Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.402 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 19:54
graziemille schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:32:
Even een vraagje voor de heren/dames die, afgaand aan de prima, duidelijke, technisch inhoudelijke antwoorden, heel goed op de hoogte zijn van de ADSL techniek.

Ik ben sinds gisteren aangesloten op Telfort ADSL. Mijn vorige provider was Direct ADSL van KPN.
Alles is gladjes verlopen (met dank dus aan zowel KPN als Telfort!!)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor handelingen er nu allemaal uitgevoerd moeten worden door zowel KPN als Telfort om een migratie zoals die van mij, maar ook van bv een andere provider (zelfs van een ander netwerk..) uit te voeren? Ik bedoel dan ook echt bv. 'draadjes en modems..'

Misschien is het leuk/informatief om even toe te lichten hoe een ADSL verbinding 'in elkaar steekt'. Dus netwerk, centrale, modem, huisaansluiting etc..

Dit is misschien ook goed voor het begrijpen van de termen 'slopen', migreren, telco->telco etc. en waarom de te volgen volgorde van aanmelden en opzeggen zo hoort, zoals hier in het forum wordt aanbevolen.

Ben benieuwd!
toon volledige bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL
http://en.wikipedia.org/wiki/DSLAM
http://www.tweakdsl.nl/?f...ter&page=dsl/faq#Vraag_15
http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA

Waarom geef ik je linkjes en geen verhaal? Dat zou ten eerste te makkelijk zijn en ten tweede heet dit forum niet voor niets Gathering of Tweakers. We gaan er dus van uit dat de mensen hier zelf een beetje onderzoek doen en al kennis hebben van bepaalde zaken. We zijn geen helpdesk forum. Gebruik eerst google. Als je er dan niet uitkomt kun je altijd nog hier terecht. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dolan op 16-11-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164335

Gisteren is ook de KPN monteur hier in Roermond geweest, ik zit 300 meter van de centrale af, dus ik ben eens benieuwd!
Vanaf 22 november zou het internet werken, eerst maar eens aansluiten! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239776

@TheKillingBean

Ik heb begrepen dat je inmiddels internet via Telfort hebt. Nu lees ik zojuist onderstaand bericht van jou ...
TheKillingBean schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:46:
[...]

Ik heb ze opgebeld en gezegd dat ik mijn Planet contract wil beëindigen, maar dat ik wel gewoon internet wil hebben tot het einde van mijn contract. Binnen enkele dagen krijg je een bevestiging brief en een email. Als je binnen 10 werkdagen niets hebt gehoord, meteen weer bellen. Bij ging het de eerste keer niet goed door Planet |:(
Je hebt dus een bevestigingsbrief gekregen. Betekent dit dat Planet daarin bevestigt dat je tot het einde van je contract maandelijks blijft betalen en/of dat je gebruik kunt blijven maken van je Planet e-mailadres(sen)? Is er nog sprake van een boete? Zelf krijg ik (nog?) geen respons op mijn e-mails aan Planet. Dat dit niet ongebruikelijk is, heb ik hiervooor al gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 20:54
trolleystad schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:42:
[...]

Waarom geef ik je linkjes en geen verhaal? Dat zou ten eerste te makkelijk zijn en ten tweede heet dit forum niet voor niets Gathering of Tweakers. We gaan er dus van uit dat de mensen hier zelf een beetje onderzoek doen en al kennis hebben van bepaalde zaken. We zijn geen helpdesk forum. Gebruik eerst google. Als je er dan niet uitkomt kun je altijd nog hier terecht. :)
Je hebt helemaal gelijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

Ik heb net mijn modem binnen gekregen. even snel vraagje. moet ik mijn gegevens zelf in die modem zetten of heeft telfort dat al gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 63996 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:02:
Ik heb net mijn modem binnen gekregen. even snel vraagje. moet ik mijn gegevens zelf in die modem zetten of heeft telfort dat al gedaan ?
Die hoef je er niet zelf in te zetten nee.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 09:40

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik heb nu internet en telefonie van @home en wil ook graag overstappen naar Telfort.
Echter zit ik nog even met de volgende raag:

In de openingspost staat dat je het internet pas moet opzeggen als je in stap 4 zit, en dat je de telefonie wel al vooraf moet opzeggen. Levert dit geen problemen op? Of kan ik de telefoon ook later opzeggen?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

Datafeest schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:03:
[...]

Die hoef je er niet zelf in te zetten nee.
toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Anoniem: 63996 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:33:
Loopt zeker storm bij Telfort. De gratis modems zijn uitverkocht en ze leveren nu de modems met ingebouwde router voor 4 pc's er gratis bij.

* Anoniem: 165469 is zeer binnenkort ook telfort klant.
Tjee, je bent de eerste... 8)7

Volgens mij zijn de 1 pc-versies nooit uitgeleverd, sinds de 1e dag van oplevering ongeveer wordt het multi-pc modem geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
Anoniem: 63996 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:02:
Voor je internet verbinding niet, dat staat altijd standaard goed. Zelfs als je hem naar de standaard instellingen reset staat het weer goed voor Telfort Internet :)

Alleen je telefonie nummer + wachtwoord moet je invullen als je Telfort Bellen hebt zelf.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 165469 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:19:
Volgens mij zijn de 1 pc-versies nooit uitgeleverd, sinds de 1e dag van oplevering ongeveer wordt het multi-pc modem geleverd.
Dat is mooi, die heb ik nameljik nodig en ik heb de standaard besteld :P
Een gokje, maar een switchje kost ook maar 10 euro, dus de gok wel waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-11-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:43
stickyfish schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:05:
Ik heb nu internet en telefonie van @home en wil ook graag overstappen naar Telfort.
Echter zit ik nog even met de volgende raag:

In de openingspost staat dat je het internet pas moet opzeggen als je in stap 4 zit, en dat je de telefonie wel al vooraf moet opzeggen. Levert dit geen problemen op? Of kan ik de telefoon ook later opzeggen?
Dit geldt voor jou niet, jij hebt nu kabel, dat stap 4 verhaal is alleen voor mensen die al een ADSL abo hebben.
Als je internet opzegt, gaat ook je telefonie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 00:19

Snoes

marcel

trolleystad schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:25:
[...]

Dan kun je het beste op je nieuwe adres Telfort aanvragen en op je huidige adres je Planet internet opzeggen. Indien je je telefoonnummer wilt porteren moet je eerst Telfort aanvragen en er voor zorgen dat ze het nummer porteren (als je via Planet IPB belt). Je hebt dan misschien een maand extra abonnementskosten, maar je hoeft geen € 59,- verhuiskosten te betalen.
Dit klinkt inderdaad wel het meest eenvoudig. Nieuwe aansluiting aanvragen bij Telfort, huidige aansluiting opzeggen en er even voor zorgen dat het nummer overgaat. Ik zat zelf al te denken aan een overgangs- en verhuisopdracht, dat kan haast niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 22:29
Ook ik ben in stap 4 beland en zal derhalve wel snel m'n modem binnen krijgen.
Hebben mensen die op ISDN zitten ook een 4-poorts modem ontvangen, of hebben alleen de mensen met analoog 'geluk'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vorige maand angevraagd met 15 november als wensdatum.

Tot en met gisterochtend nog verbinding via IPB (internet en telefoon)
's middag geen signaal meer. zowel met experiabox als met telfort modem geen DSL signaal.

Klanten service gebeld en die gaan nu kijken wat er fout is gegaan.

Nu dus geen telefoon en geen internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Anoniem: 239776 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:13:
[...]
Je hebt dus een bevestigingsbrief gekregen. Betekent dit dat Planet daarin bevestigt dat je tot het einde van je contract maandelijks blijft betalen en/of dat je gebruik kunt blijven maken van je Planet e-mailadres(sen)? Is er nog sprake van een boete? Zelf krijg ik (nog?) geen respons op mijn e-mails aan Planet. Dat dit niet ongebruikelijk is, heb ik hiervooor al gelezen...
Ik heb een bevestingsbrief gekregen van Planet met daarin een bevesting dat ik niet meer mijn contract wil verlengen bij Planet. Je betaald dus gewoon tot aan het einde van je contract (alleen de Planet kosten). En nee er is geen boete, omdat je dus gewoon blijft betalen tot het einde van je contract. En ja Planet is erg traag met hun email, ik wacht nog steeds op email die ik een paar weken had verstuurd.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Nou.. a.s. maandag wordt dan "eindelijk" mijn telefoonnummer ook geporteerd. Dan is alles picobello. Ik moet zeggen dat het me allemaal 100% meegevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een vraagje, ik wil ook graag overstappen naar Telfort door de mooie prijs per maand, maar ik heb een vraag over de snelheid.
Het zit zo: Op het moment heb ik een 16-24Mb/1Mb abonnement via Tweakdsl maar ik haal maar maximaal een downstream rate van 8667Kbps, ik woon op ongeveer 1.8km van de centrale af en zit op ADSL2.
Als ik de snelheidscheck doe op de telfort site krijg ik een snelheid van 15Mbit, ik weet dat deze snelheid niet gegarandeerd is maar kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Is het echt mogelijk om rond de 15Mbit te zitten of is dit gewoon een verkapte test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Als je nu al ADSL2(+) hebt, dan zal er bij Telfort weinig veranderen. Het gaat over hetzelfde lijntje. Meestal valt de snelheid lager uit dan de test op de website.

Kijk voor de zekerheid even in je modem of deze een DSL synchronisatie heeft over ADSL2 of ADSL2+. Indien het ADSL2 is dat kàn er bij ADSL2+ iets meer uitkomen. Maar reken niet op de 15 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 09:40

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

thefxr schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:27:
[...]

Dit geldt voor jou niet, jij hebt nu kabel, dat stap 4 verhaal is alleen voor mensen die al een ADSL abo hebben.
Als je internet opzegt, gaat ook je telefonie mee.
oke, straks maar eens aanvragen dan. hoe lang duurt het ongeveer totdat je op status 4 zit?
als ik nu opzeg dan kan ik per 1 januari weg bij @home. Moet ik dan eerst opzeggen bij @Home of eerst aanvragen en dan pas opzeggen?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 15:49
Op dit moment heb ik een Tweakdsl B10 abbo en dat bevalt erg goed. Motto van Tweak is natuurlijk "ga lekker je gang" en daar ben ik toch wel gewend aan geraakt. Ik haal nogwel eens bestanden op van +/- 32 gb. Hoe zit het met de fair-user policy van Telfort? Zijn hier al ervaringen mee? Ik woon 500 meter van de centrale dus zou optimaal gebruik kunnen maken van 20mbit.

Iemand al van Tweakdsl overgestapt naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
trolleystad schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:46:
Als je nu al ADSL2(+) hebt, dan zal er bij Telfort weinig veranderen. Het gaat over hetzelfde lijntje. Meestal valt de snelheid lager uit dan de test op de website.

Kijk voor de zekerheid even in je modem of deze een DSL synchronisatie heeft over ADSL2 of ADSL2+. Indien het ADSL2 is dat kàn er bij ADSL2+ iets meer uitkomen. Maar reken niet op de 15 mbit.
Ik vrees daar ook voor. Heb nu bij Speedlinq ca. 6-7 Mbit/s en Telfort zegt ook doodleuk 13 Mbit/s op hun site. Daar geloof ik dus geen bal van omdat het, precies wat je zegt, over exact dezelfde koperdraadjes loopt.

Mijn postcodecheck zegt/zei 1982 meter (knap trouwens dat dat voor de hele straat geldt, ongeacht het nummer) maar de 40 dB demping duidt op bijna 3 km koperkabel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 16-11-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
super_dirk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:54:
Op dit moment heb ik een Tweakdsl B10 abbo en dat bevalt erg goed. Motto van Tweak is natuurlijk "ga lekker je gang" en daar ben ik toch wel gewend aan geraakt. Ik haal nogwel eens bestanden op van +/- 32 gb. Hoe zit het met de fair-user policy van Telfort? Zijn hier al ervaringen mee? Ik woon 500 meter van de centrale dus zou optimaal gebruik kunnen maken van 20mbit.

Volgens mij gebruiken providers dit als een stok achter de hand. Ik ken niemand die ooit een waarschuwing heeft gehad van zijn provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 14:02

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nou, ik heb ook besteld, ga overstappen vanaf DirectADSL. Heb de 6 weken van de startpost gebruikt als datum om het in te laten gaan, en zal over twee weken na de bevestingen mijn brief uit de deur doen naar KPN. Of kan ik beter even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 20:54
majoh schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:00:
Nou, ik heb ook besteld, ga overstappen vanaf DirectADSL. Heb de 6 weken van de startpost gebruikt als datum om het in te laten gaan, en zal over twee weken na de bevestingen mijn brief uit de deur doen naar KPN. Of kan ik beter even bellen?
Ik heb tegelijkertijd met het aanvragen van Telfort mijn direct ADSL telefonisch opgezegd.

Alles is prima verlopen (1 dag eerder als gepland zelfs)

Ik kreeg van de KPN keurig een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging.
Ik ben van 1.5 Mb vooruitgegaan naar bijna 7Mb bij een afstand van +/- 2.6 km (attenuation 34 dB) van de centrale (ADSL2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Op het tiscali forum staat ondermeer, naar aanleiding van een vraag aan de helpdesk:
9: Er is geen datalimiet slechts een “Fair Use Policy” en bij normaal gebruik (zelfs bij nagenoeg continu downloaden) zult u deze niet overschrijden. De FUP stelt vooral grenzen aan kunstmatig gegenereerde netload. Hoe u verder uw internet kunt en mag gebruiken is onderhevig aan onze FUP, algemene voorwaarden en behoudens dat u geen overlast voor anderen op internet veroorzaakt.
Met andere woorden, blijkbaar zal het wel meevallen, tenzij je echt 24/7 torrents/usenet binnen sleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
stickyfish schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:52:
[...]

oke, straks maar eens aanvragen dan. hoe lang duurt het ongeveer totdat je op status 4 zit?
als ik nu opzeg dan kan ik per 1 januari weg bij @home. Moet ik dan eerst opzeggen bij @Home of eerst aanvragen en dan pas opzeggen?
Gewoon @home opzeggen, binnen ongeveer 4 weken heb je ADSL, ik betaal nu ook 1 maand dubbel.
portering voor je telnr vanaf @home naar telfort,moet je ff navragen,hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:28:
[...]
De afstand tot de centrale is 2005 meter. Attenuation is 28 dB, gedeeld door 13,6 kom ik dan op een geschatte afstand van 2050. Voor een ADSL1 aansluiting heb ik dan prima snelheden, voor een ADSL2 zijn ze aan de lage kant, dan zou een 10-12 Mb/s meer voor de hand liggen. En bij ADSL2+ zou 12-16 Mb/s te verwachten zijn, als ik de gemiddelden uit het forum bekijk.

Maar dus juist op deze afstand van de centrale zijn de verschillen tussen ADSL1, 2 en 2+ erg groot.
Ik heb een gerelateerde vraag. Ik zit momenteel met een 3Mb DirectADSL abo op een ADSL2 kaart (G.992.3 in modem) op ongeveer 500 meter van de centrale (op basis van downstream att. in modem). Volgens de postcodecheck van Telfort kan ik ADSL2+ snelheden halen (tegen de 20Mb) en is de centrale dus ADSL2+ geschikt (komt ook uit andere postcodechecks van KPN providers).

Is het nu altijd zo dat ik wordt omgeprikt naar een ADSL2+ kaart of bestaat er ook een risico dat ik op een ADSL2 kaart blijf zitten en max. 12Mb haal? Hebben mensen hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Over 2 weken ongeveer wordt mijn Telfortlijntje opgeleverd.
Ik kom van TweakDSL en heb nu nog 16-24 Mbit WO verbinding.
Er zijn van die dagen bij dat ik net zoveel, of wel meer, als jij leech.
Ondanks dat Telfort een FUP heeft, durf ik het wel aan. Als ik teveel download, krijg ik vanzelf wel een melding van ze. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik krijg mijn budgetphone sipaccount niet in het modem gezet, hij springt steeds terug naar het inlogscherm.
Moet ik iets unlocken om de gegevens er permanent in te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238464

Mensen die direct adsl hebben opgezegd (telefonisch), binnen hoe veel tijd lag er een bevestigingsbrief op je deurmat? Ik heb maandagochtend gebeld, maar tot op heden nog steeds geen schriftelijke bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
thefxr schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:41:
ik krijg mijn budgetphone sipaccount niet in het modem gezet, hij springt steeds terug naar het inlogscherm.
Raar. Ik heb het ingevuld en het werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
AUijtdehaag schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:29:
[...]

Mischien wordt je hier wijzer van...

Situatie bij mij:
- ISRA punt zit een stekkerdoos gemonteerd (met mogelijkheid tot ministekkertje), daar gaat je modem in zonder de splitter.
- In je modem prik je dan je telefoon(s) ministekkertje.

Je hebt dus helemaal geen splitter meer nodig, scheelt ietsjes in snelheid bij mij.
Het verbinden van draadjes met de apparatuur lijkt me niet erg veilig.
Ps. Ik heb de draadloze versie van het modem, maar dat maakt weinig verschil.
En de telefoon is pas na 4 dagen actief bij overstap

Succes.
toon volledige bericht
Bedankt voor de info, maar jouw situatie is anders dan bij mij. Ik heb nog een aansluiting met een lasdop, geen ministekkertjes oid, moest dus gewoon de telefoondraad doorknippen.
En die draadjes (gewoon telefoondraadjes dus kunnen niet zo veel kwaad) zien te verbinden met het modem..

Ik heb de oplossing al gekregen vandaag van onze techneut op het werk, dus probleem opgelost.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Heren even kort twee vraagjes

Ik zit nu bij Compuserve
met een ADSL Goud abbonement 8 mbit
Met de volgende type modem :

Zyxel 2602HW

Ik wil nu overstappen naar Telfort
Moet ik dan instellingen veranderen in de modem om te gaan internetten?

Mijn tweede vraag is
Is het abonnement van 19,95 1jarig of tweejarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
3 dagen eerder !!!

Bij mij zal 19 november (maandag dus) Telfort pas opgeleverd worden. Maar vandaag deed mijn huidige internet verbinding (direct-adsl) het ineens niet meer. Even de info van Telfort er in gezet en ja hoor werken. Op ADSL2+ (voorheen ADSL2)

Ik moet zeggen keurige overgang (ook al is hij 3 dagen eerder). Ik heb er dus niet één dag uitgelegen.

Hopen dat dit tekenend is voor Telfort .... En nu maar hopen dat KPN mijn direct-adsl opzegging goed verwerkt. Vooralsnog heb ik geen bevestigingsbrief gehad van hun....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

Ik ga volgende week ook over van Xs4all(only) naar Telfort.
Nu zag ik in mijn Draytek modem staan dat ik een snr margin heb van ongeveer 14,5.
Is het nog steeds zo dat de telco op deze waarde afregeld bij maximale verbindinssnelheid of ga ik problemen krijgen bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rick77 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:15:
[...]

Ik heb een gerelateerde vraag. Ik zit momenteel met een 3Mb DirectADSL abo op een ADSL2 kaart (G.992.3 in modem) op ongeveer 500 meter van de centrale (op basis van downstream att. in modem). Volgens de postcodecheck van Telfort kan ik ADSL2+ snelheden halen (tegen de 20Mb) en is de centrale dus ADSL2+ geschikt (komt ook uit andere postcodechecks van KPN providers).

Is het nu altijd zo dat ik wordt omgeprikt naar een ADSL2+ kaart of bestaat er ook een risico dat ik op een ADSL2 kaart blijf zitten en max. 12Mb haal? Hebben mensen hier al ervaringen mee?
ADSL2 kaarten bestaan niet. Je zit op een ADSL2+ kaarten en mag maximaal op ADSL2 verbinden omdat je lijn snelheid lager is dan 8Mb nu.

Hier zie je een voorbeeld/antwoord al:

CremersDH in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
Anoniem: 209496 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:41:
Ik ga volgende week ook over van Xs4all(only) naar Telfort.
Nu zag ik in mijn Draytek modem staan dat ik een snr margin heb van ongeveer 14,5.
Is het nog steeds zo dat de telco op deze waarde afregeld bij maximale verbindinssnelheid of ga ik problemen krijgen bij Telfort?
Die gegevens zijn van je huidige verbindig, dat hangt dus van snelheid + technologie + abonnement af allemaal. Als je over gaat krijg je andere getallen te zien omdat je andere snelheden krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 16-11-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:50:
De gegevens zijn van je huidige verbindig, dat hangt dus van snelheid + technologie + abonnement af allemaal. Als je over gaat krijg je andere getallen te zien omdat je andere snelheden krijgt.
Ik heb een 8Mbit verbinding, dus maximaal voor een normale adsl verbinding. Ik haal deze snelheid ook altijd stabiel. Het is toch zo dat de SNR margin op deze (vol open) verbinding is ingesteld en dat deze omhoog gaat wanneer mijn verbinding geknepen zou worden?

Ik neem aan dat ze deze opnieuw kunnen instellen voor mijn (hopelijk) snellere Telfort verbinding?
Als dit niet zo is zou de SNR margin nog verder zakken bij een 20Mbit verbinding en de verbinding onstabiel kunnen worden.

(adsl2+ is voor mij beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Als je naar Telfort gaat en je huidige provider opzegt, dan weet je precies de opzegdatum. Kom je van Internetplusbellen (KPN) dan hoef je echter niets te doen, Telfort regelt alles. Maar heeft iemand enig idee wat dan de opzegdatum is die bij KPN binnen komt?

Is dat het moment dat je in stap 4 komt, je aansluitdatum of ergens daartussen?

Concrete situatie bij mij:

13 november: Stap 4
19 december: aansluitdatum Telfort

10 december: Grensdatum voor mij om IPB op te zeggen (1-maand opzegtermijn, IPB contract loopt 10 januari af)

Oftewel: Komt de overgangsinformatie van Telfort voor 10 dec. bij KPN aan dan zal alles o.k. zijn. Maar is dat na 10 dec. (b.v. op aansluitdatum 19 dec.) dan kan KPN stellen dat ik te laat ben en opnieuw een 1-jarig contract ben aangegaan (de discussies over IPB en 1-maandopzeggingen laat ik even voor wat het is).

Heeft iemand enig idee wat het moment is dat KPN weet dat ik ga vertrekken? Ik blijf 't toch een wat heikel punt vinden, eng dat je zoiets niet zelf in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

franssie

Save the albatross

thefxr schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:41:
RockGirl schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:47:
[...]

