Is al vaker voorbij gekomen dit.
Als je een nummer porteert bij KPN vandaan heft KPN automatisch je telefonie abonnement ook op.
2] Nu xs4all opzeggen. Dus niet de brief van telfort gebruiken maar een eigen brief met daarbij ook duidelijk dat ik ook geen pack wil hebben (heb tenslotte al ergens al eigen serverruimte en mail).
Klopt dit?
Kan je toevoegen inderdaad.
Anoniem: 239873 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:13:
[...]
Ik denk dat ik beide modems maar ga proberen

. Wat ik mij wel nog steeds afvraag, als je volledig geporteerd bent qua bellen (dus naar VOIP) kan de splitter en het NT1 kasje ertussen uit. NT betekend Network Terminator voor ISDN. Als het NT1 kastje kan verdwijnen bevat de lijn geen ISDN signaal meer. Annex A of B is dan toch een softwarematige handeling (wellicht automatische handeling obv het aangesloten modem) in de DSLAM en/of profiel? Welke KPN techneut kan hierover uitsluitsel geven?
Je hebt toch IPB. Dan heb je al geen signaal meer op je NT1 kastje staan nu al en kan hij allang los en de splitter ook weg.
Het annexA of annexB aansluiting hebben is niet software matig op de centrale. Dat is net als thuis andere hardware. Een monteur zou letterlijk de lijn moeten omprikken van de ene kaart naar een poort op een andere als je van type wilt wisselen.
En omdat het maar nauwelijks uitmaakt qua snelheid blijft een aansluiting altijd op annexB zitten ook als ISDN er onder van daan is qua telefonie. Dat merk je nu bij je IPB aansluiting dat je wel via VoIP belt en je ADSL lijntype annexB is gebleven.
Echter omdat je nu overstapt wordt het annexA. Voor Telfort ga je namelijk van een 'dedicated ADSL' naar een 'dedicated ADSL' verbinding. En vanaf IPB wordt je omgeprikt sowieso, dus kiest Telfort een annexA poort.
Is al vaker voorbij gekomen dit.
Als je een nummer porteert bij KPN vandaan heft KPN automatisch je telefonie abonnement ook op.
2] Nu xs4all opzeggen. Dus niet de brief van telfort gebruiken maar een eigen brief met daarbij ook duidelijk dat ik ook geen pack wil hebben (heb tenslotte al ergens al eigen serverruimte en mail).
Klopt dit?
Kan je toevoegen inderdaad.
Anoniem: 239873 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:13:
[...]
Ik denk dat ik beide modems maar ga proberen

. Wat ik mij wel nog steeds afvraag, als je volledig geporteerd bent qua bellen (dus naar VOIP) kan de splitter en het NT1 kasje ertussen uit. NT betekend Network Terminator voor ISDN. Als het NT1 kastje kan verdwijnen bevat de lijn geen ISDN signaal meer. Annex A of B is dan toch een softwarematige handeling (wellicht automatische handeling obv het aangesloten modem) in de DSLAM en/of profiel? Welke KPN techneut kan hierover uitsluitsel geven?
Je hebt toch IPB. Dan heb je al geen signaal meer op je NT1 kastje staan nu al en kan hij allang los en de splitter ook weg.
Het annexA of annexB aansluiting hebben is niet software matig op de centrale. Dat is net als thuis andere hardware. Een monteur zou letterlijk de lijn moeten omprikken van de ene kaart naar een poort op een andere als je van type wilt wisselen.
En omdat het maar nauwelijks uitmaakt qua snelheid blijft een aansluiting altijd op annexB zitten ook als ISDN er onder van daan is qua telefonie. Dat merk je nu bij je IPB aansluiting dat je wel via VoIP belt en je ADSL lijntype annexB is gebleven.
Echter omdat je nu overstapt wordt het annexA. Voor Telfort ga je namelijk van een 'dedicated ADSL' naar een 'dedicated ADSL' verbinding. En vanaf IPB wordt je omgeprikt sowieso, dus kiest Telfort een annexA poort.
SuperMP schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:07:
Afgelopen maandag, op de afgesproken datum, kreeg ik een felicitatie mail van Telfort dat de internet verbinding was opgeleverd. Joepie zou je zeggen, nou mooi niet dus. Mijn telefoonnummer van KPN internetplusbellen is inderdaad geporteerd, dwz als je me nu belt krijg je de Telfort voicemail. Uitgaand bel ik wonderlijk nog steeds via KPN, en ja, heb dus inderdaad ook geen Telfort internet maar nog steeds KPN. 2 dagen contact met helpdesk, overigens allen vrij vriendelijk (op 1 na, ene Fl.r.s, wat een sukkel zeg), en 30 euro lichter aan belkosten, maar vrij hoog gezwam gehalte. Signaal zou op een ander ader paar zitten. Ik dus een rj11 stekkertje en tang regelen, maar helaas, geen signaal op het andere paar. Toen zou monteur langs moeten komen voor door meten: maar het werkt nu toch ook via KPN ? "Oja, da's waar". Moet nu dus nieuwe order aangemaakt worden om mijn aderpaartje opnieuw om te zetten, staat tussen 5 a 10 dagen voor. Dus 2 weken lang krijgt iedereen mijn voicemail te horen, omdat het nummer niet doorgeschakeld kan worden. Wat een puinhoop. Nu maar hopen dat ze deze keer wel het goede aderpaartje omsteken.

Het aderpaar verkeerd omsteken is overigens een fout van KPN, maar mij vragen een punaise in een Zyxel modem te stoppen terwijl mijn Experiabox nog connectie met KPN heeft, lijkt me niet zo zinvol. Enz. enz.
Je omzetting zou gedaan moeten zijn, anders meldt Telfort niet dat je verbinding is opgeleverd. Je telefoonnummer is ook al geporteerd, dat geeft ook aan dat je ADSL zou moeten werken.
Je geeft zelf aan dat je nog via de oude ISP kan internetten, dus bij het omzetten is iemand iets 'vergeten' op de centrale of de verkeerde lijn gedaan.
Aanmelden bij Telfort dan kunnen ze het via een storings melding alsnog laten rechtzetten dit. Je hoeft KPN hier niet voor te bellen, moet Telfort voor je regelen dit. Al vermoed ik dat die 5 a 10 dagen gewoon een ruim getal is en het binnen een paar werkdagen in orde is.
[
Voor 100% gewijzigd door
bjck op 24-11-2007 02:02
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.