![]() |
Vorige delen: Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 1 Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 2 Meest gestelde vraag: Hoe stap ik over? Inhoud • Producten • Maximale snelheid • Telefonie • Modems • Contract • Overstappen • Tiscali / 12move • Veel gestelde vragen • Afsluiting |
![]() |
Producten Telfort bied voor € 19,95 per maand maximaal 20 mbit download snelheid aan via ADSL. Afhankelijk van de afstand tussen je woning en de KPN wijkcentrale kan de snelheid lager uitvallen. Telfort heeft op haar website een postcode check staan die een indicatie geeft van de te behalen snelheid: Extra diensten: Bij deze internetverbinding krijg je ook nog de volgende diensten: • 5 mailboxen • 25 e-mailadressen • Webmail functionaliteit • 50 MB mailboxruimte Er is geen homepage ruimte en er zijn ook geen binaire nieuwsgroepen. GEEN doorbelasting vaste lijn Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet. Administratiekosten Bij het aanvragen van een Telfort abonnement wordt éénmalig € 14,95 in rekening gebracht voor verzend en administratiekosten. DSL netwerk Telfort levert primair op het Tiscali ADSL netwerk waar beschikbaar, daarnaast wordt gebruik gemaakt van lijnen op het KPN ADSL netwerk. Het mooie is dat bij beide netwerken de instellingen van de modem gelijk zijn. Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron) Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali. IP adres Bij Telfort krijg je een dynamisch IP adres op basis van DHCP. Als je de modem aan laat staan zal die echter niet veranderen. Kan natuurlijk voorkomen dat bij werkzaamheden ofzo je IP adres anders wordt. De ZyXEL modem ondersteund DynDNS.org, dus voor de mensen die een (web)server willen draaien kunnen bij DynDNS.org een subdomeintje aanmaken die altijd naar je eigen IP verwijst. Zodra je IP veranderd update de modem de DNS verwijzing. Levertijd De levertijd is per aansluiting natuurlijk verschillend. Dit zijn de meest voorkomende levertijden: Kale lijn: Ongeveer 3 weken. Een KPN monteur komt ook de lijn controleren. Lijn met KPN telefonie: Ongeveer 2 weken. Indien er ook een DSL signaal op staat van een andere provider kun je zelf een overstap datum kiezen. De eerste overstap mogelijkheid is altijd 2 weken na de huidige datum. Terug naar boven |
![]() |
Maximale snelheid Veel mensen vragen zich af wat de maximale snelheid is die ze gaan halen. Het antwoord is heel simpel: Het maximale wat mogelijk is op je koperlijn. Het is dus niet slim om de snelheden van ADSL providers met elkaar te gaan vergelijken. Je haalt met dit abonnement sowiezo het maximale uit je lijn. Op http://internet.telfort.nl/ vind je een tooltje die je een indicatie geeft. Deze ziet er zo uit: ![]() Deze geeft een indicatie op basis van de geschatte afstand tussen je woning en de wijkcentrale. Indien je de afstand wilt zien kun je deze link gebruiken. Deze database is echter wel oud. Kijk vervolgens in dit grafiekje om de maximale theoretische snelheid te bekijken. Dat kan heel goed kloppen omdat dit de maximale theoretische snelheid is. We gaan er dan van uit de je zelf alles optimaal hebt aangesloten en de koperkabel in optimale staat is. Dit is meestal nooit het geval. Onthoud dat deze grafieken in testlab's zijn gemaakt. Gebruikte URL's: • Postcode afstand database • ADSL2 snelheid grafiek Terug naar boven |
![]() |
Telefonie ![]() Telfort levert hiernaast ook nog telefonie voor 9,95 per maand. Dit kan alleen in combinatie met een Telfort internet abonnement, dus dat komt dan totaal uit op € 29,90. Je belt naar alle vaste nummers in Nederland gratis zonder starttarief. Ook een nummer porteren van een andere aanbieder is mogelijk. Er wordt gebruik gemaakt van de VoIP techniek. Je krijgt de SIP gegevens thuisgestuurd dus je hoeft niet het bijgeleverde modem te gebruiken. Dit raadt Telfort uiteraard wel aan en ze zullen alleen de ZyXEL modem ondersteunen. Welke provider doet dat niet? Dus een ander modem met VoIP functionaliteit, een hardphone of PBX software als Asterisk en 3cx kun je ook gebruiken. Dit zijn de instellingen die je voor vaste telefonie kunt gebruiken: Klik hier en dan op "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem" Diensten Bij Telfort telefonie zitten de volgende diensten bij: • Voicemail • 0900 en/of 06 nummers blokkeren • Nummerweergave (Als je telefoon dit ondersteund) • Nummer porteren mogelijk (Kost eenmalig € 9,95) Nummer porteren Het porteren van een nummer is mogelijk. Dit betekent dat je je huidige vaste telefoonnummer kan meenemen naar Telfort. Voor de juiste volgorde van aanvraag kun je het beste even kijken bij Overstappen Terug naar boven |
![]() |
Modems Telfort levert modems van het merk ZyXEL. Het gaat om de ZyXEL 2602H-D serie en de ZyXEL 2602R serie. De R serie heeft maar 1 ethernetpoort. De D versie heeft er 4 en kan ook met WiFi geleverd worden. Er is geen life-line aanwezig. Dit kun je eventueel zelf voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld de Artech 521 switch. Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken. Hier kun je de modem in detail zien, hoge resolutie plaatjes gevonden op de chinese ZyXEL site: De kosten voor de modems: • Standaard modem: € 0,- (Los: € 69,-) • Multipc modem: € 30,- (Los: € 99,-) • Draadloos modem: € 70,- (Los: € 139,-) Het zijn allemaal modems met een routerfunctie ingebouwd. Dit is nodig om de telefonie werkend te houden. De R serie heeft dit dus ook, ook al is er maar één ethernetpoort. Met een simpele switch erachter kun je dus meerdere pc's aansluiten. In de modems zit een firmware ingebouwd waarin de netwerkinstellingen al goed staan. Het is dus niet nodig de VPI/VCI waardes en dergelijke te veranderen. Verders is in de modem niks afgeschermd. Indien je via een andere VoIP telefonieaanbieder wilt gaan bellen is dit gewoon mogelijk met dit modem. Handleidingen Indien je de handleidingen bent kwijtgeraakt kun je ze ook in PDF vorm krijgen: Basis en Multi-PC modem Draadloos modem Telefonie Terug naar boven |
![]() |
Contract Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden. Terug naar boven |
![]() |
Overstappen Het overstappen gedeelte splits ik op in 2 delen: Internet en Telefonie. Voor beiden gelden andere stappen om een overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik heb nu internet via: Kabel ADSL Geen- of inbel internet Ik telefoneer via: KPN analoge lijn of ISDN lijn KPN InternetPlusBellen Andere VoIP aanbieder Kabelinternet
ADSL (Heb je InternetPlusBellen. Klik hier. InternetPlusBellen heeft een andere procedure.)
Eerder opzeggen KAN goed gaan, maar als je huidige aanbieder toch eerder een slooporder indient en Telfort heeft nog migratie aangevraagd, dan gaat alles fout en zit je zo 2 á 3 weken zonder internet Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning. Geen internet of inbelinternet
Telefonie KPN analoge lijn of ISDN
Opleverdatum Een kale lijn opleveren duurt meestal 3 weken. Het is niet mogelijk een exacte datum te kiezen. Dit kan alleen als er al een DSL signaal op deze locatie is en deze wordt overgenomen. Wil je zo snel mogelijk weten wanneer je lijn aangesloten gaat worden? Wacht dan tot 7 dagen na je bestelling (de cooldown periode) en bel 0900-9596. Vaak zal er echter nog geen datum bekend zijn omdat de KPN dit bepaald na het telefoontje voor de afspraak betreffende het testen en labelen van de lijn. Terug naar boven |
![]() |
Tiscali / 12move Sinds kort is bekend gemaakt dat Tiscal en 12move gaan veranderen van naam. Alle klanten van beide providers komen onder één dak genaamd Telfort Internet. Er schijnt niks te veranderen aan de diensten die je hebt, alleen de algemene voorwaarden wijzigen. De belangrijkste wijzigingen zijn volgens de website van Tiscali:
Aangezien de voorwaarden wijzigen mag je je lopende abonnement bij Tiscali of 12move opzeggen. Dit staat ook op de website van beide providers:
Nee dat dus weer niet. Alleen de naam veranderd. Je snelheid, e-mail, telefoonnummers en prijs per maand blijft hetzelfde. Op de veelgestelde vragen pagina staat dat het in veel gevallen mogelijk zal zijn. Wat ze precies bedoelen staat er niet bij. Ik neem aan dat dezelfde regels gelden als bij Tiscali. Je dient je huidige abonnement minimaal een jaar te hebben. Zeker weten doe ik dit niet natuurlijk. Meer informatie kun je vinden op de websites van Tiscali en 12move: http://www.tiscali.nl/telfort http://www.12move.nl/telfort Terug naar boven |
![]() |
Veelgestelde vragen Dat is lastig te zeggen. 20 mbit betekent dat de maximale snelheid 20 mbit per seconde is. Om dit te halen moet je niet te ver van de wijkcentrale wonen. Ook moet je de modem bij je ISRA punt aansluiten. Houd de DSL bekabeling zo kort mogelijk. Nee, het ZyXEL modem heeft geen zogenaamde life-line poort. Met een arttech 521 switch kun je dit wel voor elkaar krijgen. Life-line (ook wel FXO of PSTN-passthrough genoemd) is om je huidige KPN (analoge) verbinding aan te kunnen sluiten op je VoIP modem. Dit kan gebruikt worden om inkomende gesprekken van beide lijnen (KPN en VoIP) op hetzelfde toestel te kunnen gebruiken. Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat de modem na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het nummer snel kiest. (Dus nummer intoetsen voordat je op het hoorntje drukt). Dan heb je waaschijnlijk een toestel die de nummerherkenning via de FSK methode verwacht in plaats van DTMF. Dit kun je in de modem interface wijzigen bij de phonepoort instellingen. Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point: • Zet de DHCP server in je router uit • Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen • Klaar Ja dat kan. Dit kun je doen door de lijn te splitten na de modem. Let op de aansluitfactor van elk toestel. Indien deze te hoog is kan het voorkomen dat het toestel niet meer werkt. Verdeel dan de toestellen over de 2 phone poorten op de modem. In de webconfiguratie kun je voor elk poortje instellen welk telefoonnummer deze gebruikt. Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP. Geen nood, dit is eenvoudig op te lossen. Kijk of het POWER lampje stabiel brandt. Indien dit het geval is even een pen/paperclip pakken. Op de achterkant van het modem vind je een klein gaatje waar 'reset' bij staat. Nu druk je dat gaatje in tot het POWER lampje gaat knipperen. Nu is de modem terug naar de fabrieksinstellingen en kun je 'm weer opnieuw instaleren. Ja dat kan. Indien je al ADSL hebt en je stapt over naar Telfort kun je gewoon je huidige splitter blijven gebruiken. Heb je nog geen ADSL en vraag je Telfort aan, dan wordt er een splitter meegeleverd. Terug naar boven |
![]() |
Afsluiting Dit is alweer deel 2 het Telfort topic. Uiteraard houden we ons in dit topic aan de regels die op GOT gelden. Ik ga niet voor modje spelen, want dat ben ik niet Heb je toevoegingen/aanvullingen, zet ze maar in een reactie, dan plaats ik het er bij. Een PB sturen kan natuurlijk ook. Changelog • 15-11-07: Deel 3 geopend. offtopic: Op Youtube gevonden, het Telfort Internet reclamefilmpje. Ik vind dat ventje echt zo maf Terug naar boven |
![]() |
Dienstmededeling Aangezien dit alweer deeltje 3 is wil ik iedereen verzoeken niet meer de opleverdata van eigen abonnementen te posten. Er zijn al een hoop mensen bij wie het al opgeleverd is.Laat ook je eigen DSL waardes achterwege tenzij je een vraag hebt over je eigen waardes. Iedereen haalt verschillende snelheden, dat is bekend. Dus graag dit topic iets schoner houden. |
[ Voor 12% gewijzigd door Dolan op 15-11-2007 09:35 ]
Ziet er goed uit.trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:32:
[afbeelding]
Dienstmededeling![]()
Aangezien dit alweer deeltje 3 is wil ik iedereen verzoeken niet meer de opleverdata van eigen abonnementen te posten. Er zijn al een hoop mensen bij wie het al opgeleverd is.Laat ook je eigen DSL waardes achterwege tenzij je een vraag hebt over je eigen waardes. Iedereen haalt verschillende snelheden, dat is bekend. Dus graag dit topic iets schoner houden.
Mooie topicstart, voor een mooi product
Kun je bij Telfort ook statistieken zien van je verbinding?
't is geen must, maar wel leuk
't is geen must, maar wel leuk
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Netjes, mooie TS weer hoor Trolley.
Weet iemand trouwens of die KPN monteur bij een kale lijn oplevering ook verplicht is als je al eens (bijvoorbeeld een jaar geleden) ADSL over dezelfde lijn gehad hebt ? Beetje zonde om een vrije dag op te nemen om iets te testen waarvan je weet dat het toch wel werkt.
Weet iemand trouwens of die KPN monteur bij een kale lijn oplevering ook verplicht is als je al eens (bijvoorbeeld een jaar geleden) ADSL over dezelfde lijn gehad hebt ? Beetje zonde om een vrije dag op te nemen om iets te testen waarvan je weet dat het toch wel werkt.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Komt altijd als er nu geen dienst op die lijn loopt.Hachy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:46:
Netjes, mooie TS weer hoor Trolley.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik zit me eigenlijk nu af te vragen of mijn wlan ook is geactiveerd. De monteur is langsgeweest, modem staat nu in mijn slaapkamer en ik ga 'm dus nog in de woonkamer zetten (even een langere adsl kapeb halen). Momenteel werk ik dus (en ga werken) met een utp kabel. Dat werkt prima maar nu was ik benieuwd of mijn wlan nu ook al open staat. Heb verder nog niet in de instellingen van de modem gerommeld en het lampje brandt ook niet.
Heb ook geen dongle om het te testen. Weet iemand of het nu wel automatisch openstaat of is dat pas als ik het activeer?
Heb ook geen dongle om het te testen. Weet iemand of het nu wel automatisch openstaat of is dat pas als ik het activeer?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Moet je vrij nemen zodat KPN de lijn kan komen testen?
Anoniem: 153028
Ik word morgen aangesloten op Telfort, maar ik kan met de gebruikersnaam en wachtwoord die ik heb gekregen nog niet inloggen bij 'Mijn Telfort'. Klopt dat? Ik krijg namelijk de volgende melding:
Er is een fout opgetreden
Combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet bij ons bekend.
Er is een fout opgetreden
Combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet bij ons bekend.
Anoniem: 153028
De monteur moet naar binnen kunnen, je hoeft niet zozeer aanwezig te blijven (hoewel ik dat wel zou doen...)Dansko84 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:55:
Moet je vrij nemen zodat KPN de lijn kan komen testen?
Hmm, lekker dan. Ik heb geen vrije dagen meer!Anoniem: 153028 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:56:
[...]
De monteur moet naar binnen kunnen, je hoeft niet zozeer aanwezig te blijven (hoewel ik dat wel zou doen...)
Gelukkig heeft mijn vriendin er nog een paar... en heeft ze de woensdag middag vrij
Ik heb een vraag over de ZyXEL multi-PC modem.
Het modem heb ik zo ingestelt dat ik via VOIP bel met budgetphone. Dit werkt overigens perfect
Echter...als ik bij de optie "VOIP Statistics" kijk dan kan ik alleen het laatst binnegekomen nummer zien en het laatst gebelde nummer.
Onder de optie "Call Statistics" staat zowel bij Phone1 als bij Phone2 geen stistieken
Is dit op een of andere manier AAN te zetten?
Het modem heb ik zo ingestelt dat ik via VOIP bel met budgetphone. Dit werkt overigens perfect
Echter...als ik bij de optie "VOIP Statistics" kijk dan kan ik alleen het laatst binnegekomen nummer zien en het laatst gebelde nummer.
Onder de optie "Call Statistics" staat zowel bij Phone1 als bij Phone2 geen stistieken
Weet iemand of je je nummer ook permanent kunt laten afschermen zodat je nummer niet wordt meegezonden?
ja, bij de instellingen van vast bellen (op de website van telfort) kan je dat instellenR2L schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:06:
Weet iemand of je je nummer ook permanent kunt laten afschermen zodat je nummer niet wordt meegezonden?
Hmm.. bummer. En ook zonde van de tijd (en geld) wat dat allemaal kost, zowel van mij als van Telfort/KPN.... Ze zullen er wel hun redenen voor hebben.bjck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:49:
[...]
Komt altijd als er nu geen dienst op die lijn loopt.
Zijn er trouwens nog mensen die specifieke redenen hebben om zelf een andere VOIP provider dan die van Telfort te nemen, even afgezien van de kosten die het mogelijk bespaart ? Hiermee bedoel ik bepaalde functionaliteit die je mogelijk bij Telfort niet hebt ofzo.
Een externe VoIP provider is vaak op meerdere netwerken te gebruiken. Volgens mij was het bij Tiscali/Telfort altijd zo dat het alleen binnen het eigen netwerk kan. Dus bijvoorbeeld als ik bij iemand anders ben even via WLAN m'n PDA laten connecten. Of mensen die op de camping zitten en geen ADSL kunnen krijgen maar wel hun eigen nummer willen gebruiken. Ook het aanbod van diensten kan doorslaggevend zijn. Doorschakelen is met Budgetphone wel mogelijk, bij Telfort niet.Hachy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:21:
[...]
Hmm.. bummer. En ook zonde van de tijd (en geld) wat dat allemaal kost, zowel van mij als van Telfort/KPN.... Ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
Zijn er trouwens nog mensen die specifieke redenen hebben om zelf een andere VOIP provider dan die van Telfort te nemen, even afgezien van de kosten die het mogelijk bespaart ? Hiermee bedoel ik bepaalde functionaliteit die je mogelijk bij Telfort niet hebt ofzo.
In antwoord op deze post uit deel 2:
Gisteren een andere stekker geprobeerd en binnen een halve minuut netjes een helverlicht DSL ledje. Joechij.
Gisteren een andere stekker geprobeerd en binnen een halve minuut netjes een helverlicht DSL ledje. Joechij.
1024....Anoniem: 31180 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:29:
Wat is de uploadsnelheid eigenlijk?
Hangt volgens mij ook van je lijn af.
Maar maximaal haalbare is indd 1024
uiteraard hangt dat daar van afTotaalgeflipt schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:33:
[...]
Hangt volgens mij ook van je lijn af.
Maar maximaal haalbare is indd 1024
maar het abo is 20480/1024
Thanx voor de heldere uitleg. Dus als ik het goed begrijp kan je met je sip account van Telfort eigenlijk alleen maar vanaf een telfort lijn 'inloggen' zeg maar, en niet vanaf een andere lijn/ander device. Een beetje als zonder authenticatie gebruik maken van SMTP dus. (hoewel je daar door extra security ook vanaf meerdere providers bij kan).trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:25:
[...]
Een externe VoIP provider is vaak op meerdere netwerken te gebruiken. Volgens mij was het bij Tiscali/Telfort altijd zo dat het alleen binnen het eigen netwerk kan. Dus bijvoorbeeld als ik bij iemand anders ben even via WLAN m'n PDA laten connecten. Of mensen die op de camping zitten en geen ADSL kunnen krijgen maar wel hun eigen nummer willen gebruiken. Ook het aanbod van diensten kan doorslaggevend zijn. Doorschakelen is met Budgetphone wel mogelijk, bij Telfort niet.
Maar voor de mensen die weinig behoefte hebben om hun vaste nummer overal mee naartoe te nemen, zeg maar de huis-tuin-en-keuken beller zoals ik, voldoet Telfort VOIP dus prima.
Zijn er nog dingen die je kan checken/verbeteren om je verbinding te verbeteren?
De test geeft bij mij 18mbit maximaal, maar krijg max 9mbit, net de helft dus. Nu weet ik dat die 18mbit het theoretisch maximale is e.d., maar zijn er waardes die ik kan tunen, dingen die ik kan testen etc?
Ik ging er vanuit dat ik niet het maximale zou halen, maar net de helft is wel weer erg jammer.
De test geeft bij mij 18mbit maximaal, maar krijg max 9mbit, net de helft dus. Nu weet ik dat die 18mbit het theoretisch maximale is e.d., maar zijn er waardes die ik kan tunen, dingen die ik kan testen etc?
Ik ging er vanuit dat ik niet het maximale zou halen, maar net de helft is wel weer erg jammer.
[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 15-11-2007 15:47 ]
Anoniem: 179986
traint je router dan eigenlijk hoger in bij de upload snelheid dan aangegeven wordt ? zoals nu bij tiscali ? daar traint ie namelijk in op iets meer dan 1100 terwijl de upload snelheid eigenlijk 1024 moet zijn.
Ik wacht nog steeds met spanning op de volgende stap (aangevraagd meer dan 10 dagen geleden) en aangegeven dat ik over geen lijn beschik omdat ik 't op 't 2e aderpaar geleverd wil krijgen 
-edit-
oh woei ik zie opeens dat ik op stap 3 sta!
-edit-
oh woei ik zie opeens dat ik op stap 3 sta!
[ Voor 14% gewijzigd door ScuL op 15-11-2007 12:12 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Niemand?supersatan schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:01:
Ik heb een vraag over de ZyXEL multi-PC modem.
Het modem heb ik zo ingestelt dat ik via VOIP bel met budgetphone. Dit werkt overigens perfect![]()
Onder de optie "Call Statistics" staat zowel bij Phone1 als bij Phone2 geen stistieken![]()
Hmmz, lastig... heb net 10Mbit/s down / 1Mbit/s up Tele2 Compleet aangevraagd à 40 euro/maand. Krijg er een laptop bij t.w.v. 600 euro. Tweejarig contract. Als je geen laptop zou kiezen, zou je 120 euro korting krijgen. 480/24 = 20, dus komt uit op hetzelfde bedrag per maand, maar dan 10Mbit/s ende telefonie ipv 20Mbit/s.*thinks
WLAN staat standaard uit op het Zyxel modem, dat moet je eerst via de instellingen instellen en inschakelenTroonStaal schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:55:
Ik zit me eigenlijk nu af te vragen of mijn wlan ook is geactiveerd. De monteur is langsgeweest, modem staat nu in mijn slaapkamer en ik ga 'm dus nog in de woonkamer zetten (even een langere adsl kapeb halen). Momenteel werk ik dus (en ga werken) met een utp kabel. Dat werkt prima maar nu was ik benieuwd of mijn wlan nu ook al open staat. Heb verder nog niet in de instellingen van de modem gerommeld en het lampje brandt ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 15-11-2007 12:39 ]
Hoe kom je bij die pagina's dan? Het enige wat ik zie in Maintenance -> Logs en daar staan al mijn inkomende en uitgaande SIP gesprekken.supersatan schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:15:
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Bedankt! Dan zit ik veiligDennis-L schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:38:
[...]
WLAN staat standaard uit op het Zyxel modem, dat moet je eerst via de instellingen instellen en inschakelen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vraagje:
Mijn Zyxel modem traint in op 7996/1023.
Statuspagina stelt dat het modem verbonden is via ADSL2.
Wil dit nu zeggen dat de telefooncentrale wél is aangepast voor ADSL2(+) ?
Of kan er ook op een niet geupgrade telefooncentrale (dus gewoon ADSL1) toch via ADSL2 verbinding gemaakt worden?
Want aangezien de attenuation 28 dB is, lijkt het er op dat ik aangesloten ben op een ADSL1 centrale. Helemaal in combinatie met de intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is overigens altijd hetzelfde, er zit sinds aansluitdatum 9 november geen bitje
verschil in.
Ik heb overal al nagevraagd of de telefooncentrale Roermond-Centrum nu wel of niet is aangepast aan ADSL2+ (KPN netwerk), maar niemand kan mij daar antwoord op geven.
Heb hier al KPN over gebeld en gemaild, Helpdesk Telfort ook, en niemand kan mij een antwoord geven. Is toch raar?
Deze centrale is toch aardig groot, vreemd dat een kleinere centrale in Roermond(donderberg) wel is geupgrade naar ADSL2+?
Heeft iemand van jullie een idee hierover misschien?
Of kan er ook op een niet geupgrade telefooncentrale (dus gewoon ADSL1) toch via ADSL2 verbinding gemaakt worden?
Want aangezien de attenuation 28 dB is, lijkt het er op dat ik aangesloten ben op een ADSL1 centrale. Helemaal in combinatie met de intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is overigens altijd hetzelfde, er zit sinds aansluitdatum 9 november geen bitje
Ik heb overal al nagevraagd of de telefooncentrale Roermond-Centrum nu wel of niet is aangepast aan ADSL2+ (KPN netwerk), maar niemand kan mij daar antwoord op geven.
Heb hier al KPN over gebeld en gemaild, Helpdesk Telfort ook, en niemand kan mij een antwoord geven. Is toch raar?
Deze centrale is toch aardig groot, vreemd dat een kleinere centrale in Roermond(donderberg) wel is geupgrade naar ADSL2+?
Ja. ADSL2 in ieder geval. Maximale snelheid bij ADSL2 is 12 mbit. Het kan zijn dat er ook ADSL2+ kaarten zijn, maar daar ben je niet op aangesloten.Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
Vraagje:
Nee natuurlijk niet.Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
De grootte van het gebouw van de centrale staat los van het feit of er ADSL2(+) kaarten zijn geplaatst. Checks op internet zijn ook onbetrouwbaar. En dan nog, het maakt in jouw geval niks meer uit. Je zit op een ADSL2 kaart en daar moet je het mee doen. Als je door blijft onderzoeken of er misschien toch een aantal ADSL2+ kaarten zijn is de teleurstelling alleen maar groter.Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
Want aangezien de attenuation 28 dB is, lijkt het er op dat ik aangesloten ben op een ADSL1 centrale. Helemaal in combinatie met de intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is overigens altijd hetzelfde, er zit sinds aansluitdatum 9 november geen bitjeverschil in.
Ik heb nu dus DirectADSL lopen op een kale lijn verder, als ik die omzet hoeft er dan geen monteur langs? (Zit hier ook erg krap in mn vakantie dagen...)bjck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:49:
[...]
Komt altijd als er nu geen dienst op die lijn loopt.
Anoniem: 54709
Kort complimentje aan Telfort.
2 weken geleden mijn abb. aangevraagd. Per mail & per brief bevestigd.
1 week later, multi-modem in tha house, eergisteren oplever datum bevestiging.
Keurig!
Nog 13 dagen en dan ben ik van Speedlinq af...
Nu ik het toch over SPeedlinq heb; Mijn SL abb. gaat over het Tiscali net. Ik merk dat de laatste 3 a 4 weken de verbindingen erg traag tot stand komen. De DNS is in sommige gevallen gewoon NIET te bereiken.; Iemand ook deze ervaring over Tiscali net?
Keurig!
Nog 13 dagen en dan ben ik van Speedlinq af...
Nu ik het toch over SPeedlinq heb; Mijn SL abb. gaat over het Tiscali net. Ik merk dat de laatste 3 a 4 weken de verbindingen erg traag tot stand komen. De DNS is in sommige gevallen gewoon NIET te bereiken.; Iemand ook deze ervaring over Tiscali net?
Ok, dat leek mij dus ook niet. Zie hier het antwoord van de Telfort Helpdesk op mijn vraag over ADSL2(+) op mijn telefooncentrale:trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:58:
[...]
Ja. ADSL2 in ieder geval. Maximale snelheid bij ADSL2 is 12 mbit. Het kan zijn dat er ook ADSL2+ kaarten zijn, maar daar ben je niet op aangesloten.
[...]
Nee natuurlijk niet.
[...]
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw webformulier van 09-11-2007 met ticketnummer xxxxxxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
U zit aangesloten op een adsl 1 centrale. Het is hierdoor niet mogelijk om een snelheid boven de 8mbit te halen.
