Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.362 views sinds 30-01-2008

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
stimpyrulez schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:17:
Als ik een gewone standaard modem neem, kan je daar dan gewoon een breedband router op aansluiten? Of heb je daar een adsl router voor nodig?

Heb nu een belkin router. Maar kan ik deze gebruiken bij zo'n standaard ADSL modem?
stimpyrulez schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:22:
[...]

Wie oh wie heeft hier effe snel een antwoord op?
Anders bestel ik vandaag effe telfort. Alleen is wel handig als ik weet of ik een nieuwe router moet kopen.
(sorry voor de misschien "makkelijke" vraag, maar zo goed zit ik nog niet in het ADSL gebeuren 8)7 )
Waarom zou je die niet kunnen gebruiken? Gaat vast gewoon werken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:33

Totaalgeflipt

De enige echte

[...]

Anders bestel ik vandaag effe telfort. Alleen is wel handig als ik weet of ik een nieuwe router moet kopen.
(sorry voor de misschien "makkelijke" vraag, maar zo goed zit ik nog niet in het ADSL gebeuren 8)7 )
Je hoeft geen nieuwe router te kopen, je kan gewoon deze gebruiken. Mits enige wijzigingen.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:26
Totaalgeflipt schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:59:
[...]

Je hoeft geen nieuwe router te kopen, je kan gewoon deze gebruiken. Mits enige wijzigingen.
Dank u.

Nee dacht al wel zo iets, maar zeker weten dus niet.

Nee wijzigingen lijkt me logisch, waarschijnlijk de optie waar je je gebruiksnaam en ww moet opgeven.
Maar wou het effe zeker weten.

Bedankt!! :*)

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
[...]

Je kunt gewoon de router die je al hebt erop aansluiten.

Edit Nouja beetje spuit 11, maartoch :O :')

[ Voor 5% gewijzigd door RockGirl op 22-11-2007 08:37 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:26
ykz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:48:
hoi, ik ben op zoek naar een internet abonnement, omdat ik nu geen internet heb thuis.
maar ik zat te twijfelen tussen orange adsl extra of telfort.
ik heb meegemaakt en van anderen gehoord dat de modem van orange echt heel brak is, dus ik denk nu dat ik beter voor telfort kan gaan.
Kunnen jullie wat zeggen over de verbinding en dergelijke en over je ervaringen tot nu toe?
Hoi, dit topic staat vol met ervaringen. Eveneens de vorige twee topics. De linkjes naar die topics staan in de startpost. Veel leesplezier! :)

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:33

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb inmiddels mijn modem binnen. En heb gewoon de 1 poorts gekregen. Mijn vader heeft ook zijn modem binnen, en die heeft wel de multi-pc modem gekregen, de mazzelaar.

Maar goed die gaan we dus mooi even ruilen ;)
Heb inmiddels ook al DSL signaal, gister getest. Maar weer niet wat voor snelheid de modem inlogt, want heb nog geen laptop of pc in de nieuwe woning staan :)

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 15:16
Kan er iemand vertellen of het volgende klopt?

Ik heb gsiteren het Modem ontvangen en ben inmiddels aanbeland bij status 4.
volgende week 27 nov komt KPN langs voor de lijn meting en in de brief stond ook dat 28 nov telfort alles oplevert.

klopt het dat ik nu al eventueel signaal zou moeten kunnen ontvangen en ADSL van telfort al kan gebruiken?

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BAMI schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:53:

volgende week 27 nov komt KPN langs voor de lijn meting en in de brief stond ook dat 28 nov telfort alles oplevert.

klopt het dat ik nu al eventueel signaal zou moeten kunnen ontvangen en ADSL van telfort al kan gebruiken?
Bij mijn schoonzus werkte het toen ze op status 4 werd stond. Maar zij had geen adsl hiervoor.
Gewoon proberen zou ik zo zeggen.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-06 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

RockGirl schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:51:
[...]

@home wordt niet met een jaar verlengd hoor.
Excuses, meende dat ook hier ergens gelezen te hebben. Ggelukkig maar, dat soort mafia praktijken van een heel jaar verlengen bij één dag te laat opzeggen is toch ook niet echt klantvriendelijk te noemen; zeker gezien de snelle verloop van internet abbo's + prijzen.
giohardcore schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:40:
<knip>
Nu is het wachten op status 4. Ben benieuwd hoe lang dat ongeveer gaat duren aangezien er nu niks op die lijn zit.
Zelfde situatie hier, zit nu bijna een week in status 3. Het maakt niet uit, het duurt toch altijd te lang ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Hachy op 22-11-2007 09:29 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

/edit: shift-delete /dev/null

[ Voor 93% gewijzigd door Hachy op 22-11-2007 09:29 ]

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:21
BAMI schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:53:

grote kans dat het al werkt

gewoon proberen ofzo? wij kunnen niet in jouw lijn kijken hè

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 15:16
Thombias schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:05:
[...]

Bij mijn schoonzus werkte het toen ze op status 4 werd stond. Maar zij had geen adsl hiervoor.
Gewoon proberen zou ik zo zeggen.
ik had hiervoor ook geen lijn van KPN, gewoon het kale koper, zal het straks nog eens proberen.
heb je perse de brief met gebruikersnaam/wachtwoord nodig om op internet te komen?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
BAMI schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:44:
[...]
ik had hiervoor ook geen lijn van KPN, gewoon het kale koper, zal het straks nog eens proberen.
heb je perse de brief met gebruikersnaam/wachtwoord nodig om op internet te komen?
Dit gaat obv DHCP; nee dus.
Je logins heb je enkel nodig voor de email en beheer voor de mailboxen.

http://specs.tweak.to/5253

Anoniem: 81254

Betreffende opzeggen bij Tele2. Ook ik heb de opzegging naar het standaard briefhoofd adres gestuurd in Groningen en heb er na enkele dagen achteraan gebeld of deze ontvangen was. De helpdeskmedewerker moest even zoeken in het systeem maar bevestigde vervolgens dat de brief was ontvangen en dat ze niet moeilijk gaan doen bij een overstap... een schriftelijke bevestiging blijf inderdaad vooralsnog uit.

Ik heb overigens ook een vraag. Heeft iemand ervaring met de firewall in de Telfort modem? Is het een kwestie van aanzetten en gaan of moeten er allerlei poorten opengezet worden als je bijvoorbeeld wilt gamen of downloaden via torrents?

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tele2 opzeggen: dit heb ik gewoon telefonisch gedaan. Je wordt een paar keer doorgeschakeld, maar uiteindelijk kun je gewoon telefonisch opzeggen. Kreeg een week later een brief met de opmerking dat ik 7 dagen bedenktijd heb mbt de nieuwe overstap en nog steeds kon beslissen om bij Tele2 te blijven. Rare brief, maar wel een bevestiging dat de opzegging is geregistreerd.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Wat ik me afvraag: Bij telfort moet je je lijn activeren voordat het daadwerkelijk in gebruik genomen kan worden.
Moet dit ook bij het wisselen van het modem? Dus als ik bijv. een ander modem toch wil aansluiten, moet ik de lijn opnieuw activeren?

http://specs.tweak.to/5253

• Dolan
Sjowhan schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:02:
Wat ik me afvraag: Bij telfort moet je je lijn activeren voordat het daadwerkelijk in gebruik genomen kan worden.
Moet dit ook bij het wisselen van het modem? Dus als ik bijv. een ander modem toch wil aansluiten, moet ik de lijn opnieuw activeren?
Nee.

• Dennis-L
bij het vervangen van een modem kom je toch weer op de activatiepagina uit?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Sjowhan schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:02:
Nee, hooguit dat je de instellingen van je modem moet nalopen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ykz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:48:
hoi, ik ben op zoek naar een internet abonnement, omdat ik nu geen internet heb thuis.
maar ik zat te twijfelen tussen orange adsl extra of telfort.
ik heb meegemaakt en van anderen gehoord dat de modem van orange echt heel brak is, dus ik denk nu dat ik beter voor telfort kan gaan.
Kunnen jullie wat zeggen over de verbinding en dergelijke en over je ervaringen tot nu toe?
Orange is niet echt geweldig. Ik heb dit bij een kennis aangelegd. De Livebox is inderdaad een beetje brak. Instellen gaat via een cdtje.(bij telfort niet, wat mij betreft veel duidelijker).
En hun tariefsysteem is erg onduidelijk.

Telfort heeft een duidelijkere tarief systeem en Zyxel-modems zijn vaak ook beter.
Afgelopen weekend bij mijn schoonzus telfort aangelegd met een draadloze verbinding.
Moet zeggen het web-interface van het modem is duidelijk en makkelijk in te stellen.

Ik zou het wel weten....

Zit zelf nog tot februari vast aan athome maar daarna...

Anoniem: 209496

Vandaag opleverdatum en ik sta nog steed op stap 3 :?
Mijn nieuwschierigheid wordt flink op de proef gesteld ;)

Anoniem: 239738

Heb alles binnen van Telfort al een week. Heb vanmorgen aangesloten en kreeg verbinding.Week te vroeg.
Snelheid is goed rond de 1800kb op Eweka. Heb kabeltje er tussen van 3.5 meter naar de modem, heb ook de korte geprobeert maar maakte hier niet veel verschil.
Als alles zo blijft ben ik tevreden. Nu nog ff wachten op telefoonaansluiting dan alles klaar.

Anoniem: 239873

Anoniem: 239738 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:39:
Heb alles binnen van Telfort al een week. Heb vanmorgen aangesloten en kreeg verbinding.Week te vroeg.
Snelheid is goed rond de 1800kb op Eweka. Heb kabeltje er tussen van 3.5 meter naar de modem, heb ook de korte geprobeert maar maakte hier niet veel verschil.
Als alles zo blijft ben ik tevreden. Nu nog ff wachten op telefoonaansluiting dan alles klaar.
vraagjes:
- wat is jou afstand tot de centrale?
- wat is je attenuation downstream?
- had je al ADSL op deze lijn?

Anoniem: 238633

Anoniem: 239738 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:39:
Ben je overgestapt van een vorige ADSL-provider, of overgestapt van de kabel.

Anoniem: 239873 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:45:
[...]

vraagjes:
- wat is jou afstand tot de centrale?
- wat is je attenuation downstream?
- had je al ADSL op deze lijn?
Hemels breed was 604 meter

ik had geen adsl hier, had @Home hier

Hoe kom ik aan de attenuation gegevens? Had al ff gekeken maar kon niet vinden.

Hoe kom ik aan de attenuation gegevens? Had al ff gekeken maar kon niet vinden.
bedankt voor je info.
attenuation: via de webinterface van het Zyxel modem. Ik heb deze nog niet; gokje 192.168.1.254 en dan even bladeren. Wellicht iemand met het zyxel modem meer info kan geven.

Anoniem: 238633

Anoniem: 239873 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:53:
[...]

bedankt voor je info.
attenuation: via de webinterface van het Zyxel modem. Ik heb deze nog niet; gokje 192.168.1.254 en dan even bladeren. Wwellicht iemand met het zyxel modem meer info kan geven.
Klopt. Inloggen op genoemd IP-adres, en dan naar Maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line Status

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 5 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ff ff ff ff ff fe ee ed b9 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db
tone 32- 63: 00 35 67 89 9a bb bc cc cc dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: de ee ee ee ee ee ee ee ee ed dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd ed ee ee ee ee ee ee ee ee ee dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc cc
tone 160-191: cc cc cc cd cd dd dd dd dd dd dc cd dc cc dc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc c2 cc cc cc cc cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc bb bc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb cc
tone 256-287: 9d dd dd dd dd dd dd de de ed de ee ee ee ee ee
tone 288-319: de ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 320-351: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc cb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 98 98 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 76 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66

Bedoel je dit?

noise margin upstream: 9 db
attenuation upstream: 5 db
attenuation downstream: 17 db
ja bedankt de 17dB is belangrijk icm met je snelheid. ik heb nu met ADSL2 (6mbit) 14dB en afstand is ca. 1000m. Ben benieuwd of ADSL2+ meer attenuation (demping) gaat geven bij mij. In theorie wel ivm hogere frequentie van ADSL2+ tov ADSL2/ADSL1. Hoe hoger de frequentie hoe hoger de demping toch?.

Anoniem: 239873 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:34:
[...]

ja bedankt de 17dB is belangrijk icm met je snelheid. ik heb nu met ADSL2 (6mbit) 14dB en afstand is ca. 1000m. Ben benieuwd of ADSL2+ meer attenuation (demping) gaat geven bij mij. In theorie wel ivm hogere frequentie van ADSL2+ tov ADSL2/ADSL1. Hoe hoger de frequentie hoe hoger de demping toch?.
Mij niet teveel vragen, want ik heb daar bijna geen weet van.
zo'n expert ben ik ook niet op dat gebied

maar hoever zit nu van de centrale af?

Anoniem: 209496

Anoniem: 239738 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:49:
[...]

Mij niet teveel vragen, want ik heb daar bijna geen weet van.
zo'n expert ben ik ook niet op dat gebied

maar hoever zit nu van de centrale af?
Ongeveer 1230 meter

Bedankt voor de info

Ik zit soms boven de 1900kb op Eweka. Dus dat lijkt wel goed

Als ik een bin bestand van 100mb downlaod dan tussen de 1800 en 1900kb

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Hmmm...de Zyxel geeft down 17464 aan, maar als ik Speedtest.net laat draaien dan kom ik op een debiel lage 560kbps uit. :(

Nou weet ik dat dat vast niet zo betrouwbaar is, maar hoe kan ik wel enigszins betrouwbaar vaststellen wat de snelheid van mijn verbinding is?

Mijn Library Thing catalogus

• Dolan
Crayne schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:13:
Hmmm...de Zyxel geeft down 17464 aan, maar als ik Speedtest.net laat draaien dan kom ik op een debiel lage 560kbps uit. :(

Nou weet ik dat dat vast niet zo betrouwbaar is, maar hoe kan ik wel enigszins betrouwbaar vaststellen wat de snelheid van mijn verbinding is?
Wat in je modem staat is de snelheid van je verbinding. Je computer kan een beperkende factor zijn. Je laatste vraag is al honderd keer langsgekomen.

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 17:27
Een tip voor het forwarden van poorten met het Zyxel modem.

Ik ben er achter gekomen (forwarden van poort 5900 t.b.v. realVNC), dat alleen het forwarden van een poort (of range poorten) niet voldoende is.
Je moet ook nog de firewall van het modem instellen, dat deze (WAN -> LAN) verkeer op een bepaalde poort, of range doorlaat.

Hoe? Zie de Zyxel handleiding die via telfort.nl te downloaden is.

Ook op www.portforward.com, waar veel info staat over het forwarden van poorten met specifieke modems (Zyxel staat er ook bij!), wordt alleen gesproken over het forwarden in NAT en niet over de firewall.

Doe er je voordeel mee!

ik check de snelheid m.b.v. binaries te leechen van newsgroepen (wel met goede payserer natuurlijk en niet je eigen isp newsgroepen) al die speedtest .nl .net etc geven andere (mi onjuiste) waarden aan.

edit: woepie heb net mijn modem binnen, helaas de basis versie. Ga even grasduinen in dit modem.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 239873 op 22-11-2007 13:42 ]

• bjck
Crayne schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:13:

Pak eens een test bestand van (gewoon 100 of 1000mb doen) vanaf deze site.

Pak er eens twee tegelijk en kijk of dat dan (opgeteld) veel sneller gaat dan 1 tegelijk.

Download/test niet via Wireless, dan test je wireless en niet je lijn snelheid.

Als twee veel hader gaat dan 1 tegelijk en je gebruikt geen wireless en je gebruikt windowsXP zoek dan even naar TCPOptimizer en draai die een keer voor de netwerk kaart waar je op hebt aangesloten.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26
Iemand een idee hoe je in het control panel komt van de zyxel nadat je hem in bridged hebt gezet?

Anoniem: 239873 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:37:
ik check de snelheid m.b.v. binaries te leechen van newsgroepen (wel met goede payserer natuurlijk en niet je eigen isp newsgroepen) al die speedtest .nl .net etc geven andere (mi onjuiste) waarden aan.

edit: woepie heb net mijn modem binnen, helaas de basis versie. Ga even grasduinen in dit modem.
Ik had de multi pc-modem gekregen

Kan ik twee pc's op aansluiten met utp kabel, hoef ik de router van me zelf niet te gebruiken

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

bjck schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:10:
[...]
Pak eens een test bestand van (gewoon 100 of 1000mb doen) vanaf deze site.

Pak er eens twee tegelijk en kijk of dat dan (opgeteld) veel sneller gaat dan 1 tegelijk.
Doe ik vanavond even.
Als twee veel hader gaat dan 1 tegelijk en je gebruikt geen wireless en je gebruikt windowsXP zoek dan even naar TCPOptimizer en draai die een keer voor de netwerk kaart waar je op hebt aangesloten.
Ik gebruik geen wireless, XP en ik heb TCPOptimizer al gedraaid voor die netwerkkaart, met de instellingen van de nieuwe lijn (dus geoptimaliseerd voor max 20mbit.)

Maar bedankt, bjck! :)

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb nu 2 adsl+ verbindingen, 1 van BBned en een van Tiscalie en twee verschilende resultaten.

Lijkt erop dat de lijn met BBned beter is of zou ik met Tiscalie in een andere centrale zitten?

Speedtouch 716 BBned
Uptime: 0 days, 0:00:47
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 12.287
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 1,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 16,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 13,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 15,0 / 21,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Speedtouch 716 Tiscalie
Uptime: 0 days, 0:00:23
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 990 / 16.844
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 22,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN

Ik heb trouwens met de Zyxel modem iets betere waardes dan met het speedtouch 716 modem

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe je in het control panel komt van de zyxel nadat je hem in bridged hebt gezet?
Je moet je PC een vast IP adres geven in hetzelfde subnet als de zyxel gebruikt. Dan kun je erbij.

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Bij die oude zyxels (650) veranderde de ip reeks van 192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx, een ander subnet dus. Check anders effe de manual van deze, ik denk dat het hiermee op een soortgelijke manier werkt.

• Dolan
Yohost! schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:24:
De enige reden waarom je weer erin zou willen komen is het terug zetten naar routed stand neem ik aan. Alle overige instellingen heb je niks meer aan. Of wil je nog steeds je DSL gegevens dagelijks uitlezen? Het kan in ieder geval door je zelf weer even een vast adres te geven a la 192.168.1.**

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:26
Ja is gewoon handig voor als ik erbij moet komen.

Bij mijn oude speedtouch 510 kon ik er ook nog bij komen via 10.0.0.138, hingen toen 2 ip's aan de LAN kant van het modem.

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Update, maandag adsl overgezet en vandaag telefoon signaal weg. Telefoon aangesloten op het modem en met de sip gegevens zonder problemen onderweg.
Kwaliteit van telefonie is gewoon zoals ik gewend ben onder KPN, ik merk geen verschil.
Vanmiddag 3 brieven;
KPN geeft aan dat telefoonnummer over te dragen naar andere telefoon aanbieder per 22-11
KPN heeft opdracht gekregen ........ Uw ADSL van KPN wordt per 28 november buiten dienst gesteld. ???? Volgens mij is dat al gebeurd.

XS4all, ik heb opgezegd via een brief en mail naar Sales op 9 november. Tot nu toe geen reactie ontvangen, behalve een ontvangstbevestiging van de email met de vermelding
Geachte mevrouw/meneer,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Het referentienummer van uw mail is xxxxx. Mocht u vragen hebben over uw mail dan kunt u gemakshalve verwijzen naar dit referentienummer.
Wij doen ons best om u binnen drie werkdagen van antwoord te voorzien.
Met vriendelijke groet,

Die drie dagen hebben ze niet echt gehaald....... dus dacht ik vandaag dan een schriftelijke bevestiging van het opzeggen te ontvangen. Wat denk je?

KPN heeft XS4all geïnformeerd dat uw ADSL abonnement dient te worden beëndigd. Bijvoorbeeld omdat u uw telefoonabonnement hebt opgezegd, om omdat u een ander lijntype hebt aangevraagd (isdn of analoog) Door deze wijziging wordt uw ADSL abonnement bij XS4all automatisch beëindigd en omgezet naar PACK (Standaardabonnement) :X
Nou lekker dan, in de brief staat nog dat als je Pack wilt opzeggen dat je dat kunt doen op www.xs4all.nl/packopzeggen
Als ik dat ga doen dan gaat mijn opzegging zeker per vandaag in en zijn we 13 dagen verder dan mijn originele opzeggen. Dat doen we dus maar niet.............
Hebben meerdere mensen deze brief gehad?
Wordt vervolgd

Anoniem: 195379

carpin schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:23:
Ik heb nu 2 adsl+ verbindingen, 1 van BBned en een van Tiscalie en twee verschilende resultaten.

Lijkt erop dat de lijn met BBned beter is of zou ik met Tiscalie in een andere centrale zitten?

Speedtouch 716 BBned

Speedtouch 716 Tiscalie
En toch heb je met tiscalie een veel snellere verbinding dan met BBNed. Dan komt nu dus mijn vraag:

Ik heb nu BBned gaat dat dus veel verschillen met Tiscalie of KPN als ik straks zou overstappen ?
Of kan ik rekenen dat als ik nu 14mbit haal ik dat straks ook haal ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 195379 op 22-11-2007 17:05 ]

• bjck
carpin schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:23:

Speedtouch 716 BBned
Uptime: 0 days, 0:00:47
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 1,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 16,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 15,0 / 21,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Speedtouch 716 Tiscalie
Uptime: 0 days, 0:00:23
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,0 / 0,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN

Ik heb trouwens met de Zyxel modem iets betere waardes dan met het speedtouch 716 modem
Die Tiscali lijn doet het beter toch? Die onderste doet 16.8Mb en die bovenste 12.2Mb :)

Dat je upstream zo 'laag' is op de Tiscali lijn komt omdat je Speedtouch daar niet zo goed in is in combinatie met de Tiscali apparatuur op de centrale. En met de ZyXEL zou je ook nog iets meer download snelheid kunnen hebben, maar dat scheelt meestal niet veel met een Speedtouch.

Beide netwerken hebben apparatuur op dezelfde centrale, elke huis gaat naar één centrale gewoon. Is een pand (van KPN) waar diverse partijen apparatuur in hebben gezet en eigen netwerken naartoe hebben voor het verkeer van hun apparatuur.
smokesign schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:24:
Update, maandag adsl overgezet en vandaag telefoon signaal weg. Telefoon aangesloten op het modem en met de sip gegevens zonder problemen onderweg.
Kwaliteit van telefonie is gewoon zoals ik gewend ben onder KPN, ik merk geen verschil.
Vanmiddag 3 brieven;
KPN geeft aan dat telefoonnummer over te dragen naar andere telefoon aanbieder per 22-11
KPN heeft opdracht gekregen ........ Uw ADSL van KPN wordt per 28 november buiten dienst gesteld. ???? Volgens mij is dat al gebeurd.
Dat KPN het 'ADSL van KPN' (vroeger mxstream) pas later stopt komt door de maand opzegtermijn. De verbinding is al weg inderdaad, maar ze communiceren met de einddatum van het abonnement deel dat op je telefonie factuur staat voor ADSL.

Anoniem: 239531

Kan je voor draadloos netwerk ook wpa2 gebruiken, want er wordt in de handleiding alleen gesproken over wep beveiliging. :?

bij voor baat dank

Hans

• RockGirl
  • Laatst online: 06-01-2022
Anoniem: 239531 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:24:
Kan je voor draadloos netwerk ook wpa2 gebruiken, want er wordt in de handleiding alleen gesproken over wep beveiliging. :?

bij voor baat dank

Hans
Het handigste lijkt me om in je modem te kijken wat 'ie ondersteunt.

• Zondagskindje
  • Laatst online: 19:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 239531 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:24:

bij voor baat dank

Hans
Als je het over de draadloos modem die Telfort levert, ja.
Althans de optie staat er wel bij, zoals hier afgebeeld.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 237999

smokesign schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:24:
XS4all, ik heb opgezegd via een brief en mail naar Sales op 9 november. Tot nu toe geen reactie ontvangen, behalve een ontvangstbevestiging van de email met de vermelding
Geachte mevrouw/meneer,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Het referentienummer van uw mail is xxxxx. Mocht u vragen hebben over uw mail dan kunt u gemakshalve verwijzen naar dit referentienummer.
Wij doen ons best om u binnen drie werkdagen van antwoord te voorzien.
Met vriendelijke groet,

Die drie dagen hebben ze niet echt gehaald....... dus dacht ik vandaag dan een schriftelijke bevestiging van het opzeggen te ontvangen. Wat denk je?

KPN heeft XS4all geïnformeerd dat uw ADSL abonnement dient te worden beëndigd. Bijvoorbeeld omdat u uw telefoonabonnement hebt opgezegd, om omdat u een ander lijntype hebt aangevraagd (isdn of analoog) Door deze wijziging wordt uw ADSL abonnement bij XS4all automatisch beëindigd en omgezet naar PACK (Standaardabonnement) :X
Nou lekker dan, in de brief staat nog dat als je Pack wilt opzeggen dat je dat kunt doen op www.xs4all.nl/packopzeggen
Als ik dat ga doen dan gaat mijn opzegging zeker per vandaag in en zijn we 13 dagen verder dan mijn originele opzeggen. Dat doen we dus maar niet.............
Hebben meerdere mensen deze brief gehad?
Wordt vervolgd
Het enigste advies dat ik kan geven is er bij XS4All bovenop blijven zitten en bellen. Er zijn inmiddels voldoende voorbeelden dat opzeggen bij XS4All allerminst vlekkeloos verloopt.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Planet opzeggen gaat ook niet makkelijk, afgelopen maandag gebeld maar nog geen brief gekregen. Bleek er niets in het systeem te staan. Alsnog opgezegd, moet namelijk voor aanstaande dinsdag.

Ik hoop dat het goed gaat.......

Elect a clown, expect a circus.

Sta nu 2 dagen op status 4. Vandaag modem en brief gekregen met de gegevens. In de brief staat; "inmiddels is uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor Telfort internet" en wij verwachten dat u per 13 december internet kunt installeren. Nu is 13 december mijn eigen wensdatum. Het is nu nog een kwestie van het juiste profiel laden neem ik aan. Is die 13 december (nog) te vervroegen? Ik was nl. een beetje aan de veilige kant gaan zitten maar alles verloopt voorspoedig. Iemand een idee? _/-\o_

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ik ben sinds begin deze week ook aangesloten.7996 kbps / 1023 kbps DSL Mode: ADSL2
Ik had het modem pas bij NAT Setup op Full Feature gezet ipv SUA Only, alleen toen begon het modem telkens te rebooten. Ik had eerst ook een ip van Tiscali en nu van Telfort!

En weet iemand hoe de mail werkt van telfort, ik kan helemaal niet inloggen. Ohw laat maar het werkt nu opeens wel. Ik dacht dat je de webmail van Tiscali nog diende te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Pentiummania op 22-11-2007 18:20 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Anoniem: 133692

Mijn bevindigen van Telfort zijn goed.
Snelle verbinding en goede telefonie.

Maar toch een vraag:
Via mijn Dect telefoon kon ik sms-en (met een KPN Belbudget abonnement = erg duur)
Nu werkt dat niet meer.

Ik was deze vraag aan het voorleggen op de Tefort site aan de klantenservice, maar daar moet ik verplicht mijn mobiele nummer invullen voordat de vraag verstuurd wordt.
Maar ik heb geen mobiel nummer......
Ik ben een van de weinigen zonder GSM ;-)

Ik kan op de site en in de modem-setup geen mogelijkheid vinden om sms te gebruiken op mijn vaste telefoon.

Iemand die weet of dat wel mogelijk is of moet ik de dure helpdesk gaan bellen?

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2024
Zover ik weet kan je alleen sms-en via KPN.. =/

• bjck
Pentiummania schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:18:
Ik ben sinds begin deze week ook aangesloten.7996 kbps / 1023 kbps DSL Mode: ADSL2
Ik had het modem pas bij NAT Setup op Full Feature gezet ipv SUA Only, alleen toen begon het modem telkens te rebooten.
Heeft natuurlijk geen zin om de 'Full Feature' optie te gebruiken als je een consumenten verbinding hebt met 1 extern/internet IP adres via DHCP maar :)

Daarom gebruik je "SUA only". Daar staat het voor "Single User Account", betekent 1 IP adres.

Anoniem: 237125

Iemand al problemen ondervonden met telefonie?

Ik heb nu al een paar keer dat de kiestoon wordt onderbroken door een soort snelle in-gesprek toon. Ik kan dan ook niet bellen (wel gebeld worden). Na een modem reset (uit-aan zetten) is dit weer verholpen.
Kan dit liggen aan een te zwaar internetgebruik? Mijn broer gamet nl. nogal wat

• carpin
bjck schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:06:
[...]

Die Tiscali lijn doet het beter toch? Die onderste doet 16.8Mb en die bovenste 12.2Mb :)
Ja, maar ik heb een 12mb BBned abbo en met Telfort de 20mb en ik daarmee kom niet hoger dan 17mb.
Dus als het de zelfde centrale is dan is mijn rood blauw ader paar dus minder dacht ik.
De afstand naar de centrale naar schatting: 770 meter.
Bbned opgezegd die gaat er op 1 december vanaf met de telefoonlijn erbij.
Minder leuk zijn de afsluitkosten van 74 euro. ;(

Thx voor de reactie

[ Voor 4% gewijzigd door carpin op 22-11-2007 19:04 ]

• blablable
  • Laatst online: 02-04 23:48
Telfort internet is een feit! Wil gelijk Telfort even een veer geven voor de perfect verlopen aansluiting..

Wie weet wat onderstaande betekend?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

noise margin upstream: 7 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ff ff fe ff ee dd ca 86
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 00 14 55 67 78 89 99 aa bb bb bb bb bb cd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dc dd dc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 2b bb b9
tone 256-287: 2a cc cc dc cc dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cc bb bb bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb ba bb bb bb bb bb ab bb 9b bb ab 9a 99 99 78
tone 352-383: 99 aa 99 99 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 88
tone 384-415: 87 77 77 77 88 77 77 77 45 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 67 77 76 67 66 66 66 65 56
tone 448-479: 65 44 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 34 44 44
tone 480-511: 44 44 45 44 44 44 44 44 43 44 24 32 22 22 22 21

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Volgens speedtest heb ik 1160.9 kbps down en 104.1 kbps up. Zit 1750 meter vanaf de centrale!

• carpin
Anoniem: 195379 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:04:
[...]

En toch heb je met tiscalie een veel snellere verbinding dan met BBNed. Dan komt nu dus mijn vraag:

Ik heb nu BBned gaat dat dus veel verschillen met Tiscalie of KPN als ik straks zou overstappen ?
Of kan ik rekenen dat als ik nu 14mbit haal ik dat straks ook haal ?
Tja moeilijk te zeggen maar minder haal je niet en ik denk wel dat je iets sneller word met het Zyxel modem.
Maar wat ook mee speelt zijn de maandlasten die bij mij naar beneden gaan.
Ik ga van de 42 naar 20 euro in de maand en dat is op jaar basis mooi mee genomen.

• carpin
blablable schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:09:
Telfort internet is een feit! Wil gelijk Telfort even een veer geven voor de perfect verlopen aansluiting..

tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ff ff fe ff ee dd ca 86

Volgens speedtest heb ik 1160.9 kbps down en 104.1 kbps up. Zit 1750 meter vanaf de centrale!
Ja 29 gedeelt door 13.81 = 2099 meters is netjes, je zit wel aan zijn max.

pak eens een 100mb bestand van deze site hier

en kijk dan wat je snelheid is (attenuation is je demping)

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08

29 dB downloaddemping is zo'n 2100 meter kabel.

Als je dan op zo'n 11000 uitkomt (9 à 10 x het aantal kByte/s) met je modemconnectsnelheid is dat heel netjes.

Niet meer aankomen verder :)

• blablable
Volkert schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:17:
[...]

29 dB downloaddemping is zo'n 2100 meter kabel.

Als je dan op zo'n 11000 uitkomt (9 à 10 x het aantal kByte/s) met je modemconnectsnelheid is dat heel netjes.

Niet meer aankomen verder :)
Mooi! Mijn dsl lijntje is alleen 5 meter lang voor ie mijn modem in gaat...

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:24
Anoniem: 133692 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:27:
Mijn bevindigen van Telfort zijn goed.
Snelle verbinding en goede telefonie.

Maar toch een vraag:
Via mijn Dect telefoon kon ik sms-en (met een KPN Belbudget abonnement = erg duur)
Nu werkt dat niet meer.

Ik was deze vraag aan het voorleggen op de Tefort site aan de klantenservice, maar daar moet ik verplicht mijn mobiele nummer invullen voordat de vraag verstuurd wordt.
Maar ik heb geen mobiel nummer......
Ik ben een van de weinigen zonder GSM ;-)

Ik kan op de site en in de modem-setup geen mogelijkheid vinden om sms te gebruiken op mijn vaste telefoon.

Iemand die weet of dat wel mogelijk is of moet ik de dure helpdesk gaan bellen?
Type eens 10 nullen in bij mobielnummer!

Dorus.

• blablable
Anoniem: 239873 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:17:
pak eens een 100mb bestand van deze site hier

en kijk dan wat je snelheid is (attenuation is je demping)
Done, volgens firefox down ik met 1650 kbps (gemiddeld)...

tijdens downen volgende resultaten:

tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ef ff ff ff ff ee dd ca 86

• Blackraven
  • Laatst online: 05-06 14:22
Heeft iemand al ervaring met overstappen vanaf @home met nummerportatie?
Was eigenlijk benieuwd of je nu wel of niet apart internet moet opzeggen en dat je dus met het internet blijft zitten. Aangezien ze elke verandering van je abbo aangrijpen om je contract weer voor een jaar te verlengen, wat natuurlijk niet de bedoeling is...
Volgens de telfort site moet je pas opzeggen als je aangesloten bent op telfort.
Ik vind dit een beetje zonde geld, dus kan dit al zodra je in stap 4 zit, aangezien je toch nog met de opzegtermijn zit?

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

dan zou ik heel tevreden zijn met zo'n (gemiddelde) downloadsnelheid. Je bedoelt waarschijnlijk 1650kbyte/s (= meer dan 16.000 kbps)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 239873 op 22-11-2007 19:39 ]

• blablable
Anoniem: 239873 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:32:
dan zou ik heel tevreden zijn met zo'n (gemiddelde) downloadsnelheid. Je bedoelt waarschijnlijk 1650kbyte/s (= ca. 16000kbps)
ja je hebt gelijk...
Waar kan ik in het modem de lijnsnelheid zien? kan die nergens vinden...

Anoniem: 133692

Dorus12 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:25:
[...]

Type eens 10 nullen in bij mobielnummer!

Dorus.
Bedankt Dorus, dat ik daar zelf niet aan gedacht had 8)7
Maar het werkt wel, vraag is onderweg naar Telfort.
jeroen84 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:36:
Zover ik weet kan je alleen sms-en via KPN.. =/
Ik ben bang dat je gelijk hebt Jeroen, maar ik hoop het niet.
Nu ben ik al wat berichtjes misgelopen. Maar ik wacht geduldig antwoord van Telfort af.

• Dennis-L
blablable schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:34:
[...]

ja je hebt gelijk...
Waar kan ik in het modem de lijnsnelheid zien? kan die nergens vinden...
gewoon in de statuspagina van het modem??
rechts onder Interface status

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 22-11-2007 19:40 ]

• blablable
Dennis-L schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:40:
[...]

gewoon in de statuspagina van het modem??
rechts onder Interface status
LOL helemaal overheen gekeken...

Dit zijn de waarden:
16369 kbps / 1154 kbps

ps: voeg de firware update 3.40(ADQ.4)C0 nog iets toe aan functionaliteit?

[ Voor 12% gewijzigd door blablable op 22-11-2007 19:45 ]

Inloggen op IP-adres 192.168.2.254, en dan naar Maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line Status

Blackraven schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:30:
Heeft iemand al ervaring met overstappen vanaf @home met nummerportatie?
Was eigenlijk benieuwd of je nu wel of niet apart internet moet opzeggen en dat je dus met het internet blijft zitten. Aangezien ze elke verandering van je abbo aangrijpen om je contract weer voor een jaar te verlengen, wat natuurlijk niet de bedoeling is...
Volgens de telfort site moet je pas opzeggen als je aangesloten bent op telfort.
Ik vind dit een beetje zonde geld, dus kan dit al zodra je in stap 4 zit, aangezien je toch nog met de opzegtermijn zit?
Ik heb @Home per 1 november opgezegd, en 1 december zou het dan moeten afgesloten zijn.

telefoon heb ik maand later gedaan, was geen probleem zeiden ze bij @Home.

Mijn Verbinding werkt al bij Telfort sinds vandaag een week te vroeg zou de 28e nov. moeten zijn.

• bjck

Speedtest pagina's niet vertrouwen, kunnen bijna nooit een goede indicatie geven. Teveel afhankelijkheden van diverse dingen.
blablable schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:25:
[...]

Zo zie je maar dat je met een simpele en goede test wel 1650kByte/s haalt :)
tijdens downen volgende resultaten:

tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ef ff ff ff ff ee dd ca 86
Dit zijn je ADSL lijn gegevens, verandert niet als je iets download ;)
blablable schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:41:
[...]

LOL helemaal overheen gekeken...

Dit zijn de waarden:
16369 kbps / 1154 kbps
Je behaalde download snelheid van zo'n 1650kByte/s komt dus overeen met de ADSL lijnsnelheid. Prima voor die afstand trouwens, erg netjes.
ps: voeg de firware update 3.40(ADQ.4)C0 nog iets toe aan functionaliteit?
Die krijg je je modem van Telfort niet in. Bij ZyXEL zijn de letters van belang en de cijfers geven een versie nummer aan. Als je nu bijvoorbeeld AJZx hebt kan je alleen upgraden naar een AJZy versie. Heb je ASGx kan je alleen naar ASGy etc.

Als je een 4 poorts hebt (wireless of zonder wireless) kan het zijn dat er al een nieuwere is dan je nu hebt.

Kijk dan even hier: http://klantenservice.int...tabonnement/Firmware.aspx

Klik op Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW

En kijk welke je nu hebt (qua letters en versie nummer) en als die nieuwer is zet die er dan in.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 22-11-2007 20:07 ]

• blablable
bjck schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:05:
[...]
[...]

Die krijg je je modem van Telfort niet in. Bij ZyXEL zijn de letters van belang en de cijfers geven een versie nummer aan. Als je nu bijvoorbeeld AJZx hebt kan je alleen upgraden naar een AJZy versie. Heb je ASGx kan je alleen naar ASGy etc.

Als je een 4 poorts hebt (wireless of zonder wireless) kan het zijn dat er al een nieuwere is dan je nu hebt.

Kijk dan even hier: http://klantenservice.int...tabonnement/Firmware.aspx

Klik op Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW

En kijk welke je nu hebt (qua letters en versie nummer) en als die nieuwer is zet die er dan in.
Thanx!

• Blackraven
  • Laatst online: 05-06 14:22
Anoniem: 239738 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:46:
[...]

Ik heb @Home per 1 november opgezegd, en 1 december zou het dan moeten afgesloten zijn.

telefoon heb ik maand later gedaan, was geen probleem zeiden ze bij @Home.

Mijn Verbinding werkt al bij Telfort sinds vandaag een week te vroeg zou de 28e nov. moeten zijn.
Bedankt, dan vraag ik het binnenkort ook maar aan en dan heb ik nog tot het einde van het jaar om @home op te zeggen voor eind januari.
Kan ik gelijk es kijken of m'n routertje een beetje te tweaken is voor dual-wan :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Oké,

Op aanraden van bjck eerst één en toen 2 1000mb files geprobeerd te downloaden in Firefox. Geeft elke keer rond de 65Kbps, dus nog steeds rond de 500kpbs zoals eerder. Daarvoor dus al de registry tweaks van Speedguide gedraaid en de TCPOptimizer.

Overigens zijn dit mijn ADSL Line status gegevens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 9 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ff ff ff ff ed ed ca 85 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 4 db
attenuation downstream: 26 db
tone  32- 63: 22 56 77 77 78 99 99 bb bb bc dd dd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dd dc cc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc 
tone  96-127: cc cb cc cc cc cc dd cc cc dd dd dd dd dd cd dd 
tone 128-159: cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 224-255: bb ba bb aa ba 9a aa ab aa ab ab bb bb 2b bb ba 
tone 256-287: 4b bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 320-351: bb bb bb bb ba ab bb bb bb bb bb bb a9 bb bb aa 
tone 352-383: aa aa a8 aa a9 a9 99 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 384-415: 99 99 99 99 99 69 99 99 99 99 99 99 99 99 89 98 
tone 416-447: 89 98 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 76 77 77 
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77 76 66 66 66 
tone 480-511: 66 56 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 64

Mijn PC blijft dus bijzonder slecht presteren, ook al geeft het modem een snelheid downstream aan van 17464kbps. :(

Heeft iemand nog ideeën waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb wel een hele lange UTP lijn liggen tussen mijn PC en het modem, maar de lijn van modem naar ISRA punt is misschien krap 75cm.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Crayne schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:40:
Oké,

Op aanraden van bjck eerst één en toen 2 1000mb files geprobeerd te downloaden in Firefox. Geeft elke keer rond de 65Kbps, dus nog steeds rond de 500kpbs zoals eerder. Daarvoor dus al de registry tweaks van Speedguide gedraaid en de TCPOptimizer.

Overigens zijn dit mijn ADSL Line status gegevens:

Mijn PC blijft dus bijzonder slecht presteren, ook al geeft het modem een snelheid downstream aan van 17464kbps. :(

Heeft iemand nog ideeën waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb wel een hele lange UTP lijn liggen tussen mijn PC en het modem, maar de lijn van modem naar ISRA punt is misschien krap 75cm.
eh, rare vraag misschien maar hoe snel is je interne netwerk eigenlijk? Staat je netwerkkaart op 10mbit?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Anoniem: 241162

Sinds een week internet van Telfort. Op de aanvraag staat dat de activatie morgen zou zijn maar werk er nu al een bijna een week mee. De aanvraag ging voorspoedig, dus wat dat betreft niks anders dan lof. Het enige wat tegen valt is de snelheid. Hoewel het uiteraard sneller is dan bij @home, is het bijna de helft van ik verwacht had. De meter gaf aan dat ik 19 mb zou moeten halen. Uiteraard snap ik ook wel dat ik dat nooit zal halen maar ik had zeker op minimaal 12 MB gerekend, wat de klantenservice van Telfort ook beloofde. Ik haal nu met moeite 10 MB. Maar nogmaals iets beter als mijn vorige provider voor minder geld.

Anoniem: 91868

De opzegbrief is de deur uit terwijl ik vandaag op status 2 kwam :P
Hopen dat terfolrt hier kan volgens kpn anders heb ik een probleempje.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:32:
De opzegbrief is de deur uit terwijl ik vandaag op status 2 kwam :P
Hopen dat terfolrt hier kan volgens kpn anders heb ik een probleempje.
\0/ je hebt lef ;| of geen geduld?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bjck
Oké,

[...]

De lijn tussen ISRA en modem is prima, je ADSL lijn snelheid is ruim 17Mbit immers.

Het zit ergens in je modem, je kabel of je PC. Daar moet het te vinden zijn wat er aan de hand is.

Heb je de mogelijkheid om een andere PC (of laptop of iemand met een laptop) direct op je modem aan te sluiten? Dingen die je nu zou willen proberen zijn een andere PC proberen om je PC uit te sluiten en een korte/andere kabel om die als probleem uit te sluiten.
franssie schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:03:
[...]

\0/ je hebt lef ;| of geen geduld?
Iets langer wachten had verstandig geweest. Maar als ik het zo volg gaan de meeste na stap 2 rap door naar 3 en 4 gelijk. Brief is even onderweg ook nog dus kans dat het fout gaat is al kleiner.

Het risico is (veel) groter als je hem gelijk verstuurt nadat je hebt aangevraagd en niet even wacht totdat je uit stap 2 vandaan bent :)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 22-11-2007 22:06 ]

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Ik ben zelf ook van plan om naar telfort over te stappen, maar ik zit in een ietwat andere situatie dan de meesten hier :P

Ik heb nu IPB van planet, dit loopt in mei 2008 af. Echter ga ik in februari/maart waarschijnlijk verhuizen.
Wat is nu het handigste om te doen voor mij? Planet via brief opzeggen en telfort aanvragen op het nieuwe adres lijkt me het meest logische. Maar kan ik dan nog nummer-portering aanvragen?
En moet ik nu een paar maanden dubbel betalen? Of stopt het planet gedeelte onmiddelijk omdat ik al langer klant ben?

Alvast bedankt! _/-\o_

Geen flauwekulletjes

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43

R2L

Jeetje, administratief gaat het hier als een speer...
12 november aangevraagd met als wensdatum 19 december.
Vanmorgen keek ik en toen zat ik nog gewoon op stap 1 en zojuist keek ik voor de gein nog eens en nu zit ik al op stap 4... :*)
Heb nu overigens nog IPB van KPN (die ik iedere maand op de 23 kan opzeggen) en dat werkt nog gewoon...

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07
Anoniem: 133692 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:39:
Nu ben ik al wat berichtjes misgelopen. Maar ik wacht geduldig antwoord van Telfort af.
Berichtjes misgelopen? Ontving je dan ook SMSjes op je vaste toestel? Kan dat überhaupt?

Anoniem: 91868

# In behandeling Werkzaamheden in de telefooncentrale

Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.

_/-\o_ gaat vanaf stap 2 inderdaad snel
Hehe toch maar oké dat het kan :P

musicfreak schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:26:
[...]

Berichtjes misgelopen? Ontving je dan ook SMSjes op je vaste toestel? Kan dat überhaupt?
al jaren :*) zelfs worden ze gesproken indien jij geen sms functionaliteit hebt

• Jumpman
  • Laatst online: 15:03
Vorige week het doe het zelf pakket van Telfort ontvangen. Het gaat alleen om Telfort Internet. Enigsinds verbaasde ik me over de inhoud.

Inhoud Doe Het Zelf pakket Telfort:
  • Doos van Zyksel
  • Draadloze modem
  • Adapter
  • UTP kabel
  • Telefoon kabel
  • Boekje Telfort ADSL
Volgens mij mis ik de splitter en een specifieke handleiding van de draadloze mode/router? Opzicht niet zo'n probleem kan je downloaden van Internet, maar toch: Kan iemand dit bevestigen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:48
Splitter wordt zover ik weet alleen geleverd indien je een KPN abo hebt en geen overstap maakt van een andere ADSL aanbieder. In het eerste geval heb je geen splitter nodig en bij het tweede geval kan je de splitter van je vorige aanbieder blijven gebruiken. Handleiding kan je inderdaad gewoon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Wat ik mij afvraag. Op dit moment zit ik bij Alice (BBned) en wil ik een overstap wagen naar Telfort.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die voorheen een BBned provider hadden en overgestapt zijn naar Telfort. Is er enigszinds iets merkbaar bijvoorbeeld dat de snelheid hoger of lager is in tegenstelling tot het BBned netwerk?

Nu is de koperlijn tussen wijkcentrale en woning altijd het zelfde, echter blijkt de gebruikte frequentie en het apparatuur van de aanbieder (KPN, BBNed, Tiscalli etc. etc.) ook nog eens zeer belangrijk te zijn.

Ik ben zeer benieuwd of hier echt verandering in zit!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:46

ZeroCode

Woopie

Nou mijn doos is ook binnen en maandag zou ik aangesloten moeten worden, ik heb eens gekeken bij me huidige ADSL en zie de volgende gegevens:

Betekent dit dat ik in de centrale woon zeg maar?
DownstreamUpstream
Margin[dB]15.529.5
Attenuation[dB]8.54.5
OutputPower[dB]25.011.5

Edit: Nu nog maar bidden dat ik op een ADSL2+ kaart zit dus...
8.5 / 13.81 = ~ 0.6 Km

Nog 1 vraag: Waar kan ik info vinden om mijn 716 modem om te bouwen voor telfort?

[ Voor 73% gewijzigd door ZeroCode op 23-11-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

je woont meer dan een halve kilometer van de centrale vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Download een knoppix boot cd (kan wel even duren, Pun intended :)) en boot daar eens mee.
Daar zit ook FF op en kun je even kijken of het niet aan je windows systeem ligt. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Ik ga iemand binnenkort helpen, die komt van Internetplusbellen en wordt dan die dag omgezet naar Telfort.

Maar op welk tijdstip op de dag vindt die overschakeling doorgaans plaats? Is dat vast bepaald (b.v. om 00.00 hr.) of kan dat ieder willekeurig moment van de dag zijn (9.00 - 17.00 ?). Even handig om te weten in verband met mijn planning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 165469 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:25:
Ik ga iemand binnenkort helpen, die komt van Internetplusbellen en wordt dan die dag omgezet naar Telfort.

Maar op welk tijdstip op de dag vindt die overschakeling doorgaans plaats? Is dat vast bepaald (b.v. om 00.00 hr.) of kan dat ieder willekeurig moment van de dag zijn (9.00 - 17.00 ?). Even handig om te weten in verband met mijn planning...
gaat geheel willekeurig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Y3LLoW schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:44:
Ik ben zelf ook van plan om naar telfort over te stappen, maar ik zit in een ietwat andere situatie dan de meesten hier :P

Ik heb nu IPB van planet, dit loopt in mei 2008 af. Echter ga ik in februari/maart waarschijnlijk verhuizen.
Wat is nu het handigste om te doen voor mij? Planet via brief opzeggen en telfort aanvragen op het nieuwe adres lijkt me het meest logische. Maar kan ik dan nog nummer-portering aanvragen?
En moet ik nu een paar maanden dubbel betalen? Of stopt het planet gedeelte onmiddelijk omdat ik al langer klant ben?
Een nummer porteren wat op een ander adres actief is kan wel eens een probleem zijn. Omdat je dan een combinatie maakt van verhuizen en porteren van een nummer.

Sowieso kan je een nummer alleen verhuizen binnen hetzelfde netnummer gebied. Als je daarbinnen verhuisd en je nummer wil je perse behouden zou ik het even navragen of dat kan een nummer meenemen wat je op een ander adres hebt.
Anoniem: 52706 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 00:53:
Wat ik mij afvraag. Op dit moment zit ik bij Alice (BBned) en wil ik een overstap wagen naar Telfort.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die voorheen een BBned provider hadden en overgestapt zijn naar Telfort. Is er enigszinds iets merkbaar bijvoorbeeld dat de snelheid hoger of lager is in tegenstelling tot het BBned netwerk?

Nu is de koperlijn tussen wijkcentrale en woning altijd het zelfde, echter blijkt de gebruikte frequentie en het apparatuur van de aanbieder (KPN, BBNed, Tiscalli etc. etc.) ook nog eens zeer belangrijk te zijn.

Ik ben zeer benieuwd of hier echt verandering in zit!?
Wat zegt de snelheids indicatie op de telfort site voor je postcode/huisnummer?

Er kunnen verschillen zijn in maximale snelheid doordat de andere ADSL aanbieder andere apparatuur gebruikt in de centrale. De combinatie met die apparatuur en modem bepaalt de maximale snelheid op de lijn die inderdaad dezelfde koperlijn blijft.

Zal niet gek veel schelen, kan iets hoger of iets lager liggen door die verandering. Meestal niet heel schokkend zo'n verschil.
ZeroCode schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:03:

Nog 1 vraag: Waar kan ik info vinden om mijn 716 modem om te bouwen voor telfort?
http://www.speedtouch.nl/drivers.html

Daar kan je de de Configuratie wizard voor SpeedTouch downloaden en hem mee instellen. In je modem kan het niet omdat die instellingen niet beschikbaar zijn in de webinterface.
Anoniem: 165469 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:25:

Gebeurt ergens op een werkdag tussen 7:00 en 18:00 uur. Een monteur prikt de verbinding letterlijk om op de centrale op de geplande dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Laatst online: 01-06 11:03
Ik sta al 9 dagen op de 1e status.
De 1e brief heb ik inmiddels wel al ontvangen.

Op de website staat dat de 1e status ca 5 werkdagen duurt... die zijn dus al voorbij...

Wanneer zijn jullie naar de volgende status gegaan?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.