Tot Istanbul is ook geen probleem. Het wordt pas spannend als je eenmaal daar bent en verder moet reizen tot het midden of noordoosten van Turkije.Tweak_ers schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Dit heeft denk ik echt met focus te maken, ze zetten in op zelf rijden en niet op dit soort functies.
Ik merk het ook als je in de stad zelf rijdt, je geeft gas en remt voor je iemand plotseling. De auto heeft nog nooit voor mij geremd. Bij mijn Volvo gebeurde dat met enige regelmaat als ik nét te laat remde.
Ook rotondes en fietsers, ik denk werkelijk dat mijn Tesla niet remt als ik een fietser aanrijdt. Ik heb al wat bijna ongelukken meegemaakt (studentenstad).
Waar mijn Volvo met enige regelmaat ingreep, heeft mijn Tesla alleen een keer op de snelweg ingegrepen bij mij. De focus voor Tesla ligt gewoon op het zelf rijden, niet op veiligheidsfuncties die slechts ondersteunend zijn.
Dat merk ik ook met de rijbaan belijning. Op autopilot werkt dat spot on, hij ziet ieder lijntje en blijft daar altijd tussen. Zonder autopilot aan, hoort hij zonder knipperlicht te reageren op lijntjes (snelweg). Dat doet hij bij mij maar 80% van de keren dat ik zonder knipperlicht de lijn over stuur.
[...]
Voor een vakantie?
Tip: ga gewoon voor gemak! Scheelt een paar euro. Wat is dat nou op een hele vakantie?
Vorig jaar was Tesla nog een stuk goedkoper dan IONITY, maar het heeft mij er geen seconde van weerhouden om af en toe IONITY te pakken (direct langs de snelweg).
[...]
Met als eerder, ga voor gemak, liever dichter bij de snelweg en dan geen SuC, maar een andere lader. Scheelt zo veel tijd. Abetterrouteplanner zou uitkomst kunnen bieden.
Op Tesla only zou ik met Max 100km/h met -3% aankomen in Istanbul. Dat zou ik op zo’n reis zeker niet aandurven.
[Afbeelding]
Daarnaast kost die route op Tesla only veel meer tijd.
Als je op a better route planner CCS aanvinkt, krijg ik deze route:
[Afbeelding]
Die is een uur sneller op bestemming dan enkel met Tesla chargers en daarnaast rest je het gewoon makkelijk.
Abetterrouteplanner kiest ook veel IONITY in Nederland en Duitsland:
https://abetterrouteplann...da-4869-b814-ccb3304f00c2
Ik heb zojuist ook gekeken in ABPR vanuit Istanbul tot Giresun (Noordoosten). En dan zie ik ook chargers van ZES en ESARJ erin staan. Wel vaak tot max 50kW Paar maanden terug kreeg ik geen eens een suggestie. Dus het lijkt erop dat de voorzieningen nu beter zijn en alleen maar meer zullen worden komende tijd.
Het is te doen denk ik, maar je moet goed plannen en beter op safe spelen. Niet teveel doorrijden tot de laatste stop, maar gewoon altijd genoeg lading bij je te hebben. Je weet nooit wat je tegen kan komen onderweg.
Anyway, laten we deze discussie verder in de laadpalen forum bespreken lijkt me.
:strip_exif()/f/image/oq0AbtKSoiPX5028KwWCYj0g.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/dmGVKycZtPZmbtIUZf4zghPz.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PDYWbijKhMq6xshZjEE13gFp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ru8JAi89mrbspYiNix7oGt7z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hwsUY5kveX99UUqTSjIyQmRC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g4c3cEDHIsPPyxZURYHNO1DB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dy94Nss610XduPLOmgClTIw4.jpg?f=fotoalbum_large)