Helaas kunnen wij hier niks aandoen. Zolang kpn de centrale niet ombouwt naar adsl2+ is het voor ons niet mogelijk hogere snelheden te leveren op uw verbinding.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
(en dan de naam van de medewerker)
Dan begin ik me toch af te vragen of alles goed is ingesteld bij Telfort...
intrainsnelheid lijkt op ADSL1, modemverbinding zegt ADSL2, Telfort helpdesk zegt weer ADSL1....
Dan wordt het toch een wazig verhaal?
Ik vind het wazig, aangezien ik via ADSL2 iets meer snelheid zou moeten kunnen halen met deze waarden, lijkt mij. Enige fluctuatie in de intrainsnelheid lijkt mij dan ook te verwachten.Anoniem: 238633 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:19:
Waarom wazig? Je modem geeft toch het antwoord: ADSL2
Aangezien dit niet het geval is, en de helpdesk stelt dat ik aangesloten zit op ADSL1, zou het natuurlijk ook kunnen dat er ergens een instelling verkeerd staat, of in de centrale, of bij Telfort.
Het lijkt er gewoon op dat mijn modem op een ADSL2 verbinding intraint met de maximale waarden van een ADSL1 verbinding. Nooit meer, nooit minder, nog niet eens met 1 Kb/s verschil.
Dan lijkt het erop dat ik tegen een softwarematig ingestelde grens aan zit te hikken.
Is toch niet zo gek dat ik de maximale snelheid uit mijn verbinding wil halen?
Ik download regelmatig van nieuwsgroepen, anders zou het me nog niet eens zoveel uitmaken.
En als ik er nu niet achteraan ga, zit ik misschien jarenlang met een verbinding van 8 Mb/s terwijl er wel meer snelheid mogelijk was. Vandaar mijn vragen hierover... en gezien het antwoord van de Telfort helpdesk, terwijl mijn modem zelf een ander antwoord geeft, ben je denk ik toch met me eens dat er ergens een foutje zou kunnen zitten in het verhaal?
[ Voor 7% gewijzigd door Rolfy op 15-11-2007 13:39 ]
Je modem geeft aan ADSL2. Dus zit je op een ADSL2 kaart aangesloten. De centrale zelf kan te boek staan als ADSL1 bij KPN/Telfort als deze nog niet volledig is omgebouwd. Trouwens, als je modem op ADSL1 zou intrainen, dan zou je misschien nog minder snelheid gehaald hebben. Niet iedereen op ADSL1 haalt 8 mbit. Dat is ook afhankelijk van de afstand.Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:33:
[...]
Ik vind het wazig, aangezien ik via ADSL2 iets meer snelheid zou moeten kunnen halen met deze waarden, lijkt mij. Enige fluctuatie in de intrainsnelheid lijkt mij dan ook te verwachten.
Aangezien dit niet het geval is, en de helpdesk stelt dat ik aangesloten zit op ADSL1, zou het natuurlijk ook kunnen dat er ergens een instelling verkeerd staat, of in de centrale, of bij Telfort.
Het lijkt er gewoon op dat mijn modem op een ADSL2 verbinding intraint met de maximale waarden van een ADSL1 verbinding. Nooit meer, nooit minder, nog niet eens met 1 Kb/s verschil.
Dan lijkt het erop dat ik tegen een softwarematig ingestelde grens aan zit te hikken.
Is toch niet zo gek dat ik de maximale snelheid uit mijn verbinding wil halen?
Ik download regelmatig van nieuwsgroepen, anders zou het me nog niet eens zoveel uitmaken.
En als ik er nu niet achteraan ga, zit ik misschien jarenlang met een verbinding van 8 Mb/s terwijl er wel meer snelheid mogelijk was. Vandaar mijn vragen hierover... en gezien het antwoord van de Telfort helpdesk, terwijl mijn modem zelf een ander antwoord geeft, ben je denk ik toch met me eens dat er ergens een foutje zou kunnen zitten in het verhaal?
En let op, er is een groot verschil tussen ADSL2 en ADSL2+. Bij ADSL2 is de maximale snelheid 12 mbit, bij ADSL2+ 24 mbit. De kaarten verschillen hardwarematig ook van elkaar dus dit is geen 'softwarefoutje'.
Anoniem: 98556
Vandaag dan de dag dat ik over ben van IPB naar Telfort Internet en Vast Bellen. Telefoon heeft er zo'n 2,5 uur uitgelegen, maar werkt inmiddels volledig.
Baal er wel van dat ik er nu pas achter kom dat het SIP-account uitsluitend op het Tiscali-netwerk te gebruiken is... Had verwacht/gehoopt dat ik (net als bij XS4ALL) dit overal had kunnen toepassen.
Baal er wel van dat ik er nu pas achter kom dat het SIP-account uitsluitend op het Tiscali-netwerk te gebruiken is... Had verwacht/gehoopt dat ik (net als bij XS4ALL) dit overal had kunnen toepassen.
Hmm hier haak ik meteen op in (als dat mag). Ik heb ooit de brief gehad maar nu 2 week radiostilte. Mss ist wel druk in 050. Iemand meer die snel of niet snel geholpen is?Anoniem: 54709 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:02:
Kort complimentje aan Telfort.
Keurig!
no comment
Misschien is dit veranderd omdat Telfort ook op het KPN netwerk levert. Test het eens voor ons! Het was alleen maar een 'van horen zeggen' aanname.Anoniem: 98556 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:52:
Vandaag dan de dag dat ik over ben van IPB naar Telfort Internet en Vast Bellen. Telefoon heeft er zo'n 2,5 uur uitgelegen, maar werkt inmiddels volledig.
Anoniem: 239909
Zijn hier mensen die verstand hebben van draadloze modems? Ik heb nu de computer van mijn vriendin via een router en een usb-adapter draadloos aangesloten met @Home. Van Telfort heb ik echter een draadloze modem met ingebouwde router. In het installatieboekje staat dat ik de usb-adapter kan gebruiken, maar voor de rest krijg ik geen enkele uitleg hierbij. Dat wordt nog wat als ik de boel volgende week over moet zetten...
Gewoon de handleiding volgen. De modem maakt ook een draadloos netwerk zichtbaar. Gewoon mee verbinden. Gaat op dezelfde manier als bij die andere draadloze router, alleen heet het netwerk nu ADSL-WIFI als ik het goed heb.
precies (zoals ik ook al in einde deel 2 vroeg), please test het.trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:02:
[...]
Misschien is dit veranderd omdat Telfort ook op het KPN netwerk levert. Test het eens voor ons! Het was alleen maar een 'van horen zeggen' aanname.
Ik heb een Budgetphone abo genomen (goedkoper maar niet onbeperkt en zelfs twee maal SIP aanmelden ook buiten het netwerk) maar ik denk dat men het heir wel graag wil weten (dus wel testen bij een niet tiscali/speedlink/telfort lijn natuurlijk).
Mocht budget phone niet bevallen dan wil ik alsnog naar Telfort maar dan zou het wel handig zijn mijn vaste nummer mee te kunnen nemen op reis.
[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 15-11-2007 14:28 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Anoniem: 165469
Dat wordt nog wat als iedereen z'n vraag uit deel 2 in deel 3 gaat kopieren...Anoniem: 239909 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:09:
Zijn hier mensen die verstand hebben van draadloze modems? Ik heb nu de computer van mijn vriendin via een router en een usb-adapter draadloos aangesloten met @Home. Van Telfort heb ik echter een draadloze modem met ingebouwde router. In het installatieboekje staat dat ik de usb-adapter kan gebruiken, maar voor de rest krijg ik geen enkele uitleg hierbij. Dat wordt nog wat als ik de boel volgende week over moet zetten...
Je vraag is erg algemeen, wat wil je precies weten, waar loop je vast? De handleiding van de usb-adapter legt doorgaans alles redelijk goed uit, heb je die nog?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 165469 op 15-11-2007 14:21 ]
Heb je een nieuw nummer of een bestaand nummer later porteren?Anoniem: 98556 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:52:
De afstand tot de centrale is 2005 meter. Attenuation is 28 dB, gedeeld door 13,6 kom ik dan op een geschatte afstand van 2050. Voor een ADSL1 aansluiting heb ik dan prima snelheden, voor een ADSL2 zijn ze aan de lage kant, dan zou een 10-12 Mb/s meer voor de hand liggen. En bij ADSL2+ zou 12-16 Mb/s te verwachten zijn, als ik de gemiddelden uit het forum bekijk.trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:48:
[...]
Je modem geeft aan ADSL2. Dus zit je op een ADSL2 kaart aangesloten. De centrale zelf kan te boek staan als ADSL1 bij KPN/Telfort als deze nog niet volledig is omgebouwd. Trouwens, als je modem op ADSL1 zou intrainen, dan zou je misschien nog minder snelheid gehaald hebben. Niet iedereen op ADSL1 haalt 8 mbit. Dat is ook afhankelijk van de afstand.
En let op, er is een groot verschil tussen ADSL2 en ADSL2+. Bij ADSL2 is de maximale snelheid 12 mbit, bij ADSL2+ 24 mbit. De kaarten verschillen hardwarematig ook van elkaar dus dit is geen 'softwarefoutje'.
Maar dus juist op deze afstand van de centrale zijn de verschillen tussen ADSL1, 2 en 2+ erg groot.
Vergeet niet dat die waarden uit een testlab komen. In de praktijk valt het lager uit vanwege de kwaliteit van de koperkabel, manier van aansluiten, etc. Op 2 km afstand nog 8 mbit halen met ADSL1 is niet realistisch. Wat je nu met ADSL2 haalt ie wel realistisch.
Op de hoofdpagina als je inlogt op het modem. Ergens rechts onder "Summary" op "voip statistics" klikken.RichieB schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:48:
[...]
Hoe kom je bij die pagina's dan? Het enige wat ik zie in Maintenance -> Logs en daar staan al mijn inkomende en uitgaande SIP gesprekken.
[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 15-11-2007 15:26 ]
Hallo,
Ik ben ook van plan om over te stappen van internetplusbellen van planet naar Telfort. In de starttopic staat hier al erg veel over vermeld en is in de meeste gevallen zeer helder.
Maar goed, ik heb het gevoel dat ik iets lastigers wil;
Mijn contract bij IBP loopt tot eind februari. Op het moment dat dat is verlopen wil ik Telfort gaan gebruiken. IBP zal dus voor eind januari moeten worden opgezegd. Lijkt me geen probleem. Maar nu, ik ga ook verhuizen en zou graag Telfort op de overgangsdatum gelijk op mijn nieuwe adres (zelfde plaats) willen laten aansluiten. Gaat dit, of levert dit bij voorbaat al grote problemen op.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken om het zo goed mogelijk te laten verlopen?
Marcel
Ik ben ook van plan om over te stappen van internetplusbellen van planet naar Telfort. In de starttopic staat hier al erg veel over vermeld en is in de meeste gevallen zeer helder.
Mijn contract bij IBP loopt tot eind februari. Op het moment dat dat is verlopen wil ik Telfort gaan gebruiken. IBP zal dus voor eind januari moeten worden opgezegd. Lijkt me geen probleem. Maar nu, ik ga ook verhuizen en zou graag Telfort op de overgangsdatum gelijk op mijn nieuwe adres (zelfde plaats) willen laten aansluiten. Gaat dit, of levert dit bij voorbaat al grote problemen op.
Marcel
Welk modem en welke firmware versie heb jij? Mijn ZyXEL P-2602H-D1A met V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 heeft "ergens links" geen "Summary" of "voip statistics" staan.supersatan schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:18:
[...]
Op de hoofdpagina als je inlogt op het modem. Ergens rechts onder "Summary" op "voip statistics" klikken.
Voordat ik antwoord de volgende vraag:Snoes schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:47:
Hallo,
Marcel
• Welke datum ga je verhuizen?
• Welke datum loopt je abonnement bij KPN af?
Anoniem: 91868
Ik zie nergens bij mijn orderstatus staan dat het voor annex-b/isdn is.
Weten jullie of ze daar echt rekening mee houden omdat bij de aanmelding wel gevraagd werd wat je had.
Weten jullie of ze daar echt rekening mee houden omdat bij de aanmelding wel gevraagd werd wat je had.
Ik vind dat Tele2 je maar een gare modem geven (Davolink nog watte) met brakke (lees: geen admin) interface. Je kan ook geen eigen modem aansluiten meen ik, vanwege de VOIP instellingen. Standaard ligt de wireless ook open in het modem (hide ssid aan, maar die werkt niet goed.) Plus 2 jaar contract FTLBARO schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:17:
Hmmz, lastig... heb net 10Mbit/s down / 1Mbit/s up Tele2 Compleet aangevraagd à 40 euro/maand. Krijg er een laptop bij t.w.v. 600 euro. Tweejarig contract. Als je geen laptop zou kiezen, zou je 120 euro korting krijgen. 480/24 = 20, dus komt uit op hetzelfde bedrag per maand, maar dan 10Mbit/s ende telefonie ipv 20Mbit/s.*thinks
V3.40(AJZ.2)RichieB schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:48:
[...]
Welk modem en welke firmware versie heb jij? Mijn ZyXEL P-2602H-D1A met V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 heeft "ergens links" geen "Summary" of "voip statistics" staan.
Ik internet overigens nog via m'n oude DIRECT-ADSL aansluiting, maar gebruik wel al het Telfort modem:

Ergens RECHTS ONDER dus
[ Voor 4% gewijzigd door supersatan op 15-11-2007 16:16 ]
dubbel

[ Voor 101% gewijzigd door supersatan op 15-11-2007 16:19 ]
er is daar wel een nieuwe firmware voorRichieB schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:48:
[...]
Welk modem en welke firmware versie heb jij? Mijn ZyXEL P-2602H-D1A met V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 heeft "ergens links" geen "Summary" of "voip statistics" staan.
http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7981
Even een update op mijn eigen post. Na 2 dagen overleg met KPN helpdesk 2e lijns zijn ze erachter gekomen dat er "2 lijnen actief zijn" op mijn stukje koper. De helpdesk heeft het doorgezet naar een andere afdeling, en die gaan binnen 48 uur contact met me opnemen. Het gaat dus niet altijd goed, ik begin er bang voor te worden dat ik tot de overgang naar telfort (30 nov.) geen internet heb.vlabakje schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:29:
Goed, ik heb dus ook Telfort aangevraagd, in de laatste dagen van oktober. Helaas eerst naar de KPN gebeld om mijn huidige Direct ADSL zonder telefoonlijn op te zeggen (30 november), en daarna naar Telfort gebeld om de nieuwe verbinding (met overstap) aan te vragen (1 dec.). Ik ben netjes door alle statussen heen gegaan, en Telfort heeft inmiddels met de KPN bepaald dat 30 november de overgangsdatum is. Tot zover alles koek en ei.
Gisteren (13 november) ben ik door Telfort naar status 4 gezet. Sinds dat moment werkt mijn KPN adsl lijn niet meer. Aangezien ik niets veranderd heb aan mijn configuratie heb ik eerst eens Telfort gebeld om te vragen of het aan hun werkzaamheden kan liggen. Dit was volgens hen niet het geval dus ik heb contact gezocht met de KPN helpdesk. Om een lang verhaal kort te maken ben ik door de hele riedel van KPN heen gegaan (factory reset van het modem, opnieuw instellen etc.) en het werkt nog steeds niet. KPN ziet dat de lijn 100% OK is, mijn modem logt in, en krijgt een IP, maar er gaat verder geen data over de lijn heen. Ik hoor als het goed gaat vanavond meer van KPN, mijn ticket is doorgezet naar een administratieve afdeling.
Zijn er meer mensen met een soortgelijk verhaal bij een overstap?
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Balen.. Ik hoop niet dat ik in een zelfde situatie zit. Stap namelijk ook over van ADSL Direct van KPN. Ik had al problemen met het opzeggen. Ik had doorgegeven dat ik wilde overstappen.. Ah fijn ze wilde mijn signaal vernietigen. Terug gebeld dat ik echt wil overstappen (telco -> telco). Okee zei de medewerker dan gaan we dat regelen. Krijg ik 5 dagen later een leuke brief van KPN dat ze me bedanken voor het vertrouwen in Interplusbellen en dat ik een contract voor wederom een jaar met ze ben aangegaan. Ik probeer het nu op te lossen met aangetekende brieven. Telfort heeft mijn status ondertussen ook op 3 gezet. Ben benieuwd.vlabakje schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:16:
[...]
Even een update op mijn eigen post. Na 2 dagen overleg met KPN helpdesk 2e lijns zijn ze erachter gekomen dat er "2 lijnen actief zijn" op mijn stukje koper. De helpdesk heeft het doorgezet naar een andere afdeling, en die gaan binnen 48 uur contact met me opnemen. Het gaat dus niet altijd goed, ik begin er bang voor te worden dat ik tot de overgang naar telfort (30 nov.) geen internet heb.
[ Voor 31% gewijzigd door Erhnam op 15-11-2007 16:24 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Anoniem: 98556
Bestaande IPB-nummer is geporteerd.Madone schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:19:
[...]
Heb je een nieuw nummer of een bestaand nummer later porteren?
Trolleystad, ik ga proberen of het wel of niet lukt om het SIP-account te laten werken via verbindingen van anders ISP's.
Werd net gebeld door 1 van mijn collega's met wanneer de monteur kon langskomen in de woning om signaal te testen. Had ze een datum 11 december. Ik zeg ja hallo. Kan het niet wat eerder, euh even kijken zegt ze. Ja kan wel maar dan is het een dag afspraak tussen 8 en 17.00. Dus mensen laat je niet de gek aansteken
Anoniem: 91868
Iemand?Anoniem: 91868 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:52:
Ik zie nergens bij mijn orderstatus staan dat het voor annex-b/isdn is.
hai
ik ben ook van plan om dit abonnement te nemen en heb een behoorlijk stuk van dit topic gelezen.
toch heb ik een vraagje.
sinds de 6 jaar dat we hier wonen hebben we nooit iets met de lijn hier gedaan.
er zal dus een meneer de monteur langs moeten komen om alles te checken en eventuele eindjes aan elkaar te knopen.
nu is het voor mij niet zo'n groot probleem om vrij te regelen, ik vraag me eerder af of ik die meneer nog moet betalen ook, of dat dat binnen de 14,95 aansluitkosten zit.
alvast bedankt,
bas
ik ben ook van plan om dit abonnement te nemen en heb een behoorlijk stuk van dit topic gelezen.
toch heb ik een vraagje.
sinds de 6 jaar dat we hier wonen hebben we nooit iets met de lijn hier gedaan.
er zal dus een meneer de monteur langs moeten komen om alles te checken en eventuele eindjes aan elkaar te knopen.
nu is het voor mij niet zo'n groot probleem om vrij te regelen, ik vraag me eerder af of ik die meneer nog moet betalen ook, of dat dat binnen de 14,95 aansluitkosten zit.
alvast bedankt,
bas
Nee hoor.basemental schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:46:
ik vraag me eerder af of ik die meneer nog moet betalen ook,
vandaag 15-11-2007
sluit men modem aan Zyxel draadloos en probeer maar wat,en wat denk je signaal adsl begint te knipperen en blijft staan. internet dus via telfort. verder nog geen bericht ontvangen dat ik aangesloten ben. vreemde zaak dus allemaal vinden jullie niet?. nou wacht ik dus nog op men telefoon gegevens. maar hoefde dus om internet te krijgen helemaal geen gebruikers naam in te vullen. had ik bij xs4all wel.
