"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Nu alleen nog een centrale in de buurt
Ik gebruikte mijn Zyxel modem in Bridge modem en dan de Linksys WRT54G erachter als router zijnde.cramwinckel schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:07:
Ik heb een raar probleem. Ik gebruikte mijn Zyxel modem in Bridge modem en dan de Linksys WRT54G erachter als router zijnde. En dat werkte prima tot gistermorgen opeens. Toen deed internet het niet meer en toen maar eens de modem gereset. Blijkt dat ie het vertikt om in Bridge mode te werken en alleen contact legt (haalt geen IP adres op van de ISP) in de Router mode. Ik krijg het overigens ook niet voor elkaar om de Zyxel in Router te laten werken -> Linksys als AP (waar moet je dat instellen). Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Met deze vraag zit ik al een week en kom er niet uit, hoe ik dit moet instellen, een wrt54g achter een zyxel p2602h. Zou je mij hier mee kunnen helpen graag via PM
bvd
Dat is inderdaad nu ook de waarde die mijn Zyxel modem zelf aangeeft (en signaal ADSL2+). Het is echter bij lange na niet de snelheid die ik haal. Met surfen en of grote bestanden downloaden kom ik tot iets van 8mbit als ik mazzel heb. Daar kon/wilde de monteur verder niks mee doen... de maximale snelheid was "sowieso theoretisch", de "meesten halen maximaal 12mbit, misschien 15".

Volgens de postcodecheck zit ik 872 meter van de wijkcentrale (Utrecht-Noordoost) af. Volgens de KPN monteur klopt dat inderdaad wel redelijk. Bleek ook uit z'n uitleg waar de centrale precies zit.
Volgens telfortcheck zou ik in theorie 20mbit moeten kunnen halen.
Vraag 1: Iemand nog ideeen wat ik kan doen om de snelheid te verhogen?
Vraag 2: Mijn Speedtouch modem geeft op dezelfde lijn een snelheid van 7mbit aan ipv de 18 van de Zyxel. Ligt dit aan verkeerde instellingen? Iemand die een Speedtouch 570 heeft ingesteld voor Telfort?
random uninspiring quote
De lijnsnelheid is prima met 18Mbps natuurlijk, daar zit het niet.elmo13th schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:08:
Vraag 1: Iemand nog ideeen wat ik kan doen om de snelheid te verhogen?
Vraag 2: Mijn Speedtouch modem geeft op dezelfde lijn een snelheid van 7mbit aan ipv de 18 van de Zyxel. Ligt dit aan verkeerde instellingen? Iemand die een Speedtouch 570 heeft ingesteld voor Telfort?
Je hebt het over de 'behaalde snelheid' ofwel de 'doorvoer snelheid' van de verbinding nu waar je wat mist. De belangrijkste vragen zijn dan:
• Test je via Wireless of een PC direct aan je modem?
• Waar test je de snelheid? Toch niet op een grafische test pagina?
• Heb je al TCPOptimizer geprobeerd als de PC windowsXP draait?
Dit is meestal gewoon te vinden of te verklaren, maak je geen zorgen.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 29-11-2007 19:28 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Zat vast bellen ook erbij te nemen, maar als het zo hapert, dan vrees ik dat bellen hierop niet goed gaat? Of heeft dat niets te maken?
He thanks voor je reactie!bjck schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:28:
[...]
De lijnsnelheid is prima met 18Mbps natuurlijk, daar zit het niet.
Je hebt het over de 'behaalde snelheid' ofwel de 'doorvoer snelheid' van de verbinding nu waar je wat mist. De belangrijkste vragen zijn dan:
• Test je via Wireless of een PC direct aan je modem?
• Waar test je de snelheid? Toch niet op een grafische test pagina?
• Heb je al TCPOptimizer geprobeerd als de PC windowsXP draait?
Dit is meestal gewoon te vinden of te verklaren, maak je geen zorgen.
Mijn opstelling:
Ik heb een kort telefoonsnoer (ca 2 meter) zonder splitter rechtstreeks naar mijn Zyxel lopen en van daar de meegeleverde utp kabel rechtstreeks naar mijn pc.
Ik heb op verschillende manieren getest. In de eerste plaats door testbestanden van 100/1000mb te downloaden, van de telfort ftp server, van leaseweb en zo nog een paar. De maximale snelheid die ik daarbij haalde was 840KB/s, maar meestal blijft het rond de 700KB/s steken. Bij snelheidstesten als speedtest en dergelijke (ik weet het, niet heel betrouwbaar, maar toch) kom ik op snelheden van minder dan 700kb/s uit.
Ik heb Windows XP. Heb TCP optimizer al gebruikt, al weet ik niet of ik daar de beste instellingen heb (?).
Ik heb een vrij hoge attenuation downstream die niet lijkt te passen bij de afstand tot de centrale. Kan er iets mis zijn met een kabel, modem of netwerkkaart (laatste denk ik niet, als zal ik het ook nog eens via draadlooskaart proberen).
[ Voor 8% gewijzigd door elmo13th op 29-11-2007 19:35 ]
random uninspiring quote
krijg de volgende melding SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected
de dsl kabel is wel degelijk aangesloten anders werkte internet niet maar krijg steeds dezelfde melding
heb de firewall uitgeschakeld en meer dingen gecontroleerd maar weet het niet meer
weet iemand een oplossing?
Daar zit je probleem niet, je schrijft zelf al dat je modem op 18Mb verbindt en dat je Speedtouch lager doet is niet gek aangezien het bij mijn weten een ADSL1 modem is.elmo13th schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:34:
[...]
Ik heb een kort telefoonsnoer (ca 2 meter) zonder splitter rechtstreeks naar mijn Zyxel lopen en van
daar de meegeleverde utp kabel rechtstreeks naar mijn pc.
En wat als je twee bestanden tegelijk pakt van bijvoorbeeld leaseweb?Ik heb op verschillende manieren getest. In de eerste plaats door testbestanden van 100/1000mb te downloaden, van de telfort ftp server, van leaseweb en zo nog een paar. De maximale snelheid die ik daarbij haalde was 840KB/s, maar meestal blijft het rond de 700KB/s steken. Bij snelheidstesten als speedtest en dergelijke (ik weet het, niet heel betrouwbaar, maar toch) kom ik op snelheden van minder dan 700kb/s uit.
Je kiest de juiste netwerk kaart, als er meerdere zijn.Ik heb Windows XP. Heb TCP optimizer al gebruikt, al weet ik niet of ik daar de beste instellingen heb (?).
Zet de balk op 20000 (aan het einde).
Je kiest onderaan voor 'Optimal settings' en drukt Apply (en herstart je PC daarna).
Attenuation is signaal demping, komt door de lengte van de lijn. Als het ernstig hoog is en je lijnsnelheid (die je in je modem ziet!) is laag wat je niet verwacht (dus lengte is het probleem niet) is het een reden tot zorg pas.Ik heb een vrij hoge attenuation downstream die niet lijkt te passen bij de afstand tot de centrale.
Als je een modem aansluit en die verbindt op 18Mb is dat het zeker niet
Misschien staat je netwerk kaart (of verbindt om een reden) op 10Mbit?Kan er iets mis zijn met een kabel, modem of netwerkkaart (laatste denk ik niet, als zal ik het ook nog eens via draadlooskaart proberen).
Misschien gebruik je ook je upstream bandbreedte? Dan haalt je downstream geen 18Mb meer inderdaad.
Aan de firewall hoef je niets te veranderen voor VoIP/SIP (bellen). Misschien is je nummer nog niet actief. Wellicht is dat een dagje later pas.fv12 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:42:
ik heb sinds vandaag geen signaal meer van ipb van kpn en heb het draadloze zyxel modem aangesloten internet werkte direct maar krijg voip niet geactiveerd
krijg de volgende melding SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected
de dsl kabel is wel degelijk aangesloten anders werkte internet niet maar krijg steeds dezelfde melding
heb de firewall uitgeschakeld en meer dingen gecontroleerd maar weet het niet meer
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 29-11-2007 19:47 ]
Hier even wat gegevens:
DSL Up 14581 kbps / 1031 kbps
VPI/VCI: 0/34
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 ab bc bc cc cc cd dc cc cc cb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
kan iemand mij vertellen of de snelheden die ik haal passen bij de db's die ik heb?
is er iets wat ik kan doen om mijn downloadsneleheid te verhogen?
En dan nog 1 vraagje tijdens het activeren van de telefoonlijn, krijg ik de melding dat dit mislukt is, weet iemand waar dat aan kan liggen?? Was trouwens een IPB klant.
Alvast bedankt.
fv12 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:42:
ik heb sinds vandaag geen signaal meer van ipb van kpn en heb het draadloze zyxel modem aangesloten internet werkte direct maar krijg voip niet geactiveerd
Aan de firewall hoef je niets te veranderen voor VoIP/SIP (bellen). Misschien is je nummer nog niet actief. Wellicht is dat een dagje later pas.
ok zal het morgen of zaterdag is eigenlijk de dag dat ik over moest gaan nog een proberen
had wel helemaal geen signaal op de telefoon van ipb en ook internet was weg
Volgens mij staat er in de brief dat er 4 werkdagen over heen gaan voordat je telefonie is geactiveerdfv12 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:52:
quote:
Aan de firewall hoef je niets te veranderen voor VoIP/SIP (bellen). Misschien is je nummer nog niet actief. Wellicht is dat een dagje later pas.
ok zal het morgen of zaterdag is eigenlijk de dag dat ik over moest gaan nog een proberen
Elect a clown, expect a circus.
Heb nu een Speedtouch 780, hier wat gegevens uit gehaald:
Actief: 15 dagen, 0:12:56
Modulatie: G.992.3 Annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 4.095
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2,17 / 43,60
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 22,0 / 42,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,5 / 14,5
Heb een verzwakking van 42.5, betekent zo,n 3.1 km van de centrale...
Kan ik de Speedtouch 780 gebruiken voor Telfort en zo ja, hoe stel ik deze in of is het verstandiger om een draadloos ZyXel modem te bestellen?
[ Voor 3% gewijzigd door evdv op 29-11-2007 19:56 ]
Ge-reboot en hoppakee, op een of andere manier doet hij het nu perfect! Bestand van Leaseweb downloaden gaat nu met 1740+ KB/s, twee bestanden tegelijk nog sneller! Weet niet wat het nou precies geweest is, maar de instellingen lijken nu dus heel goed!
(Overigens kan ik nu ook beamen dat de Speedtest.nl test waardeloos is... mijn waardes daar vallen nauwelijks hoger uit, terwijl al het andere internetverkeer een stuk sneller gaat!)
Wat betreft die Speedtouch 570 heb je gelijk: die ondersteunt geen snelheden groter dan 8mbit helaas
[ Voor 6% gewijzigd door elmo13th op 29-11-2007 21:38 ]
random uninspiring quote
Anoniem: 179986
Als je verbinding vandaag geactiveerd is dan zal je telefonie in de loop van dinsdag geactiveerd kunnen worden. Dat staat in de beschrijving die je van Telfort hebt ontvangen en dat hebben ze bij mij perfect geregeld.fv12 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:52:
quote:
[ Voor 16% gewijzigd door joep meloen op 29-11-2007 20:17 ]
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Zowel primair alswel secundair.
B.v.d.
Dorus.
DNS1: 195.241.77.55Dorus12 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:30:
Weet iemand de dns server adresssen?
Zowel primair alswel secundair.
B.v.d.
Dorus.
DNS2: 195.241.77.58
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dank je wel, het werkt.Zondagskindje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:31:
[...]
DNS1: 195.241.77.55
DNS2: 195.241.77.58
Dorus.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Was bij mij ook.The Druid schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:17:
Klopt het dat in de bevestigingsbrief van Telfort niet wordt gesproken over de overname van je telefoon lijn ook al heb je dit wel aangegeven en staat het wel in je bevestigings email ?
Maar later komt dat goed.
Gr.
Dorus.
Volgens mij is een ST570 geen ADSL2+ modem, en daarom traint hij maar in om 8mbitelmo13th schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:08:
Ga uit van een 6 Mbit downstream, dan zit je op zo'n 600-650 kByte/s.evdv schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:55:
Heb een verzwakking van 42.5, betekent zo,n 3.1 km van de centrale..., op wat voor snelheid kan ik ongeveer rekenen?
Anoniem: 165469
Niet dus als je van Internetplusbellen komt (oftewel: al ADSL had). Dan behoort telefonie normaliter op dezelfde dag met internetaansluiting ook over te gaan.joep meloen schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:10:
[...]
Als je verbinding vandaag geactiveerd is dan zal je telefonie in de loop van dinsdag geactiveerd kunnen worden. Dat staat in de beschrijving die je van Telfort hebt ontvangen en dat hebben ze bij mij perfect geregeld.
Maar als je internet eerder over gaat dan de geplande/gecommuniceerde datum, dan gebeurt dit misschien wel.Anoniem: 165469 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 06:54:
[...]
Niet dus als je van Internetplusbellen komt (oftewel: al ADSL had). Dan behoort telefonie normaliter op dezelfde dag met internetaansluiting ook over te gaan.
Anoniem: 209496
Krijg je sowieso geen hoogte van, want in de Telfort winkel wisten ze zeker dat het om een FUP van 120 Gig gaatAnoniem: 179986 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:01:
Na aanleiding van het 350 gb per maand fup verhaal heb ik zelf maar een mailtje gestuurd en ik kreeg als antwoord dat ik "naar hartelust" kan downloaden en dat wat de medewerker heeft gezegd over het datalimiet niet correct is. het gaat gewoon netzoals bij tiscali uit van een gemiddelde dus ik denk persoonlijk dat er niets gaat veranderen...

Ik heb een signaal demping van 25db, en haal een downloadsnelheid van ruim 14500.
Klopt dit ongeveer in verhouding met de demping?
alvast bedankt voor de reacties
25 / 13,8 = ongeveer 1,8 km lijnlengte.Oner001 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:36:
nog even een vraagje aan specialsiten hiero:D
Ik heb een signaal demping van 25db, en haal een downloadsnelheid van ruim 14500.
Klopt dit ongeveer in verhouding met de demping?
alvast bedankt voor de reacties
Volgends de ADSL2 grafiek kun je theoretisch op een nieuwe koperlijn zonder storingen in een test situatie ongeveer 16 mbit halen. Dus het klopt wel. In realiteit is de koperkabel altijd minder geweldig dan in een testlab situatie.
Grafiekje
[ Voor 5% gewijzigd door Dolan op 30-11-2007 10:18 ]
De consuwijzer telefoniste rade mij aan om schriftelijk te klagen bij xs4all en daarbij te dreigen om te stappen naar een geschillencomissie waar xs4all ook bij aangesloten is.
Veel werk voor 25e, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat ik het maar moet doen.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Als ik de Zyxel gebruik werkt alles wel maar mis ik natuurlijk een aantal utp poorten....
Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn om te vertellen wat ik precies moet doen om me speedtouch te kunnen gebruiken: graag!
[ Voor 0% gewijzigd door ZeroCode op 30-11-2007 12:21 . Reden: type ]
raven22 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:45:
kan iemand de sip instellingen om met de Zyxel via voipbuster te bellen eens posten? in het forum staat vaak dat dit werkt maar het lukt mij niet.

Indien je een voip-in nummer hebt van voipbuster (dus niet van budgetphone o.i.d.) dan mag je dat bij Number invullen i.p.v. je gebruikersnaam
[ Voor 18% gewijzigd door Dolan op 30-11-2007 12:53 ]
Laatste firmware erop zetten, vervolgens de configurator van de speedtouch website downloaden, daar kiezen voor Tiscali en Tiscali telefonie, alle gegevens invullen, klaar.ZeroCode schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:20:
Kan iemand mij precies vertellen wat ik nodig heb om mijn speedtouch 716 te laten werken met telfort? Tot nu toe krijg ik allen internet aan de gang, maar alleen als ik kies voor Internet without telephony. Zo gauw als ik telephony aanzet werkt niks meer....
Als ik de Zyxel gebruik werkt alles wel maar mis ik natuurlijk een aantal utp poorten....
Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn om te vertellen wat ik precies moet doen om me speedtouch te kunnen gebruiken: graag!
Ik waardeer je doorzetten, ik wil er eigenlijk verder geen tijd meer insteken. Ik heb schriftelijk en per email opgezegd op de dag dat ik in status 4 stond. Heb mijn machtiging geblokkeerd voor xs4all. Als ze dan moeilijk gaan doen mogen ze met een goed verhaal komen als ik het zo lees hier.pingkiller schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:14:
De consuwijzer telefoniste rade mij aan om schriftelijk te klagen bij xs4all en daarbij te dreigen om te stappen naar een geschillencomissie waar xs4all ook bij aangesloten is.
Veel werk voor 25e, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat ik het maar moet doen.
En zo is het!smokesign schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:13:
[...]
Ik waardeer je doorzetten, ik wil er eigenlijk verder geen tijd meer insteken. Ik heb schriftelijk en per email opgezegd op de dag dat ik in status 4 stond. Heb mijn machtiging geblokkeerd voor xs4all. Als ze dan moeilijk gaan doen mogen ze met een goed verhaal komen als ik het zo lees hier.
Afwachten....
Ik heb dezelfde ellende gehad met Planet, na veel pijn en moeite kunnen opzeggen en mochten ze alsnog rare facturen sturen dan blokkeer ik de boelsmokesign schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:13:
[...]
Ik waardeer je doorzetten, ik wil er eigenlijk verder geen tijd meer insteken. Ik heb schriftelijk en per email opgezegd op de dag dat ik in status 4 stond. Heb mijn machtiging geblokkeerd voor xs4all. Als ze dan moeilijk gaan doen mogen ze met een goed verhaal komen als ik het zo lees hier.
Weekje van telfort internet kunnen genieten.
Eerst zo'n 17mbit/s, na aantal dagen 8mbit/s
En sinds woensdagochtend linesync dood
's avonds gemeld bij Telfort, zou doorgezet worden naar andere afdeling en zou teruggebeld worden.
Volgende dag 's avonds wederom gebeld omdat ik niet terug gebeld werd. ticket was door hun vergeten door te zetten naar andere afdeling
Zojuist maar weer es gebeld, konden geen status geven want lag bij andere afdeling.
Zou binnen 10 dagen reacite moeten komen

Oh da's wel kut zeg.Yohost! schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:48:
Fijn,
Weekje van telfort internet kunnen genieten.
Eerst zo'n 17mbit/s, na aantal dagen 8mbit/s
En sinds woensdagochtend linesync dood
's avonds gemeld bij Telfort, zou doorgezet worden naar andere afdeling en zou teruggebeld worden.
Volgende dag 's avonds wederom gebeld omdat ik niet terug gebeld werd. ticket was door hun vergeten door te zetten naar andere afdeling
Zojuist maar weer es gebeld, konden geen status geven want lag bij andere afdeling.
Zou binnen 10 dagen reacite moeten komen

http://www.xbmcfreak.nl/
Laat maar, ik heb me zyxel voor de speedtouch gegooid en nu werkt het wel. Nadeel is alleen dat ik nu beide routers aan moet houden zeg maar.... ach ja....trolleystad schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:54:
[...]
Laatste firmware erop zetten, vervolgens de configurator van de speedtouch website downloaden, daar kiezen voor Tiscali en Tiscali telefonie, alle gegevens invullen, klaar.
[ Voor 56% gewijzigd door ZeroCode op 30-11-2007 17:30 ]
Helaas heeft het wel even geduurd met alle problemen.
Naast de huisnummerproblematiek had ik ook last van een slecht signaal.
Dit was de oude situatie:
DSL Line Status:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 15 db
attenuation upstream: 45 db
tone 0- 31: 00 00 00 23 45 55 54 54 44 54 43 44 50 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 41 db
Ondanks een geschatte afstand van 600 meter tot de centrale, leek het 3km te zijn.8 MBit down, 390 kbit up
Dit blijkt (onder andere) te kunnen komen door loszittende kabels. Ik heb vanalles geprobeerd, de stekker in de muur (binnenkomst huiskamer) vervangen, en alle contacten nagelopen.
Het bleek dat de contactdoos in de huiskamer niet goed gemonteerd was, hierdoor maakte de stekker ook geen lekker contact.
Dit is de nieuwe situatie:
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ff ff ff ff ff ff dd b9 75
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 16 db
Een significant lagere attenuation dus.21455 kbps / 1147 kbps
Mocht je dus iets lager zitten qua snelheid dan je had verwacht, het makkelijkste om te doen is dan om alles in je huis na te lopen. Er hoeft niks helemaal los te zitten, er kan al gewoon iets slecht contact maken ... dit maakt dan het verschil tussen 8 en 21 MBit zoals bij mij.
vanaf nu wel voip kunnen activeren en mail werkt ook; al met al een soepele overgang dus van ipb van kpn naar telfort.fv12 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:42:
ben harstikke tevreden
Anoniem: 239531
Hoe is de kwaliteit van de telefoon?fv12 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:56:
[...]
vanaf nu wel voip kunnen activeren en mail werkt ook; al met al een soepele overgang dus van ipb van kpn naar telfort.
ben harstikke tevreden
bij voor baat dank.
Hans
Tot wanneer liep je IPB contract nog, en heb je deze zelf opgezegd?fv12 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:56:
vanaf nu wel voip kunnen activeren en mail werkt ook; al met al een soepele overgang dus van ipb van kpn naar telfort.
ben harstikke tevreden
Vandaag is mijn mail geactiveerd. Vanaf 't werk naar webmail, werkt als een speer. Nu ben ik bezig om outlook 2K3 te configureren voor Telfort, maar ik krijg een vreemde reactie van de server:
Bij taak pop3.telfort.nl - Bezig met ontvangen is een fout (0x8004210E) opgetreden: Het postvak is tijdelijk niet beschikbaar omdat er een ander e-mailbericht aan wordt bezorgd of omdat het postvak al wordt geopend door een andere e-mailtoepassing. De reactie van de server was: -ERR [SYS/TEMP] mailbox locked by other server
E.e.a. is geconfigureerd volgens de handleiding van Telfort. Ik heb geen webmail open op dat moment. Die webmail werkt overigens nog steeds prima.
Iemand van jullie deze melding ook gezien?
Edit: Ik lees net op i-net dat dit waarschijnlijk komt door een foute login en dat iets dergelijk meestal na tien minuten wel weer verdwenen is. We wachten af...
[ Voor 9% gewijzigd door consono_md110 op 30-11-2007 19:43 ]
no comment
Dan heb je hem waarschijnlijk al veranderd omdat je eerder bent ingelogd geweest.Martinus schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:42:
Ik zal wel ergens overheen lezen of gewoon stupid zijn, maar wat is het ww van mij modem? de simpele? 1234 werkt niet.
Is dat niet het geval en je weet het echt niet meer kan je hem resetten naar de standaard instellingen weer. Dat doe je door:
Modem aanzetten en wachten tot hij is opgestart volledig. Daarna op de achterzijde het reset knopje ingedrukt houden met een ballpoint bijvoorbeeld voor een 20 a 30 seconde tot het power lampje weer gaat knipperen en hij vanzelf herstart.
inloggen in de webmail en netjes uitloggen en daarna nog eens proberen in outlook proberenconsono_md110 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:27:toon volledige bericht
Klein probleempje:
Vandaag is mijn mail geactiveerd. Vanaf 't werk naar webmail, werkt als een speer. Nu ben ik bezig om outlook 2K3 te configureren voor Telfort, maar ik krijg een vreemde reactie van de server:
Bij taak pop3.telfort.nl - Bezig met ontvangen is een fout (0x8004210E) opgetreden: Het postvak is tijdelijk niet beschikbaar omdat er een ander e-mailbericht aan wordt bezorgd of omdat het postvak al wordt geopend door een andere e-mailtoepassing. De reactie van de server was: -ERR [SYS/TEMP] mailbox locked by other server
E.e.a. is geconfigureerd volgens de handleiding van Telfort. Ik heb geen webmail open op dat moment. Die webmail werkt overigens nog steeds prima.
Iemand van jullie deze melding ook gezien?
Edit: Ik lees net op i-net dat dit waarschijnlijk komt door een foute login en dat iets dergelijk meestal na tien minuten wel weer verdwenen is. We wachten af...
NxCPU in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel..."
NxCPU in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel..."
Ik heb afgelopen maandag mijn vraag voorgelegd aan Telfort via het contactformulier op de website.
Tot vanavond nog geen reactie. Dus een half uur geleden eerst het Productinformatie/Verkoop nummer gebeld (0800-1707 gratis).
Daar konden zij mijn vraag niet beantwoorden en verwezen mij door naar hun technische ondersteuning (0900-9596 30cpm). Daar werd naar mijn pc + huisnr gevraagd om de lijn door te meten. Een paar minuten later werd mij medegedeeld dat Telfort op mijn adres inderdaad maar ADSL tot 8Mbit downstream kon aanbieden.
Dat viel volgens hem alleen te verklaren doordat Telfort slechts een ander lijntype dan KPN kon aanbieden vanuit de centrale Amsterdam-IJburg. Huh ?
Maar toch jammer.
Ik denk dat die EUR 60,-- per maand minder uiteindelijk toch de doorslag gaat geven.
Robert
Vreemd, ik heb sinds vanmiddag ook regelmatig volgende melding:consono_md110 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:27:
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
Temporary local problem - please try later. Controleer het bericht en probeer opnieuw.
En ik gebruik Thunderbird.
Anoniem: 238102
Xs4all deed het niet meer, telfort modem ingeplugd, activeren en werken :-)
Het modem traint in op 16719 kbps / 1031 kbps.
Wat sowieso stukken beter is dan ik had met een 8mbit abbo bij xs4all. (was bij mij ± 6200 kbps)
Ik ben monemteel bezig met de bekabeling en het modem verplaatsen naar de gangkast, maar heb op het forum gezocht hoe het nu zit met de waardes van de dsl test, maar kan hier niet echt duidelijkheid over krijgen. (weet wel van de afstand en dergelijke, en dat db een weergave van versterking/verzwakking is)
Ten eerste:
Is de DSL test van het modem nu van modem naar provider, of van pc naar provider?
Dus maakt het op de waardes van de DSL test uit hoe je bekabeling in huis, erbij ligt?
(Ben vandaag voor het eerst met een krimptang in de weer, dus kan een foutje mee gebeurd zijn
Ten tweede:
Zijn de onderstaande waardes nu een verbetering of een verslechtering?
--Modem oude locatie + splitter
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: aa bb bb cb cc cc cc bb bb ba aa 98 86 50 00 00
noise margin downstream: 4 db
attenuation downstream: 24 db
-- Modem nieuwe locatie (gangkast) + splitter
output power downstream: 22 db
tone 32- 63: bb bb bc cc cc cc cc cb bb aa a9 98 75 40 00 00
attenuation downstream: 23 db
Ten derde:
Ik heb hier dus nog een splitter tussen zitten, maar aangezien ik zojuist volgens mij het NT1 kastje naar de eeuwige jachtvelden heb geholpen (stroom lampje gaat niet meer branden), zou die er alvast tussen uit kunnen.
Of moet ik hiermee wachten tot het KPN ISDN signaal helemaal weg is van de lijn.
Zo'n beetje dinsdag zal de telefonie omgezet worden.
Je waardes zijn ietsjes beter gewordenAnoniem: 238102 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:54:toon volledige bericht
Inmiddels ook aangesloten, en ging gewoon zoals het moet, vloeiend.
Xs4all deed het niet meer, telfort modem ingeplugd, activeren en werken :-)
Het modem traint in op 16719 kbps / 1031 kbps.
Wat sowieso stukken beter is dan ik had met een 8mbit abbo bij xs4all. (was bij mij ± 6200 kbps)
Ik ben monemteel bezig met de bekabeling en het modem verplaatsen naar de gangkast, maar heb op het forum gezocht hoe het nu zit met de waardes van de dsl test, maar kan hier niet echt duidelijkheid over krijgen. (weet wel van de afstand en dergelijke, en dat db een weergave van versterking/verzwakking is)
Ten eerste:
Is de DSL test van het modem nu van modem naar provider, of van pc naar provider?
Dus maakt het op de waardes van de DSL test uit hoe je bekabeling in huis, erbij ligt?
(Ben vandaag voor het eerst met een krimptang in de weer, dus kan een foutje mee gebeurd zijn)
Ten tweede:
Zijn de onderstaande waardes nu een verbetering of een verslechtering?
--Modem oude locatie + splitter
attenuation upstream: 11 db
tone 32- 63: aa bb bb cb cc cc cc bb bb ba aa 98 86 50 00 00
noise margin downstream: 4 db
attenuation downstream: 24 db
-- Modem nieuwe locatie (gangkast) + splitter
output power downstream: 22 db
tone 32- 63: bb bb bc cc cc cc cc cb bb aa a9 98 75 40 00 00
Ten derde:
Ik heb hier dus nog een splitter tussen zitten, maar aangezien ik zojuist volgens mij het NT1 kastje naar de eeuwige jachtvelden heb geholpen (stroom lampje gaat niet meer branden), zou die er alvast tussen uit kunnen.
Of moet ik hiermee wachten tot het KPN ISDN signaal helemaal weg is van de lijn.
Zo'n beetje dinsdag zal de telefonie omgezet worden.
en de splitter kan er tussen uit als je geen telefonie meer hebt via ISDN maar alleen via voip
(KPN of Tiscali-netwerk bedoel ik)
start > uitvoeren > cmd > typ > tracert www.tweakers.net en kijk naar je routeZondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:30:
Misschien een domme vraag van me, maar hoe kan ik zien op welk netwerk ik zit?
(KPN of Tiscali-netwerk bedoel ik)
Bedankt, kon hier niet echt uitkomen of dat meer noise margin nu goed of slecht was.Je waardes zijn ietsjes beter geworden
en de splitter kan er tussen uit als je geen telefonie meer hebt via ISDN maar alleen via voip
Bekabeling tussen IS/RA punt en modem is sowieso een stuk korter. (4 mtr. naar 50 cm)
Net even met splitter ertussen uit geprobeerd, maar lijkt wel iets minder dan.
attenuation upstream: 9 db
traint dan ook in op 16615/1031
hoe lager de attenuation hoe beterAnoniem: 238102 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:32:toon volledige bericht
[...]
Bedankt, kon hier niet echt uitkomen of dat meer noise margin nu goed of slecht was.
Bekabeling tussen IS/RA punt en modem is sowieso een stuk korter. (4 mtr. naar 50 cm)
Net even met splitter ertussen uit geprobeerd, maar lijkt wel iets minder dan.
attenuation upstream: 9 db
traint dan ook in op 16615/1031
hoe hoger de noise margin hoe beter
Anoniem: 237999
Hoe groter de noise margin hoe beter. Lager (slechter) dan 6dB zal de noise margin normaal gesproken niet worden, omdat in zo'n geval het modem dan een lagere snelheid zal proberen om een hoger noise margin (=betrouwbaardere verbinding) te krijgen. Als de noise margin in de buurt van 6dB uitkomt, betekent dat dat de telefoonlijn de beperkende factor is.Anoniem: 238102 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:32:
[...]
Bedankt, kon hier niet echt uitkomen of dat meer noise margin nu goed of slecht was.
[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 30-11-2007 21:51 ]
Dat had ik dus ook gedaan.Zenix schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:32:
[...]
start > uitvoeren > cmd > typ > tracert www.tweakers.net en kijk naar je route
Maar wat ik zo vreemd vind..Tiscali is niet leverbaar in Pijnacker.
Wanneer is tracert doe, zie ik toch Tiscali
Duh!Zondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:21:
[...]
Dat had ik dus ook gedaan.![]()
Startpost lezen?
Telfort = Tiscali
Dus nogal logisch dat je Tiscali dingen ziet.
Als Tiscali niet leverbaar is in jouw plaats dan weet je het antwoord dus ook, je bent aangesloten op het kPN netwerk.
Beginnen de ipadressen van je 3e en 4e hop met 172?
Tiscali 'huurt' ook lijnen van KPN geloof ik; dit betekend dat Telfort dus in de meeste plaatsen wel kan leveren [mits geen volle centrales etc].Zondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:21:
[...]
Dat had ik dus ook gedaan.![]()
Als Tiscali niet je via een "echte" tiscali aansluiting kan aansluiten, doen ze dit via het KPNnetwerk. Het blijft dan nog steeds tiscali, al loop je 'officieel' via KPN.
http://specs.tweak.to/5253
Ja ok bedankt.bjck schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:50:
Je kan er dingen aan zien, afleiden en uithalen. Alleen zijn het moment opname die waardes en vooral je noise margin (SNR) kan gewoon wat fluctueren. Een beetje ruimere margin's is wel fijn soms om te hebben zoals deze. Je modem zou misschien een fractie hoger kunnen verbinden, maar beslist het wat ruimer te houden waarschijnlijk door lichte verstorinkjes op de lijn.
Met de laatste (zonder splitter) waardes is de verbinding ook iets beter, naar ik nu begrijp.
Het is in ieder geval iedere keer tussen de 16 - 17 mb dat hij intraint, waar ik aardig tevreden mee ben. (Maar kan het niet laten om te probren dat hoger te krijgen...tweakers he
Ook trouwens apart dat ik met een standaard telefoonsnoertje een attenuation downstream van 24db haal, en met een zelfgeknepen cat5 met rj11 stekkertjes 23 db haal. (beide 50cm)
Inmiddels alles van ISDN verwijderd, splitter, centrale, telefoons)
Traint nu in op 17010/1031
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 238102 op 30-11-2007 23:09 ]
Doe ff normaal met je "Duh"Dennis-L schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:29:
[...]
Duh!
Startpost lezen?
Telfort = Tiscali
Dus nogal logisch dat je Tiscali dingen ziet.
Als Tiscali niet leverbaar is in jouw plaats dan weet je het antwoord dus ook, je bent aangesloten op het kPN netwerk.
Beginnen de ipadressen van je 3e en 4e hop met 172?

Ik vind het dus niet logisch, vandaar dat ik het hier vraag.
Dat verklaart dan een hoop.Sjowhan schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:30:
[...]
Tiscali 'huurt' ook lijnen van KPN geloof ik; dit betekend dat Telfort dus in de meeste plaatsen wel kan leveren [mits geen volle centrales etc].
Als Tiscali niet je via een "echte" tiscali aansluiting kan aansluiten, doen ze dit via het KPNnetwerk. Het blijft dan nog steeds tiscali, al loop je 'officieel' via KPN.
Werkt dat dan via een vpn verbinding oid?

Ik zit nu bij planet, en ga naar Telfort toe
mijn gegevens uit mijn thompson zegt dit:
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 2,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 12,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,5 / 7,5
Wat kan ik hier uit afleiden?
Maak zelf wel uit wat ik wel en niet typ, jij bepaalt dat gelukkig niet voor mijZondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:40:
[...]
Doe ff normaal met je "Duh"![]()
Ik vind het dus niet logisch, vandaar dat ik het hier vraag.
[...]
Dat verklaart dan een hoop.
[afbeelding]
maar als je gewoon de topics door had gelezen had je het gewoon geweten....
that's it
Er bestaat niet iets als 'een VPN verbinding'. Dat lijkt zo omdat mensen 'een VPN' gebruiken om bij een bedrijfs netwerk te komen, een aparte verbinding over het internet. Eigenlijk zegt een VPN niets meer dan een apart netwerk tussen/over een ander netwerk(deel).Zondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:40:
[...]
Je hebt overigens ISP-netwerk en ADSL-netwerk los van elkaar. Dus als je bij een ISP aangesloten wordt via ADSL-netwerk A of B komt je met je lijn nog steeds op het netwerk van die ISP uit natuurlijk. Dus of je nu een verbinding hebt via het Tiscali ADSL netwerk of via het KPN ADSL netwerk je blijft bij Telfort uitkomen.
Dat je vrij dicht bij de centrale zit.
Dat je ongeveer op 1 km van de centrale zitSlasher schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:45:
Een kleine vraag over die Attenuation.
Ik zit nu bij planet, en ga naar Telfort toe
mijn gegevens uit mijn thompson zegt dit:
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 2,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 12,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,5 / 7,5
Wat kan ik hier uit afleiden?
Dus ongeveer tussen de 17 en 20 Mbit gaat halen (schatting)
Dat idee had ik al, woon in een niet zo grote gemeente en zit redelijk dicht bij het centrum waar waarschijnlijk de wijkcentrale zit.Dennis-L schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:50:
[...]
Dat je ongeveer op 1 km van de centrale zit
Dus ongeveer tussen de 17 en 20 Mbit gaat halen (schatting)
De telfort check gaf ook al deze waardes aan, ben erg benieuwd, heb nu nog een 3mbit lijntje bij planet
Gemiddeld zal je zo'n 6 keer sneller worden dan....qua download danSlasher schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:53:
[...]
Dat idee had ik al, woon in een niet zo grote gemeente en zit redelijk dicht bij het centrum waar waarschijnlijk de wijkcentrale zit.
De telfort check gaf ook al deze waardes aan, ben erg benieuwd, heb nu nog een 3mbit lijntje bij planet
Als je je zo ergert aan dit soort vragen, reageer dan niet.Dennis-L schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:49:
[...]
Maak zelf wel uit wat ik wel en niet typ, jij bepaalt dat gelukkig niet voor mij
maar als je gewoon de topics door had gelezen had je het gewoon geweten....
that's it
Dat houdt het topic een stuk gezelliger.
Om "Duh" te gaan roepen draagt nergens aan toe.
Ik vond het al zo onwaarschijnlijk, maar ben wel benieuwd wat dan vpn494-telfort.... bij hop 6 is?bjck schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:49:
[...]
Er bestaat niet iets als 'een VPN verbinding'. Dat lijkt zo omdat mensen 'een VPN' gebruiken om bij een bedrijfs netwerk te komen, een aparte verbinding over het internet. Eigenlijk zegt een VPN niets meer dan een apart netwerk tussen/over een ander netwerk(deel).
Je hebt overigens ISP-netwerk en ADSL-netwerk los van elkaar. Dus als je bij een ISP aangesloten wordt via ADSL-netwerk A of B komt je met je lijn nog steeds op het netwerk van die ISP uit natuurlijk. Dus of je nu een verbinding hebt via het Tiscali ADSL netwerk of via het KPN ADSL netwerk je blijft bij Telfort uitkomen.
Ik heb jouw 3e, 4e en 5e hop niet.Zondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:40:
[...]
Dat verklaart dan een hoop.
[afbeelding]
Huh, hoe bedoel je dat?
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops: 1 <1 ms <1 ms 1 ms 10.0.0.138 2 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1 3 28 ms 28 ms 28 ms 82-169-23-254.ip.telfort.nl [82.169.23.254] 4 31 ms 29 ms 29 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195. 241.4.178] 5 42 ms 34 ms 36 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 6 32 ms 30 ms 31 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] De trace is voltooid.
Dat is inderdaad apart.RockGirl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:23:
[...]
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops: 1 <1 ms <1 ms 1 ms 10.0.0.138 2 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1 3 28 ms 28 ms 28 ms 82-169-23-254.ip.telfort.nl [82.169.23.254] 4 31 ms 29 ms 29 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195. 241.4.178] 5 42 ms 34 ms 36 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171] 6 32 ms 30 ms 31 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] De trace is voltooid.
Misschien dat iemand de oorzaak/reden hiervan weet?
Waarschijnlijk omdat ik op Tiscali zit en jij op KPN via een omweg gaat. Denk ik hoor.Zondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:33:
[...]
Dat is inderdaad apart.
Misschien dat iemand de oorzaak/reden hiervan weet?
[ Voor 4% gewijzigd door RockGirl op 30-11-2007 23:42 ]
M'n oude BBNED (Internetland/Live-DSL) verbinding deed het vandaag niet meer, modem inpluggen, activeren en gaan! En de kwaliteit van de telefonie lijkt ook beter te zijn.
Modem traint in op: 18662 kbps / 1165 kbps
Hiervoor had ik een 8Mb verbinding van €35,-, telefoontikken en een koperfee van €9,95.
Nu heb ik een 20 Mb (18,5) verbinding met telefonie voor €30 all-in. Ik ben tevreden.
Oh, bijna vergeten. Dit Zyxel modem vind ik ook veel fijner om te configuren dan dat oranje kreng (copperjet) dat je bij BBNED/Alice krijgt. Ik kreeg trouwens ook gratis de upgrade naar het 4-poorts modem.
[ Voor 19% gewijzigd door OnAcid op 30-11-2007 23:44 ]
jij zit rechtstreeks op Tiscali?RockGirl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:23:
[...]
Als jij je zo ergert aan mensen die duh zeggen........Zondagskindje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:13:
[...]
Als je je zo ergert aan dit soort vragen, reageer dan niet.
Dat houdt het topic een stuk gezelliger.
Om "Duh" te gaan roepen draagt nergens aan toe.
[...]
Ik vond het al zo onwaarschijnlijk, maar ben wel benieuwd wat dan vpn494-telfort.... bij hop 6 is?
reageer daar dan niet op
ja die hops met 172.*.*.* krijg je als je op het KPN netwerk zit...
Woei, ik heb het goed. Wat heb ik gewonnen?Dennis-L schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:53:
[...]
ja die hops met 172.*.*.* krijg je als je op het KPN netwerk zit...
1 dag gratis internetRockGirl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:57:
[...]
Woei, ik heb het goed. Wat heb ik gewonnen?
Alice
[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 01-12-2007 00:04 ]
1 dag maar.
Ik ben nu trouwens 3 weken aangesloten en ik heb nog geen rekening gehad.
mijn eerste 2 maanden zijn al afgeschrevenRockGirl schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:04:
[...]
1 dag maar.![]()
Ik ben nu trouwens 3 weken aangesloten en ik heb nog geen rekening gehad.Is het gratis ofzo.
en had mijn vorige bericht nog geëdit
[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 01-12-2007 00:05 ]
Ja ik zag het.Dennis-L schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:04:
en had mijn vorige bericht nog geëdit
Als mensen me nu bellen tijdens mijn gesprekken, gaat voor hun mijn telefoon gewoon over, waarna ze de voicemail krijgen, hier merk ik niets van.
Las in het topic dat nieuwe software het probleem zou verhelpen, maar ik heb die versie er al opstaan...
[ Voor 4% gewijzigd door areyouben op 01-12-2007 00:44 ]
Dat zal het dan wel zijn.RockGirl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:41:
[...]
Waarschijnlijk omdat ik op Tiscali zit en jij op KPN via een omweg gaat. Denk ik hoor.Pin me er niet op vast.
Het maakt verder ook niet uit, het werkt goed en dat is het belangrijkste.
@Dennis wees niet zo arrogant, het staat je niet. En dit is het laatste wat ik aan je kwijt wil
[ Voor 7% gewijzigd door Zondagskindje op 01-12-2007 00:51 ]
Dus ik mag niet reageren op jou omdat iets van jouw mij niet aanstaatZondagskindje schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:50:
[...]
Dat zal het dan wel zijn.
@Dennis wees niet zo arrogant, het staat je niet. En dit is het laatste wat ik aan je kwijt wil![]()
maar jij mag wel reageren op mij omdat iets van mij jou niet aanstaat?
hmm
ja pa...
Da's ook zo.Zondagskindje schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:50:
[...]
Het is ook wat je gewend ben, denk ik.OnAcid schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:42:
Bij mij ging het ook van een leien dakje.
M'n oude BBNED (Internetland/Live-DSL) verbinding deed het vandaag niet meer, modem inpluggen, activeren en gaan! En de kwaliteit van de telefonie lijkt ook beter te zijn.
Modem traint in op: 18662 kbps / 1165 kbps
Hiervoor had ik een 8Mb verbinding van €35,-, telefoontikken en een koperfee van €9,95.
Nu heb ik een 20 Mb (18,5) verbinding met telefonie voor €30 all-in. Ik ben tevreden.
Oh, bijna vergeten. Dit Zyxel modem vind ik ook veel fijner om te configuren dan dat oranje kreng (copperjet) dat je bij BBNED/Alice krijgt. Ik kreeg trouwens ook gratis de upgrade naar het 4-poorts modem.
Ik vind het zonde dat Telfort mij de 4-poorts modem toegestuurd heeft.
Want ik gebruik mijn Draytekje naar volle tevredenheid, dus de Zyxel ligt hier nutteloos te zijn.
Anoniem: 235352
Ik heb ook middels een brief te horen gekregen dat xs4all pas na melding van Telfort de opzegtermijn in laat gaan.pingkiller schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:14:
Net gebeld door de consuwijzer die mij ook vertelde dat er in geen enkele opta-regeling iets staat over het pas kunnen opzeggen van een abbonement als de nieuwe verbinding er al is. Net ook even de algemene voorwaarden van XS4ALL erbij gepakt, daar staat ook niks in over deze regeling.
Uiteraard ben ik het hier ook niet mee eens.
Ik stuur ze een brief waarin ik dat aangeef en tevens vermeld dat ik eventuele betalingen voor na de opzeg datum zal laten storneren.
Overigens ben ik bang dat de geschillencomissie niet veel kan doen.
zie link
quote:
Let op! Klachten over de werking van het internet en/of facturen met betrekking tot internetdiensten kunnen echter niet worden behandeld. Deze klachten vallen niet onder het werkterrein van de Commissie. De Commissie zal dus geen uitspraak doen over dat deel van uw klacht dat betrekking heeft op de internetaansluiting. |
Misschien dat een rechtsbijstandverzekering iets kan doen, als je die hebt.
Anoniem: 180977
Ook ik ben overgestapt naar telfort 20mbit. Ik ben er nog niet bepaald tevreden over.
In het begin ging het nog fout omdat de vorige bewoner zijn rekening niet betaald had.
Ik heb een week lang moeten bellen met telfort omdat ze er niks van snapten waarom ik nou een blokkade pagina kreeg. Maar goed, het is opgelost en ik had eindelijk sneller internet. Dacht ik.
Alles aangesloten, instellingen goed gezet en alles deed het.
Wat ik al raar vond waren de snelheden die op de eerste pagina stonden van de Web-Based Configurator. DSL Up 1147 kbps / 572 kbps. En ik zit 1km van de wijk centrale.
Ik naar een speedtest website en wat krijg ik: 929.7 kbps. Dat is nog geen eens 1mbit.
Nu is mijn vraag: kan dit kloppen? Volgens mij niet maar is er iets wat ik na kan kijken om die snelheid omhoog te krijgen? Als dit niet sneller dan dit gaat worden kan ik het dan ook afzeggen? Want dit is waardeloos langzaam!
Hier de DSL Line status:
noise margin upstream: 27 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 66 77 88 88 98 98 89 98 88 77 64 30
noise margin downstream: 31 db
attenuation downstream: 26 db
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 11 22 22 33 33 33 33 22 32 22
tone 64- 95: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 96-127: 22 22 22 22 22 22 22 22 12 21 22 12 22 22 22 22
tone 128-159: 22 22 22 22 21 21 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11
tone 160-191: 11 11 12 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 12 21
tone 192-223: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 12 22 11 11 11 11
tone 224-255: 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 21 11 00
tone 256-287: 00 11 11 11 11 12 22 11 11 21 21 11 11 11 11 11
tone 288-319: 01 10 11 11 01 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 180977 op 01-12-2007 03:28 ]
Anoniem: 209496
Volgens de gegevens die je post zit je op ongeveer 2 km van de centrale.Anoniem: 180977 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 03:18:toon volledige bericht
Mijn bevindingen en mijn vragen over dit pakket.
Ook ik ben overgestapt naar telfort 20mbit. Ik ben er nog niet bepaald tevreden over.
In het begin ging het nog fout omdat de vorige bewoner zijn rekening niet betaald had.
Ik heb een week lang moeten bellen met telfort omdat ze er niks van snapten waarom ik nou een blokkade pagina kreeg. Maar goed, het is opgelost en ik had eindelijk sneller internet. Dacht ik.
Alles aangesloten, instellingen goed gezet en alles deed het.
Wat ik al raar vond waren de snelheden die op de eerste pagina stonden van de Web-Based Configurator. DSL Up 1147 kbps / 572 kbps. En ik zit 1km van de wijk centrale.
Ik naar een speedtest website en wat krijg ik: 929.7 kbps. Dat is nog geen eens 1mbit.
Nu is mijn vraag: kan dit kloppen? Volgens mij niet maar is er iets wat ik na kan kijken om die snelheid omhoog te krijgen? Als dit niet sneller dan dit gaat worden kan ik het dan ook afzeggen? Want dit is waardeloos langzaam!
Hier de DSL Line status:
noise margin upstream: 27 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 66 77 88 88 98 98 89 98 88 77 64 30
noise margin downstream: 31 db
Als dit niet zo is kun je het beste even de bekabeling in je huis nalopen.
Waarschijnlijk heb je 1 telefoon op het modem aangesloten op Phone 1? Dan ben je misschien vergeten om de vinkjes voor inkomende en uitgaande gesprekken bij Phone 2 uit te zetten in het modem. Als dit zo is kan het voorkomen dat een gesprek binnenkomt op Phone 2, waar dus geen telefoon aan hangt.areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:43:
Weet iemand nou hoe het zit met de in gesrekstoon?!
Als mensen me nu bellen tijdens mijn gesprekken, gaat voor hun mijn telefoon gewoon over, waarna ze de voicemail krijgen, hier merk ik niets van.
Las in het topic dat nieuwe software het probleem zou verhelpen, maar ik heb die versie er al opstaan...
Inderdaad 2 km afstand, dus je moet zo'n 10-15 Mbit/s kunnen halen.Anoniem: 180977 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 03:18:toon volledige bericht
Heel vreemd dat er ook maar zo weinig bitjes per toon worden gebruikt.
Alles riekt naar dikke verstoring op je signaal.
Heb je het modem toch wel rechtstreeks op je ISRA punt aangesloten?
Dus geen onnodige verlengsnoeren, splitters, slechte contactdozen, telefoons parallel aan de lijn etc.
areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:43:
Weet iemand nou hoe het zit met de in gesrekstoon?!
Als je voicemail aan staat krijgen mensen die je niet kunnen bereiken, dus ook bij ingesprek, je voicemail te horen.kohan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 08:43:
[...]
Waarschijnlijk heb je 1 telefoon op het modem aangesloten op Phone 1? Dan ben je misschien vergeten om de vinkjes voor inkomende en uitgaande gesprekken bij Phone 2 uit te zetten in het modem. Als dit zo is kan het voorkomen dat een gesprek binnenkomt op Phone 2, waar dus geen telefoon aan hangt.
Als je beide phone poorten aanvinkt krijg je het effect dat je met twee toestellen twee gesprekken tegelijk kunt voeren en kunt ontvangen.
@Robbekema
Lijkt sterk op een instellings fout aan de kant van het ADSL netwerk. Je margin's zijn heel hoog wat duidt dat je lijn lang niet maximaal loopt qua snelheid. De afstand tot de centrale is zo'n 2000m en er zit veel meer snelheid in die lijn dan dit.
Weet je zeker dat je bent overgestapt vanaf je huidige verbinding naar Telfort en dat je niet nu twee verbindingen naast elkaar hebt? Dan zou je nu gewoon naar de verkeerde verbinding aan het kijken zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 01-12-2007 10:06 ]
Ze wachten dus kennelijk op een seintje van telfort, echter heb ik begrepen dat telfort niet communiceert met andere providers?Geachte abonnee,
Het belangrijkste voor u om te weten is dat wij voor een geruisloze overstap naar uw nieuwe provider uw verbinding in stand houden tot wij bericht hebben ontvangen van uw nieuwe provider dat uw verbinding succesvol is overgenomen. op die manier komt u niet zonder internet te zitten.
Waarschijnlijk zal de overlappende periode niet een hele maand zijn. Als u zeker wilt weten dat u niet dubbel betaald, kunt u uw verbinding eerst opzeggen bij XS4ALL, Als deze dan helemaal afgesloten is dan kunt u een nieuwe verbinding aanvragen bij een nieuwe provider. U bent dan wel een maand zonder internet.
Hoe dat precies zit met de OPTA, dat voert wat ver maar iedere internet provider kan u vertellen dat dit de afspraken zijn tussen de providers. We noemen dit een Telco-Telco Hop.
Hebt u verder nog vragen dan vernemen we dit graag.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Een provider communiceert nooit rechtstreeks met een andere provider, het is altijd de netwerkleveranciers als KPN Bitstream en BBned die elkaar over een hop inseinen.pingkiller schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:09:
Ze wachten dus kennelijk op een seintje van telfort, echter heb ik begrepen dat telfort niet communiceert met andere providers?
Dit topic is gesloten.
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.
Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.