Top:ElonDusk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:50:
Oke om het een beetje leuk te houdenals andere mee willen doen (ben wel benieuwd naar jullie mening ook).
Mijn 3 pluspunten en 3 minpunten
Pluspunten van de Tesla Model 3
1. Elektrisch rijden (+one pedal driving en "gas" geven en weg ben je)
2. Infotainment systeem
3. Prachtige uiterlijk
Minpunten
1. Phantom brake.
2. Stoelen zijn niet perfect voor lange ritte (2 uur of langer)
3. Spiegels te veel gedimd in het donker als je achteruit rijdt
hoor graag wat jullie 3 plus en minpunten zijn
1. De combinatie van kracht/souplesse en stilte
2. Autopilot, zeer ontspannen op de trajecten die ik veel afleg.
3. Heerlijk groot scherm voor navigatie, of vermaak tijdens wachten, prima audio (al had ik erg graag premium interior gehad voor het geluidssysteem, maar de netto meerprijs per maand was bizar
(4. De rijdersprofielen, heerlijk om spiegels, stoel, acceleratie automatisch goed te hebben)
Flop:
1. TACC die altijd naar de (wat de auto denkt) max snelheid wil. Introduceer alsjeblieft een optie om te kiezen tussen 'huidige snelheid' en 'ingestelde v-max'.
2. Variatie in beschikbaar vermogen en regeneratief remmen. Ik krijg wel eens commentaar van de bijrijder als ik te hard op een rotonde afrij, omdat ik gewend ben aan one-pedal driving en dus vrijwel altijd remloos door het verkeer ga. Als hij dan (voor mij onverwacht) nauwelijks vaart mindert is dat wel eens even irritant.
3. Geluiden van uit/inschakelen Autopilot. Ik snap het hoor, maar als ik heerlijk op flink volume muziek luister en van baan wil wisselen stoort het me dat audio zachter gaat om dat toontje te laten horen om vervolgens weer naar het oude volume te gaan.
Overigens wegens de minpunten lang niet zo zwaar als de pluspunten, heerlijke auto. Na jaren van stationwagens rijden heb ik nog geen ruimte-problemen gehad (fingers crossed voor de zomervakantie) en ook bereik is in mijn geval geen issue. Woon-werkverkeer is 30 km met laadplekken op de oprit plus parkeerplek bij werk.
/f/image/g8acuT5V2XE43R1jnMk2AtyU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vc0yGOTiGDfRiBCVi3N2ff7M.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/YUYzh2RH38zvQWiS0mkA8l2U.png?f=user_large)