Raar. Ik heb het ingevuld en het werkte gewoon.
hier heb je misschien iets meer aan?: (mijn waarden staan na de pipe | )

Active SIP Account | ticked
Number | 31294712***
SIP Local Port (1025-65535) | 5060
SIP Server Address | sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) | 5060
REGISTER Server Address | sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535) | 5060
SIP Service Domain | budgetphone.nl
Send Caller ID | ticked

User Name | 31294712***
Password | ********

bij mij werkt het probleemloos (dit is een prepay nummer, ik wacht nog op de portering van mijn echte nummer naar budgetphone)

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 16-11-2007 21:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 209496 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:43:
[...]

Ik heb een 8Mbit verbinding, dus maximaal voor een normale adsl verbinding. Ik haal deze snelheid ook altijd stabiel. Het is toch zo dat de SNR margin op deze (vol open) verbinding is ingesteld en dat deze omhoog gaat wanneer mijn verbinding geknepen zou worden?
Een SNR waarde wordt niet ingesteld, alleen een ondergrens. De SNR is een actueel getal van je verbinding op dat moment. Heeft te maken met het gebruik van de beschikbare capaciteit en verhouding tussen dat en de achtergrond ruis.
Ik neem aan dat ze deze opnieuw kunnen instellen voor mijn (hopelijk) snellere Telfort verbinding?
Als dit niet zo is zou de SNR margin nog verder zakken bij een 20Mbit verbinding en de verbinding onstabiel kunnen worden.

(adsl2+ is voor mij beschikbaar)
Daarom stelt een telco een ondergrens in. Meestal is dat zo'n 6 a 7dB wat voor een SNR als ondergrens wordt gesteld. Zeker als je verbinding zo snel mogelijk is zal die dus zakken naar die waardes.

Wordt de verbinding om wat voor reden dan ook instabiel (meer verstoring op de lijn soms) zal een ISP altijd samen met de telco de lijnsnelheid verlagen. Het effect is dan dat minder van de drager wordt gevraagd en dus dat ook de SNR iets omhoog gaat. Meer ruimte tussen gebruikte en beschikbare frequenties en dus meer stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 15:40
Anoniem: 165469 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:48:
Als je naar Telfort gaat en je huidige provider opzegt, dan weet je precies de opzegdatum. Kom je van Internetplusbellen (KPN) dan hoef je echter niets te doen, Telfort regelt alles. Maar heeft iemand enig idee wat dan de opzegdatum is die bij KPN binnen komt?

Is dat het moment dat je in stap 4 komt, je aansluitdatum of ergens daartussen?

Concrete situatie bij mij:

13 november: Stap 4
19 december: aansluitdatum Telfort

10 december: Grensdatum voor mij om IPB op te zeggen (1-maand opzegtermijn, IPB contract loopt 10 januari af)

Oftewel: Komt de overgangsinformatie van Telfort voor 10 dec. bij KPN aan dan zal alles o.k. zijn. Maar is dat na 10 dec. (b.v. op aansluitdatum 19 dec.) dan kan KPN stellen dat ik te laat ben en opnieuw een 1-jarig contract ben aangegaan (de discussies over IPB en 1-maandopzeggingen laat ik even voor wat het is).

Heeft iemand enig idee wat het moment is dat KPN weet dat ik ga vertrekken? Ik blijf 't toch een wat heikel punt vinden, eng dat je zoiets niet zelf in handen hebt.
toon volledige bericht
Als dat zo zou zijn, dan moet ik zorgen dat voor 2 december 2007 m'n opzegging bekend is bij kpnplanet. Op 2 jan 2008 is m'n overgangsdatum naar Telfort. Maar in het starttopic staat steeds dat je nix moet doen, maar ook ik vind dat toch ietwat tricky, en ben niet de enige zo te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door scofield op 16-11-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:25:
[...]

Als dat zo zou zijn, dan moet ik zorgen dat voor 2 december 2007 m'n opzegging bekend is bij kpnplanet. Op 2 jan 2008 is m'n overgangsdatum naar Telfort. Maar in het starttopic staat steeds dat je nix moet doen, maar ook ik vind dat toch ietwat tricky, en ben niet de enige zo te zien.
Als je in stap-4 zit kan je sowieso veilig opzeggen. De andere ISP kan de lijn niet meer opheffen, een sloop opdracht op je ADSL lijn wordt dan afgewezen door KPN omdat er een migratie op loopt.

En als je in je opzegging aangeeft dat je gaat overstappen per datum XX-XX-XXXX weten ze ook wat je gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 08-06 21:24
Sinds vandaag ook aangesloten op Telfort.

Heb helaas maar een 8mbit verbinding omdat de centrale waarop ik aangesloten zit (poeldijk centrum) geen ADSL2+ heeft.

Tot nu toe werkt alles prima en is de snelheid wat ik gewend ben alleen nog wel het volgende.

Als ik me modem bekijk dan zie ik af en toe de verbinding weg vallen. is er een manier om dat in de Zyxel te controleren??
Ik heb zelf ook een FritzBox staan waarbij ik dat allemaal kan controleren.

Ik vraag dit omdat ik vanwege verbindingsuitvallen eigenlijk weg ben/wil bij me andere provider.
Misschien dat er iets aan mijn waardes is af te lezen?

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc cc cc cc cd dc cc bb ba 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 34 db
tone 32- 63: 0b bb bb bb ba aa bb aa aa aa 99 99 9a bd cd cc
tone 64- 95: dd cd cd cc cc cc cc cc cc cc cc c2 cc cc cc cb
tone 96-127: cb bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb bb
tone 128-159: ba ba aa aa aa aa a9 aa a9 9a 9a 79 a9 a9 87 9a
tone 160-191: 99 9a 9a aa 99 aa 96 99 a8 9a aa aa 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 88 88 88 88 76 76 75 75 77 77 76 77
tone 224-255: 77 77 77 57 77 77 76 77 66 66 66 56 50 55 55 42
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

bedankt

Sorry als ik nu offtopic blijk te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Buzzie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:05:
Sinds vandaag ook aangesloten op Telfort.

Heb helaas maar een 8mbit verbinding omdat de centrale waarop ik aangesloten zit (poeldijk centrum) geen ADSL2+ heeft.

Tot nu toe werkt alles prima en is de snelheid wat ik gewend ben alleen nog wel het volgende.

Als ik me modem bekijk dan zie ik af en toe de verbinding weg vallen. is er een manier om dat in de Zyxel te controleren??
Ik heb zelf ook een FritzBox staan waarbij ik dat allemaal kan controleren.

Ik vraag dit omdat ik vanwege verbindingsuitvallen eigenlijk weg ben/wil bij me andere provider.
Misschien dat er iets aan mijn waardes is af te lezen?
Enige wat je eraan kunt zien is dat de lijnlengte best wel een 2500meter (34dB attenuation) lang is en je verbinding ADSL1 is en maximaal loopt (SNR van 6dB).

Als je verbinding af en toe wegvalt kan er gewoon een probleem zijn met je lijn, een aansluitfout thuis die je altijd al had of misschien is de snelheid een tikje omlaag zetten door de ISP voldoende om stabiliteit te krijgen en is het geen oplosbaar probleem in de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 15:40
bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:33:
[...]

Als je in stap-4 zit kan je sowieso veilig opzeggen. De andere ISP kan de lijn niet meer opheffen, een sloop opdracht op je ADSL lijn wordt dan afgewezen door KPN omdat er een migratie op loopt.

