Het grote - Tweakers Gravel-Ride-Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04:52

McMiGHtY

- burp -

Ja..dat viel een beetje tegen (nou moet ik zeggen dat ik die andere burger niet op de foto heb gezet.)

Was een leuk dagje uit in de Kroondomeinen, wat is het daar inderdaad eigenlijk wel de gravelheaven zoals ze roepen.

Ik zou voor een volgende editie een wat langere route willen fietsen, en misschien ietsie langzamer, al was dit ook wel erg tof, en er dag een compleet dagje uit van maken. (Zoiets misschien? https://www.komoot.com/tour/200851910 of https://www.komoot.com/tour/294239304 )

[ Voor 4% gewijzigd door McMiGHtY op 12-07-2021 11:30 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30
McMiGHtY schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:27:
Ja..dat viel een beetje tegen (nou moet ik zeggen dat ik die andere burger niet op de foto heb gezet.)

Was een leuk dagje uit in de Kroondomeinen, wat is het daar inderdaad eigenlijk wel de gravelheaven zoals ze roepen.

Ik zou voor een volgende editie een wat langere route willen fietsen, en misschien ietsie langzamer, al was dit ook wel erg tof, en er dag een compleet dagje uit van maken. (Zoiets misschien? https://www.komoot.com/tour/200851910 of https://www.komoot.com/tour/294239304 )
Dat langzame spreekt mij wel aan 😁

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Dat langzame spreekt mij wel aan 😁
Keertje extra koffie of ergens een broodje eten, dat soort dingen. Gewoon een dagje uit met de stichting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:02
Ik laat jullie met alle plezier een keer de omgeving van Arnhem zien. 100km of iets in die geest is geen enkel probleem. En mijn routes hebben eigenlijk altijd een lagere snelheid, maar dan wel met minimaal dezelfde inspanning, dus ik weet niet of dat helpt. Maar dat kan uiteraard aangepast worden. ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Moet daarvoor een nieuw topic geopend worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45
McMiGHtY schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:56:
Moet daarvoor een nieuw topic geopend worden?
Staat toch geen houdbaarheidsdatum op dit topic:

Het grote - Tweakers Gravel-Ride-Topic

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Hi Allen,

Ik volg dit topic ook vanaf heden. Mijn naam is Rinze en ik fiets op een Rose Backroad in de kleur Fog Grey. Fiets normaliter in de omgeving Zwolle en lijkt me leuk om eens een rondje mee te trappen 😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlFKmMp-0G2oZZFcrW-3At1QKAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGpmAfglxBGMkYcWUUhOugle.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik stem voor :)

(Alleen een heen en weertje gevonden, bij Waypoint 8 en 9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
McMiGHtY schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Ik stem voor :)

(Alleen een heen en weertje gevonden, bij Waypoint 8 en 9)
Scherp! Ik gebruik Judise om GPXen te knippen en plakken. En dan vervolgens naar Komoot, dan heb je wel eens zoiets ;) Er zit ook nog een stukje MTB-route in dat tegen de rijrichting ingaat :P

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
iRinze schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:40:
Hi Allen,

Ik volg dit topic ook vanaf heden. Mijn naam is Rinze en ik fiets op een Rose Backroad in de kleur Fog Grey. Fiets normaliter in de omgeving Zwolle en lijkt me leuk om eens een rondje mee te trappen 😊[Afbeelding]
Leuk! Kun je in de buurt van die peperbus een beetje gravellen? Vooral aan de zuidkant, neem ik aan?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

klaaas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:13:
[...]

Scherp! Ik gebruik Judise om GPXen te knippen en plakken. En dan vervolgens naar Komoot, dan heb je wel eens zoiets ;) Er zit ook nog een stukje MTB-route in dat tegen de rijrichting ingaat :P
Owkay...kwam wel een MTB route tegen.

Heb even wat highlights erbij aan geklikt (op een of andere manier word die langer, maar ik denk dat die in het echt redelijk gelijk uitkomt qua kilometers.

https://www.komoot.com/tour/420163360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
McMiGHtY schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:19:
[...]

Owkay...kwam wel een MTB route tegen.

Heb even wat highlights erbij aan geklikt (op een of andere manier word die langer, maar ik denk dat die in het echt redelijk gelijk uitkomt qua kilometers.

https://www.komoot.com/tour/420163360
Dat erbij klikken van highlights stond nog op m'n lijstje om uit te zoeken. Ik denk dat die highlights vaak net wat anders zijn dan wat ik uitgezet heb, waardoor je wat meer km's maakt. Sowieso kwam ik van Judise naar Komoot ook al op wat extra km. Ik zie b.v. dat je een segment van de MTB-route Schaarsbergen hebt aangeklikt. Dat zal net wat meer slingeren dan de gewone boswegen die ik heb gebruikt (ik heb alleen een laatste stuk singletrack gebruikt omdat het alternatief fietspad is).

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als ik wegklikt gaan de kilometers idd al goed naar beneden. Als ik de plaatjes/highlights bekijk, erg mooi daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Ik zat te denken dat die rit wel erg leuk is als de heide bloeit, maar dat is ergens tussen half augustus en half september dus dat gaat ws niet lukken dan.

Er zijn hier trouwens wel meer rondje van 100km te maken. Deze gaat net de andere kant op. En inkorten of verlengen kan natuurlijk ook. Iemand 200km? 8)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zullen we 4 juni 2022 kiezen? (Goh...zou unbound dan zijn en zou LtD nog wat geinigs doen?)

Maar misschien iets te kort op m'n geplande Green Divide backpack weekeindje een week d'r voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

klaaas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:14:

Er zijn hier trouwens wel meer rondje van 100km te maken. Deze gaat net de andere kant op. En inkorten of verlengen kan natuurlijk ook. Iemand 200km? 8)
Is dat wat voor een "Kortste dag Challenge" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

klaaas schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:14:
Ik zat te denken dat die rit wel erg leuk is als de heide bloeit, maar dat is ergens tussen half augustus en half september dus dat gaat ws niet lukken dan.
Ik heb 11 september nog een gaatje (die ik nu in de familie agenda kan claimen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik heb deze ook nog gevonden:

https://www.komoot.com/tour/342556918

Schijnt ook wel een "bekende" route te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:43:
Ik heb deze ook nog gevonden:

https://www.komoot.com/tour/342556918

Schijnt ook wel een "bekende" route te zijn..
The battle ultimate zeker?
Voor wat betreft 11 september: als we er een got rit van maken is het wel erg dicht op de Social rode toch?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Klopt..maar is rij wel vaker een paar weekeinde achter elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Jammer dat ik nog geen geschikte fiets heb... Ik heb vorige week woensdag een lichtblauwe Stevens Prestige 2022 besteld. Verwachte leverdatum is Q4. Lekker vaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wie weet, en anders zeggen we gewoon heel vaak hoi tegen de mensen die we tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik heb nu dus al een eerste route om m'n nieuwe gravelbike in te wijden, terwijl ik nog geen eens 100% zeker weet dat de fietsenmaker ook echt een mt54 krijgt.

Ik ga natuurlijk ook de fiets vanaf Wageningen naar huis rijden, maar dat is geen bijzondere route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
hoi1234 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 00:23:
[...]
Ik ga natuurlijk ook de fiets vanaf Wageningen naar huis rijden, maar dat is geen bijzondere route.
Ligt er aan waar je huis staat...

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:27

DDX

Ik klikte linkje aan met idee dat er verslag van de tweakers meet stond.
Wel grappig dat hij ook al post dat als je zo'n rit in 1 keer rijd je niets mee krijgt van de omgeving.
Kreeg ik ook al als reactie op mijn rit toen.

Nou ik krijg genoeg mee van de omgeving/maak ook genoeg foto's bijvoorbeeld.
Voor veel mensen lastig voor te stellen, die denken dat je half dood aan het gaan bent en niets ziet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

De tweakers meet..lukte net aan in 1 dagje.. (maar dat kwam bij mij vooral door de reistijd...en de wachttijd bij de burgermaker onderweg).

In't kort:

- Fijne parkeerplaats
- Beetje druk met auto's maar dat loste zich op doordat de vogelkijkers het bos uitkwamen en weer wegreden.
- De uitspraak "je ziet er eigenlijk best weinig gravelrijders" werd binnen een minuut of twee teniet gedaan toen er meerdere groepjes langs kwamen.
- Mooie omgeving.
- Beetje heuvelig was het wel.
- Als je zwijnen met kleintjes ziet binnen 10m van je..rijd je door. (niet knuffelen).
- Mooi om te zien dat er vaders met kiddos aan het fietsen waren.
- Klaas kan harder de bult op dan mij.
- De uitspraak "hierna krijg je geen stapels boomstammen meer" is uiterst onjuist.
- Mooie omgeving.
- Had van mij nog wel een paar uur mogen duren.
- Een koeltasje met een paar blikkies drinken is wel lekker.
- De toko bij de koffiestop...misschien hadden we een paar kilomter door moeten rijden.
- Smaakt naar meer.

Dat ligt natuurlijk wel aan het fitness level van de persoon die hem fietst..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Ik heb nu dus al een eerste route om m'n nieuwe gravelbike in te wijden, terwijl ik nog geen eens 100% zeker weet dat de fietsenmaker ook echt een mt54 krijgt.

In 1 dag dan ook ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ik denk het eigenlijk niet. Ik krijg m'n fiets in de herfst/winter, dus dan zit je met de lengte van de dagen.

Wel een leuke challange om met de trein de heen- en terugreis te doen, maar wel de gehele route in 1 dag te doen. Die bewaar ik wel voor de zomer. Ik heb al eens 220km gefietst. 300km moet te doen zijn. Ik ken ook iemand die 280km op de stadsfiets heeft gereden als challange. Neem ik hem gewoon mee op z'n MTB |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-06 11:26
hoi1234 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Ik denk het eigenlijk niet. Ik krijg m'n fiets in de herfst/winter, dus dan zit je met de lengte van de dagen.

Wel een leuke challange om met de trein de heen- en terugreis te doen, maar wel de gehele route in 1 dag te doen. Die bewaar ik wel voor de zomer. Ik heb al eens 220km gefietst. 300km moet te doen zijn. Ik ken ook iemand die 280km op de stadsfiets heeft gereden als challange. Neem ik hem gewoon mee op z'n MTB |:(
Was die 220km ook voornamelijk offroad? Want ik heb een paar weekjes geleden 320km gefietst op de racer over de weg en dat was echt een eitje vergeleken met de 195 die ik gisteren heb gedaan voor het Veluwe gedeelte van de Divide. Ik moet er, op dit moment, echt niet aan denken om de Heuvelrug 110km daarvoor nog te moeten doen op 1 dag haha.

Trouwens handig om in de gaten te houden voor een volgende GoT ride, ik zag gisteren redelijk wat bordjes met verboden toegang tussen 15 september en 15 december geloof ik. Iets met jachtseizoen ofzo? Maar daar weet iemand die meer in de buurt woont vast meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Tussen 15 september en 15 december struint koning Willem door de bossen met zijn jachtgeweer. Dan zijn de Kroondomeinen idd afgesloten.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zaterdag in de Achterhoek de regio waar Strade Bianche Achterhoek gereden word onveilig gemaakt en een stukje MTB route van Vorden en Lochem meegepakt. Wat een genot om daar te fietsen!

Iemand deze al eens gereden btw?
https://www.komoot.com/tour/306780902

[ Voor 16% gewijzigd door McMiGHtY op 25-07-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
McMiGHtY schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:14:
De tweakers meet..lukte net aan in 1 dagje.. (maar dat kwam bij mij vooral door de reistijd...en de wachttijd bij de burgermaker onderweg).

In't kort:
..
- De uitspraak "je ziet er eigenlijk best weinig gravelrijders" werd binnen een minuut of twee teniet gedaan toen er meerdere groepjes langs kwamen.
..
- De uitspraak "hierna krijg je geen stapels boomstammen meer" is uiterst onjuist.
..

Dat ligt natuurlijk wel aan het fitness level van de persoon die hem fietst..
Hahaha ik wist dat dit nog wel ergens voorbij zou komen _/-\o_ . Die koeltas was echt top inderdaad. En die toko was Mennorode waar het personeel elke keer spoorloos was. Overslaan dus als iemand de route nog wel fietsen.

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 25-07-2021 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
McMiGHtY schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:18:
Zaterdag in de Achterhoek de regio waar Strade Bianche Achterhoek gereden word onveilig gemaakt en een stukje MTB route van Vorden en Lochem meegepakt. Wat een genot om daar te fietsen!

Iemand deze al eens gereden btw?
https://www.komoot.com/tour/306780902
Ik heb die route nooit in zijn geheel gereden, maar ik ken zo te zien bijna alle paden wel. Tussen Ede en Arnhem zou ik hem persoonlijk nog wat bijschaven. Hij lijkt wel een beetje op de Dirty Kanzelled rit die ik vorig jaar gedaan heb.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Is het trouwens een idee om hier een algemeen graveltopic van te maken? Dan kunnen we hier wat breder dingen bespreken aangaande het hele gravelgebeuren. In het racetopic is het een beetje een ondergeschoven kindje, naar mijn idee.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

There, I fixed it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws... Het goede nieuws is dat Stevens bevestigd heeft dat de fiets geleverd wordt. Het slechte nieuws is, dat Stevens de leverdatum van Q4 naar Q1 heeft verplaatst. Morgen waar even mailen of ik toch niet het 2021 model kan krijgen. Scheelt 100 euro en als dat ook nog eens sneller leverbaar is..

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 01-08-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kwam deze nog op internet tegen, twijfel om hem te kopen. Hij is eigenlijk een stuk duurder dan ik zou willen maar wel (nu nog) op voorraad: https://www.mantel.com/en/trek-checkpoint-alr-4

Zou ik het verschil merken tussen dit en een instap Cube die ik eind van het jaar zou kunnen kopen hopelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 03-08-2021 15:42 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:42:
Kwam deze nog op internet tegen, twijfel om hem te kopen. Hij is eigenlijk een stuk duurder dan ik zou willen maar wel (nu nog) op voorraad: https://www.mantel.com/en/trek-checkpoint-alr-4

Zou ik het verschil merken tussen dit en een instap Cube die ik eind van het jaar zou kunnen kopen hopelijk?
ligt eraan welke instap Cube, de allergoedkoopste is met Tiagra afgemonteerd en denk dat daar best wel wat verschil in zit...denk dat deze dan wel beter is afgemonteerd maar Trek is in vergelijkbare spec gewoon duurder dan Cube maar dan kun je wel dit jaar rijden...ik heb bij familie meegemaakt dat als ze bij Cube levertijd: X zeggen dat je er dan best wel wat maanden bij op kan tellen.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nutterd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

ligt eraan welke instap Cube, de allergoedkoopste is met Tiagra afgemonteerd en denk dat daar best wel wat verschil in zit...denk dat deze dan wel beter is afgemonteerd maar Trek is in vergelijkbare spec gewoon duurder dan Cube maar dan kun je wel dit jaar rijden...ik heb bij familie meegemaakt dat als ze bij Cube levertijd: X zeggen dat je er dan best wel wat maanden bij op kan tellen.
Zag dat de instap volgend jaar Claris afgemonteerd is, dat is het toch niet. Dus dan zal ik eerder naar de Cube Nuroad Ex gaan, voor 1500 euro dan GRX 600 afgemonteerd wat vergelijkbaar is met de 105. Die Trek is GRX 400 afgemonteerd en dat is vergelijkbaar met Tiagra.

Lastige is dat op mijn MBT nu na 20 minuten al aardig last krijg van m'n handen waardoor ik nu eigenlijk gewoon niet lekker kan fietsen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Zag dat de instap volgend jaar Claris afgemonteerd is, dat is het toch niet. Dus dan zal ik eerder naar de Cube Nuroad Ex gaan, voor 1500 euro dan GRX 600 afgemonteerd wat vergelijkbaar is met de 105. Die Trek is GRX 400 afgemonteerd en dat is vergelijkbaar met Tiagra.

Lastige is dat op mijn MBT nu na 20 minuten al aardig last krijg van m'n handen waardoor ik nu eigenlijk gewoon niet lekker kan fietsen.
wil je met de gravel voornamelijk verhard gaan fietsen? Want ik krijg op zowel mijn racefiets als op mijn mountainbike geen last van mijn handen/armen maar als ik met de gravelbike flink wat onverhard pak heb ik daar toch last van...dus hoop dat je niet tegen hetzelfde probleem aanloopt als met je MTB.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nutterd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

wil je met de gravel voornamelijk verhard gaan fietsen? Want ik krijg op zowel mijn racefiets als op mijn mountainbike geen last van mijn handen/armen maar als ik met de gravelbike flink wat onverhard pak heb ik daar toch last van...dus hoop dat je niet tegen hetzelfde probleem aanloopt als met je MTB.
Het gros van de kilometers zullen rondjes in de buurt zijn over verharde paden. En ik loop nu ook tegen die problemen aan terwijl ik over het gladste asfalt dat er maar te vinden is fiets. Ik weet niet waarom ik er nu opeens last van heb, voorheen had ik het nooit maar ik heb nu een paar jaar nauwelijks gefietst. Het lijkt een combinatie van zithouding en afstelling te zijn en dat kan natuurlijk wel opgelost worden maar als ik dan toch naar een andere fiets zit te kijken is het de vraag hoeveel tijd ik daar in wil steken.

Helaas nu erg slechte verkrijgbaarheid aangezien ik het liefst de Cube Nuroad Ex van volgend modeljaar koop, lijkt me voor mijn doel perfect en met 1500 euro prima betaalbaar. Dan is die Trek een stapje achteruit qua specs en een stukje duurder, maar wel direct fietsen... lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

Het gros van de kilometers zullen rondjes in de buurt zijn over verharde paden. En ik loop nu ook tegen die problemen aan terwijl ik over het gladste asfalt dat er maar te vinden is fiets. Ik weet niet waarom ik er nu opeens last van heb, voorheen had ik het nooit maar ik heb nu een paar jaar nauwelijks gefietst. Het lijkt een combinatie van zithouding en afstelling te zijn en dat kan natuurlijk wel opgelost worden maar als ik dan toch naar een andere fiets zit te kijken is het de vraag hoeveel tijd ik daar in wil steken.

Helaas nu erg slechte verkrijgbaarheid aangezien ik het liefst de Cube Nuroad Ex van volgend modeljaar koop, lijkt me voor mijn doel perfect en met 1500 euro prima betaalbaar. Dan is die Trek een stapje achteruit qua specs en een stukje duurder, maar wel direct fietsen... lastig.
is een lastige keus dan inderdaad, ik zou lekker voor de Trek gaan...meteen fietsen en vind het persoolijk (maar dat is smaak) een mooiere fiets en ik denk dat beide fietsen kwalitatief gezien gewoon goeie en mooie fietsen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Ik zou wel even bedenken of je zeker denkt te weten dat Mantel je een perfect passende fiets verkoopt. Daarbij Mantel is een dozenschuiver, ik hoor het graag als iemand insider informatie heeft, maar ik denk niet dat ze de tijd nemen, om de fiets perfect af te stellen en indien nodig van montagepasta te voorzien. Ik heb begrepen dat in ieder geval sommige merken, heel zuinig zijn met montagepasta. Gevolg is dat na verloop van tijd onderdelen vast gaan zitten of gaan kraken. Als je bij een goede fietsenmaker koopt, zal deze dit allemaal in orde maken.

Ik zou eigenlijk minimaal bij een goede fietsenmaker bestellen die je ook vertrouwt. Het beste is nog altijd een aankoopadvies bij een bikefitter. Dan weet je echt zeker dat je het juiste frame koopt.

Oja, de reviews zijn ook heel slecht. Veel klachten van mensen die een fiets gekocht hebben bij Mantel. Begrijp me niet verkeerd. Mantel is een prima winkel. Je ziet alleen een patroon in de slechte reviews. Bijna allemaal gaan over een nieuwe fiets.

Als je weet wat je moet hebben en zelf wel even alles onderkwakt met montagepasta, zal Mantel vast een goed alternatief zijn. Maar dat weet jij beter dan in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hadden we nu al weer een datum en een route geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Anders heb ik wel een route:

Klein Rondje over de Veluwe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Het blijft angstvallig stil, vandaar het volgende:

- Datum: 18 December (zo ongeveer de kortste dag, dus gelijk een mooie challenge, en je kan niet ongelovelijkvroegvooreenzaterdag beginnen omdat je het bos induikt) (En geen gedoe mochten we over de Kroondomeinen fietsten dat Wim-Lex achter ons aan komt met z'n jachtpistooltje
- Route: Ongeveer 100km ( https://www.komoot.com/tour/419891672?ref=wtd ??)
- Koffiestop: Ja
- Lunchstop: Als daar behoefte aan is (Een lekker koppie soep of een uitsmijtertje is altijd lekker.

Can I see some hands please!

Poll: Wie heeft er zin in een gravelfondo op 18 december
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403820&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 24% gewijzigd door McMiGHtY op 26-08-2021 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-06 11:26
McMiGHtY schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:03:
Het blijft angstvallig stil, vandaar het volgende:

- Datum: 18 December (zo ongeveer de kortste dag, dus gelijk een mooie challenge, en je kan niet ongelovelijkvroegvooreenzaterdag beginnen omdat je het bos induikt) (En geen gedoe mochten we over de Kroondomeinen fietsten dat Wim-Lex achter ons aan komt met z'n jachtpistooltje
- Route: Ongeveer 100km ( https://www.komoot.com/tour/419891672?ref=wtd ??)
- Koffiestop: Ja
- Lunchstop: Als daar behoefte aan is (Een lekker koppie soep of een uitsmijtertje is altijd lekker.

Can I see some hands please!
Is het dan droog met een liev winter zonnetje? Dan kom ik, anders ben ik denk ik ziek die dag.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, je beschrijft perfect de omstandigheden die dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als notoire koukleum pas ik. Wel leuk initiatief.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kou is een emotie he..kun je uitschakelen.
Je kan natuurlijk ook gewoon d'r voor zorgen dat er een stukje vlees op een bbq ligt als we terugkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als het goed ben ik dan aan t skiën :). Op zich leuke backup, maar ik vind 100km in de winter wel erg ver denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
McMiGHtY schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:29:
Kou is een emotie he..kun je uitschakelen.
Je kan natuurlijk ook gewoon d'r voor zorgen dat er een stukje vlees op een bbq ligt als we terugkomen
BBQ'en in de wintee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26
Ach, als ik niets beters te doen heb die dag, kan ik wel aansluiten.

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:48
Bij droog weer en indien in dan in NL ben sluit ik aan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Als het een beetje knap weer is doe ik wel mee. Afstand kunnen we ook af laten hangen van deelnemers en omstandigheden toch?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zekers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat is daar mis mee?

Terugkomend op de plek waar de auto's staan en d'r ligt een lekker broodje hamburger voor je klaar of een koppie soep.

Best lekker met fris weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Klinkt helemaal niet als een verkeerd plan. Je zit natuurlijk wel heel erg met het weer als een onzekere factor, als het te drassig is dan komen we met de gravellbike niet ver. 2,5" MTB noppenbanden passen er echt niet onder. :Y)

Koud hindert me echt totaal niet. Gewoon harder trappen dan :P

Dus ik zet hem voorlopig in de agenda.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

45 mm Met nopjes is ook genoeg toch? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Ik meld me trouwens ook aan voor 18 december. Ik weet niet of ik dan al m'n nieuwe fiets heb, maar als dat niet het geval is (hele grote kans), dan huur ik wel wat. Genoeg verhuurders in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

That's the spirit! Huur je gelijk de BBQ? :D

• hoi1234
McMiGHtY schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:39:
That's the spirit! Huur je gelijk de BBQ? :D
Nee... Nog maals waarom zou je willen BBQ-en in de winter? Zorg dan beter voor een pan snert met rookworst.

Trouwens hoeveel mensen gaan er eigenlijk mee?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Snert..eeuhm..daar heb ik niks meer mee sinds ik jaren terug een bord snert kreeg...en dat ik een mes moest gebruiken...

Maar een koppie soep is ook goed hoor, we zien vanzelf wat je geregeld hebt :D

• hoi1234
McMiGHtY schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:16:
Snert..eeuhm..daar heb ik niks meer mee sinds ik jaren terug een bord snert kreeg...en dat ik een mes moest gebruiken...

Maar een koppie soep is ook goed hoor, we zien vanzelf wat je geregeld hebt :D
Daar zou ik maar niet op vertrouwen... Ik ben bang dat er dan niks geregeld is.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

D'r is vast een of andere burgertent in de buurt aanwezig..al dan niet bereikbaar vanaf de snelweg met een drivetrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Volgend jaar een teampje inschrijven bij de Strade Bianche Achterhoek? (met matching kit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30
McMiGHtY schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:50:
Volgend jaar een teampje inschrijven bij de Strade Bianche Achterhoek? (met matching kit)
Ik las matchfixing

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

T'is geen koers he? Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Jaja...nkgravelepe.nl Iedereen met een daglicentie mag meedoen. ( Zelfs LtD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gaat de rit op 18 december nog door ivm. coronamaatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Stoney3K schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:00:
Gaat de rit op 18 december nog door ivm. coronamaatregelen?
Zonder toeschouwers mag je sporten, toch?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
hoi1234 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:45:
Ik meld me trouwens ook aan voor 18 december. Ik weet niet of ik dan al m'n nieuwe fiets heb, maar als dat niet het geval is (hele grote kans), dan huur ik wel wat. Genoeg verhuurders in de buurt.
M'n fiets komt als het goed is "nog dit jaar". Ik hoop echt dat ik 18 december m'n nieuwe fiets al heb. Iets zegt me alleen dat dat niet gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat mij betreft wel, het is buiten, we hebben geen toeschouwers (ga ik vanuit) en hoi1234 z'n fiets is er niet dus dan kan die optijd de burgers op het vuur gooien :D

Ik heb alleen misgekeken met de sluitingstijden van de Kroondomeinen, dus aan de route moet misschien nog even gesleuteld worden...

Wat vind men van starten bij de Proloog? ( https://www.komoot.com/co...035/-de-proloog-amerongen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Misschien heb ik hem gemist, maar is de route al bekend? Een vriend van mij wil misschien ook mee, maar hij wil wel eerst de route zien.

[ Voor 36% gewijzigd door hoi1234 op 21-11-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zie mijn vorige posting..

En anders is dit misschien wel een leuke om met een clubje hene te gaan:

https://www.facebook.com/...f_notif_type%22%3Anull%7D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

115km vind ik als beginner een beetje ver, maar één van die ritten in Amerongen klinken wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat mij betreft pakken we in het voorjaar dan ergens hier weer een rondje kroondomeinen, maar de 18e ga ik hopelijk missen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ZieMaar! schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:28:
Wat mij betreft pakken we in het voorjaar dan ergens hier weer een rondje kroondomeinen, maar de 18e ga ik hopelijk missen…
Wat is de 18de dan?

Gaat het trouwens nog door? Overdag mag je toch vooralsnog met groepen >4 man fietsen? Ik heb vandaag bericht gehad dat mijn fiets toch niet meer dit jaar geleverd wordt. Dus moet binnenkort wel wat gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Geen idee precies, maar ik zie een polletje voor 18/12 dus wellicht gaan er dan wat mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als iemand een rondje en een tijd wil prikken de 18de, be my guest. Ik sla hem heel even over, iets met de goden niet verzoeken de week voor kerst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kroondomeinen zijn weer open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Voor een nader bekend te maken social ride ben ik op zoek naar een mooie gravel route. @ZieMaar! heeft al aangeboden om er eentje te maken rond de Veluwe / Kroondomeinen, en ik ben nu op zoek naar highlights de we _moeten_ zien. Dit speciaal voor mensen die uit andere delen van het land komen.

Dus..

Gooi highlights op me! (het liefst Komoot Highlights)

p.s. @ZieMaar! Dit is niet om je aanbod niet aan te nemen, maar hoe meer mensen mee denken, hoe meer highlight opties we krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Er zit daar ergens een restaurant waar je op het terras heerlijk koffie kunt drinken. Als je geduld hebt. Echt een highlight!

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik kan je melden..dat als je er een kamer geboekt hebt.. dat je overal geduld voor moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Wel consequente bedrijfsvoering dus 😄

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zekers! Komen we nooit meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
McMiGHtY schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:33:
Voor een nader bekend te maken social ride ben ik op zoek naar een mooie gravel route. @ZieMaar! heeft al aangeboden om er eentje te maken rond de Veluwe / Kroondomeinen, en ik ben nu op zoek naar highlights de we _moeten_ zien. Dit speciaal voor mensen die uit andere delen van het land komen.

Dus..

Gooi highlights op me! (het liefst Komoot Highlights)

p.s. @ZieMaar! Dit is niet om je aanbod niet aan te nemen, maar hoe meer mensen mee denken, hoe meer highlight opties we krijgen!
Ik zal me ook wel opofferen om onbekende weggetjes te scouten!

Al denk dat Erwinsikkens alle highlights hier wel op komoot heeft staan…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
.Volgens mij heeft Erwin voor zo ongeveer elk gravelpad een highlight aangemaakt. Ik denk dat het @McMiGHtY vooral gaat om de 'echte' highlights? Dat is altijd wat lastig natuurlijk, want nogal persoonsgebonden. Als ik voor mezelf spreek: ik vind de lange stukken gravel wel een bijzondere feature op de Kroondomeinen. Zulke lange stukken ken ik elders niet. B.v. deze of deze. En er is ook nog zo'n golvende, maar die weet ik zo niet te vinden op de kaart.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 15:37
@klaaas Deze? Is geen Komoot highlight van maar daar heb ik vorig jaar deze foto gemaakt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Er is een gravel datum toegevoegd in Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!

[ Voor 30% gewijzigd door McMiGHtY op 13-01-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
GWBoes schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:13:
@klaaas Deze? Is geen Komoot highlight van maar daar heb ik vorig jaar deze foto gemaakt.
Ik denk idd dat die het is. Ik zou alleen zweren dat het een komoot highlight was.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45
klaaas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Ik denk idd dat die het is. Ik zou alleen zweren dat het een komoot highlight was.
Als je de originele foto hebt, kan je vaak de coördinaten waar de foto is genomen achterhalen…

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Geen foto, maar inmiddels wel gevonden: Hier. Staat op Komoot als een MTB highlight.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cWbG5sAHR0Q23jab2js8DCn9FU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEoAI2HkwVEjmrftcQxea0td.jpg?f=fotoalbum_large
Deze inderdaad, de Paalweg. Die is wel echt typisch Kroondomeinen, echt mooi. Maar ik vind de gravelwegen rondom Uddel ook heel mooi. Verderop heb je ook ‘echte’ gravelwegen, rondom Stroe en Garderen, maar die zijn wat lastiger onverhard te combineren.

https://www.komoot.nl/highlight/1786061 Komt hier op deze foto’s niet zo mooi uit, maar die is ook bijzonder.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 13-01-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 15:37
@mhr-zip Foto is gemaakt met m'n Fuji en die heeft altijd wat tijd nodig om een gps fix te krijgen dus ontbreekt vaak helaas.
Maar zo te zien klopte mijn positie :)

[ Voor 13% gewijzigd door GWBoes op 14-01-2022 08:00 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mocht iemand nog een leuke gravelroute zoeken in het Zeelandse (en een stukje België):

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Download: https://drive.google.com/...vfQ4KCYvLK3Q2?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Na de Green Divide (en de Brown Divide), de Brabant Divide is er nu ook een Vlaanders Divide:

https://www.komoot.com/co...ide-dwars-door-vlaanderen

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Wanneer? Zaterdag 10 juli, 9:00
Waar? De Kroondomeinen, omgeving Apeldoorn
Parkeren? https://goo.gl/maps/omK6YHdARhDBF36p7 of iets verderop, bij het Aardhuis
route?
Members only:

Meer info in de Telegram groep waar je via een Dm naar @nutterd toegang toe krijgt.