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 8a ab bc bc cc cc cd cc cc cb bb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db
sluit men modem aan Zyxel draadloos en probeer maar wat,en wat denk je signaal adsl begint te knipperen en blijft staan. internet dus via telfort. verder nog geen bericht ontvangen dat ik aangesloten ben. vreemde zaak dus allemaal vinden jullie niet?. nou wacht ik dus nog op men telefoon gegevens. maar hoefde dus om internet te krijgen helemaal geen gebruikers naam in te vullen. had ik bij xs4all wel.
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 8a ab bc bc cc cc cd cc cc cb bb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db
[ Voor 26% gewijzigd door agaam op 15-11-2007 19:57 ]
Mijn Zyxel werkt prima en in vergelijking met mijn oude Speedtouch ben ik nu blij dat ik twee SIP providers kan invullen. Maar hoe kan ik bepalen met welke provider ik uitbel ? En met bepalen bedoel ik per gesprek. Ik heb twee providers en die komen allebei op hetzelfde toestel binnen.
Ik wil binnen Nederland gewoon met mijn Budgetphone bellen (inclusief nummerweergave wel zo netjes). Maar als ik naar het buitenland bel wil ik mijn Voipbuster daarvoor gebruiken omdat dat nou eenmaal goedkoper is. Een dialplan kan ik niet vinden maar er moet toch wel een code zijn per gesprek *xx# waarmee ik bepaal of ik SIP 1 of SIP 2 wil gebruiken als ik ga bellen
Voor de duidelijkheid ik gebruik maar 1 telefoonport (en wil dat ook zo houden).
Ik wil binnen Nederland gewoon met mijn Budgetphone bellen (inclusief nummerweergave wel zo netjes). Maar als ik naar het buitenland bel wil ik mijn Voipbuster daarvoor gebruiken omdat dat nou eenmaal goedkoper is. Een dialplan kan ik niet vinden maar er moet toch wel een code zijn per gesprek *xx# waarmee ik bepaal of ik SIP 1 of SIP 2 wil gebruiken als ik ga bellen
Voor de duidelijkheid ik gebruik maar 1 telefoonport (en wil dat ook zo houden).
Dan hoop ik dat het bij mij ook sneller mag gaan, nummer is (nog) steeds bij KPN en niet geporteerd. We wachten maar weer af...Anoniem: 98556 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:35:
[...]
Bestaande IPB-nummer is geporteerd.
Dat kan. In het menu VoIP -> Phone -> Het eerste tabblad "Analog Phone"CremersDH schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:20:
Mijn Zyxel werkt prima en in vergelijking met mijn oude Speedtouch ben ik nu blij dat ik twee SIP providers kan invullen. Maar hoe kan ik bepalen met welke provider ik uitbel ? En met bepalen bedoel ik per gesprek. Ik heb twee providers en die komen allebei op hetzelfde toestel binnen.
Sorry maar dat bedoel ik niet. Ik heb daar ingesteld dat met beide gebeld kan worden. Maar per gesprek wil ik kunnen wisselen zonder mijn computer op te hoeven starten naar de webinterface te gaan en te wijzigen welke SIP provider er vanaf dan gebruikt moet worden.RockGirl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:35:
[...]
Dat kan. In het menu VoIP -> Phone -> Het eerste tabblad "Analog Phone"
Ik wil kunnen zeggen:
- Ik bel nu naar the USA dus bel ik met SIP provider 2 (Voipbuster in mijn geval)
- Ik bel dan naar mijn oma en Groningen en bel met SIP provider 1 (budgetphone)
Kan ik dat met een prefix doen ?
Oh zo, dat weet ik niet.CremersDH schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:43:
[...]
Sorry maar dat bedoel ik niet. Ik heb daar ingesteld dat met beide gebeld kan worden. Maar per gesprek wil ik kunnen wisselen zonder mijn computer op te hoeven starten naar de webinterface te gaan en te wijzigen welke SIP provider er vanaf dan gebruikt moet worden.
Ik wil kunnen zeggen:
- Ik bel nu naar the USA dus bel ik met SIP provider 2 (Voipbuster in mijn geval)
- Ik bel dan naar mijn oma en Groningen en bel met SIP provider 1 (budgetphone)
Kan ik dat met een prefix doen ?
Zijn de Telfort firmwares ook te gebruiken op Tiscali Zyxel modems?
Als ik namelijk hier kijk: http://www.tiscali.nl/hel...on=firmware&zoekbtn=#faq2 dan gaat het over precies dezelfde modems, op hetzelfde netwerk (Telfort = Tiscali), maar bij Telfort zijn er nieuwere firmwares.
Als ik namelijk hier kijk: http://www.tiscali.nl/hel...on=firmware&zoekbtn=#faq2 dan gaat het over precies dezelfde modems, op hetzelfde netwerk (Telfort = Tiscali), maar bij Telfort zijn er nieuwere firmwares.
Op de Tiscali website zijn de firmware versies ook te vinden.flipjevandejam schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:49:
Zijn de Telfort firmwares ook te gebruiken op Tiscali Zyxel modems?
Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW
Het lijkt erop dat de vraag bij telfort wellicht groter is dan waar ze rekening mee gehouden hadden. Vandaag een mulipc modem ontvangen terwijl ik een gewoon modem besteld had. Inclusief een mooie brief met verontschuldiging dat de gewone modems op waren en ze me niet langer willen laten wachten en de extra kosten a € 30,- voor hun rekening nemen. Heb nog niet veel ervaring met Telfort klantenservice maar een +puntje hebben ze al verdiend in ieder geval.
Volgende week wordt internet bij mij opgeleverd.
Maar ik snap niet helemaal hoe ik de modem zou moeten aansluiten met telfort telefonie.
Kan iemand het voor mij iets duidelijker uitleggen?
Ik heb nu een ISRA punt waar 2 (eigenlijk 4) draadjes uitkomt
Opstelling nu:
Draadjes rechtstreeks uit het ISRA punt in de meterkast in de splitter, de draad die naar de telefoonaansluiting in de kamer loopt in het telefoon gedeelte (ook 2 draadjes, geen stekkertje). In de splitter komt dan natuurlijk ook nog het kabeltje naar het modem.
Zit nu nog via KPN en heb met deze opstelling een kiestoon.
Moet nu alleen nog bedenken hoe ik kan oplossen om de telefoon aan te kunnen sluiten.
Misschien een telefoondoosje monteren in de meterkast en daar dan de draadjes, die nu naar het telefoondoosje wat in de kamer zit, in monteren. En met stekkertjes het telefoondoosje in de meterkast verbinden met het modem.
Nu lees ik in de andere delen dat er geen splitter tussen hoeft als je ook telfort telefonie erbij hebt. Doe ik het dan zo goed??
Misschien een onzettende noob vraag, maar voor het eerst een ADSL aansluiting...
Alvast bedankt voor de hulp!
Maar ik snap niet helemaal hoe ik de modem zou moeten aansluiten met telfort telefonie.
Ik heb nu een ISRA punt waar 2 (eigenlijk 4) draadjes uitkomt
Opstelling nu:
Draadjes rechtstreeks uit het ISRA punt in de meterkast in de splitter, de draad die naar de telefoonaansluiting in de kamer loopt in het telefoon gedeelte (ook 2 draadjes, geen stekkertje). In de splitter komt dan natuurlijk ook nog het kabeltje naar het modem.
Zit nu nog via KPN en heb met deze opstelling een kiestoon.
Moet nu alleen nog bedenken hoe ik kan oplossen om de telefoon aan te kunnen sluiten.
Misschien een telefoondoosje monteren in de meterkast en daar dan de draadjes, die nu naar het telefoondoosje wat in de kamer zit, in monteren. En met stekkertjes het telefoondoosje in de meterkast verbinden met het modem.
Nu lees ik in de andere delen dat er geen splitter tussen hoeft als je ook telfort telefonie erbij hebt. Doe ik het dan zo goed??
Misschien een onzettende noob vraag, maar voor het eerst een ADSL aansluiting...
Alvast bedankt voor de hulp!
Roermond-Centrum (Rm-C) is ADSL2+ in het KPN netwerk.Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
Vraagje:
Want aangezien de attenuation 28 dB is, lijkt het er op dat ik aangesloten ben op een ADSL1 centrale. Helemaal in combinatie met de intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is overigens altijd hetzelfde, er zit sinds aansluitdatum 9 november geen bitjeverschil in.
Die is ook ADSL2+.Heb hier al KPN over gebeld en gemaild, Helpdesk Telfort ook, en niemand kan mij een antwoord geven. Is toch raar?
Bij KPN in het netwerk zijn twee type centrales: ADSL en ADSL2+ geschikte centrales.Heeft iemand van jullie een idee hierover misschien?
