Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 71.492 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238633

ReFleXWolf schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:25:
[...]

Begin januari pas. Is daarom mijn account nog niet geactiveerd? pfff... dit zou dus betekenen dat ik ook pas in januari Vast Bellen zou kunnen aanvragen. Stom, ik wil ze eigenlijk allebei op dezelfde datum laten activeren. Ik zal Telfort vandaag nog ff mailen.
Da's toch wel logisch? Begin januari wordt de Telfort-dienstverlening naar jou geactiveerd. In die dienstverlening zit niet alleen je ADSL, maar ook je account e.d. En per die datum dan ook Vast Bellen.

Hoe zou je nu Telfort Vast Bellen kunnen krijgen zonder Telfort-dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
Ik heb het zo niet 1 2 3 kunnen lezen maar zitten hier de kosten van de lijn ook bij in van KPN? :*) Sorry als dit een niet nuttige post is! ;)

EDIT: thx hahaha beetje dom ook inderdaad.. maar in 1 van de eerste startposts stond dit er niet in ;)

[ Voor 26% gewijzigd door jeroentjeh op 28-11-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05-2022
Vandaag ben ik overgestapt op Telfort ADSL, hiervoor had ik direct-adsl van kpn.

Ik draai thuis een aantal servers, onderandere mail, via kpn ging de mail via de mail-relay van kpn.

Na het lezen van dit topic ging ik er vanuit dat servers thuis (op het dynamisch ip na) geen probleem zou zijn.
Echter krijg ik nu alles opnieuw ingesteld te hebben geen mail van mijn server naar bv hotmail, krijg een foutmelding van hotmail terug dat ik in de spamhaus lijst sta. site gecheckt, en dat klopt en het is niet mogelijk om me daar van af te melden... probleem dus :(

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Of weet iemand iets over een mail relay die goed te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:56
jeroentjeh schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:55:
Ik heb het zo niet 1 2 3 kunnen lezen maar zitten hier de kosten van de lijn ook bij in van KPN? :*) Sorry als dit een niet nuttige post is! ;)
misschien moet je gewoon bij pagina 1 beginnen met lezen ofzo
en dan de startpost in het bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
Da_Bink schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:57:
Vandaag ben ik overgestapt op Telfort ADSL, hiervoor had ik direct-adsl van kpn.

Ik draai thuis een aantal servers, onderandere mail, via kpn ging de mail via de mail-relay van kpn.

Na het lezen van dit topic ging ik er vanuit dat servers thuis (op het dynamisch ip na) geen probleem zou zijn.
Echter krijg ik nu alles opnieuw ingesteld te hebben geen mail van mijn server naar bv hotmail, krijg een foutmelding van hotmail terug dat ik in de spamhaus lijst sta. site gecheckt, en dat klopt en het is niet mogelijk om me daar van af te melden... probleem dus :(

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Of weet iemand iets over een mail relay die goed te gebruiken is?
Mail vanaf dynamische adressen en/of niet ISP mailservers worden vrijwel altijd geblokkeerd. Je bent dus genoodzaakt om je uitgaande mail via je mailbox van Telfort te laten lopen.
Heb je toevallig geprobeerd om de mail-relay van KPN nog een te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54

Removal request aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Anoniem: 238633 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:50:
[...]

Da's toch wel logisch? Begin januari wordt de Telfort-dienstverlening naar jou geactiveerd. In die dienstverlening zit niet alleen je ADSL, maar ook je account e.d. En per die datum dan ook Vast Bellen.

Hoe zou je nu Telfort Vast Bellen kunnen krijgen zonder Telfort-dienst?
Nee het is helemaal niet logisch en je hebt het ook niet goed gelezen.
Ik wil Vast Bellen BESTELLEN en dat kan niet, pas als Internet is opgeleverd, dan pas kan ik het bestellen en dan gaan er weer weken overheen. Wat ik wilde is nu BESTELLEN en dan dat het opgeleverd wordt wanneer Internet ook opgeleverd wordt.
Stom dat de account niet alvast "half activeren" zodat je wel op het Internet al je gegevens kunt bekijken en dus ook Vast Bellen kunt bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rex op 28-11-2007 16:35 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Slurf1 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:23:
Ik heb ook een telfort internet en bellen abo besteld, nu vraag ik mij af hoe het precies zit met het aansluiten van een tweede telefoontoestel. Kan dit vanaf de phone 2 poort of moet ik het kabeltje dat uit phone 1 komt dan splitsen?
Kan beide, of splitsen of je activeert in je modem ook de phone2 poort zodat die ook reageert op je SIP account. Let wel op dat als je dan in gesprek bent het tweede toestel op phone2 gewoon nog gaat rinkelen als er een tweede gesprek binnenkomt :)

Je kan ze dus beide tegelijk gebruiken dan ondanks je maar 1 nummer hebt ;)
Athome schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:25:
[...]

Mail vanaf dynamische adressen en/of niet ISP mailservers worden vrijwel altijd geblokkeerd. Je bent dus genoodzaakt om je uitgaande mail via je mailbox van Telfort te laten lopen.
Heb je toevallig geprobeerd om de mail-relay van KPN nog een te gebruiken??
De mail-relay van KPN is voor inkomende mail omdat ze poort 25 blokkeren bij KPN volgens mij. Voor uitgaand heb je hem ook nodig daar dus.

Op je Telfort aansluiting is dat niet nodig, behalve dat je uitgaand email wel handig is om via de smtp server te laten lopen van Telfort. Anders kan je het probleem krijgen dat bijvoorbeeld Hotmail de mail niet accepteert direct vanaf je IP adres.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06

Wat zenden naar Hotmail betreft: had ik eerst ook, maar ik heb mijn IP gewoon kunnen afmelden bij Spamhaus. Je vult je IP en email in en ontvangt een mail met daarin een code. Dit moet je tot slot weer op hun site bevestigen en klaar is Kees. 't Duurt natuurlijk wel een paar uur voordat Hotmail hiervan 'op de hoogte' is. De dynamische Tiscali/Telfort IP-reeks zal vast op meerdere lijsten staan. Tot op heden heb ik naast Hotmail nog niks gemerkt. Voor wat het waard is: ik kom van KPN IPB en gebruikte eerst dus ook de relay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
van de lijst afhalen gaat helaas niet.. ik krijg de volgende melding als ik mijn ip invoer:

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL128362

Hieruit maak ik op dat het dus onmogelijk is om me af te melden..

Owja, mailrelay van kpn werkt niet ;)

Maar om uitgaande mail via telforts smtp te laten lopen is dat gelijk aan de smtp van telfort instellen als mailrelay in m'n mailserver? (dit is trouwens mercury)

[ Voor 33% gewijzigd door Da_Bink op 28-11-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 06-05 12:06
Da_Bink schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:47:
van de lijst afhalen gaat helaas niet.. ik krijg de volgende melding als ik mijn ip invoer:

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL128362

Hieruit maak ik op dat het dus onmogelijk is om me af te melden..

Owja, mailrelay van kpn werkt niet ;)

Maar om uitgaande mail via telforts smtp te laten lopen is dat gelijk aan de smtp van telfort instellen als mailrelay in m'n mailserver? (dit is trouwens mercury)
Aha, dan zit het hem in de reeks. Ik zit in 82.169.20.xxx, hopelijk blijft deze van de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
ReFleXWolf schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:35:
[...]

Nee het is helemaal niet logisch en je hebt het ook niet goed gelezen.
Ik wil Vast Bellen BESTELLEN en dat kan niet, pas als Internet is opgeleverd, dan pas kan ik het bestellen en dan gaan er weer weken overheen. Wat ik wilde is nu BESTELLEN en dan dat het opgeleverd wordt wanneer Internet ook opgeleverd wordt.
Stom dat de account niet alvast "half activeren" zodat je wel op het Internet al je gegevens kunt bekijken en dus ook Vast Bellen kunt bestellen.
Dan had je bij je aanvraag telfort internet en vast bellen moeten aanvragen. Als je later alsnog telefonie wilt bestellen kan dat pas als je adsl verbinding geactiveerd is.
Dit had je kunnen voorkomen door direct bij je aanvraag al internet en vast bellen aan te vragen.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239909

Iemand die weet hoe ik nummerweergave kan instellen bij inkomende gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Waarschijnlijk gewoon op de telfort site onder "Mijn Telfort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Da_Bink schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:47:

Ja dat zal de oplossing zijn. Ik heb op mijn mailserver (postfix) smtp.telfort.nl als relay server opgegeven. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237120

Ik heb de volgende vraag gesteld aan Telfort,

Ik heb nu een abonnement bij XS4ALL en denk er over om over te stappen naar Telfort.
Ik twijfel om over te stappen omdat ik per maand ongeveer 900 Gb download en Telfort een fair use policy hanteert. Kom ik met deze hoeveelheid bij Telfort in de problemen met de fup?

Als antwoord kreeg ik:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 21-11-2007 met ticketnummer 784903. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Voor Telfort is het voornamelijk van belang dat geen enkele gebruiker het netwerk dermate zwaar belast dat andere klanten daar hinder van ondervinden. Met de door u opgegeven hoeveelheden dataverkeer zal de Fair Use Policy zeker in werking gesteld worden, deze grens ligt rond de 350 Gb.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Josquin Wolfkamp

Telfort hanteert dus een datalimiet van ongeveer 350 Gb. Gauw mijn Telfort-aanmelding annuleren en weer terug naar XS4ALL. Dure club, maar dit soort onduidelijk gezeik over fup's en onduidelijke datalimieten heb je niet bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08

franssie

Save the albatross

Anoniem: 239909 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:27:
Iemand die weet hoe ik nummerweergave kan instellen bij inkomende gesprekken?
Kijk in je modem waar ej kan instellen welke nummerweergave deze gebruikt - die kan je eens veranderen (er zijn twee standaarden, zie wiki).
Er is eerder al een post geweest met meer details (inclusief welke hardware waarschijnlijk nooi t werkt).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:05

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 237120 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:54:
Ik heb de volgende vraag gesteld aan Telfort,

Ik heb nu een abonnement bij XS4ALL en denk er over om over te stappen naar Telfort.
Ik twijfel om over te stappen omdat ik per maand ongeveer 900 Gb download en Telfort een fair use policy hanteert. Kom ik met deze hoeveelheid bij Telfort in de problemen met de fup?

Als antwoord kreeg ik:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 21-11-2007 met ticketnummer 784903. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Voor Telfort is het voornamelijk van belang dat geen enkele gebruiker het netwerk dermate zwaar belast dat andere klanten daar hinder van ondervinden. Met de door u opgegeven hoeveelheden dataverkeer zal de Fair Use Policy zeker in werking gesteld worden, deze grens ligt rond de 350 Gb.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Josquin Wolfkamp

Telfort hanteert dus een datalimiet van ongeveer 350 Gb. Gauw mijn Telfort-aanmelding annuleren en weer terug naar XS4ALL. Dure club, maar dit soort onduidelijk gezeik over fup's en onduidelijke datalimieten heb je niet bij XS4ALL.
Wauw, 900GB is wel erg veel.
Ik denk dat ik net geen probleem met de FUP gaat krijgen met m'n 300 a 350GB per maand.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Anoniem: 237120 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:54:
Goed om te weten. Daar kom ik never nooit aan. De tijd dat ik alles wat los en vast zat download ligt nu wel achter me. ;) Toch geen tijd om het te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
900 GB per maand noem ik een obsessie. Wat moet je met al die zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Athome schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:02:
900 GB per maand noem ik een obsessie. Wat moet je met al die zooi.
Heb inmiddels een mooie filmcollectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

ZeroCode schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:42:
[...]

Idd voor 1 mbit gaan die lui denk ik niet moeilijk doen, train 10 keer in en je hebt 10 andere waardes... =) Ik zie het punt niet zo 17 mbit is toch prima....
Heb dus nu 18Mbit als snelheid in tegenstelling tot de 19Mbit die ik haalde via TweakDSL. Qua snelheid merk je het niet , alleen het verschil in soorten netwerken viel me gewoon tegen omdat ik verwachtte hetzelfde danwel ietsje meer te halen...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45
Misschien dat ik effe te snel ben.

Maar vorige week ADSL aangevraagd. Alleen sta ik nog in fase 1 (kan juist zijn)
Heb nu 1 briefje thuis gehad, meer uitleg dan bevestiging. Dus is dat de bevestiging, of krijg je echt een duidelijke bevestigings brief. :S

(sorry, ben een beetje ongeduldig, kan niet wachten om van mijn 4 Mbit af te komen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

350 GB maar ?! Blijkbaar een compleet andere policy dan bij tiscali. Ik download daar nu met het T12 abonnement al veel meer per maand. wat een teleurstelling en wat een kutzooi... anders kan ik het gewoon niet verwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:38
giohardcore schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:03:
8 november Telfort ADSL aangevraagd
10 november bevestiging per brief
22 november status van 1 naar 3
27 november telefoontje van KPN gehad dat ze 5 december tussen 13.00 en 17.00 komen doormeten

Ich bin sehr gespannt!
Lees het topic. Staan tientallen mensen in die datums geven.Bovenstaande is er 1 van.

Edit: Reactie op stimpyrulez

[ Voor 3% gewijzigd door I-King op 28-11-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:26:
[...]

350 GB maar ?! Blijkbaar een compleet andere policy dan bij tiscali. Ik download daar nu met het T12 abonnement al veel meer per maand. wat een teleurstelling en wat een kutzooi... anders kan ik het gewoon niet verwoorden..
ja man wat een kutzooi
echt achterlijk, kut telfort
shit man vet stom

je mag maar 350GB downloaden
jeetje wat kut
echt kutzooi

:?

whatever ik kom lang niet aan 350GB en met mij waarschijnlijk 99% van de telfort klanten, om telfort meteen maar kutzooi te vinden omdat je bij die ene procent hoort die wel meer dan 350GB download is gewoon zielig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:37:
[...]

ja man wat een kutzooi
echt achterlijk, kut telfort
shit man vet stom

je mag maar 350GB downloaden
jeetje wat kut
echt kutzooi

whatever ik kom lang niet aan 350GB en met mij waarschijnlijk 99% van de telfort klanten, om telfort meteen maar kutzooi te vinden omdat je bij die ene procent hoort die wel meer dan 350GB download is gewoon zielig
Kan je ook normaal doen ? Wat een ongelooflijke fanboy reactie zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:38:
[...]

Jij kan natuurlijk ook normaal doen? :X
[Bill gates mode]
350GB is genoeg voor iedereen
[/Bill gates mode]

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 28-11-2007 19:50 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:38:
[...]

Telfort meteen maar kutzooi noemen omdat JIJ per sé meer dan 350 GB MOET downloaden is wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:37:

Wat doen die 99% dan straks met een 20Mb-lijntje dat eerst 2 of 4 Mb was. Een beetje meer browsen of e-mailen? Ik denk het niet. Ik denk dat er met een 20Mb-lijntje fiks meer gedownload gaat worden: P2P, usenet, streaming video, online games en dergelijke. Je zit dan denk ik al gauw aan meer dan de 2,5 DVD per dag die je met de FUP van Telfort kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:50:
[...]

Telfort meteen maar kutzooi noemen omdat JIJ per sé meer dan 350 GB MOET downloaden is wel normaal?
Je zo druk maken om het woord kutzooi terwijl je zelf een reactie vol met gescheld en dom geblaat post. te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 237120 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:53:
[...]

Wat doen die 99% dan straks met een 20Mb-lijntje dat eerst 2 of 4 Mb was. Een beetje meer browsen of e-mailen? Ik denk het niet. Ik denk dat er met een 20Mb-lijntje fiks meer gedownload gaat worden: P2P, usenet, streaming video, online games en dergelijke. Je zit dan denk ik al gauw aan meer dan de 2,5 DVD per dag die je met de FUP van Telfort kan downloaden.
ja ik download met die 20 Mbit
gewoon 150GB per maand
meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:53:
[...]

Je zo druk maken om het woord kutzooi terwijl je zelf een reactie vol met gescheld en dom geblaat post. te triest voor woorden.
Oh ja
nee jouw reactie was niet triest
sorry

jij begon toch met blaten over je het beleid van Telfort...

en nu weer ontopic voordat ik meer dan 350GB aan offtopic tekst heb getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Dennis-L schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:58:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:58:
[...]

Oh ja
nee jouw reactie was niet triest
sorry

jij begon toch met blaten over je het beleid van Telfort...

blaten over het beleid van telfort, daar is dit hele topic voor gemaakt. dat is juist ontopic...
en jij vindt 150 GB per maand "gewoon". ik vind een heleboel meer GB per maand doodnormaal. en tiscali ook blijkbaar. daarom vind ik het een ongelooflijke teleurstelling dat telfort een fup heeft van 350 gb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Anoniem: 237120 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:17:
[...]

Heb inmiddels een mooie filmcollectie.
900 gb per maand, vraag me af hoe je dat dan opslaat. Of koop je ook iedere maand een vette externe harddisk erbij... ? Wel goed dat er nu duidelijkheid is, is alleen nog de vraag of de soep zo heet gegeten wordt als opgediend. Ikzelf zal er wel ruim beneden blijven in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
om nog even terug te komen op mijn mailserver problemen:

Inmiddels werkt het uitstekend, ik gebruik smtp.tiscali.nl als relay, en nu mijn dns wijzigingen goed doorgevoerd zijn en ik alles nog een keer gecheckt hebt werkt het naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zolang je niets van ze hoort (over de FUP) is er niets aan de hand lijkt me toch? ^_^'
Ik heb nu amper 3 weken een Telfort aansluiting, tot nu toe 430GB verstookt en nog niets gehoord. Beetje slapende honden wakker maken dus. :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:06:
[...]

900 gb per maand, vraag me af hoe je dat dan opslaat. Of koop je ook iedere maand een vette externe harddisk erbij... ? Wel goed dat er nu duidelijkheid is, is alleen nog de vraag of de soep zo heet gegeten wordt als opgediend. Ikzelf zal er wel ruim beneden blijven in ieder geval.
5 filmpjes per dag=5 DVD'tjes van €0,22 per stuk. Alle DVD's berg ik op in filmkoffers. Leuke hobby die niet al te veel kost en ik kom als filmliefhebber ruim aan mijn trekken. Het downloaden zal ook wel weer eens minder worden, maar voorlopig wil ik mijn gang kunnen gaan en niet gehinderd worden door onduidelijke fup's die eigenlijk gewoon een downloadlimiet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 237120 op 28-11-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
Heeft iemand nog een idee?

Vandaag is de activatie datum van mijn vast bellen gedeelte. Internet werkt OK. Maar SIP registeren lukt niet... uit het log (na instellen dat ie dat moet bijhouden) heb ik gevonden: SIP Registration Fail by SIP:MIJNNUMMER(code:403)... Via google kwam ik op dat 403 zou betekenen 'forbidden'?

Ik krijg een nieuw nummer, dus behoud geen oud nummer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Afgelopen zaterdag kreeg ik een brief van KPN dat mijn telefoonaansluiting opgezegd is.
Ik heb gebeld met KPN en de dame in kwestie beweerde bij hoog en laag dat het opzeggen niet door zal gaan. Ik zou de bevestiging per brief krijgen.
Dit alles naar aanleiding van het tijdig opzeggen van Planet per 19 december.

Vandaag kreeg ik de bevestiging van KPN, uw telefoonabonnement wordt per 19 december opgezegd en de kosten voor Internet wordt voldaan via uw ISP.

Zo juist weer gebeld met KPN, de man beweert weer dat het niet door gaat. Ik zal weer binnen 3 werkdagen een brief ter bevestiging krijgen...
Bijna aan het einde van het gesprek wordt de verbinding verbroken, terwijl ik midden in mijn verhaal zit.
Denk nou niet dat die man terug belt, stel je voor. Dat kost geld. :X

Zal dit ooit nog goed komen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Laatst online: 09-07 13:38

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

zo, vandaag ook maar de aanmelding de deur uitgedaan. weet iemand of je een bevestingingsmail krijgt en hoe lang dat eventueel duurt?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 17:16
Zo vandaag de knoop doorgehakt en nu, met pijn in mijn hart, afscheid genomen van xs4all en Inet en telefoon besteld bij Telfort.

Zal mij benieuwen hoe e.e.a. gaat uitpakken want ik zit op de beruchte Leidschendam-Leidschenveen (Lsdm-Lev) centrale (kpn only) en op 3 km van de centrale.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238243

stickyfish schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:18:
zo, vandaag ook maar de aanmelding de deur uitgedaan. weet iemand of je een bevestingingsmail krijgt en hoe lang dat eventueel duurt?
Ik kreeg binnen een dag een bevestigingsmail. Twee dagen daarna een bevestigingsbrief in de bus. En nu dus even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
350GB/maand? De vraag is natuurlijk in hoeverre deze "limiet" daadwerkelijk gaat worden toegepast, maar alsnog klinkt het wel redelijk hoewel ik geen flauw idee heb wat ik zelf per maand gebruik. Iemand die toevallig ergens een pagina is tegengekomen waar je dataverbruik is te zien? :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2023
De gemiddelde snelheid is: Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Nov 28 2007 om 22:28:47 UTC+0100)

Download : 350.9 KByte/sec
Upload : 66.1 KByte/sec
Connection : 591.0 Conn/min

Heb ook wel eens 100 KB download meer maar net zo goed wel eens 100 KB download minder. Dus niet echt de belofte doorgekregen van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 22:19
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:26:
[...]

Volgens mij is dit ook maar een willekeurig ks medewerker die wat denkt.
Ik denk dat als het bij Tiscali nu meer is, dat dat bij Telfort niet heel anders zal zijn.

Ervaring zal het uitwijzen toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Krijg net bericht dat KPN de opdracht voor Telfort internet niet kan uitvoeren. Nu zit ik in Wageningen op een camping in een stacaravan met een telefoonstopcontact waar twee jaar geleden nog een telefoonaansluiting actief was. De draad ligt er dus wel en er zit ook geen centrale van de camping tussen. Telfort zegt niets te kunnen doen en bij KPN wordt ik ook niets wijzer, behalve dat ik bij hun wel ADSL kan bestellen. Dan schijnen ze wel de juiste draad te kunnen opzoeken.
Wat kan ik nu doen? Ik denk er aan om Het Net incl telefoonlijn te bestellen omdat ik die na een maand alweer kan opzeggen. En opnieuw Telfort aan te vragen zodat die het abo kan overnemen. Zou dat een goede zet zijn?

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
goha schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:30:

Heb ook wel eens 100 KB download meer maar net zo goed wel eens 100 KB download minder. Dus niet echt de belofte doorgekregen van Telfort.
Voor de tweehonderdduizendste keer: Speedtest.nl is geen betrouwbare meting!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Laatst online: 16:54
goha schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:30:

Zoals al meer dan 1 keer aangegeven in dit topic is speedtest.nl niet echt betrouwbaar.

Download hier eens een test bestand en kijk wat voor snelheid je haalt. Het liefst twee bestanden om te kijken wat je maximale snelheid is. Daarnaast is het makkelijk om je waarden te posten waarop je modem intraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goha
Datafeest schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:42:
[...]

Voor de tweehonderdduizendste keer: Speedtest.nl is geen betrouwbare meting!
Sorry, ben dit nog niet eerder tegengekomen. Wat is wel betrouwbaar? Ik zie die 2 links in het begin met afstand tot de centrale (die is bij mij volgens TomTom ong. 500 meter). En dan de grafiek waar de snelheid van normaal ADSL op dat punt zeker 8MB moet zijn.
Reden om eens te kijken wat een snelheidsvergelijking doet en dat is best veel afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 20:33

Metalfreak

Hoije woh!

Ow jee, ik krijg vandaag reactie op mijn vraag naar KPN (direct ADSL) of mijn abonnementsbeëindiging was doorgevoerd. (heb brief gestuurd) Dit was dus hun antwoord:
Naar aanleiding van uw vraag over uw ADSL-aansluiting kunnen wij u als volgt informeren:

Wanneer u aan uw minimum contractduur heeft voldaan en u wilt overstappen naar een andere telecomprovider, dan hoeft u uw abonnement op Internet van KPN niet op te zeggen. Uw nieuwe Internet Service Provider zal contact opnemen met KPN om het ADSL-signaal over te nemen. Zodra dit signaal is overgenomen stopt de facturering van uw abonnement automatisch.
Ik geloof er werkelijk niets van eerlijk gezegd... Maar goed, ik heb het nu wel zwart op wit staan... Telfort modem staat klaar om te gaan, maar goed, word pas per 12-12 omgezet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goha
Download hier eens een test bestand en kijk wat voor snelheid je haalt. Het liefst twee bestanden om te kijken wat je maximale snelheid is. Daarnaast is het makkelijk om je waarden te posten waarop je modem intraint.
Ik heb 2 bestanden gedownload.
Gemiddelde snelheid was 395 kB p/s
Maximaal wat 440 kB p/s en dit was telkens in het begin van de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goha
Ik geloof er werkelijk niets van eerlijk gezegd... Maar goed, ik heb het nu wel zwart op wit staan... Telfort modem staat klaar om te gaan, maar goed, word pas per 12-12 omgezet.
Ik heb zinds een kleine week Telfort en ik heb van KPN vandaag een brief ontvangen dat het abonnement op 4 december ophoudt.

• joep meloen
  • Laatst online: 05-07 21:42
trolleystad schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:35:
[...]

Als het modem besluit opnieuw in te trainen, dan heeft het modem de conclusie getrokken dat de verbinding niet stabiel genoeg is en probeert 'ie het opnieuw. Kijk eens naar de bekabeling, of je de laatste firmware hebt en als dat niet help, zet WiFi eens uit om te kijken of dat de oorzaak is.
Na alles uitgeprobeerd te hebben, kon ik mijn modem ruilen voor een ander exemplaar. Die werkt gelukkig zoals het hoort. Hij traint in als hij aangezet wordt en die waarde blijft hij houden.

Vervelend als een nieuw modem zo'n foutje heeft. Is lastig als je aan het telefoneren bent en de modem gaat opnieuw intrainen. Dan is je verbinding weg.

De telefoonstoring die sommige mensen gisterenavond opmerkte is vandaag ook weer verdwenen. Toen ik thuis kwam van mijn werk kon ik direct al weer bellen.

Na zo'n 2 weken Telfort ben ik een heel tevreden gebruiker.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• kamerplant
  • Niet online
goha schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:46:
[...]

Sorry, ben dit nog niet eerder tegengekomen. Wat is wel betrouwbaar? Ik zie die 2 links in het begin met afstand tot de centrale (die is bij mij volgens TomTom ong. 500 meter). En dan de grafiek waar de snelheid van normaal ADSL op dat punt zeker 8MB moet zijn.
Reden om eens te kijken wat een snelheidsvergelijking doet en dat is best veel afwijkend.
Je bedoeld deze grafiek? Deze grafiek is erg theoretisch, het geeft een enorm grove indicatie, je moet hier zeker niet veel waarde aan hechten. De indicatie ("snelheidscheck") op Telfort.nl/internet zelf is een stuk betrouwbaarder, hoewel dit ook slechts een geschatte snelheid is.

Je haalt dus een snelheid van ±400kB/s, dus ongeveer 4Mbps. Welke snelheid gaf de snelheidscheck op Telfort.nl/internet aan, en wat is je afstand naar de centrale (hemelsbreed) volgens http://pcdb.bbned.nl/?

🌞🍃

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Anoniem: 237120 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:53:
[...]
Ik denk het niet. Ik denk dat de meeste mensen overgestapt zijn van hun bestaande ('trage 2/4/6MB verbinding') omdat Telfort simpelweg (veel) goedkoper is, echt niet omdat ze zo graag veel meer willen downloaden.

Die 2,5 DVD per dag kan je namelijk wel gaan downloaden maar je zult ze ook nog een keer moeten bekijken. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb echt geen tijd om per dag ook nog eens 2-3 films (a +/- 2,5 uur per stuk) te bekijken (laat staan dat er ueberhaupt genoeg acceptabele films zijn om te downloaden/bekijken).

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

ThaDude

Hang Loose

Nou mijn omzetting is bijna gelukt.. Ben van IPB overgegeaan naar Telfort. Telefoonnummer is alleen nog niet over, maar zit ook nog in status 4.

Nu viel mij gisteren op dat modem aangeeft down 20444 en up 1151. Ik heb het wilrelless Zyxel modem maar haal toch bij leaseweb heel even 1,2 Mb/sec dan loopt die snel terug naar zo'n 300 kb/sec. Of ik nu 1 of meerdere bestanden doe scheelt een zo'n 100 k.

Ik heb een aantal tracerts uitegvoerd en ik mis zelfs hops.. Ofwel de r*k verbinding die ik had bij ooit KPN lijkt nu weer terug te komen :'(

Ik zie we dat ik langs tiscali weg ga. Heb zo de ip's niet bij de hand zal ze vanavond is posten. Aan het einde van de avond haalde ik bij Leaseweb zelfs 109 Kb/sec. Wat nog minder is dan voorheen IPB.

de lijn geeft 20DB aan dus dat zou ook meer zijn dan voorheen / 13,6 geeft dit 1,4 Km aan voorheen 16 DB.

TCPoptimizer al geprobeerd maakt niks uit. Mensen nog ideeen? Overal kabels heenleggen is ook niet echt een optie..

De kabel leek op het moment van installeren wel even snel, zal vanavond ook eens even via de kabel test bestanden downloaden. Het zyxel modem is niet druk gezien zijn 13 % load.

Zijn er limieten met WLAN waar ik tegenop zit te hikken? Ik verbind met 54Mb die soms wisselt naar minimaal 24 Mbits...

Ben nog niet echt super happy :'(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 12:36
Ach jullie hebben tenminste een soort van internet. Ik blijf maar hetzelfde vage antwoord krijgen. Er is iets mis in de centrale. Nou ze kunnen me wat. Ik heb het gewoon weer aangevraagd :+ . Vroeg of laat zal zo een medewerker toch echt wel denken, laat ik het nu maar wel een keer goed regelen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Als iedereen nou veel download, dan gaat de FUP toch omhoog?

Anoniem: 241612

Ik heb ook nog altijd geen verbinding..
Gisterochtend werd door een Telfort medewerker me nog zo toegezegt dat het 100% zou werken.
Dat de KPN gisterochtend het signaal op het tweede aderpaar had gezet, maar heb nog helemaal niks.
Gisteravond maar weer eens opgebelt, en nu werd het als een storing aangemeld.
Ik zou worden gebelt over hoe en wat, zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Bijvoorbeeld hoe lang zoiets kan duren, etc?

• elmo13th
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 11:46
DaMayan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:04:
@elmo13th
Heb Telfort nu bijna 1 week, de eerste dag bij de omzetting erg veel problemen om de verbinding in stand te houden: SNR van 0-3.
Werd al bang, maar na een dag was het al beter, 3-5 en het is nu in de buurt van de 7-10 dus acceptabel.
Wellicht verbetert het bij jouw ook iets na een paar dagen.
Thanks. Ik hoop het, vooralsnog is het zelfs iets minder geworden 6-7mbit ipv 8-10 maandag. Zometeen komt de KPN monteur langs, eens zien wat hij er van vindt.

random uninspiring quote

• goha
Datafeest schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:04:
[...]

Je bedoeld deze grafiek?

De indicatie ("snelheidscheck") op Telfort.nl/internet zelf is een stuk betrouwbaarder, hoewel dit ook slechts een geschatte snelheid is.

Je haalt dus een snelheid van ±400kB/s, dus ongeveer 4Mbps. Welke snelheid gaf de snelheidscheck op Telfort.nl/internet aan, en wat is je afstand naar de centrale (hemelsbreed) volgens http://pcdb.bbned.nl/?
Ik bedoel inderdaad die grafiek.
De snelheidscheck op www.telfort.nl geeft op mijn adres 7,5 Mb aan.
http://pcdb.bbned.nl/ geeft aan: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 540 meter.

Kun je daar iets mee?

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 21:23
"Zo....ff de mail ophalen", tenminste, dat dacht ik...
Niet dus, geen verbinding. Een browser gaf ook al geen fatsoenlijk plaatje. De anders toch wel stabiele verbinding van BBNed (mag ook wel eens gezegd worden), zou die dan toch een keer hikken? We zouden pas morgen overgezet worden...?
Modem eens gereset...geen IP-adres meer. Zouden ze dan toch...? Dus het modem van Telfort aangesloten en zie daar, een activeringspagina! De boel geactiveerd, modem een herstart gegeven en we zijn online. Een kleine 14Mbit is de snelheid. Al met al een soepele overgang, chapeau!
Wanneer de telefoon ermee ophoudt zie ik wel, dan maar ff niet bereikbaar ;)

elmo13th schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:17:
Zometeen komt de KPN monteur langs, eens zien wat hij er van vindt.
Als de monteur komt :9
KPN Monteurs laten het regelmatig afweten :/

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
goha schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:58:
[...]

Ik heb zinds een kleine week Telfort en ik heb van KPN vandaag een brief ontvangen dat het abonnement op 4 december ophoudt.
Nou dan hoor je meer als ik... ik zit nu sinds 13-11 bij Telfort maar KPN/IPB heeft nog niks van zich laten horen. Strange :?

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:21

Hachy

Laadpas Nerd

Status updatetje:

7 november aangevraagd, inmiddels modem binnen, afspraak met KPN monteur voor volgende week en alle gegevens netjes via (snail)mail ontvangen. Tot nu toe zeer tevreden, zeker als je ziet hoeveel aanvragen ze krijgen. Eergisteren nog een aanvraag gedaan en daar is het ordernummer toch al een ruime 10.000 hoger.

Mooie webinterface van die Zyxel trouwens, je kan lekker veel instellen, echt iets voor Tweakers :)
Nu nog een firmware upgrade die ook inbound PPTP ondersteunt =)

350GB FUP is wel redelijk veel. Is toch zo'n 40 dual layer DVD's (9GB) of zo'n 13 1080p HDTV films van 20GB per maand. Dan mag je opzich toch best wel even je best doen. Zeker als je het ook allemaal moet kijken nog.

Verder zal die FUP heus niet zo'n enorm probleem zijn als je er af en toe overheen gaat lijkt me.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• JoKing
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 16:57
Ik sta vandaag gepland om de overstap te maken van XS4ALL naar Telfort. En ik zie net, vanaf mijn werk, dat mijn server niet meer bereikbaar is. Dus ik neem aan dat Telfort de boel heeft overgenomen. Straks thuis snel de modem opnieuw configuren en kijken wat voor snelheid ik haal.

Btw, ik dacht ook goedkoop uit te zijn door door de basis modem te bestellen en dan hopen dat ik toch de multipc modem te krijgen. Helaas, toch de basis modem toegestuurd gekregen.
Maar ik kan van een collega de Speedtouch 716 krijgen. Iemand deze al succesvol aan de praat met telefonie?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Totaalgeflipt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:14:
Als iedereen nou veel download, dan gaat de FUP toch omhoog?
Nee, dan gaat 'ie omlaag.

De provider heeft natuurlijk zelf te maken met een maximale capaciteit richting de backbone.

• elmo13th
Anoniem: 241612 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:25:
[...]

Als de monteur komt :9
KPN Monteurs laten het regelmatig afweten :/
Pff mag hopen dattie komt en dat er iets te verbeteren valt.. Vind het toch iets te langzaam zo, 5-6 mbit down kom ik op. En dat terwijl ik volgens http://pcdb.bbned.nl/ op 872m van de centrale zit (Utrecht Noordoost), een ADSL2+ signaal heb en volgens de telfort site 20Mbit zou kunnen halen...

Mijn Speedtouch wireless modem (waarmee ik eigenlijk wil werken) geeft nu aan dat de verbinding 7mbit is :|, de meegeleverde Zyxel geeft 18mbit aan. Maar beiden komen niet verder dan 800-940 KB/s bij het downloaden van grote bestanden van de telfort server, leaseweb, e.d.. Geregeld gaan de snelheden niet hoger dan 600KB/s :(

[ Voor 18% gewijzigd door elmo13th op 29-11-2007 10:43 ]

random uninspiring quote

Hoe lang heb je je verbinding nu geactiveerd?
Dacht dat ik ergens las dat de snelheid van de verbinding soms geleidelijk omhoog ging?

• elmo13th
Anoniem: 241612 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:42:
Hoe lang heb je je verbinding nu geactiveerd?
Dacht dat ik ergens las dat de snelheid van de verbinding soms geleidelijk omhoog ging?
3 dagen nu. Verbinding is eerder langzamer dan sneller geworden.

random uninspiring quote

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:25

job

Zonet een monteur aan de deur om de lijn door te meten. Hij dacht dat het zo gedaan was.
Jammer dat er nog geen signaal op de lijn blijkt te staan :p
Het is vandaag blijkbaar lokale snipperdag, dus er is niemand in de centrale aanwezig (groningen centraal). De monteur is nu zelf naar de centrale opweg om te kijken wat er daar mis is.
Er hangt nu een apparaatje aan het isra wat een signaal doorgeeft. Als het signaal niet binnenkomt moet ik het apparaatje aan het de andere aderpaar hangen.. goh je maakt nog eens wat mee :P

Apparaatje in kwestie: Afbeeldingslocatie: http://www.lashen.com/vendors/testum/images/TG200.gif
Eigenlijk niet veel meer dan een toon generator.

Hopelijk komt het signaal daar wel binnen en hebben ze daar de verkeerde kabel gepatched.
Anders is het een doorgegraven kabel, wat vanwege de bouw van een ondergrondsepakeergarage voor de deur niet eens zo onwaarschijnlijk is.
Wordt vervolgd

[ Voor 24% gewijzigd door job op 29-11-2007 11:28 ]

• Chocovla
  • Laatst online: 19:08
JoKing schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:01:
Ik sta vandaag gepland om de overstap te maken van XS4ALL naar Telfort. En ik zie net, vanaf mijn werk, dat mijn server niet meer bereikbaar is. Dus ik neem aan dat Telfort de boel heeft overgenomen. Straks thuis snel de modem opnieuw configuren en kijken wat voor snelheid ik haal.

Btw, ik dacht ook goedkoop uit te zijn door door de basis modem te bestellen en dan hopen dat ik toch de multipc modem te krijgen. Helaas, toch de basis modem toegestuurd gekregen.
Maar ik kan van een collega de Speedtouch 716 krijgen. Iemand deze al succesvol aan de praat met telefonie?
Ben vandaag volgens plan ook "overgegaan" alleen is de Telfort modem nog zo dood als een pier. Bakje kan geen dsl vinden. Mopperscheldtier, kan dat stelletje prutser bij KPN en Telfort zo'n overstap nou nooit eens soepel laten lopen? Gaat bij mijn om een Internet+bellen naar Telfort overstap trouwens.

"Better ask questions before you shoot"

• JoKing
Chocovla schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:20:
[...]

Ben vandaag volgens plan ook "overgegaan" alleen is de Telfort modem nog zo dood als een pier. Bakje kan geen dsl vinden. Mopperscheldtier, kan dat stelletje prutser bij KPN en Telfort zo'n overstap nou nooit eens soepel laten lopen? Gaat bij mijn om een Internet+bellen naar Telfort overstap trouwens.
Ik ga ook met de hele bende over naar Telfort. Heb alleen nog helemaal niks over het telefonie gedeelte gehoord.
Maar ik gebruik nu een Linksys WAG200G en wil die blijven gebruiken totdat telefonie ook is overgezet. Zal vanmiddag kijken of het bij mij wel goed gaat, misschien dat je even geduld moeten hebben.

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Gisteravond om 20.30 uur over van IPB+bellen ISDN over na Telfort

Tussen ( ) de gegevens van ISDN Siemens IPB Box

noise margin upstream: 18 db ( 12db )
output power downstream: 18 db ( 17db )
attenuation upstream: 26 db ( 68db )
tone 0- 31: 00 00 00 04 66 77 77 77 66 66 66 66 66 65 55 55
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db ( 10db )
output power upstream: 12 db ( 11db )
attenuation downstream: 50 db ( 58db )
tone 32- 63: 02 22 22 21 11 22 22 45 54 22 21 13 55 67 77 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 57 77 76 66
tone 96-127: 66 66 66 66 76 66 56 65 65 56 65 55 55 56 56 77
tone 128-159: 65 56 25 55 56 76 55 55 62 66 66 55 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 55 55 55 53 54 04 35 55 44 44 44 44 44
tone 192-223: 42 33 22 32 22 22 22 22 12 22 22 22 22 11 01 00
tone 224-255: 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Is dit beter dan ISDN, snelhied in ieder geval wel, en in elk geval en anoloog modem.

Snelheid van 1541kbps/ 260kbps naar 3050kbps/ 517kbps

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

50 gedeeld door 13,8 = 3,6 KM ongeveer van de centrale en dan nog 3 mbit... lijkt me vrij netjes hoor!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 10:17
Hachy schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:00:
50 gedeeld door 13,8 = 3,6 KM ongeveer van de centrale en dan nog 3 mbit... lijkt me vrij netjes hoor!
Hoe kom je op die 50 gedeeld door 13,8???

Chookity-pok

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:42
Saeverix schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:09:
[...]

Hoe kom je op die 50 gedeeld door 13,8???
Dat is de attenuation downstream. Als je die deelt door 13,8 weet je ongeveer hoe lang de kabel is vanaf de wijkcentrale.

Anoniem: 81254

Telfort draai inmiddels bij mij (downloaden met een snelheid van 1,8MB / seconde gnah gnah >:) ) en qua overstap is alles gegaan zoals het moet gaan. Maar ik zit toch nog met een vraag. Ik heb mijn ADSL opgezegd bij Tele2 en (op mijn verzoek) een e-mail bevestiging binnengehad van Tele2 voor ontvangst van mijn opzegging. Dat abonnement is eigenlijk KPN basic (voorheen via Zonnet/ Verstatel) en ik betaal dus de ene helft rechtstreeks aan Tele2 en de andere helft rechtstreeks naar KPN (Mxstream). Mijn vraag is nu, kan ik ervan op aan dat door het opzeggen bij Tele2 het KPN gedeelte dan ook automatisch stopt? Of moet ik ook daar nog een opzegbrief aanwijden?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
Anoniem: 81254 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:53:
Telfort draai inmiddels bij mij (downloaden met een snelheid van 1,8MB / seconde gnah gnah >:) ) en qua overstap is alles gegaan zoals het moet gaan. Maar ik zit toch nog met een vraag. Ik heb mijn ADSL opgezegd bij Tele2 en (op mijn verzoek) een e-mail bevestiging binnengehad van Tele2 voor ontvangst van mijn opzegging. Dat abonnement is eigenlijk KPN basic (voorheen via Zonnet/ Verstatel) en ik betaal dus de ene helft rechtstreeks aan Tele2 en de andere helft rechtstreeks naar KPN (Mxstream). Mijn vraag is nu, kan ik ervan op aan dat door het opzeggen bij Tele2 het KPN gedeelte dan ook automatisch stopt? Of moet ik ook daar nog een opzegbrief aanwijden?
Tele2 zal je KPN gedeelte opzeggen. Het is onmogelijk om dat zelf te doen. Mits je vooruitbetaald hebt, krijg je het teveelbetaalde van KPN terug.

(Heb er gewerkt, weet de procedure :))

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De volgende vraag is misschien erg dom maar wellicht toch wat voor de Topicstart:

Ik heb een oude Ericsson DECT telefoon, kun je die aansluiten op de Telfort Zyxel of Speedtouch 780 (huidig) modem als je Telfort VOIP telefonie afneemt?
Of heb je dan een speciale VOIP telefoon nodig :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gadgeteer schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:19:
[...]

Tele2 zal je KPN gedeelte opzeggen. Het is onmogelijk om dat zelf te doen. Mits je vooruitbetaald hebt, krijg je het teveelbetaalde van KPN terug.

(Heb er gewerkt, weet de procedure :))
In mij bevestigingsbrief staat dat Telfort het vaste nummer opzegd bij KPN, zij porteren het namelijk
(ik heb dan ook met vast bellen er bij)

Anoniem: 239909

sinds ik Telfort ook in mijn Outlook Express heb gezet doet het verzenden van mijn Gmail via Outlook Express het niet meer. Ontvangen van Gmailtjes in Outlook echter wel. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Dit is de foutmelding:
Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is pjhoomans@gmail.com. Onderwerp 'hoi', Account: 'pop.gmail.com', Server: 'smtp.gmail.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 5.5.1 Authentication Required c24sm4845771ika', Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 239909 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:18:
sinds ik Telfort ook in mijn Outlook Express heb gezet doet het verzenden van mijn Gmail via Outlook Express het niet meer. Ontvangen van Gmailtjes in Outlook echter wel. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Dit is de foutmelding:
Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is pjhoomans@gmail.com. Onderwerp 'hoi', Account: 'pop.gmail.com', Server: 'smtp.gmail.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 5.5.1 Authentication Required c24sm4845771ika', Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78
http://www.computerhandle...C79-0x800CCC78-email.html

• joep meloen
Anoniem: 239909 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:18:

Dit is de foutmelding:
Heb dezelfde situatie als bij jou. Telfort en Gmail in Outlook Express. Bij mij werkt het zonder enig probleem. Daarom verwacht ik dat er iets niet goed staat bij je instellingen. Is geen Telfort gerelateerd probleem. Wel lastig!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:25

job

Mijn probleem (zie vorige pagina) is ook opgelost. KPN had de verkeerde kabel gepatched.

Edit: heb even in m'n modem gekeken. Modem traint in met 19267/1151. Netjes dus.
Had wat lager verwacht gezien de ouderdom van de kabels hier.. maar het valt mee.

Wat me trouwens tegenviel van het modem is de traagheid waarmee hij reageert.
En ook de statische ip's invoeren het poortmappen is verschrikkelijk omslachtig.

Wel grappig om te zien, dat als je het modem in bridged mode zet dat het internet ledje uitblijft.
Beetje overdreven.

[ Voor 97% gewijzigd door job op 29-11-2007 16:49 ]

• hepabolu
  • Laatst online: 23-02-2023
Na een ongelofelijk gepruts van SpeedLinq en InterNLNet zit ik nu sinds 23 oktober zonder ADSL-verbinding en loopt bij Telfort een overname (!) aanvraag na 3 mislukte pogingen om een nieuw abonnement aan te vragen. Schijnbaar gaat het goed, want het modem is inmiddels binnen en aangesloten.
Wat ik eigenlijk wel eens heel graag zou willen weten (KS medewerkers kunnen het me niet vertellen), is hoe zo'n procedure nu verloopt. Ik begrijp wel ongeveer hoe de techniek in elkaar zit, maar wat ik wil weten is wie wanneer wat moet doen en waarom het dan zo lang moet duren. Bij een nieuwe aanvraag duurt het 2 tot 3 weken, maar een overname kost minstens 4 weken!

Oh ja: het is me inmiddels al een paar keer gelukt om de cool-down periode van 7 werkdagen te laten verkorten of vervallen. 't is maar dat je het weet.

• joep meloen
Help!!!! schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:49:
De volgende vraag is misschien erg dom maar wellicht toch wat voor de Topicstart:

Ik heb een oude Ericsson DECT telefoon, kun je die aansluiten op de Telfort Zyxel of Speedtouch 780 (huidig) modem als je Telfort VOIP telefonie afneemt?
Of heb je dan een speciale VOIP telefoon nodig :?
Je kunt een gewone telefoon gebruiken. Ik gebruik een oudere siemens en panasonic zonder problemen. Heel af en toe zijn er wat problemen met heel goedkope of erg oude toestellen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering aangegeven dat Telfort 23-12 de lijn gaat overnemen van Planet. Nu is dat op een zondag, is dat een groot probleem omdat dit geen werkdag is?

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 29-11-2007 15:13 ]

• Oner001
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:16
als het goed is ben ik vandaag overgegaan op telfort. Heb geen sync meer op mijn oude lijn..
(kon het zien in de admi systeem van KPN)
Op de nieuwe verbinding was wel sync(kon dat ook zien in de admi systeem blijf dus op het KPN net), wat ik dus heel raar vind omdat mijn experia box nog op mijn isra punt is aangesloten!
Vanavond maar eens kijken wat ik allemaal haal op mijn verbinding.

• witteveder
Weet iemand wat er precies moet gebeuren voor je van stap 4 in je status naar stap 5 gaat? Ik blijf nog steeds wachten op vast bellen en inloggen op webmail e.d. werkt ook niet. Internet verder wel.. ik neem geen oud nummer mee oid.

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Voor het Gmail probleem gewoon 'gebruik authenticatie voor verzendende server' ofzoiets aanvinken. Geen probleem.

@Witteveder: Wat zegt Telfort zelf nadat je aan hebt gegeven dat je al zo lang op stap 5 wacht ?

[ Voor 41% gewijzigd door Hachy op 29-11-2007 15:45 ]

• Liquid
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:13:
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering aangegeven dat Telfort 23-12 de lijn gaat overnemen van Planet. Nu is dat op een zondag, is dat een groot probleem omdat dit geen werkdag is?
Als het goed is, staat er "in de week van"

• Dr C
  • Laatst online: 07-07 19:46

Dr C

met C en CK

Ik heb een raar probleem. Ik gebruikte mijn Zyxel modem in Bridge modem en dan de Linksys WRT54G erachter als router zijnde. En dat werkte prima tot gistermorgen opeens. Toen deed internet het niet meer en toen maar eens de modem gereset. Blijkt dat ie het vertikt om in Bridge mode te werken en alleen contact legt (haalt geen IP adres op van de ISP) in de Router mode. Ik krijg het overigens ook niet voor elkaar om de Zyxel in Router te laten werken -> Linksys als AP (waar moet je dat instellen). Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• witteveder
Hachy schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:31:

@Witteveder: Wat zegt Telfort zelf nadat je aan hebt gegeven dat je al zo lang op stap 5 wacht ?
Niets... ik heb mijn beltegoed opgebeld met in de wacht staat (15 euro) en toen hield ik daar maar mee op... En via email (nog??) niets vernomen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
Slasher schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:55:
[...]

In mij bevestigingsbrief staat dat Telfort het vaste nummer opzegd bij KPN, zij porteren het namelijk
(ik heb dan ook met vast bellen er bij)
Dat is niet zijn vraag. Het betreft kosten die aan KPN betaald worden voor ADSL, niet telefonie.
Vroeger betaalde je aan KPN voor ADSL verbinding en aan de ISP voor internet toegang via die verbinding.

• ThaDude
  • Laatst online: 19:20

ThaDude

Hang Loose

Nou gelukkig zijn de problemen hier qua snelheid opgelost :D haal nu wirelless zo'n 1,3-1,5 Mb per sec. Dit is volgens mij erg netjes!
Het probleem lag hem in dat ik 14 netwerken (nieuwbouw wijk) naast mij had die oa mijn signaal weg drukte.. Heb nu het kanaal gewijzigd en werkt super :)

Dus mensen let hier op :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• goha
Madone schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:49:
[...]

Nou dan hoor je meer als ik... ik zit nu sinds 13-11 bij Telfort maar KPN/IPB heeft nog niks van zich laten horen. Strange :?
Het kan zijn dat dit is omdat ik al heel lang geleden heb aangemeld met een ingangsdatum in de toekomst. Ik zat nog aan een jaarcontract van HetNet vast tot verleden week.

• JoKing
Zow , vandaag opgeleverd en geconfigureerd op mijn Linksys WAG200G.

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 18074 kbps
Upstream Rate: 1121 kbps
Downstream Margin: 7 db
Upstream Margin: 8 db
Downstream Line Attenuation: 16 db
Upstream Line Attenuation: 2.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 23 db

Downloaden via Hitnews 1,72 MB/s :P
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.