Is het niet de weerspiegeling van het afdekplaatje van het sleepoog van die andere witte MY?
Toch jammer dat er met QS weer een andere vorm van zwart/grijs/wit komt, in plaats van een kleurtje. Ondanks dat het mooier is dan de vorige grijstint, zou ik liever donkergroen en een extra blauwtint zien als keuze.
Smurfblauw? (sorry, maar deze kon ik niet laten liggen)BigSmurf schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:11:
Toch jammer dat er met QS weer een andere vorm van zwart/grijs/wit komt, in plaats van een kleurtje. Ondanks dat het mooier is dan de vorige grijstint, zou ik liever donkergroen en een extra blauwtint zien als keuze.
Ik denk dat je Elon eens moet bellen... Er zal wel iemand bezig zijn met kleurmarketing...
Sony A7 iv en wat recycled glas
Zoveel mensen, zoveel wensenBigSmurf schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:11:
Hier heb je groen en blauw tegelijkertijd:BigSmurf schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:11:
/f/image/qkG1RiN67IsVaQRKlj26t9AQ.png?f=fotoalbum_large)
Stel je voor dat je SO thuiskomt met “ik heb 3k uitgegeven en ze ziet er echt prachtig uit”, en je ziet vervolgd deze abomination buiten staanDaCoTa schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Hier heb je groen en blauw tegelijkertijd:
[Afbeelding]

iig beter dan al die witte tesla's met al dat aanslag (viezigheid) op de achterkant, brrrDaCoTa schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:47:
[...]
[Afbeelding]
Serieus? Er zijn maar twee mooie kleuren en dat vind ik wit en volledig zwart. Al het andere vind ik niet mooi haha.Lagune schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:58:
[...]
iig beter dan al die witte tesla's met al dat aanslag (viezigheid) op de achterkant, brrr
Vind wit toch wel veruit het mooiste en strakste.
Na 300km autobahn blazen was mijn auto ook echt zwart aan de achterkant. Geen pekel zou je zeggen, dat droogt wit op ... Nee, zwart inderdaad.Lagune schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:58:
[...]
iig beter dan al die witte tesla's met al dat aanslag (viezigheid) op de achterkant, brrr
Zal hem dit weekend even afspoelen ..
Vraagje ...
Je kunt meerdere gebruikers aanmaken, en die koppelen aan een pasje, of telefoon.
Ik zie echter dat de Bluetooth instellingen niet aan een gebruiker hangen.
Mijn andere gebruiker had haar telefoon gekoppeld, en prioriteits apparaat gemaakt. Immers; zij rijdt met haar pasje...
Daarna ging ik rijden, en was mijn telefoon niet meer gekoppeld.
Je kunt slechts één prioriteit telefoon instellen; dat is toch eigenlijk iets geks? Je zou verwachten dat de bluetooth instellingen ook per gebruiker zouden wisselen (haar pas, haar telefoon, haar bluetooth koppeling).
Je kunt meerdere gebruikers aanmaken, en die koppelen aan een pasje, of telefoon.
Mijn andere gebruiker had haar telefoon gekoppeld, en prioriteits apparaat gemaakt. Immers; zij rijdt met haar pasje...
Je kunt slechts één prioriteit telefoon instellen; dat is toch eigenlijk iets geks? Je zou verwachten dat de bluetooth instellingen ook per gebruiker zouden wisselen (haar pas, haar telefoon, haar bluetooth koppeling).
Wisselen tussen 2 telefoons gaat prima hier, maar hij koppelt met de eerste telefoon die in de buurt is.Blasterxp schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:35:
Vraagje ...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Precies deze kleur zie ik regelmatig op Papendorp (Utrecht) rijden. Geen slechte kleurDaCoTa schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:47:
[...]
[Afbeelding]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik vind het altijd wel fijn als tokkies zichzelf vooraf identificerenDaCoTa schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:47:
[...]
[Afbeelding]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Naar profiel schakelen, en dan kun je dat profiel koppelen aan verschillende sleutels.Blasterxp schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:35:
Vraagje ...
Priority profile is alleen als meerdere sleutels tegelijkertijd contact maken met de auto.
Zie poppetje icoon.
/f/image/F719mKqIVmEyjqwsqHns1uoJ.png?f=fotoalbum_large)
Vermoedelijk gedaan om de auto zo'n laag mogelijke inruilwaarde te geven, zodat het overzetten van zakelijk naar privé zo goedkoop mogelijk kan.DaCoTa schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:47:
[...]
[Afbeelding]
Een andere reden om je auto bewust zo lelijk te maken kan ik echt niet verzinnen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik zou het toejuichen als dit wat meer mainstream zou worden, maar gewoon 1 of 2 extra toegankelijke kleuren is al meer dan prima.DaCoTa schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:47:
[...]
[Afbeelding]
Oei, met dat chroom zou het voor mij ook wel een beetje slikken zijn maar liever dit dan grijs. Ik hou wel van je auto een uniek uiterlijk geven, maakt het beeld op straat een heel stuk vrolijker!DaCoTa schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Hier heb je groen en blauw tegelijkertijd
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Godver, weer wat specials.
Net even de auto van de lader gehaald, zodat een ander ook kan laden, blijft mijn scherm zwart, nothing.
Dan maar een reset gedaan, en na de nodige minuten weer een opstartscherm.
Maar, nu denkt mijn auto dat we in Palo Alto zijn, kent geen profielen meer, alles weg.
Uiteraard een Service afspraak gemaakt, 6 maart ben ik de 1ste...
BTW géén upgrade gehad, autoootje staat nog steeds op 2022.44.25.3
Tips?
Net even de auto van de lader gehaald, zodat een ander ook kan laden, blijft mijn scherm zwart, nothing.
Maar, nu denkt mijn auto dat we in Palo Alto zijn, kent geen profielen meer, alles weg.
Tips?
Al een kwartiertje gereden ?pimk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:11:
Tips?
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Nope, ga ik einde werkdag doen.
Hopelijk lost dat een deel op, maar niet zeker of dan ook de bestuurdersprofielen weer terug komen.
Hard hoofd in
Ivm de recente berichten daar over, echter wel icm een update, vermoed ik dat je die kwijt bent. Zag er net ook een video over op YouTube, het overkomt op dit moment veel mensen.pimk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:48:
[...]
Nope, ga ik einde werkdag doen.
Hopelijk lost dat een deel op, maar niet zeker of dan ook de bestuurdersprofielen weer terug komen.
Hard hoofd in
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Heb je daar een linkje van?Taro schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Ivm de recente berichten daar over, echter wel icm een update, vermoed ik dat je die kwijt bent. Zag er net ook een video over op YouTube, het overkomt op dit moment veel mensen.
De titel wekt de suggestie dat hij met een oplossing komt, maar eigenlijk bedoelt hij: Ik gebruik een clickbait titel voor de views, heb geen oplossing en deal with it...
Ik zal je een deel van je leven besparen zodat je de video niet hoeft te kijken: Deal with it (niet lullig bedoeld hoor
Thanks, en bij mij was het niet eens overnight, maar gewoon tijdens een lading van een uurtje of 3...Taro schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:06:
[...]
De titel wekt de suggestie dat hij met een oplossing komt, maar eigenlijk bedoelt hij: Ik gebruik een clickbait titel voor de views, heb geen oplossing en deal with it...
[YouTube: CRASH!! Overnight I lost ALL my Model 3 settings! Here's what to do]
Ik zal je een deel van je leven besparen zodat je de video niet hoeft te kijken: Deal with it (niet lullig bedoeld hoor).
Als er geen aanknopingspunt voor verbetering in zit, ga ik inderdaad dat filmpje maar niet kijken, dank voor de waarschuwing
Dat is allemaal niet nodig, de Tesla Model S uit 2013 kan gewoon full self driving doen straks hoor!Stef87 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:08:
[...]
Die update is er (nog..?..) niet geweest
Nieuwe (heated) Tesla HD-Radar en HW4 al gezien voor nieuwe modellen.
HD- Radar lost het “geen radar” probleem op (en het gemis van de parkeer sensoren). Radar doet in zekere zin hetzelfde als de parkeersensoren.
Plus er lijkt (o.a.) een extra bumper camera te komen. Dit lost ook camera en parkeer/dode hoek probleem op.
Of Tesla vision (zonder radar en p sensoren) ooit gaat werken zoals een auto mét parkeersensoren… Eerst zien en dan geloven!
Je kan niet retro-fitten naar HW-4 helaas… Die “Vision only” aanpak lijkt toch niet goed genoeg is wat ik hier eigenlijk zie.
Gewoon wachten op een software update.
Ik zie wel wanneer FSD komt... hopelijk fixt Tesla wel TACC op de 60km weg! Hij drukt me de hele tijd naar het midden van de weg.
[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 16-02-2023 18:31 ]
Vraagje: wordt de model 3 RWD geleverd met vloermatten bij de stoelen voor en achterbank?
Dat is niet helemaal fair, hij zei in 2013 niet dat ze de hardware capability hadden voor full self drive, dat was pas 2017Immutable schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:42:
[...]
Dat is allemaal niet nodig, de Tesla Model S uit 2013 kan gewoon full self driving doen straks hoor!
Gewoon wachten op een software update.
Ik zie wel wanneer FSD komt... hopelijk fixt Tesla wel TACC op de 60km weg! Hij drukt me de hele tijd naar het midden van de weg.
Ik snap ook niet echt waarom mensen zich druk maken om HW2.5 of 4.0, want het kan dus toch allemaal hetzelfde als de software klaar was (die dan wel weer in 2015 klaar zou zijn)
[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 17-02-2023 00:57 ]
Duizenden euro’s aan een kleur uitgeven, maar wel met wieldoppen rondrijdenDjerro123 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:53:
[...]
Stel je voor dat je SO thuiskomt met “ik heb 3k uitgegeven en ze ziet er echt prachtig uit”, en je ziet vervolgd deze abomination buiten staan

Zeker! Vrij eenvoudig, maar ze zitten erbij.Timka100 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:07:
Vraagje: wordt de model 3 RWD geleverd met vloermatten bij de stoelen voor en achterbank?
Findio werkt samen met Tesla als het goed om financiallease. Ze bieden een rente van 5.1% aan. Volgens mij is dat wel redelijk schappelijk. Zijn er mensen die hier ervaringen hebben met Findio in combinatie met je Tesla? Of raden jullie een andere instantie aan om mee in zee te gaan?
Ja, onze van nu bijna een jaar oud heeft vloermatten.Timka100 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:07:
Bij mij wist na een minuut of 5 rijden de auto weer waar hij was. Eerst ging de kaart leeg en daarna kwam ik terecht waar ik moest zijn.pimk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:11:
Tips?
Ik heb Tesla service gebeld, daar was het wel van "oh, dit zou niet mogen gebeuren, dit ga ik even escaleren, je hoort er nog van".
Ik denk dat je profielen echt weg zijn en dat je opnieuw mag beginnen, maar ik denk niet dat service wat voor je kan doen.
Voor iedereen die het meemaakt: ik zou het wel melden bij Tesla.
Signatures zijn voor boomers.
Dit komt regelmatig langs in dit of in het Grote Tesla leveringen topic. Als je zoekt op Findio zul je snel de voor- en nadelen vinden.Sunri5e schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:17:
Zijn er mensen die hier ervaringen hebben met Findio in combinatie met je Tesla?
[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 17-02-2023 08:28 ]
Ligt er aan wat je wil. Ik ga voor een persoonlijke lening bij een andere partij omdat ik hem particulier koop en het het nut van een elektrische auto leasen niet zo zie. Freo heeft bv 5.7% rente. Iets hoger maar je kan dan ook een langere leningstermijn doen.Sunri5e schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:17:
Findio werkt samen met Tesla als het goed om financiallease. Ze bieden een rente van 5.1% aan. Volgens mij is dat wel redelijk schappelijk. Zijn er mensen die hier ervaringen hebben met Findio in combinatie met je Tesla? Of raden jullie een andere instantie aan om mee in zee te gaan?
Als je prive een lening pakt wordt je weer gekort op je leenruimte als je bijvoorbeeld een nieuwe hypotheek aan wilt gaan. Daarnaast kun je als je hem zakelijk pakt op de balans zetten. Daarnaast kun je verzekering en onderhoud zakelijk schrijven.Luqq schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:01:
[...]
Ligt er aan wat je wil. Ik ga voor een persoonlijke lening bij een andere partij omdat ik hem particulier koop en het het nut van een elektrische auto leasen niet zo zie. Freo heeft bv 5.7% rente. Iets hoger maar je kan dan ook een langere leningstermijn doen.
Je hebt gelijk. Ik redeneer enorm vanuit mijn situatie: net een nieuwbouw huis gekocht dus geen hypotheek nodig op korte termijn.Sunri5e schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:19:
[...]
Als je prive een lening pakt wordt je weer gekort op je leenruimte als je bijvoorbeeld een nieuwe hypotheek aan wilt gaan. Daarnaast kun je als je hem zakelijk pakt op de balans zetten. Daarnaast kun je verzekering en onderhoud zakelijk schrijven.
En je hebt niet de optie om te sparen? Of ben ik nu ouderwets.Luqq schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:20:
[...]
Je hebt gelijk. Ik redeneer enorm vanuit mijn situatie: net een nieuwbouw huis gekocht dus geen hypotheek nodig op korte termijn.
(Rentes zijn erg hoog, wel 5%+. Dat is aanzienlijk.) Maar goed zet het af tegen de inflatie.. en het ligt eraan of je een loonspiraal krijgt. Dus salarissen omhoog gaan etc. Er is kans met een forse loonspiraal dat het dan wel meevalt zo'n lening. Maar goed. Je kan de toekomst niet voorspellen.
[ Voor 31% gewijzigd door Immutable op 17-02-2023 09:28 ]
Amaai, zo duur in NL? Hier is de rente 2.47% en kan tot 7 jaarImmutable schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:26:
[...]
En je hebt niet de optie om te sparen? Of ben ik nu ouderwets.
(Rentes zijn erg hoog, wel 5%+. Dat is aanzienlijk.) Maar goed zet het af tegen de inflatie.. en het ligt eraan of je een loonspiraal krijgt. Dus salarissen omhoog gaan etc. Er is kans met een forse loonspiraal dat het dan wel meevalt zo'n lening. Maar goed. Je kan de toekomst niet voorspellen.
Alle het genoemde klopt.Maasluip schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:25:
[...]
Bij mij wist na een minuut of 5 rijden de auto weer waar hij was. Eerst ging de kaart leeg en daarna kwam ik terecht waar ik moest zijn.
Ik heb Tesla service gebeld, daar was het wel van "oh, dit zou niet mogen gebeuren, dit ga ik even escaleren, je hoort er nog van".
Ik denk dat je profielen echt weg zijn en dat je opnieuw mag beginnen, maar ik denk niet dat service wat voor je kan doen.
Na wat rijden wist de auto weer waar we waren
Maar ook dat ik ALLES weer opnieuw in kon stellen, dus:
-Stoelen, spiegels, stuur,
-Radio (die het pas weer ging doen na 2 resets) met alle voorkeuren
-Navigatie, zoals thuisadres, maar ook favorieten, snelheden
-Sluitinfo, zoals wat er automatisch gesloten moet worden, welke meldingen er mogen komen
-Etc.
Dus het was alsof ik een auto had die vers uit de fabriek was komen rollen.
En om het feest compleet te maken, kreeg ik gisteren ook de upgrade naar 2022.44.30
Ik had 3 weken precies hetzelfdepimk schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Alle het genoemde klopt.
-Stoelen, spiegels, stuur,
-Radio (die het pas weer ging doen na 2 resets) met alle voorkeuren
-Navigatie, zoals thuisadres, maar ook favorieten, snelheden
-Sluitinfo, zoals wat er automatisch gesloten moet worden, welke meldingen er mogen komen
-Etc.
Dus het was alsof ik een auto had die vers uit de fabriek was komen rollen.
En om het feest compleet te maken, kreeg ik gisteren ook de upgrade naar 2022.44.30

en nu dan je profiles syncen met de cloud voor de volgende update
5,1% is heel schappelijk en lager dan een persoonlijke lening omdat de auto als onderpand geldt. Niet iedereen heeft 50.000 of 60.000 euro op de bank staan en vrij om te besteden aan een auto. Als je inkomsten hoog genoeg zijn, kan lenen een prima oplossing zijn.In mijn geval is het een prima oplossing via Findio. Ik heb een mobiliteitsbudget van het werk en kan daar de maandelijkse lasten mee betalen.Immutable schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:26:
[...]
En je hebt niet de optie om te sparen? Of ben ik nu ouderwets.
Als ik voor een lease auto zou gaan zou ik mijn maandelijkse declaratie van 550 euro netto missen en nog bijtelling moeten betalen van tegen de 400 euro voor een basic Model 3 zonder opties. Nu ga ik voor tussen de 750 euro en 900 euro (afhankelijk van de afschrijving waar je mee rekent) een Model Y Long Range rijden en kan ik er na 4 jaar voor kiezen nog 3 jaar met de auto te gaan rijden en daarmee 'winst' te maken op mijn budget.
Enige vervelende is het wachten tot de Midnight Cherry Red in juni / juli geleverd wordt.
Mja, is echt cartel-vorming hier in NL die autoleenrentes. Jullie 2,5% zou al heel mooi zijn, in de VS loop je met een 0-1% lening weg met een nieuwe auto. Ik begrijp echt niet waarom dit nog nooit is aangepakt in NL.Boy1308 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:43:
[...]
Amaai, zo duur in NL? Hier is de rente 2.47% en kan tot 7 jaar
Yup. Alles is weg.pimk schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Alle het genoemde klopt.
Totaal offtopic, want leningen hebben weinig met Tesla te maken.Luqq schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:01:
[...]
Ligt er aan wat je wil. Ik ga voor een persoonlijke lening bij een andere partij omdat ik hem particulier koop en het het nut van een elektrische auto leasen niet zo zie. Freo heeft bv 5.7% rente. Iets hoger maar je kan dan ook een langere leningstermijn doen.
Maar hoe langer je termijn, hoe harder die (toch best wel erg hoge, als Belg verschiet ik serieus van 5,7%
[ Voor 4% gewijzigd door this op 17-02-2023 10:19 ]
Over enkele weken? Dat zou wel heel snel zijn. Ze hebben nog maar heel recent de parkeersensoren er uit gehaald, zonder extra camera's er bij in te steken. En nu zouden ze binnen enkele weken al met HW4 uitkomen?JJFS schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:20:
[...]
Is ook wel een beetje te verwachten voor de model Y als je het mij vraagt, men moest namelijk opeens akkoord gaan met het feit dat ze een auto gingen ontvangen zonder USS (waarschijnlijk om te voorkomen dat veel mensen gaan klagen als er over een aantal weken HW4 erop zit) en ik las dat Tesla binnenkort de productie in Shanghai gaat stopzetten om wijzigingen door te voeren in het productie proces.
Dat zou echt wel een heel dikke FU zijn naar de mensen die nu een Tesla hebben gekocht zonder parkeersensoren.
Iemand hier die een setje 18" sneeuwkettingen heeft liggen voor z'n Model 3 en deze een weekje aan mij zou willen verhuren? Omgeving Rotterdam !

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Nog geen reacties hier over het feit dat ze de FSD beta moeten verwijderen wegens gevaarlijk?
Weinig impact in Europa natuurlijk, maar toch wel redelijk groot nieuws dacht ik.
Weinig impact in Europa natuurlijk, maar toch wel redelijk groot nieuws dacht ik.
Je doelt op de "recall"? Is toch niet zo spannend? Gewoon een nieuwe versie erop en gaan.Fire69 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:34:
Nog geen reacties hier over het feit dat ze de FSD beta moeten verwijderen wegens gevaarlijk?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
'recall' inderdaad.Inspired schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:37:
[...]
Je doelt op de "recall"? Is toch niet zo spannend? Gewoon een nieuwe versie erop en gaan.
Maar ik denk niet dat het zo simpel is, volgens mij zijn ze verplicht om het voor alle huidige gebruikers (+300K) het te verwijderen totdat het 'veilig' is.
Wie weet echt zeker over de kleurcodering van tesla? En iemand goede suggestie lakstiften?
1. Model 3 Pearl White = PPSW?
2. Model 3 Performance Uberturbine 20" = NEU-106E Sonic Grey?
Zie verschillende sites verschillende namen geven... Zie door de bomen het bos niet meer.
1. Model 3 Pearl White = PPSW?
2. Model 3 Performance Uberturbine 20" = NEU-106E Sonic Grey?
Zie verschillende sites verschillende namen geven... Zie door de bomen het bos niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door SirLct op 17-02-2023 11:44 ]
Life is too short to drive boring cars
https://www.teslarati.com...362k-fsd-beta-ota-update/Fire69 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:44:
[...]
'recall' inderdaad.
Maar ik denk niet dat het zo simpel is, volgens mij zijn ze verplicht om het voor alle huidige gebruikers (+300K) het te verwijderen totdat het 'veilig' is.
ben ik benieuwd of ze dan eerst approval moeten hebben vóór ze de fix gaan uitrollen? zo ja is het wel een flinke setback I guess
360K zijn alle vehicles met FSD beta in USA ? (klinkt als weinig)
Verbruik historie is nog wel aanwezig?Maasluip schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:25:
[...]
Bij mij wist na een minuut of 5 rijden de auto weer waar hij was. Eerst ging de kaart leeg en daarna kwam ik terecht waar ik moest zijn.
Die waren bij mij ook gereset.
Tesla service kon niets doen.
Nope. Alles weg. Alleen totaal kilometerafstand was er nog. Dus er is ergens wel iets wat echt non-volatile is.Tweak_ers schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:54:
[...]
Verbruik historie is nog wel aanwezig?
Die waren bij mij ook gereset.
Okee dan dus exact hetzelfde als ik had begin van het jaar…Maasluip schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Nope. Alles weg. Alleen totaal kilometerafstand was er nog. Dus er is ergens wel iets wat echt non-volatile is.
Knip, graag in het juiste topic vervolgen, zie de topicwaarschuwing
[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 17-02-2023 15:58 ]
Kreeg het idee dat die via de LTE terug kwam bij me. De km stand was bij mij ook weg, die kwam echter vrij snel wel weer terug.Maasluip schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Nope. Alles weg. Alleen totaal kilometerafstand was er nog. Dus er is ergens wel iets wat echt non-volatile is.
360K is het nummer dat ze geloof ik in Dec gepubliceerd hadden met FSD-beta idd (US en Canada). Ze hadden 1 mln gehooptLagune schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:54:
[...]
https://www.teslarati.com...362k-fsd-beta-ota-update/
ben ik benieuwd of ze dan eerst approval moeten hebben vóór ze de fix gaan uitrollen? zo ja is het wel een flinke setback I guess
360K zijn alle vehicles met FSD beta in USA ? (klinkt als weinig)
Het is me niet helemaal duidelijk of FSD Beta dus nu helemaal uit de lucht gaat of naar een vorige versie. Lijkt het eerste en lijkt ook niet echt een probleem dat je zo 1-2-3 oplost (hoe te reageren op kruisingen etc)
[ Voor 19% gewijzigd door JohanB op 17-02-2023 16:03 ]
Knip, offtopic.
[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 17-02-2023 15:57 ]
Weet iemand toevallig of de trekhaak op een Model Y af fabriek is? of schroeven ze deze er voor aflevering op?
Voor de bijtelling is het natuurlijk aantrekkelijker om hem er als accessoire op te hebben.
Voor de bijtelling is het natuurlijk aantrekkelijker om hem er als accessoire op te hebben.
Ik heb hem er als accessoire bij gekregen, zelf er op gezet (na eerst een half uur te zoeken, zat in de frunk).Magicw00b schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:43:
Weet iemand toevallig of de trekhaak op een Model Y af fabriek is? of schroeven ze deze er voor aflevering op?
Als ze hem er achteraf op moeten zetten, dan hebben ze daar nog wel wat extra werk aan.Magicw00b schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:43:
De trekhaak zelf wordt er sowieso los bijgeleverd, het betreft dus puur de voorbereiding ervoor.
Het betreft altijd een accessoire, het verschil zit hem in de voorbereiding van de bevestiging + stroomvoorziening op de Model Y. Neem je de trekhaak pas na levering af, dan moeten ze de auto er ook nog geschikt voor maken, anders kan je de trekhaak niet bevestigen.Bob schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:52:
[...]
Ik heb hem er als accessoire bij gekregen, zelf er op gezet (na eerst een half uur te zoeken, zat in de frunk).
Ik zal mijn vraag anders formuleren ,blijkbaar is accessoires op meerdere manieren te interpreteren.Taro schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:14:
[...]
Als ze hem er achteraf op moeten zetten, dan hebben ze daar nog wel wat extra werk aan.
De trekhaak zelf wordt er sowieso los bijgeleverd, het betreft dus puur de voorbereiding ervoor.
Als ik de af fabriek optie van €1350,- bestel. Worden die dan opgenomen in de fiscale waarde zoals bij het RDW geregistreerd. Of worden die gezien als accessoire en niet bij de fiscale waarde opgeteld.
In dat geval kun je hem mijnziens beter achteraf laten monteren voor 1500 euro, verschil in aanschaf heb je zo terugverdiend door de lagere bijtelling.
En weer er af gehaald hoop ik?Bob schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:52:
[...]
Ik heb hem er als accessoire bij gekregen, zelf er op gezet (na eerst een half uur te zoeken, zat in de frunk).
Toevallig net even getest, maar het is echt heel makkelijk. Ik snap niet dat de helft van de 3/Y rijders dat ding laat zitten.
Zou ik voor de zekerheid achteraf doen.Magicw00b schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:20:
[...]
Ik zal mijn vraag anders formuleren ,blijkbaar is accessoires op meerdere manieren te interpreteren.
Als ik de af fabriek optie van €1350,- bestel. Worden die dan opgenomen in de fiscale waarde zoals bij het RDW geregistreerd. Of worden die gezien als accessoire en niet bij de fiscale waarde opgeteld.
In dat geval kun je hem mijnziens beter achteraf laten monteren voor 1500 euro, verschil in aanschaf heb je zo terugverdiend door de lagere bijtelling.
Eén voordeel: Je beschermt de achterbumper er ook mee. Ik ken wel wat mensen die daarom de trekhaak er permanent op laten zitten.Pierz schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:20:
[...]
En weer er af gehaald hoop ik?
Toevallig net even getest, maar het is echt heel makkelijk. Ik snap niet dat de helft van de 3/Y rijders dat ding laat zitten.
Vervanger voor de USSTaro schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:23:
[...]
Eén voordeel: Je beschermt de achterbumper er ook mee. Ik ken wel wat mensen die daarom de trekhaak er permanent op laten zitten.
De trekhaak af-fabriek wordt opgenomen in de fiscale waarde bij het RDW. Maar goed ik heb de MY privé aangeschaft en heb dus geen 'last' van bijtellingMagicw00b schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:20:
[...]
Ik zal mijn vraag anders formuleren ,blijkbaar is accessoires op meerdere manieren te interpreteren.
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Deze helft snapt niet waarom de andere helft zich moe maakt met dat ding er af te halen en er weer op te zettenPierz schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:20:
[...]
Ik stoot altijd mijn schenen aan die krengen. En tja, het oog wil ook wat.Bob schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:00:
[...]
Deze helft snapt niet waarom de andere helft zich moe maakt met dat ding er af te halen en er weer op te zetten
Ik heb wel vernomen in dit topic dat dit resulteert in 0kg trekgewicht in de RDW registratie waardoor je trekhaak theoretisch alleen maar bruikbaar is voor zaken als fietsdrager/bagagebox en niet om daadwerkelijk iets te trekken.Magicw00b schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:20:
[...]
Het is meer dat klepje die er moeilijk er af gaat en op dat mensen 't er op laten.Pierz schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:20:
[...]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat geld alleen voor de M3!! De Model Y heeft dat probleem niet, en is gekeurd met trekgewichtJ-M-T schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:39:
[...]
Ik heb wel vernomen in dit topic dat dit resulteert in 0kg trekgewicht in de RDW registratie waardoor je trekhaak theoretisch alleen maar bruikbaar is voor zaken als fietsdrager/bagagebox en niet om daadwerkelijk iets te trekken.
Good to know, dank!Djerro123 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:48:
[...]
Dat geld alleen voor de M3!! De Model Y heeft dat probleem niet, en is gekeurd met trekgewicht
Brink maakt ook een trekhaak voor de Model Y en die is een stuk goedkoper. Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien wel interessant?
https://brink.eu/nl-nl/trekhaak/tesla/model-y/
*zucht*
Je hebt dan geen trailer mode, geen idee of dat veel boeit, en ze kunnen moeilijk doen qua garantie. Ik zou bij een Tesla er persoonlijk alleen een Tesla haak onder zetten.Glewellyn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:21:
Brink maakt ook een trekhaak voor de Model Y en die is een stuk goedkoper. Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien wel interessant?
Even snel gekeken...873 euro incl. montage vs 1.350 bij Tesla. Op het bedrag van de auto zou ik inderdaad zoals @Inspired zelf al zegt de haak bij Tesla afnemen, al is het voor Trailer mode en het 'geen-garantie' gezeur...
Brink maakt waarschijnlijk dé trekhaak voor de Model Y. Er zijn maar een handje vol producenten voor deze niche en vrijwel geen concurrentie.Glewellyn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:21:
Klopt het dat de usb poorten voor het afspelen van audio USB-C zijn?
zit alleen usb-c in de auto volgens mij, dus dat is een automatische jaMorpheus2003 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:13:
Enkel voor: https://www.tesla.com/own...93207E48E9D.html#D1E11383Morpheus2003 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:13:
Na 2021 enkel dashboardkastje, zie link, m.n. de notes.
[ Voor 9% gewijzigd door Xenir op 17-02-2023 22:38 . Reden: note toegevoegd ]
Dat zou dan fysiek gaan om het stalen gedeelte. En nee, ook dat wordt vziw niet door Brink gemaakt.Deveon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:33:
[...]
Brink maakt waarschijnlijk dé trekhaak voor de Model Y. Er zijn maar een handje vol producenten voor deze niche en vrijwel geen concurrentie.
Maar een aftermarket versie is sowieso anders, want die wordt aangesloten op de bestaande kabelboom voor je achterlichten, terwijl de originele versie eigen aansluitingen en controllers heeft. Dat integreert echt wel beter met de rest van de auto en diverse systemen. Rijhulpsystemen kunnen dan bijvoorbeeld wel rekening houden met een aanhanger.
Punctuality is the politeness of kings
Had ik gezien maar is dat een USB-C poort in het dashboardkastje?Xenir schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:35:
[...]
Enkel voor: https://www.tesla.com/own...93207E48E9D.html#D1E11383
Na 2021 enkel dashboardkastje, zie link, m.n. de notes.
Neen. USB 3 in het handschoenkastje. In de middenconsole is dat enkel om de GSM op te laden, daarvandaan speel je niets af.Morpheus2003 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:13:
Model 3 LR (model 2023)
Van de week met m’n M3 langs een lantaarnpaal gereden:
:strip_exif()/f/image/a1cgCW4WAXi6p8qrEEtZCtUt.jpg?f=fotoalbum_large)
Wil de schade zelf betalen en niet op de verzekering gooien.
Bij de officiële body repair shop vragen ze €5k en vervangen ze het hele paneel, zagen ze de body door bij de daklijn en onderaan de wielkast en spuiten ze bijna de hele zijkant van de auto. Bij een andere schade hersteller in de buurt die goed aangeschreven is vragen ze €1400 omdat ze verwachten het wel te kunnen uitdeuken, plamuren en dan het paneel en de achterdeur opnieuw spuiten.
Wat is nu wijsheid? Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
:strip_exif()/f/image/a1cgCW4WAXi6p8qrEEtZCtUt.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de officiële body repair shop vragen ze €5k en vervangen ze het hele paneel, zagen ze de body door bij de daklijn en onderaan de wielkast en spuiten ze bijna de hele zijkant van de auto. Bij een andere schade hersteller in de buurt die goed aangeschreven is vragen ze €1400 omdat ze verwachten het wel te kunnen uitdeuken, plamuren en dan het paneel en de achterdeur opnieuw spuiten.
Vraag voor de zekerheid nog een offerte bij een andere partij die goed aangeschreven is. En dan kijken voor voor welke oplossing zij zouden kiezen. Aan de andere kant is er een behoorlijke prijsverschil en aanpak is anders. Al gevraagd waarom officiële body repair shop vind waarom ze die oplossing gaan kiezen?pix3l8e schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]
Klopt, de aanpak van de officiële bodyshop wordt door Tesla voorgeschreven en is veel meer werk. Ben ook nog bij twee andere bedrijven geweest en die komen met ongeveer de zelfde prijs (€1200-€1400) en aanpak.Hunkaroglu schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:19:
[...]
Vraag voor de zekerheid nog een offerte bij een andere partij die goed aangeschreven is. En dan kijken voor voor welke oplossing zij zouden kiezen. Aan de andere kant is er een behoorlijke prijsverschil en aanpak is anders. Al gevraagd waarom officiële body repair shop vind waarom ze die oplossing gaan kiezen?
Ben wel benieuwd wat een andere bodyshop zegt die ook Tesla’s repareren. Ik ben nu 2x bij ABS herstel Didam geweest. Die leveren echt top werk. Misschien kan je daar eens informerenpix3l8e schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:03:
[...]
Klopt, de aanpak van de officiële bodyshop wordt door Tesla voorgeschreven en is veel meer werk. Ben ook nog bij twee andere bedrijven geweest en die komen met ongeveer de zelfde prijs (€1200-€1400) en aanpak.
Shit, balen.pix3l8e schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]
Ik vind termen als "doorzagen" wel erg spannend

Ik zou gaan voor uitdeuken, plamuren en spuiten

Na 4 jaar I-Pace mag ik de volgende EV uitkiezen en gelet op range en snellaadsnelheid (ja, ik sta regelmatig bij een fastned) komen er 2 naar voren: BMW i4 eDrive40 en Tesla MY LR. Beide doen het vergelijkbaar goed in range en laadsnelheid.
De i4 is duurder (beetje leuk aangekleed 150EUR/maand meer bijtelling), zwaarder, minder ruimte achterin (2 elke dag groeiende tieners), minder bagageruimte maar de MY is zo ehmm... lelijk.
Maar ok, het verstand neigt naar de MY. Standaard heeft deze zo ongeveer alles met als enige keuze Enhanced Autopilot. Voegt deze optie echt wat toe tov de basis? Als de auto binnen de lijntjes kan kleuren en de voorganger volgt, ben ik al best blij.
En ik lees over een nieuwe versie van de MY (parkeersensoren voor, terugkeer radar voor adaptive cruise control, ...). Is daar meer over bekend? En als ik nu bestel, mag ik er dan van uitgaan, dat ik die nieuwe versie geleverd zal krijgen?
De i4 is duurder (beetje leuk aangekleed 150EUR/maand meer bijtelling), zwaarder, minder ruimte achterin (2 elke dag groeiende tieners), minder bagageruimte maar de MY is zo ehmm... lelijk.
Maar ok, het verstand neigt naar de MY. Standaard heeft deze zo ongeveer alles met als enige keuze Enhanced Autopilot. Voegt deze optie echt wat toe tov de basis? Als de auto binnen de lijntjes kan kleuren en de voorganger volgt, ben ik al best blij.
En ik lees over een nieuwe versie van de MY (parkeersensoren voor, terugkeer radar voor adaptive cruise control, ...). Is daar meer over bekend? En als ik nu bestel, mag ik er dan van uitgaan, dat ik die nieuwe versie geleverd zal krijgen?
@mca2 met de standaard autopilot heb je voldoende. EAP is volgens de meesten het geld niet waard. Helemaal in de EU. Over de nieuwe HW op de Model Y is nog niks bekend. Zou er niet op rekenen dat die snel op de Y komt. Tenzij Tesla erachter gekomen is dat de ingeslagen Vision only weg niet werkt. Dan zal het wellicht sneller gaan. Maar verder weet niemand het exact.
Enhanced Autopilot of FSD kun je lekker skippen, totaal waardeloos in Europa. De standaard Autopilot doet al binnen de lijntjes kleuren. Wat betreft de hardware V4 upgrade, niemand weet exact hoe dit nu zit. Er worden in de VS schijnbaar al Model S'en en X'en geproduceerd met deze hardware, maar echt uitgeleverd is dit nog niet. Ik denk dat hier rond de zomer veel meer zekerheid over is, dus grote kans dat als je nu besteld je nog hardware V3 krijgt. Ik denk persoonlijk dat vanaf Q3/Q4 er weer verandering zal zijn. 1 maart is er een investors day van Tesla, dus dan verwacht ik ook wat meer info rondom hardware V4.mca2 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:35:
Na 4 jaar I-Pace mag ik de volgende EV uitkiezen en gelet op range en snellaadsnelheid (ja, ik sta regelmatig bij een fastned) komen er 2 naar voren: BMW i4 eDrive40 en Tesla MY LR. Beide doen het vergelijkbaar goed in range en laadsnelheid.
[ Voor 3% gewijzigd door Fab1Man op 18-02-2023 11:42 ]
Een exact zelfde schade heb ik ook een keer gehad. Dit hebben ze bij mij toen uitgedeukt en daar is echt helemaal niets meer van te zien.pix3l8e schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]
Hopelijk wordt er meer bekend op 1 Maart. Zou daarnaast de type goedkeuringen in de gate houden, bijvoorbeeld op ttf-forum.de.
Wat we tot zover weten over HW4 op de S/X betreft dit nieuwe camera's met een wijdere POV en hogere resolutie en een radar voor autopilot/FSD. Ultrasone parkeersensoren zitten er dus NIET in.
Het heeft er dus alle schijn van dat Tesla inderdaad een camera-only oplossing gaat bieden voor parkeerhulp, zowel in HW3 als HW4.
Wat we tot zover weten over HW4 op de S/X betreft dit nieuwe camera's met een wijdere POV en hogere resolutie en een radar voor autopilot/FSD. Ultrasone parkeersensoren zitten er dus NIET in.
Het heeft er dus alle schijn van dat Tesla inderdaad een camera-only oplossing gaat bieden voor parkeerhulp, zowel in HW3 als HW4.
Ik heb uitstekende ervaringen met AAS Schadeherstel. Denken mee als je de schade buiten de verzekering om wilt afhandelen, met verschillende opties qua aanpak en prijs.pix3l8e schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]
Dat is alleen wat blikschade. Zou lekker voor de goedkope optie gaan als die partij goed staat aangeschreven en prijs in lijn ligt met andere partijen. Hele paneel vervangen en gaan zagen klinkt me wel heel ingrijpend (en kostbaar).pix3l8e schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als camera's ook prima werken voor parkeerhulp, dan prima natuurlijk.wian schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:36:
Hopelijk wordt er meer bekend op 1 Maart. Zou daarnaast de type goedkeuringen in de gate houden, bijvoorbeeld op ttf-forum.de.
Vraag me wel af of camera only wel goed werkt voor autopilot (donker, regen, ...). Maar ok, al met al weinig reden om te wachten op HW4 lijkt het.
Het is duidelijk dat het nogal oppervlakkig is. De deur en bumper hebben niet mee bewogen.pix3l8e schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:11:
[Afbeelding]
Ik zou gaan voor uitdeuken en plamuren. Ook minder kans op problemen nadien omdat er niet moet gelast worden en die naden zijn altijd wat meer risico op roest als dat niet 100% perfect gedaan is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.