Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09:56
Taro schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Even los van wat de handleiding zegt: Ik was de M3 altijd met de hand, nog nooit door de wasstraat geweest. Vandaag is mijn foam lance binnengekomen samen met een woolie en wat vervanging van de spullen die op waren (Bug out, foam, etc.). Dus ik ga hem morgen weer eens even goed schoonmaken :)
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik mijn auto pas a.s. zaterdag op ga halen, dus nog niet bekend ermee. Maar vroeg het met mij af al een tijdje omdat je ook niet mag slepen dacht ik. Maar overweeg hetzelfde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:59
-Splash- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:27:
[...]

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik mijn auto pas a.s. zaterdag op ga halen, dus nog niet bekend ermee. Maar vroeg het met mij af al een tijdje omdat je ook niet mag slepen dacht ik. Maar overweeg hetzelfde.
Slepen mag je wel doen, het is alleen niet echt aangeraden.
Als er schade is aan je batterijpack / motoren dan kan je door te slepen de schade verergeren.
Er is zelfs een sleepmodus die je daarvoor moet activeren.

[Voor 5% gewijzigd door bottom line op 20-06-2020 22:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -Splash-
bottom line schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:22:
@NeoPhire

[...]

Zoiets als dit ;)
[Afbeelding]
https://imgur.com/a/W7S1iTq
https://imgur.com/gallery/enHjPTW
Ben ook wel fan van grijs!

Maar als grijs te saai voor je is, dan zou ik als 2de keus altijd voor een soort mat donkerder blauw gaan
[Afbeelding]

Appelblauwzeegroen geeft ook wel veel bekijks!
En ook al ben je misschien nederlander, zou niet gaan voor oranje :+
Mooi, maar als ik echt ging wrappen dan deed ik deze kleur (mijn motor is ook oranje):

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
Nee echt niet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Nee, oranje zou ik nooit doen, alleen als je negatief wil opvallen :)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Splash-
bottom line schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Als er schade is aan je batterijpack / motoren dan kan je door te slepen de schade verergeren.
Ah nu snap ik het. Thanks!
Negatief? Omdat het vaak in de racing scene gebruikt wordt? :) Dat is natuurlijk wel zo.

Zelf word ik erg vrolijk van deze kleur.

[Voor 14% gewijzigd door -Splash- op 21-06-2020 08:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Abarth
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 28-06 01:29
-Splash- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:35:
[...]

Mooi, maar als ik echt ging wrappen dan deed ik deze kleur (mijn motor is ook oranje):

[Afbeelding]
Schitterend, dit is tenminste een kleur :9~

M3 | SR+ | Multi-Coat Red | Black | Aero | RN 17-09 | VIN 08-11 | SMS 29-11 | Geleverd 07-12

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:31

SeatRider

Wait, wut?

bottom line schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:22:
@NeoPhire
Een soort groen geeft ook wel veel bekijks!
[Afbeelding]
Whow.

Ik overweeg mijn M3 ook te laten wrappen, wilde voor mat blauw gaan, maar dit is ook wel vet. Is dat nou een beetje "flip flop"?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
SeatRider schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:50:
[...]

Whow.

Ik overweeg mijn M3 ook te laten wrappen, wilde voor mat blauw gaan, maar dit is ook wel vet. Is dat nou een beetje "flip flop"?
Dan zou ik voor deze gaan; YouTube: World's First Holographic Chrome Tesla Model 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 17:31

SeatRider

Wait, wut?

Ja gaaf, maar voor mijzelf dan misschien weer net wat over de top :-).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:05
bottom line schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Ok. Dat wist ik nog niet. Ga ook altijd naar zo'n sleep wasstraat. Ruitenwissers uit en zet hem dan in N. Gaat prima. Zou geen schade moeten toebrengen aan de motor ofzo lijkt me.

Overigens is automatisch spiegels inklappen op de wasstraat locatie ook een handige functie :-)

Meer op ontstaande link
https://teslamotorsclub.c...nelling-in-d-of-n.158619/

[Voor 10% gewijzigd door RF1000 op 21-06-2020 10:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17:59
Ik heb eerst bij hele grote wasstraat de auto gewassen. Bij het droogblazen ging de frunk behoorlijk heen en weer. Nu bij kleinere wasstraat gaat het wel goed. Misschien de frunk een keer laten afstellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:59
Teslalrp schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:46:
Ik heb eerst bij hele grote wasstraat de auto gewassen. Bij het droogblazen ging de frunk behoorlijk heen en weer. Nu bij kleinere wasstraat gaat het wel goed. Misschien de frunk een keer laten afstellen
Kun je ook zelf wel bij draaien met de rubber schroefjes.

• Mkeespiet
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 00:21
IceOnFire schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 06:57:
[...]

Je stelt het alsof het een feit is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze in Europa op korte termijn die prijs verhogen. Grootste deel van de featureset hoeven we hier nog lang niet te verwachten.

Aan de andere kant, er lijkt wel een uitbreiding van de featureset aan te komen binnenkort; https://twitter.com/green.../1271237694509780992?s=19. Is wel afwachten nog of dat ook naar EU komt.
Het lijkt erop dat je gelijkt hebt. Vannacht een Tweet waarin Musk wederom stelt dat FSD vanaf 1 juli $1.000,- duurder gaat worden met er ook bij dat wanneer je FSD nu via de app aanschaft je $2.000,- korting krijgt. Prijs voor FSD is echt in de app nog steeds €6.400,-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 16:44
Mkeespiet schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:05:
[...]

Het lijkt erop dat je gelijkt hebt. Vannacht een Tweet waarin Musk wederom stelt dat FSD vanaf 1 juli $1.000,- duurder gaat worden met er ook bij dat wanneer je FSD nu via de app aanschaft je $2.000,- korting krijgt. Prijs voor FSD is echt in de app nog steeds €6.400,-
Je leest verkeerd.