En als je in je opzegging aangeeft dat je gaat overstappen per datum XX-XX-XXXX weten ze ook wat je gaat doen.
Ik ga zondag naar m'n moeder want die heeft een pakket gekregen vd week en diverse brieven erbij met namen en wachtwoorden (had ze het over). Als alles compleet is kan ik de opzegbrief van telfort uitprinten en naar IPB zenden dan is het maar zeker dacht ik zo.
Alleen is haar centrale geen adsl 2+ dat is wel zeker, en alleen nog maar op kpn lijn, niet iets van bbned of tiscali of wat dan ook. postcode 2381 aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240531

Ik heb een vraag over de ZyXEL modems en het gebruik van twee telefoonnummers.

Ik heb nu ISDN bij KPN met twee telefoonnummers. Kan ik beide telefoonnummers laten porteren naar bv Budgetphone en vervolgens beide telefoonnumers via het ZyXEL modem (elke phone port 1 nummer) laten werken (bellen en gebeld worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Anoniem: 240531 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:00:

Ik heb nu ISDN bij KPN met twee telefoonnummers. Kan ik beide telefoonnummers laten porteren naar bv Budgetphone en vervolgens beide telefoonnumers via het ZyXEL modem (elke phone port 1 nummer) laten werken (bellen en gebeld worden)?
Volgens mij kan je alleen je hoofdnummer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
franssie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:23:
[...]

[...]

hier heb je misschien iets meer aan?: (mijn waarden staan na de pipe | )

Active SIP Account | ticked
Number | 31294712***
SIP Local Port (1025-65535) | 5060
SIP Server Address | sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) | 5060
REGISTER Server Address | sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535) | 5060
SIP Service Domain | budgetphone.nl
Send Caller ID | ticked

User Name | 31294712***
Password | ********

bij mij werkt het probleemloos (dit is een prepay nummer, ik wacht nog op de portering van mijn echte nummer naar budgetphone)
toon volledige bericht
tnx, hij doet het nu,maar als ik met mijn mobiel naar de sip bel, gaat ie wel over,maar hoor er ook harde muziek door, echt strange. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 09:03

franssie

Save the albatross

thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:02:
[...]

tnx, hij doet het nu,maar als ik met mijn mobiel naar de sip bel, gaat ie wel over,maar hoor er ook harde muziek door, echt strange. :'(
da's wel raar - sorry geen idee wat dat zijn kan - net nog even getest met mijn mobiel maar ik kan geen muziek horen...

/edit :: uit nieuwsgierigheid: welke muziek hoor je?

Als jij het bij Budgetphone en ook KPN regelt dat alle nummers worden geporteerd (en ik denk dat dat kan) dan werkt het, het Telfort modem heeft ruimte voor twee (2) SIP instellingen.

[ Voor 47% gewijzigd door franssie op 17-11-2007 03:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:50:
[...]
ADSL2 kaarten bestaan niet. Je zit op een ADSL2+ kaarten en mag maximaal op ADSL2 verbinden omdat je lijn snelheid lager is dan 8Mb nu.

Hier zie je een voorbeeld/antwoord al:

CremersDH in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
Bedankt! Ik wist niet dat ADSL2 alleen een verbindingsstandaard is en niks met fysieke hardware te maken heeft. Dus er hoeft feitelijk niks te veranderen in de centrale bij een overstap (ik zou op KPN netwerk blijven bij een overstap, want Tiscali levert hier niet).

@CremersDH: je hebt DirectADSL niet expliciet opgezegd? (dus gedaan wat door KPN wordt geadviseerd en gewoon over laten nemen?)

[ Voor 10% gewijzigd door rick77 op 17-11-2007 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Hier heb ik adsl 1 analog, zit op 65 meter van centrale,maar mijn modem traint op 8000/864.
Dat de download 8mb max was wist ik, maar de upload valt mij wat tegen.
Modem staat 1mtr naast isra.
Iemand nog tips!?
of ligt het gewoon aan de centrale/grond kabels kpn?

DSL Line Status:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 1 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 aa bb cc bb bb bb ba aa aa aa 99 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 16 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 0 db
tone 32- 63: 00 00 00 45 66 78 99 9a ab bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: 0b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 9a
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.1.33
Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL_G.dmt
IP Address: 82.169.XX.XXX
IP Subnet Mask: 255.255.224.0
Default Gateway: 82.169.XX.XX
VPI/VCI: 0/34

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 08:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je zou kunnen proberen "adsl2 mode" forceren het de "wan adsl opmode adsl2plus" commando.
"wan adsl opmode" voor beschikbare opties iirc.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

RockGirl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:08:
[...]

Volgens mij kan je alleen je hoofdnummer meenemen.
Je kan alle nummers van ISDN2 porteren, alleen zal die partij waar je de nummers heen zet wel voor beide nummers tegelijk een portering moeten opstarten. Als een nummer van een ISDN2 verbinding van KPN wordt geporteerd wordt ISDN2 immers opgeheven en dan zijn de nummers niet meer te porteren.
jivemen schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 08:10:
Hier heb ik adsl 1 analog, zit op 65 meter van centrale,maar mijn modem traint op 8000/864.
Iemand nog tips!?

noise margin downstream: 16 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 0 db
Je woont echt in de centrale bijna, maar het is een ADSL1 centrale. De upstream halen van 1024 op een ADSL1 verbinding is soms niet exact mogelijk. Je hebt dan inderdaad 864, 960kbps meestal.
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 08:41:
Je zou kunnen proberen "adsl2 mode" forceren het de "wan adsl opmode adsl2plus" commando.
"wan adsl opmode" voor beschikbare opties iirc.
Als je modem op een ADSL1 centrale verbind op ADSL1 zal je echt op een ADSL1 kaart zitten aangesloten. Soms heb je iets mazzel en is er uitgebreid op een ADSL1 centrale met nieuwe kaarten en verbindt je modem op 8Mb met ADSL2.

ADSL modems staan zo ingesteld dat ze eerst ADSL2+ proberen, dan ADSL2 en als laatste ADSL (G.DMT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Heren even kort twee vraagjes::

Ik zit nu bij Compuserve

Zyxel 2602HW

Mijn tweede vraag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
justjermaine schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:16:
Heren even kort twee vraagjes::

Ik zit nu bij Compuserve

Zyxel 2602HW

Mijn tweede vraag is
Dubbelposten hoeft niet om antwoord te krijgen hoor. Instellingen van je modem hoef je niet te veranderen en het antwoord voor je 2e vraag staat gewoon in de startpost. Zowel je 1e en 2e vraag zijn al eens voorbij gekomen. Gaarne eerst even het topic doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Inderdaad foutje was mijn broertje die het deed.
Ik las dat trouwens ook dat consumenten hun opzegbrief "de standaard telco migratie overname brief" aangetekend sturen vooral naar Compuserve en Speeqlinq raden jullie dat ook aan.
trolleystad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:31:
[...]

Dubbelposten hoeft niet om antwoord te krijgen hoor. Instellingen van je modem hoef je niet te veranderen en het antwoord voor je 2e vraag staat gewoon in de startpost. Zowel je 1e en 2e vraag zijn al eens voorbij gekomen. Gaarne eerst even het topic doorlezen.

[ Voor 3% gewijzigd door jzoin2 op 17-11-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
rick77 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 07:58:
[...]

@CremersDH: je hebt DirectADSL niet expliciet opgezegd? (dus gedaan wat door KPN wordt geadviseerd en gewoon over laten nemen?)
Nee ik heb wel opgezegd zelf. Zodra ik de datum van oplevering van Telfort wist. Alleen geen bevestiging gekregen. Dus ik ga maandag maar eens bellen of de opzegging wel goed gaat en zeg anders als nog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169497

Ik denk erover dit van Telfort bij mijn ouders aan te vragen. Volgens de site zouden ze 20 Mbit moeten kunnen halen. Volgens mij wonen mijn ouders echt heel dicht bij de telefooncentrale maar zelfs al zou de 20Mbit niet gehaald worden is dit niet zo'n probleem. Helaas woon ik zelf 5,5km van de centrale af waardoor elk ADSL abonnement geen optie is.

Nu vraag ik me af over dat opzeggen bij de oude provider, zou je dat beter niet zelf kunnen doen als je kabel hebt. Dit wordt ook in de openingspost genoemd, uiteindelijk heb je die kosten er toch redelijk snel uit (@Home regelmatig, 4Mbit). Nu kan je dit naast elkaar laten lopen en hoef je geen moment zonder internet te zitten of is dit niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 21:15
Anoniem: 169497 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:54:
Ik denk erover dit van Telfort bij mijn ouders aan te vragen. Volgens de site zouden ze 20 Mbit moeten kunnen halen. Volgens mij wonen mijn ouders echt heel dicht bij de telefooncentrale maar zelfs al zou de 20Mbit niet gehaald worden is dit niet zo'n probleem. Helaas woon ik zelf 5,5km van de centrale af waardoor elk ADSL abonnement geen optie is.

Nu vraag ik me af over dat opzeggen bij de oude provider, zou je dat beter niet zelf kunnen doen als je kabel hebt. Dit wordt ook in de openingspost genoemd, uiteindelijk heb je die kosten er toch redelijk snel uit (@Home regelmatig, 4Mbit). Nu kan je dit naast elkaar laten lopen en hoef je geen moment zonder internet te zitten of is dit niet nodig?
gewoon telfort aanvragen
en op het moment dat je telfort hebt kan je rustig je kabelabo opzeggen
zo zit je zeker weten niet zonder internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
Anoniem: 169497 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:54:

Ik ben zelf ook over van de kabel, casema in dit geval. Om te voorkomen dat ik zonder internet zou zitten heb ik op 1 november aangevraagd en casema kon ik per 31-12 opzeggen.
Achteraf gezien was dat niet nodig geweest, want ik krijg op 20 november opgeleverd (internet van telfort werkt stiekum nu al maar mail nog niet).

Het heeft dus in totaal net geen 3 weken geduurd.

Dus als je @Home kan opzeggen een maand nadat je Telfort hebt aangevraagd zou je niet zonder internet zitten in principe. Dit is natuurlijk gebaseerd op mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

CremersDH schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:39:
[...]
Nee ik heb wel opgezegd zelf. Zodra ik de datum van oplevering van Telfort wist. Alleen geen bevestiging gekregen. Dus ik ga maandag maar eens bellen of de opzegging wel goed gaat en zeg anders als nog op
Datum van oplevering: dat is bij "stap 4", toch? Ik ben dezelfde overstap van plan (na mijn 12 maandscontract dat eind januari afloopt), dus hou ons op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jivemen schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 08:10:
Iemand nog tips!?
Ander modem proberen, waarschijnlijk een Zyxel beperking. Je ADSL-waarden zijn bijna perfect, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb zelf een Speedtouch 716 en die haalt altijd 1024 upload, ook op ADSL1.

Sluit ik een oude Zyxel Prestige 650 aan, dan komt 'ie maar tot 832 upload wat overigens ook klopt met de specificaties van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 08:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ligt niet aan het Zyxel modem. De mijne synct op 1115kbit upload ( en 17Mbit down vanwege 1.5km lijnlengte).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
franssie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:30:
[...]

da's wel raar - sorry geen idee wat dat zijn kan - net nog even getest met mijn mobiel maar ik kan geen muziek horen...

/edit :: uit nieuwsgierigheid: welke muziek hoor je?
Ik hoor een harde begintune, kan ff niet thuisbrengen welke, hij begint wel opnieuw na elke 5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Nou, ik heb hem ook........ de bewuste XS4all brief.

Vanaf 9 november stond ik op stap 4, modem en brieven binnen en overstap staat gepland op maandag 19 november. Ik heb via mail en per brief opgezegd per 09 november.
In de brief van XS4all van 15 november staat:
Wij wachten op bericht van onze Netwerk Partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuwe Provider uw opdracht tot verhuizing van de ADSL aansluiting in behandeling heeft genomen.
Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe Provider. Vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de daadwerkelijke migratie.

|:(
Dus de schuld ligt bij Telfort of KPN volgens Xs4all??
Hoe dan ook, ik blijf betalen tot 9 december, wat ze daarna nog willen ontvangen zoeken ze maar uit.
Iemand die de maand opzegtermijn al voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
smokesign schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:45:

Vanaf 9 november stond ik op stap 4, modem en brieven binnen en overstap staat gepland op maandag 19 november. Ik heb via mail en per brief opgezegd per 09 november.
Wij wachten op bericht van onze Netwerk Partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuwe Provider uw opdracht tot verhuizing van de ADSL aansluiting in behandeling heeft genomen.
Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe Provider. Vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de daadwerkelijke migratie.

Hoe dan ook, ik blijf betalen tot 9 december, wat ze daarna nog willen ontvangen zoeken ze maar uit.
gewoon storneren en dat xs4all nr blokkeren bij de bank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:55:
[...]

gewoon storneren en dat xs4all nr blokkeren bij de bank :+
Ik moet @home goed in de gaten houden. Bij mijn vader probeerden ze nog maandenlang geld af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Eerste bericht krijgt je oude ISP van hun netwerk leverancier bij het inplannen van de migratie, dat is bij stap-4 dus bij Telfort (aankondiging). Bij stap-3 stuurt Telfort je aanvraag aan de netwerk partner en die heeft hem geaccepteerd, bij stap-4 is het ingepland en zijn dus de betreffende netwerk leveranciers op de hoogte om ook de latende ISP op de hoogte te brengen.

En later stuurt een netwerk leverancier (bij XS4all dus KPN) nog een bericht naar de ISP dat de verbinding nu echt is omgezet (bevestiging).

Dus volgens de XS4all logica is inderdaad op 9-november het eerste bericht ontvangen als het goed is van hun netwerk netwerk leverancier (KPN).

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 17-11-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:58

Ben net klaar met een brief dat ik niet op een verzoek ga reageren om nogmaals mijn overeenkomst te beëindigen.
Ik heb 25-10 opgezegd en ben deze week bij Telfort aangesloten. Mijn Xs4all abo loopt door de maand opzegtermijn tot 25 november en ik heb nu alles betaald. Ik heb daarover een duidelijke brief met gegevens en een intrekking van mijn automatische incasso gestuurd. Ook voor de zekerheid een blokkering voor Xs4all bij mijn bank geregeld. Als ze lastig blijven doen ga ik naar de nieuwe internetproviders geschillen commissie. :Y Gaan jullie mee?

ps. Niet reageren op hun verzoek om via de site je opzegging te bevestigen. Ik zie dat als een valstrik. Daarmee verklaar je dat je vanaf dat moment accoord gaat met nog een maand opzegtermijn.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:49:
Ligt niet aan het Zyxel modem. De mijne synct op 1115kbit upload ( en 17Mbit down vanwege 1.5km lijnlengte).
Dat is dus duidelijk geen ADSL1 waar het hier over gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volkert schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:33:
[...]

Dat is dus duidelijk geen ADSL1 waar het hier over gaat ...
Dat is correct, want ADSL1 kan geen upstream van 1 mbit hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:04:
[...]

Dat is correct, want ADSL1 kan geen upstream van 1 mbit hebben. :)
Kan wel, komt alleen weinig voor dat men het haalt. Bij ADSL1 is de maximale upstream 1024kbps, echter om maximaal te halen moet alles perfect zijn in de lijn eigenlijk. Geen greintje verstoring etc.

Bij ADSL2 (en 2+) is de maximale upstream 1280 of 1536kbps, dus 1024kbps is dan makkelijker haalbaar omdat je er geen 100% van gebruikt

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 17-11-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 22:29
consono_md110 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:31:
Ook ik ben in stap 4 beland en zal derhalve wel snel m'n modem binnen krijgen.
Hebben mensen die op ISDN zitten ook een 4-poorts modem ontvangen, of hebben alleen de mensen met analoog 'geluk'?
Vandaag een koerier voor de deur met een grote Telfort-doos. Vol verwachting het ding opengetrokken en jawel hoor, ook op ISDN leveren ze (tijdelijk) de Multi-PC modems uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:44:
[...]

Ik hoor een harde begintune, kan ff niet thuisbrengen welke, hij begint wel opnieuw na elke 5 sec.
budgetphone says:
Geachte heer,

De muziek komt niet uit onze apparatuur, maar uit u zyxcel ik raad u aan de instelling van u apparatuur na te zien.

heeft iemand hier ooit van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:29:
[...]

budgetphone says:
Geachte heer,

De muziek komt niet uit onze apparatuur, maar uit u zyxcel ik raad u aan de instelling van u apparatuur na te zien.

heeft iemand hier ooit van gehoord?
het is al opgelost, idd een zyxel instelling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:33:
[...]

Die heb je zelf aangezet dan vermoed ik? Stond standaard vast niet zo ingesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:33:
[...]

Ik heb al eerder gehoord dat er muziek in zit, maar heb het nog nooit voor elkaar gekregen die te horen. Kun je ons vertellen wat die instelling was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zijn er nog dingen die je kan checken/verbeteren om je verbinding te verbeteren?

Ik ging er vanuit dat ik niet het maximale zou halen, maar net de helft is wel jammer.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nomad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:11:
Zijn er nog dingen die je kan checken/verbeteren om je verbinding te verbeteren?

Ik ging er vanuit dat ik niet het maximale zou halen, maar net de helft is wel jammer.
Telfort is veel te optimistisch, waarschijnlijk zitten er marketing lui achter ...

Wat is je download attenuation (demping) en je SNRM (signaal/ruis-marge), aan de hand daarvan kan ik je wel vertellen wat realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
trolleystad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:10:
[...]

Ik heb al eerder gehoord dat er muziek in zit, maar heb het nog nooit voor elkaar gekregen die te horen. Kun je ons vertellen wat die instelling was?
Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ik ben ook wel benieuwd welke instelling dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
[...]

voip>sip>advanced> caller ringing tone op enable zetten, default waarde.

Dan heeft diegene die jouw belt er een muziekje door als de tel overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:36
rick77 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:04:
[...]

Datum van oplevering: dat is bij "stap 4", toch? Ik ben dezelfde overstap van plan (na mijn 12 maandscontract dat eind januari afloopt), dus hou ons op de hoogte. :)
ik heb ook pas in januari telfort noodig en ik sta nu al op stap 4, dus ik denk niet dat stap 4 al de oplevering is anders is het bij ons beide fout gegaan :S

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

RockGirl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:49:
[...]

Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ik ben ook wel benieuwd welke instelling dat is.
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:52:
[...]

voip>sip>advanced> caller ringing tone op enable zetten, default waarde.

Dan heeft diegene die jouw belt er een muziekje door als de tel overgaat.
Dit is inderdaad mogelijk en de optie zit er. Let wel op dat dit afhankelijk is van je SIP/VoIP aanbieder en ook nog in combinatie met de telefonie aanbieder van de beller of het werkt.

En thefxr gebruikt hier Budgetphone volgens mij en niet Telfort voor VoIP. Het hoeft bij Telfort dus niet te werken en kan ook zo zijn dat het werkt als je belt vanaf bepaalde aanbieders alleen.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 17-11-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Bschnitz schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:57:
[...]

ik heb ook pas in januari telfort noodig en ik sta nu al op stap 4, dus ik denk niet dat stap 4 al de oplevering is anders is het bij ons beide fout gegaan :S
Sorry, dat heb ik erg krom opgeschreven. Het ging over opzeggen van de bestaande ISP als de datum van opzegging bekend is. Wat ik bedoelde te vragen is: de datum van opzegging, die krijg je in stap 4, waarna je dus kunt opzeggen. Dit hoeft overigens volgens de KPN DirectADSL helpdesk niet, omdat ze dit automatisch doen als ze bericht van de overstap krijgen. Het is me echter nog niet duidelijk of dan een maand opzegtermijn ingaat, of dat per de datum van overstap de facturatie wordt stopgezet (mits je eerste twaalfmaandstermijn voorbij is).

(ik moet trouwens nog aanvragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:36
dude..... ze hebbe nog 2 maande de tijd om je lijn goed te zette en dat duurt gewoon 3 tot 4 weeke normal :P je zegt gewoon op en dan krijg je een datum van je vorige provider per blabla heb je geen ADSL meer van ons en dan vraag je telfort aan en geef je aan dat je het op datum blabla geleverd wil hebben.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
bjck schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:16:
[...]

Dit is inderdaad mogelijk en de optie zit er. Let wel op dat dit afhankelijk is van je SIP/VoIP aanbieder en ook nog in combinatie met de telefonie aanbieder van de beller of het werkt.

En thefxr gebruikt hier Budgetphone volgens mij en niet Telfort voor VoIP. Het hoeft bij Telfort dus niet te werken en kan ook zo zijn dat het werkt als je belt vanaf bepaalde aanbieders alleen.
Ik heb ook Budgetphone. Niet dat ik de optie wil gaan gebruiken, maar ik was gewoon benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta sinds vandaag op stap 3. Ik dacht dat deze stap overgeslagen werd als je al een adsl verbinding hebt? Blijkbaar toch op een andere kaart in de centrale? Zijn er centrales waar gebruikt gemaakt wordt van verschillende kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 08:00
Vandaag het telfort pakket binnegekregen. Half december wordt de alles overgezet. Alleen nu is mijn vraag:

Ik wil achter het zyxel modem een checkpoint firewall hangen. Dus vanaf de ethernet poort van het modem gaat die naar de wan poort van de checkpoint. Dus het adsl signaal hoeft alleen maar 1 op 1 te worden doorgegeven naar de checkpoint. Dan hoef ik toch alleen maar de firewall en nat instellingen op disable te zetten in het modem of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 16:16

Metalfreak

Hoije woh!

Gisteren ook het doe-het-zelf-pakket gekregen, alleen een vraagje: bij mij zat er geen splitter in. Niet dat ik die nodig heb, gebruik ik nu ook niet, maar hoort die er wel in te zitten? Kreeg trouwens zonder meerprijs het multi-pc modem :)

Heb alleen nog geen bevestiging van de opzegging van KPN binnen... :/

Nu wel nog de instellingen zien te achterhalen, aangezien ik m'n Speedtouch eigenlijk wil blijven gebruiken (ivm draadloos)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Laatst online: 13-06 10:04
Jopperd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:28:
Vandaag het telfort pakket binnegekregen. Half december wordt de alles overgezet. Alleen nu is mijn vraag:

Ik wil achter het zyxel modem een checkpoint firewall hangen. Dus vanaf de ethernet poort van het modem gaat die naar de wan poort van de checkpoint. Dus het adsl signaal hoeft alleen maar 1 op 1 te worden doorgegeven naar de checkpoint. Dan hoef ik toch alleen maar de firewall en nat instellingen op disable te zetten in het modem of zie ik dat verkeerd?
Als je het ADSL 1 op 1 wilt doorgeven moet je de zyxel er niet tussen hangen.
Als je de zyxel alleen als modem wilt gebruiken (en dus de routerfuncties uit wilt zetten) kan je hem volgens mij gewoon als bridge instellen. (Network > wan > 1e tapblad > mode (bovenaan))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Volkert schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:04:
[...]

Ander modem proberen, waarschijnlijk een Zyxel beperking. Je ADSL-waarden zijn bijna perfect, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb zelf een Speedtouch 716 en die haalt altijd 1024 upload, ook op ADSL1.

Sluit ik een oude Zyxel Prestige 650 aan, dan komt 'ie maar tot 832 upload wat overigens ook klopt met de specificaties van het ding.
Ik zal eens dezer dagen een speedtouch uit proberen. ;)

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Rrob schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:44:
[...]

Als je het ADSL 1 op 1 wilt doorgeven moet je de zyxel er niet tussen hangen.
Als je de zyxel alleen als modem wilt gebruiken (en dus de routerfuncties uit wilt zetten) kan je hem volgens mij gewoon als bridge instellen. (Network > wan > 1e tapblad > mode (bovenaan))
Als je 'm op bridge zet dan werkt VoIP niet meer. Als dat toch niet wordt gebruikt dan kan het wel. Wat ik heb gedaan met m'n router (die wilde ik blijven gebruiken ivm NAS en te lui om de NAT-tabel over te nemen in modem :') ) is bij NAT -> Port forwarding -> "default server" het adres van m'n router ingevuld. Dan heb je een soort bridge zonder bridge mode, want alles wordt doorgestuurd naar wat je bij default server hebt ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 21:11

gsm

Anoniem: 209496 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:56:
Ik sta sinds vandaag op stap 3. Ik dacht dat deze stap overgeslagen werd als je al een adsl verbinding hebt? Blijkbaar toch op een andere kaart in de centrale? Zijn er centrales waar gebruikt gemaakt wordt van verschillende kaarten?
Ook ik sta sinds gisteren op 3 en ik heb al ADSL van Wanadoo en ik heb de aansluiting per 1-1-08 aangevraagd. Fase 3 duurt 2 tot 4 weken staat er bij.
Klopt dit dat ik nu in 3 zit ?
Hoe lang duurt het voor je naar 4 gaat ?

gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 209496 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:56:
Hangt er helemaal vanaf of je van netwerk moet wisselen of niet. En daarbij is stap 3 het inplannen van de overstap, dus controleren of er geen opheffing op loopt en inplannen van de activiteiten. Bij stap 4 is alles okee en ingepland en is het wachten tot opleverdatum.
gsm schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:21:
[...]

Ook ik sta sinds gisteren op 3 en ik heb al ADSL van Wanadoo en ik heb de aansluiting per 1-1-08 aangevraagd. Fase 3 duurt 2 tot 4 weken staat er bij.
Klopt dit dat ik nu in 3 zit ?
Hoe lang duurt het voor je naar 4 gaat ?
Stap 3 kan heel verschillend zijn qua tijd. Stap je over van ADSL naar ADSL is het soms een halve dag in stap 3 en soms een paar (werk)dagen.

Gaat het om een nieuwe aansluiting zonder dat je nu KPN telefonie hebt duurt het wel een dag of 7 soms voordat je naar 4 gaat. Dan moet je immers gebeld worden voor een afspraak om de lijn te laten testen bij aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

3 vraagjes dit keer:

1) Ik heb een tijdje de 20mbit van xs4all hier gehad en haalde daarmee 18mbit per seconde ongeveer bij downloaden uit nieuwsgroepen (lijkt mij een goede manier om de snelheid te testen en dat gebruik ik naast wat browsen toch het meeste).

Kan ik er vanuit gaan dat Telfort ook 18mbit bij mij haalt?

2) En ander kort vraagje dat wellicht vaker is voorgekomen, maar ik kan geen antwoord vinden: is er naast de brief een andere manier om aan je ordernummer te komen? Ik ben dat nummer kwijt en heb na een 4tal werkdagen ook nog steeds geen brief met dat nummer gehad en wilde mijn status checken. Krijg je die brief pas na de 7 dagen bedenkperiode?

3) Ik zit bij xs4all en lees toch wat vreemde dingen over overstappen hier. Zelf ga ik per 30 januari op Telfort over (ik heb een jaarabonnement tot en met 29 januari op xs4all). Ik kan volgens mij beter nu alvast die brief opsturen omdat xs4all toch wacht totdat ze bericht van Telfort krijgen? Ik begrijp niet helemaal waarom je op stap 4 moet wachten (enige reden die ik kan bedenken is dat de huidige adsl leverancier je adsl lijn kan stopzetten en dan kan telfort hem niet meer overnemen omdat hij gesloopt wordt, maar die kans is toch minimaal)? Zit ik niet veiliger als ik die brief nu al opstuur (slopen van mijn lijn doen ze toch niet voor de 30e omdat ik een jaarabonnement heb).

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-11-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
RockGirl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:55:
[...]

Als je 'm op bridge zet dan werkt VoIP niet meer. Als dat toch niet wordt gebruikt dan kan het wel. Wat ik heb gedaan met m'n router (die wilde ik blijven gebruiken ivm NAS en te lui om de NAT-tabel over te nemen in modem :') ) is bij NAT -> Port forwarding -> "default server" het adres van m'n router ingevuld. Dan heb je een soort bridge zonder bridge mode, want alles wordt doorgestuurd naar wat je bij default server hebt ingevuld.
en welke poort zet je dan open? Ik wil gewoon dat het modem zich aanmeld en de telefonie regelt. Volgens mij als ik dhcp aan zet op zyxel en vervolgens de checkpoint via 'obtain an adress' een adres laat krijgen, dat ik er dan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Jopperd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:28:
[...]

en welke poort zet je dan open? Ik wil gewoon dat het modem zich aanmeld en de telefonie regelt. Volgens mij als ik dhcp aan zet op zyxel en vervolgens de checkpoint via 'obtain an adress' een adres laat krijgen, dat ik er dan ben.
Wat je zegt klopt. En dan het adres wat de checkpoint heeft gekregen invullen bij NAT - Port forwarding - default server, want het modem moet weten waar hij alles heen moet sturen. Je hoeft verder geen poort open te zetten, want het modem doet zelf niks met wat er binnenkomt, maar stuurt het meteen door naar de checkpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
RockGirl schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:34:
[...]

Wat je zegt klopt. En dan het adres wat de checkpoint heeft gekregen invullen bij NAT - Port forwarding - default server, want het modem moet weten waar hij alles heen moet sturen. Je hoeft verder geen poort open te zetten, want het modem doet zelf niks met wat er binnenkomt, maar stuurt het meteen door naar de checkpoint.
hmm maar wordt de checkpoint niet gewoon gezien als een client? Dan hoef je niks te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Jopperd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:36:
[...]

hmm maar wordt de checkpoint niet gewoon gezien als een client? Dan hoef je niks te forwarden.
Maar het modem weet dan niet dat het daarheen moet. Je kunt zelf idd wel poorten in de NAT-tabel invullen en die poorten doorverwijzen naar de checkpoint, maar met "default server" stuur je meteen alles door.

Het is gewoon of zelf handmatig poorten naar de checkpoint openzetten of alles laten doorsturen.

Bah, ben niet zo goed in uitleggen. :o
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.