Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 451 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.903 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14
jip_86 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:43:
Staat wel in de handleiding maar die lezen niet gebruikers natuurlijk niet ;)
Zelfs de gebruikers lezen het niet. Dat is een beetje 'the story of my life'... ;)

Ik maak namelijk dat soort documentatie. Sterker nog, ik maak documentatie bij Tesla. 8)7
(maar niet de user manuals, dat scheelt...)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14
TeslaRS schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:19:
[...]

Nee ook geen creditfactuur, gelukkig wel op mail de compensatie aanvraag en dat ik afzie van de 10k superchargen
Gaat ongetwijfeld goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
dreamscape schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Zelfs de gebruikers lezen het niet. Dat is een beetje 'the story of my life'... ;)
Dit hoofdstuk had ik toevallig wel gelezen. Eerste EV dus beetje tips en tricks kon geen kwaad dacht ik als het gaat om het opladen ;)
Dat dingen niet gelezen worden ken ik wel van mijn werk als softwareontwikkeling. Hopeloos is het :'(
Ik maak namelijk dat soort documentatie. Sterker nog, ik maak documentatie bij Tesla. 8)7
(maar niet de user manuals, dat scheelt...)
Nice!
Kun je die dikke vertaalfout bij Autosteer ook intern doorzetten dan? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
Is de model Y nou nog goedkoper geworden?
46.990?
Ze zouden hem 44.990 moeten maken. Dan zou het helemaal storm lopen met de Y.

Trouwens, heb ook een Nissan 350z gehad. Lage sportwagen met bijna 300pk. Maar de Model 3 RWD is erg vergelijkbaar qua rijstyle haha.
Evenveel PK, en gaat net zo lekker door de bochten. Had al een keer dat de achterkant uitbrak bij een bocht net als de Nissan. Het is dan geen "Performance" maar het gevoel is wel te vergelijken met een leuke sportwagen van rond de 300pk. Ik vind hoe de wagen is afgeveerd ook perfect. Niet te zacht niet te hard. Ben der echt heel blij mee.

[ Voor 64% gewijzigd door Immutable op 14-02-2023 05:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Immutable schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 05:35:
Is de model Y nou nog goedkoper geworden?
46.990?

Ze zouden hem 44.990 moeten maken. Dan zou het helemaal storm lopen met de Y.
Dat was al zo, maar daarna komen er nog leges etc bij:
Subtotaal voertuig
€ 48.340
Bestemmings- en documentatiekosten
€ 980
Recyclingsbijdrage
€ 22,50
Aanschafprijs
€ 49.343
Inclusief btw van ca. € 8.564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
Hoe zit het met de logica van updates? Heb geavanceerd aan staan, die snap ik. Maar de vorige versie was 2022.44.30.10 en nu deze ochtend krijg ik 23.2.11

Zijn 44 en 2 de weken, of is 2 nu de maand omdat er een cijfer mist? Neem aan dat de 10 en 11 van t geavanceerde gedeelte weg komen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Kreeg zojuist de Tesla Vision melding waar we het laatst over hadden, dit is de inhoud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax22Cp1fgIfw-h6U0VS0XcEtgSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JXwxe3aoyQY12jC7WLtYOm9l.png?f=user_large

"Update bestellen".... Maar goed, er staat dat het beter gaat werken, daar hou ik ze aan en niet pas na 10 jaar...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25
Oekol schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:41:
Hoe zit het met de logica van updates? Heb geavanceerd aan staan, die snap ik. Maar de vorige versie was 2022.44.30.10 en nu deze ochtend krijg ik 23.2.11

Zijn 44 en 2 de weken, of is 2 nu de maand omdat er een cijfer mist? Neem aan dat de 10 en 11 van t geavanceerde gedeelte weg komen?
Codering is Jaar.Week.Versie/Revisie

Zie https://www.notateslaapp....ware-version-numbers-mean

De laatste zou zijn 2023.2.11

Mijn MY zit nog op 2022.44.100

[ Voor 4% gewijzigd door Chonn op 14-02-2023 08:15 ]

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24
Taro schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:41:
[...]

Dat weet niemand, wat dan, wil je er op wachten? Is doorgaans ook wel te upgraden als je het echt nodig hebt.

Edit: En bij 2.5 -> 3 kregen de P's als eerste de nieuwe HW versie, dus mocht je voor een RWD of LR willen gaan, dan duurt het nog langer.
De kans op een upgrade naar HW4 is klein tot nihil volgens de laatste berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Chonn schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:11:
[...]

Codering is Jaar.Week.Versie/Revisie

Zie https://www.notateslaapp....ware-version-numbers-mean

De laatste zou zijn 2023.2.11

Mijn MY zit nog op 2022.44.100
2022.44.100 = fabriekssoftware. Een nieuwe update zal zsm volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

Geen logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die toggle doet afaik ook totaal niks. Heel misschien als je FSD hebt maar zonder FSD merk ik geen verschil. Ik zit sowieso wat aan het eind van de deployment. Je VIN zit in een bepaalde rollout groep en dat is redelijk statisch. FSD rijders lijken doorgaans de updates wat eerder te krijgen.

Tweede is weeknummer. Dus, 2023.2 is in principe in week 2 gereleased. Al zal .11 waarschijnlijk fixes bevatten die later in week 2 erin gekomen zijn.
The version number for mainline releases is YYYY.WW.B xxxx

YYYY - Year
WW - Week (e. g. 36 is forked in the 36th week of the year)
B - Build

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 14-02-2023 08:59 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:58:
Kreeg zojuist de Tesla Vision melding waar we het laatst over hadden, dit is de inhoud:
[Afbeelding]

"Update bestellen".... Maar goed, er staat dat het beter gaat werken, daar hou ik ze aan en niet pas na 10 jaar...
Dan zal de update toch nog wel even wat meer tijd kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Nomad schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:23:
Er komt ergens een flinke rammel vanuit achterin de auto. Dat was al vanaf het begin lichtjes, maar wordt nu erger. Maar het is lastig te pin-pointen waar het vandaan komt....ik denk de achterbank zelf.

Maar net als de fluitende achterklep die ik had, schat ik de kans best groot in dat als de mijne ergens rammelt, dat een ander misschien een soortgelijk iets had en wat tips kan geven waar ik het kan zoeken. Want het begint best irritant te worden en zelf achter het stuur tijdens het rijden, kom ik niet verder dan: ik denk rechts achterin ergens.
Hier sinds een tijd last van een gekraak dat van de achterbank/deuren lijkt te komen. Al een ritje gemaakt als passagier achteraan en het lijkt van de deurrubbers te komen bij mij. Heb deze nu ingesmeerd met een middeltje hiervoor en het lijkt in ieder geval een stuk verbeterd. Bij mij is het ook sterk afhankelijk van temperatuur heb ik de indruk. Hoe warmer, hoe erger. Ik hou jullie op de hoogte.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

appletreelane schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:02:
Er was een tijd dat mijn Tesla M3 op de A2 van Amsterdam naar Utrecht wist dat je na 19.00u 130 km/u mocht rijden. Nu (software versie 2023.2.10) zie ik nog wel de twee snelheidsborden in beeld, waarvan er dus een met de grijze rand, van 100 en 130 maar als ik de AP inschakel gaat hij na 19.00u naar100km/u, terwijl je dan toch echt 130 km/u mag. Super irritant, vooral omdat dit dus voorheen wel werkte.
Herkennen jullie dit?
Ja, dit herken ik. Heeft altijd (oke soms wat issues met wintertijd/zomertijd) goed gewerkt, maar nu lijkt hij standaard naar 100km/u te gaan. Rete-irritant inderdaad.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

DaCoTa schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:51:
[...]

De gouden regel voor autopilot gebruik: het werkt alleen als er lijnen zijn.

Als de lijnen er niet zijn of raar lopen dan is het een no-go.

Vooral deze blijven lastig:
[Afbeelding]
Jah, daar gaat de auto redelijk van over de zeik :D Goed opletten ook, want je gaat gewoon rechtsaf hier.. Of je het nu wilt of niet.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

jip_86 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:37:
Toch denk ik dat het wel een van de meest kansrijke is. Dingen als high-res kaartdata gaan het ook niet redden. Je zal altijd onverspelbare dingen houden, werkzaamheden waar bijvoorbeeld de weg versmald is, stilstaande voertuigen etc. De auto zal altijd eigen besluiten moeten kunnen maken op basis van wat de auto om zich heen ziet.
Maar er is nog een hoop te trainen als ik zie wat de auto soms van de FSD visualisaties maakt hier :')
Zolang ik nog wekelijks een fietspad op begeleid wordt heb ik daar mijn twijfels over hoor :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

Bever!

3

ThaDude schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:50:
Zoals ik hier vaker heb gemeld heb ik dus dat in mijn M3 (2020) in het donker spontaan mijn ruitenwissers gaan wissen. ACC en TACC in het donker kan ik dus niet gebruiken |:( Ik heb dit eigenlijk sinds introductie van Tesla Vision afgelopen jaar.
In begin januari een afspraak gemaakt nadat het met nieuwe software updates niet werd opgelost . Afgelopen woensdag (eindelijk) bij het servicecenter geweest.

Ze erkennen nu dat het niet klopt. Ze hebben het doorgezet naar Tesla engineering of zo iets. Auto van 64K met problemen en nu moet je maar wachten totdat iemand in Amerika tijd heeft om er naar te kijken en hopelijk dan ook nog oplost. Met dit verhaal ben ik weggestuurd en uiteraard is het ondertussen nog steeds niet opgelost :|

Iemand al eens soortgelijk iets meegemaakt en is het uiteindelijk goed gekomen?

* ThaDude heeft er zeer weinig vertrouwen in
Misschien een long-shot maar heb je camera kalibratie al eens geprobeerd? Lijkt me dat als het in de software iets niet goed zit, iedereen er last van zou hebben..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-09 22:36
Bever! schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Misschien een long-shot maar heb je camera kalibratie al eens geprobeerd? Lijkt me dat als het in de software iets niet goed zit, iedereen er last van zou hebben..
Blijft sowieso bijzonder, dat de ervaringen met AP zo erg verschillen.

Ik gebruik AP inmiddels sinds 2019 en vind het echt heel bruikbaar. Helemaal in het begin wel een beetje onzeker en veel phantom breaks, maar die zijn inmiddels toch echt wel verdwenen. Ook met Tesla vision geen echte achteruitgang gemerkt.

Dat er bijvoorbeeld verschil zit tussen HW 2.5 en H3 kan ik mij nog wel voorstellen, maar verder zou het toch niets uit mogen maken zou je denken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

pieter81! schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Blijft sowieso bijzonder, dat de ervaringen met AP zo erg verschillen.

Ik gebruik AP inmiddels sinds 2019 en vind het echt heel bruikbaar. Helemaal in het begin wel een beetje onzeker en veel phantom breaks, maar die zijn inmiddels toch echt wel verdwenen. Ook met Tesla vision geen echte achteruitgang gemerkt.

Dat er bijvoorbeeld verschil zit tussen HW 2.5 en H3 kan ik mij nog wel voorstellen, maar verder zou het toch niets uit mogen maken zou je denken....
Ja same here.. gebruik het dagelijks en over grote afstanden ook.. zonder issues :) Misschien ook een kwestie van de route, stand van de zon en weet ik het? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000

ThaDude

Hang Loose

Bever! schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Ja goeie! Hier heb ikzelf ook wel over nagedacht :) Ik ga ervan uit dat als dat zou kunnen helpen het Servicecenter dit ook direct had gedaan en voorgesteld..

De dashcam zelf laat ook altijd gekke puntjes zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZupKJUuBy2Afqf9qEVW0e4Sr-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QsZVIlpRjDhf7Y75f02DTLLx.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast lijken de camera's vuil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_0j9fFT4jFWigzArvxcy_cxgvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uq4HxM2Q7EQsY98mHpR5cgiX.jpg?f=fotoalbum_large

Het schoonmaken van de camera's, waar ik dacht voor te komen, was niet nodig. Dit had namelijk geen invloed op het beeld wat Tesla ziet. Zo heb ik begrepen :?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54
Bever! schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Ja same here.. gebruik het dagelijks en over grote afstanden ook.. zonder issues :) Misschien ook een kwestie van de route, stand van de zon en weet ik het? 8)7
Ik denk vooral route.
A28 vanuit amersfoort richting zwolle is makkelijker dan de ring a10 rond de coentunnel

Maargoed, ik moet (helaas) nog tot eind mei wachten om mee te kunnen testen met jullie 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

ThaDude schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:24:
[...]

Ja goeie! Hier heb ikzelf ook wel over nagedacht :) Ik ga ervan uit dat als dat zou kunnen helpen het Servicecenter dit ook direct had gedaan en voorgesteld..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het schoonmaken van de camera's, waar ik dacht voor te komen, was niet nodig. Dit had namelijk geen invloed op het beeld wat Tesla ziet. Zo heb ik begrepen :?
Je kan het zelf gewoon doen hé, in het menu ff aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31
[...]
Dat heeft bij mij voor de overijverige ruitenwisser zeker wel geholpen. Schoonmaken van het raam aan de binnenkant overigens, niet de camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000

ThaDude

Hang Loose

@DaCoTa

Uhm dat stuk waar de camera's inhangen kan je toch zelf niet bij? Kan ik dat zelf schoonmaken? >:)
Dacht dat dat geseald/gelijmd is op de voorruit zeg maar..

@turkeyhakan Er is op dit moment een storing begreep ik zie
https://twitter.com/tesla...&t=xpIAM2RuDWZ43_hfRbueNA

[ Voor 72% gewijzigd door ThaDude op 14-02-2023 12:12 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Iemand ook een 503 error in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
[...]
[Afbeelding]
Misschien defecte pixels in de camera sensor? Vuiltjes op de ruit zouden grotere en wazigere vlekken geven in het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:11
turkeyhakan schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:09:
Waarschijnlijk onderhoud op Tesla servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:34
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vreemde case. Tesla moet dit gewoon fixen voor je.

Ik heb dit niet. Nooit gehad ook (M3 uit 2019). Ik volg dit topic zeer actief en ik heb hier in 3 jaar tijd nog nooit iemand over gehoord. Het sporadisch onnodig wissen uiteraard wel, maar dat is inherent aan de oplossing die ze hiervoor inzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
ThaDude schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:57:
@DaCoTa
Uhm dat stuk waar de camera's inhangen kan je toch zelf niet bij? Kan ik dat zelf schoonmaken? >:)
Dacht dat dat geseald/gelijmd is op de voorruit zeg maar..
Die kap aan de binnenkant om de camera's zit vastgeklikt, niet gelijmd. Met een pry tool wip je hem er zo af. Demo video zal vast wel op YT te vinden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Tip: de allrisk verzekeringspremie voor een 2023 M3 RWD is bij ABN AMRO significant gedaald, voor mij met 7 schadevrije jaren veruit de goedkoopste. (Waar deze eerst niet in de top-10 voordeligste stond.)

Hier kun je een kenteken uitpikken om je eigen specificaties alvast te bereken.

[ Voor 25% gewijzigd door Maurice- op 14-02-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Jeroen-Buren schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Waarschijnlijk onderhoud op Tesla servers...
Die melding krijg ik ook vanmorgen. Daarom beter ook altijd een keycard bij je hebben... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Maurice- schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:19:
Tip: de allrisk verzekeringspremie voor een 2023 M3 RWD is bij ABN AMRO significant gedaald, voor mij met 7 schadevrije jaren veruit de goedkoopste. (Waar deze eerst niet in de top-10 voordeligste stond.)

Kun je zo'n selectie ook maken voor Model Y long range?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
mkrmr schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Die melding krijg ik ook vanmorgen. Daarom beter ook altijd een keycard bij je hebben... :X
Een Android telefoon met NFC is ook een keycard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online
coelho schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:33:
[...]

Kun je zo'n selectie ook maken voor Model Y long range?
Hier staan alle Tesla's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

DaCoTa schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Serieus? Ik leer nog steeds nieuwe dingen over deze auto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Bever! schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:50:
[...]
Serieus? Ik leer nog steeds nieuwe dingen over deze auto..
Werkt op B-pillar en op middenconsole. Let wel: zelfde als met de pas, je hebt geen automatische lock op walkaway dan.

En het is nog steeds een slecht idee om geen pasje bij je te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 14-02-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DaCoTa schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:34:
[...]

iPhone ook uiteraard, je moet het wel van te voren instellen onder "Beveiliging en bestuurders" in de app, en dan bevestigen met de zwarte kaart in de auto zelf.

Uit de handleiding:
https://www.tesla.com/own...8F-9492-CACF301304D2.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 10:48
mkrmr schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:03:
[...]

iPhone ook uiteraard, je moet het wel van te voren instellen onder "Beveiliging en bestuurders" in de app, en dan bevestigen met de zwarte kaart in de auto zelf.

Uit de handleiding:
https://www.tesla.com/own...8F-9492-CACF301304D2.html
Jij doelt op de telefoonsleutel? Dat kan met iedere telefoon met bluetooth en waarbij de Tesla App gesupport wordt. Waar ze het hier over hebben mbt NFC gaat het erom dat de telefoon zich als keycard gedraagt. Dit kan een iPhone niet.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

turkeyhakan schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:09:
Hij is weer live bij mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 07:59

Bij onze M3 met 11 schadevrije jaren kwam de ING er goedkoper uit (begin februari). Per 1 februari hebben ze daar hun voorwaarden ten aanzien van de alarmklasse versoepeld en zijn er geen eisen meer tot E 70.000,-.

NB: je moet een bankrekening openen voor een autoverzekering bij de betreffende bank, als je die nog niet hebt. Dit geldt voor zowel ING als ABN-AMRO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

adjego schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:06:
[...]
Jij doelt op de telefoonsleutel? Dat kan met iedere telefoon met bluetooth en waarbij de Tesla App gesupport wordt. Waar ze het hier over hebben mbt NFC gaat het erom dat de telefoon zich als keycard gedraagt. Dit kan een iPhone niet.
Dank voor de verduidelijking, heb zowel een S21 Android als een iPhone 13 en nooit het verschil gevonden.

Nog even gezocht en Tesla zelf zegt:
"Zodra een telefoon is geauthentiseerd, is een internetverbinding niet langer nodig om deze telefoon te gebruiken als telefoonsleutel voor de Model Y. Om de telefoon echter handsfree te gebruiken, toegang te krijgen tot de contactpersonen in uw telefoon, er media op af te spelen enz., moet u de telefoon koppelen en als Bluetooth-toestel aansluiten (zie Bluetooth-telefoon koppelen).

Sommige smartphones met NFC-functie kunnen worden gebruikt om uw auto te vergrendelen/ontgrendelen, net als bij het gebruik van een sleutelkaart. Zorg ervoor dat de mobiele Tesla-app correct is gekoppeld aan uw auto en schakel de NFC-functie in op uw telefoon. Zodra de functie is ingeschakeld, houd u de telefoon bij de portierstijl aan bestuurderszijde om het portier te vergrendelen of ontgrendelen. Raadpleeg de instructies op uw smartphone voor specifieke informatie over deze handeling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 10:48
mkrmr schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:37:
[...]

Dank voor de verduidelijking, heb zowel een S21 Android als een iPhone 13 en nooit het verschil gevonden.

Nog even gezocht en Tesla zelf zegt:
"Zodra een telefoon is geauthentiseerd, is een internetverbinding niet langer nodig om deze telefoon te gebruiken als telefoonsleutel voor de Model Y. Om de telefoon echter handsfree te gebruiken, toegang te krijgen tot de contactpersonen in uw telefoon, er media op af te spelen enz., moet u de telefoon koppelen en als Bluetooth-toestel aansluiten (zie Bluetooth-telefoon koppelen).

Sommige smartphones met NFC-functie kunnen worden gebruikt om uw auto te vergrendelen/ontgrendelen, net als bij het gebruik van een sleutelkaart. Zorg ervoor dat de mobiele Tesla-app correct is gekoppeld aan uw auto en schakel de NFC-functie in op uw telefoon. Zodra de functie is ingeschakeld, houd u de telefoon bij de portierstijl aan bestuurderszijde om het portier te vergrendelen of ontgrendelen. Raadpleeg de instructies op uw smartphone voor specifieke informatie over deze handeling."
Precies zoals het er staat: "Sommige smartphones met NFC-functie...". Apple moet dit vrijgeven maar dat doen ze helaas niet. Je kunt dus niet je telefoon bij je b-stijl houden en daarmee je auto openen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 12:21
Hebben jullie op dit moment ook last van een serverfout in de app? Bij zowel mijn app als die van mijn vriendin krijg ik geen contact met de auto. Ik krijg errorcode 500 / 503.

/edit Ah, daar is al over gepost. Lijkt een algemene storing te zijn.

/edit Zojuist online gekomen op 14:14

[ Voor 25% gewijzigd door Arcenon op 14-02-2023 14:14 ]

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:34

Damian

Insane Obtrusion

Ik zat op software versie 2023.2.0.5 en die is nu geupdate naar 2023.2.0.10, echter als ik in de changelog kijk van .10 is die hetzelfde als die van .5.

Iemand een idee wat het verschil is?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Damian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:12:
Ik zat op software versie 2023.2.0.5 en die is nu geupdate naar 2023.2.0.10, echter als ik in de changelog kijk van .10 is die hetzelfde als die van .5.

Doorgaans alleen bugfixes als het laatste getal wijzigt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 08:57

Lagune

Its time for warp

Damian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:12:

https://www.notateslaapp....n/2023.2.11/release-notes

links is een soort van changelog

[ Voor 3% gewijzigd door Lagune op 14-02-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:34

Damian

Insane Obtrusion

Precies, maar daar staat bij .5 dus hetzelfde als bij .10 ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 08:57

Lagune

Its time for warp

Damian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:20:
[...]

Precies, maar daar staat bij .5 dus hetzelfde als bij .10 ;)
jup, undocumented bugfixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

Waar is die top10 lijst waar je over spreekt?

Ik moet namelijk met de 3 overstappen als er een Y bij komt.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Nu online
monica66 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:19:
[...]

NB: je moet een bankrekening openen voor een autoverzekering bij de betreffende bank, als je die nog niet hebt. Dit geldt voor zowel ING als ABN-AMRO.
Goede toevoeging! Dan even kijken of het meer dan €2,95 per maand scheelt, dan kun je daar een betaalrekening voor nemen. Bij mee scheelt het 13 euro per maand met de #2.
Stef87 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:31:
[...]

Waar is die top10 lijst waar je over spreekt?

Ik moet namelijk met de 3 overstappen als er een Y bij komt.
Independer, Pricewise etc

[ Voor 22% gewijzigd door Maurice- op 14-02-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 07:59
En het lijkt erop dat je bij de ABN AMRO autoverzekering bij een SUV vanaf een cataloguswaarde van 35.000 euro over (een SCM goedgekeurde) alarmklasse 3 moet beschikken. Een MY is een SUV neem ik aan. Dit geldt dan weer niet voor een M3 tot 50.000 euro.

https://www.abnamro.nl/nl...zekering/beveiliging.html
Bij onvoldoende beveiliging heeft u een eigen risico van 2,5% van de cataloguswaarde (met een minimum van € 375).

[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 14-02-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
monica66 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:22:
En het lijkt erop dat je bij de ABN AMRO autoverzekering bij een SUV vanaf een cataloguswaarde van 35.000 euro over (een SCM goedgekeurde) alarmklasse 3 moet beschikken. Een MY is een SUV neem ik aan. Dit geldt dan weer niet voor een M3 tot 50.000 euro.

https://www.abnamro.nl/nl...zekering/beveiliging.html
Bij onvoldoende beveiliging heeft u een eigen risico van 2,5% van de cataloguswaarde (met een minimum van € 375).
MY = MPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 12:21
Arcenon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:50:
Zouden ze met deze prijzen niet gewoon de varianten kwijt willen zonder parkeersensoren om vervolgens over 6 maanden te komen met de varianten met parkeersensoren en/of upgraded camera's?
Inmiddels zijn we weer een maand verder, Tesla Vision is nog steeds niet voor elkaar :+. Ik was erg aan het twijfelen om met de prijsdump ook een Y aan te schaffen maar ik heb besloten toch maar even een generatie te wachten, HW4, Tesla Vision uitgerold, nieuwe batterij, kinderziektes van het productieproces in Duitsland eruit, optische refresh. Hopelijk tegen het einde van het jaar.

M3 '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 11:34
Arcenon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:54:
[...]

Inmiddels zijn we weer een maand verder, Tesla Vision is nog steeds niet voor elkaar :+. Ik was erg aan het twijfelen om met de prijsdump ook een Y aan te schaffen maar ik heb besloten toch maar even een generatie te wachten, HW4, Tesla Vision uitgerold, nieuwe batterij, kinderziektes van het productieproces in Duitsland eruit, optische refresh. Hopelijk tegen het einde van het jaar.
Kans dat de prijs weer omhoog is natuurlijk ook aanwezig zodra de voorraad slinkt.

Volgens mij allemaal non-argumenten om de keuze recht te praten. Die update gaat wel komen, daar zal niets aan veranderen.

Overigens geloof ik oprecht dat ze straks op ieder model de sensoren gaan uitschakelen en zullen vervangen met de vision update. Radar zelfde verhaal, zie geen enkele reden waarom ze dit niet nog een keer doen.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-02-2023 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Tegen die tijd zijn er weer andere zaken om op te wachten. Zo blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STIMPPYYY schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Kans dat de prijs weer omhoog is natuurlijk ook aanwezig zodra de voorraad slinkt.

Volgens mij allemaal non-argumenten om de keuze recht te praten. Die update gaat wel komen, daar zal niets aan veranderen.

Overigens geloof ik oprecht dat ze straks op ieder model de sensoren gaan uitschakelen en zullen vervangen met de vision update. Radar zelfde verhaal, zie geen enkele reden waarom ze dit niet nog een keer doen.
Ze willen naar een single stack qua sofware. Niet nog rekening moeten houden met auto's met USS. Dus die gaan bij oude modellen op termijn ook gewoon uit idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Arcenon als je HW4 belangrijk vind is wachten een optie. HW4 kan niet achteraf geinstalleerd worden volgens Musk. Hij noemde dat "not economically viable".

Maar verwacht niet dat HW4 eindelijk de lang beloofde FSD / algehele level 3+ autonomie gaat waarmaken. Als je kijkt naar autopilot gaat er gewoon te vaak iets mis. Er is nog een lange weg te gaan en als complete FSD n00b vermoed ik dat dit meer in de software/intelligentie zit dan in HW4 (betere camera's en radar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Ze willen naar een single stack qua sofware. Niet nog rekening moeten houden met auto's met USS. Dus die gaan bij oude modellen op termijn ook gewoon uit idd.
Heb je hiervan een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:00:
[...]

USS gaat echt niet uit hoor. Daar zijn voor alsnog geen plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:21:
[...]

Heb je hiervan een bron?
Dat ze naar single stack willen? Zie de radar. Verder heeft Tesla hier nog niets over geroepen maar de verwachting is zeker dat ze de software gelijk gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
HW4 zal leuk zijn als je van plan bent FSD aan te schaffen misschien. Maar dat zie ik de komende jaren nog niet heel groot worden in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Niet gaan klagen straks als de prijzen weer een stuk hoger zijn, of als de nieuwe modellen op sommige vlakken minder functionaliteit hebben dan de huidige modellen.

Er is op dit moment eigenlijk geen serieuze concurrent voor de Model Y qua prijs/kwaliteit. Met HW4, evt een nieuw type batterij en een optische refresh is de kans natuurlijk groot dat er weer allerlei (kleine) kinderziektes de kop op steken die jij dan mag gaan testen voor de toekomstige kopers.

De huidige Y is echt extreem veel waar voor je geld. Het enige wat ik oprecht mis zijn de parkeersensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Heeft iemand een tijdlijn voor de 4680 cellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Bever! schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:32:
Komend jaar zal het wel hard gaan als bijv ook Panasonic ze gaat maken. Die zouden naar verluid in Q2 gaan produceren: https://www.teslarati.com...80-battery-profitability/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:27:
HW4 zal leuk zijn als je van plan bent FSD aan te schaffen misschien. Maar dat zie ik de komende jaren nog niet heel groot worden in de EU.
Als je FSD aanschaft dan krijg je HW4 als dat nodig is. Juist als je het niet neemt kan je afweging erop maken. De huidige eigenaren met HW2 t/m HW3 met FSD zullen de upgrade naar HW4 kosteloos krijgen als dat noodzakelijk is om FSD mogelijk te maken.
wian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:19:
@Arcenon als je HW4 belangrijk vind is wachten een optie. HW4 kan niet achteraf geinstalleerd worden volgens Musk. Hij noemde dat "not economically viable".

Maar verwacht niet dat HW4 eindelijk de lang beloofde FSD / algehele level 3+ autonomie gaat waarmaken. Als je kijkt naar autopilot gaat er gewoon te vaak iets mis. Er is nog een lange weg te gaan en als complete FSD n00b vermoed ik dat dit meer in de software/intelligentie zit dan in HW4 (betere camera's en radar).
FSD is slechts voor 90% geschikt voor wereldwijd. Tesla heeft volle focus op de VS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Deveon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:38:
[...]
Als je FSD aanschaft dan krijg je HW4 als dat nodig is. Juist als je het niet neemt kan je afweging erop maken. De huidige eigenaren met HW2 t/m HW3 met FSD zullen de upgrade naar HW4 kosteloos krijgen als dat noodzakelijk is om FSD mogelijk te maken.
Wat voor HW3 gold, hoeft niet voor HW4 te gelden. Volgens mij is al gezegd dat HW3 naar HW4 upgrade economisch niet haalbaar is.
FSD is slechts voor 90% geschikt voor wereldwijd. Tesla heeft volle focus op de VS.
Weet niet zo goed wat je bedoeld met 'slechts' 90%? Lijkt me niet een negatief iets, maar een positief iets.

(Redelijk) vers van de pers:

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 14-02-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Wat voor HW3 gold, hoeft niet voor HW4 te gelden. Volgens mij is al gezegd dat HW3 naar HW4 upgrade economisch niet haalbaar is.

[...]

Weet niet zo goed wat je bedoeld met 'slechts' 90%? Lijkt me niet een negatief iets, maar een positief iets.

(Redelijk) vers van de pers:
[Twitter]
Jammer voor Elon maar hij heeft auto’s verkocht met FSD incl hardware upgrades. Economisch niet haalbaar is irrelevant tenzij ze nieuwe auto’s gaan uitdelen. Belofte maakt schuld. Verder is 90% nog heel ver weg van 99,999% en waarschijnlijk willen de wetgevers nog minder fouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:57
Deveon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:01:
[...]

Jammer voor Elon maar hij heeft auto’s verkocht met FSD incl hardware upgrades. Economisch niet haalbaar is irrelevant tenzij ze nieuwe auto’s gaan uitdelen. Belofte maakt schuld. Verder is 90% nog heel ver weg van 99,999% en waarschijnlijk willen de wetgevers nog minder fouten.
Als FSD haalbaar is op HW3 hoef je geen update naar HW4 te krijgen.
Ook al zou FSD misschien een pak beter werken op HW4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
Jammer voor Elon maar hij heeft auto’s verkocht met FSD incl hardware upgrades. Economisch niet haalbaar is irrelevant tenzij ze nieuwe auto’s gaan uitdelen. Belofte maakt schuld.
Ik weet niet waar je dit hebt gevonden in de overeenkomst?
Verder is 90% nog heel ver weg van 99,999% en waarschijnlijk willen de wetgevers nog minder fouten.
De huidige autopilot is ook niet 99,999% en die is ook toegelaten. Denk dat je de boel een beetje te simplistisch bij elkaar veegt. Ze kunnen best overstappen naar FSD zonder meteen naar volledige Level 3 of hogere autonomie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:32:
Obv de YT eerder gepost hier is het even de vraag of je er nu al zoveel aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
this schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:09:
[...]

Als FSD haalbaar is op HW3 hoef je geen update naar HW4 te krijgen.
Ook al zou FSD misschien een pak beter werken op HW4.
De vraag is ook even wat klanten mogen verwachten van "FSD"? L3? L4? Dat staat ook nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
[...]

Musk denkt daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Dat ze naar single stack willen? Zie de radar. Verder heeft Tesla hier nog niets over geroepen maar de verwachting is zeker dat ze de software gelijk gaan trekken.
Ik heb even gezocht maar wat ik begrijp gaat single stack over het samenvoegen van autopilot en FSD broncode, niet over het disablen van ultrasone sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:50:
[...]

Ik heb even gezocht maar wat ik begrijp gaat single stack over het samenvoegen van autopilot en FSD broncode, niet over het disablen van ultrasone sensoren.
Is meer van hetzelfde toch? Ze willen naar Vision. Vision is zonder USS. Net als dat het zonder radar is. Kijk, het is allemaal speculeren en iedereen kan gelijk hebben maar het lijkt mij heel sterk dat Tesla USS blijft gebruiken. Ze gaan met hezelfde argument komen als destijds met radar en camera. Tenminste, dat is mijn visie erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ze kunnen toch straks een nieuw product introduceren? FAD oid. Full Autonomous Driving. Dan blijft je met HW3 op FSD steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:00:
[...]

Ze kunnen toch straks een nieuw product introduceren? FAD oid. Full Autonomous Driving. Dan blijft je met HW3 op FSD steken.
“Well, we even called it full SELF driving, did you guys expect some autonomous system like FAD is?”

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:57
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:58:
[...]

Is meer van hetzelfde toch? Ze willen naar Vision. Vision is zonder USS. Net als dat het zonder radar is. Kijk, het is allemaal speculeren en iedereen kan gelijk hebben maar het lijkt mij heel sterk dat Tesla USS blijft gebruiken. Ze gaan met hezelfde argument komen als destijds met radar en camera. Tenminste, dat is mijn visie erop. :)
Er is nu wel nog een verschil in complexiteit tussen vision en radar en vision en parkeersensoren.
Ik zie ook niet meteen de noodzaak om die parkeersensoren uit te zetten als je tesla vision zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
this schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:35:
[...]

Er is nu wel nog een verschil in complexiteit tussen vision en radar en vision en parkeersensoren.
Ik zie ook niet meteen de noodzaak om die parkeersensoren uit te zetten als je tesla vision zou hebben.
Dubbele feedback, wat krijgt voorrang, wat toon je in het beeld, etc. In de software kan je natuurlijk een if(parkeersensoren) then ... inbouwen, maar uiteindelijk zal men dat uitschakelen om conflicten in feedback te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Parkeersensoren kun je wel afbakenen denk ik. Zeker omdat je een blinde vlek voor de bumper hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:58:
[...]

Dat gerucht dat de ultrasone sensoren worden uitgeschakeld is hardnekkig, maar geen betrouwbare bron gevonden tot zover.

Ik weet het ook niet natuurlijk, maar HW4 introduceert een verbeterde radar, dus Tesla lijkt niet aan te sturen op Vision-only. Of gaat Vision alleen over parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
wian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Dat gerucht dat de ultrasone sensoren worden uitgeschakeld is hardnekkig, maar geen betrouwbare bron gevonden tot zover.

Ik weet het ook niet natuurlijk, maar HW4 introduceert een verbeterde radar, dus Tesla lijkt niet aan te sturen op Vision-only. Of gaat Vision alleen over parkeren?
Maar wanneer komt HW4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Voor de S/X is de type goedkeuring binnen, dus die rollen zeer binnenkort met HW4 van de band. Voor 3/Y geen nieuws.

[ Voor 12% gewijzigd door wian op 14-02-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
wian schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Voor de S/X is de type goedkeuring binnen, dus die rollen zeer binnenkort met HW4 van de band. Voor 3/Y geen nieuws.
Dat zal dan toch niet lang meer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Zouden jullie wachten met de aanschaf van een nieuwe Tesla tot dat je zeker weet dat deze met HW4 geleverd zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Sunri5e schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:25:
Zouden jullie wachten met de aanschaf van een nieuwe Tesla tot dat je zeker weet dat deze met HW4 geleverd zal worden?
Zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nee, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Ik heb een reservering staan, maar overweeg wel te wachten. Hoofdreden is de radar, toch mijn voorkeur tov vision only met betrekking tot afstand meten. Als het minder dan 6 maanden zou duren, dan wacht ik persoonlijk liever. Nu maar hopen dat het roddel circuit al snel concreet inzicht geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door TSS_Droopy op 14-02-2023 19:41 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
TSS_Droopy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb een reservering staan, maar overweeg wel te wachten. Hoofdreden is de radar, toch mijn voorkeur tov vision only met betrekking tot afstand meten. Als het minder dan 6 maanden zou duren, dan wacht ik persoonlijk liever.
Maar er is nog geen enkele zekerheid dat die radar bedoeld is voor vervanging bijv. parkeersensoren of een ander relevant doel waar jij specifiek voordeel van gaat hebben. Of ga je er ook FSD bij afnemen? En hoe lang ben je bereid te wachten? Persoonlijk verwacht ik dat binnen 6-12 maanden de 3 & Y uitgeleverde productiemodellen nog geen HW4 krijgen.

Afijn, als je geen haast hebt en er erg veel waarde aan hecht dan moet je vooral wachten natuurlijk. Maar zo is er iedere keer wel iets en al die tijd rij je niet in de auto.

Ik kon niet wachten, want ik heb nu een auto nodig, maar anders zou ik ook niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik was best sceptisch over Vision maar moet zeggen dat het best prima werkt. Een dedicated regensensor zou wellicht voor veel mensen de grootste ergenis oplossen. Als die ook bij HW4 zit zou ik wachten. :) Het gebrek aan radar valt mij 100% mee. Al heb ik nog niet met slecht zicht gereden. (Mist/sneeuw/zware regenval.)

Zie hem ook eerder op de Highland komen dan op de Y. Als ik een 3 zou willen rijden, en kon wachten, zou ik dat eerder doen. Al zal tegen die tijd de subsidie op zijn. Dus blijft allemaal lastig.

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 14-02-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:47:
...
Zie hem ook eerder op de Highland komen dan op de Y. Als ik een 3 zou willen rijden, en kon wachten, zou ik dat eerder doen. Al zal tegen die tijd de subsidie op zijn. Dus blijft allemaal lastig.
Highland zou ik ook op wachten denk ik als ik een 3 zou willen, anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
Ik zit zelf te wachten op HW5, maar ben bang dat de inflatie tegen zie tijd zo hoog is dat hij buiten budget valt. Keuzes.....

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:59
Tijdelijk ga ik in het begin laden met de mobile charger, kan deze überhaupt met een nachtje regen omgaan, mocht het s'nachts gaan regenen? Of is de adapter IP44 of IP65 gekwalificeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appletreelane
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-07 15:52
Pierz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:14:
[...]

Misschien helpt het als je het rechter pookje wat langer naar beneden houdt?

Ik zit zelf nog op de vorige versie dus kan het nog niet testen.
Ja dan gaat ie dus naar 100 km/u als je b.v. al 110 km/u rijdt, helaas geen oplossing maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Highland? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
PSP123 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:30:
Tijdelijk ga ik in het begin laden met de mobile charger, kan deze überhaupt met een nachtje regen omgaan, mocht het s'nachts gaan regenen? Of is de adapter IP44 of IP65 gekwalificeerd?
Op het achterwiel leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik denk dat je de 90% verkeerd leest. Dat gaat niet over dat het 90% foutloos is, maar dat 90% van wat ze hebben gebouwd wereldwijd bruikbaar is. Er zullen altijd lokale aanpassingen nodig zijn ivm verkeersborden, belijning, regels etc die per land kunnen verschillen. Daar gaat die ~10% over.

In de VS hebben ze met FSD Beta in relatief korte tijd veel voortgang geboekt. Er zal in Europa ook wel een flinke Beta periode nodig zijn, vooral omdat er tussen de landen zoveel verschillen zijn. De vraag is wat mij betreft vooral of Tesla in Europa toestemming krijgt voor zo'n programma, want dat is hoe de neural nets getraind worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou kunnen. :) Is de refresh van de Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Taro schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:42:
[...]

Maar er is nog geen enkele zekerheid dat die radar bedoeld is voor vervanging bijv. parkeersensoren of een ander relevant doel waar jij specifiek voordeel van gaat hebben. Of ga je er ook FSD bij afnemen? En hoe lang ben je bereid te wachten? Persoonlijk verwacht ik dat binnen 6-12 maanden de 3 & Y uitgeleverde productiemodellen nog geen HW4 krijgen.
Ik hoop dat radar wordt gebruikt voor afstand tot voorganger op de (snel)weg . Naar mijn mening een betere optie omdat radar minder snel last heeft van "slecht zicht" door slechte weersomstandigheden.
Of ik ga wachten weet ik overigens nog niet, maar als ik zeker weet dat er met een paar maanden radar wordt toegevoegd dan zou ik daar wel naar neigen. Ik vindt het nog steeds het grootste gemis van de Tesla (samen met regensensor).

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-03 19:49
Elektrische wagens blijven gewoon lease materiaal de komende jaren. Een paar jaar rijden, en buiten. Dan moet je je geen zorgen maken over dit soort van luxe problemen. Er zal altijd wel iets van een reden zijn om te wachten op het volgende.
PSP123 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:30:
Neen, niet waterproof. Staat overal vermeld. Kan je ook gewoon gemakkelijk zien als er naar kijkt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Domotek op 14-02-2023 21:49 ]

Pagina: 1 ... 451 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: