Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.364 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 14:21
Dansko84 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:57:
Ik sta al 9 dagen op de 1e status.
De 1e brief heb ik inmiddels wel al ontvangen.

Op de website staat dat de 1e status ca 5 werkdagen duurt... die zijn dus al voorbij...

Wanneer zijn jullie naar de volgende status gegaan?
7 WERKdagen (afkoelperdiode)
dus: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag

voorbeeld:
dinsdag brief dagtekening
woensdag
donderdag
vrijdag
zaterdag
zondag
maandag
dinsdag
woensdag
donderdag naar status 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Heb het pakket vorig weekend ook binnen gekregen. Had een basis modem besteld maar kreeg een gratis multi pc modem omdat de basis versie niet meer leverbaar was. Volgende week komt de barebone binnen die ik als router wil gebruiken maar kan die multipc modem wel als bridge werken? Heb geen zin om 2x nat achter erlkaar te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 11:03
Het is toch zo:

Woensdag 14-11 aangevraagd
7 dagen afkoelperiode
Dan is het woensdag 21-11
Woensdag 21-11 ook 1e brief ontvangen.

Dan zou je toch denken naar status 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Tha Lord schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:04:
Heb het pakket vorig weekend ook binnen gekregen. Had een basis modem besteld maar kreeg een gratis multi pc modem omdat de basis versie niet meer leverbaar was. Volgende week komt de barebone binnen die ik als router wil gebruiken maar kan die multipc modem wel als bridge werken? Heb geen zin om 2x nat achter erlkaar te draaien.
Kan gewoon ook als bridge, enige verschil is dat er een 4 poorts switch in zit waarvan je 1 poort maar gaat (en kan) gebruiken dan.
Dansko84 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:15:
Het is toch zo:

7 dagen afkoelperiode

Het zijn volgens mij 7 werkdagen die periode.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 23-11-2007 09:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Dansko84 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:15:
Het is toch zo:

7 dagen afkoelperiode

WERK dagen

lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
Dan zitten we nu alsnog op 7 werkdagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183340

Beste mensen,

Hier wat informatie:

Op 30-10 Telfort aangevraagd mail
Op 31-10 Telfort bevestiging mail
Op 22-11 Monteur langsgeweest
Op 23-11 Telfort geactiveerd mail

De aanvraag voorliep voorspoedig. Omdat ik van de kabel af kwam en geen zin had om UTP naar het ISRA-punt te leggen heb ik vanaf het ISRA-punt een lijn gelegd naar de keuken. Het modem staat uiteindelijk in de kamer. De bekabeling loopt alsvolgt: Vanaf het ISRA-punt gaat de bekabeling ongeveer 1 meter verder, dan komt een koppeldoosje, vandaaruit loopt de kabel verder naar de keuken. De totale lengte is ongeveer 5 meter. In de keuken zit een wandcontactdoos waarin ik een stekker heb gestopt die onder de dorpel naar de kamer loopt en in het modem zit. Dit is ongeveer nog zo'n 2 meter.

Dit verhaal even omdat ik prima snelheden haal, en het dus ook zo kan. Het modem traint af op: 20002 kbps / 1031 kbps. Als ik de BBned speedtest doe, haal ik stabiel 2033kb/sec. Prima snelheid dacht ik zo. De lengte vanaf de centrale aan huis is ongeveer een 700 meter. Het modem geeft netjes aan dat ik op een ADSL2PLUS lijn zit.

Ik ben zo wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Dansko84 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:40:
Dan zitten we nu alsnog op 7 werkdagen ;)
yup das ga je vandaag of morgen naar status 2
gewoon geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
Ok, thnx! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81254

Als alles goed gaat ga ik op 27 november over van Tele2 (KPN basis) naar Telfort. Hoe ga ik dat merken, valt het Tele2 signaal dan daadwerkelijk weg omdat het een migratie is? Of lopen er dan gedurende mijn opzegtermijn van Tele2 twee signalen mijn meterkast binnen? Of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dennis-L schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:43:
[...]

yup das ga je vandaag of morgen naar status 2
gewoon geduld hebben
Niet morgen natuurlijk dan, maandag :)
Anoniem: 81254 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:11:
Als alles goed gaat ga ik op 27 november over van Tele2 (KPN basis) naar Telfort. Hoe ga ik dat merken, valt het Tele2 signaal dan daadwerkelijk weg omdat het een migratie is? Of lopen er dan gedurende mijn opzegtermijn van Tele2 twee signalen mijn meterkast binnen? Of is dat niet mogelijk?
Je bedoelt telefonie van Tele2 (KPN Basis)? Of bedoel je internet van Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 81254 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:11:
is niet mogelijk
op de dag dat je omgaat valt het oude signaal weg en komt het nieuwe er op

is al vaak genoeg besproken hiero

tenzij je hebt aangegeven dat je op dit moment geen ADSL hebt dat komt het, indien mogelijk, binnen o het tweede aderpaar

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 23-11-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

Anoniem: 183340 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:43:
Dit verhaal even omdat ik prima snelheden haal, en het dus ook zo kan. Het modem trimt af op: 20002 kbps / 1031 kbps. Als ik de BBnet speedtest doe, haal ik stabiel 2033kb/sec. Prima snelheid dacht ik zo. De lengte vanaf de centrale aan huis is ongeveer een 700 meter. Het modem geeft netjes aan dat ik op een ADSL2PLUS lijn zit.

Ik ben zo wel tevreden.
Prima toch ?
Dat het zo best kán werken is fijn. Als er echter problemen optreden bij een dergelijke constructie ligt de oorzaak heel vaak juist in dit soort verbindingen in huis. Gebruikers roepen dan al vaak gelijk : "het ligt niet aan mij, hier heeft het altijd prima gewerkt", terwijl de oorzaak van trage verbindingen en storingen juist veelal aan slechte connecties in huis ligt.
Er hoeft maar weinig te gebeuren of het gaat mis of kán mis gaan.

Overigens trimt een modem niet af, maar traint hij in en is het geen BBnet maar BBned, maar dat is niet echt belangrijk, ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05
Ik net xs4all bellen om op te zeggen, komen ze inderdaad met het verhaal dat ze bericht moeten krijgen van de nieuwe provider voordat ik op kan zeggen. Deze richtlijn komt van de opta volgens de telfooniste. Ik aangeven dat ik het daar niet mee eens was omdat ik dan een maand dubbel zou betalen, volgens de telfooniste is dit normaal. Nou,mooi niet dus. Ik stuur dan maar gewoon een brief met de opzegdatum. Moet ik dit nog aangetekend versturen? Wat is wijsheid in dit geval?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:33
Wat ik me eigenlijk afvraag.. waarom moet er een KPN monteur langskomen? Ze doen dat toch activeren in de wijkcentrale en je krijgt een doe het zelf pakket.. achter de ISRA punt een koppelblokje te pleuren en daar je modem & NT1 (in geval van ISDN) op aansluiten en instellen stelt niet zoveel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KennieNL schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:36:
Wat ik me eigenlijk afvraag.. waarom moet er een KPN monteur langskomen? Ze doen dat toch activeren in de wijkcentrale en je krijgt een doe het zelf pakket.. achter de ISRA punt een koppelblokje te pleuren en daar je modem & NT1 (in geval van ISDN) op aansluiten en instellen stelt niet zoveel voor...
Als je KPN telefonie hebt of al ADSL en je stapt over is de lijn al actief en is zeker dat hij is verbonden. Tevens weet je zeker dat de lijn op het adres ook is aangesloten en het ISRA juist is en gevonden.

Als het gaat om het activeren (of her-activeren) van een (koper)lijn die nu ongebruikt is vindt er altijd controle plaats door een monteur. Soms is het ISRA niet te vinden, van binnen foutief aangesloten door een vorige bewoner of ligt de lijn onderweg ergens losgekoppeld waardoor het niet werkt. Immers een ongebruikte lijn kan onderbroken zijn onderweg bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De KPN monteur komt langs om de lijn te controleren, het is heel simpel werk (gewoon even een tester erop en klaar is Kees) maar als er om de één of andere reden iets niet goed is moet de monteur wel in actie komen om te regelen dat dit hersteld gaat worden (kabelbreuk, etc.). Het is gewoon de formele acceptatie van de installatie van je lijn.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:29

Vrijdag

De Zwarte

Dat vroeg ik mij ook al af. Ik had een kale lijn (zonder ook maar iets er op) en die monteur kwam dus eigenlijk de hele boel aansluiten.

Deed eerst metingen oid. Toevallig was het bij mij nog een probleem omdat er ergens iets niet goed zat.

/edit: spuit 11

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 22:36

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb nog ff een vraagje.

Ik heb Telfort aangevraagd voor bij mij thuis. Dus ik heb aangegeven dat ik geen KPN lijn heb, en ook geen abbonement heb. Dit klopt, want ik heb geen vaste telefoon in me huis. Ik heb wel gewoon de 2 telefooncontacten aan de muur zitten, dus dat met die 4 gaatjes, zon normale telefoonstekker. Ik heb ook ff in de meterkast gekeken, en daar zit verder niets wat op telefonie lijkt.

Hoe gaat dit aangesloten worden bij mij? Komt er gewoon een telefoonstekker naar modemstekker kabeltje tussen, rechtstreeks op de modem, of moet er ook nog een kastje of splitter oid bij komen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ze doen het alleen bij mensen die nog nooit een KPN aansluiting hebben gehad... ( als controle dat alle kabels goed naar binnen komen)

Ik bijvoorbeeld heb wel een KPN abbo gehad, dus ik krijg heb ook geen afspraak hoeven maken met KPN monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Hoe zit met de Wlan Adapters voor de normale pc.
Kan je in principe gewoon 1 bij alternate.nl halen zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LWUA04

of moet je een per sé die van zyxel bestellen via hun website. Die al gauw zo'n 55 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Damian schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:42:
Hoe gaat dit aangesloten worden bij mij? Komt er gewoon een telefoonstekker naar modemstekker kabeltje tussen, rechtstreeks op de modem, of moet er ook nog een kastje of splitter oid bij komen?
Je kunt straks je modem rechtstreeks aansluiten zonder splitter ertussen. In de handleiding staat duidelijk uitgelegd hoe je het moet aansluiten indien je geen KPN abonnement hebt.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 23-06-2023
In mijn logs zie ik iedere keer zo om het half uur of heel uur de volgende melding:

SIP Registration Success by SIP:

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
justjermaine schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:43:
Hoe zit met de Wlan Adapters voor de normale pc.
Kan je in principe gewoon 1 bij alternate.nl halen zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LWUA04

of moet je een per sé die van zyxel bestellen via hun website. Die al gauw zo'n 55 euro kost.
Of neem een Fonero 2 draadloze toegangen en goedkoop.

En gratis internet bij andere actieve fonera gebruikers in de wereld.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
tonber schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:07:
[...]

Of neem een Fonero 2 draadloze toegangen en goedkoop.

En gratis internet bij andere actieve fonera gebruikers in de wereld.
ja maar dat vroeg ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

job

smokesign schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:58:
In mijn logs zie ik iedere keer zo om het half uur of heel uur de volgende melding:

Is dit normaal?
combineer deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol
Met het feit of je thuis wel of geen telefonie hebt via je modem.. en je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Ik sta nog steeds op Status 4, maar kan nu al internetten via Telfort :)

De postcode check geeft voor mijn postcode een geschatte snelheid van 17 mbit aan. Ik haal ongeveer 10mbit. Echter haal ik dit alleen als ik rechtstreeks met het modem verbonden ben.

Met de draadloze router ertussen haal ik maximaal 4500 kbps. Dit laatste valt toch wat tegen en ligt dus niet aan Telfort. Iemand een idee wat ik aan mijn draadloos netwerk kan wijzigen? Ik heb mijn draadloze Linksys router als accesspoint ingesteld. Beveiliging op WPA. Signaalsterkte is uitstekend en snelheid geeft 54Mbit aan. De laptop staat naast de Linksys router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:26
smokesign schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:58:

Is dit normaal?
sip registration timeout is 3600 seconden = 1 uur. Op de helft van de tijd wordt een registratie altijd verlengd = 30 minuten = half uur.

Dus ja, is heel normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

job

Hmm. zo had hij z'n vraag ook kunnen bedoelen :)

[ Voor 27% gewijzigd door job op 23-11-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 06-05 12:06
trolleystad schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:25:
[...]

sip registration timeout is 3600 seconden = 1 uur. Op de helft van de tijd wordt een registratie altijd verlengd = 30 minuten = half uur.

Dus ja, is heel normaal. :)
Hmmm, bij mij staat ie op 6000 seconden. Ik heb dat niet aangepast, vreemd. Meen gelezen te hebben dat 3600 standaard is? Dan zou het in de ZyXEL dus op 7200 moeten staan? Of is het SIP standaard, die 'helft van de tijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Hakkie schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:37:
[...]

Hmmm, bij mij staat ie op 6000 seconden. Ik heb dat niet aangepast, vreemd. Meen gelezen te hebben dat 3600 standaard is? Dan zou het in de ZyXEL dus op 7200 moeten staan? Of is het SIP standaard, die 'helft van de tijd'.
Nee ik zou het niet veranderen. Telfort heeft vast een reden om het in de firmware op die tijd in te stellen. Zolang hij blijft melden dat de registratie succesvol verlopen is zou ik er niet aan zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Laatst online: 06-01-2022
wiske80 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:42:
[...]

ze doen het alleen bij mensen die nog nooit een KPN aansluiting hebben gehad... ( als controle dat alle kabels goed naar binnen komen)

Ik bijvoorbeeld heb wel een KPN abbo gehad, dus ik krijg heb ook geen afspraak hoeven maken met KPN monteur.
Nog nooit klopt niet. Ik heb een aantal jaren geleden een telefoonabo en ADSL gehad en de monteur kwam toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 23-06-2023
Ok is normaal dus, bedankt voor de info allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

RockGirl schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:45:
[...]

Nog nooit klopt niet. Ik heb een aantal jaren geleden een telefoonabo en ADSL gehad en de monteur kwam toch.
ach ja.. dan is het als je NU niet hebt dan komen ze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
wiske80 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:35:
[...]

ach ja.. dan is het als je NU niet hebt dan komen ze....
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 12:18
cdgrit schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:23:

Met de draadloze router ertussen haal ik maximaal 4500 kbps. Dit laatste valt toch wat tegen en ligt dus niet aan Telfort. Iemand een idee wat ik aan mijn draadloos netwerk kan wijzigen? Ik heb mijn draadloze Linksys router als accesspoint ingesteld. Beveiliging op WPA. Signaalsterkte is uitstekend en snelheid geeft 54Mbit aan. De laptop staat naast de Linksys router.
Bij mij is soortgelijks aan de hand. Als ik mijn pc met een lange kabel verbind met het modem is mijn snelheid ongeveer 800kb/s, als ik die kabel eruit haal en vervolgens draadloos verder ga, is de snelheid nog maar 400kb/s. Enig idee wat ik fout doe? Ik gebruik een draadloze (802.11b/g - 54Mb/s) adapter in USB-stick uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Tja, USB. Dan kan het inderdaad lager uitpakken. Zeker als het USB 1.0 is. Ook het gebruik van WPA kan voor sommige computers en/of routers een beperkende factor zijn. Ligt helemaal aan je WiFi kaartje of het decoderen en encoderen door het kaartje of door je processor gedaan wordt en of de router een snelle processor heeft voor WPA. Dus geen Sweex troep gebruiken enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
witteveder schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:45:
[...]

Bij mij is soortgelijks aan de hand. Als ik mijn pc met een lange kabel verbind met het modem is mijn snelheid ongeveer 800kb/s, als ik die kabel eruit haal en vervolgens draadloos verder ga, is de snelheid nog maar 400kb/s. Enig idee wat ik fout doe? Ik gebruik een draadloze (802.11b/g - 54Mb/s) adapter in USB-stick uitvoering.
Is dit wel met een Zyxel of een eigen access point ertussen? USB is meestal trager dan een "echte" WLAN NIC. Welke ontvanger gaat het hier om? Welke driver versie is er geinstalleerd? Kan allemaal nog effect hebben. Het is gewoon veel testen maar als je altijd goede snelheid wilt is natuurlijk een kabel onmisbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:33
bjck schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:39:
[...]

Als je KPN telefonie hebt of al ADSL en je stapt over is de lijn al actief en is zeker dat hij is verbonden. Tevens weet je zeker dat de lijn op het adres ook is aangesloten en het ISRA juist is en gevonden.

Als het gaat om het activeren (of her-activeren) van een (koper)lijn die nu ongebruikt is vindt er altijd controle plaats door een monteur. Soms is het ISRA niet te vinden, van binnen foutief aangesloten door een vorige bewoner of ligt de lijn onderweg ergens losgekoppeld waardoor het niet werkt. Immers een ongebruikte lijn kan onderbroken zijn onderweg bijvoorbeeld.
ohhh nja telefonie van KPN hebben we al.. alleen zit hier wel 1 vreemd verschijnsel.. ISRA punt word doorgelust naar een andere ISRA (dus lopen 2 IRSA's parrallel), waarvan de ene totaal niets doet als hangen :P.. niet erg normaal lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239873

DSL netwerk

Telfort levert primair op het Tiscali ADSL netwerk waar beschikbaar, daarnaast wordt gebruik gemaakt van lijnen op het KPN ADSL netwerk. Het mooie is dat bij beide netwerken de instellingen van de modem gelijk zijn.
Kan ik dus nu mijn experiabox vervangen door het Zyxel modem ondanks dat ik nog bij Planet (KPN) zit? zo ja, blijft mijn voip bellen van planet (KPN) ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Superseb schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:51:
[...]

Is dit wel met een Zyxel of een eigen access point ertussen? USB is meestal trager dan een "echte" WLAN NIC. Welke ontvanger gaat het hier om? Welke driver versie is er geinstalleerd? Kan allemaal nog effect hebben. Het is gewoon veel testen maar als je altijd goede snelheid wilt is natuurlijk een kabel onmisbaar ;)
Dit is alleen met de zyxel ertussen. Verder is het een speedtouch ontvanger (121g) zie hier voor een datasheet: ST121gv2_RoHS_datasheet.pdf. Driver versie weet ik natuurlijk niet :) , maar ik zal eens kijken of het de meest recente is. Ik heb geen moeite met testen of eventueel een betere WLAN NIC te kopen, maar goed, dan krijg je weer zaken als welke is wel goed en snel?

Had ik maar het lef (en het gereedschap) om door plafonds te boren :) dan kon mooi een draad aanleggen naar de kamer waar de computer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
trolleystad schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:38:
Tja, USB. Dan kan het inderdaad lager uitpakken. Zeker als het USB 1.0 is. Ook het gebruik van WPA kan voor sommige computers en/of routers een beperkende factor zijn. Ligt helemaal aan je WiFi kaartje of het decoderen en encoderen door het kaartje of door je processor gedaan wordt en of de router een snelle processor heeft voor WPA. Dus geen Sweex troep gebruiken enzo..
Ik zal eens een (paar) andere usb poorten pakken, ik weet ook nooit welke poorten nu usb 1.0 of 2.0 zijn... Ik heb de codering met static wep gedaan (zoals de telfort handleiding suggereert). Kan dat ook 'de factor' zijn? Ik gebruik de speedtouch 121g adaptar, is dat ook troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Ik ben nou trouwens precies 2 weken aangesloten en ik ben erg tevreden. _/-\o_ d:)b Mijn @home abo loopt nog tot eind van deze maand, maar die gebruik ik al niet meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

witteveder schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:47:
[...]

Ik zal eens een (paar) andere usb poorten pakken, ik weet ook nooit welke poorten nu usb 1.0 of 2.0 zijn... Ik heb de codering met static wep gedaan (zoals de telfort handleiding suggereert). Kan dat ook 'de factor' zijn? Ik gebruik de speedtouch 121g adaptar, is dat ook troep?
Ik dacht dat je in je apparatenbeheer kon zien of het usb 1 of 2 poorten zijn (ervanuitgaande dat je windows gebruikt) maar dat weet ik niet zeker meer (ben al even over op OS X).
De speedtouch 121g staat volgens mij wel redelijk goed bekend.

En als je de laatste poster bent in een topic kan je beter het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje van je vorige bericht gebruiken om info toe te voegen, houdt het wat leesbaarder en moet zelfs van de policy (het beleid hier zeg maar)

edit://
RockGirl schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:05:
Ik ben nou trouwens precies 2 weken aangesloten en ik ben erg tevreden. _/-\o_ d:)b Mijn @home abo loopt nog tot eind van deze maand, maar die gebruik ik al niet meer. :+
Hier hetzelfde - een erg tevreden klant!
- ook al de credit factuur van XS4all gehad (opzegging was aangetekend en per normale post verzonden).
- ook eindelijk een bevestiging van de opzegging van Alice gehad, maar laat ik het daar maar niet meer over hebben :X

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 23-11-2007 16:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239531

cdgrit schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:23:

De postcode check geeft voor mijn postcode een geschatte snelheid van 17 mbit aan. Ik haal ongeveer 10mbit. Echter haal ik dit alleen als ik rechtstreeks met het modem verbonden ben.

Wanneer zou je overgezet worden?, want ik zit ook in fase 4 maar ik kan er nog steeds niet op

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Anoniem: 239531 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:16:
[...]
Wanneer zou je overgezet worden?, want ik zit ook in fase 4 maar ik kan er nog steeds niet op
Ik kreeg vandaag een brief dat ik vanaf 29 november op internet kan, maar kan het dus sinds vandaag al.
Overigens ben ik niet overgestapt van een andere provider, maar had ik kabelinternet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18
*Hoera*

Na een annulering ben ik er tenslotte via KPN achter gekomen wat de huisnummer toevoeging nou was die mistte. Gisteren gebeld, laten wijzigen en nu orderstatus 3. Eigenlijk worden we begin December afgesloten, eens kijken of we dan al Telfort hebben .. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ook ik zit inmiddels in status 3. Er staat wel dat dit 2 tot 4 weken kan gaan duren. Volgens mij werd bij de aanvraag verteld dat het 4 weken kan duren. Ik ben nu al een week verder. Mijn vorige aanvraag is afgeblazen omdat Tele2 (vorige provider) een opzegging had lopen op mijn lijn. Betekent stap 3 dat dit inmiddels geregeld is of dat ik nou kan verwachten het weer niet lukt???

Tijdens welke stap krijg ik de modem opgstuurd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hercul3s schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:37:
*Hoera*

Na een annulering ben ik er tenslotte via KPN achter gekomen wat de huisnummer toevoeging nou was die mistte. Gisteren gebeld, laten wijzigen en nu orderstatus 3. Eigenlijk worden we begin December afgesloten, eens kijken of we dan al Telfort hebben .. :).
Dus je huis heeft geen toevoeging of je dacht dat het anders was dan KPN heeft in de administratie? Wat is de situatie? Misschien hebben mensen hier op het forum wat aan het voorbeeld.
Diamond AT schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:44:
Ook ik zit inmiddels in status 3. Er staat wel dat dit 2 tot 4 weken kan gaan duren. Volgens mij werd bij de aanvraag verteld dat het 4 weken kan duren. Ik ben nu al een week verder. Mijn vorige aanvraag is afgeblazen omdat Tele2 (vorige provider) een opzegging had lopen op mijn lijn. Betekent stap 3 dat dit inmiddels geregeld is of dat ik nou kan verwachten het weer niet lukt???
Stap 3 betekent dat je aanvraag wordt doorgevoerd, bij stap 4 is het zeker dat het is ingepland voor oplevering.
Tijdens welke stap krijg ik de modem opgstuurd??
Modem krijg je in stap-4, dan is zeker dat je geleverd krijgt.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 23-11-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171411

dacht dat ik reeds gereageert had, maar blijkbaar niet....
KPN is dus niet langs geweest. Wachten en wachten, kreeg email / telefoon dat de bestelling was geannuleert omdat de wijkcentrale vol was. KPN moet dus nieuwe aansluitingen in de wijkcentrale lassen wat nog wel een tijdje gaat duren. Ik zal wel gebelt worden als het weer goed was, zodat ik de aanvraag opnieuw kan maken en indienen.

Heb nu een aanvraag bij orange lopen, als het dus goed is, dan moet ik hetzelfde antwoord van Orange krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik was na 1 dag al uit status 3. En de dag erna kreeg ik de modem op gestuurd (ook een multi-pc).

Volgens mij zal mijn overstap goed verlopen.
9 nov: telfort-internet aangevraagd
9 nov: InterNLnet opgezegd (ookal zeiden mensen te wachten, maar ik had geen keus anders 1 jaar contract InterNLnet.)
20 nov: KPN opgebeld dat ze mijn ISDN-abonnement mogen opzeggen. Dus 20 dec zal het afgelopen zijn.
21 nov: status 2&3 van telfort-internet.
22 nov: status 4 van telfort-internet, doe-het-zelf pakket ontvangen, mail dat ik in de week van 7dec zal overstappen.

Maar de modem die ik kreeg is voor ISDN. Nu vroeg ik me af is deze nog bruikbaar als ik geen ISDN meer heb? Kan ik eventueel andere software installeren? (Ik denk het wel als ik zo naar de freqbanden van ISDN/ADSL kijkt plaatje)
Kan ik ook al voordat ISDN weg is al zonder splitter werken of heeft de modem dan nog last van het ISDN signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241041

bjck schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:47:
[...]

Stap 3 betekent dat je aanvraag wordt doorgevoerd, bij stap 4 is het zeker dat het is ingepland voor oplevering.

[...]

zoals je in mijn post van 21ste kun lezen sta ik in de tussentijd alweer 3,5 week op status 3 en heb al lang mijn modem binnen. Dus ik weet niet of het beleid daarin van Telfort aangepast is of je een aanname maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je eerst ADSL over ISDN hebt omdat je bij KPN een ISDN abonnement hebt krijg je zo'n ADSL modem. Als dan daarna je KPN ISDN wegvalt omdat je overstapt naar bijvoorbeeld Telfort Bellen blijft je ADSL lijn hetzelfde gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:16:
Als je eerst ADSL over ISDN hebt omdat je bij KPN een ISDN abonnement hebt krijg je zo'n ADSL modem. Als dan daarna je KPN ISDN wegvalt omdat je overstapt naar bijvoorbeeld Telfort Bellen blijft je ADSL lijn hetzelfde gewoon.
nu ben ik nieuwsgierig geworden: ik had ooit ISDN + apart ADSL (met splitter), hierna IPB (dus ADSL met VOIP, zonder splitter, NT1 etc.) van KPN. Niet naar analoog terug laten migreren (of ging dat automatisch? de experiabox is nl. wel de ISDN versie!). Nu heb ik aangegeven bij Telfort dat ik nu VOIP heb. Het modem dat ik heb gekregen is een normaal modem voor analoog (de D1A ofwel ADSL over POTS).

Hetgeen betekent dus dat het type modem er niet meer toe doet indien er geen POTS/ISDN meer aanwezig is????.

ps ik wacht nog op de omzetting van KPN naar Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
bjck schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:17:
[...]

Kan gewoon ook als bridge, enige verschil is dat er een 4 poorts switch in zit waarvan je 1 poort maar gaat (en kan) gebruiken dan.

[...]

Het zijn volgens mij 7 werkdagen die periode.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Status 4 nu :)

Als reactie van Planet op de opzegbrief alleen een brief dat ze gebeld hadden en niemand te pakken hadden gehad en of we zelf even hun 0900 nummer willen bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Anoniem: 239873 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:59:
[...]

nu ben ik nieuwsgierig geworden: ik had ooit ISDN + apart ADSL (met splitter), hierna IPB (dus ADSL met VOIP, zonder splitter, NT1 etc.) van KPN. Niet naar analoog terug laten migreren (of ging dat automatisch? de experiabox is nl. wel de ISDN versie!). Nu heb ik aangegeven bij Telfort dat ik nu VOIP heb. Het modem dat ik heb gekregen is een normaal modem voor analoog (de D1A ofwel ADSL over POTS).

Hetgeen betekent dus dat het type modem er niet meer toe doet indien er geen POTS/ISDN meer aanwezig is????.

ps ik wacht nog op de omzetting van KPN naar Telfort
Als je een ISDN experiabox had dan is die lijn gewoon ISDN en had je dat bij het bestellen bij telfort aan moeten geven. Ik denk niet dat Telfort even de lijn voor je naar analoog gaat porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:08:
Status 4 nu :)

Als reactie van Planet op de opzegbrief alleen een brief dat ze gebeld hadden en niemand te pakken hadden gehad en of we zelf even hun 0900 nummer willen bellen 8)7
WTF :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:33

Totaalgeflipt

De enige echte

Mijn aansluiting is inmiddels ook gereed.
Heb modem aangesloten en alles werkt

Dit zijn mijn lijn waardes
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de fe ff ff ff ff ff ff ed ca 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
tone 32- 63: 02 55 67 89 9a ab bb cc dd dd ee ee ff ff ff ff
tone 64- 95: ff ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee dd ee
tone 96-127: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee de
tone 128-159: ee ee ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc cc dd cd cc cc dc dd dd dd dd 2d dd dd
tone 256-287: ad ee de ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 288-319: dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99

En mijn modem traint in op 20946 kbps / 1169 kbps
Dus ik ben super tevreden, niets dan lof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:43:
Mijn aansluiting is inmiddels ook gereed.
Heb modem aangesloten en alles werkt

Dit zijn mijn lijn waardes
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de fe ff ff ff ff ff ff ed ca 86
tone 32- 63: 02 55 67 89 9a ab bb cc dd dd ee ee ff ff ff ff
tone 64- 95: ff ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee dd ee
tone 96-127: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee de
tone 128-159: ee ee ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc cc dd cd cc cc dc dd dd dd dd 2d dd dd
tone 256-287: ad ee de ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 288-319: dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99

Zoveel wijken mijn waarden nou ook weer niet, maar toch (zie onder)

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cc cc cd dd dc dd cb ba 99
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 02 25 56 77 79 99 99 9a 99 9b ba bb ba ad dd dd
tone 64- 95: cc cb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb ba ab aa bb aa bb b9 9b
tone 128-159: ba aa ab aa aa a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 79 99 99 99 99 99 99 99 29 99 97
tone 256-287: 07 bb cb ca bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb bb
tone 288-319: bb bb bb ab 9a bb 99 9a aa a9 99 a9 99 99 99 77
tone 320-351: 99 99 99 99 99 89 99 99 99 99 98 79 88 88 78 77
tone 352-383: 77 77 77 77 77 77 76 77 77 64 25 66 77 77 75 77
tone 384-415: 76 56 76 67 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 54
tone 416-447: 55 55 55 55 00 45 55 45 55 45 55 55 55 54 44 44
tone 448-479: 44 44 44 44 44 42 22 22 22 22 22 22 22 22 20 02
tone 480-511: 22 22 22 22 21 11 11 11 11 11 10 00 00 00 00 00

Toch haal ik "maar" 13813 kbps / 1031 kbps en ik heb het modem op het isra punt staan (halve meter kabel).

Is het waard om dit door KPN/Telfort te laten controleren ? Of is dit een normale snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
CremersDH schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:07:
[...]

Toch haal ik "maar" 13813 kbps / 1031 kbps en ik heb het modem op het isra punt staan (halve meter kabel).

Is het waard om dit door KPN/Telfort te laten controleren ? Of is dit een normale snelheid ?
heel normaal voor die waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tha Lord schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:10: [...]Als je een ISDN experiabox had dan is die lijn gewoon ISDN en had je dat bij het bestellen bij telfort aan moeten geven. Ik denk niet dat Telfort even de lijn voor je naar analoog gaat porteren.
Technisch gezien werkt een Annex B ADSL modem (lees ISDN) uitstekend op een analoge lijn, alleen wordt dit in Nederland en België procedureel niet ondersteund. bron: klik hier

Ik heb dus geen isdn of analoog meer omdat ik reeds VOIP heb (drager is dus schijnbaar mijn oude ISDN). Van Telfort kreeg ik een analoog modem (inmiddels ISDN versie onderweg).

Bij de keuze van je huidige vaste telefoonlijn je oorspronkelijke drager dus opgeven ondanks dat je reeds VOIP (bv IPB) hebt. Dit is niet duidelijk op de Telfort aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240586

045Crew schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:29:
[...]

Zoals hierboven gequote en niemand die zich er om bekommert, zal ik mijn probleem nogmaals uit de doeken doen.

Check het schema:

[afbeelding]

Als ik de router op het modem koppel en mijn pc aan de router, dan is de verbinding stabiel zonder problemen, maar haal ik nog maar een max van 8Mbit down. Plug ik mijn pc direct op het modem dan haal ik +/- 15 Mbit maar vliegt mijn verbinding er om de haverklap uit. Sites die niet worden gevonden, msn die automatisch disconnect. Waar kan dit aan liggen? Heb het model als eens gereset naar standaardwaarden maar het probleem blijft.

Check onderstaande screenie ook eens

[afbeelding]
Als je de router aansluit als Switch dan zul je zien dat de snelheid omhoog schiet.
Dus vanaf het modem een aansluiting op je router gebruiken waar je normaal gesproken een pc op aansluit.
Ik zie in je schema dat er 3 pc's op de router zijn aangesloten dus dat kan dan nog precies, je houdt alleen geen vrije aansluiting meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Tha Lord schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:10:
[...]
Als je een ISDN experiabox had dan is die lijn gewoon ISDN en had je dat bij het bestellen bij telfort aan moeten geven. Ik denk niet dat Telfort even de lijn voor je naar analoog gaat porteren.
Ik had een ISDN Experia en kreeg van Telfort een Annex-A ZyXEL. Mijn lijn is dus wel probleemloos omgeprikt naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Laatst online: 08-06 08:17
Hakkie schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:12:
[...]

Ik had een ISDN Experia en kreeg van Telfort een Annex-A ZyXEL. Mijn lijn is dus wel probleemloos omgeprikt naar analoog.
Ik ga er vanuit dat dit bij mij ook gaat gebeuren. Momenteel Direct ADSL over ISDN. Ik heb Telfort gevraagd wat voor modem ik zoal krijgen. Ik hoefde mij geen zorgen te maken, dit kwam allemaal goed. Vandaag dus een analoge Zyxel ontvangen (P-2602R-D1A), en verwacht nu dat op 7 december mijn huidige internet verbinding niet meer werkt, dat ik de Zyxel erin prik en dat het dat weer wel werkt...
Zo niet, dan kan ik mijn huidige ST716i omzetten naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tha Lord schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:10:
[...]

Nee, gaat erom wat je situatie is. Dus als je geen KPN ISDN telefonie meer hebt moet je dat niet aangeven. Het gaat bij een aanvraag bij een ISP om de situatie die je nu hebt.

Dus heb je IPB geef je aan dat je wel ADSL hebt, maar geen vaste KPN telefonie/aansluiting. Je nummer is immers VoIP bij IPB.
Anoniem: 239873 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:33:
[...]

Technisch gezien werkt een Annex B ADSL modem (lees ISDN) uitstekend op een analoge lijn, alleen wordt dit in Nederland en België procedureel niet ondersteund. bron: klik hier

Ik heb dus geen isdn of analoog meer omdat ik reeds VOIP heb (drager is dus schijnbaar mijn oude ISDN). Van Telfort kreeg ik een analoog modem (inmiddels ISDN versie onderweg).

Bij de keuze van je huidige vaste telefoonlijn je oorspronkelijke drager dus opgeven ondanks dat je reeds VOIP (bv IPB) hebt. Dit is niet duidelijk op de Telfort aangegeven.
Ik vermoed dat je gewoon annexA krijgt als signaal als je overstapt vanaf IPB, ookal was het daar annexB als lijntype omdat het ooit ADSL over ISDN was.

De huidige situatie dus opgeven, niet wat het ooit was.

Aangezien Telfort je een annexA modem stuurt is dat de juiste. Een ISP stuurt je pas een modem als zij weten welk lijntype het is.
Hakkie schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:12:
[...]

Zie hier :)
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:43:

CremersDH schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:07:
[...]

Wijken behoorlijk af hoor. Je komt met het stukje extra lengte wat je op je lijn hebt precies in het meer kritische gedeelte qua afstand terecht. De snelheid van ADSL2+ zakt vrij rap na een 2000m naar beneden toe en daar zit je overheen qua afstand met 28dB demping.

En de factor 'verstoring' op de lijn kan ook erg verschillen tussen jullie beide situaties.

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 24-11-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
bjck schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:31:
[...]
Nee, gaat erom wat je situatie is. Dus als je geen KPN ISDN telefonie meer hebt moet je dat niet aangeven. Het gaat bij een aanvraag bij een ISP om de situatie die je nu hebt.

Dus heb je IPB geef je aan dat je wel ADSL hebt, maar geen vaste KPN telefonie/aansluiting. Je nummer is immers VoIP bij IPB.
Zo heb ik het inderdaad aangevraagd. Huidige internet: ADSL, huidige vaste telefoon: Anders/VoIP. Ik had eerst ISDN telefonie, daarna overgestapt op KPN IPB over ISDN en nu Telfort internet met vast bellen over analoog.
[...]
Ik vermoed dat je gewoon annexA krijgt als signaal als je overstapt vanaf IPB, ookal was het daar annexB als lijntype omdat het ooit ADSL over ISDN was.
Zie hier ;) bij mij is het precies zo gegaan. Wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd zo gaat, maar 'k zou eigenlijk niet weten waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hakkie schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:16:

[...]

Zie hier ;) bij mij is het precies zo gegaan. Wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd zo gaat, maar 'k zou eigenlijk niet weten waarom niet...
Er is één situatie waar je ADSL lijntype niet veranderd. Dat is wanneer de aansluiting al zit op het netwerk waarop je weer wordt aangesloten. In zo'n situatie wordt alleen de configuratie aangepast van zo'n lijn en 'zwaait hij om' van ISP naar ISP.

Dit komt voor, stel je zit bijvoorbeeld nu bij Tiscali met een annexB verbinding en je stapt over naar Telfort dan blijft het zo. En in sommige gevallen als je aansluiting al op het KPN netwerk zit en weer KPN wordt, alleen dat is in sommige gevallen maar en niet uit te leggen en komt nauwelijks voor (in iedergeval niet vanaf IPB waar het hier over gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 12:47

CSB

:D

Komt er altijd een monteur van de KPN als je dit abbo besteld? ik heb geen idee wat die man nou moet komen doen.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
CSB schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:31:
Komt er altijd een monteur van de KPN als je dit abbo besteld? ik heb geen idee wat die man nou moet komen doen.
Dat is onderhand ook al 20x uitgelegd in het topic. De KPN monteur komt ALLEEN als je nog GEEN ADSL hebt EN je nog geen KPN vaste telefonie hebt op het aderpaar waar je het DSL signaal op laat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 17:32
bjck schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:47:
[...]

Dus aangegeven dat je geen ADSL hebt.

Maar ook aangegeven dat je geen KPN telefonie hebt? En dat moet je 2x doen (eerste
scherm en op tabje 'internet' nog een keer)?

Ik heb eerder al eens geschreven wat je dan moet doen. Als je het anders doet gaat het niet
zoals je wilt vraag je bijvoorbeeld ADSL aan op een analoge lijn terwijl die ISDN is en waar ook
nog eens ADSL op zit wat je niet aangeeft. Dan wordt het afgewezen om een andere reden
natuurlijk

bjck in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."
Ja die message had ik ook gelezen en de stappen helemaal gevolgd

Woensdag al een telefoontje gehad van de KPN dat ze de lijn willen doormeten en zojuist naar status 4 gegaan met mail dat binnen enkele dagen mijn pakket wordt verstuurd.
Zo ben ik tenminste van ISDN af.
Nog bedankt BJCK voor de heldere uitleg hier !! begon hem een beetje te knijpen toen ik al die niet gelukte aanvragen zag.

Nog wel twee andere vragen:
1] het KPN abbo nog apart opzeggen of als het eerste nummer geporteerd wordt het gehele contract dan automatisch opgezegd (ISDN lijn blijft immers gewoon liggen)??
2] Nu xs4all opzeggen. Dus niet de brief van telfort gebruiken maar een eigen brief met daarbij ook duidelijk dat ik ook geen pack wil hebben (heb tenslotte al ergens al eigen serverruimte en mail).
Klopt dit?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 24-11-2007 01:46 . Reden: quotefix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de Dynamic DNS functie van het geleverde ZyXEL modem?
Worden IP wijzigingen direct bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:28:
[...]Er is één situatie waar je ADSL lijntype niet veranderd. Dat is wanneer de aansluiting al zit op het netwerk waarop je weer wordt aangesloten. In zo'n situatie wordt alleen de configuratie aangepast van zo'n lijn en 'zwaait hij om' van ISP naar ISP.

Dit komt voor, stel je zit bijvoorbeeld nu bij Tiscali met een annexB verbinding en je stapt over naar Telfort dan blijft het zo. En in sommige gevallen als je aansluiting al op het KPN netwerk zit en weer KPN wordt, alleen dat is in sommige gevallen maar en niet uit te leggen en komt nauwelijks voor (in iedergeval niet vanaf IPB waar het hier over gaat).
Ik denk dat ik beide modems maar ga proberen ;) . Wat ik mij wel nog steeds afvraag, als je volledig geporteerd bent qua bellen (dus naar VOIP) kan de splitter en het NT1 kasje ertussen uit. NT betekend Network Terminator voor ISDN. Als het NT1 kastje kan verdwijnen bevat de lijn geen ISDN signaal meer. Annex A of B is dan toch een softwarematige handeling (wellicht automatische handeling obv het aangesloten modem) in de DSLAM en/of profiel? Welke KPN techneut kan hierover uitsluitsel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 16-05 08:14
Hoe lang duurt het doorgaans dat de telefoonlijn gereed is gemaakt?

Ik ben nu in status 3 beland.... alleen ga ik over 3 maandjes al weer verhuizen :+
Des te eerder ik heb, des te beter dus.

Kan ik gelijk checken hoe goed het gaat bij de verhuizing :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperMP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 18:52
Afgelopen maandag, op de afgesproken datum, kreeg ik een felicitatie mail van Telfort dat de internet verbinding was opgeleverd. Joepie zou je zeggen, nou mooi niet dus. Mijn telefoonnummer van KPN internetplusbellen is inderdaad geporteerd, dwz als je me nu belt krijg je de Telfort voicemail. Uitgaand bel ik wonderlijk nog steeds via KPN, en ja, heb dus inderdaad ook geen Telfort internet maar nog steeds KPN. 2 dagen contact met helpdesk, overigens allen vrij vriendelijk (op 1 na, ene Fl.r.s, wat een sukkel zeg), en 30 euro lichter aan belkosten, maar vrij hoog gezwam gehalte. Signaal zou op een ander ader paar zitten. Ik dus een rj11 stekkertje en tang regelen, maar helaas, geen signaal op het andere paar. Toen zou monteur langs moeten komen voor door meten: maar het werkt nu toch ook via KPN ? "Oja, da's waar". Moet nu dus nieuwe order aangemaakt worden om mijn aderpaartje opnieuw om te zetten, staat tussen 5 a 10 dagen voor. Dus 2 weken lang krijgt iedereen mijn voicemail te horen, omdat het nummer niet doorgeschakeld kan worden. Wat een puinhoop. Nu maar hopen dat ze deze keer wel het goede aderpaartje omsteken. :( Het aderpaar verkeerd omsteken is overigens een fout van KPN, maar mij vragen een punaise in een Zyxel modem te stoppen terwijl mijn Experiabox nog connectie met KPN heeft, lijkt me niet zo zinvol. Enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mike4y schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:35:
[...]

1] het KPN abbo nog apart opzeggen of als het eerste nummer geporteerd wordt het gehele contract dan automatisch opgezegd (ISDN lijn blijft immers gewoon liggen)??
Is al vaker voorbij gekomen dit.

Als je een nummer porteert bij KPN vandaan heft KPN automatisch je telefonie abonnement ook op.
2] Nu xs4all opzeggen. Dus niet de brief van telfort gebruiken maar een eigen brief met daarbij ook duidelijk dat ik ook geen pack wil hebben (heb tenslotte al ergens al eigen serverruimte en mail).
Klopt dit?
Kan je toevoegen inderdaad.
Anoniem: 239873 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:13:
[...]

Ik denk dat ik beide modems maar ga proberen ;) . Wat ik mij wel nog steeds afvraag, als je volledig geporteerd bent qua bellen (dus naar VOIP) kan de splitter en het NT1 kasje ertussen uit. NT betekend Network Terminator voor ISDN. Als het NT1 kastje kan verdwijnen bevat de lijn geen ISDN signaal meer. Annex A of B is dan toch een softwarematige handeling (wellicht automatische handeling obv het aangesloten modem) in de DSLAM en/of profiel? Welke KPN techneut kan hierover uitsluitsel geven?
Je hebt toch IPB. Dan heb je al geen signaal meer op je NT1 kastje staan nu al en kan hij allang los en de splitter ook weg.

Het annexA of annexB aansluiting hebben is niet software matig op de centrale. Dat is net als thuis andere hardware. Een monteur zou letterlijk de lijn moeten omprikken van de ene kaart naar een poort op een andere als je van type wilt wisselen.

En omdat het maar nauwelijks uitmaakt qua snelheid blijft een aansluiting altijd op annexB zitten ook als ISDN er onder van daan is qua telefonie. Dat merk je nu bij je IPB aansluiting dat je wel via VoIP belt en je ADSL lijntype annexB is gebleven.

Echter omdat je nu overstapt wordt het annexA. Voor Telfort ga je namelijk van een 'dedicated ADSL' naar een 'dedicated ADSL' verbinding. En vanaf IPB wordt je omgeprikt sowieso, dus kiest Telfort een annexA poort.
mike4y schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:35:
[...]

Is al vaker voorbij gekomen dit.

Als je een nummer porteert bij KPN vandaan heft KPN automatisch je telefonie abonnement ook op.
Klopt dit?
Kan je toevoegen inderdaad.
Anoniem: 239873 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:13:
[...]

Je hebt toch IPB. Dan heb je al geen signaal meer op je NT1 kastje staan nu al en kan hij allang los en de splitter ook weg.

Het annexA of annexB aansluiting hebben is niet software matig op de centrale. Dat is net als thuis andere hardware. Een monteur zou letterlijk de lijn moeten omprikken van de ene kaart naar een poort op een andere als je van type wilt wisselen.

En omdat het maar nauwelijks uitmaakt qua snelheid blijft een aansluiting altijd op annexB zitten ook als ISDN er onder van daan is qua telefonie. Dat merk je nu bij je IPB aansluiting dat je wel via VoIP belt en je ADSL lijntype annexB is gebleven.

Echter omdat je nu overstapt wordt het annexA. Voor Telfort ga je namelijk van een 'dedicated ADSL' naar een 'dedicated ADSL' verbinding. En vanaf IPB wordt je omgeprikt sowieso, dus kiest Telfort een annexA poort.
SuperMP schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:07:
Afgelopen maandag, op de afgesproken datum, kreeg ik een felicitatie mail van Telfort dat de internet verbinding was opgeleverd. Joepie zou je zeggen, nou mooi niet dus. Mijn telefoonnummer van KPN internetplusbellen is inderdaad geporteerd, dwz als je me nu belt krijg je de Telfort voicemail. Uitgaand bel ik wonderlijk nog steeds via KPN, en ja, heb dus inderdaad ook geen Telfort internet maar nog steeds KPN. 2 dagen contact met helpdesk, overigens allen vrij vriendelijk (op 1 na, ene Fl.r.s, wat een sukkel zeg), en 30 euro lichter aan belkosten, maar vrij hoog gezwam gehalte. Signaal zou op een ander ader paar zitten. Ik dus een rj11 stekkertje en tang regelen, maar helaas, geen signaal op het andere paar. Toen zou monteur langs moeten komen voor door meten: maar het werkt nu toch ook via KPN ? "Oja, da's waar". Moet nu dus nieuwe order aangemaakt worden om mijn aderpaartje opnieuw om te zetten, staat tussen 5 a 10 dagen voor. Dus 2 weken lang krijgt iedereen mijn voicemail te horen, omdat het nummer niet doorgeschakeld kan worden. Wat een puinhoop. Nu maar hopen dat ze deze keer wel het goede aderpaartje omsteken. :( Het aderpaar verkeerd omsteken is overigens een fout van KPN, maar mij vragen een punaise in een Zyxel modem te stoppen terwijl mijn Experiabox nog connectie met KPN heeft, lijkt me niet zo zinvol. Enz. enz.
Je omzetting zou gedaan moeten zijn, anders meldt Telfort niet dat je verbinding is opgeleverd. Je telefoonnummer is ook al geporteerd, dat geeft ook aan dat je ADSL zou moeten werken.

Je geeft zelf aan dat je nog via de oude ISP kan internetten, dus bij het omzetten is iemand iets 'vergeten' op de centrale of de verkeerde lijn gedaan.

Aanmelden bij Telfort dan kunnen ze het via een storings melding alsnog laten rechtzetten dit. Je hoeft KPN hier niet voor te bellen, moet Telfort voor je regelen dit. Al vermoed ik dat die 5 a 10 dagen gewoon een ruim getal is en het binnen een paar werkdagen in orde is.

[ Voor 100% gewijzigd door bjck op 24-11-2007 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 12:57
binnekort ook telfort internet :D

kheb wel een vraagje, ik heb nu tiscali, en ik zag in de modem dat je voip kan instellen enzo.

zou je die zo kunne instelle met voipbuster ofzo ?? dat je gratis kunt bellen ??

enne telfort word de 3e geactiveerd, tiscali pas de 8e afgesloten. zorgt dit voor problemen, aangezien het over 1 lijn gaat???

en kan ik de oude modem van tiscali gewoon blijven gebruiken, aangezien dat een multi pc modem van Zyxel is :)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

Dat is niet helemaal waar!
Ik sta nog steeds op stap drie en ik heb het modem al binnen.
Dit terwijl de boel afgelopen donderdag al opgeleverd had moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
rohit schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 03:02:
kheb wel een vraagje, ik heb nu tiscali, en ik zag in de modem dat je voip kan instellen enzo.

zou je die zo kunne instelle met voipbuster ofzo ?? dat je gratis kunt bellen ??
Is al vaker voorbij gekomen in dit topic.
rohit schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 03:02:
enne telfort word de 3e geactiveerd, tiscali pas de 8e afgesloten. zorgt dit voor problemen, aangezien het over 1 lijn gaat???

en kan ik de oude modem van tiscali gewoon blijven gebruiken, aangezien dat een multi pc modem van Zyxel is :)
Is ook al vaker uitgelegd, je oude signaal wordt eraf gehaald en de nieuwe erop. Aangezien je al bij Tiscali zit en Telfort ook via het tiscali netwerk levert zul je misschien niet eens iets merken. Je huidige modem kun je dus gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241350

Anoniem: 209496 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 08:43:
[...]

Dat is niet helemaal waar!
Ik sta nog steeds op stap drie en ik heb het modem al binnen.
Dit terwijl de boel afgelopen donderdag al opgeleverd had moeten zijn!
Dat kan.
Ik heb aangevraagd op 12 oktober en het modem kwam binnen op 26 oktober. Op 26 oktober kwam ik ook in stap drie terecht. Vandaag, na vier weken in stap3, sta ik nog steeds in stap 3. Op de site van Telfort staat dat binnen 2-4 weken, de werkzaamheden van stap 3 gerealiseerd zullen zijn. De stelling van Telfort over de verblijfsduur in stap 3 is onjuist.

Mijn gewenste overstap datum is 3 december 2007, dus ik heb nog een week om de administratieve kwaliteiten van Telfort te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echter omdat je nu overstapt wordt het annexA. Voor Telfort ga je namelijk van een 'dedicated ADSL' naar een 'dedicated ADSL' verbinding. En vanaf IPB wordt je omgeprikt sowieso, dus kiest Telfort een annexA poort
Bedankt bjck:
Ik krijg nu toch een Annex B modem erbij ;) (eens kijken of ze degene die ik nu heb nog terug halen) en ga gewoon beide proberen. Ik geloof je direct indien ze idd draadjes "omprikken" ze wel naar Annex A gaan (wat moet Telfort met ISDN hardware in de centrale tenslotte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Laatst online: 22:29
Ik heb nu ook ISDN en ga van SpeedXS (BBNed) naar Telfort. Ook ik kreeg de ISDN-variant (D3A) van het modem. Ik geloof er dus niet zo in dat ze alles maar overprikken op analoog eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 19:18
[...]

Dus je huis heeft geen toevoeging of je dacht dat het anders was dan KPN heeft in de administratie? Wat is de situatie? Misschien hebben mensen hier op het forum wat aan het voorbeeld.
Ik zit in een samengevoegd huis, nummer 72-74. de -74 bleek de toevoeging te zijn die miste. Bij een eerste navraag bij KPN werd me verteld dat er geen huisnummer toevoeging op nr 72 zat, ik begreep er dus niet zoveel van. Daarna nog maar een keer met Telfort gebeld, toen weer met KPN om naar het Canvas nr te vragen, en die kwam met 72-74. Wel nadat hij had verteld dat Telfort hier zelf ook kanalen voor heeft, en dit eigenlijk zelf moet regelen.

Dus als er problemen zijn, klantenservice -> Canvas nr. Maar dat stond volgens mij ook al ergens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Oops!!!!!!
Ik heb dus internet zonder bellen aangevraagd bij Telfort en gedaan alsof ik geen aansluiting heb.
Netjes internet opgezegd bij Planet en vandaag een bevestigingsbrief van KPN gekregen. _/-\o_

Hierbij bevestigen wij u dat uw huidige telefoonabo opgezegd wordt per 17 december....

What the fuckkkkkkkkk 8)7

Gelijk gebeld met KPN en ze stellen dat het opheffen gelijk gecanceld wordt en ik me geen zorgen hoef te maken.

Me worried ;(

Edit 1: KPN geeft Telfort de schuld en Telfort zegt dat ze geen telefoon opgezegd hebben, want zij weten zelfs van het bestaan van een telefoonlijn niet af....
De internet aanvraag is wel geaccepteerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Geurt-kun op 24-11-2007 15:41 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241363

Na aansluiting modem gaat het DSL ledje geel/groen branden en het internet ledje rood. Internetten lukt niet, en activeren dus ook niet (terwijl aansluiting wel opgeleverd is). IP adres van modem is 0.0.0.0. Telfort heeft technisch onderzoek laten uitvoeren en zegt dat alles zou moeten werken. Modem geeft zelf ook een DSL snelheid van 20002 / 1031 kbps. Telfort zal de zaak technisch opnieuw onderzoeken, maar tast volgens mij een beetje in het duister.

Handleiding modem zegt over rode internet led: "The ISP provides the WAN IP address after authenticating you. Authentication may be through the user name and password, the MAC address or the host name." Maar zoals gezegd is activeringspagina niet te bereiken.

Hieronder diverse logwaarden uit het modem. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is c.q. wat er aan te doen?

Mode = Routing
Encapsulation = ENET ENCAP
Multiplexing = LLC
VPI = 0
VCI = 34
Obtain an IP Address Automatically
First DNS Server = Obtained from ISP (was none)
Second DNS Server = Obtained from ISP (was none)
Third DNS Server = Obtained from ISP (was none)

SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x00000000, inDiscards = 0x00000000
outPkts = 0x00000054, outDiscards = 0x00000000
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000
openChan = 0x00000002, closeChan = 0x00000000
txRate(Bps) = 0, rxRate(Bps) = 0

DSL Line Status:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 5 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cc cd dd dd dc dc cb ba 98
attenuation downstream: 14 db
tone 32- 63: 02 24 55 77 78 99 99 ab bb bb cc cc cc cd dd dd
tone 64- 95: dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb ba bb ba aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a2 aa aa aa aa
tone 256-287: 6d de ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 288-319: ed de dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 320-351: dd dc cd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 352-383: dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 384-415: cc cc cc cc cb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb ab bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.1.33
Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2) | 06/18/2007
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: N/A
- VPI/VCI: 0/34

DSL Up 20002 kbps / 1031 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:15

db87

Mach 2 GT modded

Wij hebben nu Xs4all Lite ADSL en wij betalen 20euro aan Xs4all en nog eens 20euro aan KPN.
Onze telefonie hebben we via tele2. Ik zag al iets in het kort in de startpost staan maar er bestaat hier toch nog een twijfel;
Is het daadwerkelijk zo dat als ik overstap op Telfort ADSL dat ik dan nog maar 20euro totaal voor internet kwijt ben ipv de 2x 20euro die ik nu kwijt ben?

Er zit hier in de buurt uitsluitend een KPN ADSL centrale.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
db87 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:49:
Wij hebben nu Xs4all Lite ADSL en wij betalen 20euro aan Xs4all en nog eens 20euro aan KPN.
Onze telefonie hebben we via tele2. Ik zag al iets in het kort in de startpost staan maar er bestaat hier toch nog een twijfel;
Is het daadwerkelijk zo dat als ik overstap op Telfort ADSL dat ik dan nog maar 20euro totaal voor internet kwijt ben ipv de 2x 20euro die ik nu kwijt ben?

Er zit hier in de buurt uitsluitend een KPN ADSL centrale.
Yep, cool eh?
En voor 9,95 meer heb je ook telefonie(samen dus 29,90)

Oh ja, zie ook startpost

[ Voor 8% gewijzigd door Thombias op 24-11-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 239873 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:36:
[...]

Bedankt bjck:
Ik krijg nu toch een Annex B modem erbij ;) (eens kijken of ze degene die ik nu heb nog terug halen) en ga gewoon beide proberen. Ik geloof je direct indien ze idd draadjes "omprikken" ze wel naar Annex A gaan (wat moet Telfort met ISDN hardware in de centrale tenslotte).
De ISP weet echt wel wat ze moeten uitsturen aan de hand van de aansluiting zoals die opgeleverd gaat worden. Waarom je zelf om een annexB modem gaat vragen omdat je zelf denkt dat je die zou moeten hebben is mij echt een raadsel eigenlijk :?

Je had immers IPB, dus geen KPN ISDN telefonie meer. Je zult zien dat het gewoon annexA is als ze die opsturen :)
consono_md110 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:05:
Ik heb nu ook ISDN en ga van SpeedXS (BBNed) naar Telfort. Ook ik kreeg de ISDN-variant (D3A) van het modem. Ik geloof er dus niet zo in dat ze alles maar overprikken op analoog eerlijk gezegd....
Dan heb je ISDN telefonie nu (nog) van KPN, anders kan je geen ISDN modem krijgen.
Anoniem: 241363 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:45:
Na aansluiting modem gaat het DSL ledje geel/groen branden en het internet ledje rood. Internetten lukt niet, en activeren dus ook niet (terwijl aansluiting wel opgeleverd is). IP adres van modem is 0.0.0.0. Telfort heeft technisch onderzoek laten uitvoeren en zegt dat alles zou moeten werken. Modem geeft zelf ook een DSL snelheid van 20002 / 1031 kbps. Telfort zal de zaak technisch opnieuw onderzoeken, maar tast volgens mij een beetje in het duister.

Handleiding modem zegt over rode internet led: "The ISP provides the WAN IP address after authenticating you. Authentication may be through the user name and password, the MAC address or the host name." Maar zoals gezegd is activeringspagina niet te bereiken.
Is het een nieuwe aansluiting? Wanneer wordt je aansluiting opgeleverd? Als het echt nog heel ver voor die datum is kan het zijn dat je nog niet online mag/kan.

Als je overstapt van ADSL naar ADSL moet je sowieso wachten tot de exacte datum, tot die datum heb je immers nog signaal van je huidige provider.

Reset je modem eens naar de fabrieksinstellingen voor de zekerheid, dan staat hij zeker weten juist ingesteld. Gewoon als hij is opgestart het reset knopje ingedrukt houden voor 30 seconde totdat hij herstart weer vanzelf.

[ Voor 86% gewijzigd door bjck op 24-11-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:59:
Wanneer wordt je aansluiting opgeleverd? Als het echt nog heel ver voor die datum is kan het zijn dat je nog niet online mag/kan.
Het is een nieuwe aansluiting, tot nu toe gebruikten m'n ouders een inbelmodem. Een oud ADSL signaal is er dus niet. Oplevering was al 15 november. Volgens Telfort helpdesk is nu alles in orde. Alles al geprobeerd: harde reset modem (paperclip achterzijde), direct aansluiten op IS/RA punt, etc. Geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 241363 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:40:
[...]

Het is een nieuwe aansluiting, tot nu toe gebruikten m'n ouders een inbelmodem. Een oud ADSL signaal is er dus niet. Oplevering was al 15 november. Volgens Telfort helpdesk is nu alles in orde. Alles al geprobeerd: harde reset modem (paperclip achterzijde), direct aansluiten op IS/RA punt, etc. Geen resultaat.
Dan zit er weinig anders op dan je modem aan laten staan en wachten tot het werkt als Telfort het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wachten zou een stuk draaglijker zijn als Telfort het vertrouwen gaf te weten wat het probleem is. Reactie helpdesk was "probleem in centrale onderzocht, niks gevonden, doet-ie het nog steeds niet???". Daarom hoopte ik dat iemand nog iets geks zag bij de zaken die ik uit het modem gedumpt heb. Helaas... we wachten af!

(P.S. Kan het er iets mee te maken hebben dat het een KPN-only centrale is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

Anoniem: 241363 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:57:
(P.S. Kan het er iets mee te maken hebben dat het een KPN-only centrale is?)
Ja - al mijn KPN verbindingen die ik heb gehad (MXstream dacht ik) werkten anders, namelijk met een username - password combinatie ... dat gaat niet werken denk ik met de standaard configuratie van het Telfortmodem ... misschien iets om aan de Helpdesk te melden?
Ik heb geen idee hoe je de xytel op mxstream moet hangen... iemand anders?

offtopic:
vindt jij dat nou echt een mooi nummer?

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 24-11-2007 16:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
franssie schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:55:
Ja - al mijn KPN verbindingen die ik heb gehad (MXstream dacht ik) werkten anders, namelijk met een username - password combinatie ... dat gaat niet werken denk ik met de standaard configuratie van het Telfortmodem ... misschien iets om aan de Helpdesk te melden?
Ik heb geen idee hoe je de xytel op mxstream moet hangen... iemand anders?

offtopic:
vindt jij dat nou echt een mooi nummer?
Telfort levert geen verbindingen op het Mxstream maar op het Bitstream netwerk. Inloggen met gebruikersnaam / wachtwoord is niet nodig, de instellingen van het modem zijn voor beide netwerken exact gelijk. Zie ook de startpost onder DSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Nee. Hou het er maar op dat ik net zo gallisch wordt van dat rode ledje als van dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb nu iets langer dan 2 jaar IPB Extra via KPN (8-12Mbit/1Mbit) + BelOnbeperkt Altijd (totaal EUR 89,95 per maand).
Over de kwaliteit niets dan lof. Geen noemenswaardige problemen. Rustige behulpzame "thou shall burn in hell"pdesk medewerkers.

Maar het is tijd voor wat anders doordat :
  • ik dit las op : http://www.telfort.nl/over/organisatie/telfort/
    Hoge technische kwaliteit
    Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN. Dit netwerk wordt alom gezien als het beste mobiele netwerk van Nederland en biedt uitstekende dekking zowel binnen- als buitenshuis. Voor internet maakt Telfort gebruik van de ADSL-netwerken van KPN en van Tiscali.
  • er toch nog steeds geen Mine/Interactieve TV wordt aangeboden op mijn adres (en IPB Extra sluit dit ook uit.)
  • mijn zoon (13 jaar) aan de P2P wil (Schuilkelder reeds laten aanleggen voor eventuele politie inval)
  • bij meer, voor EUR 60,-- minder per maand, zelfs bij NxCPU de wekker over gaat
Maar als ik mijn pc+huisnr invoer voor de test op de Telfort website, zie ik ongeveer 8Mbit als te verwachten downstreaam snelheid :
Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/6tz68eu.jpg

Mijn huidige ADSL2+ verbinding is echter zoals in het screenshot hieronder.
Het modem haalt nu een echte snelheid van 1200/98 Kilobyte per seconde (down/up).
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/73jz5ed.jpg

Ik weet dat het nog sneller kan op mijn adres met de huidige verbinding. Want eens had mijn telefonie last van licht gekraak en wat ruis. Toen de storingsdienst het probleem aan het verhelpen was, hebben ze vrijwel direkt de verbinding gereset, een paar minuten later was de verbinding dus opgewaardeerd naar 24Mbit downstream en 1.5Mbit upstream (status pagina modem). Dit is nog ongeveer tot een week nadat het probleem verholpen was zo gebleven. Toen resette het modem spontaan en de droom was over. De maximale snelheid die ik in die week haalde was 1571/140 KiloByte per seconde (down/up).
Niet slecht voor ADSL2+ op ruim 1700 meter van de centrale.

Maar ik ben al helemaal tevreden als Telfort mij gewoon die 1200/98 Kilobyte stabiel kan aanbieden voor EUR 29,95.

Ik wil best over, maar niet naar een lagere snelheid.
Is dit nu een fout in die check van Telfort ?
Zijn er hier ex-IPB Extra gebruikers die kunnen bevestigen dat hun behaalde snelheden minstens gelijk zijn gebleven na de overstap naar Telfort ?

Ik hoop maar dat het lukt want hier (Amsterdam IJburg) hebben wij geen gigantische keuze aan Internet mogelijkheden :
  • via het KPN ADSL netwerk (alleen KPN, XS4ALL en Telfort volgens mij, de andere KPN dochters niet)
  • UPC kabel
  • BBNed met een van KPN gehuurde bitstream leased lijn (hoezo duur?)
Drie tramhaltes dichter naar het centrum, waar mijn zus woont, knokken de ISPs het bijna letterlijk uit om hun pakketten te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
NxCPU schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:43:
Is dit nu een fout in die check van Telfort ?
Zijn er hier ex-IPB Extra gebruikers die kunnen bevestigen dat hun behaalde snelheden minstens gelijk zijn gebleven na de overstap naar Telfort ?
Yep, hier van12mbit naar dik 19mbit gegaan. Overgezet van KPN naar Tiscali netwerk. Misschien dat bjck een verklaring heeft voor jouw dreigende snelheidsverlies? Misschien dat Tiscali alleen ADSL en geen ADSL2+ in je wijkcentrale heeft? :? Mijn afstand is 'n dikke 1000 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hakkie schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:05:
[...]

Yep, hier van12mbit naar dik 19mbit gegaan. Overgezet van KPN naar Tiscali netwerk. Misschien dat bjck een verklaring heeft voor jouw dreigende snelheidsverlies? Misschien dat Tiscali alleen ADSL en geen ADSL2+ in je wijkcentrale heeft? :? Mijn afstand is 'n dikke 1000 meter.
Er zit niemand anders naast KPN's ADSL netwerk op de centrale Amsterdam-IJburg (Asd-IJb). En het is een ADSL1 centrale, dus hoe je aan IPB Extra komt is mij een raadsel. Als ik een willekeurig postcode+huisnummer op IJburg pak krijg ik bij diverse ISP's op dat netwerk maximaal 8000kbps terug.

Blijft een miserie dit vermoed ik en het lijkt mij dat je een 8Mb verbinding krijgt daar.

Dat op een ADSL1 centrale ook ADSL2/2+ kaarten in gebruik zijn klopt, maar zegt niet dat het bestelbaar is ook op hogere snelheden dan 8Mb. Is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic hoe dat zit en waarom dat is.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 24-11-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:43

R2L

R2L schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:04:
Jeetje, administratief gaat het hier als een speer...
12 november aangevraagd met als wensdatum 19 december.
Vanmorgen keek ik en toen zat ik nog gewoon op stap 1 en zojuist keek ik voor de gein nog eens en nu zit ik al op stap 4... :*)
Heb nu overigens nog IPB van KPN (die ik iedere maand op de 23 kan opzeggen) en dat werkt nog gewoon...
Vandaag het standaard modem ontvangen (jaja ze zijn er weer.. :) ) en seperaat de brief met de gegevens die ik op 19 december nodig heb.
Tot nu toe petje af voor Telfort.
Hopelijk gaat de migratie op 19 december ook zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik ga 28 december over maar vandaag al de modem binnen gehad :)
Op de site van Telfort zei ik staan : Stap 4.

En dit allemaal 2 weken na aanvraag _/-\o_ Hopelijk kan ik eerder over, ben k mooi van die Abel af :r

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Hakkie:
Tiscali biedt met mijn PC+huisnr geen ADSL aan op Amsterdam IJburg.
Dus het moet wel via het KPN netwerk gaan. Toch bedankt.

@bjck:
Is toch echt zo. Screenshot van een minuut geleden.
Mijn zoon is nu op stage6 een film aan het streamen dus de snelheid is wat ingezakt :
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/6u9uxzb.jpg

XS4ALL komt inderdaad maar tot ADSL Basic (8000/1024 Kbit/s) met mijn PC+huisnr.

Dan snap ik het ook niet meer.
Want de KPN monteur die mij vanuit de centrale belde over de telefoniestoring bevestigde wel dat de Amsterdam IJburg centrale een ADSL2 centrale is.
Ik zei namelijk tegen hem dat het mij opgevallen was dat het modem nu op dubbele snelheid verbonden was.

edit:

Het was even zoeken, maar persbericht van 09-09-2005 : KPN verhoogt ADSL-snelheid :
http://www.kpn.com/kpn/show/id=901900/contentid=12415/sc=fddf5b
Op 17 november 2005 is mijn aanvraag voor een Extra abonnement schriftelijk bevestigd.
Een week later heeft de monteur gratis een telefoonkabel getrokken voor telefonie en alles aangesloten.
Het modem heeft altijd verbinding gemaakt op 12000/1024.

KPN kan tot 12000/1024 leveren op mijn PC+huisnr volgens breedbandwinkel. (Komt overeen met de KPN website).
LOL : Volgens de breedbandwinkel kan XS4ALL op mijn PC+huisnr wel ADSL Fast 20000Mbit leveren. Maar op de XS4ALL website lukt dit dus echt niet.

[ Voor 33% gewijzigd door NxCPU op 24-11-2007 23:20 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.