Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.227 views

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Pak eens de 24ct van de super charger?

[Afbeelding]
Cool, gooien we in de mix! (jij rijdt geen P denk ik, of wel?). Misschien een goede split inderdaad.

Model 3
High range: M3P - laadpaal: 0.25 Wh/km (all-in) * 100 km * 0.34 EUR/kWh = 8.5 EUR / 100 km
Mid range: SR/LR + SuC: 0.218 Wh/km (bruto) * 1.05 laad verliezen * 100 km * 0.25 EUR/kWh = 5.7 EUR / 100 km
Low range: : ?

Duitser
6.0 L * 1.3 EUR/L = 7.8 EUR / 100 km
MtC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:48:
[...]

En wéér los naast het punt door...
Bedankt voor deze inhoudelijke en volwassen reactie wat betreft de brandstof kosten van de Model 3, vergeleken met andere auto's. Om feiten vragen en dan zo reageren. Geef jou rekenvoorbeeld eens? Dan voegen we die toe

Verwijderd

JohanB schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Cool, gooien we in de mix! (jij rijdt geen P denk ik, of wel?). Misschien een goede split inderdaad.

Model 3
High range: M3P - laadpaal: 0.25 Wh/km (all-in) * 100 km * 0.34 EUR/kWh = 8.5 EUR / 100 km
Mid range: SR/LR + SuC: 0.218 Wh/km (bruto) * 1.05 laad verliezen * 100 km * 0.25 EUR/kWh = 5.7 EUR / 100 km

Duitser
[...]

Bedankt voor deze inhoudelijke en volwassen reactie wat betreft de brandstof kosten van de Model 3, vergeleken met andere auto's. Om feiten vragen en dan zo reageren. Geef jou rekenvoorbeeld eens? Dan voegen we die toe
De laadverliezen zitten er bij Grafana al in dus die mag je sowieso weglaten.

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

[...]

Model 3

Duitser
[...]

Hoe vaak wil je hetzelfde feit nog lezen?
Ik reed voor € 97 per week aan Diesel, ik rijd voor € 50 per week aan stroom. Beiden bruto.
Dat is een feit, duidelijker kan ik het echt niet maken.

--handige links mogen niet van de mods--

• MtC

MtC

Duitser
Ik reken om te beginnen al met 6,5L/100km, want dat was mijn effectieve verbruik. En de dieselprijs is nu € 1,3390, maar was in 2019 op een bepaald moment zelfs € 1,5.

€ 8,7 is al 13% meer dan wat jij aangeeft. Aan € 9,75 is dat al 25% meer dan wat jij aangaf.

Je goochelt met cijfers volgens dat het jou uitkomt. Maar steevast draai je de cijfers in het nadeel van de Tesla. Waarom eigenlijk? Heb je opties die nu waardeloos zijn omdat de koers te hoog staat? Werk je voor VAG?

• JohanB
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:08:
[...]

De laadverliezen zitten er bij Grafana al in dus die mag je sowieso weglaten.
Weet je het zeker? Hierboven was de discussie dat de laad verliezen niet bij "gross" inzaten. (Dus de kWh's die nooit bij de Tesla aankomen).
*overigens zou ik voor een SR/LR eerder vergelijken met bijv. een A3 qua prijs/comfort/stijl, dus dan gaan die brandstof kosten ook weer wat omlaag. Heb ik niet gedaan, omdat het niet om de kleine cijfertjes gaat. Maar om het feit dat EV niet ZOVEEL rooskleuriger is in "brandstof" verbruik dan andere auto's die nu te koop zijn. (Wat veel mensen en Den Haag wel denken)
MtC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Ik reken om te beginnen al met 6,5L/100km, want dat was mijn effectieve verbruik. En de dieselprijs is nu € 1,3390, maar was in 2019 op een bepaald moment zelfs € 1,5.

€ 8,7 is al 13% meer dan wat jij aangeeft. Aan € 9,75 is dat al 25% meer dan wat jij aangaf.

Je goochelt met cijfers volgens dat het jou uitkomt. Maar steevast draai je de cijfers in het nadeel van de Tesla. Waarom eigenlijk? Heb je opties die nu waardeloos zijn omdat de koers te hoog staat? Werk je voor VAG?
Super, dan zijn we uitgepraat. Als we appels met peren gaan vergelijken. Waarom neem je niet de 1987 brandstof prijzen joh? of het verbruik van een auto uit 1921?

Ik probeer een zo eerlijk mogelijke vergelijking te maken voor NL; nieuwe auto's en huidige/toekomstige prijzen*

En dan blijf ik bij de simpele quote, dat het afhangt van je situatie. Als je niet inhoudelijk in kunt gaan op de simpele berekeningen die een range geven voor een appel-appel vergelijking, dan houdt het daar op.

*Dieselprijzen bron die ik heb gebruikt: https://www.nu.nl/brandstof

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 17-06-2020 13:59 ]

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Heeft hier iemand een goede oplossing voor het blinderen of zonneschermen voor de achterportieren?

Onze dochter van 1 maand zit achterin nu in de zon af en toe en dat wil ik voorkomen.
Maar die goedkope vouw zonneschermen passen niet en daarnaast gaat het raam ook naar beneden zodra je het portier opent, dat werkt dus niet.

Iemand een passende betaalbare oplossing gevonden?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06
Ik snap het wel dat er geageerd wordt, je moet een aardige kunstenaar zijn om de gebruikskosten van een EV hoger krijgen dan een ICE.

On another note: zijn hier al mensen die hun HW2.x naar HW3 omgebouwd hebben gekregen?

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:24
MtC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Je ziet dat op je scherm.
je bedoelt dat groene regeneratie lijntje? branden je remlichten dan ook?

(als je bij een ICE op de motor remt lichten je remlichten niet op, maar aangezien regenereren soms best fors kan vertraging was ik benieuwd of bij de Tesla de remlichten wel aan gaan)

• MtC

MtC

RF1000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:18:
[...]

