Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.345 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 10:56
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/titel.jpg

Meest gestelde vraag: Hoe stap ik over?

Inhoud

Producten
Maximale snelheid
Telefonie
Modems
Contract
Overstappen
Veel gestelde vragen
Afsluiting

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_standaard.jpg

Producten

Telfort bied voor € 19,95 per maand maximaal 20 mbit download snelheid aan via ADSL. Afhankelijk van de afstand tussen je woning en de KPN wijkcentrale kan de snelheid lager uitvallen. Telfort heeft op haar website een postcode check staan die een indicatie geeft van de te behalen snelheid:

Extra diensten:

Bij deze internetverbinding krijg je ook nog de volgende diensten:

• 5 mailboxen
• 25 e-mailadressen
• Webmail functionaliteit
• 50 MB mailboxruimte

Er is geen homepage ruimte en er zijn ook geen binaire nieuwsgroepen.

GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet.

Administratiekosten

Bij het aanvragen van een Telfort abonnement wordt éénmalig € 14,95 in rekening gebracht voor verzend en administratiekosten.

DSL netwerk

Telfort levert primair op het Tiscali ADSL netwerk waar beschikbaar, daarnaast wordt gebruik gemaakt van lijnen op het KPN ADSL netwerk. Het mooie is dat bij beide netwerken de instellingen van de modem gelijk zijn.

Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron)
Telfort internet is een dienst die het onlangs overgenomen Tiscali Nederland uitvoert voor Telfort. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk van Tiscali in combinatie met dat van KPN. Dit netwerk dekt sinds kort 96 procent van Nederland.
Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad :)

Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali.

IP adres

Bij Telfort krijg je een dynamisch IP adres op basis van DHCP. Als je de modem aan laat staan zal die echter niet veranderen. Kan natuurlijk voorkomen dat bij werkzaamheden ofzo je IP adres anders wordt. De ZyXEL modem ondersteund DynDNS.org, dus voor de mensen die een (web)server willen draaien kunnen bij DynDNS.org een subdomeintje aanmaken die altijd naar je eigen IP verwijst. Zodra je IP veranderd update de modem de DNS verwijzing.

Terug naar boven

Maximale snelheid

Veel mensen vragen zich af wat de maximale snelheid is die ze gaan halen. Het antwoord is heel simpel: Het maximale wat mogelijk is op je koperlijn. Het is dus niet slim om de snelheden van ADSL providers met elkaar te gaan vergelijken. Je haalt met dit abonnement sowiezo het maximale uit je lijn.

:? Dat is allemaal heel leuk, maar ik wil toch weten wat ik zou kunnen halen zodat ik kan op basis daarvan kan kiezen tussen Kabel of ADSL internet.

Op http://internet.telfort.nl/ vind je een tooltje die je een indicatie geeft. Deze ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/snelheid.jpg

Deze geeft een indicatie op basis van de geschatte afstand tussen je woning en de wijkcentrale. Indien je de afstand wilt zien kun je deze link gebruiken. Deze database is echter wel oud. Kijk vervolgens in dit grafiekje om de maximale theoretische snelheid te bekijken.

:? Ik haal de snelheid niet die in de grafiek staat!

Dat kan heel goed kloppen omdat dit de maximale theoretische snelheid is. We gaan er dan van uit de je zelf alles optimaal hebt aangesloten en de koperkabel in optimale staat is. Dit is meestal nooit het geval. Onthoud dat deze grafieken in testlab's zijn gemaakt.

Gebruikte URL's:

Postcode afstand database
ADSL2 snelheid grafiek

Terug naar boven

Telefonie

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/telefoondoos.jpg

Telfort levert hiernaast ook nog telefonie voor 9,95 per maand. Dit kan alleen in combinatie met een Telfort internet abonnement, dus dat komt dan totaal uit op € 29,90. Je belt naar alle vaste nummers in Nederland gratis zonder starttarief. Ook een nummer porteren van een andere aanbieder is mogelijk.

Er wordt gebruik gemaakt van de VoIP techniek. Je krijgt de SIP gegevens thuisgestuurd dus je hoeft niet het bijgeleverde modem te gebruiken. Dit raadt Telfort uiteraard wel aan en ze zullen alleen de ZyXEL modem ondersteunen. Welke provider doet dat niet? Dus een ander modem met VoIP functionaliteit, een hardphone of PBX software als Asterisk en 3cx kun je ook gebruiken.

Dit zijn de instellingen die je voor vaste telefonie kunt gebruiken:
Klik hier en dan op "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem"

Diensten

Bij Telfort telefonie zitten de volgende diensten bij:

• Voicemail
• 0900 en/of 06 nummers blokkeren
• Nummerweergave (Als je telefoon dit ondersteund)
• Nummer porteren mogelijk (Kost eenmalig € 9,95)

Nummer porteren

Het porteren van een nummer is mogelijk. Dit betekent dat je je huidige vaste telefoonnummer kan meenemen naar Telfort. Voor de juiste volgorde van aanvraag kun je het beste even kijken bij Overstappen

Terug naar boven

Modems

Telfort levert modems van het merk ZyXEL. Het gaat om de ZyXEL 2602H-D serie en de ZyXEL 2602R serie. De R serie heeft maar 1 ethernetpoort. De D versie heeft er 4 en kan ook met WiFi geleverd worden. Er is geen life-line aanwezig. Dit kun je eventueel zelf voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld de Artech 521 switch.

Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

Hier kun je de modem in detail zien, hoge resolutie plaatjes gevonden op de chinese ZyXEL site:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein1.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein2.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort/modem_klein3.jpg
Klik op een afbeelding om deze te vergroten

De kosten voor de modems:

• Standaard modem: € 0,- (Los: € 69,-)
• Multipc modem: € 30,- (Los: € 99,-)
• Draadloos modem: € 70,- (Los: € 139,-)

Het zijn allemaal modems met een routerfunctie ingebouwd. Dit is nodig om de telefonie werkend te houden. De R serie heeft dit dus ook, ook al is er maar één ethernetpoort. Met een simpele switch erachter kun je dus meerdere pc's aansluiten.

In de modems zit een firmware ingebouwd waarin de netwerkinstellingen al goed staan. Het is dus niet nodig de VPI/VCI waardes en dergelijke te veranderen. Verders is in de modem niks afgeschermd. Indien je via een andere VoIP telefonieaanbieder wilt gaan bellen is dit gewoon mogelijk met dit modem.

Handleidingen

Indien je de handleidingen bent kwijtgeraakt kun je ze ook in PDF vorm krijgen:

Basis en Multi-PC modem
Draadloos modem
Telefonie

Terug naar boven

Contract

Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
Terug naar boven

Overstappen

Het overstappen gedeelte splits ik op in 2 delen: Internet en Telefonie. Voor beiden gelden andere stappen om een overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Ik heb nu internet via:
Kabel
ADSL
Geen- of inbel internet

Ik telefoneer via:
KPN analoge lijn of ISDN lijn
KPN InternetPlusBellen
Andere VoIP aanbieder

Kabelinternet
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je vanaf kabel komt.
  • Levertijd: 2 a 4 weken (Komt overeen met de opzegtermijn bij de meeste kabel aanbieders)
Als je zeker wilt zijn dat je niet zonder internet zit kan je wachten tot je online status aangeeft: stap 4 met opzeggen bij de kabelaar. Echter heb je zo kans op een (kleine) overlap met twee verbindingen en dus extra kosten.

ADSL (Heb je InternetPlusBellen. Klik hier. InternetPlusBellen heeft een andere procedure.)
  • Vraag Telfort aan en geef aan dat je al een ADSL verbinding hebt.
  • Print de opzegbrief die Telfort je aanbiedt.
  • Verstuur de brief pas als je in stap 4 bent.
De brief kun je pas later versturen om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet een slooporder indient zodat je ADSL signaal door Telfort kan worden overgenomen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

Eerder opzeggen KAN goed gaan, maar als je huidige aanbieder toch eerder een slooporder indient en Telfort heeft nog migratie aangevraagd, dan gaat alles fout en zit je zo 2 á 3 weken zonder internet

Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

Geen internet of inbelinternet
  • Vraag Telfort aan.
  • Een inbel-abonnement kan je direct opzeggen of als je zeker wilt zijn dat je niet zonder zit kan je dat pas doen als je in stap 4 bent. Dan heb je ook de datum van Telfort ontvangen wanneer de verbinding wordt geleverd.
Sommige ISP's (bijvoorbeeld XS4all) hebben ook de mogelijkheid om een los abonnement voor mail en inbel toegang te behouden tegen een laag maandbedrag. Voordat je opzegt bedenk of je daar interesse in hebt en informeer daar dan naar. Dan in plaats van een opzegging alleen daarbij aangeven dat je zo'n abonnement voor je mail adres wilt behouden.

Telefonie

KPN analoge lijn of ISDN
  • Vraag Telfort Telefonie aan.
  • Zeg zelf je KPN abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
KPN InternetPlusBellen
  • Zeg zelf je KPN IPB abonnement NIET op.
  • Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Andere VoIP aanbieder
  • Zeg zelf je VoIP abonnement WEL op. Geef aan dat het telefoonnummer geporteerd moet worden.
  • Van Telfort ontvang je een brief met de porteringsdatum.
Je bent uiteraard altijd zelf verantwoordelijk voor het stoppen van een abonnement. In principe zegt Telfort niks op maar ziet KPN een uitportering als opzegging. Controleer dus altijd zelf of een opzegging goed gaat om dubbele kosten te voorkomen!

Opleverdatum

Een kale lijn opleveren duurt meestal 3 weken. Het is niet mogelijk een exacte datum te kiezen. Dit kan alleen als er al een DSL signaal op deze locatie is en deze wordt overgenomen. Wil je zo snel mogelijk weten wanneer je lijn aangesloten gaat worden? Wacht dan tot 7 dagen na je bestelling (de cooldown periode) en bel 0900-9596. Vaak zal er echter nog geen datum bekend zijn omdat de KPN dit bepaald na het telefoontje voor de afspraak betreffende het testen en labelen van de lijn.

Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:S Ga ik ook 20 mbit download snelheid halen?

Dat is lastig te zeggen. 20 mbit betekent dat de maximale snelheid 20 mbit per seconde is. Om dit te halen moet je niet te ver van de wijkcentrale wonen. Ook moet je de modem bij je ISRA punt aansluiten. Houd de DSL bekabeling zo kort mogelijk.

:? Kan ik met één telefoon zowel via Telfort als mijn KPN lijn bellen?

Nee, het ZyXEL modem heeft geen zogenaamde life-line poort. Met een arttech 521 switch kun je dit wel voor elkaar krijgen. Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.

:? Waarom duurt het zo lang voordat de telefoon over gaat?

Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat de modem na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het nummer snel kiest. (Dus nummer intoetsen voordat je op het hoorntje drukt).

:? Help, nummerherkenning doet het niet!

Dan heb je waaschijnlijk een toestel die de nummerherkenning via de FSK methode verwacht in plaats van DTMF. Dit kun je in de modem interface wijzigen bij de phonepoort instellingen.

:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)

:? Kan ik meer dan één telefoon aansluiten?

Ja dat kan. Dit kun je doen door de lijn te splitten na de modem. Let op de aansluitfactor van elk toestel. Indien deze te hoog is kan het voorkomen dat het toestel niet meer werkt. Verdeel dan de toestellen over de 2 phone poorten op de modem. In de webconfiguratie kun je voor elk poortje instellen welk telefoonnummer deze gebruikt.

:? Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.

:? Help, ik heb in de modem een aantal instellingen veranderd en nu doet ie niks meer!

Geen nood, dit is eenvoudig op te lossen. Kijk of het POWER lampje stabiel brandt. Indien dit het geval is even een pen/paperclip pakken. Op de achterkant van het modem vind je een klein gaatje waar 'reset' bij staat. Nu druk je dat gaatje in tot het POWER lampje gaat knipperen. Nu is de modem terug naar de fabrieksinstellingen en kun je 'm weer opnieuw instaleren.

:? Kan ik mijn vaste telefoonabonnement van KPN gewoon behouden?

Ja dat kan. Indien je al ADSL hebt en je stapt over naar Telfort kun je gewoon je huidige splitter blijven gebruiken. Heb je nog geen ADSL en vraag je Telfort aan, dan wordt er een splitter meegeleverd.

Terug naar boven

Afsluiting

Dit is alweer deel 2 het Telfort topic. Uiteraard houden we ons in dit topic aan de regels die op GOT gelden. Ik ga niet voor modje spelen, want dat ben ik niet :+

Heb je toevoegingen/aanvullingen, zet ze maar in een reactie, dan plaats ik het er bij. Een PB sturen kan natuurlijk ook.

Changelog

• 01-11-07: Toegevoegd: IP-adres info, Life-line info, IPB overstap duidelijker gemaakt.
• 02-11-07: Toegevoegd: Inhoudsopgave en anchors.
• 02-11-07: Toegevoegd: Maximale snelheid uitleg, andere modem faq toegevoegd
• 05-11-07: Toegevoegd: Op verzoek van Bjck een FAQ vraag over resetten modem.
• 07-11-07: Toegevoegd: Opleverdatum
• 09-11-07: Toegevoegd: FAQ vraag over KPN analoog abonnement.

offtopic:
Op Youtube gevonden, het Telfort Internet reclamefilmpje. Ik vind dat ventje echt zo maf :+

Terug naar boven

[ Voor 227% gewijzigd door Dolan op 09-11-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236439

Zo dat ziet er goed uit, mijn complimenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 18:46

MavhRik

Marcel

Gaat wel rete hard met dit topic :)

't is nog net niet gratis, maar wel goedkoop... we zijn ook echte Hollanders he ;)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ziet er goed uit!

[ Voor 53% gewijzigd door EWK op 02-11-2007 13:21 . Reden: Op verzoek ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 22:39
als ik op usenet download, dan valt de snelheid na 1 uur terug naar 80-150 Kb/s ipv 1700Kb/s
meer mensen deze ervaring?
zit bij newshosting
op speedtest.net gewoon volle bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:07:
als ik op usenet download, dan valt de snelheid na 1 uur terug naar 80-150 Kb/s ipv 1700Kb/s
zit bij newshosting
Misschien heb je een limiet wat je per uur mag downloaden? ('t is maar een idee)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 20:54
Hoop in elk geval dat het geen Telfort policy is, want dan heb ik op voorhand al reuze spijt... Kun je bij je nieuwsserver een andere poort gebruiken om te testen of ook dan de snelheid zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Laatst online: 23:32
Zit geen data limiet op, heb je al bij newshosting geinformeerd? Het is meestal eerder een capaciteitsprobleem bij de USP dan bij je ISP.

edit hieronder:

ook geen limiet per uur dus ... :P

[ Voor 53% gewijzigd door Superseb op 01-11-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Nee, maar daar is ook geen sprake van. Hij kan immers gewoon downloaden, maar de snelheid zakt in... :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111602

thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:07:
zit bij newshosting
Hmmmmm, dat wil ik ook wel graag weten ja.
Gebruikt iemand anders die al Telfort heeft ook usenet? En wat zijn de ervaringen daarmee? Ongestoord volle snelheid of afremmingen?

* Anoniem: 111602 hoopt op volle snelheid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

inVision schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:19:
[...]

Misschien heb je een limiet wat je per uur mag downloaden? ('t is maar een idee)
Om mezelf even te verduidelijken, ik bedoel de limiet aan de kant van de newsprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 4

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
01-11-2007 Naar status 3 gegaan (status: 3)
01-11-2007 Naar status 4 gegaan en ga over in de week van 12 november. 's middags even gebeld naar Telford (2 min in de wacht gestaan (best netjes)), want ik zag dat bij mijn orderstatus mijn huisnummer toevoeging is verdwenen terwijl deze wil in de mail en brieven staan. Volgens de klantenservice staat het overal goed en komt het ook goed. Daar gaan we maar vanuit dan :) (status: 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:53
ben benieuwd hoeveel mensen er hier daadwerkelijk 20mbit halen. Als de snelheid hoger ligt dan mijn abootje van hetnet nu ( 4 mbit) dan stap ik wellicht over...

Eerst weten wat iedereen haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
Wat halen jullie gemiddeld voor download snelheden? En wat zijn de problemen waar jullie een beetje mee zitten? Hoe is de verbinding? Valt die veel weg bijvoorbeeld?

Denk ook na over het 20mbit abbo-tje voor in me nieuwe huis, moet ik nou wel of niet eerst kpn lijn aanvragen?

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
inVision schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:39:
Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 4

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
01-11-2007 Naar status 3 gegaan (status: 3)
01-11-2007 Naar status 4 gegaan en ga over in de week van 12 november. 's middags even gebeld naar Telford (2 min in de wacht gestaan (best netjes)), want ik zag dat bij mijn orderstatus mijn huisnummer toevoeging is verdwenen terwijl deze wil in de mail en brieven staan. Volgens de klantenservice staat het overal goed en komt het ook goed. Daar gaan we maar vanuit dan :) (status: 4)
Hoe meet je dat dan, van die snelheid in GOES? ALs ik me nieuwe postcode invul staat telfort er niet tussen.

