Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 301 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.149.019 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:10
@Maasluip Dat is stock (uit 2018-2020). Kan je als het goed is ook uitzetten tegenwoordig in de instellingen.

Zie https://driveteslacanada....uto-dimming-mirrors-work/

De camera's (achter en de twee side pillars) geven overigens een vollediger beeld + beter beeld in het donker.

[ Voor 57% gewijzigd door Caelorum op 28-02-2022 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Caelorum schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:44:

De camera's (achter en de twee side pillars) geven overigens een vollediger beeld + beter beeld in het donker.
Je ziet er zeker meer in als het dichtbij is, maar ik kan met de zijcamera's nog helemaal geen afstand inschatten om bijvoorbeeld achteruit mijn oprit op te rijden. Maar op een afstand hebben de camera's ook weinig nut, als ik op het werk inparkeer in het donker is er aan een kant een stoeprand en die zie je pas als je er langs rijdt, niet als hij nog achter de auto ligt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:25
Maasluip schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:11:
[...]

Je ziet er zeker meer in als het dichtbij is, maar ik kan met de zijcamera's nog helemaal geen afstand inschatten om bijvoorbeeld achteruit mijn oprit op te rijden. Maar op een afstand hebben de camera's ook weinig nut, als ik op het werk inparkeer in het donker is er aan een kant een stoeprand en die zie je pas als je er langs rijdt, niet als hij nog achter de auto ligt.
Is dat geen bekende “kwaal” als in dat de spiegels dimmen terwijl je in het donker achteruit rijdt? Kan mij zoiets herinneren van de Model 3, ook zijn de achterlichten piepklein en stralen ze geen licht uit waar je het wilt hebben dus dat helpt ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Maasluip schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:32:
Dit viel me vanmorgen op. Het lijkt alsof er een doorzichtige sticker op de achteruitkijkspiegels zit. In het donker is die donker en in het licht is die licht.
Is dit aftermarket? Auto is niet nieuw en ik ben al een paar dingen van de vorige eigenaar tegengekomen.
Ik zie ook erg weinig in de spiegels als ik in het donker achteruit rij. Ik ben van mijn vorige auto ook gewend dat ik door het achteruitrijlicht wat zie, bij de Tesla is dat niet (maar dat kan ook zijn omdat dat maar kleine ledjes zijn).

[Afbeelding][Afbeelding]
tijdens het achteruit rijden zo af en toe ff rem heel licht intrappen, heb je n zee van licht en weer orientatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:06
GeeMoney schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Is dat geen bekende “kwaal” als in dat de spiegels dimmen terwijl je in het donker achteruit rijdt? Kan mij zoiets herinneren van de Model 3, ook zijn de achterlichten piepklein en stralen ze geen licht uit waar je het wilt hebben dus dat helpt ook niet echt.
Automatisch dimmende buitenspiegels. Worden lichter zodra je achteruit gaat rijden. Duurt een paar seconden. Wat hier een ‘kwaal’ aan zou moeten zijn begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:25
STIMPPYYY schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 06:54:
[...]

Automatisch dimmende buitenspiegels. Worden lichter zodra je achteruit gaat rijden. Duurt een paar seconden. Wat hier een ‘kwaal’ aan zou moeten zijn begrijp ik niet.
Vandaar ook tussen quotes :).
Ik wist niet meer exact wat het nu was maar de Tesla’s hebben even nodig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:23
Dit viel me vanmorgen op. Het lijkt alsof er een doorzichtige sticker op de achteruitkijkspiegels zit. In het donker is die donker en in het licht is die licht.
Is dit aftermarket? Auto is niet nieuw en ik ben al een paar dingen van de vorige eigenaar tegengekomen.
Ik zie ook erg weinig in de spiegels als ik in het donker achteruit rij. Ik ben van mijn vorige auto ook gewend dat ik door het achteruitrijlicht wat zie, bij de Tesla is dat niet (maar dat kan ook zijn omdat dat maar kleine ledjes zijn).

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit is een setting, dimmen van de spiegels. Erg irritant in de avond, als je het uit zet is het weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 15:50

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is de automatisch anti-verblindingsstand die je vaak ook ziet bij de achteruitkijkspiegel. Alleen is ie niet (zoals bij bijvoorbeeld Volvo en andere merken) automatisch op basis van hoeveelheid licht erop schijnt maar meer als het donker wordt gaat het aan en bij licht uit. Iets ertussenin is er helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 09:47
GeeMoney schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Als je hem in de achteruit zet dan worden de spiegels weer helder. Maar dit duurt wel een paar seconden als het koud is, wat lastig kan zijn. Zelf gebruik ik inmiddels de camera’s Dat is even oefenen door de fisheye lenzen, maar je ziet er meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:00
Myrdhin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:13:
[...]

Dat is de automatisch anti-verblindingsstand die je vaak ook ziet bij de achteruitkijkspiegel. Alleen is ie niet (zoals bij bijvoorbeeld Volvo en andere merken) automatisch op basis van hoeveelheid licht erop schijnt maar meer als het donker wordt gaat het aan en bij licht uit. Iets ertussenin is er helaas niet.
Aah, dat verklaart wat. Ik vind dat bij mijn Skoda Octavia wel een hele prettige functie (en vind het bij het uitzoeken van een nieuwe lease-auto jammer dat bij andere auto's in die prijsklasse de buitenspiegels niet meedoen.

Maar Skoda heeft inderdaad wel de diepte-investering van een lichtsensor gedaan (wel alleen in de binnenspiegel volgens mij, de rest doet gewoon hetzelfde als de binnenspiegel, dus soms als een auto alleen in de zijspiegel schijnt, omdat er bijvoorbeeld nog een auto tussen zit, verblindt het nog wel wat).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Myrdhin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:13:
[...]

Op de snelweg heeft het nog wel nut, maar in de stad vond ik het levensgevaarlijk voor andere weggebruikers. Een fiets zonder licht of een voetganger zie je gewoon bijna niet meer in de geblindeerde stand. Zodra het kon zo snel mogelijk uitgezet.

Zou het liefst een setting zien waarbij je zelf kunt aangeven boven welke snelheid ze moeten gaan dimmen (bijv "alleen dimmen bij >80km/u, en weer ontdimmen bij >70.)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16
Eerste functie die ik uitzette. Vooral 'savonds op de snelweg kan je echt niet inschatten hoe ver iemand achter je zit met die dimming aan. Tenminste, ik niet. Alle lampjes zie je dubbel.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 21:13
Had door mijn ongeluk een nieuwe blind spot mirror gekregen waar ik niet meer de "oranje blikker issue" heb in mijn blind spot camera.
1 werkende en 1 niet werkende dat was voor mij een mooie kans om die andere ook preventief te laten vervangen.
Merkte toch veel afleiding door dat oranje geknipper in mijn camera scherm in de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Op de snelweg heeft het nog wel nut, maar in de stad vond ik het levensgevaarlijk voor andere weggebruikers. Een fiets zonder licht of een voetganger zie je gewoon bijna niet meer in de geblindeerde stand. Zodra het kon zo snel mogelijk uitgezet.

Zou het liefst een setting zien waarbij je zelf kunt aangeven boven welke snelheid ze moeten gaan dimmen (bijv "alleen dimmen bij >80km/u, en weer ontdimmen bij >70.)
Geen idee of het mogelijk is maar er zit toch al een camera boven de binnenspiegel, waarom die niet gebruiken als lichtmeter en op basis daarvan de dimming regelen zoals andere merken dat ook doen. Dat lost het probleem veel beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

xeoMe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:58:
Had door mijn ongeluk een nieuwe blind spot mirror gekregen waar ik niet meer de "oranje blikker issue" heb in mijn blind spot camera.
1 werkende en 1 niet werkende dat was voor mij een mooie kans om die andere ook preventief te laten vervangen.
Merkte toch veel afleiding door dat oranje geknipper in mijn camera scherm in de avonduren.
Doen ze dat zomaar? Toch mooi om de ontwikkeling te zien in de afgelopen jaren, een 2019 model is op veel vlakken niet meer te vergelijken met een 2022 model.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34

Fab1Man

Live life to the fullest

Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Doen ze dat zomaar? Toch mooi om de ontwikkeling te zien in de afgelopen jaren, een 2019 model is op veel vlakken niet meer te vergelijken met een 2022 model.
Ik heb de camera’s ook laten vervangen bij Tesla en me daarbij dom opgesteld dat ik niet snap hoe of wat maar dat het wel stoort. Zit geen T logo meer op en er zit een extra spoilertje op wat ervoor zorgt dat water beter afgevoerd wordt als het regent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:55:
Eerste functie die ik uitzette. Vooral 'savonds op de snelweg kan je echt niet inschatten hoe ver iemand achter je zit met die dimming aan. Tenminste, ik niet. Alle lampjes zie je dubbel.
Toch grappig, ik ben zó blij met de dimmende buitenspiegels op de snelweg, zeker met al die slecht afgestelde xenon en LED-verlichting tegenwoordig.

Wat voor parkeren 's avonds en 's nachts inderdaad enorm helpt is (onnodig) je rempedaal gebruiken. De remlichten zijn ontzettend fel, prima workaround. Ik heb gelukkig goede verlichting op de oprit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BigSmurf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:18:
[...]
Toch grappig, ik ben zó blij met de dimmende buitenspiegels op de snelweg, zeker met al die slecht afgestelde xenon en LED-verlichting tegenwoordig.
Van alle mede-Tesla-rijders bedoel je? :D

De Tesla verlichting is voor mij wel notoir qua slechte afstelling. Misschien wel wegens het gebrek aan sproeiers, waardoor vuil het licht snel verstrooid, maar prettig is het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 01-03-2022 11:42 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Denk dat het vaak afgewimpeld wordt maar omdat ik er nu 1 had met problemen en 1 zonder moesten ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 13:28
Hooglander1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Van alle mede-Tesla-rijders bedoel je? :D

De Tesla verlichting is voor mij wel notoir qua slechte afstelling. Misschien wel wegens het gebrek aan sproeiers, waardoor vuil het licht snel verstrooid, maar prettig is het niet.
Bij lijkt de afstelling van de lampen wel steeds te resetten, ze staan bij mij ook steeds te hoog. Dan moet ik ze weer wat naar beneden stellen en een week later heb ik weer seinende tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-05 23:05

hdu

Crim schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Bij lijkt de afstelling van de lampen wel steeds te resetten, ze staan bij mij ook steeds te hoog. Dan moet ik ze weer wat naar beneden stellen en een week later heb ik weer seinende tegenliggers.
Blijft toch vreemd. Ik heb de lampen nog nooit afgesteld of laten afstellen. Bij mij zijn/staan ze op de goede hoogte. Ook net terug van wintersport met een volle auto en een bak op de trekhaak (vol met ski's, skischoenen etc.); ook toen stonden de lichten op de juiste hoogte.
Tesla model 3 van december 1999.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 13:28
hdu schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:21:
[...]
Dat is ook wel een oud modelletje, toen waren de lampen nog niet zo fel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16
hdu schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Blijft toch vreemd. Ik heb de lampen nog nooit afgesteld of laten afstellen. Bij mij zijn/staan ze op de goede hoogte. Ook net terug van wintersport met een volle auto en een bak op de trekhaak (vol met ski's, skischoenen etc.); ook toen stonden de lichten op de juiste hoogte.
Die rijdt dan zeker op 4 Duracell Penlites die je elke 300m moet verwisselen? :+

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

Heb ik ook last van (zo nu en dan). Je hoeft ze niet handmatig in te stellen. Ga op een rechte weg staan en voer een hercalibratie uit. Dan staan ze weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hdu

hdu

Crim schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:22:
[...]
Dat is ook wel een oud modelletje, toen waren de lampen nog niet zo fel :P
Sluuz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:31:
[...]
Die rijdt dan zeker op 4 Duracell Penlites die je elke 300m moet verwisselen? :+
Heel jammer dit snif :F ... maar ik ben in ieder geval wel blij met mijn "oude" bakkie! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
[...]

Volgens mij stellen ze zich bij een software update. Bij de laatste update stond mijn auto met de neus wat naar beneden en het was meteen bingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Pierz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:34:
[...]

Volgens mij stellen ze zich bij een software update. Bij de laatste update stond mijn auto met de neus wat naar beneden en het was meteen bingo.
Dus als je een garage onder je huis hebt met een steile "oprit" en je voert daar de update uit, dan kalibreert hij je lampen verkeerd? Dat zou wel een belachelijke design flaw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 16-05 10:28
BigSmurf schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:38:
[...]
Dus als je een garage onder je huis hebt met een steile "oprit" en je voert daar de update uit, dan kalibreert hij je lampen verkeerd? Dat zou wel een belachelijke design flaw zijn.
Tja, met de nieuwe software kon ik ook de stoelen kalibreren. Resultaat was dat al mijn profielen voor verschillende berijders naar de knoppen waren en alles opnieuw in kon stellen.
Het zou me dan mbt lampen ook niet verbazen.

Van mijn "oude" lampen (want ook van 2019 :)) heb ik het idee dat ze juist te laag staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

STIMPPYYY schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Heb ik ook last van (zo nu en dan). Je hoeft ze niet handmatig in te stellen. Ga op een rechte weg staan en voer een hercalibratie uit. Dan staan ze weer goed.
You sure? Als het zo gemakkelijk was, dan is die enorme waarschuwing over "only carry out this procedure with a technician" oid toch niet nodig?
Naar mijn mening zijn juist dit soort "handige" forumtips er verantwoordelijk voor dat er heel veel Tesla's met bizar slecht afgestelde lampen rijden.
Attentie
Wees voorzichtig bij het afstellen van de koplampen. Tesla heeft de positie van de koplampen zorgvuldig gekalibreerd voor een optimale positie in de meeste rijscenario's. Tesla raadt aan de koplampen niet af te stellen, tenzij u bekend bent met de manier waarop de koplampen moeten worden afgesteld. Eenmaal aangepast, kunt u ze niet automatisch terugzetten naar hun oorspronkelijk gekalibreerde positie. Neem contact op met Tesla voor assistentie bij het afstellen van de koplampen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenneman op 01-03-2022 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:54:
[...]

You sure? Als het zo gemakkelijk was, dan is die enorme waarschuwing over "only carry out this procedure with a technician" oid toch niet nodig?
Naar mijn mening zijn juist dit soort "handige" forumtips er verantwoordelijk voor dat er heel veel Tesla's met bizar slecht afgestelde lampen rijden.

[...]
Nee niet nodig, flauwekul waarschuwing. Je ziet de bundel zich netjes bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Inderdaad flauwekul. Mobile service heeft het bij eens afgesteld en die ging in de straat voor een garage deur staan en drukte op de kalibratie knop in de auto. Komt niks specialistisch bij van pas. Ik heb ze automatisch laten kalibreren om daarna beide lampen net een tikje hoger te zetten. Net een grotere lichtbundel en nog geen één tegenligger gehad die knipperde met z’n lampen. Heb dit in het verleden wel gehad, dus ik denk dat ik net op het randje zit dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

STIMPPYYY schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Nee niet nodig, flauwekul waarschuwing. Je ziet de bundel zich netjes bijstellen.
Geen flauwekul:

YouTube: Adjusting Model 3 headlights at NAF

Dat leveling is géén kalibratie. Het wordt ook in meerdere schermen duidelijk gemaakt dat dit niet dient te worden gebruikt door mensen die geen professionals zijn zonder de juiste apparatuur.

Ook na "leveling" staan de koplampen van de Model 3 absoluut niet in de juiste stand. En Tesla geeft in twee schermen aan dat je dit als gebruiker niet moet gaan doen.

Hoe we er dan op Tweakers bij komen om dit te gaan aanraden is mij echt een raadsel.

De beweging die de koplampen maken zodra je het menu opent is puur een range sweep, waarbij de auto even het gehele bereik van verstelbaarheid doorloopt. Zodat je, daarna, met de juiste apparatuur (!) de koplampen correct kunt afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Geen flauwekul:

YouTube: Adjusting Model 3 headlights at NAF

Dat leveling is géén kalibratie. Het wordt ook in meerdere schermen duidelijk gemaakt dat dit niet dient te worden gebruikt door mensen die geen professionals zijn zonder de juiste apparatuur.

Ook na "leveling" staan de koplampen van de Model 3 absoluut niet in de juiste stand. En Tesla geeft in twee schermen aan dat je dit als gebruiker niet moet gaan doen.

Hoe we er dan op Tweakers bij komen om dit te gaan aanraden is mij echt een raadsel.

De beweging die de koplampen maken zodra je het menu opent is puur een range sweep, waarbij de auto even het gehele bereik van verstelbaarheid doorloopt. Zodat je, daarna, met de juiste apparatuur (!) de koplampen correct kunt afstellen.
Dan blijf je toch lekker rondrijden met koplampen die vol in iemands gezicht schijnen. Of wellicht zelf aan het wieltje pielen. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

STIMPPYYY schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Dan blijf je toch lekker rondrijden met koplampen die vol in iemands gezicht schijnen. Of wellicht zelf aan het wieltje pielen. |:(
Ik heb ze laten afstellen door iemand met het juiste gereedschap in plaats van op internet anderen slecht en mogelijk gevaarlijk advies te geven zonder fatsoenlijke bron en tegen het advies van de fabrikant zelf in.

Anders nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
** Knip, onnodige reactie. **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 01-03-2022 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

** Knip, graag de volgende keer een topicreport aanmaken. **

[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 01-03-2022 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:54:
[...]

Ik heb ze laten afstellen door iemand met het juiste gereedschap in plaats van op internet anderen slecht en mogelijk gevaarlijk advies te geven zonder fatsoenlijke bron en tegen het advies van de fabrikant zelf in.

Anders nog iets?
Ik ga echt niet na elke update naar een garage om de lampen af te stellen. Die automatische calibratie werkt prima. Maar ga gerust je gang ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
Dat snap ik, maar @Jeroenneman heeft wel een punt, ook in de manual waarschuwt Tesla ervoor. Wel bizar dat een update de instellingen aanpast.
Warning
Proceed with caution when adjusting headlights. Tesla has carefully calibrated the position of the headlights to be in an optimum position for most driving scenarios. Tesla recommends that you do not adjust headlights unless you are familiar with how headlights should be adjusted. Once adjusted, you will be unable to automatically restore them to their originally calibrated position. Contact Tesla for assistance when adjusting headlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Xenir schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:29:
Dat snap ik, maar @Jeroenneman heeft wel een punt, ook in de manual waarschuwt Tesla ervoor. Wel bizar dat een update de instellingen aanpast.

[...]
Ja dat vind ik ook wel vreemd, maar het is wat het is. Als die instelling niet zou veranderen zou ik best een keer de lampen willen laten afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
** Knip, dat kan je ook anders verwoorden om de discussie inhoudelijk te houden ipv een tegenreactie uit te lokken. **

[ Voor 78% gewijzigd door Taro op 01-03-2022 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
"gevaarlijk".

De leveling zou, mits de hardware goed is en de auto perfect horizontaal staat, de koplampen zo moeten afstellen dat deze recht vooruit schijnen. Als dat het geval is, dan is na het levellen de koplamp twee tikjes met het scrollwheel naar beneden bijstellen voldoende om én goed lichtbeeld te hebben én anderen niet te verblinden.

Maar dan moet de auto wel goed horizontaal staan. En wil je dat zeker hebben, dan moet de auto gewoon op een gekeurde plaat staan in een garage.

Overigens zou de auto niet na elke update weer moeten resetten. Die van mij heb ik 2x sinds december 2019 moeten bijstellen. 1x bij levering en 1x halverwege 2020 vanwege een update waarbij het voor iedereen kapot ging. Daarna nooit meer. Moet het dus bij jouw auto wel, dan zou ik snel een afspraak maken bij Tesla en aangeven dat ze de sensor of iets dergelijks mogen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Caelorum schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:45:
"gevaarlijk".

De leveling zou, mits de hardware goed is en de auto perfect horizontaal staat, de koplampen zo moeten afstellen dat deze recht vooruit schijnen. Als dat het geval is, dan is na het levellen de koplamp twee tikjes met het scrollwheel naar beneden bijstellen voldoende om én goed lichtbeeld te hebben én anderen niet te verblinden.

Maar dan moet de auto wel goed horizontaal staan. En wil je dat zeker hebben, dan moet de auto gewoon op een gekeurde plaat staan in een garage.

Overigens zou de auto niet na elke update weer moeten resetten. Die van mij heb ik 2x sinds december 2019 moeten bijstellen. 1x bij levering en 1x halverwege 2020 vanwege een update waarbij het voor iedereen kapot ging. Daarna nooit meer. Moet het dus bij jouw auto wel, dan zou ik snel een afspraak maken bij Tesla en aangeven dat ze de sensor of iets dergelijks mogen vervangen.
Dan is de hamvraag: hoe recht (level) staat jouw auto tijdens de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:17
Misschien moet ik dat levelen ook een keer laten doen, want een Daihatsu Cuore uit 2007, die ik had, gaf een betere bak met licht op de snelweg. Na 2 middenstrepen houdt het wel op qua verlichting.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Hebben jullie geen foto’s van de headlights?
Mijne staat nu zo maar heb 2 van die kleine bergjes boven en volgens mij moet je gewoon 1 strakke lijn hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKjfFofKBiCIxRXl6q8zBy1wf74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sel9BPbLdfsi4T0EcpK0PoYD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 29-05 14:03
Ik heb hem de laatste keer laten uitlijnen bij een Service Center, omdat ik ze zelf niet goed kreeg. Bij mij is het een trap met 3 treden, zoiets als dit:

___-----¯¯¯

2021 Model Y, weet niet precies wat voor koplampen ik heb.

[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 02-03-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 11:27
Ook goed opletten of je de nieuwe of oude koplampen heb

YouTube: 2021v 2020 Tesla Model 3 - THE NEW HEADLIGHTS!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-05 15:03
Caelorum schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:45:
"gevaarlijk".

Bij mij heeft de mobile service ook gewoon op het knopje gedrukt. Hij gaf aan dat die waarschuwing nergens op slaat en dat je het prima zelf kan doen. Auto die horizontaal moet staan is ook onzin. Er zitten sensoren in die meet hoe scheef de auto staat (in alle richtingen) en past daar de kalibratie op aan. Hij gaf aan dat je de lampen van de auto na iedere update eigenlijk even moet kalibreren.
Niet mijn woorden, maar de woorden van een servicemonteur. Laten we het vooral niet spannender maken dan het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het automatisch levelen moet je toch doen waarbij je de lichten tegen een muur laat schijnen of is dat niet meer nodig?

Hier ook om de paar maanden weer even nodig, ze kruipen steeds weer omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j1990
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:57:
Het automatisch levelen moet je toch doen waarbij je de lichten tegen een muur laat schijnen of is dat niet meer nodig?

Dat is nog nooit nodig geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:57:

Ik heb dit ook. Ook is het lichtbeeld van mijn linkerkoplamp gewoon niet goed volgens mij. Dikke punt omhoog in het lichtbeeld die dus precies bij de tegenligger in de ogen komt. (___^^___) SeC en ranger naar laten kijken. Die zitten zelf ook gewoon wat te pielen aan de knopjes. Vraag me ook af of ze zelf wel fatsoenlijke apparatuur hebben om het goed af te kunnen stellen. Ze doen daar namelijk toch geen APK. Ook altijd jammer dat je de kaart terug krijgt van een nono bij de SeC die amper weet waarom de auto er was. Bij vorige merken kreeg je tenminste fatsoenlijke feedback van soms gewoon de monteur zelf. Kom verder zelf ook veel Model 3s tegen (met name de oudere modellen) waarvan de verlichting niet goed staat.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
De laatste twee weken heb ik regelmatig dat ik 's ochtends de laadkabel niet los krijg zonder laadpas. Ik volg altijd onderstaande volgorde en dat werkte tot voor kort altijd prima.

- App openen (iPhone).
- Ondertussen naar buiten, achterportier openen.
- App herkent inmiddels de auto, op "laadpoort ontgrendelen" klikken.
- Je hoort de laadpoort ontgrendelen, je haalt de lader los, hangt hem weg en klaar.

De laatste keren hoor ik echter wel dat de lader ontgrendelt (duidelijke klik, lampje gaat van groen naar blauw), maar vervolgens zit de laadkabel nog steeds vergrendeld. De laadpaal (Alfen Eve) geeft aan "gereed, wacht op voertuig". Mechanisch ontgrendelen vanuit de kofferruimte werkt ook niet, ik moet dan echt m'n laadpas pakken om de laadpaal het signaal te geven dat ik wil stoppen met laden en dan ontgrendelt de laadpoort wel. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 15:33
Over de navigatie: is het anderen ook opgevallen dat wanneer je een doel inspreekt en kiest dat de uitgesproken afstand voor geen (kilo)meter klopt ?
Vanmiddag sprak ik een adres is, op het scherm staat 33 km en de stem zegt rij 3,9 km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
gertk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:10:
Over de navigatie: is het anderen ook opgevallen dat wanneer je een doel inspreekt en kiest dat de uitgesproken afstand voor geen (kilo)meter klopt ?
Vanmiddag sprak ik een adres is, op het scherm staat 33 km en de stem zegt rij 3,9 km...
De stem geeft toch aan wat de afstand is tot het volgende punt waar je iets moet doen zoals afslaan? Je ziet overigens ook 2 afstanden bij het overzicht: afstand tot de volgende actie en "onderaan" de totale nog te rijden afstand en hoe lang het nog duurt voordat je op je bestemming bent.

[ Voor 30% gewijzigd door Myrdhin op 02-03-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
Myrdhin schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:29:
[...]

De stem geeft toch aan wat de afstand is tot het volgende punt waar je iets moet doen zoals afslaan? Je ziet overigens ook 2 afstanden bij het overzicht: afstand tot de volgende actie en "onderaan" de totale nog te rijden afstand en hoe lang dat nog duurt.
Ja maar in dit geval was de afslag die ik moest nemen 33 km van mijn huidige positie, één rechte streep op de A32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:11
BigSmurf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:39:
De laatste twee weken heb ik regelmatig dat ik 's ochtends de laadkabel niet los krijg zonder laadpas. Ik volg altijd onderstaande volgorde en dat werkte tot voor kort altijd prima.

- App openen (iPhone).
- Ondertussen naar buiten, achterportier openen.
- App herkent inmiddels de auto, op "laadpoort ontgrendelen" klikken.
- Je hoort de laadpoort ontgrendelen, je haalt de lader los, hangt hem weg en klaar.

De laatste keren hoor ik echter wel dat de lader ontgrendelt (duidelijke klik, lampje gaat van groen naar blauw), maar vervolgens zit de laadkabel nog steeds vergrendeld. De laadpaal (Alfen Eve) geeft aan "gereed, wacht op voertuig". Mechanisch ontgrendelen vanuit de kofferruimte werkt ook niet, ik moet dan echt m'n laadpas pakken om de laadpaal het signaal te geven dat ik wil stoppen met laden en dan ontgrendelt de laadpoort wel. Iemand enig idee?
Ik moet de laatste tijd ook mijn achterdeur openen voordat ik de laadpoort kan ontgrendelen met de knop op de charger.
Dit was een week of twee geleden niet het geval, toen kon ik de auto wakker maken met het knopje van de wall charger.

Lijkt erop dat er iets stuk is gegaan met een software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
gertk schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Ja maar in dit geval was de afslag die ik moest nemen 33 km van mijn huidige positie, één rechte streep op de A32
In dat geval niet dat er na 3.9km een afslag/afsplitsing is waar je gewoon rechtdoor moet rijden? Ik zie dat regelmatig op mijn scherm aangeduid worden als een "instructie" die simpelweg zegt, rijd lekker door zoals je nu ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
Hatsjoe schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:57:
[...]

In dat geval niet dat er na 3.9km een afslag/afsplitsing is waar je gewoon rechtdoor moet rijden? Ik zie dat regelmatig op mijn scherm aangeduid worden als een "instructie" die simpelweg zegt, rijd lekker door zoals je nu ook doet.
Dat zou kunnen, ik ga er eens meer aandacht aan besteden. Het viel mij al een paar maal op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
Gyrolion schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:42:
[...]

Ik moet de laatste tijd ook mijn achterdeur openen voordat ik de laadpoort kan ontgrendelen met de knop op de charger.
Dit was een week of twee geleden niet het geval, toen kon ik de auto wakker maken met het knopje van de wall charger.

Lijkt erop dat er iets stuk is gegaan met een software update?
Bij mijn (SmartEVSE) thuislader moet ik ook de auto 'wakker' maken als die al een aantal uur klaar is met laden, hij reageert dan niet op de knop op de stekker. Door de greep van de achterdeur een klein tikje in te drukken hoor je de auto wakker worden en reageert hij op de knop.

Wanneer ik naast de auto sta met de telefoon in de buurt lukt het soms wel om hem direct op het knopje te laten reageren.
Let wel, de auto staat dan niet op slot (in de garage).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Goed nieuws voor de camera laggers zo te zien

https://www.notateslaapp....ays-to-be-fixed-in-2022-8

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
j1990 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Bij mij heeft de mobile service ook gewoon op het knopje gedrukt. Hij gaf aan dat die waarschuwing nergens op slaat en dat je het prima zelf kan doen. Auto die horizontaal moet staan is ook onzin. Er zitten sensoren in die meet hoe scheef de auto staat (in alle richtingen) en past daar de kalibratie op aan. Hij gaf aan dat je de lampen van de auto na iedere update eigenlijk even moet kalibreren.
Niet mijn woorden, maar de woorden van een servicemonteur. Laten we het vooral niet spannender maken dan het is..
Ja allemaal leuk, maar dan ga je er wel vanuit dat die sensoren ook correct meten. Dat is niet 100% zeker. Zoals ik dus al zei, waarschijnlijk geen probleem, maar als je het echt zeker wilt weten moet je de auto op een gecalibreerde plaat zetten en met war externe hardware het lichtbeeld meten. Dat is ook wat ze normaliter in een garage doen om te zorgen dat het helemaal correct volgens de regeltjes is afgesteld.