(als je bij een ICE op de motor remt lichten je remlichten niet op, maar aangezien regenereren soms best fors kan vertraging was ik benieuwd of bij de Tesla de remlichten wel aan gaan)
Ik bedoel dat de remlichten op je scherm branden als ze op de auto branden.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-01 19:32
RF1000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Nee, op de visualisatie van jouw auto (waar je ook de rijbaan, andere auto's, stoplichten, etc ziet) zie je de remlichten branden als ze 'in het echt' ook branden.

Bambu Lab P1S Combo

Novadecasa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:13:
Heeft hier iemand een goede oplossing voor het blinderen of zonneschermen voor de achterportieren?

Onze dochter van 1 maand zit achterin nu in de zon af en toe en dat wil ik voorkomen.
Maar die goedkope vouw zonneschermen passen niet en daarnaast gaat het raam ook naar beneden zodra je het portier opent, dat werkt dus niet.

Zal lastig zijn ivm raamconstructie ja. Folie (laten) plakken geen optie? Of anders van die Action dingen met een zuignappie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Palthe

Heeft iemand ervaring met een goed verlengsnoer voor 220v/gewone wall outlet?
Ik wou deze meenemen naar Kroatië:

https://www.kabelshop.nl/...1161650-i11847-t6539.html

Ik zit daar niet in de buurt van een laadpaal, maar heb wel de beschikking over een normaal stopcontact.
Zal wel even wat tijd in beslag nemen, maar soit, ik zit daar toch voor mijn rust :p..
Heeft misschien iemand ervaringen in Kroatië met een normaal stopcontact en opladen? Op max 5A neem ik aan?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

MtC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Hier kabelboom vervangen door mobiele service. Weekje voor de afspraak sms dat het onderdeel niet binnen was en dat ze me zouden contacteren. Weekje of 1,5 later telefoon voor een afspraak de week erna. Prima service. Zeer vriendelijke monteur.
Hoe lang was de monteur daar mee bezig?

Flickr

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:24
MacorgaZ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Nee, op de visualisatie van jouw auto (waar je ook de rijbaan, andere auto's, stoplichten, etc ziet) zie je de remlichten branden als ze 'in het echt' ook branden.
ok. zal eens opletten. Meestal als ik rem kijk ik naar buiten. :)

(ik zal de discussie "ik kan het scherm niet uitlezen als ik aan het sturen ben" maar niet opstarten }) )

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
palthe schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:27:

Ik zit daar niet in de buurt van een laadpaal, maar heb wel de beschikking over een normaal stopcontact.
Zal wel even wat tijd in beslag nemen, maar soit, ik zit daar toch voor mijn rust :p..
Heeft misschien iemand ervaringen in Kroatië met een normaal stopcontact en opladen? Op max 5A neem ik aan?
Ik heb vorig jaar ook een 25meter verleng kabel gebruikt, gaat prima. Ik had hem volgens mij op max 11 (ipv 16?) in de auto gezet. Ging langzaam maar gestaag :) .
Je kan de UMC trouwens heel handig op de achterband leggen en vanaf daar de kabel naar het huis laten lopen. Als er dan een drupje regen valt, valt het niet gelijk op dat ding ;) .

Als ik me het goed herinner is de ader dikte van belang (in je voorbeeld zie ik 2.5mm, volgens mij is dat de juiste).

Zou persoonlijk voor 2.5mm gaan inderdaad. Als hij geschikt is voor buiten is het veder prima. Verder geen ervaring met Kroatië. Je zult minimaal met 8A moeten laden dacht ik. (Tot max 13A.)

• MtC

MtC

DeFeCt schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Hoe lang was de monteur daar mee bezig?
Zou het niet meer exact kunnen zeggen, maar dacht een uurtje of anderhalf.

• DaCoTa

Deze heb ik, iets goedkoper. Werkt goed.
https://www.ecotools.nl/v...meter-3x2-5-mm2-neopreen/

Pro-tip: als het slecht weer is, leg de mobile charger op het achterwiel, dan is hij redelijk goed beschut.

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 17-06-2020 14:38 ]

• DaCoTa
DaCoTa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:14:
On another note: zijn hier al mensen die hun HW2.x naar HW3 omgebouwd hebben gekregen?
Ah, nee dus. Ik had zelf een afspraak ingeschoten om te kijken wat er gebeurd:
Beste DaCoTa, de benodigde hardware is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum. Wij zullen de ingeplande afspraak om deze reden annuleren. Excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, Tesla Service
Side-note: de wachttijden zijn een stuk korter, eerste afspraak was 1 week van nu.
Inspired schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:16:
Sinds vandaag een raar krakend/piepend geluid op lage snelheden. Tot 30/40kmh. Lijkt uit motor of ophanging voor te komen. Sturen heeft verder geen invloed. Komt iemand dit bekend voor? “Gas” geven maakt het niet erger. Regeneren op lage snelheid lijkt het wel wat erger te maken. Is het ook niet constant. Meer om de paar seconden.
Update; Nadat het geluid steeds erger werd ben ik gisteren even bij de SeC geweest. Tweede bezoek (eerste keer voor een ander gekraak uit de wielkas) en opnieuw een prima ervaring in Duiven. Ik kwam aanrijden en er stonden een paar monteurs buiten. Die keken me al raar aan toen ik aan kwam rijden. Gepiep/gekraak is buiten ook goed te horen. Tweede in Duiven die ze gezien hebben met dit issue met een Model 3. Als ik het goed begrepen heb moet de fuseekogel vervangen worden. Staat nu in bestelling en kan over twee weken terug komen. Hele aardige lui daar en deze keer ook gewoon weer netjes op tijd geholpen. Enige nadeel is dat het een uur rijden is voor me maar goed, daar kunnen ze ook niks aan doen. Ze hebben de kogel wel wat ingevet nu om het wat minder te maken totdat hij vervangen gaat worden.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:00
Modbreak:Posts geknipt/verwijderd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

MtC schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:13:
[...]

Heb ik ook sinds een paar weken. Heb maar even een bezoekje van de mobile service gepland. Lijkt me, in mijn geval veroorzaakt door een update, of omdat ik "makkelijk instappen" gebruik.
Al opgelost? Ik ben nu de 30e aan de beurt (anderhalve maand wachttijd)

Flickr

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:45
Voor degene die het ooit kwijtraakt (of gestolen wordt)
1x Center Wheelcap voor 19" binnen 2 dagen ontvangen. Kosten waren. 22.87 incl verzendkosten.
:D

Model 3

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Hebben jullie ook problemen met geluid Flitsmeister. Ik hoor deze niet op telefoon (Iphone X) Heeft dat met koppeling telefoon met Tesla te maken?

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:02
Inspired schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:29:
[...]

Telefoon verbinding blijft toch wel r*k in de Model 3. Ik heb vaak issues dat ik niks hoor (en de andere partij ook niet) wanneer ik bel of een gesprek aanneem. Daarnaast ook veelvuldig "kritiek" dat ik slecht te verstaan ben. Blijkbaar is er ook een issue als je een Apple Watch gebruikt. Deze in flight mode zetten is een workaround. Ook heb ik (en anderen) meer issues bij bellen met AP aan. Vraag me niet waarom.

Heb nog steeds issues, ook op 2020.20.x. Mijn vrouw heeft nog vaker issues maar die rijdt veel vaker op AP.

Beide iPhone + Watch gebruikers. Vrienden en collega's zelfde issues met iPhone en Watch. Geen idee of Android nul problemen heeft. Kwaliteit van het gesprek zal niet super blijven lijkt me.
Ik krijg wel eens klachten dat ik slecht te verstaan ben of dat de ander zichzelf nog eens hoort echo'en. Normaal probeerde ik het geluid dan zachter te zetten om de echo te verminderen maar het blijkt dus juist te helpen als je het geluid harder zet.
Teslalrp schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:31:
Hebben jullie ook problemen met geluid Flitsmeister. Ik hoor deze niet op telefoon (Iphone X) Heeft dat met koppeling telefoon met Tesla te maken?
Ik heb Flitsmeister altijd op forceer telefoonspeaker staan. Anders kan het dat hij alarm geeft over het bluetooth kanaal naar je auto terwijl je je audio in de auto misschien wel helemaal niet op telefoon hebt staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Crim op 17-06-2020 16:38 ]

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:43
Als je naar muziek van je telefoon luistert in de auto gaat het goed. Maar omdat ik dat bijna nooit doe heb ik in Flitsmeister de volgende instellingen:
Instellingen > Geluidsopties >
Bluetooth aan
Via A2DP alternatief geselecteerd

Tesla doet dan alsof je gebeld wordt door jezelf en speelt dan geluid van flitsmeister af door andere muziek te dempen.

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:35

_PM

Da's toevallig eerder deze middag dezelfde kabel (10m) besteld voor gebruik op vakantie (Frankrijk). Helaas nog geen ervaring mee. Stopcontacten in Kroatië zijn hetzelfde als in NL, toch? Dan moet dat lukken. Geen idee hoeveel stroom je kan trekken, dat zal van lokale systeem afhangen. Voor mij ook bewuste keuze om 2,5mm kwadraat te nemen, liever wat ruimer :)

[ Voor 3% gewijzigd door _PM op 17-06-2020 16:51 ]

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:34
Dat is eigenlijk precies de reden dat ik de Flitsmeister One heb gekocht. Dat bevalt eigenlijk uitstekend. Mijn ervaring is overigens met Android.

Palthe

_PM schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Da's toevallig eerder deze middag dezelfde kabel (10m) besteld voor gebruik op vakantie (Frankrijk). Helaas nog geen ervaring mee. Stopcontacten in Kroatië zijn hetzelfde als in NL, toch? Dan moet dat lukken. Geen idee hoeveel stroom je kan trekken, dat zal van lokale systeem afhangen. Voor mij ook bewuste keuze om 2,5mm kwadraat te nemen, liever wat ruimer :)
Ja, net nog geprobeerd hier thuis met wat 1,5mm2 wat ik nog had liggen. Durfde hem niet boven de 10A te laden (snoer kan niet meer aan volgens spec). Maar ging toch gestaag met 12km/h haha. Geen warme draden etc. Voor Kroatië ben ik wel blij met wat dikker draad, puur voor het gevoel.
ElonDusk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:50:
1x Center Wheelcap voor 19" binnen 2 dagen ontvangen. Kosten waren. 22.87 incl verzendkosten.
Welke SeC? In Duiven willen ze niks opsturen namelijk. :|

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Hier ook een Flitsmeister One gekocht en op de onderkant van het klepje boven de telefoonlader geplakt, werkt prima.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
_PM schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Kan je voor Frankrijk gewoon een nederlandse stekker gebruiken
Ik zie hier en daar plaatjes met wandcontact dozen met een pin boven het midden.

PSN: FreakGIB

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Inspired schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Zal lastig zijn ivm raamconstructie ja. Folie (laten) plakken geen optie? Of anders van die Action dingen met een zuignappie.
Die dingen zijn 4 keer zo groot als het raam achter ;) :P
FreakGIB schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Kan je voor Frankrijk gewoon een nederlandse stekker gebruiken
Ik zie hier en daar plaatjes met wandcontact dozen met een pin boven het midden.
In een fatsoenlijke schuko zit daar ook een gat voor. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.wereldstopcontacten.nl/wp-content/plugins/power-plugs-sockets/img/type_E.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 17-06-2020 19:43 ]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
ElonDusk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:50:
Dat is geen geld.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Inspired schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:42:
[...]

In een fatsoenlijke schuko zit daar ook een gat voor. :)

[Afbeelding]
Dus de Schuko stekker die bij de auto zit heeft ook een gat ga dus vanuit :)

PSN: FreakGIB

FreakGIB schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Dus de Schuko stekker die bij de auto zit heeft ook een gat ga dus vanuit :)
Ja, de UMC heeft dat ook. En een beetje fatsoenlijk verlengsnoer ook wel.

Novadecasa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Die dingen zijn 4 keer zo groot als het raam achter ;) :P
Zo'n bella de princess ding ook ja?

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 15:29
Inspired schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:13:
[...]

Zo'n bella de princess ding ook ja?
Wait what?! Past mijn dochters Nijntje zonwering niet in een model 3?! Wat een pauper auto is het toch. Ik heb haar net mega enthousiast gemaakt over de Netflix app die erin zit... :/

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:34
Novadecasa schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:13:

Het zal waarschijnlijk niet passen in het budget wat je voor ogen hebt, maar ik heb mijn ramen laten blinderen (zijkant achter en beide dakdelen). Juist ook vanwege drie kids op de achter bank. Daar ben ik eigenlijk nog steeds erg blij mee.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 22:26
Lees interessante nieuwe features in een nieuw komende release.

- Zij cameras worden geactiveerd bij achteruitrijden;
- Opwarmen van accu bij navigatie third party fast chargers;
- Activatie binnencamera (met als doel om de safety te verbeteren door analyse te doen van de inzittende bij crash impact, thans dat wordt gezegd.)
- Sentrymode speelt af vlak voor het moment waardoor het triggerde;

[ Voor 32% gewijzigd door knights16 op 18-06-2020 18:17 ]

PVoutput

• Autopilot
  • Laatst online: 05-01 17:54
knights16 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:11:
Lees interessante nieuwe features in een nieuw komende release.

- Zij cameras worden geactiveerd bij achteruitrijden;
- Opwarmen van accu bij navigatie third party fast chargers;
- Activatie binnencamera (met als doel om de safety te verbeteren door analyse te doen van de inzittende bij crash impact, thans dat wordt gezegd.)
- Sentrymode speelt af vlak voor het moment waardoor het triggerde;
Kijk dat zijn nou updatewaardige features. Wordt nu dus tijd om deze aan te schaffen, lang genoeg uitgesteld.

Trouwens, is jullie auto ook verdwenen van jullie tesla account homepage?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:53
Ik werd vorige week aangesproken door een dame:
"Wat moet ik doen als jij in een stilstaande auto zit en onwel wordt, bijvoorbeeld bij het stoplicht" :?
Ik heb haar laten zien hoe de deurhendel werkt. Toen vroeg ze of de auto niet automatisch op slot gaat. Euh, ja, inderdaad :X
Vond het een goeie vraag en denk dat er niks anders op zit dan het raam in te slaan. Volgens mij is dat niet anders dan elke andere auto die bij wegrijden automatisch vergrendeld tegen carjacking :?
Stel, je wordt onwel terwijl je staat te wachten voor rood licht, deur zit op slot. Volgens mij is er geen noodprocedure :?

• Abarth
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Autopilot schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:54:
[...]
Ik keek vorige week sinds lange tijd weer eens op m'n tesla account om naar m'n suc sessies van die dag te kijken. Mijn auto is verdwenen, maar de laadsessies staan er gewoon 8)7

M3 | SR+ | Multi-Coat Red | Black | Aero | RN 17-09 | VIN 08-11 | SMS 29-11 | Geleverd 07-12

Autopilot schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Kijk dat zijn nou updatewaardige features. Wordt nu dus tijd om deze aan te schaffen, lang genoeg uitgesteld.

Je moet sharing zelf specifiek aanzetten. Ben er niet zo bang voor.

Denk dat alle leaseauto’s zo’n beetje op een beperkt account zitten. Mijne is ook weg.

In de nieuwe update kun je bij walk-away geluid home excluded. Ook wel geinig. Wel weer eens flink wat nuttige verbeteringen in de aanstaande update.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 18-06-2020 22:55 ]

• Teslalrp
Ik ben de nieuwe release aan het downloaden. Ben benieuwd. Altijd leuk veranderingen

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Heb ik een Taptes hub nodig als ik alleen een SSD en een draadloze oplaadmat wil aansluiten of volstaan de aanwezige USB poorten daarvoor? Ga de Tesla over 8 dagen ophalen .

• Abarth
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Teslalrp schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:58:
Ik ben de nieuwe release aan het downloaden. Ben benieuwd. Altijd leuk veranderingen
Over downloaden gesproken ... meestal gaat de download tot 100%, maar komt er toch geen optie om te installeren, het lijkt of de download niet helemaal compleet is terwijl er wel 100% staat. Na meerdere dagen/pogingen lukt het dan uiteindelijk toch. Dit is allemaal niet zo handig, omdat ik de auto illegaal voor de deur op de stoep moet parkeren. Het is hier betaald parkeren / vergunning en er zijn geen parkeerplekken in de straat zelf. Heb natuurlijk geen zin in een boete voor foutparkeren, dus zou graag weten hoe ik er voor kan zorgen dat die download in één keer goed gaat. Iemand een idee / bekend met dit issue ?

M3 | SR+ | Multi-Coat Red | Black | Aero | RN 17-09 | VIN 08-11 | SMS 29-11 | Geleverd 07-12

dedominee schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:11:
Heb ik een Taptes hub nodig als ik alleen een SSD en een draadloze oplaadmat wil aansluiten of volstaan de aanwezige USB poorten daarvoor? Ga de Tesla over 8 dagen ophalen .
Nee, kan zonder hub.

Teslalrp schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:58:
Daar zitten de bovenstaande zaken nog niet in. Je krijgt 2020.20 nu neem ik aan. Bovenstaande features komen in 2020.24.x. Deze is nu alleen nog bij de testers.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 18-06-2020 23:16 ]

• Teslalrp
Ja je hebt gelijk. Alleen een betere GPS positie. Geen bijzondere update

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:11
ybos schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:23:
Ik werd vorige week aangesproken door een dame:
"Wat moet ik doen als jij in een stilstaande auto zit en onwel wordt, bijvoorbeeld bij het stoplicht" :?
Ik heb haar laten zien hoe de deurhendel werkt. Toen vroeg ze of de auto niet automatisch op slot gaat. Euh, ja, inderdaad :X
Vond het een goeie vraag en denk dat er niks anders op zit dan het raam in te slaan. Volgens mij is dat niet anders dan elke andere auto die bij wegrijden automatisch vergrendeld tegen carjacking :?
Stel, je wordt onwel terwijl je staat te wachten voor rood licht, deur zit op slot. Volgens mij is er geen noodprocedure :?
Sla jij iemands ramen dan in? Of zou je 112 bellen.

• Autopilot
  • Laatst online: 05-01 17:54
Abarth schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Over downloaden gesproken ... meestal gaat de download tot 100%, maar komt er toch geen optie om te installeren, het lijkt of de download niet helemaal compleet is terwijl er wel 100% staat. Na meerdere dagen/pogingen lukt het dan uiteindelijk toch. Dit is allemaal niet zo handig, omdat ik de auto illegaal voor de deur op de stoep moet parkeren. Het is hier betaald parkeren / vergunning en er zijn geen parkeerplekken in de straat zelf. Heb natuurlijk geen zin in een boete voor foutparkeren, dus zou graag weten hoe ik er voor kan zorgen dat die download in één keer goed gaat. Iemand een idee / bekend met dit issue ?
Ik gebruik de mobiele hotspot bij een update. Werkt altijd prima. Is dat geen optie voor jou? Kost je ongeveer 1.5 GB per update en er zit over het algemeen ongeveer 6 weken tot 2 maanden tussen de updates.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik wacht altijd gewoon tot Tesla mijn versie echt achterhaald vindt en een update pusht via LTE :+
Kan niet binnen range van mijn wifi parkeren helaas. Op het werk ook niet.

Gisteren mijn sentry-cam weer eens bekeken. Dat is wel enorm vooruitgegaan zeg, het heeft behoorlijk staan regenen de laatste dagen maar dat triggerde geen events meer.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

EvaluationCopy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:41:
Ik wacht altijd gewoon tot Tesla mijn versie echt achterhaald vindt en een update pusht via LTE :+

Gisteren mijn sentry-cam weer eens bekeken. Dat is wel enorm vooruitgegaan zeg, het heeft behoorlijk staan regenen de laatste dagen maar dat triggerde geen events meer.
Hoelang moet je dan doorgaans wachten? Of afhankelijk per update?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Weet het niet precies meer, volgens mij kreeg ik een week of 5 de update gepush met de automatische 100/130 snelheidsaanpassing.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:41:

Ik had ook eens een (navigatie)update klaarstaan die ik niet kon downloaden (geen wifi en ook geen wifi ingesteld, via hotspot van telefoon lukte het niet).

Alleen ging mijn phantom drain toen naar uiteindelijk 15kWh per dag :( Hij ging door de update die hij niet kon downloaden dus niet meer in sleep mode.

Zelf had ik de link tussen navigatie update en standby verbruik helemaal niet gelegd, uiteindelijk was het de helpdesk die mij op dit euvel wees.

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:35

_PM

al beantwoord

[ Voor 96% gewijzigd door _PM op 19-06-2020 09:52 ]

• JohanB
  • Nu online
Abarth schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Ik heb dit ook inderdaad, vaak is het met 5 min wachten na 100% wel opgelost, wat ik nog wel aankan op een illegale plek met knipper lichten. Lijkt een beetje op je lotus notes mailbox die altijd op 97% bleef hangen voor tijden
-Splash- schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Wait what?! Past mijn dochters Nijntje zonwering niet in een model 3?! Wat een pauper auto is het toch. Ik heb haar net mega enthousiast gemaakt over de Netflix app die erin zit... :/
Als je de auto zo slecht vindt dan stuur je hem toch terug? ;)
Teslalrp schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:35:
Ja je hebt gelijk. Alleen een betere GPS positie. Geen bijzondere update
Oeh! Hoop dat dit de phantom brakes verminderd waar ie denkt dat je op de afrit of parallel baan zit!
Wolly schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:43:

Alleen ging mijn phantom drain toen naar uiteindelijk 15kWh per dag :( Hij ging door de update die hij niet kon downloaden dus niet meer in sleep mode.
Weet iemand hoe dit kan toevallig? Ik had ook een enorme drain toen mijn 12V batterij kapot aan het gaan was. Maar waar gaat 15 kWh heen in een dag terwijl dat ding op rubber staat? Dat is meer dan 500W! Geen idee waar dat heen gaat als ie niet slaapt (Note: De monteur wist het antwoord niet)

[ Voor 14% gewijzigd door JohanB op 19-06-2020 10:12 ]

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-01 10:41
Heeft iemand al een oplossing voor het wegvallen van het geluid als je telefoon een geluidje wilt afspelen of iemand belt over bluetooth?

Ik zit veel in de auto en bij 2 op de 3 telefoontjes gaat het verkeerd , 5 min geen geluid en lijkt erop of op de achtergrond iets herstart wordt.
Uit armoede maar een kleine bleutooth speaker op 12v in de auto aangesloten.

Leuk die updates maar voortaan toch maar wachten met installeren..
Nog even een link; https://techau.com.au/tes...de-cameras-while-driving/

De versie 2020.24.5.1 gaat nu wel naar wat auto's toe;

https://www.teslafi.com/firmware.php

• wgdejong99
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03-2022
sanderdi schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:03:
Heeft iemand al een oplossing voor het wegvallen van het geluid als je telefoon een geluidje wilt afspelen of iemand belt over bluetooth?

Ik zit veel in de auto en bij 2 op de 3 telefoontjes gaat het verkeerd , 5 min geen geluid en lijkt erop of op de achtergrond iets herstart wordt.

Toevallig had ik hier gisteren ook weer opnieuw een keer last van, ook met versie 2020.20.12. Kwam 1x voor dat er geen geluid was, daarna meerdere gespreken gevoerd over bluetooth die wel goed gingen.

Voor mij ook heel vervelend aangezien ik ook veel bel in de auto.

Is er trouwens ergens een ingang bij Tesla om bugs te melden?

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:45
Even een vraagje gooien. Ik heb recent een Jeda USB-hub en wireless charger besteld. Nog niet verzonden, want Jeda heeft een V3 wireless charger in de maak.

Denken jullie dat het de moeite is om te wachten op de wireless charger? Of kan ik de USB-hub van Jeda combineren met de wireless charger van Nomad (https://nomadgoods.com/products/tesla-charger) of deze van Tesla zelf (https://shop.tesla.com/nl...oze-telefoonlader-model-3)?

Vooral de laatste vraag is belangrijk eigenlijk. Als ik de hub kan combineren met een andere wireless charger, kan me dat wel wat import besparen :)
KingFox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:58:
Even een vraagje gooien. Ik heb recent een Jeda USB-hub en wireless charger besteld. Nog niet verzonden, want Jeda heeft een V3 wireless charger in de maak.

Denken jullie dat het de moeite is om te wachten op de wireless charger? Of kan ik de USB-hub van Jeda combineren met de wireless charger van Nomad (https://nomadgoods.com/products/tesla-charger) of deze van Tesla zelf (https://shop.tesla.com/nl...oze-telefoonlader-model-3)?

Vooral de laatste vraag is belangrijk eigenlijk. Als ik de hub kan combineren met een andere wireless charger, kan me dat wel wat import besparen :)
Waarom niet gewoon een ali charger van EUR 25,- erin zonder hub? Ik gooi die rommel allemaal onderin de bak en kijk er nooit meer naar om. Snap even niet waarom je EUR 200,- zou uitgeven om hetzelfde te bereiken. Of mis ik iets? Daarbij, een hub is een hub toch? Zou even niet weten waarom daar niet elke charger op zou kunnen.

• KingFox
Inspired schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Waarom niet gewoon een ali charger van EUR 25,- erin zonder hub? Ik gooi die rommel allemaal onderin de bak en kijk er nooit meer naar om. Snap even niet waarom je EUR 200,- zou uitgeven om hetzelfde te bereiken. Of mis ik iets? Daarbij, een hub is een hub toch? Zou even niet weten waarom daar niet elke charger op zou kunnen.
Ik heb het graag wel clean :) Dus good to know dat die twee onafhankelijk zijn van mekaar en niet in de weg zitten :) Als ik eenderwelke charger kan combineren met de hub ben ik wel happy :)

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:00
Ik heb vandeweek deze besteld:https://www.tesland.com/en/centerconsole-wireless-charger-model-3/

Daar hebben de USBkabels een split erin zitten waardoor je nog steeds 2 extra apparaten kan aansluiten. Geen hub meer nodig dus (of je moet meer dan 2 apparaten willen aansluiten)

• bottom line
Martijndoes schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:20:
Ik heb vandeweek deze besteld:https://www.tesland.com/en/centerconsole-wireless-charger-model-3/

Daar hebben de USBkabels een split erin zitten waardoor je nog steeds 2 extra apparaten kan aansluiten. Geen hub meer nodig dus (of je moet meer dan 2 apparaten willen aansluiten)
Tesland is gewoon een reseller van AliExpress goederen.
Dan kan je voor €20 hetzelfde kopen als je tijd hebt.

• KingFox
bottom line schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Klopt, ook op Amazon kan je soms de goederen van Tesland vinden aan de helft van de prijs...

• ybos
wootahH schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:50:
[...]

Sla jij iemands ramen dan in? Of zou je 112 bellen.
En wat gaat 112 doen dan :?
Lief het raam open praten :?

• -Splash-
JohanB schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:55:

Als je de auto zo slecht vindt dan stuur je hem toch terug? ;)
Ik moet hem volgende week eerst ophalen voor ik pas officieel hier mag zeuren over niet passende zonneschermen ;)

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 14:12
bottom line schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Waar o waar vind ik die tassenset voor de frunk van Tesland op Ali, ik heb toevallig gisteren nog gezocht (mijn vrouw wil ze heel graag O-))

Deze dus : https://www.tesland.com/n...-maat-voor-tesla-model-3/

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Sinds een week of zo geeft mijn model 3 (2020.20.12) heel af en toe een enkele hele korte schelle PIEP! als ik de deur open doe. Iemand enig idee wat dat betekent? Het is niet de 'clunk' na het instappen. Zoeken op 'tesla chirp' levert niets op.

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025
MrBasta schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Waar o waar vind ik die tassenset voor de frunk van Tesland op Ali, ik heb toevallig gisteren nog gezocht (mijn vrouw wil ze heel graag O-))

Niet Aliexpress maar weer een stukje goedkoper: https://www.carfitbags.co...7-CAR-BAGS-SET-2-PCS.html
noo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:04:
Sinds een week of zo geeft mijn model 3 (2020.20.12) heel af en toe een enkele hele korte schelle PIEP! als ik de deur open doe. Iemand enig idee wat dat betekent? Het is niet de 'clunk' na het instappen. Zoeken op 'tesla chirp' levert niets op.
Alarm dat te langzaam uit gaat. Die piept dan even.

• -Splash-
MrBasta schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Er is wel een verschil met dat Kjust een kwaliteitsmerk uit Europa is en niet een ali express merk. ;)

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-01 09:00

mattijssch

Model 3 LR

Nog niet te bestellen op Tesland, maar wel een leuke trivia: https://electrek.co/2020/...l-3-solar-roof-lightyear/

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:11
ybos schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Hulptroepen sturen ambulance brandweer politie wat er ook nodig is.. en je vertellen wat verstandig is. Ik zou in ieder geval niet zomaar iemands raam in slaan. Heb verder ook geen ehbo kennis, en dan kan je mogelijk meer schade aan doen.

• -Splash-
ybos schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Mijn broer zit bij de brandweer. Die heeft hele mooie attributen om ramen op te maken (en de rest van het portier keurig erbij). :+ (als je hem lief aankijkt maakt hij er gelijk een cabrio van voor je)

DIt probleem is natuurlijk voor elke auto een probleem. Ik zou 112 bellen, die zegt.. sla met een noodhamer de pagagierskant in en kijk of de bestuurder nog leeft. Zoiets...

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-01 19:24
sanderdi schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:03:

Precies dit, hier ook zo snel dat mn filtsmeister het startgeluid afspeelt gaat het 50% goed maar de andere 50% nergens geen geluid meer bij?
Na een paar minuten werkt alles ineens “magisch” weer _/-\o_
Mijn microfoon is sinds de update helemaal niet meer beschikbaar voor spraak commando’s :( 2020.20 versie.

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:27
Binnenkort voor het eerst op vakantie met de M3. Heeft iemand nog tips mbt een tassenset? Vooral voor onderin en in de frunk.

En heeft al iemand goede iPad steunen gevonden voor de kids achtering?

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-01 13:30
savagenld schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:09:
Binnenkort voor het eerst op vakantie met de M3. Heeft iemand nog tips mbt een tassenset? Vooral voor onderin en in de frunk.

Voor de ipad steunen had iemand al wat over geschreven, wellicht een goede goedkope oplossing.
https://teslafacts.nl/mod...voor-nog-geen-20-euro.asp

Tassenset zijn hier ook al genoemd.
https://www.carfitbags.co...7-CAR-BAGS-SET-2-PCS.html

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik heb ook weleens over die tassenset nagedacht. Misschien iets om te kopen en verhuren? Ik zou er rondom een vakantie wel een paar tientjes voor overhebben :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-01 21:41

Mijn Samsung tab 10.1" past prima tussen de stoelen geklemd. Misschien ook een idee 😋
Hunkaroglu schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Voor de ipad steunen had iemand al wat over geschreven, wellicht een goede goedkope oplossing.
https://teslafacts.nl/mod...voor-nog-geen-20-euro.asp

..
Heb die dingen wel eens in een andere auto gehad. Redelijk waardeloos. Snel los etc. Onze kinderen hebben overigens ook het liefst de iPad gewoon vast. Dus ga nog even niet prutsen met die houders.

Qua tassen, vind die dingen overpriced voor één/twee keer per jaar. Paar goedkope sporttassen doen het ook prima. Je hebt vaak toch ook nog wel wat los spul om het op te vullen.

Houder aan het raam is wellicht ook nog een optie. (YouTube: YouTube)

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 20-06-2020 13:09 ]

• Djerro123
  • Laatst online: 11-01 18:38
Pietertje 085 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:21:
[...]

Precies dit, hier ook zo snel dat mn filtsmeister het startgeluid afspeelt gaat het 50% goed maar de andere 50% nergens geen geluid meer bij?
Na een paar minuten werkt alles ineens “magisch” weer _/-\o_
Mijn microfoon is sinds de update helemaal niet meer beschikbaar voor spraak commando’s :( 2020.20 versie.
Ah Ik ben dus niet de enige haha, het is idd precies als de telefoon afgaat, dan 5 minuten geen geluid (geen chime van autopilot, geen getik van richtingaanwijzers, geen geluid uit radio, niks) en daarna werkt alles weer. 2020.20.12 staat klaar hier, ik hoopte dat het daarmee opgelost zou worden.. we gaan het zien:)

• Smobbo
Djerro123 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:00:
[...]

Ah Ik ben dus niet de enige haha, het is idd precies als de telefoon afgaat, dan 5 minuten geen geluid (geen chime van autopilot, geen getik van richtingaanwijzers, geen geluid uit radio, niks) en daarna werkt alles weer. 2020.20.12 staat klaar hier, ik hoopte dat het daarmee opgelost zou worden.. we gaan het zien:)
Bij mij is het sinds gisteren (3 ritjes) weer goed. Sinds de 2020.20.12 update. Maar het lijkt te verschillen per auto.
Ik hoop dat het nu gewoon weer goed blijft!

• ybos

Wat de meeste ruimte oplevert: Alles in kleine plastic tasjes inpakken. Iets meer werk, maar dan prop je elk hoekje en gaatje vol :Y Tenminste, zo deed m'n ma dat vroeger :P

• Smobbo
ybos schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:24:
[...]

Wat de meeste ruimte oplevert: Alles in kleine plastic tasjes inpakken. Iets meer werk, maar dan prop je elk hoekje en gaatje vol :Y Tenminste, zo deed m'n ma dat vroeger :P
Idd! Wij hebben 2 grote koffers en verder tassen in een paar maten. Daarmee prop je mooi de hoekjes vol!
Ook de frunk bijvoorbeeld. Dat is geen rechthoek, dus vorig jaar hadden we 1 ‘Carry-on’ maat koffer daarin en dan alle laadspullen en de jassen er bij gepropt. Hij kon precies met een beetje aanduwen dicht :+ !

• ybos
Smobbo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Idd! Wij hebben 2 grote koffers en verder tassen in een paar maten. Daarmee prop je mooi de hoekjes vol!
Ook de frunk bijvoorbeeld. Dat is geen rechthoek, dus vorig jaar hadden we 1 ‘Carry-on’ maat koffer daarin en dan alle laadspullen en de jassen er bij gepropt. Hij kon precies met een beetje aanduwen dicht :+ !
En als het niet past, dan duw je niet hard genoeg :P

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:16
Mijn Model 3 wordt in de week van 6 juli gewrapped, kleur is nog te kiezen, mochten er nog suggesties zijn, kom maar door ;)

Vandaag wezen kijken bij hem in Dordrecht voor een kennismaking en bak koffie. Hij liet een paar projecten zien die hij gedaan heeft en ik kon meekijken hoe hij het doet. Keurig afgewerkt, ook aan de binnenkant van de portieren, iets wat je helaas wel eens anders ziet. Gast met verstand van zijn vak, plezier erin heeft en ook nog eens een aardige kerel is (nee, ik ben geen bekende/vriend van hem). Het wrappen zelf duurt ongeveer 4 dagen voor het helemaal klaar is, wel iets langer dan ik verwacht had.

Voor 1895 euro ex btw doet hij de hele M3, een schappelijke prijs vond ik. En in verband met corona heeft hij deze maand nog een 15% kortingsactie lopen omdat het rustig is nu, met andere woorden, ongeveer 1600 ex btw totaal, 1 jaar garantie op de montage en 5-7 jaar op de folie zelf, afhankelijk welk merk/kleur het wordt. Dat viel me alles mee, gezien ik prijzen van minimaal 2k voorbij zag komen.

Hij doet ook XPEL coating, iets waar ik enthousiast van werd gezien de resultaten die te zien zijn met de Stealth variant voor een matte kleur. Daar zie ik nu vanaf gezien zijn verhaal hierover. Het is fantastisch spul, echter is het materiaal erg stug en moeilijk om hoekjes heen te vouwen. Dat betekend dat de folie bij bijvoorbeeld portieren zo strak mogelijk langs het lijntje wordt afgesneden, en nite wordt omgevouwen voor een nette afwerking. Daarnaast ligt de prijs van XPEL ook een stuk hoger.

Wilde deze post zo onafhankelijk mogelijk houden en vooral informatie geven. Kon zelf niet heel veel vinden over mogelijkheden en kosten in regio Zuid Holland. Mocht je meer info willen, pm dan gerust. Resultaat van de wrapping volgt in de week van 6 juli :)

[ Voor 16% gewijzigd door NeoPhire op 20-06-2020 20:30 ]

Verwijderd

Mooie prijs zeker!

• Teslalrp
Waarom wil je je auto laten wrappen? Informeer goed over garantie etc. Ik hoor ook berichten dat je niet meer door wasstraat kan.

Als ik het zou doen dan is silver metallic mijn keuze

[ Voor 18% gewijzigd door Teslalrp op 20-06-2020 21:43 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:28
Teslalrp schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:40:
Waarom wil je je auto laten wrappen? Informeer goed over garantie etc. Ik hoor ook berichten dat je niet meer door wasstraat kan.
Onze lease wagens op het werk zijn allemaal wit en daarna gewrapped, geen tesla though

Gaan allemaal elke maand door een krasstraat.

Gebeurt dan ook niks met de wrap

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:16
Teslalrp schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:40:

Als ik het zou doen dan is silver metallic mijn keuze
Extra beschermingslaag over de lak heen en ik vind het matte erg mooi staan. Matte dark grey vind ik erg mooi, maar is ook de meest gekozen kleur om te wrappen. Iets unieks is ook wel leuk, maar ben bang dat ik daar snel op uitgekeken ben, nog even afwegen dus 😊

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik vind Nardo Grey altijd wel mooi, mits er voldoende zwarte details op de auto zitten (Velgen, chrome delete, spoiler, geblindeerde ruiten, evt. donkere lampen) en rode schrijfremmen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/23rj0wdjjxv11.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 20-06-2020 22:07 ]

• -Splash-
Kan je met een Tesla door een wasstraat die je voortsleept eigenlijk? (wellicht vreemde vraag)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
-Splash- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:13:
Kan je met een Tesla door een wasstraat die je voortsleept eigenlijk? (wellicht vreemde vraag)
Staat toch in de handleiding van een auto, alsook de procedure?

• -Splash-
AndRo555 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Staat toch in de handleiding van een auto, alsook de procedure?
Ah dan ga ik die even lezen. :)

• bottom line
@NeoPhire
Taro schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:06:
Ik vind Nardo Grey altijd wel mooi, mits er voldoende zwarte details op de auto zitten (Velgen, chrome delete, spoiler, geblindeerde ruiten, evt. donkere lampen) en rode schrijfremmen:

[Afbeelding]
Zoiets als dit ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wnENiBB.jpg
https://imgur.com/a/W7S1iTq
https://imgur.com/gallery/enHjPTW
Ben ook wel fan van grijs!

Maar als grijs te saai voor je is, dan zou ik als 2de keus altijd voor een soort mat donkerder blauw gaan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZ6aFEd.jpg

Een soort groen geeft ook wel veel bekijks!
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ibo64exqi6231.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=6054a5e5adee76f277b0e857a4adda9cfacb25cb
En ook al ben je misschien nederlander, zou niet gaan voor oranje :+

[ Voor 15% gewijzigd door bottom line op 20-06-2020 22:48 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
-Splash- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:13:
Even los van wat de handleiding zegt: Ik was de M3 altijd met de hand, nog nooit door de wasstraat geweest. Vandaag is mijn foam lance binnengekomen samen met een woolie en wat vervanging van de spullen die op waren (Bug out, foam, etc.). Dus ik ga hem morgen weer eens even goed schoonmaken :)
Ja, maar dan wel met échte velgen ;) Ik vind die standaard velgen niet bij die wrap, chrome delete, nep rode schijfremmen, etc. passen.

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 20-06-2020 22:29 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: