Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 50.520 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:26
vlabakje schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:05:
[...]

Oke, ik begrijp jullie redenatie, en dank voor de snelle replies. Het komt op mij alleen heel erg verdacht over dat mijn verbinding eruit klapt, zonder dat KPN hier een oorzaak voor kan vinden, op dezelfde middag als Telfort werkzaamheden laat uitvoeren in mijn centrale. Het vreemde is dat mijn modem dus inderdaad wel gewoon het KPN IP adres krijgt, en KPN ook ziet dat mijn modem authenticeert tegen de servers van KPN, maar ik gewoon geen data over mijn lijn krijg.
Er zijn nog geen 'werkzaamheden' geweest. Die zijn alleen ingepland. Het enige wat gaat gebeuren in de centrale is dat je omgeprikt wordt. Zijn ze niet lang mee bezig en gebeurt op de dag dat je dus overstapt. Die statuscheck moet je niet te letterlijk nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:53:
Hmm, nadat de monteur is geweest is er iets veranderd.

Voor:

Down 20817 kbps Up 1154 kbps

output power downstream: 22 db 

Na:

Down 20797 kbps Up 1151 kbps

output power downstream: 21 db

Maarja het scheelt niet zoveel gelukkig.
Alsteblief zeg :P Ik zou bij wijze van spreken een moord doen voor die waardes ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:48
TroonStaal schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:29:
Yes!!!! De beste man is net terug van de centrale en het werkt! WOOOHOOOOOO!!!!!!!!

* Superseb is terug!
Wat zijn je waardes? En gefeliciteerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Anoniem: 195379 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:06:
[...]

Alsteblief zeg :P Ik zou bij wijze van spreken een moord doen voor die waardes ! :P
:D Het is ook niet erg ofzo, maar ik ben dan gewoon benieuwd hoe dat komt zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Mja, gisteren een gewone stekker geregeld, RJ-11 plugje erin gejast en het in mijn IS/RA punt gestoken (ik heb dus geen splitter nodig omdat ik geen telefonie afneem).

Wel netjes power voor de modem, maar DSL blijft knipperen. Vanavond maar eens kijken of het aan het draadje of de stekker ligt, anders wordt het Telfort bellen. :(

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:21
Crayne schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:19:
Mja, gisteren een gewone stekker geregeld, RJ-11 plugje erin gejast en het in mijn IS/RA punt gestoken (ik heb dus geen splitter nodig omdat ik geen telefonie afneem).

Wel netjes power voor de modem, maar DSL blijft knipperen. Vanavond maar eens kijken of het aan het draadje of de stekker ligt, anders wordt het Telfort bellen. :(
is je lijn al opgeleverd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2024
hallo allemaal,

ik heb ook een tijdje geleden Telfort internet+bellen besteld. Als alles goed gaat ga ik op 30-11 over naar telfort van KPN IPB.
Ik heb even een vraagje voor de kenners. Hoe ver zou ik van de centrale zitten? Heb net KPN IPB met ITV (vroeger Mine) dus ook ADSL2+, werk zelf bij KPN en heb gekeken op wat voor kaart ik terecht kom na de migratie. Dat is ook een ADSL2+ kaart.

Mijn experia box geeft de volgende waardes:
Uptime: 11 days, 3:30:59
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 518 / 10.340
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 498,00 / 198,25
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 23,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,5 / 8,0

Dus hoever zou ik van de centrale zitten en wat zou de snelheid van mijn verbinding ongeveer zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:19:
[...]

:D Het is ook niet erg ofzo, maar ik ben dan gewoon benieuwd hoe dat komt zeg maar. ;)
de kans dat je modem altijd op precies dezelfde snelheid intraint met exact dezelfde waardes is nogal klein.
tijdens het starten van je modem bepalen je modem en de dslam de snelheid.
de ene keer heb je tijdens het starten van je modem meer ruis en storing op de lijn dan de andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Oner001 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:22:
hallo allemaal,

ik heb ook een tijdje geleden Telfort internet+bellen besteld. Als alles goed gaat ga ik op 30-11 over naar telfort van KPN IPB.
Ik heb even een vraagje voor de kenners. Hoe ver zou ik van de centrale zitten? Heb net KPN IPB met ITV (vroeger Mine) dus ook ADSL2+, werk zelf bij KPN en heb gekeken op wat voor kaart ik terecht kom na de migratie. Dat is ook een ADSL2+ kaart.

Mijn experia box geeft de volgende waardes:
Uptime: 11 days, 3:30:59
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 518 / 10.340
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 498,00 / 198,25
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 23,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,5 / 8,0

Dus hoever zou ik van de centrale zitten en wat zou de snelheid van mijn verbinding ongeveer zijn?

Alvast bedankt.
23dB downstream attenuation delen door 13.8 en je komt op zo'n 1666 meters lijnlengte uit.

Wat je ongeveer gaat halen hangt af van de kwaliteit en verstoring op de lijn naar je huis. Ergens tussen 12 en 20Mbps kan je wel zeggen, meer nauwkeurig is eigenlijk niet te zeggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2024
23dB downstream attenuation delen door 13.8 en je komt op zo'n 1666 meters lijnlengte uit.

Wat je ongeveer gaat halen hangt af van de kwaliteit en verstoring op de lijn naar je huis. Ergens tussen 12 en 20Mbps kan je wel zeggen, meer nauwkeurig is eigenlijk niet te zeggen.
Dat is een snelle reactie zeg:D
Als ik zo kijk heb ik nu een lijn van ongeveer 10MB. Maar waarschijnlijk is dat dus een geknepen snelheid.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 14-11-2007 11:53 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239776

TheKillingBean schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:35:
[...]

Verhaal is heel duidelijk, alleen meld Planet aan de meeste klanten dat je pas gebruik kan maken van Telfort aan het einde van je Planet contract. Alleen lijkt mij dit niet zo. Ik ben erg benieuwd, Telfort heeft doorgegeven aan mij dat ik morgen Telfort krijg. Ik zal jullie morgen vertellen van wie ik internet heb :P
En van wie heb je nu internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
RockGirl schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:21:
[...]

Idd, ik laat hem ook maar gewoon komen dan, heb het nu wel gehad. Ik heb geprobeerd ze tegemoet te komen, zodat ze niet voor niks komen, maar je hangt over het algemeen alleen in de wacht bij veel te dure nummers en dan heb je nog niks.
Mooie actie; zie onderstaand :'( :

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 12-11-2007 . Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Afspraken met KPN monteurs kunnen helaas niet verzet worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:21:
[...]
is je lijn al opgeleverd dan?
Monteur is vorige week woensdag geweest om de boel door te meten en in die week had de lijn opgeleverd moeten worden.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:23:
[...]

de kans dat je modem altijd op precies dezelfde snelheid intraint met exact dezelfde waardes is nogal klein.
tijdens het starten van je modem bepalen je modem en de dslam de snelheid.
de ene keer heb je tijdens het starten van je modem meer ruis en storing op de lijn dan de andere keer.
Oke, thnx ;)
hmd01 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:36:
[...]

Mooie actie; zie onderstaand :'( :

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 12-11-2007 . Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Afspraken met KPN monteurs kunnen helaas niet verzet worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Hmm..Als ze dat nou meteen hadden gezegd. Alhoewel die mevrouw die ik zaterdag aan de telefoon (was dezelfde die mij een week eerder had gebeld voor een afspraak) zei dat het wel kon alleen niet die dag ivm. weekend...Ik vond haar wel betrouwbaar klinken, dwz dat ze er toch wel het een en ander over weet.

Die monteur zag ook meteen mijn modem en zei: "Oh je hebt 'm al aangesloten" Hij kijken naar die lamjes. Ik zeg: "Ja het ziet er naar uit dat 'ie het doet." :')

[ Voor 52% gewijzigd door RockGirl op 14-11-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Crayne schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:36:
[...]

Monteur is vorige week woensdag geweest om de boel door te meten en in die week had de lijn opgeleverd moeten worden.
Oké

ja in dat geval nog maar de kabels controleren en anders inderdaad Telfort even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30

Vrijdag

De Zwarte

Superseb schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:13:
[...]

Wat zijn je waardes? En gefeliciteerd! ;)
Heb ik nog niet getest, ga ik vanavond allemaal doen. Moest ook weer gauw naar werk, grapje heeft me zowat een hele dag aan overuren gekost, dat wordt volgende week flink beulen :P

Ik heb alleen nu een draadloze maar ga verder niks ermee doen, aangezien ik alleen maar een langer adsl kabeltje (zo'n grijze) nodig heb zodat ik 'm in de woonkamer kan zetten. Naja, misschien ooit nog eens, zo'n ramp ga ik er niet van maken.

Heb wel wat gedownload en FF gaf aan dat het rond de 390Kb/s zat.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 10:27
Heb gisteren Telfort en erg tevreden erover. Ik heb nu nog KPN telefonie, maar die wil ik graag nu opzeggen. Ik gebruikt met telefoon nooit, ik heb het toen moeten nemen voor ADSL. Kan ik nu gewoon bij KPN mijn telefonie opzeggen? Of moet ik nog ergen rekenschap mee houden, zodat mijn Telfort ADSL geen problemen krijgt.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
TheKillingBean schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:16:
Heb gisteren Telfort en erg tevreden erover. Ik heb nu nog KPN telefonie, maar die wil ik graag nu opzeggen. Ik gebruikt met telefoon nooit, ik heb het toen moeten nemen voor ADSL. Kan ik nu gewoon bij KPN mijn telefonie opzeggen? Of moet ik nog ergen rekenschap mee houden, zodat mijn Telfort ADSL geen problemen krijgt.
Kun je gewoon opzeggen. ADSL blijft gewoon werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Momenteel heb ik Direct ADSL van KPN (zonder telefoonabonnement). Aangezien ik vroeger ISDN had, wordt dit signaal nog steeds over ISDN gegeven (ik heb dus ook een ISDN versie van de speedtouch 716).
Ik heb met Telfort gebeld met de vraag of dit een probleem was: geen probleem!
Op de vraag wat voor modem ik dan kreeg (ISDN of PSTN), kon hij geen antwoord geven.

Mijn contract bij KPN is ouder dan een jaar en wordt elke 21e van de maand. Volgens Telfort ga ik 7 december over. Als ik tot "stap 4" moet wachten met het opzeggen van mijn KPN abo, dan is het denk ik al 21 november geweest, en moet ik dus nog 2 maanden KPN betalen.
Wat gebeurt er denken jullie als ik overstap: behoud ik het signaal over ISDN of wordt het omgezet naar PSTN? kan ik ook nog na 21 november KPN opzeggen, zodat ik toch maar tot 21 december (ipv 21 januari) betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Hachy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:50:
Ik zei nog tegen m'n vrouw: nee, dat originele PTT klepje bewaar ik, kan altijd wel weer ergens van pas komen ;)

@ Snoeki, check je mail.
Bedankt _/-\o_

Ik heb na het lezen van dit topic ook de overstag gewaagd en ga van xs4all naar telfort. Wel nog even gebeld met xs4all en gevraagd of ik de 10 euro korting (die ze nu geven op nieuwe abonnementen) ook aan mij wilden geven zodat ik niet zou overstappen, maar dat wilden ze niet? Nouja, dan zijn ze mij kwijt als klant. Je wilt toch ook geen dief van je portemonnee zijn...

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 14-11-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Ik heb nu een comfort aansluiting bij planet internet, waar je 25 euro betaald voor planet en 25 voor kpn, wil je dus zeggen dat ik nu maar 20 euro kwijt ben in plaats van 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 86561 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:50:
Ik heb nu een comfort aansluiting bij planet internet, waar je 25 euro betaald voor planet en 25 voor kpn, wil je dus zeggen dat ik nu maar 20 euro kwijt ben in plaats van 50 euro?
jazeker, bizar niet? Ik snap alleen niet hoe dit nu kan. Raken alle providers nu geen klanten kwijt aan Telfort? KPN ondermijnt toch zijn eigen business zo? Klanten van bijv. planet en xs4all stappen nu allemaal over naar dochteronderneming Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:33

Totaalgeflipt

De enige echte

Erwinh schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:32:
Momenteel heb ik Direct ADSL van KPN (zonder telefoonabonnement). Aangezien ik vroeger ISDN had, wordt dit signaal nog steeds over ISDN gegeven (ik heb dus ook een ISDN versie van de speedtouch 716).
Op de vraag wat voor modem ik dan kreeg (ISDN of PSTN), kon hij geen antwoord geven.

Mijn contract bij KPN is ouder dan een jaar en wordt elke 21e van de maand. Volgens Telfort ga ik 7 december over. Als ik tot "stap 4" moet wachten met het opzeggen van mijn KPN abo, dan is het denk ik al 21 november geweest, en moet ik dus nog 2 maanden KPN betalen.
Wat gebeurt er denken jullie als ik overstap: behoud ik het signaal over ISDN of wordt het omgezet naar PSTN? kan ik ook nog na 21 november KPN opzeggen, zodat ik toch maar tot 21 december (ipv 21 januari) betaal?
Gewoon nieuwe aanvraag doen en dan zeggen dat je niks hebt, dan wordt dat indien mogelijk op het andere aderpaar geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:51:
[...]

jazeker, bizar niet? Ik snap alleen niet hoe dit nu kan. Raken alle providers nu geen klanten kwijt aan Telfort? KPN ondermijnt toch zijn eigen business zo? Klanten van bijv. planet en xs4all stappen nu allemaal over naar dochteronderneming Telfort.
Je kunt het ook zien als klantbehoud. Alice en Orange bieden gelijksoortige (m.u.v. aansluitkosten en geen doorbelasting lijnhuur) abonnementen. Op deze manier houden ze het toch binnen KPN denk ik. En voor de consument is het natuurlijk voordelig.

De ISP's mogen niet onderling de kosten hoog gaan houden. Dat is kartelvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Anoniem: 86561 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:50:
probeer eerst maar eens van planet af te komen.... Ik ben er iig druk mee bezig. Lees hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Erwinh schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:32:
Ik had de zelfde situatie; inmiddels omgezet naar Telfort en ISDN is PTSN geworden. Telfort zal je dan ook een analoog modem sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:23:
[...]

Kun je gewoon opzeggen. ADSL blijft gewoon werken. :)
Als je geen Telfort bellen neemt en toch van je KPN telefonie afwilt kan je dit gewoon opzeggen.

Maar KPN telefonie wel altijd pas opzeggen als je Telfort Internet is opgeleverd dan.

Misschien iets voor in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
bjck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:31:
[...]

[...]

Als je geen Telfort bellen neemt en toch van je KPN telefonie afwilt kan je dit gewoon opzeggen.

Maar KPN telefonie wel altijd pas opzeggen als je Telfort Internet is opgeleverd dan.

startpost voor Deel 3? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:33

Totaalgeflipt

De enige echte

Damn ja, het word indd al weer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Totaalgeflipt schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:45:
[...]

Damn ja, het word indd al weer tijd :)
Wordt al aan gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
ik heb net een mailtje gekregen van Telfort. Helaas kunnen zij niet leveren. Er loopt namelijk een opzegging op mijn lijn van Tele2. Ik moet nu wachten totdat het geheel is afgesloten voordat ik een aanvraag kan doen bij Telfort. Hoe weet ik zeker dat ik mijn nieuwe aanvraag kan indienen bij Telfort. Ik heb van Tele2 begrepen dat ik tot 19-11-07 nog een lijn heb. 21-11-07 wordt deze helemaal afgesloten. Dit kon echter langer duren. Hoe check je zoiets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik nog niemand de suggestie zien doen, maar is dan niet een supervoordelige oplossing:
  • Telfort internet
  • Belbudgetphone prepaid, KPN nummer laten overzetten (eenmalig €10 + €10 per jaar)
  • + Voipcheap abonnement voor gratis bellen
  • KPN opzeggen
Dan heb je voor €19,95 per maand (+ een beetje) zowel telefoon als snel internet. Scheelt toch behoorlijk met Telfort + bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Diamond AT schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:02:
ik heb net een mailtje gekregen van Telfort. Helaas kunnen zij niet leveren. Er loopt namelijk een opzegging op mijn lijn van Tele2. Ik moet nu wachten totdat het geheel is afgesloten voordat ik een aanvraag kan doen bij Telfort. Hoe weet ik zeker dat ik mijn nieuwe aanvraag kan indienen bij Telfort. Ik heb van Tele2 begrepen dat ik tot 19-11-07 nog een lijn heb. 21-11-07 wordt deze helemaal afgesloten. Dit kon echter langer duren. Hoe check je zoiets??
Dat kan alleen Tele2 doen. Ik raad je aan Telfort op een nieuwe lijn aan te vragen. (Dus aangeven tijdens bestellen dat je geen telefoon en geen ADSL hebt)
Wortelstok schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:05:
[...]

Ik nog niemand de suggestie zien doen, maar is dan niet een supervoordelige oplossing:
  • Telfort internet
  • Belbudgetphone prepaid, KPN nummer laten overzetten (eenmalig €10 + €10 per jaar)
  • + Voipcheap abonnement voor gratis bellen
  • KPN opzeggen
Dan heb je voor €19,95 per maand (+ een beetje) zowel telefoon als snel internet. Scheelt toch behoorlijk met Telfort + bellen.
Die constructie gebruik ik dan ongeveer, alleen heb ik Voipbuster en een voip-in nummer van voipbuster :9
Ik betaal dus 19,95 p/m voor internet en 10 euro per 4 maanden (dus 2,5 euro per maand) voor bellen.
Helaas gebruikt voipbuster internationaal formaat voor bellen, maar dat los ik via voxalot op. Werkt perfect.

[ Voor 36% gewijzigd door Dolan op 14-11-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ik heb vandaag het modem ontvangen, m'n account gegevens had ik Maandag al ontvangen. Ik heb het 29 okt aangevraagd, van kabel weer naar DSL.
1 Acceptatie van de abonnementsaanvraag
2 Gereed Verwerken van de abonnementsaanvraag
3 Gereed Werkzaamheden in de telefooncentrale
4 In behandeling Technische oplevering van het abonnement

Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.

5 Openstaand Administratieve oplevering van het abonnement

Alleen ik heb denk ik echt nog geen ADSL signaal op me lijn, heb al wat zitten klooien. Ik ben zelf ook adsl monteur geweest. Had me oude SpeedTouch 510 modem ook al geprobeerd.

Ik ben dacht ik vorige week opgebeld voor een afspraak met KPN om de lijn te testen, de afspraak staat voor 21 November tussen 8:00 en 13:00 uur. Je kan zeker geen contact opnemen met KPN om deze afspraak aan te passen of iets ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Pentiummania schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:23:
Ik heb vandaag het modem ontvangen, m'n account gegevens had ik Maandag al ontvangen. Ik heb het 29 okt aangevraagd, van kabel weer naar DSL.
1 Acceptatie van de abonnementsaanvraag
2 Gereed Verwerken van de abonnementsaanvraag
3 Gereed Werkzaamheden in de telefooncentrale
4 In behandeling Technische oplevering van het abonnement

Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.

5 Openstaand Administratieve oplevering van het abonnement

Alleen ik heb denk ik echt nog geen ADSL signaal op me lijn, heb al wat zitten klooien. Ik ben zelf ook adsl monteur geweest. Had me oude SpeedTouch 510 modem ook al geprobeerd.

Ik ben dacht ik vorige week opgebeld voor een afspraak met KPN om de lijn te testen, de afspraak staat voor 21 November tussen 8:00 en 13:00 uur. Je kan zeker geen contact opnemen met KPN om deze afspraak aan te passen of iets ?
Nope. Je had gelijk moeten vragen of het vroeger kon, maar dat maakt niets meer uit. De opleverdatum blijft hetzelfde. Vroeger deed de persoon die bij je kwam meten ook het signaal in de wijkcentrale er op zetten. Dat is niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
trolleystad schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:05:
[...]

Dat kan alleen Tele2 doen. Ik raad je aan Telfort op een nieuwe lijn aan te vragen. (Dus aangeven tijdens bestellen dat je geen telefoon en geen ADSL hebt)
[...]
Zal ik dat nu al doen of wachten tot 19-11-07 of 21-11-07????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

trolleystad schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:27:
[...]

Nope. Je had gelijk moeten vragen of het vroeger kon, maar dat maakt niets meer uit. De opleverdatum blijft hetzelfde. Vroeger deed de persoon die bij je kwam meten ook het signaal in de wijkcentrale er op zetten. Dat is niet meer zo.
Dit staat er nu in het modem:
DSL Line
noise margin upstream: 0 db
output power downstream: 0 db
attenuation upstream: 0 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 0 db
output power upstream: 0 db
attenuation downstream: 0 db
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Dit is toch niet de enigste manier om er achter te komen of het signaal er al op staat ? Als er alleen dsl op de lijn komt, staat er dan ook gewoon iets van 50-60 Volt op de lijn ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239909

Helpdesk van Telfort melde mij dat ik geen splitter nodig heb omdat ik zowel internet als telefonie van Telfort afneem (dedicated line). In dat geval kan ik dus gewoon inpluggen in het hoofdcontactdoos (3e foto van links) en dan rechstreeks naar mijn modem. Scheelt dit veel in kwalitieit/snelheid met het aansluiten op het is/ra-punt inde meterkast? Wel raar dat hier niets over in het installatieboekje beschreven staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Pentiummania schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:42:
[...]

Dit is toch niet de enigste manier om er achter te komen of het signaal er al op staat ? Als er alleen dsl op de lijn komt, staat er dan ook gewoon iets van 50-60 Volt op de lijn ?
en jij bent ADSL monteur geweest?

als je DSL lampje op je modem niet brandt staat er ook geen signaal op je lijn.....

misschien heb je al teveel aan je lijn geknutseld?

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 14-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 239909 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:51:
Helpdesk van Telfort melde mij dat ik geen splitter nodig heb omdat ik zowel internet als telefonie van Telfort afneem (dedicated line). In dat geval kan ik dus gewoon inpluggen in het hoofdcontactdoos (3e foto van links) en dan rechstreeks naar mijn modem. Scheelt dit veel in kwalitieit/snelheid met het aansluiten op het is/ra-punt inde meterkast? Wel raar dat hier niets over in het installatieboekje beschreven staat!
die laatste paar meter zal niks schelen hoor
in uitzonderlijke gevallen is de bekabeling in huis zo slecht dat het iets uitmaakt...
maar je kan je lijn gewoon inpluggen in je hoofdcontactdoos, zonder splitter uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:23
Ook maar eens aangevraagd. Ik woon op een 'verrassingslocatie'. Verschillende sites zeggen dat ik op ongeveer 2km van centrale woon.. ik vraag het me echter af... ken ook werkelijk niemand in de buurt met een snelle adsl verbinding dus de tijd zal het leren.

Ik ben er bang voor dat het me helemaal niet gaat bevallen.. nou ja dan is het 1 jaar leergeld geweest.. kabel heb ik nu... nog geen 2mb voor 20 euro dus veel slechter zal het niet zijn hoop ik.

Heb geen kpn dus lijntest is niet mogelijk en op mijn postcode krijg ik per provider/netwerk zeer uiteenlopende verwachte snelheden te zien. Omdat ik op mijn oude adres helemaal geen adsl kon krijgen (nog geen 2km volgens de sites maar na lijntest zo'n 5km), verwacht ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:17

agaam

dit is mijn huisdier

vandaag 14-11 niks gebeurd hier geen internet en geen gegevens en hub de lullen bij telfort weten ook niks wat een zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bedrijf ik hoop dat ze meelezen die stundentjes van een call center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
agaam schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:55:
vandaag 14-11 niks gebeurd hier geen internet en geen gegevens en hub de lullen bij telfort weten ook niks wat een zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bedrijf ik hoop dat ze meelezen die stundentjes van een call center
juist
duidelijk
amen

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Diamond AT schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:02:
trolleystad schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:05:
[...]

[...]
Diamond AT schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:39:
[...]

Zal ik dat nu al doen of wachten tot 19-11-07 of 21-11-07????
Heb je nog KPN telefonie? Of echt alleen ADSL?

Alleen ADSL

Je kan nu al aanvragen alsof je niets hebt. Als de eerste lijn dan bezet is nog door Tele2 gaat Telfort kijken of er een tweede is. Is die er niet gaat dat niet door, maar dan kan je de helpdesk vragen hem opnieuw te proberen omdat Tele2 dan inmiddels wel van die lijn af is.

KPN telefonie aanwezig

Dan wordt het wachten tot Tele2 van de lijn is en daarna kan Telfort op die lijn opleveren. Je kan ook die andere aanvraag proberen om op een tweede lijn te laten leveren door Telfort opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:53:
[...]

Zo'n opmerking had ik natuurlijk wel verwacht.

als je DSL lampje op je modem niet brandt staat er ook geen signaal op je lijn.....
Dit kan eigenlijk toch nooit de beste manier zijn om dit te testen!

Ja zoiets ga je wel te snel denken he, maar ik heb net even een telefoon via het modem aangesloten. En toen die ring test gedaan en je hoort dan wel al meteen een soort kiestoon, dus zou ik het bij isra punt ook wel goed aangesloten hebben. Ik heb wel hard aan die kabel getrokken. Ik heb ook zo'n oud isra punt. Die heb ik ooit eens een keer opengemaakt en dat doe ik ook nooit weer.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 14-11-2007 17:29 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pentiummania schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:26:
[...]

Ja zoiets ga je wel te snel denken he, maar ik heb net even een telefoon via het modem aangesloten. En toen die ring test gedaan en je hoort dan wel al meteen een soort kiestoon, dus zou ik het bij isra punt ook wel goed aangesloten hebben. Ik heb wel hard aan die kabel getrokken. Ik heb ook zo'n oud isra punt. Die heb ik ooit eens een keer opengemaakt en dat doe ik ook nooit weer.
Die kiestoon wordt door je modem gegenereerd en komt niet uit de telefoonlijn uit de muur natuurlijk :)

Dus wat je nu getest hebt is het kabeltje tussen je modem en je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Pentiummania schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:26:
[...]

Die ringtest is toch om uit te proberen of je modem de telefoon laat rinkelen? Dat heb ik namelijk ook eens geprobeerd. En toen ik nog geen signaal had kreeg ik geen kiestoon, maar zo'n afgesloten toon, van die korte bliepjes geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Vorige week dinsdag naast m'n bestaande ISDN aansluiting een nieuwe aansluiting van Telfort (alleen internet) aangvraagd.
We zijn nu ruim een week verder, maar m'n status is nog steeds stap 1.
Wel lag vanochtend m'n Planet verbinding er uit.
Volgens de Planet helpdesk stonden allerlei instellingen verkeerd.
Is dit toeval? Of zouden ze toch mijn bestaande lijn willen overnemen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:32:
[...]

Die ringtest is toch om uit te proberen of je modem de telefoon laat rinkelen? Dat heb ik namelijk ook eens geprobeerd. En toen ik nog geen signaal had kreeg ik geen kiestoon, maar zo'n afgesloten toon, van die korte bliepjes geloof ik.
Bijna goed :)

Bij VoIP maakt je modem de kiestoon en de overige tonen. Heeft dus niets te maken inderdaad met je lijn uit de muur waar je ADSL signaal op staat.

Als je geen valide registratie hebt van telefonie (VoIP/SIP) krijg je een vreemde kiestoon/fout toon te horen. Dit geeft aan dat je niet kunt bellen.

De oorzaak kan dan liggen dat je instellingen fout zijn bijvoorbeeld of omdat je helemaal geen Telfort.Bellen hebt. Maar als je geen ADSL signaal hebt kan je ook nooit ingelogd zijn met VoIP/SIP natuurlijk :P
Geurt-kun schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:42:
Vorige week dinsdag naast m'n bestaande ISDN aansluiting een nieuwe aansluiting van Telfort (alleen internet) aangvraagd.
Als je niet hebt aangegeven dat je al ADSL hebt lijkt me dat heel sterk. Dat je nog in stap 1 staat kan kloppen volgens mij. De meeste hier in dit topic hebben na een dag of 10 de volgende status.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 14-11-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Geurt-kun schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:42:
Dat is puur toeval dan aangezien je aanvraag van Telfort pas minimaal na 7 WERKdagen wordt verwerkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

bjck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:29:
[...]

Die kiestoon wordt door je modem gegenereerd en komt niet uit de telefoonlijn uit de muur natuurlijk :)

Dus wat je nu getest hebt is het kabeltje tussen je modem en je toestel.
Ja weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:04:

Heb je nog KPN telefonie? Of echt alleen ADSL?

Alleen ADSL

Je kan nu al aanvragen alsof je niets hebt. Als de eerste lijn dan bezet is nog door Tele2 gaat Telfort kijken of er een tweede is. Is die er niet gaat dat niet door, maar dan kan je de helpdesk vragen hem opnieuw te proberen omdat Tele2 dan inmiddels wel van die lijn af is.

KPN telefonie aanwezig

Dan wordt het wachten tot Tele2 van de lijn is en daarna kan Telfort op die lijn opleveren. Je kan ook die andere aanvraag proberen om op een tweede lijn te laten leveren door Telfort opzich.
Ik heb geen KPN telefonie. Dus alleen ADSL!!
Ik ga zodirect mijn aanvraag indienen. Bedankt voor de info. Nou hopen dat het gaat lukken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
bjck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:43:
[...]

Bijna goed :)

Bij VoIP maakt je modem de kiestoon en de overige tonen. Heeft dus niets te maken inderdaad met je lijn uit de muur waar je ADSL signaal op staat.

Als je geen valide registratie hebt van telefonie (VoIP/SIP) krijg je een vreemde kiestoon/fout toon te horen. Dit geeft aan dat je niet kunt bellen.

De oorzaak kan dan liggen dat je instellingen fout zijn bijvoorbeeld of omdat je helemaal geen Telfort.Bellen hebt. Maar als je geen ADSL signaal hebt kan je ook nooit ingelogd zijn met VoIP/SIP natuurlijk :P
Ja klopt, dat bedoel ik. Het een is dus het gevolg van het ander. Geen ADSL-signaal -> Geen Voip-registratie -> geen goede kiestoon. :P Ik zei het alleen wat kort door de bocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-06 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:53:
[...]

:D

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-06 23:56

Erw

ZIjn er mensen wel tevreden met Telfort?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

franssie

Save the albatross

Erw schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:55:
ja heel erg zelfs. erg goede snelheid ook al zit ik wel even van de centrale af (2km hemelsbreed, 16Mbit), alles is opgeleverd zoals afgesproken. Nou moet ik zeggen dat ik eerst Alice had aangevraagd dus wel enigzins al overal mee tevreden was :S
telefonie ga ik via belbudget doen, ik bel niet veel dus dan is 5 euro per maand voor vast +1ct per minuut al snel goedkoper dan onbeperkt (prijsverschil is dus 500 minuten bellen, dat haal ik niet).

@rakkerteun - bij budgetphone werkt dat wel, dan gaan beide (!) telefoons over, wie het eerst opneemt heef tde verbinding. Aangezien ik geen Telfort telefonie heb zou ik zeggen : test hetzelf met een SIP client bij iemand anders thuis, login met de Telfort gegevens en bel jezelf met een ander nummer (mobiel?) en kijk of ie overgaat? Zo heb ik ene SIP client op mijn nokia N95 zodat ik ook bereikbaar ben op mijn thuisnummer als ik ergens anders ben (als ik dat wil tenminste).

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 14-11-2007 19:26 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240266

Hallo
Ja ik heb Telfort adsl en telefonie en ben zeer tevreden.

Verder heb ik een vraag en wel de volgende, als in nu Telfort adsl op een andere plaats neem kan ik dan met mijn huidige telefoon gegevens daar ook inloggen?

Gr. Rakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Erw schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:55:
Jazeker!

wie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 14:21
de centrale waar ons internet vandaan komt is hooguit 500 meter , maar op de snelheids indicator van telfort staat dat ik max 7500Mbps ga halen

klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
500 meter hemelsbreed , via de weg zal het 700 meter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

job

geitema schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:24:
de centrale waar ons internet vandaan komt is hooguit 500 meter , maar op de snelheids indicator van telfort staat dat ik max 7500Mbps ga halen

klopt dit?
Dan zal de max in die centrale denk ik 8mbit zijn.

edit: ik neem aan dat je 7500kilobit/sec bedoeld :).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 14-11-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Ik krijg net een mail dat mijn abonnement is geactiveerd. Ik kan nu dus ook inloggen. d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

klopt dit?
als er geen ADSL2 apparatuur in de centrale staat klopt dit
en 500 meter hemelsbreed hoeft echt niet te betekenen dat het koperdraadje van jou huis ook maar 500 meter afstand af hoeft te leggen.
Kan best wel veel langer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:40:
Ik krijg net een mail dat mijn abonnement is geactiveerd. Ik kan nu dus ook inloggen. d:)b _/-\o_
Ik kan alleen niet poppen :? Wel webmail. :/

En gegevens bekijken dan, maar dat heeft niks met mail te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door RockGirl op 14-11-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 26-05 19:09

MavhRik

Marcel

RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:11:
[...]

Had ik ook, probeer morgen nog eens...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:11:
[...]

toevallig je wachtwoord gewijzigd?
ik had dat wel gedaan en met een apenstaartje en waarschijnlijk kan Telfort daar niet mee overweg.
ik heb toen mijn wachtwoord weer gewijzigd (inloggen met wachtwoord uit brief, oud wachtwoord met apenstaartje invoeren, nieuw wachtwoord zonder apenstaartje) en toen werkte het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis-L op 14-11-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:19:
[...]

toevallig je wachtwoord gewijzigd?
ik had dat wel gedaan en met een apenstaartje en waarschijnlijk kan Telfort daar niet mee overweg.
ik heb toen mijn wachtwoord weer gewijzigd (inloggen met wachtwoord uit brief, oud wachtwoord met apenstaartje invoeren, nieuw wachtwoord zonder apenstaartje) en toen werkte het wel.
Ik heb het gewijzigd, maar ik heb er geen @ in gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:21:
[...]

Ik heb het gewijzigd, maar ik heb er geen @ in gedaan.
hmm ander vreemd teken misschien en anders morgen nogmaals proberen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:22:
[...]

hmm ander vreemd teken misschien en anders morgen nogmaals proberen inderdaad
Nee alleen letters en getallen. Maarja ik zie wel of het morgen ineens gaat werken.
Edit: hij doet het al. Het duurde waarschijnlijk wat langer om de wijziging door te voeren.

[ Voor 15% gewijzigd door RockGirl op 14-11-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:58
Nieuwe aansluiting werkt! 14 november als wensdatum opgegeven en gisteren lag mijn xs4all er uit.

Gisteren op verschillende manieren mijn modem aangesloten. Heel weinig verschil in snelheid. Heb nu een cat 5 aan mijn isra aangesloten en de modem op de eerste verdieping naast de computer op die kabel aangesloten. Modem beneden met het korte kabeltje scheelt bijna niets in snelheid en nu kan ik meerdere pc's aansluiten.

De check bij Telfort gaf 15.5 Mb en mijn attenuation downstream was 28 db. De attenuation downstream is nu 30 db. Mijn verwachting was tussen de 12 en 15 Mb. Nu blijkt dat de lijnlengte toch nog wat langer is dan ik ingeschat had, of de kwaliteit van het koper is niet top. Daardoor is de snelheid ietsje minder dan ik verwacht had.

Niet echt een probleem al had ik op meer gehoopt. De wetenschap dat ik in combinatie met mijn telefonie 600 euro per jaar bespaar maakt veel goed. En dan nog bijna 2 keer zo'n snel internet. Dan mag je niet ontevreden zijn.

Mijn telefonie werkt nog niet. Binnen enkele dagen zal het nummer van kpn wel overgezet zijn. Hieronder mijn waarden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DSL Up 10144 kbps / 1031 kbps

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc dd dd cc cc cc cc bb ba 98
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 24 56 77 77 77 77 78 87 88 89 89 99 ab bb aa
tone 64- 95: ba ab ab aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 88 99 99 88 88
tone 128-159: 99 88 88 88 88 78 78 78 98 88 87 78 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 72 77 77 75
tone 256-287: 05 99 aa ba aa ba ba a9 a9 a9 99 99 99 69 99 99
tone 288-319: 99 99 99 88 57 88 55 78 87 57 78 87 88 97 88 77
tone 320-351: 77 77 77 77 77 67 77 67 77 67 76 66 66 66 66 66
tone 352-383: 55 54 42 44 55 55 55 55 55 54 45 54 54 44 44 44
tone 384-415: 44 44 44 44 44 44 00 00 00 00 00 00 01 12 34 42
tone 416-447: 22 43 44 32 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 20 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 10 10 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu Speedlinq 20MBT met Bellen (via BBNEDnetwerk)

Ik wil straks alleen Telfort ADSL (geen bellen meer) moet ik dan gewoon Telfort ADSL aanvragen.
en word mijn Voip dan gewoon "verwijderd" wanneer ik mijn speedlinq opzeg... ?

2de vraag : Kan ik er vanuit gaan dat mijn waardes en snelheden ongeveer hetzelfde blijven ?
of zit er een groot verschil tussen BBNED en KNP netwerk ?

Neem aan dat het dezelfde centrale is omdat de aantal m tot aan centrale ook hetzelfde blijft bij verschillende checks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 195379 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:47:
Ik heb nu Speedlinq 20MBT met Bellen (via BBNEDnetwerk)

Ik wil straks alleen Telfort ADSL (geen bellen meer) moet ik dan gewoon Telfort ADSL aanvragen.
en word mijn Voip dan gewoon "verwijderd" wanneer ik mijn speedlinq opzeg... ?

2de vraag : Kan ik er vanuit gaan dat mijn waardes en snelheden ongeveer hetzelfde blijven ?
of zit er een groot verschil tussen BBNED en KNP netwerk ?

Neem aan dat het dezelfde centrale is omdat de aantal m tot aan centrale ook hetzelfde blijft bij verschillende checks...
Telfort aanvragen, aangeven dat je al ADSL hebt
aangeven dat je geen telefoon hebt en aageven dat je geen telefoon wil
daarna Speedlinq opzeggen zodra je op stap 4 bent beland in je Telfort aanvraag

en er kan iets verschil in snelheid zitten
BBned heeft misschien iets andere apparatuur dan KPN en Tiscali maar dat weet ik niet zeker en het zal vast geen super verschil zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 14-11-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merci !

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239776

@TheKillingBean
Mogelijk verkeer ik in dezelfde omstandigheden als jij. Ik ben een "oude" Planet klant en heb dus een Comfort contract dat jaarlijks in juli wordt verlengd. Maar ik wil graag z.s.m. over naar Telfort.
Dat ik dan - conform het contract - vermoedelijk tot juli volgend jaar moet betalen neem ik op de koop toe.
Als ik nu Telfort aanvraag, loop ik dan het risico dat Planet de lijn "bezet" houdt tot juli volgend jaar of zijn er andere mogelijkheden/ervaringen op dit gebied?
Heb je jouw contract nu voortijdig beëindigd en zo ja, hoe is Planet daar mee omgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
de centrale is in 2004 uitgerust met nieuwere dingen

ik weet niet of er toen al adsl2 was

( ik woon in een dorpje dus zijn ze er niet als de kippen bij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240289

weet iemand hoelang het kan duren ik sta al 7 dagen op stap 3 waneer kan ik stap 4 verwachten? dit in verband met opzeggen speedlinq .bedankt voor de snelle reactie .ik heb reeds op 27-10-2007 besteld .

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 240289 op 14-11-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 240289 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:33:
weet iemand hoelang het kan duren ik sta al 7 dagen op stap 3 waneer kan ik stap 4 verwachten? dit in verband met opzeggen speedlinq .
meestal tussen de 2 en 3 weken ongeveer...
niemand kan je dat precies vertellen omdat Telfort afhankelijk is van een mannetje die naar de centrale moet...

volgens mij staat er ook gewoon netjes hoelang dat kan duren hè

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 14-11-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

weet iemand hoelang het kan duren ik sta al 7 dagen op stap 3 waneer kan ik stap 4 verwachten? dit in verband met opzeggen speedlinq .bedankt voor de snelle reactie .ik heb reeds op 27-10-2007 besteld .
Ik zat binnen 1 dag van stap 3 naar 4, maar dat zal wel per individu verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239909

Zijn hier mensen die verstand hebben van draadloze modems? Ik heb nu de computer van mijn vriendin via een router en een usb-adapter draadloos aangesloten met @Home. Van Telfort heb ik echter een draadloze modem en dus geen router. In het installatieboekje staat dat ik de usb-adapter kan gebruiken. Maar voor de rest krijg ik geen enkele uitleg hierbij. Dat wordt nog wat als ik de boel volgende week over moet zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Pentiummania schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:42:
[...]
Als je "ADSL monteur" bent geweest zijn dit toch wel een beetje de basisvaardigheden. En dan zou je ook weten dat het DSL signaal zelf geen 50 á 60 volt is, maar het analoge telefoonsignaal waar het op meelift als je een shared line hebt. Dat is 55 volt. Bij ISDN is het 120 volt dacht ik.
Indien je alleen een DSL signaal geleverd krijgt (dus je hebt geen KPN telefoonabonnement) dan heb je niks aan je multimeter, die kan geen DSL signaal oppikken. Met een oscilloscope gaat dat wel lukken. Maar die heb je waarschijnlijk niet.

Kortom: Geduld. Het signaal komt heus wel. Wacht gewoon even op de echte KPN monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
trolleystad schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:17:
[...]

Als je "ADSL monteur" bent geweest zijn dit toch wel een beetje de basisvaardigheden. En dan zou je ook weten dat het DSL signaal zelf geen 50 á 60 volt is, maar het analoge telefoonsignaal waar het op meelift als je een shared line hebt. Dat is 55 volt. Bij ISDN is het 120 volt dacht ik.
Indien je alleen een DSL signaal geleverd krijgt (dus je hebt geen KPN telefoonabonnement) dan heb je niks aan je multimeter, die kan geen DSL signaal oppikken. Met een oscilloscope gaat dat wel lukken. Maar die heb je waarschijnlijk niet.

Kortom: Geduld. Het signaal komt heus wel. Wacht gewoon even op de echte KPN monteur.
Zet de monteur dan even een telefoonsignaal erbij om het te meten? De monteur zei vanmorgen tegen mij dat hij er ff een signaal op had gezet en dat hij dat er weer af ging halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 165469 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:45:
[...]

Ik zat binnen 1 dag van stap 3 naar 4, maar dat zal wel per individu verschillend zijn.
Als je al een DSL signaal van KPN/Tiscali op je lijn had hoefde er niks te gebeuren dus ga je direct door naar stap 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RockGirl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:21:
[...]

Zet de monteur dan even een telefoonsignaal erbij om het te meten? De monteur zei vanmorgen tegen mij dat hij er ff een signaal op had gezet en dat hij dat er weer af ging halen.
hij hangt een apparaat in de centrale op je lijn en bij je thuis ook en dan kan hij iets meten geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
net even een download aan gezet op volle snelheid en toen gaan bellen maar merkte wel dat het gesprek af en toe hapert en dat de gesprekspartner stottert...
ook zag ik niet dat de snelheid van de download zakte, iets wat ik met de experiabox wel duidelijk zag.
alsof het Zyxel modem zn QoS nog niet helemaal op orde heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:33:
[...]

hij hangt een apparaat in de centrale op je lijn en bij je thuis ook en dan kan hij iets meten geloof ik
Ok, thnx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 19:42
Hmmm ik begrijp ff niet waarom nu opeens het Tiscali en Speedlinq gaan samen verder als Telfort topic moet worden gesloten, beheldt volgens mij toch een andere insteek dan we hier bspreken? Post ik eens een keertje wat :P

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30

Vrijdag

De Zwarte

Nou, dat ging goed. Net even de CoD4 demo binnengehaald in ongeveer tien minuutjes :D Zal morgen wel even wat gaan snelheidstesten, nu eerst maar eens naar bed :O

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hulde, hulde :D

Ik dacht laat ik alvast me modem aanpluggen op mijn nieuwe separate aderpaar. Maar zag het DSL-lampje ineens branden en kwam op de provisioning pagina. Even modem herstarten en klaar. Best netjes 13-15Mbit op 1300-1400meter.

Aanstaande vrijdag komt een dude van de KPN, maar het werkt nu, al 3 dagen eerder! >:)

/dev/null

• bjck
Anoniem: 239776 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:25:
[...]

@TheKillingBean
Mogelijk verkeer ik in dezelfde omstandigheden als jij. Ik ben een "oude" Planet klant en heb dus een Comfort contract dat jaarlijks in juli wordt verlengd. Maar ik wil graag z.s.m. over naar Telfort.
Dat ik dan - conform het contract - vermoedelijk tot juli volgend jaar moet betalen neem ik op de koop toe.
Als ik nu Telfort aanvraag, loop ik dan het risico dat Planet de lijn "bezet" houdt tot juli volgend jaar of zijn er andere mogelijkheden/ervaringen op dit gebied?
Heb je jouw contract nu voortijdig beëindigd en zo ja, hoe is Planet daar mee omgegaan?
Planet zal de lijn niet vasthouden, je gaat over wanneer jij dat wilt. Maar zeg pas op bij Planet als je over bent, die ruimte heb je immers :)

Overigens loopt alleen het ISP deel van je Planet abonnement door tot juli en je KPN-deel (ja, had je vroeger met mxstream een tweedeling in facturen) is na de eerste 12 maanden per maand en stopt dus eerder :)
Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:33:
[...]

Als je al een DSL signaal van KPN/Tiscali op je lijn had hoefde er niks te gebeuren dus ga je direct door naar stap 4
Lijkt per situatie verschillend te zijn als je overstapt vanaf een andere ADSL aanbieder inderdaad.
Dennis-L schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:43:
net even een download aan gezet op volle snelheid en toen gaan bellen maar merkte wel dat het gesprek af en toe hapert en dat de gesprekspartner stottert...
ook zag ik niet dat de snelheid van de download zakte, iets wat ik met de experiabox wel duidelijk zag.
alsof het Zyxel modem zn QoS nog niet helemaal op orde heeft..
Dat is de downstream die je volledig belast en dus het geluid naar je toe wat stottert. Je ZyXEL kan alleen de upstream regelen en voorrang verlenen aan bepaald type verkeer, de andere kant moet dit doen.

Wat zegt de helpdesk als je ze dit voorlegt?

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 15-11-2007 00:59 ]

• Dennis-L
bjck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:51:

Wat zegt de helpdesk als je ze dit voorlegt?
Ik zal ze even contacten

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Als ik het dus goed begrepen heb wordt mijn ISDN lijn dadelijk omgezet door Telfort naar een PTSN lijn. Ik heb de basis modem besteld, aangezien ik geen zin had om weer te moeten bijbetalen voor een draadloze modem. Ik ging er ook vanuit dat ik mijn huidige ST716 wel kon configureren. Deze is echter voor ISDN. Ik zit nu te denken aan een Apple Airport Extreme, ik neem aan dat dit gewoon werkt met die Zyxel modem. Of is het niet al te lastig om de ST alleen als draadloze router?

• bjck
Erwinh schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:07:
Als ik het dus goed begrepen heb wordt mijn ISDN lijn dadelijk omgezet door Telfort naar een PTSN lijn. Ik heb de basis modem besteld, aangezien ik geen zin had om weer te moeten bijbetalen voor een draadloze modem. Ik ging er ook vanuit dat ik mijn huidige ST716 wel kon configureren. Deze is echter voor ISDN. Ik zit nu te denken aan een Apple Airport Extreme, ik neem aan dat dit gewoon werkt met die Zyxel modem. Of is het niet al te lastig om de ST alleen als draadloze router?
Airport werkt ook, volgens mij is dat een wireless-accesspoint (AP) inderdaad.

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Voor de twijfelaars die willen weten hoe lang het aanvragen duurt (bij bestaande adsl klanten):

1 nov: via site aangevraagd
3 nov: 2 brieven binnen
13 nov: mailtje gekregen + status 4
14 nov: doe-het-zelf pakket binnen + gebruikersnaam brief

Vandaag nog ff een aangetekende brief sturen naar mn oude isp en dan wachten tot 19 dec (tja, die maand opzegtermijn hè).

Anoniem: 165469

FCVD schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:30:
Voor de twijfelaars die willen weten hoe lang het aanvragen duurt (bij bestaande adsl klanten):

1 nov: via site aangevraagd
3 nov: 2 brieven binnen
13 nov: mailtje gekregen + status 4
14 nov: doe-het-zelf pakket binnen + gebruikersnaam brief

Vandaag nog ff een aangetekende brief sturen naar mn oude isp en dan wachten tot 19 dec (tja, die maand opzegtermijn hè).
Jij lijkt m'n alter ego wel, ik heb precies dezelfde data (incl. 19/12 aansluit....). Ik heb 't wireless modem, vind het er best fraai uitzien. Leuke toren, maar ik hoop toch wel dat je 'm ook plat mag leggen? Wordt lang wachten nu, maar ja, je moet wat over hebben voor 't goede doel...

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022

klopt dit?
Ik zit zelf hemelbreed 2km van de centrale maar de lijn zelf doet er 3,6KM over. Dus hemelsbreed zegt helaas weinig.

Anoniem: 239738

Anoniem: 165469 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:58:
[...]

Jij lijkt m'n alter ego wel, ik heb precies dezelfde data (incl. 19/12 aansluit....). Ik heb 't wireless modem, vind het er best fraai uitzien. Leuke toren, maar ik hoop toch wel dat je 'm ook plat mag leggen? Wordt lang wachten nu, maar ja, je moet wat over hebben voor 't goede doel...
Ja ik op 30 okt. bestelt. Sinds gisteren status 4. 28 Nov. word ik geactiveerd. Ook mooi snel dus.
Heb @home al opgezegd, daar ben ik 1 december van af.

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Das zeker toevallig. Ik heb ook het wireless modem. Vind het nogal een apparaat zeg.......ik moet een speciaal plankje maken in de meterkast. Ik denk dat je een hitte probleem krijgt als je em plat neerlegt.

• Dolan

• bjck

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je gegevens wilt plaatsen in je bericht van bijvoorbeeld je lijn uit je modem zet het dan even tussen [ pre ] en [ /pre ] (zonder spaties) tags in. Dan blijft het leesbaar :)