De lampen na elke update calibreren is overigens klinkklare onzin. Dat vertellen ze alleen om onder dure reparaties onder garantie uit te komen. Zoals gezegd heb ik het sinds december 2019 welgeteld twee keer moeten doen. 1x omdat die bij aflevering (zoals zowat alle model 3s toen) al ruk was afgesteld en 1x vanwege een update die de instellingen resette bij zowat alle auto's. Daarna nooit meer hoeven doen. Als je dat bij jouw auto wel moet doen dan zou ik eens aan de bel trekken bij Tesla. Met een gemiddelde duur van 10 dagen tussen updates zou je dan 36x!! per jaar in het service menu zitten om dat te doen. Dat lijkt me niet normaal, of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertk
De koplampen gaan hier bij elke update ook een paar millimeter omhoog, cumulatief zie je dat pas na een aantal updates. 36 keer opnieuw afstellen is niet nodig maar na een paar updates dus wel.
De calibratie vanuit het menu werkt overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
gertk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 05:59:
De koplampen gaan hier bij elke update ook een paar millimeter omhoog, cumulatief zie je dat pas na een aantal updates. 36 keer opnieuw afstellen is niet nodig maar na een paar updates dus wel.
De calibratie vanuit het menu werkt overigens prima.
Vreemd dat het zo kan verschillen, bij mij was het ineens na de laatste update (2022.4.5.3), precies toen de achterkant wat omhoog stond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j1990
Caelorum schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Ja allemaal leuk, maar dan ga je er wel vanuit dat die sensoren ook correct meten. Dat is niet 100% zeker. Zoals ik dus al zei, waarschijnlijk geen probleem, maar als je het echt zeker wilt weten moet je de auto op een gecalibreerde plaat zetten en met war externe hardware het lichtbeeld meten. Dat is ook wat ze normaliter in een garage doen om te zorgen dat het helemaal correct volgens de regeltjes is afgesteld.

De lampen na elke update calibreren is overigens klinkklare onzin. Dat vertellen ze alleen om onder dure reparaties onder garantie uit te komen. Zoals gezegd heb ik het sinds december 2019 welgeteld twee keer moeten doen. 1x omdat die bij aflevering (zoals zowat alle model 3s toen) al ruk was afgesteld en 1x vanwege een update die de instellingen resette bij zowat alle auto's. Daarna nooit meer hoeven doen. Als je dat bij jouw auto wel moet doen dan zou ik eens aan de bel trekken bij Tesla. Met een gemiddelde duur van 10 dagen tussen updates zou je dan 36x!! per jaar in het service menu zitten om dat te doen. Dat lijkt me niet normaal, of wel?
Ik zeg ook niet dat ik na iedere update de lampen hoef te kalibreren.. Ik zeg alleen maar wat de servicemonteur heeft aangegeven... Ik heb het maar 2x gedaan in totaal, één keer door diezelfde servicemonteur en later nog een keer zelf. Verder kom ik er nooit aan.
Die beste man gaf alleen aan dat er een 'kans' is dat na een update de lampen opnieuw afgesteld moeten worden en dat kan je prima zelf. Tenzij je alles helemaal perfect wil hebben uiteraard, dan zou ik lekker naar de garage gaan. Maar zolang ik er niemand mee verblind en zelf alles prima kan zien, druk ik gewoon zelf op dat knopje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gertk
Dit kan toch eigenlijk echt niet :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRqZ2vKw-CltadZF5F-ZlpuIBwo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R10z4eAVT6gyiB8rEb3s2iVm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Tja, een echt goed alternatief voor een dergelijk busje is er ook nog niet echt. Zodra het kan doen ze het echt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 22:16
Tja, ben het eens.. :)

Aan de andere kant ze hebben tegenwoordig ook model S-en geheel ingericht als service auto. Maar een volwaardig busje waar meer in past, was er eerst niet, van Tesla zelf is die er helemaal nog niet.

Op het grote plaatje boeit het niet zo, maar scheve gezichten krijg je zo wel. Misschien sticker vsn busjes weglaten :p?

Een Toyota busje met 100 kWh of @mux moet er een deal sluiten met de e-nv? Wie weet

[ Voor 5% gewijzigd door Stef87 op 03-03-2022 19:59 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Nissan e-nv 200, Mercedes EQV, VW e-Crafter, Toyota Pro-Ace electric, Renault Kangoo electric, Opel Combo e-Cargo, Citroen e-Berlingo. Volgens mij inmiddels genoeg alternatieven, toch?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt toch wel het onderstel van een S pakken en daar een andere opbouw op MacGyveren?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 12:46
Maasluip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:43:
Je kunt toch wel het onderstel van een S pakken en daar een andere opbouw op MacGyveren?
Uiteraard, paar rollen duct tape en alles blijft wel bij mekaar >:)

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:43:
Ik zag van de week op de A12 toevallig een Model S die was omgebouwd tot rouwauto, dus dan moet dit ook geen probleem zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 01:16

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wanneer kunnen we de eerste Tesla Y's met 4680's verwachten op youtube? Gaan deze auto's niet richting de eerste klanten nu?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
multipasser schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:50:
Wanneer kunnen we de eerste Tesla Y's met 4680's verwachten op youtube? Gaan deze auto's niet richting de eerste klanten nu?
Volgens mij zijn er nog geen uitleveringen geweest omdat ze nog wachten op goedkeuring toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:59:
[...]

Volgens mij zijn er nog geen uitleveringen geweest omdat ze nog wachten op goedkeuring toch?
Lijkt er nu te zijn: https://www.rtlnieuws.nl/...lijn-model-y-500000-autos
Wel nog een mogelijke hickup:
Op diezelfde vrijdag vindt een rechtszaak tegen de autoriteiten van Brandenburg plaats. De zaak gaat over het grondwatergebruik van de Tesla Gigafactory, dit zou niet meegenomen zijn bij het verlenen van de vergunning. Milieuorganisaties Nabu en Grüne Liga, die de rechtszaak aan hebben gespannen, zijn onder andere bang dat de huidige grondwaterreserves niet genoeg zijn om zowel de inwoners als de fabriek van water te voorzien. Of deze rechtszaak Tesla in de weg gaat staan met het starten van de productie, is nog even afwachten.
https://www.autovisie.nl/...tory-fabriek-goedkeuring/

[ Voor 49% gewijzigd door Niek_ op 04-03-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit Duitsland komen nog helemaal geen auto's met 4680 toch? Wel in de US maar daar wachten ze nog op goedkeuring dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Uit Duitsland komen nog helemaal geen auto's met 4680 toch? Wel in de US maar daar wachten ze nog op goedkeuring dacht ik.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

En ondertussen heeft een mijn "om de hoek" een verbruik van 171x de GFBB. Als die vergunning nou eens aangepast wordt naar 165, dan heeft GFBB de speelruimte om het klaverblad te vullen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

multipasser schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:50:
Volgens deze thread in Q3 of Q4

Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Dat is uit Berlijn. In US komen ze al eerder.
Oh, ik dacht het over Berlijn ging gezien het nieuws vandaag :)

[ Voor 25% gewijzigd door noo op 04-03-2022 19:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
Goed, voor de mensen die het hebben meegekregen. De reden dat mijn auto af en toe niet uit/op slot ging bleek inderdaad een kapotte stoelsensor. Sensor is vandaag vervangen en ik ben benieuwd of ik nu van de issues af ben.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Volgens deze thread in Q3 of Q4

[Twitter]
Dat is uit Berlijn. In US komen ze al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Korvaag schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:47:
Goed, voor de mensen die het hebben meegekregen. De reden dat mijn auto af en toe niet uit/op slot ging bleek inderdaad een kapotte stoelsensor. Sensor is vandaag vervangen en ik ben benieuwd of ik nu van de issues af ben.
Dan ging je scherm waarschijnlijk ook niet altijd aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Caelorum schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Dan ging je scherm waarschijnlijk ook niet altijd aan?
Juist niet altijd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Hebben meer mensen last van het feit dat sinds gisteren de app niet meer werkt ? En met niet werken bedoel ik: hij krijgt geen connectie meer met de auto. Last seen is nu 20 uur geleden en hij blijft maar zoeken. App al een keer geforceerd afgesloten, telefoon herstart en ook WIFI uitgezet om iets lokaals uit te sluiten, maar geen succes.

Edit: laatmaar. Ik moest de auto toch van de paal halen en in de garage zetten en na dat ritje van 400 meter is de app ineens weer tevreden. Ach ja :)

[ Voor 18% gewijzigd door Korvaag op 06-03-2022 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 14:30
Ik heb me ook lid gemaakt bij de club hier.

Gisteren testrit gedaan, en helemaal overtuigd. Budgetcontrole ahd ik vooraf al gedaan en de Mod Y past er in.

Nu loopt mijn actuele auto nog tot Januari, dus ik hoop dan wel de dikke cellen te krijgen, en waarschijnlijk ook een auto uit Berlijn.

Dat wordt wel lang wachten….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Tommie12 Welkom :) Welke variant heb je besteld?

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:02
Korvaag schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:03:
Hebben meer mensen last van het feit dat sinds gisteren de app niet meer werkt ? En met niet werken bedoel ik: hij krijgt geen connectie meer met de auto. Last seen is nu 20 uur geleden en hij blijft maar zoeken. App al een keer geforceerd afgesloten, telefoon herstart en ook WIFI uitgezet om iets lokaals uit te sluiten, maar geen succes.

Edit: laatmaar. Ik moest de auto toch van de paal halen en in de garage zetten en na dat ritje van 400 meter is de app ineens weer tevreden. Ach ja :)
De laatste paar dagen werkt de app hier wisselend; commando’s die niet doorkwamen (voorverwarmen bijv.) of erg lang moeten wachten bij het openen. Zal vanzelf ook wel weer opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Korvaag schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:03:

Even via de app de auto van het het slot doen (en weer op slot) kan soms helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Taro schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:42:
@Tommie12 Welkom :) Welke variant heb je besteld?
Het zal de Y Long range dual motor worden. En ik denk in het blauw met wit interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Pierz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Even via de app de auto van het het slot doen (en weer op slot) kan soms helpen.
Uhmmm.. hoe dan. De app heeft geen verbinding met de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn model 3 had vandaag 3 keer de airco aanstaan terwijl deze geparkeerd stond. Het is me niet helemaal duidelijk waar deze instelling nou precies zit. Ik hoorde de voorzijde blazen aan toen ik naast de auto stond. Uiteindelijk de airco via de app uitgezet en toen stopte het geluid direct. Het icoon van de airco gaf niet aan of deze nou aan of uitstond. Hoe kan ik dit voortaan voorkomen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 22:16
BillSpaarbank schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:55:
Mijn model 3 had vandaag 3 keer de airco aanstaan terwijl deze geparkeerd stond. Het is me niet helemaal duidelijk waar deze instelling nou precies zit. Ik hoorde de voorzijde blazen aan toen ik naast de auto stond. Uiteindelijk de airco via de app uitgezet en toen stopte het geluid direct. Het icoon van de airco gaf niet aan of deze nou aan of uitstond. Hoe kan ik dit voortaan voorkomen?
Soms blijft de batterij even nakoelen/verwarmen. Dat is normaal.

Airco: droogblazen condensor, zodat niet gaat stinken in auto (interieur filter)

Of: klimatiseren batterij. (Bij zeer koud/warm)

Zolang de auto op slot gaat, gaat alles vanzelf goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 06-03-2022 21:00 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:15
BillSpaarbank schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:55:
cabin overheat protection :? Ondanks dat het koud is, kan in de volle zon de auto knap heet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
Korvaag schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Uhmmm.. hoe dan. De app heeft geen verbinding met de auto :P
Vaak ben je wel dichtbij genoeg voor een BT connectie. Even van het slot en dan wordt hij wakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ga over 2 weken naar Oostenrijk. Via de Tesla site een route gepland: Duur: 12 u, 8 min. (1.005 km) 3x laden.

Via ABRP: Duur: 9 u, 35 min. (1.010 km) 6x laden

Waar zit het tijdverschil van bijna 3 uur in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyClioRS schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:34:
Ik ga over 2 weken naar Oostenrijk. Via de Tesla site een route gepland: Duur: 12 u, 8 min. (1.005 km) 3x laden.

ABRP neemt nul verkeersinformatie mee. Dus geen enkele vertraging ivm file, wegwerkzaamheden. Ook zal Tesla je iets minder hard laten rijden en zal ABRP waarschijnlijk op max 150 staan in Duitsland? Kijk maar eens waar google maps mee komt qua tijd. Tel daar 1,5 uur bij op en je zit wel redelijk goed.

De Tesla tijd zou je iets kunnen verkortern door vaker te laden maar denk dat die 12 uur wel redelijk gaat kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 07-03-2022 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu

hdu

Onze ervaring van ruim een week geleden.
Wij hebben er precies 12 uur over gedaan. Geen file. Wel baustelle's. Wel (ik denk ongeveer 1½ uur) dusdanige sneeuw gehad dat rond 80/90 km/u gereden hebben op de autobahn.
Ongeveer 1050 km gereden.
Laden 4x omdat ik met +40% aan wilde komen op eindbestemming. Maximum snelheden gereden, waar onbeperkt was tussen de 130 en 150 km/u gereden. Bij het laden soms iets langer blijven staan dan dat de Tesla zelf aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
hdu schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Onze ervaring van ruim een week geleden.
Wij hebben er precies 12 uur over gedaan. Geen file. Wel baustelle's. Wel (ik denk ongeveer 1½ uur) dusdanige sneeuw gehad dat rond 80/90 km/u gereden hebben op de autobahn.
Ongeveer 1050 km gereden.
Laden 4x omdat ik met +40% aan wilde komen op eindbestemming. Maximum snelheden gereden, waar onbeperkt was tussen de 130 en 150 km/u gereden. Bij het laden soms iets langer blijven staan dan dat de Tesla zelf aangaf.
Thanks! Duidelijke info. Ik kan bij het hotel ook laden gelukkig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Wij zijn afgelopen week naar Gerlos gereden en daarbij heb ik alle laadsessies even opgeschreven. Ik heb met ABRP en de Tesla Nav gereden, soms waren ze het met elkaar eens.

Op de heenreis was de eerste lader eentje van EnBW, aangezien de supercharger vol stond even verderop. Ik heb op gevoel het laden gestopt, de pauzes vonden we namelijk allesbehalve vervelend. Hierbij stopte ik met laden zodra het onder de 80kW kwam. Bij veel V3 superchargers meteen de 250kW aangetikt, meestal van 10-30% met die snelheid en daarna met 150kW tot iets van 60%. Meestal tussen de 70-80% gestopt met laden.

Heenreis duurde exact 12 uur incl file. Terugreis in 9,5 uur en daarbij echt doorgevlamd en op een paar stukken 200+ aangetikt:

Oplaadsessies heen:
04:30 - 04:52 = 22 min
05:58 - 06:31 = 33 min
08:04 - 08:38 = 34 min
10:03 - 10:36 = 33 min

Oplaadsessies terug:
04:06 - 04:28 = 22 min
05:36 - 06:09 = 33 min
07:21 - 07:43 = 22 min
09:27 - 09:49 = 22 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 26-05 19:11

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ook ik op en neer naar de wintersport (1000km ongeveer) met de Tesla Model LR. Heenweg in 2en gedaan en terugweg in 1x gereden.

Bij de terugweg 3 stops (allemaal Superchargers) gemaakt en elke stop was de auto eerder vol dan dat wij gereed waren om te vertrekken zo ongeveer. Dus geen enkele vertraging opgelopen door te laden voor het gevoel. Locaties hadden ook altijd genoeg ruimte, dus dat was erg prettig.

Vertrokken om 6:15u in de ochtend en om 18:45u aangekomen bij huisbestemming. 12,5 uur rijden dus. Geen supergrote files gehad, maar wel diverse vertragingen zo hier en daar.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

Kijk eens naar de filmpjes van Bjorn Nyland.
Als hij een recordpoging doet voor zijn 1000km, dan vertrekt hij met 100%, en rijdt indien mogelijk tot onder de 10% en laadt maar tot ca 50-60%. Dan heb je de hoogste laadsnelheden... maar je moet uiteraard meer stops inlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@JimmyClioRS
ABRP optimaliseert laadsessies. Het is sneller om vaak korter te laden dan slechts een paar keer tot (zeg) 80%. Laden gaat namelijk, zoals je waarschijnlijk wel weet, steeds trager naar mate de accu voller raakt. Die laatste paar procenten kosten je onevenredig veel tijd.

Wintersport naar Frankrijk zelfs soms maar laadsessies gehad van 5% tot 40% omdat je dan precies superchargers kon hoppen met maximale laadsnelheid. Helaas ook wel 1 gehad met laden tot 80% in verband met de laatste ruk en mijn setting dat ik met 30% wilde aankomen (voor het geval ik niet kon laden @ wintersportdorp).

Uit mijn hoofd waren het ongeveer 6 laadsessies per keer (heenweg/terugweg). Kan het nog even nakijken indien gewenst.

[ Voor 9% gewijzigd door Korvaag op 07-03-2022 12:51 ]

Pagina: 1 ... 301 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: