt zo'n lange reis zeer relaxed, alleen dat uit- en inschakelen bij inhalen is vervelend en mijn vrouw wordt dan wat onrustig van de geluidjes. Vroeger zat het volgens mij wel in enhanced Autopilot, jammer dat dat niet meer bestaat. De andere functies van FSD mis ik totaal niet, en dan is € 6400,- wel veel geld voor inhaal gemak. Wel een ingreep gehad omdat naast ons een vrachtauto ging scharen. Heftige ruk naar links gevolgd door een correctie naar rechts, het was schrikken om dat te ervaren, maar ik weet niet of ik zelf op tijd was geweest om in te grijpen.
Kortom zeer goed bevallen en zeer ontspannen. Alleen is het wel slecht voor de lijn , je gaat toch tijdens het laden makkelijk nog even wat nuttigen...

• Tarz
wgdejong835 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Ik heb daar ook geen verklaring voor, zoals ik al aangaf heb ik wel eens gehad dat de auto zonder reden snelheid verminderde maar hij corrigerende vrij snel weer terug naar de ingestelde snelheid.

Ik zou het even aankijken, mocht het binnenkort weer gebeuren toch even met Tesla bellen. Misschien dat ze iets kunnen uitlezen vanuit de logs?
Ik vind 2 keer binnen 1000km toch al behoorlijk eng. Tesla forums staan er ook vol mee. En als er nu iemand achter me had gezeten was het een behoorlijke klap geweest op de snelweg met 80+/uur.

Ik zou nu al willen dat ik gewoon domme cruise control had, of in ieder geval de keuze

• Inspired
@Mackeessie als je bij Senlis gaat laden moet je toch ook “door” Parijs. Echt een alternatief is er niet volgens mij. Hoe laat was je bij Parijs?

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:03
Gaat die prijsverhoging op voor EU klanten aangezien FSD hier nog steeds een half functioneel is?

Ik vind het daarnaast een merkwaardige timing zo midden in de huidige COVID crisis. Ik kan een dergelijk bedrag rationeel gezien dan ook momenteel niet echt rechtvaardigen.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Katseviool schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:59:
Gaat die prijsverhoging op voor EU klanten aangezien FSD hier nog steeds een half functioneel is?

Ik vind het daarnaast een merkwaardige timing zo midden in de huidige COVID crisis. Ik kan een dergelijk bedrag rationeel gezien dan ook momenteel niet echt rechtvaardigen.
Is er een kwartaal einde op komst ? Daar heeft het soms ook mee te maken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mackeessie
@Inspired
Wat ik bedoel is dat je dan misschien de files in Parijs kunt ontlopen als je niet naar de Supercharger in Parijs moet. Andere keren nam de TomTomGo een heel andere route zonder files , maar dan kwam je niet in de buurt van de Supercharger locaties.Wij kwamen rond 13.00 uur bij Parijs aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22:49
Mackeessie schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:11:
Wel de fout gemaakt om door Parijs te gaan. Het was daar erg druk, zeker een uur vertraging opgelopen.
Wat noem jij ‘door Parijs’, de Periferique of echt het centrum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mackeessie
@Schrobz
De Tesla nam de Periferique, in het verleden nam de TomTomGo ook andere wegen.
Vaak meer door het centrum, echt een Noord-Zuid route. Maar elke keer weer anders, dus duidelijk rekening houdend met de verkeersdrukte. Bij TomTom gaat dat via Liveservices en dat werkt erg goed mi beter dan het Tesla/Google systeem.

[Voor 57% gewijzigd door Mackeessie op 28-06-2020 11:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Zet met name bij langere ritten ook Waze erbij aan. Dan kun je wat in de gaten houden of Tesla ook de meest handige route pakt. Al blijft het soms ook een gok. Met name om/door Parijs. Ook voor de “danger” zones.. :)

[Voor 8% gewijzigd door Inspired op 28-06-2020 12:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:07
Mackeessie schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:11:
De autopilot zelf werkt prima en maakt zo'n lange reis zeer relaxed, alleen dat uit- en inschakelen bij inhalen is vervelend en mijn vrouw wordt dan wat onrustig van de geluidjes.
Joe Mode inschakelen mocht je dat nog niet hebben, scheelt de helft.
Wel een ingreep gehad omdat naast ons een vrachtauto ging scharen. Heftige ruk naar links gevolgd door een correctie naar rechts, het was schrikken om dat te ervaren, maar ik weet niet of ik zelf op tijd was geweest om in te grijpen.
Geen beelden hiervan opgeslagen? Ik druk tegenwoordig altijd het camera icoontje na gekke dingen op de weg, kan ik nog een keer een mooie compilatie van maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RF1000
  • Nu online
Mackeessie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:46:
@Schrobz
De Tesla nam de Periferique, in het verleden nam de TomTomGo ook andere wegen.
Vaak meer door het centrum, echt een Noord-Zuid route. Maar elke keer weer anders, dus duidelijk rekening houdend met de verkeersdrukte. Bij TomTom gaat dat via Liveservices en dat werkt erg goed mi beter dan het Tesla/Google systeem.
Gaat idd niks boven een TomTom. Mis m'n GO ook nog steeds. Betere interface (duidelijke tijdlijn met waar/hoe zwaar de files zijn), betere kaart mogelijkheden, ook bij afslagen.

Nadeeltje alleen is dat HDtraffic maar een radius heeft van een km of 200. Gevolg dat ie bij lange ritten een zware file bijvoorbeeld diep in Duitsland nog niet ziet en stug doorrijdt terwijl Google dan al aangeeft wissel hier naar een andere snelweg naar het zuiden want anders loop je waarschijnlijk vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mackeessie
@ DaCoTa
Helaas geen beelden. Er was wat paniek in de auto, koelbox omgevallen, dus mijn vrouw was een beetje in de war, en die moest ik geruststellen. Volgens mij heb ik Joe mode aan, maar zal het nog eens checken.
@ RF1000
Ik ga voortaan ook mijn telefoon met TomTomGo erbij zetten, staat ook veel muziek op dus dat kan mooi samen.
Het verder kijken dan 200 km is een dingetje bij TomTom, maar dan kan je het Tesla systeem erbij gebruiken om verder te kijken. Dat geeft wel een mooi overzicht. De combi lijkt mij prima.
Op de terugweg ga ik het uitproberen.
Overigens hadden wij ook de koelbox de hele rit aan, zal niet veel extra gebruiken denk ik, maar het overall gebruik vind ik zeer netjes. Ook nagerekend hoeveel Kw ik totaal heb geladen inclusief het laden hier en dan kom ik ook op ongeveer 180Wh/km. Zeer netjes. Ik heb overigens een Model 3 AWD met aerowheels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:07
Mackeessie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:40:
@ DaCoTa
Helaas geen beelden. Er was wat paniek in de auto, koelbox omgevallen, dus mijn vrouw was een beetje in de war, en die moest ik geruststellen. Volgens mij heb ik Joe mode aan, maar zal het nog eens checken.
Begrijpelijk. Als je op het knopje drukt, slaat hij 10 minuten op dus je hebt even na een evt. incident. Zou mooi zijn als hij het in dit soort gevallen zelf zou doen overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07:29
DaCoTa schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:56:
[...]

Begrijpelijk. Als je op het knopje drukt, slaat hij 10 minuten op dus je hebt even na een evt. incident. Zou mooi zijn als hij het in dit soort gevallen zelf zou doen overigens.
Of hij moest gewoon op de claxon drukken.
Dan slaagt hij ook automatisch de beelden op ;)

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:26
bottom line schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Of hij moest gewoon op de claxon drukken.
Dan slaagt hij ook automatisch de beelden op ;)
Dat moet je wel aanzetten maar wel een goede optie idd. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Riiccka
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 20:57
Begin juni kwam ik opeens dakdragers voor de model 3 tegen van Farad als pre-order. Besteld en eind vorige week zijn ze geleverd. Gisteren de puzzel in elkaar gezet en de dakdragers gemonteerd. Ze maken gebruik van de montage plekken van de originele Tesla dakdragers - met een klem achter de de rubbers langs, in het dakframe.

Ik had altijd Thule dakdragers voor de vorige auto's en die waren vrij eenvoudig te monteren. Ik heb geen ervaring met de originele Tesla dakdragers maar ik vond dit systeem niet het meest eenvoudige. Voornamelijk de volgorde van vastdraaien waarbij je eerst een inbus gebruikt, daarna een schroevendraaier en je vervolges niet meer bij de inbus kan voor als je die nog iets wil verstellen :| . Als je het systeem eenmaal door hebt is het overigens wel vrij eenvoudig.

De bevestigingspunten op de auto heb ik handvast gedraaid en de dakdragers zitten dan goed vast op de auto. Gisteren al een stukje met dakkoffer gereden (120km/h+) en dat ging prima. Geen vreemde geluiden van glas of andere zaken, ook niet bij het monteren.