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 7900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T700 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Tomino schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:40:
ben benieuwd hoeveel mensen er hier daadwerkelijk 20mbit halen. Als de snelheid hoger ligt dan mijn abootje van hetnet nu ( 4 mbit) dan stap ik wellicht over...

Wat andere mensen halen kun je niet zomaar vergelijken. Het gaat om de afstand tussen de wijkcentrale en je huis, de kwaliteit van de koperkabel in de grond en de kwaliteit van hoe je het zelf aansluit. De snelheid is dus volledig open. Je haalt het maximale uit je lijn.
Operations schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:40:
Wat halen jullie gemiddeld voor download snelheden? En wat zijn de problemen waar jullie een beetje mee zitten? Hoe is de verbinding? Valt die veel weg bijvoorbeeld?

Denk ook na over het 20mbit abbo-tje voor in me nieuwe huis, moet ik nou wel of niet eerst kpn lijn aanvragen?
De verbinding is gewoon een DSL signaal zoals bij elke provider. Die is gewoon hetzelfde. Het is een fabeltje dat het signaal van Provider X stabieler is dan van Provider Y. Of een verbinding vaak weg valt ligt aan de bekabeling en niet aan de provider. Dus maakt niet uit welke provider je kiest.

Je hoeft niet eerst een KPN lijn aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
pfft, ondanks dat ik midden in Tilburg woon (Hoefstraat), is de afstand tot de centrale vrij groot. Heb nu een peperduur @home abbo van 48,95 in de maand, maar wel gewoon altijd 8mbit tot m'n beschikking. Als de dood dat dit minder zou zijn met Telfort. Iemand anders uit de 5014NL buurt die Telfort heeft? Zou mijn eerste ADSL verbinding zijn (eng ;-) )...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
wessel99 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:48:
pfft, ondanks dat ik midden in Tilburg woon (Hoefstraat), is de afstand tot de centrale vrij groot. Heb nu een peperduur @home abbo van 48,95 in de maand, maar wel gewoon altijd 8mbit tot m'n beschikking. Als de dood dat dit minder zou zijn met Telfort. Iemand anders uit de 5014NL buurt die Telfort heeft? Zou mijn eerste ADSL verbinding zijn (eng ;-) )...!
Volgens de postcode check is 5014NL ongeveer 1 km tot de wijkcentrale. Heb huisnr 199 gebruikt. Dan moet je makkelijk boven de 8 mbit uit komen. De Telfort site zegt 20 mbit, maar dat is wel erg optimistisch. Maar boven de 8 moet wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:45:
[...]

Wat andere mensen halen kun je niet zomaar vergelijken. Het gaat om de afstand tussen de wijkcentrale en je huis, de kwaliteit van de koperkabel in de grond en de kwaliteit van hoe je het zelf aansluit. De snelheid is dus volledig open. Je haalt het maximale uit je lijn.

[...]

De verbinding is gewoon een DSL signaal zoals bij elke provider. Die is gewoon hetzelfde. Het is een fabeltje dat het signaal van Provider X stabieler is dan van Provider Y. Of een verbinding vaak weg valt ligt aan de bekabeling en niet aan de provider. Dus maakt niet uit welke provider je kiest.

Je hoeft niet eerst een KPN lijn aan te vragen.
Okee das mooi, ga waarschijnlijk per 1 april in me nieuwe huis. Hoe lang duurt het aanvragen en de hele procedure zeg maar? Als ik ze nu bel moet het toch wel mogelijk zijn voor ze om alles op 1 april up and running te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Ik zie in het vorige deel veel verontwaardiging over aanvragen met huisnummer toevoegingen. Dit is een redelijk algemeen probleem bij ADSL providers dat het aanleggen van een nieuwe lijn (dus niet op bestaand KPN nummer of reeds ADSL en omzetten) huizen met toevoegingen lastig is.

Dit komt omdat de toevoeging notatie op vele manieren kan en de lijn bij KPN in de database op een andere manier kan staan. Zo kan toevoeging 'B' ook 'II' zijn en kan '3 hoog' ook gewoon '3' zijn bijvoorbeeld. En veel meer exotische varianten zijn mogelijk....
wessel99 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:48:
Valt wel mee, is zo'n 2000 meter lijnlengte. Zal ergens tussen 8 en 16Mb uitkomen verwacht ik op dat postcode. Ik ga er vanuit dat je aanvraagt zonder KPN telefonie te hebben (dus nieuwe lijn) of op een KPN analoge aansluiting. Bij ADSL over een ISDN aansluiting zou het iets minder kunnen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 01-11-2007 15:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag ook telfort internet aangevraagd. Eens kijken hoe lang het bij mij gaat duren tot ik ben aangesloten.
1 ding uit de startpost is mij onduidelijk; wat is een life-line poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Misschien dat er in het starttopic nog iets vermeld kan worden over het IP-adres wat je krijgt bij Telfort?

Het draaien van een server is toegestaan.
Dynamisch IP-adres. Zou wel regelmatig gewijzigd worden. Over een vaste Hostname wist men niet veel veel te vertellen. Dit i.v.m met het instellen dan de DNS tabel van het Domein op de hostname i.p.v IP-adres.

en : 0800-1707 is ook een telefoonnummer waarop Telfort Internet bereikbaar is.

[ Voor 61% gewijzigd door ThunderRobert op 01-11-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Stevie-P schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:56:
Ik heb vandaag ook telfort internet aangevraagd. Eens kijken hoe lang het bij mij gaat duren tot ik ben aangesloten.
1 ding uit de startpost is mij onduidelijk; wat is een life-line poort?
Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken.
ThunderRobert schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:59:
Misschien dat er in het starttopic nog iets vermeld kan worden over het IP-adres wat je krijgt bij Telfort?
*wordt toegevoegd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:39

Metalfreak

Hoije woh!

Ik wilde me net ook aanmelden zodat ik kan gaan overstappen van Direct ADSL naar Telfort zodat ik voor de helft van het geld de dubbele snelheid heb, maar die site van Telfort doet na stap 1 van de bestelling niets meer... Meer mensen die hier last van hebben toevallig??

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Metalfreak schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:18:
Ik wilde me net ook aanmelden zodat ik kan gaan overstappen van Direct ADSL naar Telfort zodat ik voor de helft van het geld de dubbele snelheid heb, maar die site van Telfort doet na stap 1 van de bestelling niets meer... Meer mensen die hier last van hebben toevallig??
Ik probeer het net en hier werkt het gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Dolan op 01-11-2007 16:25 . Reden: Offtopic gedoe kan ik maar beter niet aan doen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Nou zo te lezen zal ik morgen overgaan naar status 3 (als alles goed is :p ).

Nu heb ik ook nummerportering aangevraagd. Als ik dan overga is dan meteen mijn bestaande nummer overgezet naar Telfort of duurt dat dan nog even. Heb nu IPB en nog niks opgezegd (zoals hier wordt geadviseerd _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 20:47
Tomino schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:40:

Je haalt sowiezo meer dan de 4Mbit, zelfs met 200meter telefoonkabel door je huis heen (effe overdreven). Je betaalt nu toch 24,95 p/m voor 4Mbit/256Kbit HetNet? Ik zal gewoon overstappen naar Telfort voor 19,95 p/m. Tot 5x sneller download, tot 4x sneller upload en 20% goedkoper per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 13:31
Ik heb 't net ook aangevraagd, eerst via de telefoon, maar Telfort had zelf wat backoffice probleempjes begreep ik. Hij wist niet waar het aan lag, maar de postcodecheck kwam er niet door :P

Gelukkig kon ik het ook via internet aanvragen en dat werkte wel gewoon.
Specs a.t.m.:

419 meter van centrale, ADSL1 netwerk. Nou ja, dan maar max 8mbit, maar da's nog altijd beter dan de 3 die ik op dit moment heb, voor veel te veel geld !

Nu even afwachten hoe het gaat.. M'n oude provider is Xs4all, die schijnen qua overstap wat raar te doen. Zij wachten op 'n seintje van KPN, op 't moment dat Telfort het signaal overneemt (aansluit dus). Dan pas gaan zij opzeggen, dus een maand extra abonnementskosten betaal je dan bij hun zowieso. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 19:41

gsm

Hoi

Even opnieuw in deze deel 2 topic voor het geval dat deel 1 niet meer zo gelezen wordt en mijn bericht en vraag wordt vergeten.

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje over Telfort.
Ook ik wil overstappen van Orange naar Telfort en ik mijn abo, die 31 januari 2008 verloopt, al opgezegt. Ik heb alleen maar ADSL geen telefonie, die loopt bij KPN.
Voor het overgaan verwacht ik geen problemen maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die het al hebben en dan ook het telefoon gebeuren, hoe werkt dat ?
Het telefoon gebeuren was bij Orange en Tele2 soms (vaak) om te huilen.
Ik had vaak geen signaal bij Orange en mijn dochter is vaak niet te bereiken bij Tele2 dus vandaar dat ik dit nu graag wil weten hoe dat gaat bij Telfort.