Nu zijn er twee situaties en je hebt de eerste:
- Door lijnlengte is men voorzichtig en laat niet hoger toe dan 8Mb, dat wordt geleverd op ADSL2 instellingen en niet op ADSL2+ op het KPN netwerk.
- Je centrale is een ADSL centrale, maar je zit toch op een ADSL2+ geschikte kaart. Echter ook dan, zelfs al woon je naast de centrale, krijg je maximaal 8Mb (op ADSL2 dan ook) omdat niet de hele centrale is voorzien van ADSL2+ kaarten en dus ADSL blijft (tot max 8Mb).
Die kaarten bestaan niet, alleen ADSL2 kaarten.trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:58:
[...]
Ja. ADSL2 in ieder geval. Maximale snelheid bij ADSL2 is 12 mbit. Het kan zijn dat er ook ADSL2+ kaarten zijn, maar daar ben je niet op aangesloten.
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 15-11-2007 21:34 ]
Vraagje,
Ik download via eweka rond de 400/500 kb/s.
Nu haal ik bij speedtest ca. 1400 kb/s
Testbestand van LeaseWeb ( http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test ) 1400kb/s
Ik zit 600 meter van de centrale.
De modem is direct aangesloten op het IS/RA punt. (Dedicated).
Waarom haal ik via eweka niet rond de 1400 kb/s ?
( Gebruik 'newsleecher' ! ) (Port 119)
Testbestand van LeaseWeb ( http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test ) 1400kb/s
Draai eens TCPOptimizer op je PC voor die netwerk kaart (als het windowsXP is, niet Vista) als meer connecties niet helpt. En het kan natuurlijk ook altijd nog aan Eweka liggen, test eens overdag buiten de piektijden.De.Schurk schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:40:
Vraagje,
Anoniem: 49380
Denk dat je niet genoeg lijntjes gebruikt. Je mag er tegenwoordig 8 gebruiken. Ieder lijntje is gecapped op ongeveer 300KB/sDe.Schurk schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:40:
Vraagje,
Omdat de servers van Eweka 's avonds zwaar overbelast zijn en in het weekend 's middags ook nog.De.Schurk schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:40:
Eweka heeft zo'n server-status-pagina, maar daar zetten ze volgens mij expres geen 100% belasting omdat anders hun abonnees gaan flippen. M.a.w. je wordt belazerd waar je bij staat.
Mijn advies: Zet je Eweka download 's ochtends door de week om 7.00 uur aan. Gegarandeerd volle bak.
Anoniem: 240427
En het is gefixed! 20371 kbps / 1114 kbps (1,9 MB/sec)
[ Voor 148% gewijzigd door Anoniem: 240427 op 16-11-2007 14:37 ]
In het vorige topic had ik het erover dat ik op de ADSL2 stand stond ingesteld (dus niet 2+) waardoor ik in theorie max 12Mbps zou halen (adsl2 kan immers niet hoger), terwijl op Telfort.nl 19Mbps werd voorspeld.
Geen paniek. Het is zojuist gefixt, ik zit nu lekker op ADSL2+ op 16,6Mbps
. Het blijkt dus niet zo te zijn dat de indicatietool een ADSL2+ snelheid voorspelt terwijl er helemaal geen 2+ dekking is, de indicatietool houdt hier dus wel rekening mee (hoewel het dus geen garanties geeft!).
Speedtouch 716: 15Mbps
Zyxel: 16.6Mbps
Afstand hemelsbreed: 907 meter (volgens http://pcdb.bbned.nl/)
Verwachte snelheid: 19Mbps
Netwerk: KPN
Ik ben erg tevreden en hoop dat het zo stabiel blijft zoals het nu is of lijkt te zijn.
Geen paniek. Het is zojuist gefixt, ik zit nu lekker op ADSL2+ op 16,6Mbps
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| macbook-renko:~ renko$ wget ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin --00:02:41-- ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin => `10mb.bin.2' Resolving ftp.tweakdsl.nl... done. Connecting to ftp.tweakdsl.nl[217.19.16.145]:21... connected. Length: 10,485,760 (unauthoritative) 100%[====================================>] 10,485,760 1.66M/s ETA 00:00 00:02:47 (1.66 MB/s) - `10mb.bin.2' saved [10485760] macbook-renko:~ renko$ |
Ik ben erg tevreden en hoop dat het zo stabiel blijft zoals het nu is of lijkt te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 16-11-2007 00:51 ]
🌞🍃
ZOMGDatafeest schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:09:
In het vorige topic had ik het erover dat ik op de ADSL2 stand stond ingesteld (dus niet 2+) waardoor ik in theorie max 12Mbps zou halen (adsl2 kan immers niet hoger), terwijl op Telfort.nl 19Mbps werd voorspeld.
Geen paniek. Het is zojuist gefixt, ik zit nu lekker op ADSL2+ op 16,6Mbps. Het blijkt dus niet zo te zijn dat de indicatietool een ADSL2+ snelheid voorspelt terwijl er helemaal geen 2+ dekking is, de indicatietool houdt hier dus wel rekening mee (hoewel het dus geen garanties geeft!).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 macbook-renko:~ renko$ wget ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin --00:02:41-- ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin => `10mb.bin.2' Resolving ftp.tweakdsl.nl... done. Connecting to ftp.tweakdsl.nl[217.19.16.145]:21... connected. Length: 10,485,760 (unauthoritative) 100%[====================================>] 10,485,760 1.66M/s ETA 00:00 00:02:47 (1.66 MB/s) - `10mb.bin.2' saved [10485760] macbook-renko:~ renko$
Dat kan dus niet met de ZyXEL. Die kan 2 sip providers aan, maar geen dialplan. Terwijl de Speedtouch maar 1 sip provider aan kan maar wel een dialplan heeft. Go figure.CremersDH schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:43:
[...]
Sorry maar dat bedoel ik niet. Ik heb daar ingesteld dat met beide gebeld kan worden. Maar per gesprek wil ik kunnen wisselen zonder mijn computer op te hoeven starten naar de webinterface te gaan en te wijzigen welke SIP provider er vanaf dan gebruikt moet worden.

Anoniem: 240429
Hallo,ik heb veel schommelingen tussen de 1200kB en 1700kB dus niet zo stabiel via eweka .maar ben wel benieuwd naar hoe ze de fup gaan hanteren aangezien mijn kinderen en ik zelf toch wel heavy users zijn ,zit nog een maand of acht vast aan mijn kabelboer en die doen in ieder geval niet moeilijk,
Anoniem: 157064
Dat is ook toevallig en tevens 'n beetje schrikken..
Ik zit op de zelfde centrale als jij met een berekende afstand van ~1600 mtr.
Ik dacht dat die centrale allang ADSL2+ voorbereid was.
In mijn (nog huidige Siemens experia) modem staat "G.992.3 (ADSL2)" en ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat G.992.3 betekent ADSL2+.??
Maargoed; 8 MB is nog altijd bijna 3x sneller dan mijn huidige Planet Internet plus bellen van 3MB/€ 52,95.
Ik ga een dezer dagen Telfort aanvragen en daarna Planet opzeggen.
Ze vertikken het gewoon om mijn e-mails te beantwoorden op mijn vraag wanneer mijn opzeg datum precies is. (Gewoon GEEN antwoorden!!)
Daarbij wijzigen ze de datum welke bij mijn gegevens staan ook nog eens een keer. (Hebben ze al bij meerdere personen geflikt, en ook op vragen hierover geven ze gewoon GEEN antwoord...)
In mijn (nog huidige Siemens experia) modem staat "G.992.3 (ADSL2)" en ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat G.992.3 betekent ADSL2+.??
Maargoed; 8 MB is nog altijd bijna 3x sneller dan mijn huidige Planet Internet plus bellen van 3MB/€ 52,95.
Ik ga een dezer dagen Telfort aanvragen en daarna Planet opzeggen.
Ze vertikken het gewoon om mijn e-mails te beantwoorden op mijn vraag wanneer mijn opzeg datum precies is. (Gewoon GEEN antwoorden!!)
Daarbij wijzigen ze de datum welke bij mijn gegevens staan ook nog eens een keer. (Hebben ze al bij meerdere personen geflikt, en ook op vragen hierover geven ze gewoon GEEN antwoord...)
Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
Vraagje:
Hoe heb je dit (laten) fixen??
Datafeest schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:09:
Geen paniek. Het is zojuist gefixt, ik zit nu lekker op ADSL2+ op 16,6Mbps. Het blijkt dus niet zo te zijn dat de indicatietool een ADSL2+ snelheid voorspelt terwijl er helemaal geen 2+ dekking is, de indicatietool houdt hier dus wel rekening mee (hoewel het dus geen garanties geeft!).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 macbook-renko:~ renko$ wget ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin --00:02:41-- ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin => `10mb.bin.2' Resolving ftp.tweakdsl.nl... done. Connecting to ftp.tweakdsl.nl[217.19.16.145]:21... connected. Length: 10,485,760 (unauthoritative) 100%[====================================>] 10,485,760 1.66M/s ETA 00:00 00:02:47 (1.66 MB/s) - `10mb.bin.2' saved [10485760] macbook-renko:~ renko$
Als je huidige verbinding 8000kbps of lager is in snelheid mag je maximaal op ADSL2 verbinden bij KPN. Betekent dus niet dat die centrale niet ADSL2+ geschikt is gelijk.Anoniem: 157064 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:00:
Dat is ook toevallig en tevens 'n beetje schrikken..![]()
In zijn verhaal staat ook dat hij als indicatie 19Mb kreeg van Telfort. Ik denk dat als je indicatie 8Mb was en je op ADSL2 mag verbinden het dus wel juist is gewoon.
[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 16-11-2007 08:24 ]
Nog even een update op mijn situatie van hoge mate van internet-gebrek na Stap 3 -> Stap 4. Ik heb het gisteren met hulp van KPN op kunnen lossen. Volgens de 2e lijn van KPN hebben zij de apparatuur in de centrale een schop verkocht, daarna kon ik wel dns requests door mijn modem krijgen, maar NAT weigerde. Een erg vreemde situatie, en de KPN medewerker kwam met het voorstel een ander modem te proberen, het is blijkbaar bekend dat Alcatel Speedtouch Home modems problemen kunnen geven in dit soort situaties. Ik heb het voor elkaar gekregen om het Telfort modem met mijn huidige KPN lijn te laten babbelen, en dat bleek de oplossing.
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Voordat ik wist op welke datum ik exact Telfort zou krijgen had ik al contact gehad met Planet. Ik heb ze opgebeld en gezegd dat ik mijn Planet contract wil beëindigen, maar dat ik wel gewoon internet wil hebben tot het einde van mijn contract. Binnen enkele dagen krijg je een bevestiging brief en een email. Als je binnen 10 werkdagen niets hebt gehoord, meteen weer bellen. Bij ging het de eerste keer niet goed door Planetazcee schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:25:
[...]
@TheKillingBean
Mogelijk verkeer ik in dezelfde omstandigheden als jij. Ik ben een "oude" Planet klant en heb dus een Comfort contract dat jaarlijks in juli wordt verlengd. Maar ik wil graag z.s.m. over naar Telfort.
Dat ik dan - conform het contract - vermoedelijk tot juli volgend jaar moet betalen neem ik op de koop toe.
Als ik nu Telfort aanvraag, loop ik dan het risico dat Planet de lijn "bezet" houdt tot juli volgend jaar of zijn er andere mogelijkheden/ervaringen op dit gebied?
Heb je jouw contract nu voortijdig beëindigd en zo ja, hoe is Planet daar mee omgegaan?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Verhuisdatum; ervan uitgaande dat ik mijn huis de komende maand niet verkoop, heb ik het idee gelijk over te gaan met de overgangsdatum van Planet - Telfort. Mocht ik het huis eerder verkopen zal ik misschien eerder over moeten, maar daar ga ik voor als nog niet van uit.trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:51:
[...]
Voordat ik antwoord de volgende vraag:
• Welke datum ga je verhuizen?
• Welke datum loopt je abonnement bij KPN af?
Het abonnement loopt op 28-02-2008 af.
Mijn huidige snelheid is 3 Mb. Dus dit betekent vlgs. jou dat ik altijd max op ADSL2 verbonden wordt? Wel raar.bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:16:
[...]
Als je huidige verbinding 8000kbps of lager is in snelheid mag je maximaal op ADSL2 verbinden bij KPN. Betekent dus niet dat die centrale niet ADSL2+ geschikt is gelijk.
[...]
In zijn verhaal staat ook dat hij als indicatie 19Mb kreeg van Telfort. Ik denk dat als je indicatie 8Mb was en je op ADSL2 mag verbinden het dus wel juist is gewoon.
Mijn indicatie op telfort.nl is ook 19 Mb.
Maar is mijn aanname v.w.b. de G.992.3 niet juist? (de 3 zou dan 2+ betekenen?)
Als je op het KPN ADSL netwerk bent aangesloten en een verbinding hebt op een ADSL2+ centrale, maar 8Mb of lager mag je maximaal op ADSL2 verbinden (G.992.3) altijd.Anoniem: 157064 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:19:
[...]
Mijn huidige snelheid is 3 Mb. Dus dit betekent vlgs. jou dat ik altijd max op ADSL2 verbonden wordt? Wel raar.
Raar is het niet, want je hebt geen ADSL2+ nodig om die 3Mb te leveren natuurlijk.
G.992.3 = ADSL2Mijn indicatie op telfort.nl is ook 19 Mb.
Maar is mijn aanname v.w.b. de G.992.3 niet juist? (de 3 zou dan 2+ betekenen?)
G.992.5 = ADSL2+
Dus als Telfort als indicatie geeft 19Mb zal je verbinding na de overstap op ADSL2+ verbinden na de omzetting.
[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 16-11-2007 09:22 ]
Pffff,
Toch weer een geruststelling.
Bedankt voor de info. (wat snel...!)
Toch weer een geruststelling.
Bedankt voor de info. (wat snel...!)
bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:21:
[...]
Als je op het KPN ADSL netwerk bent aangesloten en een verbinding hebt op een ADSL2+ centrale, maar 8Mb of lager mag je maximaal op ADSL2 verbinden (G.992.3) altijd.
Raar is het niet, want je hebt geen ADSL2+ nodig om die 3Mb te leveren natuurlijk.
[...]
G.992.3 = ADSL2
G.992.5 = ADSL2+
Dus als Telfort als indicatie geeft 19Mb zal je verbinding na de overstap op ADSL2+ verbinden na de omzetting.
Dan kun je het beste op je nieuwe adres Telfort aanvragen en op je huidige adres je Planet internet opzeggen. Indien je je telefoonnummer wilt porteren moet je eerst Telfort aanvragen en er voor zorgen dat ze het nummer porteren (als je via Planet IPB belt). Je hebt dan misschien een maand extra abonnementskosten, maar je hoeft geen € 59,- verhuiskosten te betalen.Snoes schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:07:
[...]
Verhuisdatum; ervan uitgaande dat ik mijn huis de komende maand niet verkoop, heb ik het idee gelijk over te gaan met de overgangsdatum van Planet - Telfort. Mocht ik het huis eerder verkopen zal ik misschien eerder over moeten, maar daar ga ik voor als nog niet van uit.
Het abonnement loopt op 28-02-2008 af.
Ik denk ik vraag alles vroeg aan voor de overstap van Abel (******** provider) naar Telfort en het hoeft pas op 18 jan 2008 opgelverd te worden, en ja hoor Telfort heeft alles binne 3 weeke gedaan 
Heb alle briefe binnen en modem (heb ook een gratis multi modem gekregen)
hou nu al van telfort
Heb alle briefe binnen en modem (heb ook een gratis multi modem gekregen)
hou nu al van telfort
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Mischien wordt je hier wijzer van...Volgende week wordt internet bij mij opgeleverd.
Situatie bij mij:
- ISRA punt zit een stekkerdoos gemonteerd (met mogelijkheid tot ministekkertje), daar gaat je modem in zonder de splitter.
- In je modem prik je dan je telefoon(s) ministekkertje.
Je hebt dus helemaal geen splitter meer nodig, scheelt ietsjes in snelheid bij mij.
Het verbinden van draadjes met de apparatuur lijkt me niet erg veilig.
Ps. Ik heb de draadloze versie van het modem, maar dat maakt weinig verschil.
En de telefoon is pas na 4 dagen actief bij overstap
Succes.
[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 16-11-2007 10:32 ]
Even een vraagje voor de heren/dames die, afgaand aan de prima, duidelijke, technisch inhoudelijke antwoorden, heel goed op de hoogte zijn van de ADSL techniek.
Ik ben sinds gisteren aangesloten op Telfort ADSL. Mijn vorige provider was Direct ADSL van KPN.
Alles is gladjes verlopen (met dank dus aan zowel KPN als Telfort!!)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor handelingen er nu allemaal uitgevoerd moeten worden door zowel KPN als Telfort om een migratie zoals die van mij, maar ook van bv een andere provider (zelfs van een ander netwerk..) uit te voeren? Ik bedoel dan ook echt bv. 'draadjes en modems..'
Misschien is het leuk/informatief om even toe te lichten hoe een ADSL verbinding 'in elkaar steekt'. Dus netwerk, centrale, modem, huisaansluiting etc..
Dit is misschien ook goed voor het begrijpen van de termen 'slopen', migreren, telco->telco etc. en waarom de te volgen volgorde van aanmelden en opzeggen zo hoort, zoals hier in het forum wordt aanbevolen.
Ben benieuwd!
Ik ben sinds gisteren aangesloten op Telfort ADSL. Mijn vorige provider was Direct ADSL van KPN.
Alles is gladjes verlopen (met dank dus aan zowel KPN als Telfort!!)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor handelingen er nu allemaal uitgevoerd moeten worden door zowel KPN als Telfort om een migratie zoals die van mij, maar ook van bv een andere provider (zelfs van een ander netwerk..) uit te voeren? Ik bedoel dan ook echt bv. 'draadjes en modems..'
Misschien is het leuk/informatief om even toe te lichten hoe een ADSL verbinding 'in elkaar steekt'. Dus netwerk, centrale, modem, huisaansluiting etc..
Dit is misschien ook goed voor het begrijpen van de termen 'slopen', migreren, telco->telco etc. en waarom de te volgen volgorde van aanmelden en opzeggen zo hoort, zoals hier in het forum wordt aanbevolen.
Ben benieuwd!
Anoniem: 63996
Loopt zeker storm bij Telfort. De gratis modems zijn uitverkocht en ze leveren nu de modems met ingebouwde router voor 4 pc's er gratis bij.
* Anoniem: 63996 is zeer binnenkort ook telfort klant.
* Anoniem: 63996 is zeer binnenkort ook telfort klant.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.
Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.
Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.