Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.493 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
NxCPU schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:33:

XS4ALL komt inderdaad maar tot ADSL Basic (8000/1024 Kbit/s) met mijn PC+huisnr.

Dan snap ik het ook niet meer.
Want de KPN monteur die mij vanuit de centrale belde over de telefoniestoring bevestigde wel dat de Amsterdam IJburg centrale een ADSL2 centrale is.
Ik zei namelijk tegen hem dat het mij opgevallen was dat het modem nu op dubbele snelheid verbonden was.

edit:

Het was even zoeken, maar persbericht van 09-09-2005 : KPN verhoogt ADSL-snelheid :
http://www.kpn.com/kpn/show/id=901900/contentid=12415/sc=fddf5b
Op 17 november 2005 is mijn aanvraag voor een Extra abonnement schriftelijk bevestigd.
Een week later heeft de monteur gratis een telefoonkabel getrokken voor telefonie en alles aangesloten.
Het modem heeft altijd verbinding gemaakt op 12000/1024.

KPN kan tot 12000/1024 leveren op mijn PC+huisnr volgens breedbandwinkel. (Komt overeen met de KPN website).
LOL : Volgens de breedbandwinkel kan XS4ALL op mijn PC+huisnr wel ADSL Fast 20000Mbit leveren. Maar op de XS4ALL website lukt dit dus echt niet.
toon volledige bericht
Wat ik kan vinden is Asd-IJb een ADSL1 centrale. Daar kunnen wel ADSL2/2+ kaarten zijn ingezet bij uitbreidingen later, maar dat zijn ze niet allemaal. Dus als ze dat niet allemaal zijn wordt er tot maximaal 8000kbps geleverd, thans zou moeten. Overal waar ik een postcode probeer op IJburg krijg ik maximaal 8000kbps terug en jij hebt nu 12000kbps. Technisch kan het, maar het lijkt wel een wonderlijke situatie die wellicht niet hoort te zijn. Volgens mij als je nu opnieuw IPB zou bestellen krijg je het ook niet meer terug :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CSB schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:31:
Komt er altijd een monteur van de KPN als je dit abbo besteld? ik heb geen idee wat die man nou moet komen doen.
De kpn-monteur komt als je nog geen adsl hebt, bijvoorbeeld alleen kabel of als je nog geen KPN vaste telefonie hebt op het aderpaar waar je het DSL signaal op moet worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
rohit schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 03:02:
binnekort ook telfort internet :D

kheb wel een vraagje, ik heb nu tiscali, en ik zag in de modem dat je voip kan instellen enzo.

zou je die zo kunne instelle met voipbuster ofzo ?? dat je gratis kunt bellen ??
Ja dat is mogelijk.
rohit schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 03:02:
enne telfort word de 3e geactiveerd, tiscali pas de 8e afgesloten. zorgt dit voor problemen, aangezien het over 1 lijn gaat???

en kan ik de oude modem van tiscali gewoon blijven gebruiken, aangezien dat een multi pc modem van Zyxel is :)
Het signaal wordt gewoon overgenomen door telfort.

Je kunt elk adsl-modem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 09:51

R2L

Thombias schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:04:
[...]

Ja dat is mogelijk.

[...]

Het signaal wordt gewoon overgenomen door telfort.

Je kunt elk adsl-modem gebruiken.
Dan sluit mijn vraag hier goed bij aan:
Ik wil de Siemens SX762 gaan gebruiken.
Een aantal zaken had ik al gevonden zoals de VPI / VCI en de Encapsulation, maar bij die Siemens kun je nog veel meer instellen.
Zo staat het protocol op PPPoE
De MTU standaard op 1492
Lijnmodus Automatisch
De Qos op UBR

Bij telefonie moet ik ook heel veel dingen invoeren
Gebruikersnaam
Weergegeven naam
Autorisatie gebruikersnaam
SIP-domein
SIP-realm
Sip-listen-poort (staat default op 5060)
Proxyserveradres
Proxyserverpoort (staat default op 5060)
Registratieserveradres
Registratieserverpoort (staat default op 5060)

Verder kun je ook nog allerlei codecs selecteren
Standaard staat dat op
G.711ALaw (*)
G.711MuLaw (*)
G.729 (*)
G.729a (*)

Wie weet wat ik waar in moet vullen??
Degene die dit weet maakt me een blij man... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

Anoniem: 241350 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:24:
[...]

Mijn gewenste overstap datum is 3 december 2007, dus ik heb nog een week om de administratieve kwaliteiten van Telfort te bepalen.
Ik vind het jammer dat Telfort niets van zich laat horen als ze de opleveringsdatum niet halen.
Bovendien kunnen ze je telefonisch niets vertellen (in mijn geval) waarom er niet opgeleverd wordt en hoe lang het nog gaat duren.
We wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 12:36
Ik zou jullie op de hoogte houden...:

Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer 1261005 kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Ik ben dus in spetember verhuisd. Eerst 6 weken tevergeefs getracht mijn Tele2 aansluiting verhuisd te krijgen. Na die 6 weken maar het contract ontbonden. en daar dacht ik in Telfort mijn reddende engel gevonden te hebben. Tot ik dus dit bericht ontving. Ik zit nu al dik 2 maanden zonder internet en telefonie. Idioot gewoon. Ik durf te wedden dat het KPN wel in 1x lukt. Ik snap niet wat het probleem is en ik heb er eeeecht geen zin meer in. Die mensen maken mij gek. Ik woon verdomme in een nieuw huis gebouwd op een braakliggend stuk terein midden in een woonwijk. Twee kleine straatjes. Het kan toch niet dat ik in een straat woon waar nog niets voor is geregeld. Die servicedesk bellen heeft ook geen nut want service kennen ze niet en ze weten zelf nieteens waarom het niet kan. Bovenstaande geldt absoluut in geen enkel geval.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die Bruine schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:23:

Ik ben dus in spetember verhuisd. Eerst 6 weken tevergeefs getracht mijn Tele2 aansluiting verhuisd te krijgen. Na die 6 weken maar het contract ontbonden. en daar dacht ik in Telfort mijn reddende engel gevonden te hebben. Tot ik dus dit bericht ontving. Ik zit nu al dik 2 maanden zonder internet en telefonie. Idioot gewoon. Ik durf te wedden dat het KPN wel in 1x lukt. Ik snap niet wat het probleem is en ik heb er eeeecht geen zin meer in. Die mensen maken mij gek. Ik woon verdomme in een nieuw huis gebouwd op een braakliggend stuk terein midden in een woonwijk. Twee kleine straatjes. Het kan toch niet dat ik in een straat woon waar nog niets voor is geregeld. Die servicedesk bellen heeft ook geen nut want service kennen ze niet en ze weten zelf nieteens waarom het niet kan. Bovenstaande geldt absoluut in geen enkel geval.
Dan komt het adres van je huis niet overeen met de notatie van het adres bij KPN in de database waar je lijn (koperlijn letterlijk) in staat.

Zou je eerst een KPN telefonie abonnement (Belbudget/Belbasis) nemen en daarop ADSL is het geen probleem. Maar ADSL aanvragen werkt niet omdat bij je adres geen lijn in de database staat omdat die of niet bestaat, of een ander adres (notatie) heeft wat je niet kan nazoeken.

Meestal is nieuwbouw voor een ADSL aansluiting geen probleem, maar kleinschalige nieuwbouw in een bestaande wijk/straat kan anders zijn. Misschien is de lijn wel aangelegd/gegraven maar niet ingevoerd (nog) of staat het op het postcode van om de hoek of is het huisnummer anders etc etc etc.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 25-11-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Die Bruine schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:23:
Ik zou jullie op de hoogte houden...:

Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer 1261005 kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
toon volledige bericht
Ik ben bang dat ik ook zo'n brief ga krijgen... :(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geurt-kun schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:17:
[...]

Ik ben bang dat ik ook zo'n brief ga krijgen... :(
Als je een aanvraag indient voor een nieuwe lijn en er is geen lijn beschikbaar of geen lijn bekend op dat adres (nieuwbouw, huizen opnieuw genummerd of opgesplitst in meerdere huizen/appartementen) kan je dat krijgen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik wil mijn pa nu ook overhalen om zijn planetinternet+ISDN te laten vervangen door telfort-internet. Maar hij gebruikt nu 2 tot 3 nummers van de 4 ISDN2-nummers. Is het mogelijk om 2 nummers naar telfort te porteren? Bijvoorbeeld door nog eens 9,95 euro extra te betalen? Bij IPB kan dit namelijk wel. Of is het mogelijk om 1 nummer naar telfort-internet te porteren en de andere 3 bij ISDN-KPN te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:42
Tarry schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:48:
Ik wil mijn pa nu ook overhalen om zijn planetinternet+ISDN te laten vervangen door telfort-internet. Maar hij gebruikt nu 2 tot 3 nummers van de 4 ISDN2-nummers. Is het mogelijk om 2 nummers naar telfort te porteren? Bijvoorbeeld door nog eens 9,95 euro extra te betalen? Bij IPB kan dit namelijk wel. Of is het mogelijk om 1 nummer naar telfort-internet te porteren en de andere 3 bij ISDN-KPN te laten?
Nee. Budgetphone kun je wel meerdere nummers heen porteren dacht ik. Telfort kan maar één.

[ Voor 7% gewijzigd door Dolan op 25-11-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

weet iemand of de bijgeleverde modem vpn ondersteund ? helaas werkt dat niet altijd en is voor mij wel van belang. Als ik het trouwens goed begrijp zou ik ook mijn huidige speedtouch 510 kunnen blijven gebruiken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ray schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:19:
weet iemand of de bijgeleverde modem vpn ondersteund ? helaas werkt dat niet altijd en is voor mij wel van belang. Als ik het trouwens goed begrijp zou ik ook mijn huidige speedtouch 510 kunnen blijven gebruiken toch ?
In de startpost staat welk modem je krijgt dus moet een bezoekje aan de website van de fabrikant voldoende zijn om je vraag te beantwoorden. En zoals al meerdere malen vermeldt is kun je elk ADSL modem gebruiken zolang je deze zelf kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 21:42
Ik heb mijn standaard modem vervangen door de draadloze versie 2602hw-d1a. Mijn oude modem hield zijn intrainwaarde vast zo lang ik hem niet zelf een reset gaf.

Nu merk ik dat mijn nieuwe modem bijna elke dag een nieuwe intrainwaarde heeft zonder hem te resetten. Blijkbaar doet hij dat uit zichzelf. Het probleem is dat ik een paar dagen geleden tijdens een telefoongesprek een onderbreking kreeg en het gesprek afgebroken werd. Mijn vermoeden is dat er toen ook sprake was van een spontane reset, in ieder geval had ik weer een nieuwe intrainsnelheid. Prettig is dat de draadloze versie bij mij ongeveer 500 kbps meer snelheid levert.

Weet iemand of het spontane opnieuw intrainen gebruikelijk is of dat ik dat in kan stellen in het modem. Is niet handig als een telefoongesprek daardoor afgebroken wordt. Alvast bedankt!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
joep meloen schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:32:
Ik heb mijn standaard modem vervangen door de draadloze versie 2602hw-d1a. Mijn oude modem hield zijn intrainwaarde vast zo lang ik hem niet zelf een reset gaf.

Nu merk ik dat mijn nieuwe modem bijna elke dag een nieuwe intrainwaarde heeft zonder hem te resetten. Blijkbaar doet hij dat uit zichzelf. Het probleem is dat ik een paar dagen geleden tijdens een telefoongesprek een onderbreking kreeg en het gesprek afgebroken werd. Mijn vermoeden is dat er toen ook sprake was van een spontane reset, in ieder geval had ik weer een nieuwe intrainsnelheid. Prettig is dat de draadloze versie bij mij ongeveer 500 kbps meer snelheid levert.

Weet iemand of het spontane opnieuw intrainen gebruikelijk is of dat ik dat in kan stellen in het modem. Is niet handig als een telefoongesprek daardoor afgebroken wordt. Alvast bedankt!
Als het modem besluit opnieuw in te trainen, dan heeft het modem de conclusie getrokken dat de verbinding niet stabiel genoeg is en probeert 'ie het opnieuw. Kijk eens naar de bekabeling, of je de laatste firmware hebt en als dat niet help, zet WiFi eens uit om te kijken of dat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
trolleystad schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:35:
[...]

Als het modem besluit opnieuw in te trainen, dan heeft het modem de conclusie getrokken dat de verbinding niet stabiel genoeg is en probeert 'ie het opnieuw. Kijk eens naar de bekabeling, of je de laatste firmware hebt en als dat niet help, zet WiFi eens uit om te kijken of dat de oorzaak is.
Wifi staat nog steeds uit en de bekabeling is dezelfde als met het andere modem die nooit uit zichzelf in trainde. De laatste keer dat hij heeft ingetraind heeft hij hem zelfs op de hoogste snelheid gezet sinds ik hem heb. Wel prettig maar liever ietsje lager zonder onderbrekingen. De laatste firmware van juni 2007 zat er al in.

Dus het heeft niets met een instelling in de modem te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241490

Ik heb wat aanvullende vragen over het telefonie gedeelte van Teflort Internet:

- Hoeveel gesprekken kan je tegelijkertijd voeren via de Telort VOIP verbinding? Bij XS4ALL is dit 6.
- Bestaat wisselgesprek?
- Werkt nummerweergave, ziet degene die ik bel mijn nummer en zie ik het nummer wanneer iemand mij belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:07
hmmz ok, voipbuster werkt dus zegge jullie.

maarre ik heb geen telefonie van telfort, dus ook geen telefoonnummer.
hoe kan ik dan bellen ? en heeft iemand de gegevens die ik moet invoeren?
kheb al gezocht op voipbuster in dit topic maar kwam het niet tegen.
kan iemand mij helpen hierbij??

dus op 3 december als telfort word geactiveerd, sluite ze tiscali meteen af en gaat er gewoon telfort adsl door de lijn?

ik heb eergister de modem ontvangen maar nog geen brief met gegevens??

wel een brief met de ordernummer enzo dat is toch niet het juiste brief om de internet mee te activeren?

alvast bedankt

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
rohit schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:09:

dus op 3 december als telfort word geactiveerd, sluite ze tiscali meteen af en gaat er gewoon telfort adsl door de lijn?

wel een brief met de ordernummer enzo dat is toch niet het juiste brief om de internet mee te activeren?

alvast bedankt
toon volledige bericht
Als je geen telefonie van Telfort wilt dan zul je ergens anders een telefoonnummer moeten regelen, al dan niet tegen betaling.

Om je internet te activeren heb je die brief niet nodig. Wel om in te kunnen loggen om je instellingen en betalingen te kunnen bekijken. Om telefonie te activeren heb je wel die bedoelde brief nodig. Voor jou niet van toepassing.

Binnen enkele dagen zal die brief best bij je bezorgd worden. Nog even geduld.

Waarom heb je geen telefonie bij Telfort genomen? Zo duur is dat toch niet. Nog geen 30 euro voor het hele pakket. Nu moet je gaan zoeken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
joep meloen schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:51:
[...]

Wifi staat nog steeds uit en de bekabeling is dezelfde als met het andere modem die nooit uit zichzelf in trainde. De laatste keer dat hij heeft ingetraind heeft hij hem zelfs op de hoogste snelheid gezet sinds ik hem heb. Wel prettig maar liever ietsje lager zonder onderbrekingen. De laatste firmware van juni 2007 zat er al in.

Dus het heeft niets met een instelling in de modem te maken?
Als je zeker wilt zijn dat het geen instelling is moet je 'm resetten naar de fabrieksinstellingen. Dan staat alles goed.
Anoniem: 241490 schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:53:
Ik heb wat aanvullende vragen over het telefonie gedeelte van Teflort Internet:

- Hoeveel gesprekken kan je tegelijkertijd voeren via de Telort VOIP verbinding? Bij XS4ALL is dit 6.
- Bestaat wisselgesprek?
- Werkt nummerweergave, ziet degene die ik bel mijn nummer en zie ik het nummer wanneer iemand mij belt.
Hoeveel gesprekken? Dat weet ik niet. De modem beperkt het in ieder geval tot 2 tegelijk plus een aantal die je in de wacht kan zetten.

Wisselgesprek bestaat ja. (Zyxel modem -> Call waiting)

Nummerweergave werkt.

Om uit te kunnen bellen heb je geen telefoonnummer nodig.
Ja.

Heb je niet nodig. Je komt vanzelf op de activatiepagina en dan hoef je maar 1 muisklik te doen. Wijst zich vanzelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Dolan op 25-11-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ja het is dat me vader betaalt :P

en we belle eiglk nooit met een huistelefoon dus daarom ook maar niet genomen, maar als het op deze manier mssn gratis zou kunne zou wel rlxt zijn (A)

maar ik heb al gezien dat het veel werk is :P dus ik laat het maar zitten ;)

dan maar gewoon mobiel belle :P

Edit,,
trolleystad,

dus ik kan wel via een manier bellen ? maar niet gebeld worden als ik het goed begrijp ?

en nog 1 vraagje,

ik heb de modem van tiscali nu de 2602 d1a, dat is die grote.
die is tog beter dan die kleine van telfort ?

enne die snelheidscheck van telfort, geeft bij mij aan dat hij 20 mbit kan leveren? op hoeveel moetik dan ongeveer rekenen?

[ Voor 39% gewijzigd door Rohit op 25-11-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
rohit schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:44:
Edit,,
trolleystad,

dus ik kan wel via een manier bellen ? maar niet gebeld worden als ik het goed begrijp ?
Klopt. Als je bij een telefoonprovider een account hebt (met of zonder telefoonnummer voor in-bellen) dan kun je naar buiten bellen. Degene die jij dan belt ziet dan alleen niets op z'n nummermelder.
en nog 1 vraagje,

ik heb de modem van tiscali nu de 2602 d1a, dat is die grote.
die is tog beter dan die kleine van telfort ?
Telfort levert ook de D1A. De R versie (de kleine) is identiek aan de D1A, alleen zit er maar 1 voip poort op i.p.v. 2 en 4 ehternet poorten i.p.v. 1.
enne die snelheidscheck van telfort, geeft bij mij aan dat hij 20 mbit kan leveren? op hoeveel moetik dan ongeveer rekenen?
Ligt eraan wat de werkelijke afstand is tussen wijkcentrale en je huis, hoe het bij je aangesloten wordt en de kwaliteit van de koperkabel.

[ Voor 0% gewijzigd door Dolan op 25-11-2007 17:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

<snip>
Edit,,
trolleystad,

<snip>
Je kan bellen via voipbuster bijvoorbeeld en daarnaast een prepaid nummer kopen bij budgetphone (EUR 10 per jaar), dan kan je op dat laatste nummer gewoon gebeld worden. Het telfort modem ondersteund twee sip providers dus dat moet lukken. Via budgetphone kan je ook binnen NL onbeperkt bellen voor EUR9,95 per maand zou je dat later alsnog willen.

/edit: het schijnt dat je je budgetphone nummer dan ook als caller-ID uitgaaand bij voipbuster can activeren (via de softclient) maar dat is mij nog niet gelukt.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 25-11-2007 17:24 . Reden: edit, valuta en leesbaarheid ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ik heb nou tiscali 6 mbit, in me modem komt dit binnen, DSL Up 6842 kbps / 860 kbps

dat is meer als 6 mbit :) zal het dan goed zitten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:11:
[...]

Telfort levert ook de D1A. De R versie (de kleine) is identiek aan de D1A, alleen zit er maar 1 voip poort op i.p.v. 2 en 4 ehternet poorten i.p.v. 1.
Het 'Basismodem' heeft 1 netwerk poort (ethernet) en wel 2 telefonie poorten (VoIP) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239873

Heeft iemand al geprobeerd om de "oude" Experiabox van KPN op Telfort 20mbit werkend te krijgen?
(ja ik weet dat je een Zyxel modem krijgt en dat dit modem officieel weer naar KPN moet)
Zo ja, wat zijn dan de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231869

Goedendag allemaal,

ook bij mij thuis is Telfort in gebruik genomen (paar dagen te vroeg, altijd fijn)
Over het algemeen ben ik er wel erg tevreden over ruim 12-13mbit snelheid. Ik kwam alleen tot de ontdekking dat de ping naar verschillende nederlandse servers best hoog leek te zijn (In andere europese landen een stuk hoger als andere providers).

Tot ik vandaag nog eens keek en zag dat de ping 250 was, naar een normaal gesproken voor iedereen erg goede server. De modem had op dat moment een CPU usage van 80% en een mem usage van 32%.
Na een restart van de modem viel deze terug 10-15% cpu usage (2 mensen die een spel aan het spelen waren) / 32% memory usage. De ping viel weer terug naar de 'normale' ping

Er zijn 4 pc's op de modem aangesloten, zonder downloads aan te hebben, 13mbit download / bijna 1 mbit upload.
Hieronder de waardes uit de DSL waardes uit de modem:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ef ff ef ff ff fe ed ca 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 31 db
tone 32- 63: 21 45 77 88 99 9a ab bb bb cc cb cc dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa bb ba ba
tone 160-191: aa aa aa aa aa ab aa bb aa aa ab bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa 2a aa aa aa 98
tone 256-287: 19 ab aa aa aa ab ba ab bb bb bb bb bb ba aa aa
tone 288-319: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 9a 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 97 89 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 98 99 89 99 98 88 87 87 78 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 67 76 26 77 77 77 77 66 77 77 77 77 77 67 76
tone 416-447: 56 66 66 66 66 65 65 55 55 55 55 52 45 55 54 44
tone 448-479: 55 55 54 44 44 44 24 44 44 44 44 43 33 22 23 32
tone 480-511: 22 22 22 22 11 12 22 22 22 22 22 00 01 10 10 00

Zelf heb ik niet erg veel ervaring met dit type modem dus:
Nu vraag ik me af; waarom is de ping over het algemeen wat aan de hoge kant? en hoe kon de CPU usage ineens zo omhoog springen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231869 op 25-11-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Anoniem: 239873 schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:51:
Heeft iemand al geprobeerd om de "oude" Experiabox van KPN op Telfort 20mbit werkend te krijgen?
(ja ik weet dat je een Zyxel modem krijgt en dat dit modem officieel weer naar KPN moet)
Zo ja, wat zijn dan de ervaringen?
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe alle settings (ADSL + VoIP) moeten staan om je eigen modem met Tefort te gebruiken...
Heb hier n.m.l. een Siemens SX762 (een iets luxer exemplaar van de zilveren Experiabox)
Wellicht kan iemand alle settings eens op een rijtje zetten?
Kan dan bij deel 4 in de inleiding geplaatst worden wat weer een hoop gevraag scheelt op het forum... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
bjck schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:44:
[...]

Het 'Basismodem' heeft 1 netwerk poort (ethernet) en wel 2 telefonie poorten (VoIP) :)
Oh verkeerd gelezen dan ergens ;) Thanx.
R2L schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:06:
[...]

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe alle settings (ADSL + VoIP) moeten staan om je eigen modem met Tefort te gebruiken...
Heb hier n.m.l. een Siemens SX762 (een iets luxer exemplaar van de zilveren Experiabox)
Wellicht kan iemand alle settings eens op een rijtje zetten?
Kan dan bij deel 4 in de inleiding geplaatst worden wat weer een hoop gevraag scheelt op het forum... :)
Als je in het telfort modem kijkt kun je de instellingen zo overnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
Weet iemand hoe je statische ip adressen toe kan kennen in de zyxel?
Als je nl. de dhcp server (none) uit zet kan ik geen client ip adressen invoeren.

Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 231869 schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:02:
Goedendag allemaal,

ook bij mij thuis is Telfort in gebruik genomen (paar dagen te vroeg, altijd fijn)
Over het algemeen ben ik er wel erg tevreden over ruim 12-13mbit snelheid. Ik kwam alleen tot de ontdekking dat de ping naar verschillende nederlandse servers best hoog leek te zijn (In andere europese landen een stuk hoger als andere providers).
Geef eens een paar voorbeelden, zo is het zo 'niets zeggend'. En wat is 'hoog'? Sowieso is er al een klein verschil dat lijnen aangesloten via het Tiscali netwerk een 20ms hebben ongeveer op de verbinding waar via het KPN netwerk het zo'n 10 a 14ms is gemiddeld.

Of bedoel je echt 80ms naar een Nederlandse server? Dan de server adressen even noemen.
Tot ik vandaag nog eens keek en zag dat de ping 250 was, naar een normaal gesproken voor iedereen erg goede server. De modem had op dat moment een CPU usage van 80% en een mem usage van 32%.
Na een restart van de modem viel deze terug 10-15% cpu usage (2 mensen die een spel aan het spelen waren) / 32% memory usage. De ping viel weer terug naar de 'normale' ping

Zelf heb ik niet erg veel ervaring met dit type modem dus:
Nu vraag ik me af; waarom is de ping over het algemeen wat aan de hoge kant? en hoe kon de CPU usage ineens zo omhoog springen?
Draadloos modem? Dan kan de CPU load hoger zijn als je verkeer via Wireless toeneemt. En als je aan het bellen bent is het hoger. Een flinke download geeft sowieso natuurlijk CPU gebruik, zeker als het peer2peer is aangezien je modem dan veel connecties moet bijhouden en verwerken.
Dorus12 schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:49:
Weet iemand hoe je statische ip adressen toe kan kennen in de zyxel?
Als je nl. de dhcp server (none) uit zet kan ik geen client ip adressen invoeren.

Dorus
Je kan ze 'statisch via DHCP' laten uitdelen door op het status scherm (hoofd scherm) op 'client list' te klikken en daar hem vast te zetten met een vinkje.

Of je geeft de PC gewoon een vast adres zelf, maar doe dat wel buiten de DHCP-pool waar je modem adressen uitdeelt. Je ZyXEL begint bij .33 dus alles daar onder kan je vast gebruiken bijvoorbeeld voor PC's.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 25-11-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
bjck schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:52:
[...]

Je kan ze 'statisch via DHCP' laten uitdelen door op het status scherm (hoofd scherm) op 'client list' te klikken en daar hem vast te zetten met een vinkje.

Of je geeft de PC gewoon een vast adres zelf, maar doe dat wel buiten de DHCP-pool waar je modem adressen uitdeelt. Je ZyXEL begint bij .33 dus alles daar onder kan je vast gebruiken bijvoorbeeld voor PC's.
Oke thx Bjck.

Dorus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
R2L schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:23:
[...]
Bij telefonie moet ik ook heel veel dingen invoeren
Gebruikersnaam
Weergegeven naam
Autorisatie gebruikersnaam
SIP-domein
SIP-realm
Sip-listen-poort (staat default op 5060)
Proxyserveradres
Proxyserverpoort (staat default op 5060)
Registratieserveradres
Registratieserverpoort (staat default op 5060)

Verder kun je ook nog allerlei codecs selecteren
Standaard staat dat op
G.711ALaw (*)
G.711MuLaw (*)
G.729 (*)
G.729a (*)

Wie weet wat ik waar in moet vullen??
Degene die dit weet maakt me een blij man... _/-\o_
toon volledige bericht
Voor mijn DrayTek 2800VG heb ik DEZE pagina gebruikt. Ik denk dat je met deze gegevens een heel eind komt. Wel overal 'tiscali' vervangen door 'telefoniedienst'. Gebruikersnaam is je 10-cijferig telefoonnummer en je wachtwoord staat in de Telfort brief.
Edit: 'Weergegeven naam' is volgens DrayTek de naam die de gebelde persoon krijgt te zien. Maar dat wordt vermoedelijk overruled door nummerweergave.

Wat betreft de codecs: ZyXEL zegt dit er over.
Select the type of voice coder/decoder (codec) that you want the ZyXEL Device to use. G.711 provides higher voice quality but requires more bandwidth (64 kbps).
G.711A is typically used in Europe.
G.711u is typically used in North America and Japan.
In contrast, G.729 only requires 8 kbps.
The ZyXEL Device must use the same codec as the peer. When two SIP devices start a SIP session, they must agree on a codec.

Ikzelf heb gekozen voor de volgorde G.711A, G.711u, G.729.

[ Voor 4% gewijzigd door Hakkie op 25-11-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Hakkie schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:29:
[...]

Voor mijn DrayTek 2800VG heb ik DEZE pagina gebruikt. Ik denk dat je met deze gegevens een heel eind komt. Wel overal 'tiscali' vervangen door 'telefoniedienst'. Gebruikersnaam is je 10-cijferig telefoonnummer en je wachtwoord staat in de Telfort brief.
Edit: 'Weergegeven naam' is volgens DrayTek de naam die de gebelde persoon krijgt te zien. Maar dat wordt vermoedelijk overruled door nummerweergave.

Wat betreft de codecs: ZyXEL zegt dit er over.
Select the type of voice coder/decoder (codec) that you want the ZyXEL Device to use. G.711 provides higher voice quality but requires more bandwidth (64 kbps).
G.711A is typically used in Europe.
G.711u is typically used in North America and Japan.
In contrast, G.729 only requires 8 kbps.
The ZyXEL Device must use the same codec as the peer. When two SIP devices start a SIP session, they must agree on a codec.

Ikzelf heb gekozen voor de volgorde G.711A, G.711u, G.729.
toon volledige bericht
Heel hartelijk bedankt voor je antwoord! _/-\o_
Hier ga ik binnenkort eens even mee aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Anoniem: 241490 schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:53:
Weergave wel, ster-diensten niet zoals doorverbinden.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

trolleystad schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:32:

[...]

Als je in het telfort modem kijkt kun je de instellingen zo overnemen. :)
Ik had laatst eens vluchtig gekeken, maar ik kon ze zo niet vinden... Moet zeggen dat ik niet echt gezocht heb, maar goed. Het zou handig zijn als ze in de startpost zouden staan ja :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231869

bjck schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:52:
[...]

Geef eens een paar voorbeelden, zo is het zo 'niets zeggend'. En wat is 'hoog'? Sowieso is er al een klein verschil dat lijnen aangesloten via het Tiscali netwerk een 20ms hebben ongeveer op de verbinding waar via het KPN netwerk het zo'n 10 a 14ms is gemiddeld.

Of bedoel je echt 80ms naar een Nederlandse server? Dan de server adressen even noemen.

[...]

Draadloos modem? Dan kan de CPU load hoger zijn als je verkeer via Wireless toeneemt. En als je aan het bellen bent is het hoger. Een flinke download geeft sowieso natuurlijk CPU gebruik, zeker als het peer2peer is aangezien je modem dan veel connecties moet bijhouden en verwerken.
Bedankt voor de snelle reactie :)

Ik heb zelf nu zo'n idee, dat het maar een paar zwaar overbelaste game-servers zijn binnen Nederland die 70-80 ping gaven. Ik heb namelijk nog een dozijn andere game-servers geprobeerd waar ik 25-30 ms ping heb, een stuk beter dus.

Over de usage:
De modem is niet draadloos, ook hebben we geen telefonieabbonement bij Telfort, hier kan de hoge CPU usage dus niet aan liggen lijkt me.

P2P zou eventueel nog kunnen, maar die modem zal toch niet vollopen na ~3 dagen? (naar mijn weten is er nauwelijks gedownload, al was het na een modem restart wel verdwenen) Ik zal het nog eens aankijken, zien of het nog terugkomt. Wie weet hebben we er nooit meer last van. ;)

Nog even: Ik heb geen idee wat een redelijke conn/min is, maar ik heb hier op het moment 700-800 conn/min gemeten op speedtest.nl.
Is dit een aardig aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 231869 schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:57:
[...]

P2P zou eventueel nog kunnen, maar die modem zal toch niet vollopen na ~3 dagen? (naar mijn weten is er nauwelijks gedownload, al was het na een modem restart wel verdwenen) Ik zal het nog eens aankijken, zien of het nog terugkomt. Wie weet hebben we er nooit meer last van. ;)
Ik heb een 4 poorts met AJZ2 en die loopt nooit vol eigenlijk.
Nog even: Ik heb geen idee wat een redelijke conn/min is, maar ik heb hier op het moment 700-800 conn/min gemeten op speedtest.nl.
Is dit een aardig aantal?
De vraag is of het resultaat wat speedtest.nl meet enige zinvolle en reële getallen geeft. 'k Zou er niet teveel op vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:38
Hoe stabiel is bellen via Telfort op vandaag? Aangezien we een bedrijf thuis hebben is het wel van belang dat we goed bereikbaar zijn. Nu we toch al half over geschakeld zijn op mobiel hebben we natuurlijk altijd een backup, maar VOIP is voor zover ik weet minder stabiel dan een analoge lijn bij KPN. Hoe ervaren jullie dit en wat mag ik hier voor een uptime en kwaliteit voor verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Metalfreak schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:47:
[...]

Ik had laatst eens vluchtig gekeken, maar ik kon ze zo niet vinden... Moet zeggen dat ik niet echt gezocht heb, maar goed. Het zou handig zijn als ze in de startpost zouden staan ja :)
Omdat dit onderwerp mij heel erg bezig hield ben ik met behulp van HAKKIE op het goede spoor geraakt.
Zowaar staat er op de site van Telfort precies de informatie die ik zocht.
Uiteraard zal ik dit even met jullie delen, want ik zal toch niet de enige zijn die een eigen modem wil gebruiken?

Wellicht kan Trolleystad dit in deel 4 opnemen?

Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem
Er zijn winkels die internetmodems verkopen die geschikt zijn voor bellen over internet. Telfort geeft echter geen support op modems die niet via Telfort geleverd zijn. Indien u toch besluit een modem te kopen in de winkel, dient deze het SIP protocol te ondersteunen. Uit ervaring blijkt dat veel van deze modems niet allemaal even optimaal functioneren. Wij raden u daarom ook aan om een modem via Telfort te bestellen.
Indien u een modem heeft die het SIP protocol ondersteunt, kunt u gebruik maken van de volgende gegevens:

Gebruikersgegevens:
SIP number: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Username: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Password: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens

Algemene instellingen:
SIP proxy: sip.telefoniedienst.nl
SIP service location: sip.telefoniedienst.nl
SIP signaling port: UDP 5060
SIP register service location: tel.telefoniedienst.nl
SIP register signaling port: UDP 5060
SIP domain: tel.telefoniedienst.nl

URL type coding: SIP
Registration interval: 6000 seconds
Session expires: 1800 seconds
Reserved RTP port range: UDP 16384-32767
Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type
DTMF mode: PCM
Sending INVITE Anonymous: Not permitted
Echo Cancellation G.168: In use
Voice Activation Detection: Not in use
SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted
Early Media acknowledge: Not in Use

Probleem met gesprekken zonder nummerweergave
Als u gebeld wordt door iemand met een geheim nummer dan stuurt het modem een reeks nullen uit ipv het telefoonnummer. Nu blijken er enkele type telefoons te zijn (in veel gevallen een ranex of een profoon) die hier verkeerd op reageren.

Als u wel gewoon gebeld kan worden door iemand met een gewoon nummer dan lijkt het erop dat deze telefoon niet met een reeks nullen om kan gaan.

Tevens kunt u deze handleiding ook gebruiken indien u een telefoontoestel heeft dat alleen FSK nummerherkenning ondersteunt.

U kunt dan de nummerweergave op het modem omzetten naar de FSK standaard (dit is de manier die buiten NL wordt gebruikt). De meeste recente telefoons doen allebei. Dit is geen probleem om dit te doen omdat de functionaliteit hetzelfde blijft.

Deze procedure staat hieronder beschreven (uitgaande van software versie MS6b4/analoog of MU5b2/ISDN of hoger) en moet worden gedaan in de commando mode van het modem.

Log eerst in op het modem mbv de browser.
- Zet onder remote management de telnet access op 0.0.0.0 en klik apply.
- Log uit middels de linker kolom en ga met telnet (start > run > cmd en dan in het dosvenster telnet 192.168.1.254 )
- Voor het wachtwoord in (zelfde als via de browser)
- Selecteer menu optie 24 en vervolgens 8:
- Nu bent u in de commando modus van het modem.
- Geef de volgende commando's in achter het > en sluit elke regel met enter af , in de juiste volgorde.
- voice config dsp index 1
- voice config dsp cidpayload 1 0
- voice config dsp save 1
- voice config dsp index 2
- voice config dsp cidpayload 2 0
- voice config dsp save 2

Beveiliging Telfort vast bellen
Telfort vast bellen is beveiligd met een toegangscode. Het is van groot belang dat u deze toegangscode geheim houdt. Tevens is het van belang dat uw toegangscode niet "voor de hand liggend" is, zoals bijvoorbeeld uw geboortedatum.
U kunt online uw toegangscode voor Telfort vast bellen wijzigen via Mijn Telfort.

ISDN huiscentrale in combinatie met Telfort vast bellen
U kunt op het Telfort modem alleen analoge toestellen en huiscentrales aansluiten.
Dit geldt ook wanneer u gebruik maakt van een ISDN modem.
Ook op dit modem kunnen alleen analoge toestellen en huiscentrales aangesloten worden.
Modems voor Telfort vast bellen
Wanneer u Telfort internet afsluit kunt u kiezen uit verschillende modems. Al deze modems zijn geschikt voor Telfort vast bellen.

Geschikte telefoontoestellen voor Telfort vast bellen
Alle analoge telefoontoestellen kunnen worden aangesloten, met uitzondering van telefoontoestellen met draaischijf. ISDN toestellen werken niet in combinatie met Telfort vast bellen. Let u erop dat uw telefoon ingesteld staat op 'tone' en niet op 'pulse'!

Meerdere telefoontoestellen aansluiten op het modem
U kunt maximaal 4 telefoontoestellen per telefoonpoort aansluiten. De Telfort modems hebben allen twee telefoonpoorten. U kunt dus in totaal 8 telefoontoestellen aansluiten. Het is eventueel mogelijk om meer telefoontoestellen aan te sluiten. Echter, in dit geval kan Telfort geen garantie geven met betrekking tot de kwaliteit van de telefoonverbinding. Let u bij het installeren van de telefoontoestellen goed op dat de kabellengte van de telefoons niet langer is dan 30 meter.

Telfort vast bellen in combinatie met alarmsysteem
Indien u thuis een alarmsysteem heeft dat is aangesloten op het telefoonnet, werkt dit in de meeste gevallen niet in combinatie met Telfort vast bellen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de leverancier van uw alarmsysteem.

Gebruik andere apparaten in combinatie met vast bellen.
In principe zijn alle apparaten die werken op een KPN telefoonlijn bruikbaar voor Telfort vast bellen. Voorbeelden hiervan zijn:
- nummermelders
- voicemail melders
- fax apparaten
- huiscentrales
Telfort kan echter niet garanderen dat alle toestellen werken.
De diversiteit van deze apparatuur is hiervoor te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:32:
[...]

Wat ik kan vinden is Asd-IJb een ADSL1 centrale. Daar kunnen wel ADSL2/2+ kaarten zijn ingezet bij uitbreidingen later, maar dat zijn ze niet allemaal. Dus als ze dat niet allemaal zijn wordt er tot maximaal 8000kbps geleverd, thans zou moeten. Overal waar ik een postcode probeer op IJburg krijg ik maximaal 8000kbps terug en jij hebt nu 12000kbps. Technisch kan het, maar het lijkt wel een wonderlijke situatie die wellicht niet hoort te zijn. Volgens mij als je nu opnieuw IPB zou bestellen krijg je het ook niet meer terug :)
Je zal wel gelijk hebben.
Maar zoals ik al in mijn "edit" vermelde :
KPN kan tot 12000/1024 leveren op mijn PC+huisnr volgens breedbandwinkel. (Komt overeen met de KPN website).
Ik heb dus EDIT: (vlak voor ik de gequote "edit "maakte) /EDIT eerst bij breedbandwinkel gecontroleerd wat mogelijk was met mijn PC+huisnr, en gelijk daarna bij KPN. Beiden websites geven aan dat Extra beschikbaar is op mijn PC+huisnr.
Toegegeven het is riskant, want het is geen garantie.

Wat denk je dat het beste is ?
  • Eerst even per email contact opnemen met Telfort?
  • Of gewoon doorgaan bij KPN met IPB-Extra en dus EUR 60,-- p/mnd extra betalen voor 4000Mbit/s extra ?
"Vrouwe Fortuna lacht U toe" gaat ook nu weer niet op.
Deze Romeinse godin van het toeval (geluk en ongeluk), bracht mij meestal ongeluk. :'(
Ze heeft mij nooit een lekker ding gevonden denk ik. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29

rick77

... get to the point!

Zoals ik ook al eerder aan heb gegeven in dit topic wil ik graag van Direct ADSL naar Telfort. Ik heb bij KPN geinformeerd over opzeggen en kreeg als antwoord dat ik niet expliciet hoefde op te zeggen, dat het abo werd beeindigd na de overstap (er staat letterlijk: "Zodra dit signaal is overgenomen stopt de facturering van uw abonnement automatisch.") en dat mijn eerste 12 maanden aflopen op 26 januari 2008. In de voorwaarden, die ik ten tijde van het afsluiten van het contract heb geprint staat: abo is na of tegen de minumumduur opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

Heeft iemand hier ervaring met Direct ADSL > Telfort?
- Heeft iemand het aangedurfd om ook daadwerkelijk niet zelf op te zeggen? Gaat dit goed of is het toch maar beter om nu te bestellen voor aansluiting over twee maanden, wachten tot stap 4 en dan op zeggen bij Direct ADSL per eind januari?
- Geldt de opzegtermijn van een maand ook bij overstappen en wanneer gaat 'ie dan in: bij de bevestiging van de overstapdatum of bij de overname van de lijn? Ik weet dat het letterlijke antwoord via e-mail suggereert dat er geen opzegtermijn gehanteerd wordt, maar gezien ervaringen met XS4All elders op GoT en in dit topic weet ik niet of ik dit letterlijk mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Even een update: mijn modem rapporteerde ruim 17Mb/s, maar mijn PC downloadde met hoogstens 500Kb/s. Ik heb even rondgeklooid met de settings van mijn NIC en hem van 100Mb full duplex naar Full autonegotiate gezet en voilá, snelheid van 14Mb/s.

Bedankt voor de hulp, mensen. :)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
R2L schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:28:
[...]

Probleem met gesprekken zonder nummerweergave
Als u gebeld wordt door iemand met een geheim nummer dan stuurt het modem een reeks nullen uit ipv het telefoonnummer. Nu blijken er enkele type telefoons te zijn (in veel gevallen een ranex of een profoon) die hier verkeerd op reageren.

Als u wel gewoon gebeld kan worden door iemand met een gewoon nummer dan lijkt het erop dat deze telefoon niet met een reeks nullen om kan gaan.

Tevens kunt u deze handleiding ook gebruiken indien u een telefoontoestel heeft dat alleen FSK nummerherkenning ondersteunt.

U kunt dan de nummerweergave op het modem omzetten naar de FSK standaard (dit is de manier die buiten NL wordt gebruikt). De meeste recente telefoons doen allebei. Dit is geen probleem om dit te doen omdat de functionaliteit hetzelfde blijft.

Deze procedure staat hieronder beschreven (uitgaande van software versie MS6b4/analoog of MU5b2/ISDN of hoger) en moet worden gedaan in de commando mode van het modem.

Log eerst in op het modem mbv de browser.
- Zet onder remote management de telnet access op 0.0.0.0 en klik apply.
- Log uit middels de linker kolom en ga met telnet (start > run > cmd en dan in het dosvenster telnet 192.168.1.254 )
- Voor het wachtwoord in (zelfde als via de browser)
- Selecteer menu optie 24 en vervolgens 8:
- Nu bent u in de commando modus van het modem.
- Geef de volgende commando's in achter het > en sluit elke regel met enter af , in de juiste volgorde.
- voice config dsp index 1
- voice config dsp cidpayload 1 0
- voice config dsp save 1
- voice config dsp index 2
- voice config dsp cidpayload 2 0
- voice config dsp save 2

[...]
toon volledige bericht
Dit is oude informatie, in de zilveren 2602 ZyXEL modellen die Telfort levert kan je gewoon in de webinterface van DTMF (standaard) naar FSK toe schakelen per phone poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Sinds 13-11 heb ik nu ADSL en Bellen van Telfort. Ben overgestapt van IPB. Ik heb echter nog niks gehoord van KPN? Zijn er al overstappers van IPB die al iets gehoord hebben van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 21:06
Madone schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:30:
Sinds 13-11 heb ik nu ADSL en Bellen van Telfort. Ben overgestapt van IPB. Ik heb echter nog niks gehoord van KPN? Zijn er al overstappers van IPB die al iets gehoord hebben van de KPN.
ja sinds 5 november over en vorige week kreeg ik een brief dat mijn abo was gestopt en ik de experiabox op moest sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29

rick77

... get to the point!

@Dennis-L: (in relatie tot mijn vraag hierboven over Direct ADSL, ook van KPN) ben je zonder zelf IPB op te zeggen overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 19:22
even een vraagje,

ik heb vanmorgen mijn dsl van telfort werkend gekregen, nu wou ik mijn netgear wireless router gaan gebruiken om zo draadloos te krijgen.

zijn er meer mensen die een netgear van @home willen koppelen aan hun nieuwe zyxel router met 1 netwerkaansluiting?

ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar?
heb de zyxel al een keer in bridge gezet, werkt niet.
heb de dhcp op de netgear uitgezet routing functie op de zyxel aan werkt ook niet.
nu heb ik de zyxel dus weer in routing mode gezet kan ik ineens niet meer op internet rechtstreeks?

weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Madone schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:30:
Zie ook hier:
Hakkie in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 10:56
heeft iemand hier enig idee of adsl van telfort ook gaat werken met een speedtouch 510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241584

Hallo, met veel belangstelling de topics gevolgd en ook Telfort aangevraagd. ik heb echter nog 2 vragen.
Ik heb IPB met de expediabox van Siemens. Inmiddels heb ik het modem van Telfort ontvangen en merk dat er een verschil zit in aansluitingen met de siemens. Ik mis bij de Telfortmodem de ingang voor lijn of anders gezegd bij de Siemens is een aparte aansluiting voor Lijn en eentje voor dsl. Moet de lijnverbinding nog ergens ingeprikt worden?
Andere vraag ik heb dit weekend ff geprobeerd om de modem te installeren (zonder de lijnverbinding) Ik kreeg wel de dsllijn door maar mijn internetlampje was rood. Heeft dit te maken met het feit dat de officiele overgang pas op 14 december ligtr en dat de weergegeven dls lijn nog van IPB is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 19:22
BAMI schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:55:
even een vraagje,

ik heb vanmorgen mijn dsl van telfort werkend gekregen, nu wou ik mijn netgear wireless router gaan gebruiken om zo draadloos te krijgen.

zijn er meer mensen die een netgear van @home willen koppelen aan hun nieuwe zyxel router met 1 netwerkaansluiting?

ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar?
heb de zyxel al een keer in bridge gezet, werkt niet.
heb de dhcp op de netgear uitgezet routing functie op de zyxel aan werkt ook niet.
nu heb ik de zyxel dus weer in routing mode gezet kan ik ineens niet meer op internet rechtstreeks?

weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

alvast bedankt!
Internet werkt weer:

dit zijn mijn waardes uit de zyxel:

output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee fe ff ff ff ef fd dd cb 95
attenuation downstream: 33 db

Als ik check hoever ik van de centrale zit:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1153 meter.

maar als ik naar deze waarders kijk dan is dat volgens mij 2300 meter.

mijn download/upload snelheid is:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/205962602.png

[ Voor 26% gewijzigd door BAMI op 26-11-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

rick77 schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:30:
Zoals ik ook al eerder aan heb gegeven in dit topic wil ik graag van Direct ADSL naar Telfort. Ik heb bij KPN geinformeerd over opzeggen en kreeg als antwoord dat ik niet expliciet hoefde op te zeggen, dat het abo werd beeindigd na de overstap (er staat letterlijk: "Zodra dit signaal is overgenomen stopt de facturering van uw abonnement automatisch.") en dat mijn eerste 12 maanden aflopen op 26 januari 2008. In de voorwaarden, die ik ten tijde van het afsluiten van het contract heb geprint staat: abo is na of tegen de minumumduur opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

Heeft iemand hier ervaring met Direct ADSL > Telfort?
- Heeft iemand het aangedurfd om ook daadwerkelijk niet zelf op te zeggen? Gaat dit goed of is het toch maar beter om nu te bestellen voor aansluiting over twee maanden, wachten tot stap 4 en dan op zeggen bij Direct ADSL per eind januari?
- Geldt de opzegtermijn van een maand ook bij overstappen en wanneer gaat 'ie dan in: bij de bevestiging van de overstapdatum of bij de overname van de lijn? Ik weet dat het letterlijke antwoord via e-mail suggereert dat er geen opzegtermijn gehanteerd wordt, maar gezien ervaringen met XS4All elders op GoT en in dit topic weet ik niet of ik dit letterlijk mag geloven.
Ik zit nu in het proces over te stappen van DirectADSL naar Telfort. Wat ik ga doen is de brief die Telfort klaar heeft staan voor het overstappen van KPN naar Telfort opsturen zodra ik bevestiging heb dat Telfort daadwerkelijk op die afgesproken datum gaat leveren. Die brief opsturen kan sowieso geen kwaad, zolang mijn contract maar stopgezet wordt op het moment dat Telfort opgelevert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
rick77 schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:06:
@Dennis-L: (in relatie tot mijn vraag hierboven over Direct ADSL, ook van KPN) ben je zonder zelf IPB op te zeggen overgestapt?
jazeker
alleen telfort aangevraagd en heb mijn adsl+telefoon over laten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
Gisteravond de lijn geactiveerd en de zeiksnol traint net geen 20Mbit in (19911kbps als ik het goed heb).

Enige minpunt waar ik nu over struikel is de NAT & firewall van de zeiksnol, lijkt wel alsof én de firewall én nat ingesteld moeten worden voordat een poort daadwerkelijk geopend wordt -O-. Nogal wat omslachtig werk vind ik eerlijk gezegd.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45
Sjowhan schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:18:
Gisteravond de lijn geactiveerd en de zeiksnol traint net geen 20Mbit in (19911kbps als ik het goed heb).

Enige minpunt waar ik nu over struikel is de NAT & firewall van de zeiksnol, lijkt wel alsof én de firewall én nat ingesteld moeten worden voordat een poort daadwerkelijk geopend wordt -O-. Nogal wat omslachtig werk vind ik eerlijk gezegd.
ach ja... moet zeggen, niet slecht!

en hoever woon je van de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 12:36
bjck schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:33:
[...]

Dan komt het adres van je huis niet overeen met de notatie van het adres bij KPN in de database waar je lijn (koperlijn letterlijk) in staat.

Zou je eerst een KPN telefonie abonnement (Belbudget/Belbasis) nemen en daarop ADSL is het geen probleem. Maar ADSL aanvragen werkt niet omdat bij je adres geen lijn in de database staat omdat die of niet bestaat, of een ander adres (notatie) heeft wat je niet kan nazoeken............
Dat was dus ook het probleem bij mijn verhuizing van TELE2. Op de postcodesite staat het wel goed. Echter in de gegevens zoals aangeleverd door KPN staat er iets heel anders. Ik vind het wel heel erg jammer dat ik dan eerst een telefoonlijn moet aanvragen en daarop dan de Telfort aansluiting. Maak ik dubbele kosten die met een beetje service van KPN voorkomen hadden worden. Nu is het onduidelijk hoe lang ik moet wachten tot ik wel iets kan aanvragen. Heel vervelend zo in een tijdperk waar vrijwel alles via internet gaat (telefonie, bankzaken, rekeningen) maar ik dus al maanden zonder internet zit ;(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

Hmm, bij mij zou vandaag de KPN Monteur langskomen om de lijn te testen.
Ze wouden eerst pas 27 december komen, maar toen ik zei dat ik zo snel mogelijk internet nodig had kon het opeens een paar dagen later.
Maar goed, afgesproken dat ze vandaag langs zouden komen en een half uur van tevoren zouden bellen. Heb ook afgesproken dat ze voor 16.00 uur langs zouden komen, dat er anders niemand thuis was. Nu heb ik nog niets van de KPN vernomen, en heb ik het gevoel dat ze ook niet voor 16.00 uur langs komen.
Weet iemand mischien hoe ik nu de KPN kan bereiken om te vragen over hoe en wat?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 241612 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:48:
Ze wouden eerst pas 27 december komen, maar toen ik zei dat ik zo snel mogelijk internet nodig had kon het opeens een paar dagen later.
Maar goed, afgesproken dat ze vandaag langs zouden komen en een half uur van tevoren zouden bellen. Heb ook afgesproken dat ze voor 16.00 uur langs zouden komen, dat er anders niemand thuis was. Nu heb ik nog niets van de KPN vernomen, en heb ik het gevoel dat ze ook niet voor 16.00 uur langs komen.
Weet iemand mischien hoe ik nu de KPN kan bereiken om te vragen over hoe en wat?
Alvast bedankt!
Je kan bellen met 0800-0407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:04
Anoniem: 241584 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:12:
Hallo, met veel belangstelling de topics gevolgd en ook Telfort aangevraagd. ik heb echter nog 2 vragen.
Ik heb IPB met de expediabox van Siemens. Inmiddels heb ik het modem van Telfort ontvangen en merk dat er een verschil zit in aansluitingen met de siemens. Ik mis bij de Telfortmodem de ingang voor lijn of anders gezegd bij de Siemens is een aparte aansluiting voor Lijn en eentje voor dsl. Moet de lijnverbinding nog ergens ingeprikt worden?
Andere vraag ik heb dit weekend ff geprobeerd om de modem te installeren (zonder de lijnverbinding) Ik kreeg wel de dsllijn door maar mijn internetlampje was rood. Heeft dit te maken met het feit dat de officiele overgang pas op 14 december ligtr en dat de weergegeven dls lijn nog van IPB is?
De experiabox van KPN heeft als extra mogelijkheid om een analoge telefoonlijn aan te sluiten, vooral handig in de overgangsfase naar IPB als je telefoonnummer nog niet geporteerd is naar IPB en je dus gebeld wordt via analoog. Telfort's modem heeft dit niet, maar als je nu IPB hebt dan had je evengoed niets aan zo'n lijnaansluiting gehad.
Als je het modem van Telfort ver voor de ingangsdatum aansluit zal je DSL lampje wel groen gaan branden (er zit immers een DSL signaal op), maar omdat het nog geen Telfort signaal is wordt dat internetlampje niet groen. Pas wanneer je experiabox niet meer het online lampje heeft, zal dat ding van Telfort werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net naar dat nummer gebelt, die zeggen dat ik Telfort moet bellen.
Vervolgens Telfort gebelt, en die weet het niet.
Lekker duidelijke situatie. Als ze voor 17.00 uur nog niet gebelt hebben dan kan KPN een boos telefoontje verwachten. Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Anoniem: 241612 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:48:
[...]
Whahahaha, standaard tactiek van KPN.
Klant wordt aan het lijntje gehouden, blijft dan toch bij ons en wij lopen geen risico dat ie alsnog naar iemand anders gaat.
Tegen de tijd dat jij vandaag hun aan de lijn heb gehad zeggen ze: "Dan denk ik dat er iets verkeerd gegaan is in de planning, want er komt vandaag NIEMAND bij u langs!"
Ik kan wel een nieuwe afspraak maken met u.... "Dat zou dan als eerste uitkomen op 27 december"
En als je even pech hebt krijg je dat gezwam dan weer te horen omdat er in de dagen tussen kerst en nieuwjaar veel mensen vrij hebben en ook dan weer niet langs kunnen komen.
Resultaat... na 1-1-2008 ben je de "eerste"...
[update]
probeer voor een telnr eens op je orderbevestiging te kijken of probeer anders eens via 0900-0244 (klantenservice (heb hier toevallig faktuur liggen met het nr.))

[ Voor 7% gewijzigd door ]Byte[ op 26-11-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik zal zo dat nummer eens proberen, maar vind het wel een beetje vreemd.
Ik had helemaal geen KPN lijn in gebruik, dus het is gewoon een kale lijn wat ze moeten testen.
Ik heb ook al een bevestigingsbrief gehad van Telfort, dat mijn aansluiting vanaf 27 November (morgen dus) zou moeten werken.
Ik heb de modem al wel aangesloten, maar hij werkt nog niet.
Wel vind hij de DSL volgens mij, alleen het internet LEDje word rood.
Ik weet niet of de monteur nog wat meer moet doen als de lijn testen, want anders dan werkt het hopelijk morgen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

]Byte[ schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:56:
[...]

Whahahaha, standaard tactiek van KPN.
Klant wordt aan het lijntje gehouden, blijft dan toch bij ons en wij lopen geen risico dat ie alsnog naar iemand anders gaat.
Tegen de tijd dat jij vandaag hun aan de lijn heb gehad zeggen ze: "Dan denk ik dat er iets verkeerd gegaan is in de planning, want er komt vandaag NIEMAND bij u langs!"
Ik kan wel een nieuwe afspraak maken met u.... "Dat zou dan als eerste uitkomen op 27 december"
En als je even pech hebt krijg je dat gezwam dan weer te horen omdat er in de dagen tussen kerst en nieuwjaar veel mensen vrij hebben en ook dan weer niet langs kunnen komen.
Resultaat... na 1-1-2008 ben je de "eerste"...
[update]
probeer voor een telnr eens op je orderbevestiging te kijken of probeer anders eens via 0900-0244 (klantenservice (heb hier toevallig faktuur liggen met het nr.))
Beetje onzin, mijn inziens.

Ik werd ook gebeld door aan aardige KPN dame, die vroeg wanneer de monteur kon komen, 11 december had ze als datum, haar gevraagd of het niet wat eerder kon, en dat was mogelijk alleen dan werd het een dagafspraak.

Het word dan tussen 8.00 en 17.00, monteur kwam netjes rond 15.45 en was binnen 5 min weer weg. Je moet alleen niet teveel eissen hebben, bellen een 30 min van tevoren. Dan moet je maar een afspraak maken op een dag dat je er wel van 8 tot 17 bent. En niet tot 16. Want de monteur komt, als hij een plekje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja goed, de KPN zei ook dat het gewoon een dagafspraak was, en dat het waarschijnlijk voor 16.00 wel kon. Anders werd ik alsnog gebelt.
Maar nu hoor ik er helemaal niks van, en dat vind ik nogal irritant.
Ik heb nu de hele dag vrij gehouden en vervolgens komen ze niet.
Nja het zou nog kunnen, maar ik verwacht het niet meer.
Ik kan binnenkort ook nog niet zo weer een dagje thuis blijven voor een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Onzin? Het is keiharde realiteit!
Ik wil daarmee niet zeggen dat dit ALTIJD gebeurd, maar het gebeurd wel degelijk!
Ik heb het helaas zelf al een aantal keren moeten ondervinden, en uit interne kontakten heb ik begrepen dat dit ook vaker gedaan wordt wanneer het vermoeden bestaat dat de klant anders naar een concurent gaat of dat de klant anders gewoon "te lastig blijft" aan de telefoon.
Ik heb het zelfs ooit MET een schriftelijke bevestiging gehad, en zelfs met een toegewezen telefoonnummer, wat ook schriftelijk bevestigd was, wat ik opeens niet kon krijgen. |:(
En ik had dus mijn briefpapier en visitekaartjes al besteld met alle nieuwe gegevens.
Zelfs de KPN-er die ik aan de lijn had wilde het niet geloven dat ik die schriftelijke bevestiging had ontvangen omdat dat gewoonweg "niet mogelijk was".
Ik heb het ze toen gefaxt, en het werd wel heel stil aan de andere kant van de lijn.
Ik heb hier helaas al teveel ervaringen mee opgedaan bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:21

Hachy

Laadpas Nerd

Ja, zo ging dat bij mij ook. Ik werd vrijdag gebeld op m'n vaste lijn door de monteur zelf. Hij wilde op 5 december langskomen, maar ik had liever vrijdag de 7e. Dat kon wel, maar dan wel tussen 08.00 en 17.00. Dus echt flexibel zijn ze niet.

Ach 't maakt mij niet uit, ik ben die dag toch vrij ;)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Je moet alleen niet teveel eissen hebben, bellen een 30 min van tevoren. Dan moet je maar een afspraak maken op een dag dat je er wel van 8 tot 17 bent. En niet tot 16. Want de monteur komt, als hij een plekje heeft
Jij bent zeker werkeloos ?

Afspraak is afspraak heel vervelend als je voor zoiets al vrij moet nemen laat staan als het dan ook nog voor niks is.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 195379 op 26-11-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 195379 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:21:
[...]

Jij bent zeker werkeloos ?

Afspraak is afspraak heel vervelend als je voor zoiets al vrij moet nemen laat staan als het dan ook nog voor niks is.
Nee gelukkig niet, ik heb er voor gezorgd dat er iemand aanwezig was. En anders had ik een dag uitgekozen waarop ik zelf de hele dag thuis was.

Afspraak is afspraak, daar heb je gelijk in, en daar zullen ze zich ook aan moeten houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Totaalgeflipt op 26-11-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist, en mocht de KPN vandaag niet komen dan kunnen ze straks een boze reactie verwachten van mijn kant.
Dan zorgen ze maar dat ze zo snel mogelijk langs komen op tijden dat ik vrij ben, want ik ben niet van plan om weer een dag vrij te nemen. Desnoods maken ze maar tijd voor mij, want ik ben ook niet van plan om te wachten tot na de kerstdagen. Ik heb ook nog een eigen organisatie en dus is internet erg belangerijk voor het functioneren hiervan. Ik kan nu niet eens bij mijn emails en dergelijke. Maar goed, we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
stimpyrulez schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:06:
[...]

ach ja... moet zeggen, niet slecht!

en hoever woon je van de centrale?
Ik geloof minder dan 1000 meter, maar zeker weten doe ik 't niet (nu @ work)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
offtopic:
Schijnbaar is KPN meer bereid wanneer het om eigen lijnen gaat. Binnen 1 werkdag een afspraak met monteur, tussen 16 en 18 uur (hij was er 16.15 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo13th
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 11:46
Ik heb sinds vandaag ook Telfort ADSL. Ik kreeg voor het weekend het modem en de activatiebrief toegestuurd (activatie per 30 november stelden ze). Sinds vandaag werkt het! :) De snelheid lijkt alleen nog niet optimaal. :?

Volgens de test van de Telfort site en de grafieken hier in de TS zou ik in de buurt van de maximale snelheid moeten kunnen komen. Het modem geeft aan dat er sprake is van een ADSL2+ signaal. De centrale lijkt op circa 800m te liggen - als die info klopt. Bij het downloaden van een 100mb bestand kom ik tot snelheden van ca 900 KB/s. Speedtest.nl (geconfigureerd op T20 van Tiscali) geeft in de test de volgende resultaten:

Down 839KB/s - Up 97 KB/s - Con/min 351 - Ping 20 ms

DSL Line Status volgens het modem:
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc ee ee ff fe ff ff ff ee ed ba 95
attenuation downstream: 24 db
etc etc

Misschien wel oké, maar de downloadsnelheden had ik nog wat hoger verwacht.

Nu mijn vraag: donderdag komt een KPN monteur langs om de lijn door te meten. Is hier nog iets van te verwachten? Of constateert hij alleen dat "het werkt". Uit de posts in deze threads lees ik vooral van mensen die het maar irritant vinden dat er iemand langs moet komen, maar ik hoop dus eigenlijk dat hij misschien verbeteringen kan aanbrengen. Of is dit ijdele hoop? O-)

random uninspiring quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

elmo13th schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:05:
Ik heb sinds vandaag ook Telfort ADSL. Ik kreeg voor het weekend het modem en de activatiebrief toegestuurd (activatie per 30 november stelden ze). Sinds vandaag werkt het! :) De snelheid lijkt alleen nog niet optimaal. :?

Volgens de test van de Telfort site en de grafieken hier in de TS zou ik in de buurt van de maximale snelheid moeten kunnen komen. Het modem geeft aan dat er sprake is van een ADSL2+ signaal. De centrale lijkt op circa 800m te liggen - als die info klopt. Bij het downloaden van een 100mb bestand kom ik tot snelheden van ca 900 KB/s. Speedtest.nl (geconfigureerd op T20 van Tiscali) geeft in de test de volgende resultaten:

Down 839KB/s - Up 97 KB/s - Con/min 351 - Ping 20 ms

DSL Line Status volgens het modem:
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc ee ee ff fe ff ff ff ee ed ba 95
attenuation downstream: 24 db
etc etc

Misschien wel oké, maar de downloadsnelheden had ik nog wat hoger verwacht.

Nu mijn vraag: donderdag komt een KPN monteur langs om de lijn door te meten. Is hier nog iets van te verwachten? Of constateert hij alleen dat "het werkt". Uit de posts in deze threads lees ik vooral van mensen die het maar irritant vinden dat er iemand langs moet komen, maar ik hoop dus eigenlijk dat hij misschien verbeteringen kan aanbrengen. Of is dit ijdele hoop? O-)
toon volledige bericht
Volgens de waardes die je geeft zit je op ongeveer 1700 meter van de centrale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 23:32
Hm ik heb nu eindelijk antwoord op de vraag waarom ik niet op een 2e aderpaar kan worden aangesloten (en ZELFS niet op een dedicated kaalkoperlijn).
We hebben uw gegevens nagekeken in ons systeem, en helaas is het inderdaad zo dat KPN niet een geheel nieuwe lijn kan leveren omdat de kabel in uw netwerkcentrale vol zit. Daardoor is uw aanvraag afgewezen. De enige mogelijkheid is dus helaas om op uw huidige ADSL-verbinding een aansluiting te realiseren. Onze excuses voor het ongemak.
Oftewel omdat KPN geen capaciteit meer heeft in de centrale kan ik dus geen ADSL aanvragen :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Weet iemand of Newszilla van XS4ALL pack te gebruiken blijft als je via Telfort het internet op gaat? Ik heb nl nu xs4all en om een aantal redenen zou ik misschien de Pack willen houden en dan via de Telfort lijn. (heb nu xs4all only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 17:14
Anoniem: 149354 schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:46:
Weet iemand of Newszilla van XS4ALL pack te gebruiken blijft als je via Telfort het internet op gaat? Ik heb nl nu xs4all en om een aantal redenen zou ik misschien de Pack willen houden en dan via de Telfort lijn. (heb nu xs4all only)
Misschien voor een stuk goedkoper bij een andere te nemen? Zoals TweakNews, Eweka, Hitnews.eu etc etc

Je maakt nou eenmaal een overstap van een "dure lijn met hoge kwaliteit en lage snelheid" naar een "goedkope lijn met onbekende kwaliteit en hoge snelheid". Aan dat kan je zien dat je niet zo'n "service mens" bent. Dus waarom xs4all blijven gebruiken voor News?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

bjck schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:03:
[...]

Dit is oude informatie, in de zilveren 2602 ZyXEL modellen die Telfort levert kan je gewoon in de webinterface van DTMF (standaard) naar FSK toe schakelen per phone poort.
Deze settings heb ik geplaatst voor mensen die net als ik een eigen modem willen gaan gebruiken en niet het modem van Telfort... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

The Conman schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:01:
[...]

Misschien voor een stuk goedkoper bij een andere te nemen? Zoals TweakNews, Eweka, Hitnews.eu etc etc

Je maakt nou eenmaal een overstap van een "dure lijn met hoge kwaliteit en lage snelheid" naar een "goedkope lijn met onbekende kwaliteit en hoge snelheid". Aan dat kan je zien dat je niet zo'n "service mens" bent. Dus waarom xs4all blijven gebruiken voor News?
This niet alleen voor news. Niet de hoofdreden.
Maar met voip bij xs4all erbij in met lokaal nummer ben ik 35 euro per maand kwijt
plus belkosten.
Als ik het packpakket van xs4all aan hou betaal ik 10 euro ervoor.
Met Telfort erbij wordt het dan 40 euro (30 plus 10).
Betaal dus maar 5 euro meer om mijn pack te houden (oa website, blog, enz en evt ook Newszilla en backup voipprovider)
Krijg van telfort het gratis bellen en de hoge internetsnelheid en van xs4all behoud ik evt bepaalde diensten en ik wil dus weten of newszilla dan ook nog werkt of dat dat alleen werkt via de xs4all lijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 149354 op 26-11-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 16:40

ZeroCode

Woopie

Heb ik net alles binnen en geactiveerd heb ik ineens dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
noise margin upstream: 11 db
attenuation upstream: 3 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cc cd dd dc cc cc bb a9 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 45 db

Ik had met xs4all een attenuation downstream van 8?!?! Is er ineens 2.5 km kabel bijgekomen vandaag of ben ik nou gek?

Postcode 6961AT huisnr 3.
Iemand een idee?

Ik train nu in met 5.3mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

ZeroCode schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:55:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Ik had met xs4all een attenuation downstream van 8?!?! Is er ineens 2.5 km kabel bijgekomen vandaag of ben ik nou gek?

Iemand een idee?

toon volledige bericht
Iets meer info mag best,

Heb je met vaste telefonie, of voip? Heb je de splitter aangesloten? Staat hij direct op het is/ra? Heb je een ander kabeltje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ScuL schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:42:
Hm ik heb nu eindelijk antwoord op de vraag waarom ik niet op een 2e aderpaar kan worden aangesloten (en ZELFS niet op een dedicated kaalkoperlijn).

[...]

Oftewel omdat KPN geen capaciteit meer heeft in de centrale kan ik dus geen ADSL aanvragen :(
Dat kan niet waar zijn, ik denk dat een helpdesk medewerker het niet helemaal begrijpt. Een kabel in de centrale kan niet vol zitten, dan zou je helemaal geen ADSL meer kunnen bestellen via dat netwerk in die hele wijk van die centrale immers.

De kabel naar je huis zit vol, dat is de standaard melding als er geen vrij aderpaar is dat beschikbaar is voor gebruik. Lijkt een beetje verdraaid die melding naar de kabel in de centrale wat nergens op slaat :?

Overigens als je thuis een tweede aderpaar ziet betekent niet dat deze ook volledig aanwezig is. In ongeveer 60% van de huizen is dat het geval dat je hem ziet maar hij voor je huis in de straat gewoon niet gekoppeld is en los ligt. Dan krijgt een ISP de aanvraag voor een levering op een nieuwe lijn afgewezen met een melding als 'kabel zit vol'. Ze noemen dit ook wel eens dat er 'laswerk nodig' is omdat het verbinden van een lijn 'lassen' wordt genoemd.
ZeroCode schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:55:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

Iemand een idee?

toon volledige bericht
Dat kan niet zomaar, niet zo'n enorm verschil. Een paar dB is mogelijk, het is immers maar een weergave en andere apparatuur kan het anders weergeven. Ook is de upstream attenuation meestal ongeveer 50% lager dan die van de downstream, dat verschil is hier ook heel groot wat al duidt op een probleem met de lijn.

Dan zit ergens een heel slecht contact in de lijn. Kan gebeurt zijn bij de omzetting op de centrale of thuis bij het verwisselen van modem en/of bekabeling.

Controleer het thuis, pak even een ander kabeltje. Druk de stekkers er even opnieuw in overal en meldt het anders aan bij de helpdesk van Telfort zodat ze de lijn kunnen controleren op de centrale.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 26-11-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Anoniem: 149354 schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:30:

Krijg van telfort het gratis bellen en de hoge internetsnelheid en van xs4all behoud ik evt bepaalde diensten en ik wil dus weten of newszilla dan ook nog werkt of dat dat alleen werkt via de xs4all lijn?
Ja, newszilla werkt gewoon met je xs4all gebruikers gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Totaalgeflipt schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:13:
[...]

Iets meer info mag best,

Heb je met vaste telefonie, of voip? Heb je de splitter aangesloten? Staat hij direct op het is/ra? Heb je een ander kabeltje geprobeerd?
Met voip.
Met splitter en zonder splitter maakt geen verschil en hij staat direct op het is/ra.

Ik vind het heel vreemd aangezien ik gisteren nog 8 db downstream had en nu ineens 45 db?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ZeroCode schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:58:
[...]

Met voip.
Met splitter en zonder splitter maakt geen verschil en hij staat direct op het is/ra.

Ik vind het heel vreemd aangezien ik gisteren nog 8 db downstream had en nu ineens 45 db?
en wat voor abo had je dan bij XS4ALL, welke snelheid en welke snelheid haalde je daar?
ik kan me goed voorstellen dat je je vergist in de noise margin eigenlijk

en wat bjck zegt
een downstream attenuation van 45 en een upstream attenuation van 8 duidt op een verkeerde aansluiting of eventueel een defect modem...

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 26-11-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Zo heb ook de overstap gemaakt naar Telfort, als alles goed loopt 11-12 via Telfort.

Maar nu nog op een goede manier van XS4ALL af zien te komen, die zich zo te lezen een slecht verliezer toont en nogal moeilijk doet met de overstap.

Wat is nu de beste manier om netjes van ze af te komen, iniedergeval de opzegbrief sturen na stap 4 waar ik nu dus op sta.

Maar wat nog meer? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Dennis-L schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:03:
[...]

en wat voor abo had je dan bij XS4ALL, welke snelheid en welke snelheid haalde je daar?
ik kan me goed voorstellen dat je je vergist in de noise margin eigenlijk

en wat bjck zegt
een downstream attenuation van 45 en een upstream attenuation van 8 duidt op een verkeerde aansluiting of eventueel een defect modem...
Bij xs4all had ik 3mbit, dus de lite abbo.
Ik heb me echt niet vergist in de waardes, in dit topic heb ik het namelijk al een gepost ( http://gathering.tweakers...message/29137404#29137404 )
Dit had ik rechtstreeks uit de speedtouch modem dmv telnet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ZeroCode schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:32:
[...]

Bij xs4all had ik 3mbit, dus de lite abbo.
Ik heb me echt niet vergist in de waardes, in dit topic heb ik het namelijk al een gepost ( http://gathering.tweakers...message/29137404#29137404 )
Dit had ik rechtstreeks uit de speedtouch modem dmv telnet gehaald.
nou grote kans dat je modem stuk is of ergens heel erg raar aangesloten, want die waardes (upstream en downstream attenuation) horen nooit zo ver uit elkaar te liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

De modem is vorige week geleverd en is nog niet eerder gebruikt maar goed het zou kunnen. Nu wil ik dat dus gaan testen met me speedtouch.

Na een aantal keer upgraden van firmware doet de speedtouch zijn werk maar traint nog lager in 5mbit...
Volgende info heb ik kunnen vinden:

Uptime: 0 days, 0:33:01
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.009 / 4.679
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 2,60 / 21,69
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,5 / 41,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 21 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 1 / 9
HEC Errors (Up/Down): 174 / 3

[ Voor 92% gewijzigd door ZeroCode op 26-11-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

ZeroCode schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:09:
De modem is vorige week geleverd en is nog niet eerder gebruikt maar goed het zou kunnen. Nu wil ik dat dus gaan testen met me speedtouch. Maar het lukt me niet om hem te kunnen gebruiken.

Kan iemand mij vertellen welke download ik precies nodig heb om mijn speedtouch 716 V5 WL goed te krijgen voor telfort? Ik heb de volgende al geprobeert:

SpeedTouch 716v5, 716iv5, 716v5 WL en 716iv5 WL
van deze pagina: http://www.speedtouch.nl/drivers.html

Welke optie moet ik dan kiezen? Ik heb de meeste al wel geprobeert met vpc 0.34 zoals de helpdesk al aangaf. Iemand hier al met een speedtouch verbinding kunnen maken? Is het mogelijk om de config te saven en deze hier neer te zetten?

Alvast bedankt
Zowiezo de (i) versie is voor ISDN, mocht je dit hebben, zoniet, heeft het geen nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:27
Als ik mijn postcode invul krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/7xl7m7s.jpg

Betekent dit dat Telfort helemaal niet beschikbaar is op mijn adres? Ik las namelijk ergens, dat Telfort gebruik maakt van het tiscali netwerk(als ik het trouwens bij tiscali zelf probeer "herkennen" ze mijn postcode ook niet) maar als dat niet werkt, dat ze dan over gaan naar het KPN netwerk? Maar ik weet niet precies hoe dat zit.. Graag jullie hulp (aangezien telfort best goed lijkt, beter dan alice etc en toch voor een lage prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
barzi schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:01:
Als ik mijn postcode invul krijg ik dit:

[afbeelding]

Betekent dit dat Telfort helemaal niet beschikbaar is op mijn adres? Ik las namelijk ergens, dat Telfort gebruik maakt van het tiscali netwerk(als ik het trouwens bij tiscali zelf probeer "herkennen" ze mijn postcode ook niet) maar als dat niet werkt, dat ze dan over gaan naar het KPN netwerk? Maar ik weet niet precies hoe dat zit.. Graag jullie hulp (aangezien telfort best goed lijkt, beter dan alice etc en toch voor een lage prijs)
Het is een snelheid indicatie, geen beschikbaarheid controle. Als je wel door het eerste scherm van de aanvraag heen komt waar je postcode/huisnummer wordt gevraagd is het wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:40
Die Bruine schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:39:
[...]

Dat was dus ook het probleem bij mijn verhuizing van TELE2. Op de postcodesite staat het wel goed. Echter in de gegevens zoals aangeleverd door KPN staat er iets heel anders. Ik vind het wel heel erg jammer dat ik dan eerst een telefoonlijn moet aanvragen en daarop dan de Telfort aansluiting. Maak ik dubbele kosten die met een beetje service van KPN voorkomen hadden worden. Nu is het onduidelijk hoe lang ik moet wachten tot ik wel iets kan aanvragen. Heel vervelend zo in een tijdperk waar vrijwel alles via internet gaat (telefonie, bankzaken, rekeningen) maar ik dus al maanden zonder internet zit ;(
Kan je niet ff @home/upc/casema 2 maanden op proef aanvragen en als je adsl hebt, proefabo opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:27
bjck schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:22:
[...]

Het is een snelheid indicatie, geen beschikbaarheid controle. Als je wel door het eerste scherm van de aanvraag heen komt waar je postcode/huisnummer wordt gevraagd is het wel leverbaar.
Als ik het probeer te bestellen krijg ik deze foutmelding:

"Onze excuses, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog een keer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
barzi schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:42:
[...]

Als ik het probeer te bestellen krijg ik deze foutmelding:

"Onze excuses, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog een keer."
Lijkt op een storing dan of iets dergelijks dan. Bij mij doet 'ie het nu in ieder geval wel. (heb alleen de postcode ingevuld, ga niet echt bestellen aangezien ik 't al heb). Tot welke stap kwam je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ff een reactie op mijn laatste bericht.
Gisteren om 17.10 gebelt naar dat andere nr wat me gegeven werd, van de KPN Klantenservice.
Krijg ik eerst iemand eraan, die kan me precies in het systeem vinden en ziet dat er een monteur voor mij geplanned staat, en zij verbind me door met iemand die daarover gaat.
Krijg ik diegene aan de telefoon, bevestigt ze hetzelfde en zegt ze dat de monteur langs kan komen tot 18.00 uur. Als hij na 18.00 uur niet is geweest, moet ik terug bellen.
Natuurlijk geen monteur langs gekomen, dus bellen om 18.10.
Krijg ik er iemand aan die er niks geen verstand van heeft, ze zei dat ze normaal op IPB hoort. Zucht.
Eerst de gegevens maar weer doornemen (zoals iedereen die je aan de telefoon krijgt doet :x) en vervolgens kan ze mij niet in het systeem vinden?
Nou goed, zij overleggen met een collega omdat ze het niet weet.
Komt er uit, ja maar ik snap niet waarom er een monteur langs moest komen, want wij kunnen hier alles testen. Er hoort dus ook niemand langs te komen.
Dus ik gooi haar voor de voeten dat er een week geleden gebelt werd door de KPN om de aansluiting bij mij thuis te testen, en een uurtje geleden dat ik nog ingeplanned stond bij een monteur.
Nou goed, zij weer overleggen. Kwam er van een andere collega uit dat ik maar contact met Telfort moest opnemen want die zou de monteur hiervoor langs sturen. Dus ik zeg duidelijk dat het om een Telfort abbonoment gaat, maar dat het over de lijn van de KPN gaat, en dat de KPN die lijn moet testen. Dus ik zeg ook van als ik nu een telefoonlijn had aangevraagt, dan moest er toch ook iemand van de KPN komen om diezelfde lijn te testen? En dat KPN ook als enigste wat MAG constateren als er wat mis is met de lijn, dus de Telfort nooit iets mag doen met die lijn. Goed, mevrouw wist nu niet meer wat ze moest en besloot maar naar iets van het "Vaste Net" te bellen. Voor de 3e keer werd ik voor 10 minuten in de wacht gezet. Zucht. Vervolgens krijg ik iemand van die klantenservice eraan.
Weer alle gegevens opnemen. Word er gevraagt om mijn vaste telefoonnummer? :s Hoe veel verstand hebben ze er van zucht.. Ik heb geen vaste lijn bij KPN dat is ook het probleem :s Nja goed, enigste wat hij kon doen was mijn klacht opnieuw bevestigen en een berichtje naar de betreffende "monteurs" sturen. Met de melding dat ik terug gebelt zou worden over hoe en wat.
Vanochtend werd ik dan opnieuw gebelt door een vrouw van de KPN. Weer mn gegevens doornemen, en weer mijn klacht bevestigen. Toen zei ze dat ze met de monteurs zou bellen. Na 5 minuten wachten kreeg ik haar er weer aan, en werd het erop gegooit dat de Telfort hiervoor verantwoordelijk is, en niet de KPN. Omdat ik geen klant ben maar Telfort, zou ik via Telfort een klacht moeten aandienen omdat ze het als ik dat doe niet in behandeling kunnen nemen?
Dus ik gooi haar vrolijk voor dat ik vorige week door de KPN ben gebelt, vervolgens met de KPN een afspraak maak en dat dat dan ook KPN's verantwoordelijkheid is vanaf dat moment. Vervolgens komen ze niet en mag ik via een 3e een klacht indienen. Die afspraak is toch met KPN zonder dat Telfort hiervan op de hoogte is?
Nja goed, ik kon er verder helemaal niks mee beginnen en werd gewoon afgewezen naar Telfort.
Nu kan ik zometeen wel Telfort gaan bellen, maar wat schiet ik hier mee op?
Mijn verbinding zou vandaag moeten werken, dus dit wacht ik nog wel even af.
Vind het gewoon erg belachelijk zoals KPN zich houd, en gewoon mensen zonder enige kennis van zaken zo achter de telefoon zet. Dit is natuurlijk wel een bekend verhaal, maar wel erg vervelend.
Nog vervelender is het dat je ik weet niet hoe vaak in de wacht word gezet voor langere tijd, dat iedereen alles opnieuw zelf wil constateren en dat ze gewoon elkaar tegen spreken.
Maar goed, we zullen zien. Vind alleen dat de KPN zich er zo slim onderweg draait, door alles op Telfort af te schuiven. Er word ook totaal geen rekening mee gehouden dat je de hele dag hebt zitten wachten op een monteur, en hiervoor zelfs nog vrij hebt genomen. Het enigste wat je hoort is, ja dat is vervelend.. Zelfs nog geen excuses. Blij dat ik geen KPN abbo heb.

Edit:

Ik hoorde trouwens van Telfort gisteren dat ze wel erg vaak zulke berichten hoorde over KPN.
Ook monteurs die een briefje in de bus doen dat ze langs zijn geweest, terwijl ze niet hebben aangebelt, of net als bij mij gewoon niet komen.
Zijn er hier nog meer mensen die dit ook hebben ervaren? En wat gebeurde er toen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 241612 op 27-11-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241363

Ja hoor... vandaag is de internet-led nog steeds rood. As usual. Zie post zaterdag 24/11. Afgelopen dagen diverse huilsessies met Telfort, maar we komen geen steek verder.

We hebben nu één klacht:
- als we technische helpdesk bellen wordt ticket voor tweede lijns helpdesk gemaakt
- tweede lijn kijkt, ziet niks en sluit ticket
- wij horen niet dat ticket gesloten is
- wij moeten opnieuw technische helpdesk bellen die alleen maar een nieuw ticket wil maken
- zo blijven we rondrennen in cirkeltjes

Wat we nodig hebben is iemand die probleemeigenaar wordt. Die steeds contact met ons opneemt voordat hij het ticket sluit en het ticket pas echt sluit als het probleem opgelost is. Maar die werkwijze kent Telfort niet.

Heeft iemand een algemeen nummer van Telfort waar we deze klacht over de vicieuze cirkel kwijt kunnen? (030-2483500, 030-2149720, 0800-1707 en 0900-9596 al geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Laatst online: 19:33
@elmo13th
Heb Telfort nu bijna 1 week, de eerste dag bij de omzetting erg veel problemen om de verbinding in stand te houden: SNR van 0-3.
Werd al bang, maar na een dag was het al beter, 3-5 en het is nu in de buurt van de 7-10 dus acceptabel.
Wellicht verbetert het bij jouw ook iets na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 241363 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:56:
Ja hoor... vandaag is de internet-led nog steeds rood. As usual. Zie post zaterdag 24/11. Afgelopen dagen diverse huilsessies met Telfort, maar we komen geen steek verder.

We hebben nu één klacht:
- als we technische helpdesk bellen wordt ticket voor tweede lijns helpdesk gemaakt
- tweede lijn kijkt, ziet niks en sluit ticket
- wij horen niet dat ticket gesloten is
- wij moeten opnieuw technische helpdesk bellen die alleen maar een nieuw ticket wil maken
- zo blijven we rondrennen in cirkeltjes

Wat we nodig hebben is iemand die probleemeigenaar wordt. Die steeds contact met ons opneemt voordat hij het ticket sluit en het ticket pas echt sluit als het probleem opgelost is. Maar die werkwijze kent Telfort niet.

Heeft iemand een algemeen nummer van Telfort waar we deze klacht over de vicieuze cirkel kwijt kunnen? (030-2483500, 030-2149720, 0800-1707 en 0900-9596 al geprobeerd)
toon volledige bericht
Zou je eens die modem intrainwaardes willen tonen? Als het internetlampje rood gaat branden, dan is er dus wel een DSL signaal, maar waarschijnlijk het verkeerde DSL netwerk. Zodra je voor het eerst je internet gaat activeren is de snelheid niet gelijk de volle 20 mbit maar 1 mbit down. Upstream weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241363

Bedankt voor je reactie. Alles wat ik uit het modem heb kunnen peuteren staat in de post van zaterdag. En het modem meldt toch echt een DSL snelheid van 20002/1031. Activeren is niet gelukt, ip-adres van modem is 0.0.0.0. Gekke vraag, maar kan het modem misschien stuk zijn?

http://gathering.tweakers...message/29144477#29144477
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.