Alvast bedankt voor de reakties
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:22:
[...]

Ik probeer het net en hier werkt het gewoon.
Ik heb het nu al 5x geprobeerd, maar geen enkele keer kom ik verder dan de 2e pagina. Laatst wel een keer, maar toen wilde ik eerst nog ff mijn huidige contract nakijken, dus heb ik het afgebroken...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
gsm schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:42:
Hoi

Even opnieuw in deze deel 2 topic voor het geval dat deel 1 niet meer zo gelezen wordt en mijn bericht en vraag wordt vergeten.

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje over Telfort.
Ook ik wil overstappen van Orange naar Telfort en ik mijn abo, die 31 januari 2008 verloopt, al opgezegt. Ik heb alleen maar ADSL geen telefonie, die loopt bij KPN.
Voor het overgaan verwacht ik geen problemen maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn van mensen die het al hebben en dan ook het telefoon gebeuren, hoe werkt dat ?
Het telefoon gebeuren was bij Orange en Tele2 soms (vaak) om te huilen.
Ik had vaak geen signaal bij Orange en mijn dochter is vaak niet te bereiken bij Tele2 dus vandaar dat ik dit nu graag wil weten hoe dat gaat bij Telfort.

Alvast bedankt voor de reakties
gsm
Ik denk dat we hier niet veel over kunnen vertellen. Mensen die al internet hebben via Telfort, hebben het nog niet eens een paar dagen en niet iedereen heeft ook telefonie aangevraagd. Het kan zijn dat het de eerste week goed werkt, daarna een maand niet werkt. Je weet maar nooit. Even afwachten dan maar.

Bij KPN heb ik nooit problemen gehad met analoge telefonie. Misschien kan je beter die omzetten naar een BelBudget voor 10,40 p/m. Als ik zo lees, wil je dochter alleen bereikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Metalfreak schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:45:
[...]

Ik heb het nu al 5x geprobeerd, maar geen enkele keer kom ik verder dan de 2e pagina. Laatst wel een keer, maar toen wilde ik eerst nog ff mijn huidige contract nakijken, dus heb ik het afgebroken...
En na 7x proberen werkt het eindelijk, dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ik heb 5 november dus de oplevering van mijn Telfort 20Mbit zonder telefonie.
Echter zit ik over na te denken om ook de overstap te maken van KPN telefonie naar Telfort VoIP.

Ik had contact opgenomen met de klantenservice voor het volgende:
Ik wil eerst een VoIP account aanvragen bij Telfort met een nieuw nummer.
Als na een maandje testen en het bevalt me goed, dan porteer ik mijn KPN nummer daarnaartoe.

Volgens de medewerker is het niet mogelijk om 2 VoIP accounts te hebben bij Telfort. Maar dat vroeg ik helemaal niet, ik wil 1 account. Maar dan later pas mijn KPN nummer porteren naar Telfort zodat het nieuwe nummer dat ik van Telfort heb gekregen kom te vervallen.
Zij begon daarna met een raar verhaal dat je bij aanvraag moest aangeven dat je wil verhuizen van KPN naar Telfort.
Daarna nog een keer gebeld, iemand anders aan de lijn gehad en die zei dat het wel mogelijk is hoe ik het wil. Ik kan volgens hem op elk moment het nummer van KPN porteren over me Telfort nummer heen.

Dus, weet iemand wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Operations schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:42:
[...]

Hoe meet je dat dan, van die snelheid in GOES? ALs ik me nieuwe postcode invul staat telfort er niet tussen.
Hier ( http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html ) in de rechterkolom de snelheids check invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:16:
Heb Telfort aan de lijn gehad en het blijkt dat de aanvraag is gestrand op een bestaand 010-nummer dat vorig jaar door Budgetphone's voip-dienst is overgenomen. Telfort vatte dit nummer op als zijnde een vast KPN-nummer. Omdat dat dus niet meer klopt, is de aanvraag gestrand. Ik vertelde dat ik gewoon netjes had aangegeven dat er geen KPN-abonnement is en dat het 010-nummer slechts ter contactinformatie diende. Het meisje aan de lijn beloofde om de aanvraag alsnog rond te krijgen. Afwachten dus.
Een dag later is er volgens de online orderstatus nog niets veranderd. Alle stappen zijn nog steeds lichtgrijs aangegeven. Als er morgenmiddag nog steeds geen verandering is dan bel ik ze voor de zekerheid maar weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 20:57

Totaalgeflipt

De enige echte

Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 19:41

gsm

The Conman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:47:
[...]

Ik denk dat we hier niet veel over kunnen vertellen. Mensen die al internet hebben via Telfort, hebben het nog niet eens een paar dagen en niet iedereen heeft ook telefonie aangevraagd. Het kan zijn dat het de eerste week goed werkt, daarna een maand niet werkt. Je weet maar nooit. Even afwachten dan maar.

Vandaar dat ik het ook vraagd aan mensen die beiden van Telfort hebben en hun ervaring hier willen melden.
Het lijkt me, als deel 1 zo leest, dat er toch aardig wat mensen zijn die telefonie er bij hebben genomen.
Mar misschien is het nog niet actief.
Ik hoop toch nog reakties te krijgen hoe e.e.a. werkt.
The Conman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:47:
Bij KPN heb ik nooit problemen gehad met analoge telefonie. Misschien kan je beter die omzetten naar een BelBudget voor 10,40 p/m. Als ik zo lees, wil je dochter alleen bereikbaar zijn?

Ik haalde telefonie van mijzelf en mijn dochter aan als reden waarom het niet goed ging en gezien dat, wil ik weten of het bij Telfort wel goed gaat.
En natuurlijk wil mijn dochter telefonisch bereikbaar zijn. Internet gaat perfekt maar dat is bij mij bij Orange ook maar telefonie bij Ornage was een drama. Bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Hakkie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:23:
Hoop in elk geval dat het geen Telfort policy is, want dan heb ik op voorhand al reuze spijt... Kun je bij je nieuwsserver een andere poort gebruiken om te testen of ook dan de snelheid zakt?
ja, ik heb al alle poorten bij newshosting geprobeerd, ook de traceroute geeft geen uitsluitsel.
met @home had ik altijd volle bak. ik gebruik grabit btw
miss dat de router het niet aankan of de settings verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238149

The Conman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:51:
Ik heb 5 november dus de oplevering van mijn Telfort 20Mbit zonder telefonie.
Echter zit ik over na te denken om ook de overstap te maken van KPN telefonie naar Telfort VoIP.

Ik had contact opgenomen met de klantenservice voor het volgende:
Ik wil eerst een VoIP account aanvragen bij Telfort met een nieuw nummer.
Als na een maandje testen en het bevalt me goed, dan porteer ik mijn KPN nummer daarnaartoe.

Volgens de medewerker is het niet mogelijk om 2 VoIP accounts te hebben bij Telfort. Maar dat vroeg ik helemaal niet, ik wil 1 account. Maar dan later pas mijn KPN nummer porteren naar Telfort zodat het nieuwe nummer dat ik van Telfort heb gekregen kom te vervallen.
Zij begon daarna met een raar verhaal dat je bij aanvraag moest aangeven dat je wil verhuizen van KPN naar Telfort.
Daarna nog een keer gebeld, iemand anders aan de lijn gehad en die zei dat het wel mogelijk is hoe ik het wil. Ik kan volgens hem op elk moment het nummer van KPN porteren over me Telfort nummer heen.

Dus, weet iemand wat het is?
5 nov is bij mij ook de oplevering.
maar ik kom van de kabel , dus ik ga morgen even de splitter plaatsen
en eens effe checken of ik er al op kan. :z

Als alles soepel loopt neem ik over een maand of 2 telefonie erbij, afhankelijk van de
klachten die hier wel of niet verschijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:35:
[...]

ja, ik heb al alle poorten bij newshosting geprobeerd, ook de traceroute geeft geen uitsluitsel.
Gebruik eens de andere poortnummers die ik je meldde eerder. Newshosting is een USA aanbieder en het verkeer moet een aardig eindje getransporteerd worden door diverse netwerken heen. Als je die andere poortnummers eens probeert ga je over andere netwerken vanaf newshosting naar je Telfort aansluiting wat een enorm verschil kan maken.

Wat was 'volle bak' bij @home? Is nu 'volle bak' niet veel hoger qua snelheid?

Om veel (en hoge) snelheid te kunnen halen op langere afstanden (dus hogere latency) met TCP/IP moet je vaak Windows ook een handje helpen met hogere TCP window size instellingen. Kan je redelijk optimaliseren met TCPoptimzer.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 01-11-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 10:07
gsm schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:28:

Vandaar dat ik het ook vraag aan mensen die beiden van Telfort hebben en hun ervaring hier willen melden.
Ik hoop toch nog reakties te krijgen hoe e.e.a. werkt.
Als je bij tweakers bij de topic van Tiscali kijkt, zie je de ervaringen zoals je ze bij Telfort ook kan verwachten.
Het is dezelfde techniek met dezelfde modem door dezelfde mensen geregeld als bij Tiscali. De gebruikers daar zijn over het algemeen erg tevreden. Tiscali lijkt zijn telefonie goed voor elkaar te hebben. Daarom heb ik er vertrouwen in dat het bij Telfort ook zonder problemen gaat werken.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Wel of geen splitter?

Binnen 14 dagen wordt mijn Telfort internet met vast bellen opgeleverd. Op dit moment maak ik gebruik van adsl van Xs4all en KPN telefonie. Die zijn opgezegd en mijn tel.nr. gaat mee naar Telfort.

Nu vraag ik mij af of het in de nieuwe situatie, alleen telefonie via voip, verstandig is om nog steeds een splitter te gebruiken of juist niet. Wordt de verbinding eventueel sneller als ik geen splitter gebruik en loop ik daardoor niet meer kans op storingen?
In de handleiding van Telfort wordt alleen over het wel monteren van een splitter gesproken.

Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraordinare
  • Laatst online: 10-01 09:34
thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:35:
[...]

Heb precies hetzelfde, ook newshosting maar heb newsleecher als client.. met speedtesten kom ik gewoon tussen de 1700 en 1800 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
ThunderRobert schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:59:

Het draaien van een server is toegestaan.
Dynamisch IP-adres. Zou wel regelmatig gewijzigd worden. Over een vaste Hostname wist men niet veel veel te vertellen. Dit i.v.m met het instellen dan de DNS tabel van het Domein op de hostname i.p.v IP-adres.

en : 0800-1707 is ook een telefoonnummer waarop Telfort Internet bereikbaar is.
Hoe regelmatig dan? Is voor me mailserver niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
extraordinare schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:53:
[...]

Heb precies hetzelfde, ook newshosting maar heb newsleecher als client.. met speedtesten kom ik gewoon tussen de 1700 en 1800 kb/s
Andere poorten (zie je als je lang genoeg wacht op traceroute pagina) kiezen kan erg helpen. Of je TCP window size aanpassen (vergroten) in windows. Die servers staan op een ruime 100ms latency van je af in de USA van deze aanbieder immers.

Waarom pak je niet een Nederlandse of minimaal EU usenet aanbieder zoals TweakNews, Eweka of Giganews (die heeft ook EU platform)?
Operations schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:02:
[...]

Wordt niet expres veranderd constant. Zelfs niet als je even je modem herstart krijg je gewoon dezelfde. Het kan echter onaangekondigd veranderen een keer door bijvoorbeeld netwerk veranderingen natuurlijk of als je langdurig je modem/router uitzet.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 01-11-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

M'n vader overweegt mij te volgen en ook Telfort aan te vragen, voor hem een vraag:

Hij heeft nu Internetplusbellen en werkt draadloos met de experiabox en de Gigaset adapter zoals meegeleverd bij Internetplusbellen. Is deze Gigaset adapter ook nog steeds te gebruiken als hij het draadloze modem bij Telfort meebesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 165469 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:09:
M'n vader overweegt mij te volgen en ook Telfort aan te vragen, voor hem een vraag:

Hij heeft nu Internetplusbellen en werkt draadloos met de experiabox en de Gigaset adapter zoals meegeleverd bij Internetplusbellen. Is deze Gigaset adapter ook nog steeds te gebruiken als hij het draadloze modem bij Telfort meebesteld?
Als het gewoon een vrij zelf in te stellen adapter is wel. Als je er niets aan kunt instellen is hij gevonden aan de Experiabox die je hebt van InternetPlusBellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
bjck schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:40:
[...]

Gebruik eens de andere poortnummers die ik je meldde eerder. Newshosting is een USA aanbieder en het verkeer moet een aardig eindje getransporteerd worden door diverse netwerken heen. Als je die andere poortnummers eens probeert ga je over andere netwerken vanaf newshosting naar je Telfort aansluiting wat een enorm verschil kan maken.

Wat was 'volle bak' bij @home? Is nu 'volle bak' niet veel hoger qua snelheid?

Om veel (en hoge) snelheid te kunnen halen op langere afstanden (dus hogere latency) met TCP/IP moet je vaak Windows ook een handje helpen met hogere TCP window size instellingen. Kan je redelijk optimaliseren met TCPoptimzer.
volle bak was het limiet van het @home abo dus 535 Kb/s vlak
Met telfort haal ik 1700 Kb/s bij newshosting,maar duurt het maar max 1 uur, daarna schommelingen van 80-150 Kb/s
ik haal nu fluctuerend 850-900 Kb/s
miss toch maar overstappen naar een NL usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 15:59
Ik heb nu IPB , en wil graag naar telfort.

Ik heb al een hele lange tijd internet van planet. Als ik telfort aanvraag word IPB dus automatisch opgezegd. Maar wat is nou precies de opzegtermijn voor IPB?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 17:21
heb gisteravond online telfort besteld voor m'n moeder, welke nu ipb heeft, en dat ging zonder problemen.
wel de opzeggingsbrief gedownload maar als ik het zo allemaal lees dan hoeven we eigenlijk niks meer te doen. ook niet na stap 4. als dat maar goed gaat dan?
heb eigenlijk geen id of dat siemens ipb modem/router weer terug moet naar kpn?
heb zelf T6 met telefonie van tiscali. Is er voor ons ook nog iets over te stappen BJCK, aangezien we op dezelfde centrale bivakkeren?
@yellow, ik dacht 2 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik heb vandaag de opzeggingsbevestiging van Tiscali ontvangen (migratie is 14 december). Ze doen echt net of Telfort een compleet andere partij is. Dat was toen ik overstapte van 12move naar Tiscali ook al zo. Voordeel is wel dat de migratie waarschijnlijk heel soepel zal verlopen: ze hoeven namelijk alleen de snelheid maar aan te passen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 21:09

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Operations schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:02:
[...]

Het is in het modem mogelijk om een Dyndns in te stellen, dus mocht je een vast adres willen hebben, kan je bij hun een account aanmaken en dat instellen in je modem/router.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Had een mailtje naar Alice verzonden met de vraag dat wanneer je van Scarlet naar Alice ging je de E69,- ook moest betalen Antwoord: "Er is een bestaande telefoonlijn nodig. Dit betekent dat u dient te beschikken over een analoge aansluiting via KPN."

Alles leuk en aardig, maar is dit ook bij Telfort het geval? Ik kan het zo niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:12:
[...]

Met telfort haal ik 1700 Kb/s bij newshosting,maar duurt het maar max 1 uur, daarna schommelingen van 80-150 Kb/s
Lijkt mij wel handig ja. Zou mij al verbazen als je constant 1700kByte/s kan halen vanaf een USA payserver. Is toch een behoorlijk eind weg en diverse partijen/netwerken zitten er dan tussen die allemaal invloed hebben op je snelheid.
XenoMorpH schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:17:
Had een mailtje naar Alice verzonden met de vraag dat wanneer je van Scarlet naar Alice ging je de E69,- ook moest betalen Antwoord: "Er is een bestaande telefoonlijn nodig. Dit betekent dat u dient te beschikken over een analoge aansluiting via KPN."

Alles leuk en aardig, maar is dit ook bij Telfort het geval? Ik kan het zo niet vinden.
Telfort kent geen aansluitkosten, in geen enkele situatie.
scofield schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:52:
heb gisteravond online telfort besteld voor m'n moeder, welke nu ipb heeft, en dat ging zonder problemen.
wel de opzeggingsbrief gedownload maar als ik het zo allemaal lees dan hoeven we eigenlijk niks meer te doen. ook niet na stap 4. als dat maar goed gaat dan?
Ik begrijp uit het topic en reacties van mensen dat IPB vanzelf stopt als ze zien dat je ADSL + telefoonnummer door Telfort zijn overgenomen.
heb eigenlijk geen id of dat siemens ipb modem/router weer terug moet naar kpn?
Ja, is bruikleen en niet je eigendom.

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 01-11-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XenoMorpH schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:17:

Heb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?
Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting.

http://internet.telfort.n...t-20mb-en-vastbellen.html
Veelgestelde vragen

Er moet natuurlijk wel een fysieke lijn liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
extraordinare schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:53:
[...]
Heb je ook langer dan 1 uur gedownload? Vast wel, maar vraag het toch maar even. Snelheidsverlaging zou namelijk na plm. 1 uur downloaden plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
heb zelf T6 met telefonie van tiscali. Is er voor ons ook nog iets over te stappen BJCK, aangezien we op dezelfde centrale bivakkeren?
en had je hier nog een id over bjck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Anoniem: 165469 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:09:

Je huurt die experiabox toch incl. adapter? Dan moet je die terugsturen als je opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:40:
[...]

en had je hier nog een id over bjck?
Net zo min als jij eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ook net telfort besteld! Jammer van die wireless modem dat je toch weer 80 euro moet betalen :(

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
de test op telfort geeft volle bak met snoepjes. 20 Mb mogelijk op 2405.
geloof jij dat met adsl 2+ met deze waardes?

noise margin upstream: 16 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a aa bb bb cb cc cc cc cb bb a9 87 53
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
en
noise margin downstream: 21 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 22 44 55 56 66 66 66 76 66 66 77 78 88 88
tone 64- 95: 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 128-159: 76 67 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 55 66
tone 160-191: 66 66 66 66 66 66 65 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 66 55 56 56 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 25 55 55 55 55
tone 256-287: 05 66 66 66 65 65 66 55 56 55 55 55 57 66 55 56
tone 288-319: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44
tone 320-351: 44 44 54 44 44 25 44 04 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 352-383: 44 43 40 43 33 43 32 23 32 32 22 22 22 22 22 22
tone 384-415: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 21 11 12 22 12 11 11 11 10 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 22-04 11:57
scofield schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:58:

noise margin upstream: 16 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db

en
noise margin downstream: 21 db
output power upstream: 12 db

Volle 20 Mbit haal haast niemand
jij zit op zo'n 1.8 km van de centrale
er zijn genoeg schema's te vinden waar je dan je snelheid ongeveer kan aflezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:58:

Volledig 20Mb wellicht niet, maar regionen tussen 16 en 20Mb lijkt me prima haalbaar. Of het moet echt enorm tegen zitten met de kwaliteit van de lijn of veel verstoring erop dat je tussen 12 en 16Mb komt.

Er kunnen 0,0 rechten worden ontleend aan zo'n inschatting natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 01-11-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
volgens spike.oil en bbned zou het rond de 1200 meter moeten zijn????
ook speedxs houdt het op ong. 1200 meter.
dat je het op ong 1800 meter leest, haal je dat uit de attentuation waardes?

[ Voor 46% gewijzigd door scofield op 01-11-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het schijnt dus dat je in januari als klant van Tiscali makkelijk kan overstappen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:05:
Dat is meestal hemelsbreed. Kabels houden rekening met wegen, bestaande bebouwing bij aanleg, water en spoorlijnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
scofield schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:05:
ook speedxs houdt het op ong. 1200 meter.
dat je het op ong 1800 meter leest, haal je dat uit de attentuation waardes?
Jazeker
De sites gaan uit van de fysieke afstand van je huis naar de centrale.
Telefoonkabels liggen nooit in een rechte lijn van de centrale naar een huis maar gaat altijd wel ergens met bochten en via andere straten e.d.
Door je attenuation downstream door 13.8 te delen kom je op een betere schatting van de afstand.
Mits je kabels en aansluitingen in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Dat is bij mij ook zo. 1450 meter hemelsbreed en als ik hem bereken naar mijn signaal demping gegevens is de echte lijnlengte 2000 meter tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Anoniem: 111602 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:23:
[...]

Heb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?
Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting.

http://internet.telfort.n...t-20mb-en-vastbellen.html
Veelgestelde vragen

Er moet natuurlijk wel een fysieke lijn liggen :P
Dan spreekt Alice zich wel tegen:
"Er is geen apart KPN-telefoonabonnement meer nodig, want dit is inbegrepen in uw Alice abonnement".
"Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,-. (eenmalig)."

Ik ben niet vanplan om 69,- te gaan betalen voor een omschakeling van provider, is een beetje krom niet?
Zat eerst te twijfelen tussen Alice en Telfort, maar vond het per maand opzeggen wel interessant, maar nu weet ik waar Alice dus hun geld wil gaan verdienen...
Mijn keuze is dus bijna definitief Telfort.

De speedtest geeft dus aan dat ik 18Mbit heb, tiscalli was bij mij niet levebaar, wordt er dan dus gebruikt gemaakt van de KPN lijn met dezelfde geschatte snelheid, dus niet max 8mbit??
Vindt het dan wel raar dat soortgelijke diensten die via KPN lopen dan zo vreselijk duur moeten zijn (XS4ALL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
nou dan wachten we maar netjes de mail of brief af, ja toch bjck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
[...]

ik snap er niks meer van, nu weer ineens volle bak @1700 Kb/s zucht
het spookt in mijn PC 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

XenoMorpH schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:14:
[...]

Dan spreekt Alice zich wel tegen:
"Er is geen apart KPN-telefoonabonnement meer nodig, want dit is inbegrepen in uw Alice abonnement".
"Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,-. (eenmalig)."

Ik ben niet vanplan om 69,- te gaan betalen voor een omschakeling van provider, is een beetje krom niet?
Zat eerst te twijfelen tussen Alice en Telfort, maar vond het per maand opzeggen wel interessant, maar nu weet ik waar Alice dus hun geld wil gaan verdienen...
Mijn keuze is dus bijna definitief Telfort.

De speedtest geeft dus aan dat ik 18Mbit heb, tiscalli was bij mij niet levebaar, wordt er dan dus gebruikt gemaakt van de KPN lijn met dezelfde geschatte snelheid, dus niet max 8mbit??
Vindt het dan wel raar dat soortgelijke diensten die via KPN lopen dan zo vreselijk duur moeten zijn (XS4ALL).
"nu weet ik waar Alice dus hun geld wil gaan verdienen"
Waar aan dan? Die 69 euro betaal je aan KPN.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:31

jerry_a

doei

Gunner schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:07:
Het schijnt dus dat je in januari als klant van Tiscali makkelijk kan overstappen?
Mijn collega Heeft Tiscali gebeld dat hij Telfort ging nemen en dat hij wou opzeggen. Tiscali regelt alles voor hem. (eerder gemeld),
Volgens Tiscali is het bij hem binnen een maand voor elkaar.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
EWK schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:42:
[...]

"nu weet ik waar Alice dus hun geld wil gaan verdienen"
Waar aan dan? Die 69 euro betaal je aan KPN.
Nee, die €69 betaal je aan de ISP. Die noemt het immers toch. Maar dit heeft weinig met Telfort te maken dus een discussie over de aansluitkosten van Alice graag in het Alice topic.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 01-11-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
trolleystad schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:52:
[...]

Volgens de postcode check is 5014NL ongeveer 1 km tot de wijkcentrale. Heb huisnr 199 gebruikt. Dan moet je makkelijk boven de 8 mbit uit komen. De Telfort site zegt 20 mbit, maar dat is wel erg optimistisch. Maar boven de 8 moet wel lukken. :)
woon "rond" de 270, da's 1400 meter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-12-2024
goed, ik heb ook een installatiepakket binnen.. ook met een multipc modem terwijl ik basis besteld had :)
nu is het wachten nog tot 19 november, dan zou de lijn ook moeten werken.. op 16 nov. komt er een mannetje van de KPN langs om de boel door te meten, eerder konden ze niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Klopt het dat als ik hier de downstream en upstream informatie paste uit mijn zyxel modem, ik kan zien wat mijn snelheid kan zijn op het telfort abonnement ? Ik heb nu een 12 Mb tiscali abonnement maar ik wil graag weten wat ik later zou kunnen halen indien iedereen overgezet wordt naar telfort (als dat gaat gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Anoniem: 179986 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:09:
Klopt het dat als ik hier de downstream en upstream informatie paste uit mijn zyxel modem, ik kan zien wat mijn snelheid kan zijn op het telfort abonnement ? Ik heb nu een 12 Mb tiscali abonnement maar ik wil graag weten wat ik later zou kunnen halen indien iedereen overgezet wordt naar telfort (als dat gaat gebeuren).
Ik heb ook gelezen dat Tiscali als merk gaat verdwijnen en ze daar Telfort voor gaan gebruiken. Ben benieuwd hoe dat met de abonnementsvormen gaat worden dan. Ik heb op dit moment 4mbit ADSL van Tiscali maar vraag me af of we dan gewoon overgaan naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 179986 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:09:
Dat geeft alleen een visualisatie van de huidige situatie, zegt niets over maxima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik ga 14 december overstappen van 12move naar Telfort.
De WiFi modem is ondertussen al binnen.
Nu heb ik een Zyxel multi-pc (oude, zwart model)

Daags na ontvangst van de modem kreeg ik een brief in de bus van 12move met de mededeling dan 12move per 10 december verder gaat onder de naam Telfort 8)7
Met een aantekekening dat er voor mij als abonnee niets zou veranderen.
Dat wil zeggen; dezelfde snelheid voor hetzelfde geld......4Mb voor 19,95.

Nou, toch maar 12move opgezegd (telefonisch) en doorgegeven dat ik naar Telfort ga.
20Mb voor 19,95. Was geen probleem en binnen enkele dagen ontvang ik weer een brief van ze. Deze keer met de bevestiging van mijn opzegging/overstap.

De WiFi modem heb ik meteen aangesloten en werkt direkt zonder probleem en\of installatie op mijn 12move verbinding.
Ik verwacht dus geen enkel probleem met mijn overstap op 14 december.
Dat wordt waarschijnlijk een kwestie van de modem resetten al ik thuis kom en gaan met die banaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 133692 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:59:
Ik ga 14 december overstappen van 12move naar Telfort.
De WiFi modem is ondertussen al binnen.
Nu heb ik een Zyxel multi-pc (oude, zwart model)

Daags na ontvangst van de modem kreeg ik een brief in de bus van 12move met de mededeling dan 12move per 10 december verder gaat onder de naam Telfort 8)7
Met een aantekekening dat er voor mij als abonnee niets zou veranderen.
Dat wil zeggen; dezelfde snelheid voor hetzelfde geld......4Mb voor 19,95.

Nou, toch maar 12move opgezegd (telefonisch) en doorgegeven dat ik naar Telfort ga.
20Mb voor 19,95. Was geen probleem en binnen enkele dagen ontvang ik weer een brief van ze. Deze keer met de bevestiging van mijn opzegging/overstap.

De WiFi modem heb ik meteen aangesloten en werkt direkt zonder probleem en\of installatie op mijn 12move verbinding.
Ik verwacht dus geen enkel probleem met mijn overstap op 14 december.
Dat wordt waarschijnlijk een kwestie van de modem resetten al ik thuis kom en gaan met die banaan :9
Dat laatste is niet eens nodig lijkt me. Bij 12Move gebruiken ze dezelfde instellingen immers als bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erhnam schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:58:
Ook net telfort besteld! Jammer van die wireless modem dat je toch weer 80 euro moet betalen :(
70 euro bedoel je.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Tja Erhnam, voor niets gaat de zon op. Niets is gratis trouwens. Indirect zul je heus wel betalen voor het basismodem. Hoe maakt een bedrijf anders winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-04 13:55
Ik lees hier vaak over de snelheidscheck aan de hand van de postcode.
Ik zou a.d.h.v. van deze check op de Telfort site een max. snelheid halen van ongeveer 7.5 Mb (ongeveer 3km van de centrale)

Later ook deze check voor mijn schoonouders gedaan, die ongeveer 500m van de centrale zitten; max. snelheid 7.5 Mb. Vreemd dacht ik. Toen maar eens de postcodecheck gedaan met de postcode van de centrale zelf en ja hoor; max. snelheid 7.5 Mb...

Ik ben dus heel benieuwd wat het echt gaat worden.

Ik lees hier ook vaak, dat bij vragen over de telefonie van Telfort verwezen wordt naar ervaringen met telefonie bij Tiscali. Echter ik neem aan, dat dit alleen geldt voor diegenen die ook daadwerkelijk op het Tiscali netwerk zitten/blijven.
Bij ons hebben we nl. geen Tiscali netwerk (Tiscali geeft aan niet beschikbaar) maar wel BBNed en KPN. Telfort gaat dus hier gebruik maken van het KPN netwerk. Het lijkt me, dat Telfort telefonie dan niet zondermeer met de ervaringen met Tiscali vergeleken kunnen worden.

En dan nog ff een beetje zeuren...
In dit topic lees ik regelmatig dat leden melden dat ze het wel een mooie aanbieding vinden en ook gaan overstappen; compleet met meldingen welke datum ze hebben afgesproken en wanneer ze welke brief/mail ontvangen hebben etc. etc.
Dit soort meldingen lijkt me niet zo heel relevant voor dit topic...(toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraordinare
  • Laatst online: 10-01 09:34
bjck schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:09:
[...]

Andere poorten (zie je als je lang genoeg wacht op traceroute pagina) kiezen kan erg helpen. Of je TCP window size aanpassen (vergroten) in windows. Die servers staan op een ruime 100ms latency van je af in de USA van deze aanbieder immers.

Waarom pak je niet een Nederlandse of minimaal EU usenet aanbieder zoals TweakNews, Eweka of Giganews (die heeft ook EU platform)?
Poorten wisselen e.d. helpt niet helaas...
Newshosting heeft het het eerste half uur gewoon op 1700kb/s en ze hebben en server is amsterdam (news.ams.newshosting.com d8 ik)
Maar wou toch overstappen naar een ander, heb nu Giganews en die blijft op volle snelheid gaan np problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
graziemille schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:58:
Ik lees hier vaak over de snelheidscheck aan de hand van de postcode.
Ik zou a.d.h.v. van deze check op de Telfort site een max. snelheid halen van ongeveer 7.5 Mb (ongeveer 3km van de centrale)

Later ook deze check voor mijn schoonouders gedaan, die ongeveer 500m van de centrale zitten; max. snelheid 7.5 Mb. Vreemd dacht ik. Toen maar eens de postcodecheck gedaan met de postcode van de centrale zelf en ja hoor; max. snelheid 7.5 Mb...

Ik ben dus heel benieuwd wat het echt gaat worden.

Ik lees hier ook vaak, dat bij vragen over de telefonie van Telfort verwezen wordt naar ervaringen met telefonie bij Tiscali. Echter ik neem aan, dat dit alleen geldt voor diegenen die ook daadwerkelijk op het Tiscali netwerk zitten/blijven.
Bij ons hebben we nl. geen Tiscali netwerk (Tiscali geeft aan niet beschikbaar) maar wel BBNed en KPN. Telfort gaat dus hier gebruik maken van het KPN netwerk. Het lijkt me, dat Telfort telefonie dan niet zondermeer met de ervaringen met Tiscali vergeleken kunnen worden.

In dit topic lees ik regelmatig dat leden melden dat ze het wel een mooie aanbieding vinden en ook gaan overstappen; compleet met meldingen welke datum ze hebben afgesproken en wanneer ze welke brief/mail ontvangen hebben etc. etc.
Wat betreft over de snelheid..
Telfort biedt ADSL aan via KPN en Tiscali netwerk.
Wanneer er in jouw centrale geen Tiscali of KPN ADSL2(+) apparatuur hangt word je aangesloten op ADSL1 apparatuur wat dus een max heeft van 8 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

extraordinare schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:58:
[...]

Poorten wisselen e.d. helpt niet helaas...
Newshosting heeft het het eerste half uur gewoon op 1700kb/s en ze hebben en server is amsterdam (news.ams.newshosting.com d8 ik)
Maar wou toch overstappen naar een ander, heb nu Giganews en die blijft op volle snelheid gaan np problem.
Goed om te horen dat het nu wel werkt zoals het hoort _/-\o_ (Was een klein beetje gaan twijfelen, maar vertrouwen is terug :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 16:26

antimute

Developer

Ook ik heb Telfort internet aangevraagd, binnen 2 weken op status 4.
Volgende week komt Kpn de lijn testen en daarna heb ik volgens Telfort een actieve lijn.
Het multi-pc modem al binnen(de basismodems waren op, geen extra kosten).
Ik woon zo'n 100 meter van de centrale af(om de hoek) dus ik ben benieuwd naar de snelheid.

edit:

Inmiddels signaal(morgen komt de monteur);
Alles aangesloten;
Snelheid; 17514 kbps / 1136 kbps :9

[ Voor 14% gewijzigd door antimute op 06-11-2007 23:27 ]

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Het netwerk maakt niet uit. DSL signaal gaat toch over hetzelfde koperlijntje en de telefonieserver is ook hetzelfde. Dus die kun je redelijk met elkaar vergelijken. Een vaak gemaakte fout is dat mensen denken dat een ander DSL netwerk ook invloed heeft op het DSL signaal en dat is niet zo. Het DSL netwerk begint pas achter de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 14:22

ljt

Heb zelf nog niet eerder ADSL gehad dus misschine stomme vraag dit ;)

Als je dat VOIP erbij neemt dan krijg je dus een telnr (duh 8)7 ) Maar zit er aan dat telnr dan gewoon het kerngetal vast waar je woont ( 033 ofzo) of krijg je een soort van internet nr? Zoiets dat begint met 088.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
ljt schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:43:

Als je dat VOIP erbij neemt dan krijg je dus een telnr (duh 8)7 ) Maar zit er aan dat telnr dan gewoon het kerngetal vast waar je woont ( 033 ofzo) of krijg je een soort van internet nr? Zoiets dat begint met 088.
08x-nummers zijn niet regio-gebonden nummers en worden meestal maar tijdelijk uitgegeven totdat je een echt nummer krijgt met wel het juiste kerngetal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 14:09
>:)
Ik ben blij. Twee vragen aan de helpdesk gesteld en twee keer heel snel antwoord.

[quote]
Geachte heer/mevrouw,
.........

De snelheid van ADSL over een ISDN-signaal kan over de door u genoemde afstand inderdaad iets trager zijn dan via een analoge lijn. U kunt bij KPN informeren over de mogelijkheden uw signaal eerst naar analoog te laten zetten, voordat u internet via Telfort aanvraagt. Wanneer u niet voor een omzetting naar analoog kiest, zijn er geen kosten verbonden aan het feit dat uw lijn nog ISDN is, wij kunnen uw KPN-hoofdnummer gewoon overnemen en de lijn blijft dan fysiek ISDN, maar daar gebeurt niets meer mee.

We raden u wat betreft uw opzegging aan duidelijk aan te geven dat u gaat overstappen ('hoppen') naar een andere ADSL-provider. In dat geval houdt uw huidige provider het signaal open voor overname, en kan Telfort zonder problemen uw lijn overnemen. We raden u wel aan contact op te nemen met uw huidige provider over de opzegging, om te voorkomen dat u onnodig lang met eventuele dubbele abonnementskosten zit.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met ons servicecenter.
[unquote]

Ik zit op een afstand van 2300 meter van de centrale (en dan bedoel ik echte meters) hoeveel zal ik missen als ik bij ISDN blijf en hoeveel problemen krijg ik als ik het eerst laat omzetten (is dan toch niet een nieuw contract hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Heeft er al iemand van jullie geprobeerd je Voipbuster/Voipcheap/Budgetphone account gezamenlijk met die Zyxel te gebruiken? Ik heb namelijk meerdere accounts en vraag me af of het mogelijk is om zowel in- als uitgaand via het modem te bellen. Maar wel zonder Telfort-telefonie erbij dus. Alleen internet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 02-11-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Kunnen jullie iets vertellen over hoe lang het aanvragen/hele verhaal geduurd heeft? Ga per 1 april in me nieuwe huisje en wil toch wel dan meteen een internetlijn hebben liggen. Neem aan dat dit geen probleem is voor de boys bij telfort, maar liepen jullie nog tegen problemen aan tijdens het hele proces?

KPN lijn was niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
ljt schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:43:

Telfort geeft voor zover ik weet gene 088x nummers uit, maar gewoon je eigen netnummer.
objectief2 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:05:
Heeft er al iemand van jullie geprobeerd je Voipbuster/Voipcheap/Budgetphone account gezamenlijk met die Zyxel te gebruiken? Ik heb namelijk meerdere accounts en vraag me af of het mogelijk is om zowel in- als uitgaand via het modem te bellen. Maar wel zonder Telfort-telefonie erbij dus. Alleen internet ;)
Ja, ik heb 2 sip accounts in mijn ZyXEL gedaan, een voipbuster en Voxalot.
Operations schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:09:
Kunnen jullie iets vertellen over hoe lang het aanvragen/hele verhaal geduurd heeft? Ga per 1 april in me nieuwe huisje en wil toch wel dan meteen een internetlijn hebben liggen. Neem aan dat dit geen probleem is voor de boys bij telfort, maar liepen jullie nog tegen problemen aan tijdens het hele proces?

KPN lijn was niet nodig toch?
Dedicated lijn (dus zonder KPN telefoon abbo) duurt ongeveer 3 weken om op te leveren. Problemen kunnen er natuurlijk altijd zijn, maar dat is locatie specifiek en heb je bij elke ADSL provider.

Baseer je keuze voor ADSL provider niet op berichten over "laswerkzaamheden" problemen, of je nou bij ADSL provider X een dedicated lijn besteld of provider Y, beide krijgen hetzelfde. Je kunt wel de keuze tussen kabel- of ADSL internet op deze berichten baseren.

De KPN koperlijn is wel nodig, maar geen telefonieabonnement.

[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 02-11-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Zo kansloos dat ze dit overal vergelijken met UPC :P. Zet er dan bij dat de upload van Chello Extreme veel hoger is en niet alleen dat de download tevens (! tot !) 20MB is ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik het niet helemaal mee eens. Wordt wat anders als het over een half jaar nog gemeld wordt maar nu zitten we nog in de pionierstijd. Ik heb zelf net Telfort aangevraagd en vind het toch best interessant om te zien hoe snel het bij anderen is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Miss toch maar overstappen naar een NL usenet?
Ik ben zeer geinteresseerd in ervaringen met Eweka. Misschien kan je die testen in combi met je telfort internet?

Er zijn in iedergeval al een week problemen met newshosting, zie Tomba in "Newsservers met binaries [deel 7]"

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-11-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mike4y schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:04:
>:)
Ik ben blij. Twee vragen aan de helpdesk gesteld en twee keer heel snel antwoord.

[quote]
Geachte heer/mevrouw,
.........

De snelheid van ADSL over een ISDN-signaal kan over de door u genoemde afstand inderdaad iets trager zijn dan via een analoge lijn. U kunt bij KPN informeren over de mogelijkheden uw signaal eerst naar analoog te laten zetten, voordat u internet via Telfort aanvraagt. Wanneer u niet voor een omzetting naar analoog kiest, zijn er geen kosten verbonden aan het feit dat uw lijn nog ISDN is, wij kunnen uw KPN-hoofdnummer gewoon overnemen en de lijn blijft dan fysiek ISDN, maar daar gebeurt niets meer mee.

We raden u wat betreft uw opzegging aan duidelijk aan te geven dat u gaat overstappen ('hoppen') naar een andere ADSL-provider. In dat geval houdt uw huidige provider het signaal open voor overname, en kan Telfort zonder problemen uw lijn overnemen. We raden u wel aan contact op te nemen met uw huidige provider over de opzegging, om te voorkomen dat u onnodig lang met eventuele dubbele abonnementskosten zit.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met ons servicecenter.
[unquote]

Ik zit op een afstand van 2300 meter van de centrale (en dan bedoel ik echte meters) hoeveel zal ik missen als ik bij ISDN blijf en hoeveel problemen krijg ik als ik het eerst laat omzetten (is dan toch niet een nieuw contract hoop ik)
Je kan ook proberen eerst een aanvraag te doen voor een nieuwe lijn naast je huidige. Dus aanvragen en doen alsof je geen KPN telefonie hebt en geen ADSL. Als dat niet gaat lukken krijg je die afgewezen na 2 weken en kan je altijd nog kijken wat je doet.

Als je nu ISDN hebt en daarop al ADSL moet je eerst je ADSL eraf laten halen en dan pas kan je een ISDN naar PSTN (analoog) migratie doen bij KPN. Ze noemen dit bij KPN overigens een 're-migratie' en 't kost wel €75 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 14:09
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:26:
[...]

Je kan ook proberen eerst een aanvraag te doen voor een nieuwe lijn naast je huidige. Dus aanvragen en doen alsof je geen KPN telefonie hebt en geen ADSL. Als dat niet gaat lukken krijg je die afgewezen na 2 weken en kan je altijd nog kijken wat je doet.

Als je nu ISDN hebt en daarop al ADSL moet je eerst je ADSL eraf laten halen en dan pas kan je een ISDN naar PSTN (analoog) migratie doen bij KPN. Ze noemen dit bij KPN overigens een 're-migratie' en 't kost wel €75 !!
Bedankt voor het snelle antwoord!

Kan ik zelf checken of er twee lijnen mijn huis binnenkomen? Ik heb een net ISRA punt in de meterkast met in ieder geval vier draadjes en de kabel die het huis binnenkomt ziet vrij dik uit (of allleen goed afgeschermd :) )
De volgorde zou dan zijn:
Telfort aanvragen op een tweede lijn zonder telefonie
zodra het werkt telefonie aanvragen met nummerbehoud vanaf de ISDN lijn
Daarna het abonnement in zijn geheel opzeggen (en uiteraard ook mijn ISP abbo)

Die tweede optie gun ik KPN echt niet en als ik ipv 17 maar 15 haal over de ISDN kan ik daar ook nog wel mee leven (Heb nu 3 :P ). Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoeveel trager ISDN nu is?
Ook bedankt voor het key-word "re-migratie" opeens kon ik heel veel meer vinden over downgraden.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)