Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 452 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.893 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
DaCoTa schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Een Android telefoon met NFC is ook een keycard.
Dit was voor mij ook nieuw. Ik stap altijd gewoon in met telefoon in m'n broekzak. Maar bedoel jij dan dat je je telefoon tegen de b stijl houden kan? Dat zou een uitkomst zijn als hij het om de 1 of andere reden niet pakt en ik dan m'n kaart moeten pakken. Echter vanavond bij proberen met telefoon tegen bstijl aan deed die niks. Heb NFC aan en gekoppeld in tesla app want hij herkent telefoon als sleutel

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Dit was voor mij ook nieuw. Ik stap altijd gewoon in met telefoon in m'n broekzak. Maar bedoel jij dan dat je je telefoon tegen de b stijl houden kan? Dat zou een uitkomst zijn als hij het om de 1 of andere reden niet pakt en ik dan m'n kaart moeten pakken. Echter vanavond bij proberen met telefoon tegen bstijl aan deed die niks. Heb NFC aan en gekoppeld in tesla app want hij herkent telefoon als sleutel
Je zou idd de phone als rfid card moeten kunnen gebruiken om de deur te openen. Zelf iPhone dus verder weinig tips, weet ook even niet of elke Android phone dit ondersteund. Telefoon als sleutel gaat overigens via BT. Dus dat werkt wel anders.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
TSS_Droopy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Ik hoop dat radar wordt gebruikt voor afstand tot voorganger op de (snel)weg . Naar mijn mening een betere optie omdat radar minder snel last heeft van "slecht zicht" door slechte weersomstandigheden.
Of ik ga wachten weet ik overigens nog niet, maar als ik zeker weet dat er met een paar maanden radar wordt toegevoegd dan zou ik daar wel naar neigen. Ik vindt het nog steeds het grootste gemis van de Tesla (samen met regensensor).
Je moet het ook niet over-romantiseren. Ja met de mist vanochtend (minder dan 100m zicht) wilde hij maar 90 op AP en ook met laagstaande zon precies recht van voren had AP laatst ook een limit van 90 km/u. Niet ideaal, maar gezien de minimale limitatie en hoe weinig ik het ervaar is het niet onoverkomelijk.

Maar waar AP echt tricky is, is als de zon op de natte weg spiegelt en de lijnen niet meer zichtbaar zijn. Dan kan je naar verrast worden. En dat gaat radar niet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Domotek schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:43:
Elektrische wagens blijven gewoon lease materiaal de komende jaren. Een paar jaar rijden, en buiten. Dan moet je je geen zorgen maken over dit soort van luxe problemen. Er zal altijd wel iets van een reden zijn om te wachten op het volgende.

[...]

Neen, niet waterproof. Staat overal vermeld. Kan je ook gewoon gemakkelijk zien als er naar kijkt :)
Maar zoals al eerder vermeld is, kan je hem op het achterwiel leggen, in de wielkast Ik heb dat een aantal keren gedaan met een verlengsnoer eraan vast, geen probleem. En best wel pittige regenbuien er over heen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Pierz schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:09:
[...]

Je moet het ook niet over-romantiseren. Ja met de mist vanochtend (minder dan 100m zicht) wilde hij maar 90 op AP en ook met laagstaande zon precies recht van voren had AP laatst ook een limit van 90 km/u. Niet ideaal, maar gezien de minimale limitatie en hoe weinig ik het ervaar is het niet onoverkomelijk.

Maar waar AP echt tricky is, is als de zon op de natte weg spiegelt en de lijnen niet meer zichtbaar zijn. Dan kan je naar verrast worden. En dat gaat radar niet oplossen.
Ja, wellicht heb je gelijk. Beetje onbekend maakt onbemind met Vision. Wat is het gedrag met zon+nat wegdek dan? Dan ziet hij lijnen niet, neem ik aan? Maar houdt hij dan wel afstand?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Nog geen highland model Y?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Je weet dat je ook zelf op onderzoek uit kunt gaan ipv iedere dag vragen stellen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TSS_Droopy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:40:
[...]

Ja, wellicht heb je gelijk. Beetje onbekend maakt onbemind met Vision. Wat is het gedrag met zon+nat wegdek dan? Dan ziet hij lijnen niet, neem ik aan? Maar houdt hij dan wel afstand?
Mijn eerste rit was door een storm met pittige buien. AP werkte prima. Zelfs op slecht verlichte wegen waar de lijnen amper zichtbaar waren in het donker. Ik heb na een paar duizend kilometer nog maar weinig situaties meegemaakt waarin AP niet in wilde schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-09 16:09
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:17:
[...]

Zou kunnen. :) Is de refresh van de Model 3.
Cool, zijn er al foto’s beschikbaar? Eindelijk een vernieuwd uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
TSS_Droopy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Ik hoop dat radar wordt gebruikt voor afstand tot voorganger op de (snel)weg . Naar mijn mening een betere optie omdat radar minder snel last heeft van "slecht zicht" door slechte weersomstandigheden.
Of ik ga wachten weet ik overigens nog niet, maar als ik zeker weet dat er met een paar maanden radar wordt toegevoegd dan zou ik daar wel naar neigen. Ik vindt het nog steeds het grootste gemis van de Tesla (samen met regensensor).
Op de snelweg gaat het eigenlijk wel prima met vision. Waar ik vooral verschil merk is in de stad. Collision warning is zo zenuwachtig geworden in de stad. Zelf af en toe als je heel rustig op een auto af rijdt: PIEP PIEP PIEP. Of als er soms nog meer dan genoeg ruimte tussen zit.

Je merkt dat camera’s meer moeite hebben met afstand meten dan een radar. En dan vooral de snelheid tot een voertuig en hoe snel die afstand tot dat voertuig afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:07:
[...]

Je zou idd de phone als rfid card moeten kunnen gebruiken om de deur te openen. Zelf iPhone dus verder weinig tips, weet ook even niet of elke Android phone dit ondersteund. Telefoon als sleutel gaat overigens via BT. Dus dat werkt wel anders.
Hmm bij NFC draadloos betalen menu staat Tesla aangevinkt. Toch nog eens proberen vandaag. Lijkt me chill al vond ik met de kaart ook nooit de plek waar ik 'm houden moet.

Heb een Samsung Galaxy S22+ btw

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 15-02-2023 07:15 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:14:
[...]

Hmm bij NFC draadloos betalen menu staat Tesla aangevinkt. Toch nog eens proberen vandaag. Lijkt me chill al vond ik met de kaart ook nooit de plek waar ik 'm houden moet.

Heb een Samsung Galaxy S22+ btw
Net onder de camera op de b stijl aan de bestuurderskant.

YouTube: Model 3 Guide | Key Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:32:
[...]

Net onder de camera op de b stijl aan de bestuurderskant.

YouTube: Model 3 Guide | Key Card
Ga 't zo proberen als ik naar de auto loop na 't sporten. Ben benieuwd. Maar zelfs maar de kaart lukt 't maar op 1 bijzondere manier. De monteur had ook moeite :9

Hmm heb hem er op allemaal manieren op gedaan maar lukte niet. Zal eens met zakelijke telefoon proberen die heeft een ander hoesje.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 15-02-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
[...]

Hij houdt wel afstand, hij begint alleen vreemde stuurbewegingen te maken en je ziet op het scherm de lijnen verspringen.

En een ander ding is dat radar er voor zorgde dat bij (lichte) sneeuw AP werd uitgeschakeld, dat is met vision verholpen.

@bilgy_no1 dat maakt het ook zo tricky, het is ineens bij een hele specifieke stand van de zon tov het wegdek. Als je bijv een taluud op rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
[...]

Hij houdt wel afstand, hij begint alleen vreemde, soms heftige stuurbewegingen te maken en je ziet op het scherm de lijnen verspringen.

En een ander ding is dat radar er voor zorgde dat bij (lichte) sneeuw AP werd uitgeschakeld, dat is met vision verholpen.

@bilgy_no1 dat maakt het ook zo tricky, het is ineens bij een hele specifieke stand van de zon tov het wegdek. Als je bijv een taluud op rijdt. In slecht weer werkt AP iid erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Tweak_ers schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 05:27:
[...]

Cool, zijn er al foto’s beschikbaar? Eindelijk een vernieuwd uiterlijk?
Ik was even aan het googelen geslagen. Als ik het goed begrepen heb gaat het vooral over interieur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:28
Oekol schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Ik zit zelf te wachten op HW5, maar ben bang dat de inflatie tegen zie tijd zo hoog is dat hij buiten budget valt. Keuzes.....
Ik moet nog paar jaar met huidige M3P maar hoop toch echt dat tegen die tijd HW6 er al is. Duimen jullie mee?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:28
https://www.tesla.com/nl_...used&redirect=no#overview
Ja hoor maar 2k eraf met 20,000 km erop.
Als je de kenteken opzoek dan kom je op fiscaal 66k, dat is gewoon de oude prijs van P toch?
Dus ze hebben de EAP toegevoegd om het dan aantrekkelijker te maken en vooral geen waarde verlies te hebben. Slim.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Weet iemand wat er voor nodig is om de optie "Automatische richtenaanwijzers" te hebben? Ik lees hier in het forum dat mensen dat al vanaf december hebben, maar ik mis het in die van mij. Gecheckt met een collega die ook een M3 SR uit 2019 heeft zonder FSD, hij heeft de optie wel, ik niet, we zitten op dezelfde software versie. (2022.44.30)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:21
DeFeCt schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:52:
Weet iemand wat er voor nodig is om de optie "Automatische richtenaanwijzers" te hebben? Ik lees hier in het forum dat mensen dat al vanaf december hebben, maar ik mis het in die van mij. Gecheckt met een collega die ook een M3 SR uit 2009 heeft zonder FSD, hij heeft de optie wel, ik niet, we zitten op dezelfde software versie. (2022.44.30)
Uit 2009? :o een prototype dan ofzo? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet iemand wat er voor nodig is om de optie "Automatische richtenaanwijzers" te hebben? Ik lees hier in het forum dat mensen dat al vanaf december hebben, maar ik mis het in die van mij. Gecheckt met een collega die ook een M3 SR uit 2009 heeft zonder FSD, hij heeft de optie wel, ik niet, we zitten op dezelfde software versie. (2022.44.30)
In Tesla’s holiday update, version 2022.44.25, Tesla added the Auto Cancel turn signals feature to all Model 3 and Model Ys that have FSD hardware 3.0. It’s currently not available for legacy Model S and X vehicles and cars that have FSD hardware 2.5 or lower.
Jij zult HW2.5 hebben en je collega HW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Weet iemand wat er voor nodig is om de optie "Automatische richtenaanwijzers" te hebben?
En wat die optie doet? Ik heb die optie, en wat ik er van lees zet dat de richtingaanwijzers automatisch uit na een rijbaanwissel.
Ik heb de optie uit staan en hij zet de richtingaanwijzers ook automatisch uit na een rijbaanwissel.
Maar dat doet hij dus ook als ik naar rechts uitvoeg naar een uitvoegstrook. En dan moeten ze juist aan blijven staan (mij is geleerd: richtingaanwijzer aan tot het chevronbord). Erger nog: geleerd is op tijd richtingaanwijzer naar rechts aanzetten, maar als je na drie of vier knippers niet naar rechts kunt vindt de FSD het welletjes en zet hij het knipperlicht uit 8)7 Moet ik het knipperlicht weer aan gaan zetten om toch weer af te kunnen slaan en dan gaat hij uit zodra je uit de uitvoegstrook zit.
(M3 met FSD, nee, het is geen optie waar je geld voor moet uitgeven).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57

Lagune

Its time for warp

Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:00:
[...]

<knip>
maar als je na drie of vier knippers niet naar rechts kunt vindt de FSD het welletjes en zet hij het knipperlicht uit 8)7
dat doet hij dus niet met automatische knippers ;) blijft knipperen tot je van baan gewisseld bent

top functie, die 3x knippers vondt ik altijd zo summier

wel ff wennen want ik was gewend knipper helemaal door te duwen en dan weer 1x omhoog om uit te zetten bij elke baanwissel, nu 1x omhoog en thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar dat is dus alleen voor uitvoegen? Want zoals het bij de (i) beschreven wordt geldt dit ook voor "wisselen van rijstrook", wat bijvoorbeeld naar links gaan om in te halen is.

Ik heb het dus uit staan (heb het nooit aangezet) en rijstrookwissel om in te halen is knipper doordrukken, auto stuurt vanzelf en zet dan het knipperlicht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:25:
Maar dat is dus alleen voor uitvoegen? Want zoals het bij de (i) beschreven wordt geldt dit ook voor "wisselen van rijstrook", wat bijvoorbeeld naar links gaan om in te halen is.

Ik heb het dus uit staan (heb het nooit aangezet) en rijstrookwissel om in te halen is knipper doordrukken, auto stuurt vanzelf en zet dan het knipperlicht uit.
Zeker ook voor inhalen. Ik ga soms van rechter baan naar meest linker of in ieder geval dat ik twee rijbanen pak maar wel op mijn gemak. Zolang je stuur wat meer afwijkt naar links blijft hij knipperen. Als je dan weer rechtdoor rijdt ziet de camera dat en gaat de knipperlicht uit. Super relaxt!

Hij snapt niet dat je op een afrit zit, maar dan geef ik een klein tikje (je hoeft nu niet meer helemaal door te drukken). Hoe je in andere auto's comfort knipperen aanzet voor 3x - 5x knipperen zo ver duw je nu je hendel om hem überhaupt te laten knipperen. Dat stopt bij een bocht (stuur scheef --> recht) of als hij zit dat je klaar bent met wisselen.

[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 15-02-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar begrijp ik het dan niet? In de beschrijving staat "de richtingaanwijzers kunnen automatisch worden uitgeschakeld na het voltooien van een rijstrookwisseling..." en bij mij staat de optie uit, maar toch zet hij de richtingaanwijzers nu automatisch uit.
Dus als ik de optie aan zet dan gaan de richtingaanwijzers niet automatisch uit?

Dat is toch omgedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33
Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:35:
Maar begrijp ik het dan niet? In de beschrijving staat "de richtingaanwijzers kunnen automatisch worden uitgeschakeld na het voltooien van een rijstrookwisseling..." en bij mij staat de optie uit, maar toch zet hij de richtingaanwijzers nu automatisch uit.
Dus als ik de optie aan zet dan gaan de richtingaanwijzers niet automatisch uit?

Dat is toch omgedraaid?
Zet je na een rijbaanwissel autosteer weer aan? Die zet volgens mij ook de richtingaanwijzer dan ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:35:

Dat is toch omgedraaid?
Dit klinkt misschien heel dom: maar bij inhalen doe jij dan een zacht tikje op je richtingaanwijzer? Dan gaan ze inderdaad automatisch uit na x seconden.

Als je de richtingaanwijzer doordrukt, zal hij in principe niet uitgaan - tenzij je dus automatisch uitzetten aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Myrdhin schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:47:
[...]

Zet je na een rijbaanwissel autosteer weer aan? Die zet volgens mij ook de richtingaanwijzer dan ook weer uit.
Ik heb Navigate on Autopilot (rij met één blauwe lijn in het midden van de rijstrook), rijbaanwissel doet de auto zelf, hoef ik niet voor te sturen, hoef ik niets voor uit of aan te zetten, behalve mijn knipperlicht om de auto te vertellen dat hij moet beginnen.

Met NoA gaat dit zo: knipperlicht aanzetten (doordrukken), na een paar knippers stuurt de auto naar links, als de auto links rijdt zet de auto het knipperlicht uit.

Helaas is het zo dat NoA er van uit gaat dat je dus vrij snel naar links of rechts kunt en als dat niet kan, dan wordt de voortgang afgebroken en gaat het knipperlicht uit. Dat is dus mijn probleem met afritten.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 15-02-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:54:
[...]

Ik heb Navigate on Autopilot (rij met één blauwe lijn in het midden van de rijstrook), rijbaanwissel doet de auto zelf, hoef ik niet voor te sturen, hoef ik niets voor uit of aan te zetten, behalve mijn knipperlicht om de auto te vertellen dat hij moet beginnen.

Met NoA gaat dit zo: knipperlicht aanzetten (doordrukken), na een paar knippers stuurt de auto naar links, als de auto links rijdt zet de auto het knipperlicht uit.

Helaas is het zo dat NoA er van uit gaat dat je dus vrij snel naar links of rechts kunt en als dat niet kan, dan wordt de voortgang afgebroken en gaat het knipperlicht uit. Dat is dus mijn probleem met afritten.
NoA is niet van toepassing daarop, auto lane change is een EAP functie ;-) maar als je AP aan hebt dan is knipper uit ook automatisch met EAP idd (onafhankelijk van de setting)

ps NoA, vreselijke functie, heb het compleet uitgezet, zelfs op mad max blijft ie maar de dode hoek camera aanzetten, ja ik wil inhalen, nee, fuck off :+

[ Voor 7% gewijzigd door Lagune op 15-02-2023 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lagune schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:05:
[...]

ps NoA, vreselijke functie, heb het compleet uitgezet, zelfs op mad max blijft ie maar de dode hoek camera aanzetten, ja ik wil inhalen, nee, fuck off :+
Dan moet je hem juist niet op mad max zetten. En volgens mij kijkt hij naar het snelheidsverschil tussen ingesteld en de voorligger. Bij mad max gaat hij inhalen als de voorligger al een halve km/h langzamer rijdt, bij mild dan moet er meer verschil zijn.
Maar verder is het niet echt geweldig nee. Ik krijg nog regelmatig dat ik de autosnelweg op rij en hij direkt naar links wil. Waarom? Niemand voor me. Waarom wil je naar links? En waarom kan ik niet voor elk van die fouten een melding maken zodat ze er GVD eens een keer uit gaan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:12:
[...]

Dan moet je hem juist niet op mad max zetten. En volgens mij kijkt hij naar het snelheidsverschil tussen ingesteld en de voorligger. Bij mad max gaat hij inhalen als de voorligger al een halve km/h langzamer rijdt, bij mild dan moet er meer verschil zijn.
Maar verder is het niet echt geweldig nee. Ik krijg nog regelmatig dat ik de autosnelweg op rij en hij direkt naar links wil. Waarom? Niemand voor me. Waarom wil je naar links? En waarom kan ik niet voor elk van die fouten een melding maken zodat ze er GVD eens een keer uit gaan. |:(
ah ok dan snap ik die setting niet

je kan trouwens wel een voice command doen "report a problem" doe ik ook altijd als ie weer wat vaags doet maar had ergens gelezen dat ie het alleen lokaal opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lagune schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:14:
[...]

maar had ergens gelezen dat ie het alleen lokaal opslaat?
Dat is volgens mij wel eens hier verteld ja, dat het dan door het SeC uitgelezen kan worden.
Dacht vroeger ook dat dit een bugreport was dat direkt naar Tesla ging.

En het blijkt toch maar weer dat die auto best wel complex is en dat je toch gewoon instructie nodig hebt. Het heeft mij maanden gekost voordat ik doorhad dat je bij NoA het knipperlicht helemaal door moest drukken. Ik hield het altijd vast en zat dan te kloten met als ik het te vroeg los liet hij de actie weer af brak. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Maasluip op 15-02-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 17:49
We gaan in de zomervakantie met het vliegtuig op vakantie. We vliegen vanaf Frankfurt Airport, waar ik ook voor die periode mijn auto ga parkeren. Ik zag daar dat het mogelijk is om ook eparking spaces te reserveren. Ofwel, parkeerplekken met een laadpaal. Erg handig lijkt me voor 30 euro extra (plus laadkosten). Ik kom leeg aan en kan na 3 weken weer vol wegrijden. Ik heb nl weinig zin om direct bij terugreis eerst de auto te moeten gaan laden.

Mijn vraag is of het kwaad kan om de auto drie weken lang aan een laadpaal te laten hangen. Ik zelf zou zeggen van niet, maar heb er tegelijkertijd weinig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Inspired schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:58:
[...]

Jij zult HW2.5 hebben en je collega HW3.
Is dat op een of andere manier snel te zien?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sjors123 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:18:
We gaan in de zomervakantie met het vliegtuig op vakantie. We vliegen vanaf Frankfurt Airport, waar ik ook voor die periode mijn auto ga parkeren. Ik zag daar dat het mogelijk is om ook eparking spaces te reserveren. Ofwel, parkeerplekken met een laadpaal. Erg handig lijkt me voor 30 euro extra (plus laadkosten). Ik kom leeg aan en kan na 3 weken weer vol wegrijden. Ik heb nl weinig zin om direct bij terugreis eerst de auto te moeten gaan laden.

Mijn vraag is of het kwaad kan om de auto drie weken lang aan een laadpaal te laten hangen. Ik zelf zou zeggen van niet, maar heb er tegelijkertijd weinig ervaring mee.
Je kunt hem toch gewoon tot 80% laten laden?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen enkel probleem.
En je kunt in de app het laadniveau op 80% zetten en kort voor je aankomt zet je hem op 95%. Normaliter gaat hij dan verder met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:43
Voor de specialisten hier : is enhanced auto pilot een nuttige optie om bij te nemen bij aankoop Tesla, of het extra budget (voorlopig) niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeFeCt schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Is dat op een of andere manier snel te zien?
In de auto onder Software en dan Additional vehicle information. Staat 2.5 Computer = HW2.5 of Full self-driving computer = HW3

Acties:
  • +6 Henk 'm!
zwasie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:24:
Voor de specialisten hier : is enhanced auto pilot een nuttige optie om bij te nemen bij aankoop Tesla, of het extra budget (voorlopig) niet waard.
Zoekoptie in dit topic is nuttiger zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht ook afhankelijk van het type. Een RWD met LFP batterij wordt juist aangeraden om bij langere afwezigheid de auto ingeplugd te houden.

Bij NCA/NCM batterijen is lang opgeladen houden tot 100% juist weer niet zo goed voor de batterij.

In alle gevallen is het vooral zorgen dat de batterij niet helemaal leegloopt (en daardoor ook de 12V batterij). Want dan kom je niet meer makkelijk weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@zwasie
IMHO heeft het weinig nut. Bedenk dat elke Tesla al Autopilot heeft. Dus dat hij tussen de lijntjes blijft.

Navigeren met Autopilot: deed vroeger automatisch sturen naar opritten en afritten, maar is alweer generfd (doet niets meer automatisch)
Auto Lane Change: je hoeft niet zelf te sturen om van baan te wisselen. Werkt, maar niet geweldig in druk verkeer.
Automatisch inparkeren: heb ik nooit gebruikt, je kunt het zelf beter en sneller, vooral met de camera's en guidelines.
Summon/Smart Summon: heb ik één keer geprobeerd: je moet letterlijk naast de auto staan wil het werken. De verhaaltjes van "je kunt de auto in een krappe parkeerplaats laten rijden" kunnen niet werken want dan sta je zelf al te ver van de auto en werkt Summon niet. En ook hier: je kunt het zelf sneller en beter.

Het grote voordeel van EAP zou zijn dat je het (theoretisch) één keer aan het begin van de rit (of de autosnelweg) aanzet en dan niet hoeft uit- of weer aan te zetten. Dat alle baanwisselingen door de auto gedaan kunnen worden.
Daarvoor moet je een rustige rijder met voldoende geduld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:44
Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:25:

Automatische knipperlichten zijn niet gerelateerd aan autopilot. Met die functie doet hij jouw EAP gedrag ook gewoon zonder CC of Autosteer aan. Hij snapt ook afritten en blijft knipperen op afrit maar stopt na andere lane changes.

Ik vind het best prettig, behalve als het niet werkt. Doordat je er niet meer over nadenkt merk je het niet als het faalt. Door Joe Mode hoor ik mijn richtingaanwijzer niet dus soms staat hij best lang voor jan l aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 15-02-2023 11:49 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06

volgens mij is het advies van Tesla om de auto aan de laadpaal te zetten op het moment dat je hem voor langere tijd niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 17:49
Tomas_ schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:51:
[...]

volgens mij is het advies van Tesla om de auto aan de laadpaal te zetten op het moment dat je hem voor langere tijd niet gebruikt.
Dank allen voor de snelle reacties. Ik ga de plek reserveren en stel in om tot 80% te laden en vlak voor vertrek tot 95. Moet helemaal naar Den Haag, dus aan een keer laden ontkom ik niet. Maar na een reis van 15 uur liefst zo kort mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 20:19
Onlangs is bij mijn deurgreep M3 '19 LR de standaard chrome "wrap" gaan loslaten. Vervolgens een service requests ingediend, maar moet minimaal to MEI 🙈 wachten. Meerdere mensen ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:56
eippahc schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:17:
Onlangs is bij mijn deurgreep M3 '19 LR de standaard chrome "wrap" gaan loslaten. Vervolgens een service requests ingediend, maar moet minimaal to MEI 🙈 wachten. Meerdere mensen ervaring hier mee?
Had zelfde maar is door remote service binnen ong 2 weken opgelost. (in nov2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Requiem19 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Dit klinkt misschien heel dom: maar bij inhalen doe jij dan een zacht tikje op je richtingaanwijzer? Dan gaan ze inderdaad automatisch uit na x seconden.

Als je de richtingaanwijzer doordrukt, zal hij in principe niet uitgaan - tenzij je dus automatisch uitzetten aan hebt staan.
U sure? Ik geef alleen nog maar zachte tikjes en druk niet meer door. Ze gaan pas uit als ik baan wissel of een bocht om ben.

Volgens mij zit hier het verschil in qua FSD en AP. Ik heb geen AP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
Nee, ik zou het gratis nog niet willen hebben (zie mijn posts in dit topic). De posts van @Maasluip hier boven zijn ook geen goede reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Pierz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:37:
[...]

Nee, ik zou het gratis nog niet willen hebben (zie mijn posts in dit topic). De posts van @Maasluip hier boven zijn ook geen goede reclame.
de een haat het de ander zweert erbij ;) als ik een nieuwe tesla koop is EAP het eerste wat ik aanschaf (auto lane change _/-\o_ )

als het iets rustiger is dan druk werkt het perfect, enige nadeel is, als het druk is en je wil van baan wisselen, dan moet ie ff van de AP af, volgens mij zonder EAP heb je dat niet? (resumed ie dan auto pilot na baan wissel?)

[ Voor 22% gewijzigd door Lagune op 15-02-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

Bever!

3

Lagune schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:40:
[...]

de een haat het de ander zweert erbij ;) als ik een nieuwe tesla koop is EAP het eerste wat ik aanschaf (auto lane change _/-\o_ )

als het iets rustiger is dan druk werkt het perfect, enige nadeel is als het druk is en je wil van baan wisselen, dan moet ie ff van de AP af, volgens mij zonder EAP heb je dat niet? (resumed ie dan auto pilot na baan wissel?)
Het zou fijn zijn als je deze features tijdelijk zou kunnen activeren om te ervaren of het bevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
:N Ik was er niet blij mee :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Het zou fijn zijn als je deze features tijdelijk zou kunnen activeren om te ervaren of het bevalt..
Snap eigenlijk ook niet dat FSD als abonnement hier nog niet is. Niet dat ik er EUR 200,- per maand aan zou besteden maar voor anderen wellicht wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 12:21
Sinds enkele weken sputtert de elektrische achterklep van mijn M3 af en toe tegen, hij gaat soms niet in een keer meer openen, naar beneden blijft hij het wel consequent doen. Heeft iemand hier ook last (van gehad) en heeft iemand een foefje? Auto zit nog ruim in de garantie maar wellicht valt er iets te ''smeren'' of te doen.

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik heb een model 3 20219 LR. Ik zie tot mijn verbazing een laag van 20 cm water in de onderste bak achterin de kofferbak. Iemand dit ook gehad? Was vaak wel een beetje vochtig, maar zoveel water nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07

Notna

Where are you?®

Tomas_ schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:53:
Ik heb een model 3 20219 LR. Ik zie tot mijn verbazing een laag van 20 cm water in de onderste bak achterin de kofferbak. Iemand dit ook gehad? Was vaak wel een beetje vochtig, maar zoveel water nog nooit gezien.
Yup, komt vaker voor:

https://teslamotorsclub.c...model-3-trunk-lid.205882/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tomas_ schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:53:
Holy shit 20cm ook echt... Toen ik nog een M3 had was mijn onderste bak ook regelmatig nattig. Geen laagje water, maar wel iets natter dan "een beetje vochtig". Ik ben ervoor naar een SeC geweest en deze hebben her en der wat kit gespoten rond de achterklep aansluitingen :-P Toen was het wel opgelost.

De logica erachter heb ik nooit begrepen, omdat er in de kofferbak zelf geen vocht was, maar toch heeft het kitten het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
joblamie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:22:
[...]

Holy shit 20cm ook echt... Toen ik nog een M3 had was mijn onderste bak ook regelmatig nattig. Geen laagje water, maar wel iets natter dan "een beetje vochtig". Ik ben ervoor naar een SeC geweest en deze hebben her en der wat kit gespoten rond de achterklep aansluitingen :-P Toen was het wel opgelost.

De logica erachter heb ik nooit begrepen, omdat er in de kofferbak zelf geen vocht was, maar toch heeft het kitten het probleem opgelost.
Hier ook verder geen vocht in de kofferbak gelukkig. Wat de link van @Notna prijsgeeft dat het zich schijnbaar opbouwt. Komende dinsdag naar de SeC, hopen dat ze het oplossen. Al mijn zooi is nat geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:30:
[...]

U sure? Ik geef alleen nog maar zachte tikjes en druk niet meer door. Ze gaan pas uit als ik baan wissel of een bocht om ben.

Volgens mij zit hier het verschil in qua FSD en AP. Ik heb geen AP
Let op als je van baan wisselt, want een functie elders is niet persé beter en wellicht vinden je tegenliggers het ook niet fijn ;)

Hopelijk ga je je beperken tot wisselen van rijstrook! d:)b

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagune schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:40:
[...]

als het iets rustiger is dan druk werkt het perfect, enige nadeel is, als het druk is en je wil van baan wisselen, dan moet ie ff van de AP af, volgens mij zonder EAP heb je dat niet? (resumed ie dan auto pilot na baan wissel?)
Met de standaard AP schakel je ook voor de wissel het Automatisch Sturen uit. Vervolgens moet je na iedere wissel van rijstrook het Automatisch Sturen weer aanzetten door de rechter hendel weer 2x naar beneden te drukken. Inclusief de dingdong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh nice. Update naar 2022.44.30 gedaan, begint de app te zeuren dat ik mobiele toegang in de auto moet toestaan. Huh? Waarom dat nu weer.
Dus in de auto gaan zitten: temperatuur gereset, batterij staat op km en niet op %, profielen weg.
WTF is dat voor onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:52:
Oh nice. Update naar 2022.44.30 gedaan, begint de app te zeuren dat ik mobiele toegang in de auto moet toestaan. Huh? Waarom dat nu weer.
Dus in de auto gaan zitten: temperatuur gereset, batterij staat op km en niet op %, profielen weg.
WTF is dat voor onzin?
Komt helaas steeds vaker voor. Hoorde er nooit iets over in 2019-2021, maar sinds laatste half jaar in eens meerdere gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
WTF is dat voor onzin?
Ik heb met 2022.44.30 dat het geluid vaak niet werkt als ik smorgens weg rij. Zelfs het geluid van de richtingaanwijzers niet. Na een paar minuten begint het spontaan te werken. En dat terwijl ik na de installatie van deze update een volledige factory reset had gedaan omdat de auto dacht dat ie in de US was _O-

Ik ben denk ik een Tesla fan boy, anders had ik me kapot geïrriteerd aan die bugs…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
Nieuwe MX worden binnenkort waarschijnlijk al met HW4 geleverd:
https://twitter.com/greentheonly/status/1625905179282354194

Nieuwe formfactor, dus upgrade zoals @Deveon veronderstelde zal niet mogelijk zijn.

Meer ingangen voor cameras (11!), waarschijnlijk komt er 1 in frontbumper en 2 in achterbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:43
Fire69 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:11:

Nieuwe formfactor, dus upgrade zoals @Deveon veronderstelde zal niet mogelijk zijn.

Meer ingangen voor cameras (11!), waarschijnlijk komt er 1 in frontbumper en 2 in achterbumper.
Is ook wel een beetje te verwachten voor de model Y als je het mij vraagt, men moest namelijk opeens akkoord gaan met het feit dat ze een auto gingen ontvangen zonder USS (waarschijnlijk om te voorkomen dat veel mensen gaan klagen als er over een aantal weken HW4 erop zit) en ik las dat Tesla binnenkort de productie in Shanghai gaat stopzetten om wijzigingen door te voeren in het productie proces.

[ Voor 3% gewijzigd door JJFS op 15-02-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:14
Het zal ook een (deel van de) verklaring zijn voor de prijsverlagingen... zo kom je wel van je voorraad af! Ben benieuwd naar wanneer ze van de band rollen en of het iets doet met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Mijn punt was dat er geleverd moet worden wat er verkocht is. Dat de formfactor afwijkt betekent alleen dat het veel lastiger wordt, of zoals Musk het zelf zei financial not viable. Ik voorzie alleen niet dat HW3 tot FSD gaat komen als ze nu zulke hardwarematige aanpassingen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:56
Begrijp ik het nu goed dat de Tesla Vision parkeersensoren nog steeds niet werken, nog geen update voor geweest? Geziennde verwachting dat het in januari geüpdate zou worden volgens de sales rep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:22
Kan iemand me helpen aan de Nederlande spraakcommando's voor het aan-/uitzetten van de gesproken navigatieaanwijzingen en het aan-/uitzetten van de leeslampjes? Ik klets me suf tegen de auto, maar begrijpen doet íe maar weinig.
Als ik de taal voor commando's op Engels zet dan werkt er ineens wel vanalles (voice guidance on/of, dome lights on/off), sterker nog na het uitspreken van de Engelse tekst staat de Nederlandse bevestiging eronder in beeld! Maar als ik deze opdrachten dan in het Nederlands geef nadat ik de taal weer op NL heb gezet wordt er weer niets begrepen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
The__Virus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:37:
Begrijp ik het nu goed dat de Tesla Vision parkeersensoren nog steeds niet werken, nog geen update voor geweest? Geziennde verwachting dat het in januari geüpdate zou worden volgens de sales rep.
Die update is er (nog..?..) niet geweest

Nieuwe (heated) Tesla HD-Radar en HW4 al gezien voor nieuwe modellen.

HD- Radar lost het “geen radar” probleem op (en het gemis van de parkeer sensoren). Radar doet in zekere zin hetzelfde als de parkeersensoren.

Plus er lijkt (o.a.) een extra bumper camera te komen. Dit lost ook camera en parkeer/dode hoek probleem op.

Bron;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAyQ1Jvb5MqiyTjTpkuWysulUEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ceHbvwnFebUzhi6UxIGACrm3.png?f=fotoalbum_large

Of Tesla vision (zonder radar en p sensoren) ooit gaat werken zoals een auto mét parkeersensoren… Eerst zien en dan geloven!

Je kan niet retro-fitten naar HW-4 helaas… Die “Vision only” aanpak lijkt toch niet goed genoeg is wat ik hier eigenlijk zie.

[ Voor 11% gewijzigd door Stef87 op 15-02-2023 21:14 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Edit: dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Stef87 op 15-02-2023 21:12 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos

Dus de goedkope sensoren eruit en 3 camera's er voor terug :?
Leuk als je schade hebt. Ik vraag me af of "we" blij moeten zijn met deze aanpassingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
ybos schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:14:
[...]

Dus de goedkope sensoren eruit en 3 camera's er voor terug :?
Leuk als je schade hebt. Ik vraag me af of "we" blij moeten zijn met deze aanpassingen/
Volgens mij zijn de nieuwe camera's achteraan niet enkel om de USS te vervangen, maar ook voor cross-traffic te checken als je achteruit (van je oprit bvb) de straat op rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
Fire69 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:19:
[...]

Volgens mij zijn de nieuwe camera's achteraan niet enkel om de USS te vervangen, maar ook voor cross-traffic te checken als je achteruit (van je oprit bvb) de straat op rijdt.
Dat doet de huidige camera ook al (wellicht kunnen de nieuwe camera's het beter).
Laatst toen ik achteruit ging inparkeren thuis rende er een kereltje uit de buurt achter de auto langs. Nog nooit een "achteruit-noodstop" meegemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Vision only is gewoon een tussen periode lijkt het. Om 'het' te overbruggen. Als dat zo is ben ik heel benieuwd hoe ze de mensen die aan vision only vastzitten gaan helpen. Het enige wat ik echt mis is wat meer informatie voor. De rest vind ik niet zo spannend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Arcenon schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:04:
Sinds enkele weken sputtert de elektrische achterklep van mijn M3 af en toe tegen, hij gaat soms niet in een keer meer openen, naar beneden blijft hij het wel consequent doen. Heeft iemand hier ook last (van gehad) en heeft iemand een foefje? Auto zit nog ruim in de garantie maar wellicht valt er iets te ''smeren'' of te doen.
Ik had precies het zelfde als jou. En het wordt erger. Via de mobile service een afspraak gemaakt en keurig netjes vervangen. Ik heb een model drie uit 2022 btw.

Toch maar een weblog?

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
WTF is dat voor onzin?
Heel veel mensen raken alle settings kwijt bij de laatste updates, mijn auto is ook gereset bij de vorige update. Als je contact opneemt met Tesla krijg je iets te horen over verkeerde data in je profiel. Lijkt me eerder een probleem met de updates als het zoveel voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik had ook graag HW4 en de 4680 batterijen willen hebben. Maar de technologie, en vooral in de EV wereld, gaat zo snel dat als je iets vandaag koopt er morgen al weer nieuwe ontwikkelingen zijn.

Bovendien denk ik dat als je gebruik maakt van standaard Autopilot, je ook genoeg hebt aan HW3 en ouder. Vergeet niet te genieten van je auto! Je weet nooit hoe de dag van morgen eruit komt te zien. Mijn Y P stond ook in de verkoop, maar daar heb ik spijt van. Het is een onwijs gave bak en zodra je achter het stuur zit is die ervaring onbetaalbaar. Gelukkig is die niet verkocht :-)

[ Voor 19% gewijzigd door turkeyhakan op 16-02-2023 07:23 ]

• Tweak_ers
WTF is dat voor onzin?
Is je verbruik historie ook weg?
Welkom bij de club! Fijn hè OTA updates? 🤣

• Tweak_ers

Komt er dan eindelijk 360 view bij? Ideaal bij parkeren, of tussen auto’s doorrijden als er weer een bestelbusje dubbel geparkeerd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Stef87 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:08:

Je kan niet retro-fitten naar HW-4 helaas… Die “Vision only” aanpak lijkt toch niet goed genoeg is wat ik hier eigenlijk zie.
Ik ben te lui om mijn Posts terug te zoeken, maar toch: “I told you so” 😉😝

Het was een hele vreemde aanpak, lijkt nu op een soort uit probeersel. Maar goed, na een afrit genomen te hebben, nu weer op de snelweg, we gaan weer vooruit 🤣

• Lagune

Lagune

Its time for warp

@Tweak_ers @Maasluip je hebt toch cloud sync van je profiles of is dat ook weg na die OTA ?
Lagune schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:38:
@Tweak_ers @Maasluip je hebt toch cloud sync van je profiles of is dat ook weg na die OTA ?
Stond standaard uit. Ik heb dit ook nooit aangezet. Komt bij dat je dan de belangrijkste zaken (trip meters bv) nog steeds kwijt bent.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Alamo schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:22:
Het zal ook een (deel van de) verklaring zijn voor de prijsverlagingen... zo kom je wel van je voorraad af! Ben benieuwd naar wanneer ze van de band rollen en of het iets doet met de prijs.
Ik denk dat 95 procent van de mensen die een Tesla rijdt geen idee heeft wat HW3 en HW4 betekend. Laat staan dat ze daar op gaan zitten wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sunri5e op 16-02-2023 09:02 ]

• Bever!
  • Laatst online: 08:01

Bever!

3

Tweak_ers schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:42:
[...]

Komt er dan eindelijk 360 view bij? Ideaal bij parkeren, of tussen auto’s doorrijden als er weer een bestelbusje dubbel geparkeerd staat.
Ik vraag me af of dat een randvoorwaarde is, als je de filmpjes ziet over volumetric occupancy kunnen ze al zoveel met het bestaande

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
Iets zegt me dat we binnenkort heel veel QuickSilver op de weg gaan zien 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAQXOP-L8HpG3EI3-HL4iPhDK4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1BgrVn05LcliKby95h6r9GU.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist op de a67 2x een trailer vol QuickSilver

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
Lagune schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:38:
Cloud sync? Die optie heb ik nog niet eerder gezien.

• turkeyhakan
Magicw00b schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:08:

[Afbeelding]

Zojuist op de a67 2x een trailer vol QuickSilver
Die Performance heeft parkeersensoren lijkt het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dix0r schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:12:
[...]

Cloud sync? Die optie heb ik nog niet eerder gezien.
Is een paar paginas terug ook al voorbij gekomen :) :

Notna in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Edit: traag :$

• Magicw00b
turkeyhakan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Die Performance heeft parkeersensoren lijkt het wel.
Waar zie jij een P? Is volgens mij een LR, maar op de highress fotos zie ik geen parkeersensoren.

• Radiodurans
  • Laatst online: 09:26
Magicw00b schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:08:
Het NLse wagenpark is al zo grijs :O gelukkig is QS nog wel een beetje een vermakelijk grijs, ben ook wel benieuwd hoe deze in de zon straks er uit ziet.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Magicw00b schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Waar zie jij een P? Is volgens mij een LR, maar op de highress fotos zie ik geen parkeersensoren.
De middelste van onderen is een witte Performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@turkeyhakan ik zie wat je bedoelt (denk ik). Er lijkt een rondje te zitten, nog net zichtbaar. Volgens mij zaten de parkeersensoren voorheen echter meer naar de buitenkant.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-09 04:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOEPZhO8omsGqdKxeJGZF6omJuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALFk4BeCRZLzs0egHy9Lx9y8.jpg?f=fotoalbum_large

Ja zie het ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

VidaR-9 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:27:
@turkeyhakan ik zie wat je bedoelt (denk ik). Er lijkt een rondje te zitten, nog net zichtbaar. Volgens mij zaten de parkeersensoren voorheen echter meer naar de buitenkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBqxhoYv0zXlfoo43sryK6FTrAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NYSPV4X0JsUHHrgEKxtsPwD7.webp?f=fotoalbum_large

Zitten meer naar buiten toen en midden boven de mistlamp itt de aangehaalde foto hierboven. Denk dat het een weerspiegeling is van iets anders

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 16-02-2023 09:33 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
VidaR-9 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:27:
En dan hoort er nog een te zitten, nog verder naar de zijkant, vlak voor de wielkastrand.

Dus nee, deze heeft geen sensors. Het zal wel een vuiltje op de auto of een ander soort vlekje op de foto zijn.

Punctuality is the politeness of kings

• Magicw00b
turkeyhakan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:25:
[...]

De middelste van onderen is een witte Performance.
Oja nu zie ik het. Maar op een andere foto is geen parkeersensor te zien, zal dus wel het licht zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
Pagina: 1 ... 452 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: