Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Tesla Wall Charger hangen met aardlekschakelaar, elektriciteit tussenmeter ertussen en dan je bedrijf die je maandelijks 25 cent per kwh betaald?Nutterd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:51:
[...]
laadpaal ben ik ook nog aan het uitzoeken, heb nu sinds kort een oprit dus wel mogelijheid toe...het kantoor waar ik kom te werken is ongeveer 10 minuten vandaan en hier komen een flink aantal laadpalen te staan.
ik moet ook nog uitzoeken hoe het declareren van het laden thuis gaat enzo, ik ben de eerste binnen het bedrijf met een electrische auto.
Vertel ook even in welk klimaat jij je bevindtex87 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:05:
Als het je gerust stelt @Nutterd wij hebben ongeveer 350 km gereden gister, en hebben na 2,5 uur rijden 1xtje 7 minuten aan de laadpaal gestaan (ik moest toch naar de WC).. En wij hebben een SR+
Maar inderdaad, zeker in NL zijn er voldoende superchargers of andere laders beschikbaar.
Mocht de range niet toereikend zijn verhuis ik wel naar californiëGeeMoney schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:35:
[...]
Vertel ook even in welk klimaat jij je bevindt.
Maar inderdaad, zeker in NL zijn er voldoende superchargers of andere laders beschikbaar.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ten eerste waarom houd jij je stuur zo hoog vast. Sinds de komst van Stuur airbags is het advies je stuur vast te houden om kwart voor 3.JohanB schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:35:
[Afbeelding]
Leunde met camera zelfs nog iets naar rechts zie ik nu net.
Op snelweg dus geen probleem als je hand onder bij stuur zit. Maar bij steden/opritten/bochten (waar de snelheidsmeter uitmaakt) zit je stuurvlak er dus net voor.
Dit in verband met verwondingen als je airbag afgaat terwijl je het stuur 10 voor 2 vast hebt:
https://autobahn.eu/artik...m-je-stuur-vast-te-houden
https://www.anwb.nl/verze...ig-rijden/rijtips-bochtenOver deze vraag zijn tal van meningen te vinden, maar de algemene consensus is tegenwoordig dat je je handen op 'kwart voor drie' houdt. Dit was vroeger anders, ondergetekende heeft nog de 'tien voor twee'-methode aangeleerd. Als reden voor de lagere plaatsing wordt met name de invoering van de stuurairbag aangevoerd. Wie zijn handen helemaal links en rechts van het stuurwiel houdt loopt ook geen risico dat een krachtig uitklappende airbag zijn handen raakt. Om dezelfde reden is het advies om je duimen niet meer om het stuur te vouwen, maar ze meer op de rand te leggen.
https://www.rijschoolpro....-door-airbag/?gdpr=accept
Grote consensus is dus houd je stuur vast zoals het ontworpen is, en het liefst kwart voor 3 in verband met de airbag.
In de tesla houd je je stuur dus kwart over 3 vast...
Maar stel je bent zo gewend aan kwart over 2 dan je dat blijft doen, dat kan. Net in de auto geprobeert en ja als ik een stuk naar voren ga dat blokkeer ik met 10 over 2 inderdaad het zicht van de kilometer tellen.
Aangezien ik dan wel heel erg op het stuur moest zitten kan ik mij niet voorstellen dat je zo zit te rijden.
Toen kwam een 2e gedachte naar boven. Wat nu als je linker oog Dominant is. Dan krijg ik het voor elkaar dat ik de teller niet meer kan zien. (heb even mijn rechter oog gesloten). In die situatie kan ik met een redelijke zithouding (welke voor mij nogsteeds niet prettig is). in de situatie terrecht komen dat ik de km teller niet lekker kan zien en dat deze wordt geblokkeerd door een hand die op de verkeerde plek zit.
Mijn advies:
1. Leg je handen op de juiste plek op het stuur.
2. Gebruik 2 ogen om te auto rijden, en kijk of je linker oog te dominant is. indien dit zo is. train je rechter oog om mee te doen...
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Dat staat in me signature, juist op aanvraag van mensen in dit topic (en zodat ik niet elke post hoef te herhalen dat ik niet in NL woon).GeeMoney schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:35:
[...]
Vertel ook even in welk klimaat jij je bevindt.
Daarnaast, het is momenteel in NL een beter Tesla klimaat (lol) dan hier. Het is ongeveer 7 graden warmer in Amsterdam dan in Morro Bay
Dus 1x tussendoor laden om wat meer reserve te hebben en te plassen klinkt niet gek
Wow geweldig advies! Had ik niet eens bij stilgestaan.Smuggler schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:00:
[...]
Toen kwam een 2e gedachte naar boven. Wat nu als je linker oog Dominant is. Dan krijg ik het voor elkaar dat ik de teller niet meer kan zien. (heb even mijn rechter oog gesloten). In die situatie kan ik met een redelijke zithouding (welke voor mij nogsteeds niet prettig is). in de situatie terrecht komen dat ik de km teller niet lekker kan zien en dat deze wordt geblokkeerd door een hand die op de verkeerde plek zit.
Mijn advies:
1. Leg je handen op de juiste plek op het stuur.
2. Gebruik 2 ogen om te auto rijden, en kijk of je linker oog te dominant is. indien dit zo is. train je rechter oog om mee te doen...
Dat komt door de verhitte demonstratie van vandaag.ex87 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:06:
[...]
Dat staat in me signature, juist op aanvraag van mensen in dit topic (en zodat ik niet elke post hoef te herhalen dat ik niet in NL woon).
Daarnaast, het is momenteel in NL een beter Tesla klimaat (lol) dan hier. Het is ongeveer 7 graden warmer in Amsterdam dan in Morro Bay
Wat maakt het uit als jij de snelheid niet kunt aflezen in een bocht? Je kijkt toch naar je snelheid voordat je een bocht in gaat? Beetje van een mug een olifant maken lijkt mijJohanB schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:35:
[Afbeelding]
Leunde met camera zelfs nog iets naar rechts zie ik nu net.
Op snelweg dus geen probleem als je hand onder bij stuur zit. Maar bij steden/opritten/bochten (waar de snelheidsmeter uitmaakt) zit je stuurvlak er dus net voor.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik heb zelf meer last van de brede A-stijl in bochten, als je een bocht naar links maakt blokkeert die stijl de zicht op de rijbaan van je tegenliggers. Hij is zo breed zodat ie stevig is bij een impact van een botsing, maar ik ben hem net wat smaller gewend blijkbaar.
Bambu Lab P1S Combo
Dat was “gewoon” 10 voor 2 houding, niks met een bocht te maken (wat onhandig stond het stuur scheef op de foto). Heb de berichten die kwart voor 3 voorstellen dan ook geliked en ga dat eens proberen.Outerspace schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:42:
[...]
Wat maakt het uit als jij de snelheid niet kunt aflezen in een bocht? Je kijkt toch naar je snelheid voordat je een bocht in gaat? Beetje van een mug een olifant maken lijkt mij
Maar het ging maar oeveloos door over een bocht maken, dus ben maar niet verder geen reageren
Mooi dat je dat dan nu alsnog doet..JohanB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:10:
[...]
Maar het ging maar oeveloos door over een bocht maken, dus ben maar niet verder geen reageren
Lees het anders even terug. Je kan het niet met hem eens zijn, maar hij had al eerder aangegeven dat dit niet om een bocht maken ging. Toch gingen mensen hier maar door en door en door over die bocht. Super irritant. Als je hem dan toch wilt aanspreken op zijn 'probleem' lees dan ook even goed het topic en reageer dan.
of reageer niet...
Hij gaf inderdaad aan dat het niet om een bocht ging.Caelorum schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Lees het anders even terug. Je kan het niet met hem eens zijn, maar hij had al eerder aangegeven dat dit niet om een bocht maken ging. Toch gingen mensen hier maar door en door en door over die bocht. Super irritant. Als je hem dan toch wilt aanspreken op zijn 'probleem' lees dan ook even goed het topic en reageer dan.
of reageer niet...
Toch heeft iemand met een deftige zithouding hier, zélfs met "10 voor 2" geen last van.
--handige links mogen niet van de mods--
Sommige kunnen klagen over alles. Vanaf dag 1 is @JohanB aan het klagen.
Maak een lijstje met pluspunten en minpunten en doe hetzelfde voor je favo ICE auto.
Misschien kan je dan gewoon ervoor kiezen om terug te gaan naar een ICE auto (mits dat mogelijk is). Minder hoofdpijn/stress en meer plezier in het leven.
[ Voor 11% gewijzigd door ElonDusk op 02-06-2020 09:30 ]
Model 3
En vooral véél aangenamer voor ons.ElonDusk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:29:
Man man man waar gaat dit over. Ik heb sinds dag 1 geen last gehad van hoe en of ik mn snelheid kan zien.
Sommige kunnen klagen over alles. Vanaf dag 1 is @JohanB aan het klagen.
Maak een lijstje met pluspunten en minpunten en doe hetzelfde voor je favo ICE auto.
Misschien kan je dan gewoon ervoor kiezen om terug te gaan naar een ICE auto (mits dat mogelijk is). Minder hoofdpijn/stress en meer plezier in het leven.
Oh ik heb alles gelezen hoor. Gaat erom dat meneer constant reageert en zo de nutteloze discussie blijft voeden. En dat terwijl hij zegt dat hij er niet meer op reageert i.v.m. de nutteloze discussie...Caelorum schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:12:
[...]
of reageer niet...
Volgens mij is het de bedoeling van Jovanbff om deze discussies te blijven voeden, zodat meneer in het midden van de belangstelling staat. Als deze discussie straks eindigt of doodbloed, verzint hij wel weer wat nieuws.
Mijn advies, niet meer reageren. Voegt werkelijk niks toe en veroorzaakt een hoop irritaties op dit forum.
Het leek er dus op dat er een reboot had plaatsgevonden van het systeem, was voor mij de eerste keer dat dit tijdens het rijden gebeurde. Ik heb de laatste tijd ook al 2x gehad dat in de ochtend het systeem ook een automatische reboot deed op het moment dat ik in de auto stapte (Tesla logo en duurt 20 seconden voordat het opgestart was), ook de sentry cam werkt niet lekker de laatste tijd en mist beelden.
Is dit herkenbaar bij anderen? Als meer mensen dit hebben dan is het een software probleem, anders ga ik toch maar eens een afspraak maken met een service center. Heb nu versie 2020.16.2.1.
Onder het rijden nog niet gehad. Wel een paar keer na instappen. Je kunt even de dag/tijd noteren en dan een afspraak maken. Dan kunnen ze wellicht iets in de logging zien.wgdejong99 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:43:
Gisteren een langere rit gemaakt (180km), alles ging prima tot ik op de snelweg ineens het scherm minder fel zie worden. Ongeveer 10 seconden later helemaal zwart, radio viel uit en ook de airco. Na 2 minuten rijden wilde ik bijna de afrit nemen om te kijken wat er aan de hand was maar toen zag ik ineens het Tesla logo weer verschijnen en langzaam deed alles het weer.
Het leek er dus op dat er een reboot had plaatsgevonden van het systeem, was voor mij de eerste keer dat dit tijdens het rijden gebeurde. Ik heb de laatste tijd ook al 2x gehad dat in de ochtend het systeem ook een automatische reboot deed op het moment dat ik in de auto stapte (Tesla logo en duurt 20 seconden voordat het opgestart was), ook de sentry cam werkt niet lekker de laatste tijd en mist beelden.
Is dit herkenbaar bij anderen? Als meer mensen dit hebben dan is het een software probleem, anders ga ik toch maar eens een afspraak maken met een service center. Heb nu versie 2020.16.2.1.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Gister hetzelfde meegemaakt, na dik 100 km rijden een reboot.wgdejong99 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:43:
Gisteren een langere rit gemaakt (180km), alles ging prima tot ik op de snelweg ineens het scherm minder fel zie worden. Ongeveer 10 seconden later helemaal zwart, radio viel uit en ook de airco. Na 2 minuten rijden wilde ik bijna de afrit nemen om te kijken wat er aan de hand was maar toen zag ik ineens het Tesla logo weer verschijnen en langzaam deed alles het weer.
Heb dit ook al een keer eerder meegemaakt en ook exact zoals je aangeeft, eerste keer schrok ik er wel van, in de zin van wtf?!, maar nu de 2e keer zoiets van zal wel, je knipperlichten etc blijven het wel gewoon doen btw, een keer een reboot gedaan en toen ff getest, je hoort alleen niets.
Suggestieve kop.MtC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:23:
Wat een k*tauto is die Tesla Model 3 toch. Zomaar voorkomen dat een wagen gaat tollen.
Tesla nam de besturing niet over, gewoon ESP wat er voor zorgt dat de auto niet slipt.
Die gast zit op een Facebook groep voor Model 3 eigenaren. Hij legde daar uit dat hij zelf stuurde, maar dat de tesla voorkwam dat de achterkant uitbrak. Dat heet ESP en is sinds 2011 verpliht op iedere nieuwe auto in de EU...
Dit is exact wat mij stoort aan Tesla rijders. Iemand die niet beter zou weten en hier een nieuwe auto zou willen uitzoeken, zou denken dat een Tesla om obstakels heen kan sturen bij gevaarzetting.
Niets is minder waar, die gast had een hele scherpe reactiesnelheid en stuurde zelf om het zwijn heen,.
[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 02-06-2020 15:11 ]
BlakHawk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:09:
[...]
Suggestieve kop.
Tesla nam de besturing niet over, gewoon ESP wat er voor zorgt dat de auto niet slipt.
Die gast zit op een Facebook groep voor Model 3 eigenaren. Hij legde daar uit dat hij zelf stuurde, maar dat de tesla voorkwam dat de achterkant uitbrak. Dat heet ESP en is sinds 2011 verpliht op iedere nieuwe auto in de EU...
Dit in combinatie met de beelden lijkt toch op meer dan ESP alleen.“Ik heb inderdaad aan mijn stuur getrokken, maar de wagen koos meteen na de klap weer het juiste baanvak. Alles is langs vier zijdes gefilmd. Het is zeer duidelijk zichtbaar hoe de wagen het na mijn reflex overneemt. Je voelde het stuur echt tegenwerken en draaien. Blijkbaar geeft die vanzelf meer kracht en afremming aan de banden op het moment dat die iets fout voelt.”
Dat staat letterlijk in het artikel. Heb je ook de moeite genomen het artikel te lezen? Of enkel de kop?BlakHawk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:09:
[...]
Niets is minder waar, die gast had een hele scherpe reactiesnelheid en stuurde zelf om het zwijn heen,.
Tel de volgende keer graag eerst even tot 10 voor je een volstrekt normale reactie uitmaakt voor haatspuwen en bashen.
[ Voor 50% gewijzigd door deepbass909 op 02-06-2020 15:51 ]
Netjes gedaan. Het gaat echter niet altijd goed.MtC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:23:
Wat een k*tauto is die Tesla Model 3 toch. Zomaar voorkomen dat een wagen gaat tollen.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Dat is exact hoe dat voelt bij ESP, je wordt uit die situatie getrokken.MtC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:12:
Dit in combinatie met de beelden lijkt toch op meer dan ESP alleen.
Zelf een keer meegemaakt op sneeuw en toen ik in een bocht rechtdoor gleed.
Wat er dan gebeurt is dat al het vermogen (bij voorwiel aandrijving) op je binnen wiel komt en het buitenwiel wordt afgeremd.
Het voelt dan alsof de auto je uit die bocht trekt. ESP dus.
Het zou door het forse vermogen in een tesla heftiger kunnen aanvoelen, dat wel.
Dat sturen is hij op Facebook van teruggekomen. Hij gaf op Facebook aan dat het uitzonderlik is dat Tesla per wiel gas kan geven en remmen.
Nee ik heb zijn originele bericht op Facebook gelezen, waar hij ingaat op vragen van anderen. Daar geeft hij aan dat hij zelf stuurde, maar dat de Tesla uitzonderlijk is en hem gered heeft, omdat die per wiel gas kan geven en remmen...MtC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:14:
Dat staat letterlijk in het artikel. Heb je ook de moeite genomen het artikel te lezen? Of enkel de kop?
*knip*
Sorry, ik vertrouw meer op zijn eigen woorden in een Facebookgroep, dan een artikel waar men toch geld verdient aan clicks.
[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 02-06-2020 15:52 ]
Trust me, ik ook. Zeker op HLN, dat het steevast heeft over "voertuig brandt uit" als het geen Tesla is, en "Tesla brandt uit" indien wel. Ze zijn daar zeker niet pro-Tesla.BlakHawk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:18:
[...]
Dat is exact hoe dat voelt bij ESP, je wordt uit die situatie getrokken.
Zelf een keer meegemaakt op sneeuw en toen ik in een bocht rechtdoor gleed.
Wat er dan gebeurt is dat al het vermogen (bij voorwiel aandrijving) op je binnen wiel komt en het buitenwiel wordt afgeremd.
Het voelt dan alsof de auto je uit die bocht trekt. ESP dus.
Het zou door het forse vermogen in een tesla heftiger kunnen aanvoelen, dat wel.
Dat sturen is hij op Facebook van teruggekomen. Hij gaf op Facebook aan dat het uitzonderlik is dat Tesla per wiel gas kan geven en remmen.
[...]
Nee ik heb zijn originele bericht op Facebook gelezen, waar hij ingaat op vragen van anderen. Daar geeft hij aan dat hij zelf stuurde, maar dat de Tesla uitzonderlijk is en hem gered heeft, omdat die per wiel gas kan geven en remmen...
Sorry, ik vertrouw meer op zijn eigen woorden in een Facebookgroep, dan een artikel waar men toch geld verdient aan clicks.
Anyway, kom af en toe tijdens het rijden "stuurcorrectie" tegen, vandaar dat ik ook in eerste instantie dacht aan meer dan ESP alleen.
Witte truck moet ook verboden worden.kdeboois schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:17:
[...]
Netjes gedaan. Het gaat echter niet altijd goed.
Ok, dan is het denk ik toch gerelateerd aan de software, ik kijk het dus nog wel even aan. Laten we hopen dat dit binnenkort in een update is opgelost. Onder het rijden is het toch vervelendGB2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:49:
[...]
Gister hetzelfde meegemaakt, na dik 100 km rijden een reboot.
Heb dit ook al een keer eerder meegemaakt en ook exact zoals je aangeeft, eerste keer schrok ik er wel van, in de zin van wtf?!, maar nu de 2e keer zoiets van zal wel, je knipperlichten etc blijven het wel gewoon doen btw, een keer een reboot gedaan en toen ff getest, je hoort alleen niets.
Oh, come on please. Dit is de druppel. Wat een kutmoderatie hier momenteel. Haters krijgen een vrij podium en mensen die er op reageren worden gemod. * MtC out.Tel de volgende keer graag eerst even tot 10 voor je een volstrekt normale reactie uitmaakt voor haatspuwen en bashen.
[ Voor 13% gewijzigd door MtC op 02-06-2020 15:54 ]
Volledig mee eens! haha dit is echt hilarisch!MtC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:53:
[...]
Oh, come on please. Dit is de druppel. Wat een kutmoderatie hier momenteel. Haters krijgen een vrij podium en mensen die er op reageren worden gemod. * MtC out.
Ik ben geen hater, nog steeds prima tevreden met de Tesla.MtC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:53:
[...]
Oh, come on please. Dit is de druppel. Wat een kutmoderatie hier momenteel. Haters krijgen een vrij podium en mensen die er op reageren worden gemod. * MtC out.
Echter merk ik een groot verschil tussen wat ik vooraf had gedacht te krijgen en wat ik uiteindelijk heb gekregen.
Op basis van wat ik op internet las, voordat ik de Tesla had, dacht ik:
- Dat ik in de winter makkelijk 350-400km zou halen
- Dat ik in de zomer makkelijk 450-500km zou halen
- Op berichten met dragraces, kwam ik ook altijd het comment tegen dat je met een Tesla altijd de tijd haalt en met een ICE moet je maar net goed schakelen.
- Ik zou de veiligste auto ter wereeld gaan rijden, dus ik verwachte dat de veiligheidssystemen een stuk hoger waren dan bijvoorbeeld mijn Volvo.
In de praktijk mag ik straks in de zomer in mijn handjes knijpen als ik de 400km haal. Maar tot nu toe lijkt 350km meer waarschijnlijk.
Vanaf 70% acculading merk je dat de auto trager wordt, is dat erg? Nee, maar ik had het niet verwacht. Het is nog steeds een super snelle bak.
De veiligheidssystemen lijken tot nu toe erg willekeurig te werken, maar als het aan mijn exemplaar ligt en jullie dit allemaal niet herkennen, misschien moet ik dan voor de zoveelste keer naar een service center?
Hetzelfde met dit soort nieuwsberichten, de auto stuurt niet zelf om een obstakel heen, als je nu gaat verkondigen dat dit wel zo is, krijg je veel meer mensen waarbij de verwachtingen straks heel erg tegenvallen.
Het is nog steeds een super auto, ik ben er blij mee en ik kom er dagelijks makkelijk mee weg en thuis. Dus ook de lading is (nog) geen enkel probleem gebleken.
Zo las ik laatst iemand met een LR AWD die zei dat hij gemiddeld 145wh/km reed met eeen aanhanger.
Dus ik dacht, ohhh dat valt mee, dan hoef ik niet naar 100% te laden.
Dit weekend zelf een enkelasser gereden, leeg. Ik kwam niet onde de 200wh/km uit en dan reed ik 85-90km/h.
Mijn verwachting lag wederom veel te hoog, door al die over-positieve berichten overal.
Stukje realisme:
De auto geeft de afgelopen maanden 180wh/km aan gemiddeld verbruik aan.
De laadpaal heeft 255wh/km afgerekend.
Nog steeds goedkoper dan een ICE, maardat zijn de werkelijke kosten in verbruik, niet wat de auto zegt.
Dat heeft geen mens beweerd, ook het artikel niet. Waarmee je wederom bewezen hebt dat je een pure hater bent. En nu echt * MtC out.BlakHawk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Ik ben geen hater, nog steeds prima tevreden met de Tesla.
Echter merk ik een groot verschil tussen wat ik vooraf had gedacht te krijgen en wat ik uiteindelijk heb gekregen.
- Op berichten met dragraces, kwam ik ook altijd het comment tegen dat je met een Tesla altijd de tijd haalt en met een ICE moet je maar net goed schakelen.
- Ik zou de veiligste auto ter wereeld gaan rijden, dus ik verwachte dat de veiligheidssystemen een stuk hoger waren dan bijvoorbeeld mijn Volvo.
In de praktijk mag ik straks in de zomer in mijn handjes knijpen als ik de 400km haal. Maar tot nu toe lijkt 350km meer waarschijnlijk.
Vanaf 70% acculading merk je dat de auto trager wordt, is dat erg? Nee, maar ik had het niet verwacht. Het is nog steeds een super snelle bak.
De veiligheidssystemen lijken tot nu toe erg willekeurig te werken, maar als het aan mijn exemplaar ligt en jullie dit allemaal niet herkennen, misschien moet ik dan voor de zoveelste keer naar een service center?
Hetzelfde met dit soort nieuwsberichten, de auto stuurt niet zelf om een obstakel heen, als je nu gaat verkondigen dat dit wel zo is, krijg je veel meer mensen waarbij de verwachtingen straks heel erg tegenvallen.
Het is nog steeds een super auto, ik ben er blij mee en ik kom er dagelijks makkelijk mee weg en thuis. Dus ook de lading is (nog) geen enkel probleem gebleken.
Zo las ik laatst iemand met een LR AWD die zei dat hij gemiddeld 145wh/km reed met eeen aanhanger.
Dit weekend zelf een enkelasser gereden, leeg. Ik kwam niet onde de 200wh/km uit en dan reed ik 85-90km/h.
Mijn verwachting lag wederom veel te hoog, door al die over-positieve berichten overal.
Stukje realisme:
Nog steeds goedkoper dan een ICE, maardat zijn de werkelijke kosten in verbruik, niet wat de auto zegt.
Laat het topic gewoon zitten. Er zijn er hier al meer vertrokken omdat het niet wenselijk is dat het handje vol azijnzeikerds gevraagd wordt om iets nuttiger te gaan doen dan de godganse dag over hun auto te komen klagen hier (en dan bedoel ik echt ELK detail manmanman), ondergetekende incluis. Kritiek op de moderatie is eveneens ongewenst. Splits het dan op in 2 topics 'Klaag hier over je Model 3' en 'Overige model 3 vragen', dan hoeven wij ons niet te laten vermoeien door die jankerds wiens naam ik niet zal noemen.MtC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:53:
[...]
*EV out.
-edit- De mods missen hier het grote plaatje. Schrijven 'volstrekt normale reactie'. Op zichzelf staand misschien, maar diezelfde toon en inhoud reacties meerdere keren per dag maakt het tot zuigen en trollen = weg sfeer voor de overige gebruikers.
[ Voor 13% gewijzigd door EvaluationCopy op 02-06-2020 16:22 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Misschien ligt het dan meer aan jou dan aan Tesla? Misschien had je je iets beter in moeten verdiepen. Als ik me goed herinner hadden jij en ik rond dezelfde tijd onze autos besteld (in ieder geval zelfde tijd actief op levering topic). Ik heb zelf de SR+ en ik heb van te voren rond gevraagd en gezocht of 200km in de winter voor mij haalbaar was, want dat is wat ik elke dag moest rijden. En 200km in de winter zou net gaan dat heb ik begrepen voordat ik ging bestellen.BlakHawk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Stukje realisme:
Alle minpunten zijn 100x voorbijgekomen in forums en op YouTube. Er was (bijna) niks dat ik niet wist over de plus en minpunten voordat ik ging bestellen.
Dus ondanks de minpunten die jij never nooit had verwacht.. misssschien ligt het toch deels aan jezelf en had je iets meer vooronderzoek moeten doen want op een of andere manier was bijna alle info terug te vinden op internet.
Model 3
Dit schrijft Tesla zelf:ElonDusk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:26:
[...]
Misschien ligt het dan meer aan jou dan aan Tesla? Misschien had je je iets beter in moeten verdiepen. Als ik me goed herinner hadden jij en ik rond dezelfde tijd onze autos besteld (in ieder geval zelfde tijd actief op levering topic). Ik heb zelf de SR+ en ik heb van te voren rond gevraagd en gezocht of 200km in de winter voor mij haalbaar was, want dat is wat ik elke dag moest rijden. En 200km in de winter zou net gaan dat heb ik begrepen voordat ik ging bestellen.
Alle minpunten zijn 100x voorbijgekomen in forums en op YouTube. Er was (bijna) niks dat ik niet wist over de plus en minpunten voordat ik ging bestellen.
Dus ondanks de minpunten die jij never nooit had verwacht.. misssschien ligt het toch deels aan jezelf en had je iets meer vooronderzoek moeten doen want op een of andere manier was bijna alle info terug te vinden op internet.
"Bereik: Cijfers met betrekking tot de actieradius zijn gebaseerd op de WLTP-standaard. Het werkelijke bereik van het voertuig is afhankelijk van de voertuigconfiguratie, batterijleeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings-, en klimaatomstandigheden. De WLTP-standaard kan nuttig zijn voor het vergelijken van de actieradius van verschillende elektrische voertuigen."
Bij de SR+ staat daar 409 km (WLTP)
Als je positief bent ingesteld kan je er zelfs vanuit gaan dat je meer gaat halen. Nergens staat dat het minder is dan WLTP.
Voorbeeld van de tekst bij Audi: "Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag."
Die geven in ieder geval aan dat het WLTP bereik een theoretisch maximum is.
[ Voor 13% gewijzigd door kdeboois op 02-06-2020 16:37 ]
'Cijfers met betrekking tot de actieradius zijn gebaseerd op de WLTP-standaard. Het werkelijke bereik van het voertuig...'
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Er staan toch letterlijk 7 dingen in dat stukje waar het afhankelijk van is? Wat denk je dat dat betekent?kdeboois schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Dit schrijft Tesla zelf:
"Bereik: Cijfers met betrekking tot de actieradius zijn gebaseerd op de WLTP-standaard. Het werkelijke bereik van het voertuig is afhankelijk van de voertuigconfiguratie, batterijleeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings-, en klimaatomstandigheden. De WLTP-standaard kan nuttig zijn voor het vergelijken van de actieradius van verschillende elektrische voertuigen."
Als je positief bent ingesteld kan je er zelfs vanuit gaan dat je meer gaat halen. Nergens staat dat het minder is dan WLTP.
Model 3
Het knopje is vorige week bij mij vervangen door Tesla Rotterdam, werd niet moeilijk over gedaan en was binnen een half uur vervangen.BlakHawk schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:34:
[...]
Mijn kinderen zitten sinds dat ze niet meer naar school gaan niet meer voorin.
We zitten verder nooit aan die knop.
Het was dat ik nu mijn vader na operatie uit het ziekenhuis moest halen, dus ik dacht, zet die stoel helemaal omhoog en naar achteren. En opeens komt die voorkant los. Ik dacht eerst nog “oh dat klik systeem komt los”, maar nee hoor. Er zit echt een deel van de bediening in de knop.
Hoe dan ook, dit kan echt niet. Bij mijn vorige auto zat de bediening op dezelfde plek, nooit problemen mee gehad.
Ik zal er wel extra op letten als de kinderen weer voorin zitten. Maar ik blijf erbij, die zaten bij andere auto’s ook voorin!
Het is wel heel erg fragiel gemaakt
Daarnaast komt Mobile Service binnenkort langs voor mijn ramen/deuren die opnieuw gecalibreerd moeten worden, aangezien niet altijd de deuren open gaan door op de knop te drukken.
Ondanks dat ik van doorrijden hou, heb ik mezelf afgelopen weekend ingehouden door max 115km/h te rijden, en heb een gemiddeld verbruik gekregen van 150Wh/km. Was blij verrast met de airco op standje 4 en bijna alles autopilot.BlakHawk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Stukje realisme:
Verbruik sinds aanschaf is gemiddeld 230Wh/km, maar dat komt omdat ik normaliter stevig doorrij.
EDIT: Dit is met een LR AWD
[ Voor 53% gewijzigd door Landon op 02-06-2020 17:12 ]
Kijk! Helemaal mee eens!ElonDusk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:26:
[...]
Misschien ligt het dan meer aan jou dan aan Tesla? Misschien had je je iets beter in moeten verdiepen. Als ik me goed herinner hadden jij en ik rond dezelfde tijd onze autos besteld (in ieder geval zelfde tijd actief op levering topic). Ik heb zelf de SR+ en ik heb van te voren rond gevraagd en gezocht of 200km in de winter voor mij haalbaar was, want dat is wat ik elke dag moest rijden. En 200km in de winter zou net gaan dat heb ik begrepen voordat ik ging bestellen.
Toen ik echter laatste adviseerde aan iemand een LR te nemen op dit forum omdat met SR+ 200 km range net haalbaar was voor "realistich gebruik", werd ik voor hater uit gemaakt.
Dat maakt de discussie hier zo lastig. Ik ben hier niet om te "haten", ik ben hier om te voorkomen dat er nog meer zeikerds zoals ik bij komen. Jou is het gelukt, het was voor mij vooraf erg lastig door alle regels heen te lezen, om te kijken wat er echt kon.
Ik heb een Long Range!kdeboois schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Dit schrijft Tesla zelf:
Voorbeeld van de tekst bij Audi: "Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag."
Die geven in ieder geval aan dat het WLTP bereik een theoretisch maximum is.
Daarbij zegt Tesla 560km en ging ik dus uit van 450-500 in de zomer en 350-400 in de winter.
Dat kon ik echt op mij buik schrijven.
Nu in zomerse temeraturen en 100km/h mag ik blij zijn als ik 400 haal!
Ik ging zeker niet uit van méér. En toch viel het erg tegen...kdeboois schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:38:
'werkelijk' kan meer of minder zijn. Als je alleen positieve verhalen hebt gelezen ga je uit van meer.
Helemaal mee eens. Ik zie mijzelf ook niet als hater, meer realisme kan geen kwaad in de Tesla community.JohanB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:05:
Kijk! Helemaal mee eens!
Toen ik echter laatste adviseerde aan iemand een LR te nemen op dit forum omdat met SR+ 200 km range net haalbaar was voor "realistich gebruik", werd ik voor hater uit gemaakt.
Dat maakt de discussie hier zo lastig. Ik ben hier niet om te "haten", ik ben hier om te voorkomen dat er nog meer zeikerds zoals ik bij komen. Jou is het gelukt, het was voor mij vooraf erg lastig door alle regels heen te lezen, om te kijken wat er echt kon.
Vind ik... Verwachtingsmanagement kan geen kwaad. Te grote verwachtingen? Dan krijg je alleen maar meer mensen als ik.
Dan moet je het jezelf misschien niet zo aantrekken. Het lijkt soms wel of mensen zich letterlijk op hun teentjes getrapt voelen. Ik zeg iets over ene auto, niet over jou persoonlijk.EvaluationCopy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:18:
Vast met de beste bedoelingen, maar je (niet alleen jij) verknalt daarmee het plezier van mij volledig, om hier leuk nieuws over updates, features, whatever en andermans ervaringen te lezen.
Dit zijn nu eenmaal mijn ervaringen. Maar die wil je niet lezen omdat het niet louter positief is?
Nogmaals, ik vind het nog altijd een fijne auto en wil hem echt niet kwijt!
Dat zijn hun bedoelingen. Ze willen uiteindelijk enkel nog maar mensen rondom hun, waarmee ze kunnen klagen over de auto voor de volgende 3 jaar, en dan kunnen ze eindelijk overschakelen naar de perfecte auto.EvaluationCopy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:18:
Vast met de beste bedoelingen, maar je (niet alleen jij) verknalt daarmee het plezier van mij volledig, om hier leuk nieuws over updates, features, whatever en andermans ervaringen te lezen.
Want dat gaat Tesla nooit zijn in hun ogen. Het emotieloos model gaat nooit verbeteren. Autopilot niet, de ruitenwissers niet, de software niet, het laden niet, de acceleratie niet, regeneratief stoppen niet
Ik ga deze winter al eens goed kunnen lachen als we eindelijk na 2 jaar ook eens ervaringen gaan kunnen horen van de andere merken die eventueel in hun budget lag (Mach E wordt alvast 3 jaar, lol)
400km moet zeker wel haalbaar zijn in de zomer. Je moet lange afstanden en aan 1 stuk doorrijden. Dan haal je zeker wel de 400km. Heb je wel eens aan 1 stuk gereden @BlakHawk ?BlakHawk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:24:
[...]
Ik heb een Long Range!
Daarbij zegt Tesla 560km en ging ik dus uit van 450-500 in de zomer en 350-400 in de winter.
[...]
Ik ging zeker niet uit van méér. En toch viel het erg tegen...
[...]
Helemaal mee eens. Ik zie mijzelf ook niet als hater, meer realisme kan geen kwaad in de Tesla community.
Vind ik... Verwachtingsmanagement kan geen kwaad. Te grote verwachtingen? Dan krijg je alleen maar meer mensen als ik.
[...]
Dan moet je het jezelf misschien niet zo aantrekken. Het lijkt soms wel of mensen zich letterlijk op hun teentjes getrapt voelen. Ik zeg iets over ene auto, niet over jou persoonlijk.
Dit zijn nu eenmaal mijn ervaringen. Maar die wil je niet lezen omdat het niet louter positief is?
Nogmaals, ik vind het nog altijd een fijne auto en wil hem echt niet kwijt!
Dit slaat de spijker op zijn kop. Zoekt en gij zult vinden, ook bij negatieve zaken.EvaluationCopy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:36:
Ik wil niet CONTINU negatieve ervaringen lezen nee. Daar wordt niemand vrolijk van. De kracht zit hem in de herhaling. Ik kan dit topic niet meer openen zonder dat er een post is van BlakHawk of Johanbf wat er nú allemaal weer niet goed is.
Benieuwd of de mod’s dit ook verwijderen..
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
De discussie gaat dus volgens mij veel meer om de WLTP-norm en dat accu's per jaargetijde andere resultaten laten zien, dan specifiek om de Tesla Model 3. Dus voel je vrij om een eigen topic te starten over de WLTP-norm. En iedereen heeft zo zijn problemen met de M3. Mijn rechterspiegel blijft eens in de zoveel keer naar beneden staan, shit happens, overleef ik wel. En als je hand voor de snelheidsmeter zit: Ja, balen.
Ik ben er persoonlijk ook wel klaar mee dat hier constant discussies over de range worden gevoerd of over mindere afwerking. Natuurlijk mag dat altijd, maar breng het in ieder geval op de juiste manier, plaats het in de juiste context en weet ook wanneer je er voldoende je hart over hebt gelucht. Als je er dusdanig veel last van hebt breng je de auto terug, zoek je een andere uit en mag je daarna gaan klagen over je hogere maandlasten, het slechtere infotainmentsysteem, het gebrek aan Superchargers, het ontbreken van over the air updates, etc. etc.
Heb je de Tesla alleen voor de bijtelling gekozen: Kijk even kritisch naar jezelf in plaats van naar je auto en neem er de volgende keer even wat meer tijd voor om je te verdiepen, bij een andere elektrische auto had je waarschijnlijk nóg minder range gehad en die zijn ook echt niet perfect.
Afijn, ik zit hier voor mijn hobby en vrije tijd, juist omdat ik er energie van krijg en kennis wil opdoen en delen. En dat geldt waarschijnlijk voor >95% van de anderen ook. Dat betekent niet dat de waarheid niet gezegd mag worden, of dat een kritische noot richting Tesla niet mag, maar het krijgt nu wel de overhand en als dat door 95% van alle gebruikers komt dan heeft Tesla een groot probleem, maar het lijkt hier nu door een paar klagers de overhand te krijgen en dat is niet ok.
