Uberprutser schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:07:
Hier het wilde plan om deze zomer naar bestemming onbekend te gaan met de 3 en het idee is om in de auto te gaan slapen. Inmiddels aardig wat matrassen en luchtbedden gezien die erin passen maar los van dat was is de ervaring van anderen?
Een paar weken geleden dit gedaan met mijn vrouw, in onze M3. Hieronder kort verslagje:
- Het was 1 nachtje. Gekozen voor een camping ivm sanitair. Eén van de campings die we belde wilde het niet, vond het maar vreemd. (Na het kamperen konden we daar wel wat inkomen: het is ook wel een beetje een vreemd kampeermiddel voor op een camping.)
- Voor mij (1,89 lang) kwam ik voorbij de neergeklapte achterbank. Met karton had ik provisorisch een verlenging gemaakt.
- bij de Action een aantal zonneschermpjes (model voorruit) gehaald, dat was redelijk acceptabel voor 1 keer.
- We hadden een standaard dun matras van 140 breed liggen. Tussen de wielkasten is het echter veel smaller, dus daar stak het wat omhoog, wat de doorgang natuurlijk nog wat smaller maakte.
- We hadden veel regen, dus als je uit de auto gaat moet je wat creatief zijn met je schoenen te pakken en deze aan / uit te doen. schoenen achter de voorstoelen. Het regent dan trouwens ook direct naar binnen, als je de deur open doet.
- Camp mode ventilatie werkt goed, we hadden m ingesteld op 16 graden wat prima was onder de deken.
- De bestuurder en passagierstoel hadden we helemaal naar voren + rechtop gezet. (Jammer dat je niet een profiel 'kamperen' kunt aanmaken waarbij beide stoelen helemaal naar voren gaan.)
- Als je ligt te pitten en je partner gaat even naar buiten naar de WC, dan gaat alle verlichting dus aan bij het openen van de achterdeuren.
- je moet wel even goed nadenken waar je alle spullen laat als je het bed opgemaakt hebt. Een gedeelte kan je op de hoeden plank leggen, onder de vloer of in de frunk, of op de voorstoelen. Het is echter allemaal niet echt ideaal als je in bed ligt en iets wil pakken.
- voor twee personen is het wel wat krap, het past wat meer bij een 1 persoon kampeerder.
Kortom, het was een leuk avontuur, we zouden het echter niet doen voor bijvoorbeeld een rondreis. Meer voor en nachtje i.c.m. voorspeld mooi weer.