De draagarmen worden op dit moment op de oprit vervangen. Dus geen kit, de auto wordt met een krik opgetild. Ivm de vaste montagepunten en afmetingen zou opnieuw uitlijnen hierdoor niet nodig hoeven zijn. De betreffende monteur staat er positief in en doet zijn best, ik ga hier dus nu ook geen punt van maken. Als ik tijdens de eerste rit het gevoel heb dat de uitlijning niet klopt dan waag ik er direct een telefoontje aan.
Verder gaf hij aan ivm de kabelboom van de achterklep (algemeen punt) dat er 2 versies van zijn. Eén waarbij de hele kabelboom moet worden vervangen en bij de ander alleen een klemmetje. Maar ivm leverproblemen doen ze dit gefaseerd. Hij kijkt zo nog even of hij dit direct kan meenemen.
@
Dennismatt De monteur heeft mij laten zien dat de nieuwe draagarmen anders ontworpen zijn. Bij de oude zal het probleem ook na het kitten wel weer terugkomen, dus is geen permanente/structurele oplossing. Als je de klachten goed kunt omschrijven zullen ze mogelijk direct met een oplossing komen ipv eerst te inventariseren.
Hij vertelde overigens ook dat deze reparatie nu wel lokaal wordt uitgevoerd, maar in de toekomst mogelijk niet meer. Nu kan hij bij mij veilig op de oprit werken, maar er zijn ook situaties waarbij ze aan een doorgaande weg moeten sleutelen en het weer speelt natuurlijk ook een rol.
[
Voor 30% gewijzigd door
Taro op 30-05-2022 16:03
]