Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
PenguinPower schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:36:
De training snelheden van je draytek 2800 icm Telfort valt te verbeteren door met telnet in te loggen en vervolgens het volgende commando te geven:

adsl codinggain 8

als je vervolgens adsl savecfg geeft restart je reboot je adsl firmware en heb je als het goed is een vrij stabiele (bijna net zo snelle) down training als de zyxel... (scheelt nog 1 mbit... bij mij) ... Daar staat wel tegenover dat je corrected blocks begint te tellen. De upload training is trouwens een stuk sneller dan de zyxel...

Mocht het allemaal niet bevallen kun je terug met adsl codinggain 0 (default... auto) en vervolgens weer adsl savecfg ....

Maar dit scheelt tenminste iets...
Ik heb -voor zover ik weet- ondertussen alle opties geprobeerd. Mijn observatie is dat -met welke instelling ook- de DrayTek weliswaar sneller is te krijgen, maar dat dan de betrouwbaarheid duidelijk afneemt. Hoe lang is je lijn nu up zonder onderbreking met die codinggain aanpassing? Ik heb namelijk begrepen dat de lijn door de 2800 wordt ge-reset als een bepaalde drempelwaarde van die corrected blocks wordt overschreden.
Ondertussen heeft DrayTek Taiwan trouwens contact opgenomen met Tiscali om samen tot een optimale modem instelling/firmware te komen. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tweakers,

Ongeveer een maand geleden heb ik Telfort Internet aangevraagd.

Nu heb ik twee kopeldraden lopen naar ons huis. De eerste draad wordt momenteel gebruikt door Tweakdsl (ISDN aansluiting). De andere is al geruime tijd niet in gebruik (heel lang geleden nog een analoge lijn) en voor deze draad wilde ik Telfort aangevraagd. Dit kon en op verzoek van de helpdesk moest ik bij het bestellen aangeven momenteel geen telefonie en internet te hebben.

Goed, alles goed verlopen en orderstatus stond afgelopen weekend op stap 3.

Maar wat gebeurde heden vanmorgen: Tweakdsl valt weg. Geen Internet. Flink balen. Dus heb ik het idee dat men in de centrale (oid) Tweakdsl van de lijn af hebben gehaald en misschien Telfort erop hebben gezet? Ik kan niet testen want de modem van Telfort heb ik nog niet binnen.

Tweakdsl heb ik nog niet opgezegd (dit ga ik doen wanneer Telfort daadwerkelijk werkt).

Dus wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? Natuurlijk kan ik de helpdesk bellen maar misschien ga ik dit proces in de weg zitten met als gevolg dat het nog langer gaat duren. Misschien heeft iemand ervaring in een soortgelijke situatie? Met Tweakdsl was ik verbonden met het netwerk van BBned.

[ Voor 7% gewijzigd door robertpNL op 21-11-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:45
PenguinPower schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:36:
De training snelheden van je draytek 2800 icm Telfort valt te verbeteren door met telnet in te loggen en vervolgens het volgende commando te geven:

adsl codinggain 8

als je vervolgens adsl savecfg geeft restart je reboot je adsl firmware en heb je als het goed is een vrij stabiele (bijna net zo snelle) down training als de zyxel... (scheelt nog 1 mbit... bij mij) ... Daar staat wel tegenover dat je corrected blocks begint te tellen. De upload training is trouwens een stuk sneller dan de zyxel...

Mocht het allemaal niet bevallen kun je terug met adsl codinggain 0 (default... auto) en vervolgens weer adsl savecfg ....

Maar dit scheelt tenminste iets...
Wat voor winst heb je exact na invoeren van dit commando?
robertpNL schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:44:
Tweakers,

Ongeveer een maand geleden heb ik Telfort Internet aangevraagd.

Nu heb ik twee kopeldraden lopen naar ons huis. De eerste draad wordt momenteel gebruikt door Tweakdsl (ISDN aansluiting). De andere is al geruime tijd niet in gebruik (heel lang geleden nog een analoge lijn) en voor deze draad wilde ik Telfort aangevraagd. Dit kon en op verzoek van de helpdesk moest ik bij het bestellen aangeven momenteel geen telefonie en internet te hebben.

Goed, alles goed verlopen en orderstatus stond afgelopen weekend op stap 3.

Maar wat gebeurde heden vanmorgen: Tweakdsl valt weg. Geen Internet. Flink balen. Dus heb ik het idee dat men in de centrale (oid) Tweakdsl van de lijn af hebben gehaald en misschien Telfort erop hebben gezet? Ik kan niet testen want de modem van Telfort heb ik nog niet binnen.

Tweakdsl heb ik nog niet opgezegd (dit ga ik doen wanneer Telfort daadwerkelijk werkt).

Dus wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? Natuurlijk kan ik de helpdesk bellen maar misschien ga ik dit proces in de weg zitten met als gevolg dat het nog langer gaat duren. Misschien heeft iemand ervaring in een soortgelijke situatie? Met Tweakdsl was ik verbonden met het netwerk van BBned.
Is de DSL LED op het modem weer gaan branden daarna? Dat zou dan het signaal van Telfort moeten zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Superseb op 21-11-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbulthuis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 14:09
Mede internetters....

Ik heb een uitdaging:
Ik ga verhuizen naar een adres waar nu nog wel een andere internet boer op levert. Maar de huidige bewoners gaan deze meeverhuizen, dus de lijn komt vrij. Nu is mijn uitdaging (omdat ik in 2 dagen ga verhuizen) om zo snel mogelijk alles in huis te hebben. Ja dat huis waar ik nog niet woon en ook de post niet kan afhalen.
Mijn vraag aan jullie. Is er een trucje om de kpn monteur niet over de vloer hoeven te krijgen (er is namelijk nog tot 1 week ervoor wel ADSL geleverd). Ik kan namelijk niet thuis zijn in een huis waar ik de sleutel nog niet van heb.
Tevens de tweede vraag: Wanneer ontvang je je nieuwe telefoonnummer en op welke manier? Is het ook zo dat je verder alle informatie via het internet / mail kunt zien/opvragen? Is voor mij wel belangrijk omdat ik mijn post nog niet kan openen.
Om het moment van aanvragen te kunnen bepalen wil ik ook wel van jullie weten wanneer het modem geleverd wordt en of je daarvoor thuis moet zijn, maar ook wat er gebeurt als je niet thuis bent. Wordt het modem dan teruggezonden of krijg je dan netjes een briefje dat je hem kunt afhalen op het postkantoor.

Opzegdatum van provider huidige bewoners = 16-dec
Verhuisdatum = 21-dec

Als iemand ervaring heeft met de bovenstaande vragen dan lees ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 14:21
marcelbulthuis schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:27:
Mede internetters....

Ik heb een uitdaging:

Tevens de tweede vraag: Wanneer ontvang je je nieuwe telefoonnummer en op welke manier? Is het ook zo dat je verder alle informatie via het internet / mail kunt zien/opvragen? Is voor mij wel belangrijk omdat ik mijn post nog niet kan openen.

Om het moment van aanvragen te kunnen bepalen wil ik ook wel van jullie weten wanneer het modem geleverd wordt en of je daarvoor thuis moet zijn, maar ook wat er gebeurt als je niet thuis bent. Wordt het modem dan teruggezonden of krijg je dan netjes een briefje dat je hem kunt afhalen op het postkantoor.

Opzegdatum van provider huidige bewoners = 16-dec
Verhuisdatum = 21-dec

Als iemand ervaring heeft met de bovenstaande vragen dan lees ik het graag.
Je telefoonnummer, gebruikersnamen en wachtwoorden krijg je allemaal per post
Je modem wordt bij de buren afgeleverd als je niet thuis bent....

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis-L op 21-11-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbulthuis
  • Laatst online: 05-06 14:09
Dennis-L schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:29:
[...]

Je telefoonnummer, gebruikersnamen en wachtwoorden krijg je allemaal per post
Je modem wordt bij de buren afgeleverd als je niet thuis bent....
Kun je je telefoonnummer ook niet achterhalen met een telefoontje? Is namelijk wel handig voor het verhuiskaartje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
marcelbulthuis schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:35:
[...]

Kun je je telefoonnummer ook niet achterhalen met een telefoontje? Is namelijk wel handig voor het verhuiskaartje....
Euhm geen idee, bel de klantenservice.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
marcelbulthuis schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:35:
Naar mijn idee wordt eerst je internet opgeleverd, als dit werkt dan ontvang je een brief om je telefonie te activeren. Je kiest vervolgens online je nummer. Zo gaat het tenminste bij Tiscali en CompuServe, dat zal met Telfort niet anders zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

musicfreak schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:12:
[...]

Naar mijn idee wordt eerst je internet opgeleverd, als dit werkt dan ontvang je een brief om je telefonie te activeren. Je kiest vervolgens online je nummer. Zo gaat het tenminste bij Tiscali en CompuServe, dat zal met Telfort niet anders zijn denk ik zo.
Wij hebben een volledig nieuwe lijn aangevraagd, inclusief telefonie. Bij ons staat het telefoonnummer in de bevestigingsbrief (eerste brief) van Telfort. Die krijg je na je "cool down" periode van 7 (werk)dagen.

Wij staan vanaf vanochtend op status 4... ik ben benieuwd of de adsl-lijn al werkt... gelijk maar eens testen als dat pakket binnen is. Anders hebben we volgende week woensdag een KPN-er over de vloer.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Superseb schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:09:
[...]

Wat voor winst heb je exact na invoeren van dit commando?

[...]
Van 16383 naar 18200 met de E38 firmware
Upload ging van 1024 naar 1220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Kreeg net een mailtje binnen van Telfort:

Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd.

Das mooi, maar dat is hij al meer dan 2 weken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 195305 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:09:
Kreeg net een mailtje binnen van Telfort:

Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd.

Das mooi, maar dat is hij al meer dan 2 weken :-)
Mijn overstap is 21 december, zal hij nu al werken? ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:26
Slasher schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:13:
[...]

Kan alleen bij losse lijnen hè? Bij een overstap moet je huidige signaal worden vervangen dus dat is pas op de datum zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

trolleystad schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:27:
[...]

Kan alleen bij losse lijnen hè? Bij een overstap moet je huidige signaal worden vervangen dus dat is pas op de datum zelf.
Nog even geduld dus, heb eergister planet opgezegd, ff de brievenbus in de gaten houden wat betreft de bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

13art

Moderator Mobile
Arghhhh, had ik Telfort internet + bellen besteld, blijkt dat bij dat #*&(%%# Casema internet elke keer met een jaar verlengt wordt en je na een jaar dus niet maandelijks kan opzeggen. Nu zit ik dus nog tot september 2008 aan Casema vast.

Echt F***ED UP! Want Telfort was kwa kosten ed, een stuk beter geweest dan mn huidige casema :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:42:
Arghhhh, had ik Telfort internet + bellen besteld, blijkt dat bij dat #*&(%%# Casema internet elke keer met een jaar verlengt wordt en je na een jaar dus niet maandelijks kan opzeggen. Nu zit ik dus nog tot september 2008 aan Casema vast.

Echt F***ED UP! Want Telfort was kwa kosten ed, een stuk beter geweest dan mn huidige casema :(
Zit je nog binnen de 7 dagen annuleringstermijn van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

13art

Moderator Mobile
trolleystad schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:48:
[...]

Zit je nog binnen de 7 dagen annuleringstermijn van Telfort?
Ja gelukkig wel, dus de brief gaat zo de deur uit, maar baal er wel van.

offtopic:
Vind het gewoon asociaal dat providers hanteren dat je abonnement stilzwijgend met een jaar verlengd wordt en dat je dus niet na een jaar maandelijks kan opzeggen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
PenguinPower schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:44:
[...]

Nieuwe firmware? waar heb je die vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 13:43
Ik heb een beetje last van het volgende probleem:

Heb sinds gisteren Telfort i-net aangesloten, snelheid is goed, als het werkt.

Het lijkt of de verbinding steeds wegvalt, sites kunnen niet gevonden worden of het duurt heel lang, mail ophalen lukt de helft van de tijd niet, dan krijg ik een time-out. Met downloaden bij XSnews fluctueert de verbinding heel erg of is er helemaal geen verbinding en mijn MSN messenger kiept er om de haverklap uit.

Klinkt dit bekend? Wat te doen? Modem heeft bijvoorbeeld al de laatste firmware versie, daar zal het (denkelijk) niet aan liggen. Alle lampjes branden netjes alleen het "internet" lampje flikkert zonder enige regelmaat. Ik heb +/- 1,5m telefoonkabel liggen tussen mijn ISRA en modem. Is dit misschien te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

Ik sta een dag voor gewenste opleveringsdatum nog steeds op stap 3.
Ben ik de eerste bij wie de gewenste opleveringsdatum niet wordt gehaald?

Gelukkig heb ik mijn oude vertrouwde xs4allonly nog ;)

Moet je trouwens wanneer je in stap 4 zit nog steeds vermelden dat het om een ovestap gaat bij het opzeggen bij je huidige provider, lijkt me niet toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 10:32

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Heeft één van jullie het mailen van logging al voor elkaar?
Ik heb het zowel via smtp.telfort.nl als het ipnummer van smtp.telfort.nl geprobeerd en de smtp-server van gmail, met bijbehorende inloggegevens.
Ook het rechtstreeks mailen naar m'n gmail-box als m'n telfort box geeft geen resultaat.
Er gaan echter geen mailtjes de deur uit met de logging eraan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
klungeltweaker schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:27:
Heeft één van jullie het mailen van logging al voor elkaar?
Ik heb het zowel via smtp.telfort.nl als het ipnummer van smtp.telfort.nl geprobeerd en de smtp-server van gmail, met bijbehorende inloggegevens.
Ook het rechtstreeks mailen naar m'n gmail-box als m'n telfort box geeft geen resultaat.
Er gaan echter geen mailtjes de deur uit met de logging eraan |:(
ik heb het al is gedaan
gewoon smtp.telfort.nl ingevuld en verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
morpheus schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:30:
Vraagje aan huidige telfort gebruikers. Kunnen jullie aangeven wat een traceroute voor jullie naar het volgende adres doet?

eu.logon.worldofwarcraft.com

Ik zit nu bij Alice en daar heb ik s'avonds permanent altijd bij 1 hub in de trace route een enorme sprong kwa responstijd. Dit heeft mede gevolg voor het spel, wat een latency van 300ms geeft, iets wat gewoon vervelend is. Dit probleem heb ik zojuist gemaild naar Alice. Maar vooruitlopend hierop ben ik benieuwd wat de resultaten zijn bij Telfort s'avonds. Telfort is op dit moment 1 van de andere kandidaten die ik overweeg mocht Alice niet dit probleem weten op te lossen.
Enkelen hebben hierop al gereageerd, maar om het topic niet teveel onder te strooien vroeg ik me af of dezelfde en/of andere mensen nogmaals een trace kunnen doen tussen 19:00 en 22:00 sávonds en dat kunnen mailen. Heeft weinig zin om hier een opsomtopic van te maken, maar ik probeer toch wat meer inzicht te krijgen in de routering van Telfort en de latency op het netwerk richting wow.

thanks in advance :)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-06 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:42:

Join the club, UPC & @Home doen hetzelfde. Verder schijnt overstappen van IPB ook niet echt een pretje te zijn.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hachy schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:42:
[...]

Join the club, UPC & @Home doen hetzelfde. Verder schijnt overstappen van IPB ook niet echt een pretje te zijn.
ik ben anders succesvol overgestapt van IPB naar Telfort hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 16:26
[...]

Bij @home heb je eerst een jaar contract, en na een jaar kan je het maandelijks opzeggen.
Tenminste zo lees ik het wel op hun site, aangezien ik het ook wil gaan opzeggen.

Hoe zit het eigenlijk bij Telfort? Ook na het eerste jaar maandelijks opzeggen, of dan pas na een jaar (lijkt me wel sterk trouwens dat ze anders een jaar stilzwijgend mogen verlengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

stimpyrulez schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:53:
[...]

Bij @home heb je eerst een jaar contract, en na een jaar kan je het maandelijks opzeggen.
Tenminste zo lees ik het wel op hun site, aangezien ik het ook wil gaan opzeggen.

Hoe zit het eigenlijk bij Telfort? Ook na het eerste jaar maandelijks opzeggen, of dan pas na een jaar (lijkt me wel sterk trouwens dat ze anders een jaar stilzwijgend mogen verlengen)
Ook bij Telfort is na het eerste jaar maandelijks opzeggen.

Staat overigens ook in de startpost:
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

[ Voor 35% gewijzigd door Zondagskindje op 21-11-2007 14:57 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown
  • Niet online
De 15 werd mn lijn overgenomen van IPB naar Telfort, echter sinds die tijd een dode lijn en dus geen telefoon en internet!

Net gebeld op mn mobiel door telfort dat het probleem bij KPN lag en dat dit nu verholpen moet zijn. Ze gaven vorige week aan dat het 5 tot 10 dagen kon duren. Valt me dus nog mee, zal straks thuis even kijken of er inderdaad een DSL signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
045Crew schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:13:

Het lijkt of de verbinding steeds wegvalt, sites kunnen niet gevonden worden of het duurt heel lang, mail ophalen lukt de helft van de tijd niet, dan krijg ik een time-out. Met downloaden bij XSnews fluctueert de verbinding heel erg of is er helemaal geen verbinding en mijn MSN messenger kiept er om de haverklap uit.

Klinkt dit bekend? Wat te doen? Modem heeft bijvoorbeeld al de laatste firmware versie, daar zal het (denkelijk) niet aan liggen. Alle lampjes branden netjes alleen het "internet" lampje flikkert zonder enige regelmaat. Ik heb +/- 1,5m telefoonkabel liggen tussen mijn ISRA en modem. Is dit misschien te lang?
Als internet wegvalt, valt je DSL LED ook weg? Waar zit je IS/RA en kan je die beschrijven? En hoe loopt de bekabeling via IS/RA naar modem?
smokesign schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:06:
[...]

Gaat om het Draytek 2800 modem...

[ Voor 9% gewijzigd door Superseb op 21-11-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239873

vraag :? : kun je de (interne) IP range ook veranderen in het Zyxel modem? default is 192.168.1.xx Ik heb het modem (nog) niet maar heb nu "vaste" IP klanten aan de Experia box (IP range is 192.168.2.xx) hangen. Nu dacht ik, maak de IP range Zyxel gelijk de Experiabox é voila. Of denk ik nu te makkelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 239873 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:06:
vraag :? : kun je de (interne) IP range ook veranderen in het Zyxel modem? default is 192.168.1.xx Ik heb het modem (nog) niet maar heb nu "vaste" IP klanten aan de Experia box (IP range is 192.168.2.xx) hangen. Nu dacht ik, maak de IP range Zyxel gelijk de Experiabox é voila. Of denk ik nu te makkelijk? :)
Nee hoor dat kan gewoon in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trolleystad schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:10:
[...]

Nee hoor dat kan gewoon in de webinterface.
dank je, de range Experiabox begint bij 192.168.2.2 (192.168.2.1. is webinterface modem zelf) dat gaat ook werken bij de Zyxel? Ik las dat de range hoger begint (va .33 o.i.d.) vandaar mijn vraag.

Nog een kleine technische vraag: ik sta nu in stap 4, wat behelst precies stap 3 (werkzaamheden in de telefooncentrale)? Ik zit nu nog op mijn oude ISP, dus omprikken van het koper is niet gedaan gok ik. Gewoon nieuwsgierig hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:38

franssie

Save the albatross

Anoniem: 239873 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:22:
[...]

dank je, de range Experiabox begint bij 192.168.2.2 (192.168.2.1. is webinterface modem zelf) dat gaat ook werken bij de Zyxel? Ik las dat de range hoger begint (va .33 o.i.d.) vandaar mijn vraag.

Nog een kleine technische vraag: ik sta nu in stap 4, wat behelst precies stap 3 (werkzaamheden in de telefooncentrale)? Ik zit nu nog op mijn oude ISP, dus omprikken van het koper is niet gedaan gok ik. Gewoon nieuwsgierig hoor :*)
De DHCP range begint (ook instelbaar) bij 33. Da's wel ok lijkt me - je wilt niet dat je laptop hetzelfde IP adres krijgt als een al bestaand fixed IP.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 239873 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:22:
[...]

dat heeft niks met omprikken te maken
als je nu al ADSL hebt wordt op de dag van oplevering je profiel in de centrale aangepast, dan valt je oude signaal weg en komt je nieuwe signaal er op

werkzaamheden in de telefooncentrale is eigenlijk voor mensen die nog geen DSL hebben, mensen die al ADSL hebben staan meestal ook maar een halve dag op die status

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 21-11-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Het zal dus waarschijnlijk het inplannen van de werkzaamheden zijn bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 22:36

Damian

Insane Obtrusion

Ik zit een beetje met een dilemma :)

Ik heb ook het moment @home 8000/1000 voor zon 54 euri per maand. Overstappen naar Telfort is dus best interessant.

Echter, ga ik boven mijn huidige snelheid uitkomen, ik ben bang dat het een gok is.

Ik zit trouwens zon 400 meter van de centrale af volgens de bekende website...

Is er niet ergens een website waar iedereen zijn snelheden kan posten ofzo??

[ Voor 11% gewijzigd door Damian op 21-11-2007 15:41 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:33:
[...]

werkzaamheden in de telefooncentrale is eigenlijk voor mensen die nog geen DSL hebben, mensen die al ADSL hebben staan meestal ook maar een halve dag op die status
Voorlopig sta ik al 4 dagen op deze status terwijl ik momenteel al gewoon adsl heb.
We zien het wel, geduld is een schone zaak......... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 209496 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:42:
[...]

Voorlopig sta ik al 4 dagen op deze status terwijl ik momenteel al gewoon adsl heb.
We zien het wel, geduld is een schone zaak......... :+
zit je dan nu op en ander netwerk dan KPN of Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:46:
[...]

zit je dan nu op en ander netwerk dan KPN of Tiscali?
Nee, XS4ALLOnly en ik neem aan dat dat op de touwtjes van kpn staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 209496 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:48:
[...]

Nee, XS4ALLOnly en ik neem aan dat dat op de touwtjes van kpn staat.
kan zijn dat er Tiscali aanwezig is in jouw centrale en dat je wel omgeprikt gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
PenguinPower schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:44:
[...]

smokesign schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:06:
[...]

Dit gaat over de DrayTek 2800 serie routers, niet over de ZyXEL.

http://www.draytek.com/support/download/Vigor2800.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:49:
[...]

kan zijn dat er Tiscali aanwezig is in jouw centrale en dat je wel omgeprikt gaat worden
Nee ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241038

Helaas heb ik ook Telfort genomen...
Op de test van de site ging de meter door tot het einde dus ik hoopte mijn huidige snelheid van 1350 wel te halen. (kabel)
Nu aangesloten haal ik krap 800 helaas.
Is wel iets goedkoper maar ik lever er wel veel snelheid voor in.
Volgend jaar maar weer terug.
Erg jammer dat die indicatie snelheid er helemaal naast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
[...]

:? Overstap IPB geen centje pijn gehad. Moest 4 werkdagen wachten voor portering maar dat blijkt standaard te zijn alhoewel er ook iemand meteen over was als ik me het goed kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241041

Ik zit in de exact zelfde situatie maar ik ben al een paar weken verder namelijk:
18-10 Telfort besteld (internet & vaste telefoon)
29-10 Status 3 gehaald
30-10 Modem ontvangen

Ik ben ook Xs4all Only abbonee (met vaste lijn abbo KPN ) en bij me in de centrale is alleen KPN (ADSL1) beschikbaar en ik sta dus al ruim 3 weken in status 3 en heb vandaag daarover telfort gemaild. Mijn geplande overgang datum is/was 01-12-2007. Ik heb verders nog geen brief van telfort ontvangen na mijn modem (geen gebruiksnaam of iets in die trend). Ik wacht nog tot het einde van de week voordat ik een verdere actie ga ondernemen (of telfort moet eerder reageren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241041 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:14:
[...]

Ik zit in de exact zelfde situatie maar ik ben al een paar weken verder namelijk:
18-10 Telfort besteld (internet & vaste telefoon)
29-10 Status 3 gehaald
30-10 Modem ontvangen

Ik ben ook Xs4all Only abbonee (met vaste lijn abbo KPN ) en bij me in de centrale is alleen KPN (ADSL1) beschikbaar en ik sta dus al ruim 3 weken in status 3 en heb vandaag daarover telfort gemaild. Mijn geplande overgang datum is/was 01-12-2007. Ik heb verders nog geen brief van telfort ontvangen na mijn modem (geen gebruiksnaam of iets in die trend). Ik wacht nog tot het einde van de week voordat ik een verdere actie ga ondernemen (of telfort moet eerder reageren)
Dan heb je nog alle tijd.
Die van mij zou morgen opgeleverd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Afgelopen weekend ook een abonnement besteld, dus ben benieuwd! :) Had alleen geen rekening gehouden met de relatief lange levertijd. Athans, naar mijn weten gaat het bij andere providers toch een stuk sneller? Bij @home bijvoorbeeld ben je binnen een week online.

Overigens zie ik net dat mijn huis welgeteld 92 meter verwijderd is van de wijkcentrale, dus ben benieuwd wat het resultaat is :Y)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Is er een manier om te checken of de kast bij jou in de wijk een ADSL2+ punt is, of dat het een oudere is??

hmm ruk :/

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

hoe betrouwbaar is deze??

[ Voor 33% gewijzigd door Damian op 21-11-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81254

Ik ga als het goed is over naar Telfort in de week van 27 november. Nu heb ik enkele vragen (heb me suf gelezen in dit forum en niets erover gevonden).

Ik heb nu de situatie met een modem, een losse router en 2 pc's en ga gebruik maken van de multipc modem van Telfort die eveneens draadloos kan. Nu ga ik van dat draadloos gedeelte voorlopig geen gebruik maken alles gaat dus nog met met draadjes. Moet het dan ergens uitschakelen in de modem of is het standaard uit (i.v.m. beveiliging)?

In de Telfort modem zit een firewall ingebouwd. Hoe gebruiksvriendelijk is die? Is het een kwestie van aanzetten en het werkt of moeten je verstand hebben van allerlei poorten die je open moet zetten om bijvoorbeeld te kunnen gamen of te downloaden (torrents)?

Zijn er verder instellingen die je moet maken in de modem bij gebruik van meedere pc's om bijvoorbeeld fatsoenlijk te kunnen gamen (ports openzetten ed.) of is het gewoon instellen op de pc's zoals door Telfort wordt aangeven en dan gaan met de banaan?

Thxs voor de reply's alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

Damian schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:36:

Ik heb ook het moment @home 8000/1000 voor zon 54 euri per maand. Overstappen naar Telfort is dus best interessant.

Echter, ga ik boven mijn huidige snelheid uitkomen, ik ben bang dat het een gok is.

Zit je nu met @Home op ADSL2?

*edit: sorry: @Home is kabel, niet? 8)7 *

Wat geeft de snelheids-indicator aan op de Telfort-site?

En ook al ga je er niet op VOORuit, dan zou je het alleen al voor het bedrag kunnen doen, lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 238633 op 21-11-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 238633 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:41:
[...]

Zit je nu met @Home op ADSL2?

*edit: sorry: @Home is kabel, niet? 8)7 *

Wat geeft de snelheids-indicator aan op de Telfort-site?

En ook al ga je er niet op VOORuit, dan zou je het alleen al voor het bedrag kunnen doen, lijkt me.
Snelheids indicator op de website geeft vol 20mbit. @home is inderdaad kabel. Ik haal nu echter wel strak 1 megabyte pers seconde, en dat wil ik niet kwijt uiteraard ;) Maar hetzelfde en minder betalen is natuurlijk wel acceptabel ;)

Centrale waar ik op zou zitten is trouwens Deventer Centrum, iemand daar toevallig ervaring mee ?

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 21-11-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Damian schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:36:

Kijk hier eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

Damian schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:56:
[...]

Snelheids indicator op de website geeft vol 20mbit. @home is inderdaad kabel. Ik haal nu echter wel strak 1 megabyte pers seconde, en dat wil ik niet kwijt uiteraard ;) Maar hetzelfde en minder betalen is natuurlijk wel acceptabel ;)

Centrale waar ik op zou zitten is trouwens Deventer Centrum, iemand daar toevallig ervaring mee ?
Als de indicator 20Mb aangeeft, betekent dat dat je een ADSL2-aansluiting gaat krijgen. Met 400 meter moet je toch aardig in de buurt van 20Mb kunnen komen.

Probeer met deze URL eens wat de centrale allemaal biedt?

http://www.unet.nl/?page=wholesale_check

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 238633 op 21-11-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
Anoniem: 238633 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:01:
[...]

Als de indicator 20Mb aangeeft, betekent dat dat je een ADSL2-aansluiting gaat krijgen. Met 400 meter moet je toch aardig in de buurt van 20Mb kunnen komen.

Probeer met deze URL eens wat de centrale allemaal biedt?

http://www.unet.nl/?page=wholesale_check
Dat zegt toch niets? Dat checkt alleen voor het KPN netwerk wat die heeft staan en wie zegt dat die gegeven accuraat zijn?

Sowieso levert Tiscali ook op Deventer-Centrum (Dv-C) en het hele netwerk van hun is ADSL2+ geschikt. Dus in dit geval zegt voor dit adres/stad/centrale die hele check 0,0 mbt Telfort :)

Als de Telfort indicatie bijna 20Mb aangeeft en je zit op Dv-C met zo'n korte afstand klopt het toch? Waarom dan vragen of het wel klopt ;)
Damian schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:30:
Is er een manier om te checken of de kast bij jou in de wijk een ADSL2+ punt is, of dat het een oudere is??

hmm ruk :/

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

hoe betrouwbaar is deze??
Lijkt me niet betrouwbaar. Informatie is oud en heeft maar op 1 ADSL netwerk betrekking. En informatie van 'een site' kan nooit als betrouwbaar worden bestempeld natuurlijk.
Anoniem: 241038 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:03:
Helaas heb ik ook Telfort genomen...
Op de test van de site ging de meter door tot het einde dus ik hoopte mijn huidige snelheid van 1350 wel te halen. (kabel)
Nu aangesloten haal ik krap 800 helaas.
Is wel iets goedkoper maar ik lever er wel veel snelheid voor in.
Volgend jaar maar weer terug.
Erg jammer dat die indicatie snelheid er helemaal naast zit
Wat zegt je modem qua lijnsnelheid? Misschien is de snelheid best wel veel hoger van je lijn en haal je het gewoon nu niet op je PC.

Probeer eens met een kabel aan te sluiten, sowieso niet via wireless want dan kan dit wel eens de grens zijn. En als je windowsXP draait kan TCPOptimizer heel erg helpen.

En vertel even hoe/wat/waar je test, want als de lijnsnelheid in je modem afwijkt van je behaalde resultaat kan je zoeken en het oplossen.

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 21-11-2007 17:25 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

bjck schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:20:

Sowieso levert Tiscali ook op Deventer-Centrum (Dv-C) en het hele netwerk van hun is ADSL2+ geschikt. Dus in dit geval zegt voor dit adres/stad/centrale die hele check 0,0 mbt Telfort :)
Waar kan je dat zien of de centrale ADSL2+ geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Slasher schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:24:
[...]

Waar kan je dat zien of de centrale ADSL2+ geschikt is?
Er is niet iets als 'de centrale' helaas. Het is wel hetzelfde pand, maar wat je wilt weten is of het ADSL netwerk waarop je wordt aangesloten op die centrale ADSL of ADSL2+ is.

Het is heel simpel: Als de Telfort snelheidscheck voorbij de 8Mb gaat is de centrale sowieso ADSL2+ voor je. Gaat hij tot stipt 8Mb dan is hij ADSL of je woont er (te)ver vanaf voor meer snelheid ondanks het ADSL2+ is.

Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Héél simpel :)

De telfort check geeft 20mb bij mij aan, maar met 8mb ben ik ook ruim tevreden, zit nu op 3mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 18:47
Slasher schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:31:
[...]

Héél simpel :)

De telfort check geeft 20mb bij mij aan, maar met 8mb ben ik ook ruim tevreden, zit nu op 3mb
Die check gaf bij mij ook 20Mb aan, maar in werkelijkheid is het nu 15Mb. Maar ach, nog steeds veel sneller dan de 6Mb die ik had en 3x zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 23-06-2023
Madone schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:13:
[...]

:? Overstap IPB geen centje pijn gehad. Moest 4 werkdagen wachten voor portering maar dat blijkt standaard te zijn alhoewel er ook iemand meteen over was als ik me het goed kan herinneren.
Hoe merk je dat die portering een feit is? maandag adsl signaal van Telfort gekregen maar nog steeds telefoon op mijn kpn lijn. Krijg je bericht misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zegt je modem qua lijnsnelheid? Misschien is de snelheid best wel veel hoger van je lijn en haal je het gewoon nu niet op je PC.

Probeer eens met een kabel aan te sluiten, sowieso niet via wireless want dan kan dit wel eens de grens zijn. En als je windowsXP draait kan TCPOptimizer heel erg helpen.

En vertel even hoe/wat/waar je test, want als de lijnsnelheid in je modem afwijkt van je behaalde resultaat kan je zoeken en het oplossen.
Interface: dsl
Rate: 8614 kbps / 1110 kbps
DSL Mode: ADSL2PLUS

Mijn wireless zit niet aan de grens want als ik mijn kabel internet selecteer vliegt de snelheid omhoog, ongeacht wat ik download.
Ik heb o.a. de speedtest file van 100 mb van bbnet getest en wat torrent files. overal is de max speed rond de 800 kb, ga ik over van adsl naar kabel dan gelijk weer 1350 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:42
Heeft er iemand ook problemen gehad met het opzeggen van Zonnet/Versatel/Tele2.
Ik heb de opzegbrief van Telfort gebruikt om Tele2 op te zeggen.
Omdat ik na twee weken nog niets vernomen had van tele2 ben ik gaan bellen.
Die mijnheer van tele2 vertelde mij dat hun geen brief hadden ontvangen en bij nader inzien had ik het verkeerde adres gebruikt. Het moet niet Groningen zijn maar Assen waar een opzegging naar toe moet.
Zijn er meer tele2 gebruikers die hier tegen aan zijn gelopen?

Dorus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241038 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:56:
[...]

Interface: dsl
Rate: 8614 kbps / 1110 kbps
DSL Mode: ADSL2PLUS

Mijn wireless zit niet aan de grens want als ik mijn kabel internet selecteer vliegt de snelheid omhoog, ongeacht wat ik download.
Ik heb o.a. de speedtest file van 100 mb van bbnet getest en wat torrent files. overal is de max speed rond de 800 kb, ga ik over van adsl naar kabel dan gelijk weer 1350 kb
wellicht zit jij erg ver van de centrale
wat is downstream line attenuation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:03:
[...]

wellicht zit jij erg ver van de centrale
wat is downstream line attenuation?
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 23 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c dd de ee ee fe ff ee ee ee dc ba 72
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 44 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Als ik een gewone standaard modem neem, kan je daar dan gewoon een breedband router op aansluiten? Of heb je daar een adsl router voor nodig?

Heb nu een belkin router. Maar kan ik deze gebruiken bij zo'n standaard ADSL modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241038 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:07:
[...]

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 23 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c dd de ee ee fe ff ee ee ee dc ba 72
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 44 db
44
ja dan haal je ook niet echt meer snelheid eruit
je zit nogal ver van de centrale af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
[...]

@home wordt niet met een jaar verlengd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:36:
[...]

44
ja dan haal je ook niet echt meer snelheid eruit
je zit nogal ver van de centrale af....
Jammer hoor, best aso dat de website 20 mb aangeeft.
Heb met verschillende adressen getest van familie en alleen bij mij gaf hij de volle 20 mb aan, hierdoor dacht ik dat er wel een redelijke snelheid uit te halen viel.
Zal mijn kabel abbo dan maar aanhouden en dit zien als 310 euro weg gegooid geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]Zal mijn kabel abbo dan maar aanhouden en dit zien als 310 euro weg gegooid geld...
misschien buren blij maken? stukje cat 5 kabel é voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241038 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:58:
[...]

Jammer hoor, best aso dat de website 20 mb aangeeft.
Heb met verschillende adressen getest van familie en alleen bij mij gaf hij de volle 20 mb aan, hierdoor dacht ik dat er wel een redelijke snelheid uit te halen viel.
Zal mijn kabel abbo dan maar aanhouden en dit zien als 310 euro weg gegooid geld...
de snelheidsmetig op de site van telfort is een INDICATIE een SCHATTING
ze kunnen moeilijk per huis in nederland de exacte lengte van het koperdraad in een database zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:17:
[...]

de snelheidsmetig op de site van telfort is een INDICATIE een SCHATTING
ze kunnen moeilijk per huis in nederland de exacte lengte van het koperdraad in een database zetten
Ehh is dat niet dezelfde database waar wij onze eigen afstand naar de centrale in kunnen opvragen via internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241038 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:25:
[...]

Ehh is dat niet dezelfde database waar wij onze eigen afstand naar de centrale in kunnen opvragen via internet....
Die database gaat van de hemelsbreede afstand uit.
Je huis is nooit rechtstreeks aangesloten op de centrale.
Die kabel kan best eerst via andere straten lopen en vervolgens pas bij jou uitkomen!

als je alle delen op je gemak is door had gelezen, had je dit gewoon geweten

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 21-11-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Anoniem: 241038 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:25:
[...]

Dat is hemelsbreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
sverzijl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:38:
[...]

Die check gaf bij mij ook 20Mb aan, maar in werkelijkheid is het nu 15Mb. Maar ach, nog steeds veel sneller dan de 6Mb die ik had en 3x zo goedkoop.
Indicaties geven tussen 12 en 20Mb is bij ADSL heel moeilijk omdat exact te doen. Al zou je exact weten hoe lang een lijn is van centrale tot woning kan bij bijvoorbeeld 1400 meters iemand 15Mb halen en een ander wel 20Mb stipt op dezelfde lengte.

En soms is een lijn veel langer als de ISP's denken/inschatten of een postcode best een heel lang stuk straat met dezelfde letters wat hetzelfde resultaat kan geven. Effect kan dan wel zijn dat de lijn van het eerste huis 1500m is en die van de laatste 2500m bijvoorbeeld.

Van 6Mb naar 15Mb is een behoorlijk stapje sowieso, dat merk je wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 21-11-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:51
Dorus12 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:03:
Hier ook Tele2. De standaard Telfort opzegbrief is bijna 3 week geleden de deur uit gegaan en ook geen reactie gehad. Paar dagen geleden een mailtje naar Tele2 gestuurd via hun contactformulier waar de bevestiging blijft, maar ook daar nog geen antwoord op.

Wel had ik op het Tele2 gebruikersforum gelezen dat er meer mensen zijn die lang moe(s)ten wachten op een bevestiging.

De brief was dus verstuurd naar dit adres:

Tele2
t.a.v. Klantenservice
Postbus 70041
9704 AA Groningen

[ Voor 0% gewijzigd door Q00101100 op 21-11-2007 19:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238243

Ik worstel hier elke dag door een bladzijde of 8 aan ervaringen m.b.t. up- en downloadsnelheden. Waar ik veeeeeeel benieuwder naar ben zijn de ervaringen over het bellen (ja, de telefonie over IP).
Ik geloof het allemaal wel met die downloadsnelheid en het boeit me werkelijk niets of ik 8 of 18 MB download haal. De zwakste schakel in de hele keten is toch de plaats waar je je bestanden vandaan haalt...

Dus... Wie O Wie wil/kan er iets roepen over de kwaliteit van het VOIP gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Slasher schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:13:
[...]

Mijn opleverdatum was 6 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 238243 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:06:
Ik worstel hier elke dag door een bladzijde of 8 aan ervaringen m.b.t. up- en downloadsnelheden. Waar ik veeeeeeel benieuwder naar ben zijn de ervaringen over het bellen (ja, de telefonie over IP).

Dus... Wie O Wie wil/kan er iets roepen over de kwaliteit van het VOIP gebeuren?
Na een maand Telfort Internet + Telefonie nog steeds geen problemen gehad. 1 dag geen telefonie, maar dat was mijn eigen schuld: na een upgrade van het Telfort telefonie-platform (waar ik per mail van op de hoogte was gesteld) moest ik mijn modem restarten, maar dat had ik niet gedaan...

Voor de rest werkt het perfect. Nummerweergave werkt (DTMF/FSK is in het modem instelbaar) en de spraakkwaliteit is goed, ook bij flink downloaden. Het modem heeft standaard al instellingen voor QoS bij VoIP-verkeer.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown
  • Niet online
Unknown schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:56:
De 15 werd mn lijn overgenomen van IPB naar Telfort, echter sinds die tijd een dode lijn en dus geen telefoon en internet!

Net gebeld op mn mobiel door telfort dat het probleem bij KPN lag en dat dit nu verholpen moet zijn. Ze gaven vorige week aan dat het 5 tot 10 dagen kon duren. Valt me dus nog mee, zal straks thuis even kijken of er inderdaad een DSL signaal is.
helaas thuis geen signaal, maar weer een ticket aangemaakt bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
Mijn ervaring met de overstap:

Als wensdatum had ik 1-1-2008 opgegeven, omdat dat tegen het einde van m'n Tiscali-contract is.
Vorige week merkte ik dat onze telefonie het niet meer deed een dag nadat we de brief met inloggegevens hadden ontvangen en het modempakket.

Voor de grap probeerde ik in het modem het Telfort telefoniewachtwoord uit en dat bleek te werken.

Helaas echter twee dagen geleden weer geen telefonie. Van alles geprobeerd en net toch maar even gebeld richting Tiscali. Daar kreeg ik te horen dat onbedoeld mijn telefoonnummer te vroeg geporteerd is naar Telfort en ik het nummer daarom niet kan registreren op het Tiscali-netwerk. Om hierin tegemoet te komen gaat Tiscali nu versneld mijn internetaansluiting omzetten naar Telfort, zodat mijn telefonie wel weer werkt. Intussen kan ik echter mijn telefoonnummer niet gebruiken, dus dit is wellicht iets voor anderen om rekening mee te houden bij hun overstap (zeker van Tiscali naar Telfort).

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124265

Heb mijn airport als bridge in gesteld en poorten op de zyxel opengezet.

Ik zie alleen tot mijn stomme verbazing dat er een zyxel tiscali wifi in bereik zit, rara, wie zou dat zijn.
Kan ik de wifi uitzetten op de Zyxel want zoveel kanalen hou ik niet over in de omgeving. (Sowieso lazert ie er soms uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 18:47
Anoniem: 124265 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:45:
Heb mijn airport als bridge in gesteld en poorten op de zyxel opengezet.

Ik zie alleen tot mijn stomme verbazing dat er een zyxel tiscali wifi in bereik zit, rara, wie zou dat zijn.
Kan ik de wifi uitzetten op de Zyxel want zoveel kanalen hou ik niet over in de omgeving. (Sowieso lazert ie er soms uit.)
Standaard staat wireless uit, dus is die ´zyxel tiscali wifi in bereik´ wel van jou ?
Maar uitzetten : onder Network -> Wireless LAN -> Active Wireless Lan checkbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het modem precies sinds gister.... de dag dat we hem zelf hebben. Ligt dus erg voor de hand. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 10:14
Anoniem: 124265 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:45:
...
Ik zie alleen tot mijn stomme verbazing dat er een zyxel tiscali wifi in bereik zit, rara, wie zou dat zijn......
Nou jij in ieder geval niet als je een draadloos modem ontvangen hebt van Telfort.

Standaard staat je draadloos netwerk op je zyxel modem uit. Als je die niet zelf aangezet hebt dan zal het wlan lampje op je modem niet branden.

In het 2602HW-D1A modem dat je van telfort geleverd krijgt is de standaard draadloze netwerknaam ADSL-wifi en uiteraard niet Tiscali-Wifi. Er zit in jou omgeving dus echt iemand met een draadloos modem met een tiscali aansluiting.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat zo? Dan heb ik 'm zojuist beeiligd met een wachtwoord geloof ik... }:O
Oh...ne... is er al weer af...

Sorry heur... buur!

(Hoe groot IS die kans! LOL)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 124265 op 21-11-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Anoniem: 124265 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:00:
Is dat zo? Dan heb ik 'm zojuist beeiligd met een wachtwoord geloof ik... }:O
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik weet niet waar je woont, maar hier vrij groot. Ik ontvang hier zes tot acht verschillen netwerken als ik alles wat ik ontvang in mijn huiskamer en slaapkamer bij elkaar optel :) (exclusief die van mezelf dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 21-11-2007 21:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier 7 netwerken, in een ruime woonwijk... niet eens een flat ofzo.

Maar goed aangezien het netwerk toch openstaat, heb ik even getest...
wij hebben 11798.3 kbps
zij hebben 14463.1 kbps :D

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 124265 op 21-11-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
045Crew schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:13:

Zoals hierboven gequote en niemand die zich er om bekommert, zal ik mijn probleem nogmaals uit de doeken doen.

Check het schema:

Afbeeldingslocatie: http://xs321.xs.to/xs321/07473/schema.JPG

Als ik de router op het modem koppel en mijn pc aan de router, dan is de verbinding stabiel zonder problemen, maar haal ik nog maar een max van 8Mbit down. Plug ik mijn pc direct op het modem dan haal ik +/- 15 Mbit maar vliegt mijn verbinding er om de haverklap uit. Sites die niet worden gevonden, msn die automatisch disconnect. Waar kan dit aan liggen? Heb het model als eens gereset naar standaardwaarden maar het probleem blijft.

Check onderstaande screenie ook eens

Afbeeldingslocatie: http://xs321.xs.to/xs321/07473/screenie2.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door 045Crew op 21-11-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

045Crew schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:29:

Zoals hierboven gequote en niemand die zich er om bekommert, zal ik mijn probleem nogmaals uit de doeken doen.
Ik bekommer me wel, maar ik weet het niet. Kennelijk ben ik voornamelijk goed in andermans netwerken beveiligen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
[...]
Zielug... ;) Iets om te checken:
  1. Welke router gebruik je? 'Oude' routers waren niet voorbereid op een hoge snelheid aan WAN kant. Ik heb bijv. een DrayTek 2200 gehad die (ik meen) theoretisch tot 10mbit kon.
  2. Kijk eens bij packet statistics in de ZyXEL en check de errors en uptime. Als je pc rechtstreeks op je modem zit is je snelheid hoog zeg je, maar is het zeer instabiel. Zie je dan veel errors en lijn resets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
Hakkie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:48:
[...]

Zielug... ;) Iets om te checken:
  1. Welke router gebruik je? 'Oude' routers waren niet voorbereid op een hoge snelheid aan WAN kant. Ik heb bijv. een DrayTek 2200 gehad die (ik meen) theoretisch tot 10mbit kon.
  2. Kijk eens bij packet statistics in de ZyXEL en check de errors en uptime. Als je pc rechtstreeks op je modem zit is je snelheid hoog zeg je, maar is het zeer instabiel. Zie je dan veel errors en lijn resets?
Ik gebruik een D-Link 614+ router.

Bekijk onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07473/screenie3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
045Crew schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:58:
[...]

Bekijk onderstaande:

[afbeelding]
'k Had m'n WAN IP even weggepoetst, maar dat terzijde. Een uptime van dik een half uur. Ik neem aan dat je net je modem hebt ge-reset? Schakel bij maintenance/logs de system errors en system maintenance eens in. En kijk dan morgen in de logs. Als ik een lijn reset doe zie ik dit in de log 'board 0 line 0 channel 0...[enz]'. Wie weet kun je via de logs achterhalen wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:42
Dorus12 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:03:
Hier ook Tele2. De standaard Telfort opzegbrief is bijna 3 week geleden de deur uit gegaan en ook geen reactie gehad. Paar dagen geleden een mailtje naar Tele2 gestuurd via hun contactformulier waar de bevestiging blijft, maar ook daar nog geen antwoord op.

Wel had ik op het Tele2 gebruikersforum gelezen dat er meer mensen zijn die lang moe(s)ten wachten op een bevestiging.

De brief was dus verstuurd naar dit adres:

Tele2
t.a.v. Klantenservice
Postbus 70041
9704 AA Groningen

einde quote

Ja daar is mijn brief ook naar toe gegaan. En zo te zien heeft een van de topic gebruikers het daar ook naar toe gedaan en is dat wel gelukt.
Dit adres staat overigens in de opzegbrief van de Telfort site.

In het telefoongesprek met Tele2 werd verteld dat dat het verkeerde adres is en dat het moet naar

Tele2
t.a.v. Opzeggingen
Postbus 95
9400AB Assen

Nou kunnen we twee dingen doen:

1) Vlug nog een opzegging naar Assen sturen en daarmee erkennen dat je die eerste brief niet hebt verstuurd (en kosten extra maand slikken).
2) Niks doen en hopen dat het alsnog goed komt met risico dat we er nooit meer vanaf komen.

Heeft er nog iemand ander ideeen?

Oh ja, ik heb dezelfde ervaring als jij met emailen naar tele2.
Of ze reageren helemaal niet of het is een standaard mailtje waarin ik geen verband zie met wat ik gevraagd heb.

Dorus.

[ Voor 6% gewijzigd door Dorus12 op 21-11-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
045Crew schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:58:
[...]

Bekijk onderstaande:

[afbeelding]
Heb net even bij D-Link NL gekeken. Bij de specs van je 614+ staat o.a. 'Eén 10BASE-T poort voor ADSL-/kabelmodem aansluiting'. Houdt dus in 10mbit theoretisch/maximaal naar je modem. Ik vrees dat je een nieuwe router moet kopen om de hogere snelheid te halen.
Waarom het instabiel wordt als je je pc rechtstreeks aan de modem hangt weet ik niet. Maar hopelijk kun je uit eerder genoemde logs iets halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:29

ykz

hoi, ik ben op zoek naar een internet abonnement, omdat ik nu geen internet heb thuis.
maar ik zat te twijfelen tussen orange adsl extra of telfort.
ik heb meegemaakt en van anderen gehoord dat de modem van orange echt heel brak is, dus ik denk nu dat ik beter voor telfort kan gaan.
Kunnen jullie wat zeggen over de verbinding en dergelijke en over je ervaringen tot nu toe?

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 10:14
[...]

..Als ik de router op het modem koppel en mijn pc aan de router, dan is de verbinding stabiel zonder problemen, maar haal ik nog maar een max van 8Mbit down. Plug ik mijn pc direct op het modem dan haal ik +/- 15 Mbit maar vliegt mijn verbinding er om de haverklap uit. Sites die niet worden gevonden, msn die automatisch disconnect. Waar kan dit aan liggen? Heb het model als eens gereset naar standaardwaarden maar het probleem blijft.

Check onderstaande screenie ook eens

...
Je gebruikt dus een torrent programma of een ander download programma?
Heb je de portforwardings instellingen wel goed in het modem gezet?
Als je dat niet goed hebt gedaan dan kan het modem inderdaad problemen krijgen door dat er teveel connecties gemaakt worden of doordat er teveel verkeer geweigerd wordt door je firewall.
Je kunt hiervoor kijken op www.portforward.com om de juiste instellingen voor het door jou gebruikte programma en het bijbehorende zyxel modem te vinden.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 19:51
8 november Telfort ADSL aangevraagd
10 november bevestiging per brief
22 november status van 1 naar 3

Nu is het wachten op status 4. Ben benieuwd hoe lang dat ongeveer gaat duren aangezien er nu niks op die lijn zit.

I'll keep you posted!

• stimpyrulez
stimpyrulez schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:17:
Als ik een gewone standaard modem neem, kan je daar dan gewoon een breedband router op aansluiten? Of heb je daar een adsl router voor nodig?

Heb nu een belkin router. Maar kan ik deze gebruiken bij zo'n standaard ADSL modem?
Wie oh wie heeft hier effe snel een antwoord op?
Anders bestel ik vandaag effe telfort. Alleen is wel handig als ik weet of ik een nieuwe router moet kopen.
(sorry voor de misschien "makkelijke" vraag, maar zo goed zit ik nog niet in het ADSL gebeuren 8)7 )
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.