Ik heb nog niemand gezien die iets had geschreven over de Farad dakdragers dus vandaar deze info :). Wat mij betreft een goed alternatief voor de originele dakdragers of het Yakima systeem, en een stuk voordeliger - met wingbar is het complete systeem EUR 250.

Edit: foto

[Voor 13% gewijzigd door Riiccka op 29-06-2020 12:11]

SR+ | Black | Black

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 05-07 14:33
Vanmorgen een set foutmeldingen over niet kunnen laden, was even schrikken. CP_a045 CP_a044 CP_a006 en BMS_a063_SW_chargeport waren de meldingen. Nu heb ik net de update naar 10.24.6.1 gehad, maar geen idee of dat dit heeft veroorzaakt.

Soft reset, niks. Laadkabel vast en geen reactie op m'n commando om die te ontkoppelen.. M'n vrouw gebeld om terug te komen zodat ze m'n zoontje naar school kon brengen, want die was al onderweg.
Bij thuiskomst handmatig de laadkabel losgemaakt, kabel er in ieder geval uit. Toen wilde de chargeport niet sluiten.. Uit de auto, alles op slot, weer van het slot af en zowaar deed de chargeport het weer! Kabel erin en laden gaat weer als vanouds.

Ik heb telkens meer het idee dat ik in een soort continue beta-tester auto rondrijd. Talloze bugfixes nodig om hetgeen nu weer is gesloopt weer functioneel te maken.

[Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 29-06-2020 10:00]

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MtC
  • Laatst online: 06-07 19:54
Floor-is schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:57:
Vanmorgen een set foutmeldingen over niet kunnen laden, was even schrikken. CP_a045 CP_a044 CP_a006 en BMS_a063_SW_chargeport waren de meldingen. Nu heb ik net de update naar 10.24.6.1 gehad, maar geen idee of dat dit heeft veroorzaakt.

Soft reset, niks. Laadkabel vast en geen reactie op m'n commando om die te ontkoppelen.. M'n vrouw gebeld om terug te komen zodat ze m'n zoontje naar school kon brengen, want die was al onderweg.
Bij thuiskomst handmatig de laadkabel losgemaakt, kabel er in ieder geval uit. Toen wilde de chargeport niet sluiten.. Uit de auto, alles op slot, weer van het slot af en zowaar deed de chargeport het weer! Kabel erin en laden gaat weer als vanouds.

Ik heb telkens meer het idee dat ik in een soort continue beta-tester auto rondrijd. Talloze bugfixes nodig om hetgeen nu weer is gesloopt weer functioneel te maken.
Bekijk het ook eens van de andere kant. In mijn BMW viel vanaf week één zo nu en dan de radio/navigatie uit. Scherm op zwart en reboot. Op 4 jaar heb ik welgeteld 0 firmware updates gehad. Mijn auto kon na 4 jaar nog exact hetzelfde (niet) als op dag 1.

Tuurlijk, dit soort dingen is erg vervelend, en zou niet mogen. De QA bij Tesla is ondermaats, en we kunnen met zijn allen alleen maar hopen dat de Duitsers zeggen "Das wollen wir nicht" en de kwaliteit gaan verbeteren.

Heb je trouwens het ontvangen van de updates op "snel" of "traag" staan? (Ken even de exacte bewoording niet meer)

--handige links mogen niet van de mods--

• Inspired
Floor-is schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:57:
..

Kan natuurlijk inderdaad ook niks met de update te maken hebben. Menig Tesla heeft nog wel eens een software issue. Af en toe blijft mijn scherm zwart, en soms na het instappen schildpad modus totdat ik hem in P zet en weer in D. Hoort er (nog) een beetje bij ben ik bang. Er zit natuurlijk veel meer software in een Tesla dan menig andere auto. Dat heeft voordelen maar ook wat nadelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06-07 15:29
Ik mis ineens mijn Tesla in mijn account. Zijn er meer leaserijders die hem ineens missen en dat er iets veranderd is? Contact met Tesla opnemen loopt nog niet heel vlekkeloos...
Mijn account in de app werkt nog wel gewoon goed.

• Inspired
MADG0BLIN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:34:
Ik mis ineens mijn Tesla in mijn account. Zijn er meer leaserijders die hem ineens missen en dat er iets veranderd is? Contact met Tesla opnemen loopt nog niet heel vlekkeloos...
Ja, bijna bij alle leaserijders is dit aangepast vziw.

• ElonDusk
  • Nu online
Yes ik heb dat ook nu paar weken. (Athlon) :|

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MtC
Leaserijder (Arval). Nooit een auto in mijn account gehad. App werkt gewoon.

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 05-07 14:33
MtC schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Bekijk het ook eens van de andere kant. In mijn BMW viel vanaf week één zo nu en dan de radio/navigatie uit. Scherm op zwart en reboot. Op 4 jaar heb ik welgeteld 0 firmware updates gehad. Mijn auto kon na 4 jaar nog exact hetzelfde (niet) als op dag 1.

Tuurlijk, dit soort dingen is erg vervelend, en zou niet mogen. De QA bij Tesla is ondermaats, en we kunnen met zijn allen alleen maar hopen dat de Duitsers zeggen "Das wollen wir nicht" en de kwaliteit gaan verbeteren.

Heb je trouwens het ontvangen van de updates op "snel" of "traag" staan? (Ken even de exacte bewoording niet meer)
Ik vertrouw dat ding in principe met mijn leven en dat van de mensen die ik onderweg tegenkom. Dan kan ik wel leuk 'omdenken', want op het moment dat mijn auto niet wil laden en de stekker er niet uit wil kan ik ook geen levens in gevaar brengen 8)7 Maar dat is niet waar ik op doel.
Je koopt een product, zeker een als deze, met de aanname dat het zal werken. Bij Tesla was dat al een beetje een slag om de arm, maar de basisfunctionaliteit zou het altijd doen: dat is gewoonweg niet het geval en dat kan niet.

Updates staan nu weer op snel.
Inspired schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Kan natuurlijk inderdaad ook niks met de update te maken hebben. Menig Tesla heeft nog wel eens een software issue. Af en toe blijft mijn scherm zwart, en soms na het instappen schildpad modus totdat ik hem in P zet en weer in D. Hoort er (nog) een beetje bij ben ik bang. Er zit natuurlijk veel meer software in een Tesla dan menig andere auto. Dat heeft voordelen maar ook wat nadelen.
En dat wordt niet voor je opgelost? Kan toch niet!?

[Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 29-06-2020 10:39]

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06-07 15:29
Inspired schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Ja, bijna bij alle leaserijders is dit aangepast vziw.
Ok, duidelijk, zal er dan niet teveel achter zoeken. :)

• Dennismatt
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 07:59
Heeft er iemand al zonneschermen voor de achter zijramen gevonden? Zelfs op ali kan ik niets vinden.
Of zijn er toch universele die passen op deze ramen?

• MtC
Floor-is schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Ik vertrouw dat ding in principe met mijn leven en dat van de mensen die ik onderweg tegenkom. Dan kan ik wel leuk 'omdenken', want op het moment dat mijn auto niet wil laden en de stekker er niet uit wil kan ik ook geen levens in gevaar brengen 8)7 Maar dat is niet waar ik op doel.
Je koopt een product, zeker een als deze, met de aanname dat het zal werken. Bij Tesla was dat al een beetje een slag om de arm, maar de basisfunctionaliteit zou het altijd doen: dat is gewoonweg niet het geval en dat kan niet.

Updates staan nu weer op snel.
"snelle" updates betekent dat je eerder en minder geteste updates ontvangt. Vergelijk het met MS Insider fast. "Traag" betekent dat je (in principe) stabielere updates ontvangt.

Uiteraard heb je helemaal gelijk dat je de auto moet kunnen vertrouwen, maar een kabel die niet wil loskomen, brengt (zoals je zelf al cynisch opmerkt) natuurlijk ook geen mensen in gevaar.

Vervelend is het wel.

Nu, bekijk één voor één alle EV's en bij allemaal scheelt wel iets. In mindere of meerdere mate ernstig.
Denk bijvoorbeeld aan VW dat de software niet af krijgt. Denk aan de e-tron (toevallig van dezelfde groep) waar water het battery pack in lekte via de laadklep. Etc etc etc.

Ja, nogmaals QA is ondermaats, maar ik leef in de hoop dat het allemaal gaat beteren. En voor ik besliste de Tesla Model 3 te nemen, heb ik ettelijke duizenden forum- en blogposts gelezen en Youtube-filmpjes bekeken. Ik wist dus waar ik me aan kon verwachten, en heb me de auto nog geen dag beklaagd. Zelfs met enkele (kleine en grotere) ergernissen.

• MtC
Dennismatt schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:41:
Heeft er iemand al zonneschermen voor de achter zijramen gevonden? Zelfs op ali kan ik niets vinden.
Volgens mij kan het niet omdat de ramen een stukje naar beneden gaan bij het openen van de deur.

• Inspired
Dennismatt schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:41:
Een mooie oplossing is er niet volgens mij. Gewoon een niet al te grote zuignap versie kan wel lijkt me?
Pagina: 1 ... 87 ... 91 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True