Je kan tot 1 juli basic autopilot kopen voor 2000 euro.

• Mkeespiet
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 00:21
Slurpgeit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Je leest verkeerd.

[Twitter]

Je kan tot 1 juli basic autopilot kopen voor 2000 euro.
Het was nog vroeg..😶

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:22
En wat is dat dan? Dat zit toch al in de tesla?

SR+ midnight grey, black / 18"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:34

PEPPI

Informatiemanager

carpebios schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:50:
En wat is dat dan? Dat zit toch al in de tesla?
Vroeger niet. Toen was het nog een optie van €3k. (Model S en Model X)

There's no place like 127.0.0.1

• Inspired
  • Nu online
PEPPI schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Vroeger niet. Toen was het nog een optie van €3k. (Model S en Model X)
De Model 3 is een tijd ook zonder AP geleverd hoor. Ze zijn een tijd in 2019 flink aan het prutsen geweest met AP/FSD/EAP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 03-07 15:16
Inspired schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:10:
[...]

Welke SeC? In Duiven willen ze niks opsturen namelijk. :|
Tilburg :) 8)

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Top. Weet ik dat als ik nog eens iets nodig heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 16:44
Maar goed ook, heb toevallig afgelopen week via de leasemaatschappij FSD laten activeren. Zag vrijdag dat ik al wel een factuur in de app onder "Service" had, maar de optie zelf nog niet. Ben benieuwd hoe lang het via deze weg duurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• carpebios
Wel bizar dat die “basis ap” 2000 euro kost. Een beetje sturen op een rechte weg waarbij je elke 10-15 seconden nog aan je stuur moet zitten en best even rammelen en dat hij autocrouche heeft...

• FreakGIB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-07 07:17
Vraagje ik heb verschillende apps waar je kan zien waar laadpalen te vinden zijn.
Maar de genen in parkeer garages staan er niet altijd tussen

Ik gebruik bv.
Shell Recharge
MainGau
ABRP

Ik krijg deze wek de auto dus heb nog geen ervaring met echt laden en hoe het precies werkt
Wat zijn een beetje de regels als je in een garage gaat laden en ondertussen een aantal uren weg blijft.

Ik heb bv.. geen eigen laadpaal dus ben afhankelijk van openbare laadpalen.
Dus ik zou elke gelegenheid nemen om bij te laden ook al zit hij bijna vol?

Wat doen jullie in zulke gevallen

PSN: FreakGIB

• -Splash-
carpebios schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:19:
Wel bizar dat die “basis ap” 2000 euro kost. Een beetje sturen op een rechte weg waarbij je elke 10-15 seconden nog aan je stuur moet zitten en best even rammelen en dat hij autocrouche heeft...
Ben ik met je eens, aan de andere kant betaal je bij andere merken er ook voor.
En AP kan nog verbeteren, dat zie ik bij reguliere merken niet echt gebeuren. (al zijn sommige reguliere merken wel in staat om een iets betere versie te leveren qua gebruik lijkt het)

Ik vind het zelf meer apart om als lease rijder FSD te kopen en over je gehele lease periode daar flink geld voor neer te leggen terwijl het tot nu toe niets toevoegd op afritten en rijbaan wisselen na. En dan ben je FSD ook nog eens kwijt aan het einde van de looptijd.

Wel vind ik het een beter idee om FSD NA levering te kopen en mits je lease budget het toestaat maakt het voor jou als eindgebruiker niet uit natuurlijk.

• -Splash-
FreakGIB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:52:
Vraagje ik heb verschillende apps waar je kan zien waar laadpalen te vinden zijn.

Ik gebruik bv.
Shell Recharge
MainGau
ABRP

Ik krijg deze wek de auto dus heb nog geen ervaring met echt laden en hoe het precies werkt
Wat zijn een beetje de regels als je in een garage gaat laden en ondertussen een aantal uren weg blijft.

Er is nog geen app in mijn beleving die alles dekt. In mijn buurt werkt shell recharge erg goed omdat hier veel newmotion palen staan. Maar voor andere palen heb ik weer Smoov of Nextcharge.

Je kan kijken wat de provider is van de palen via een site als:

https://www.oplaadpunten.nl/

of de apps die je zelf al gebruikt en daar de app die het beste erbij werkt erbij zoeken.

Ik geloof dat weinig providers op snelladers na die boetetarieven geven bij idle statussen. Geen die ik ken althans. Ik zou zelf ook niet altijd bijladen, maar gewoon reeel kijken of ik de dag vol kan maken op een lading en dan thuis laden bij een publieke paal. In ieder geval een ritme hebben. In mijn geval laad ik amper thuis omdat ik altijd op het werk kan laden.

[Voor 7% gewijzigd door -Splash- op 22-06-2020 10:12]

• tc_bakker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 22:55
wgdejong99 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Ik had toevallig van de week exact hetzelfde, totaal geen geluid. Geen telefoon, radio en zelfs het knipperlicht geluid deed het niet. Het lijkt dus een bekende bug.

Zie dat ik sinds vanmorgen versie 2020.20.12 klaar heb staan, later vandaag maar eens installeren en hopen dat dit is opgelost.
Ik zit op 2020.20.12. Probleem zit er nog steeds in.. Heel irritant want 2 van de 3 gesprekken vallen constant weg.. Inclusief knipperlicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
-Splash- schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:01:
[...]

Ben ik met je eens, aan de andere kant betaal je bij andere merken er ook voor.
En AP kan nog verbeteren, dat zie ik bij reguliere merken niet echt gebeuren. (al zijn sommige reguliere merken wel in staat om een iets betere versie te leveren qua gebruik lijkt het)

Ik vind het zelf meer apart om als lease rijder FSD te kopen en over je gehele lease periode daar flink geld voor neer te leggen terwijl het tot nu toe niets toevoegd op afritten en rijbaan wisselen na. En dan ben je FSD ook nog eens kwijt aan het einde van de looptijd.

Wel vind ik het een beter idee om FSD NA levering te kopen en mits je lease budget het toestaat maakt het voor jou als eindgebruiker niet uit natuurlijk.
Er zijn ook rijders met voldoende budget natuurlijk. FSD als optie meenemen en het kost een leaserijder niks. Als het je anders EUR 50,- netto per maand kost zou ik het persoonlijk ook niet snel doen.

/edit #tisnogvroeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Splash-
Inspired schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Er zijn ook rijders met voldoende budget natuurlijk. FSD als optie meenemen en het kost een leaserijder niks. Als het je anders EUR 50,- netto per maand kost zou ik het persoonlijk ook niet snel doen.
Dat was mijn laatste alinea disclaimer. ;) In principe kan ik hem erbij leasen (zit echt ruim onder mijn leasebedrag), maar ik zie er op dit moment nog geen nut bij. (met in acht nemen dat ik bij minder werken of overgaan naar andere werkgever niet met kosten kom te zitten voor iets wat ik weinig zal gebruiken)

Misschien is het mijn eigen gebrek wel dat ik de komende 5 jaar nog weinig voortgang verwacht in de Europese wetgevingen waardoor ik zorgelozer zal kunnen rijden.

[Voor 37% gewijzigd door -Splash- op 22-06-2020 10:18]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bottom line
-Splash- schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Misschien is het mijn eigen gebrek wel dat ik de komende 5 jaar nog weinig voortgang verwacht in de Europese wetgevingen waardoor ik zorgelozer zal kunnen rijden.
Als Tesla het klaarkrijgt om ervoor te zorgen dat de auto ook zelf kan inhalen zonder dat jij dat moet aangeven, is het de investering zeker waard.
Maar het hangt ervan af hoe jij daarop wilt anticiperen, want zodra dat bekend is dat dat de nieuwe update wordt van FSD, is de prijs misschien€2000 hoger (en het dan niet meer waard)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -Splash-
bottom line schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Als Tesla het klaarkrijgt om ervoor te zorgen dat de auto ook zelf kan inhalen zonder dat jij dat moet aangeven, is het de investering zeker waard.
Maar het hangt ervan af hoe jij daarop wilt anticiperen, want zodra dat bekend is dat dat de nieuwe update wordt van FSD, is de prijs misschien€2000 hoger (en het dan niet meer waard)
Dit is nog erger dan de postcodeloterij qua sociale druk. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

@-Splash-
En dan van binnen kleine details ook in oranje. :)

Bron: https://twitter.com/blitzfire911/status/1274734261397045251

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:36
Dat oranje kan ik nog mee leven, maar zo verlaagd en van die schreeuwerige letters er op.. niet mijn ding zeg maar :/

• FreakGIB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-07 07:17
MrBasta schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Dat oranje kan ik nog mee leven, maar zo verlaagd en van die schreeuwerige letters er op.. niet mijn ding zeg maar :/
Ik vind hem er wel cool uit zien maar wel erg laag voor op de normale weg.

PSN: FreakGIB

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:36

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MrBasta schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Niet te vergeten de LED-verlichting met een Aliexpress afstandbediening van 50 cent erbij...
En zou het extra plastic op de bumper de range verhogen, of juist sterk verlagen? Waarschijnlijk geen windtunnel test gedaan zegt mijn vermoeden :'(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:33
FreakGIB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Ik vind hem er wel cool uit zien maar wel erg laag voor op de normale weg.
Er zitten opblaasveren onder.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• -Splash-
Plaatje 1 vind ik erg mooi met de oranje accentent op de witte balk en midden console. Erg clean!
Maar de rest.... liever origineel laten verder. :) Ik hou niet van de race look persoonlijk.

• carpebios
kdeboois schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Er zitten opblaasveren onder.
Een gevoelige term tegenwoordig.

• _PM
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03-07 15:56
Taro schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:26:
Ik heb ook weleens over die tassenset nagedacht. Misschien iets om te kopen en verhuren? Ik zou er rondom een vakantie wel een paar tientjes voor overhebben :)
Ik zit erover te denken om deze set (5 tassen voor trunk) op korte termijn aan te schaffen, lijken me wel erg praktisch voor vakantie en we kunnen we de komende jaren profijt van hebben. De 2 koffers die ik voorheen in de Octavia kon stoppen gaan in de Tesla niet passen... (er past er maar 1)

• EjjE101
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-06 12:24
Hier hebben we Vraag & Aanbod overig voor :)

[Voor 103% gewijzigd door Outerspace op 22-06-2020 15:00]

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

-Splash- schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Plaatje 1 vind ik erg mooi met de oranje accentent op de witte balk en midden console. Erg clean!
Maar de rest.... liever origineel laten verder. :) Ik hou niet van de race look persoonlijk.
Ja, de tint oranje vind ik wel mooi, i.c.m. de 'chrome delete' en de oranje remklauwen. :)
De rest is ook echt niet mijn ding. Vergeet bij een drempel de vering te stellen en je bent weer een paar cm van de auto kwijt. :+
Het gigantische Tesla logo op de achterruit lijkt mij ook niet echt veilig. (onder de link zijn meer foto's)

• chianti14
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 27-06 16:39
niet meer van toepassing

[Voor 87% gewijzigd door chianti14 op 22-06-2020 19:14]

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

• bottom line
chianti14 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:50:
de tesla 3 heeft standaard geen reserve wiel of reparatie set
wat doe je als je in het het buitenland een platte band krijgt
in Nederland heb je tesla.service
Reisverzekering? Wegendienst lidmaatschap?
Gewoon een garage opzoeken in de buurt?

Er zijn zoveel dingen die je kan doen.

• Lisadr
  • Laatst online: 03-07 13:54
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:19

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik heb deze ook al gepost in het levertijd topic maar weet niet of ik daar goed zat dus hier nog maar een keer:

Ik mag mijn model 3 aankomende maandag om 13.00 ophalen (Blauw, LR, Trekhaak)...helaas moet ik hem nog tot 1 augustus ergens parkeren en dan kan ik er pas in rijden...balen!!! :-) (begin dan pas bij nieuwe werkgever).

weet niet of ik hier in het juiste topic zit maar het tesla account staat op naam van een toekomstig collega aangezien hij alles geregeld heeft met bestellen en de CC op zijn naam staat, is dit makkelijk om te zetten? Hij heeft mij een power of attorney geregeld zodat ik wel zelf de auto op kan halen.

/edit: ik heb ook nog geen laadpas, kan ik bij een supercharger gewoon laden en gaat de facturatie dan via de auto?

/edit2: ik heb even gekeken maar het OV is wel een lastig dingetje daarnaartoe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
Nutterd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:54:
ik heb deze ook al gepost in het levertijd topic maar weet niet of ik daar goed zat dus hier nog maar een keer:

Ik mag mijn model 3 aankomende maandag om 13.00 ophalen (Blauw, LR, Trekhaak)...helaas moet ik hem nog tot 1 augustus ergens parkeren en dan kan ik er pas in rijden...balen!!! :-) (begin dan pas bij nieuwe werkgever).

weet niet of ik hier in het juiste topic zit maar het tesla account staat op naam van een toekomstig collega aangezien hij alles geregeld heeft met bestellen en de CC op zijn naam staat, is dit makkelijk om te zetten? Hij heeft mij een power of attorney geregeld zodat ik wel zelf de auto op kan halen.

/edit: ik heb ook nog geen laadpas, kan ik bij een supercharger gewoon laden en gaat de facturatie dan via de auto?

/edit2: ik heb even gekeken maar het OV is wel een lastig dingetje daarnaartoe.
Plooifiets meepakken na de trein of een uber pakken (of meeliften/samen taxi delen met een andere die zijn Tesla gaat halen).

Tegenwoordig is het heel gemakkelijk geworden. Degene die alles voor jou heeft geregeld kan jou als extra bestuurder aanduiden. Of hij kan gewoon een transfer aanvragen (wat langer duurt meestal) naar jou account/emailadres.
Voor SuC heb je geen laadpas nodig. Wel zuur dat die nu een hele dikke maand gaat stilstaan

[Voor 3% gewijzigd door bottom line op 22-06-2020 20:09]

• Inspired
  • Nu online
Verlengen kan alleen door nog een referral. Bellen/mailen heeft geen zin.

• WickedRR83
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13:02
Iemand ervaring met een verlagingsset (veren) bij een leasebak? Ik weet dat bv. PON bepaalde sets goedkeurt voor VAG-auto's, en dus de LM ook. Hoe zit dit bij de Model 3?
En mocht je dit laten monteren (bij niet navragen/geen goedkeuring van importeur/dealer/lm), hoe gaat de schadeafhandeling dan? (bij zaken wat niet gerelateerd zijn aan het rijwielgedeelte/onderstel)

Waarom: Man wat is 'ie toch (veel) mooi(er) op bv. -25mm (awd) of -15mm (p) verlaging, de lijnen van de auto komen er dan perfect uit. Zeker icm 20".

• Lisadr
  • Laatst online: 03-07 13:54
Inspired schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:12:
[...]

Verlengen kan alleen door nog een referral. Bellen/mailen heeft geen zin.
Jammer! Zonde van KMs. Gaat lasting worden om iemand in een paar dagen te vinden.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Nutterd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:54:
[...]
/edit: ik heb ook nog geen laadpas, kan ik bij een supercharger gewoon laden en gaat de facturatie dan via de auto?[
Ja, dat werkt gewoon zonder enige laadpas. Je Tesla is je laadpas :) Gewoon de stekker erin en het laden begint.

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:15
NeoPhire schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:25:
Mijn Model 3 wordt in de week van 6 juli gewrapped, kleur is nog te kiezen, mochten er nog suggesties zijn, kom maar door ;)
Zag pas een soort carbon fiber versie, wel gaaf.

Zoiets ongeveer qua look (Satin Dark Gray genoemd hier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

NeoPhire schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:25:
Mijn Model 3 wordt in de week van 6 juli gewrapped, kleur is nog te kiezen, mochten er nog suggesties zijn, kom maar door ;)
Deze kleur rood trekt mij wel aan: (Satin Vampire Red with Chrome Delete)

Bron: Link

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:19

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

noo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Ja, dat werkt gewoon zonder enige laadpas. Je Tesla is je laadpas :) Gewoon de stekker erin en het laden begint.
Top! Thanks...zijn er meer laadpalen die zo werken of alleen de superchargers?

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:03
FreakGIB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:52:

Ik gebruik bv.
Shell Recharge
MainGau
ABRP

Ga eerst rijden zonder je vooraf druk te maken ;-)
Zet de auto op percentage en probeer een vast traject (woon-werkverkeer) een paar weken te rijden en te kijken wat dit je aan percentage van je batterij kost.
Zo is mijn woon-werk verkeer 67km. In de nog 120km periode kostte dit me ongeveer 27% range. Waarvan gros snelweg, stuk provinciaal en klein stukje binnendoor. Deze waarde zit nu in mn kop.
Als je dan een flink stuk moet rijden dan kan je heel makkelijk en grofweg in je hoofd bepalen of je de rit/dag gaat redden. Daarnaast weet je op een gegeven moment op de trace's waar je regelmatig komt waar de snelladers zitten.
Heb je thuis ook geen mogelijkheid om op 230V te laden? Ik heb thuis geen laadpaal.
Nu een dikke 3200kwh totaal geladen volgens de tesla en thuis een kleine 700kwh. Maar 1 keer onderweg moeten laden terwijl ik dit niet van plan was omdat mijn planning die dag totaal in het 100 liep (afspraak van een uur werd 3 uur en de laadpaal op locatie waar ik dat uurtje wilde laden deed het niet...)

Komt best goed :Y

• ybos
Nutterd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Een enkele supermarkt heeft gratis laden, maar in de basis is Tesla de enige waar je zonder pas kan laden.
(Maar je kan ook thuis met 230V laden)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Akrobat501
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 03-07 22:52
ybos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:06:
[...]

Een enkele supermarkt heeft gratis laden, maar in de basis is Tesla de enige waar je zonder pas kan laden.
(Maar je kan ook thuis met 230V laden)
Bij Fastned kan je ook betalen met een creditcard gelinkt aan je account. Ik heb dit tijdelijk gebruikt terwijl mijn laadpas nog onderweg was.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:29
Akrobat501 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Bij Fastned kan je ook betalen met een creditcard gelinkt aan je account. Ik heb dit tijdelijk gebruikt terwijl mijn laadpas nog onderweg was.
is fastned niet een van de duurste?

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• kdeboois
  • Laatst online: 19:33
koentjuh1987 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Dat is Ionity

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Akrobat501
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 03-07 22:52
koentjuh1987 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:17:
[...]

€0,59/kWh zonder maandelijks abonnement. Ter vergelijking, de Superchargers kosten €0.25/kWh.
Maakt mij als lease-rijder niet veel uit, maar Fastned heeft daarentegen wel het gemak dat je direct je laadpas kan koppelen, en dus niet apart je fast-charging moet declareren zoals bij de Superchargers :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
Akrobat501 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:37:
[...]

€0,59/kWh zonder maandelijks abonnement. Ter vergelijking, de Superchargers kosten €0.25/kWh.
Maakt mij als lease-rijder niet veel uit, maar Fastned heeft daarentegen wel het gemak dat je direct je laadpas kan koppelen, en dus niet apart je fast-charging moet declareren zoals bij de Superchargers :*)
Als ik financiele man/vrouw was bij de leasemaatschappij zou ik hemel en aarde bewegen om dit zsm werkend te krijgen met Tesla (ik meen dat sommigen dit al hebben). Als het wagenpark voor de helft van de prijs "tankt" scheelt dat flink.
Al zou het me niet verbazen als de leasemaatschappijen ook wel met fastned om tafel zitten om prijsafspraken te maken.
Als iedere particulier de truc kan uithalen met de Maingau pas, zal de leasemaatschappij dit zeker kunnen regelen.

[Voor 6% gewijzigd door ybos op 23-06-2020 09:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:51
Voor de uitzonderlijke keer dat ik bij Fastned/Ionity kom pak ik gewoon de Maingau/Eins pas en declareer ik de kosten gewoon.
Wij leasen excl. brandstof en hoe goedkoper ik laad hoe gunstiger het is voor de eindejaarsbonus.
+ als het mijn eigen zaak was zou ik het niet anders doen, dus waarom nu wel..

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:29
ybos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Als ik financiele man/vrouw was bij de leasemaatschappij zou ik hemel en aarde bewegen om dit zsm werkend te krijgen met Tesla (ik meen dat sommigen dit al hebben). Als het wagenpark voor de helft van de prijs "tankt" scheelt dat flink.
Al zou het me niet verbazen als de leasemaatschappijen ook wel met fastned om tafel zitten om prijsafspraken te maken.
Als iedere particulier de truc kan uithalen met de Maingau pas, zal de leasemaatschappij dit zeker kunnen regelen.
wellicht maakt het de leasemaatschappij niet veel uit aangezien die kosten doorbelast worden aan de partij die de auto afneemt.. maar als werkgever met diverse elektrische voertuigen zou je die besparing wel willen faciliteren. Bij een groot wagenpark gaan ook die kosten uiteindelijk aardig drukken.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• ybos
Eddos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:56:

+ als het mijn eigen zaak was zou ik het niet anders doen, dus waarom nu wel..
Zat collega's bij mij op t werk die de vergoeding thuis op maximaal zetten, ik meen 33 cent/kwh...
Puur eigen gewin.
Die laden thuis dus duurder dan op t werk (22 cent/kwh). Gaan dus niet laden op t werk maar alleen thuis :X

• Eddos
ybos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Zat collega's bij mij op t werk die de vergoeding thuis op maximaal zetten, ik meen 33 cent/kwh...
Puur eigen gewin.
Die laden thuis dus duurder dan op t werk (22 cent/kwh). Gaan dus niet laden op t werk maar alleen thuis :X
Ja, die ken ik ook. Typisch..

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Volgens mij mag dat toch niet, 'winst' maken op je energie-aansluiting als particulier? Los van het morele aspect uiteraard.

• ybos
mrwolf schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:16:
Volgens mij mag dat toch niet, 'winst' maken op je energie-aansluiting als particulier? Los van het morele aspect uiteraard.
Het argument dat ik hoorde: "slijtage meterkast" :X

• Snarf70
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17:09
Eddos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Ja, die ken ik ook. Typisch..
Ik noem het triest.... :F

LR - Midnight Silver - Zwart - 19" - Geleverd: 19/12

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Nutterd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Je kan het bij FastNed ook instellen dat je geen pasje meer nodig hebt, maar volgens mij kun je daar goedkoper laden met een MainGau pasje (weet niet of dat nog steeds zo is), en dat kan weer niet automagisch.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:53:
Zo!
Ik heb de stap genomen om eens zo’n reserve pasje in de aceton te gooien om er vervolgens een druppel voor aan de sleutel bos van te maken :D !

Ging bizar gemakkelijk eigenlijk!
Extra pasje bij Tesla besteld (helaas per 2, dus ik heb er nog 1 over voor de liefhebber)
Simpele nfc druppel op Ali besteld
Potje pure aceton bij de Etos gehaald.

Aceton in een glazen beker, pasje helemaal ondergedompeld. Nachtje laten staan. Volgende dag kon ik de koperen draad met het nfc chipje er zo uit vissen.
De nfc druppel van Aliexpress open gemaakt en leeg gemaakt, het koper draad van het tesla pasje in rondjes gevouwen zodat hij daar in past.
Ff proberen, dichtlijmen en voila!

Nu heb ik geen portemonnee meer nodig, de enige pasjes die je perse mee moet (id en bankpas) in een hoesje om je telefoon, sleutels van huis mee met laaddruppel en deze nieuwe druppel en klaar.
Mocht m’n telefoon nu gejat worden of leeg zijn kan ik nog mooi thuis komen :+ !
Tip: koop geen aceton bij de bouwmarkt want dat is zeer waarschijnlijk eco-aceton en dat werkt niet zoals ik gemerkt heb. Ik had een fles "aceton" bij de Hornbach gekocht en na een hele week was het pasje alleen maar een beetje floppy geworden en verder niks. In de aceton van het Kruidvat kon ik het chipje en de koperdraad er na een halve dag al uitvissen.

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddos
DaCoTa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Je kan het bij FastNed ook instellen dat je geen pasje meer nodig hebt, maar volgens mij kun je daar goedkoper laden met een MainGau pasje (weet niet of dat nog steeds zo is), en dat kan weer niet automagisch.
Ik heb in de FastNed app mijn Maingau pas opgevoerd. Dat werkt gewoon. Plug&Charge :-)

• -Splash-
noo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Tip: koop geen aceton bij de bouwmarkt want dat is zeer waarschijnlijk eco-aceton en dat werkt niet zoals ik gemerkt heb. Ik had een fles "aceton" bij de Hornbach gekocht en na een hele week was het pasje alleen maar een beetje floppy geworden en verder niks. In de aceton van het Kruidvat kon ik het chipje en de koperdraad er na een halve dag al uitvissen.
Goede tips, ik wil dit ook gaan uitvoeren (ook al heb ik nu al 4 druppels aan mijn sleutelbos (klant, werk, sportschool, laadpaal).....

• Inspired
  • Nu online
ybos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:53:
[...]

En LM boeit het niks. Ook al kost het EUR 10,- per kWh. Die gaan zich niet druk maken voor prijsafspraken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:06:
[...]

En LM boeit het niks. Ook al kost het EUR 10,- per kWh. Die gaan zich niet druk maken voor prijsafspraken.
Niet persé. Tuurlijk, de laadkosten worden doorbelast aan de werkgever. Maar als een LM een goede deal heeft met bijv. Fastned, dan kan dat een mooi verkooppunt zijn voor nieuwe klanten. Werkgevers zijn namelijk wél gevoelig voor prijsafspraken.

• Inspired
  • Nu online
mrwolf schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:25:
[...]

Niet persé. Tuurlijk, de laadkosten worden doorbelast aan de werkgever. Maar als een LM een goede deal heeft met bijv. Fastned, dan kan dat een mooi verkooppunt zijn voor nieuwe klanten. Werkgevers zijn namelijk wél gevoelig voor prijsafspraken.
Tot nu toe heb ik geen enkele werkgever gehad die er mee bezig is.

- Ze hebben vaak een vaste LM.
- Kijken naar het brandstofvoorschot dat sowieso niet klopt.
- Bij een EV ook erg variabel. Ik laad 99% thuis tegen 20 cent en 1% bij SuC tegen 25 cent. Een collega altijd publiek voor 35 cent en ook nog eens veel onderweg bij Ionity tegen 79 cent.

Ken wel WGs die Fastned/SuC gewoon verbieden. Maar dat men op zoek gaat naar een LM met prijsafspraken heb ik nog niet gezien. Komt bij dat veel LMs ook weer dezelfde laadpassen hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03-07 20:30
ybos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Puur eigen gewin.
Ben nog bezig met thuis aansluiting, maar in het begin wil ik hem ook hoger zetten. De kosten voor het ombouwen naar 3-fase, nieuwe meterkast, laadpaal, etc krijg je op die manier weer een beetje terug. Anders laad ik op straat en zijn ze hetzelfde bedrag kwijt. Zodra ik de kosten er uit heb gaat hij weer omlaag.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:05
Hier in de wijk is de parkeerdruk redelijk hoor. Ik houd ook altijd ruimte over om hier in de straat te kunnen parkeren op een laadplek vs. laden op mijn werk.

Vandaag een lange rit gehad met weinig snelwegen, bijna alles 80 km/u met veel rotondes, en het was nog ochtend dus zonder AC. Mooi op 110 Wh/km met 19" third party velgen (nee geen Monaco GP6). Met zo'n verbruik maak ik gehakt van de actieradius van 540 km (LR AWD). Uiteindelijk weegt langzaam rijden op lange ritten helaas niet op tegen de winst die je met laden pakt, anders is het met goed werkende FSD (en toegestaan) een heerlijk relaxte manier om een lange vakantierit te plannen.. toekomstmuziek; even een nachtje 600-700 km met 90 km/u op de rechter baan tuffen zonder gestoord te worden terwijl je heerlijk ligt te pitten.

Op de terugweg met AC was het echter alweer 140 Wh/km, en ik denk iets harder gereden :+

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:56
Gisteren de 18 inch aero velgen weer terug van schadeherstel bedrijf. Voor 75 eur per velg weer splinternieuw en niets meer te zien van de curb rash (schampschade aan de velg tgv stoeprandje).

Denk dat ik toch maar een budget reserveer, want hoe goed je ook inschat... het is soms net te laat.

Na de bandenwissel (met velgen) gaat de huidige (gemonteerde) set in de garage opgeslagen worden, en in het najaar voorzien worden van mogelijke winterbanden. En ook daar zijn 2 velgen kandidaat voor een lichte touch-up/herstel van de laklaag... :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• wgdejong99
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-07 15:01
doc schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Ben nog bezig met thuis aansluiting, maar in het begin wil ik hem ook hoger zetten. De kosten voor het ombouwen naar 3-fase, nieuwe meterkast, laadpaal, etc krijg je op die manier weer een beetje terug. Anders laad ik op straat en zijn ze hetzelfde bedrag kwijt. Zodra ik de kosten er uit heb gaat hij weer omlaag.
Lijkt me niet onlogisch dat als je werkgever niet de kosten van je laadpaal betaald dat je die op een andere manier een beetje terugkrijgt. Zeker omdat je uiteindelijk een kostenbesparing realiseert voor je werkgever. Publiek laden kosten over het algemeen minimaal 32 cent kw.

Zou er wel transparant over zijn richting je werkgever, hier betaald mijn werkgever een eigen laadpaal.

• Markovichi
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 02-07 09:45
NielsTn schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:21:
Gisteren de 18 inch aero velgen weer terug van schadeherstel bedrijf. Voor 75 eur per velg weer splinternieuw en niets meer te zien van de curb rash (schampschade aan de velg tgv stoeprandje).

Denk dat ik toch maar een budget reserveer, want hoe goed je ook inschat... het is soms net te laat.

Na de bandenwissel (met velgen) gaat de huidige (gemonteerde) set in de garage opgeslagen worden, en in het najaar voorzien worden van mogelijke winterbanden. En ook daar zijn 2 velgen kandidaat voor een lichte touch-up/herstel van de laklaag... :(
Heb je voor en na foto's toevallig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:11
Kreeg net een foto van een maat van me die even een goed verbruik had gescoord met zijn SR+. Autopilot op 100km per uur leverde een gemiddeld verbuik op van 102Wh/km over een rit van 50km.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:58

ThaDude

Hang Loose

DaCoTa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:03:
[...]

In de fastned app kan je ook maingau als 1st zetten :) werkt prima! 2e is bij mij NM van werkgever..

We're machines just like everything else in nature.

• Markovichi
wgdejong99 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Lijkt me niet onlogisch dat als je werkgever niet de kosten van je laadpaal betaald dat je die op een andere manier een beetje terugkrijgt. Zeker omdat je uiteindelijk een kostenbesparing realiseert voor je werkgever. Publiek laden kosten over het algemeen minimaal 32 cent kw.

Zou er wel transparant over zijn richting je werkgever, hier betaald mijn werkgever een eigen laadpaal.
Het is natuurlijk wel verleidelijk, maar indien je alles zelf zou betalen (laadpaal, aanpassingen meterkast, aansluiten etc.) duurt het een eeuwigheid voordat je dat hebt terugverdiend.

Stel de hele installatie kost je +/- €3500,- en je zou het tarief op €0.27 zetten (ergens tussen thuis- -@€0,22- en openbaar tarief -@€0,35-) moet je zo'n 800 keer 30kWh laden om dat terug te verdienen.

Uiteraard wanneer de werkgever dit na overleg OK vindt, waarom niet?

• RielN
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-07 20:59
NielsTn schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:21:

NIce, ze 'rashen' wel heel erg snel, en dat geluid .... maar ik laat ze wel enes op een ander moment herstellen. De banden zitten ook heel strak om de wielen, en dat is vast uit aero oogpunt gedaan, maar je hebt 0 bescherming van je band-wang.

• RielN
Markovichi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Het is natuurlijk wel verleidelijk, maar indien je alles zelf zou betalen (laadpaal, aanpassingen meterkast, aansluiten etc.) duurt het een eeuwigheid voordat je dat hebt terugverdiend.

Stel de hele installatie kost je +/- €3500,- en je zou het tarief op €0.27 zetten (ergens tussen thuis- -@€0,22- en openbaar tarief -@€0,35-) moet je zo'n 800 keer 30kWh laden om dat terug te verdienen.

Dat is wel een pittige prijs. Ik heb het zelf gedaan maar een beetje installatiebedrijf moet dit voor 1/3 daarvan kunnen doen.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:00
Markovichi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Bij mij is de laadpaal en het aansluiten wel in de leaseovereenkomst verwerkt. Het aanpassen van de meterkast niet. Dus ik heb daar een kleine 350 euro voor gefinancierd.
Dat is dus vrij goed te compenseren met het thuisladen op een iets hoger tarief :) . Gaat uiteindelijk allemaal om kleine bedragen.

(hele installatie voor 3500 is trouwens wel prijzig :| , daar is meer dan een paar meter gegraven gok ik :+ )

• Markovichi
Smobbo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Bij mij is de laadpaal en het aansluiten wel in de leaseovereenkomst verwerkt. Het aanpassen van de meterkast niet. Dus ik heb daar een kleine 350 euro voor gefinancierd.
Dat is dus vrij goed te compenseren met het thuisladen op een iets hoger tarief :) . Gaat uiteindelijk allemaal om kleine bedragen.

(hele installatie voor 3500 is trouwens wel prijzig :| , daar is meer dan een paar meter gegraven gok ik :+ )
Ik geef in mijn verhaal ook aan dat dit incl. de laadpaal is. Als jullie voor €1200,- alles geregeld krijgen, doe ik iets verkeerd :+ . Overigens heb ik het geluk dat ik alleen de aanpassing van de meterkast heb hoeven te betalen (is trouwens een hele nieuwe meterkast geworden, vandaar de wat hogere prijs), maar denk niet dat je ver onder de €3000,- komt incl. alles...

Nu ik er trouwens over nadenk, bij mij is alles aangesloten in februari, waarschijnlijk werd/kon er meer geld gevraagd worden door het grote aantal aanvragen en de wachttijden.

• Inspired
  • Nu online
EUR 3000-3500,- voor alles bij een "luxe" optie is niet heel gek. Heeft het bij mij ook gekost. Tuurlijk kan het goedkoper maar als je het uit handen geeft gaat het snel die kant. (Met LB/Abonnement/fatsoenlijke installatie etc.)

• maddog03
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:15
Markovichi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Ik geef in mijn verhaal ook aan dat dit incl. de laadpaal is. Als jullie voor €1200,- alles geregeld krijgen, doe ik iets verkeerd :+ . Overigens heb ik het geluk dat ik alleen de aanpassing van de meterkast heb hoeven te betalen (is trouwens een hele nieuwe meterkast geworden, vandaar de wat hogere prijs), maar denk niet dat je ver onder de €3000,- komt incl. alles...

Nu ik er trouwens over nadenk, bij mij is alles aangesloten in februari, waarschijnlijk werd/kon er meer geld gevraagd worden door het grote aantal aanvragen en de wachttijden.
Ik heb de aanvraag vorige week vrijdag gedaan, en de wachttijd is 6 weken.. Dus heel snel gaat het niet... :'(

• wootahH
maddog03 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb de aanvraag vorige week vrijdag gedaan, en de wachttijd is 6 weken.. Dus heel snel gaat het niet... :'(
peanuts :p Ik wacht al bijna een jaar op een publieke paal . En hij is er nog langgg niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RielN
Zeg dat de installatie zo'n 1000 euro kost (als je zoekt op Tesla Wall Charger vind je een aanbieder die 450 vraagt voor installatie) en de wallcharger zelf kost zo'n 600 euro. Dan zit je tussen de 1100 en 1600 euro.

Ik heb alle spullen lost gekocht (en de speciale aardlekschakelaars en groepen zijn prijzig) en heb zelf kabel getrokken door kruipruimte - ik moest best ver, maar alles bij elkaar heeft het me 900 euro gekost.

• Markovichi
RielN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:48:
Zeg dat de installatie zo'n 1000 euro kost (als je zoekt op Tesla Wall Charger vind je een aanbieder die 450 vraagt voor installatie) en de wallcharger zelf kost zo'n 600 euro. Dan zit je tussen de 1100 en 1600 euro.

Ik heb alle spullen lost gekocht (en de speciale aardlekschakelaars en groepen zijn prijzig) en heb zelf kabel getrokken door kruipruimte - ik moest best ver, maar alles bij elkaar heeft het me 900 euro gekost.
Ik heb dan ook geen Tesla Wall Charger, maar een EV-Box met de mogelijkheid om de laadpas van de zaak te gebruiken zodat alles via de zaak verekend wordt. Daar zit een groot verschil in.

Dus inderdaad, het kan goedkoper, maar de meeste leaserijders zullen deze constructie hebben vermoed ik.

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-07 22:51
Sinds de laatste (gepushte) update zetten de stoel en het stuur zich niet meer automatisch naar de verschillende bestuurders, bij instappen. Meer mensen last van?

Geen ramp om even mijn naam aan te klikken, maar mijn vrouw is nogal stuk kleiner dan ik en het stapt wat moeilijk in zo.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:05
Ik net ook weer een ritje, airco-vrij, 108 W/km.. echt heerlijk om die cijfers te zien :D

In de ochtend kon ik trouwens sentry reports zien, ik had er 6. Maar ik kon alleen de eerste zien, en daarna alleen op het kruisje drukken, daarna kon ik het nergens meer terugvinden? Hoe scroll je makkelijk door alle events heen?

• wootahH
Divak schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:12:
Ik net ook weer een ritje, airco-vrij, 108 W/km.. echt heerlijk om die cijfers te zien :D

In de ochtend kon ik trouwens sentry reports zien, ik had er 6. Maar ik kon alleen de eerste zien, en daarna alleen op het kruisje drukken, daarna kon ik het nergens meer terugvinden? Hoe scroll je makkelijk door alle events heen?
Op de camera rechtsboven. Dan krijg je een klein menu. Daar kun je doorklikken naar schijf oid. Daar staan dan centry files en gewone webcam files in verschillende tabjes

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:56
Markovichi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Heb je voor en na foto's toevallig?
Helaas geen voor-foto.
Een na-foto kan ik wel maken, maar aanwijzen waar de beschadiging zat is weer onmogelijk :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
EvaluationCopy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:08:
Sinds de laatste (gepushte) update zetten de stoel en het stuur zich niet meer automatisch naar de verschillende bestuurders, bij instappen. Meer mensen last van?

Geen ramp om even mijn naam aan te klikken, maar mijn vrouw is nogal stuk kleiner dan ik en het stapt wat moeilijk in zo.
Easy Entry profiel inschakelen?

• maddog03
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:15
wootahH schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:32:
[...]

peanuts :p Ik wacht al bijna een jaar op een publieke paal . En hij is er nog langgg niet.
Dit gaat om een eigen paal, dus dat is niet te vergelijken. Zodra er een gemeentelijke handeling nodig is ben je sowieso al af. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-07 22:51
DaCoTa schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Easy Entry profiel inschakelen?
Aah ja dat bestaat ook nog, ga ik proberen als work-around, thanks.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• wgdejong99
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-07 15:01
Divak schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:12:
Hoe houdt je dat vol zonder airco met dit weer? :o

Was rond 12:00 over de 40 graden in de auto, airco lekker aangehad :-)

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:11
Airco heeft in mijn ervaring niet zoveel invloed op het verbruik als in de winter, denk minder dan 5% want eigenlijk haal ik zo goed als dezelfde cijfers met airco uit.

Ben zelf groot fan van de dog-mode. Als ik van plan ben binnen een kwartier weer verder te rijden dog-mode aan en lekker koel weer verder.
Pagina: 1 ... 86 ... 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True