Wellicht heb je gelijk, maar ik stoor mij er niet aan en tuf lekker door.Stef87 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:53:
[...]
Er kan prima iets niet geheel OK zijn aan de uitlijning waarbij je dit niet direct zien aan de banden. Dus die paar tientjes om het iig te controleren is zeker de moeite waard. Indien deze een afwijking heeft kan je verbruik ook nog na correctie lager uitvallen
Met de 2019 sr+ (met “performance” motor) bedoel ik precies dat: Deze heeft nog de 2019 (rear) performance model 3 motor, in tegenstelling tot de meeste AWD’s.
Je hebt dus 230kW voor de volle 100% op de achterwielen (in plaats van al vermogen verdeeld over 4 wielen bij vol gas).
Ander verschil is dat de 3 SR+ uit 2019 nog de 0-100 km/h kon doen in ~5.08s (na update) en deze weegt slechts ~1560kg ledig.
De oude 2019 SR+ is op vele vlakken (tussen acceleratie) ongeveer net zo snel (in enkel geval/situatie een tikkie sneller) als de Performance Model Y. (Niet lang geleden op het forum de statistieken gedeeld, zoals 80-120 en 0-200km/h etc)
De volgende wordt een koop model 3 en dan wordt dit natuurlijk wel een relevante. Was in mijn exploitatiekosten raming uitgegaan van om het jaar banden, zou mooi zijn als dat inderdaad beter kan.
Voor wat betreft de sr: ik dacht dat je suggereerde dat je een performance had met standard range accu. Maar dus inderdaad de first gen sr. Lijkt mij een fijnere auto doorbhet lagere gewicht, maar heb wat collega’s die ermee rijden en die klagen steen en been over het beperkte bereik bij langere zakelijke ritten….