Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 89.646 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 10:56
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_standaard.jpg

Telfort biedt 20 mbit internet aan voor € 19,95. Dit betekent dat je de maximaal haalbare DSL snelheid op jouw adres krijgt. Voor een indicatie van die snelheid kun je de postcode invullen op de website van telfort internet: http://internet.telfort.nl

Meest gestelde vraag: Hoe stap ik over?

Producten / Prijzen

Telfort levert dus Internet met een maximale snelheid van 20 mbit. Afhankelijk van de afstand tussen je huis en de wijkcentrale kan dit lager uitvallen. Ook de manier hoe je het aansluit in je huis kan een negatief effect hebben op de snelheid.

20 mbit voor € 19,95

Het abonnement van Telfort internet kost dus € 19,95 per maand. Hiervoor krijg je een maximale downloadsnelheid van 20 mbit en een maximale uploadsnelheid van 1 mbit. Verder zit hier nog bij:

• 5 mailboxen
• 25 e-mailadressen
• Webmail functionaliteit
• 50 MB mailboxruimte

Er is geen homepage ruimte.

GEEN doorbelasting vaste lijn

Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95.

Telefonie

Telfort levert hiernaast ook nog telefonie voor 9,95 per maand. Dit kan alleen in combinatie met een Telfort internet abonnement, dus dat komt dan totaal uit op € 29,90. Je belt naar alle vaste nummers in Nederland gratis zonder starttarief. Ook een nummer porteren van een andere aanbieder is mogelijk.

Administratiekosten

Bij het aanvragen van een Telfort abonnement wordt éénmalig € 14,95 in rekening gebracht voor verzend en administratiekosten.

DSL netwerk

Telfort levert primair op het Tiscali ADSL netwerk waar beschikbaar, daarnaast wordt gebruik gemaakt van lijnen op het KPN ADSL netwerk.

Instellingen en modem zijn op beide exact gelijk.

Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron)
Telfort internet is een dienst die het onlangs overgenomen Tiscali Nederland uitvoert voor Telfort. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk van Tiscali in combinatie met dat van KPN. Dit netwerk dekt sinds kort 96 procent van Nederland.
Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad :)

Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali.

Modems

Telfort levert modems van het merk ZyXEL. Het gaat om de ZyXEL 2602H-D serie en de ZyXEL 2602R serie. De R serie heeft maar 1 ethernetpoort. De D versie heeft er 4 en kan ook met WiFi geleverd worden. Er is geen life-line aanwezig. Dit kun je eventueel zelf voor elkaar krijgen met bijvoorbeeld de Artech 521 switch.

Hier kun je de modem in detail zien, hoge resolutie plaatjes gevonden op de chinese ZyXEL site:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_modem_klein1.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_modem_klein2.jpgAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/bjck/telfort_modem_klein3.jpg
Klik op een afbeelding om deze te vergroten

De kosten voor de modems:

• Standaard modem: € 0,- (Los: € 69,-)
• Multipc modem: € 30,- (Los: € 99,-)
• Draadloos modem: € 70,- (Los: € 139,-)

Het zijn allemaal modems met een routerfunctie ingebouwd. Dit is nodig om de telefonie werkend te houden. De R serie heeft dit dus ook, ook al is er maar één ethernetpoort. Met een simpele switch erachter kun je dus meerdere pc's aansluiten.

In de modems zit een firmware ingebouwd waarin de netwerkinstellingen al goed staan. Het is dus niet nodig de VPI/VCI waardes en dergelijke te veranderen. Verders is in de modem niks afgeschermd. Indien je via een andere VoIP telefonieaanbieder wilt gaan bellen is dit gewoon mogelijk met dit modem.

