GeeMoney schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:05:
[...]
In welke regio woon je?
Ik zou haast een paar dagen mijn e-tron met je ruilen om te kijken of dat verbruik in je auto zit of dat het tussen het stuur en de rugleuning zit
Nog mooier zou zijn als iemand met een gelijkwaardige Model 3 even een dag of wat ruilt. Dan sluiten we toch gelijk 95% uit?
Zoetermeer, maar ruilen doe ik liever niet met onbekenden
Niet dat ik jou niet vertrouw, maar meer dat ik het niet op mijn gweten wil hebben andersmans auto schade te rijden.

Stef87 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:55:
[...]
Misschien een keer testen? Ik rij gerust een keer half uur met de SR+ mee op 110km/h (als ik een awd met 19inch had had ik beter kunnen helpen) Mocht dat helpen.
Als 190+ normaal is zou dat betekenen dat een standaard SR+ meer bereik zou hebben op de snelweg, dat is niet normaal want @Verwijderd zit niet 10 of 20% hoger door zijn velgen, maar bijna 40%(!)
Het klopt wel dat een AWD een ook nog een hoger verbruik heeft door gewicht en aandrijflijn verliezen, maar
190Wh/km bij 110km/h haalt een P ook nog niet eens?
**edit**
Heb je je banden als eens goed bekeken op gelijke slijtage @
BlakHawk ? Als je handen van stuurt haalt, blijft de auto rechtuit rijden?.. Misschien heb je wel wat problemem met de uitlijning.
Er komt binnenkort weer een bandenwissel aan, dus die slijtage neem ik mee naar de bandenboer.
ElonDusk schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:37:
Ik was benieuwd naar de Polestar ervaringen hier op Tweakers. Ik moet zeggen dat er toch genoeg issues zijn bij de nog weinig geleverde autos. Bijzonder. Ik dacht dat Volvo alleen maar aan perfectie deed en dat Tesla enige was met issues
En hiermee wil ik vooral zeggen dat alle merken issues hebben.

(wat volgens sommige hier bij Volvo nooooit kon gebeuren)
Oh zeker wel!
Mijn aircopomp is meerdere malen kapot gegaan. Echt een probleem onderdeel in de Volvo's.
De elektrische aircopomp wel te verstaan!
Echter hoe gaat Volvo daarmee om?
Hij is bij mij zelfs de laatste keer met 185.000km (buiten garantie dus) kostenloos vervangen. Waarom? Omdat Volvo Nederland aangeeft dat de kwaliteit van het onderdeel nog steeds niet is wat we ervan mogen verwachten. Na 3(!) revisies de afgelopen jaren nog steeds niet.
Dit zijn repoaraties die normaliter rond de €1000 kosten en allemaal op kosten van Volvo Nederland worden gedaan. Garantie of niet...
Hetzelfde met een niet startende auto door diezelfde aircopomp. Volvo regelde dat ik diezelfde avond nog vervangend vervoer had (kostenloos).
Bij Tesla hoor ik echt andere verhalen. "Maandag na het weekend krijg je vervangend vervoer, eerder niet".
Buiten garantie krijg je al helemaal niets voor elkaar bij Tesla, ook geen bekende issues.
Nu moet Polestar zich nog bewijzen, want daar zit toch ook een dingetje begreep ik van sommigen. Volvo dealers zien Polestar niet als Volvo en pakken ze niet zomaar allemaal op. Ik hoop dat dit snel door management van Polestar en Volvo wordt platgeslagen, want daar zit voor mij persoonlijk echt wel een meerwaarde.
Heb ik ook altijd bij Tesla gezegd, het geeft niet dat ik problemen heb, of dat nou de stoelbediening is of de range, of het sluipverbruik. Fouten komen voor, maar hoe worden ze daarna opgepakt?
Tot nu toe, barslecht om eerlijk te zijn. Maar als ze dat volgend jaar opeens omkeren naar actief onderzoek, kun je mij als klant prima ombuigen naar een tevreden klant!
Inspired schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:57:
[...]
Gaat dat water over de P2 of M3..?

Gras is niet groener daar. Maar gun ze het beste. Vind het met name opvallend dat er nog geen app is. Maar goed, blijkbaar is het tegenwoordig (te) lastig meteen een goed product af te leveren. Of is dit gewoon wat goed is in 2020. Dat kan ook.
@
bottom line die SuC locaties in de navi is toch wel erg mooi.

Vraag me af wanneer de eerste P2 eigenaar met support belt dat hij met 3% bij een SuC staat en dat het niet werkt.
Van wat ik begrijp wordt die app geregeld wanneer de auto wordt opgehaald, ik snap niet helemaal hoe dan?
Lekker dan
Kunnen mensne niet een keer van spullen afblijven!
Klopt, daarom dacht ik dat ABRP een mooi vergelijk was, omdat die refereert naar een bepaalde snelheid, namelijk 110km/h. Zover ik zie neemt die accelleraties en remmen ook niet mee. Ik weet niet hoe ze het precies berekenen.
Ik merk namelijk ook dat zodra ik de snelweg af kom en (ook al ss het maar een klein stukje) 60 op AP ga rijden, het verbruik gigantisch daalt!
Dit is de terugweg na een superchagre sessie (warme accu).
Hier geeft ABRP aan dat refference @ 110km/h op 186wh/km zit.
Door de stadskilometers na de snelweg, komt het algemeen verbruik toch op 173wh/km uit. Het nemen van een afrit heeft ook erg veel invloed.
Dat maakt de auto op de snelweg echter niet zuiniger

LTE zeker, GPS weet ik niet zeker of er nog een backup ergens zit?