Het grote - Tweakers Gravel-Ride-Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Topicstarter
Na het succes van de GoT Social ride van 5 juni en de opnieuw geplande editie op 18 september, waar ik ook niet aan mee kan doen waren er mensen waren die om een gravelride vroegen (ok het was er maar 1 maar daar had ik wel oren na :+ )

ik had zelf 2 datums in gedachte, een op korte termijn en een op wat langere termijn zodat misschien meer mensen kunnen:

Poll: Voor welke datum gaan we:
10-07-2021
17-10-2021
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403680&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

het volgende wat we moeten beslissen is een afstand die we fietsen, mijn idee is om afhankelijk van het aantal aanmeldingen groepjes te maken maar wel samen te verzamelen en samen te eindigen.

afstanden in kilometers:

Poll: voor welke afstand gaan we:
50-60
60-70
70-80
80+
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403682&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

ik zal gaandeweg als er meer duidelijk word de openingspost aanpassen maar voor nu reageer even: of je interesse hebt, datum en welke afstand

Deelnemers tot nu toe:

@Nutterd
@McMiGHtY
@ZieMaar!
@Salteh
@Smok3yNL
@mhr-zip (?)
@Fasterinside
@klaaas

Datum en Afstand:

Met een ruime meerderheid van de stemmen is er gekozen om dit geweldige evenement op 10-07-2021 te houden, en de afstand is een gelijkspel dus mag de topicstarter kiezen oOo dus word het een afstand tussen de 70 en de 80 kilometer.

Parkeerplek:

https://goo.gl/maps/omK6YHdARhDBF36p7 is wel een handig begintpunt. Niet extreem veel plek, maar zeker bij een start om 9:00 komt dat wel goed. Is die toch vol, dan kun je iets verderop bij het Aardhuis parkeren en een paar 100m deze kant op fietsen.

Route:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 57% gewijzigd door ZieMaar! op 09-07-2021 21:14 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:53

McMiGHtY

- burp -

Als je deze gebruikt:

http://poll.dezeserver.nl/

Zie je het heel snel.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
thanks! 2 polls toegevoegd :D

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik volg.

Ik heb namelijk geen hele brede banden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat is niet heel breed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 12:16
Ik heb geen gravelfiets, maar wel een MTB - zijn die ook welkom? :) :) :)
(hoeft niet per se, ik ga b.v. geen 35 km/u op de MTB.. maar wie weet)

[ Voor 32% gewijzigd door Salteh op 09-06-2021 09:32 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Salteh schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:30:
Ik heb geen gravelfiets, maar wel een MTB - zijn die ook welkom? :) :) :)
jazeker, wat mij betreft wel in ieder geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 12:16
Hoera! Ik heb geen voorkeur voor een van de twee dagen, dus daar heb ik maar niet op gestemd ;-).

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 14:36
10/11 juli wordt de Kamu gravel series georganiseerd, heb het op Insta wat voorbij zien komen. Ben daar wel nieuwsgierig naar dus dan gaat mijn voorkeur uit naar oktober!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
28

Waarmee ik ook onverhard rijdt.
Maar niet alle paadjes zijn geschikt om hard te rijden met 28mm, als de de rest dan wel op 40mm rijdt.....

Schelpen enzo gaan heel goed, blubbert met slicks is minder handig,

Maar organiseer wat je wil organiseren, ik volg.

[ Voor 51% gewijzigd door mhr-zip op 09-06-2021 11:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waar gaat dit plaatsvinden? Toch niet op de Veluwe, met al zijn mooie onverharde wegen die van klein en gezellige dorpje naar dorpje gaan? Waar elk dorpje de lekkerste lokale biertjes op leuke terrassen tapt? Waar je tussen heidevelden, weilanden en door het bos fietst? Met al die hoogtemeters? Midden in het land?

Daar toch niet, toch?

Als ik gravel met mtb’ers is het overigens altijd een klein beetje behelpen, maar goed, gravellen doen we voor de gezelligheid (en bier en burgers)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
ZieMaar! schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:00:
Waar gaat dit plaatsvinden? Toch niet op de Veluwe, met al zijn mooie onverharde wegen die van klein en gezellige dorpje naar dorpje gaan? Waar elk dorpje de lekkerste lokale biertjes op leuke terrassen tapt? Waar je tussen heidevelden, weilanden en door het bos fietst? Met al die hoogtemeters? Midden in het land?

Daar toch niet, toch?

Als ik gravel met mtb’ers is het overigens altijd een klein beetje behelpen, maar goed, gravellen doen we voor de gezelligheid (en bier en burgers)!
nou ik was er ook aan het denken om een van de routes te pakken van Erwin Sikkens die ook geschikt is voor de racefiets bijvoorbeeld deze:

https://www.komoot.nl/tour/186588174

of deze:

https://www.komoot.nl/tour/259601258

afhankelijk van de gekozen afstand en dit zal de opkomst misschien wel ten goede komen aangezien niet iedereen in het "wielrenervaring" topic een MTB heeft maar wel een racefiets neem ik aan. de Veluwe wil ik wel graag aanhouden omdat dit volgens mij wel het mooiste gravelgebied van Nederland is.

dus ik wacht het nog heel even af tot morgen ivm de gekozen afstand en datum en dan kunnen we vanaf vrijdag misschien de plannen iets concreter maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Lijken me beide mooie routes en voor mij net iets anders dan de rondjes die ik meestal fiets ten noorden van Apeldoorn :).

Die tweede heeft relatief veel asfalt, overigens. Is wel een mooie lange weg langs Deelen, dat wel :). https://gravelrides.cc/apeldoorn/ En dan 76 km is ook heel mooi en kan makkelijk (iets) ingekort worden. Wel iets gevoeliger voor toeristen én geen optie in oktober als Willempie aan t jagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
ZieMaar! schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:16:
Lijken me beide mooie routes en voor mij net iets anders dan de rondjes die ik meestal fiets ten noorden van Apeldoorn :).

Die tweede heeft relatief veel asfalt, overigens. Is wel een mooie lange weg langs Deelen, dat wel :). https://gravelrides.cc/apeldoorn/ En dan 76 km is ook heel mooi en kan makkelijk (iets) ingekort worden. Wel iets gevoeliger voor toeristen én geen optie in oktober als Willempie aan t jagen is.
het is fijn dat er iemand is die de wegen daar een beetje kent dus input is zeker welkom, ik ben er nooit geweest en dit word ook mijn eerste keer dus ik wil niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele navigatie missers, Singletracks, of ongelukken met wilde zwijnen :+

is die gravelrides.cc route ook te doen met een racefiets? als ik nu naar de stemmen kijk denk ik dat het sowieso in Juli word vandaar dat ik vrijdag ook wat dingen concreet wil maken en ik ben daar ook wel voorstander van want dan kunnen we in Oktober misschien een deel 2 plannen. ;)

/edit: ik zie de bandentip maar als ik de foto's zie is het goed te doen met racefiets banden

[ Voor 4% gewijzigd door Nutterd op 09-06-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk t wel en anders check ik em wel ff. Er zijn drie dingen die ik vermijd: heel zacht zand, zompige modder en steile singletracks. Helaas ben ik daar door schade en schande achtergekomen dus weet ik de meeste wel te vinden én inmiddels te vermijden.

Ook liggen hier een paar fantastische stukjes asfalt die zeker geen straf zijn (Google maar Pomphulweg), dus een route/rondje op maat met wat wensen van deelnemers is ook wel te maken, eventueel.

#edit: wilde zwijnen zijn nu wel weer te vermijden, maar je weet het nooit 8)

#edit2: die van 76 heeft een stuk zacht zand, langs de hei ontzettend mooi, maar niet echt leuk als je niet op de mtb bent. Verder lijkt ie wel goed te doen! Zitten een paar dingetjes in die ik net iets anders zou doen als er mensen met dunnere wielen bij zitten, maar is zelfs onderweg te fixen.

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 09-06-2021 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
ZieMaar! schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:35:
Ik denk t wel en anders check ik em wel ff. Er zijn drie dingen die ik vermijd: heel zacht zand, zompige modder en steile singletracks. Helaas ben ik daar door schade en schande achtergekomen dus weet ik de meeste wel te vinden én inmiddels te vermijden.

Ook liggen hier een paar fantastische stukjes asfalt die zeker geen straf zijn (Google maar Pomphulweg), dus een route/rondje op maat met wat wensen van deelnemers is ook wel te maken, eventueel.

#edit: wilde zwijnen zijn nu wel weer te vermijden, maar je weet het nooit 8)

#edit2: die van 76 heeft een stuk zacht zand, langs de hei ontzettend mooi, maar niet echt leuk als je niet op de mtb bent. Verder lijkt ie wel goed te doen! Zitten een paar dingetjes in die ik net iets anders zou doen als er mensen met dunnere wielen bij zitten, maar is zelfs onderweg te fixen.
Klinkt wat mij betreft top, als de mensen die eventueel met de racefiets willen komen hun mening willen geven zou ik daar graag rekening mee houden *;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Nutterd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:06:
maar wel een racefiets neem ik aan.
Je bedoelt die heilige koeien die na iedere rit minutieus ontdaan worden van iedere zandkorrel dmv een babydoekje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
mhr-zip schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:20:
[...]

Je bedoelt die heilige koeien die na iedere rit minutieus ontdaan worden van iedere zandkorrel dmv een babydoekje?
Ondanks dat ik het tof zou vinden om @Grin een x in het echt te ontmoeten tel ik er bij hem niet op dat hij met de Look over de gravel komt knallen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Nutterd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:31:
[...]

Ondanks dat ik het tof zou vinden om @Grin een x in het echt te ontmoeten tel ik er bij hem niet op dat hij met de Look over de gravel komt knallen :P
@Grin loop ook gewoon een MTB te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:04
Als je een route kiest die ook geschikt is voor racefietsen, is het wel uitkijken waar je langs gestuurd wordt. Die eerste van Erwin S hierboven ligt in mijn achtertuin en gaat over stukken fietspad die op een mooie zaterdag ook stikken van de toeristen. Ik denk niet dat dat echt leuk is om met een groep te doen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 15:34
Zou graag aanhaken maar zoals het nu lijkt heb ik de fiets voor eind Juli niet klaar.
Nu ben ik op de racefiets ook niet vies van wat onverhard maar gooi ik het tempo er wel uit en met de mtb voel ik me als een Dakar truck op Zandvoort.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
GWBoes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:47:
Zou graag aanhaken maar zoals het nu lijkt heb ik de fiets voor eind Juli niet klaar.
Nu ben ik op de racefiets ook niet vies van wat onverhard maar gooi ik het tempo er wel uit en met de mtb voel ik me als een Dakar truck op Zandvoort.
mochten er genoeg mensen komen maken we sowieso groepjes, dus zou je kunnen kiezen voor een "trager" groepje en uiteindelijk denk ik dat we die dag gewoon voor de gezelligheid moeten houden aangezien het ook een weekend dag is en het qua drukte ook niet ideaal is.

ik was er eerst even over aan het denken om misschien een segmentje eruit te zoeken waar gas op gegeven kon worden maar gezien de vermoedelijke drukte in die omgeving lijkt me dat geen goed idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

@mhr-zip @Nutterd Ik hou niet zo van gravel, als we een mooie single track gaan doen door de bossen; laat het mij weten! Dan zet ik de MTB op de auto. Wel in de winter graag, in de zomer ga ik niet MTB'en. Weer een fiets smerig... :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

Had al wel gestemd maar nog geen reactie gegeven maar ik kom ook wel langs denk ik.
En doe maar juli, oktober is nog te ver weg om te zeggen of ik dan misschien wat anders op de planning heb ;)

[ Voor 59% gewijzigd door DDX op 10-06-2021 09:51 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Met een ruime meerderheid van de stemmen is er gekozen om dit geweldige evenement op 10-07-2021 te houden, en de afstand is een gelijkspel dus mag de topicstarter kiezen oOo dus word het een afstand tussen de 70 en de 80 kilometer.

ik ga heel even contacten met @ZieMaar! aangezien hij beter bekend is in de omgeving dan ik, in verband met de route, het parkeren en het allerbelangrijkste het versterken van de innerlijke mens :+

/edit: contact gehad met @ZieMaar! hij gaat van het weekend even de route nalopen (ben er wel jaloers op dat hij in de buurt van zo een mooi gebied woont en dit zomaar kan doen _/-\o_ ) dus na het weekend volgt de officiele route die ook geschikt gaat zijn voor racefiets banden O-)

dus...WIE GAAT ER MEE?

@Nutterd
@DDX
@McMiGHtY
@ZieMaar! (onder voorbehoud)
@Salteh

[ Voor 31% gewijzigd door Nutterd op 11-06-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zijn er op zeker racefietsbandjes bij? Want dat had ik nog niet zo gelezen (maar is geen probleem :)).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
Hey,

Sinds 3 weken in bezit van een Trek Checkpoint gravelfiets.
Het lijkt mij ook leuk om mee te gaan 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
ZieMaar! schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:28:
Zijn er op zeker racefietsbandjes bij? Want dat had ik nog niet zo gelezen (maar is geen probleem :)).
Als ik mee ga wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
we hebben nu de hele route op jouw aangepast dus je kan niet meer afhaken :+

geintje natuurlijk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok, check. Sowieso zijn de echte zandpaden wel wat ambitieus als het niet meer gaat regenen tot 10/7….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

ZieMaar! schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:28:
Mag toch hopen van niet, dan is het gewoon semi gravel.
Doe mij maar gewoon lekker rondje over de veluwe met lekker onverhard paden, dus ook gewoon de mulle zand stroken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Mag toch hopen van niet, dan is het gewoon semi gravel.
Doe mij maar gewoon lekker rondje over de veluwe met lekker onverhard paden, dus ook gewoon de mulle zand stroken :P
Helemaal prima.

Dan blijf ik thuis. Het blijft tenslotte ook een gravel topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mul/zacht zand gaan we vermijden. Al is het maar omdat ik het niet leuk vindt ;). Of misschien als optie ofzo. Zoveel mul zand is hier overigens niet, beetje langs de hei bij Hoog Soeren en rondom Radio Kootwijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
ZieMaar! schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:23:
Mul/zacht zand gaan we vermijden. Al is het maar omdat ik het niet leuk vindt ;). Of misschien als optie ofzo. Zoveel mul zand is hier overigens niet, beetje langs de hei bij Hoog Soeren en rondom Radio Kootwijk...
d:)b

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 11-06-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Grin schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:11:
@mhr-zip @Nutterd Ik hou niet zo van gravel, als we een mooie single track gaan doen door de bossen; laat het mij weten! Dan zet ik de MTB op de auto. Wel in de winter graag, in de zomer ga ik niet MTB'en. Weer een fiets smerig... :)
Heb je plek voor twee? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
mhr-zip schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Helemaal prima.

Dan blijf ik thuis. Het blijft tenslotte ook een gravel topic
Opgelost :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26
Interesse!

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Dat tel ik als een aanmelding! Je staat erbij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 06-06 11:01
In!

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nutterd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:13:

ik ga heel even contacten met @ZieMaar! aangezien hij beter bekend is in de omgeving dan ik, in verband met de route, het parkeren en het allerbelangrijkste het versterken van de innerlijke mens :+

/edit: contact gehad met @ZieMaar! hij gaat van het weekend even de route nalopen (ben er wel jaloers op dat hij in de buurt van zo een mooi gebied woont en dit zomaar kan doen _/-\o_ ) dus na het weekend volgt de officiele route die ook geschikt gaat zijn voor racefiets banden O-)

dus...WIE GAAT ER MEE?

@Nutterd
@DDX
@McMiGHtY
@ZieMaar! (onder voorbehoud)
@Salteh
Staat in de agenda :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben de route een beetje aan t updaten, zit nu op 65km, 14km verhard. Dat is voor de meesten, in verhouding, vrij veel onverhard, dus misschien dat ik hem niet heel veel langer maak, maar een mooie pauzeplek plus goede parkeerplaats toevoeg en daarmee nog wat kilometers er aan vast plak.

Ik zal de parkeerplaats ook in de buurt van een mooi terras plannen, zodat er na het rondje ook nog ff geborreld kan worden :).

Moet er echt een pauze plek in of wordt er, zoals echte gravelaars eigenlijk betaamt, onderweg geheel zelfvoorzienend (dripping) koffie gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dat is daypacking waar je het over hebt nu toch?

#TeamInDeWar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Sorry, ik leef nog in 1996. Daypacking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Als ik mijn fiets tegen die tijd afgebouwd heb ga ik ws wel mee. Maar ja, onderdelen...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik kijk ook even mee met het topic. In juli wordt het lastig, maar oktober is waarschijnlijk wel een optie.

#teamniethelebredebanden

Of

#teamtochmaaropdemtb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:54
Was leuk geweest maar is helaas een werkdag voor me. Vrij nemen zit er nu niet in dus ik ga wel een keer doordeweeks weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Sorry, ik leef nog in 1996. Daypacking?
Hallo 1996, hier 2021!

https://advntr.cc/daypacking/

Of eigenlijk heel simpel:

Maak die tassen aan je fiets vast, en neem iig een of ander spiffy koffiezetgeval mee en een danglemug en uiteraard een "puffy jacket". Vroeger had je dan een plastic tasje of een rugzak bij je met een bammetje en een blikje 3-Es cola. </oud>

YouTube: Daypacking with Dutch gravel rider Erwin Sikkens | ADVNTR.cc Hier een filmpje, hadden ze dat al in 1996?

[ Voor 50% gewijzigd door McMiGHtY op 13-06-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
McMiGHtY schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Hallo 1996, hier 2021!

https://advntr.cc/daypacking/

Of eigenlijk heel simpel:

Maak die tassen aan je fiets vast, en neem iig een of ander spiffy koffiezetgeval mee en een danglemug en uiteraard een "puffy jacket". Vroeger had je dan een plastic tasje of een rugzak bij je met een bammetje en een blikje 3-Es cola. </oud>

YouTube: Daypacking with Dutch gravel rider Erwin Sikkens | ADVNTR.cc Hier een filmpje, hadden ze dat al in 1996?
Vroeger stopte we gewoon bij een koffie tentje, tegenwoordig 500 meter verder op om het zelf te zetten schijnbaar (zo groot is Nederland echt niet).

* mhr-zip wordt oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Maar..met gravelen ben je toch heel hip echt helemaal weg van de beschaving?

(ik snap hem ook niet moet ik zeggen, bij mij heeft het opzoeken van een leuk tentje altijd wel toegevoegde waarde tijdens een ritje. Vorig jaar toen echt alles dicht was, had ik me dit nog kunnen voorstellen, maar nu..neuh)

(speaking about koffietentjes, ik heb een nieuwe ontdekt onderaan de klimduin in Schoorl, fietsen hang je gewoon op bij het terras en al vanaf 8:30 open. Als je dus door het PWN gebied gestruind hebt, is hier de koffie al klaar https://www.facebook.com/joopinschoorl/ )(nee, geen aandelen, wel al een keer heerlijk gezeten)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Helder, ik zorg dat er een koffietappunt in de route zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
McMiGHtY schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:56:

(ik snap hem ook niet moet ik zeggen, bij mij heeft het opzoeken van een leuk tentje altijd wel toegevoegde waarde tijdens een ritje. Vorig jaar toen echt alles dicht was, had ik me dit nog kunnen voorstellen, maar nu..neuh)

(speaking about koffietentjes, ik heb een nieuwe ontdekt onderaan de klimduin in Schoorl, fietsen hang je gewoon op bij het terras en al vanaf 8:30 open. Als je dus door het PWN gebied gestruind hebt, is hier de koffie al klaar https://www.facebook.com/joopinschoorl/ )(nee, geen aandelen, wel al een keer heerlijk gezeten)
Ik ga er vanuit dat tie er 18 september in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zoiets is misschien mooi? Moet nog ff logisch beginpunt zoeken, maar dat komt wel (en zorgt voor iets extra km’s). Zat oorspronkelijk nog een lusje in over de hei, maar dat wordt mul en in het weekend teveel wandelaars…als bonus rondje radio Kootwijk :).

Members only:

Halte Assel ben ik zelf nooit gestopt (te dicht bij huis) maar is vrij bekend, groot terras, lekker laagdrempelig. Mennorode bij Elspeet is ook mooi en Hoog Soeren zit helemaal vol met terrassen. Dat komt dus wel goed.

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 14-06-2021 10:16 . Reden: Even members only gemaakt, omdat anders volledige namen zichtbaar zijn (mogelijk). ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 21:38
Gestemd voor 10 juli. Maar afhankelijk van de startlocatie. Vanuit Zuid-Limburg is alles ver weg, dus beetje selectief met de afstand. Meer dan 100km is No-Go voor mij, gravelroutes zát bij ons dus ga ik niet 200km rijden voor 2 uurtjes fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
McMiGHtY schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:56:
Dat koffiezetten gaat nog wel, maar ik vind dat appeltaart maken onderweg zo'n gedoe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 21:38
mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:15:
[...]

Dat koffiezetten gaat nog wel, maar ik vind dat appeltaart maken onderweg zo'n gedoe.
Als we binnen 60km van Maastricht een gravelride doen, zorg ik voor 1 appelvlaai (taart kunnen jullie graag buiten Limburg eten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:15:
[...]

Ja daar heb ik serieus al is naar zitten kijken, hoe klein ik dat (voor relatief weinig geld) kan krijgen.. Want meestal als wij roepen "Bij het volgende tentje gaan we gewoon zitten want deze zit wel heel erg vol!" Dan heb je vervolgens de eeerste 30km niks wat op iets van koffie lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ZieMaar! schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:33:
Zoiets is misschien mooi? Moet nog ff logisch beginpunt zoeken, maar dat komt wel (en zorgt voor iets extra km’s). Zat oorspronkelijk nog een lusje in over de hei, maar dat wordt mul en in het weekend teveel wandelaars…als bonus rondje radio Kootwijk :).

Members only:

Halte Assel ben ik zelf nooit gestopt (te dicht bij huis) maar is vrij bekend, groot terras, lekker laagdrempelig. Mennorode bij Elspeet is ook mooi en Hoog Soeren zit helemaal vol met terrassen. Dat komt dus wel goed.
Als je dan ook nog ergens het adres van het startpunt beschrijft in de komoot toer vind ik je nog leuker!

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 14-06-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zoek nog ff een mooie plek. Dat wordt niet het huidige startpunt denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Is die Halte Asselt niet wat om je auto te kunnen parkeren en te starten (voor de mensen die niet in de buurt wonen) en misschien een drankie/happie naderhand?(misschien toch maar niet: https://www.eet.nu/hoog-soeren/halte-assel )

[ Voor 33% gewijzigd door McMiGHtY op 14-06-2021 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
McMiGHtY schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:44:
[...]

Ja daar heb ik serieus al is naar zitten kijken, hoe klein ik dat (voor relatief weinig geld) kan krijgen.. Want meestal als wij roepen "Bij het volgende tentje gaan we gewoon zitten want deze zit wel heel erg vol!" Dan heb je vervolgens de eeerste 30km niks wat op iets van koffie lijkt..
Ik weet niet met hoeveel man je gaat.

https://www.12gobiking.nl/elite-deboyo-thermo-bidon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Streep mij maar door, de 10e gaat hem voor mij niet worden.
Mocht er nog een andere datum komen, doe ik herkansing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

jamaar.. #daypacking..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:04:
Streep mij maar door, de 10e gaat hem voor mij niet worden.
Mocht er nog een andere datum komen, doe ik herkansing.
Wat heb jij voor smoes dan? Dat je moet fietsen?

Trouwen of af-dansen gaat er bij ons niet in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
McMiGHtY schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:21:
Is die Halte Asselt niet wat om je auto te kunnen parkeren en te starten (voor de mensen die niet in de buurt wonen) en misschien een drankie/happie naderhand?(misschien toch maar niet: https://www.eet.nu/hoog-soeren/halte-assel )
Ja misschien, maar het is niet heel goed bereikbaar en in een 'dalletje'.

Wellicht is parkeren bij het Aardhuis beter, daar is heel veel plek en ligt net iets gunstiger tov de snelweg. Maar het hangt ook van de hoeveelheid deelnemers af. Hier in de wijk parkeren kan ook en dan is het een km of 7 naar een punt op de route.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

mhr-zip schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Wat heb jij voor smoes dan? Dat je moet fietsen?

Trouwen of af-dansen gaat er bij ons niet in O-)
Weekendje fietsen in Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Appelvlaai bij @Ramon 73 eten zeker? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Dat aanbod was beter denk ik.

Het is vrije marktwerking......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja..of startgeld bieden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Dat gaat vaak zwart, dus daar praten we hier niet over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Klinkt als Fightclub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Sorry jongens, ik ben het hele weekend niet nuchter geweest dus heb dit topic even laten verwaarlozen :+

@ZieMaar! Super tof! route ziet er goed uit bedankt voor het werk dat je er in stopt! heel erg tof _/-\o_

@DDX jammer dat je niet meer kan, maar een weekendje fietsen in Limburg is natuurlijk totaal niet vervelend!

@mhr-zip jij hebt de juiste bandjes had ik gelezen, dus dan kan ik het vraagteken weg halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26
Zie nu pas dat de datum 10-7 is, dan zwemt mijn dochter af. Dus ik kom hier alleen om de route te pikken 8)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
joint_me schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:05:
Zie nu pas dat de datum 10-7 is, dan zwemt mijn dochter af. Dus ik kom hier alleen om de route te pikken 8)
Succes voor je dochter, maar wel jammer dat je niet mee kunt. :/ route pikken is goed maar dan moet je het financiële gedeelte even met @ZieMaar! regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hebben we al een route dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Net besproken dat ik hem volgend jaar als verjaardagsritje ga doen met m'n zusje in 2,5 dag. Dus nu even 2 overnachtingsplekken vinden nadat we besloten hebben of het met of zonder tent is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
@ZieMaar! is bezig met de route als het goed is! Het zal geen 302km worden maar dat mag de pret niet drukken :+

Ben deze week heel druk maar kom er volgende week op terug...datum hebben we en als we startlocatie hebben zullen we ook een tijd plannen maar denk dat 10.00 wel ok is of als het heel warm word die dag 09.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zeker, zie een paar posts terug van mij. Veel brede wegen, relatief rustig (voor de veluwe en in het weekend) en goed te doen op wat dunnere banden. Overigens moet niemand zich bezwaard voelen als het toch iets anders moet worden, hoor. Maar ik was van plan om van het weekend even te kijken wat een handig startpunt is qua parkeren enzo.

-edit: huh, je had em zelfs al geqoute :s :).

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 17-06-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ZieMaar! schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Word ook een dagje ouder!

Deze dus?

Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 18-06-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Geen probleem! Wat mij betreft is dat een mooie route idd. Geeft ook best een goed beeld van het soort wegen wat we tegenkomen zodat dunne-bandjes-mensen ook in kunnen schatten of ze meedurven.

Qua parkeren: in de praktijk gaan we met max een mannetje of zes zijn denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Niet iedereen woont in Apeldoorn, aan de andere kant is op tijd starten wel lekker.
Weet niet of er mensen met de trein komen?

Als ik kom, kom ik met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ow scherp! Moet ik rekening houden met nu trein mensen? Kan wel, op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ZieMaar! schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:15:.

Qua parkeren: in de praktijk gaan we met max een mannetje of zes zijn denk ik?
Gravelen is hip he, en nu @DDX niet op kop sleurt zullen vast meer mensen durven te komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
mhr-zip schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Niet iedereen woont in Apeldoorn, aan de andere kant is op tijd starten wel lekker.

[...]

Weet niet of er mensen met de trein komen?

Als ik kom, kom ik met de auto.
Ik moet ook 2 uur rijden maar toch zou zeker met warm weer 09.00 mijn voorkeur hebben ;)

/edit: voor mij overigens geen harde eis...ik ben die dag heel flexibel :+

[ Voor 9% gewijzigd door Nutterd op 17-06-2021 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

9 uur is een mooie tijd toch?
Ontbijten kan in de trein of in de auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
ZieMaar! schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Zeker, zie een paar posts terug van mij. Veel brede wegen, relatief rustig (voor de veluwe en in het weekend) en goed te doen op wat dunnere banden. Overigens moet niemand zich bezwaard voelen als het toch iets anders moet worden, hoor. Maar ik was van plan om van het weekend even te kijken wat een handig startpunt is qua parkeren enzo.

moet eerlijk zeggen dat ik hem ook gemist had :o maar hij ziet er top uit! _/-\o_ mag ik jouw inmiddels ook al bij de deelnemers opschrijven? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nutterd schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:58:
[...]

moet eerlijk zeggen dat ik hem ook gemist had :o maar hij ziet er top uit! _/-\o_ mag ik jouw inmiddels ook al bij de deelnemers opschrijven? 8)
Zeker (en altijd met een kleine slag om de arm ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Ik ga er vanuit dat tie er 18 september in zit.
Wel een goeie om die er even in te zetten idd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klaaas
klaaas schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:30:
[...]

Als ik mijn fiets tegen die tijd afgebouwd heb ga ik ws wel mee. Maar ja, onderdelen...
Het lijkt te gaan lukken. Enkel nog een paar remblokjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oso4FILhGaEbysoTpwBIBBv6eLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXzF6Hxw4aWi2W71ZrR8StAT.jpg?f=fotoalbum_large

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hele andere vraag..

Ik heb een setje Challenge Strada Bianca TLR gemonteerd maar deze blijft lucht verliezen op de sidewalls, al een paar keer extra latex toegevoegd en flink lopen schudden maar tot nu toe blijven ze dus lekken...

Heeft er iemand ervaring met WTB Exposures? Blijven die goed hard of hebben die hetzelfde probleem? Ik zoek dus brede slicks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:40:
Hele andere vraag..

Ik heb een setje Challenge Strada Bianca TLR gemonteerd maar deze blijft lucht verliezen op de sidewalls, al een paar keer extra latex toegevoegd en flink lopen schudden maar tot nu toe blijven ze dus lekken...

Heeft er iemand ervaring met WTB Exposures? Blijven die goed hard of hebben die hetzelfde probleem? Ik zoek dus brede slicks...
hier kan ik je niet mee helpen, ik heb zelf WTB Riddlers gehad en die bleven niet op druk nadat ik ze tubeless had gemaakt, nu heb ik Pirelli Cinturato's en die blijven goed op druk.

even concreet over 10 Juli...ik neem aan dat we op iedereen in de startpost kunnen rekenen? is iedereen ook akkoord met de starttijd van 09.00? (07.00 in de auto FML :+ )

Ik ben overigens een groot voorstander van deze route: https://www.komoot.nl/tou...4f42Fn05j3ocfrgS2&ref=wtd

lekker wat hoogtemeters ook, wat mij betreft hoeven we geen groepjes te maken en gewoon lekker samen uit, samen thuis maar ik ken de paden daar niet heel goed en weet niet hoe druk het is dus ook hier wil ik graag even de hulp van @ZieMaar! inschakelen.

is het eventueel een idee om een whatsapp groepje of signal (was het volgens mij) groepje te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die Pirelli's heb ik ook op m'n ene wielset, de H's en die blijven idd goed op druk.

Ik heb 10 juli in de agenda staan, ik heb alleen nog geen adres qua parkeren langs zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 14:36
Mochten mensen zin hebben / alvast in de smaak willen komen / nieuwe bikes willen testen, komend weekend zijn er 2 gravel events in omgeving Eindhoven:

Zaterdag John Knoops Cappucino ride: Gravel Fiesta

Zondag Pathfinder in Eindhoven

Ik wil proberen beide te gaan rijden, en @Dix0r doet volgens mij ook mee als hij even stopt met indekken :+

Als er interesse is, stuur gerust even een PB dan kijk ik of we een app groepje oid ergens willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
https://goo.gl/maps/omK6YHdARhDBF36p7 is wel een handig begintpunt. Niet extreem veel plek, maar zeker bij een start om 9:00 komt dat wel goed. Is die toch vol, dan kun je iets verderop bij het Aardhuis parkeren en een paar 100m deze kant op fietsen.

Ik heb het startpunt ook aangepast.

Met 4 man is het zeker goed te doen, maar het blijft zaterdag op de veluwe dus bij veel meer is 2 kleinere groepjes misschien niet zo heel verkeerd...Al hebben we veelal wat bredere wegen. Gewoon ff in de praktijk bekijken en alert zijn op eventueel overlast veroorzaken :).

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 22-06-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
ZieMaar! schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:42:

Ik heb het startpunt ook aangepast.

Met 4 man is het zeker goed te doen, maar het blijft zaterdag op de veluwe dus bij veel meer is 2 kleinere groepjes misschien niet zo heel verkeerd...Al hebben we veelal wat bredere wegen. Gewoon ff in de praktijk bekijken en alert zijn op eventueel overlast veroorzaken :).
top! bedankt weer :) en nogmaals we moeten deze trip gewoon voor de gezelligheid doen in mijn ogen, is de mogelijkheid er kan het gas best ff open gedraaid worden maar daarna weer lekker op elkaar wachten en is de mogelijkheid er niet steken we gewoon onze middelvinger op naar de mensen die ook van de omgeving aan het genieten zijn...geintje natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Linkje werkt niet
is het eventueel een idee om een whatsapp groepje of signal (was het volgens mij) groepje te maken?
Signal dan, want dat vinden tweakers 1337

Aangezien jij topicstarter bent, mag jij nrs verzamelen.

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 22-06-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
mhr-zip schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Linkje werkt niet

Aangezien jij topicstarter bent, mag jij nrs verzamelen.
https://www.komoot.nl/tou...4f42Fn05j3ocfrgS2&ref=wtd

sorry!

Ga eens even zelf Signal aanmaken en dan iedereen toevoegen dus

@McMiGHtY
@mhr-zip
@ZieMaar!
@Salteh
@Smok3yNL
@klaaas
@Fasterinside

mochten jullie in de Signal groep willen dan DM me even jullie nummer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Oeh! M'n eerste Signal groepje!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Wanneer? Zaterdag 10 juli, 9:00
Waar? De Kroondomeinen, omgeving Apeldoorn
Parkeren? https://goo.gl/maps/omK6YHdARhDBF36p7 of iets verderop, bij het Aardhuis
route?
Members only:

Meer info in de Telegram groep waar je via een Dm naar @nutterd toegang toe krijgt.