Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.355 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 23:25

job

notsonewbie schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:21:
Oftewel, de binaries leverancier die zegt maar wat? en die 400 a 600 kbps klopt gewoon niet als ik tegelijkertijd(!) elders meer mbit's haal?
Ik zou zeggen neem eens een proefabonnementje bij tweaknews.
Of ga eens kijken bij een nieuwsprovider die z'n abonnement per maand aanbied (eweka).
Even een paar week testen en je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:35:
[...]

[...]

Natuurlijk wel. Goedkopere providers hebben wellicht minder budget ter beschikking voor goed beheer van achterliggende netwerkdiensten. Mooi voorbeeld is de helpdesk van Alice die op zondag niet geopend is. Maar DNS servers of bijv. wel/geen usenet vind ik wel degelijk een discussie waard. Je zou kunnen redeneren dat bijvoorbeeld een DNS server van bijv. Tele2 er sneller uitligt dan een DNS server van XS4ALL omdat die laatste bijvoorbeeld een 8-node cluster voor DNS gebruikt en Tele2 wellicht een gare desktop (ik noem maar wat)
het kan ook natuurlijk zo zijn dat de providers kwalitatief hetzelfde zijn maar dat bijvoorbeeld xs4all gewoon veel meer geld vraagt. de kosten zeggen echt geen moer over de kwaliteit van het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-06 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

Nou ja, een provider die meer geld vraagt heeft in theorie meer geld voor beheer beschikbaar, of is dat nou zo'n vreemde gedachte?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

job schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:55:
[...]
Of ga eens kijken bij een nieuwsprovider die z'n abonnement per maand aanbied (eweka).
Ik heb eweka genomen voor eur 7.50 per maand. Ik haal strak 1.7MB/s en dat is zo'n beetje waar mijn modem op intraint dus denk ik dat het aan de newsserver ligt...(1398)

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 19-11-2007 21:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 13:43
Een negatieve ervaring, maar denk niet dat het probleem bij Telfort ligt maar bij KPN:

Vandaag zou een KPN mannetje mijn lijn komen doormeten. Ik heb netjes met KPN kunnen afspreken dat de monteur mij een half uurtje voor aankomst zou bellen zodat ik hem binnen kon laten.

De hele dag gewacht, geen belletje gekregen, rond 17:00 maar eens met KPN gebeld waar de monteur bleef. Mannetje aan de andere kant van de lijn kon mij vertellen dat het tot 18:00 kon duren eer iemand zou bellen. netjes gewacht tot 18:00, maar je raadt het al, geen belletje. Ik weer met KPN gebeld en daar kon men "zien" dat de lijn opgeleverd was dus de monteur hoefde niet te kopen volgens de meneer aan de andere kant van de lijn. Dat geloofde ik ook nog. Ik naar huis gegaan, 18:30 check ik mijn post en ligt er een mooi briefje van KPN dat ik er niet was rondom 13:35, dat had ik ze ook kunnen vertellen.

Nu is er dus nog niks geregeld en vraag me af wat te doen. KPN kan me niet helpen want de monteurs zitten er maar tot 18:00.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Tja, lekkere administratie daar weer... Typisch KPN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:33:
Tja, lekkere administratie daar weer... Typisch KPN :(
Ook een leuke, door een fout van KPN werd de lijn afgesloten op het moment dat ik internet van Telfort ging aanvragen. Keurig een brief van Telfort dat internet aangesloten zou worden en daarna een brief dat er een fout was en geen internet aangesloten kon worden. KPN had de boel dus afgesloten. Daarna KPN gebeld: ze zouden een nieuwe aanmeldingsbrief sturen.

De volgende dag krijgen we een bos bloemen omdat we weg zijn gegaan bij KPN + nieuwe aanmeldingsbrief :D Maar nu duurt het tot 28 november voordat de lijn weer gebruikt kan worden, waarom kan dat nu weer niet eerder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

blablable schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:08:
[...]

Dit gezeik heb ik dus ook... (we zijn niet alleen:-)
Xs4all begon over de regels die zo door de opta zijn opgesteld. Ik de Opta bellen, niet dus...
Xs4all laatste fax gestuurd met het verhaal dat ik ze gewoon niet meer betaal na 24 november (24oktober opgezegd)..

Ze zoeken het maar uit...
Klopt, rondom 14 november opgezegd en aangegeven dat Telfort op 17 december de boel gaat overnemen (dus ruim een maand als opzeg termijn genomen).
Kreeg diezelfde XS4All brief en had zoiets van, pleurt op. Ik ga ze binnenkort schrijven dat ik ze ga houden aan de maand opzeg termijn en dat het niet billijk is de termijn aan te passen omdat ze op bericht van hun netwerk partner meten wachten. Dit ruikt verdacht veel op nog een extra maand geld uit de zak kloppen van een vertrekkend klant. Xs4all lijkt dus een slechte verliezer te zijn.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
Anoniem: 240797 schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:39:
Is het ook mogelijk om eerst Telfort naast mijn huidige isp te gebruiken? Ik heb momenteel IPB van planet/kpn. Voordat ik dit opzeg zou ik graag de Telfort ernaast willen proberen.Is dit uberhaupt mogelijk,2 adsl lijnen? Oja de IPB is de Isdn versie.Kan ik dan voor Telfort voor analoog gaan?
b.v.d.
Je zou kunnen proberen een aanvraag in te dienen waarin je aangeeft niets te hebben nu. Dan gaat Telfort proberen aan te sluiten op een ongebruikte lijn die beschikbaar kan zijn op je adres naast de gene die je gebruikt.

Let wel op dat veel huizen dit niet hebben toch en je aanvraag dus afgewezen kan worden omdat er geen vrije lijn is (aderpaar) om te gebruiken voor de aansluiting.

Dan al je toch gelijk moeten overstappen en de 'gok' wagen zegmaar. Dus weer opnieuw aanvragen waarin je aangeeft al wel ADSL te hebben (zonder KPN vaste lijn, want IPB is VoIP) en zo dus Telfort je ADSL verbinding + telefoonnummer van IPB te laten overnemen.
Anoniem: 240804 schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:25:
Even een vraag aan jullie.Als ik overstap naar telfort internet zonder telefoon, gebruikt Telfort mijn bestaande nummer van KPN Belbudget voor mijn nieuwe internet-aansluiting.
Ik begrijp dat ik mijn kpn nummer moet opzeggen als internet Telfort aktief is, maar dat nummer wordt toch gebruikt voor Telfort internet,
Wie kan mij dit uitleggen?
Je moet niets, je kan je KPN Belbudget abonnement gewoon blijven houden op die lijn.

Je zou het kunnen opzeggen of je nummer naar Telfort laten overzetten door bij Telfort ook bellen te bestellen wat automatisch dan je KPN Belbudget opheft omdat het nummer daar weggaat.
Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:38:
[...]

Zoals in de startpost staat zie je dat telfort je KPN nummer overneemt als je dat opgeeft. KPN zal dit als opzegging van je telefoonnummer (en analode lijn) verwerken. Je internet zeg je pas op in stap 4. Of het telefoonnummer nu wel/niet gemigreerd is, dit zijn twee verschillende zaken.
Je kan het dus ook behouden, maar hoeft niet.

Als je je KPN telefonie wilt opzeggen en niet meer nodig hebt en ook niet je nummer naar Telfort wilt zeggen kan je dat doen. Doe dat wel nadat je Telfort Internet is opgeleverd omdat er eerst ADSL opgezet moet zijn voordat je dat opzegt.

Zou je dat opzeggen voor of tijdens je aanvraag kan het afgewezen worden of fout lopen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 21:11

gsm

Ik heb nu nog 20Mb verbinding van Wanadoo maar dat lag er de hele dag uit. Vanavond weer een telefoontje gedaan en gezegd dat ik het wel vreemd vond. Ik ben al 3 jaar bij jullie en nog nooit zo´n storing meegemaakt, 3 keer de lifebox resetten was het verleden. Nogmaals ik ben zeker niet ontevreden over wanadoo maar wanadoo kon mijn wens niet vervullen.
Goed terug naar mijn vraag.
Ik heb een speedtest gedaan en kwam vanuit Frankfurt uit op 7486 om 866 met een ping van 29ms
Volgens de gegevens zit ik op 2210 meter van de centrale waar BBNED en MXSTREAM en VERSATEL beschikbaar zijn.
Volgens BBNED is ADSL2 beschikbaar.
Kan iemand mij vertellen of ik qua snelheid er op vooruit zal gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gedoe ook met Xs4all, ze willen het abonnement gewoon niet laten stopzetten. Ik heb het geprobeerd maar er wordt niet geluisterd, dus de automatische incasso laat ik dan maar intrekken. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen, waarschijnlijk worden een set dreigbrieven verzonden... :{
Ik vind het vrij kinderachtig. Xs4all kan slecht tegen zijn verlies.

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 19-11-2007 23:28 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gsm schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:23:
Ik heb nu nog 20Mb verbinding van Wanadoo maar dat lag er de hele dag uit. Vanavond weer een telefoontje gedaan en gezegd dat ik het wel vreemd vond. Ik ben al 3 jaar bij jullie en nog nooit zo´n storing meegemaakt, 3 keer de lifebox resetten was het verleden. Nogmaals ik ben zeker niet ontevreden over wanadoo maar wanadoo kon mijn wens niet vervullen.
Goed terug naar mijn vraag.
Ik heb een speedtest gedaan en kwam vanuit Frankfurt uit op 7486 om 866 met een ping van 29ms
Volgens de gegevens zit ik op 2210 meter van de centrale waar BBNED en MXSTREAM en VERSATEL beschikbaar zijn.
Volgens BBNED is ADSL2 beschikbaar.
Kan iemand mij vertellen of ik qua snelheid er op vooruit zal gaan ?
Wat geeft de Telfort snelheidscheck aan?

Sowieso als je Orange 20Mb hebt is op die centrale ook Orange aanwezig. Orange levert niet via BBned maar via eigen ADSL netwerk immers (en KPN waar nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:33
Hoi allemaal,

Ik zit er over te denken van mn huidige (UPC extreme - 20mbit) abbo over te gaan naar Telfort Internet.

Op het moment kan ik mn lijn vol open bursten naar ~2400 KB/s, wat zeer netjes is.. maar hier wordt dan wel weer 59 euro per maand voor betaald.

Waarschijnlijk zal ik dit niet halen met Telfort, maar dat is niet zo'n punt, het enige waar ik wel veel belang bij heb is stabiliteit, wat naar mijn mening bij *DSL meestal hoger is.
Daarom zit ik misschien eraan te denken om het UPC abbo te downgrade naar een langzamere, en een dual wan setup op te zetten. (of zou dit echt te overkill zijn?!)

Ik heb wel nog de vraag of het mogelijk is om te checken of deze centrale hier ADSL2+ aankan, ik heb hier erg mn twijfels over. Volgens de postcode check van XS4All kan ik 20Mbit aan, en volgens de indicatie meter van telfort kan ik ~19.5 Mbit aan.. dat betekend dus duidelijk dat ik eigenlijk ADSL2+ aankan (zit ook maar hemelsbreed 700 meter van centrale).
Maar toch heb ik mn twijfels omdat deze centrale totaal geen 1 ander netwerk (BBNed etc) ondersteunt, en we hier maar in een 'gat' wonen. Ik wil toch eigenlijk wel een snelheid van 15Mbit halen, is dit reeël of onmogelijk?

Tevens een must-have: Is het mogelijk een eigen webserver te draaien?, of blokkeren ze dit?

Gr,
Kenneth

[ Voor 3% gewijzigd door KennieNL op 19-11-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KennieNL schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:48:
Daarom zit ik misschien eraan te denken om het UPC abbo te downgrade naar een langzamere, en een dual wan setup op te zetten. (of zou dit echt te overkill zijn?!)
Misschien kost het tesamen dan nog steeds minder dan nu totaal. En je hebt een backup voor de situatie dat een van beide storing heeft of onderhoud pleegt :)

Blijkt het na een jaar overkill te zijn doe je het weg toch?
Ik heb wel nog de vraag of het mogelijk is om te checken of deze centrale hier ADSL2+ aankan, ik heb hier erg mn twijfels over. Volgens de postcode check van XS4All kan ik 20Mbit aan, en volgens de indicatie meter van telfort kan ik ~19.5 Mbit aan.. dat betekend dus duidelijk dat ik eigenlijk ADSL2+ aankan (zit ook maar hemelsbreed 700 meter van centrale).
Maar toch heb ik mn twijfels omdat deze centrale totaal geen 1 ander netwerk (BBNed etc) ondersteunt, en we hier maar in een 'gat' wonen. Ik wil toch eigenlijk wel een snelheid van 15Mbit halen, is dit reeël of onmogelijk?
Als Telfort niet via het Tiscali netwerk kan leveren doen ze het via het KPN netwerk. En de indicatie is bijna 20Mb dus snelheid zal in die buurt liggen, al blijft het een indicatie natuurlijk.
Tevens een must-have: Is het mogelijk een eigen webserver te draaien?, of blokkeren ze dit?
Volgens mij is er niets geblokkeerd, niet dat ik ergens gelezen heb thans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 22:58
Pantagruel schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:44:
[...]

Klopt, rondom 14 november opgezegd en aangegeven dat Telfort op 17 december de boel gaat overnemen (dus ruim een maand als opzeg termijn genomen).
Kreeg diezelfde XS4All brief en had zoiets van, pleurt op. Ik ga ze binnenkort schrijven dat ik ze ga houden aan de maand opzeg termijn en dat het niet billijk is de termijn aan te passen omdat ze op bericht van hun netwerk partner meten wachten. Dit ruikt verdacht veel op nog een extra maand geld uit de zak kloppen van een vertrekkend klant. Xs4all lijkt dus een slechte verliezer te zijn.
Ik heb ook een conflict met Xs4all. Ik heb het idee dat mijn vastberadende aanpak ze aan het denken heeft gezet. Heb vandaag nog een mail van de afdeling Advies & Escalatie van Xs4all ontvangen. Het lijkt erop dat ik mijn zin krijg.

Als Xs4all het bij jou volgens de regels doet dan wordt je 14 december afgesloten. Dan heb jij je planning niet zo goed gedaan. Al is het geen ramp om 3 dagen zonder internet te zitten. Maar daar mag je niet over klagen zoals jij het aangepakt hebt. Jij hebt juist geluk dat Xs4all niet zo netjes met de algemene voorwaarden om gaat!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

bjck schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:30:
[...]

Wat geeft de Telfort snelheidscheck aan?

Sowieso als je Orange 20Mb hebt is op die centrale ook Orange aanwezig. Orange levert niet via BBned maar via eigen ADSL netwerk immers (en KPN waar nodig).
De test van Telfort geeft 13 aan
Ik vermoede ook dat Orange een eigen netwerk had of via KPN werkte dus vandaar dat ik benieuwd ben wat ik kan verwachten bij Telfort en welk netwerk zij hier (3602ap) gebruiken.
Ik sta namelijk nu na een weekend in fase 4
Ik kwam alleen de genoemde tegen, geen Orange of KPN of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gsm schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:09:
[...]

De test van Telfort geeft 13 aan
Ik vermoede ook dat Orange een eigen netwerk had of via KPN werkte dus vandaar dat ik benieuwd ben wat ik kan verwachten bij Telfort en welk netwerk zij hier (3602ap) gebruiken.
Ik sta namelijk nu na een weekend in fase 4
Ik kwam alleen de genoemde tegen, geen Orange of KPN of zoiets.
Dat is Maarssen (Mas) dat postcode, daar wordt je aangesloten via het ADSL2+ netwerk van Tiscali. Snelheid kan wel iets verschillen, zal niet exact gelijk zijn dat zou een wonder zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 20-11-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

job schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:55:
[...]
Dit betreft eweka, ik heb daar al maanden een soort van pre-paid, 7,50 per maand aansluiting.
Ik zal eens zoeken op tweaknews of ik dat proefabbotje vinden kan.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

KennieNL schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:48:
Bij Tiscali/Telfort kan je een webserver draaien, doe ik zelf ook en werkt prima. Er wordt niks geblokkeerd, je moet enkel de port forwarding en firewall van het modem goed instellen (instructies zijn op het web te vinden). Een nadeeltje is wel dat je bij Tiscali/Telfort een dynamisch toegewezen IP adres krijgt. Overigens wijzigt dit adres niet vaak; tot nu toe heb ik altijd nog hetzelfde IP adres gekregen. Als je dyndns.org o.i.d. gebruikt is zo'n dynamisch IP adres geen probleem, het modem kan zelfstandig dyndns.org (en vergelijkbare diensten) up-to-date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

bjck schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:12:
[...]

Dat is Maarssen (Mas) dat postcode, daar wordt je aangesloten via het ADSL2+ netwerk van Tiscali. Snelheid kan wel iets verschillen, zal niet exact gelijk zijn dat zou een wonder zijn.
Dat begrijp ik maar bedoel je dat tov die 13 of van de 7,486 die de test aangaf ?
Of heb je een indicatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
notsonewbie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:26:
[...]

Dit betreft eweka, ik heb daar al maanden een soort van pre-paid, 7,50 per maand aansluiting.
Ik heb ook wisselende ervaringen met Eweka sinds ik bij Telfort aangesloten ben. Het schijnt dat Eweka de snellere abo's niet zo lekker kan verwerken. Hebben meer mensen op het forum bij Eweka last van. Daar wordt aan gewerkt.

Op rustige momenten zit ik strak aan mijn top van 10 Mb, maar als het wat drukker is zakt die snelheid heel regelmatig terug naar 200 of 300 kbps. Dan werkt het met constante pieken en dalen en gemiddeld is hij dan ongeveer even snel als de top van mijn vorige Xs4all abo. Daar zat ik strak aan de 660.

Ik denk dat we even geduld moeten hebben en ze de tijd moeten gunnen om zich aan te passen aan de hogere snelheden.
Wel vreemd dat Franssie wel strak hele hoge snelheden haalt. Maar wel fijn als het zo snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Anoniem: 179986 schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:57:
[...]

het kan ook natuurlijk zo zijn dat de providers kwalitatief hetzelfde zijn maar dat bijvoorbeeld xs4all gewoon veel meer geld vraagt. de kosten zeggen echt geen moer over de kwaliteit van het product
XS4All biedt veel meer diensten aan dan Telfort en andere goedkope internetproviders. Dat gezegd hebbende vind ik XS4All nogal overrated (ik heb zelf een aantal jaar daar een abonement gehad), en veel te duur. Omdat veel mensen aan internet toegang en een eenvoudig pop accountje al meer dan voldoende hebben, is het logisch dat de goedkope providers niet investeren in diensten die voor verreweg de meeste mensen toch geen toegevoegde waarde hebben.

Telfort is overigens gewoon Tiscali (de naam Tiscali gaat verdwijnen). Zorgen m.b.t. betrouwbaarheid en overstap sorres hebben mij een lange tijd bij XS4All gehouden. Achteraf gezien was dat niet nodig; tot nu toe heeft Tiscali bij mij wat betreft betrouwbaarheid, afhandeling van de order en deskundigheid van de helpdesk een goede indruk achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier nog een slachtoffer van XS4all en opzeggen. Heb net een week Telfort internet en precies 1 maand geleden opgezegt. Ook mooie brief gekregen van xs4all over dat ze wachten op een telfort bericht maar ben bang dat dit nog langer dan de extra maand gaat duren.

Iemand een werkende oplossing?

Als ik het in dit forum lees, kan het wel eens lang gaan duren....
ADSL abo van XS4ALL niet op te zeggen? (ADSL abo van XS4ALL niet op te zeggen?)

@JoepMeloen: Heb je mischien voor mij het mailadres van afdeling Advies & Escalatie van Xs4all?

[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-11-2007 04:01 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Twee jaar geleden ook nare ervaring gehad met XS4all en opzeggen. Duurde in totaal 7 maanden om van ze af te komen, maar kreeg daarna 5 a 6 maanden abbo geld van ze terug.
Vorige maand ging ik ze weer opzeggen (had Demon, maar zij waren gepwnt door XS4all), dus belde ik ze op. Toen kreeg ik een opzeg url van ze en precies 1 maand en 1 dag later was de lijn weg (sloop, geen migratie). Daarna gelijk Telfort aangevraagd ^_^

[ Voor 4% gewijzigd door Blisterin_Bull op 20-11-2007 05:04 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

joep meloen schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:59:
[...]

Ik heb ook een conflict met Xs4all. Ik heb het idee dat mijn vastberadende aanpak ze aan het denken heeft gezet. Heb vandaag nog een mail van de afdeling Advies & Escalatie van Xs4all ontvangen. Het lijkt erop dat ik mijn zin krijg.

Als Xs4all het bij jou volgens de regels doet dan wordt je 14 december afgesloten. Dan heb jij je planning niet zo goed gedaan. Al is het geen ramp om 3 dagen zonder internet te zitten. Maar daar mag je niet over klagen zoals jij het aangepakt hebt. Jij hebt juist geluk dat Xs4all niet zo netjes met de algemene voorwaarden om gaat!
Ik heb XS4All aangegeven dat Telfort per 17 dec de boel gaat overnemen en heb aan die overname datum de opzeggingstermijns gekoppeldt, als XS4All dus goed kan lezen en daar naar handelt gaat alles gewoon soepeltjes naar Telfort over. Of ik geluk met XS4All mbt de 'algemen voorwaarden' heb weet ik niet. XS4All heeft Demon overgenomen en accepteert mij dus onder de voorwaarden die Demon met de klant is overeengekomen (1 maand opzeg termijn na t verstrijken van een minimale contract periode van 1 jaar) en aan die voorwaarden mogen ze me houden. Mocht dat niet zo zijn dan hadden ze dit kenbaar moeten maken bij de overname van Demon (niets over gelezen), daarnaast geeft zo'n ingrijpende voorwaarden verandering dan weer voldoende reden om per direct (of nader te bepalen tijdstip) over te stappen.
Ik heb XS4all maar es geschreven en ben benieuwd wat hun uitleg is over deze schuivende opzeggingstermijn.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
gsm schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:35:
[...]
Dat begrijp ik maar bedoel je dat tov die 13 of van de 7,486 die de test aangaf ?
Dit zijn sowieso appels en peren. De modem-connectiespeed is 10-20% hoger dan een speedtest ooit aan zal geven.

Daarbij weten we inmiddels dat Telfort in veel gevallen veel te rooskleurig is en soms maar de helft gehaald wordt van de indicatie.

Dus ik zet in op dat 'ie dezelfde snelheid haalt als bij de "oude" provider, omdat het om dezelfde koperdraadjes gaat die uiteindelijk voor de ADSL-performancedegradatie zorgen.

En o ja, het kan natuurlijk per modem iets schelen wat je haalt. Een hogere snelheid met een bepaald modem betekent altijd dat je lijn dan minder stabiel is ten opzichte van een lagere snelheid met een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik heb 9 november Telfort aangevraagd. De overstap staat voor 7/12/2007 geplanned. Momenteel heb ik direct ADSL van KPN morgen (de 21e) gaat het nieuwe termijn van een maand in. Volgens Telfort moet je mbv een brief zelf je oude abbonement opzeggen (overzetten). Ik heb deze brief afgelopen vrijdag verstuurd naar KPN. Momenteel sta ik nog niet in "stap 4" (maar stap 1).
Als ik de startpost begrjip heb ik de brief dus te vroeg verstuurd. Echter ik heb geen zin om ook nog eens voor de maand januari aan KPN te betalen. Ik denk er dus over om KPN vandaag te bellen met de vraag of ze mijn opzegbrief hebben ontvangen en zo niet mijn abbonement op te zeggen, met de mededeling dat 7 december de verbinding wordt overgenomen door Telfort.
Gaat dit nu wel of niet goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gsm schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:35:
[...]

Die 7,4 is een test resultaat, die doe je via Orange en zegt sowieso al weinig. Je zou in je Livebox kunnen kijken welke lijnsnelheid je nu haalt op ADSL.

Die 13 die Telfort aangeeft is een indicatie van wat je kan/gaat halen op je adres.
Erwinh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:21:
Ik heb 9 november Telfort aangevraagd. De overstap staat voor 7/12/2007 geplanned. Momenteel heb ik direct ADSL van KPN morgen (de 21e) gaat het nieuwe termijn van een maand in. Volgens Telfort moet je mbv een brief zelf je oude abbonement opzeggen (overzetten). Ik heb deze brief afgelopen vrijdag verstuurd naar KPN. Momenteel sta ik nog niet in "stap 4" (maar stap 1).
Ik zou even bellen naar Telfort waarom je nog in stap 1 staat. Dat had een dezer dagen wel moeten veranderen volgens mij aangezien je 9 november hebt aangevraagd al.
Als ik de startpost begrjip heb ik de brief dus te vroeg verstuurd. Echter ik heb geen zin om ook nog eens voor de maand januari aan KPN te betalen. Ik denk er dus over om KPN vandaag te bellen met de vraag of ze mijn opzegbrief hebben ontvangen en zo niet mijn abbonement op te zeggen, met de mededeling dat 7 december de verbinding wordt overgenomen door Telfort.
Je hebt een risico dat KPN de opzegbrief foutief verwerkt en een sloop (ophef) opdracht op je aansluiting plaatst. Als Telfort daarna de overstap wil inplannen krijgt die hem afgewezen.

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 20-11-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 09:41

rick77

... get to the point!

Ik moet Telfort zelf nog aanvragen, maar heb deze overstapvraag al eens per e-mail aan KPN (DirectADSL) voorgelegd. Antwoord: je hoeft niet zelf op te zeggen, wij stoppen facturering op het moment dat Telfort overneemt. Mij is echter ook nog steeds niet duidelijk of op het moment van overnemen een maand opzegtermijn ingaat (zoals ze dat bij XS4All blijkens dit topic doen) of dat facturering per direct stopt (met de voorwaarde dat je je eerste jaar hebt 'uitgezeten').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik zou even bellen naar Telfort waarom je nog in stap 1 staat. Dat had een dezer dagen wel moeten veranderen volgens mij aangezien je 9 november hebt aangevraagd al.
Is toch meestal 2 weken (als ik in dit topic lees), dus a.s. vrijdag een volgende stap?
[...]

Je hebt een risico dat KPN de opzegbrief foutief verwerkt en een sloop (ophef) opdracht op je aansluiting plaatst. Als Telfort daarna de overstap wil inplannen krijgt die hem afgewezen.
De (standaard Telfort) brief geeft geloof ik duidelijk aan dat het een overstap is. Is KPN echt zo stom om de aansluiting te slopen? (Hmmm retorische vraag wellicht. Als ik naar de KPN klantenservice bel wordt ik tot 3 keer toe verkeerd doorverbonden.)

Als ik aangeef bij KPN dat ik mijn contract 21 december wil beeindigen en 7 december wordt de verbinding al overgenomen door Telfort, dan hoeft dit toch niet fout te gaan? Ik betaal per slot van rekening nog een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rick77 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:38:
Ik moet Telfort zelf nog aanvragen, maar heb deze overstapvraag al eens per e-mail aan KPN (DirectADSL) voorgelegd. Antwoord: je hoeft niet zelf op te zeggen, wij stoppen facturering op het moment dat Telfort overneemt. Mij is echter ook nog steeds niet duidelijk of op het moment van overnemen een maand opzegtermijn ingaat (zoals ze dat bij XS4All blijkens dit topic doen) of dat facturering per direct stopt (met de voorwaarde dat je je eerste jaar hebt 'uitgezeten').
Een oude ISP krijgt altijd twee berichten van de oude telco. Eerst als het is ingepland en later als het is uitgevoerd. De meeste ISP's nemen het eerste bericht aan als 'opzegging' en de tweede als bevestiging en moment om alles te stoppen (lijn is immers weg dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ik het zo lees is de HELPdesk van xs4all meer een HELLdesk.

Echter mijn ervaring is anders.....

Ik heb een jaar geleden mijn abonement bij XS4all opgezegd en dit liep online(mbv. de helpdesk).
Het ging zeer vriendelijk en zonder problemen. Moet er wel bij zeggen dat ik van ADSL naar kabel ging. Ook de telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 10:21
Erwinh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:21:
Ik heb IPB KPN gewoon via een aangetekende brief opgezegd. (was overigens wel zakelijk IPB). Geen enkel probleem. Kreeg overigens pas bericht van KPN, nadat ik al aangesloten was bij Telfort (de dag erna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

joep meloen schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:42:
[...]
Wel vreemd dat Franssie wel strak hele hoge snelheden haalt. Maar wel fijn als het zo snel werkt.
Wel raar dan inderdaad - nou download ik niet zoveel, twee DVDs per week oid. Maar 's avonds als ik het doe loopt ie dan wel snel naar binnen (max 7 downloads tegelijkertijd overigens, ik merk dat met de maximaal toegestane 8 verbindingen de verbinding nogal gaat stotteren - misschien dat dat het verschil is? (Unison op Mac G4))

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 20-11-2007 10:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Erwinh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:48:
[...]
Is toch meestal 2 weken (als ik in dit topic lees), dus a.s. vrijdag een volgende stap?
Ik heb telfort-internet ook 9 nov aangevraagd en ik zit ook nog steeds in stap 1. Hopelijk zal ik geen tijd zonder internet zitten, maar dat lijkt het wel te worden. :X
(Ik had geen keus en moest ook 9 nov InterNLnet opzeggen, want dit was de laatste dag voordat ze het weer met 1 jaar zouden verlengen.)
Nog even wachten of telfort-klantenservice even opbellen?

[ Voor 30% gewijzigd door Tarry op 20-11-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het ook al een tijdje geleden aangevraagd. Moet je nog iets per post terugsturen van de bevestiging? Het adres waar de bevestiging naar wordt gestuurd kan ik namelijk nog niet betreden (nieuwbouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:10:
Nou ja, een provider die meer geld vraagt heeft in theorie meer geld voor beheer beschikbaar, of is dat nou zo'n vreemde gedachte?
Ligt er een beetje aan wat die provider voor "overige kosten heeft", in hoeverre alles geautomatiseerd is en ook het schaalvoordeel voor grote providers moet je niet onderschatten (de inkoopprijzen liggen voor hun een stuk lager, handig als je afspraken moet maken over dataverkeer of telefoonverkeer).

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 20-11-2007 10:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
Heey allemaal....

Ik ben ook van xs4all(alleen adsl) overgestapt op telfort(internet+bellen) en vandaag is de overstap datum!!
nu heb ik zonet geprobeerd de internet verbinding te activeren maar de activatie site doet het niet!!(connect.adslvandaag.nl)
Mijn normale telefoonlijn en xs4all internet doen het wel nog!?(Deze heb ik toen ik ging activeren natuurlijk uitgeschakeld) en weet iemand waar het aan kan liggen dat de activatie het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:23
chaosdescends schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:54:
Heey allemaal....

Ik ben ook van xs4all(alleen adsl) overgestapt op telfort(internet+bellen) en vandaag is de overstap datum!!
nu heb ik zonet geprobeerd de internet verbinding te activeren maar de activatie site doet het niet!!(connect.adslvandaag.nl)
Mijn normale telefoonlijn en xs4all internet doen het wel nog!?(Deze heb ik toen ik ging activeren natuurlijk uitgeschakeld) en weet iemand waar het aan kan liggen dat de activatie het niet doet?
je profiel in de DSLAM is nog niet aangepast...
je moet wachten tot je xs4all signaal weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 26-05 16:08
chaosdescends schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:54:
Heey allemaal....

Dat ligt aan je geduld, qua dat de dag nog niet voorbij is.

Bij bijvoorbeeld Speedlinq kan het nog wel eens een dag extra duren voordat je uberhaupt een IP toegewezen krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Dennis-L schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:57:
[...]

je profiel in de DSLAM is nog niet aangepast...
je moet wachten tot je xs4all signaal weg is!
Klopt, gisteren rond 13.30 was dat bij mij het geval. Xs4all verbinding gestopt, modem verwisseld en aangezet. Dan komt meteen het Telfort aanmeld scherm en ben je nog maar 1 druk verwijderd van het actief worden van je adsl via Telfort.
Je telefoon omzetten gaat dan nog een dag of 3 duren, daarop heeft Dennis even hiervoor al geantwoord op mijn vraag daarover, waarvoor bij deze nog mijn dank _/-\o_
Edit: Modem heeft vannacht uitgestaan en heeft nu nog steeds hetzelfde IP adres, geen probleem dus wat dat betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door JosWo op 20-11-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 14:17

agaam

dit is mijn huisdier

ben vandaag ook overgegaan naar telefoon van telfort. en de snelheid is hoger

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/204046986.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
AUijtdehaag schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 03:47:
Hier nog een slachtoffer van XS4all en opzeggen. Heb net een week Telfort internet en precies 1 maand geleden opgezegt. Ook mooie brief gekregen van xs4all over dat ze wachten op een telfort bericht maar ben bang dat dit nog langer dan de extra maand gaat duren.

Iemand een werkende oplossing?

Als ik het in dit forum lees, kan het wel eens lang gaan duren....
ADSL abo van XS4ALL niet op te zeggen? (ADSL abo van XS4ALL niet op te zeggen?)

@JoepMeloen: Heb je mischien voor mij het mailadres van afdeling Advies & Escalatie van Xs4all?
Ik heb niet rechtstreeks met die afdeling gemaild. Ik heb over deze kwestie een paar brieven en een aantal mails verstuurd. Altijd heel duidelijk de betreffende datums vermeld en verwezen naar artikel 10 in de AV.
Het lijkt erop dat ze nu beseffen dat ik de manier van handelen van Xs4all aan blijf vechten en dat ik niet langer ga betalen dan waar Xs4all recht op heeft. Dan wordt je probleem bij de afdeling Advies & Escalatie van Xs4all behandeld. Ik ga er niet van uit dat het nu al opgelost is maar ze lijken iets bij te draaien door de datum te noemen waarop volgens mij de overeenkomst stopt. Dan gaan ze mijn account terecht dicht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-- nevermind -- :P

[ Voor 98% gewijzigd door kamerplant op 20-11-2007 13:16 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/204059797.png
Dit is mijn score.
Mijn modem traint in op 19313 kbps / 1162 kbps.
Moet mijn score dan op speedtest niet hoger kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Die achterlijke speedtests werken gewoon niet goed, download een bestand van een snelle ftp van een provider of gebruik speedtest.bbned.nl maar niet die domme speedtests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Marzman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:45:
[...]
Ligt er een beetje aan wat die provider voor "overige kosten heeft", in hoeverre alles geautomatiseerd is en ook het schaalvoordeel voor grote providers moet je niet onderschatten (de inkoopprijzen liggen voor hun een stuk lager, handig als je afspraken moet maken over dataverkeer of telefoonverkeer).
hmm, in dat geval hebben we dus mazzel, Tiscali draait al een tijdje mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Jaeger schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:43:
[afbeelding]
Dit is mijn score.
Mijn modem traint in op 19313 kbps / 1162 kbps.
Moet mijn score dan op speedtest niet hoger kunnen?
Die speedtests geven een super slecht beeld van je verbinding...
gewoon een 1000mb.bin bestand downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

@Volkert
Bedankt voor je uitleg en ik begrijp het. Wacht dus maar af wat het resultaat gaat worden.

@bjck
Ook dat is duidelijk en ook bedankt. Zoals gezegt, ik wacht maar rustig af.
Eind december moet die actief zijn dus dan weet ik het.
En nu zie ik in mijn lifebox dat die gaat met 8696
Het enige wat ik hoop dat het niet langzamer gaat, dat zou jammer zijn en ik lees geen echte probleen zoals uitval of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
Net disconnectje gehad voor 1 sec...

Host is van xx-xx-xx-xx.ip.tiscali.nl veranderd naar xx-xx-xx-xx.ip.telfort.nl
IP is zelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159230

Als ik het goed begrijp:

Ik heb nu @home, maar als ik overstap betaal ik 19,95 voor 20mbit en hoef ik geen telefoon lijn van kpn in mijn huis hebben liggen en daarvoor nog eens 9,95 betalen.

klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 20-05 20:55
Anoniem: 159230 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:32:
Als ik het goed begrijp:

Ik heb nu @home, maar als ik overstap betaal ik 19,95 voor 20mbit en hoef ik geen telefoon lijn van kpn in mijn huis hebben liggen en daarvoor nog eens 9,95 betalen.

klopt dat?
100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
joep meloen schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:04:
[...]

Ik heb niet rechtstreeks met die afdeling gemaild. Ik heb over deze kwestie een paar brieven en een aantal mails verstuurd. Altijd heel duidelijk de betreffende datums vermeld en verwezen naar artikel 10 in de AV.
Het lijkt erop dat ze nu beseffen dat ik de manier van handelen van Xs4all aan blijf vechten en dat ik niet langer ga betalen dan waar Xs4all recht op heeft. Dan wordt je probleem bij de afdeling Advies & Escalatie van Xs4all behandeld. Ik ga er niet van uit dat het nu al opgelost is maar ze lijken iets bij te draaien door de datum te noemen waarop volgens mij de overeenkomst stopt. Dan gaan ze mijn account terecht dicht zetten.
Heb je eem mail adres van deze afdeling? Ik ga namelijk ook niet meer betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
The Conman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:09:
Net disconnectje gehad voor 1 sec...

Host is van xx-xx-xx-xx.ip.tiscali.nl veranderd naar xx-xx-xx-xx.ip.telfort.nl
IP is zelfde gebleven.
Ik zag vanmorgen in de log dat er even na middernacht een disconnect/reconnect was. Zelfde IP (gelukkig,servertje) maar inderdaad ook telfort in de dns-naam gekregen. Was me nog niet opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik logte net in op de telfort site om de status van mijn bestelling te bekijken, klik ik na het inloggen onderaan op 'Ordergegevens', en krijg ik gewoon gegevens van heel iemand anders te zien (!) Incl naw gegevens....omfg!

/edit:
Ik denk dat die pagina nog in de cache van de proxy van m'n werk zat. Na F5 verscheen wel het goede adres. Maar een beetje slordig is het wel, dat die timeout kennelijk heel kort staat. Even bellen.

/edit2: Aan administratiemiep doorgegeven

[ Voor 7% gewijzigd door Hachy op 20-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zou het ook niet aan de proxy op je werk kunnen liggen?
Of praat ik nou onzin? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Mja hoor .. vandaag 'n bericht :(
Onuitvoerbaarheid internetbestelling
Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer 123 kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.
Er ligt dus al KPN ISDN2 + BBNed ADSL en ik wil Telfort op het 2e aderpaar omdat ik het gewoon met geen mogelijkheid kan veroorloven 6 tot 8 weken zonder internet te zitten (bedrijf aan huis dat internetafhankelijk is). Valt hier nog iets mee te doen ? :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

omfg!
omfg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_B
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 14:39
Heb nu sinds augustus 2006 IPB. Volgens de een heb ik een maand opzegtermijn, volgens de ander een jaar.

Wat gebeurt er als ik Telfort internet met telefonie aanvraag, en KPN moeilijk gaat doen over de opzegtermijn van IPB? Kan ik dan nog van Telfort af, of krijg ik bericht van Telfort dat de zaak niet overgenomen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ScuL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:06:
Er ligt dus al KPN ISDN2 + BBNed ADSL en ik wil Telfort op het 2e aderpaar omdat ik het gewoon met geen mogelijkheid kan veroorloven 6 tot 8 weken zonder internet te zitten (bedrijf aan huis dat internetafhankelijk is). Valt hier nog iets mee te doen ? :(
Je zou telfort kunnen bellen, en hun aangeven dat je de verbinding op het andere aderpaar wilt.
Misschien kan het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Lucky Me, vandaag het modem binnen gehad en je raad het al : het gewone basis modem.
Dus voor 1 PC
Ze zijn dus weer voorradig, ik vind het geen probleem maar voor de mensen die het gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ronald_B schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:24:
Heb nu sinds augustus 2006 IPB. Volgens de een heb ik een maand opzegtermijn, volgens de ander een jaar.

Wat gebeurt er als ik Telfort internet met telefonie aanvraag, en KPN moeilijk gaat doen over de opzegtermijn van IPB? Kan ik dan nog van Telfort af, of krijg ik bericht van Telfort dat de zaak niet overgenomen kan worden?
ik had ook ergens in 2006 IPB genomen maar ben sinds kort over op Telfort.
Heb het aangevraagd, ADSL + Telefonie en mijn huidige IPB nummer later porteren en vandaag kreeg ik een brief dat mijn IPB abo is stopgezet en dat ik binnen 2 maanden een rekening ontvang met openstaande of teveel betaalde rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 12:36
Ronald_B schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:24:

Telfort zal vermoedelijk doorgezet worden en de lijn overnemen, waardoor KPN automatisch opgezegd gaat worden doordat de lijn overgenomen wordt. Als er dan een idioot zit die je aan een jaarcontract houdt, is dit contractbreuk en wordt je verplicht de resterende maanden te betalen die je dan met ongetwijfeld veel moeite moet gaan terugvorderen.
Stuur even een mailtje via KPN.com over je opzegtermijn, krijg je vast een antwoord dat na een jaar opzeggen per maand mag, heb je schriftelijk bewijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_B
areyouben schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:48:
[...]

Telfort zal vermoedelijk doorgezet worden en de lijn overnemen, waardoor KPN automatisch opgezegd gaat worden doordat de lijn overgenomen wordt. Als er dan een idioot zit die je aan een jaarcontract houdt, is dit contractbreuk en wordt je verplicht de resterende maanden te betalen die je dan met ongetwijfeld veel moeite moet gaan terugvorderen.
Stuur even een mailtje via KPN.com over je opzegtermijn, krijg je vast een antwoord dat na een jaar opzeggen per maand mag, heb je schriftelijk bewijs. ;)
Heb inmiddels al een mail ontvangen waarin wordt vermeld dat ik een opzegtermijn van 1 maand heb. Maar het is natuurlijk geen leuke verassing als er in augustus een eindafrekening komt waarmee kpn abonnementsgeld van een x aantal maanden wil gaan vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 12:36
Ronald_B schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:06:
Heb inmiddels al een mail ontvangen waarin wordt vermeld dat ik een opzegtermijn van 1 maand heb. Maar het is natuurlijk geen leuke verassing als er in augustus een eindafrekening komt waarmee kpn abonnementsgeld van een x aantal maanden wil gaan vorderen.
Wil gaan vorderen en vorderen zijn gelukkig 2 verschillende dingen, dus intrekken die machtiging tegen die tijd. Is gewoon een onverschuldigde betaling, prutsers met hun Algemene Voorwaarden.
Ik heb overigens gewoon zonder problemen kunnen opzeggen, en krijg zelfs geld toe doordat ze te vroeg telefonie en mail hebben afgesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
blablable schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:49:
[...]

Heb je eem mail adres van deze afdeling? Ik ga namelijk ook niet meer betalen...
Zie mijn bericht waar je op gereageerd hebt!

Dat is wel de goede afdeling waar je moet zijn. Heb vandaag een brief gekregen dat mijn opzegging bij Xs4all met ingang van 18 november afgerond is. Dat klopt eigenlijk ook niet. Mijn maand opzegtermijn loopt nog tot 25 november. Ik denk dat ze heel graag van me af wilde zijn. :Y

Mijn advies is om heel netjes te blijven, maar wel heel duidelijk te zijn in je communicatie met Xs4all. Je poot stijf houden, blijf de datums vermelden waar het om gaat en laat ze weten dat alle mogelijkheden om geld bij je af te schrijven geblokkeerd zijn. Stuur ook een brief om je machtiging voor automatische incasso in te trekken naar Xs4all.

Succes! Ik ben blij dat dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 21:08
Er is 1 ding nog onduidelijk voor mij:
Moet ik voor het volgende abbonement: Telfort internet 20 Mb en vast bellen
Ook de 9.95 euro lijnhuur betalen, die veel andere ISP wel vragen?
Zag in deel 1 en 2 van dit topic dat het niet hoefde, maar ik wou het wel ff navragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:34
annuh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:26:
Er is 1 ding nog onduidelijk voor mij:
Moet ik voor het volgende abbonement: Telfort internet 20 Mb en vast bellen
Ook de 9.95 euro lijnhuur betalen, die veel andere ISP wel vragen?
Zag in deel 1 en 2 van dit topic dat het niet hoefde, maar ik wou het wel ff navragen. :+
In de startpost van dit deel staat het ook nog vrij duidelijk...
GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Vandaag is ook de telefonie werkend. Er is wel een kleine echo te horen op de achtergrond. Voor de rest is de kwaliteit van de verbinding redelijk tot goed te noemen.

Leuk voordeel; nummerweergave op de telefoon + telefoonnummers (binnenkomend en uitgaand) worden in het log van de modem opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 07-06 13:52
effe een klein vraagje

Als ik nog geen KPN abbo heb, en wel telfort wil, moet ik dan bijv. nog eerst 69 euri betalen voor het aansluiten door KPN? (Las dat dit bij alice wel nodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
stimpyrulez schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:55:
effe een klein vraagje

Als ik nog geen KPN abbo heb, en wel telfort wil, moet ik dan bijv. nog eerst 69 euri betalen voor het aansluiten door KPN? (Las dat dit bij alice wel nodig is)
zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
stimpyrulez schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:55:
effe een klein vraagje

nee niet nodig
Alice kan alleen een huidige KPN lijn overnemen
Telfort kan ook op een "kale lijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Anoniem: 171411 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:22:
Morgen krijg ik dan eindelijk KPN over de vloer.
Ben zeer benieuwd wat ze te zeggen hebben over de aansluiting (huisnummer toevoeging verhaal, en niet in Kanvas blahblah). Hopelijk gaat het allemaal goed morgen
KPN man al langsgeweest ? Ben namelijk benieuwd wat deze te melden had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239909

Donderdag komt mannetje van KPN langs en vandaag nog steeds geen signaal. De meesten hebben enkele dagen vooraf toch al ontvangst? Kan het zijn dat er iets met mijn lijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Ik zou zeggen : Geduld..... mocht ie naar donderdag niet werken dan is er pas iets mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
zo, bestelling de deur uit gedaan, ben benieuwd :)

Moet trouwens wel vrees ik mn NT1 vervangen omdat dit een type S2 is.. en deze werken toch niet lekker icm ADSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:06:
Mja hoor .. vandaag 'n bericht :(

[...]

Gewoon je huidige ADSL aansluiting door Telfort laten overnemen gewoon dan? Als er geen tweede aderpaar beschikbaar is kan Telfort daar niet zomaar op leveren.

Andere optie als je perse twee ADSL lijnen wilt en dus twee aderparen nodig hebt is om bij KPN een analoge (belbudget) lijn aan te vragen. Die gaat KPN dan aanleggen helemaal tot in je huis en daarop kan je dan weer Telfort aanvragen gewoon. Veel mensen vragen een analoge lijn erbij aan voor bijvoorbeeld alarm systemen die dat nodig hebben, mocht bij het bestellen KPN nieuwsgierig zijn waarvoor je dat aanvraagt naast ISDN ;)

Kost je wel dan €47aansluitkosten en 12 maanden lang €10 aan KPN voor dat abonnement alleen...
job schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:33:
[...]

Je zou telfort kunnen bellen, en hun aangeven dat je de verbinding op het andere aderpaar wilt.
Misschien kan het :).
Ik denk dat hij dat al gedaan had door een aanvraag in te dienen zonder aan te geven dat hij iets heeft. Maar dan zal er geen tweede aderpaar beschikbaar zijn wellicht waardoor Telfort de aanvraag moet afwijzen.
KennieNL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:54:
zo, bestelling de deur uit gedaan, ben benieuwd :)

Moet trouwens wel vrees ik mn NT1 vervangen omdat dit een type S2 is.. en deze werken toch niet lekker icm ADSL2?
Als je KPN telefonie om laat zetten naar Telfort hoeft het niet, dan valt na 3 werkdagen nadat je ADSL hebt sowieso je ISDN signaal van de lijn en kan de NT1 los.

Als je ISDN telefonie houdt kan een S3 of ouder type (dus ook S2) inderdaad je ADSL signaal verstoren. Als het instabiel is je ADSL probeer dan eens een tijdje zonder de NT1 aan te sluiten. En kijk even of de verbinding (veel) sneller verbindt als de NT1 niet is aangesloten wanneer je je modem een paar keer opnieuw laat verbinden (lijn er even uithalen en weer in doen in je modem).

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 20-11-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
Nee we houden zowieso ISDN nog van KPN omdat we bedrijf hier hebben en baat hebben bij meerdere lijnen...

Ik ga denk ik gewoon langs primafoon omdat je deze zo ver ik weet gratis kan omwissellen.. heletijd de NT1 er tussen uit halen is ook niet erg prettig (en kan ook niet lang ;)).
Tevens word op het moment onze NT1 niet door 230V gevoed omdat onze oude centrale dood ging als dit gedaan werd.. nu heb ik zelf de centrale reeds vervangen.. en lijkt het me verstandig dat ik hem wel extern laat voeden omdat dit denk ik anders alleen maar slechtere kwaliteit lijn geeft :P

Ach we'll see

Tevens heb ik nog een vraag, het ISRA punt bij ons is gewoon (zoals veel punten) een rechthoeking blokje waar de koper kabel van KPN in gaat.. alleen langs de ISRA zit een 2de 'ISRA' die dmv telefoonkabeltje aan de eerste is verbonden.. lijkt me niet erg normaal of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Langzaam maar zeker alles aan het overzetten op Telfort maar weet iemand meer gegevens over de Telfort newsserver? Ik lees dat die er wel moet zijn maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_B
areyouben schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:08:
[...]

Wil gaan vorderen en vorderen zijn gelukkig 2 verschillende dingen, dus intrekken die machtiging tegen die tijd. Is gewoon een onverschuldigde betaling, prutsers met hun Algemene Voorwaarden.
Ik heb overigens gewoon zonder problemen kunnen opzeggen, en krijg zelfs geld toe doordat ze te vroeg telefonie en mail hebben afgesloten. :)
Heb je trouwens IPB zelf opgezegt, of is dit automatisch gegaan met het porteren van het nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

smokesign schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:34:
Langzaam maar zeker alles aan het overzetten op Telfort maar weet iemand meer gegevens over de Telfort newsserver? Ik lees dat die er wel moet zijn maar kan er niets over vinden.
Die is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ronald_B schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:54:
[...]

Heb je trouwens IPB zelf opgezegt, of is dit automatisch gegaan met het porteren van het nummer?
bij mij is het volledige automatisch gegaan nadat mn IBP nummer geporteerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
smokesign schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:34:
Enkel een text-newsserver, je kan er geen binaries op vinden ;).
Een accountje bij Eweka/Tweaknews is het beste :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Sjowhan schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:14:
[...]

Enkel een text-newsserver, je kan er geen binaries op vinden ;).
Een accountje bij Eweka/Tweaknews is het beste :)
Thanks, ik wist dat er geen binaries server was. Maar bestaat er niet zoiets als Telfort announce of Telfort adsl?
Waar kan ik die text-newsserver vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169497

Ik heb gisteren Telfort ADSL voor mijn ouders aangevraagd, ze wonen volgens mij in dezelfde straat als de telefooncentrale dus de volle 20 Mbit zouden haalbaar moeten zijn (ook al is het 8 dan nog is het niet zo erg). Ik zal nog posten hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
smokesign schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:21:
[...]

Thanks, ik wist dat er geen binaries server was. Maar bestaat er niet zoiets als Telfort announce of Telfort adsl?
Waar kan ik die text-newsserver vinden?
Ik vermoed news.tiscali.nl, aangezien Tiscali de internetdiensten verzorgt van Telfort
Een announce-groep heb je enkel bij Xs4all.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

4 november Telfort ADSL + Bellen aangevraagd ( met overstap datum 1 december)
6 november bevestiging per brief
15 november status van 1 naar 3
16 november status naar 4
17 november modempakket ontvangen.
20 november brief met activatiegevevens ontvangen en datum dan rond 30 november ik overga.

Tot nu toe alles naar wens. Het is alleen wachten op de dag en aansluiten maar.
Weinig te klagen.. Alles goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
bjck schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:04:
[Gewoon je huidige ADSL aansluiting door Telfort laten overnemen gewoon dan? Als er geen tweede aderpaar beschikbaar is kan Telfort daar niet zomaar op leveren.
Ja maar krijg je dan geen lagere intrainwaarden omdat ADSL over ISDN veel storingsgevoeliger is dan over analoog? Of is dat bij ADSL2(+) veranderd? Ik wilde juist de ADSL lijn over een analoge lijn omdat je daarmee vaak een betere SNR krijgt.
Andere optie als je perse twee ADSL lijnen wilt en dus twee aderparen nodig hebt is om bij KPN een analoge (belbudget) lijn aan te vragen. Die gaat KPN dan aanleggen helemaal tot in je huis en daarop kan je dan weer Telfort aanvragen gewoon. Veel mensen vragen een analoge lijn erbij aan voor bijvoorbeeld alarm systemen die dat nodig hebben, mocht bij het bestellen KPN nieuwsgierig zijn waarvoor je dat aanvraagt naast ISDN ;)

Kost je wel dan €47aansluitkosten en 12 maanden lang €10 aan KPN voor dat abonnement alleen...
Mja maar Telfort zegt toch dat je niet voor de lijn hoeft te betalen.. dan lijkt het me dat als Telfort die lijn overneemt je die €10 niet meer aan KPN hoeft te betalen en het bij €47 aansluitkosten blijft? Of gaat die vlieger niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124265

Hoe stel ik het spul nou in ivm static ip?
Ik heb de Zyxel rechtstreeks aan de mac, dus niets er meer tussen.

bij watismijnip.nl komt er een 212.---.---.--- bovendrijven.

Maar in de volauto config zag ik een 192.168.a.xx verschijnen
en bij router 192.168.a.zz

In de mac config heb ik een static ip gekozen van 192.168.a.yy (yy ligt tussen xx en zz)

in de zyxel heb ik bij de nat voor server ip 192.168.a.xx gekozen (en ook 192.168.a.yy trouwens, beide nogo)

Maar als ik een porttesting doe test ie op 212.---.---.--- Wat doe ik nu fout? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Tarry schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:38:
[...]
Ik heb telfort-internet ook 9 nov aangevraagd en ik zit ook nog steeds in stap 1. Hopelijk zal ik geen tijd zonder internet zitten, maar dat lijkt het wel te worden. :X
(Ik had geen keus en moest ook 9 nov InterNLnet opzeggen, want dit was de laatste dag voordat ze het weer met 1 jaar zouden verlengen.)
Nog even wachten of telfort-klantenservice even opbellen?
Mijn vader heeft het 8 nov aangevraagd, en staat sinds eind van de middag op 3. Vanochtend stond hij nog op 1. Misschien dat jullie morgenavond op 3 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98556

ScuL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:29:
Mja maar Telfort zegt toch dat je niet voor de lijn hoeft te betalen.. dan lijkt het me dat als Telfort die lijn overneemt je die €10 niet meer aan KPN hoeft te betalen en het bij €47 aansluitkosten blijft? Of gaat die vlieger niet op :(
Helaas, die vlieger gaat niet op want je sluit een jaarcontract af bij KPN voor je telefoonaansluiting. Na deze minimale contractsduur is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:29:
[...]

Ja maar krijg je dan geen lagere intrainwaarden omdat ADSL over ISDN veel storingsgevoeliger is dan over analoog? Of is dat bij ADSL2(+) veranderd? Ik wilde juist de ADSL lijn over een analoge lijn omdat je daarmee vaak een betere SNR krijgt.
De SNR is wat ze bij het DSL netwerk instellen als minimum, zal altijd laag zijn omdat je verbindings snelheid zo hoog mogelijk is.

Wel is het algemeen bekend dat je bij ADSL over ISDN (annexB) een lagere snelheid haalt dan bij een ADSL over POTS (annexA) verbinding op hetzelfde adres ja. Al scheelt dat op afstanden dichtbij de centrale echt nauwelijks en alleen als je ver van de centrale zit soms best aardig wat.
[...]

Als er geen lijn vrij is om te gebruiken gaat die vlieger niet op, Telfort kan simpelweg niet aansluiten omdat die er niet is.

Dus om een lijn te krijgen extra naar je huis zal je dan naar KPN moeten om daar een telefonie abonnement aan te vragen waardoor KPN wel een extra lijn moet leveren/aanleggen naar je huis toe. Je zit dan wel aan de extra kosten vast van die aansluitkosten + 12 maanden lang abonnementskosten.

Het is maar wat je ervoor over hebt om te doen natuurlijk, gewoon ADSL over ISDN is de makkelijke/normale weg :)
Anoniem: 124265 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:40:
Hoe stel ik het spul nou in ivm static ip?
Ik heb de Zyxel rechtstreeks aan de mac, dus niets er meer tussen.

bij watismijnip.nl komt er een 212.---.---.--- bovendrijven.

Maar in de volauto config zag ik een 192.168.a.xx verschijnen
en bij router 192.168.a.zz

In de mac config heb ik een static ip gekozen van 192.168.a.yy (yy ligt tussen xx en zz)

in de zyxel heb ik bij de nat voor server ip 192.168.a.xx gekozen (en ook 192.168.a.yy trouwens, beide nogo)

Maar als ik een porttesting doe test ie op 212.---.---.--- Wat doe ik nu fout? :|
Wat wil je bereiken? Wat is het doel?

Je hebt 1 extern (internet) IP van Telfort, dat is die 212. Deze zal je ook zien online als je op een website zoals www.mijnip.nl komt omdat je daarmee communiceert met de buitenwereld. Omdat je modem ook een router is kan je meer PC's aansluiten en deelt je router IP's uit in de 192.168.1.* reeks aan de PC's die erop zijn aangesloten.

Die 192.168.1.* adressen zijn adressen die op internet niet worden gerouteerd en alleen te gebruiken zijn in eigen (thuis)netwerken. Je modem (NAT router) vertaalt die adressen naar het externe IP voor alle PC's en zorgt dat de verbindingen van de PC's terug bij de juiste PC's komen.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 20-11-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
bjck schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:20:
Wel is het algemeen bekend dat je bij ADSL over ISDN (annexB) een lagere snelheid haalt dan bij een ADSL over POTS (annexA) verbinding op hetzelfde adres ja. Al scheelt dat op afstanden dichtbij de centrale echt nauwelijks en alleen als je ver van de centrale zit soms best aardig wat.

Het is maar wat je ervoor over hebt om te doen natuurlijk, gewoon ADSL over ISDN is de makkelijke/normale weg :)
Ja juist, dat is zeer vervelend aangezien de lijnlengte circa 2600 meter bedraagt.
Ik denk dat het verschil tussen Annex A en Annex B wel degelijk de moeite waard is op die afstand :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237120

Ik ben nogal een downloader (een beetje een understatement). Per maand load ik ongeveer 950 Gig down. Dat gaat tot nu toe best met een 4mb XS4all Only abonnement en de laptop continue aan. Zou Telfort hier moeite mee hebben? Ik twijfel over te stappen vanwege de fup die ze hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 23:05
wiske80 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:19:
4 november Telfort ADSL + Bellen aangevraagd ( met overstap datum 1 december)
6 november bevestiging per brief
15 november status van 1 naar 3
16 november status naar 4
17 november modempakket ontvangen.
20 november brief met activatiegevevens ontvangen en datum dan rond 30 november ik overga.

Tot nu toe alles naar wens. Het is alleen wachten op de dag en aansluiten maar.
Weinig te klagen.. Alles goed geregeld.
Tjonge,

Het lijkt wel of ik naar mijn 'aanvraag-verloop' zit te kijken!
Exact dezelfde data, zelfs de overstap datum is hetzelde.
Je woont niet toevallig in Oldenzaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Voor te testen kun je veel beter http://www.smsusenet.nl/ nemen.
Kun je via SMS of telefoon nemen en je hebt direct toegang.
Zelf ook een paar keer gebruikt.
notsonewbie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
ik zou vandaag overgezet worden. Is het normaal dat de lijn tijdelijk volledig onbeschikbaar is ? (dus ook niet meer kunnen telefoneren via KPN?). Ik dacht dat alleen DSL onbeschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 22:37

PenguinPower

May the SOURCE be with you

De training snelheden van je draytek 2800 icm Telfort valt te verbeteren door met telnet in te loggen en vervolgens het volgende commando te geven:

adsl codinggain 8

als je vervolgens adsl savecfg geeft restart je reboot je adsl firmware en heb je als het goed is een vrij stabiele (bijna net zo snelle) down training als de zyxel... (scheelt nog 1 mbit... bij mij) ... Daar staat wel tegenover dat je corrected blocks begint te tellen. De upload training is trouwens een stuk sneller dan de zyxel...

Mocht het allemaal niet bevallen kun je terug met adsl codinggain 0 (default... auto) en vervolgens weer adsl savecfg ....

Maar dit scheelt tenminste iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171411

Gisteren de hele dag gewacht... en wat denk je?...
KPN niet langs geweest, in plaats daarvan bericht gehad dat de opdracht geannuleerd is... Reden: Wijkcentrale vol :'( Met andere woorden, nog geen internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Bram schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:11:
[...]

Mijn vader heeft het 8 nov aangevraagd, en staat sinds eind van de middag op 3. Vanochtend stond hij nog op 1. Misschien dat jullie morgenavond op 3 staan.
Misschien heb je gelijk. Ik ging nu even kijken bij orderstatus (voordat ik wellicht zou bellen) en mijn status is vandaag naar stap 2 gegaan:
Verwerken van de abonnementsaanvraag
Uw aanvraag is door de netwerkleverancier in behandeling genomen. De netwerkleverancier voert metingen uit en beoordeelt of uw telefoonlijn geschikt is voor internet.
Dus vanavond hoop ik op stap 3.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.