Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-02 13:43
Heb nu nog Tiscali, wat straks dus automatisch Telfort wordt.

Zit er wel aan te denken om dan een Telfort abo te nemen, omdat 20 Mb me wel wat lijkt.

Echter : nu heb ik m´n internet naast een Belbudget lijn van de KPN, betaal dus aan Tiscali voor m´n internet en €10,50 aan KPN.
Als ik dan over zou gaan naar Telfort zou ik €19,95 betalen aan Telfort EN €10,50 aan KPN, wat mij een beetje krom lijkt, omdat in de €19,95 voor Telfort het koperdeel in zit... dus zou ik daar dubbel voor betalen toch ?

Heb met de klantenservice gebeld en die wisten mij te vertellen dat het nou eenmaal zo goedkoop was en dat daar niks meer van af gaat.

Ik zou natuurlijk bij Tiscali helemaal over kunnen gaan naar telefonie, dan zou ik bij Telfort met telefonie €29,95 moeten gaan betalen, maar dat is iets wat ik eigenlijk niet wil.

Weet iemand hoe dit pcies zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 07:42
Anoniem: 241363 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:20:
Bedankt voor je reactie. Alles wat ik uit het modem heb kunnen peuteren staat in de post van zaterdag. En het modem meldt toch echt een DSL snelheid van 20002/1031. Activeren is niet gelukt, ip-adres van modem is 0.0.0.0. Gekke vraag, maar kan het modem misschien stuk zijn?

http://gathering.tweakers...message/29144477#29144477
Nee dat zal het waarschijnlijk niet zijn. De modem en DSLAM in de wijkcentrale spreken samen de gewenste snelheid af. Totdat je je internet hebt geactiveerd staat die snelheid op 1 mbit down. Tenminste, dit was bij Tiscali zo. Ik heb het bij mijn Telfort abonnement niet kunnen checken omdat ze thuis toen ik er niet was al op activeren hebben geklikt. Dus ik denk dat het wel veilg is om ervan uit te gaan dat je niet goed aangesloten bent in de wijkcentrale en dat je modem daarom geen IP kan verkrijgen. Weet je toevallig of op jouw locatie ook BBned te verkrijgen is? Misschien zit je per ongeluk op een BBned DSLAM. Stel de BBned VPC/VCI enzo eens in je modem in en kijk of je dan een IP krijgt. Indien je op een kpn DSLAM zit met PPPoA dan is er een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Die van telfort gaan natuurlijk niet werken. Er was volgens mij ooit een test dinges die je bij PPPoA kon invoeren om vervolgens op de KPN vangpagina terecht te komen. Maar dat is al jaren geleden dat ik die heb gezien. (Toen had ik nog Wanadoo ADSL met een USB modem, snelheid van maarliefst 356/64 :P)

edit: BBned vpi = 0, vci = 35. Ze gebruiken ook RFC1483. Dus alleen in je modem even VCI naar 35 zetten ipv 34.
Jake V schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:23:
Echter : nu heb ik m´n internet naast een Belbudget lijn van de KPN, betaal dus aan Tiscali voor m´n internet en €10,50 aan KPN.
Als ik dan over zou gaan naar Telfort zou ik €19,95 betalen aan Telfort EN €10,50 aan KPN, wat mij een beetje krom lijkt, omdat in de €19,95 voor Telfort het koperdeel in zit... dus zou ik daar dubbel voor betalen toch ?
Nee, je hoeft het gewoon niet te betalen volgens de website. Wat voor afspraken telfort met kpn heeft weet niemand hier natuurlijk.
Jake V schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:23:
Heb met de klantenservice gebeld en die wisten mij te vertellen dat het nou eenmaal zo goedkoop was en dat daar niks meer van af gaat.

Ik zou natuurlijk bij Tiscali helemaal over kunnen gaan naar telefonie, dan zou ik bij Telfort met telefonie €29,95 moeten gaan betalen, maar dat is iets wat ik eigenlijk niet wil.

Weet iemand hoe dit pcies zit ?
Zoals op de site staat. Je hoeft geen doorbelasting voor de lijnhuur te betalen. Of je nou wel of geen KPN telefoonlijn hebt doet er niet toe. Korting proberen te bedingen bij Telfort omdat je al een KPN telefoonabbo hebt, daar trappen ze niet in natuurlijk. Je kiest er zelf voor. Wil je geen kpn telefonie meer, dan kun je dat gewoon opzeggen zonder consequenties voor je ADSL kosten.

Als je telfort telefonie te duur vind (en dat vind ik dus ook), neem dan voipbuster (of een andere betamax kloon) en via budgetphone voor 10 euro per jaar een telefoonnummer waar je op gebeld kan worden. Ik betaal nu gemiddeld per maand 2,50 voor telefonie. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Dolan op 27-11-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241363

trolleystad schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:40:
Weet je toevallig of op jouw locatie ook BBned te verkrijgen is?
Helaas, het is een kpn-only centrale. Lang leve de concurrentie. Maar heeft kpn nog steeds testaccounts en zo ja wie kan me daaraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 241363 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:47:
[...]

Helaas, het is een kpn-only centrale. Lang leve de concurrentie. Maar heeft kpn nog steeds testaccounts en zo ja wie kan me daaraan helpen?
ik heb ff in google gezocht en gelijk de 1e hit van een ander forum:
Gebruik inderdaad hoe-dan-ook PPPoA, op 8/48, vc-based.

En zonodig het test account van de kpn:
'kpn@adsltest' <- gebruikersnaam
'kpn' <- wachtwoord
stamt wel nog uit 2004 dus kan zijn dat dit al niet meer werkt. Maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 9% gewijzigd door Dolan op 27-11-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, reageerde te snel. Had testaccount al gevonden, wilde 'm hier zetten, te laat... Anyway, ik ga nu even naar mijn ouders om te proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, het is een MxStream test account, Telfort gebruikt bitstream. Blijkbaar gaat dat niet lukken.

Wel vreemd trouwens nu ik me bedenk dat helpdesk zegt met hun tool Looking Glass in het modem te kunnen kijken en te kunnen zien dat het geen ip-adres krijgt. Maar dat ze niet snappen waarom dat zo is. Waarom kunnen zij wel het modem bereiken, maar het modem hen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 241363 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:32:
Helaas, het is een MxStream test account, Telfort gebruikt bitstream. Blijkbaar gaat dat niet lukken.

Wel vreemd trouwens nu ik me bedenk dat helpdesk zegt met hun tool Looking Glass in het modem te kunnen kijken en te kunnen zien dat het geen ip-adres krijgt. Maar dat ze niet snappen waarom dat zo is. Waarom kunnen zij wel het modem bereiken, maar het modem hen niet?
Aha, dus de helpdesk kan wel met hun tool kijken, dan zien ze de DSL verbinding dus. Dan nog vreemd dat je al 20 mbit hebt. Dan is je internet al geactiveerd. Ben bang dat je niks meer kan doen dan afwachten. Je kunt een ander modem proberen (probeer eens een adsl1 modem), om het modem uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
trolleystad schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:59:
[...]

Aha, dus de helpdesk kan wel met hun tool kijken, dan zien ze de DSL verbinding dus. Dan nog vreemd dat je al 20 mbit hebt. Dan is je internet al geactiveerd. Ben bang dat je niks meer kan doen dan afwachten. Je kunt een ander modem proberen (probeer eens een adsl1 modem), om het modem uit te sluiten.
ik had vóór activeren ook gewoon een 16,6 Mbit verbinding, wat ik na activeren ook had...
dus de lijnsnelheid hoeft niet per se anders te zijn voor en na activering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241363 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:32:

ik neem aan dat je het zyxel modem gewoon gebruikt?
heb je deze al is even een keer weer op fabrieksinstellingen gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

Anoniem: 241612 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:37:
.........
Nou goed, zij weer overleggen. Kwam er van een andere collega uit dat ik maar contact met Telfort moest opnemen want die zou de monteur hiervoor langs sturen. Dus ik zeg duidelijk dat het om een Telfort abbonoment gaat, maar dat het over de lijn van de KPN gaat, en dat de KPN die lijn moet testen. Dus ik zeg ook van als ik nu een telefoonlijn had aangevraagt, dan moest er toch ook iemand van de KPN komen om diezelfde lijn te testen? En dat KPN ook als enigste wat MAG constateren als er wat mis is met de lijn, dus de Telfort nooit iets mag doen met die lijn.

.....
Vanochtend werd ik dan opnieuw gebelt door een vrouw van de KPN. Weer mn gegevens doornemen, en weer mijn klacht bevestigen. Toen zei ze dat ze met de monteurs zou bellen. Na 5 minuten wachten kreeg ik haar er weer aan, en werd het erop gegooit dat de Telfort hiervoor verantwoordelijk is, en niet de KPN. Omdat ik geen klant ben maar Telfort, zou ik via Telfort een klacht moeten aandienen omdat ze het als ik dat doe niet in behandeling kunnen nemen?
Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan.
Afgelopen donderdag had ik op Telfort aangesloten moeten zijn maar sta nog steeds op stap drie!
Gisteren een belletje naar Telfort gedaan en te horen gekregen dat ze niet wisten wanneer ik aangesloten zou worden en dat zij afhankelijk zijn van de KPN. Dus even bij KPN aangeklopt en die vertellen me vrolijk dat zij me niet verder kunnen helpen omdat ik van XS4All Only over ga naar telfort en Telfort in dit geval de monteur aanstuurd :? Wie kan me dan wel vertellen wanneer ik over ga :X :? Vindt het op zich niet zo erg, want mijn huidige verbinding werkt ook prima, maar vind het wel erg slordig van Telfort dat ze je niet op de hoogte houden waarom er vertraging is. Blijkbaar toch een probleem in de centrale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En daarom is het een groot probleem dat Telfort steeds het service ticket sluit zonder na te vragen of de verbinding echt werkt. We blijven maar bellen. "O, doet-ie het nog steeds niet? We maken een nieuw ticket aan". Als we dus niet bellen, dan is er geen ticket meer en gebeurt er ook niks meer. Hoe lang kunnen we dan wachten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
trolleystad schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:40:
[...]
Totdat je je internet hebt geactiveerd staat die snelheid op 1 mbit down. Tenminste, dit was bij Tiscali zo. Ik heb het bij mijn Telfort abonnement niet kunnen checken omdat ze thuis toen ik er niet was al op activeren hebben geklikt.
Kan ik bevestigen. De exacte snelheid weet ik ook niet meer, wel dat ik schrok... :+ 8) Na activeren kreeg ik dik 19mbit en was de schrik voorbij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 241363 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:09:
En daarom is het een groot probleem dat Telfort steeds het service ticket sluit zonder na te vragen of de verbinding echt werkt. We blijven maar bellen. "O, doet-ie het nog steeds niet? We maken een nieuw ticket aan". Als we dus niet bellen, dan is er geen ticket meer en gebeurt er ook niks meer. Hoe lang kunnen we dan wachten???
Dat is inderdaad wel belachelijk dat het ticket steeds word gesloten. Probeer als laatste redmiddel eens een ander modem. Mocht dat niet helpen, bel ze dan nog één laatste keer en leg uit dat je modem geen IP adres verkrijgt van de DHCP server, ook niet na een modem reset, een ander modem verkrijgt ook geen IP en dat er al meedere tickets zijn geweest. Lukt het daarna nog niet, dan zou ik als ik jou was ze met een aangetekende brief in gebreke stellen (het bedrijf voldoet immers niet aan zijn verplichtingen) en geef ze een redelijke termijn om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 13:35

agaam

dit is mijn huisdier

ik snap 1 ding niet er is hier geen BBNET. maar mijn instellingen in het modem staan wel op bbnet. toch?

Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LLC
VPI/VCI: 0/34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241363 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:09:
reset hem gewoon eens naar de default waarden, je weet maar nooit of het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
agaam schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:51:
ik snap 1 ding niet er is hier geen BBNET. maar mijn instellingen in het modem staan wel op bbnet. toch?

Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LLC
VPI/VCI: 0/34
Telfort maakt GEEN gebruik van BBNed
Je instellingen zijn dan ook van Tiscali/KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Vandaag opgeleverd gekregen op 2de aderpaar. Sync ligt iets hoger dan tiscali via tweakdsl op andere aderpaar. Leuk; een maandje multiwan :)

Misschien erg suggestief, maar ik heb het idee dat interpagina's net iets sneller opkomen dan bij tweakdsl. In iedergeval ben ik tevreden. Nu alleen nog ergens een newsaccount scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dennis-L schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:57:
[...]

reset hem gewoon eens naar de default waarden, je weet maar nooit of het helpt
Dat heeft hij al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
oooh oke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

ZeroCode

Woopie

Update van mijn kant:

De servicedesk gebeld en gehoord dat de lijn niet correct is aangesloten. Er zit nog een kpn signaal door me dsl heen? De konden iig geen lijntest doen en lijnresets. Ticket aangemaakt en netwerkbeheer gaat er mee spelen.
Goede servicedesk moet ik zeggen! :) Bravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241716

Hallo iedereen,
heb namelijk paar vragen,
heb sinds paar dagen al internet via telfort,
maar mijn vraag is, ben gelijk naar de internet pagina gegaan:http://connect.adslvandaag.nl/
om de modem te activeren...maar die vroeg niet om klantcode of een wachtwoord die vroeg om de gegevens te kontroleren en activeerde daarna zelf.Is dat normaal????
ten tweede snelheid:Snelheid in de site van telfort met postcodecheck gaf die bij mij aan van 15 MB
ik kan nouwelijks 1,6 MB halen.afstand naar de centrale is 1800 m.
Interface Status

Interface Status Rate
DSL Up 16423 kbps / 1081 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

dat geeft de modem namelijk aan,denk dat ik toch veel sneller moet gaan????
speedtest geeft aan:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1252.4 KByte/sec
(=10019 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 83.0 KByte/sec
(=664 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 659.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 31.0 ms

volgens mij moet het toch sneller kunnen????
of zijn deze waarden beetje normaal????
alvast bedankt voor jullie reakties,,,
groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 241716 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:32:
Hallo iedereen,
maar mijn vraag is, ben gelijk naar de internet pagina gegaan:http://connect.adslvandaag.nl/
om de modem te activeren...maar die vroeg niet om klantcode of een wachtwoord die vroeg om de gegevens te kontroleren en activeerde daarna zelf.Is dat normaal????
Ja dat is heel normaal.
ten tweede snelheid:Snelheid in de site van telfort met postcodecheck gaf die bij mij aan van 15 MB
Ik denk dat je megabyte en megabit door elkaar haalt. Je haalt 16 mbit terwijl de site 15 aangeeft. Heel netjes.
groetjes,
Nee kan dus niet sneller. Speedtest.nl/.net en varianten zijn niet echt betrouwbaar. Download gewoon een groot bestand van bijvoorbeeld de tiscali FTP en dan zie je de echte snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Dolan op 27-11-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Hallo iedereen,
Interface Status

Interface Status Rate
DSL Up 16423 kbps / 1081 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

dat geeft de modem namelijk aan,denk dat ik toch veel sneller moet gaan????
speedtest geeft aan:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1252.4 KByte/sec
(=10019 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 83.0 KByte/sec
(=664 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 659.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 31.0 ms

groetjes,
Probeer eens een 100mb bestand:
http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test
Niet kleine bestanden gaan proberen, dat geeft een verkeerde indruk. Zoals al eerder aangegeven is speedtest.nl niet echt fijn om te testen.

Volgens dit grafiekje:
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg
Zou je max 17 ofzo moeten halen, je zit op 16.5 dus komt toch aardig overeen?

[ Voor 4% gewijzigd door ZeroCode op 27-11-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241716

thanks voor jullie snelle antwoorden:
heb net een grote bestand van 1000MB gedownload en gemiddelde snelheid is 1,5MB
uit die site:http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test
dus dat is wel normaal?als ik het zo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241716 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:54:
thanks voor jullie snelle antwoorden:
heb net een grote bestand van 1000MB gedownload en gemiddelde snelheid is 1,5MB
uit die site:http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test
dus dat is wel normaal?als ik het zo hoor...
je hebt een lijnsnelheid van 16 Mbit
dus downloaden met 1,5 MByte/s is heel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
8 november Telfort ADSL aangevraagd
10 november bevestiging per brief
22 november status van 1 naar 3
27 november telefoontje van KPN gehad dat ze 5 december tussen 13.00 en 17.00 komen doormeten

Ich bin sehr gespannt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
Ik zit nu nog bij KPN IPB en ga op 3-dec over naar Telfort. Nu heeft mijn huidige IPB modem deze gegevens:
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 22 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 20 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Als het goed begrepen heb zou je dus aan de hand van de lijndemping je kabellengte kunnen bepalen. Klopt het dan dat de lijnlengte ongeveer 1600 meter is. Zo, ja dan is een heel groot verschil t.o.v van de BBNED postcodecheck. Deze geeft 2200 meter aan. En dus een behoorlijk verschil in snelheid

Of wordt het per ADSL soort op een verschillende wijze berekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Weet iemand hoe het zit met het terug zetten van stap 4 naar stap 3.
Ik zal op 28 november (morgen dus) mijn aansluiting krijgen maar tot mijn verbazing zie ik nu dat mijn status van stap 4 naar stap 3 is terug gezet. Navraag bij Telfort blijkt dat mijn huidige ISP (Orange) mijn lijn niet vrijgeeft voor de overstap en Telfort kan niets voor mij doen?
Wat kan ik het best doen in dit geval? Schelden naar Orange help het niet, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Zojuist de doos binnengehad :) met een gratis multiportmodem ipv de single :P
Terwijl ik heb aangegeven dat ik 28 december overstap.
Toch maar vananvond stiekem proberen of het al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:55:
Als je overstapt werkt het denk ik niet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:13
Slasher schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:59:
[...]

Als je overstapt werkt het denk ik niet.
Correct. Wanneer je huidige verbinding wegvalt kan je het nieuwe modem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:55:
Toch raar met dat multipc modem en single.
Mijn vader kreeg de modem eerder, en kreeg een Multi-pc,
Ik kreeg hem ong een week later, en kreeg een Single

En nu strooien ze weer multi's rond,...
Sinterklaas cadeautje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:13

Damian

Insane Obtrusion

Hoelang sta je eigenlijk op status 1 :/

ik sta al sinds donderdag op 1, heb de brief al wel gehad :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Vraagje :

Die 20MBIT voor 20,- is dat een actie tot 1dec. ? Zie dat op verschillende sites..
Of zal deze erna ook gewoon doorlopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 195379 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:19:
Vraagje :

Die 20MBIT voor 20,- is dat een actie tot 1dec. ? Zie dat op verschillende sites..
Op welke website's zie je dit dan staan?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
Ben echt super tevreden over Telfort Internet & telefonie, maar weet iemand of je kan aanpassen hoe snel je voicemail aanneemt? Vind de tijd dat je moet wachten op een voicemail nu nogal lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 195379 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:19:
Vraagje :

Geen fratsen, altijd 20Mbit voor 19,95 :+
Klopt dus niet dat het na 1 december stopt :P

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
mellie2000 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:41:
Ben echt super tevreden over Telfort Internet & telefonie, maar weet iemand of je kan aanpassen hoe snel je voicemail aanneemt? Vind de tijd dat je moet wachten op een voicemail nu nogal lang.
* Sjowhan over zijn internet abonnement.
Zelfs de mailserver ondersteund imap _O_

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239738

Zo ik heb nu Internet van Telfort. KPN monteur vanmorgen langs geweest en vanmiddag geactiveerd. En dan alles in 4 weken.

Snelheid 1900kb per sec. op Eweka.
Ben zeer tevreden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

Hmm, vandaag zou dus zoals ik eerder had gepost de verbinding moeten werken.
Heb zelfs een mail gehad dat mijn account is geactiveert.
Maar de modem krijgt geen IP, het internet ledje blijft rood. :(
Ik vermoed dat de KPN de zaakjes niet op orde heeft, en dat daarom gisteren de monteur ook niet is langs gekomen.
Heeft iemand hier nog ideeen?
Ik heb de klantenservice van Telfort al gebelt, en die zeggen gewoon dat ik vandaag af moet wachten, en als het morgen nog niet werkt terugbellen.
Ben bang dat de KPN het allemaal niet op orde heeft... Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Damian schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:53:
Hoelang sta je eigenlijk op status 1 :/

ik sta al sinds donderdag op 1, heb de brief al wel gehad :/
7 werkdagen, afkoelingsperiode, binnen die 7 dagen doen ze niets

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 22:19
Ik ben in het bezit van een Tiscali 6mbit abbo en wil eigenlijk ook wel naar 20mbit van Telfort beide met telefonie.

Bel ik met de helpdesk (0900-9596) om te vragen wat het makkelijks is, zegt die medewerker dat je per 15 januari 2008 gewoon kan bellen en dat het dan voor je wordt omgezet zonder papierwerk.

Mij klinkt dit nogal dubieus in de oren, want je kan bezwaar tegen de nieuwe voorwaarden aantekenen tot 13 januari. Heeft iemand anders dit ook al gehoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
Nou mensen, hoe is het gamen op het Telfort netwerk? Goede ping en geen andere rariteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Athome schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:38:
Ik zit nu nog bij KPN IPB en ga op 3-dec over naar Telfort. Nu heeft mijn huidige IPB modem deze gegevens:
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 22 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 20 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Als het goed begrepen heb zou je dus aan de hand van de lijndemping je kabellengte kunnen bepalen. Klopt het dan dat de lijnlengte ongeveer 1600 meter is. Zo, ja dan is een heel groot verschil t.o.v van de BBNED postcodecheck. Deze geeft 2200 meter aan. En dus een behoorlijk verschil in snelheid

Of wordt het per ADSL soort op een verschillende wijze berekent
postcodechecks zijn, VOOR DE LAATSTE KEER, indicaties/schattingen

jij zit, gezien je downsteam attenuation tussen de 1.5 en 2 km van de centrale....

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 27-11-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81254

Alle lof voor Telfort. Vandaag was mijn Tele2 verbinding opeens down (KPN basis internet). Nieuwe modem eraan en direct werken! Binnen 5 minuten liep het als een zonnetje! En dat precies op de dag die aangegeven was door Telfort en zelfs 4 dagen eerder dan door mij verzocht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Anoniem: 241612 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:18:
Hmm, vandaag zou dus zoals ik eerder had gepost de verbinding moeten werken.
Heb zelfs een mail gehad dat mijn account is geactiveert.
Maar de modem krijgt geen IP, het internet ledje blijft rood. :(
Ik vermoed dat de KPN de zaakjes niet op orde heeft, en dat daarom gisteren de monteur ook niet is langs gekomen.
Heeft iemand hier nog ideeen?
Ik heb de klantenservice van Telfort al gebelt, en die zeggen gewoon dat ik vandaag af moet wachten, en als het morgen nog niet werkt terugbellen.
Ben bang dat de KPN het allemaal niet op orde heeft... Zucht..
Heb je wel het juiste aderpaar te pakken? Misschien zit er op de andere lijn nog iets van een vorige bewoner bijvoorbeeld en zie je dat ADSL signaal nu in plaats van dat van Telfort. Is het proberen waard wellicht natuurlijk.
daaaan82 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:35:
Ik ben in het bezit van een Tiscali 6mbit abbo en wil eigenlijk ook wel naar 20mbit van Telfort beide met telefonie.

Bel ik met de helpdesk (0900-9596) om te vragen wat het makkelijks is, zegt die medewerker dat je per 15 januari 2008 gewoon kan bellen en dat het dan voor je wordt omgezet zonder papierwerk.

Mij klinkt dit nogal dubieus in de oren, want je kan bezwaar tegen de nieuwe voorwaarden aantekenen tot 13 januari. Heeft iemand anders dit ook al gehoord??
Hoort in het Tiscali topic thuis eerder, maar bij mijn weten wordt je gewoon omgezet 15 januari en als je dus over wilt kan je beter wachten gewoon. Maakt de kans op fouten bij het overstappen ook 100x kleiner natuurlijk.

Zie ook hier: http://www.tiscali.nl/telfort/

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 27-11-2007 21:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:09:
[...]

Heb je wel het juiste aderpaar te pakken? Misschien zit er op de andere lijn nog iets van een vorige bewoner bijvoorbeeld en zie je dat ADSL signaal nu in plaats van dat van Telfort. Is het proberen waard wellicht natuurlijk.

[...]

Hoort in het Tiscali topic thuis eerder, maar bij mijn weten wordt je gewoon omgezet 15 januari en als je dus over wilt kan je beter wachten gewoon. Maakt de kans op fouten bij het overstappen ook 100x kleiner natuurlijk.

Zie ook hier: http://www.tiscali.nl/telfort/
't Is of je helderziend bent, maar dit was bij mij de oplossing :)
(ondanks dat je niet op mij reageerde)

Ik kreeg maar geen DSL/Internet lichtjes aan het branden, ondanks hulp van de helpdesk.

Toevallig laatst bij m'n ouders een telefoonkabeltje met 4 draden meegenomen, ingestoken en het werkt!
Helaas heb ik maar 3 Mbit, terwijl ik niet al te ver van de centrale moet zitten (500 meter).
DSL Line Status:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 15 db
attenuation upstream: 45 db
tone 0- 31: 00 00 00 23 45 55 54 54 44 54 43 44 50 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 41 db
Dat wordt alles eens nalopen, kijken of er losse contactjes zitten bij mij. Is dat verschil tussen de waarden normaal? Ik heb bijvoorbeeld 7db bij NMU, 15 db bij OPD en dan ineens maar liefst 45 db bij attenuation upstream.

Kan ik iets met die info? Of de Telfort helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Speed24 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:53:
[...]
't Is of je helderziend bent, maar dit was bij mij de oplossing :)
(ondanks dat je niet op mij reageerde)

Ik kreeg maar geen DSL/Internet lichtjes aan het branden, ondanks hulp van de helpdesk.

Toevallig laatst bij m'n ouders een telefoonkabeltje met 4 draden meegenomen, ingestoken en het werkt!
Helaas heb ik maar 3 Mbit, terwijl ik niet al te ver van de centrale moet zitten (500 meter).

[...]

Dat wordt alles eens nalopen, kijken of er losse contactjes zitten bij mij. Is dat verschil tussen de waarden normaal? Ik heb bijvoorbeeld 7db bij NMU, 15 db bij OPD en dan ineens maar liefst 45 db bij attenuation upstream.

Kan ik iets met die info? Of de Telfort helpdesk?
Hier zit iets heel erg fout aangesloten

je upstream attenuation is hoger dan je downstream en ze liggen ook nog is dicht bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
Beste mensen,

Kheb ook sinds een week adsl van telfort en het internet loopt prima!
Echter is vanavond mijn telefoon ineens uitgevallen..... ik heb toen het modem gereset en nu kan ik de telefoon niet meer registreren!! en heb ik dus geen telefoon lijn meer!!! Mijn internet doet het nog uistekend??? weet iemand wat er mis is??? of is dit een storing????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Hmmzz... telefonie ligt er sinds 3 uren bij mij uit. Na reset van de modem blijkt dat mijn nummer "not registered" is. Meer mensen dit probleem?

Helaas is de servicedesk net gesloten dus morgen maar even een belletje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
chaosdescends schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:03:
Beste mensen,

Kheb ook sinds een week adsl van telfort en het internet loopt prima!
Echter is vanavond mijn telefoon ineens uitgevallen..... ik heb toen het modem gereset en nu kan ik de telefoon niet meer registreren!! en heb ik dus geen telefoon lijn meer!!! Mijn internet doet het nog uistekend??? weet iemand wat er mis is??? of is dit een storing????
Hmzzz hopelijk maken ze nu overuren bij Telfort. Lijkt er op dat er iets bij hun aan de hand is. HOPE SO :O

[ Voor 5% gewijzigd door Madone op 27-11-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 21:42
Madone schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:04:
Hmmzz... telefonie ligt er sinds 3 uren bij mij uit. Na reset van de modem blijkt dat mijn nummer "not registered" is. Meer mensen dit probleem?

Ik balen. Net een nieuwe draadloze Zyxel aangesloten en mijn telefonie werkt niet. Kan hem ook niet registreren. Lijkt erop dat Telfort een probleempje met het telefoniedeel heeft.

Hebben meer mensen hier problemen mee?

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Trouwens... kan ik ook ergens bij Telfort instellen dat er moet worden doorverbonden naar een ander toestel. Voor het geval er een storing is :P zoals nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Laatst online: 05-07 21:42
Madone schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:35:
Trouwens... kan ik ook ergens bij Telfort instellen dat er moet worden doorverbonden naar een ander toestel. Voor het geval er een storing is :P zoals nu!
Doorschakelen zoals bij KPN schijnt niet mogelijk te zijn.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

franssie

Save the albatross

Madone schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:35:
Er zijn diensten (voxalot etc) die tussen je sip providers en je modem in gaan zitten zodat je met een account meerdere sip nummers kan gebruiken- maar als de sip server van Telfort eruitligt werkt dat ook niet denk ik (als het dan al lukt om door te schakelen).
Net even op de storing pagina van Telfort gekeken (http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx) maar daar staat niets.
Belbudget werkt bij mij nog wel dus is echt sip probleem.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
franssie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:59:
[...]

Er zijn diensten (voxalot etc) die tussen je sip providers en je modem in gaan zitten zodat je met een account meerdere sip nummers kan gebruiken- maar als de sip server van Telfort eruitligt werkt dat ook niet denk ik (als het dan al lukt om door te schakelen).
Net even op de storing pagina van Telfort gekeken (http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx) maar daar staat niets.
Belbudget werkt bij mij nog wel dus is echt sip probleem.
Morgen weer een dag. Ik ga pitten, hoef nu toch niet meer te bellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229845

Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook aangesloten op het Telfort "netwerk". Naar volle tevredenheid traint de modem netjes in op 17000 kbps :)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik enigzins verbaasd was dat de Zyxel-modem naast modem ook kan fungeren als router. Daardoor was wel snel verklaard waarom mijn eigen draadloze router in eerste instantie moeilijk verbinding kon maken de Zyxel-modem.

Doordat ik een aantal kleine test heb uitgevoerd, ben ik tegen een aantal vreemde zaken aangelopen. Namelijk:

Zyxel direct verbonden met pc - downloads op internet max. 1400 kb/sec
Zyxel direct verbonden met pc - downloads via nieuwsserver max. 1800 kb/sec

Zyxel verbonden met draadloos AP - downloads op internet max. 630 kb/sec :(
Zyxel verbonden met draadloos AP - downloads via niewsserver max. 1800 kb/sec

Kortom er zit een aardig verschil tussen snelheid bij downloads via internet. Ik kan het echter niet verklaren |:( . Het betreft een router van Linksys, de overbekende WRT54G (ver. 1.1), DHCP uitgeschakeld en doet nu dienst als draadloos AP. Gevoelsmatig ligt het aan de WRT54G, maar gezien de constante snelheid bij het downloaden via de nieuwsserver twijfel ik.

Ik heb nog even een snelle test gedaan met mijn vorige Copperjet 810, maar die blijft haken op 480 kb/sec bij downloads via internet.

Herkent iemand deze problemen en/of weet hier een oplossing voor? Doe ik iets fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241350

Anoniem: 209496 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:08:
[...]

Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan.
Afgelopen donderdag had ik op Telfort aangesloten moeten zijn maar sta nog steeds op stap drie!
Gisteren een belletje naar Telfort gedaan en te horen gekregen dat ze niet wisten wanneer ik aangesloten zou worden en dat zij afhankelijk zijn van de KPN. Dus even bij KPN aangeklopt en die vertellen me vrolijk dat zij me niet verder kunnen helpen omdat ik van XS4All Only over ga naar telfort en Telfort in dit geval de monteur aanstuurd :? Wie kan me dan wel vertellen wanneer ik over ga :X :? Vindt het op zich niet zo erg, want mijn huidige verbinding werkt ook prima, maar vind het wel erg slordig van Telfort dat ze je niet op de hoogte houden waarom er vertraging is. Blijkbaar toch een probleem in de centrale....
Mijn wensdatum drie december heb ik op vijftien oktober opgegeven. Ik sta al vier en een halve week in stap drie. De centrale waaraan ik verbonden ben heeft geen Tiscali apparatuur staan. Dan zou ik waarschijnlijk via het bitstreamnetwerk met Telfort worden verbonden. Ik heb nu xs4all only en dat loopt al via bitstream. Ik heb geen idee wat het probleem is om niet naar stap vier te gaan. Dat in stap drie de bal niet bij Telfort ligt maar bij een ander KPN onderdeel, daar heb ik geen boodschap aan. Ik heb een overeenkomst met Telfort afgesloten en niet met dat andere KPN onderdeel. Hoe Telfort aan mij wil leveren boeit me daarom niet, maar het is niet correct van Telfort dat ze zich niet aan hun eigen regeltjes houden, die inhouden dat je binnen 2-4 weken uit stap drie gaat. Als ik op drie december niet ben verbonden met Telfort adsl, stuur ik ze een brief waarmee ik ze in gebreke ga stellen. Dan krijgen ze nog twee weken de tijd om me aan te sluiten, anders annuleer ik de bestelling wegens wanprestatie. Dan ga ik maar naar Alice.

Het kan zeker toch niet moeilijk zijn om van een zeker KPN bedrijf (xs4all) naar een ander KPN te migreren (Telfort), met behulp van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
8 november Telfort ADSL aangevraagd
10 november bevestiging per brief
22 november status van 1 naar 3
27 november telefoontje van KPN gehad dat ze 5 december tussen 13.00 en 17.00 komen doormeten
27 november van stap 3 naar 4 (installatiepakket & brief komen binnen een paar dagen!)

Ik vind Telfort nu al gaaf! Als we nu ook nog 20mbit halen op 700 meter van de centrale, dan is kerstmis voor mij al begonnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Vraagje aan degenen die naast ADSL ook overgestapt zijn op Telfort telefonie. Hebben jullie nog wel een kiestoon op de telefoonlijn ? Als ik de telefoon (aangesloten op de Zyxel modem uiteraard) oppak, dan is het alsof de lijn helemaal dood is. Ik kan wel gewoon bellen/gebeld worden dus alles werkt verder wel. Ik 'mis' alleen m'n oude vertrouwde kiestoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Ik las net dat gisteravond door enkelen SIP-problemen zijn gemeld. Heb net even in de ZyXEL gekeken en zag dat mijn account not-registered stond. In de log stond een laatste succesvolle registratie van 11/28/2007 00:36:47. Heb net zelf op Register geklikt en alles is weer okay. Het is opvallend dat de ZyXEL zelf niet opnieuw geregistreerd heeft... :? Zie in de log ook geen poging daartoe. En als ik de SIP instellingen bekijk zou er gewoon met vaste regelmaat geprobeerd moeten worden te registreren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Hakkie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:33:
Ik las net dat gisteravond door enkelen SIP-problemen zijn gemeld. Heb net even in de ZyXEL gekeken en zag dat mijn account not-registered stond. In de log stond een laatste succesvolle registratie van 11/28/2007 00:36:47. Heb net zelf op Register geklikt en alles is weer okay. Het is opvallend dat de ZyXEL zelf niet opnieuw geregistreerd heeft... :? Zie in de log ook geen poging daartoe. En als ik de SIP instellingen bekijk zou er gewoon met vaste regelmaat geprobeerd moeten worden te registreren, toch?
Hij logt pogingen niet en probeert het steeds weer opnieuw vanzelf. Maar de tussenpozen kunnen wel verschillend zijn volgens mij omdat elke 10 seconde proberen natuurlijk weinig zin heeft.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
bjck schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:36:
[...]
Hij logt pogingen niet en probeert het steeds weer opnieuw vanzelf. Maar de tussenpozen kunnen wel verschillend zijn volgens mij omdat elke 10 seconde proberen natuurlijk weinig zin heeft.
OK, maar het blijft toch vreemd dat er pas opnieuw succesvol geregistreerd werd nadat ik zelf op Register had geklikt. Toeval???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Mijn zeven dagen "afkoelingsperiode" na aanvraag zijn voorbij. Ben erg benieuwd wanneer mijn status wordt opgehoogd. NIet dat ik al inmijn huis woon, maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:09:
[...]

[...]
Hmm ik heb beide aderparen geprobeert, en zelfs alle combinatie's op het aansluitpunt geprobeert.
DSL knippert en word na een tijdje gewoon groen, maar internet word rood.
Bij Telfort konden ze mijn modem ook niet vinden. :(

edit: einde quote vergeten :x

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 241612 op 28-11-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209496

Anoniem: 241350 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 01:02:
[...]

Mijn wensdatum drie december heb ik op vijftien oktober opgegeven. Ik sta al vier en een halve week in stap drie. De centrale waaraan ik verbonden ben heeft geen Tiscali apparatuur staan. Dan zou ik waarschijnlijk via het bitstreamnetwerk met Telfort worden verbonden. Ik heb nu xs4all only en dat loopt al via bitstream. Ik heb geen idee wat het probleem is om niet naar stap vier te gaan. Dat in stap drie de bal niet bij Telfort ligt maar bij een ander KPN onderdeel, daar heb ik geen boodschap aan. Ik heb een overeenkomst met Telfort afgesloten en niet met dat andere KPN onderdeel. Hoe Telfort aan mij wil leveren boeit me daarom niet, maar het is niet correct van Telfort dat ze zich niet aan hun eigen regeltjes houden, die inhouden dat je binnen 2-4 weken uit stap drie gaat. Als ik op drie december niet ben verbonden met Telfort adsl, stuur ik ze een brief waarmee ik ze in gebreke ga stellen. Dan krijgen ze nog twee weken de tijd om me aan te sluiten, anders annuleer ik de bestelling wegens wanprestatie. Dan ga ik maar naar Alice.

Het kan zeker toch niet moeilijk zijn om van een zeker KPN bedrijf (xs4all) naar een ander KPN te migreren (Telfort), met behulp van KPN?
Ik zit nu op KPN en blijf daar, omdat er bij mij in de centrale geen Tiscali apparatuur aanwezig is.
Dus waarom het zo lang moet duren?
Maar nogmaals ik heb wel even geduld maar vind het erg slordig dat Telfort je niet op de hoogte houdt wanneer ze de afgesproken datum niet halen en wanneer je ze belt ze geen informatie kunnen geven!
Wie kan dat dan wel 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
Vandaag is de activatie datum van mijn vast bellen via Telfort. Maar het registreren lukt niet... Verder doet het internet gedeelte het prima! Iemand enig idee? Ik heb het modem al uit en aan gedaan. Bellen met helpdesk trekt mijn prepaid mobieltje niet (ja je blijft beltegoed kopen)... Verder geen telefoon aanwezig.

Edit:

Zie trouwens ook dat ik nog in stap 4 sta bij orderstatus, heeft dat er iets mee te maken?

[ Voor 14% gewijzigd door witteveder op 28-11-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Laatst online: 11-07 15:21

Hachy

Laadpas Nerd

Als je je nummer meeneemt kan het soms wat langer duren heb ik weleens gelezen. Neem dan een mobieltje met betaalbare gesprekstarieven, gast. 8)7

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
witteveder schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:40:
Vandaag is de activatie datum van mijn vast bellen via Telfort. Maar het registreren lukt niet... Verder doet het internet gedeelte het prima! Iemand enig idee? Ik heb het modem al uit en aan gedaan. Bellen met helpdesk trekt mijn prepaid mobieltje niet (ja je blijft beltegoed kopen)... Verder geen telefoon aanwezig.

Edit:

Zie trouwens ook dat ik nog in stap 4 sta bij orderstatus, heeft dat er iets mee te maken?
Als je je nummer meeneemt moet je rekening houden met 4 werkdagen verhuizen. Lastig maar niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
Hachy schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:02:
Als je je nummer meeneemt kan het soms wat langer duren heb ik weleens gelezen. Neem dan een mobieltje met betaalbare gesprekstarieven, gast. 8)7
Ik krijg een geheel nieuw nummer... Ik heb nog niet eerder een telefoon aansluiting gehad hier (nieuwbouwhuis)...

Betaalbare gesprekstarieven... daarom wilde ik juist vast bellen met telfort... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
Ik zit ook te denken om over te stappen naar ADSL van Telfort.

Ik wil echter mijn huidige ISDN aansluiting behouden en alleen van TELE2 ADSL naar Telfort gaan.

Heeft iemend ervaring met een soort gelijke situatie (behoud van KPN telefoon)? Aangezien wij altijd wel iets van problemen hebben ;-) ben ik zeer huiverig om over te stappen.

De klantenservice van Telfort geeft ook niet echt veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Mothergoose schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:08:
Ik zit ook te denken om over te stappen naar ADSL van Telfort.

Ik wil echter mijn huidige ISDN aansluiting behouden en alleen van TELE2 ADSL naar Telfort gaan.

Heeft iemend ervaring met een soort gelijke situatie (behoud van KPN telefoon)? Aangezien wij altijd wel iets van problemen hebben ;-) ben ik zeer huiverig om over te stappen.

De klantenservice van Telfort geeft ook niet echt veel vertrouwen.
Dat is juist het makkelijkste. Je geeft aan dat je al KPN telefonie hebt en die wilt behouden bij het bestellen. Ook geef je aan dat je ADSL hebt van een andere aanbieder. Vervolgens plant Telfort een migratie in (datum kun je zelf kiezen) en dan moet het goed gaan. Je ISDN blijft bestaan, je krijgt dan ook een ISDN modem. Houd wel rekening ermee dat ISDN op langere afstanden meer snelheidsverlies heeft dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 18:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Wat ik raar vind is het telefoonnummer dat ik hem gekregen,

Hier in Almelo(0546) beginnen de meeste nummers met een 8 of een 5, bijv 821266 of 546955

Nu heb ik een nummer toegewezen gekregen, 0546-785***
Erg appart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Thats VOIP

Hier in Maastricht hebben we 043-3.....

(Ik trouwens nog geen telfort maar wel voip) heb nu een nr: 043-707......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Madone schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:04:

Hij doet het weer ... En wat was er aan de hand??? Nah ja we kunnen weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Laatst online: 11-07 15:21

Hachy

Laadpas Nerd

Dat is altijd met die 'vreemde' aanbieders. Nieuwe nummers van bijvoorbeeld UPC telefonie zijn de afgelopen jaren ook altijd uit een hele andere reeks uitgedeeld dan KPN klassiek gezien aanbied. Vroeger kon aan de hand van een telefoonnummer wel aardig nagaan in welke wijk van een grote stad iemand woonde. Nu lukt dat helaas niet meer, tenzij je een nieuwe KPN lijn aanvraagt.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer met Telfort gebelt, over dat ik nog geen verbinding had.
Werd er overlegt, en wat blijkt nu: KPN heeft bij mij vanochtend het signaal er pas op gezet, op het tweede aderpaar.
Nja ik kan het nu niet proberen, maar laten we hopen dat het vanavond werkt.
Wat een drama zeg, KPN.
Denk dat er genoeg mensen met minder kennis van zaken zo een slecht beeld krijgt over Telfort, terwijl KPN de grote boosdoener is. :(

Voor alle mensen die ook problemen met de KPN hebben: succes!!
Om moe van te worden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Precies, zo hebben de Casema VOIP mensen een (kengetal) 888xxxx nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Edit:

En vandaag is om 9.40 al afgelopen ofzo?
Kan de hele dag wel duren hoor.....

geduld is een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26

Edit:

0800-1707

Waarom belt iedereen toch dat dure 0900 nummer. Terwijl de reclame op TV zelfs spreekt van 0800-1707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Tijdens het aanmelden kun je dat nummer inderdaad gebruiken, wanneer bijv. je modem niet inbelt moet je toch echt het betaalde nummer bellen.

Heb tussendoor (huisnummer-problematiek) ook wel eens de dealerlijn moeten bellen ( 0800-2288027 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik heb denk ik iets wat anderen nog niet hebben: Mijn @telfort.nl account werkt niet. :P

Ik heb weken geleden mijn @telfort.nl accountgegevens ontvangen, maar ik kan niet inloggen op de site, omdat ik dan een melding krijg dat de gegevens niet bekend zijn. LOL
Ik heb nog nooit kunnen inloggen en ik kan nu ook geen "Vast Bellen" apart erbij bestellen, omdat je je @telfort account nodig hebt als je dat los wilt bestellen. :(

Ik hang op dit moment al minuten aan de lijn met de 0900-telfort-KS. ... Wie telt er met mij mee? 2 EUR 21 cent, 2 EUR 22 cent, 2 EUR 23 cent.... :(
"Er zijn nog meer dan 5 wachtenden voor u." - Waarom veranderen ze dit niet gewoon in: 'er zijn 21 wachtenden voor u', of iets dergelijks?
EDIT: OMG, ik zit al 10 min. aan de lijn.... even volhouden nog, ben nu toch al 4 euro kwijt :*

[ Voor 16% gewijzigd door Rex op 28-11-2007 12:51 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ReFleXWolf schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:45:
Ik heb denk ik iets wat anderen nog niet hebben: Mijn @telfort.nl account werkt niet. :P

Ik heb weken geleden mijn @telfort.nl accountgegevens ontvangen, maar ik kan niet inloggen op de site, omdat ik dan een melding krijg dat de gegevens niet bekend zijn. LOL
Ik heb nog nooit kunnen inloggen en ik kan nu ook geen "Vast Bellen" apart erbij bestellen, omdat je je @telfort account nodig hebt als je dat los wilt bestellen. :(

Ik hang op dit moment al minuten aan de lijn met de 0900-telfort-KS. ... Wie telt er met mij mee? 2 EUR 21 cent, 2 EUR 22 cent, 2 EUR 23 cent.... :(
"Er zijn nog meer dan 5 wachtenden voor u." - Waarom veranderen ze dit niet gewoon in: 'er zijn 21 wachtenden voor u', of iets dergelijks?
waarom stuur je ze niet gewoon even een berichtje via de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ja... ik heb maar opgehangen, want ik zat al aan 10.30 min.... en nog steeds meer dan 5 voor me.
[sarcasm] Krijg ik nou 4 euro korting op mijn eerste maandbedrag? [/sarcasm]

[ Voor 28% gewijzigd door Rex op 28-11-2007 12:53 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ben sinds vandaag overgestapt op Telfort, twee dagen te vroeg zelfs :) Had hiervoor een aansluiting via TweakDSL/BBNed en daar haalde ik een snelheid van 18.9Mbit Down en 1.255 Mbit Up, best redelijk dacht ik zo...

Na het omzetten van mijn modemconfiguratie naar 0/34 i.p.v de vorige 0/35 instelling haal ik echter 17.4Mbit Down en 1.031 Mbit Up :( Modem al een paar keer uit/aan gehad enzo, maar het gaat niet hoger...

Mijn waardes van mijn Prestige 2602HW-61C zijn:

noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 24 56 77 88 99 aa bb bc cc dd dd dc dd dc cc
tone 64- 95: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bc bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 bb bb 2b bb bb
tone 256-287: 8b bb bb bb cb bb bb cb bb bb cb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa aa a9 a9 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 448-479: 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76
tone 480-511: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66

Qua downsteam lijkt me het wel ok, zit net geen kilometer van de centrale (?). Ligt het misschien aan mijn firmware, zou de V3.40(AJE.1)-1 beter zijn voor mij?

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zit gewoon nog steeds op hetzelfde aderpaar?
Lijkt mij alsof je op een andere (minder snelle) aansluiting in de centrale zit. (Weet niet of dit zo is, of dat dit veranderd is?)
Maar nieuwere firmware valt te proberen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 241612 op 28-11-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29

rick77

... get to the point!

Heeft waarschijnlijk te maken met combinatie modem<>dslam (en dit laatste is veranderd van BBned naar Tiscali of KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 241612 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:35:
Je zit gewoon nog steeds op hetzelfde aderpaar?
Lijkt mij alsof je op een andere (minder snelle) aansluiting in de centrale zit. (Weet niet of dit zo is, of dat dit veranderd is?)
Maar nieuwere firmware valt te proberen toch?
Niets veranderd hier in mijn huis, alleen aan de centrale kant dus. Firmware hielp niet, zal het modem dat ik van Telfort heb gekregen eens proberen aangezien ik toch geen wireless gebruik op dit moment maakt het me niet zoveel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

rick77 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:38:
Heeft waarschijnlijk te maken met combinatie modem<>dslam (en dit laatste is veranderd van BBned naar Tiscali of KPN).
Zou wel jammer zijn, maar eens kijken of een ander modem helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Laatst online: 07-07 08:03

EDIT: OMG, ik zit al 10 min. aan de lijn.... even volhouden nog, ben nu toch al 4 euro kwijt :*
Is je telfort aansluitng al wel geactiveerd? In principe wordt je email account een paar dagen na de activatie van je internet abonnement automatisch geactiveerd. Dat kan soms best 5 werkdagen duren.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 19:02
Ik heb ook Telfort internet en bellen aangevraagd met het basismodem. Ik wil daar een switch bijkopen, de Asus gigax 1005b. Heeft iemand daar ervaring mee?

Of heeft iemand ervaring met een andere switch in combinatie met het basismodem?

[ Voor 27% gewijzigd door Toad op 28-11-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou wel jammer zijn, maar eens kijken of een ander modem helpt...
Ben benieuwt, laat de uitkomsten even weten.
Anders misschien de klantenservice bellen en om opheldering vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

Wanneer wordt je telfort-connectie geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 241612 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:02:
[...]

Ben benieuwt, laat de uitkomsten even weten.
Anders misschien de klantenservice bellen en om opheldering vragen?
Ander modem aangesloten en geconfigureerd (De bijgeleverde Multi-PC modem P-2602H-D1A) en daar haal ik net 17973 kbps / 1031 kbps mee. De waardes zijn wel iets anders, ben blijkbaar net over de kilometer verwijderd van de centrale:

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 5 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb bc cc cc dd dd dd cc bb 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db
tone 32- 63: 02 45 56 77 78 99 9a bb bb cc cd dd dc dd dc cc
tone 64- 95: cc cd cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba
tone 128-159: ba bb ba ba ab bb bb bb bb bb bb bb bb aa ba ab
tone 160-191: ab aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 aa a2 bb ba bb
tone 256-287: 7b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bc bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ab ab ba
tone 352-383: ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 480-511: 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77

Maar nog steeds 1 Mbit minder download, denk dat het niet echt veel anders gaat worden omdat ik op een ander netwerk zit dan BBNED (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is wel een klein beetje sneller als de andere modem, maar dit is maar een erg klein verschil.
Ik vind het een vreemd geval omdat het volgens mij over dezelfde lijn loopt, en volgens mij is de afstand naar de centrale niet veranderd, of hoogstens een paar meter (in geval van een andere aansluiting?).
Misschien toch eens aan de klantenservice vragen? Lijkt me niet iets wat je zelf kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Athome schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:14:
[...]

0800-1707

Waarom belt iedereen toch dat dure 0900 nummer. Terwijl de reclame op TV zelfs spreekt van 0800-1707
Ik werd op dat gratis nummer ook doorverwezen naar het 0900-nummer. Dat is blijkbaar niet voor bestaande klanten. Toen ik het menu hoorde kreeg ik al het idee dat dat voor salesdoeleinden is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 241612 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:23:
Hij is wel een klein beetje sneller als de andere modem, maar dit is maar een erg klein verschil.
Ik vind het een vreemd geval omdat het volgens mij over dezelfde lijn loopt, en volgens mij is de afstand naar de centrale niet veranderd, of hoogstens een paar meter (in geval van een andere aansluiting?).
Misschien toch eens aan de klantenservice vragen? Lijkt me niet iets wat je zelf kan veranderen.
waarom zou je de KS gaan bellen?
wat ga je ze dan vragen? "Hallo, waar is mijn 1 Mbit gebleven?"
je zit nu op een ander netwerk dan BBNed, namelijk Tiscali of KPN
je zit in de centrale op andere apparatuur aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Dennis-L schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:26:
[...]

waarom zou je de KS gaan bellen?
wat ga je ze dan vragen? "Hallo, waar is mijn 1 Mbit gebleven?"
je zit nu op een ander netwerk dan BBNed, namelijk Tiscali of KPN
je zit in de centrale op andere apparatuur aangesloten
Idd voor 1 mbit gaan die lui denk ik niet moeilijk doen, train 10 keer in en je hebt 10 andere waardes... =) Ik zie het punt niet zo 17 mbit is toch prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 16:16
Ik heb ook een telfort internet en bellen abo besteld, nu vraag ik mij af hoe het precies zit met het aansluiten van een tweede telefoontoestel. Kan dit vanaf de phone 2 poort of moet ik het kabeltje dat uit phone 1 komt dan splitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Anoniem: 238633 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:14:
[...]

Wanneer wordt je telfort-connectie geactiveerd?
Begin januari pas. Is daarom mijn account nog niet geactiveerd? pfff... dit zou dus betekenen dat ik ook pas in januari Vast Bellen zou kunnen aanvragen. Stom, ik wil ze eigenlijk allebei op dezelfde datum laten activeren. Ik zal Telfort vandaag nog ff mailen.

Rex

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.