Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.164.070 views

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:47

hdu

Mijn Tesla Model 3 LR AWD minus aero wheel caps wintersport ervaring.

Voorbereiding:
Ook maar een aantal (gratis) tankpassen geregeld voor als het nodig mocht zijn.
Ook een aantal (gratis) Apps gedownload voor zelfde reden.
Eindbestemming in Tesla ingevoerd en gekeken naar wat "de Tesla" voorstelde waar te tanken en wat het voorspelde percentage was op de tussenstops. Op de heenreis ben ik daarvan afgeweken door eerder op te laden, dus zelf een SuC 'eerder' in de navagatie ingevoerd.

Heenreis:
Vrijdagavond 21:15 vertrokken (bijna 100%).
Onderweg 4x geladen bij SuC, altijd genoeg vrije plaatsen.
's Nachts oplaadtijd gebruikt om te slapen/dommelen.
's Nachts veel op de autopilot gereden, wat een rust en een gemak (de rest in de auto heeft nog niet eerder zo goed kunnen slapen onderweg)
Zaterdagmorgen in de file met Autopilot aan ging super, wat relaxt rijden is dat dan.
Aangekomen op vakantieadres met ruim 40%.

Verblijf:
Ik had met vakantieadres kunnen afspreken dat ik daar kon opladen. Via een gewoon stopcontact.
Veiligheidshalve had ik de laadlimiet op 13A gezet.
De eerste nacht tot circa 75% kunnen opladen. Half uur heen en terug naar piste, paar keer supermarkt etc. De volgende nachten elke keer tot 90% kunnen opladen en de laatste nacht tot 96%.
Super handig! Kosten waren 115kWh x 0.17 euro = afgerond 20 euro. Lekker goedkoop!

Terugreis:
Zaterdagmorgen om 5:00 vertrokken… nee, wij waren zeker niet de enige.
Besloten op de terugweg wel de navigatie en bij de aangegeven SuC bij te laden. Inmiddels gezien dat de ritvoorspelling (en bijstelling onderweg) erg goed het eindpercentage aangeeft. Nu 3x geladen bij SuC. En in principe was de 3de keer eigenlijk net niet nodig… maar ik wilde nog even blazen…
Ik was wel benieuwd hoe het zou gaan met en teruggaand en heengaand vakantieverkeer (Tesla’s).
’s Morgens vroeg al vrij snel in de file en door de bergen (Fernpas).
Eerste stop was na 4 uur en 300 km. Van 96% naar 24%. Gemiddeld 174 Wh/km. Het was zelfs onder de 170 totdat het voorverwarmen voor het opladen begon. Door de bergen vMax gereden (wat rijdt dat lekker en makkelijk) en in de file (op AP, rijdt helemaal super) en op autobahn waar het kon/mocht 130 gereden (veelal ook AP). Het was een paar graden boven nul gemiddeld.
Afbeeldingslocatie: https://hosting.photobucket.com/images/i/hdu_/0/300km-4uur-174Whkm.jpg
Verder de door navigatie aangegeven SuC gebruikt om op te laden. Handig trouwens dat je in de navigatie ook actueel kunt zien hoeveel laadstations bezet zijn.
Het was op de terugweg inderdaad drukker bij de SuC. Bij één van de SuC waren wij de eerste wachtende omdat alle laadstations bezet waren. Echter na 2 minuten kwam er een plek vrij. Kortom dat ging helemaal prima.
Na laatste SuC nog even een stukje losgegaan en twee opgefokte Volvo’s even zoek gereden… toch heerlijk dat enorme koppel. Vrouw melde: “Doe nu maar weer rustig… je hebt je lol weer gehad”.

Mijn beleving:
Een super auto, wat soepel, wat ontspannen rijdt dat!
Totale reistijd (ongeveer een uur langer dan eerder), wel een veel ontspannener reis.
Nu op de lange stukken: ACC (en Airco) uit. Blazer op 1. Temp op 17,5 (voor toch wat frisse lucht). Stoelverwarming van ‘vrouw’ op 1 of 2. Op de lange stukken is dat aangenaam en de ramen beslaan niet. Normaal heb ik ACC (en Airco) op automatisch, rijd ik meestal kortere stukken 30km best wel pittig en veel snelweg met vMax+, dan kom ik rond de 230 Wh/km uit.
Verder houd ik mij niet bezig met hoeveel km hij nu werkelijk aangeeft haalt of laadt. Ik kijk naar het percentage en weet zo met hoeveel % ik aankom of ik nog over heb. Heel relaxt. Net als de auto is/kan zijn. Met vorige auto’s hielt ik mij ook niet bezig met hoeveel precies etc. Alleen op echte langere afstanden wordt het meer interessant en zal ik eer met ACC uit e.d. rijden. Ik weet nu dat hij met instellingen zoals aangegeven op langere afstanden in de kou makkelijk 300 km haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 13:29
-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:36:
Vraag, is er een app die heel accuraat laadpaal bezetting kan aangeven?

Ik gebruik smoov en nextcharge maar die zeggen soms dat palen vrij zijn terwijl dat niet zo is.
Ik gebruik zelf eigenlijk gewoon https://www.oplaadpalen.nl/
Best compleet en up to date met de status... zelfs als favoriet opgeslagen in de auto, altijd handig als je ergens bent om te kijken of er een paal in de buurt is (laden wanneer je kan, niet wanneer je moet! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
hdu schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:22:
Voorbereiding:
Heb je tips? Ga van de zomer naar Oostenrijk en wil daarvoor ook nog een aantal passen/apps achter de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:36:
Vraag, is er een app die heel accuraat laadpaal bezetting kan aangeven?

Ik gebruik smoov en nextcharge maar die zeggen soms dat palen vrij zijn terwijl dat niet zo is.
Ik vind de NewMotion app wel goed werken. Nooit verkeerd gegaan bij mij betreft bezetting laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 08:26
bove027 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:28:
[...]

Ik gebruik zelf eigenlijk gewoon https://www.oplaadpalen.nl/
Best compleet en up to date met de status... zelfs als favoriet opgeslagen in de auto, altijd handig als je ergens bent om te kijken of er een paal in de buurt is (laden wanneer je kan, niet wanneer je moet! )
Deze is voor mij ook het meeste accuraat, al nog steeds niet 100%. Komt nog steeds voor dat op de site de paal vrij staat terwijl er geen plaats is. Jammer dat er geen app voor is, de website op je mobiel is toch een beetje aanklooien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Inspired zit nu te wachten bij de SeC in Duiven. Eigenlijk vanaf begin al een irritante tik aan de rechter voorkant vanaf 60/70km/h. Hebben wel wat meer last van hier in het topic. Afspraak om 8:45 en meteen even monteur mee. Hij wilde rijden maar kon het op de parkeerplaats al wel laten zien wat de oorzaak is. De bekleding van de wielkas kleppert bij bijpaalde snelheden een beetje tegen de carrosorie aan. Dus testrit niet nodig. Komt schuim tussen en dan moet het opgelost zijn. Nu even werken in de wachtruimte en dan zo weer weg. Tot nu toe top ervaring. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:51
Vanaf juli komt de subsidie regeling voor particulieren waarbij auto's tot € 45k een subsidie krijgen van € 4k.
Iemand die wellicht al meer informatie heeft of Tesla met een aangepast model gaat komen?

Van wat ik heb gelezen zijn de verkopen in NL aardig ingezakt na de nieuwe bijtellingsregeling. Daarbij lijkt het mij vrij eenvoudig om een aantal software functies na de aanschaf aan te bieden zodat men wel in aanmerking komt voor de subside

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r--ndy schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:03:
Vanaf juli komt de subsidie regeling voor particulieren waarbij auto's tot € 45k een subsidie krijgen van € 4k.
Iemand die wellicht al meer informatie heeft of Tesla met een aangepast model gaat komen?

Van wat ik heb gelezen zijn de verkopen in NL aardig ingezakt na de nieuwe bijtellingsregeling. Daarbij lijkt het mij vrij eenvoudig om een aantal software functies na de aanschaf aan te bieden zodat men wel in aanmerking komt voor de subside
Verkopen ingezakt? Alles wat onderweg is is volgens mij verkocht. Zolang Tesla de auto's ergens op de wereld kan verkopen gaan ze voor NL echt niet iets speciaals doen. Dus; het lijkt mij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Bijna iedereen wist dat bijtelling dit jaar 8% ging zijn en toch gingen de meeste pas rond sept hun bestelling plaatsen bij Tesla. Denk dat de meeste weer aan het eind van het jaar bestellen

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
hdu schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:22:
Mijn Tesla Model 3 LR AWD minus aero wheel caps wintersport ervaring.

Voorbereiding:
Eindbestemming in Tesla ingevoerd en gekeken naar wat "de Tesla" voorstelde waar te tanken en wat het voorspelde percentage was op de tussenstops. Op de heenreis ben ik daarvan afgeweken door eerder op te laden, dus zelf een SuC 'eerder' in de navagatie ingevoerd.

Heenreis:
Vrijdagavond 21:15 vertrokken (bijna 100%).
Onderweg 4x geladen bij SuC, altijd genoeg vrije plaatsen.
's Nachts oplaadtijd gebruikt om te slapen/dommelen.
's Nachts veel op de autopilot gereden, wat een rust en een gemak (de rest in de auto heeft nog niet eerder zo goed kunnen slapen onderweg)
Zaterdagmorgen in de file met Autopilot aan ging super, wat relaxt rijden is dat dan.
Aangekomen op vakantieadres met ruim 40%.

Verblijf:
Ik had met vakantieadres kunnen afspreken dat ik daar kon opladen. Via een gewoon stopcontact.
Veiligheidshalve had ik de laadlimiet op 13A gezet.
De eerste nacht tot circa 75% kunnen opladen. Half uur heen en terug naar piste, paar keer supermarkt etc. De volgende nachten elke keer tot 90% kunnen opladen en de laatste nacht tot 96%.
Super handig! Kosten waren 115kWh x 0.17 euro = afgerond 20 euro. Lekker goedkoop!

Terugreis:
Zaterdagmorgen om 5:00 vertrokken… nee, wij waren zeker niet de enige.
Besloten op de terugweg wel de navigatie en bij de aangegeven SuC bij te laden. Inmiddels gezien dat de ritvoorspelling (en bijstelling onderweg) erg goed het eindpercentage aangeeft. Nu 3x geladen bij SuC. En in principe was de 3de keer eigenlijk net niet nodig… maar ik wilde nog even blazen…
Ik was wel benieuwd hoe het zou gaan met en teruggaand en heengaand vakantieverkeer (Tesla’s).
’s Morgens vroeg al vrij snel in de file en door de bergen (Fernpas).
Eerste stop was na 4 uur en 300 km. Van 96% naar 24%. Gemiddeld 174 Wh/km. Het was zelfs onder de 170 totdat het voorverwarmen voor het opladen begon. Door de bergen vMax gereden (wat rijdt dat lekker en makkelijk) en in de file (op AP, rijdt helemaal super) en op autobahn waar het kon/mocht 130 gereden (veelal ook AP). Het was een paar graden boven nul gemiddeld.
[Afbeelding]
Verder de door navigatie aangegeven SuC gebruikt om op te laden. Handig trouwens dat je in de navigatie ook actueel kunt zien hoeveel laadstations bezet zijn.
Het was op de terugweg inderdaad drukker bij de SuC. Bij één van de SuC waren wij de eerste wachtende omdat alle laadstations bezet waren. Echter na 2 minuten kwam er een plek vrij. Kortom dat ging helemaal prima.
Na laatste SuC nog even een stukje losgegaan en twee opgefokte Volvo’s even zoek gereden… toch heerlijk dat enorme koppel. Vrouw melde: “Doe nu maar weer rustig… je hebt je lol weer gehad”.

Mijn beleving:
Een super auto, wat soepel, wat ontspannen rijdt dat!
Totale reistijd (ongeveer een uur langer dan eerder), wel een veel ontspannener reis.
Nu op de lange stukken: ACC (en Airco) uit. Blazer op 1. Temp op 17,5 (voor toch wat frisse lucht). Stoelverwarming van ‘vrouw’ op 1 of 2. Op de lange stukken is dat aangenaam en de ramen beslaan niet. Normaal heb ik ACC (en Airco) op automatisch, rijd ik meestal kortere stukken 30km best wel pittig en veel snelweg met vMax+, dan kom ik rond de 230 Wh/km uit.
Verder houd ik mij niet bezig met hoeveel km hij nu werkelijk aangeeft haalt of laadt. Ik kijk naar het percentage en weet zo met hoeveel % ik aankom of ik nog over heb. Heel relaxt. Net als de auto is/kan zijn. Met vorige auto’s hielt ik mij ook niet bezig met hoeveel precies etc. Alleen op echte langere afstanden wordt het meer interessant en zal ik eer met ACC uit e.d. rijden. Ik weet nu dat hij met instellingen zoals aangegeven op langere afstanden in de kou makkelijk 300 km haalt.
Voor mij komt vannacht de eerste lange trip aan naar Oostenrijk, maar zit met nog een vraagje:
Bij de SuC laad je in principe tot 80% om naar de volgende Charger te kunnen rijden of geeft het systeem aan dat bijv. 60% al genoeg is (a la A Better Route Planner)? Of bepaal je het helemaal zelf (uitgebreid lunchen en tot 100% gaan :P )

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BigBreda schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:06:
[...]

Voor mij komt vannacht de eerste lange trip aan naar Oostenrijk, maar zit met nog een vraagje:
Bij de SuC laad je in principe tot 80% om naar de volgende Charger te kunnen rijden of geeft het systeem aan dat bijv. 60% al genoeg is (a la A Better Route Planner)? Of bepaal je het helemaal zelf (uitgebreid lunchen en tot 100% gaan :P )
Navi stelt het percentage voor ja. Maar als je langer staat, sta je langer. Zou persoonlijk altijd even via ABRP kijken. Kun je ook kijken waar je eventueel wat wilt eten. En of dat daar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Inspired schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Navi stelt het percentage voor ja. Maar als je langer staat, sta je langer. Zou persoonlijk altijd even via ABRP kijken. Kun je ook kijken waar je eventueel wat wilt eten. En of dat daar kan.
Dat van uitgebreid lunchen was maar een fictief voorbeeld, we zijn nog van de oude stempel, broodjes en koffie mee en gaan met die banaan.
Zal wel een leermomentje zijn onderweg 8)7 8)7 8)7

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:39

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[...]

Het systeem geeft aan hoeveel je nodig hebt om tot je volgende punt te komen. + marge.
Maar het is aan jou hoelang je daadwerkelijk blijft laden. Bij drukke palen wordt de accu vaak op 80% gezet om mensen spoedig weer op pad te sturen en plaats vrij te maken voor andere mensen. het laden gaat namelijk tamelijk traag boven de 80%.

Mijn strategie is meestal:
kijken hoeveel ik nodig heb,
Vervolgens laden op 100% zetten.
Dan eten / wc / netflix of wat dan ook van toepassing is.
Ondertussen in de gaten houden of ik al weg kan. Eventueel nog de activiteit afmaken. want een iets vollere accu krijgen terwijl je de tijd toch nuttig besteed is natuurlijk niet weg.
Eventueel rekening houdend met volle laadpalen om andere rijders niet in de weg te zitten.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BigBreda schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:11:
[...]

Dat van uitgebreid lunchen was maar een fictief voorbeeld, we zijn nog van de oude stempel, broodjes en koffie mee en gaan met die banaan.
Ook prima. Niks mis mee. :) Kun je ook lekker snel weer door. Ik zet persoonlijk ABRP altijd ff open met de laadpunten en percentages. Dan gewoon ff op voorhand alle tussenstops naar de navigatie schieten zodat je zelf van de ene naar de andere kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
BigBreda schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:11:
[...]

Als je bij een supercharger in Duitsland bent en je hebt tijd om wat meer te laden (en geen wachtende Tesla's) altijd doen want dan kan je wat harder dan 130km/u. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ElonDusk op 28-02-2020 09:17 ]

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09
r--ndy schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:03:
dat is wat je leest in de media 😉 als je kijkt op de site dan zie je nu bestellen is in mei rijden. Wat inhoud dat alles wat nu op de boot staat dus al verkocht is. Dit patroon is er eigenlijk elk kwartaal, de eerste maand in het nieuwe kwartaal wordt er nauwelijks uitgeleverd, de laatste maand van het kwartaal is het gekkenhuis... was in september het geval en in december, ben dus erg benieuwd wat er in maart gaat gebeuren.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

ElonDusk schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:15:
[...]

Als bij een supercharger in Duitsland bent en je hebt tijd om wat meer te laden altijd doen want dan kan je wat harder dan 130km/u. ;)
Dat niet alleen, Tesla probeert natuurlijk jou zo kort mogelijk bij een laadpaal te laten staan. Het kan best zijn dat als je langer blijft staan, je opeens een laadpaal verder kan pakken als je wel 130 blijft rijden ;).

Maar eigenlijk blijf ik altijd langer staan omdat ik daarna lekker 160 - 200 - 230 kan rijden ipv 130.
Je laad immers altijd sneller met een lege accu, dus richting de laadpaal gaat de snelheid dusdanig omhoog dat ik met zo'n 1 tot 5% lading aankom bij de laadpaal,

190km/u is de optimale snelheid om ergens te komen met een Tesla Model3, Pas bij een hogere snelheid dan dit, ga je de extra laadtijd niet meer inhalen met de extra snelheid die je had gereden.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smuggler schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:21:
[...]

Dat niet alleen, Tesla probeert natuurlijk jou zo kort mogelijk bij een laadpaal te laten staan. Het kan best zijn dat als je langer blijft staan, je opeens een laadpaal verder kan pakken als je wel 130 blijft rijden ;).

Maar eigenlijk blijf ik altijd langer staan omdat ik daarna lekker 160 - 200 - 230 kan rijden ipv 130.
Je laad immers altijd sneller met een lege accu, dus richting de laadpaal gaat de snelheid dusdanig omhoog dat ik met zo'n 1 tot 5% lading aankom bij de laadpaal,

190km/u is de optimale snelheid om ergens te komen met een Tesla Model3, Pas bij een hogere snelheid dan dit, ga je de extra laadtijd niet meer inhalen met de extra snelheid die je had gereden.
Volgens mij rond de 150 en dan laden tot 60/70%. Maar dan wel alleen als je overal met 100% snelheid kunt laden. Op drukkere dagen is dat maar zeer de vraag. Bron; YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 28-02-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Inspired schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Volgens mij rond de 150 en dan laden tot 60/70%. Maar dan wel alleen als je overal met 100% snelheid kunt laden. Op drukkere dagen is dat maar zeer de vraag. Bron; YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance
dan zie ik in je bron dit:

YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance

naar welk stuk verwijs jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn summary. In de praktijk ga je met 190 nooit sneller zijn. Als je overal een vrije Ionity paal of v3 SuC hebt wellicht. Daarbij, voor het kleine verschil kost je het 40% meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Inspired schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:33:
[...]

Zijn summary. In de praktijk ga je met 190 nooit sneller zijn. Als je overal een vrije Ionity paal of v3 SuC hebt wellicht. Daarbij, voor het kleine verschil kost je het 40% meer energie.
met v2 kan je ook 145kw laden, dus als de accu goed leeg is dan heb je alnog die winst te pakken.
Ben het wel met je eens dat het veel meer energie kost tenopzichte van de tijd die je ermee wint.
maar ach, die 10 euro brandstofkosten zijn niets vergelijken met wat ik maandelijks moet neertellen voor de auto :'( . en mijn gratis supercharger km's vervallen nu eerder op datum dan op verbruik. dus eigenlijk heeft het mij nog niets gekost :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
De SuC zijn nu ook open voor Kia? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9MXmBfQB/x2mpri1j.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkF03xCw/mp08cduxv0np.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Novadecasa op 28-02-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:55:
@Inspired zit nu te wachten bij de SeC in Duiven. Eigenlijk vanaf begin al een irritante tik aan de rechter voorkant vanaf 60/70km/h. Hebben wel wat meer last van hier in het topic. Afspraak om 8:45 en meteen even monteur mee. Hij wilde rijden maar kon het op de parkeerplaats al wel laten zien wat de oorzaak is. De bekleding van de wielkas kleppert bij bijpaalde snelheden een beetje tegen de carrosorie aan. Dus testrit niet nodig. Komt schuim tussen en dan moet het opgelost zijn. Nu even werken in de wachtruimte en dan zo weer weg. Tot nu toe top ervaring. :)
Heb je foto's gemaakt voor ons? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:31
Wellicht eerst leren hoe je foto’s online moet zetten voor je die arme Kia rijder belachelijk maakt 😎

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Haha, in de categorie 'lekker op de hoogte'...
Hij heeft ook de auto nog gekeerd zo te zien? Wanneer had hij door dat er niets ging gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smuggler schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:43:
[...]

met v2 kan je ook 145kw laden, dus als de accu goed leeg is dan heb je alnog die winst te pakken.
Ben het wel met je eens dat het veel meer energie kost tenopzichte van de tijd die je ermee wint.
maar ach, die 10 euro brandstofkosten zijn niets vergelijken met wat ik maandelijks moet neertellen voor de auto :'( . en mijn gratis supercharger km's vervallen nu eerder op datum dan op verbruik. dus eigenlijk heeft het mij nog niets gekost :9~
Als je een stall alleen hebt wel ja. Maar dit is geen zekerheid meer tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:34
Andere optie:

Een beetje tweaker met een Kia, rijd naar een SUC om te onderzoeken of hij het systeem kan "kraken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
kdeboois schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:02:
[...]

Wellicht eerst leren hoe je foto’s online moet zetten voor je die arme Kia rijder belachelijk maakt 😎
Dat ligt niet aan mij maar aan Tweakers. Via m'n mobiel geplaatst en keurig netjes rechtop, via desktop versie ineens gedraaid zichtbaar. :(

Speciaal voor jou nog maar even aangepast zodat je niet naar de fysio hoeft morgen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Novadecasa op 28-02-2020 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:53:
[...]

Heb je foto's gemaakt voor ons? :*)
Nee, geen foto's. :) Maar goede ervaring. Geen horror verhaal qua service deze keer. Ze gingen meteen met de auto bezig (had een afsrpaak) en met een klein uurtje kon ik weer weg. Gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Tomas_ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:34:
[...]
Andere optie:

Een beetje tweaker met een Kia, rijd naar een SUC om te onderzoeken of hij het systeem kan "kraken"
Als de Kia batterijen en BMS zou hebben van een gecrashte total loss Model S - en die Model S nog niet uit het systeem van Tesla is gehaald - dan zou het kunnen werken - gratis zelfs! Extreem onwaarschijnlijk, zeker, maar in theorie kan het. In verleden hebben zo geelektrificeerde old-timers bij SuC's geladen. Ik heb begrepen dat tegenwoordig total loss verklaarde Model S-en veel sneller (direct?) uit de Tesla SuC-administratie worden gehaald en het dus niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44
[...]
Als je je eindbestemming invoert, dan krijg je via je telefoon een pushnotificatie als er genoeg in de accu zit (+10% marge) om je eindbestemming of de volgende supercharger te halen. Ook als ik zelf een andere supercharger invoer, zet ik altijd weer de eindbestemming in de navigatie, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-06-2022
Aalard99 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:58:
[...]

Misschien zie ik het fout, maar waarom uitgesteld laden aan een publieke laadpaal? Houd je dan niet onnodig een publieke laadpaal bezet? Ik laad mijn auto ook publiek maar zodra die vol is haal ik hem weg....
Omdat ik s nachts niet mijn wekker zet om de auto van de paal te halen als die vol is. Jij wel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Paullinden schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:46:
[...]

Omdat ik s nachts niet mijn wekker zet om de auto van de paal te halen als die vol is. Jij wel?
Dus laat je hem eerst uren aan de paal hangen zonder te laden? Ik vind dat vreemde logica; ik vind dat je een openbare laadpaal moet gebruiken waar hij voor is: laden. En als hij vol is op een acceptabel tijdstip, haal ik hem weer weg. Op die manier kan iemand die 's-avonds laat thuiskomt ook laden.

Ik ben een grote voorstander van een boetetarief zoals Tesla heeft. Vol=wegwezen tussen 7 en 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
mrwolf schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:09:
[...]

Dus laat je hem eerst uren aan de paal hangen zonder te laden? Ik vind dat vreemde logica; ik vind dat je een openbare laadpaal moet gebruiken waar hij voor is: laden. En als hij vol is op een acceptabel tijdstip, haal ik hem weer weg. Op die manier kan iemand die 's-avonds laat thuiskomt ook laden.

Ik ben een grote voorstander van een boetetarief zoals Tesla heeft. Vol=wegwezen tussen 7 en 22.
Als ik mijn auto om 7 uur aan de laadpaal zet. Is hij pas na 12e vol. Sorry maar dan haal ik hem er niet meer af. Dus stel ik uitgesteld opladen in zondag ik geen stroom pak in de piek. Daarbij komt dat er 4 oplaadpunten zijn waarvan ik ze nog nooit allemaal bezet heb gezien. Reageer toch allemaal niet gelijk zo panisch zonder de situatie te kennen. Een fatsoenlijke opmerking op mijn eigenlijke vraag heb ik namelijk nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Paullinden schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:20:
[...]

Als ik mijn auto om 7 uur aan de laadpaal zet. Is hij pas na 12e vol. Sorry maar dan haal ik hem er niet meer af. Dus stel ik uitgesteld opladen in zondag ik geen stroom pak in de piek. Daarbij komt dat er 4 oplaadpunten zijn waarvan ik ze nog nooit allemaal bezet heb gezien. Reageer toch allemaal niet gelijk zo panisch zonder de situatie te kennen. Een fatsoenlijke opmerking op mijn eigenlijke vraag heb ik namelijk nog niet.
Dat panische maak je er zelf van hoor :?
En als je verwacht dat wij zonder informatie jouw situatie moeten kennen, moet je ook een compleet beeld schetsen.

Het gaat mij om een stukje etiquette; je zult mij niet horen als je auto pas om middernacht vol is dat je hem van de paal moet halen hoor. Dat is ook precies wat ik voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
mrwolf schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Dat panische maak je er zelf van hoor :?
En als je verwacht dat wij zonder informatie jouw situatie moeten kennen, moet je ook een compleet beeld schetsen.

Het gaat mij om een stukje etiquette; je zult mij niet horen als je auto pas om middernacht vol is dat je hem van de paal moet halen hoor. Dat is ook precies wat ik voorstel.
Wil je normaal reageren aub? Als je geen volledig beeld schetst stelt men vragen. Dan moet je er niet van opkijken dat er vraagtekens worden geplaatst.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 29-02-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 14:24
Vandaag een schade aan de voorbumper van mijn model 3 gemeld. De LM geeft aan dat waarschijnlijk de hele bumper eraf moet. Het leek mij op het eerste gezicht een schade die makkelijk door spotrepair hersteld zou kunnen worden maar zij dachten van niet Het gaat dus een stuk duurder uitvallen dan verawcht. Aangezien ik een eigen risico heb van €500,- heb leek het mij verstandig om 2 andere kleine deukjes (zonder lakschade) ook gelijk maar mee te nemen aangezien ik die €500,- toch al kwijt ben aan eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:34
Sunri5e schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:00:
Vandaag een schade aan de voorbumper van mijn model 3 gemeld. De LM geeft aan dat waarschijnlijk de hele bumper eraf moet. Het leek mij op het eerste gezicht een schade die makkelijk door spotrepair hersteld zou kunnen worden maar zij dachten van niet Het gaat dus een stuk duurder uitvallen dan verawcht. Aangezien ik een eigen risico heb van €500,- heb leek het mij verstandig om 2 andere kleine deukjes (zonder lakschade) ook gelijk maar mee te nemen aangezien ik die €500,- toch al kwijt ben aan eigen risico.
Wanneer je schade hebt tijdens het werk dan mag je bedrijf geen eigen risico rekenen.
Maak je de schade in je prive tijd, dan wel.

Ik ken jou constructie verde niet, maar wellicht even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
Sunri5e schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:00:
Let even op, het kan zijn dat de LM/verzekering andere deuken als losse schade's/incidenten ziet (wat het dus ook zijn als ik het goed begrijp).
En bij autoverzekeringen is het doorgaans zo dat het eigen risico per schade geval is.
https://www.independer.nl.../schade/eigen-risico.aspx

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Tomas_ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:09:
[...]

Wanneer je schade hebt tijdens het werk dan mag je bedrijf geen eigen risico rekenen.
Maak je de schade in je prive tijd, dan wel.

Ik ken jou constructie verde niet, maar wellicht even naar kijken.
Ik weet niet wanneer het is gebeurd want er is waarschijnlijk iemand tegenaan gereden toen mijn auto geparkeerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Sunri5e schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:19:
[...]

Ik weet niet wanneer het is gebeurd want er is waarschijnlijk iemand tegenaan gereden toen mijn auto geparkeerd stond.
En was dat onder werktijd?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Smobbo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:23:
[...]

En was dat onder werktijd?...
Geen idee want ik zag het pas toen ik toevallig een keer thuis vanaf de andere kant (bijrijders kant) naar mijn auto toe liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 08:26
Paullinden schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:46:
[...]

Nee, waar beweer ik dat? Mijn vraag is waarom je uitgestelde tijd gebruikt om te laden? Als je bv om 17:00 je auto aan een laadpaal zet kan hij om 20:00 vol zijn ( even vanuit gaan dat hij niet helemaal leeg was ). Je geeft ook aan dat je iedere ochtend dit doet, daaruit merk ik op dat je elke dag je auto aan een publieke laadpaal zet.

Misschien dat je een hele goede reden hebt om dit te doen, daar was ik benieuwd naar. Das alles :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paullinden
Klopt. Elke avond als ik thuis kom rond een uur of 7. En binnen 4 uur is die niet vol. Hij laadt namelijk iets van 30km per uur. Dus staat hij er inderdaad de hele nacht. Gelukkig zijn er altijd nog 2 plaatsen vrij en is hij s morgens meestal vol en warm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Sunri5e schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Geen idee want ik zag het pas toen ik toevallig een keer thuis vanaf de andere kant (bijrijders kant) naar mijn auto toe liep.
Als je auto geparkeerd stond geldt voor een werknemer het eigen risico niet. Bij rijden in prive tijd misschien wel maar dat is zeker niet standaard , het moet wel verwijtbaar zijn en bij normaal gebruik is dat meestal niet het geval...

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt moet je die eens bellen... er is genoeg jurisprudentie over te vinden

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50
mrwolf schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:09:
[...]

Met een laadpaal op de oprit zijn dit leuke discussies om te volgen. :)

Vroeger woonde ik in een rijtjeswoning, waar ik iedere avond rondjes moest cirkelen door de wijk om m’n auto kwijt te kunnen. De 9-5’ers waren altijd op tijd voor een plekje. Moet er niet aan denken dat ik ook nog zou moeten stoelendansen voor een volle accu. Het is wachten op de eerste Rijdende Rechter aflevering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Probleem is dat de gemiddelde parkeerwachter niet in de avond werkt.er is dus 0,0 kans op een boete, ondanks dat er bij zowat alle palen tegenwoordig wel een bord staat dat het alleen voor opladen is.

Ben zelf aan het overwegen van die raamstickers te laten maken die je op een auto kan pleuren als ze weer eens met een ICE op een laadplek staan. De EVs die niet laden mogen de hele auto volgepakt krijgen...

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 29-02-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Caelorum schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:31:

Ben zelf aan het overwegen van die raamstickers te laten maken die je op een auto kan pleuren als ze weer eens met een ICE op een laadplek staan. De EVs die niet laden mogen de hele auto volgepakt krijgen...
Met zulke acties creëer je ws. alleen maar meer hufterig gedrag dan dat het iets oplevert.

Eigenlijk zou men iets moeten verzinnen dat een publieke laadpaal je batterij weer leeg trekt als hij langer dan een uur op "vol" staat. :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:37
Verleiden & informeren werkt beter dan sarcasme he. Ga er maar vanuit dat je buurtgenoten toch al zo jaloers zijn op je Tesla... hun auto’s volplakken met stickers werkt alleen maar averechts.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Dit is echt een randstad probleem heb ik het idee, hier in het zuidwesten staan bijna nooit mensen bij een laadpaal (ook omdat bijna iedereen gewoon een paal tegen z’n huis heeft hangen).
Maar als je stickers wilt plaatsen op een auto, ga je gang. Maar kijk er dan niet van op, dat in deze huidige maatschappij, je banden wel eens lek kunnen zijn of je ruit is ingeslagen. Ook al heb je je cam’s aanstaan.

[ Voor 36% gewijzigd door carpebios op 29-02-2020 11:22 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Genoeg over laadpalen. :) Zijn andere topics voor.

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

[ Voor 47% gewijzigd door Inspired op 29-02-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb mijn haperende USB-stick vervangen door een Samsung T5 ssd. Fat32 geformatteerd, TeslaCam folder aangemaakt... Sentry mode kan ik aanzetten maar de dashcam geeft een foutmelding ‘niet ondersteund bestandsformaat’ format oid’. Weird. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Sectorgrootte Fat32 heb ik 8 gekozen, kan het daar aan liggen? Heb ook nog niet veel kunnen experimenteren ivm vakantie.

In Duitsland stond er trouwens een Tesla jobstudent bij de supercharger, ‘om er voor te zorgen dat iedereen happy was’. Dat lukte in ieder geval bij mij door twee Tesla mutsen uit te delen, keilief.

[ Voor 38% gewijzigd door EvaluationCopy op 29-02-2020 11:47 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Hier wat vreemds.
Had een Intel SSD met usb-sata adapter aan de usb gehangen voor sentry/dashcam. Ineens geen gps signaal meer op m’n telefoon, Flitsmeister en Google maps bleven gewoon stil staan. Als ik m’n iPhone ( 8 ) in m’n handen nam was er niks aan de hand, maar zodra ik hem in de buurt legde van de SSD; weg signaal. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 29-02-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
carpebios schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:21:
Dit is echt een randstad probleem heb ik het idee, hier in het zuidwesten staan bijna nooit mensen bij een laadpaal (ook omdat bijna iedereen gewoon een paal tegen z’n huis heeft hangen).
Maar als je stickers wilt plaatsen op een auto, ga je gang. Maar kijk er dan niet van op, dat in deze huidige maatschappij, je banden wel eens lek kunnen zijn of je ruit is ingeslagen. Ook al heb je je cam’s aanstaan.
Ik maak me er niet zo zorgen over. Hier in de wijk maar 1 keer meegemaakt dat er 3 volle!!! Teslas op een rij stonden bij de laadpaal en er zodoende geen plek vrij was (1 is voor deelauto gereserveerd). Dat was wel even vervelend, maar niet zo'n groot probleem.
Op andere plekken waar ik wel eens kom wordt echter regelmatig geICEd en daar mag dan toch echt wel een stikker op. Mogen ze nog blij zijn dat ik de handhaving niet bel om ze te laten wegslepen. Het is in feite niets anders dan op een invalideparkeerplek parkeren en dat doen we gelukkig tegenwoordig niet meer (iig heb ik al jaren niet meer gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Wow je vergelijkt je dure auto die je thuis niet kwijt kan met het parkeren op een parkeerplek voor gehandicapten? Appels en peren. Of je voelt je zelf gehandicapt? Ik merk dat in bozer over je bericht wordt dan over een ICE die op een parkeerplek voor opladen staat.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Caelorum schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:13:
[...]
Het is in feite niets anders dan op een invalideparkeerplek parkeren en dat doen we gelukkig tegenwoordig niet meer (iig heb ik al jaren niet meer gezien).
Bekijk het eens andersom. Jouw buurman slaat een paaltje in de grond en claimt een openbare parkeerplaats voor zichzelf. Dat is feitelijk wat er gebeurt als je zelf geen elektrische auto kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Want, we hebben met z’n allen afgesproken dat dat ok is? (= besluit vd overheid). Die vergelijking gaat ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:53:
Hier wat vreemds.
Had een Intel SSD met usb-sata adapter aan de usb gehangen voor sentry/dashcam. Ineens geen gps signaal meer op m’n telefoon, Flitsmeister en Google maps bleven gewoon stil staan. Als ik m’n iPhone ( 8 ) in m’n handen nam was er niks aan de hand, maar zodra ik hem in de buurt legde van de SSD; weg signaal. 8)7
Mmm. Misschien is dat ook mijn issue. Op de standaard plek heb ik met mijn iPhone 8 ook (bijna) geen GPS. Vandaar ook de andere mount achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Laatst online: 23:16
Heb ooit een overzicht gezien van een vergelijking qua banden voor de model 3, met name op geluid, prijs etc. Kan deze met geen mogelijkheid meer vinden, heeft iemand hier nog een linkje? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
carpebios schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:26:
Wow je vergelijkt je dure auto die je thuis niet kwijt kan met het parkeren op een parkeerplek voor gehandicapten? Appels en peren.[...]
Ehh nee? Ik vergelijk een parkeerplek die is vastgelegd voor een bepaalde doelgroep (gehandicapten) met een parkeerplek die bedoeld is voor een bepaalde doelgroep (de ladende auto's). Beide parkeerplekken zijn door dezelfde instantie vastgelegd (de gemeente).
[...] Of je voelt je zelf gehandicapt? [...]
Seriously? Alles goed met je?
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:29:
[...]Bekijk het eens andersom. Jouw buurman slaat een paaltje in de grond en claimt een openbare parkeerplaats voor zichzelf. Dat is feitelijk wat er gebeurt als je zelf geen elektrische auto kunt betalen.
Je verwart feiten met je eigen wereldbeeld. De buurman plaatst geen paaltje en al zou die het doen staat het je vrij die weer eruit te trekken en in zijn eigen tuin te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeoPhire schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:43:
Heb ooit een overzicht gezien van een vergelijking qua banden voor de model 3, met name op geluid, prijs etc. Kan deze met geen mogelijkheid meer vinden, heeft iemand hier nog een linkje? :)
Heb ik nooit echt gezien. Welke banden heb je nodig? Zomer/winter en hoe groot?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Caelorum schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:24:
[...]
Je verwart feiten met je eigen wereldbeeld. De buurman plaatst geen paaltje en al zou die het doen staat het je vrij die weer eruit te trekken en in zijn eigen tuin te plaatsen...
Rustig aan vriend.
Ik heb een oprit voor 3 auto’s + laadpaal aan huis, dus het zal mij interesseren. Vraag alleen om het eens van de andere kant te bekijken. Ik kan me voorstellen dat ICE zich irriteert als alle parkeerplekken bezet zijn omdat er een aantal EV only zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 29-02-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16
Was net even in de stad in mijn eentje, regent erg hard. Alle ramen en deuren dicht bij het uitstappen.
Kom ik terug, zie ik ineens het bijrijdersraam volledig open staan... Niet een klein stukje, maar volledig. Gelukkig waaide het hard de andere kant op zodat het van binnen nog wel mee viel, maar dat is wel heel bizar. Was nu maar 20 minuten weg, maar als dat een hele dag open staat.. Heeft iemand dat ook weleens gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:45
NeoPhire schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:43:
Deze ?
https://www.reddit.com/r/..._best_model_3_compatible/

[ Voor 3% gewijzigd door JurienW op 29-02-2020 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:45
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Bekijk het eens andersom. Jouw buurman slaat een paaltje in de grond en claimt een openbare parkeerplaats voor zichzelf. Dat is feitelijk wat er gebeurt als je zelf geen elektrische auto kunt betalen.
Raar vergelijk.
Is meer dat ik met mijn EV ga parkeren bij een tankstation waardoor andere mensen met een ICE niet meer kunnen tanken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hebben we het hier nog wel over Tesla Model 3? Ik zie zaken over verzekeringen, laadpalen etc, daar hebben we andere topics voor.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Ik heb laatst een nette brief onder de ruitenwisser gestopt van een onbekende buurtbewoner die elk weekend de laadpaal ICEd. Gewoon met naam en adres erbij als buurtbewoners onder elkaar. Sindsdien staat hij er niet meer.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
Net terug van 2e keer wintersport naar Oostenrijk. Vorige keer gebruik gemaakt van Tesla navigatie, nu in combinatie met ABRP omdat ik niet “netjes” 120-130 km/u op de autobahn wilde blijven tuffen. Wat ik heb gedaan (1025 km enkele reis):
- Vol (90%) weggereden vanaf huis op vrijdagavond 18:00 uur
- Vlak voor de grens op kosten van de baas bij Ionity Sevenum geladen. ABRP en Waze gebruikt voor route vanaf daar, snelste bleek via de A61 onderlangs
- SuC gezocht die op 200-250 km afstand op route lag en geladen met 20% marge (je hebt tijd zat om dat uit te vogelen, je moet toch wachten)
- Gemiddeld 150-170 km/u gereden waar dat kon, zelfs even 232 aangetikt 😉
- Bij elke stop zo verder gekeken, rekening houdend met files (Waze)
- 12 uur gedaan over de ruim 1000 km heen, 5x gestopt
- Bij aankomst in Flachau direct volgeladen voor de week. Veel stalles, weinig gebruikers!
- Nergens hoeven wachten, soms alleen bij de laadpunten. Hooguit 2-3 andere Tesla’s. Tip: rijd ‘s nachts als het even kan!
Vandaag terug: zelfde verhaal, vol weggereden vanuit Flachau, nu 4x geladen. Vertrokken om 01:30 uur, 11 uur 10 minuten totaal.
- Bijna overal weer alleen aan de paal
- Totale kosten (zonder de 2x bij Ionity en de thuis charge): €165 retour
- Tip 2: gebruik op doorreis door Duitsland gewoon de Tesla SuC’s, zijn vaak het goedkoopst en al die pasjes is leuk, maar waarom zou je? Tesla’s netwerk in Duitsland is groot genoeg. En plek zat dus 😉
- En nogmaals: heeeeerlijke reisauto, geen centje pijn!

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Best een dure trip. Ik kom via abrp op 39 euro. Dus 78 totaal. Waar ligt dat verschil in?

De snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-Splash- schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:13:
Best een dure trip. Ik kom via abrp op 39 euro. Dus 78 totaal. Waar ligt dat verschil in?

De snelheid?
Gemiddeld 150-170 en boven 200 af en toe is zo 200% verbruik. Dus dan klopt het redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozenwater
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-11-2020
MADG0BLIN schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:19:
Was net even in de stad in mijn eentje, regent erg hard. Alle ramen en deuren dicht bij het uitstappen.
Kom ik terug, zie ik ineens het bijrijdersraam volledig open staan... Niet een klein stukje, maar volledig. Gelukkig waaide het hard de andere kant op zodat het van binnen nog wel mee viel, maar dat is wel heel bizar. Was nu maar 20 minuten weg, maar als dat een hele dag open staat.. Heeft iemand dat ook weleens gehad?
precies hetzelfde gehad eerder deze week! Woensdagavond naar de supermarkt, bij het uitstappen niks gemerkt dat er een raam open ging ofzo. Komen we 45 minuten later terug bij de auto staat ook het raam aan bijrijderskant volledig open. Gelukkig regende het niet en is er niemand in de auto gaan wroeten maar het geeft je wel een oncomfortabel gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
-Splash- schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:13:

De snelheid?
38 euro voor 1000 km ga je natuurlijk nooit redden. Als je heel rustig rijd kan je het met 3 ladingen redden, en dat is minimaal €20 per lading. Je bent dus minimaal €120 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snarf70 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:37:
[...]

38 euro voor 1000 km ga je natuurlijk nooit redden. Als je heel rustig rijd kan je het met 3 ladingen redden, en dat is minimaal €20 per lading. Je bent dus minimaal €120 kwijt
Je gaat twee keer met een volle accu weg. Dus de 78 is nog niet zo gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
Inspired schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:39:
[...]

Je gaat twee keer met een volle accu weg. Dus de 78 is nog niet zo gek.
Dat is toch niet gratis :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ging erom dat het niet zou kloppen waar ABRP mee rekent. Die neemt niet mee wat je thuis erin stopt. Dat het dit niet gratis is doet even niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
Rozenwater schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:02:
[...]
precies hetzelfde gehad eerder deze week! Woensdagavond naar de supermarkt, bij het uitstappen niks gemerkt dat er een raam open ging ofzo. Komen we 45 minuten later terug bij de auto staat ook het raam aan bijrijderskant volledig open. Gelukkig regende het niet en is er niemand in de auto gaan wroeten maar het geeft je wel een oncomfortabel gevoel!
Same here, afgelopen vrijdag, ook bijrijderskant. Heel vreemd..

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Is me afgelopen week ook al weer twee keer overkomen... beide keren merkte ik het en deed ik het zelf, per ongeluk met het openen van de berijdersdeur. Die knoppen zitten onhandig. Slecht dat ze niet alle vier dichtgaan bij het op slot gaan. Ik check via bediening in de app of er ramen openstaan, soms staat er dan ‘sluiten’ ipv ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foody
  • Niet online
Lees even terug in het topic, ramen kalibreren. Ik heb het ook gehad toen ik net bij Sec was, die hebben het toen voor me gedaan
EvaluationCopy schreef op zondag 1 maart 2020 @ 08:48:
Is me afgelopen week ook al weer twee keer overkomen... beide keren merkte ik het en deed ik het zelf, per ongeluk met het openen van de berijdersdeur. Die knoppen zitten onhandig. Slecht dat ze niet alle vier dichtgaan bij het op slot gaan. Ik check via bediening in de app of er ramen openstaan, soms staat er dan ‘sluiten’ ipv ventilatie

LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Al lang gedaan. Je leest niet goed: beide keren deed ik het via de bedieningsknoppen in de deur, per ongeluk, met het openen van mijn deur.

Die spontane ventileeracties zijn idd over sinds calibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:39

Fab1Man

Live life to the fullest

EvaluationCopy schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:08:
Al lang gedaan. Je leest niet goed: beide keren deed ik het via de bedieningsknoppen in de deur, per ongeluk, met het openen van mijn deur.

Die spontane ventileeracties zijn idd over sinds calibreren
Ik heb het nog niet eerder gehad. Ik merk wel dat ik de knop om de deur te openen op zichzelf kan waarderen qua idee, eigenlijk makkelijker dan met een hendel. Misschien mijn open methode eens gebruiken? :P Ik doe het met de wijsvingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik heb eigenlijk geen idee welke techniek ik gebruik, daar ga ik eens op letten ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Snarf70 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:32:
Net terug van 2e keer wintersport naar Oostenrijk. Vorige keer gebruik gemaakt van Tesla navigatie, nu in combinatie met ABRP omdat ik niet “netjes” 120-130 km/u op de autobahn wilde blijven tuffen. Wat ik heb gedaan (1025 km enkele reis):
- Vol (90%) weggereden vanaf huis op vrijdagavond 18:00 uur
- Vlak voor de grens op kosten van de baas bij Ionity Sevenum geladen. ABRP en Waze gebruikt voor route vanaf daar, snelste bleek via de A61 onderlangs
- SuC gezocht die op 200-250 km afstand op route lag en geladen met 20% marge (je hebt tijd zat om dat uit te vogelen, je moet toch wachten)
- Gemiddeld 150-170 km/u gereden waar dat kon, zelfs even 232 aangetikt 😉
- Bij elke stop zo verder gekeken, rekening houdend met files (Waze)
- 12 uur gedaan over de ruim 1000 km heen, 5x gestopt
- Bij aankomst in Flachau direct volgeladen voor de week. Veel stalles, weinig gebruikers!
- Nergens hoeven wachten, soms alleen bij de laadpunten. Hooguit 2-3 andere Tesla’s. Tip: rijd ‘s nachts als het even kan!
Vandaag terug: zelfde verhaal, vol weggereden vanuit Flachau, nu 4x geladen. Vertrokken om 01:30 uur, 11 uur 10 minuten totaal.
- Bijna overal weer alleen aan de paal
- Totale kosten (zonder de 2x bij Ionity en de thuis charge): €165 retour
- Tip 2: gebruik op doorreis door Duitsland gewoon de Tesla SuC’s, zijn vaak het goedkoopst en al die pasjes is leuk, maar waarom zou je? Tesla’s netwerk in Duitsland is groot genoeg. En plek zat dus 😉
- En nogmaals: heeeeerlijke reisauto, geen centje pijn!
Ik ben om 03:00 uur terug gaan rijden en bij de laadpalen begon het aardig druk te worden. Bij de SuC in Oberhonnefeld was ik de laatste (en toch nog op 100 KW kunnen laden) maar toen ik wegging stonden er 5 Tesla's te wachten voor een plekje. Al met al gelukkig erg meegevallen met de drukte maar op de heenweg ben ik op vrijdag al gaan rijden en zaterdag dus s'nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Laatst online: 23:16
Jazeker, super!

Ik reed op de snelweg over iets heen, een balk of iets dergelijks denk ik, waarna er een lichte trilling in mijn stuur zit. Bij de bandenboer even laten controleren, kwestie van opnieuw balanceren en eventueel uitlijnen.

Hij bekeek de banden ook goed, en het viel hem op dat er 1 band verder was gesleten dan de andere 3. De uitlijning was van de dealer uit al niet goed dus, slijtage ook meer op de binnenkant van de band te vinden. (staat nu 27k km op)

Banden konden nog ongeveer 10k mee gaf hij als een schatting nog mee, dus vandaar de oriëntatie op banden. Ben met name op zoek naar een stille band die veel kilometers meegaat, al begrijp ik dat die stoplichtsprintjes hard inhakken op de slijtage :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Vandaag wat geleerd dankzij mijn zoontje :P
Hij kwam erachter dat je lampjes in het dak van de binnenverlichting ook aan kan zetten door er gewoon even op te drukken :P
Stuk makkelijker dan de optie opzoeken via het scherm :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
@ybos heb ik vandaag ook wat van jou geleerd. Had geen idee dat je het ook via de instellingen kon doen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Caelorum schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:41:
@ybos heb ik vandaag ook wat van jou geleerd. Had geen idee dat je het ook via de instellingen kon doen ^_^
:P

Je kan kiezen via het scherm tussen automatisch, aan en uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Na een hoop gesteggel heb ik toch nog een nieuw stuur (deel met leder) gehad.

Dat afgebladderde kunstleder was dit keer wel genoeg (gelukkig). Tot dusver is het wel een beetje kenmerk van de service: twee keer voor hetzelfde terugkomen en het wordt pas opgelost.

Voelt toch weer stukken beter een stuurwiel waar het (kunst) leder gewoon nog vastzit :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu

hdu

Snarf70 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:37:
[...]

Net nog even nagekeken, ik was ongeveer 105 euro kwijt in Duitsland bij SuC. Verder alleen bij apartement in Oostenrijk geladen (en thuis in hoge Noorden natuurlijk). Merendeel vMax gereden en ongeveer 130 (soms even wat meer) als er geen vMax was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
hdu schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Net nog even nagekeken, ik was ongeveer 105 euro kwijt in Duitsland bij SuC. Verder alleen bij apartement in Oostenrijk geladen (en thuis in hoge Noorden natuurlijk). Merendeel vMax gereden en ongeveer 130 (soms even wat meer) als er geen vMax was.
Klopt dus aardig, als je de laadkosten bij je appartement zou meerekenen. Ik heb 2x op locatie geladen bij de SuC in Flachau voor €32 totaal. Ik rijd ook iets onzuiniger met mijn 19” wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu

hdu

Snarf70 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:06:
[...]

Klopt dus aardig, als je de laadkosten bij je appartement zou meerekenen. Ik heb 2x op locatie geladen bij de SuC in Flachau voor €32 totaal. Ik rijd ook iets onzuiniger met mijn 19” wielen.
Ik heb 115kWh voor 0,17 euro dus afgerond 20 euro bij apartement opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Weet iemand wat de ondergrens qua spanning is qua laden en "wie" dat bepaald :?
Ik heb een soort van mobiele lader van 11kW. Was gisteren bij familie. Zag de spanning in het display oplopen naar 380V. "hmmm, niet heel hoog, maar kan wel kloppen, eind van doodlopende straat in een polder, zal wel een uitlopertje zijn..."
Auto wil gaan laden, zie een kort moment 379V op het scherm en de boel stopt. Dit meerdere malen geprobeerd maar laden wilde niet starten. Ik vermoed dat dit aan de spanning ligt maar was benieuwd of iemand daar meer over weet :?
(@mux misschien :? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

(jarig!)
yep, dat zit op het randje van officieel toegestane spanning waarop je kunt gaan laden (-5%/+10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Morgen kan ik dan eindelijk de Model 3 ophalen :D
Ik neem vanaf station Sloterdijk een taxi/Uber, iemand nog tips voor precieze afzetlocatie voor de Koopman Terminal? Dat ik niet bij een hoofdingang word gedropt en alsnog een kwartier moet lopen wat ook in de auto had gekund? :p
Afspraak staat om 11.00 maar ik ben sowieso wel een stukje eerder. Las alleen dat de app wel pas om 11u wordt geactiveerd en van LM-primary naar m'n eigen account als primary gaat ;(.

Vragen om referrals niet toegestaan? Die zet ik dan morgen direct aan, dan is er ook bijna precies een 2 weken voor/2 weken na 100km/u snelheidslimiet vergelijking...

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 02-03-2020 11:39 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MacorgaZ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:09:
Ik neem vanaf station Sloterdijk een taxi/Uber, iemand nog tips voor precieze afzetlocatie voor de Koopman Terminal? Dat ik niet bij een hoofdingang word gedropt en alsnog een kwartier moet lopen wat ook in de auto had gekund? :p
Afspraak staat om 11.00 maar ik ben sowieso wel een stukje eerder. Las alleen dat de app wel pas om 11u wordt geactiveerd en van LM-primary naar m'n eigen account als primary gaat ;(.

Daarnaast, wie heeft er een TeslaFi-referral? Die zet ik dan morgen direct aan, dan is er ook bijna precies een 2 weken voor/2 weken na 100km/u snelheidslimiet vergelijking...
https://www.google.com/ma...e2ujRg!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

MacorgaZ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:09:

Daarnaast, wie heeft er een TeslaFi-referral? Die zet ik dan morgen direct aan, dan is er ook bijna precies een 2 weken voor/2 weken na 100km/u snelheidslimiet vergelijking...
Groot hek met een tent op het terrein. Kan eigenlijk niet missen.
Referrals niet toegestaan

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 02-03-2020 11:29 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:08

DeFeCt

je wéét toch

MADG0BLIN schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:19:
Yup, ook bij regen en bij mij stond de wind wel de verkeerde kant op :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Top, thanks! Kreeg zelf via Google Maps op Maltaweg 3 niet die street-view, dit helpt een stuk!
Ik kan niet wachten tot morgen :D O+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
[...]

Ja - vreemd genoeg ook gehad. In een jaar tijd geen enkele keer meegemaakt met mijn eerste Model 3, sinds 3 weken een nieuwe Model 3 en al 2 keer gehad dat het raam aan de passagierskant open stond (kier). Heel vreemd. Had ook een natte auto helaas...

Raarrrrr :?

[ Voor 42% gewijzigd door 1-0-Ed op 02-03-2020 15:13 ]

Gravity sucks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@1-0-Ed Heb jij de ramen al wel opnieuw gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

1-0-Ed schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Ja - vreemd genoeg ook gehad. In een jaar tijd geen enkele keer meegemaakt met mijn eerste Model 3, sinds 3 weken een nieuwe Model 3 en al 2 keer gehad dat het raam aan de passagierskant open stond (kier). Heel vreemd. Had ook een natte auto helaas...

Raarrrrr :?
Ik heb ook een probleem met rechtsachter, kalibreren lukt niet eens.
Vermoed dat het met nieuwe verbeterde geluids isolatie te maken heeft, het raam lijk te veel weerstand te krijgen.

ICE ICE Baby

Pagina: 1 ... 51 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: