Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 74 Laatste
Acties:
  • 523.943 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_standaard.jpg

Meest gestelde vraag: Hoe stap ik over?

Inhoud

Producten
Maximale snelheid
ADSL1/ADSL2/ADSL2+
Telefonie
Modems
Contract
Overstappen
Veel gestelde vragen
Afsluiting

Producten
20 Mb
Je betaalt de eerste 6 maanden € 19,95 per maand en daarna het vaste lage bedrag van € 24,95

* Geen extra kosten voor gebruik vaste lijn
* Gratis draadloos modem in bruikleen
* Geen aansluitkosten
* Eenvoudig zelf te installeren
* 5 gratis mailboxen van 50 MB
* 5 e-mailadressen per mailbox

Afhankelijk van de afstand tussen je woning en de KPN wijkcentrale kan de snelheid lager uitvallen. Telfort heeft op haar website een postcode check staan die een indicatie geeft van de te behalen snelheid:

Extra diensten:

Bij deze internetverbinding krijg je ook nog de volgende diensten:

• 5 mailboxen
• 25 e-mailadressen
• Webmail functionaliteit
• 50 MB mailboxruimte

Er is geen homepage ruimte en er zijn ook geen binaire nieuwsgroepen.

GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet. Het zal wel in de prijs verwerkt zitten.
LET OP!
Voor Telfort internet heb je een vaste lijn nodig. Heb je op het aan te sluiten adres geen vast KPN telefoonabonnement of internet van een andere ADSL aanbieder? Dan betaal je eenmalig € 49,95 voor het activeren van je vaste lijn. Je hebt geen vast KPN telefoonabonnement nodig en betaalt ook geen extra maandelijkse kosten.
Bron: Telfort Productoverview

Administratiekosten

Bij het aanvragen van een Telfort abonnement wordt éénmalig € 14,95 in rekening gebracht voor verzend en administratiekosten.

DSL netwerk

Telfort levert primair op het Tiscali ADSL netwerk waar beschikbaar, daarnaast wordt gebruik gemaakt van lijnen op het KPN ADSL netwerk. Het mooie is dat bij beide netwerken de instellingen van de modem gelijk zijn.

Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron)
Telfort internet is een dienst die het onlangs overgenomen Tiscali Nederland uitvoert voor Telfort. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk van Tiscali in combinatie met dat van KPN. Dit netwerk dekt sinds kort 96 procent van Nederland.
Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad :)

Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali.

IP adres

Bij Telfort krijg je een dynamisch IP adres op basis van DHCP. Als je de modem aan laat staan zal die echter niet veranderen. Kan natuurlijk voorkomen dat bij werkzaamheden ofzo je IP adres anders wordt. De ZyXEL modem ondersteund DynDNS.org, dus voor de mensen die een (web)server willen draaien kunnen bij DynDNS.org een subdomeintje aanmaken die altijd naar je eigen IP verwijst. Zodra je IP veranderd update de modem de DNS verwijzing.

Levertijd

De levertijd is per aansluiting natuurlijk verschillend. Dit zijn de meest voorkomende levertijden:

Kale lijn: Ongeveer 3 weken. Een KPN monteur komt ook de lijn controleren.
Lijn met KPN telefonie: Ongeveer 2 weken. Indien er ook een DSL signaal op staat van een andere provider kun je zelf een overstap datum kiezen. De eerste overstap mogelijkheid is altijd 2 weken na de huidige datum.

Terug naar boven

Maximale snelheid

Veel mensen vragen zich af wat de maximale snelheid is die ze gaan halen. Het antwoord is heel simpel: Het maximale wat mogelijk is op je koperlijn in combinatie met het type wijkcentrale.

:? Dat is allemaal heel leuk, maar ik wil toch weten wat ik zou kunnen halen zodat ik kan op basis daarvan kan kiezen tussen Kabel of ADSL internet.

Op http://internet.telfort.nl/ vind je een tooltje die je een indicatie geeft. Deze ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/snelheid.jpg

Deze geeft een indicatie op basis van de geschatte afstand tussen je woning en de wijkcentrale. Indien je de afstand wilt zien kun je deze link gebruiken. Deze database is echter wel oud. Kijk vervolgens in dit grafiekje om de maximale theoretische snelheid te bekijken.

:? Ik haal de snelheid niet die in de grafiek staat!

Dat kan heel goed kloppen omdat dit de maximale theoretische snelheid is. We gaan er dan van uit de je zelf alles optimaal hebt aangesloten en de koperkabel in optimale staat is. Dit is meestal nooit het geval. Onthoud dat deze grafieken in testlab's zijn gemaakt.

Gebruikte URL's:

Postcode afstand Checker
ADSL2 snelheid grafiek

Terug naar boven

ADSL1/ADSL2/ADSL2+

In de vorige delen is vaak verwarring naar voren gekomen betreffende de verschillen tussen ADSL1, ADSL2 en ADSL2+. De standaarden zijn het volgende:

ADSL1: Maximale downstream van 8 mbit/s.
ADSL2: Maximale downstream van 12 mbit/s.
ADSL2+: Maximale downstream van 24 mbit/s.

Het moge duidelijk zijn dat je dus een ADSL2+ verbinding wilt. Indien je op het Tiscali Wholesale netwerk bent aangesloten hoef je je geen zorgen te maken, het hele Tiscali Wholesale netwerk is ADSL2+ geschikt.

Indien je op het KPN netwerk aangesloten wordt is het verhaal anders. Na wat rondvragen (bedankt BjcK) ben ik er achter gekomen dat KPN onderscheid maakt in 2 typen wijkcentrales, namelijk ADSL1 en ADSL2+.
In een ADSL2+ centrale zijn alle kaarten ADSL2+ en zul je dus een ADSL2+ verbinding moeten kunnen opbouwen. In een ADSL1 centrale kunnen zowel ADSL1 als ADSL2+ kaarten zijn. Om de centrale toch als ADSL1 te houden tot de ombouw voltooid is zijn in de daar aanwezige kaarten een ADSL2 profiel met een maximale downstream van 8 mbit gezet.

Mocht je dus in je modem zien dat je modem gebruikt maakt van ADSL2 (dus niet ADSL2PLUS) en de downstream ligt rond de 8 mbit, dan weet je de reden. Deze word gecapped om alles in de centrale gelijk te houden. Ik denk dat dit gedaan wordt om niemand het voordeel te geven om eerder aangesloten te zijn op een ADSL2+ kaart. Want dat wilt iedereen natuurlijk en is het krabben, bijten en gillen om dat voor elkaar te krijgen. ;)

Terug naar boven

Telefonie

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/telefoondoos.jpg

Telfort levert hiernaast ook nog telefonie voor € 9,95 per maand. Dit kan alleen in combinatie met een Telfort internet abonnement, dus dat komt dan totaal uit op € 34,90. Je belt naar alle vaste nummers in Nederland gratis met een starttaruief van € 0,05. Ook een nummer porteren van een andere aanbieder is mogelijk.

Er wordt gebruik gemaakt van de VoIP techniek. Je krijgt de SIP gegevens thuisgestuurd dus je hoeft niet het bijgeleverde modem te gebruiken. Dit raadt Telfort uiteraard wel aan en ze zullen alleen de ZyXEL modem ondersteunen. Welke provider doet dat niet? Dus een ander modem met VoIP functionaliteit, een hardphone of PBX software als Asterisk en 3cx kun je ook gebruiken.

Dit zijn de instellingen die je voor vaste telefonie kunt gebruiken:
Klik hier en dan op "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem"

Diensten

Bij Telfort telefonie zitten de volgende diensten bij:

• Voicemail
• 0900 en/of 06 nummers blokkeren
• Nummerweergave (Als je telefoon dit ondersteund)
• Nummer porteren mogelijk (Kost eenmalig € 9,95)

Nummer porteren

Het porteren van een nummer is mogelijk. Dit betekent dat je je huidige vaste telefoonnummer kan meenemen naar Telfort. Voor de juiste volgorde van aanvraag kun je het beste even kijken bij Overstappen

Terug naar boven

Modems

Telfort levert modems van het merk ZyXEL. Het gaat om de ZyXEL 2602H-D serie en de ZyXEL 2602R serie. De R serie heeft maar 1 ethernetpoort. De D versie heeft er 4 en kan ook met WiFi geleverd worden. Er is geen life-line aanwezig. Dit kun je eventueel zelf voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld de Artech 521 switch.

Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

Hier kun je de modem in detail zien, hoge resolutie plaatjes gevonden op de chinese ZyXEL site:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein1.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein2.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein3.jpg
Klik op een afbeelding om deze te vergroten

De kosten voor de modems:

• Standaard modem: € 0,- (Los: € 69,-)
• Multipc modem: € 30,- (Los: € 99,-)
• Draadloos modem: € 70,- (Los: € 139,-)

Het zijn allemaal modems met een routerfunctie ingebouwd. Dit is nodig om de telefonie werkend te houden. De R serie heeft dit dus ook, ook al is er maar één ethernetpoort. Met een simpele switch erachter kun je dus meerdere pc's aansluiten.

In de modems zit een firmware ingebouwd waarin de netwerkinstellingen al goed staan. Het is dus niet nodig de VPI/VCI waardes en dergelijke te veranderen. Verders is in de modem niks afgeschermd. Indien je via een andere VoIP telefonieaanbieder wilt gaan bellen is dit gewoon mogelijk met dit modem.

Handleidingen

Indien je de handleidingen bent kwijtgeraakt kun je ze ook in PDF vorm krijgen:

Basis en Multi-PC modem
Draadloos modem
Telefonie

Terug naar boven

Contract

Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
Terug naar boven

Overstappen

Het overstappen gedeelte splits ik op in 2 delen: Internet en Telefonie. Voor beiden gelden andere stappen om een overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Ik heb nu internet via:
Kabel
ADSL
Geen- of inbel internet

Ik telefoneer via:
KPN analoge lijn of ISDN lijn
KPN InternetPlusBellen
Andere VoIP aanbieder

Kabelinternet
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je vanaf kabel komt.
  • Levertijd: 2 a 4 weken (Komt overeen met de opzegtermijn bij de meeste kabel aanbieders)
Als je zeker wilt zijn dat je niet zonder internet zit kan je wachten tot je online status aangeeft: stap 4 met opzeggen bij de kabelaar. Echter heb je zo kans op een (kleine) overlap met twee verbindingen en dus extra kosten.

ADSL (Heb je InternetPlusBellen. Klik hier. InternetPlusBellen heeft een andere procedure.)
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je al een ADSL verbinding hebt.
  • Print de opzegbrief die Telfort je aanbiedt.
  • Verstuur de brief pas als je in stap 4 bent.
De brief kun je pas later versturen om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet een slooporder indient zodat je ADSL signaal door Telfort kan worden overgenomen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

Eerder opzeggen KAN goed gaan, maar als je huidige aanbieder toch eerder een slooporder indient en Telfort heeft nog migratie aangevraagd, dan gaat alles fout en zit je zo 2 á 3 weken zonder internet

Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

Geen internet of inbelinternet
  • Vraag Telfort aan.
  • Een inbel-abonnement kan je direct opzeggen of als je zeker wilt zijn dat je niet zonder zit kan je dat pas doen als je in stap 4 bent. Dan heb je ook de datum van Telfort ontvangen wanneer de verbinding wordt geleverd.
Sommige ISP's (bijvoorbeeld XS4all) hebben ook de mogelijkheid om een los abonnement voor mail en inbel toegang te behouden tegen een laag maandbedrag. Voordat je opzegt bedenk of je daar interesse in hebt en informeer daar dan naar. Dan in plaats van een opzegging alleen daarbij aangeven dat je zo'n abonnement voor je mail adres wilt behouden.

Telefonie

KPN analoge lijn of ISDN
  • Vraag Telfort Telefonie aan.
  • Zeg zelf je KPN abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
KPN InternetPlusBellen
  • Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Andere VoIP aanbieder
  • Zeg zelf je VoIP abonnement WEL op. Geef aan dat het telefoonnummer geporteerd moet worden.
  • Van Telfort ontvang je een brief met de porteringsdatum.
Je bent uiteraard altijd zelf verantwoordelijk voor het stoppen van een abonnement. In principe zegt Telfort niks op maar ziet KPN een uitportering als opzegging. Controleer dus altijd zelf of een opzegging goed gaat om dubbele kosten te voorkomen!

Opleverdatum

Een kale lijn opleveren duurt meestal 3 weken. Het is niet mogelijk een exacte datum te kiezen. Dit kan alleen als er al een DSL signaal op deze locatie is en deze wordt overgenomen. Wil je zo snel mogelijk weten wanneer je lijn aangesloten gaat worden? Wacht dan tot 7 dagen na je bestelling (de cooldown periode) en bel 0900-9596. Vaak zal er echter nog geen datum bekend zijn omdat de KPN dit bepaald na het telefoontje voor de afspraak betreffende het testen en labelen van de lijn.

Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:S Ga ik ook 20 mbit download snelheid halen?

Dat is lastig te zeggen. 20 mbit betekent dat de maximale snelheid 20 mbit per seconde is. Om dit te halen moet je niet te ver van de wijkcentrale wonen. Ook moet je de modem bij je ISRA punt aansluiten. Houd de DSL bekabeling zo kort mogelijk.

:? Kan ik met één telefoon zowel via Telfort als mijn KPN lijn bellen?

Nee, het ZyXEL modem heeft geen zogenaamde life-line poort. Met een arttech 521 switch kun je dit wel voor elkaar krijgen. Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

:? Waarom duurt het zo lang voordat de telefoon over gaat?

Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat de modem na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het nummer snel kiest. (Dus nummer intoetsen voordat je op het hoorntje drukt).

:? Help, nummerherkenning doet het niet!

Dan heb je waaschijnlijk een toestel die de nummerherkenning via de FSK methode verwacht in plaats van DTMF. Dit kun je in de modem interface wijzigen bij de phonepoort instellingen.

:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)

:? Kan ik meer dan één telefoon aansluiten?

Ja dat kan. Dit kun je doen door de lijn te splitten na de modem. Let op de aansluitfactor van elk toestel. Indien deze te hoog is kan het voorkomen dat het toestel niet meer werkt. Verdeel dan de toestellen over de 2 phone poorten op de modem. In de webconfiguratie kun je voor elk poortje instellen welk telefoonnummer deze gebruikt.

:? Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.

:? Help, ik heb in de modem een aantal instellingen veranderd en nu doet ie niks meer!

Geen nood, dit is eenvoudig op te lossen. Kijk of het POWER lampje stabiel brandt. Indien dit het geval is even een pen/paperclip pakken. Op de achterkant van het modem vind je een klein gaatje waar 'reset' bij staat. Nu druk je dat gaatje in tot het POWER lampje gaat knipperen. Nu is de modem terug naar de fabrieksinstellingen en kun je 'm weer opnieuw instaleren.

:? Kan ik mijn vaste telefoonabonnement van KPN gewoon behouden?

Ja dat kan. Indien je al ADSL hebt en je stapt over naar Telfort kun je gewoon je huidige splitter blijven gebruiken. Heb je nog geen ADSL en vraag je Telfort aan, dan wordt er een splitter meegeleverd.

:? Kan ik met het Telfort modem ook van een andere VoIP dienst gebruik maken?

Ja dat kan gewoon. De modem is wel standaard voorgeconfigureerd voor de eigen VoIP dienst, dus je zult de advanced setup moeten gebruiken om alle gegevens in te vullen.

:? Hoe doe je aan portforwarding met telfort zyxel modems?
Om te zorgen dan applicaties goed door de router heen komen, kun je de benodigde porten forwarden. Een van de meest complete websites voor all modems/routers is PortForward.com. De meest voorkomende Zyxel modem is de P-2602R-DA1. Alle populaire applicaties en games forwarden met deze modem vind je hier. (TIP!)

:? Hoe kan ik port scan doen om te controleren of deze goed geforward is?
Er zijn een aantal online security checkers die dit voor je willen doen:
ShieldsUp

:? Hoe kan ik me snelheid inschatten (down attenuation) van me huidige provider?
Je kunt je down attenuation (zie je zyxsel stats) delen door 13.8. Ook kun je kijken naar deze grafiek. Deze afbeelding geeft we de ideale omstandigheden door.

:? Mijn DNS is een beetje traag :? . Hoe kan ik dit tweaken?
Je kunk je DNS veranderen naar een van de OpenDNS IP's, voor het sneller laden van pagina's (bijv. 208.67.222.222- en - 208.67.220.220).

:? Ik haal 6mbit op ADSL2+. Hoe kan ik me modem in stellen op adsl2 om meer uit me verbinding te halen?
Zie deze reactie voor een stappenplan.

:? Hoe kan me snelheid het beste testen?
Het is lastig om een betrouwbare resultaat te krijgen van http://speedtest.nl bijvoorbeeld. Wil je op een grotere hap data kauwen, gebruik de 100 MB testbestand van Telfort zelf.

:? Mijn Zyxel modem is steeds 100% load wat kan ik hier aan doen?
Zet bandwidth management uit.

:? Ik ben down!
Zyxel heeft zelf een FAQ die je stapsgewijs door dit probleem kan helpen.

:? Ik ben af en toe down!
Ook hiervoor heeft Zyxel zelf een FAQ.

:? Mijn modem is defect! Wat nu?
U kunt uitsluiten dat de modem het probleem is door een andere modem op dezelfde aansluiting te gebruiken. De kans dat twee dezelfde modems tegelijkertijd defect zijn is te verwaarlozen. Indien ook de tweede modem het niet doet, licht het niet aan de modem. U kunt het beste contact opnemen met uw provider. Zij kunnen contact opnemen met de Telco om na te gaan wat er verkeerd is gegaan bij het aansluiten.

:? Heeft Telfort een datalimiet?
Nee een Fair Use Policy, wat dit betekend dat je niet oneindig kan downloaden maar, er zijn tot dus ver nog geen meldingen bekent dat Telfort gebruikers de lijn hebben geknepen.

:?Valt er nog iets te tweaken aan mijn snelheid?
Ja dat kan, je heb hier wel een tweakbare modem voor nodig lt_cmd_data heeft een video tutorial gemaakt hoe met een tweakbare speedtouch modem eenvoudig enkele mbits meer uit je internet snelheid kan behalen. Dit tweaken wordt gerealiseerd door ruis marge te verlagen op een stabiel niveau. De regel is hoe minder marge(snr) hoe groter de kans op wegvallen van de verbinding (klapperen). Andersom hoe meer marge hoe beter de lijn ruis op kan vangen. Praktijk wijst dat een stabiele snr waarde per verbinding en per tijdstip anders is. Meeste modem hebben een default marge waarde tussen de 7~8dB http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/DMT-video/ een simpele tweede hands speedtouch 546 is voor één tientje te vinden op marktplaats. (http://kopen.marktplaats....=0&srt=pu&p=1&av[-1][0]=0)

:? Help mijn lijn valt af en toe weg wat kan ik het beste doen?
Dit wordt klapperen van de verbinding genoemd, het kan zijn dat je dagen nergens last van hebt en op bepaald moment je internet het spontaan niet meer doet. Je kan de verbinding uptime controleren door in het advanced menu naar packet statistics tegaan klik hier (http://192.168.1.254/SystStatusFrame.html) en dan naar regel 1-ENET in de zyxel niet te verwarren met system up time. Je kan zelf actie ondernemen door een tweakbare (bijv speedtouch) modem aan te sluiten en de ruis marge te verhogen tot een stabiel niveau waarbij je nog een redelijke snelheid behoudt. Zie in de video tutorial van lt_cmd_data hoe je een speedtouch modem aansluit op je telfort verbinding. Je kan ook je verbinding laten verlagen door de telfort service desk te bellen met de klacht klapperen de verbinding. Dit duurt zo 15 werkdagen voordat ze je profiel in de centrale verlaagt hebben.

:? Ik gebruik nu een speedtouch als router maar deze heeft geen voip kan ik de zyxel als voip gebruiken?
Ja dat kan, je speedtouch blijft je modem/router en regelt het internet verkeer. lt_cmd_data heeft een video tutorial gemaakt wat je precies moet veranderen in de zyxel modem.

:? Webpagina's laden langzaam kan ik wat kan ik hier aan doen?
Je kunk je DNS veranderen naar een van de gratis OpenDNS IP's, voor het sneller laden van pagina's (bijv. 208.67.222.222- en - 208.67.220.220). Zie hier hoe eenvoudig dit te realiseren is per besturingsysteem https://www.opendns.com/homenetwork/start/computer/ Je kan het ook één keer centraal doorvoeren in telfort zyxel router in plaats in per besturingsysteem je moet dit op twee plekken invullen zowel WAN als LAN.
Gebruik je een speedtouch modem is het verstandigste om het via telnet sessie je dns te veranderen. Zie dezelfde video tutorial als het tweaken van de speedtouch modem. http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/DMT-video/

Je kan telfort's proxy server gebruiken
proxy.tiscali.nl port 8080 Zie deze screenshot hoe je dit insteld in firefox en in Internet explorer http://www.xs4all.nl/~hie...rt(tiscali)proxygroot.JPG

:? Help ik kan sommige pagina's niet bereiken.
Dit hoeft niet aan telfort te liggen maar aan je pc zelf probeer je dns cache is te flushen.
Windows XP start, uitvoeren, cmd openen, C:\>ipconfig /flushdns
Vista ga naar start, All Programs, Accessories, rechtermuisknop Command Prompt, selecteer in het snelmenu Run As Administrator in dosbox vul je in C:\>ipconfig /flushdns "Successfully flushed the DNS Resolver Cache."
Mocht dat niet helpen probeer eens OpenDNS IP's https://www.opendns.com/homenetwork/start/computer/

:?Hoe kan ik me snelheid inschatten (down attenuation) van me huidige provider?
Je kunt je down attenuation (zie je zyxsel stats) delen door 13.8. Ook kun je kijken naar deze grafiek. Deze afbeelding geeft we de ideale omstandigheden door.
Login op je zyxel modem (http://192.168.1.254) sla de wizard over en ga naar advanced. In het rechter menu ga je naar Maintenance>Diagnostic en kies je voor tabblad DSL Line en druk je op de knop DSL Line Status.
Hierin zie je attenuation staan wat een vaste waarde is voor de afstand van de centrale
attenuation||afstand||ideale omstandigheden||ruwe schatting praktijk
1- 12dB = 0~900 meter = ~24~23mbit je wordt gecapt op 20mbit
12- 18dB = 900~1300 meter = ~23~21mbit praktijk kan 20~18mbit zijn
18 - 23dB = 1300~1700 meter = ~21~19mbit praktijk default intrainwaarde kan 18~16 mbit zijn
23 - 29dB = 1700~2100 meter = ~19-15mbit praktijk default intrainwaarde kan 16~13mbit zijn
29 - 35dB = 2100~2500 meter = ~15-12mbit praktijk default intrainwaarde kan 13~9mbit zijn
35 - 40dB = 2500~2900 meter = ~12-9mbit praktijk default intrainwaarde kan 8~6mbit zijn
40 - 46dB = 2900~3300 meter = ~9-7mbit praktijk default intrainwaarde kan 6~5mbit zijn
46 - 51dB = 3300~3700 meter = ~7-5mbit praktijk default intrainwaarde kan 4-3mbit zijn (tip zet adsl2+ naar adsl2 om voor ~50kB meer)
51 - 57dB = 3700~4100 meter = ~5-4mbit praktijk default intrainwaarde kan 2-1mbit zijn (tip zet adsl2+ naar adsl2 om voor ~100kB meer)

:? Zijn er tools om mij internet lijn in de gaten te houden?
Standaard voor de zyxel modem niet, Je kan de verbinding uptime controleren door in het advanced menu naar packet statistics tegaan klik hier (http://192.168.1.254/SystStatusFrame.html) en dan naar regel 1-ENET in de zyxel niet te verwarren met system up time. Voor sommige modems (speedtouch) is er een freeware tool die de snr waarde en de verbinding snelheid in de gaten kan houden http://www.vwlowen.co.uk/internet/files.htm#routerstatslite.

:? Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP. In de video tutorial van lt_cmd_data zie je ook hoe je dit stap voor stap toepast. http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/DMT-video/

:?Mijn Zyxel modem is steeds 100% load wat kan ik hier aan doen?
Zet bandwidth management uit. Maar zorg dat tijdens het telefoneren je download en upload van p2p programma's niet volledig in gebruik zijn.

:?Hoe kan ik telnet gebruiken met de standaard zyxel modem?
Ja, dat kan dit staat standaard uitgeschakeld. Lees hier hoe je dit inschakeld http://www.zyxelsupport.nl/z008.html

:? Ik gebruik een speedtouch modem maar ik zie om de 2uur DHCC in mijn logfile moet ik me hier zorgen om maken?
Nee, standaard voert telfort om de 2uur een dhcc renew controle uit dit(dhcp over wan) dit heeft geen invloed op je verbinding de speedtouch gaat pas de verbinding verbreken zodra er een nieuw ipadress lease gegeven wordt als dat niet het geval blijft de verbinding up. Ook als de dhcp server plat ligt blijft je verbinding up tot dat je een nieuw ipadress krijgt.

:? Ik heb de zyxel modem met wireless waar moet ik precies op letten?
Gebruik WPA2-PSK encryptie als je laptop of andere wireless apparatuur dat ook ondersteunen. Mocht je wireless verbinding vaak weg vallen probeer eens een ander kanaal. Of zover mogelijk minstus 2 kanalen van andere gebruikte kanalen te zitten de zyxel biedt 13wireless kanalen op de 2.4ghz band. Tip als dit niet helpt koop eventueel een 5ghz wireless acces point. De 5ghz band is nog vrij leeg in vergelijking met de 2.4ghz band.
Lees hier wat er allemaal op de 2.4ghz band zit Wikipedia: Electromagnetic interference at 2.4GHz
Het controleren van de gebruikte kanalen kan met http://www.netstumbler.com/downloads/ programma goed in kaart worden gebracht. Probeer met de laptop rond het huis te lopen om deze in kaart te brengen.
Zie hier voor een uitgebreide handleiding voor het instellen van draadloze modem.
Zilveren modem onder XP link http://klantenservice.int...-XP-(zilveren-modem).aspx
Zwart modem onder XP link http://klantenservice.int...inding-(zwart-modem).aspx
Zilveren modem onder Vista link http://klantenservice.int...sta-(zilveren-modem).aspx

:? Is er een storing of onderhoud meldings pagina?
Ja, op http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx staan storingen en meldingen geplaats praktijk is dat telfort nooit snel is met het melden van storingen.

:? Heeft telfort usenet server met binaries?
Nee, maar er zijn genoeg usenet providers waarvoor je een paar euro een goede retentie en snelheid hebt.

:? Ik doe veel aan online gamen wat is de ping naar tweakers?
Telfort maakt zoveel mogelijk gebruik van tiscali netwerk. Hiermee haal je zo 8~11ms

:? Hoe kan ik de laatste firmware controleren?
Telfort maakt zijn eigen aangepaste firmware voor de zyxel modems. Deze kan je hier downloaden http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781

Telfort nieuwsgroep
De nieuwsgroep over Telfort en zijn gebruikers kun je hier vinden.

Status Controle?
Je kan rond stap 2 / 3 je adres gegevens even mailen naar telfort@totaalgeflipt.nl om te weten hoelang het nog gaat duren, of je spreekt Telfort Webcare aan!

Terug naar boven

Afsluiting

Dit is alweer deel 19 het Telfort topic. Uiteraard houden we ons in dit topic aan de regels die op GOT gelden.

Terug naar boven

Topic Updates
Voor TS suggesties kun je het best een DM of een mail sturen. Deze zullen dan bij het volgende deel worden ingesloten.
  • Update: 24 Mei 2008
FAQ geupdate! Met heel veel dank aan lt_cmd_data voor de info! *O*
  • Update: 2 December 2008
Wederom de FAQ bijgewerkt met wat heerlijke gegevens van lt_cmd_data. Onze dank is grooooot _O_
  • Update 1 Maart 2009
Kosten voor oplevering KPN lijn (E 49,95) bijgevoegd. Met dank aan jipenjanneke voor de tip :Y) .
  • Update 22 September 2009
Uniek in dit topic is de gelegenheid te posten met medewerkers van Telfort zelf. Telfort Webcare staat klaar om je vragen aan te horen. Hiermee hebben we gelijk een inside voice over de storingen, updates en verbeteringen bij Telfort. Onze dank is zéér groot.
  • Update 17 Januari 2010
Portforwards koppeling bijgewerkt, en een paar dooie links verwijderd, met dank aan verschillende users op dit forum.

Deel 19 Alweer! *O*

Waarschuwing:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten. Willen we ook allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

thedude: Hoezo maak jij uit waar anderen wel of niet iets aan hebben? Tenzij je je baseert op een onderzoek maar dat percentage lijkt met niet echt representatief voor de Nederlandse internetgebruiker.
Dat maak ik inderdaad uit ja en daar heb jij helemaal niets over in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 256899 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:19:
[...]
Dat maak ik inderdaad uit ja en daar heb jij helemaal niets over in te brengen.
Je mag het voor jezelf uitmaken, niet voor mij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:49

nFo

Ik weet niet wat telfort vandaag aan het doen is, maar verbinding zit lekker te klapperen.
Om de minuut.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x4FRRJaNcQqyK5GBjsInqQkx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yElyN6XYZ1vihCm2gfQTDF1P/thumb.jpg

Edit: Is wat beter nu, maar verbinding valt nog steeds vaak weg.
Misschien weet Telfort Webcare het probleem ? :?

[ Voor 90% gewijzigd door nFo op 06-05-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

OgWok

U.N.C.L.E.

nFo schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:02:
Ik weet niet wat telfort vandaag aan het doen is, maar verbinding zit lekker te klapperen.
Om de minuut.

[afbeelding]
Welke Fritzbox gebruik je? Bevalt die verder goed?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

OgWok schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:08:
[...]
Welke Fritzbox gebruik je? Bevalt die verder goed?
Ja prima modems, wel erg duur. Ik gebruik de 7170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@DeX,

Kijk aan, weer een vers topic! Thanks :)

@nFo,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer.

Hugo

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 06-05-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:46:
@DeX,

Kijk aan, weer een vers topic! Thanks :)

@nFo,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer.

Hugo
Werkt weer normaal zo te zien, 4 uur goed.
Thanks anyway. :)
Nu nog sneller internet dan 8Mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 06-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@nFo,

Goedzo! Wat zegt onze postcodecheck voor u? Mogelijk is dit op uw aansluiting van toepassing.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Telfort webcare:

Afgelopen dinsdagavond had ik geen internet terwijl alle lampjes gewoon op groen stonden, sterker nog ik kon het modem niet benaderen wat opzich vrij raar is, storing of geen storing.
Na een reboot van het modem deed alles het weer maar heb ik inmiddels wel een klapperlijn, modem reboot uit zichzelf.
De waardes in het modem zien er verder prima uit, geen rare dingen.
Verder niks aan de situatie veranderd, lijn tussen het modem en isra-punt is 15cm.
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ee ee ff ff ee ee dc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
tone 32- 63: 44 67 89 99 ab bb cc cc cd dd dd dd de ee ed ee
tone 64- 95: ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd cd dd dc cd dd dd dc cd dd cc dc dc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb cc cc cc cc bb
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 2c cc cc
tone 256-287: 9c cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cc cc cc bc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa 9a 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87
2 jaar lang geen last gehad van een klapperlijn en afgelopen dinsdag was het ineens raak, soms gaat het een tijdje goed maar soms ook gewoon 3 keer per uur.
Postcode + huisnummer volgt per dm.
Zou fijn zijn als jij/jullie er even naar willen kijken. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@LoneRanger,

Uw lijn klapperde inderdaad gisteren en eerder vandaag, inclusief niet te repareren packets in uw upstream dataverkeer.
Vanaf 14:16 is de lijn nu stabiel, beschadigde packets zijn nu ook verwedenen.
We houden hem even in de gaten :)

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 06-05-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Grappig, het was mij opgevallen dat de upstream noise margin vanmiddag 8dB was, gister was die 7dB en nu inmiddels 9dB.
Ik had volgens mij in een eerder topic gelezen dat hij iig >6dB [ondergrens] moet zijn en de hoger de beter/stabieler.

Iig alvast bedankt voor het monitoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
het faalt hier :)

Rood internet lampje dus pas op met je modem rebooten :X

Onderhoud dus... om 21:00 s'avonds 8)7 lekkere tijd zeg :/

http://klantenservice.int...megen-Wijchen-Breda-.aspx

[ Voor 59% gewijzigd door LuckY op 06-05-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 15:27

The_Worst

Unox

In de nacht van donderdag 06-05-2010 op vrijdag 07-05-2010 vinden er tussen 21:00 en 06:00 uur wegwerkzaamheden plaats...
:?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:17
Heb sinds 2 weken problemen met versturen van mailberichten met bijlages (van zo'n 3 mb). Ik gebruik Mail en Snow Leopard. Als ik een mail met bijlage verstuur, zie ik de mailactiviteit binnen 2 seconden teruglopen van zo'n 80 kb naar zo'n 40 naar 4 en dan langzaamaan naar 0kb. Af en toe schiet die dan weer omhoog naar 5 kb maar gaat dan al snel weer terug naar de 0. Duurt dus een enigheid om die mail te versturen waardoor ik na een soort van time-out de melding krijg dat het bericht niet via die smtp server verstuurd kan worden. Webmail hetzelfde, de bijlages kunnen niet geupload worden, is erg lang bezig. Geldt ook voor webmail via de laptop met XP. Echter, als ik via het draadloze netwerk van 1 van de buren naar webmail ga, gaat het wel goed. Lijkt dus alleen fout te gaan bij versturen via het eigen Telfort netwerk. Router resetten gaf gisteren enige soulaas (2 mailtjes met bijlages werden goed verzonden), maar een half uurtje later hetzelfde euvel weer. Iemand enig idee wat hier niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

LuckY schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:47:
het faalt hier :)

Rood internet lampje dus pas op met je modem rebooten :X

Onderhoud dus... om 21:00 s'avonds 8)7 lekkere tijd zeg :/

http://klantenservice.int...megen-Wijchen-Breda-.aspx
Dat kon wat mij betreft ook wel iets later beginnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@LoneRanger,

Lijn is weer instabiel geworden. Modem staat kort op ISRA neem ik aan? Welk type ISRA heeft u en waar zit deze?

@Bracha25,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om de verbinding zelf even te controleren op fouten

@LuckY, The_Worst en thedude0,

Dat waren inderdaad wegwerkzaamheden. :)
Het betrof hier wegreconstructie aan een snelweg waarbij een vezelbundel verplaatst moest worden. Vanaf 21:00 uur is deze door gezaagd en in de uren daarna is er een nieuwe stuk tussen gelast waarbij aan beide kanten alle vezels één voor één gelast moesten.
Dit zijn uitzonderlijke situaties die eens in de paar jaar voorkomen.
Er werd om 21:00 begonnen om bij eventuele uitloop ochtend outage te voorkomen.
Dit was dus geen onderhoud van ons en wij hebben de tijden ook niet kunnen bepalen.
De meeste lijnen waren vannacht rond 03:00 weer terug.

Hugo

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 07-05-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Hoi,

Ik gebruik al jaren Telfort (vh Tiscali) ADSL en dat naar tevredenheid. Maar sinds de laatste week is de verbinding slecht. Vaak reageren sites niet of traag. Op zich zijn downloadsnelheden nog ok.

Een ping -t op www.telfort.nl leert dat het packetloss is ter grootte van zo'n 10%.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Even de open deuren voorbij:

*begin helpdesk script beantwoordmode*
Ik heb niets veranderd aan mijn configuratie, zowel hardwarematig als softwarematig, het is zowel bedraad als draadloos, ik heb de verbindingen gecontroleerd en opnieuw aangesloten, het gebeurt zowel op een Windows 7 PC als een Windows XP PC, ik heb geen firewall of antivirussoftware.

Verder is het modem keurig aangesloten direct bij het punt waar de lijn het huis binnenkomt, staat al jaren zo. En natuurlijk heb ik het modem meermaals aan en uit gezet, en ja ik heb hem ook een tijdje uit laten staan voordat ik hem weer aanzette.
*einde helpdesk script beantwoordmode*

Edit:
Telfort 20MB abonnement
noise margin upstream en downstream beide 10dB
Upstream Speed: 1014 kbps
Downstream Speed: 15603 kbps

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 07-05-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Heb je het ook als je een ping -t 192.168.1.254 (naar je modem) doet? Probeer eens je computer in een andere poort van je modem?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:28:
@LuckY, The_Worst en thedude0,

Dat waren inderdaad wegwerkzaamheden. :)
Het betrof hier wegreconstructie aan een snelweg waarbij een vezelbundel verplaatst moest worden. Vanaf 21:00 uur is deze door gezaagd en in de uren daarna is er een nieuwe stuk tussen gelast waarbij aan beide kanten alle vezels één voor één gelast moesten.
Dit zijn uitzonderlijke situaties die eens in de paar jaar voorkomen.
Er werd om 21:00 begonnen om bij eventuele uitloop ochtend outage te voorkomen.
Dit was dus geen onderhoud van ons en wij hebben de tijden ook niet kunnen bepalen.
De meeste lijnen waren vannacht rond 03:00 weer terug.

Hugo
Is het mogelijk om op de hoogte gehouden te worden van mogelijke storingen en of werkzaamheden in mijjn omgeving aan de hand van emails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 17:04

TheZoo

Animals Behind Bars

Ik heb daar netjes een e-mail van gehad :Y . Weliswaar een maand geleden, dus dat wist ik niet meer 8)7 , maar het is netjes gemeld.
LuckY schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:16:
[...]

Is het mogelijk om op de hoogte gehouden te worden van mogelijke storingen en of werkzaamheden in mijjn omgeving aan de hand van emails?

[ Voor 1% gewijzigd door TheZoo op 07-05-2010 13:47 . Reden: Dat van die maand klopt niet, dat was gewoon afgelopen dinsdag. ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
TheZoo schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:45:
Ik heb daar netjes een e-mail van gehad :Y . Weliswaar een maand geleden, dus dat wist ik niet meer 8)7 , maar het is netjes gemeld.

[...]
En hoe en waar heb je daarvoor aangemeld :)? ugh bleek in mijn exchange mailqueue te staan nvm :)

[ Voor 8% gewijzigd door LuckY op 07-05-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik nu de Thomson TG784 ipv de Zyxel P-2602R-D1A. De FEC errors down zijn toch wel flink (in 4 dagen)
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Telfort_speed4.jpg
Nu weet ik dat het errors zijn die het modem corrigeert maar toch...
Kijk ik naar de server die aan de Thomson "hangt" dan zijn daar helemaal geen errors. De Thomson hangt aan eth1.
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/S_Mo_1.jpg

Het modem traint goed in zo te zien. @TelfortWebcare hebben jullie een idee. Heb de kabels ook al eens vervangen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

@TelfortWebcare, wij ervaren hier nu al bijna drie weken vanaf rond 9:00, 18:00 en 21:00 een zeer instabiele verbinding. Als ik inlog op de modem zie ik telkens dat hij een IP adres verkrijgt, en daarna weer wegvalt. Soms duurt dit 5 minuten, soms een half uur. Eerst dacht ik dat dit een 'storing' kon zijn, maar ik denk onderhand dat het een ander probleem is. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 21:21
OgWok schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:50:
Gebruik nu de Thomson TG784 ipv de Zyxel P-2602R-D1A. De FEC errors down zijn toch wel flink (in 4 dagen)
[afbeelding]
Nu weet ik dat het errors zijn die het modem corrigeert maar toch...
Dat is niks. Ik heb nu staan:

code:
1
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   29 / 29.032.854

En heel vaak schiet ie gewoon weer op 0 omdat ie over een bepaalde waarde is gekomen. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:28:
@LoneRanger,

Lijn is weer instabiel geworden. Modem staat kort op ISRA neem ik aan? Welk type ISRA heeft u en waar zit deze?
Gewoon een dikke blauwe kabel achter de wandcontactdoos in de woonkamer.
Tussen het modem en het ISRA zit een kabeltje van 15 a 20 cm, direct aangesloten dus niet met een stekker o.i.d.
Vanmorgen om +/- 7:40 rebootte het modem en bleef vast zitten tijdens het booten.
Ik had dit woensdag ook al een keer en toen hielp alleen een harde reset. [pinnetje, 30 seconden verhaal]
Vanmorgen hielp het om hem gewoon uit en weer aan te doen.
Het modem bleef beide keren hangen waarbij alleen power en network groen bleven branden, de rest van de lampjes bleven gewoon uit.

Voor het geval je het wil vragen, er is niks veranderd, geen [straling] apparaten in de buurt van het modem behalve de router maar die staat ook al ruim een jaar op die plek naast het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:15:
@nFo,

Goedzo! Wat zegt onze postcodecheck voor u? Mogelijk is dit op uw aansluiting van toepassing.

Hugo
Misschien toch maar even kijken, want de verbinding begint weer te flippen hier.
Stuur even een DM. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G3nVSrrC0EPtOQJmse3uKuKO/thumb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door nFo op 07-05-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb me even aangemeld omdat ik zag dat hier iemand van telfort was.

Ik woon in Tiel en heb al 5 weken geen stabiele internet.
Daarmee bedoel ik dat de verbinding om de 20 seconden down is en dan weer up en weer down etc...
Ik heb een nieuwe modem ontvangen van Telfort met alle kabels erbij, helaas nog steeds de zelfde problemen.

Ik heb letterlijk en figuurlijk alles geprobeerd om het werkend te krijgen...
Al 5 weken geen internet... ik begin nu erg pissig te worden...
Als ik me pc opstart, sluit ik hem net zo hard af want ik kan helemaal niks zonder internet...

Meerdere mensen problemen vanuit regio Tiel?

Mijn postcode is EDIT en huisnummer EDIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 22-04 13:24

dj_dysaster

Stoom \o/

Vandaag teruggekomen van vakantie (lekker offroad rijden in zweden), blijkt mn telfort verbinding niet meer als 100KB/s door de lijn te kunnen sturen?

--- google.nl ping statistics ---
27 packets transmitted, 26 received, 3% packet loss, time 32388ms
rtt min/avg/max/mdev = 25.293/597.328/1674.105/438.140 ms, pipe 2

Lijkt me ook niet helemaal juist..

Hier meer van bekend?

7827NA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

mcemow schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:29:
Ik heb me even aangemeld omdat ik zag dat hier iemand van telfort was.

Ik woon in Tiel en heb al 5 weken geen stabiele internet.
Daarmee bedoel ik dat de verbinding om de 20 seconden down is en dan weer up en weer down etc...
Ik heb een nieuwe modem ontvangen van Telfort met alle kabels erbij, helaas nog steeds de zelfde problemen.

Ik heb letterlijk en figuurlijk alles geprobeerd om het werkend te krijgen...
Al 5 weken geen internet... ik begin nu erg pissig te worden...
Als ik me pc opstart, sluit ik hem net zo hard af want ik kan helemaal niks zonder internet...

Meerdere mensen problemen vanuit regio Tiel?

Mijn postcode is 4007NB en huisnummer 66
Lijn zit netjes op het ISRA aangesloten, en wat voor isra punt heb je?
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.com/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

En heb je bij het vervangen van het modem ook de adapter vervangen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39403 op 08-05-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrawww
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Anoniem: 39403 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:00:
[...]

Lijn zit netjes op het ISRA aangesloten, en wat voor isra punt heb je?
[afbeelding]

En heb je bij het vervangen van het modem ook de adapter vervangen? :)
Hej bedankt voor je reactie... ik kreeg vandaag een mail van Telfort en daarin stond als volgd...

Inderdaad een vervelend en lang lopend probleem op deze lange lijn. De meeste aansluitingen in de buurt zitten tussen de 1 en 3 Mbit. Er zijn al meerdere monteurs met uw probleem bezig geweest, meerdere modems getest en uw probleem ligt momenteel bij ons NOC. Ik kan daar nu geen navraag doen naar de exacte status, laatste wat ik zie is dat er dinsdag weer een monteur was aangestuurd. Maandag zijn zij weer bereikbaar.

Ik heb puur uit test de verbinding gedowngrade naar 2M/320kbs maar ook daarop viel de lijn weg. Daarna heb ik hem op 512/256 gezet, het laagst mogelijke profiel. Hierop draait as we speak de lijn 12 minuten stabiel. Hopen dat hij het even uit houdt zo.
Zie het als een noodmodus totdat er na het weekend meer informatie beschikbaar is.

Hugo

Dus tja dat word afwachten he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Wel netjes afgehandeld in elk geval door Telfort zo.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 39403 op 08-05-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:35

bloody

0.000 KB!!

Ik heb sinds kort erg veel last van een klapperlijn zo het nu lijkt.
Daarnaast is de snelheid erg laag. Ik heb een 20mbit abonnement en zit op zo'n 300 m van de centrale.

Eerst mat ik altijd snelheden van zo'n 15mbit wat best aardig is, echter nu maar van zo'n 1mbit.

Hier nog wat gegevens:
Upstream noise margin:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 2 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab cd dd de ee fe ff ee ed db b9 74
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Downstream noise margin:
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 24 57 78 99 aa bb cc cc dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dc cc cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb cb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb cb bb bb cc bc bb bc bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb aa bb ba aa bb ba bb bb bb ba ba bb bb bb bb
tone 224-255: ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb 2b bb bb ba
tone 256-287: ba ab ba aa aa aa aa aa aa aa ab aa bb ba bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa
tone 448-479: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 480-511: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa

ATM status:
SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x0000106f, inDiscards = 0x00000000
outPkts = 0x00000ab7, outDiscards = 0x00000000
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000
openChan = 0x00000002, closeChan = 0x00000000
txRate(Bps) = 0, rxRate(Bps) = 352

@Webcare, zou je dit eens na kunnen trekken? Gegevens volgen via dm

[ Voor 79% gewijzigd door bloody op 09-05-2010 20:58 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Binnenkort ga ik verhuizen. Een verhuizing kost 59,- euro.

Zeg ik mijn abo op, en laat het opnieuw afsluiten op het nieuwe adres dan kost me dat niks, sterker nog, ik krijg in totaal 60 euro korting op het eerste half jaar.

Kan iemand (webcare?) uitleggen waarom dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ebia schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:05:
Binnenkort ga ik verhuizen. Een verhuizing kost 59,- euro.

Zeg ik mijn abo op, en laat het opnieuw afsluiten op het nieuwe adres dan kost me dat niks, sterker nog, ik krijg in totaal 60 euro korting op het eerste half jaar.

Kan iemand (webcare?) uitleggen waarom dit zo is?
Ik neem aan dat je bedoelt "aansluiten" op het nieuwe adres :?

Maar inderdaad een zeer goede vraag.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Freee!! schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:22:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt "aansluiten" op het nieuwe adres :?

Maar inderdaad een zeer goede vraag.
Ja dat is wat ik bedoel... Was in de war met een abonnement 'afsluiten' :P Althans niet in de war, want dat is wat ik bedoelde 8)7 - Wel vervelend trouwens ik ga van 700 meter van de centrale wonen naar 100 meter van de centrale :D -

[ Voor 20% gewijzigd door ebia op 09-05-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Ontzettend veel last van hoge pings vandaag...Vanaf 18.00 ongeveer.

ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=15ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=23ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=61ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=16ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=110ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=33ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=43ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=84ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=22ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=114ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=70ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=44ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=38ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=121ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=40ms TTL=56

Soms wordt mijn ping stabiel, maar dat is paar minuten. Rebooten modem helpt niet. Omgeving 5700. Meer mensen last van?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:07
Nou, ik wil ook wel wat kwijt.

Afgelopen weekend vanaf s'morgens géén internetverbinding meer. DSL kon niet ingetraind worden. Nu was in het verleden bellen met de klantenservice een crime, omdat ik een, naar AnnexA geflashed duits FritzBox modem gebruik en het eerste wat gezegd wordt (weliswaar enigszins terecht): gebruik eerst ons eigen modem.

Nu, de beste heer van de klantenservice deed hier al niet moeilijk over, doorliep een paar testjes, zag dat de modem (FritzBox) wél een ip kreeg, en weet ik wat er gebeurde ineens deed het het weer.

Over het algemeen een 'geen gezeik over niks' to-the point klantenservice. Toppie!! Nog een tip meegekregen over de bekabeling (die is niet héél goed in mijn meterkast) omdat ik wat laag intrainde (13Mbit, ik ben wel tevreden :)) maar wel attent.

Jammer dat er soms kleine hiccups zijn, gisteren een competitie sim-race gereden en halverwege dropte de verbinding ongeveer 1 minuut :( Dan is je race over. Ik ga die bekabeling eens strak trekken, wellicht ligt het aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 21-04 20:06
Placid_K schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:26:
Ontzettend veel last van hoge pings vandaag...Vanaf 18.00 ongeveer.

ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=15ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=23ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=61ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=110ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=33ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=84ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=22ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=114ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=70ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=44ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=38ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=121ms TTL=56
ply from 74.125.77.104: bytes=32 time=40ms TTL=56

Soms wordt mijn ping stabiel, maar dat is paar minuten. Rebooten modem helpt niet. Omgeving 5700. Meer mensen last van?>
Al gekeken of de website van Telforts iets schrijft over onderhoud of storingen? Staan er misschien veel torrents of draadjes naar nieuwsgroepen open? Dat wil allemaal invloed hebben op je verbinding... Je kunt altijd de klantenservice bellen en het daar vragen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
@TelfortWebcare, heb een paar DM's gestuurd, is er inmiddels al wat nagemeten? Omdat ook het versturen van ene computer naar andere over ftp via eigen netwerk traag gaat, heeft het misschien wel met het modem/router te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:26
@webcare

Ik woon in centrum alkmaar dichtbij de centrale. Toch haal ik maar <10mbps (voorheen 16) en is mijn ping om te huilen.. Ik maak gebruik van een speedtouch 780wl uit het speedlinq tijdperk aangesloten 20cm naast het isra punt.

Iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Waarheen is je latency om te huilen? En geen andere up- en/of downloads lopen? Geen Wireless verstoring op je kanaal gekomen wat het verstiert (dus ander kanaal proberen)?

En als je lijn snelheid zo'n eind gezakt is, post je lijn gegevens uit je modem eens op GoT. Misschien is daar iets aan te zien of af te leiden.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 10-05-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Zowel wireless als bedraad gaf ie hoge latency aan. Het is inmiddels weer goed. Helaas is de routing naar Franse server weer slecht (in quakelive)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:26
Mijn verbinding.. ik had voorheen 17 a 18mbps nu is daar nog weinig van over. Ook hoge latency in MW2 op xbox vergeleken met Nederlandse vrienden. Zij 4 streepjes ik 3 en dit was voorheen niet zo. Woon hemelsbreed misschien 200m van de centrale.

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/6558/dslu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het niet halen van de 1000kbps upstream en de demping (attenuation in het engels, of 'signaalverzwakking' zoals het hier heet in je Thomson modem) wijkt af van wat het zou moeten zijn (verhouding 2:1 voor annexA) wijst op een probleem met de lijn. Kan binnenshuis of buiten je huis zijn, ergens maakt een van beide draden niet lekker verbinding of sluiting met aarde. Druk alle stekkers binnenshuis eens opnieuw vast en kijk of ergens niet iets een beetje 'half' vast zit. Anders een ticket laten maken bij de ISP.

Dat is het deel van de snelheid, daarom is waarschijnlijk je downstream ook lager geworden tegelijk.

Kan mogelijk ook je latency verklaren, maar wellicht ook niet en is dat een separaat probleem. Maar eerst deze oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 10-05-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

@bjck, wat kun je aflezen van de waardes van de demping etc in mijn post? bloody in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19" :>

Duidt er iets op een probleem met bekabeling? iets anders wellicht?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 15:27

The_Worst

Unox

In tegenstelling tot de wat negatievere berichtgeving hier, viel het bij mij zojuist op dat de snelheid gestegen is. Eerst had ik een snelheid van ongeveer 890 - 930 KB/s en nu haal ik ruim de 1MB/s.

Daarnaast heb ik nog een vraag over de webinterface van de zilveren Zyxel (draadloos en telefonie etc.).Als ik nu inlog op de webinterface krijg ik altijd de wizard te zien. Hoe schakel ik direct naar het geavanceerde scherm?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bloody schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:56:
@bjck, wat kun je aflezen van de waardes van de demping etc in mijn post? bloody in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19" :>

Duidt er iets op een probleem met bekabeling? iets anders wellicht?
Je lijnsnelheid is gewoon goed. Gezien de bitloading zou je modem nog steeds op 18 a 20Mb een linesync hebben. Dat je dat niet haalt is een ander probleem dan je lijnsnelheid (train snelheid) tussen modem (koperlijn) en centrale.

Ping eens naar je modem toe vanaf een dos-box met:

ping -t -n 100 -l 1472 192.168.1.254

En daarna 't zelfde maar nu naar XS4all hun ping machine:

ping -t -n 100 -l 1472 ping.xs4all.nl

Misschien modem niet in orde of een probleem op je lokale netwerk probeer ik hiermee te testen.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 11-05-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xp7amrkr,

Ik zie inderdaad dat hij alleen s'avonds instabiel is. Is er apparatuur bij u in huis die alleen op dat moment gebruikt wordt? Dimmerpacks in de buurt van de modem?

@nFo,

Lijn is momenteel volledig stabiel. Mocht u weer wat merken dan hoor ik dat graag.

@Bracha25,

Modem lijkt defect, heb een nieuw modem verzonden.

@dj_dysaster,

Modem traint stabiel in op 4.101Mbit down, 1.029Mbit up. Welke snelheid haalt u bij het downloaden van dit bestand? http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

@The_Worst,

U heeft naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe firmware erin staan. Direcr naar advanced is dan niet meer mogelijk. Wel is de software van DSL chipset verder geoptimaliseerd wat uw stijging in snelheid kan verklaren.

@Cap,

Ik vermoed dat uw modem defect is. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.

@Bloody,

Ziet er vanaf hier uit als een defect modem. Er is een nieuwe onderweg.

Hugo

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 11-05-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

@Hugo, nee niks. Het wil ook nog wel eens 's ochtends voorkomen, maar dat is heel zelden. Gisteren was het helemaal raak, van kwart voor negen tot ongeveer kwart voor tien geen data binnen kunnen halen.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
@Hugo, mooi, benieuwd of het dan beter gaat. Bedankt voor de goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:13:

@Bloody,

Ziet er vanaf hier uit als een defect modem. Er is een nieuwe onderweg.
Okay, ik hoop dat het dan beter is :)
Bedankt so far!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 15:59
Heb de laatste 2 dagen ook last van hoge ping met gamen, het zoeken naar een game duurt ook langer als normaal. Voorheen was 't enkele seconden en sinds kort duurt t gewoon een minuut of 2. Ook valt de verbinding regelmatig weg postcode 7904AD - modem: Speedtouch 780

EDIT:

--- www.l.google.com ping statistics ---
30 packets transmitted, 28 packets received, 6.7% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 34.273/76.143/131.154/29.006 ms

[ Voor 29% gewijzigd door HarryInDeWarrie op 13-05-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Was er weer een korte internetstoring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xp7amrkr,

Ik zie een hoop extra DHCPOFFERS. Dit wordt vaak veroorzaakt door apparatuur binnen het LAN. Wat er zit er allemaal aangesloten en hoe?
Kunt u eens 1 dag testen met 1 computer bedraad eraan, wireless uit?

@HarryInDeWarrie,

Waar treed de packetloss op? Heeft u dit ook bij een ping naar uw modem? Zit u wireless aangesloten?

@outcast within,

Ik vermoed dat u op een van deze colo's aangesloten zit? ;)
Op vrijdag 14-05-2010 vinden er tussen 00:00 en 06:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk (internet) plaats in:

* Boxtel
* 's-Hertogenbosch-Centrum
* s-Hertogenbosch-Vught
* Oss
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359242

Bij mij valt het internet ook wel is uit. Dan zeggen ze inderdaad dat er onderhoud of zoiets is.

Heeft er iemand ook deze router: ZyXEL P-2602HW-D1A. Ik probeer daar de NAT van open te zetten maar ik doe precies wat http://portforward.com/ zegt, maar toch blijft de NAT dicht staan.
Is dit iemand al gelukt of hebben er meer mensen hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 359242 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:55:
Heeft er iemand ook deze router: ZyXEL P-2602HW-D1A. Ik probeer daar de NAT van open te zetten maar ik doe precies wat http://portforward.com/ zegt, maar toch blijft de NAT dicht staan.
Startpost gelezen alsmede mogelijke vorige topics of gewoon je vraag neergezet en wachten op antwoord?

Heb hier eenzelfde modem en kan rustig natten tussen verschillende devices & services.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb sinds kort een account. Ben dus net op dit forum begonnen, dus ik zag dit forum staan. Vandaar stelde ik deze vraag in de hoop dat jullie het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Webcare:

Geen idee of jullie de boel nog monitoren of al een idee hebben wat het probleem is.
Ik heb zelf een nieuw kabeltje tussen het Isra-punt en het modem gelegd +/- 20cm, router gereset en de wifi dissabled omdat ik toch alles wired heb hier.
Gelijk ook maar even gescanned op andere signalen hier in de buurt en dat zijn niet zo heel sterke signalen. [voor wat het waard is]
Bij het aanbrengen van de nieuwe kabel gelijk ook het modem terug gezet naar de fabriek-instellingen d.m.v. een harde reset.
Overigens sinds die tijd geen vastlopend modem meer gehad dat alleen power en network groen branden en de rest uit bleef.
Nog steeds last van een klapperlijn en het valt me op dat wanneer het modem zichzelf gereset heeft dat hij altijd onder de 19Mb intraint.
Lijkt me dan toch iets met het signaal aangezien hij na een tijdje wel weer boven de 19Mb komt.
Geen idee of het zin heeft maar je mag het profiel anders best wat omlaag schroeven om te zien of dat effect heeft.
Overigens lijkt overspraak me niet echt het probleem aangezien het op elk tijdstip van de dag voorkomt en ik zover ik weet geen 24/7 leechende buren in de straat heb wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 19:25
Hallo allemaal, ik gebruik inmiddels de laatste beta firmware voor p-2602HW-D1A: 340AJZ6b1_20100331.bin en heb ik er nog geen problemen mee ondervonden.
http://home.telfort.nl/we...re/340AJZ6b1_20100331.bin

Had de afgelopen 3 weken wel veel problemen met voipbuster en de Zyxel, kan namelijk ineens niet meer registreren via sip.voipbuster.com of sip1.voipbuster.com. Inmiddels ben ik erachter dat het registreren wel lukt via connectionserver.voipbuster.com

Heel vreemd vind ik, dacht even dat Telfort me liep te fucken maar het probleem zit bij voipbuster zelf want dit zijn ping resultaten op poort 5060 vanaf mijn laptop:

Attempting to resolve connectionserver.voipbuster.com to an address
connectionserver.voipbuster.com resolved to 77.72.169.129 in 31 milliseconds

Attempting to resolve sip.voipbuster.com to an address
sip.voipbuster.com resolved to 194.120.0.198 in 62 milliseconds

Attempting to resolve sip1.voipbuster.com to an address
sip1.voipbuster.com resolved to 194.120.0.198 in 47 milliseconds

Hopelijk hebben andere voipbuster gebruikers hier ook wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

@Hugo, achter de Zyxel modem hangt een Sitecom WL-611 300n draadloos router. Drie laptops en een computer maken draadloos verbinding met deze router. Bedraad testen wordt wat moeilijk. Maar ik zou het ook vreemd vinden als het daar aan zou liggen? Deze router staat er al een tijd en voorheen nooit problemen gehad.

Nu moet ik ook zeggen dat het de laatste week minder voorgekomen is. Gisteren is hij er weer even uitgevallen (16 uur geleden) en toen was hij al 38 uur online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:13:
@Cap,

Ik vermoed dat uw modem defect is. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.
Inmiddels een nieuw modem opgestuurd gekregen dat zonder problemen werkt. Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:15
@TelfortWebcare

Sinds afgelopen dinsdag/woensdag klappert mijn verbinding behoorlijk. Nog niet eerder meegemaakt, heb al meer dan 6 jaar een stabiele verbinding.

Geen nieuwe pc's aangesloten, geen nieuwe software, geen TCP/IP tweaks, geen nieuwe hardware.

Router is een standaard Zyxel Prestige 2602HW-61. De router zelf blijft gewoon draaien, maar de 1-ENET Node-Link klapt er vaak uit. Soms 4x per uur, soms wel 4 uur stabiel... Onregelmatig dus.

Ik heb geen oorzaak kunnen vinden, het gebeurt ook 's nachts, als er dus niemand actief van Internet gebruik maakt.

2922CG, 4.

::edit:: overigens, ik weet dat er onderhoud was tussen 0:00 en 7:00, maar het probleem doet zich al 5 dagen voor

[ Voor 8% gewijzigd door Lassie dutch op 16-05-2010 18:17 ]

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

bloody schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:40:
[...]

Okay, ik hoop dat het dan beter is :)
Bedankt so far!
Met de nieuwe modem, samen met nieuwe firmware op mijn linksys haal ik nu 1.8MBps op mijn 20mbit lijntje :)
(Dat is met het downloaden van http://ftp.tiscali.nl/pub/test/100megabyte.bin)

Prima resultaat dus!

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:44
17-05-2010 - Storing ADSL (internet en vast bellen), regio Groningen

Datum aanmelding storing: 17 mei 2010 om 21.46 uur.
Het is momenteel niet mogelijk om in Groningen-Selwerd gebruik te maken van internet en vast bellen.

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra de storing is opgelost zal Telfort dat op deze pagina vermelden.

Bah. Hier ligt de boel eruit, gelukkig kan ik nog tetheren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:58:
[...]

Startpost gelezen alsmede mogelijke vorige topics of gewoon je vraag neergezet en wachten op antwoord?

Heb hier eenzelfde modem en kan rustig natten tussen verschillende devices & services.
Kan ik hier doorvragen of moet ik naar een ander topic toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 15:59
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:29:

@HarryInDeWarrie,

Waar treed de packetloss op? Heeft u dit ook bij een ping naar uw modem? Zit u wireless aangesloten?

[...]

Hugo
Probleem lijkt opgelost, heb al enkele dagen een stabiele verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combo47
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 09:45
Hier had ik altijd 1.9mbit tot voor 2 maand geleden zo opeens 1,6mbit. Heb hier niks veranderd.
Als ik goed na denk is het gekomen naar die landelijke storing poos geleden. Ook als ik in de modem kijk geeft die ook 16300 aan. Had al 2 jaar 19300. en zo opeens minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Telfort Webcare schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:51:
@remco_k,

In uw geval is er vermoed ik iets anders aan de hand. U traint strak in op 8Mbit maar onze postcodecheck geeft meer dan 8Mbit aan? Dan is in uw voormalige ADSL1 centrale een nieuw netwerk beschikbaar gekomen.
Meer informatie over het aanvragen van een migratie vind u hier.
Yaaay!
Ik ben vandaag gemigreerd van WBA-A naar WBA-E door Telfort. Modem is nu ingetraind op iets meer dan 14 Mbit/s down (voorheen 8 Mbit/s) en 1Mbit/s up. Vanavond echte testjes doen als ik thuis ben.
Had er alleen niet bij stilgestaan ook een nieuw IP adres te krijgen - maar ach, alles voor het goede doel. :)

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 18-05-2010 15:12 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 20:04
remco_k schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:11:
[...]

Yaaay!
Ik ben vandaag gemigreerd van WBA-A naar WBA-E door Telfort. Modem is nu ingetraind op iets meer dan 14 Mbit/s down (voorheen 8 Mbit/s) en 1Mbit/s up. Vanavond echte testjes doen als ik thuis ben.
Had er alleen niet bij stilgestaan ook een nieuw IP adres te krijgen - maar ach, alles voor het goede doel. :)
Wel fijn dat ze die oude meuk eindelijk eens vervangen hebben voor adsl2+ sip en lijnkaarten :)
Blijkbaar zit je dus niet eens zo gek ver van de centrale af:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:15
Lassie dutch schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:44:
@TelfortWebcare

Sinds afgelopen dinsdag/woensdag klappert mijn verbinding behoorlijk. Nog niet eerder meegemaakt, heb al meer dan 6 jaar een stabiele verbinding.

Geen nieuwe pc's aangesloten, geen nieuwe software, geen TCP/IP tweaks, geen nieuwe hardware.

Router is een standaard Zyxel Prestige 2602HW-61. De router zelf blijft gewoon draaien, maar de 1-ENET Node-Link klapt er vaak uit. Soms 4x per uur, soms wel 4 uur stabiel... Onregelmatig dus.

Ik heb geen oorzaak kunnen vinden, het gebeurt ook 's nachts, als er dus niemand actief van Internet gebruik maakt.

2922CG, 4.

::edit:: overigens, ik weet dat er onderhoud was tussen 0:00 en 7:00, maar het probleem doet zich al 5 dagen voor
Update: Vandaag een uur aan de lijn gehangen met de helpdesk. Na 40 minuten bood de beste man aan om mij te bellen, zodat het qua kosten niet uit de hand liep. Ik was ondertussen wel alweer € 12,- armer.

Alles getest wat er maar te testen valt, maar een lijnonderzoek gaat pas gebeuren als ik een nieuwe modem/router heb ontvangen. Mijn huidige is 5 jaar oud, en dat vond de helpdesk oud genoeg om daar 'de schuld' aan te geven.

Over 5 werkdagen dus een nieuwe modem/router, en dan even kijken hoe het gaat.

::edit:: het probleem is in ieder geval nog niet opgelost, hij klapperde zojuist weer uit/aan |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Lassie dutch op 18-05-2010 18:20 ]

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Mgear schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:55:
[...]

Wel fijn dat ze die oude meuk eindelijk eens vervangen hebben voor adsl2+ sip en lijnkaarten :)
Blijkbaar zit je dus niet eens zo gek ver van de centrale af:)
Niet té ver in ieder geval om boven de 8 Mbps uit te komen, gelukkig.

Even wat testen gedaan:
Na de nieuwste firmware op het Zyxel (P-2602HW-D1A) modem te hebben gezet.

Vorige firmware versie: V3.40(AJZ.5)

Na upgrade:
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.6)b1_20100203
DSL Firmware Version: TI AR7 08.01.00.73
Lijn snelheden: 14311 kbps / 1028 kbps

Download van http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin
Op een oude Linux server: 1.05 MB/s = 8400 kbps

Windows WLAN: 1,1 MB/s = 8800 kbps

Windows LAN (100 Mbps): 1,4 MB/s = 11200 kbps (zelfde resultaat op diverse verschillende machines)

Ik concentreer me even op de laatste omdat de voorgaande geen goede test situatie kennen.
Dan mis ik nog zo'n 3000 kpbs t.o.v. de lijnsnelheid van 14311 kbps, of werkt dat anders?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 20:57

Totaalgeflipt

De enige echte

Hier in Almelo, geen IP adres meer.
Meer mensen last van een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
remco_k schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:21:
[...]

Windows LAN (100 Mbps): 1,4 MB/s = 11200 kbps (zelfde resultaat op diverse verschillende machines)[/i]

Ik concentreer me even op de laatste omdat de voorgaande geen goede test situatie kennen.
Dan mis ik nog zo'n 3000 kpbs t.o.v. de lijnsnelheid van 14311 kbps, of werkt dat anders?
Omdat ADSL een ATM techniek is zijn altijd tussen modem en dslam (centrale) je TCP/IP pakketen nog in ATM cellen getransporteerd. Hierdoor heb je wat overhead in het transport van een 12 tot 18% afhankelijk van de pakket grote.

Met 14311kbps aan ADSL lijnsnelheid haal je effectief een (delen door 10 of meer precies is 9,6) 1490kByte/s. Dat vertaalt zich in afgerond die 1.4MB/s wat je ziet in je download programma.

Toen je nog 8000kbps had aan ADSL lijnsnelheid haalde je ook maximaal 840kByte/s en niet 1000kByte/s.
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:43:
Hier in Almelo, geen IP adres meer.
Meer mensen last van een storing?
Onderhoud, geen storing.

http://klantenservice.int...ast-bellen%29-Almelo.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 19-05-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben in januari overgegaan van een vrij stabiel online.nl abo (eigen speedtouch ipv die bagger livebox) naar telfort (zyxel modem) en opeens ook registratie problemen met voipbuster maar budgetphone die wel registreerde was ook gestoord.
Toen gelezen dat voip, anders dan de voip van telfort zelf, niet goed gaat met het bijgeleverde zyxel modem. Dus de eigen speedtouch 716 modem en zyxel 2002 voip adapter er weer tussen en voila geen gedonder meer met voipbuster en budgetphone.
Kortom allebei die voip services gingen naatje met de zyxel modem. Dat het allemaal aan voipbuster ligt lijkt me dan ook sterk.

Sinds de switch terug naar speedtouch wel erg last van een klapperende dsl. Je blijft er mee bezig. :-(

@Zybertweak
bedankt voor je info.
Zybertweak schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:46:
Had de afgelopen 3 weken wel veel problemen met voipbuster en de Zyxel, kan namelijk ineens niet meer registreren via sip.voipbuster.com of sip1.voipbuster.com. Inmiddels ben ik erachter dat het registreren wel lukt via connectionserver.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

mandje schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:56:
Ik ben in januari overgegaan van een vrij stabiel online.nl abo (eigen speedtouch ipv die bagger livebox) naar telfort (zyxel modem) en opeens ook registratie problemen met voipbuster maar budgetphone die wel registreerde was ook gestoord.
Da's toch gek, ik gebruik dat Zyxel modem met budgetphone en heb daar geen noemenswaardige problemen mee?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
@ Telfortwebcare

via het telfort forum kwam ik op een pagina terecht wat het heeft over een nieuw netwerk in de adsl1 centrales.
ik heb me gister ook aangemeld dus we zullen zien. ik vroeg me alleen af of dit ook mogelijk is in combinatie met een Isdn centrale ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

RenaldoNiels schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:55:
@ Telfortwebcare

via het telfort forum kwam ik op een pagina terecht wat het heeft over een nieuw netwerk in de adsl1 centrales.
ik heb me gister ook aangemeld dus we zullen zien. ik vroeg me alleen af of dit ook mogelijk is in combinatie met een Isdn centrale ?
Ik denk dat je vraag al te vinden is op dat forum. En dan specifiek deze post.
...
WBA-E is inderdaad POTS/PSTN/analoog only.
ISDN shared wordt niet gemigreerd. ISDN dedicated kan wel want die is na de migratie dan gewoon analoog.
En ook deze post in hetzelfde topic:
... shared ISDN lijnen kunnen niet meedoen aan de migratiepilot als de telefonie bij KPN behouden dient te blijven.
Volgens mij kan je dit vertalen naar: Als je ISDN wilt blijven houden, dan kan je niet mee migreren naar WBA-E.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 19-05-2010 12:38 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:23
wij zitten hier met Fritz!box 7170 op telfort. Vanavond kreeg ik een heel lage snelheid ca 150 kb/s in plaats van de gebruikelijke 1820 kb/s.

Ik heb niets gedaan dat een lageren snelheid kan verklaren, gebeurde zonder dat ik wat aan instellingen of iest anders heb veranderd.

In eerste instantie was de snelheid vanavond dan ook 1820 kb/s maar na een uur of wat zag ik dat se snelheid in Alt.binz nog maar een snelheid van 150 kb/s aangaf. Nogmaals snelheid getest met http://ftp.tiscali.nl/pub/test/ die gaf ook een heel lage snelheid.

Heb een paar keer de modem gereset gaf geen soelaas. Nu kruipt de snelheidheid weer langzaam omhoog naar ca 500 kb/s.

Nu ik dit aan het tikken ben vliegt hij weer omhoog naar de 1820 kb/s.

Storingkje geweest?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166325

Ik heb sinds kort ook een zeer onregelmatige verbinding. Het komt meerdere malen per dag voor dat de verbinding er een minuutje uit ligt.
Ik heb er in principe een wireless router tussen zitten, maar ik heb het modem nu rechtstreeks via kabel verbonden met mijn pc, helaas nog exact hetzelfde probleem.

Naar de helpdesk ga ik zeker niet bellen, heb daar in het verleden al voor 80 euro aan verspilt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 21-04 20:57

Totaalgeflipt

De enige echte

Kan ik ook nog ergens in het modem zien hoeveel gbit ik heb gedownload?
Of is dit nog ergens in te stellen in de log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heb hier in Amsterdam sinds een week of 2 ook erg veel last van een haperende verbinding, hij valt af en toe weg, of soms geeft hij gewoon geen internet pagina's weer.
tevens het P2P verkeer is soms niet vooruit te branden.
Sinds september klant bij Telfort en verder geen problemen gehad (afgezien van de grote storing uiteraard).
Vraag mij af wat hier de oorzaak van kan zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 01:18
Hier in Groningen ook al enige tijd last van een haperende verbinding. Gisteravond bleef internetverkeer de hele tijd haperen op het opzoeken van het ip-adres.
Ik moet wel zeggen dat het met de storingen van de laatste tijd wel de spuigaten uit begint te lopen. Sinds 2004 bij tiscali, en tot voor kort eigenlijk nooit problemen. Soms lijkt het wel of álles waar een telfort-label op geplakt wordt het vanzelf slechter gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbuis
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12-2023
Sinds kortere tijd heb ik last van een afgekapte verbinding, dit is gekomen na de hard-reset van mijn huidige SpeedTouch 780WL. De speedtouch is afgesteld op het Telfort netwerk via de tool die SpeedTouch zelf op hun website heeft staan.

Ik ben in het bezit van een 20mbit lijn en wat mij opviel is dat de Speedtouch een lagere snelheid opmerkt

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 448 / 3.360
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 2,21 / 23,44
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 31,5 / 42,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 3 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 3.148 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 69.797
HEC Errors (Up/Down): 0 / 42.753

Voor de harde-reset haalde ik nog netjes de juiste snelheden, enig idee hoe de snelheid zo plots word afgekapt en hoe het kan worden verholpen?

De juiste snelheid is in mijn geval: ~760kb/sec
De snelheid nu : ~330kb/sec

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door markbuis op 20-05-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359187

Heb hier ook Telfort (20 mb), werkt prima. Aansluiting verliep niet helemaal soepel, maar de verbinding is prima en lekker snel. Ik heb geen klachten over telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
Heb een verhuizing doorgegeven voor 1juni. 59 euro :D kan net zo goed nieuwe klant worden per 1 juni . Scheelt je nog een hoop kosten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Meer mensen waar internet er uit ligt? Hier 074 al een paar uur plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343858

Hoi allemaal,

Een vraagje voor mensen die ook overstappen vanuit StudentenADSL naar Telfort.
Snelheid is bij mij niet echt omhoog gegaan (misschien moet ik de modem even resetten), maar er zou volgens mij ook een draadloosmodem komen.

Nu zit ik met zo'n gare zyxel prestige 660, en heb nog steeds niet binnen (15 mei was toch de switch datum). Iemand een idee of ik het gewoon met dat oude kreng moet doen of dat ik een nieuwe wel binnen krijg alleen dat ik even geduld moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 19-04 15:22
Chadi schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:29:
Heb een verhuizing doorgegeven voor 1juni. 59 euro :D kan net zo goed nieuwe klant worden per 1 juni . Scheelt je nog een hoop kosten ook.
En je krijgt een gratis nieuw modem, mocht dat wenselijk zijn. Ik heb in plaats van een verhuizing ook een nieuwe aanvraag gedaan; draadloos modem met 4 ethernetpoorten ipv een bedraad modem met 1 ethernetpoort, en 6 maanden een korting van 5 of 10 euro :)

Alleen vergat ik nog even het oude abonnement op te zeggen |:( Alsnog een stuk voordeliger uitgekomen gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
Digibilly schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:
Meer mensen waar internet er uit ligt? Hier 074 al een paar uur plat.
Mijn internet ligt er niet uit, maar ik heb wel sinds een uur of 12 vanmiddag dat bepaalde sites slecht te bereiken zijn. Ik denk dat het niet aan mij ligt en het zal vanzelf ook wel weer opgelost worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
dubbel :)

[ Voor 148% gewijzigd door objectief2 op 21-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@markbuis,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.
Demping up en down zijn bijna gelijk, hier gaat iets niet goed in de bekabeling :)
Nu alleen de vraag of het binnen of buitenshuis mis gaat.
Heeft u zelf al goed naar uw bekabeling gekeken? Modem direct aan ISRA getest? Ander kabeltje getest? Graag hier wat meer informatie over geven.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
objectief2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:00:
[...]

Mijn internet ligt er niet uit, maar ik heb wel sinds een uur of 12 vanmiddag dat bepaalde sites slecht te bereiken zijn. Ik denk dat het niet aan mij ligt en het zal vanzelf ook wel weer opgelost worden 8)
Moden geeft geen dsl en internet aan. Modem stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Chillosophy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:49:
[...]

En je krijgt een gratis nieuw modem, mocht dat wenselijk zijn. Ik heb in plaats van een verhuizing ook een nieuwe aanvraag gedaan; draadloos modem met 4 ethernetpoorten ipv een bedraad modem met 1 ethernetpoort, en 6 maanden een korting van 5 of 10 euro :)

Alleen vergat ik nog even het oude abonnement op te zeggen |:( Alsnog een stuk voordeliger uitgekomen gelukkig
De enige reden dat ik geen nieuw abbo heb genomen is omdat ik de snelheid afwacht . Is die onder de 15Mbit dan ben ik over op glasvezel. Als je verhuist dan kan je opzeggen . Heb je een nieuwe aansluiting moet je een jaar door sukkelen.

En die modem van ze heeft er de eerste dag op gehangen en is daarna vervangen door mijn Cisco 877W . Werkt een stuk fijner ook als je draadloos inschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Digibilly schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:24:
[...]

Moden geeft geen dsl en internet aan. Modem stuk?
Het gaat nu weer prima. Ik heb het modem even herstart, daar zal het wel aan gelegen hebben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Chadi schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:25:
[...]
En die modem van ze heeft er de eerste dag op gehangen en is daarna vervangen door mijn Cisco 877W . Werkt een stuk fijner ook als je draadloos inschakeld.
ik mis hier onderbouwing. Het Zyxel modem is uitgebreid configureerbaar (NAT instellen, DNS records wijzigen) en erg stabiel. Wat verbetert jouw Cisco daar aan?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225427

Gisteren had ik ook problemen met Telfort internet. Op ATM niveau lijkt het allemaal te werken, maar een dhcp lease, ho maar. s'Avonds ging het beter.

Echter vanmorgen wederom hetzelfde. Meer mensen problemen op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
MrJayMan schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:27:
[...]

ik mis hier onderbouwing. Het Zyxel modem is uitgebreid configureerbaar (NAT instellen, DNS records wijzigen) en erg stabiel. Wat verbetert jouw Cisco daar aan?
Mijn Cisco is iets uitgebreider Ik kan letterlijk ALLES configureren maar dat heeft me niet overgehaald om over te gaan op de Cisco. Vooral de snelheid van de Zyxel als je wireless inschakelt is om te janken.

Kan zijn dat ze inmiddels nieuwere versies leveren die daar geen last van hebben maar die heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Van het een op het ander moment geen Internet verbinding...
Alsof er geen telefoonlijn in zit. ADSL state staat op ready, maar het modem maakt niet eens aanstalte om een handshake te doen...

Update:
Inmiddels werkt het weer... net zo ineens... alleen duurde het bij mij helaas iets langer; iets minder dan een uur, ipv 3 minuten

[ Voor 28% gewijzigd door PenguinPower op 23-05-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PenguinPower schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:46:
Van het een op het ander moment geen Internet verbinding...
Alsof er geen telefoonlijn in zit. ADSL state staat op ready, maar het modem maakt niet eens aanstalte om een handshake te doen...
Same here; duurde desondanks maar een minuut of 3. Gisteren trouwens ook, minuut of 10.

Ben wel klaar met Telfort; nog een weekje en dan hoop ik dat de monteur van Ziggo alles goed afmonteert en gaaaaaan... >:)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1 2 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.