Dus wat mij betreft gaan we weer verder, maar dan wel met een positieve insteek. Weet wanneer je je zegje hebt gedaan, wij zitten hier niet om jouw geklaag constant aan te horen, maar om te leren en kennis te delen. En door...
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Eens! Positieve (doch realistische) insteek, heb ook even gekeken naar de laatste week of ik nou echt zo zwartgallig ben en valt volgens mij reuze mee!Taro schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat als je iets koopt, hoe duur ook, dat je niet per se een Tweaker zou moeten zijn die alles helemaal doorgrond, uitzoekt en fora door gaat spitten voordat je tot koop (of lease) overgaat. Staat er 400 km met een vage term achter, dan mag je er enigszins vanuit gaan dat die 400 km ergens op gebaseerd is. Aan de andere kant staat er direct achter dat het werkelijke verbruik kan afwijken. Dat dat in de winter enorm is en in de zomer minder hoef je niet overal bij te gaan vermelden, daar kan je naar verwijzen in tabellen. Daarnaast is het niet zo dat Tesla de WLTP norm vaststelt, dit gaat op voor alle elektrische auto's.
De discussie gaat dus volgens mij veel meer om de WLTP-norm en dat accu's per jaargetijde andere resultaten laten zien, dan specifiek om de Tesla Model 3. Dus voel je vrij om een eigen topic te starten over de WLTP-norm. En iedereen heeft zo zijn problemen met de M3. Mijn rechterspiegel blijft eens in de zoveel keer naar beneden staan, shit happens, overleef ik wel. En als je hand voor de snelheidsmeter zit: Ja, balen.
Ik ben er persoonlijk ook wel klaar mee dat hier constant discussies over de range worden gevoerd of over mindere afwerking. Natuurlijk mag dat altijd, maar breng het in ieder geval op de juiste manier, plaats het in de juiste context en weet ook wanneer je er voldoende je hart over hebt gelucht. Als je er dusdanig veel last van hebt breng je de auto terug, zoek je een andere uit en mag je daarna gaan klagen over je hogere maandlasten, het slechtere infotainmentsysteem, het gebrek aan Superchargers, het ontbreken van over the air updates, etc. etc.
Heb je de Tesla alleen voor de bijtelling gekozen: Kijk even kritisch naar jezelf in plaats van naar je auto en neem er de volgende keer even wat meer tijd voor om je te verdiepen, bij een andere elektrische auto had je waarschijnlijk nóg minder range gehad en die zijn ook echt niet perfect.
Afijn, ik zit hier voor mijn hobby en vrije tijd, juist omdat ik er energie van krijg en kennis wil opdoen en delen. En dat geldt waarschijnlijk voor >95% van de anderen ook. Dat betekent niet dat de waarheid niet gezegd mag worden, of dat een kritische noot richting Tesla niet mag, maar het krijgt nu wel de overhand en als dat door 95% van alle gebruikers komt dan heeft Tesla een groot probleem, maar het lijkt hier nu door een paar klagers de overhand te krijgen en dat is niet ok.
Dus wat mij betreft gaan we weer verder, maar dan wel met een positieve insteek. Weet wanneer je je zegje hebt gedaan, wij zitten hier niet om jouw geklaag constant aan te horen, maar om te leren en kennis te delen. En door...
De laatste week, 14 posts:
1x positief over autopark beter dan BMW
1x negatief over dat sommige software nog niet helemaal af is (met positieve noot dat ik ze snel vooruit zien gaan)
2x wat random neutrale ad-hoc dingetjes (5 Cent energie, wat EU regels)
1x positief over mobiele service
1x negatief over de lange wachttijd voor de mobiele service
1x positief over de zomer range
8x geneuzel over het zicht van de speedo, omdat mensen mijn woorden aan het verdraaien waren, en daar ben ik niet van gedient. (Heb ik me hier teveel in laten mee sleuren? Si!) Mind you, dit was geen kritiek, ik wilde graag een HUD, omdat IK de speedo niet goed kan zien op de momenten dat het me boeit, meer niet.
Al met al allemaal vrij gebalanceerd dus:
3x positief
2x negatief
9x neutraal
Dus zou ook kijken, of er niet hier en daar een lange tenen voor kritiek zijn.
Ik vind het juist gaaf dat hier de positieve zowel als kritiek aan bod komt, zodat (toekomstige) gebruikers weten wat realistisch is. e.g. Ik wil niet steeds het SeC hoeven te bellen omdat iedereen hier zegt dat mijn problemen niet bestaan. En het SeC & monteurs zeggen dat mijn auto het naar behoren doet.
Laten we dus vooral ervaringen & trucs met elkaar delen, zodat voor iedereen het rij plezier steeds beter wordt.
Nu weer on topic: 2020.16 lijkt ie weer een stuk minder panisch! AP chiller (minder trekken stuur), rijbaan overschrijding chiller. En uberhaupt het waarschuwen voor voorliggers: heb in de buurt een scherp bocht, waar precies op het verlengde van de rijbaan een auto staat geparkeerd. Daar werd ie altijd rood, en soms zelfs ingrijpen (omdat je met 30 km/h tot 1 m van een stilstaande auto komt). Dat doet ie gelukkig niet meer!
[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 02-06-2020 18:54 ]
- Taro
- Niet online
Puur op basis van de statistieken ben je niet per se of gemiddeld negatief, maar men ervaart het blijkbaar wel zo en dat is uiteindelijk wat er toe doet.
Het weglaten van uitroeptekens, minder stellig zijn, etc. en open vragen stellen kan al een heleboel doen. Ik zie ook genoeg mensen reageren die ergens tegenaan lopen en daar plusjes voor krijgen, maar die brengen de boodschap heel anders.
Voor de volledigheid: Je reageert hierop, maar mijn post hierboven is een algemene opmerking.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ah! daar zit de crux, als het niet positief is, is het automatisch negatief. Ja dan wordt het wel lastig.EvaluationCopy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:52:
Voila, 11 keer negatief en 3 keer positief. Kunnen we er een KPI aanhangen dat je voortaan 90% per week positief reageert? Zodat voor iedereen het forumplezier steeds beter wordt!
De positief/negatief balans staat op 60/40, lang niet gek denk ik! Bijna bij je 90
[ Voor 14% gewijzigd door JohanB op 02-06-2020 19:08 ]
GENEUZEL - definitieJohanB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:06:
[...]
Ah! daar zit de crux, als het niet positief is, is het automatisch negatief. Ja dan wordt het wel lastig.
De positief/negatief balans staat op 60/40, lang niet gek denk ik! Bijna bij je 90. Met hoe snel ze beter worden komen we daar snel denk ik!
1) Gezeur 2) Gezever 3) Prietpraat.
Laten we er geen semantische discussie over gaan houden, maar je zelfbenoemde geneuzel is hartstikke negatief. In de KPI wereld is het heel zwart/wit sorry
Het is hier geen fanclubje, maar een discussieforum waar ook ruimte is voor kritiek op de auto.
Laatste tip: hap niet zo. Jullie happen allemaal constant. Wees de wijste en negeer het als het je stoort.
- Taro
- Niet online
De eerstvolgende post graag weer inhoudelijk over de Tesla Model 3.
Het klassieke antwoord. De klagers mogen dat want ze brengen tegengewicht.Naafkap schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:58:
Tsja. Aan de mensen die zich hier ergeren aan de negativiteit: kijk ook eens in de spiegel. Dat eindeloos ophemelen van de auto door een aantal lieden hier is ook zeer storend om te lezen. Kritiek wordt meteen gebagetaliseerd.
Het is hier geen fanclubje, maar een discussieforum waar ook ruimte is voor kritiek op de auto.
Laatste tip: hap niet zo. Jullie happen allemaal constant. Wees de wijste en negeer het als het je stoort.
Zoek eens een post waarin de hele auto wordt opgehemeld? Denk dat niemand dat hier doet.
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
Ben ook benieuwd wanneer Tesla 2FA gaat toevoegen aan het account. Als je de login gegevens van iemand kunt achterhalen kan je de auto meenemen, lijkt mij niet de bedoeling.
Ah. Heb het al een paar dagen, dacht daarom dat het meer een issue van mijn account was.Taro schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:52:
@Inspired Ben even ingelogd, zie hier ook geen auto meer. Zal wel een algemeen probleem zijn.
Ben ook benieuwd wanneer Tesla 2FA gaat toevoegen aan het account. Als je de login gegevens van iemand kunt achterhalen kan je de auto meenemen, lijkt mij niet de bedoeling.
Elon heeft een jaar geleden aangegeven dat MFA zou komen. Waarschijnlijk toch niet zo hoog op de lijst.
Staat er bij mij ook niet emer in, ik zie ook al ee tijdje geen gratis snellaad kilometers meer.Inspired schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:49:
Welk kanaal kan ik gebruiken voor account issues? Mijn auto is ineens verdwenen vanaf mijn online account. App werkt nog wel. Ik lees in het topic dat AccountSupportEMEA nog steeds een noreply adres lijkt te zijn. In het verleden wel eens hulp gehad (voor andere zaken) via de US chat maar die helpen me niet meer. Andere regio. Voor zover ik weet hebben we in onze regio geen chat of telefoonnummer. Iemand tips of ervaringen hoe ik dit opgelost kan krijgen?
Want je mag uiterst alleen positieve posts plaatsen? Nee, het is hier een discussieforum waarbij je mag discussieren. Volgens mij heb ik dat al een keer eerder hier uitgelegd, maar als mensen alleen maar fanboys willen is het topic snel dicht wat mij betreft.EvaluationCopy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:52:
Voila, 11 keer negatief en 3 keer positief. Kunnen we er een KPI aanhangen dat je voortaan 90% per week positief reageert? Zodat voor iedereen het forumplezier steeds beter wordt!
Kritisch zijn is prima, wil je het niet lezen en hoop je alleen maar op fanboys dan is een discussieplatform misschien niet de juiste plek om hier te zijn.
Edit: ik laat de oude discussie staan. Een nieuwe discussie over fanboys en haters kap ik gewoon af.
[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 02-06-2020 21:11 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Soms als ik aan het bellen ben plak ik even met AP achter een vrachwagen. Vrachtwagen rijdt bijvoorbeeld 86. AP blijft er keurig achter hangen en zonder enige reden laat hij (zij?) zich kalm aan terugzakken tot bijv 82, na een tijdje (halve minuut, minuut?) schrikt hij weer wakker, versnelt tot de normale afstand tot de vrachtwagen en stabiliseert de snelheid.
Vreemd fenomeen
Toevallig een weg met een (lichte) bocht?ybos schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:11:
Merken anderen ook weleens dat sinds kort de auto tijdens autopilot een soort van "indut"
Soms als ik aan het bellen ben plak ik even met AP achter een vrachwagen. Vrachtwagen rijdt bijvoorbeeld 86. AP blijft er keurig achter hangen en zonder enige reden laat hij (zij?) zich kalm aan terugzakken tot bijv 82, na een tijdje (halve minuut, minuut?) schrikt hij weer wakker, versnelt tot de normale afstand tot de vrachtwagen en stabiliseert de snelheid.
Vreemd fenomeen
Daarin merk ik nog wel eens dat hij terugvalt.
Verder herken ik het niet echt. Al rijd ik ook meer op de middelste baan dan rechts tussen de vrachtwagens. Sinds AP zelfs iets te lang blijven hangen
Hangt er links van je toevallig een auto die vertraagt? Hij wil niet meer rechts inhalen bij mij sinds enkele updates en laat dan dus idd de snelheid zakkenybos schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:11:
Merken anderen ook weleens dat sinds kort de auto tijdens autopilot een soort van "indut"
Vreemd fenomeen
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
[...]
Ik heb een Long Range!
[...]
Ik haal dat makkelijk met mijn LR AWD, gemiddeld verbruik wat ik nu haal zit rond de 135-140w/km en daarmee haal ik 500km op een lading. In de winter deed was het gem 175 w/km met de verwarming op 19 graden. Hoe doe ik dat? Gewoon door heel anticiperend te rijden, nooit te remmen ( alleen als het echt nodig is ) en op de snelweg gewoon de maximum snelheid rijden. Normaal optrekken en vooral gelijkmatig rijden. Lang stuk op de snelweg zo constant mogelijk blijven rijden.
Verder heb ik met dit weer gewoon de airco aan, 21 graden en ventilator stand 4.
Ik kan een technisch probleem natuurlijk niet uitsluiten met je auto maar ik denk dat het waarschijnlijker is dat het aan je rijstijl ligt. Heb je Teslafi? Kijk eens hoe je snelheid is op langere stukken, hoe constant is dit en wat is je verbruik als je optrekt, ect.
Taro schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:52:
@Inspired Ben even ingelogd, zie hier ook geen auto meer. Zal wel een algemeen probleem zijn.
Heb ik ook. Keek vanmiddag toevallig even of er al een einddatum aan mijn premium connectiviteit zit en kon dat dus ook niet controleren...Inspired schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:59:
[...]
Ah. Heb het al een paar dagen, dacht daarom dat het meer een issue van mijn account was.
Elon heeft een jaar geleden aangegeven dat MFA zou komen. Waarschijnlijk toch niet zo hoog op de lijst.
Dat heb ik ook wel eens, vooral als je idd een beetje op de rechterbaan aan het sukkelen bent (kinderen die slapen en je rijdt een extra rondje...). Ik heb het idee dat hij soms een inhalende auto als graadmeter pakt en daarom langzaam meer afstand neemt.ybos schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:11:
Vreemd fenomeen
Kunnen we aub niet opnieuw een discussie over de rangeproblemen van oa @BlakHawk starten.
Dat soort ‘problemen’ mogen wat mij betreft echt in een los topic. Voor je het weet is er weer een pagina volgeluld met welles-nietes over range...
[ Voor 6% gewijzigd door Smobbo op 02-06-2020 21:35 ]
Rechts voorbij steken heeft hij nooit gedaan. Hij past zich altijd aan op de auto die links van je rijdt. Kun je wel forceren door even een klein duwtje te geven op je gaspedaal.DennusB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:24:
[...]
Hangt er links van je toevallig een auto die vertraagt? Hij wil niet meer rechts inhalen bij mij sinds enkele updates en laat dan dus idd de snelheid zakken
Wat me trouwens is opgevallen, wat een designfout.
Ik zie 90% van de tijd nooit de snelheid wanneer ik autorijd
Ah goeie tip, daar deed ie gister even lastig mee op een lange uitvoeg strook bij m'n vrouw! Waarom zou dat eigenlijk zijn?bottom line schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:39:
[...]
Rechts voorbij steken heeft hij nooit gedaan. Hij past zich altijd aan op de auto die links van je rijdt. Kun je wel forceren door even een klein duwtje te geven op je gaspedaal.
Die houding is wel top voor Tesla! Lekker rechts ook op de middenconsole leunen en hard 50Cent aan uiteraardWat me trouwens is opgevallen, wat een designfout.
Ik zie 90% van de tijd nooit de snelheid wanneer ik autorijdspoiler:met de ICE![]()
[Afbeelding]
Ik heb de auto nu bijna een half jaar in gebruik, helaas de laatste maanden een stuk minder gebruikt ivm de COVID-19 maar ik ben nog steeds heel erg tevreden met de auto. De auto rijdt werkelijk geweldig, elke keer dat ik erin rijd verbaas ik me weer wat een kracht er in die auto zit. Ongeacht welke snelheid je rijdt, zodra je het pedaal intrapt wordt je in je stoel gedrukt.
Voordat ik de auto nam heb ik goed onderzoek gedaan naar het bereik, ik heb namelijk niet de mogelijkheid om thuis te laden en ben aangewezen op publieke laadpalen. Gelukkig tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden en sporadisch gebruik gemaakt van de Superchargers. Het bereik valt me erg mee, in de winter haal ik 400km op een lading en nu in de zomer kan ik de 500km aantikken op een lading. Ik zou met deze informatie ook zo een SR+ nemen ipv de LR AWD die ik nu heb.
Zijn er dan geen nadelen? Jawel maar die wegen niet op tegen de enorme voordelen die je krijgt. Afwerking van de auto is redelijk tot goed, geen problemen met de lak maar hoe sommige daklijsten aansluiten op elkaar is niet helemaal de kwaliteit die je mag verwachten. Ook de stoel valt me iets wat tegen, zeker op langere ritten krijg ik last van me rug. Toch eens onderzoeken of hier iets aan gedaan kan worden.
Hiervoor in diverse auto's gereden, van Peugeot 308, Mercedes C, Volvo S60 en V50 en ik zou voor geen goud meer terug willen naar een ICE auto ( Alleen de stoelen van de Volvo zou ik wel terug willen). ICE voelt zo ouderwets aan, alsof je weer een Nokia 8310 zou gaan gebruiken terwijl je nu een Iphone 11 hebt.
Dus al met al heel tevreden met de auto, mijn lease contract is 5 jaar en hoop de volle 5 jaar vol te kunnen maken. Maak me nu al zorgen dat over 5 jaar er geen vergelijkbare auto meer te krijgen is welke in mijn lease budget valt.
Goed om te horen! Ik heb zelf ook helaas geen laadpaal voor de deur maar kan wel voor de deur parkeren. Ik laad dan ook soms op via de oma-lader en werkt voor mij goed. Zit in een nachtje opladen vanaf 50% de volgende ochtend gewoon weer op 90%. Ik heb zelf een kWh meter in de meterkast geplaatst voor de groep waar dat stopcontact op zit. Het stopcontact is het enige dat op die groep zit. Daardoor kan ik het makkelijk zakelijk aftrekken (de kWh meter is gecertificeerd). Wellicht voor jou ook een optie?Aalard99 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:53:
Zo en nu mijn ervaring na een half jaar.
Ik heb de auto nu bijna een half jaar in gebruik, helaas de laatste maanden een stuk minder gebruikt ivm de COVID-19 maar ik ben nog steeds heel erg tevreden met de auto. De auto rijdt werkelijk geweldig, elke keer dat ik erin rijd verbaas ik me weer wat een kracht er in die auto zit. Ongeacht welke snelheid je rijdt, zodra je het pedaal intrapt wordt je in je stoel gedrukt.
Voordat ik de auto nam heb ik goed onderzoek gedaan naar het bereik, ik heb namelijk niet de mogelijkheid om thuis te laden en ben aangewezen op publieke laadpalen. Gelukkig tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden en sporadisch gebruik gemaakt van de Superchargers. Het bereik valt me erg mee, in de winter haal ik 400km op een lading en nu in de zomer kan ik de 500km aantikken op een lading. Ik zou met deze informatie ook zo een SR+ nemen ipv de LR AWD die ik nu heb.
Zijn er dan geen nadelen? Jawel maar die wegen niet op tegen de enorme voordelen die je krijgt. Afwerking van de auto is redelijk tot goed, geen problemen met de lak maar hoe sommige daklijsten aansluiten op elkaar is niet helemaal de kwaliteit die je mag verwachten. Ook de stoel valt me iets wat tegen, zeker op langere ritten krijg ik last van me rug. Toch eens onderzoeken of hier iets aan gedaan kan worden.
Hiervoor in diverse auto's gereden, van Peugeot 308, Mercedes C, Volvo S60 en V50 en ik zou voor geen goud meer terug willen naar een ICE auto ( Alleen de stoelen van de Volvo zou ik wel terug willen). ICE voelt zo ouderwets aan, alsof je weer een Nokia 8310 zou gaan gebruiken terwijl je nu een Iphone 11 hebt.
Dus al met al heel tevreden met de auto, mijn lease contract is 5 jaar en hoop de volle 5 jaar vol te kunnen maken. Maak me nu al zorgen dat over 5 jaar er geen vergelijkbare auto meer te krijgen is welke in mijn lease budget valt.
Over 5 jaar kan je natuurlijk ook gewoon blijven doorrijden in deze auto, desnoods laten taxeren en voor een knap prijsje overnemen.
Omdat het verboden is om langs rechts voorbij te steken.JohanB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:48:
[...]
Ah goeie tip, daar deed ie gister even lastig mee op een lange uitvoeg strook bij m'n vrouw! Waarom zou dat eigenlijk zijn?
Niet als je op een uitvoegstrook zitbottom line schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:29:
[...]
Omdat het verboden is om langs rechts voorbij te steken.
Merk je ook bij splitsingen op de snelweg A1/A6 bijvoorbeeld. Maar goed, geef je zelf een beetje gas bij en klaar
Als je onder een uitvoegstrook een afrit bedoelt, er zijn maar erg weinig afritten waar je sneller mag rijden als op de autosnelweg zelf. Zelfs niet eens sneller als vrachtwagens.timwijn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:35:
[...]
Niet als je op een uitvoegstrook zit![]()
Merk je ook bij splitsingen op de snelweg A1/A6 bijvoorbeeld. Maar goed, geef je zelf een beetje gas bij en klaar
Een uitvoegstrook/splitsing naar een andere snelweg, gaat ook meestal gepaard met bochten, en daar verlaagt hij zijn snelheid sowieso naar de 100 per uur (in Nederland blijft hij dan waarschijnlijk gelijk tegenwoordig?). Nu niet echt opgelet of ik dat probleem heb met FSD,waar hij toch zelf afritten enzo voorstelt. Ik geef op zo'n moment meestal automatisch gas bij om sneller de splitsing te nemen als autopilot dat zou doen.
Moet ik ook eerst een locatie weten waar zo'n splitsing gebeurt tegen een hogere snelheid als 100 (of waar 70-80 slakken rijden). Ring van Antwerpen maybe, maar daar heb ik dit nog nooit meegemaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 02-06-2020 22:45 ]
Artikel 11bottom line schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:43:
[...]
Als je onder een uitvoegstrook een afrit bedoelt, er zijn maar erg weinig afritten waar je sneller mag rijden als op de autosnelweg zelf. Zelfs niet eens sneller als vrachtwagens.
Een uitvoegstrook/splitsing naar een andere snelweg, gaat ook meestal gepaard met bochten, en daar verlaagt hij zijn snelheid sowieso naar de 100 per uur (in Nederland blijft hij dan waarschijnlijk gelijk tegenwoordig?). Nu niet echt opgelet of ik dat probleem heb met FSD,waar hij toch zelf afritten enzo voorstelt. Ik geef op zo'n moment meestal automatisch gas bij om sneller de splitsing te nemen als autopilot dat zou doen.
Moet ik ook eerst een locatie weten waar zo'n splitsing gebeurt tegen een hogere snelheid als 100 (of waar 70-80 slakken rijden). Ring van Antwerpen maybe, maar daar heb ik dit nog nooit meegemaakt.
1 Inhalen geschiedt links.
2 Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te
kennen hebben gegeven dat zij naar links willen
afslaan, worden rechts ingehaald.
3 Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen
andere bestuurders rechts inhalen.
4 Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering
bevinden mogen bestuurders die zich links van
deze markering bevinden rechts inhalen.
5 Bestuurders mogen trams rechts inhalen.
Als het om inhalen gaat, zie artikel 11 lid 4, dan mag dat dus (mits blokmarkering zoals aangegeven). En natuurlijk mag dat niet boven de toegestande snelheid, maar daar ging het volgens mij ook niet over.
@bottom line dit dus. En daarbij gaf ik al specifiek het voorbeeld van een splitsing, niet een afrit specifiek. Waarbij op de meest rechterbaan van de drie stroken richting a6 veelal een vrachtwagen 85-90 rijdt, terwijl je op de linkerbaan van de drie stroken richting a1 hoogstwaarschijnlijk vmax rijdthdu schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:52:
[...]
Artikel 11
1 Inhalen geschiedt links.
2 Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te
kennen hebben gegeven dat zij naar links willen
afslaan, worden rechts ingehaald.
3 Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen
andere bestuurders rechts inhalen.
4 Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering
bevinden mogen bestuurders die zich links van
deze markering bevinden rechts inhalen.
5 Bestuurders mogen trams rechts inhalen.
Als het om inhalen gaat, zie artikel 11 lid 4, dan mag dat dus (mits blokmarkering zoals aangegeven). En natuurlijk mag dat niet boven de toegestande snelheid, maar daar ging het volgens mij ook niet over.
Nogmaals, niet een probleem want gemakkelijk om zelf even 1 seconde te versnellen, maar een dergelijke situatie komt regelmatig voor. Wel opmerkelijk dat de auto de splitsing wel “leest” getuige de weergave van de pijlen naar rechts/links op het scherm, dus er in theorie op zou kunnen anticiperen.
[ Voor 6% gewijzigd door timwijn op 02-06-2020 23:11 ]
Ik denk dus dat hij gewoon (nog?) niet weet dat hij op een afrit rijdt...?
Toen ik de auto net had, wilde hij ook niet rechts inhalen op AP.bottom line schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:29:
[...]
Omdat het verboden is om langs rechts voorbij te steken.
Sinds een update ergens begin dit jaar lijkt dat veranderd en let AP bij mij niet op auto’s links van mij.
Het gebeurt niet vaak, maar twee weken geleden wilde hij nog gewoon rechts voorbij een auto op AP.
Verder zit ik steeds vaker op de middelste baan op AP, omdat ik dan geen baanwissel hoef te doen.
Die mensen die ik vroeger zo uitschold voor het niet naar rechts gaan, ben ik nu zelf geworden.
?? Er zijn maar weinig afritten waar de snelheid met borden beperkt wordt, dus op de meeste afritten mag je 100/120/130, afhankelijk van wat je op de autosnelweg mag.bottom line schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:43:
[...]
Als je onder een uitvoegstrook een afrit bedoelt, er zijn maar erg weinig afritten waar je sneller mag rijden als op de autosnelweg zelf. Zelfs niet eens sneller als vrachtwagens.
Dat is sneller dan vrachtwagens. Er zullen zeker afritten (waarschijnlijk meer klaverbladen) zijn waar de snelheid beperkt wordt, maar ik dat dat er weinig zijn.
Signatures zijn voor boomers.
Dat is geen afrit maar uitvoegstrook versta ik.Maasluip schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:00:
[...]
?? Er zijn maar weinig afritten waar de snelheid met borden beperkt wordt, dus op de meeste afritten mag je 100/120/130, afhankelijk van wat je op de autosnelweg mag.
Dat is sneller dan vrachtwagens. Er zullen zeker afritten (waarschijnlijk meer klaverbladen) zijn waar de snelheid beperkt wordt, maar ik dat dat er weinig zijn.
Een afrit is voor mij wanneer je af de autosnelweg gaat, en eindigt meestal met een kruising op een voorrangsbaan / verkeerslicht
Oh, ok. Dan moet ik eens wat beter opletten als ik in België rij denk ik.Caelorum schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:02:
@Maasluip hij woont in België en daar staat vaak wel een 70 bord.
Even met streetview de E314 afgereden vanuit Nederland. Tot Lummen kom ik geen borden tegen. Ook van de E42 naar Luxemburg kan ik me geen algemene bebording bij afritten herinneren.
Signatures zijn voor boomers.
Ik kan meestal wel voor de deur parkeren maar er zit een stoep tussen de auto en de parkeerplaats. Mijn gemeente staat niet toe dat er een kabel over de stoep naar de auto gaat. Goede nieuws is dat er diverse publieke laadpalen zijn op een paar minuten lopen van mijn huis. Straks als ik weer naar kantoor ga laad ik ook de meeste tijd op het werk op.Hatsjoe schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:07:
[...]
Goed om te horen! Ik heb zelf ook helaas geen laadpaal voor de deur maar kan wel voor de deur parkeren. Ik laad dan ook soms op via de oma-lader en werkt voor mij goed. Zit in een nachtje opladen vanaf 50% de volgende ochtend gewoon weer op 90%. Ik heb zelf een kWh meter in de meterkast geplaatst voor de groep waar dat stopcontact op zit. Het stopcontact is het enige dat op die groep zit. Daardoor kan ik het makkelijk zakelijk aftrekken (de kWh meter is gecertificeerd). Wellicht voor jou ook een optie?
Sinds ik mijn auto heb en bijna 14.000 km verder heb ik max 8-10 zo een brake gehad en daarvan maar 1x dat er een auto achter mij reed.
Ik weet niet of het toeval is of dat de auto vaker een phantom brake kan hebben als er bijna geen auto om je heen rijden? Andere die dat opgevallen is?
Model 3
Ik heb gedurende de 6 maanden dat de auto in bezit is, maar 1 keer gehad. Nu gebruik ik AP alleen als het heel rustig is op de snelwegElonDusk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:26:
Ff een vraagje over phantom break. Ik heb afgelopen weekend zo een 300km gereden Breda-Maastricht en terug. Beide richting bijna alleen maar op Autopliot. In beide richting 1x phantom break gehad. Dus totaal 2x en beide keren was er geen auto die dicht achter mij reed (wat heel fijn is).
Sinds ik mijn auto heb en bijna 14.000 km verder heb ik max 8-10 zo een break gehad en daarvan maar 1x dat er een auto achter mij reed.
Ik weet niet of het toeval is of dat de auto vaker een phantom break kan hebben als er bijna geen auto om je heen rijden? Andere die dat opgevallen is?
Volgens mij is het in algemene zin zo dat de cellen het langst goed blijven rond de 40%. Bij voorkeur niet lager dan 20% en niet hoger dan 80%. (Met name voor langere tijd.) "Leeg" rijden heeft volgens mij niet veel zin. Ik rij in de huidige tijd amper. Dus laat nu maar tot 55% op. Mocht ik een keer verder moeten dan laat ik hem voor de tijd wat verder op.Teslalrp schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:21:
De vraag is al vaker gesteld. Ik laad elke dag op werk tot ca. 87%. De accu komt meestal niet onder de 45%. Is het beter om een paar keer tot 10% capaciteit te rijden?
Al is de vraag hoeveel degradatie het echt opleverd in de 4/5 jaar dat de meeste hem hebben.
*knip* offtopic discussie over keep your lane *knip*
[ Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 03-06-2020 11:52 ]
Ah ja dat maakt het inderdaad lastig. Gelukkig wordt dat in mijn gemeente gedoogd. Heb er ook keurig een rubberen kabelmat overheen liggen. Werkt topAalard99 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:56:
[...]
Ik kan meestal wel voor de deur parkeren maar er zit een stoep tussen de auto en de parkeerplaats. Mijn gemeente staat niet toe dat er een kabel over de stoep naar de auto gaat. Goede nieuws is dat er diverse publieke laadpalen zijn op een paar minuten lopen van mijn huis. Straks als ik weer naar kantoor ga laad ik ook de meeste tijd op het werk op.
Ik heb het ook met auto's achter mij.ElonDusk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:26:
Ff een vraagje over phantom brake. Ik heb afgelopen weekend zo een 300km gereden Breda-Maastricht en terug. Beide richting bijna alleen maar op Autopliot. In beide richting 1x phantom brake gehad. Dus totaal 2x en beide keren was er geen auto die dicht achter mij reed (wat heel fijn is).
Sinds ik mijn auto heb en bijna 14.000 km verder heb ik max 8-10 zo een brake gehad en daarvan maar 1x dat er een auto achter mij reed.
Ik weet niet of het toeval is of dat de auto vaker een phantom brake kan hebben als er bijna geen auto om je heen rijden? Andere die dat opgevallen is?
Eergisteren nog met aanhanger achter de auto en een vrachtwagen achter mij.
Lijkt op zonnige dagen en bruggen vaker voor te komen. En dan vooral als de zon achter de brug staat en de schaduw van de brug naar jouw zijde is gericht.
Ik heb er zelfs een ontheffing voor aangevraagd en gekregen.Hatsjoe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:59:
[...]
Ah ja dat maakt het inderdaad lastig. Gelukkig wordt dat in mijn gemeente gedoogd. Heb er ook keurig een rubberen kabelmat overheen liggen. Werkt top
In aanvulling hierop, ik ga niet modereren op positieve of negatieve berichten. Wat @Outerspace al aangeeft, het is een discussieplatform en ieder mag zijn/haar ervaring delen, positief of negatief. In de inhoudelijke discussies mengen wij ons in principe ook niet.Outerspace schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:06:
[...]
Want je mag uiterst alleen positieve posts plaatsen? Nee, het is hier een discussieforum waarbij je mag discussieren. Volgens mij heb ik dat al een keer eerder hier uitgelegd, maar als mensen alleen maar fanboys willen is het topic snel dicht wat mij betreft.
Kritisch zijn is prima, wil je het niet lezen en hoop je alleen maar op fanboys dan is een discussieplatform misschien niet de juiste plek om hier te zijn.
Edit: ik laat de oude discussie staan. Een nieuwe discussie over fanboys en haters kap ik gewoon af.
Waar ik, en mijn collega mods, wél op modereer zijn posts die weinig respectvol richting andere gebruikers zijn, verwensingen en mensen uitmaken voor ik weet niet wat. Het is niet de bedoeling dat iemand die negatieve ervaringen deelt, voor azijnzeiker of weet ik wat uitgemaakt wordt.
En zoals altijd, je hoeft niet te reageren, je hoeft niet iedere post te lezen, je mag ook gewoon doorscrollen. Echt, het mag. Vind je dat er teveel negatieve berichten staan, deel dan vooral positieve ervaringen, maar doe dit wel op een nette manier.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 03-06-2020 12:02 ]
[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 03-06-2020 11:52 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Mijn 3 pluspunten en 3 minpunten
Pluspunten van de Tesla Model 3
1. Elektrisch rijden (+one pedal driving en "gas" geven en weg ben je)
2. Infotainment systeem
3. Prachtige uiterlijk
Minpunten
1. Phantom brake.
2. Stoelen zijn niet perfect voor lange ritte (2 uur of langer)
3. Spiegels te veel gedimd in het donker als je achteruit rijdt
[ Voor 3% gewijzigd door ElonDusk op 03-06-2020 13:07 ]
Model 3
Heerlijk! Zou niet anders meer willen.ElonDusk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:50:
Oke om het een beetje leuk te houdenals andere mee willen doen (ben wel benieuwd naar jullie mening ook).
3 pluspunten en 3 minpunten
Kan beter, maar vergeleken met wat ik eerst had enorm goed.2. Infotainment systeem
Erg subjectief maar volledig mee eens.3. Prachtige uiterlijk
Totaal 2x gehad en kon gelukkig snel ingrijpen. Lijkt nu veel beter te gaan.Minpunten
1. Phantom brake.
Persoonlijk niet heel veel last van, vooral door de lumbar supports.2. Stoelen zijn niet perfect voor lange ritte (2 uur of langer)
Dit is in nieuwere firmware versies gefixt. Bij achteruitrijden gaat de dim-stand nu uit, maar duurt wel een aantal seconden voordat de spiegels helemaal zonder dim zijn.3. Spiegels te veel gedimd in het donker als je achteruit rijdt
Zie hierbovenhoor graag wat jullie het meest en het minst aanspreekt
Top:ElonDusk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:50:
Oke om het een beetje leuk te houdenals andere mee willen doen (ben wel benieuwd naar jullie mening ook).
Mijn 3 pluspunten en 3 minpunten
2. Infotainment systeem
3. Prachtige uiterlijk
Minpunten
1. Phantom brake.
2. Stoelen zijn niet perfect voor lange ritte (2 uur of langer)
3. Spiegels te veel gedimd in het donker als je achteruit rijdt
hoor graag wat jullie 3 plus en minpunten zijn
1. Elektrisch rijden (en vooral ook koppel/optrekken)
2. Range vergeleken met andere EVs
3. Vol glazen dak
[EDIT] 4. Standaard opties zijn ook top inderdaad
Kan beter:
1. Onberekenbare TACC: "pure" phantom breaks, maar ook bijv. "zomaar" besluiten dat we 90 of 70 moeten
2. Windgeruis/afwerking
3. Looks recht van voren
* @ElonDusk was wel leuk geweest als je het had gevraagd en eigenlijk niet geinteresseerd was naar onze mening
[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 03-06-2020 13:39 ]
1. Elektrisch rijden
2. Opties, zit lekker vol opties
3. Ruimer dan verwacht
4. Infotainment is super
5. Lekker groot scherm
6. Superchanrger netwerk
Kan beter:
1. Range valt er tegen, mag nu in deze maanden blij zijn met 350km (LR)
2. Kwaliteitsniveau echt ondermaats, op zich niet erg, maar wel wanneer Tesla service steeds minder onder garantie oppakt.
3. AP en veiligheidssystemen zijn te inconsistent en te onbetrouwbaar (phantom brakes etc.)
1. Hoog gadget gehalte (+OTA updates)
2. Rij eigenschappen (Incl. optreksnelheid)
3. 4%
Flop (niet echt hoor, klein beetje):
1. Uiterlijk
2. Niet uniek, je ziet ze teveel
3. Planning langere ritten (Bijv. skivakantie)
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
+ EV rijden an sich. (Koppel/One-pedal/Climate op afstand te bedienen etc)
+ Koppel/PKs
+ Tesla SuCs
+ Goede wegligging
+ Ruimte (valt me niet tegen)
+ Looks, muv voorkant
+ Tech (Sentry/NetFlix etc.
+ Veelvuldig OTA
+ 4%, maar zou hem nu zelf met 22% leasen
+/- AP/TACC heeft nog wat werk nodig.
+/- Apple Carplay was toch wel fijn geweest.
- Tesla als organisatie, ervaring met SeCs kan beter. Weinig goede contact opties. Chat? Bellen? Reactie op e-mail? Veel zit binnen de "Tesla Spec". Wijzigingen van lopende bestellingen, aanpassingen links en rechts.
- Afwerking/kwaliteit (issue met kofferbak, slechte afleveringen, haast werk, sluiten deuren, lak, gaps, etc)
Hoop echt dat ze "mijn" twee minpunten eens aan gaan pakken. Dan kies ik zo weer voor een nieuwe.
Alles bij elkaar super blij met de auto en geniet elke minuut als ik erin zit. Nog steeds. Kan geen ICE in dezelfde categorie tegenop in mijn optiek.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.