Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:01
Fab1Man schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Oeps, foutje! Moet natuurlijk 15 kW zijn.
Heb je LB dan? En 3 fase? Per fase heb ik bij laden dus 9a over. Onze waterkoker pakt al 10a max bv. Zonder LB klapt de automaat er idd niet snel uit maar met LB zal hij echt wel eens terugschakelen als je een 11kW paal hebt.

• Fab1Man
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:26

Fab1Man

Live life to the fullest

Inspired schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Heb je LB dan? En 3 fase? Per fase heb ik bij laden dus 9a over. Onze waterkoker pakt al 10a max bv. Zonder LB klapt de automaat er idd niet snel uit maar met LB zal hij echt wel eens terugschakelen als je een 11kW paal hebt.
Heb ik wel en inderdaad 3 fase. Tesla app bleef aangeven dat ie op 11kW aan het stampen was, ondanks al die apparatuur. Maar goed, als de meter dan 15 kW in totaal aangeeft en ik even de simpele rekensom 3x25x230 doe, dan zou ik dus ook nog logischerwijs een buffer van 2 kW hebben voordat de LB zich ermee zou bemoeien. Maar zeker weten hoe dit precies werkt weet ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Fab1Man schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Heb ik wel en inderdaad 3 fase. Tesla app bleef aangeven dat ie op 11kW aan het stampen was, ondanks al die apparatuur. Maar goed, als de meter dan 15 kW in totaal aangeeft en ik even de simpele rekensom 3x25x230 doe, dan zou ik dus ook nog logischerwijs een buffer van 2 kW hebben voordat de LB zich ermee zou bemoeien. Maar zeker weten hoe dit precies werkt weet ik niet.
Hangt ook van de paal af. De TNM paal gaat vrij snel terug. Zal een redelijk marge aanhouden.

• Fab1Man
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:26

Fab1Man

Live life to the fullest

Inspired schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Hangt ook van de paal af. De TNM paal gaat vrij snel terug. Zal een redelijk marge aanhouden.
Die heb ik ook, de Home Advanced 2.1.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Een moderne aansluiting kan tot wel een half uur boven het maximale leveren. Los van het laden van een auto zijn bijna alle piekgebruikers binnen 5 tot 10 minuten wel klaar. Enkel een warmtepomp, kookplaat of Jacuzzi kan een probleem geven omdat ze langdurig veel vermogen vragen. Oh en een condensdroger, maar moet je gewoon vervangen :p

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / GTE

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:38
Hey jongens (en meisjes)! Vandaag de stap gemaakt om een Model 3 te orderen ;).

Ik was puur informatief naar de Tesla garage gegaan om navraag te doen van de leveringstermijn omdat mijn ondernemingsnummer etc. nog niet in orde is, maar de persoon in de garage gaf aan dat dit geen probleem was. Zodra alles in orde was moest ik deze gegevens gewoon doorgeven en dat zouden ze dan nog kunnen aanpassen, top! Dan zal hij (hopelijk) iets sneller geleverd worden als verwacht.

Ik was verder op zoek naar de beste leasingsmaatschappij in België. Ik vind er verschillende, maar ik moet de auto dan telkens bestellen op hun website terwijl ik deze eigenlijk al besteld heb via Tesla zelf - hebben jullie hier ervaring mee? Mijn boekhouder is vandaag helaas niet bereikbaar.

Ik weet het, amateuristisch ;). Eerste keer dat ik een auto lease!

Thx

• pliesie
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-07 23:14
Shattering schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:40:

Ik was puur informatief naar de Tesla garage gegaan om navraag te doen van de leveringstermijn omdat mijn ondernemingsnummer etc. nog niet in orde is, maar de persoon in de garage gaf aan dat dit geen probleem was. Zodra alles in orde was moest ik deze gegevens gewoon doorgeven en dat zouden ze dan nog kunnen aanpassen, top! Dan zal hij (hopelijk) iets sneller geleverd worden als verwacht.

Ik was verder op zoek naar de beste leasingsmaatschappij in België. Ik vind er verschillende, maar ik moet de auto dan telkens bestellen op hun website terwijl ik deze eigenlijk al besteld heb via Tesla zelf - hebben jullie hier ervaring mee? Mijn boekhouder is vandaag helaas niet bereikbaar.

Thx
Welkom bij de club! Meeste leasemaatschapijen kunnen dmv je order nummer deze overnemen van je.
Gewoon kijken waar je hem zou willen bestellen en dan deze even contacteren.

Suc6 met wachten!

Wat voor 1 is het geworden? Een witte met een trekhaak?

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Shattering schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:40:

Thx
Ik zou eens een paar mailtjes sturen met in het kort je situatie. Ik denk dat je bij de leasebedrijven van de banken (zoals kbc lease / ing lease / ...) sowieso terecht gaat kunnen, maar je gaat wel moeten overleggen in plaats van dat je alles met een muisklik gaat kunnen doen.

En ben je zeker dat je wilt leasen in plaats van financiering?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shattering
Bedankt! Het is een zwarte met een trekhaak, long range ;).

Ik heb gekozen voor een financiële leasing omdat ik liever de BTW liever gespreid betaal. Ik ga wel nog een keer de berekening laten maken door mijn boekhouder, als een gewone financiering veel beter uitkomt zal ik misschien toch daarvoor gaan!

Ik kijk er alvast naar uit! Al jaren (sinds dag 1) droom ik van een Tesla - nooit gedacht dat ik hem ooit zou kunnen kopen. Recent de stap gemaakt naar zelfstandig IT consultant, waardoor de mogelijkheden toch wel wat verbreed werden. Dan zijn al die uren die ik verspilt heb aan delivery video’s toch niet voor niets geweest ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:49
Shattering schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:33:
Bedankt! Het is een zwarte met een trekhaak, long range ;).

Ik heb gekozen voor een financiële leasing omdat ik liever de BTW liever gespreid betaal. Ik ga wel nog een keer de berekening laten maken door mijn boekhouder, als een gewone financiering veel beter uitkomt zal ik misschien toch daarvoor gaan!

Ik kijk er alvast naar uit! Al jaren (sinds dag 1) droom ik van een Tesla - nooit gedacht dat ik hem ooit zou kunnen kopen. Recent de stap gemaakt naar zelfstandig IT consultant, waardoor de mogelijkheden toch wel wat verbreed werden. Dan zijn al die uren die ik verspilt heb aan delivery video’s toch niet voor niets geweest ;).
Gefeliciteerd! Goede keuze. ;)

Denk dat @bottom line ook dat bedoelde met financiering. Ik neem aan dat je financial lease hebt genomen ipv operational lease. Je moet trouwens de BTW wel direct betalen als ondernemer. Die kun je dan wel weer terugkrijgen bij je volgende kwartaalaangifte. Financiering is namelijk zonder BTW. Tesla werkt met Findio, dus neem aan dat je het ook via hun hebt laten doen?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shattering
Hey! Momenteel staat enkel de bestelling zodat de levering een beetje vlotter zou gaan - het financiële zal ik pas dinsdag kunnen opnemen met de boekhouder.

Als ik het goed heb zou ik bij een financiële leasing de BTW maandelijks in schijven terug betalen terwijl het bij een gewone lening op voorhand betaald moet worden? In eerste instantie zou ik dus gewoon voor de de financiële lease.

Tesla zelf heeft me aangeraden om deze leasing te regelen met m’n eigen bank of leasingmaatschappij. Hun rente zou liggen rond de 2 á 3%, terwijl m’n eigen bank bijvoorbeeld richting 1% kon gaan.

Ik woon trouwens in België.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:49
Shattering schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:47:
Hey! Momenteel staat enkel de bestelling zodat de levering een beetje vlotter zou gaan - het financiële zal ik pas dinsdag kunnen opnemen met de boekhouder.

Als ik het goed heb zou ik bij een financiële leasing de BTW maandelijks in schijven terug betalen terwijl het bij een gewone lening op voorhand betaald moet worden? In eerste instantie zou ik dus gewoon voor de de financiële lease.

Tesla zelf heeft me aangeraden om deze leasing te regelen met m’n eigen bank of leasingmaatschappij. Hun rente zou liggen rond de 2 á 3%, terwijl m’n eigen bank bijvoorbeeld richting 1% kon gaan.

Ik woon trouwens in België.
Ik heb geen weet van de rente bij Belgische banken. Maar bij Findio was het mogelijk om een hogere slottermijn te hebben. Dat is ongeveer de restwaarde van de auto na het einde van je leasetermijn. Wellicht dat de rente wel lager is bij de Belgische banken, maar dat je wel een lagere slottermijn hebt, waardoor je dus ook een hogere maandlast zult hebben. Ik zou ze vergelijken en kijken wat het handigste is voor je.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 18’’ No Aero caps | Black and White Interior | No FSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:31
Ik wil graag een trekhaak laten plaatsen, als ik het goed begrijp is die alleen voor fietsdragers ed, dat is op zich prima.

Ik kan me alleen voorstellen dat ik in de toekomst wel een keertje een karretje wil trekken, maar ik kan alleen nergens vinden of je nou met een auto die geleverd is na maart 2019 (die van mij is van december), wel of niet ook een karretje -mag- trekken. De auto's van voor maart 2019 zijn niet gekeurd begrijp ik, maar sinds daarna kun je vanuit Tesla een geleverde trekhaak krijgen, en alles op mijn versie is er ook al op voorbereid (alle aansluitingen ed zijn er), dus is er dan een type keuring geweest voor de model 3 na maart 2019?

Iemand enig idee? Of moet ik toch echt even de RDW bellen?

P AWD Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:01
svdgraaf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:39:
Ik wil graag een trekhaak laten plaatsen, als ik het goed begrijp is die alleen voor fietsdragers ed, dat is op zich prima.

Ik kan me alleen voorstellen dat ik in de toekomst wel een keertje een karretje wil trekken, maar ik kan alleen nergens vinden of je nou met een auto die geleverd is na maart 2019 (die van mij is van december), wel of niet ook een karretje -mag- trekken. De auto's van voor maart 2019 zijn niet gekeurd begrijp ik, maar sinds daarna kun je vanuit Tesla een geleverde trekhaak krijgen, en alles op mijn versie is er ook al op voorbereid (alle aansluitingen ed zijn er), dus is er dan een type keuring geweest voor de model 3 na maart 2019?

Iemand enig idee? Of moet ik toch echt even de RDW bellen?
https://ovi.rdw.nl/ Staat er bij jouw kenteken 'Niet geregistreerd' of '0', dan mag je geen karretje trekken. Die van mij is September 2019 uitgeleverd, en ik heb 'Niet geregistreerd'.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:31
Eddos schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:43:
[...]

https://ovi.rdw.nl/ Staat er bij jouw kenteken 'Niet geregistreerd' of '0', dan mag je geen karretje trekken. Die van mij is September 2019 uitgeleverd, en ik heb 'Niet geregistreerd'.
Check, hier ook 'niet geregistreerd', helaas...

P AWD Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 22:01

Hi Guys. Ik weet niet hoe dat stukje in het midden van je velg heet, maar die ben ik kwijt. Ik heb beetje zitten zoeken maar ik kan nergens op Tesla site vinden waar je zo een ding kan bestellen (1 stuk). Weet iemand van jullie wat ik het beste kan doen? Tesla service center? Of ergens anders?

Thanks 8)

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
ElonDusk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:25:
[Afbeelding]

Hi Guys. Ik weet niet hoe dat stukje in het midden van je velg heet, maar die ben ik kwijt. Ik heb beetje zitten zoeken maar ik kan nergens op Tesla site vinden waar je zo een ding kan bestellen (1 stuk). Weet iemand van jullie wat ik het beste kan doen? Tesla service center? Of ergens anders?

Thanks 8)
1044234-01-A Sport Wheel Center Cap, Black EUR 12,40 ex.

Te bestellen via een SeC. Ze sturen helaas niks op.. Dus bestellen, betalen en ophalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElonDusk
Inspired schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:27:
[...]

1044234-01-A Sport Wheel Center Cap, Black EUR 12,40 ex.

Te bestellen via een SeC. Ze sturen helaas niks op.. Dus bestellen, betalen en ophalen.
Thanks voor je snelle antwoord. Kan dit via de app of moet ik dit anders regelen? _/-\o_

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:29
Na 45.000 km met de Model 3 de bandenslijtage weer eens onder de loupe genomen.
En het valt mij niet tegen:

linksvoor 3,5 mm
rechtsvoor 4,5 mm
linksachter 3,0 mm
rechtsachter 2,9 mm

(Banden Michelin Pilot Sport 18 inch standaard bij aflevering, altijd rond de 3-3.1 bar gereden)
Dus met de komende wissel schat ik ca. 60.000 te kunnen halen.
Of ik de banden afrijdt tot laatste mm ? Denk het niet, heb een velgenset met nieuwe banden paraat liggen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
ElonDusk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Thanks voor je snelle antwoord. Kan dit via de app of moet ik dit anders regelen? _/-\o_
Mja, kun je proberen. De SeC in Arnhem is nog te mailen. Weet niet of het bij de andere ook mogelijk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 02-07 09:45
ElonDusk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:25:
[Afbeelding]

Thanks 8)
Ome Ali..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Dat zijn geen center caps. :) Zou ook niet 6 weken gaan wachten voor een paar EUR verschil, mochten ze al center caps hebben voor 19 inch. Zijn altijd minder dan het orgineel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElonDusk
Via de app kreeg ik steeds een error bij het bevestigen. Dus via de website gedaan. En het is een lease auto + ja ik heb ook liever de originele :)! Maar thanks. Hopelijk kan ik snel terecht :P. Het ziet er echt niet uit zonder die caps

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Markovichi
Inspired schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Dat zijn geen center caps. :) Zou ook niet 6 weken gaan wachten voor een paar EUR verschil, mochten ze al center caps hebben voor 19 inch. Zijn altijd minder dan het orgineel.
Dan zie ik misschien iets over het hoofd, maar wat is het verschil dan? Ik heb ze namelijk ook (voor de 18" aero's)..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:15

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Markovichi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Dan zie ik misschien iets over het hoofd, maar wat is het verschil dan? Ik heb ze namelijk ook (voor de 18" aero's)..
Ik zal ook al te kijken, volgens mij zijn dit toch echt wel centercaps. Enige waar je even goed op moet letten is of de diameter klopt. En of het wel de kwaliteit is die je zou willen (ik weet dat ze in het geval van BMW eigenlijk niet onderdoen voor de originele).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Markovichi
deepbass909 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Ik zal ook al te kijken, volgens mij zijn dit toch echt wel centercaps. Enige waar je even goed op moet letten is of de diameter klopt. En of het wel de kwaliteit is die je zou willen (ik weet dat ze in het geval van BMW eigenlijk niet onderdoen voor de originele).
Kwaliteit is natuurlijk een gokje.. maar het blijft gewoon plastic en die van mij zitten na 6 maanden nog steeds goed, stevig vast zonder scheuren oid.

Er zullen vast setjes te vinden zijn die goedkoper zijn, maar dit was de eerste hit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElonDusk
deepbass909 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb dit nodig. >:)

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Markovichi
Ah oke! Dan snap ik het verschil. Maar ook die hebben ze op Ali Express bijvoorbeeld (in iedergeval voor de 18"), mocht je bij Tesla zelf geen succes hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TESLAM3SR
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 20:33
Deze zitten er bij de 19 inch velgen toch gewoon op? En je hebt toch niet net als bij de 18 inch na het verwijderen van de aero caps dat er een soort gat in het midden aanwezig is?

M3 SR+ / Midnight Silver/ Black / 18" | Besteld 06/11 (ActieAuto) | RN 22-11 | Geen VIN | LEASEPLAN Actie

Acties:
  • +6Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-06 10:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mijn eerste ervaring met het Tesla service center Duiven.................

Het volgende moest aangepakt worden
- Overmatige condensvorming in een achterlicht
- Ramen aan de achterzijde kalibreren
- Nieuwe battery breathers

Van afspraak tot afronding van de werkzaamheden ging alles zoals het zou moeten, dus geen discussies of misverstanden. De achterlicht unit is ook direct vervangen, er is dus niet geprutst met gaatjes boren etc.
De 2.5 uur dat ik heb moeten wachten kon ik rustig werken aan een desk, een prima ervaring dus (y)

Volgens mij heb ik ook een altijd lieden gespot die hier rondzwerven, getroffen door het leed wat 4% bijtelling heet. Eén meneer ging helemaal uit zijn dak omdat de automatische ruitenwissers het niet goed deden bij 230kmh op de autobahn en zo waren er nog een paar azijnzeikers :').

Het bereik van de SR+ is met dit weer overigens helemaal top _O_

[Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 08-06-2020 11:06]

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElonDusk
TESLAM3SR schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Deze zitten er bij de 19 inch velgen toch gewoon op? En je hebt toch niet net als bij de 18 inch na het verwijderen van de aero caps dat er een soort gat in het midden aanwezig is?
Ja precies. Die zitten er normaal wel op, maar ik ben 1 kwijt geraakt of het is gestolen. En nu ziet het er niet uit :'(

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TESLAM3SR
  • Laatst online: 20:33
ElonDusk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Ja precies. Die zitten er normaal wel op, maar ik ben 1 kwijt geraakt of het is gestolen. En nu ziet het er niet uit :'(
Aha, op die fiets/Tesla 8)7

Je zou toch mogen verwachten dat die wel ergens bij het SC hebben liggen (of eventueel bij een andere bandenboer die Tesla velgen monteert?)

M3 SR+ / Midnight Silver/ Black / 18" | Besteld 06/11 (ActieAuto) | RN 22-11 | Geen VIN | LEASEPLAN Actie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:08
revolution-nl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:52:
[...]
Van mijn interacties met deze SC lijkt het er ook op dat ze in ieder geval proberen nog service te leveren. Zo kan je ze niet helemaal volboeken via de app, maar houden ze altijd slots achterwege voor mensen die bellen met echte spoedzaken. Die kunnen dat binnen een paar dagen nog terecht. Dat soort kleine dingetjes zorgen er uiteraard voor dat de hele ervaring een stuk beter is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05-07 15:34
Remz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Balen! Hoor graag van je als je wat meer hoort. Ik zal jou ook laten weten waarmee Tesla bij mij komt (als ze reageren).
De auto net heengebracht. De strip wordt gratis vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:25
Recci schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:25:
[...]

De auto net heengebracht. De strip wordt gratis vervangen.
Die van mij is afgelopen donderdag vervangen. Was daar initieel voor de HW3 upgrade, maar die mochten ze nog niet doen. Toen wouden ze direct de chromen trim vervangen, terwijl ik daar nog niet over uit was met ze (het technische team had nog geen oordeel kunnen geven). Koste nog wel wat moeite en uiteindelijk heeft de leasemaatschappij wat druk uitgeoefend, waardoor ze het onder service hebben vervangen.

[Voor 23% gewijzigd door Remz op 08-06-2020 11:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 16:29
Hoeb heb jij het afgesloten? Bij mij is het sinds 30 mei (precies 1 maand dus idd) stop gezet. Vooralsnog nergens de mogelijkheid om het af te sluiten. Leasemaatschapij verwijst me naar Tesla, maar die zeggen dat het niet lukt om dat het een leaseauto is. Supercharger boeken ze wel af dus betalingsgevens hebben ze gewoon netjes.
DaCoTa schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:25:
Inmiddels Premium Connectivity abonnement afgesloten. Werkte niet direct, duurde een uurtje tot de auto het doorhad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03:02
amsterdammertje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:50:
Hoeb heb jij het afgesloten? Bij mij is het sinds 30 mei (precies 1 maand dus idd) stop gezet. Vooralsnog nergens de mogelijkheid om het af te sluiten. Leasemaatschapij verwijst me naar Tesla, maar die zeggen dat het niet lukt om dat het een leaseauto is. Supercharger boeken ze wel af dus betalingsgevens hebben ze gewoon netjes.
[...]
Via de website. Maar ik heb geen lease, dus geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 16:29
helder. ik vermoed dat ze voor leaserijders de upgrades uit hebben gezet dan. zal ook wel per maatschapij nog verschillen. Als ik met tesla zelf bel komen ze met een verhaal dat ze het aan het ontwikkelen zijn en via de app gaan aanbieden als purchase. maarja in hoeverre dat klopt. Best suf want ze verliezen nu ook inkomsten. Ik zal heus niet de enige zijn die hier tegen aanloopt.
DaCoTa schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:53:
[...]

Via de website. Maar ik heb geen lease, dus geen idee hoe dat werkt.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElonDusk
Laatste dagen (misschien is dit al langer) als ik inlog zie ik alleen een model S/X en een powerwall bestel mogelijkheid. Mijn model 3 zie ik nergens meer staan. En mijn creditkaart is wel nog gekoppeld en geschiedenis kan ik ook nog zien. Maar mijn model 3 is gone

Ik weet niet of dat ook te maken heeft met leasemaatschappij shizzle

SR+ Wit / Wit / 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Markovichi
ElonDusk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:04:
Laatste dagen (misschien is dit al langer) als ik inlog zie ik alleen een model S/X en een powerwall bestel mogelijkheid. Mijn model 3 zie ik nergens meer staan. En mijn creditkaart is wel nog gekoppeld en geschiedenis kan ik ook nog zien. Maar mijn model 3 is gone

Ik weet niet of dat ook te maken heeft met leasemaatschappij shizzle
Zoals ik het begrijp wel.. Omdat de auto eigendom is van de leasemaatschappij. Bij mij is dit vanaf het begin al zo en ze gaven bij mij aan dat dit bij andere leasemaatschappijen ook de standaard moet/gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:26
amsterdammertje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:
helder. ik vermoed dat ze voor leaserijders de upgrades uit hebben gezet dan. zal ook wel per maatschapij nog verschillen. Als ik met tesla zelf bel komen ze met een verhaal dat ze het aan het ontwikkelen zijn en via de app gaan aanbieden als purchase. maarja in hoeverre dat klopt. Best suf want ze verliezen nu ook inkomsten. Ik zal heus niet de enige zijn die hier tegen aanloopt.

[...]
Same here. Toen ik laatst bij SC was voor wat andere kleine dingen er naar vroeg verwezen zij mij naar de leasemij. Leasemij wijst me op zijn beurt weer door naar Tesla. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:19
amsterdammertje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:

[...]
Wel irritant. Ik heb dit aan mijn LM gevraagd of dit een probleem was toen ik hem bestelde. Zij gaven aan van niet (als ik het zelf betaal). Maar als ik dan al die tijd niets ermee kan omdat het een kastje muur verhaal wordt zou wel irritant zijn.

Zou het niet op de lease mee kunnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
-Splash- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:36:
[...]

Wel irritant. Ik heb dit aan mijn LM gevraagd of dit een probleem was toen ik hem bestelde. Zij gaven aan van niet (als ik het zelf betaal). Maar als ik dan al die tijd niets ermee kan omdat het een kastje muur verhaal wordt zou wel irritant zijn.

Doel je echt op upgrades het premium connectivity abonnement?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Nu online
NielsTn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:33:
Na 45.000 km met de Model 3 de bandenslijtage weer eens onder de loupe genomen.
En het valt mij niet tegen:

linksvoor 3,5 mm
rechtsvoor 4,5 mm
linksachter 3,0 mm
rechtsachter 2,9 mm

(Banden Michelin Pilot Sport 18 inch standaard bij aflevering, altijd rond de 3-3.1 bar gereden)
Dus met de komende wissel schat ik ca. 60.000 te kunnen halen.
Of ik de banden afrijdt tot laatste mm ? Denk het niet, heb een velgenset met nieuwe banden paraat liggen.
Al reeds 45.000km achter de kiezen op een jaar tijd :D
_/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 03-07 07:46
bottom line schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Al reeds 45.000km achter de kiezen op een jaar tijd :D
_/-\o_
10k meer dan ik. Goed werk. d:)b Maar ik heb nog tot september om je in te halen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Nu online
mooste schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:30:
[...]

10k meer dan ik. Goed werk. d:)b Maar ik heb nog tot september om je in te halen. ;)
Dan ga je hem wel voorbij steken als je deze zomer goed rondrijd 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Sinds vandaag een raar krakend/piepend geluid op lage snelheden. Tot 30/40kmh. Lijkt uit motor of ophanging voor te komen. Sturen heeft verder geen invloed. Komt iemand dit bekend voor? “Gas” geven maakt het niet erger. Regeneren op lage snelheid lijkt het wel wat erger te maken. Is het ook niet constant. Meer om de paar seconden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Splash-
Inspired schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Doel je echt op upgrades het premium connectivity abonnement?
Jup

Acties:
  • 0Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 02-07 16:32

acidfever

I am allready working!

-Splash- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:36:
[...]

Ik rijd ook lease en heb het premium connectivity abonnement (op eigen kosten) vorige week afgesloten (was na een jaar verlopen) en dat werd na een paar minuten al actief in de auto.

Dit kon ik gewoon afsluiten via de website maar wellicht kan een leasemaatschappij dit soort zaken laten blokkeren. Vraag me dan alleen wel af waar de rekening voor superchargen naartoe gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Splash-
acidfever schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:22:
[...]

Ik rijd ook lease en heb het premium connectivity abonnement (op eigen kosten) vorige week afgesloten (was na een jaar verlopen) en dat werd na een paar minuten al actief in de auto.

Dit kon ik gewoon afsluiten via de website maar wellicht kan een leasemaatschappij dit soort zaken laten blokkeren. Vraag me dan alleen wel af waar de rekening voor superchargen naartoe gaat?
Dat hoop ik. Mijn LM vindt het iig prima. Gaat toch naar je creditcard? Als je die kan koppelen dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 02-07 16:32

acidfever

I am allready working!

-Splash- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Dat hoop ik. Mijn LM vindt het iig prima. Gaat toch naar je creditcard? Als je die kan koppelen dan.
Jep, die kon ik tijdens registratie gewoon invoeren (of zelfs directe bankafschrijving via SEPA).

En ik had voor mijn supercharger gebruik mijn creditcard al ingevoerd dus men ziet dit blijkbaar ook nog als een aparte transactie die op een ander manier betaald kan worden.

[Voor 21% gewijzigd door acidfever op 08-06-2020 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DannyDj
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 01-07 04:33
Ik ben niet enkel een Tesla fan, maar ook een muziekliefhebber. Wat ik zeer vervelend vind, is dat als je je USB muziek gebruikt, je deze steeds weer opnieuw moet aanzetten nadat je terug komt van boodschappen doen of je werkdag voorbij is. Is dat normaal of is er iets mis met de software in mijn model 3?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
DannyDj schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:08:
Ik ben niet enkel een Tesla fan, maar ook een muziekliefhebber. Wat ik zeer vervelend vind, is dat als je je USB muziek gebruikt, je deze steeds weer opnieuw moet aanzetten nadat je terug komt van boodschappen doen of je werkdag voorbij is. Is dat normaal of is er iets mis met de software in mijn model 3?
Volgens mij resumed hij alleen tot de deep sleep. Dus zeg de eerste 12-15m na uitstappen. Daarna disconnect hij USB en resumed hij niet meer. Beetje jammer idd. Maar is by design op dit moment. Er zijn wel wat verbeteringen geweest in het muziek gebeuren in de laatste maanden maar dit is nog niet opgelost. Wellicht dat altijd Sentry aan laten staan een workaround is. Maar dat wil je wellicht niet ivm extra drain.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Inspired schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:16:
Sinds vandaag een raar krakend/piepend geluid op lage snelheden. Tot 30/40kmh. Lijkt uit motor of ophanging voor te komen. Sturen heeft verder geen invloed. Komt iemand dit bekend voor? “Gas” geven maakt het niet erger. Regeneren op lage snelheid lijkt het wel wat erger te maken. Is het ook niet constant. Meer om de paar seconden.
Na wat speurwerk online lijkt het een issue te zijn met de stuurkolom. Komt wel vaker voor wat ik zo las. Heb maar een afspraak gemaakt bij de SeC in Duiven. Lekker rustig daar nu. Kan de 16de al terecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk123.
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 01-07 12:51
Goedemorgen allemaal,

Wellicht is de vraag al eerder gesteld maar ik ga van de zomer een lang weekend op fietsvakantie met in totaal 3 racefietsen. Nu heb ik een Tesla model 3 zonder trekhaak. Heeft iemand tips wat voor soort fietsendrager het beste werkt? Ofwel op de achterklep of op het dak.

Gegroet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:21
Henk123. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:59:
Goedemorgen allemaal,

Wellicht is de vraag al eerder gesteld maar ik ga van de zomer een lang weekend op fietsvakantie met in totaal 3 racefietsen. Nu heb ik een Tesla model 3 zonder trekhaak. Heeft iemand tips wat voor soort fietsendrager het beste werkt? Ofwel op de achterklep of op het dak.

Gegroet.
Ik had een Thule Raceway 911. Die zou moeten passen maar die paste totaal niet. Daarnaast is het nog gevaarlijk ook omdat hierdoor je verlichting minder goed zichtbaar wordt. Deze zou ik je echt afraden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
Denk dat het dak de enige optie is inderdaad. Is er geen andere auto beschikbaar? Dakdragers op een Model 3 zou ik persoonlijk ook niet snel doen gezien de vage bevestiging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:29
Vind de implementatie van spiegels inklappen op locatie wel grappig. Denk dat ze daar nog iets aan moeten tweaken :). Je kunt tijdens het rijden niet je spiegels inklappen (wat ik persoonlijk jammer vind voor zeer smalle landwegen, maar qua verkeersveiligheid en wetgeving logisch). Nu kan je dus ergens op locatie automatisch je spiegels laten inklappen. Dat heb ik ooit eens ingesteld. Als ik daar dus langs rijdt klappen ze automatisch in. Ongeacht hoe hard ik rijd. Het gekke ook is dat de optie 'automatisch inklappen' dan wel via het snelmenu te gebruiken is (in plaats van greyed-out). Anyway, het slaat natuurlijk nergens op om met 50km per uur je spiegels in te klappen (behalve in voorbeeld hierboven). Überhaupt zou dat pas na parkeren moeten gebeuren en niet per direct op lage snelheid bijvoorbeeld. Ik moet er altijd om lachen omdat het een plek is waar ik misschien 3x per maand langs rijdt. Tussen de 50 en 60 km pu :). Maar misschien gebruik ik het verkeerd? Kan ook nog he...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk123.
Dank voor de snelle reacties.

Er is eventueel een andere auto mogelijk maar we zouden graag met de Tesla gaan. Hoorde inderdaad al veel wisselende verhalen over de Thule op de achterklep..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Henk123. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:16:
Dank voor de snelle reacties.

Er is eventueel een andere auto mogelijk maar we zouden graag met de Tesla gaan. Hoorde inderdaad al veel wisselende verhalen over de Thule op de achterklep..
Volgens de Thule site zijn die ook niet geschikt voor de Model 3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunri5e
Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:21:
[...]

Volgens hun handleiding wel:

https://cdn1.static-tgdp....and=Thule&market=NL&att=1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1990
  • Laatst online: 20:07
Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:21:
[...]

Volgens de selectie op de Thule site zou de Thule Raceway 2 moeten passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@j1990 Inderdaad, maar is voor maar 2 fietsen.

https://teslathunder.com/tesla-model-3-bike-rack/ geeft een Allen Sports Deluxe Bike Rack.
Maar ik denk voor al die kofferbakdragers, zeker met drie fietsen, dat je problemen krijgt met afdekking van lichten en nummerplaat.

[Voor 70% gewijzigd door Maasluip op 09-06-2020 09:26]

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunri5e
Maasluip schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:25:
@j1990 Inderdaad, maar is voor maar 2 fietsen.

https://teslathunder.com/tesla-model-3-bike-rack/ geeft een Allen Sports Deluxe Bike Rack.
Maar ik denk voor al die kofferbakdragers, zeker met drie fietsen, dat je problemen krijgt met afdekking van lichten en nummerplaat.
Klopt. Maar ook die past niet terwijl ze dat wel aangeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk123.
Hm lijken dus geen opties allemaal. Jammer. Even bedenken wat handig is dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

YouTube: The Seasucker Talon Vacuum Cup Mounted Bike Rack on Tesla Model 3?
Is wel per fiets en de vraag of je er drie naast elkaar kunt monteren.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk123.
De Thule RaceWay 3 zou volgens de handleiding moeten passen maar de ervaringen zijn niet best als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Henk123. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:33:
De Thule RaceWay 3 zou volgens de handleiding moeten passen maar de ervaringen zijn niet best als ik het zo hoor.
Staat geen vinkje toch in de tabel? Bij de 3 bike versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk123.
Je hebt gelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk123.
Tesla mist helemaal in de handleiding maar wellicht dat een goedkopere versie van de Dacathlon wel past, iemand ervaring?

https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-120059?mc=8357912

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:08
STIMPPYYY schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:16:
[...] Überhaupt zou dat pas na parkeren moeten gebeuren en niet per direct op lage snelheid bijvoorbeeld. [...]
Ik dacht dat het er juist was voor situaties zoals dat je een garage in moet rijden. Dan wil je dus wel dat als je thuiskomt dat die spiegels gaan inklappen zodra je bij je garagedeur in de buurt komt. In combinatie met die Homelink kan je dan aan komen rijden en meteen je garage in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• STIMPPYYY
Caelorum schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Ik dacht dat het er juist was voor situaties zoals dat je een garage in moet rijden. Dan wil je dus wel dat als je thuiskomt dat die spiegels gaan inklappen zodra je bij je garagedeur in de buurt komt. In combinatie met die Homelink kan je dan aan komen rijden en meteen je garage in.
Nice, ja precies. Dat is een goede use case. Hoewel een garage dan wel erg smal is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Henk123. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:45:
Tesla mist helemaal in de handleiding maar wellicht dat een goedkopere versie van de Dacathlon wel past, iemand ervaring?

Gaat er iemand serieus drie (kostbare) fietsen zo achterop een auto hangen? :X Ik zou echt de hele rit bang zijn dat ik alles zou verliezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teslalrp
  • Laatst online: 05:52
Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Gaat er iemand serieus drie (kostbare) fietsen zo achterop een auto hangen? :X Ik zou echt de hele rit bang zijn dat ik alles zou verliezen.
Of fietsen aan een kostbare auto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teslalrp
Ik merk de laatste tijd als ik de auto heb gewassen, dat de deuren en ramen behoorlijk rammelen wanneer ik over een klinkerweg rij. Wanneer het weer wat droger weer is, heb ik daar geen last meer van.
Heeft iemand hier ook last van?

Gelukkig is er geen vocht in de achterlichtunits. Ik zie dit wel bij veel M3's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oak3
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 04-07 18:24
Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Na wat speurwerk online lijkt het een issue te zijn met de stuurkolom. Komt wel vaker voor wat ik zo las. Heb maar een afspraak gemaakt bij de SeC in Duiven. Lekker rustig daar nu. Kan de 16de al terecht.
Heb je een linkje. Bij mij piept/kraakt het stuur rond de middenstand. Ik had hier afgelopen donderdag een afspraak voor staan, maar die heb ik helaas moet afzeggen ivm een ziek kind thuis.

Hoor graag hoe het bij jou opgelost wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-07 11:49
Caelorum schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Als ik bij de wasstraat aan kom rijden klappen ze in. ideaal! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-07 11:49
Henk123. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:45:

Ooit eens gehad op m'n vorige auto. Dat nooit meer....

Ik heb kortgeleden een trekhaak laten monteren (fietsendrager-only versie) kost wat, maar is het waard

• DannyDj
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 01-07 04:33
Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:54:
[...]

Volgens mij resumed hij alleen tot de deep sleep. Dus zeg de eerste 12-15m na uitstappen. Daarna disconnect hij USB en resumed hij niet meer. Beetje jammer idd. Maar is by design op dit moment. Er zijn wel wat verbeteringen geweest in het muziek gebeuren in de laatste maanden maar dit is nog niet opgelost. Wellicht dat altijd Sentry aan laten staan een workaround is. Maar dat wil je wellicht niet ivm extra drain.
Als "Sentry" de voorlopige oplossing is, graag.

• Henk123.
Als ik het internet een beetje afspeur zijn mensen raar genoeg nog het meest enthousiast over de goedkopere versies zoals die van de Decathlon. Dan wel zorgen dat alles goed vast zit, zowel fiets als auto extra beschermen met wat folie of oude kranten en vooral ook aan de snelheidslimiet houden. Dus in ons geval, ook al ligt het net in Duitsland, niet harder dan 110..

In dit geval zijn inderdaad zowel de auto als de fietsen duur..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jvandooren
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 10-06 13:44
Goedemiddag forumleden
Graag wil ik jullie mijn ervaring delen van de Tesla Model 3.

Bijna een half jaar rij ik in een Tesla model 3 en in het begin was het heel erg wennen, de stoelen vielen iets tegen vanwege de veringen en harde zitting. Mijn navigatie was ook niet helemaal in orde en had storingen en wat mankementen met locaties. Bij het laadpunt van de Tesla merkte ik dat de verbinding niet helemaal in orde was.
Deels was ik geschrokken en dacht "Dit kan toch niet?" Toen ik naar de garage ging bleek dat een simpele update van de navigatie het probleem had opgelost.
Toen ze keken naar de verbinding tussen de "stekker" en de ingang in de auto bleek dat die iets scheef zat waardoor er een klein probleem onstaat bij het opladen.
Dit was snel verholpen en heb naderhand geen spijt van mijn aankopen gehad, de garage zag ook dat de TPMS sensoren van mijn auto niet in orde waren en ze vertelde mij eigenlijk dat de sensoren moesten worden vervangen.
Wat ik raar vond was dat ik de auto nieuw heb gekocht en zoveel problemen ondervond. Toen ik ging kijken hoeveel deze sensoren waren in prijs zag ik dat ze een paar honderd euro kostten en uit het buitenland moesten worden besteld.
Toen ik zelf op onderzoek uit ging en via via bij Wielservice Nederland terecht kwam zag ik dat ze mijn sensoren hadden voor een veel goedkopere prijs, Heb toen aangegeven dat ik dezelfde sensoren vond ergens anders en tot mijn verbazing boden ze mij aan dus de sensoren via Wielservice Nederland te kopen en de installatie helemaal gratis was.

Over het algemeen ben ik gelukkig met de auto min de kleine dingetjes die er waren rijd de auto echt super en het geluid is heel erg stil. Ook al viel het in het begin tegen ik ben hartstikke blij dat ik een Tesla rij!

Hopelijk doormiddels van deze ervaring te delen kunt men een betere keuze maken voor haar of zijn auto.

Groetjes!
Jan van Dooren

• Teslalrp
[quote]Jvandooren schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:32:

Dit was snel verholpen en heb naderhand geen spijt van mijn aankopen gehad, de garage zag ook dat de TPMS sensoren van mijn auto niet in orde waren en ze vertelde mij eigenlijk dat de sensoren moesten worden vervangen.
Wat ik raar vond was dat ik de auto nieuw heb gekocht en zoveel problemen ondervond. Toen ik ging kijken hoeveel deze sensoren waren in prijs zag ik dat ze een paar honderd euro kostten en uit het buitenland moesten worden besteld.
Toen ik zelf op onderzoek uit ging en via via bij Wielservice Nederland terecht kwam zag ik dat ze mijn sensoren hadden voor een veel goedkopere prijs, Heb toen aangegeven dat ik dezelfde sensoren vond ergens anders en tot mijn verbazing boden ze mij aan dus de sensoren via Wielservice Nederland te kopen en de installatie helemaal gratis was.

Ik heb ze bij de winterwissel (nieuwe velgen en banden) voor 4 stuks € 200,- excl. BTW

• dcp1986
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 11-06 18:52
Goedemiddag forumleden.

Rijd nu 6 maanden model 3 en erg tevreden over de auto! Nu heb ik een discussie met Tesla over de wall connector bij mij thuis. Nadat er al een tijdje water uit het handvat komt werkt deze nu al een tijdje niet meer.

Na veel heen en weer gebel en een bezoek van mobile service is de conclusie nu dat het water de printplaat in de handle erodeert en deze daarom een storing veroorzaakt. (Lader laadt ca 2 minuten)

Tesla wil echter de lader alleen vervangen als ik deze binnen kan hangen omdat het schijnbaar een bekend probleem is. Heb helaas geen mogelijkheid de wall connector binnen te hangen.

Iemand dezelfde ervaring?

• Riiccka
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 05-07 12:34
.

[Voor 99% gewijzigd door Riiccka op 29-06-2020 09:33]

SR+ | Black | Black

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:58
dcp1986 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:47:
Goedemiddag forumleden.

Rijd nu 6 maanden model 3 en erg tevreden over de auto! Nu heb ik een discussie met Tesla over de wall connector bij mij thuis. Nadat er al een tijdje water uit het handvat komt werkt deze nu al een tijdje niet meer.

Na veel heen en weer gebel en een bezoek van mobile service is de conclusie nu dat het water de printplaat in de handle erodeert en deze daarom een storing veroorzaakt. (Lader laadt ca 2 minuten)

Tesla wil echter de lader alleen vervangen als ik deze binnen kan hangen omdat het schijnbaar een bekend probleem is. Heb helaas geen mogelijkheid de wall connector binnen te hangen.

Iemand dezelfde ervaring?
Afdakje over de lader knutselen?

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Inspired
@dcp1986 als er helemaal geen beschutting is dan is een IP44 rating wat laag. Aan de andere kant, volgens mij hangen er op menig parkeerplaats ook genoeg TWCs zonder enige bescherming.

Al lijkt er ook verschil te zitten in de gen’s? Sommige lijken IP44 te hebben en andere IP55.

Mijne hangt tegen de gevel aan (voor de carport) maar meer dan een paar druppels pakt hij niet. Dat zou met IP44 ook geen issue moeten zijn.

[Voor 41% gewijzigd door Inspired op 10-06-2020 19:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 04:46
revolution-nl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:52:

Het volgende moest aangepakt worden
- Overmatige condensvorming in een achterlicht
- Ramen aan de achterzijde kalibreren
- Nieuwe battery breathers

Van afspraak tot afronding van de werkzaamheden ging alles zoals het zou moeten, dus geen discussies of misverstanden. De achterlicht unit is ook direct vervangen, er is dus niet geprutst met gaatjes boren etc.
De 2.5 uur dat ik heb moeten wachten kon ik rustig werken aan een desk, een prima ervaring dus (y)

Volgens mij heb ik ook een altijd lieden gespot die hier rondzwerven, getroffen door het leed wat 4% bijtelling heet. Eén meneer ging helemaal uit zijn dak omdat de automatische ruitenwissers het niet goed deden bij 230kmh op de autobahn en zo waren er nog een paar azijnzeikers :').

Het bereik van de SR+ is met dit weer overigens helemaal top _O_
Moest echt een beetje hardop lachen. _O-

Ik heb eerder gezegd dat het azijngezeik in dit topic vooral kwam om mensen die puur voor de 4% bijtelling hebben gekocht en niet snappen hoe software-development gaat.

In de US zie je dat mensen over algemeen veel blijer zijn, ook omdat Tesla daar niet zo gigantisch swamped was als in de afgelopen maanden in NL, en ook omdat mensen daar echt het geld hebben neergeteld voor de beste bang for buck die er nu te krijgen is in auto-land. O+

Tesla PYD+ reservation

• -Splash-
Discipline schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:37:
[...]

Moest echt een beetje hardop lachen. _O-

Ik heb eerder gezegd dat het azijngezeik in dit topic vooral kwam om mensen die puur voor de 4% bijtelling hebben gekocht en niet snappen hoe software-development gaat.

In de US zie je dat mensen over algemeen veel blijer zijn, ook omdat Tesla daar niet zo gigantisch swamped was als in de afgelopen maanden in NL, en ook omdat mensen daar echt het geld hebben neergeteld voor de beste bang for buck die er nu te krijgen is in auto-land. O+
Ben ik blij dat ik in de 8 procent bestel! Oh nee, toch niet... Had liever dezelfde auto voor 4 procent gehad ;)

Ben het half met je eens. Qua software helemaal met je eens, qua exterieur denk ik dat de polestar 2 daar wel eens de kop op kan steken.

Overigens kan ook ik erg genieten van de verhalen, maar helaas zorgen die mensen ook voor een bepaald beeld dat bekend staat als de 'tesla rijder'. Dat is wel weer jammer.

Overigens lease ik de Tesla uit milieu en tech gadget oogpunt. Vind zelf een ice niet meer passen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Discipline
-Splash- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Ben ik blij dat ik in de 8 procent bestel! Oh nee, toch niet... Had liever dezelfde auto voor 4 procent gehad ;)

Ben het half met je eens. Qua software helemaal met je eens, qua exterieur denk ik dat de polestar 2 daar wel eens de kop op kan steken.

Overigens kan ook ik erg genieten van de verhalen, maar helaas zorgen die mensen ook voor een bepaald beeld dat bekend staat als de 'tesla rijder'. Dat is wel weer jammer.

Overigens lease ik de Tesla uit milieu en tech gadget oogpunt. Vind zelf een ice niet meer passen.
De Polestar 2 is een hele mooie auto, maar hij is nog steeds niet geleverd, dus vandaar dat de Model 3 nu de beste bang voor buck is.

Zelf vind ik 0-100 gewoon erg belangrijk net als de vegan leer en de multi-media. Daarnaast ingebouwde dashcam etc. is echt mijn ding.

FSD in de toekomst is ook heel erg interessant.

Nee, hoewel de Polestar 2 een hele goede auto wordt, is het wel echt een andere doelgroep als je het mij vraagt. Vergeet ook niet het gemak van de superchargers!

Tesla PYD+ reservation

• -Splash-
Discipline schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:57:
[...]

De Polestar 2 is een hele mooie auto, maar hij is nog steeds niet geleverd, dus vandaar dat de Model 3 nu de beste bang voor buck is.

Zelf vind ik 0-100 gewoon erg belangrijk net als de vegan leer en de multi-media. Daarnaast ingebouwde dashcam etc. is echt mijn ding.

FSD in de toekomst is ook heel erg interessant.

Nee, hoewel de Polestar 2 een hele goede auto wordt, is het wel echt een andere doelgroep als je het mij vraagt. Vergeet ook niet het gemak van de superchargers!
Ik denk dat het meevalt. De 0-100 wijkt niet veel af van de Model 3, heeft vegan interieur en krijgt in 2021 ook multimedia opties. Hoe dat uitpakt moeten we nog zien.

Qua superchargers heb je 100% gelijk, ze vallen buiten de Ionity boot en buiten de Tesla boot, dat is niet zo relaxed.

Al met al denk ik dat de Polestar 2 een alternatief is voor mensen die er waarde aan hechten niet een auto te rijden die ze vaker zien op straat. En minder geinteresseerd zijn in software en tech en meer aan auto.

[Voor 3% gewijzigd door -Splash- op 10-06-2020 20:25]

• STIMPPYYY
Inspired schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:25:
@dcp1986 als er helemaal geen beschutting is dan is een IP44 rating wat laag. Aan de andere kant, volgens mij hangen er op menig parkeerplaats ook genoeg TWCs zonder enige bescherming.

Al lijkt er ook verschil te zitten in de gen’s? Sommige lijken IP44 te hebben en andere IP55.

Mijne hangt tegen de gevel aan (voor de carport) maar meer dan een paar druppels pakt hij niet. Dat zou met IP44 ook geen issue moeten zijn.
Handleiding van Tesla geeft aan IP55. Hoeveel gens zijn er hier geleverd tbv m3?

• Discipline
-Splash- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat het meevalt. De 0-100 wijkt niet veel af van de Model 3, heeft vegan interieur en krijgt in 2021 ook multimedia opties. Hoe dat uitpakt moeten we nog zien.

Qua superchargers heb je 100% gelijk, ze vallen buiten de Ionity boot en buiten de Tesla boot, dat is niet zo relaxed.

Al met al denk ik dat de Polestar 2 een alternatief is voor mensen die er waarde aan hechten niet een auto te rijden die ze vaker zien op straat. En minder geinteresseerd zijn in software en tech en meer aan auto.
Polestar is 0-100 in 4,7 tegen de Performance Model 3 in 3,4 seconden. Dat is een wereld van verschil voor mij. :9

Maar absoluut, de Polestar is een andere doelgroep, maar ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Voor mij zou de Polestar 2 in ieder geval afvallen omdat hij zoveel mist qua multimedia en tech.

Tesla PYD+ reservation

• Inspired
STIMPPYYY schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:20:
[...]

Handleiding van Tesla geeft aan IP55. Hoeveel gens zijn er hier geleverd tbv m3?
NL handleiding heeft het over IP44. Beetje vreemd. Geen idee of het sinds een bepaalde versie veranderd is.

https://www.tesla.com/sit...ation-manual-nl-NL-v2.pdf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:40
Discipline schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:21:
[...]

Polestar is 0-100 in 4,7 tegen de Performance Model 3 in 3,4 seconden. Dat is een wereld van verschil voor mij. :9
3.2 zelfs volgens mij na de update met extra PK's. Hebben ze nooit op de website aangepast.

Maar voor mij is dat ook de reden om niet verder te kijken, gisteren in 1 rit 4x vooraan bij een stoplicht gestaan om daarna maximaal op het pedaal te trappen, blijft toch leuk :)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• Inspired
Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik ook wel even naar de P2 kijken. Denk dat de doelgroep in NL niet zoveel anders is. Tesla heeft zeker nog wel wat pluspunten maar als Polestar Volvo kwaliteit weet te leveren kan ik me voorstellen dat hij het goed gaat doen.

Waarbij de verkopen in 2021 wel eens stil kunnen gaan vallen bij ons. Met 12% tot 40k stappen er maar weinig mensen in ben ik bang. Jammer.

[Voor 21% gewijzigd door Inspired op 10-06-2020 22:36]

• -Splash-
Discipline schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:21:
[...]

Maar absoluut, de Polestar is een andere doelgroep, maar ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Voor mij zou de Polestar 2 in ieder geval afvallen omdat hij zoveel mist qua multimedia en tech.
Haha dat snap ik, maar qua prijs range komt hij meer overeen met de LR. Dus vergelijkte hem daarmee. :)
Ik vind het iig wel fijn dat er meer diversiteit komt met de auto's. Jammer dat Ford de boot gaat missen.

• STIMPPYYY
Inspired schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:24:
[...]

NL handleiding heeft het over IP44. Beetje vreemd. Geen idee of het sinds een bepaalde versie veranderd is.

https://www.tesla.com/sit...ation-manual-nl-NL-v2.pdf
Vreemd hoor. De EU handleiding heeft het over IP55. Wil wel weten hoe dat zit.

• wgdejong835
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:00
Inspired schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:29:
Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik ook wel even naar de P2 kijken. Denk dat de doelgroep in NL niet zoveel anders is. Tesla heeft zeker nog wel wat pluspunten maar als Polestar Volvo kwaliteit weet te leveren kan ik me voorstellen dat hij het goed gaat doen.

Waarbij de verkopen in 2021 wel eens stil kunnen gaan vallen bij ons. Met 12% tot 40k stappen er maar weinig mensen in ben ik bang. Jammer.
Je zal zien dat de P2 meer het publiek trekt wat nu bv in een Volvo V60 rijdt, zakelijke auto met een mooie zakelijke uitstraling. Die doelgroep heeft het er voor over om er maandelijks meer voor te betalen en is niet geïnteresseerd om als eerste bij een stoplicht weg te zijn.

M3LR AWD / MN Silver / Black / Levering: 10-01-20

• Jovanbff
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22:50
Discipline schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:37:
[...]

.. niet snappen hoe software-development gaat.

Tesla heeft dan ook een auto verkocht, geen software ;). En daar ligt hem denk ik de crux voor veel mensen

Helemaal eens dat het nu de betere is in NL (voor alle buck)

• Discipline
-Splash- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:43:
[...]

Haha dat snap ik, maar qua prijs range komt hij meer overeen met de LR. Dus vergelijkte hem daarmee. :)
Ik vind het iig wel fijn dat er meer diversiteit komt met de auto's. Jammer dat Ford de boot gaat missen.
Letterlijk....de boot gemist. >:)

Tesla PYD+ reservation

Pagina: 1 ... 82 ... 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True