ADSL abo van XS4ALL niet op te zeggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zit met een probleem. Ben sinds kort overgestapt van XS4ALL Only naar TWEAKDSL. Probleem is dat XS4ALL mijn abo niet wil afsluiten omdat ze geen bevestiging van TWEAK hebben gekregen dat de lijn door hun overgenomen is en dat ik echt bij TWEAK moet zijn. Dus ik had TWEAK gebeld en gevraagd of ze die alsnog konden versturen maar hierop zeiden ze dat XS4ALL vanzelf wel merkt dat de lijn is overgenomen en dat ze niet aan bevestigingsbrieven doen.

De lijn bij TWEAK is begin augustus opgeleverd. Dus in feite maak ik helemaal geen gebruik meer van hun diensten. Opzegging heb ik in juli naar XS4ALL verstuurd. Hierop heb ik ook een schriftelijke reactie gekregen dat de abo begin september afgesloten gaat worden. Maar als ik kijk op de website dan zie ik dat de opzegging geannuleerd is??? in totaal heb ik 3 keer opgezegd... via mail, fax, website en diverse keren gebeld naar helpdesk... en steeds maar weer krijg ik als antwoord... tja meneer wij zitten nog steeds te wachten op de bevestiging van je nieuwe provider????

Hebben meer mensen deze ervaring gehad?? hoe hebben jullie dit afgehandeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Lijkt me dat tweak adsl heeft geleverd over een ander aderpaar. Dan moet je gewoon XS4ALL nog een keer opzeggen en voor de zekerheid een mailtje naar tweak of je lijn daar behouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet ervaring met XS4ALL maar wel met planet.nl beide van KPN is
mocht het je totaal niet lukken kassa@vara.nl lukt goed :) dan heb je voordeel dat zei jou gaan bellen ipv anders om dat scheelt ernorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:17:
niet ervaring met XS4ALL maar wel met planet.nl beide van KPN is
mocht het je totaal niet lukken kassa@vara.nl lukt goed :) dan heb je voordeel dat zei jou gaan bellen ipv anders om dat scheelt ernorm
Dat heeft totaal geen nut. XS4ALL regelt alles zonder inmenging van KPN, zeker niet bij Only. En dreigen met kassa maakt ook totaal geen indruk.

Bij een overstap naar een andere provider moet je gewoon adsl aanvragen en aangeven dat je al adsl hebt. Vervolgens moet je een weekje later ofzo je ouwe abo opzeggen. Soms loopt dat niet goed en dan wordt adsl op het andere aderpaar aangesloten en dan ziet je ouwe provider niet dat het wordt overgenomen. Soms wordt dan de opheffing geannuleerd als je bij je ouwe provider aan hebt gegeven dat je overstapt. XS4ALL ziet immers niet dat je nieuwe adsl al werkt en denkt dat het proces dus niet goed loopt en jij straks zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde gezeur gehad met xs4all. Ben overgestapt naar Speedlinq.
Lijn was keurig opgeleverd door Speedlinq, maar als ik bij xs4all op de site keek was de opzegging
geannuleerd.

Na een klachtenbrief en fax en 2 telefoontjes was mijn abo eindelijk opgeheven.

Ik kan je aanraden ze in een brief of fax te houden aan de opzeggingsdatum die ze
zelf bevestigd hebben.

Wat me opviel is dat elke keer als ik belde; de (niet zo vriendelijke) medewerker telkens
weer een slechte opmerking over de andere provider moest maken, alsof dit protocol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zie ook mijn post in het TweakDSL topic

bjck in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 25"

TweakDSL stuurt helemaal geen berichten naar XS4all, dat doen telco's onderling en die sturen het weer door naar de desbetreffende ISP toe.

Dus KPN is op de hoogte gesteld door BBned of Tiscali dat een verbinding is overgezet en KPN zal XS4all moeten berichten dat een verbinding niet meer bestaat. Hebben ze dat niet gehad van KPN kunnen ze het bij KPN navragen waarom iets niet is verwerkt of verstuurd lijkt mij.

Is eigenlijk niet jouw probleem dit, jij hebt opgezegd en 'niet op kunnen zeggen' is eigenlijk iets wat niet bestaat. Je hebt aan je verplichting voldaan om te melden dat je per xx-xx-xxxx met in achtneming van de opzegtermijn van je abonnement af wilt.

Mijn uitleg in andere topic:
Ik hoor meer dat dit niet lekker loopt bij XS4all.

Overigens is het ook niet zo dat de nieuwe ISP (TweakDSL) aan XS4all moet melden dat het overgezet is. Dat zijn berichten tussen telco's onderling die dat weer naar de (juiste) partner (ISP) doorzetten door een aansluiting op te heffen ook administratief bijvoorbeeld.

Dus stel je bestelt TweakDSL via Tiscali en je stapt over vanaf XS4all via KPN.

Dan stuurt Tiscali naar KPN 2x een bericht. Eerst dat ze de lijn gaan overnemen per xx-xx-xxxx en later (binnen 24 uur na de werkelijke omzetting) een bevestiging dat het is voltrokken per xx-xx-xxxx. Vanaf dan weet de latende telco (in dit geval KPN als latende partij) dat de lijn van hun niet meer bestaat en kunnen de aansluiting afsluiten administratief ook. En ze kunnen dan hun ISP van wie de lijn is berichten, in dit geval dan XS4all (of Planet of andere KPN partner).

Als TweakDSL aangeeft dat de telco (BBned of Tiscali dus bij TweakDSL) het bericht netjes heeft verzonden is het aan XS4all om bij KPN na te vragen waarom die iets niet heeft verwerkt (nog) of niets heeft door verzonden.

Eigenlijk al raar dat je als consument dus in het midden wordt gezet alsof het jouw probleem is. Je hebt opgezegd en daarmee is de kous af. Dat administratief het nog niet is afgehandeld of iemand nog op een bericht van iemand wacht is helemaal niet jouw probleem.
Dat je opzegging geannuleerd is kan dus niet. Het komt waarschijnlijk omdat XS4all bij KPN de verbinding probeert op te heffen en die geeft terug dat het niet kan (bestaat immers niet meer).

In plaats van dan je abonnement te stoppen of uit te zoeken waarom wordt de opzegging geannuleerd wat een bijzonder vreemde status is. Immers kan alleen jij de opzegging ongedaan maken en niemand anders.

Volgens mij moet het zo-iets zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 29-08-2007 21:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit topic is zo herkenbaar :( Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Tot overmaat van ramp willen ze ook nog lekker factureren over het nieuwe contract jaar, maar daar heb ik zoveel stennis over geschopt dat ik bijna alles heb terug gehad.

Mocht dit gebeuren, houdt er rekening mee dat ze een betalings termijn hebben van 60 dagen als het om credit facturen gaat. moet je als klant eens proberen :/
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:25:
Wat me opviel is dat elke keer als ik belde; de (niet zo vriendelijke) medewerker telkens
weer een slechte opmerking over de andere provider moest maken, alsof dit protocol was.
Typisch. Zou je ze moeten vragen hoeveel klanten ze al kwijt zijn geraakt. Dat zijn er heel wat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Johny_B
TS geeft aan dat hij is overgestapt naar XS4ALL Only, dan heeft dit niks meer met KPN te maken aangezien dit een ander netwerk is. TS moet enkel aangeven dat de aansluiting door tweak reeds geleverd is en dat hij restitutie wenst voor teveel betaald abo-geld. Als je ff door de menu's heen zweeft is dit in 15 minuten gedaan.

Ik weet niet wat de status van het contract is, maar als de TS aan zijn verplichtingen heeft voldaan dan moet enkel de ophef van het XS4ALL Only abo worden geregeld met restitutie van het teveel betaalde abo-geld. Dit is makkelijk aan te tonen met de bevestigingsbrief van tweak. Geen probleem denk ik dan...

bjck gaat overigens ten onrechte uit van het feit dat dit via KPN te zien is... Dat is namelijk niet het geval als het over XS4ALL Only gaat, dat wordt via een ander netwerk geleverd. Dat verhaal gaat dus niet op. Laat XS4ALL maar eens checken, die leveren nog ADSL en TWEAK ook. Kwestie van verkeerde migratie. Twee providers leveren nu, terwijl jij er maar een kan ontvangen.

[EDIT] Als je bezwaar hebt tegen bepaalde verwoordingen van de ene ISP tegen de andere dan kan je ze een leuke boete bezorgen als je dat wilt. Dit mag namelijk niet, bepaald door de opta.

[ Voor 8% gewijzigd door Johny_B op 30-08-2007 00:12 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Johny_B schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:10:
TS geeft aan dat hij is overgestapt naar XS4ALL Only, dan heeft dit niks meer met KPN te maken aangezien dit een ander netwerk is. TS moet enkel aangeven dat de aansluiting door tweak reeds geleverd is en dat hij restitutie wenst voor teveel betaald abo-geld. Als je ff door de menu's heen zweeft is dit in 15 minuten gedaan.

Ik weet niet wat de status van het contract is, maar als de TS aan zijn verplichtingen heeft voldaan dan moet enkel de ophef van het XS4ALL Only abo worden geregeld met restitutie van het teveel betaalde abo-geld. Dit is makkelijk aan te tonen met de bevestigingsbrief van tweak. Geen probleem denk ik dan...

bjck gaat overigens ten onrechte uit van het feit dat dit via KPN te zien is... Dat is namelijk niet het geval als het over XS4ALL Only gaat, dat wordt via een ander netwerk geleverd. Dat verhaal gaat dus niet op. Laat XS4ALL maar eens checken, die leveren nog ADSL en TWEAK ook. Kwestie van verkeerde migratie. Twee providers leveren nu, terwijl jij er maar een kan ontvangen.

[EDIT] Als je bezwaar hebt tegen bepaalde verwoordingen van de ene ISP tegen de andere dan kan je ze een leuke boete bezorgen als je dat wilt. Dit mag namelijk niet, bepaald door de opta.
XS4all-Only gaat ook over KPN's ADSL netwerk, alleen niet in het mxstream model (heet nu 'ADSL van KPN').

Dan koopt XS4all de lijn in bij KPN en factureert het hele product/dienst aan de klant. Bij mxstream heeft de klant zowel van XS4all als van KPN een deel van het product op de factuur.

In beide gevallen mag het verhaal van de TS niet gebeuren en krijgt XS4all van de telco (beide gevallen KPN) een bericht dat de lijn is weg gemigreerd.

Voordeel bij mxstream is dat je KPN-deel wel netjes stopt, wel laat met een credit factuur omdat je vooruit betaalt. Maar het stopt wel vanzelf netjes is mijn ervaring dat deel van de dienst/factuur.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Ik heb hetzelfde gehad met mijn overstap naar Tele2; lijn was technisch opgeleverd, maar mijn abbo liep nog omdat Tele2 geen terugkoppeling wilde geven (wat hun goed recht is omdat de OPTA duidelijke richtlijnen heeft gemaakt en daar staat deze terugkoppeling niet in; xs4all wil dus iets wat niet 'bestaat').
Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat de oude ISP een abbonement nog 6 weken (!) aan mag houden 'voor het geval er iets fout gaat'. XS4all maakt daar dankbaar gebruik van en factureert dus ook vrolijk door.
Klein lichtpuntje; na die 6 weken is de koek op voor XS4all en moeten ze het abbo afsluiten en het teveel geincasseerde geld terugbetalen...
Helaas gaat dat allemaal niet vanzelf en dus moet je nog wel een paar telefoontjes plegen (tip; zorg dat je voorbij de helpdesk komt en een manager aan de telefoon krijgt; toen ik dat voor elkaar had gekregen was het allemaal binnen een week voor elkaar).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Ik heb ook het nodige gedonder gehad met het ovetstappen van XS4ALL naar TweakDSL.
Gelukkig had ik wel tijdig een aangetekende brief verzonden naar XS4ALL voor opzegging per 5-10-06, maar kreeg drie weken na deze afsluiting een brief van XS4ALL die ik moest invullen en dan terugsturen .
Als ze de brief dan weer in hun bezit hadden zou de opzegtermijn ingaan op de eerstvolgende maandelijkse vervaldag plus 1 maand.
Daar heb ik toen een hoop stampij over gemaakt en met de OPTA gedreigd (wat ik ook gedaan zou hebben) en kreeg toen een soort schikking zodat ik iets van €35,- heb betaald.
Omdat ik er langzamerhand hartklachten van kreeg heb ik dat toen maar gedaan om van het gedonder af te wezen.
Het KPN deel van de ADSL rekening ging trouwens wel goed en het teveel betaalde kreeg ik de eerstvolgende rekening retour.
Ze denken bij XS4ALL natuurlijk slim te wezen met zo'n beleid, maar als ik ooit nog eens vertrek bij Tweak dan is XS4ALL wel de laatste waar ik naar terug zou gaan en ik zou deze provider dan ook nienand aanraden.

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Als ik er aan terugdenk krijg ik weer hartkloppingen.Heb destijds een aangetekende brief gestuurd zelfs naar XS4ALL en de overstap naar tiscali 2 maanden in de toekomst laten plaatsvinden, en nog is het mis gegaan. Veel gesprekken met die afdeling sales is het geloof ik gehad, en elke keer kreeg ik weer een ander verhaal te horen hoe je op zou moeten zeggen.
Uiteindelijk kreeg ik binnen 2 dagen 3 verschillende rekeningen van verschillende afdelingen, elk een ander bedrag.
Heb uiteindelijk gewoon betaald ( teveel ) om er maar vanaf te zijn.
Al zijn ze de laatste provider, voor mij in ieder geval nooit meer XS4ALL.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat een gezeur om niks?
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:11:
Opzegging heb ik in juli naar XS4ALL verstuurd. Hierop heb ik ook een schriftelijke reactie gekregen dat de abo begin september afgesloten gaat worden.
Oftewel vanaf september betaal jij gewoon niks meer en trek je de machtiging in. Einde discussie.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Tim2005 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:06:
Wat een gezeur om niks?
Oftewel vanaf september betaal jij gewoon niks meer en trek je de machtiging in. Einde discussie.
Nope, aangezien xs4all wel het recht heeft (dankzij de OPTA) om het zolang te rekken; tot die tijd mogen ze dus gewoon de bedragen opeisen (ook al weten ze dat ze ze weer terug moeten betalen). Het is misschien onwaarschijnlijk, maar strict genomen kan je dus wel een deurwaarder aan de deur verwachten ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
Als jij een contract ontbind volgens de algemene voorwaarden, dan mag je isp toch niet zomaar weer je contract doorzetten?

Na 1 keer aangetekend schrijven, zou ik gewoon alle post van xs4all negeren, en alle automatische incasso's storneren....heel effectief.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!!!! Ik betaal in september gewoon niets meer aan XS4ALL aangezien ze mij al een bevestigingfsbrief hebben verstuurd dat het begin september afgesloten gaat worden. Vreemd dat ze klanten het niet schriftelijk mededelen dat de opzegging is geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Zeker een effectieve oplossing. Zeker als je dat elke maand weer opnieuw moet doen, nouja tot het bij XS4ALL vanzelf een keer ophoudt?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
freakingme schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:11:
Na 1 keer aangetekend schrijven, zou ik gewoon alle post van xs4all negeren, en alle automatische incasso's storneren....heel effectief.
Yep, heel effectief. Sturen ze een incassobureau op je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:11:
Bedankt voor de tips!!!! Ik betaal in september gewoon niets meer aan XS4ALL aangezien ze mij al een bevestigingfsbrief hebben verstuurd dat het begin september afgesloten gaat worden. Vreemd dat ze klanten het niet schriftelijk mededelen dat de opzegging is geannuleerd.
Je zou in dat geval altijd nog even de afdeling Accounting kunnen bellen (020-3987642) en bevestiging vragen dat je na september geen facturen meer ontvangt. Dan zit je goed. Want brieven gaan negeren etc zou ik niemand aanraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:20:
[...]

Je zou in dat geval altijd nog even de afdeling Accounting kunnen bellen (020-3987642) en bevestiging vragen dat je na september geen facturen meer ontvangt. Dan zit je goed. Want brieven gaan negeren etc zou ik niemand aanraden..
Wanneer je ze belt geven ze je na een moeizaam gesprek gelijk, en alles is dan zogenaamd geregeld, waarna je enkele dagen later gewoon weer een rekening op de deurmat vindt.
Zo heb ik meerdere malen met ze aan de telefoon gehangen.
Ook ik dacht slim te zijn, en die betaling te storneren, maar dit pakt dus niet goed uit daar.
Op die rekeningen staat trouwens dat als je het niet eens bent met die betaling, je ze maar moet mailen ( accounting ) nou, de eerstvolgende reactie is dus weer een rekening, dus bespaar je de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niborit schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:04:
[...]

Wanneer je ze belt geven ze je na een moeizaam gesprek gelijk, en alles is dan zogenaamd geregeld, waarna je enkele dagen later gewoon weer een rekening op de deurmat vindt.
Zo heb ik meerdere malen met ze aan de telefoon gehangen.
Ook ik dacht slim te zijn, en die betaling te storneren, maar dit pakt dus niet goed uit daar.
Op die rekeningen staat trouwens dat als je het niet eens bent met die betaling, je ze maar moet mailen ( accounting ) nou, de eerstvolgende reactie is dus weer een rekening, dus bespaar je de moeite.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gewoon beleid is bij XS4All is. Bovenstaande verhalen zijn voor mij heel herkenbaar, ook bij mij hield XS4All zich niet aan zijn eigen voorwaarden en stuurden ze maanden nadat ik opgezegd had nog steeds rekeningen. Met deze ervaring in het achterhoofd zal ik niet snel meer terugkeren bij XS4All, zelfs niet als ze concurrerende prijzen gaan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:24:
[...]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gewoon beleid is bij XS4All is. Bovenstaande verhalen zijn voor mij heel herkenbaar, ook bij mij hield XS4All zich niet aan zijn eigen voorwaarden en stuurden ze maanden nadat ik opgezegd had nog steeds rekeningen. Met deze ervaring in het achterhoofd zal ik niet snel meer terugkeren bij XS4All, zelfs niet als ze concurrerende prijzen gaan hanteren.
En daarvoor moet je dit drie maanden oude topic opgraven?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Het is schering en inslag bij Xs4all, dat je je veels te dure abonnement niet kunt opzeggen. Zie ook het telfort topic.
Zal nog wat worden over een paar weken als mijn ouders xs4all moeten opzeggen ivm overstap naar telfort.

Ik heb ze al geadviseerd om te laten storneren. Xs4all probeert je namelijk behoorlijk te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:48:
Het is schering en inslag bij Xs4all, dat je je veels te dure abonnement niet kunt opzeggen. Zie ook het telfort topic.
Zal nog wat worden over een paar weken als mijn ouders xs4all moeten opzeggen ivm overstap naar telfort.
Ik heb ze al geadviseerd om te laten storneren. Xs4all probeert je namelijk behoorlijk te naaien.
Echt zwaar zonde van XS4ALL. Ik had XS4ALL behoorlijk hoog zitten maar ja door de hogere snelheden tegen lagere prijzen wil ik nu naar een andere provider(waarschijnlijk Telfort).
Hopelijk gaat de overstap niet al te moeilijk worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08
Dit is wel heel typisch, ik ben als ex demon klant ook van xs4all naar tweak overgestapt en heb netjes via aangetekende brief opgezegd. Maar nu viel me van de week ook opeens op dat er gewoon nog rekeningen geind worden.

Ik heb al een mailtje naar accounting gestuurd, maar nog geen reactie op gehad.

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb het voor mijn ouders nu op de volgende manier gedaan, zij zitten nu in stap 4 bij aanvraag Telfort.

Xs4all gebeld en aangegeven dat ik wil opzeggen, niet gezegd dat het een overstap betreft. Hierna kreeg ik per mail een url waar je kunt opzeggen, https://oms.xs4all.nl/adsl/opzeggen/.

Daar ook weer aangegeven dat ik wil opzeggen ivm overstap, en de datum voor beindiging op 23 december gezet. Hopen dat dit wel werkt en dat ik er na 1 maand vanaf ben. Bij telfort zitten ze al in stap 4.

[ Voor 9% gewijzigd door Bram op 22-11-2007 14:49 ]

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Exact dezelfde problemen hier. Het komt er, na 2,5 uur in de wacht te hebben gestaan, na een aangetekende brief, met meerdere mensen van de Helpdesk/Sales afdeling te hebben gesproken, meerdere malen met mijn nieuwe provider te hebben gebeld, op neer dat XS4ALL de telco in/out gegevens nodig heeft om de administratieve rompslomp te verwerken (gemigreerd).

Echter, ze hebben hun zaakjes niet op orde, deze gegevens worden namelijk bij een migratie gelijk verstuurd. Nu heb ik een hoop gezeur met opzeggen, terwijl er niet eens een lijn meer bij hun loopt. HUN hebben hun zaakjes niet op orde, en daar word IK de dupe van.

:r

(Heeft me een hoop moeite gekost om hier achter te komen, nu nog weg bij de lui :X )
Pagina: 1