Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.970 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:48
Djerro123 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:36:, Dan is een extra reistijd van een paar uur mij dat zeker waard. En ik weet dat dit voor andere dat niet acceptabel is (bijvoorbeeld als je kids hebt...) maar ik kijk er eigenlijk wel naar uit :+
Ik hoor van collega’s met jonge kinderen ook wel geluiden dat kinderen de extra stops juist wel leuk vinden. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Worden jullie ook al heel de dag lastiggevallen door vrienden/kennissen of wie dan ook op social media. Heel de dag getagd worden in dat filmpje met die Tesla's die aan het wachten zijn? Wtf man. En de reacties van mensen omg. De meeste met IQ van onder de 30. 8)7 8)7 8)7

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
ElonDusk schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:49:
Worden jullie ook al heel de dag lastiggevallen door vrienden/kennissen of wie dan ook op social media. Heel de dag getagd worden in dat filmpje met die Tesla's die aan het wachten zijn? Wtf man. En de reacties van mensen omg. De meeste met een IQ van onder de 30. 8)7 8)7 8)7
Yes

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Worden jullie ook al heel de dag lastiggevallen door vrienden/kennissen of wie dan ook op social media. Heel de dag getagd worden in dat filmpje met die Tesla's die aan het wachten zijn? Wtf man. En de reacties van mensen omg. De meeste met IQ van onder de 30. 8)7 8)7 8)7
Het wordt nog veel erger, want over 5 tot 10 jaar gaan ze je triomfantelijk vertellen hoeveel lekkerder hun EV rijdt dan een benzineauto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Is maar een juiste reactie voor, gewoon een snippet sturen van je loonstrook van je bijtelling. De afgunst van mensen is werkelijk waar te triest voor woorden. :'(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-09 14:09
Met het risico dat ik hier totaal vergruisd ga worden maar....... ik snap het wel een beetje, als ik zie hoe sommige Tesla rijders hun auto verafgoden, doen alsof er niets anders meer is dan een Tesla, iedere ICE met de grond gelijk maken, iedere kriticaster of medium wat kritsch over Tesal schrijft tot de grond toe afbranden. Dan kan ik ik me voorstellen dat er mensen in de omgeving van dit soort Tesla groepies zijn die het leuk vinden om dit soort filmpjes dan onder de aandacht brengen, dus als je veel getagt wordt in dit soort filmpjes, kijk dan eens in de spiegel en check je dagelijks gedrag rondom je Tesla. ..... niet schrikken he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
eikrur schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Met het risico dat ik hier totaal vergruisd ga worden maar....... ik snap het wel een beetje, als ik zie hoe sommige Tesla rijders hun auto verafgoden, doen alsof er niets anders meer is dan een Tesla, iedere ICE met de grond gelijk maken, iedere kriticaster of medium wat kritsch over Tesal schrijft tot de grond toe afbranden. Dan kan ik ik me voorstellen dat er mensen in de omgeving van dit soort Tesla groepies zijn die het leuk vinden om dit soort filmpjes dan onder de aandacht brengen, dus als je veel getagt wordt in dit soort filmpjes, kijk dan eens in de spiegel en check je dagelijks gedrag rondom je Tesla. ..... niet schrikken he
Waar praat jij nou allemaal over? Sinds ik die fuckin auto heb komt er geen dag voor dat collega's of vrienden RANDOM een opmerking maken waarin het woord Tesla in voorkomt...dat niks met autos/Tesla's te maken heeft. Tel even tot 10 aub. Ik praat alleen met Tesla liefhebbers over de auto want ik weet dat andere dat niet interesseert.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 24-02-2020 19:20 ]

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:20
Instablock. Of gewoon Facebook deleten, nog beter.

<aintgotnotimeforthisshit.gif>

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 24-02-2020 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
ElonDusk schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Waar praat jij nou allemaal over? Sinds ik die fuckin auto heb komt er geen dag voor dat collega's of vrienden RANDOM een opmerking maken waarin het woord Tesla in voorkomt...dat niks met autos/Tesla's te maken heeft. GEWOOON ZOMAAR. Ik praat alleen met Tesla liefhebbers over de auto want ik weet dat andere dat niet interesseert.
Heel herkenbaar... discussie worden vaak beslecht met “ja maar jij hebt een tesla”.
Beetje een godwin gevoel krijg ik ervan

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
[...]

Waar praat jij nou allemaal over? Sinds ik die fuckin auto heb komt er geen dag voor dat collega's of vrienden RANDOM een opmerking maken waarin het woord Tesla in voorkomt...dat niks met autos/Tesla's te maken heeft. GEWOOON ZOMAAR. Ik praat alleen met Tesla liefhebbers over de auto want ik weet dat andere dat niet interesseert.
dit forum heeeft 189 pagina's, lees ze ff terug dan weet je "waar ik nou allemaal over praat"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
-Jaap-io schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:05:
[...]

Heel herkenbaar... discussie worden vaak beslecht met “ja maar jij hebt een tesla”.
Beetje een godwin gevoel krijg ik ervan
Precies dit. Zo raar is dit. :|

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

eikrur schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Met het risico dat ik hier totaal vergruisd ga worden maar....... ik snap het wel een beetje,
Ik niet. Het is allemaal hatergedrag. Je bent anders dus er moet tegen geschopt worden.
Hetzelfde principe als met homo's, joden en negers. Gelukkig hebben de meeste weldenkende mensen afgeleerd dat die anders zijn, nu nog voor EV rijders.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik krijg ze ook hoor:
  • Ik heb ergens gehoord dat de batterij heel snel kapot gaat
  • Wel slecht voor het milieu hoor, al die afgedankte accu's
  • En al die zeldzame metalen dan, die ervoor nodig zijn
  • Lekker voor je, zo'n lage bijtelling
  • Welke auto ga je huren voor vakantie?
  • De brandweer weet niet hoe ze ze moeten blussen
  • Gisteren is er weer een Tesla tegen een boom gereden
Negeren werkt het beste, in mijn ervaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eikrur
Maasluip schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Ik niet. Het is allemaal hatergedrag. Je bent anders dus er moet tegen geschopt worden.
Hetzelfde principe als met homo's, joden en negers. Gelukkig hebben de meeste weldenkende mensen afgeleerd dat die anders zijn, nu nog voor EV rijders.
Jeetje, je zal maar een tot het jodendom bekeerde homofiele neger in een Tesla zijn, dan heb je het zwaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

You didn't just use the N-word, did you? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
DaCoTa schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:17:
Ik krijg ze ook hoor:
AHAHHAHA yup dit zijn de meest voorkomende reacties/vragen. Als je wat meer onderzoek doet dan kan je de meeste dingen voor jezelf beantwoorden. Maar de meeste praten elkaar na en dat vind ik jammer.

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 19:10
Ik krijg ze ook hoor:
Ik antwoord meestal met: gelukkig rijd ik vrijwel gratis. En zolang jij niet overtuigd bent van electrisch rijden, duurt mijn 'subsidie' langer. Bedankt hè :P

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 14:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Ach... ik loop wel vaker voor de troepen uit en ik moet altijd wel lachen om de bozige, onwetende reacties van de conservatieve meerderheid. Mijn motto is "lead by example" en "goed voorbeeld doet goed volgen", uiteindelijk komt het allemaal goed en zal ook de conservatieve meerderheid, the late majority volgen.

Ik heb meer moeite met framing door politici en o.a. de media waar steeds vaker valse tegenstelling worden neergezet en waar groepen door identiteitspolitiek tegen elkaar uit worden gespeeld :r
Ik krijg ze ook hoor:
Ik vind het wel een uitdaging om ze dan weg te blazen met feiten en positiviteit :D.

Laatst kreeg ik ook de vraag hoe ik dat ging doen met vakantie waarop ik de beste man verbaasd aankeek, een stilte liet vallen en zei "Nou gewoon met de vouwwagen achter de Tesla naar Schotland? Waarom zou ik een auto gaan huren!? Heerlijk de blikken die je dan krijgt _O-

Laatst ook weer een geweldige kringverjaardag gehad met bozige gesprekken over brandstofprijzen, energieprijzen en de energietransitie. Als ik dan vertel wat mijn lasten zijn voor energie kijkt men mij aan of ze water zien branden _O-

Sukkels :+

[ Voor 52% gewijzigd door revolution-nl op 24-02-2020 15:37 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:00

BCC

Verkeerd topic, daarvoor hebben we het EV topic. En alleen links droppen, daar hebben we niks aan.

[ Voor 100% gewijzigd door Outerspace op 24-02-2020 19:16 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik reageer meestal met "Ja, daar kunnen we een lang gesprek over hebben als je wil"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
[...]

Niet helemaal eens hoor. Er is vooral geen midden gebied. Het is of sekte achtig gedrag voor Tesla en al het andere is k*t :P . En het andere kamp keurt alles wat met een T begint bij voorbaat al af.
Ik heb een e-tron genomen omdat die in alles beter bij mij past maar dat is voor (bijna) elke Tesla rijder niet te bevatten lijkt wel ;) .

Als we gewoon eens allemaal blij zijn met wat we kunnen en mogen rijden dan zou dat al heel wat schelen denk ik.

Ik heb niets tegen Tesla maar dat hoon gedrag roept dat wel een beetje op. Andersom geldt natuurlijk dat de andere groep objectiever moet worden en die zullen toch echt in moeten gaan zien dat er geen ontkomen aan is :).

Maar deze discussie zorgt in het algemene EV-topic regelmatig voor modbreaks :9 .

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 24-02-2020 15:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik krijg ze ook hoor:
Deze mis ik nog:
  • Je moest hem zelf ophalen in de haven!
  • Ik heb ergens gehoord dat de service heel slecht is
  • De batterij wordt gemaakt met kinderarbeid
  • Je verplaatst alleen maar de uitstoot naar de kolencentrale verderop
  • KPMG zegt dat je in de rij moet wachten op weg naar de wintersport
  • De prijzen aan de laadpaal gaan extreem duur worden!
Ik vind het heel raar - zelfs mijn tante bep begint er over op een verjaardag en die heeft al zeker 20 jaar geen auto gereden 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 24-02-2020 15:53 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

GeeMoney schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Niet helemaal eens hoor. Er is vooral geen midden gebied. Het is of sekte achtig gedrag voor Tesla en al het andere is k*t :P . En het andere kamp keurt alles wat met een T begint bij voorbaat al af.
Ik heb een e-tron genomen omdat die in alles beter bij mij past maar dat is voor (bijna) elke Tesla rijder niet te bevatten lijkt wel ;) .

Als we gewoon eens allemaal blij zijn met wat we kunnen en mogen rijden dan zou dat al heel wat schelen denk ik.

Ik heb niets tegen Tesla maar dat hoon gedrag roept dat wel een beetje op. Andersom geldt natuurlijk dat de andere groep objectiever moet worden en die zullen toch echt in moeten gaan zien dat er geen ontkomen aan is :).

Maar deze discussie zorgt in het algemene EV-topic regelmatig voor modbreaks :9 .
Exact, uiteindelijk is iedere overstap van ICE naar EV pure winst. Dat geld voor consumenten maar zeker ook voor fabrikanten die een EV ontwikkelen.

Wat dat betreft is VAG goed bezig (i hate to say that ;) ) en weten ze een ander publiek danTesla aan te spreken _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
[...]

Je hebt gelijk. Enige wat ik jammer vind is dat het geen 50/50 discussie is. Misschien omdat ik Tesla fan ben dat het mij niet opvalt maar in het dagelijkse leven hoor ik vooral veel negatieve reacties. Of het nou in real life is of ergens op social media. Maar goed zoals gewoonlijk de meeste die klagen die schreeuwen het hardst.
Btw een E-tron is een prachtige auto. Voordeel die jij hebt is dat de meeste niet weten dat het elektrisch is :*)

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46
[
De leaseprijs van de E-tron is voor de meeste Tesla rijders vooral niet te bevatten denk ik :7

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
[...]
Hey indringer, sodemieter op naar je eigen fan-topic! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
DaCoTa schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:05:
[...]

Het is jammer dat je niet kan zien wie er allemaal in dit topic mee leest. Maar zou leuke zijn, BMW hier :+
Vind, buiten dat soms weer even richting zwaartgevechten gaat, het een super leuk en gezellig topic om te lezen. En je leert er nog wat dingen om andere Tesla Model 3 mensen op kantoor/prive mee te helpen.

#and-off-we-go :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@graceful Welk topic lees jij? Gezellig is het laatste label dat ik op dit topic zou plaatsen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:15:
@graceful Welk topic lees jij? Gezellig is het laatste label dat ik op dit topic zou plaatsen ^^
Ach, ik vermaak me wel hoor. O-)
mrwolf schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:17:
[...]

Voor een buitenstaander is dit een ideaal topic om de popcorn uit je avatar te pakken en te genieten hoor.
See what you did there _/-\o_ :D

[ Voor 35% gewijzigd door graceful op 24-02-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:15:
Voor een buitenstaander is dit een ideaal topic om de popcorn uit je avatar te pakken en te genieten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
[...]

E-Tron heeft geen eigen topic. Te weinig interesse denk ik ivm kleine range vs prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
[...]

Ik heb ook twee Model 3’s in “mijn” wagenpark, mag ik blijven? :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 08:26
[...]

Inderdaad, het was voor mij niet dat ik een Tesla wilde maar had wel de keuze gemaakt om elektrisch te rijden. Heb ook serieus naar de Kona gekeken maar de levertijden van 13 maanden waren voor mij een issue.

Moet eerlijk zeggen dat wanneer mijn budget het zou toelaten dat ik ook voor de e-tron was gegaan maar ben nu erg tevreden met mijn M3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Tomas_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:20:
[...]

E-Tron heeft geen eigen topic. Te weinig interesse denk ik ivm kleine range vs prijs.
Haha ik denk eerder te duur voor ons 'common folk', hetzelfde waarom de Model S geen eigen topic heeft: al die bijtellingsslaven (woord geleend van paar pagina's terug) kunnen net een Model 3 in het leasebedrag krijgen, daar krijg je geen E-tron voor. (Ik schaar mijzelf ook onder die groep overigens, ik ben er overigens heel dankbaar voor dat ik de goedkoopste Tesla kan/mag rijden die er te krijgen valt, de E-tron is van een andere klasse ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 19:33

GB2

BCC schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:45:
[...]

Deze mis ik nog:
Ik vind het heel raar - zelfs mijn tante bep begint er over op een verjaardag en die heeft al zeker 20 jaar geen auto gereden 8)7
Met het nieuws afgelopen weekend over de parkeergarage ook weer bij mij in de familie app, zuslief ook weer bijdehand, dat een LPG al jaren niet meer mag bij de meeste parkeergarages (tenzij op het dak) hoor je niemand over.
En als je dan zegt dat een EV in het nieuws komt als ie in brand staat omdat het een EV is en dus nieuw hoor je weer; ja maar de brandweer moet hem dan wel een paar dagen in het water zetten.
Alsof een benzine auto die in de fik heeft gestaan nog goed genoeg is om mee weg te rijden.
Uiteindelijk gewoon genegeerd want gaat maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Daar hebben we de TR functie voor
De stop is voor 4 dagen. Wat is je punt precies ?

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 24-02-2020 19:18 . Reden: Quote aangepast ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 08:26
BCC schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:45:
[...]

Deze mis ik nog:
  • Hoe en waar ga je laden?
  • Krijg je nu ook zo'n stomme laadpaal voor de deur?
  • Straks zitten alle laadpalen vol, hoe kom je nog op je werk? Het is straks wachten bij de SuC op een plekje
  • Wist je dat de accu 10% per jaar degradeerd?
  • Je kan niet normaal op de achterbank zitten
  • De afwerking van de auto is zo slecht, dat zal nooit bij een Duitser gebeuren.
  • De kofferbak is zo klein, hoe ga je dat doen met vakantie?
  • Mijn buurman heeft ook zo'n Tesla, daar staat elke maand wel een serviceauto bij omdat hij het niet meer doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Aalard99 op 24-02-2020 16:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Oh ik mis eigenlijk nog het tegenargument dat men waterstof als toekomst ziet. Afgelopen vrijdag ook discussie gehad, dat ik het alleen zou doen voor de lage bijtelling. Ik heb een fors leasebedrag, maar desondanks "moet" ik wel 150+ euro bijbetalen. Onder de streep zit ik gewoon op 300+ voor een M3 Performance. Had allemaal niet gehoeven, maar is niet puur bijtelling gedreven, dan had ik ook een andere auto kunnen kiezen.
Er werden een x aantal argumenten opgegooid om mij onderuit te halen, waarna ik alles kon tegenspreken en men zei "oh hij heeft het echt wel uitgezocht".
Verder de argumenten dat een EV pas na 700.000km neutraal is... Zoveel onwaarheden. Ik weet het niet tot op de letter nauwkeurig, maar ik meen dat er vorig jaar inderdaad een dergelijk nieuwsbericht was, wat meteen onderuit gehaald werd. Best-case scenario: 30k kilometers en je hebt de "vuile" productie er al uit. Worst-case scenario: 100k kilometers. Daarnaast is de olie die opgeboord wordt en daarna per schip hierheen vervoerd wordt natuurlijk geheel CO2 neutraal gewonnen, wordt altijd vergeten.

Waterstof heeft een toekomst voor grote, zware voertuigen, waarbij je een compromis moet gaan vinden tussen energiedichtheid en gewicht. Pas op veel latere termijn, als we echt energie overhebben, ga maar lekker waterstof tanken. Nu ga je eerst stroom die je al hebt omzetten, puur en alleen om het aan de pomp makkelijker te maken. En als je het hebt over de wintersport files met opladen, ik wens je enorm veel succes met waterstof, dan sta je dus gewoon 20 minuten op een leeg station te wachten tot de druk er weer is.

Zoveel afgunst, gewoon lekker negeren en anders een screenshot van de bijtelling van je auto maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Fab1Man schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:49:
Oh ik mis eigenlijk nog het tegenargument dat men waterstof als toekomst ziet. Afgelopen vrijdag ook discussie gehad, dat ik het alleen zou doen voor de lage bijtelling. Ik heb een fors leasebedrag, maar desondanks "moet" ik wel 150+ euro bijbetalen. Onder de streep zit ik gewoon op 300+ voor een M3 Performance. Had allemaal niet gehoeven, maar is niet puur bijtelling gedreven, dan had ik ook een andere auto kunnen kiezen.
Er werden een x aantal argumenten opgegooid om mij onderuit te halen, waarna ik alles kon tegenspreken en men zei "oh hij heeft het echt wel uitgezocht".
Verder de argumenten dat een EV pas na 700.000km neutraal is... Zoveel onwaarheden. Ik weet het niet tot op de letter nauwkeurig, maar ik meen dat er vorig jaar inderdaad een dergelijk nieuwsbericht was, wat meteen onderuit gehaald werd. Best-case scenario: 30k kilometers en je hebt de "vuile" productie er al uit. Worst-case scenario: 100k kilometers. Daarnaast is de olie die opgeboord wordt en daarna per schip hierheen vervoerd wordt natuurlijk geheel CO2 neutraal gewonnen, wordt altijd vergeten.

Waterstof heeft een toekomst voor grote, zware voertuigen, waarbij je een compromis moet gaan vinden tussen energiedichtheid en gewicht. Pas op veel latere termijn, als we echt energie overhebben, ga maar lekker waterstof tanken. Nu ga je eerst stroom die je al hebt omzetten, puur en alleen om het aan de pomp makkelijker te maken. En als je het hebt over de wintersport files met opladen, ik wens je enorm veel succes met waterstof, dan sta je dus gewoon 20 minuten op een leeg station te wachten tot de druk er weer is.

Zoveel afgunst, gewoon lekker negeren en anders een screenshot van de bijtelling van je auto maken ;).
Deze heb ik ook laatst gehad. Ik weet niet waarom mensen zich niet eerst verdiepen in bepaalde onderwerpen voordat ze zo overtuigend gaan praten. Als je met feiten komt prima dan kan ik dat nachecken en als ik iets niet weet zeg ik ALTIJD ja daar weet ik te weinig over.. het zou kunnen.
Maar als ik dan met feiten kom dan worden ze boos en zeggen ze dat het ze niet interesseert enz.
Dus ja erg frustrerend allemaal. Vaak negeer ik het en gelukkig kan ik het hier wel kwijt haha :P

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Aalard99 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:36:
[...]
  • Hoe en waar ga je laden?
  • Krijg je nu ook zo'n stomme laadpaal voor de deur?
  • Straks zitten alle laadpalen vol, hoe kom je nog op je werk? Het is straks wachten bij de SuC op een plekje
  • Wist je dat de accu 10% per jaar degradeerd?
  • Je kan niet normaal op de achterbank zitten
  • De afwerking van de auto is zo slecht, dat zal nooit bij een Duitser gebeuren.
  • De kofferbak is zo klein, hoe ga je dat doen met vakantie?
  • Mijn buurman heeft ook zo'n Tesla, daar staat elke maand wel een serviceauto bij omdat hij het niet meer doet.
Ik moet toegeven dat Porsche met de Taycan (en dat heeft echt niks met het prijssegment te maken) dit beter heeft opgelost voor de achterpassagiers. Als volwassenen op de achterbank is die hoge vloer niet bepaald handig.
ElonDusk schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:55:
[...]

Deze heb ik ook laatst gehad. Ik weet niet waarom mensen zich niet eerst verdiepen in bepaalde onderwerpen voordat ze zo overtuigend gaan praten. Als je met feiten komt prima dan kan ik dat nachecken en als ik iets niet weet zeg ik ALTIJD ja daar weet ik te weinig over.. het zou kunnen.
Maar als ik dan met feiten kom dan worden ze boos en zeggen ze dat het ze niet interesseert enz.
Dus ja erg frustrerend allemaal. Vaak negeer ik het en gelukkig kan ik het hier wel kwijt haha :P
Ik had hiervoor een BMW 330e, PHEV dus. Dat heeft mij in 2017 al overtuigd hoe fijn elektrisch is en dus was mijn keuze toen al gemaakt dat de volgende elektrisch zou worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Fab1Man op 24-02-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

EDIT dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Fab1Man op 24-02-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Sta nu bij een SuC met met m’n SR+ begon heel overtuigend met 112kW maar zakt na paar minuten in naar 61kW. Batterij is nu zo’n 50%. SuC is verder leeg. Is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 18:17
-Jaap-io schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:07:
Sta nu bij een SuC met met m’n SR+ begon heel overtuigend met 112kW maar zakt na paar minuten in naar 61kW. Batterij is nu zo’n 50%. SuC is verder leeg. Is dat normaal?
Ja. 10 tot 30% ooit eens 125kW gehaald(en toen was t wel druk..). Daarna zakt die altijd langzaam naar rond de 70 (tot 60-70%?) En daarna naar 50kW, . Ook wel is dat hij überhaupt niet boven de 75 komt(was niet druk).

[ Voor 4% gewijzigd door wootahH op 24-02-2020 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

-Jaap-io schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:07:
De maximale laadsnelheid van de SR+ is 170kW. Een SuC v2 haalt echter maar 150kW. De tapering begint bij +/- 50%, de aanvangssnelheid is afhankelijk van de parameter SoC en de parameter temperatuur van het accupakket.

@bottom line wellicht een idee om de OP op dit vlak aan te vullen met een o.a. een charge curve.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 24-02-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
Hoeveel kWh heeft de SR+ effectief voor zijn range beschikbaar? Is het niet 55 of 50?

Ik kom uit meerdere berekeningen op 44 kWh na 2 maanden bezit van de auto. Is dit normaal?

Edit: dit is inclusief regen op normaal, dus eigenlijk minder dan 44.

[ Voor 17% gewijzigd door Autopilot op 24-02-2020 17:51 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ja man, en ik heb hem nog niet eens besteld... (Krijg ook die uitspraak van Plasterk dat EVs enorm ascociaal zijn voor de voeten geworpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

noo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:54:
[...]

Ja man, en ik heb hem nog niet eens besteld... (Krijg ook die uitspraak van Plasterk dat EVs enorm ascociaal zijn voor de voeten geworpen).
Daar had ik vandaag een mooie voor, die het toch opeens minder doet lijken. Plasterk had het over het equivalent van 10 huishoudens, nou is dat met mijn 45.000km per jaar ongeveer 4 a 5 huishoudens... Of, anders gerekend, het is hetzelfde als 8 wasjes draaien . Wel elke dag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 19:56
Afgelopen weekend een oud-politicus die even een tweet er in gooit dat voor iedere Tesla er 100 oudjes in de kou zitten. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Autopilot schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:48:
Hoeveel kWh heeft de SR+ effectief voor zijn range beschikbaar? Is het niet 55 of 50?

Ik kom uit meerdere berekeningen op 44 kWh na 2 maanden bezit van de auto. Is dit normaal?

Edit: dit is inclusief regen op normaal, dus eigenlijk minder dan 44.
Ik kwam uit rond de 42kWh bruikbaar. (Omgerekend, indien tot 100% geladen)

Bruto 54.5kWh max, maar niet alles is beschikbaar

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Djerro123 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:29:
[...]

Haha ik denk eerder te duur voor ons 'common folk', hetzelfde waarom de Model S geen eigen topic heeft: al die bijtellingsslaven (woord geleend van paar pagina's terug) kunnen net een Model 3 in het leasebedrag krijgen, daar krijg je geen E-tron voor. (Ik schaar mijzelf ook onder die groep overigens, ik ben er overigens heel dankbaar voor dat ik de goedkoopste Tesla kan/mag rijden die er te krijgen valt, de E-tron is van een andere klasse ;) )
De E-Tron is net zo duur in de lease als een Performance Tesla en die zijn er genoeg hier.
Die ik overigens ook niet genomen heb ivm range en bijtelling.

Neemt overigens niet weg dat ik de E-tron een super gave auto vind.

Ik mis trouwens de eerste vraag die aan een ev rijder gesteld wordt: Hoe ver kun je nu eigenlijk met zo’n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Vanmiddag een gevalletje OEPS...
Auto geparkeerd bij woonwinkel in Waalwijk, m'n vrouw en ik stappen uit, lopen naar de ingang.
Ik zeg nog tegen mijn vrouw:" hoorde jij de wegloop vergrendeling al afgaan?" Loopt er een man langs die ik regelrecht naar mijn Tesla zie lopen.
Hij doet de deur open, stapt half in, dus wij beginnen terug te rennen....
Man kijkt ons verschrikt aan en verontschuldigd zich gelijk: sorry ik was op zoek naar m'n telefoon, maar zie dat dit niet mijn auto is...
die van hem (ook wit) stond 15 meter verder, ook niet afgesloten want z'n telefoon lag er nog in.

Dus voortaan vergrendel ik hem handmatig via de app

ps ik kan me voorstellen dat zoiets bij SuC ook kan gebeuren als er 5 witte (oke niet discrimineren..zwarte/blauwe/rode) naast elkaar staan, iemand ervaring?

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Nog even mijn kopje thee over de discussie van deze middag, ik krijg eigenlijk nergens negatieve reacties so far. Sterker nog, de meeste mensen vinden een Tesla helemaal geweldig en zeker als ze mee zijn geweest een ritje maken. De meest kritische persoon over mijn auto ben ik eigenlijk zelf, maar wist na 1 dag al dat ik nooit zou teruggaan naar ICE.

Wat me meer tegenstaat is de berichtgeving in de media. Waarom is het interessant als een Tesla tegen een boom rijdt terwijl er per dag tientallen auto's tegen een boom rijden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigBreda
Malt007 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:37:
Nog even mijn kopje thee over de discussie van deze middag, ik krijg eigenlijk nergens negatieve reacties so far. Sterker nog, de meeste mensen vinden een Tesla helemaal geweldig en zeker als ze mee zijn geweest een ritje maken. De meest kritische persoon over mijn auto ben ik eigenlijk zelf, maar wist na 1 dag al dat ik nooit zou teruggaan naar ICE.

Wat me meer tegenstaat is de berichtgeving in de media. Waarom is het interessant als een Tesla tegen een boom rijdt terwijl er per dag tientallen auto's tegen een boom rijden?
Ben ook een beetje geschrokken van het negativisme in de media, maar het zijn halve waarheden.
(reparaties duurder ja, maar je komt ook haast niet meer in een garage. Vaker laden ja, maar de helft goedkoper. Nederland niet klaar voor zoveel stroomgebruik..ja, maar gebruik de app Jedlix en je doet aan load-balancing...en je krijgt er nog geld voor ook)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 18:17
BigBreda schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:36:
Vanmiddag een gevalletje OEPS...
Auto geparkeerd bij woonwinkel in Waalwijk, m'n vrouw en ik stappen uit, lopen naar de ingang.
Ik zeg nog tegen mijn vrouw:" hoorde jij de wegloop vergrendeling al afgaan?" Loopt er een man langs die ik regelrecht naar mijn Tesla zie lopen.
Hij doet de deur open, stapt half in, dus wij beginnen terug te rennen....
Man kijkt ons verschrikt aan en verontschuldigd zich gelijk: sorry ik was op zoek naar m'n telefoon, maar zie dat dit niet mijn auto is...
die van hem (ook wit) stond 15 meter verder, ook niet afgesloten want z'n telefoon lag er nog in.

Dus voortaan vergrendel ik hem handmatig via de app

ps ik kan me voorstellen dat zoiets bij SuC ook kan gebeuren als er 5 witte (oke niet discrimineren..zwarte/blauwe/rode) naast elkaar staan, iemand ervaring?
Als Ik wegloop kijk ik altijd of de spiegels inklappen. meestal zie je dat al vrij snel. En anders ter verificatie open ik de app even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toetertje aanzetten, of zelf locken idd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
Inspired schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:01:
Toetertje aanzetten, of zelf locken idd.
Toetertje en spiegels inklappen staan aan, maar dit gebeurde binnen 30/40 seconden...toen was ie dus nog niet op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
Stef87 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:26:
[...]

Ik kwam uit rond de 42kWh bruikbaar. (Omgerekend, indien tot 100% geladen)

Bruto 54.5kWh max, maar niet alles is beschikbaar
Hoeveel haal je nu met 90% en 100%?
En heb je ook een battery report van Teslafi?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:25
BigBreda schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:36:

Ik durf nu wel te bekennen dat toen ik ‘m op ging halen bij Koopman ik dacht dat ik het kenteken wel uit mijn hoofd wist en het niet na hoefde te kijken. Alles naar mijn smaak ingesteld, auto van binnen en buiten geinspecteerd. Iemand er bij gehaald omdat er een afdekplaatje los lag. Maar het koppelen van de telefoon werkte niet. Nog iemand er bij. Heeft u wel de goede auto? Oeps.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf woon ik al een tijdje in Noord-Amerika en ik volg Tesla al sinds 2014 toen ik in de Model S van Vincent Everts mocht rijden.

Het stadium waar de media in NL nu in zit zag je ook in Amerika gebeuren. De gevestigde orde ziet veel winst verdampen.

Hetzelfde nu met de media in NL, heel veel media is eigendom van grote conglomeraten. Deze hebben gevestigde belangen in de Duitse/Franse auto-industrie.

Nu snap ik dat dit een alu-hoedje gehalte heeft, maar wanneer GF 4 klaar is, zal je zien dat de aanval zal afzwakken.

Daarnaast is het ook een winst-oogmerk. Nieuws van Tesla krijgt heel veel clicks en het inspelen op angst-gevoelens is gewoon een heel goede manier om geld te verdienen. Dit + dat Elon de media altijd belachelijk maakt is het negatieve sentiment in de media verklaart, in een nutshell :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 10:40
Deze winter met kerst hadden we hier ook problemen met SuC wachttijden, 3 snelwegen afgesloten dus de enige weg van LA naar SF ging over de 101 met maar 1 super charger. Tesla heeft dat toen zo opgelost: https://www.newtimesslo.c...a-inn/Content?oid=9057952 wat wel slim was voor de 3 kerst dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

noo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:54:
[...]

Ik weet ook niet wat Plasterk gerookt heeft de laatste tijd, maar voor een wetenschapper is hij erg onwetenschappelijk en eigenlijk dom bezig.
Goed, hij is doctor in de platworm. Misschien zegt dat genoeg.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Autopilot schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:04:
[...]

Hoeveel haal je nu met 90% en 100%?
En heb je ook een battery report van Teslafi?
Veel minder dan jou als het goed is.

308km bij 90% en (+\- 2km) 340km bij 100%, laden doe ik normaal tot 80, maar meestal 90%

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:47

hdu

BigBreda schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:04:
[...]

Toetertje en spiegels inklappen staan aan, maar dit gebeurde binnen 30/40 seconden...toen was ie dus nog niet op slot
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat de auto automatisch op slot gaat. Niet nadenken gewoon weglopen en heel lief hoor je de Tesla jou gedag zeggen... ;)
En voor de mensen die dan twijfelen heb ik de claxon wel gehoord? Gewoon op afstand even in de App kijken?
Had ik op wintersport ook... zoiets van heb ik hem nu gehoord of niet... ik kijken in de App... hé hij staat niet op slot, ok, dan maar even via de App doen. Toen begon ik mij af te vragen waarom zou hij dan niet op slot gegaan zijn. Wat bleek, ik vroeg aan mijn vrouw of ze haar mobiel ook bij zich had... niet dus, die lag nog in de auto, vandaar dat die niet op slot was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Maasluip schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:44:
[...]

Ik weet ook niet wat Plasterk gerookt heeft de laatste tijd, maar voor een wetenschapper is hij erg onwetenschappelijk en eigenlijk dom bezig.
Ik heb het idee dat hij zich sinds hij aan zijn politieke carrière begon zich niet meer met wetenschap bezighoudt en ook niet meer wetenschappelijk denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 19:33

GB2

Ik merk om me heen eigenlijk 2 verschillende reacties; of mensen vinden het gaaf en/of je hebt de factor waarbij men het je ook oprecht gunnen dat je zo’n auto rijdt.

Of men vind het niks -soms ook door het onbekende- en daar zit ook vaak in dat sommige het je dan ook niet gunnen -zoals een collega die nog 1,5 jaar lease moet uitzitten-.

En hoor vaak ook het argument dat waterstof het echt wel wordt en stroom niet, als ik dan puur kom met dat je vrijwel overal in Nederland binnen een straal van 5 tot 10 km vrijwel altijd stroom hebt en waterstof een geheel nieuwe infra nodig heeft dan bind 8 van de 10 bedweters wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:44:
[...]

Vergeet ook niet dat de elektrische rijders ook heel asociaal zijn met het niet vergassen van hun medemens en natuur in de stad...

/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
Aah, gelukkig brengt Nu enigszins wat nuance aan:
"Stijgt de energierekening van huishoudens werkelijk door Tesla-rijders?" https://www.nu.nl/auto/60...k-door-tesla-rijders.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
dplr56 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:39:
Aah, gelukkig brengt Nu enigszins wat nuance aan:
"Stijgt de energierekening van huishoudens werkelijk door Tesla-rijders?" https://www.nu.nl/auto/60...k-door-tesla-rijders.html
Dit is netjes van ze, MAAR helaas wordt hier niet zoveel op geklikt en wordt dit minder gelezen. Eindstand: mensen onthouden Tesla = 10 huishoudens = alles wordt duurder

(de meeste mensen dan)

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GB2 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:26:
[...]

En hoor vaak ook het argument dat waterstof het echt wel wordt en stroom niet, als ik dan puur kom met dat je vrijwel overal in Nederland binnen een straal van 5 tot 10 km vrijwel altijd stroom hebt en waterstof een geheel nieuwe infra nodig heeft dan bind 8 van de 10 bedweters wel in.
Ik heb waterstof echt nooit gesnapt. Echt gewoon niet. Eerst de productie van waterstof, die op dit moment vooral veel kolen kost. Dat is allemaal stroomgebruik om waterstof te maken. En dat moet je opslaan in tanks. Daar zit vreselijk veel verlies in.

Dan moet je dat (in grote diesel-tankwagens) naar niet-bestaande pompstations rijden en overpompen. Nog meer verlies. En daarna moet het jouw auto in. Met nog meer verlies.

En dan gebruik je waterstof op een vreselijk inefficiente manier om onder andere een waterstoftank van 300 kilo mee te slepen. Ik bedoel, batterijen zijn ook zwaar maar ik tenminste heb nog een kofferbak.

En wie is pro-waterstof, vraag je? Shell. Total. Kusters Olie. Bedrijven die zich tijdens hun 200 jarige bestaan hebben gespecialiseerd in het rondpompen, vervoeren en verkopen van kunstmatig schaars gehouden vloeistoffen middels een netwerk van aangesloten dealers. Bedrijven die verdwijnen als de elektrische auto doorbreekt. Want dan is die bullshit niet meer nodig.

Maar wat zou het fijn zijn als we allemaal van diesel op waterstof overstapten. Konden we hetzelfde trucje blijven doen. Maar dan met milieuvriendelijk waterstof. Ja hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f8pZGcv/FB-IMG-1582614315014.jpg

Even een heads-up gasten. Ik hoorde in de wandelgangen geruchten van de eerste Tesla rijder die gelyncht is door raaskallende uitkering trekkende rechtsradicale Facebook tokkies met t-shirts waar de term 'fuck Greta' op stond.

Het schijnt dat ze hem hebben gevierendeelt met ICE's, uit intense haat gevuld met rooie diesel.

Ik zou de komende dagen de fiets maar pakken jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*mompelt iets over Shell en de gevestigde belangen*

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Echter, zo heel vreemd is het natuurlijk niet dat er zoveel onwetendheid is. Het is gewoon een gigantische groot en lastig onderwerp. Voor een snel voorbeeld zie de politiek. Hoe vaak daar al ellenlange discussies plaatsvinden over kolenverbruik, subsidies, milieu, transport etc.
Kijk ook eens naar het milieu topic hier op tweakers. Er komen echt hele goede argumenten voor en tegen klimaat verandering. Als leek is het onmogelijk om je daar in te verdiepen en als een tegenstanders met goed onderbouwde grafieken en getallen op de proppen komt kan hij/zij best wel eens gelijk hebben of in ieder geval de schijn voor. Wil je dit ontkrachten dan zal je zelf nog meer je hier in moeten verdiepen. En dat is voor 99% van de mensen gewoon niet te doen

Tel daar bij op dat het overgrote deel zich niet interesseert in deze onderwerpen. Maar wel geconfronteerd wordt met (biased en suggetieve) berichten in de media. Dan kunnen we uiteraard quasi boos reageren met "ze zijn jaloers", "snappen er geen snars van" etc maar puntje bij paaltje is dat zo gek nog niet.
En het is een beetje human nature om tegenwoordig wel ergens een mening over te hebben. Dit kan je het beste tegengaan met een nette toereiking met vertoning van feiten en onderbouwingen. En zelfs dán zal je iemand waarschijnlijk niet overtuigen. Net zo als je iemand die religieus is niet met 1 enkele discussie over de streep zal trekken.
Het gaat om dat zaadje dat je plant dat uiteindelijk kan uitgroeien tot een boom. Of het zaadje gaat dood. Dat kan ook uiteraard.

[ Voor 18% gewijzigd door thewizard2006 op 25-02-2020 08:41 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:47:
[...]
Ik heb waterstof echt nooit gesnapt. Echt gewoon niet.
YouTube: Why Teslas Are Bad At Towing (Today) - De energie die je nodig hebt om vrachtauto's ed te verplaatsen heb je op dit moment zo veel kilogram aan batterijen nodig dat dit niet efficient electrisch kan. D'r zit een optimum in wat je dan voorbij bent. Dit wordt heel anders als batterijen 2x zo efficient worden, wat nog wel in de lijn der verwachtingen is.

Voordeel van waterstof is dat je het als energiedrager kan gebruiken - dus als je windmolens draaien en je hebt de energie over, dan zet je water om in waterstof. Die waterstof kun je oneindig lang bewaren (zonder al teveel kosten in een oude gasbunker volgens de gasunie), totdat je het nodig hebt + dat je dan genoeg energie kan meenemen om een vrachtwagen redelijk over de alpen te krijgen.

Dus ik zie er nu zeker wel nut in tijdens de energietransitie, maar niet meer voor autos. En waarschijnlijk straks ook niet meer voor busjes, maar bijvoorbeeld wel handig om bijvoorbeeld nederland van het aardgas te krijgen. In de zomer waterstof reserves bouwen en die in de winter gebruiken.

@revolution-nl Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik heb ook wel vertrouwen in Engineering Explained. 🤔

[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 25-02-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

BCC schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:23:
[...]

YouTube: Why Teslas Are Bad At Towing (Today) - De energie die je nodig hebt om vrachtauto's ed te verplaatsen heb je op dit moment zo veel kilogram aan batterijen nodig dat dit niet efficient electrisch kan. D'r zit een optimum in wat je dan voorbij bent. Dit wordt heel anders als batterijen 2x zo efficient worden, wat nog wel in de lijn der verwachtingen is.

Voordeel van waterstof is dat je het als energiedrager kan gebruiken - dus als je windmolens draaien en je hebt de energie over, dan zet je water om in waterstof. Die waterstof kun je oneindig lang bewaren (zonder al teveel kosten in een oude gasbunker volgens de gasunie), totdat je het nodig hebt + dat je dan genoeg energie kan meenemen om een vrachtwagen redelijk over de alpen te krijgen.

Dus ik zie er nu zeker wel nut in tijdens de energietransitie, maar niet meer voor autos. En waarschijnlijk straks ook niet meer voor busjes.
Ook niet voor vrachtverkeer, zie Tesla Semi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
I'll raise your YouTube with a YouTube:

Wat iedereen hier een beetje over het hoofd ziet is de trend waarin het gaat. EV gaat hard, misschien zit het voor vrachtwagens nu op het randje van economisch haalbaar, maar de trend duwt hem er zo overheen.

Zie hetzelfde met zonne-energie. Altijd roepen dat het te duur is, maar ondertussen is industry solar veruit de goedkoopste electriciteitsproductie geworden. En dat veel eerder dan dat men dacht.

Batterijen gaan daar ook heen, zie bijvoorbeeld https://insideevs.com/new...el-3-prismatic-lfp-cells/

Leuke quote:
If we work with the more conservative number – 25 percent – the battery pack cost drops to $9,998. That is almost the same price Munro & Associates estimate for the 22 kWh BMW i3 battery pack.
Juist voor grotere voertuigen (of kleinere voertuigen met ruimte voor grotere batterijen, zoals de Model 3 SR's) zijn dat prijzen die een paar jaar geleden haast ondenkbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Is dit niet meer iets voor het algemene Tesla topic ?

Engineering Explained heeft wel een punt met het totale gewicht van de combinatie. Gaat lastig worden om zware dingen te vervoeren met een batterij op wielen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

DaCoTa schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:36:
I'll raise your YouTube with a YouTube:

[YouTube: The Truth About The Tesla Semi-Truck]
Wat iedereen hier een beetje over het hoofd ziet is de trend waarin het gaat. EV gaat hard, misschien zit het voor vrachtwagens nu op het randje van economisch haalbaar, maar de trend duwt hem er zo overheen.

Zie hetzelfde met zonne-energie. Altijd roepen dat het te duur is, maar ondertussen is industry solar veruit de goedkoopste electriciteitsproductie geworden. En dat veel eerder dan dat men dacht.

Batterijen gaan daar ook heen, zie bijvoorbeeld https://insideevs.com/new...el-3-prismatic-lfp-cells/

Leuke quote:

[...]

Juist voor grotere voertuigen (of kleinere voertuigen met ruimte voor grotere batterijen, zoals de Model 3 SR's) zijn dat prijzen die een paar jaar geleden haast ondenkbaar waren.
Over de laatste 10 jaar is batterij technologie gemiddeld met 18% per jaar verbeterd in kosten per kg. En ongeveer 5-8% in gravimetrische dichtheid dus Wh per kg. Het lijkt weinig maar dit zijn gigantische verbeteringen en zullen er inderdaad voor zorgen dat over 10 jaar niemand om batterijen heen kan. Al zal het voor het gros van civiele luchtvaart nog niet opgaan. Daar is een verbetering van factor 30x nodig en dat is niet realistisch.

Tevens is de verwachting dat deze verbetering gaat plateauen in 20 jaar tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door yec op 25-02-2020 11:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
nuancerende weblog op autoweek over de laadpaalfile(s) (ik heb maar 2 verschillende filmpjes gezien, dus hoe erg was het nou daadwerkelijk?)
https://www.autoweek.nl/columns/artikel/tesla-leedvermaak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1979
  • Laatst online: 31-07-2023
Gisteren mijn model 3 opgehaald in Tilburg, rijdt heerlijk!
Als ik een liedje wil luisteren via Spotify, wordt er steeds om wifi gevraagd.
Maar er zou toch premium connectivity zijn? Of moet ik dit nog aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Nick1979 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:34:
Gisteren mijn model 3 opgehaald in Tilburg, rijdt heerlijk!
Als ik een liedje wil luisteren via Spotify, wordt er steeds om wifi gevraagd.
Maar er zou toch premium connectivity zijn? Of moet ik dit nog aanzetten?
Welke versie heb je gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1979
kdeboois schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:43:
[...]

SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
kdeboois schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:43:
[...]
Dat maakt niet uit. In Nederland is premium sowieso actief totdat ze de betaalmogelijkheid hebben aangezet. Daarnaast is de eerste maand ongeacht het model sowieso al gratis (en 1 jaar voor LR modellen).

@Nick1979 Ik denk dat je nog niet op de laatste versies van de software zit. Eerst even zorgen dat je op 2020.4 komt te zitten (kan enkele dagen duren)

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 25-02-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick1979
Caelorum schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Dat maakt niet uit. In Nederland is premium sowieso actief totdat ze de betaalmogelijkheid hebben aangezet. Daarnaast is de eerste maand ongeacht het model sowieso al gratis (en 1 jaar voor LR modellen).

@Nick1979 Ik denk dat je nog niet op de laatste versies van de software zit. Eerst even zorgen dat je op 2020.4 komt te zitten (kan enkele dagen duren)
Maar dan zou het dus moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Nick1979 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:21:
[...]
Vermoed alleen als je op een redelijk recente firmware versie zit. Je kan in de app/auto even kijken welke versie je zit. Met in ieder geval alle 2020 versies zou het gewoon moeten werken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick1979 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:21:
[...]

Vanaf v10 wel ja. Heb je Netflix? Dan zou het moeten werken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Gisteren eerste grote trip door Nederland gemakt (Leuven - Alkmaar en terug).

Niet Tesla-typisch, maar hanteren jullie het verplicht rechts rijden niet (meer)? Wat een bende middenvakklevers zijn jullie zeg ☺︎. En, mede dankzij de badkuipen vol water die de ganse dag naar beneden vielen, ook nog eens tegen 100 per uur waar 130 mocht, en 80 waar 100 mocht. Heb me vaak doodgeërgerd aan het eens zo zalige Nederland.

Over het rijden zelf. Superchargers gebruikt in Badhoevedorp, Hoorn, Urmond en Zaltbommel. Nergens iets op aan te merken.
Heul veul regen en wind. Maar echt heul veul, en dus gemiddeld 22 kWh/100 km met pieken tot 25. Ter vergelijking, vandaag (45 km, mix 50, 70 en 120 km/h) zit ik aan gemiddeld 17 kWh/100 km.

Alles bij elkaar een trip van 680 km (ook nog even de kinderen gaan oppikken bij de ouders), waar we 9 uur over reden. en een uurtje aan de superchargers hingen.

Ik was héél blij dat ik deze trip deed met de Model 3 en niet met mijn vorige wagen (BMW 2 Gran Tourer). Voordelen waren een betere wegligging (AWD vs FWD), minder windgevoeligheid,en uiteraard een pak stiller. Eindelijk niet meer uit de auto komen met "geplofte" oren.

Odometer staat op 16851.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Heeft er iemand een idee of je een voorkeurstelefoon in kunt stellen in de model 3? Ik heb twee telefoons (werk en prive) en deze heb ik overdag vaak tegelijk bij mij. Nu wil ik mijn werktelefoon eigenlijk als basis hebben gekoppeld maar de auto laakt het "random" te selecteren welke telefoon hij pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Sunri5e schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:04:
Heeft er iemand een idee of je een voorkeurstelefoon in kunt stellen in de model 3? Ik heb twee telefoons (werk en prive) en deze heb ik overdag vaak tegelijk bij mij. Nu wil ik mijn werktelefoon eigenlijk als basis hebben gekoppeld maar de auto laakt het "random" te selecteren welke telefoon hij pakt.
Bij mij pakt hij altijd de laatst gekoppelde telefoon.
Ik heb wel alleen mijn privé telefoon ingesteld als Telefoonsleutel, misschien dat dat het verschil is.

Weet iemand trouwens waar het aan kan liggen dat ik mijn bandendruk en verbruik niet meer kan zien? Ik kan niet meer naar links of rechts swipen in het vak met de 3 icoontjes zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Sir Baxx op 25-02-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
Zijn er mensen terug gekomen van de wintersport met laad-file-ervaring?

Ik vertrek as zaterdag richting Oostenrijk (langs München) en kreeg het aardig benauwd met al die (negatieve) filmpjes. (Had al bijna vliegtickets geboekt ;-)....maar we gaan toch maar rijden en dan 's nachts vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
BigBreda schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:

Ik vertrek as zaterdag richting Oostenrijk (langs München) en kreeg het aardig benauwd met al die (negatieve) filmpjes. (Had al bijna vliegtickets geboekt ;-)....maar we gaan toch maar rijden en dan 's nachts vertrekken.
DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
MtC schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:47:
Gisteren eerste grote trip door Nederland gemakt (Leuven - Alkmaar en terug).

Niet Tesla-typisch, maar hanteren jullie het verplicht rechts rijden niet (meer)? Wat een bende middenvakklevers zijn jullie zeg ☺︎. En, mede dankzij de badkuipen vol water die de ganse dag naar beneden vielen, ook nog eens tegen 100 per uur waar 130 mocht, en 80 waar 100 mocht. Heb me vaak doodgeërgerd aan het eens zo zalige Nederland.

Over het rijden zelf. Superchargers gebruikt in Badhoevedorp, Hoorn, Urmond en Zaltbommel. Nergens iets op aan te merken.
Heul veul regen en wind. Maar echt heul veul, en dus gemiddeld 22 kWh/100 km met pieken tot 25. Ter vergelijking, vandaag (45 km, mix 50, 70 en 120 km/h) zit ik aan gemiddeld 17 kWh/100 km.

Alles bij elkaar een trip van 680 km (ook nog even de kinderen gaan oppikken bij de ouders), waar we 9 uur over reden. en een uurtje aan de superchargers hingen.

Ik was héél blij dat ik deze trip deed met de Model 3 en niet met mijn vorige wagen (BMW 2 Gran Tourer). Voordelen waren een betere wegligging (AWD vs FWD), minder windgevoeligheid,en uiteraard een pak stiller. Eindelijk niet meer uit de auto komen met "geplofte" oren.

Odometer staat op 16851.
Wees blij dat je niet de hele tijd met je kop tegen het dak zit zoals op de gemiddelde snelweg in Belgie :P

Vraag me alleen af hoe je bij normaal rijden het verschil tussen FWD en AWD merkt. Ben het met je eens dat de M3 een prima wegligging heeft maar dat komt echt niet door AWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01
BigBreda schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:

Ik. Heb nergens in de file gestaan. 1x een stall gedeeld maar over het algemeen rustig.

Wel aan de vroege kant vertrokken (rond 4 uur s’morgens) misschien voor de drukte uit. Wordt erg uitvergroot 1 station waar zowel aankomend als vertrekkende Tesla’s elkaar ontmoeten op zwarte zaterdag (overlapping noord en midden Nederland schoolvakantie).

Maak je niet druk komt goed

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Thuis je Tesla volladen à 75 kWh is inderdaad wel wat 10 huishoudens op een dag aan stroom (energie) gebruiken.

Laten we dan even de grootste schreeuwers erbij pakken. Die oude mannen van 55, met een Megane Estate, die in de zomer met de caravan naar Tarragona rijden.

Een liter benzine bevat 10 kWh aan energie. Een benzineauto met caravan die 1:8 rijdt en vanuit Utrecht heen en weer naar Tarragona rijdt a 3200 km tikt ook snel aan.

Resumé; De jaarlijkse vakantie-rit van Henk en Ingrid kost net zoveel als wat 533 huishoudens op een dag gebruiken. Zet dat maar in de ANWB Kampioen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Divak schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:52:
Thuis je Tesla volladen à 75 kWh is inderdaad wel wat 10 huishoudens op een dag aan stroom (energie) gebruiken.
Je mist het punt van het artikel. Het gaat er niet om dat ze veel energie gebruiken maar het gaat er om wie voor de transport van die energie door het energienetwerk moeten betalen. Iedereen of de gebruiker.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Helaas lakschade aan de bumper van mijn t
M3 gereden. Ik heb er niets van gemerkt. Wat kost nou zo’n spotrepair ongeveer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Divak schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:52:

Laten we dan even de grootste schreeuwers erbij pakken. Die oude mannen van 55, met een Megane Estate, die in de zomer met de caravan naar rijden.

Een liter benzine bevat 10 kWh aan energie. Een benzineauto met caravan die 1:8 rijdt en vanuit Utrecht heen en weer naar Tarragona rijdt a 3200 km tikt ook snel aan.

Resumé; De jaarlijkse vakantie-rit van Henk en Ingrid kost net zoveel als wat 533 huishoudens op een dag gebruiken. Zet dat maar in de ANWB Kampioen.
Toch, die Henk en Ingrid betalen via de benzineprijs wel mee aan de infrastructuur voor hun benzine (de tankstations, brandstof distributie).

Als je meer Kw's gaat gebruiken door thuis te laden. Gaat je vaste heffing voor de infrastructuur niet omhoog, alleen je variabele kosten voor de stroom.

Tegelijkertijd bestaan die variabele kosten vooral uit belasting. Dus zou moreel gezien de overheid misschien de netbeheerders subsidie moeten geven voor het verbeteren van het elektriciteitsnet.

Ik denk dat het vooral een discussie is die niet past in topic, maar een goed thuis kan vinden in: Energienota hoger door warmtepomp en laadpaal

Het fijne van de model 3 vind ik, dat je als gebruiker ook relatief veel invloed hebt over wanneer hij zichzelf vollaad. Je kan kiezen voor de daluren, dan heeft het piekvermogen van het netwerk er minder last van en vaak is het ook nog net iets beter voor je eigen portemonnee.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Interessant artikel op Auto,Motor und Sport -

https://www.auto-motor-un...ter&utm_campaign=manually
De Japanse krant "Nikkei" heeft een Tesla Model 3 uit elkaar gehaald en laten onderzoeken door "deskundigen uit de automobielindustrie". Conclusie Tesla bouwt echt goede auto's en doet alles anders dan de gevestigde orde, vooral op het gebied van digitale infrastructuur, softwareontwikkeling.
Met name de "Full Self-Driving Computer" (FSD), welke Tesla in 2019 introduceerde, maakt een blijvende indruk op de ondervraagde deskundigen. "We kunnen dit niet," zegt een Toyota ontwikkelaar. Al met al, concludeert "Nikkei", heeft Tesla een technische voorsprong van zes jaar op Toyota en Volkswagen.

AMS zou AMS echter niet zijn om de conclusie van de krant niet zondermeer aan te nemen.. De Duitse struggle is alom en niet in het minst bij Duitse autojournalisten.

De conclusie van “Nikkei” is echter staalhard, alles draait voortaan om volledige integratie van alle software. Waar VW en Toyota alle componenten inkopen met elk hun eigen SW en eigen ECU integreerde Tesla alles in 1 en ontwierpen de auto daarmee opnieuw.

[ Voor 12% gewijzigd door E46RC51 op 25-02-2020 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
E46RC51 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:24:
Interessant artikel op Auto,Motor und Sport -https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/tesla-model-3-teardown-kommentar/?utm_source=newsletter&utm_campaign=manually
De Japanse krant "Nikkei" heeft een Tesla Model 3 uit elkaar gehaald en laten onderzoeken door "deskundigen uit de automobielindustrie". Conclusie Tesla bouwt echt goede auto's en doet alles anders dan de gevestigde orde, vooral op het gebied van digitale infrastructuur, softwareontwikkeling.
Met name de "Full Self-Driving Computer" (FSD), welke Tesla in 2019 introduceerde, maakt een blijvende indruk op de ondervraagde deskundigen. "We kunnen dit niet," zegt een Toyota ontwikkelaar. Al met al, concludeert "Nikkei", heeft Tesla een technische voorsprong van zes jaar op Toyota en Volkswagen.

AMS zou AMS echter niet zijn om de conclusie van de krant niet zondermeer aan te nemen.. De Duitse struggle is alom en niet in het minst bij Duitse autojournalisten.
Dat "we kunnen dit niet" wordt volgens mij steeds uit zijn verband getrokken. Die uitdrukking slaat op het grotendeels buitenspel zetten van het gros van de leveranciers die onderdelen aanleveren.
Slaat volgens mij niet op de computer/elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
ybos schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:28:
[...]

Dat "we kunnen dit niet" wordt volgens mij steeds uit zijn verband getrokken. Die uitdrukking slaat op het grotendeels buitenspel zetten van het gros van de leveranciers die onderdelen aanleveren.
Slaat volgens mij niet op de computer/elektronica.
Juist wel.
De conclusie van “Nikkei” is staalhard, alles draait voortaan om volledige integratie van alle software. Waar VW en Toyota alle componenten inkopen met elk hun eigen SW en eigen ECU integreerde Tesla alles in 1 en ontwierpen de auto daarmee opnieuw.

Edit:
mijn reactie doelt op deze opmerking van ybos: “ Slaat volgens mij niet op de computer/elektronica.”

[ Voor 8% gewijzigd door E46RC51 op 25-02-2020 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

E46RC51 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:24:
Interessant artikel op Auto,Motor und Sport -https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/tesla-model-3-teardown-kommentar/?utm_source=newsletter&utm_campaign=manually

De conclusie van “Nikkei” is echter staalhard, alles draait voortaan om volledige integratie van alle software. Waar VW en Toyota alle componenten inkopen met elk hun eigen SW en eigen ECU integreerde Tesla alles in 1 en ontwierpen de auto daarmee opnieuw.
For the lazy: https://www.auto-motor-un...ter&utm_campaign=manually

Nikkei artikel: https://asia.nikkei.com/B...s-ahead-of-Toyota-and-VW2

Quote met wat context:
What stands out most is Tesla's integrated central control unit, or "full self-driving computer." Also known as Hardware 3, this little piece of tech is the company's biggest weapon in the burgeoning EV market. It could end the auto industry supply chain as we know it.

One stunned engineer from a major Japanese automaker examined the computer and declared, "We cannot do it."

[..]

This kind of electronic platform, with a powerful computer at its core, holds the key to handling heavy data loads in tomorrow's smarter, more autonomous cars. Industry insiders expect such technology to take hold around 2025 at the earliest.
Emphasis mine. Full self driving computer klopt volgens mij niet als naam van dat ding.

Maar het gaat specifiek om de geintegreerde hard en software voor de controle van de auto.

Edit:
@ybos heeft gelijk in die zin dat wat VW nu tegenhoudt is dat ze al die toeleveranciers hebben. Zoals in het Duitse artikel staat zijn ze een inhaalslag aan het maken met de ID3, waar nu "slechts" 3 computers in zitten.

VW trekt nog wel alles los, dus infotainment enzo los van core driving. Tesla heeft alles op 2 (independent) chips.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2020 20:46 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: