Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.179.278 views

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01 10:31
Over 0-100 en Performance gesproken. Ik kreeg gister dit artikel getipt: https://electrek.co/2020/...grade-acceleration-boost/ over 3th party dealers die nu de software upgrades van Tesla unlocken d.m.v. een custom dongle.

Hierin staat over de oprichting van: https://ingenext.ca/products/boost-50 Een interessante aanbieding die flink onder de officiele prijs ligt. Ik heb nog geen idee wat Tesla hier van vind en aan gaat doen maar het is zeker iets dat ik ga volgen.

Oftewel je M3 LR AWD voor 1100,- naar 3,8 sec. + drift mode.

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025
Inspector schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:44:
Over 0-100 en Performance gesproken. Ik kreeg gister dit artikel getipt: https://electrek.co/2020/...grade-acceleration-boost/ over 3th party dealers die nu de software upgrades van Tesla unlocken d.m.v. een custom dongle.
Klopt dat trouwens dat Tesla 75kWh batterijen locken op 60kWh? Ik dacht namelijk dat bijvoorbeeld de SR+ daadwerkelijk een kleinere batterij had dan de LR.

• Inspector
mooste schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Klopt dat trouwens dat Tesla 75kWh batterijen locken op 60kWh? Ik dacht namelijk dat bijvoorbeeld de SR+ daadwerkelijk een kleinere batterij had dan de LR.
Daar lijkt het wel op. De LR AWD lijkt iig qua hardware en aandrijflijn exact hetzelfde te zijn als de Performance versie en volledig software matig gecapped. Er gaat wel het gerucht dat de Performance enkel de beste accupacks krijgt. Zie het als Intel met zijn celerons.

De SR+ heeft wel andere hardware en is niet naar een Performance te updaten via software.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:11
mooste schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Volgens mij haal je de S doorheen met de Model 3.

Vermoed dat Tesla wel gemakkelijk kan detecteren dat er of the record iets verandert is. Gewoon de auto's uit de vloot halen, zodat software updates alsook supercharging niet meer zou lukken. Verder zal je ook wel je garantie verliezen. Dus leuke aanbieding dan :+

• Inspector
bottom line schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Vermoed dat Tesla wel gemakkelijk kan detecteren dat er of the record iets verandert is. Gewoon de auto's uit de vloot halen, zodat software updates alsook supercharging niet meer zou lukken. Verder zal je ook wel je garantie verliezen. Dus leuke aanbieding dan :+
Dat is mogelijk alleen is dat nu nog enkel speculatie dus laten we niet op de feiten vooruit lopen. Ingenext claimt dat dit remote niet te zien is maar raad wel aan de dongle te ontkoppelen als je naar een service dealer gaat.

• Inspector

Zie blauw (gemodificeerde LR AWD naar unoficiall Performance upgrade) VS rood, standaard performance. Vanaf 11:20 voor de resultaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspector op 11-06-2020 09:03 ]

• mooste
bottom line schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Oh, ik dacht dat die dongle namelijk alleen voor de 3 geldt. Beetje raar dat ze dan ook iets van de S aanhalen zonder dat expliciet te benoemen.

Maar okay dan. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.
Inspector schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:44:

Hierin staat over de oprichting van: https://ingenext.ca/products/boost-50 Een interessante aanbieding die flink onder de officiele prijs ligt. Ik heb nog geen idee wat Tesla hier van vind en aan gaat doen maar het is zeker iets dat ik ga volgen.

Oftewel je M3 LR AWD voor 1100,- naar 3,8 sec. + drift mode.
Geinig. Al vraag ik me altijd af of dit waar is;
The Boost 50 module is undetectable remotely.
Claimen de chipboeren ook altijd bij chippen van traditionele blokken. Kan me voorstellen dat het wel te detecteren is via logs door Tesla. Maar zeker interessant en ik moet me tegen houden om dit niet gewoon te bestellen. :) Deels voor de Performance maar ook deels omdat ik het wel wil zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Inspector
Inspired schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Geinig. Al vraag ik me altijd af of dit waar is;

[...]

Claimen de chipboeren ook altijd bij chippen van traditionele blokken. Kan me voorstellen dat het wel te detecteren is via logs door Tesla. Maar zeker interessant en ik moet me tegen houden om dit niet gewoon te bestellen. :) Deels voor de Performance maar ook deels omdat ik het wel wil zien.
Helemaal eens. Ik heb ook veel vraagtekens en denk niet dat dit lang gaat duren maar moet me ondertussen ook enorm inhouden om dit niet te bestellen. Ik ga de kat uit de boom kijken maar wordt hier wel enthousiast van :)

• mooste

Chipboeren moeten de ECU herprogrammeren. Hier wordt er niet geherprogrammeerd. Maar ik denk wel dat ze dit kunnen detecteren. Die dongle stuurt zijn eigen dingen door natuurlijk.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]
The Boost 50 module is undetectable remotely.
Kan ik me niet voorstellen. Misschien de module an sich en wat hij in de software doet wel. Dat helpt alleen niet veel, sowieso kan Tesla indirect aan zaken als gevraagd vermogen, acceleratie en andere parameters die echt wel gelogged worden of gelogged kunnen worden zien dat de auto zich anders gedraagd dan voorheen.

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01 20:53
IceOnFire schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Kan ik me niet voorstellen. Misschien de module an sich en wat hij in de software doet wel. Dat helpt alleen niet veel, sowieso kan Tesla indirect aan zaken als gevraagd vermogen, acceleratie en andere parameters die echt wel gelogged worden of gelogged kunnen worden zien dat de auto zich anders gedraagd dan voorheen.
Misschien wel, want je verliest de mogelijkheid om de updates van Tesla nog te krijgen. Dus wellicht dat ze gewoon de hele communicatie uitschakelen.
Unlike their Boost 50, you will also lose the capability to receive software updates from Tesla, which is likely going to be a deal-breaker for most people.

[ Voor 4% gewijzigd door Djie op 11-06-2020 09:39 ]

Djie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Misschien wel, want je verliest de mogelijkheid om de updates van Tesla nog te krijgen. Dus wellicht dat ze gewoon de hele communicatie uitschakelen.

[...]
Bij de Ghost verlies je de updates. Bij de 50HP upgrade niet. Die eerste kun je hier toch niet krijgen.

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Inspector schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Helemaal eens. Ik heb ook veel vraagtekens en denk niet dat dit lang gaat duren maar moet me ondertussen ook enorm inhouden om dit niet te bestellen. Ik ga de kat uit de boom kijken maar wordt hier wel enthousiast van :)
ik denk persoonlijk dat het zeer onverstandig is om de software aan te laten passen. Garantie zal dan vervallen neem ik aan.....

• Inspector
Teslalrp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:21:
[...]

ik denk persoonlijk dat het zeer onverstandig is om de software aan te laten passen. Garantie zal dan vervallen neem ik aan.....
Voor zover ik uit het artikel en de website kan opmaken wordt de software niet direct "aangepast". De dongle geeft andere waarde door waardoor de al ingebouwde software ge-unlocked wordt. Hoe dan ook, verstandig is het denk ik ook niet maar dat maakt het voor niet minder aantrekkelijk voor mij :p

• Teslalrp
Voor zover ik uit het artikel en de website kan opmaken wordt de software niet direct "aangepast". De dongle geeft andere waarde door waardoor de al ingebouwde software ge-unlocked wordt. Hoe dan ook, verstandig is het denk ik ook niet maar dat maakt het voor niet minder aantrekkelijk voor mij :p
[/quote]

Tesla kan de data uit lezen en denk ik nauwlettend op toezien.....

• Inspector
Tesla kan de data uit lezen en denk ik nauwlettend op toezien.....
Dat denk ik ook ja, vandaar dat ik ook benieuwd ben naar Tesla's reactie, de statements van deze leverancier, de toekomstige aanpassingen etc.
Inspector schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Dat denk ik ook ja, vandaar dat ik ook benieuwd ben naar Tesla's reactie, de statements van deze leverancier, de toekomstige aanpassingen etc.
Mja, de reactie zal zijn geen garantie, geen updates, geen SuC. Standaard afschrikbeleid. Ik verwacht niet dat ze nu ineens alle auto's gaan monitoren. Je hebt mogelijk wel een issue als je met een defecte motor bij een SeC staat. Dan zullen ze wellicht de waarden gaan checken en opkijken van de extra PKs zonder dat je de upgrade hebt. Overigens moet je ook nog de juiste motor achter hebben voor deze "hack".

• Teslalrp
Inspector schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Ik rij een P, dus snelheid is ruim voldoende :)

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:15
Teslalrp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Ik rij een SR+, dat is al ruim voldoende

SR+ sept 2019 wit

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inspector schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Daar lijkt het wel op. De LR AWD lijkt iig qua hardware en aandrijflijn exact hetzelfde te zijn als de Performance versie en volledig software matig gecapped. Er gaat wel het gerucht dat de Performance enkel de beste accupacks krijgt. Zie het als Intel met zijn celerons.

De SR+ heeft wel andere hardware en is niet naar een Performance te updaten via software.
De Performance heeft langer geteste/ingedraaide motoren dan een LR/SR+ en zijn dus efficiënter en van een hogere kwaliteit. Het type motor is inderdaad hetzelfde als de LR en de aandrijflijn en accu ook. Naar mijn weten heeft een P dus ook geen beter accupack dan een LR, het betreft puur de betere motoren icm configuraties/opties in de software.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

BramT

Rule #1

Teslalrp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Een van de snelste productiewagens ooit... Toch wel mooi dat dat "ruim voldoende" is. ;)
En ik zou dat lijstje ook wel 's in performance/dollar willen zien.

Trouwens, zelfs de langzaamste M3 trekt vrijwel alles wat er in de praktijk op de weg zit de ontlasting voor de ogen.

Die knullen met opgevoerde en uitgebouwde GTI's die voor zo'n stoplicht staan te brullen met zo'n defecte uitlaat zijn helemaal prachtig. Als je daar rustig langs gaat staan zie je die kopjes gaan hangen en houdt het brullen ineens op. Stiekem wel een guilty pleasure.... >:) (En het wordt helemaal leuk als het z'n eerste wedstrijdje met een tesla wordt :9 )

Alleen nu nog even spotify fatsoenlijk implementeren graag... :X

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Taro schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:44:
[...]

De Performance heeft langer geteste/ingedraaide motoren dan een LR/SR+ en zijn dus efficiënter en van een hogere kwaliteit. Het type motor is inderdaad hetzelfde als de LR en de aandrijflijn en accu ook. Naar mijn weten heeft een P dus ook geen beter accupack dan een LR, het betreft puur de betere motoren icm configuraties/opties in de software.
Ik vraag me echt af of ze die motoren voor de P “extra” testen. Ik geloof dat niet zo. Het is wel zo dat er een bepaald type rear motor is die specifiek in de P zit, en in sommige LRs. Ik zie Tesla even niet uitvoerig motoren testen alvorens ze in de auto gaan. Een andere type rear motor zit alleen in de LR en kan de hogere vermogens niet aan. Maar goed, zeker weten doen we het niet. Al geeft de hack ook wel aan dat de juist LR ook gewoon P performance haalt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inspired schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:55:
[...]
Al geeft de hack ook wel aan dat de juist LR ook gewoon P performance haalt.
Ik heb 3,8 seconden zien staan, maar geen 3,2 of 3,4, er zit dus nog wel verschil in? Uiteraard vrij klein, maar niet exact hetzelfde.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Taro schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Ik heb 3,8 seconden zien staan, maar geen 3,2 of 3,4, er zit dus nog wel verschil in? Uiteraard vrij klein, maar niet exact hetzelfde.
Dat is de 50PK “hack”. De vol P hack gaat sneller. Volgens mij nog sneller dan een echte P al heb ik de YT niet echt goed bekeken.

De motoren hebben gewoon een bepaalde spec. Dat er hand picked in de P gaan lijkt me stug. Helemaal bij Tesla. Het juiste type moet het extra koppel/PKs gewoon aan kunnen. Net zoals de motoren de LR + upgrade aan kunnen.

Met stage 2 zou er 150PK bijkomen. Komt 0-60mph op 3.2 uit. Iets sneller dan de P. Je moet dus wel de juiste motor achterin een LR hebben. Maar dat type is volgens mij niks anders dan die in een P hangt. Dat geeft dit ook wel aan.

Niet dat ik verwacht dat veel dit gaan doen. :) Bij stage 2 sowieso geen updates van Tesla meer. Stage 1 is leuk maar dan kun je beter iets meer uitgeven voor de Tesla upgrade.

[ Voor 47% gewijzigd door Inspired op 11-06-2020 19:14 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Inspired schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:57:
[...]

Dat is de 50PK “hack”. De vol P hack gaat sneller. Volgens mij nog sneller dan een echte P al heb ik de YT niet echt goed bekeken.
Heb even snel gekeken, gaat idd sneller. Tesla zal wel een update uitbrengen om dit tegen te gaan OF het is voor de views en ze faken ergens iets.

Wel goed om op te merken, je ziet geen rode schijfremmen: Het is een P-/Ghost/Stealth Performance, met optioneel toegevoegde spoiler. Ik heb ook een P- (met trekhaak ;) ), maar toen ik de spoiler er door Tesla op liet zetten moesten ze wel een setting unlocken via ODB om o.a. 233->261 km/h te kunnen rijden. Via diezelfde optie kan je ook andere zaken unlocken. De juiste login is voldoende. Dus "hacked" vind ik altijd wat clickbaiterig overkomen.

Maar als het echt is: Leuk dat het kan!

Verwijderd

BramT schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:46:
[...]

Een van de snelste productiewagens ooit... Toch wel mooi dat dat "ruim voldoende" is. ;)
En ik zou dat lijstje ook wel 's in performance/dollar willen zien.

Trouwens, zelfs de langzaamste M3 trekt vrijwel alles wat er in de praktijk op de weg zit de ontlasting voor de ogen.

Die knullen met opgevoerde en uitgebouwde GTI's die voor zo'n stoplicht staan te brullen met zo'n defecte uitlaat zijn helemaal prachtig. Als je daar rustig langs gaat staan zie je die kopjes gaan hangen en houdt het brullen ineens op. Stiekem wel een guilty pleasure.... >:) (En het wordt helemaal leuk als het z'n eerste wedstrijdje met een tesla wordt :9 )

Alleen nu nog even spotify fatsoenlijk implementeren graag... :X
Zoals Doug de Muro (de populairste auto-reviewer op YT) zei toen de Model 3 P als beste auto van het jaar werd gekozen:

"Tesla has democratized performance".

Vroeger moest je voor 0-100 in -4 seconden meer dan 100k neerleggen. Straks, als Berlijn open is, nog een stuk minder dan nu!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Hallo!

Dilemma hier..
Volgende maand wordt FSD weer een stukje duurder. We hebben de auto zelf gekocht (zakelijk ZZP) en verwachten nog wel wat jaren met de Tesla te rijden.
Het blijft in een glazen bol kijken, maar heeft er iemand advies over het wel of niet aanschaffen van FSD voor het einde van de maand?

• IceOnFire
  • Niet online
Mkeespiet schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:02:
Hallo!

Dilemma hier..
Volgende maand wordt FSD weer een stukje duurder. We hebben de auto zelf gekocht (zakelijk ZZP) en verwachten nog wel wat jaren met de Tesla te rijden.
Het blijft in een glazen bol kijken, maar heeft er iemand advies over het wel of niet aanschaffen van FSD voor het einde van de maand?
Je stelt het alsof het een feit is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze in Europa op korte termijn die prijs verhogen. Grootste deel van de featureset hoeven we hier nog lang niet te verwachten.

Aan de andere kant, er lijkt wel een uitbreiding van de featureset aan te komen binnenkort; https://twitter.com/green.../1271237694509780992?s=19. Is wel afwachten nog of dat ook naar EU komt.

[ Voor 14% gewijzigd door IceOnFire op 12-06-2020 07:43 ]

• bottom line
Hallo!

Dilemma hier..
Als je toch FSD wilt aankopen, waarom wachten? Goedkoper gaat het niet worden hoor.

Maar ik verwacht nog geen prijsverhoging dan.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Was eigenlijk onder de indruk dat de algehele tedens was dat men FSD toch eigenlijk het geld niet waard vond (voor wat je er mee kan in Nederland)... is dat inmiddels veranderd?

Flickr

• mooste
DeFeCt schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:20:
Was eigenlijk onder de indruk dat de algehele tedens was dat men FSD toch eigenlijk het geld niet waard vond (voor wat je er mee kan in Nederland)... is dat inmiddels veranderd?
Nee, dat is niet veranderd. Volgens mij is Tesla bezig met het herbouwen van de FSD stack dus gaat nog wel een tijdje duren voordat er nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd.

En dan zit je ook nog met de EU regulering die FSD tegenwerkt.

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27
Hallo!

Dilemma hier..
Wil je FSD gebruiken of zie je het als een investering (b.v. bij verkoop)?
Hallo!

Dilemma hier..
Blijft wat gokwerk. Maar als het mijn eigen auto was had ik het denk ik wel gedaan. Ook al is het nu (imho) in Europa het geld nog niet waard. Als je de auto nog een jaar of 3/4 denkt te houden kan het best eens heel goed uitpakken voor de restwaarde. Als je veel op de weg zit is alleen het inhalen al een welkome extra.

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 14:12
msteggink schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat FSD Persoonsgebonden is en niet auto gebonden (ergo je draagt het niet over als je de auto verkoopt)? Stel je voor dat je FSD nu koopt voor EUR6400 en je rijdt je Model 3 in de prak over 5 jaar. Inmiddels is de prijs verhoogt naar (noem maar wat) EUR15000. Is niet helemaal lekker toch?

Ook verzekeringstechnisch is dat een leuk vraagstuk - mocht FSD onderdeel zijn van de auto - is de aanschafwaarde verzekerd (6400) of de waarde in het economisch verkeer op dat moment (in het hypothetische voorbeeld 15K)? Wordt nog leuk als Musk zijn voorspelling uitkomt dat FSD straks 100K waard is :9

• bottom line
DeFeCt schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:20:
Als je de auto hebt gekocht is het wel iets anders.
Je kan er zelf van genieten in de komende jaren (+ zelf de kosten inbrengen indien zakelijk) alsook verhoogt dat de restwaarde van je auto. Want de volgende koper moet FSD niet meer aankopen. En aangezien er genoeg op de markt gaan komen zonder FSD, gaat de vraag genoeg zijn naar jou M3 met FSD.

En als FSD toch stijgt in prijs, dan is dat enkel maar beter voor jou. Maar je moet wel regelmatig op de snelweg rijden, anders is dat nog steeds niet echt nuttig.

@MrBasta gaat niet gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 12-06-2020 08:52 ]

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-01 21:05

yec

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:57:
[...]

De Polestar 2 is een hele mooie auto, maar hij is nog steeds niet geleverd, dus vandaar dat de Model 3 nu de beste bang voor buck is.

Zelf vind ik 0-100 gewoon erg belangrijk net als de vegan leer en de multi-media. Daarnaast ingebouwde dashcam etc. is echt mijn ding.

FSD in de toekomst is ook heel erg interessant.

Nee, hoewel de Polestar 2 een hele goede auto wordt, is het wel echt een andere doelgroep als je het mij vraagt. Vergeet ook niet het gemak van de superchargers!
De Polestar 2 wordt ook maar beperkt geleverd. Volgens mij zelfs uitverkocht voor dit jaar. Geldt trouwens ook voor de overige BEV's. De meeste nieuwe elektrische auto's zijn uitverkocht voor 2020. Wel lijkt het erop dat er eindelijk wat keuze komt op de markt.
yec schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:58:
[...]

De Polestar 2 wordt ook maar beperkt geleverd. Volgens mij zelfs uitverkocht voor dit jaar. Geldt trouwens ook voor de overige BEV's. De meeste nieuwe elektrische auto's zijn uitverkocht voor 2020. Wel lijkt het erop dat er eindelijk wat keuze komt op de markt.
Met "dank" aan COVID is er wel weer wat ruimte. P2 zou dit jaar nog wel leverbaar zijn volgens het topic. Ook blijven er wellicht nog wel wat ID.3s staan. Verkopen zijn redelijk ingekakt.

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
msteggink schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Beide eigenlijk. Tenminste, het moet de investering wel waard zijn, zeker omdat het nu nog niet heel veel toevoegt..
Mkeespiet schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:26:
[...]

Beide eigenlijk. Tenminste, het moet de investering wel waard zijn, zeker omdat het nu nog niet heel veel toevoegt..
Wat kost je het netto dan zo op de eigen zaak? Als dat iets van 3k-4k is lijkt het me een prima investering. Al krijg je geen garantie hier natuurlijk. :)

• Teslalrp
[/quote]

Als ik af en toe kijk naar beschikbare voorraad op de Tesla site, zie je vaak aangeboden modellen met 'gratis" FSD. Het bedrag voor FSD nu uitgeven vind ik te hoog....
Teslalrp schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:32:
Als ik af en toe kijk naar beschikbare voorraad op de Tesla site, zie je vaak aangeboden modellen met 'gratis" FSD. Het bedrag voor FSD nu uitgeven vind ik te hoog....
Dat zijn dan gebruikte modellen denk ik met wat kms. Gratis FSD heb ik nog nooit gezien bij beschikbare (nieuwe) modellen.

• bottom line
Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Wat kost je het netto dan zo op de eigen zaak? Als dat iets van 3k-4k is lijkt het me een prima investering. Al krijg je geen garantie hier natuurlijk. :)
In België in een eenmanszaak:
FSD kost momenteel €6.700? Dus 5.537 excl. btw, betekent een €2.770 netto :) gespreid over de afschrijvingstermijn van de auto, dus een kleine €700 per jaar

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
bottom line schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:41:
[...]

In België in een eenmanszaak:
FSD kost momenteel €6.700? Dus 5.537 excl. btw, betekent een €2.770 netto :) gespreid over de afschrijvingstermijn van de auto, dus een kleine €700 per jaar
Het drukt ook je resultaat nog iets waardoor je minder winstbelasting zal hebben :) Iets minder dan €700,- dus maar dat is het wel ongeveer ja :) .

Goedkoper gaat het in ieder geval niet worden en je koopt het op de auto voor zijn gehele bestaan af. Als je er dus (nu en in de toekomst) gebruik van denkt te gaan maken en dit zo goedkoop mogelijk wilt doen dan moet je nu toeslaan zou ik zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 12-06-2020 09:53 ]

• yec

yec

Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Met "dank" aan COVID is er wel weer wat ruimte. P2 zou dit jaar nog wel leverbaar zijn volgens het topic. Ook blijven er wellicht nog wel wat ID.3s staan. Verkopen zijn redelijk ingekakt.
Ik hoop het. Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ben van plan om de Model 3 in te ruilen. Zou mooi zijn als ik een goede deal kan sluiten bij de dealer.
yec schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Ik hoop het. Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ben van plan om de Model 3 in te ruilen. Zou mooi zijn als ik een goede deal kan sluiten bij de dealer.
4%je? Dan vast wel. Waar ga je hem voor inruilen? En waarom?

• yec

yec

Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:05:
[...]

4%je? Dan vast wel. Waar ga je hem voor inruilen? En waarom?
Klopt 4%ter. Zit de lancering van de Skoda Enyaq in de gaten te houden , zou dit jaar nog gelanceerd moeten worden. Als dat te lang duurt wordt het de Polestar 2. Belangrijkste redenen in volgorde van prio zijn:
- Ruimte: had toch niet helemaal goed gerekend hoeveel er past in de Model 3.
- Stoelen: Ik heb 1-2 keer per maand een enkele rit van 1,5-2 uur en elke keer heb ik last van mijn rechter been en rug.
- Lane departure alerts die niet uit te zetten: Met mijn rijstijl krijg ik enorm veel false positives, verander namelijk heel langzaam van rijbaan. Mijn vriendin heeft er geen last van omdat die wat sneller van rijbaan wisselt.
- Scherm: Alles via het scherm vind ik toch niet heel fijn werken. Ik heb het liefst bepaalde info voor mijn neus. Vooral navigatie info bij lastige kruispunten en rotondes waar ik al mijn aandacht op de omgeving moet vestigen leidt het enorm af om de niet inzoomende navigatie instructies te begrijpen. Geen Carplay is ook een grote omissie, mis Waze enorm.

Vind persoonlijk ook de afwerking ondermaats voor de prijs die je betaalt. Veel panelen staan schots en scheef, de interieur bekleding raakt makkelijk beschadigd, en veel voelt goedkoop aan terwijl het waarschijnlijk niet zo is. Maar dat wist ik voordat ik over ging tot koop, dus dat is geen reden voor de ruil.

Voor de rest een top auto met ongekende rijplezier en heel veel geinige functionaliteiten. Als de stoelen je bevallen en je kan snel wennen aan het scherm zou ik hem zo aanraden.

• bottom line
yec schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Klopt 4%ter. Zit de lancering van de Skoda Enyaq in de gaten te houden , zou dit jaar nog gelanceerd moeten worden. Als dat te lang duurt wordt het de Polestar 2. Belangrijkste redenen in volgorde van prio zijn:
- Ruimte: had toch niet helemaal goed gerekend hoeveel er past in de Model 3.
- Stoelen: Ik heb 1-2 keer per maand een enkele rit van 1,5-2 uur en elke keer heb ik last van mijn rechter been en rug.
- Lane departure alerts die niet uit te zetten: Met mijn rijstijl krijg ik enorm veel false positives, verander namelijk heel langzaam van rijbaan. Mijn vriendin heeft er geen last van omdat die wat sneller van rijbaan wisselt.
- Scherm: Alles via het scherm vind ik toch niet heel fijn werken. Ik heb het liefst bepaalde info voor mijn neus. Vooral navigatie info bij lastige kruispunten en rotondes waar ik al mijn aandacht op de omgeving moet vestigen leidt het enorm af om de niet inzoomende navigatie instructies te begrijpen. Geen Carplay is ook een grote omissie, mis Waze enorm.

Vind persoonlijk ook de afwerking ondermaats voor de prijs die je betaalt. Veel panelen staan schots en scheef, de interieur bekleding raakt makkelijk beschadigd, en veel voelt goedkoop aan terwijl het waarschijnlijk niet zo is. Maar dat wist ik voordat ik over ging tot koop, dus dat is geen reden voor de ruil.

Voor de rest een top auto met ongekende rijplezier en heel veel geinige functionaliteiten. Als de stoelen je bevallen en je kan snel wennen aan het scherm zou ik hem zo aanraden.
Of bijhouden voor je vriendin en jij de Polestar? 8)
Skoda ga je dit jaar niet meer kunnen krijgen hoor. VAG kennende.
@yec Helder. Neem aan dat je keuze vast staat dus ingaan op je punten/over proberen te halen heeft geen zin.

De Skoda zal neem ik aan dit jaar niet meer komen. Ook niet echt mooi maar dat is persoonlijk. (Het uiteindelijke productie model is niks vergeleken bij het prototype.) P2 is nog wel te bestellen en te rijden in 2020. Maar dan zul je wel haast moeten maken. :) Is de P2 echt heel veel groter?

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 12-06-2020 15:12 ]

• yec

yec

bottom line schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Of bijhouden voor je vriendin en jij de Polestar? 8)
Skoda ga je dit jaar niet meer kunnen krijgen hoor. VAG kennende.
Hahaha, mooi leven... Zou ik eerder gaan voor een cabrio als tweede auto

• yec

yec

Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:09:
@yec Helder. Neem aan dat je keuze vast staat dus ingaan op je punten/over proberen te halen heeft geen zin.

De Skoda zal neem ik aan dit jaar niet meer komen. Ook niet echt mooi maar dat is persoonlijk. (Het uiteindelijke productie model is niks vergeleken bij het prototype.) P2 is nog wel te bestellen en te rijden in 2020. Maar dan zul je wel haast moeten maken. :) Is de P2 echt heel veel groter?
Nou, ik sta altijd open voor suggesties om mijn leven nu al wat fijner/makkelijker te maken. Al verwacht ik niet dat ik ineens 2,5 meter aan laadruimte krijg door de inzichten van anderen.

En verrek, de P2 is inderdaad ongeveer even groot. De hoogte scheelt maar 3 cm. Het is echter wel een hatchback waardoor je meer kwijt kan als de achterbank plat is.

Ik ben benieuwd naar het laatste ontwerp, de foto's/renders tot nu toe geven niet veel duidelijkheid aangezien journalisten laatst in Ierland zeiden dat het eindproduct meer op het concept leek dan de spyshots doen vermoeden. Maar in dit segment is het kiezen tussen wat het minst lelijkste is, geen van de auto's heeft de lijnen van een Aston Martin, de nieuwe Tesla Roadster of zelfs een 2 deurs A5 van de vorige generatie. Bijna bij alle auto's kloppen de proporties niet, omdat er heel veel ontwerp technische consessies gedaan ter bevordering van de efficientie.

Maar ja, dat is mijn 2 cents over auto ontwerpen...
@yec Nee, 2,5m gaan we er niet bijpraten. Heb je die ruimte zo vaak nodig dan? Aanhanger is geen optie?

Mbt de Skoda. De laatste plaatjes op de Skoda site lijken erg op; https://www.autowereld.co...zijn-we-daar-ook-blij-mee

Dus ik geloof even niet dat het model zo heel veel anders gaat zijn. Maar wel meer ruimte.

Mustang/P2/e-Tron Sportback vind ik allemaal niet lelijk. Maar opnieuw zul je daar niet de ruimte vinden die je zoekt. Dus inderdaad kwestie van concessies.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:53
Vandaag ten opzichte van vorige keer keurig geholpen in duiven.
Kwam nadat de auto 2 weken geleden een keer vol in de zon stond 2 zeer lelijke plekken tegen in de lak. Na 18.000km was ik bang dat ik de reactie zou krijgen dat ik pech had maar de 2 plekken waren er keurig uit gepoetst.
Uurtje laten toen ik kantoor uit liep zag ik nog een lelijke plek :( Was nog in de regio duiven dus op de bonnefooi teruggereden. Er was eigenlijk geen tijd voor maar de servicemedewerker pakte zelf even de poetstol en hoppa, derde vlek er ook uitgepoetst :)

heel stoer mn tagje weer ingeleverd. Komt hij ff later bij me, hij doet t niet :? Draadje gebroken. Toevallig had ik daarvoor het met hem nog over tijdelijke passen gehad, de discussie die hier laatst werd gevoerd. Hij vertelde dat de mensen de pas vergeten en dan niet 13 euro willen betalen een beetje overdreven reageren soms, en dat ben ik met hem eens. Ik hoefde geen pas te kopen :? Ik heb hem "gestart" met de app, en hoe ze hem buiten gekregen hebben, geen idee :P Nog wel de tip gegeven om in de uitnodiging sms te zetten "vergeet uw pas niet" maar volgens hem stond het er inmiddels al in, niet op gelet...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De Skoda Enyaq lijkt wel heel erg op een Dacia Logan of Chrysler Voyager. Nee, die zou ik mooi voorbij laten gaan als je looks belangrijk vindt.

• yec

yec

Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:50:
@yec Nee, 2,5m gaan we er niet bijpraten. Heb je die ruimte zo vaak nodig dan? Aanhanger is geen optie?

Mbt de Skoda. De laatste plaatjes op de Skoda site lijken erg op; https://www.autowereld.co...zijn-we-daar-ook-blij-mee

Dus ik geloof even niet dat het model zo heel veel anders gaat zijn. Maar wel meer ruimte.

Mustang/P2/e-Tron Sportback vind ik allemaal niet lelijk. Maar opnieuw zul je daar niet de ruimte vinden die je zoekt. Dus inderdaad kwestie van concessies.
Die had ik al gezien, dat zijn niet de meest recente beelden. Journalisten hebben hem al zonder camouflage gezien en geven aan dat de camouflage behoorlijk misleidend is. Dus ik wacht nog even af voordat mijn conclusies trek. Qua ruimte zal het in ieder geval wel snor zitten.
@ybos ik heb dinsdag een afspraak en in de e-mail en SMS staat nog steeds niks over het pasje.

• ybos
Inspired schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:13:
@ybos ik heb dinsdag een afspraak en in de e-mail en SMS staat nog steeds niks over het pasje.
Ff dan als tip aangeven. Ik weet niet of ze er wat mee doen, maar "we" kunnen het allicht proberen.
ybos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Ff dan als tip aangeven. Ik weet niet of ze er wat mee doen, maar "we" kunnen het allicht proberen.
Hoop dat ik er kom.. auto maakt echt steeds meer kabaal. :)

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-01 21:41
r0bb schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:09:
Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van een M3 LR RWD en geniet nog steeds. Echter vond ik al die tijd wél dat het windgeruis meer was dan dat ik kon accepteren van een auto uit deze prijscategorie.

Op TMC vond ik een topic die dit windgeruis besprak en ik wil jullie mijn resultaten niet onthouden. Voor degene die ook vinden dat het windgeruis best wat minder mag:
https://teslamotorsclub.c...oise.177619/#post-4294798

Ik heb beide opties uit dit topic toegepast en ben erg blij met het resultaat. Ik heb een reep van een grijze harde spons in het gat van de A-stijl gestopt en hiernaast de panel gap afgedicht met rubber wat wordt verkocht voor rondom het glazen dak. Resultaat is een veel stillere auto bij 130kmh.

Fijn weekend.

[Afbeelding]
In mijn vorige post beschreef ik mijn eerste poging om de windruis aan te pakken in de A-stijl. Ondanks mijn inspanning werd de ruis wel minder maar bleef het toch aanwezig. Op TMC stuitte ik op een andere post waarin iemand beschreef dat de wind via de zijspiegel de A-stijl binnenkwam.

Ik heb hetzelfde rubber als uit vorige post in mijn zijspiegel geplaatst en kan melden dat de windruis nu bij snelheden 120+ vrijwel verdwenen is. Auto-fold mirrors optie heb ik wel uit moeten zetten obv :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khsZH0Hmi3NhjijSr04vvG10dmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKaU9NQPOjdsNwinvGpgZC7q.jpg?f=fotoalbum_large

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-01 13:01
Hey Iedereen! Vol spanning wacht ik op mijn Model 3, die over twee weken al beschikbaar is! Ik ben er echt nog niet volledig uit of ik de ‘full self driving’ zou toevoegen of niet.

Ik ben heel techie, dus ik wil het graag ervaren :). Maar langs de andere kant zag ik dat de nieuwe update (stoppen bij borden/lichten) hier al niet werkt, dus in de toekomst gaat er vast veel meer niet werken hier. We blijven dus achter met een ietwat betere cruise Control?

Anyway, wat denken jullie? Is het het geld waard?

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 11:24
Kan je het geld missen ? Dan kan je de gokje wagen. Maar je kan een boel leuke dingen doen voor zo’n bedrag en als techie kan je teleurgesteld raken. Even verdiepen in de beperkingen en een keuze maken en daarna nooit terugkomen op je beslissing 😉

Verder denk ik dat je zonder FSD al genoeg te nerden hebt met een Model 3.

[ Voor 13% gewijzigd door kdeboois op 13-06-2020 09:51 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
r0bb schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:09:
[...]

In mijn vorige post beschreef ik mijn eerste poging om de windruis aan te pakken in de A-stijl. Ondanks mijn inspanning werd de ruis wel minder maar bleef het toch aanwezig. Op TMC stuitte ik op een andere post waarin iemand beschreef dat de wind via de zijspiegel de A-stijl binnenkwam.

Ik heb hetzelfde rubber als uit vorige post in mijn zijspiegel geplaatst en kan melden dat de windruis nu bij snelheden 120+ vrijwel verdwenen is. Auto-fold mirrors optie heb ik wel uit moeten zetten obv :)[Afbeelding]
Cool! Ik ben op andere fora ook druk aan het snuffelen naar optie’s om de windruis te verminderen. Heb je een linkje waar je de “ oplossing “ van de spiegel toevallig te lezen is?

Denk dat ik direct ga uitproberen, even rubber van dakraam weghalen, over 2 weken komt er een nieuw rubbersetje aan, om een en ander verder af te dichten.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06
Shattering schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:46:
Hey Iedereen! Vol spanning wacht ik op mijn Model 3, die over twee weken al beschikbaar is! Ik ben er echt nog niet volledig uit of ik de ‘full self driving’ zou toevoegen of niet.

Ik ben heel techie, dus ik wil het graag ervaren :). Maar langs de andere kant zag ik dat de nieuwe update (stoppen bij borden/lichten) hier al niet werkt, dus in de toekomst gaat er vast veel meer niet werken hier. We blijven dus achter met een ietwat betere cruise Control?

Stoppen bij borden gaat hier ook wel werken, dat is een kwestie van tijd. Er veranderd redelijk veel in de FSD software, de huidige staat is zeker niet zoals het zal blijven. Voor de rest: ik kan niet in je portomonee kijken, en voor een leaseauto zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd, ligt eraan hoeveel erbij komt per maand. Maar ik vind het leuk om mee te rijden, kijken wat hij al wel kan en wat niet. En op lange afstanden is het heerlijk.

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR-sIwROypg556glblW-TMBuoAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58itHAJ6ifpnwEPtGHoBHsmQ.jpg?f=fotoalbum_large Is iemand al opgevallen dat het "standaard" lijntje nu tegen de 200 Wh/km staat? Die stond bij mij altijd net onder de 140 Wh/km (SR+). Die 140 klopt aardig met de km-stand van 325 die ik altijd zie bij 90% laden, maar een kleine 200 Wh/km herken ik niet. Dat is zelfs hoger dan mijn winter gemiddelde.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• ybos

Als je hier lief vraagt zal je vast wel met iemand een stukje mee mogen rijden om eens te proberen. Ik heb het niet, anders was je van harte welkom :)

Of ff afspraak bij Tesla maken :?

Het lijkt me slim om dat als upgrade aan te bieden in de app. Dat je een proefperiode kan starten van 2 weken. Of zouden ze het dan juist minder verkopen omdat het vaak toch tegenvalt :?

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-01 21:41
Herbie0412 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Cool! Ik ben op andere fora ook druk aan het snuffelen naar optie’s om de windruis te verminderen. Heb je een linkje waar je de “ oplossing “ van de spiegel toevallig te lezen is?

Denk dat ik direct ga uitproberen, even rubber van dakraam weghalen, over 2 weken komt er een nieuw rubbersetje aan, om een en ander verder af te dichten.
https://teslamotorsclub.c...wind-noise.177619/page-16
en
https://teslamotorsclub.c...from-mirror.146715/page-2

Succes :)

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:02
Op sommige dagen gaat mijn autoalarm ongeveer elk kwartier / half uur af. Sentry mode staat uit. Ik kan de oorzaak niet vinden, een medewerker van Tesla zei misschien spullen die op de achterbank liggen. Heb de hele auto nu leeg gemaakt en het probleem is er nog af en toe. Iemand dit ook wel eens gehad?

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

BramT

Rule #1

eric_nl schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:27:
Is iemand al opgevallen dat het "standaard" lijntje nu tegen de 200 Wh/km staat?
Is bij mij nog als vanouds (20.12).

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Crim schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:46:
Op sommige dagen gaat mijn autoalarm ongeveer elk kwartier / half uur af. Sentry mode staat uit. Ik kan de oorzaak niet vinden, een medewerker van Tesla zei misschien spullen die op de achterbank liggen. Heb de hele auto nu leeg gemaakt en het probleem is er nog af en toe. Iemand dit ook wel eens gehad?
Vlieg in de auto? Daarom heb ik het ooit gehad. Verder nog niet meegemaakt...

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:31
yec schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:07:
[...]
Ik heb deze op “uit” gewoon volgens mij: heb hem in NL “rijstrook overschrijdingspreventie” staat op uit.
eric_nl schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:27:
[Afbeelding] Is iemand al opgevallen dat het "standaard" lijntje nu tegen de 200 Wh/km staat? Die stond bij mij altijd net onder de 140 Wh/km (SR+). Die 140 klopt aardig met de km-stand van 325 die ik altijd zie bij 90% laden, maar een kleine 200 Wh/km herken ik niet. Dat is zelfs hoger dan mijn winter gemiddelde.
Ah bij jou kun je iets met de y-as! Volgens mij bij mij nog wel rond de 150 Wh/km, wat absoluut onmogelijk is in een P (ook in de zomer). Even screenshotje van net genomen, warm buiten, geen stipjes, en dit soort verbruik terwijl mega stabiel gereden zoals je ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-aymx8pd-N_dCoqdnoapSYa_kY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/udvA36xFPxLBKS8TBL8NbMnY.jpg?f=user_large

Andere vraag, weet iemand of the AP/FSD dit soort spitsstroken aan kan? Heb het nooit durven proberen, dus zet hem daar nu ook uit, maar zou wat meer op AP willen rijden (al klapperde het rempedaal en remde hij KEIHARD onder een brug met schaduw vandaag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts7bugUora3l3_VNsVbUFf4f6jM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2SogY496iRfH45XqCIdkDB9.png?f=fotoalbum_large

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Nee, zo’n spitsstrook durft hij niet. Hij twijfelt, wiebelt even dan mag je het zelf over nemen.

Vandaag 200km gereden, voornamelijk rustig op 100km/u gesukkeld (kinderen sliepen achterin). Verbruik van 121Wh/km :o !
Op die manier kan ik gewoon 280km met 80% lading doen in de zomervakantie (y) , Italië gaan we wel halen :+ !

Na vandaag definitief de knoop doorgehakt om met de auto ipv het vliegtuig te gaan ;) .

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
Smobbo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Vlieg in de auto? Daarom heb ik het ooit gehad. Verder nog niet meegemaakt...
Ha! Vanmiddag ging het alarm opeens af (voor het eerst), maar had geen idee waarom... We waren in het bos geweest vandaag, zal wel een vliegbeest mee de auto ingekomen zijn. Niet meer afgegaan sindsdien, dus wellicht dat hij naar buiten is gevlogen toen ik 't portier open deed. 8)7

• ybos
JohanB schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:50:
[...]

Ik heb deze op “uit” gewoon volgens mij: heb hem in NL “rijstrook overschrijdingspreventie” staat op uit.

[...]

Ah bij jou kun je iets met de y-as! Volgens mij bij mij nog wel rond de 150 Wh/km, wat absoluut onmogelijk is in een P (ook in de zomer). Even screenshotje van net genomen, warm buiten, geen stipjes, en dit soort verbruik terwijl mega stabiel gereden zoals je ziet

[Afbeelding]

Andere vraag, weet iemand of the AP/FSD dit soort spitsstroken aan kan? Heb het nooit durven proberen, dus zet hem daar nu ook uit, maar zou wat meer op AP willen rijden (al klapperde het rempedaal en remde hij KEIHARD onder een brug met schaduw vandaag)

[Afbeelding]
Spitsstrook gaat niet goed. Bij een afrit stuurt hij hem bij mij de afrit op, en bij een oprit weet hij t niet.

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-12-2025

Er komt nog meer moois aan, nieuwe 3’s worden in de USA afgeleverd met USB - C en wireless charging pads. Geen idee vanaf welke VIN maar te lezen op oa Reddit.
Update: vanaf begin Juni en mogelijk VIN 730xxx
E46RC51 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Er komt nog meer moois aan, nieuwe 3’s worden in de USA afgeleverd met USB - C en wireless charging pads. Geen idee vanaf welke VIN maar te lezen op oa Reddit.
Update: vanaf begin Juni en mogelijk VIN 730xxx
Niet heel schokkend toch? Weet ook even niet of ik zo blij zou zijn van USB-C poorten. Alle poorten zijn dan USB-C denk ik? Ik heb liever de standaard type A poorten ivm alle kabels die ik nu nog gewoon op type A heb.

• bottom line
Inspired schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Niet heel schokkend toch? Weet ook even niet of ik zo blij zou zijn van USB-C poorten. Alle poorten zijn dan USB-C denk ik? Ik heb liever de standaard type A poorten ivm alle kabels die ik nu nog gewoon op type A heb.
Je krijgt nog 1 usb-a poort vooraan (voor je USB stick/SSD vermoed ik).
Achteraan en devandere vooraan is usb-c.
Moet je een hoop andere laadkabels kopen klopt, maar het bied wel mogelijkheid om sneller op te laden / meer stroom door te kunnen sturen naar de gebruikers

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:58
Weet iemand of er een hellingshoek signalering op het alarm zit?

Ging gister naar een kennis die zo'n hefbrug parkeerplaats heeft in de parkeergarage waar ik mocht parkeren. Zou het alarm af gaan als de eigenaar van de onderste parkeerplaats zich meldt en mijn M3 omhoog zet?

• E46RC51
Inspired schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:45:
[...]

[/quote]
Je bent ouder dan 45 en vooruitgang is niet meer je ding? Zonder gekheid, C is straks de standaard en straks wil je niet anders meer..
E46RC51 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:20:
Je bent ouder dan 45 en vooruitgang is niet meer je ding? Zonder gekheid, C is straks de standaard en straks wil je niet anders meer..
Nee. Ben 41. :) Maar ik zie de komende jaren nog niet echt de noodzaak nee. Heb ook een laptop met alleen USB-C. (Al twee jaar nu.) Volgens gebruik één voor de dock of lader. De andere drie doe ik niks mee terwijl alles wat ik wil gebruiken nog A is. Dus weer aan de gang met verloopjes of een hubje. Als de poorten meer stroom kunnen leveren is dat wel mooi meegenomen. Maar echt nut voor USB-C heb ik de komende tijd niet nee. Maar misschien dat het voor anderen wel heel belangrijk is. Die hebben dan geluk binnenkort. Al komt het wellicht ook omdat ik er maar 4 jaar in zit.

@RF1000 ja. Zit er op. Is wel uit te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 14-06-2020 11:36 ]

• pgemgoudswaard
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-01 15:50
Hi allen,

Even een vraag:Ik heb begrepen dat het de Leasemaatschappij (Leaseplan bij mij) een zogenaamd gebruikersaccount heeft gemaakt voor de berijder. Dit houdt dan in dat in het account onder wageninfo niets vermeld staat en in de app de upgrade mogelijkheid is verdwenen. Ben dan wel benieuwd hoe het gaat op het moment dat het jaar voor de premiumservice om is. Zelf kun je dit dan niet verlengen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
pgemgoudswaard schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:41:
Hi allen,

Even een vraag:Ik heb begrepen dat het de Leasemaatschappij (Leaseplan bij mij) een zogenaamd gebruikersaccount heeft gemaakt voor de berijder. Dit houdt dan in dat in het account onder wageninfo niets vermeld staat en in de app de upgrade mogelijkheid is verdwenen. Ben dan wel benieuwd hoe het gaat op het moment dat het jaar voor de premiumservice om is. Zelf kun je dit dan niet verlengen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Heb het idee dat ze daar wel iets voor maken. Ik heb sinds kort ook een beperkt account en mijn premium zou sinds deze maand afgelopen moeten zijn. Hij werkt nog en heb nog niet moeten/kunnen betalen. Ze vinden daar vast wel iets op. Ook omdat het voor Tesla wat extra marge is.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb het idee dat de auto sinds de laatste update een stuk zuiniger is bij parkeren. Vroeger verloor ik ongeveer 30 km range per 24 uur met sentry aan, na de update was dat ineens nog maar een paar km per nacht. Heb sentry al een keer uit en weer aangezet, maar hij blijft zijn lading behouden.

Jullie dezelfde ervaringen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

SeatRider schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:02:
Ik heb het idee dat de auto sinds de laatste update een stuk zuiniger is bij parkeren. Vroeger verloor ik ongeveer 30 km range per 24 uur met sentry aan, na de update was dat ineens nog maar een paar km per nacht. Heb sentry al een keer uit en weer aangezet, maar hij blijft zijn lading behouden.

Jullie dezelfde ervaringen?
Nog niet echt gekeken/opgevallen. Heb je het dan over 2020.20.12? Of de vorige? Zal eens kijken.

• ybos
Heeft er iemand ervaring met het betalen van superchargen in een SeC :?
Ik zit niet te wachten op allemaal losse afschrijvingen van een paar euro, dit is administratief een drama. Als ik 1 keer in de 3 maanden even bij een SeC langsrij en 75 euro afreken oid en dat op 1 factuur krijg is veel fijner.
Ik heb weleens gelezen dat de kosten van laden op de factuur stonden bij een servicebeurt, maar nog nooit of je ook gewoon langs kan rijden en even betalen?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ybos schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:35:
Heeft er iemand ervaring met het betalen van superchargen in een SeC :?
Ik zit niet te wachten op allemaal losse afschrijvingen van een paar euro, dit is administratief een drama. Als ik 1 keer in de 3 maanden even bij een SeC langsrij en 75 euro afreken oid en dat op 1 factuur krijg is veel fijner.
Ik heb weleens gelezen dat de kosten van laden op de factuur stonden bij een servicebeurt, maar nog nooit of je ook gewoon langs kan rijden en even betalen?
Taro in "Het grote Tesla topic - deel 3" ? :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Nog niet echt gekeken/opgevallen. Heb je het dan over 2020.20.12? Of de vorige? Zal eens kijken.
Ja 2020.20.12.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Teslalrp
[

Discussie verbruik al vaak gevoerd. Ik rij afgelopen weken met een gemiddelde van 150-160 Wh/km met een P
Teslalrp schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:05:

Discussie verbruik al vaak gevoerd. Ik rij afgelopen weken met een gemiddelde van 150-160 Wh/km met een P
150 is onmogelijk maar je rijdt het nu wel? :) Met ~100 km/h en 20-25 graden is 150 wel mogelijk denk ik. Zelfs met een P.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Inspired schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:15:
[...]

150 is onmogelijk maar je rijdt het nu wel? :) Met ~100 km/h en 20-25 graden is 150 wel mogelijk denk ik. Zelfs met een P.
Als je hetzelfde rijdt als een LR ga je toch geen (grote)verschillen zien. Alleen als je elke keer vol het pedaal indrukt wellicht....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Teslalrp
[...]

ja dat is het gemiddelde nu. Hou mij aan de max snelheid van 100 km. Niet te snel optrekken en veel regeneratief remmen helpt hier zeker bij

• IceOnFire
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Als je hetzelfde rijdt als een LR ga je toch geen (grote)verschillen zien. Alleen als je elke keer vol het pedaal indrukt wellicht....
De 20" velgen van de P maken sowieso wel redelijk sigfinicant verschil heb ik t idee. Die 150 is wel redelijk haalbaar nu af en toe, maar dan moet je idd niet boven de 100 km/u komen.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:31
[...]

Laten we deze niet opnieuw openen. Plaatje spreekt voor zich. Haalbaar is voor mij een gemiddelde.

[ Voor 73% gewijzigd door JohanB op 15-06-2020 10:14 ]

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:46
Ik zie geen service mogelijkheid meer via de app. Heb het via de site geprobeerd vorige week en nog steeds geen reactie gehad. Iemand enig idee hoe ik service kan plannen :P?

Model 3

ElonDusk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:54:
Ik zie geen service mogelijkheid meer via de app. Heb het via de site geprobeerd vorige week en nog steeds geen reactie gehad. Iemand enig idee hoe ik service kan plannen :P?
Zit je op WIFI met je telefoon?

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
[...]

Bjorn heeft net een upload gedaan. Hij rijdt zijn performance van vol naar leeg met ongeveer die criteria
YouTube: Tesla Model 3 degradation after 14 months and 60k km
Gaat om de degradatie te testen dus dat is voor sommige ook wel interessant :)
Resultaat was 132wh/km over 500km

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 15-06-2020 11:09 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• ElonDusk
Inspired schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Yes :X

Model 3

OK. :) Viel mij laatst namelijk op dat ik in de app op 4G de optie niet heb maar op WIFI wel. (Op iOS)

thewizard2006 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Bjorn heeft net een upload gedaan. Hij rijdt zijn performance van vol naar leeg met ongeveer die criteria
YouTube: Tesla Model 3 degradation after 14 months and 60k km
Gaat om de degradatie te testen dus dat is voor sommige ook wel interessant :)
Nice. Mis altijd een samenvatting aan het eind. Dus voor diegene die alleen het resultaat willen weten. 6% na 14 maanden en 60k. En volgens mij ook vrij veel snelladen.

• ElonDusk
Inspired schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:04:
[...]

OK. :) Viel mij laatst namelijk op dat ik in de app op 4G de optie niet heb maar op WIFI wel. (Op iOS)
Nou kreeg net weer service optie in de app. Maar het werkt tot en met tijdstip kiezen en daarna zegt ie: Error, try again later (failed creating appointment) |:(

Model 3

• E46RC51
Inspired schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Hier ook Service Plannen verdwenen uit de App
Pagina: 1 ... 83 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: