Ik heb -voor zover ik weet- ondertussen alle opties geprobeerd. Mijn observatie is dat -met welke instelling ook- de DrayTek weliswaar sneller is te krijgen, maar dat dan de betrouwbaarheid duidelijk afneemt. Hoe lang is je lijn nu up zonder onderbreking met die codinggain aanpassing? Ik heb namelijk begrepen dat de lijn door de 2800 wordt ge-reset als een bepaalde drempelwaarde van die corrected blocks wordt overschreden.PenguinPower schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:36:
De training snelheden van je draytek 2800 icm Telfort valt te verbeteren door met telnet in te loggen en vervolgens het volgende commando te geven:
adsl codinggain 8
als je vervolgens adsl savecfg geeft restart je reboot je adsl firmware en heb je als het goed is een vrij stabiele (bijna net zo snelle) down training als de zyxel... (scheelt nog 1 mbit... bij mij) ... Daar staat wel tegenover dat je corrected blocks begint te tellen. De upload training is trouwens een stuk sneller dan de zyxel...
Mocht het allemaal niet bevallen kun je terug met adsl codinggain 0 (default... auto) en vervolgens weer adsl savecfg ....
Maar dit scheelt tenminste iets...
Ondertussen heeft DrayTek Taiwan trouwens contact opgenomen met Tiscali om samen tot een optimale modem instelling/firmware te komen. Ben benieuwd...