Dat hoeft het modem ook niet te weten. Als de checkpoint maar weet wat zijn gateway is. Ik heb dit een keer getest met een linksys modem/router. Daarachter heb ik toen de checkpoint gezet en ik kon gewoon op internet. Ik ga het morgen gewoon proberenRockGirl schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:42:
[...]
Maar het modem weet dan niet dat het daarheen moet. Je kunt zelf idd wel poorten in de NAT-tabel invullen en die poorten doorverwijzen naar de checkpoint, maar met "default server" stuur je meteen alles door.
Het is gewoon of zelf handmatig poorten naar de checkpoint openzetten of alles laten doorsturen.
Bah, ben niet zo goed in uitleggen.
Ja uitgaand werkt het gewoon. Maar omdat je het over forwarden had, dacht ik dat je inkomend bedoelde.Jopperd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:47:
[...]
Dat hoeft het modem ook niet te weten. Als de checkpoint maar weet wat zijn gateway is. Ik heb dit een keer getest met een linksys modem/router. Daarachter heb ik toen de checkpoint gezet en ik kon gewoon op internet. Ik ga het morgen gewoon proberen
[ Voor 8% gewijzigd door RockGirl op 18-11-2007 00:52 ]
Nee ik wil niks open zetten van buiten naar binnen.RockGirl schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:51:
[...]
Ja uitgaand werkt het gewoon. Maar omdat je het over forwarden had, dacht ik dat je inkomend bedoelde.
Oke, dan heb ik het verkeerd begrepen,Jopperd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:54:
[...]
Nee ik wil niks open zetten van buiten naar binnen.
[ Voor 7% gewijzigd door RockGirl op 18-11-2007 01:01 ]
1. snelheid zal ongeveer hetzefde zijn.Anoniem: 32279 schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:06:toon volledige bericht
3 vraagjes dit keer:
1) Ik heb een tijdje de 20mbit van xs4all hier gehad en haalde daarmee 18mbit per seconde ongeveer bij downloaden uit nieuwsgroepen (lijkt mij een goede manier om de snelheid te testen en dat gebruik ik naast wat browsen toch het meeste).
Kan ik er vanuit gaan dat Telfort ook 18mbit bij mij haalt?
2) En ander kort vraagje dat wellicht vaker is voorgekomen, maar ik kan geen antwoord vinden: is er naast de brief een andere manier om aan je ordernummer te komen? Ik ben dat nummer kwijt en heb na een 4tal werkdagen ook nog steeds geen brief met dat nummer gehad en wilde mijn status checken. Krijg je die brief pas na de 7 dagen bedenkperiode?
3) Ik zit bij xs4all en lees toch wat vreemde dingen over overstappen hier. Zelf ga ik per 30 januari op Telfort over (ik heb een jaarabonnement tot en met 29 januari op xs4all). Ik kan volgens mij beter nu alvast die brief opsturen omdat xs4all toch wacht totdat ze bericht van Telfort krijgen? Ik begrijp niet helemaal waarom je op stap 4 moet wachten (enige reden die ik kan bedenken is dat de huidige adsl leverancier je adsl lijn kan stopzetten en dan kan telfort hem niet meer overnemen omdat hij gesloopt wordt, maar die kans is toch minimaal)? Zit ik niet veiliger als ik die brief nu al opstuur (slopen van mijn lijn doen ze toch niet voor de 30e omdat ik een jaarabonnement heb).
2. bij de bestelling heb je het ordernummer gezien. Ik geloof dat hij ook in de mail vermeld is. De brief zal binnen enkele dagen bij je binnen komen. Bij mij duurde dat 2 dagen maar nu zal het wat drukker zijn met nieuwe aanvragen.
3. Xs4all wil je opzegging niet eerder in behandeling nemen dan na de overname door Telfort. En dan willen ze je maand opzegtermijn nog incasseren. Geen risico lopen door eerder dan stap 4 op te zeggen.
Telfort kan je lijn op elk moment overnemen. Jij hebt 30-1 opgegeven maar je had het best eerder kunnen doen. Alleen betaal je wel zo lang je overeenkomst loopt bij Xs4all. Je had beter eind december je overstap kunnen plannen. Dan was je eind januari van Xs4all af geweest.
Als je niet de harde weg verkiest dan zal je nu tot begin maart 2008 aan Xs4all gaan betalen.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Kort vraagje:
Ik heb nu 2 jaar Tiscali 12MB + Telefonie. Ik ga nu alleen verhuizen, het internet laat ik hier.
Is Telfort Internet nou gewoon helemaal hetzelfde, alleen een ander abonnement? Want over de verbinding, het modem etc. was ik erg te spreken.
Of weten jullie welk modem ze uitleveren?
Ik heb nu 2 jaar Tiscali 12MB + Telefonie. Ik ga nu alleen verhuizen, het internet laat ik hier.
Is Telfort Internet nou gewoon helemaal hetzelfde, alleen een ander abonnement? Want over de verbinding, het modem etc. was ik erg te spreken.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Lees even de startpost door.THE_BASE schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:18:
Kort vraagje:
Anoniem: 239531
je hebt geen splitter nodig als je ook bellen erbij hebt en de bevestiging van KPN voor het opzeggen van je ipb gaat niet zo vlot, je kan het beste naar de KNP mailen of ze de brief hebben ontvangen, zoniet via de mail je brief mailen, ik heb zelf ook de nodige telefoontjes en mailtjes verstuurd naar de KPN, ik kreeg uiteindelijk de bevestiging dat ze drie brieven van mijn hadden.Metalfreak schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:32:
Gisteren ook het doe-het-zelf-pakket gekregen, alleen een vraagje: bij mij zat er geen splitter in. Niet dat ik die nodig heb, gebruik ik nu ook niet, maar hoort die er wel in te zitten? Kreeg trouwens zonder meerprijs het multi-pc modem
Heb alleen nog geen bevestiging van de opzegging van KPN binnen...![]()
Nu wel nog de instellingen zien te achterhalen, aangezien ik m'n Speedtouch eigenlijk wil blijven gebruiken (ivm draadloos)
Veel succes met de KPN, want je kan er moedeloes van worden.
GR,
Hans
Volkert schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:17:
[...]
Telfort is veel te optimistisch, waarschijnlijk zitten er marketing lui achter ...
Wat is je download attenuation (demping) en je SNRM (signaal/ruis-marge), aan de hand daarvan kan ik je wel vertellen wat realistisch is.
Hoe kan ik je die waardes geven? Ging er vanuit dat ik het op de modem kon vinden, maar dat lukt zo ver nog niet zo.
edit: duurt even maar heb het mbv google gevonden:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ee ee fe ff ff ff ee ee dd cb 97
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 38 db
tone 32- 63: 00 12 45 67 79 9a bb bc dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd 2c dc dc cb cc cc cc cb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb b9 9a bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb bb 9a aa aa a9 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 69 99 99 98 99 88 89 77 85 76 52
tone 256-287: 02 78 99 98 89 88 88 87 80 88 77 77 77 07 77 67
tone 288-319: 77 76 66 06 66 66 50 65 55 50 55 50 55 54 45 40
tone 320-351: 55 54 44 44 44 04 04 04 44 04 04 44 40 00 00 00
tone 352-383: 00 20 00 02 20 20 00 00 00 00 20 01 22 00 00 00
tone 384-415: 00 00 20 01 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
wel grappig, heb werkelijk geen idee wat het betekent wat ik net gepost heb
Reacties van mensen op soortgelijke lijsten als wat ik hier post zou ik op kunnen maken dat mijn 38db attentuation downstream betekent dat ik een lange lijnlengte heb (3km ofzo?)
[ Voor 65% gewijzigd door Nomad op 18-11-2007 13:39 ]
Dat zijn je lijnwaardesNomad schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:20:toon volledige bericht
[...]
Hoe kan ik je die waardes geven? Ging er vanuit dat ik het op de modem kon vinden, maar dat lukt zo ver nog niet zo.
edit: duurt even maar heb het mbv google gevonden:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 17 db
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 38 db
wel grappig, heb werkelijk geen idee wat het betekent wat ik net gepost heb. Zal wel weerstand op de lijn zijn wat je hieruit kan lezen ofzo?
Reacties van mensen op soortgelijke lijsten als wat ik hier post zou ik op kunnen maken dat mijn 38db attentuation downstream betekent dat ik een lange lijnlengte heb (3km ofzo?)
Noise margin (SNR) je ADSL signaal ten opzichte van de ruis
Attenuation is de demping
je zit op bijna 3 km inderdaad, tussen de 2,5 en 2,8 km
Als je dan tussen de 6 en 10 Mbit haalt is dat een nette snelheid voor die afstand.
Mja, ik haal inderdaad zo'n 8,5 mbit. Maar die test op telfort.nl weet toch ook welke afstand ik zit op basis van mijn postcode. Jammer dat ze mij 18mbit beloven en ik er 9mbit haal.
Maar niks aan te doen dus, weet ik in ieder geval ook dat ik zelf niet kan gaat tweaken met dingen om snellere verbinding te krijgen.
Maar niks aan te doen dus, weet ik in ieder geval ook dat ik zelf niet kan gaat tweaken met dingen om snellere verbinding te krijgen.
Het heet niet voor niet een indicatie. De snelheids check gaat uit van een hemelsbrede afstand vaak en natuurlijk koperbekabeling die nog in optimale staat is.Nomad schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:56:
Mja, ik haal inderdaad zo'n 8,5 mbit. Maar die test op telfort.nl weet toch ook welke afstand ik zit op basis van mijn postcode. Jammer dat ze mij 18mbit beloven en ik er 9mbit haal.
ze beloven geen 18 Mbit hè, het is maar een indicatie een schatting...Nomad schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:56:
wat is trouwens je postcode?
9736PX. Toen ik het bestelde was het zelfs 19mbit, maar recentelijk naar 18mbit gegaan en nu zie ik dat er nog 17mbit van over is....ook dat is wat jammer, een indicatie aanpassen nadat ik besteld heb
edit: denk dat je dit wou testen:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1589 meter.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1589 meter.
[ Voor 25% gewijzigd door Nomad op 18-11-2007 14:06 ]
Anoniem: 240668
Beste mensen
Eindelijk ook internet van Telfort binnen.
Officele aansluiting rond 22 nov., maar tot mijn verbazing lijkt het al geactiveerd te zijn.
Het DSL lampje blijft gewoon branden, en het internet en ethernet lampje brand.
Je voelt de bui al aankomen....no way surfen.
Op dezelfde lijn draait nog steeds de oude provider (Alice)
Er kunnen dus 2 dingen spelen....of mijn Telfort internet is dus toch nog niet geactiveerd....of de boel botst met de andere provider.
Moet de oude provider echt eerst helemaal buiten zicht zijn om Telfort internet te draaien?
Dus afgesloten zijn na afloop van het abbo?
Of moet je gewoon Telfort kunnen draaien, mits deze uiteraard echt geactiveerd is.
Zo niet..... dan hoef ik nu tot 12dec. niet meer het modem van Telfort eraan te hangen, want dan zit de oude provider nog in de weg.
Wie weet hier meer van???
Thanks
Officele aansluiting rond 22 nov., maar tot mijn verbazing lijkt het al geactiveerd te zijn.
Er kunnen dus 2 dingen spelen....of mijn Telfort internet is dus toch nog niet geactiveerd....of de boel botst met de andere provider.
Moet de oude provider echt eerst helemaal buiten zicht zijn om Telfort internet te draaien?
Of moet je gewoon Telfort kunnen draaien, mits deze uiteraard echt geactiveerd is.
Zo niet..... dan hoef ik nu tot 12dec. niet meer het modem van Telfort eraan te hangen, want dan zit de oude provider nog in de weg.
Thanks
Zijn er problemen bekend omtrent de fair use policy? Gaat mijn 20 Mbit naar 512 Kbit als ik meer dan X gig download? Dat zou namelijk wel een reden zijn om het niet te nemen, gezien de geschiedenis van Telfort als het gaat om mobiele data verbingingen en fair use.
Als de verbinding met je oude adsl provider weg valt is de verbinding door Telfort overgenomen. Dat zal bij jou op 22 november zijn en misschien een dagje eerder. Bij mij viel Xs4all een dag eerder weg dan de wensdatum en na het aansluiten van de Zyxel wekte Telfort.Anoniem: 240668 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:28:toon volledige bericht
Beste mensen
Thanks
Dus nog even geduld hebben.
Anoniem: 240668
Oke dan...dus ik was ffies te enthousiast....joep meloen schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:46:
[...]
Als de verbinding met je oude adsl provider weg valt is de verbinding door Telfort overgenomen. Dat zal bij jou op 22 november zijn en misschien een dagje eerder. Bij mij viel Xs4all een dag eerder weg dan de wensdatum en na het aansluiten van de Zyxel wekte Telfort.
Dus nog even geduld hebben.
Nu maar wachten dat ze idd de andere provider dezer dagen eruit knikkeren en niet het einde van de abbo (12dec) moet afwachten.
Mijn dank is groot en ik ben weer gerust gesteld....thanks
Ben benieuwd of telfort het alleen bij internet en telefoon houdt of dat er in de toekomst meer dingen kunnen over die 20 mbit verbinding, zoals televisie (IP-TV). De verbinding is er in ieder geval wel geschikt voor...
Blijkbaar stelt Telfort de geschatte waarde naar beneden bij als er in de praktijk ergens gezeik blijkt te zijn, want bij mij is 'ie inmiddels van 16 naar 13 Mbit aangepastNomad schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:04:
9736PX. Toen ik het bestelde was het zelfs 19mbit, maar recentelijk naar 18mbit gegaan en nu zie ik dat er nog 17mbit van over is....ook dat is wat jammer, een indicatie aanpassen nadat ik besteld heb
Ik zit dus volgens de postcodecheck op 1982 meter maar zit dus ook met ca. 40 dB demping wat duidt op bijna 3 km.
Dan moet je het met 7 Mbit doen. Jammer maar helaas.
Voor de rest sluit ik me volledig bij Dennis-L aan.
Dat zou ik top vinden, alles in 1 pakket voor een gunstig telfort tarief.Julius schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:05:
Ben benieuwd of telfort het alleen bij internet en telefoon houdt of dat er in de toekomst meer dingen kunnen over die 20 mbit verbinding, zoals televisie (IP-TV). De verbinding is er in ieder geval wel geschikt voor...
Of als meer accurate gegevens bekend zijn, hoeft niet perse reactief te zijn op 'gezeik' natuurlijk.Volkert schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:39:
[...]
Blijkbaar stelt Telfort de geschatte waarde naar beneden bij als er in de praktijk ergens gezeik blijkt te zijn, want bij mij is 'ie inmiddels van 16 naar 13 Mbit aangepast
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Hoe luister jij je Budgetphone voicemail af?franssie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:23:toon volledige bericht
[...]
[...]
hier heb je misschien iets meer aan?: (mijn waarden staan na de pipe | )
Active SIP Account | ticked
Number | 31294712***
SIP Local Port (1025-65535) | 5060
SIP Server Address | sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) | 5060
REGISTER Server Address | sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535) | 5060
SIP Service Domain | budgetphone.nl
Send Caller ID | ticked
User Name | 31294712***
Password | ********
bij mij werkt het probleemloos (dit is een prepay nummer, ik wacht nog op de portering van mijn echte nummer naar budgetphone)
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar
Anoniem: 91868
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.
Hoe kan je nou bij je orderstatus zien dat je aanvraag voor isdn is en niet voor analoog?
Hoe kan je nou bij je orderstatus zien dat je aanvraag voor isdn is en niet voor analoog?
nietAnoniem: 91868 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:33:
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.
gewoon even de klantenservice bellen/mailen
je hebt bij de aanvraag namelijk aangegeven wat je hebt.....
[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 18-11-2007 17:42 ]
Antwoord via het Budgetphone forum.supersatan schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:06:
[...]
Hoe luister jij je Budgetphone voicemail af?
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar
Ik luister meestal gewoon via mijn email (komt soms in de spam folder), ik kan mijn eigen nummer niet bellen(via mobiel natuurlijk wel).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Anoniem: 184673
Heb nu ipb kan in maart 2008 over naar telfort volgens hun postcodecheck krijg ik 20 mbit centrale is 512 meter bij me vandaan.
Maar hoe kom ik erachter of mijn centrale adsl2+ geschikt is, want die snelheid krijg ik bij geen ander provider.
Bij orange bijv max 8 mb....
Maar hoe kom ik erachter of mijn centrale adsl2+ geschikt is, want die snelheid krijg ik bij geen ander provider.
Ik heb vandaag een speedtouch 716 er aan gehangen ,maar deze gaf het zelfde. 8000/864.jivemen schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:51:
[...]
Ik zal eens dezer dagen een speedtouch uit proberen.
Echter toen ik mijn zyxel er weer aanhing scoorde ik 8000/896, vreemd of niet.
Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland
Als de snelheids indicatie voorbij de 8 loopt is de centrale ADSL2+ geschikt. De Telfort snelheids indicatie houdt rekening met ADSL2+ en ADSL centrales bij de indicatie.Anoniem: 184673 schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:24:
Heb nu ipb kan in maart 2008 over naar telfort volgens hun postcodecheck krijg ik 20 mbit centrale is 512 meter bij me vandaan.
Let wel dat Orange gebruikt maakt van het Orange ADSL netwerk en waar niet mogelijk ook KPN's ADSL netwerk gebruikt. Misschien levert Orange altijd maar tot 8Mb op KPN's ADSL netwerk.
Die speedtest.net kan je wel accuraat krijgen, maar dan zal je even je TCP instellingen in windowsXP moeten optimaliseren. Met een enkele thread de maximale lijnsnelheid halen is niet altijd standaard mogelijk op een windowsXP installatie (TCP Recieve window te krap).Boagriuz schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:49:
[...]
Dit krijg ik als ik Mechelen doe bij speedtest.net:
[afbeelding]
Speedtest.nl:
Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 100.9 KByte/sec
Met eweka nieuwsgroepen zit ik max op de 1.5 mb/s downloadsnelheid, meestal rond de 1.2.
Bij speedtest.nl is het zak om in te loggen en het juiste abonnement te kiezen. Pas dan krijg je een voldoende groot testbestand om het mogelijk te maken.
Beide zijn en blijven enorm afhankelijk van veel factoren. Virus en/of andere filtering (firewall/plishing) op de PC kunnen de PC, netwerk verbindingen en browser vertragen.
Die grafische sites zijn leuk en geven een indicatie, maar zijn eigenlijk nauwelijks accuraat.
[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 18-11-2007 19:08 ]
Als Xs4all bij jou 20 Mb kan bieden dan kan Telfort dat ook leveren op de KPN lijn. Even bij Xs4all op de site checken!Anoniem: 184673 schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:24:
Of je die snelheid gaat halen is een ander verhaal. Als jouw opgegeven afstand klopt dan kom je een heel eind in de buurt.
Mijn ouders willen graag overstappen op Telfort 20Mb voor 20 euro per maand.
Nou heb ik een paar vraagjes:
- Zal ik ook echt de 20Mb halen? (De Telfort site zegt dat ik maximaal 20Mb kan op mijn Postcode)
- Hoe zit het met problemen? Crashes net als bij Casema?
- Zitten er addertjes onder het gras vanwege het goedkope bedrag? (Bij Casema kost het 70 euro)
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Btw ik woon ongeveer rond de 750 meter van de telefoonpaal (of hoe dat ding ook mag heten)
- Zal ik ook echt de 20Mb halen? (De Telfort site zegt dat ik maximaal 20Mb kan op mijn Postcode)
- Zitten er addertjes onder het gras vanwege het goedkope bedrag? (Bij Casema kost het 70 euro)
Btw ik woon ongeveer rond de 750 meter van de telefoonpaal (of hoe dat ding ook mag heten)
Voor vraag 1, zie openingspost.rethxoth schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:37:
Mijn ouders willen graag overstappen op Telfort 20Mb voor 20 euro per maand.
Vraag 2: Als je alles goed installeert zul je geen/weinig problemen hebben
Vraag 3: Lees de Algemene Voorwaarden.
Oké bedankt, me ouders hebben het besteld 
Maar wanneer moet ik mijn huidige internet dan opheven? Bij stap 4? Ik snap dat niet echt.
Kan ik ook gewoon door blijven internetten, en als dat meneertje komt met het pakket, dan pas Casema bellen om het af te sluiten? (Contract verloopt tot oktober 2008)
Maar wanneer moet ik mijn huidige internet dan opheven? Bij stap 4? Ik snap dat niet echt.
Kan ik ook gewoon door blijven internetten, en als dat meneertje komt met het pakket, dan pas Casema bellen om het af te sluiten? (Contract verloopt tot oktober 2008)
joh, Casema gaat over de televisiekabel en Telfort over de telefoondraad, dus als je die niet opzegt kan je nog tot in lengte van jaren via Casema blijven internetten!rethxoth schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:47:
Oké bedankt, me ouders hebben het besteld
Opzeggen als je Telfort al hebt zou ik doen als je echt geen seconde zonder wilt zitten - vergeet je niet je router etc om te zetten als je Telfort hebt?
/edit:: ehh - als je Casema tot Oct2008 hebt - waarom neem je dan nu al Telfort?
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 18-11-2007 21:15 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Omdat wij nu op 200KB/Sec zitten en het echt te traag is, aangezien ik iets download mijn moeder amper meer kan MSNen en Camfrog'en, vandaar.franssie schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:12:
[...]
joh, Casema gaat over de televisiekabel en Telfort over de telefoondraad, dus als je die niet opzegt kan je nog tot in lengte van jaren via Casema blijven internetten!
Opzeggen als je Telfort al hebt zou ik doen als je echt geen seconde zonder wilt zitten - vergeet je niet je router etc om te zetten als je Telfort hebt?
/edit:: ehh - als je Casema tot Oct2008 hebt - waarom neem je dan nu al Telfort?
Een download legt niet zo snel je verbinding plat.
Je zou eerder eens naar je upload moeten kijken,en dan vooral naar zaken als: cammen, emule en torrents. Daarmee heb je zo je upload vol.
En een volle upload is een verbinding die plat ligt.
Waar jij behoefte aan hebt is qos, of gewoon je upload beperken in alle programma's waarmee je upload. Die 1mbit upload van telfort heb je ook zo vol zitten.. en dan heb je niets aan die 20mbit download snelheid.
Dus zorg er in elkgeval voor dat je de boel goed ingesteld hebt.
Je zou eerder eens naar je upload moeten kijken,en dan vooral naar zaken als: cammen, emule en torrents. Daarmee heb je zo je upload vol.
En een volle upload is een verbinding die plat ligt.
Waar jij behoefte aan hebt is qos, of gewoon je upload beperken in alle programma's waarmee je upload. Die 1mbit upload van telfort heb je ook zo vol zitten.. en dan heb je niets aan die 20mbit download snelheid.
Dus zorg er in elkgeval voor dat je de boel goed ingesteld hebt.
[ Voor 67% gewijzigd door job op 18-11-2007 21:46 ]
Dus nu ik internet van telfort heb, en kpn basis (heb ik al jaaaarreennn)
kan ik kpn opzeggen en telfort / adsl blijft gewoon ongewijzigd aanwezig?
WOW, als dat zo is, dan gaat kpn er uit en gaan we over op mobiel-only
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Vraagje aan huidige telfort gebruikers. Kunnen jullie aangeven wat een traceroute voor jullie naar het volgende adres doet?
eu.logon.worldofwarcraft.com
Ik zit nu bij Alice en daar heb ik s'avonds permanent altijd bij 1 hub in de trace route een enorme sprong kwa responstijd. Dit heeft mede gevolg voor het spel, wat een latency van 300ms geeft, iets wat gewoon vervelend is. Dit probleem heb ik zojuist gemaild naar Alice. Maar vooruitlopend hierop ben ik benieuwd wat de resultaten zijn bij Telfort s'avonds. Telfort is op dit moment 1 van de andere kandidaten die ik overweeg mocht Alice niet dit probleem weten op te lossen.
Ik zit nu bij Alice en daar heb ik s'avonds permanent altijd bij 1 hub in de trace route een enorme sprong kwa responstijd. Dit heeft mede gevolg voor het spel, wat een latency van 300ms geeft, iets wat gewoon vervelend is. Dit probleem heb ik zojuist gemaild naar Alice. Maar vooruitlopend hierop ben ik benieuwd wat de resultaten zijn bij Telfort s'avonds. Telfort is op dit moment 1 van de andere kandidaten die ik overweeg mocht Alice niet dit probleem weten op te lossen.
Dit lijkt me een opsom topic worden als echt iedereen dit doet maar hier is mijn infomorpheus schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:30:
Vraagje aan huidige telfort gebruikers. Kunnen jullie aangeven wat een traceroute voor jullie naar het volgende adres doet?
<snip>Wifi - oops </snip>
En dan raakt ie de weg kwijt...? * * * * * * dus Telia is wat maf aan het doen? Heb ik ook iets over gelezen in een (ander?) topic.
//edit :: V--V oops - wifi connectie aan het werk ...
[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 18-11-2007 23:24 ]
Lijp, 10ms naar je eigen router ^_^;;
Tracing route to eu.logon.worldofwarcraft.com [80.239.178.111] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms router [192.168.1.254] 2 20 ms 20 ms 21 ms 82-169-15-254.ip.tiscali.nl [82.169.15.254] 3 168 ms 234 ms 230 ms 195-241-4-186.ip.tiscali.nl [195.241.4.186] 4 23 ms 23 ms 22 ms 10ge-2-0-0-25.ams22.ip.tiscali.net [213.200.75.1] 5 24 ms 24 ms 24 ms so-1-0-0.ams11.ip.tiscali.net [213.200.80.17] 6 68 ms 68 ms 68 ms adm-b1-link.telia.net [213.248.73.145] 7 69 ms 70 ms 69 ms adm-bb2-link.telia.net [80.91.252.22] 8 80 ms 78 ms 78 ms prs-bb2-link.telia.net [80.91.252.39] 9 119 ms 95 ms 91 ms prs-b4-link.telia.net [213.248.65.226] 10 79 ms 77 ms 77 ms prs-tc-i2-link-telia.net [80.91.250.34] 11 * * * Request timed out.
Het kan goed zijn dat hop nummer 11 en later niet reageert op tracerts / ping-requests. Als dat zo is betekend het dat er niets aan de hand isfranssie schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:39:
[...]
Dit lijkt me een opsom topic worden als echt iedereen dit doet maar hier is mijn info
traceroute to eu.logon.worldofwarcraft.com (80.239.180.115), 64 hops max, 40 byte packets 1 192.168.1.254 (192.168.1.254) 4.229 ms 10.206 ms 3.237 ms 2 82-169-11-254.ip.tiscali.nl (82.169.11.254) 22.438 ms 28.588 ms 25.394 ms 3 195-241-4-178.ip.tiscali.nl (195.241.4.178) 42.030 ms 23.886 ms 23.057 ms 4 10ge-2-0-0-25.ams22.ip.tiscali.net (213.200.75.1) 49.381 ms 23.208 ms 25.071 ms 5 so-1-0-0.ams11.ip.tiscali.net (213.200.80.17) 23.974 ms so-6-0-0.ams11.ip.tiscali.net (213.200.81.93) 23.623 ms 23.746 ms 6 adm-b1-link.telia.net (213.248.73.145) 66.981 ms 71.503 ms 72.032 ms 7 adm-bb2-link.telia.net (80.91.252.22) 72.900 ms 70.717 ms 70.864 ms 8 prs-bb2-link.telia.net (80.91.252.39) 109.881 ms 85.665 ms 83.413 ms 9 prs-b4-link.telia.net (80.91.251.114) 82.684 ms 91.892 ms 79.401 ms 10 prs-nant-ks51-link.telia.net (80.91.249.62) 81.645 ms prs-nant-ks51-link.telia.net (80.91.249.66) 83.772 ms 86.656 ms
En dan raakt ie de weg kwijt...? * * * * * * dus Telia is wat maf aan het doen? Heb ik ook iets over gelezen in een (ander?) topic.
🌞🍃
franssie schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:12:
[...]
Die optie miste we bij het lezen inderdaad, dat mensen soms ADSL en kabel willen. Omdat in een huishouden soms wel twee 'groepen' zijn met verschillend gebruik. Ouders met hun verbinding en 'de kids' met hun eigen verbinding. Voor die twee tientjes in de maand is dat prima mogelijk tegenwoordigrethxoth schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:29:
[...]
Omdat wij nu op 200KB/Sec zitten en het echt te traag is, aangezien ik iets download mijn moeder amper meer kan MSNen en Camfrog'en, vandaar.
Kan je gewoon opzeggen, maar doe het wel nadat je Telfort is opgeleverd! Niet tijdens en niet vooraf, dan gaat je aanvraag voor ADSL de mist in.notsonewbie schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:25:
Dus nu ik internet van telfort heb, en kpn basis (heb ik al jaaaarreennn)
Zitten wat vreemde sprongen in die ik thuis niet zie inderdaad. Lijkt wel of zijn down- en/of upload een beetje (over)belast is. Slecht moment om een traceroute te doen.Blisterin_Bull schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:44:
Lijp, 10ms naar je eigen router ^_^;;
Of hij test over WiFi, geeft ook versprongen resultaten waar je niets mee kan en die een verkeerd beeld geven. Dan laat je zien hoe stabiel je WiFi is en niets over de route/latency naar een host/netwerk toe.
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 18-11-2007 23:04 ]
Is er eigenlijk support voor IMAP?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Nomad schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:04:
Even een vraag aan een aantal mensen hiero, want ik zie in de laatste serie pagina's er weinig over. Ik heb nu Alice en ga waarschijnlijk overstappen, want m'n verbinding vliegt er 's avonds regelmatig uit. Hebben mensen dat hier ook ? Dus zijn er veel gevallen bekend waar de stabiliteit slecht is?
En hebben mensen ervaring met het overstappen van Alice naar Telfort, want ik wil het liefst m'n tel.nummer behouden en het lijkt me dat dat gewoon kan?
En hebben mensen ervaring met het overstappen van Alice naar Telfort, want ik wil het liefst m'n tel.nummer behouden en het lijkt me dat dat gewoon kan?
Ok, ik zal het nog één keer zeggen:reddevil schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:58:
Even een vraag aan een aantal mensen hiero, want ik zie in de laatste serie pagina's er weinig over. Ik heb nu Alice en ga waarschijnlijk overstappen, want m'n verbinding vliegt er 's avonds regelmatig uit. Hebben mensen dat hier ook ? Dus zijn er veel gevallen bekend waar de stabiliteit slecht is?
Het verhaal dat het signaal van ISP X stabieler is dan van ISP Y is een fabeltje.
Er zijn veel redenen waarom je DSL signaal 'eruit vliegt'. Meestal is het gewoon brak aangesloten of je koperlijn is niet helemaal goed (meer). Om dus met mensen hier te gaan vergelijken heeft totaal geen zin omdat via een andere hun eigen koperlijntje aangesloten zijn.
Dan is er ook nog zoiets als snelheid. Aangezien zowel Telfort als Alice een wide-open abonnement aanbieden is er geen snelheidsrestrictie. De modem en de kaart in de wijkcentrale spreken samen af welke snelheid mogelijk is. Traint het modem iets te hoog in dan wat de koperlijn eigenlijk aan kan, dan kan het modem af en toe opnieuw gaan intrainen ja.
Het enige wat je zou kunnen vergelijken om de overstap te overwegen is de hardware keuze. Bij alice is dit de Copperjet 816 en bij Telfort de Zyxel 2602 serie. En persoonlijk ben ik meer te spreken over ZyXEL dan Copperjet.
Betreft overstappen: Zie startpost.
[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 19-11-2007 09:18 ]
Volgens de statuspagina van mijn bestelling bevind ik me nu in Stap 4: "Technische oplevering van het abonnement"
Ik kan dus nu mijn huidige ISP opzeggen?
Elect a clown, expect a circus.
De lijn wordt niet anders, blijft dezelfde koperlijn bij zo'n overstap. Maar zowel apparatuur op de centrale kan per netwerk verschillen (en verschilt) als de modem verschilt. Het kan dus zijn dat het wel stabiel is opeens of juist als iets stabiel was opeens minder.
Correct, kan nu veilig. De huidige ISP kan de lijn niet eens meer slopen. Een sloop opdracht wordt afgewezen.Slasher schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:39:
Volgens de statuspagina van mijn bestelling bevind ik me nu in Stap 4: "Technische oplevering van het abonnement"
Ik vind dat toch iets te simpel gezegd. Inderdaad, een downtime kan *mogelijk* worden veroorzaakt door brakke bekabeling binnen in je huis of naar je centrale, maar ook door je ISP. Een brakke DNS server kan al snel voorkomen, op zo'n moment heb je niets aan je internetverbinding. Ook kan het netwerk of een gedeelte van het netwerk van je ISP kan plat of vertraagd zijn.trolleystad schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:16:
[...]
Ok, ik zal het nog één keer zeggen:
Het verhaal dat het signaal van ISP X stabieler is dan van ISP Y is een fabeltje.
Ik kan mij voorstellen dat bij goedkopere ISPs het achterliggende netwerk (incl noodzakelijke services zoals DNS) minder betrouwbaar zijn dan bij duurdere ISPs. Aangezien Telfort en Alice beiden erg goedkope ISPs zijn vind ik het vrij terecht om de betrouwbaarheid ter discussie te stellen
Tot nu toe kan er nog weinig over zeggen. In die twee weken dat ik Telfort heb was het gewoon stabiel
🌞🍃
Anoniem: 171411
Morgen krijg ik dan eindelijk KPN over de vloer.
Ben zeer benieuwd wat ze te zeggen hebben over de aansluiting (huisnummer toevoeging verhaal, en niet in Kanvas blahblah). Hopelijk gaat het allemaal goed morgen
Ben zeer benieuwd wat ze te zeggen hebben over de aansluiting (huisnummer toevoeging verhaal, en niet in Kanvas blahblah). Hopelijk gaat het allemaal goed morgen
Anoniem: 179986
slaat echt helemaal nergens op natuurlijkDatafeest schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:58:
Ik kan mij voorstellen dat bij goedkopere ISPs het achterliggende netwerk (incl noodzakelijke services zoals DNS) minder betrouwbaar zijn dan bij duurdere ISPs. Aangezien Telfort en Alice beiden erg goedkope ISPs zijn vind ik het vrij terecht om de betrouwbaarheid ter discussie te stellen
Zou je hier over kunnen posten?Anoniem: 171411 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:22:
Morgen krijg ik dan eindelijk KPN over de vloer.
Bij mij komen ze namelijk woensdag, met hetzelfde verhaal.
ergens vorige maand aangevraagd. Vervolgens gebeld door KPN met het verhaal dat ze een lasopdracht hadden gekregen en dat ze t adres moeten controleren. Hebben ze huisnummer 39 doorgekregen van KPN i.p.v. 39a. Omdat die toevoeging niet in KPN Kanvas staat was het adres dus niet correct en werd de hele opdracht afgeblazen. Met telfort gebeld en de situatie uitgelegt (1 huis, afgebroken, opnieuw opgebouwt, nu twee huizen. Echter met nog 1 telefoonkabel (hoofdkabel) met twee aderparen (1 voor de buren, en 1 voor mij). Nu belde KPN ongeveer twee weken geleden met de melding dat ze wouden komen controleren en aanpassingen wouden maken (indien nodig). Zie wel wat het morgen wordt.
Zo, vanmorgen mijn modem binnengekregen. Niet het geluk helaas dat ik gratis het multi-pc modem heb gekregen
Volgende week komt KPN Monteur 2de (nieuwe) lijn aansluiten. Eens kijken of ik maandje multiwan kan doen op mijn firewall
[ Voor 36% gewijzigd door J3roen op 19-11-2007 10:59 ]
Kijk, DAT zijn nou eens goeie tips voor mensen die eigenlijk willen bridgen maar dit niet 'kunnen' vanwege het feit dat VOIP dan niet meer werkt. En die te lui zijn om de NAT tabel van hun bestaande router over te typen in de Zyxel (hoewel dat me uiteindelijk wel beter lijkt voor performance enzo) Thanx !RockGirl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:55:
[...]
Als je 'm op bridge zet dan werkt VoIP niet meer. Als dat toch niet wordt gebruikt dan kan het wel. Wat ik heb gedaan met m'n router (die wilde ik blijven gebruiken ivm NAS en te lui om de NAT-tabel over te nemen in modem) is bij NAT -> Port forwarding -> "default server" het adres van m'n router ingevuld. Dan heb je een soort bridge zonder bridge mode, want alles wordt doorgestuurd naar wat je bij default server hebt ingevuld.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Vergeet niet dat er dan dubbele NAT plaatsvindt, en dat dat zeker problemen kan geven met bepaalde applicaties. (uPNP).Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:56:
[...]
Kijk, DAT zijn nou eens goeie tips voor mensen die eigenlijk willen bridgen maar dit niet 'kunnen' vanwege het feit dat VOIP dan niet meer werkt. En die te lui zijn om de NAT tabel van hun bestaande router over te typen in de Zyxel (hoewel dat me uiteindelijk wel beter lijkt voor performance enzo) Thanx !
Aangezien telfort via het kpn netwerk is en alice via het bbned en beide andere modems hebben en beide anders ISPs zijn, kan het diverse oorzaken hebben dat de verbinding eruit vliegt. Hoeft niet alleen aan de bekabeling te liggen maar ook aan de rest. Aangezien ik al een aantal keer heb gehad dat ik bv niet kon mailen (smtp accepteerde blijkbaar niet elke ip range), m'n modem af en toe automatisch naar ADSL terugging ipv op ADSL2 te blijven staan en ik nu op de 2e aderpaar aangesloten ben en daarvoor zal ik op de 1e aderpaar kan het aan van alles liggen.trolleystad schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:16:toon volledige bericht
[...]
Ok, ik zal het nog één keer zeggen:
Er zijn veel redenen waarom je DSL signaal 'eruit vliegt'. Meestal is het gewoon brak aangesloten of je koperlijn is niet helemaal goed (meer). Om dus met mensen hier te gaan vergelijken heeft totaal geen zin omdat via een andere hun eigen koperlijntje aangesloten zijn.
Dan is er ook nog zoiets als snelheid. Aangezien zowel Telfort als Alice een wide-open abonnement aanbieden is er geen snelheidsrestrictie. De modem en de kaart in de wijkcentrale spreken samen af welke snelheid mogelijk is. Traint het modem iets te hoog in dan wat de koperlijn eigenlijk aan kan, dan kan het modem af en toe opnieuw gaan intrainen ja.
Het enige wat je zou kunnen vergelijken om de overstap te overwegen is de hardware keuze. Bij alice is dit de Copperjet 816 en bij Telfort de Zyxel 2602 serie. En persoonlijk ben ik meer te spreken over ZyXEL dan Copperjet.
Betreft overstappen: Zie startpost.
Ook kan het zijn dat Alice meer overboekt heeft dan Telfort of whatever... ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.
Ah, dus de "basis"-modem kastjes zijn weer leverbaar.CRiSiS schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:55:
Zo, vanmorgen mijn modem binnengekregen. Niet het geluk helaas dat ik gratis het multi-pc modem heb gekregenVolgende week komt KPN Monteur 2de (nieuwe) lijn aansluiten. Eens kijken of ik maandje multiwan kan doen op mijn firewall
Afgelopen weekend telfort geinstalleerd bij mijn schoonzus.
Moet zeggen het gaat behoorlijk soepel. Alleen telefonie was nog niet over vanaf KPN.
Ook het wireless geinstalleerd. Ook appeltje-eitje verhaal.
Moet zeggen dat het modem wel vrij groot is, maar ja dan heb je geen los routertje nodig zoals bij athome.
Zijn er voor dit modem ook beugels verkrijgbaar zodat je ze in een meterkast kan schroeven?
Telfort maakt primair gebruik van het Tiscali ADSL netwerk en alleen KPN als dat niet mogelijk is. Zie ook de startpost.reddevil schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:05:
[...]
Aangezien telfort via het kpn netwerk is en alice via het bbned en beide andere modems hebben en beide anders ISPs zijn, kan het diverse oorzaken hebben dat de verbinding eruit vliegt. Hoeft niet alleen aan de bekabeling te liggen maar ook aan de rest. Aangezien ik al een aantal keer heb gehad dat ik bv niet kon mailen (smtp accepteerde blijkbaar niet elke ip range), m'n modem af en toe automatisch naar ADSL terugging ipv op ADSL2 te blijven staan en ik nu op de 2e aderpaar aangesloten ben en daarvoor zal ik op de 1e aderpaar kan het aan van alles liggen.
Ook kan het zijn dat Alice meer overboekt heeft dan Telfort of whatever... ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.
Zo'n situatie is vrij lastig. Wat er gebeurt is dat bij KPN in de technische administratie van lijnen alleen 39 voorkomt met een ISRA. Die 39a komt nergens voor omdat daar nooit een telefoonie abonnement is geweest waarschijnlijk. Dus op 39a zal je eigenlijk nooit een ADSL verbinding kunnen aanvragen, niet zonder eerst ook KPN telefonie aan te laten leggen.Anoniem: 171411 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:50:
ergens vorige maand aangevraagd. Vervolgens gebeld door KPN met het verhaal dat ze een lasopdracht hadden gekregen en dat ze t adres moeten controleren. Hebben ze huisnummer 39 doorgekregen van KPN i.p.v. 39a. Omdat die toevoeging niet in KPN Kanvas staat was het adres dus niet correct en werd de hele opdracht afgeblazen. Met telfort gebeld en de situatie uitgelegt (1 huis, afgebroken, opnieuw opgebouwt, nu twee huizen. Echter met nog 1 telefoonkabel (hoofdkabel) met twee aderparen (1 voor de buren, en 1 voor mij). Nu belde KPN ongeveer twee weken geleden met de melding dat ze wouden komen controleren en aanpassingen wouden maken (indien nodig). Zie wel wat het morgen wordt.
Als je dan op 39 aanvraagt komt hij op een lijn in dat ISRA en zal je zelf de lijn naar het 2de huis daarop moeten aansluiten.
Of je verhuist sowieso al een KPN telefonie abonnement naar dat adres? Dan komt het wel goed als je daarna daarop (op dat nummer) Telfort aanvraagt
[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 19-11-2007 11:18 ]
Daar is dit topic ook voor en mensen komen heus wel met hun verhaal als iets niet goed gaat. Om ervaringen vragen heeft dus weinig zin. Lees deel 2 eens door.reddevil schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:05:
[...]
ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.
trolleystad...ben jij moderator van dit forum?trolleystad schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:21:
[...]
Daar is dit topic ook voor en mensen komen heus wel met hun verhaal als iets niet goed gaat. Om ervaringen vragen heeft dus weinig zin. Lees deel 2 eens door.
Thombias schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:27:
[...]
trolleystad...ben jij moderator van dit forum?
offtopic:
Hoeft hij toch niet te zijn? Gathering.tweakers.net is van tweakers voor tweakers. Er hoeft niet altijd een mod aan te pas te komen om iemand ergens vriendelijk op te wijzen toch?
Hoeft hij toch niet te zijn? Gathering.tweakers.net is van tweakers voor tweakers. Er hoeft niet altijd een mod aan te pas te komen om iemand ergens vriendelijk op te wijzen toch?
Ik heb het simpeler opgelost; 2 beugeltjes in de meterkast geschroefd waar het modem los op kan staan.Thombias schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:08:
[...]
Zijn er voor dit modem ook beugels verkrijgbaar zodat je ze in een meterkast kan schroeven?
i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING
Nee - ik volg deze al een tijd en er zijn weinig problemen (wat je wel bij Alice leest). Ook is de Telfort helpdesk op zondag WEL openreddevil schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:05:
[...]
ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.
Als je een indruk wilt krijgen van de geleverde kwaliteit kan je denk ik het beste het 'Tiscali' topic opzoeken - Telfort is namelijk gewoon exact dezelfde dienst met een andere kleur en prijs.
offtopic:
[quote]Thombias schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:27trolleystad...ben jij moderator van dit forum?
[/quote]
Nee hij is de topicstarter :-)
[quote]Thombias schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:27trolleystad...ben jij moderator van dit forum?
[/quote]
Nee hij is de topicstarter :-)
Aan zoiets zat ik ook te denken. Ik kan niks vinden van originele beugels.antimute schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:52:
[...]
Ik heb het simpeler opgelost; 2 beugeltjes in de meterkast geschroefd waar het modem los op kan staan.
Worden ook niet bijgeleverd, teminste niet bij het pakket van mijn schoonzus.
Het zit toch in de meterkast dus hoeft geen uiterst mooie oplossing te zijn.
Een dhz-plankje is ook de goedkoopste oplossing, btw.
Zat tot een 4/5 maanden geleden nog telefoon op.Zo'n situatie is vrij lastig. Wat er gebeurt is dat bij KPN in de technische administratie van lijnen alleen 39 voorkomt met een ISRA. Die 39a komt nergens voor omdat daar nooit een telefoonie abonnement is geweest waarschijnlijk. Dus op 39a zal je eigenlijk nooit een ADSL verbinding kunnen aanvragen, niet zonder eerst ook KPN telefonie aan te laten leggen.
Als je dan op 39 aanvraagt komt hij op een lijn in dat ISRA en zal je zelf de lijn naar het 2de huis daarop moeten aansluiten.
Of je verhuist sowieso al een KPN telefonie abonnement naar dat adres? Dan komt het wel goed als je daarna daarop (op dat nummer) Telfort aanvraagt
Lijnen ligt er wel, alleen is een tijdje niet actief geweest.
Ben benieuwd wat KPN morgen zegt, laat het wel even weten wanneer ze geweest zijn...
Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:56:
[...]
Kijk, DAT zijn nou eens goeie tips voor mensen die eigenlijk willen bridgen maar dit niet 'kunnen' vanwege het feit dat VOIP dan niet meer werkt. En die te lui zijn om de NAT tabel van hun bestaande router over te typen in de Zyxel (hoewel dat me uiteindelijk wel beter lijkt voor performance enzo) Thanx !
[ Voor 28% gewijzigd door RockGirl op 19-11-2007 12:24 ]
Uit de topicstart:
Kun je ook KPN opzeggen terwijl je al Telfort ADSL hebt, of loop je dan de kans dat de lijn gekilled wordt?Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet.
Stel dat ik uitporteer naar Budgetphone (ipv. Telfort), zou dat ook als opzegging gelden?KPN [ziet] een uitportering als opzegging
Ik zit 2.7km van de centrale (volgens bbned site), maar ik denk dat de gok toch ga maken, want als ik hoger dan 5mbit haal dan is het abonnement al 10 euro goedkoper dan mijn kabel alternatief (@home). Volgens de telfort speedtest zou ik uitkomen op iets minder dan 10mbit, maar ik zal dik tevreden zijn met 8mbit.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Dit gezeik heb ik dus ook... (we zijn niet alleen:-)smokesign schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:45:
Nou, ik heb hem ook........ de bewuste XS4all brief.
Vanaf 9 november stond ik op stap 4, modem en brieven binnen en overstap staat gepland op maandag 19 november. Ik heb via mail en per brief opgezegd per 09 november.
In de brief van XS4all van 15 november staat:
Wij wachten op bericht van onze Netwerk Partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuwe Provider uw opdracht tot verhuizing van de ADSL aansluiting in behandeling heeft genomen.
Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe Provider. Vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de daadwerkelijke migratie.
![]()
Dus de schuld ligt bij Telfort of KPN volgens Xs4all??
Hoe dan ook, ik blijf betalen tot 9 december, wat ze daarna nog willen ontvangen zoeken ze maar uit.
Iemand die de maand opzegtermijn al voorbij is?
Xs4all begon over de regels die zo door de opta zijn opgesteld. Ik de Opta bellen, niet dus...
Xs4all laatste fax gestuurd met het verhaal dat ik ze gewoon niet meer betaal na 24 november (24oktober opgezegd)..
Ze zoeken het maar uit...
Wat ik nog niet in dit topic gelezen heb, is de mogelijkheid om een eigen mailserver te draaien. Staat poort 25 in- en uitgaand open of moet je net zoals bij KPN een relayserver gebruiken? Wie weet dat?
En buiten dat, volgens mij wordt bij Tiscali NIET elk jaar het contract met een jaar verlengt maar geldt na het eerste jaar gewoon een opzegtermijn van 1 maand.Dennis-L schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:46:
[...]
heb je
http://www.tiscali.nl/tel...en.asp?categorie=algemeen
wel gelezen???
Indien u bezwaar heeft tegen de wijzigingen dan kunt u tot en met 13 januari 2008 telefonisch uw abonnement opzeggen per 14 januari 2008. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30).
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Even een update m.b.t. de eerder door mij gemelde problemen met de DrayTek 2800VG op het Tiscali netwerk. Wie weet handig om te weten voor mede 2800 serie gebruikers:
In het begin was er alle medewerking, zowel uit NL als Taiwan. Ik kreeg uiteindelijk het verzoek DSLAM info te verzamelen voor DrayTek. Dat verzoek heb ik aan Tiscali doorgegeven. Binnen een halve dag kreeg ik keurig antwoord: graag de volledige contactgegevens van DrayTek's engineer in Taiwan aan Tiscali geven. Tiscali netwerk engineers zijn bereid in contact te treden met DrayTek, maar niet rechtstreeks met mij. Logisch, het gaat om vertrouwelijke gegevens in een concurrerende markt. Heel netjes van Tiscali dus! Ik heb vervolgens afgelopen woensdag DrayTek support en sales verzocht contact met Tiscali op te nemen. Sindsdiens NIETS meer vernomen, ook niet na 2 herinneringen. Ik vrees dat het niets op gaat leveren. Gedurende mijn contact met DrayTek liet men duidelijk merken dat het zeer moeilijk zou worden die DSLAM info te krijgen. Ik ben bang dat ze totaal niet hadden verwacht dat Tiscali mee zou werken! Nu ligt het balletje bij DrayTek en (voor zover ik kan zien) gebeurt er niets meer. De ZyXEL draait nu dik 74 uur stabiel op 19390kbps, de 2800VG haalt met moeite 16mbit met af en toe een DSL reset.
Gelukkig kan ik de 2800VG terugsturen (net nieuw). Ik ga de ZyXEL in bridge gebruiken met daarachter een DrayTek zonder modem. Ik blijf het namelijk mooie routers vinden...
Mocht er toch nog iets zinnigs uit dit alles voort komen, dan post ik dat hier natuurlijk. Als ik zeker zou weten dat DrayTek serieus van plan is dit op te lossen, dan zou ik de gok nemen en de 2800VG houden. Dankzij Routershop.nl (klasse!) hoefde ik de 2800VG niet binnen 7 dagen te retourneren. Maar de rek is er nu uit wat dat betreft...
In het begin was er alle medewerking, zowel uit NL als Taiwan. Ik kreeg uiteindelijk het verzoek DSLAM info te verzamelen voor DrayTek. Dat verzoek heb ik aan Tiscali doorgegeven. Binnen een halve dag kreeg ik keurig antwoord: graag de volledige contactgegevens van DrayTek's engineer in Taiwan aan Tiscali geven. Tiscali netwerk engineers zijn bereid in contact te treden met DrayTek, maar niet rechtstreeks met mij. Logisch, het gaat om vertrouwelijke gegevens in een concurrerende markt. Heel netjes van Tiscali dus! Ik heb vervolgens afgelopen woensdag DrayTek support en sales verzocht contact met Tiscali op te nemen. Sindsdiens NIETS meer vernomen, ook niet na 2 herinneringen. Ik vrees dat het niets op gaat leveren. Gedurende mijn contact met DrayTek liet men duidelijk merken dat het zeer moeilijk zou worden die DSLAM info te krijgen. Ik ben bang dat ze totaal niet hadden verwacht dat Tiscali mee zou werken! Nu ligt het balletje bij DrayTek en (voor zover ik kan zien) gebeurt er niets meer. De ZyXEL draait nu dik 74 uur stabiel op 19390kbps, de 2800VG haalt met moeite 16mbit met af en toe een DSL reset.
Gelukkig kan ik de 2800VG terugsturen (net nieuw). Ik ga de ZyXEL in bridge gebruiken met daarachter een DrayTek zonder modem. Ik blijf het namelijk mooie routers vinden...

Is al eerder gevraagd en beantwoord. Maar vooruit: 't werkt prima zonder fratsen.Motormouz schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:43:
Wat ik nog niet in dit topic gelezen heb, is de mogelijkheid om een eigen mailserver te draaien. Staat poort 25 in- en uitgaand open of moet je net zoals bij KPN een relayserver gebruiken? Wie weet dat?
Ik volg het Telfort (en Alice) topic nu al een tijdje aangezien ik overweeg naar een van beide aanbieders over te stappen. Aangezien de prijs hetzelfde is, moet ik mijn keuze baseren op kwaliteit van de provider (helpdesk etc.) en geleverde diensten. Een belangrijk verschil tussen Alice en Telfort is het verschil in de techniek voor telefonie: VoDSL vs. VOIP. VoDSL is, in ieder geval theoretisch, beter en stabieler. Of er in de praktijk veel verschil is, weet ik niet.
Aangezien bij Alice standaard telefonie in het abonnement zit (zonder kan niet), hebben sommigen daarover wel wat gepost. Voorzover ik kan nagaan, is de kwaliteit van telefonie wel in orde.
In dit topic kan ik daar minder over terugvinden, dus ... zijn er hier ook gebruikers van Telfort telefonie en, zo ja, wat is de kwaliteit?
Aangezien bij Alice standaard telefonie in het abonnement zit (zonder kan niet), hebben sommigen daarover wel wat gepost. Voorzover ik kan nagaan, is de kwaliteit van telefonie wel in orde.
In dit topic kan ik daar minder over terugvinden, dus ... zijn er hier ook gebruikers van Telfort telefonie en, zo ja, wat is de kwaliteit?
O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
Anoniem: 133692
Ik bel niet veel, maar merk totaal geen verschil in bellen of gebeld worden met mijn KPN Belbudget abonnement.
Geluidskwaliteit is hetzelfde en geen rare echo's of vertragingen ofzo (Tele2?)
Nummerherkenning werkt goed en mijn antwoordapparaaat van mijn Siemens Dect telefoon doet het ook goed.
Dus: voor mij geen verschil met KPN !
alleen de prijs voor bellen
edit:
Via KPN kon ik ook SMS'en via de vaste telefoon (=erg duur).
Nu werkt dat niet meer. Ik weet (nog) niet of je dat ergens in kan stellen op de Telfort site of in het modem.
Geluidskwaliteit is hetzelfde en geen rare echo's of vertragingen ofzo (Tele2?)
Nummerherkenning werkt goed en mijn antwoordapparaaat van mijn Siemens Dect telefoon doet het ook goed.
Dus: voor mij geen verschil met KPN !
alleen de prijs voor bellen
edit:
Via KPN kon ik ook SMS'en via de vaste telefoon (=erg duur).
Nu werkt dat niet meer. Ik weet (nog) niet of je dat ergens in kan stellen op de Telfort site of in het modem.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 19-11-2007 18:12 ]
Ik kom van KPN IPB en merk geen verschil. En ja, dat draaide bij mij ook goed! Enige wat ik bij KPN wel prettig vond is dat een beller een 'ouderwetse' ingesprekstoon kreeg als ik aan 't bellen was. Nu krijg je Telfort voicemail als je die aan hebt staan. Staat dat uit, dan krijg je de standaard oproeptonen en lijkt het alsof er niet wordt opgenomen. Ik heb in de ZyXEL 1 telefoonpoort geconfigureerd. Poort 2 wordt dus nergens gebruikt.Pieter.txt schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:02:
Ik volg het Telfort (en Alice) topic nu al een tijdje aangezien ik overweeg naar een van beide aanbieders over te stappen. Aangezien de prijs hetzelfde is, moet ik mijn keuze baseren op kwaliteit van de provider (helpdesk etc.) en geleverde diensten. Een belangrijk verschil tussen Alice en Telfort is het verschil in de techniek voor telefonie: VoDSL vs. VOIP. VoDSL is, in ieder geval theoretisch, beter en stabieler. Of er in de praktijk veel verschil is, weet ik niet.
Als je een 4 poorts hebt gekregen zit er misschien oudere software (firmware) in wellicht. De AJZ2 of AOA2 moet daarin en daar is het probleem opgelost.Hakkie schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:31:
[...]
Ik kom van KPN IPB en merk geen verschil. En ja, dat draaide bij mij ook goed! Enige wat ik bij KPN wel prettig vond is dat een beller een 'ouderwetse' ingesprekstoon kreeg als ik aan 't bellen was. Nu krijg je Telfort voicemail als je die aan hebt staan. Staat dat uit, dan krijg je de standaard oproeptonen en lijkt het alsof er niet wordt opgenomen. Ik heb in de ZyXEL 1 telefoonpoort geconfigureerd. Poort 2 wordt dus nergens gebruikt.
Vanmiddag adsl signaal van XS4all weg, ZyXel modem geinstalleerd en geactiveerd.
Telfort adsl zonder problemen aan de praat gekregen, ik zie in de status van het modem bij DSL mode "ADSL2" staan. Bij rate staat 7896 kbps / 1023 kbps, iemand die mij kan uitleggen hoe zich dat verhoud ten opzichte van deze gegevens?
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bc cc cc cc cc cc cc cb bb aa 98
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 25 db
tone 32- 63: 0c cd dd bc bc bc bb bb bb cc bb bb bb cc cc cc
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa ab aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa 99 99 99 9a aa aa aa aa aa aa aa a9
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 98 88 88 88 88 88 98 82 88 88 88 88 88 88 88 87
tone 192-223: 99 88 88 88 77 88 87 99 89 89 97 79 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 79 99 88 99 88 98 87
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik heb mijn modem aangesloten op mijn huidige splitter, mijn kpn telefoonlijn functioneerd ook nog gewoon. Ik heb echter aangegeven dat ik ook telefonie van Telfort wil hebben en dat KPN dus opgeheven moest worden. Ik had daarom gedacht dat mijn telefoon ook direkt gesloopt zou worden en dat binnen 3 dagen na het actief worden van het adsl signaal ook het voip gebeuren bij Telfort zou gaan werken.
Iemand die kan bevestigen dat eerst je normale telefoon lijn nog intact blijft en op een later tijdstip opgeheven zal worden?
Of heb ik nu dingen dubbel lopen en gaat er ergens dus iets niet helemaal goed?
Telfort adsl zonder problemen aan de praat gekregen, ik zie in de status van het modem bij DSL mode "ADSL2" staan. Bij rate staat 7896 kbps / 1023 kbps, iemand die mij kan uitleggen hoe zich dat verhoud ten opzichte van deze gegevens?
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bc cc cc cc cc cc cc cb bb aa 98
tone 32- 63: 0c cd dd bc bc bc bb bb bb cc bb bb bb cc cc cc
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa ab aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa 99 99 99 9a aa aa aa aa aa aa aa a9
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 98 88 88 88 88 88 98 82 88 88 88 88 88 88 88 87
tone 192-223: 99 88 88 88 77 88 87 99 89 89 97 79 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 79 99 88 99 88 98 87
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik heb mijn modem aangesloten op mijn huidige splitter, mijn kpn telefoonlijn functioneerd ook nog gewoon. Ik heb echter aangegeven dat ik ook telefonie van Telfort wil hebben en dat KPN dus opgeheven moest worden. Ik had daarom gedacht dat mijn telefoon ook direkt gesloopt zou worden en dat binnen 3 dagen na het actief worden van het adsl signaal ook het voip gebeuren bij Telfort zou gaan werken.
Iemand die kan bevestigen dat eerst je normale telefoon lijn nog intact blijft en op een later tijdstip opgeheven zal worden?
Je telefoonsignaal valt pas weg als je geporteerd bent, na 3 dagen dussmokesign schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:08:toon volledige bericht
Vanmiddag adsl signaal van XS4all weg, ZyXel modem geinstalleerd en geactiveerd.
daarna kan je de splitter er tussen weg halen
Mijn 'oude' nummer is succesvol geporteerd
Maar weet iemand hier hoe lang het nog duurt voordat ik instellingen kan aanpassen, ik wil bijvoorbeeld de voicemail uitzetten. Ik mag er nu nog niet in, krijg de melding Vast bellen is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor vast bellen ontvangen hebt.
Anyone?
Maar weet iemand hier hoe lang het nog duurt voordat ik instellingen kan aanpassen, ik wil bijvoorbeeld de voicemail uitzetten. Ik mag er nu nog niet in, krijg de melding Vast bellen is mogelijk (nog) niet bij u geactiveerd. U kunt uw instellingen pas wijzigen nadat u de activatiebevestiging voor vast bellen ontvangen hebt.
Anyone?
duurde bij mij iets van een dag ofzoMadone schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:15:
Mijn 'oude' nummer is succesvol geporteerd![]()
Anyone?
Ik ben vandaag met mijn nummer overgestapt van KPN IPB en ik merk het verschil niet. Lijkt zelfs wel wat helderder.Pieter.txt schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:02:
...
Ondestaand plaatje is Telfort (niet tiscali, maar die zijn samen dus...)

Nu heb ik een vraag die hier wel/niet hoort :
Mijn news provider (binaries en tekst) zegt dat mijn download van 400 a 600 kbps
(ipv de mogelijke 20 mbit over 8 connections die ook deze 'news only provider' open heeft voor klanten!)
ligt aan telfort, dat ze nu al bandbreedte capaciteit te kort hebben op momenten dat veel klanten online zijn en veel downloaden.
Maar ik heb de volgende situatie: modem traint in op 1800 kbps en dat zakt af naar 12 a 15 mbit
Indien ik die test doe TERWIJL ik ook binaries download, haal ik zelfs op speedtest.nl nog 12+ mbit.
Download ik van MS een bestand, haal ik ook zomaar 3 mbit, terwijl ik dus OOK van die nieuwsserver download simultaan.
Oftewel, de binaries leverancier die zegt maar wat? en die 400 a 600 kbps klopt gewoon niet als ik tegelijkertijd(!) elders meer mbit's haal?

Mijn news provider (binaries en tekst) zegt dat mijn download van 400 a 600 kbps
(ipv de mogelijke 20 mbit over 8 connections die ook deze 'news only provider' open heeft voor klanten!)
ligt aan telfort, dat ze nu al bandbreedte capaciteit te kort hebben op momenten dat veel klanten online zijn en veel downloaden.
Maar ik heb de volgende situatie: modem traint in op 1800 kbps en dat zakt af naar 12 a 15 mbit
Indien ik die test doe TERWIJL ik ook binaries download, haal ik zelfs op speedtest.nl nog 12+ mbit.
Download ik van MS een bestand, haal ik ook zomaar 3 mbit, terwijl ik dus OOK van die nieuwsserver download simultaan.
Oftewel, de binaries leverancier die zegt maar wat? en die 400 a 600 kbps klopt gewoon niet als ik tegelijkertijd(!) elders meer mbit's haal?
[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 19-11-2007 16:24 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Blijft raar dat je vanuit je eigen telefoon niet je eigen nummer kan bellen. met de Speedtouch716 kon ik dat wel.franssie schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:59:
[...]
Antwoord via het Budgetphone forum.
Ik luister meestal gewoon via mijn email (komt soms in de spam folder), ik kan mijn eigen nummer niet bellen(via mobiel natuurlijk wel).
Ik heb de startpost doorgelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik wil dus ook overstappen op Telfort. 27 november kan ik volgens Planet opzeggen en 27 februari loopt mijn abbonement bij Planet af. Ik wil zo kort mogelijk zonder internet zitten, dubbel betalen is niet erg. Ik moet dan dus bestellen, dan de brief versturen en dan wachten? Hoe lang zit ik dan zonder internet?
Anoniem: 238633
Nu telfort aanvragen. Geef als wensdatum op: 1 januari. Over 4 weken (of eerder) zit je dan op status 4 en dan Planet opzeggen. En dan ben je ruim op tijd. Nadeel: je betaalt dubbel tussen 1 januari en 27 februari. Voordeel: geen downtime (op een paar minuten switch-tijd na)
Volgens mij is dit toch wel aardig vaak voorbij gekomen ondertussen...
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 238633 op 19-11-2007 18:48 ]
Als je gewoon op dat moment elders vandaan wel de lijnsnelheid haalt is er niets bij de ISP aan de hand of met een ADSL netwerk aan de hand qua capaciteit.notsonewbie schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:21:toon volledige bericht
Ondestaand plaatje is Telfort (niet tiscali, maar die zijn samen dus...)
[afbeelding]
Welke NSP is het die je hebt? Als het een Amerikaanse aanbieder is kan het zijn dat verkeer vanaf die servers verschillende snelheden heeft op verschillende tijdstippen ja. Is het een Nederlandse aanbieder kan het eigenlijk in dit geval alleen aan de NSP zelf of haar netwerk (capaciteit) liggen bij mijn weten.
Je ADSL verbinding haalt immers op het zelfde moment gewoon wel de volledige snelheid zoals je zelf al correct getest hebt.
Nu gaat 1 januari vast moeilijk worden, aangezien dat een feestdag is. Kies dan iets voor het nieuwjaar of in de week erna. Al vermoed ik dat een ISP het zelf verschuift voor je naar de dichtst bijzijnde datum wat wel een werkdag is om een lijn om te prikken.Anoniem: 238633 schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:46:
Nu telfort aanvragen. Geef als wensdatum op: 1 januari. Over 4 weken (of eerder) zit je dan op status 4 en dan Planet opzeggen. En dan ben je ruim op tijd. Nadeel: je betaalt dubbel tussen 1 januari en 27 februari. Voordeel: geen downtime (op een paar minuten switch-tijd na)
Anoniem: 240797
Is het ook mogelijk om eerst Telfort naast mijn huidige isp te gebruiken? Ik heb momenteel IPB van planet/kpn. Voordat ik dit opzeg zou ik graag de Telfort ernaast willen proberen.Is dit uberhaupt mogelijk,2 adsl lijnen? Oja de IPB is de Isdn versie.Kan ik dan voor Telfort voor analoog gaan?
b.v.d.
b.v.d.
Zo, net ook even de aanvraag voor Telfort + bellen gedaan. Ben benieuwd hoelang de oplevering duurt.
Heb nu thuis XS4all, maar ga op mezelf wonen, dus een nieuwe aansluiting. Ik woon er nog niet, maar ik heb liever een maandje teveel betaald dan dat ik zonder zit
Heb nu thuis XS4all, maar ga op mezelf wonen, dus een nieuwe aansluiting. Ik woon er nog niet, maar ik heb liever een maandje teveel betaald dan dat ik zonder zit
Anoniem: 240804
Even een vraag aan jullie.Als ik overstap naar telfort internet zonder telefoon, gebruikt Telfort mijn bestaande nummer van KPN Belbudget voor mijn nieuwe internet-aansluiting.
Ik begrijp dat ik mijn kpn nummer moet opzeggen als internet Telfort aktief is, maar dat nummer wordt toch gebruikt voor Telfort internet,
Wie kan mij dit uitleggen?
Ik begrijp dat ik mijn kpn nummer moet opzeggen als internet Telfort aktief is, maar dat nummer wordt toch gebruikt voor Telfort internet,
Datafeest schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:58:
Natuurlijk wel. Goedkopere providers hebben wellicht minder budget ter beschikking voor goed beheer van achterliggende netwerkdiensten. Mooi voorbeeld is de helpdesk van Alice die op zondag niet geopend is. Maar DNS servers of bijv. wel/geen usenet vind ik wel degelijk een discussie waard. Je zou kunnen redeneren dat bijvoorbeeld een DNS server van bijv. Tele2 er sneller uitligt dan een DNS server van XS4ALL omdat die laatste bijvoorbeeld een 8-node cluster voor DNS gebruikt en Tele2 wellicht een gare desktop (ik noem maar wat)Anoniem: 179986 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:37:
[...]
slaat echt helemaal nergens op natuurlijk
Zoals in de startpost staat zie je dat telfort je KPN nummer overneemt als je dat opgeeft. KPN zal dit als opzegging van je telefoonnummer (en analode lijn) verwerken. Je internet zeg je pas op in stap 4. Of het telefoonnummer nu wel/niet gemigreerd is, dit zijn twee verschillende zaken.Anoniem: 240804 schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:25:
Even een vraag aan jullie.Als ik overstap naar telfort internet zonder telefoon, gebruikt Telfort mijn bestaande nummer van KPN Belbudget voor mijn nieuwe internet-aansluiting.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.
Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.
Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.