Contract

Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

Overstappen

Het overstappen gedeelte splits ik op in 2 delen: Internet en Telefonie. Voor beiden gelden andere stappen om een overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Ik heb nu internet via:
Kabel
ADSL
Geen- of inbel internet

Ik telefoneer via:
KPN analoge lijn of ISDN lijn
KPN InternetPlusBellen
Andere VoIP aanbieder

Kabelinternet

Telfort aanvragen en aangeven dat je vanaf kabel komt. De levertijd geeft Telfort aan is 2 a 4 weken wat overeen komt met de opzegtermijn bij de meeste kabel aanbieders. Als je zeker wilt zijn dat je niet zonder internet zit kan je wachten tot je online status aangeeft: stap 4 met opzeggen bij de kabelaar. Echter heb je zo kans op een (kleine) overlap met twee verbindingen (maar je zit niet zonder).

ADSL

(Dit geld niet voor InternetPlusBellen. Zie IPB).

Bij Telfort aanvragen en de opzeg brief gebruiken die Telfort je aanbiedt. Echter deze brief pas verzenden als je in stap 4 bent om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet de verbinding inplant om op te heffen voordat Telfort de overstap kan inplannen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

Eerder opzeggen bij de huidige ISP kan goed gaan. Deze hoeft je opzegging niet direct door te voeren of netjes dat niet te doen omdat je aangeeft over te stappen. Wil je zeker zijn van je zaken wacht dan met opzeggen tot Telfort bevestigd heeft dat de overstap is ingepland (stap 4).

Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken. Na twee weken is je aanvraag bevestigd en kan je de opzegging versturen naar de huidige aanbieder met de maand opzegtermijn. Zo betaal je het minst dubbel en toch zeker van een juiste volgorde/planning.

Geen internet of inbelinternet

Telfort aanvragen. Een inbel-abonnement kan je opzeggen direct of als je zeker wilt zijn dat je niet zonder zit kan je dat pas doen als je in stap 4 bent. Dan heb je ook de datum van Telfort ontvangen wanneer de verbinding wordt geleverd.

Sommige ISP's (bijvoorbeeld XS4all) hebben ook de mogelijkheid om een los abonnement voor mail en inbel toegang te behouden tegen een laag maandbedrag. Voordat je opzegt bedenk of je daar interesse in hebt en informeer daar dan naar. Dan in plaats van een opzegging alleen daarbij aangeven dat je zo'n abonnement voor je mail adres wilt behouden.

KPN analoge lijn of ISDN

Indien je je telefoonnummer wilt porteren kun je gewoon bij Telfort gelijk met de aanvraag van internet de portering van je nummer aanvragen. Zeg je abonnement bij KPN zelf niet op. Als je zelf je abonnement beeïndigd wordt je telefoonnummer weggegooid en kan Telfort deze niet meer porteren.

KPN InternetPlusBellen

Ook bij InternetPlusBellen hoef je het telefoonabonnement niet op te zeggen. Zodra het nummer weggeporteerd wordt door Telfort ziet KPN dit automatisch als een opzegging. Hetzelfde geldt dan ook voor het ADSL abonnement. Je kunt bij Telfort gewoon een overstap aanvragen. De opzegging wordt dan geheel automatisch geregeld.

Andere VoIP aanbieder

Bij overige VoIP aanbieders moet je zelf je abonnement opzeggen. Dit kan Telfort niet voor jou doen. Geef wel expliciet aan dat het telefoonnummer geporteerd gaat worden. Zorg er dus voor dat als je bijvoorbeeld telefonie hebt bij een kabelaar dat het telefoonnummer actief blijft, ook al is het DSL signaal al opgeleverd.

Veelgestelde vragen

:S Ga ik ook 20 mbit download snelheid halen?

Dat is lastig te zeggen. 20 mbit betekent dat de maximale snelheid 20 mbit per seconde is. Om dit te halen moet je niet te ver van de wijkcentrale wonen. Ook moet je de modem bij je ISRA punt aansluiten. Houd de DSL bekabeling zo kort mogelijk.

:S Kan ik met één telefoon zowel via Telfort als mijn KPN lijn bellen?

Nee, het ZyXEL modem heeft geen zogenaamde life-line poort. Met een arttech 521 switch kun je dit wel voor elkaar krijgen.

:S Waarom duurt het zo lang voordat de telefoon over gaat?

Dit komt omdat VoIP een heel andere techniek is dan analoog bellen. Bij analoog bellen wordt elk nummer wat je intoetst direct aan de centrale doorgegeven. Bij VoIP moet het te bellen telefoonnummer in één keer doorgegeven worden. Daarom wacht de modem standaard 5 seconden om te zien of je helemaal klaar bent met het intoetsen van het telefoonnummer. Je kunt ook de modem de opdracht geven het ingetoetste nummer gelijk te versturen door een # achter het nummer in te toetsen. In de webinterface kun je deze functie ook instellen dat ie na bijvoorbeeld 2 seconden al gaat bellen. Let wel op dat je dan OF snel intoetst OF dat je een DECT toestel hebt die het snel kiest.

:S Help, nummerherkenning doet het niet!

Dan heb je waaschijnlijk een toestel die de nummerherkenning via de FSK methode verwacht in plaats van DTMF. Dit kun je in de modem interface wijzigen bij de phonepoort instellingen.

:S Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)

:S Kan ik meer dan één telefoon aansluiten?

Ja dat kan. Dit kun je doen door de lijn te splitten na de modem. Let op de aansluitfactor van elk toestel. Indien deze te hoog is kan het voorkomen dat het toestel niet meer werkt. Verdeel dan de toestellen over de 2 phone poorten op de modem. In de webconfiguratie kun je voor elk poortje instellen welk telefoonnummer deze gebruikt.

Afsluiting

Uiteraard houden we ons in dit topic aan de regels die op GOT gelden. Ik ga niet voor modje spelen, want dat ben ik niet :+

Heb je toevoegingen/aanvullingen, zet ze maar in een reactie, dan plaats ik het er bij. Een PB sturen kan ook.

[ Voor 255% gewijzigd door Dolan op 01-11-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Internet + bellen= € 29,90 ipv €29,95.
http://internet.telfort.n...t-20mb-en-vastbellen.html?
Verder een mooi startpost. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien een optie als ik in m'n nieuwbouw huis ga eind volgend jaar en ik eventueel m'n Tiscali abo op ga zeggen omdat ik in m'n tijdelijke woning eventueel dat niet kan laten verhuizen.

Ik heb nu een ZyXEL 2602H wireless modem, is het dan een kwestie van plug-and-play om dan gewoon weer wireless te gaan? Want dan neem ik tegen die tijd gewoon het normale modem en gebruik m'n wireless die ik nu van Tiscali heb.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Kan ik ook mijn huidige Speedtouch 716wl blijven gebruiken?

[ Voor 40% gewijzigd door supersatan op 11-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:48

Freaked

..

Wow, dit is voor mij wel heel erg aantrekkelijk. Ik sta op het punt over te stappen naar een andere provider (XS4ALL Basic is te duur in verhouding tot andere providers/abbo's).

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 08:19
Dit is wel heel erg intressant.
Zelf durfde ik de overstap naar speedlinq niet aan i.v.m. de grote problematiek die er was ...
Om die reden heb ik besloten over te stappen naar Orange (8mbit in mijn regio).
Maar nu kreeg ik de link naar dit topic via een vriend van mij.

Heeft iemand al zicht op de verwerking van aanvragen en de service die telfort levert in vergelijking met speedlinq ?
Ik kan mn aanvraag bij Orange nog cancelen namelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Hmm intereressant, ik woon in een studentenhuis, maar wil al een tijdje een eigen verbinding. 20 euro is wel erg goedkoop voor 20mbit, zelfs al haal ik maar 15 of 13 vind ik het al prima. Erg goede aanbiediding, even in de gaten houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Komt wel eenmalig € 14,95 administratiekosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Squall schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:22:
Dit is wel heel erg intressant.
Zelf durfde ik de overstap naar speedlinq niet aan i.v.m. de grote problematiek die er was ...
Om die reden heb ik besloten over te stappen naar Orange (8mbit in mijn regio).
Maar nu kreeg ik de link naar dit topic via een vriend van mij.

Heeft iemand al zicht op de verwerking van aanvragen en de service die telfort levert in vergelijking met speedlinq ?
Je kan het eerder vergelijken met de service en diensten van Tiscali nu, is een aardig topic over.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22-04 16:46
Modem is idd de Zyxel, zie oa hun supportpagina:
http://klantenservice.int...nt/Technische-vragen.aspx

10 dec loopt mijn contract af bij Speedlinq. (20Mbit+bellen voor 30 eur). Ik ga tegen die tijd kijken of ik kan 'downgraden' naar Telfort 20mbit ZONDER bellen. Scheelt me 10 eur voor een telefoon die ik toch niet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32
Dongles worden niet meer geleverd bij Telfort Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 10:18
Telfort gaat inderdaad die modems gebruiken.
Vanaf morgen of overmorgen kan het abonnement ook in de winkels worden aangesloten.
Verwachte levertijd van het pakket is ca. 3 weken (staat 2 á 4 weken voor). Kan korter zijn of langer zijn in het begin ivm drukte of geen drukte ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Capa op 11-10-2007 12:51 . Reden: Aanpassen levertijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
.

[ Voor 155% gewijzigd door Dolan op 11-10-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb Telfort ADSL meteen besteld (edit: op een kale koperlijn, ik heb nog geen internet/telefoon in mijn nieuwbouwwoning), waarschijnlijk als één van de eersten (al heb ik een aardig hoog klantnummer/contractnummer). Meteen ook maar een ZyXEL wireless modem besteld. Benieuwd wat de levertijden zijn... Ik ben blij dat ik nog even gewacht heb ipv. alvast Alice besteld te hebben (waar ik een Access Point aan mijn modem had moeten hangen, Alice levert geen draadloze modems, spaart toch weer 1 apparaat)!

Ik zal ook mijn ervaringen mbt. de levering van Telfort Internet & Bellen voor jullie bijhouden, zodat anderen weten hoe snel het leverproces verloopt :)

Ervaringen BoSS met Telfort Internet
do 11-10-2007Bestelling gedaan via internet.telfort.nl op een nieuwe lijn.
do 11-10-2007Contract per e-mail ontvangen ter controle
do 11-10-2007Bestellingsbevestiging met ordernummer ontvangen per e-mail. Ordernummer lijkt erg veel op Tiscali ordernummer ;)
za 13-10-2007Bevestigingsbrief per post ontvangen, met mijn "Telfort telefoonnummer" :)
di 16-10-2007Mijn order is geaccepteerd volgens Telfort, KPN gaat nu de lijn gereed maken voor gebruik. Duurt 2-4 weken volgens de orderstatus...we zullen zien!
ma 22-10-2007Gebeld door KPN over het doormeten van mijn telefoonlijn (ivm. dedicated line). Afspraak gemaakt voor 26-10.
ma 22-10-2007Mail gehad van Telfort over oplevering 'in de week van 29 oktober'. Ook mijn status is gewijzigd van 3 naar 4.
wo 24-10-2007Modempakket ontvangen, met het draadloze modem (uiteraard, want dat had ik besteld :)). Nu nog wachten op de brief met mijn aansluitgegevens.
do 25-10-2007Twee weken na mijn bestelling van Telfort Internet ook mijn brief met aansluitgegevens ontvangen. Morgen komt de KPN-monteur mijn lijn aansluiten, hopelijk werkt het dan meteen :D
vr 26-10-2007Een KPN monteur heeft mijn lijn getest, en hij is goed bevonden :)
za 27-10-2007Modem aangesloten, lijnsnelheid: 17500kbps. Ook geprobeerd VoIP aan te melden, maar Telfort activeert dit pas op 29-10 (a.s. maandag).
zo 28-10-2007TEL1-lichtje op modem licht op, en de telefoon werkt inderdaad. Ook mijn bestelstatus is gewijzigd van 4 naar 5 (ingangsdatum contract: 28-10-2007). Mijn internet-aansluiting op een dedicated line is dus binnen 2,5 week vanaf aanvraag opgeleverd. Hulde aan Telfort! _/-\o_

[ Voor 90% gewijzigd door [BoSS] op 29-10-2007 08:39 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217007

Hoi
dat is mooi, misschien neem ik deze abonnement. Denk ik beter dan Alice. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Weet je heel zeker dat er geen doorbelasting is, en dat die 19,95 inclusief kpn lijnhuur is?
Hier kan ik namelijk niets over vinden op de website.

Mensen die wel kpn hebben zouden dus (in verhouding) meer betalen dan mensen zonder kpn.

Edit: Of doel je hier op:
Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn
Dit betekent dus dat dit inclusief lijnhuur is?

[ Voor 23% gewijzigd door EWK op 11-10-2007 12:54 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
.

[ Voor 113% gewijzigd door Dolan op 11-10-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is wel interessant.

Op dit moment heb ik een KPN lijn met belbudget (~ 10 euro) en een TweakDsl verbinding van 16WO mbit. Ik haal effectief maar tegen de 20/21 mbit en betaal nu 40 euro.
In totaal dus 50 euro in de maand, dan zou deze aanbieding van Telfort interessant zijn.

Ik ben alleen zeer tevreden over de newsserver van Tweak, ik denk dat Telfort geen newsservice bied of wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Viper® schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:57:
Dit is wel interessant.

Op dit moment heb ik een KPN lijn met belbudget (~ 10 euro) en een TweakDsl verbinding van 16WO mbit. Ik haal effectief maar tegen de 20/21 mbit en betaal nu 40 euro.
In totaal dus 50 euro in de maand, dan zou deze aanbieding van Telfort interessant zijn.

Ik ben alleen zeer tevreden over de newsserver van Tweak, ik denk dat Telfort geen newsservice bied of wel
Staat er niet bij dus zal wel niet. Maar je hebt ook nog betaalde nieuwsservers zoals Eweka e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dit is wel interessant.

Je kan toch een Tweaknews abbo nemen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Dit is wel interessant.

Er is mij niets bekend over newsservers.
Ik zelf heb voor 7,50 p/mnd een Eweka (20mbit/geen datalimiet/100 retentie) usenet abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Klopt
Die heb je in 10 of 20 mbit vorm.

Maar die 20mbit is omgerekend per jaar toch meer dan 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ahh, Thanks.

Iemand al een klantenservice/afdeling verkoop nummer gespot?

[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 11-10-2007 13:02 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:20
Volgens webwereld blijft Speedlinq onder de eigen naam opereren.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
.

[ Voor 149% gewijzigd door Dolan op 11-10-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
EWK schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:02:
Ahh, Thanks.

Iemand al een klantenservice/afdeling verkoop nummer gespot?
Even zoeken :+
Klantenservice zou 0900-9596 moeten zijn volgens mijn informatie.
Verkoop gaat via www.telfort.nl en binnen 2 dagen ook via de winkels.
In ieder geval wel leuk voor de mensen die besteld hebben, een statustool voor je aanvraag:
http://internet.telfort.nl/statusaanvraag/index.html

* Capa werkt bij Telfort btw O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Capa op 11-10-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwarrior
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

Capa schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

In ieder geval wel leuk voor de mensen die besteld hebben, een statustool voor je aanvraag:

Het statustool lijkt het Tiscali tool te zijn. Mijn T12 Tiscali bestelling van drie weken geleden staat er met de juiste status in. Ik ben benieuwd wat ik geleverd krijg, 12 of 20 Mbit, hoewel ik in dat laatste geval waarschijnlijk niet meer dan 15 zal halen in verband met de afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Capa schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

Is er kans dat als ik nu zou bestellen dat het door de drukte enorm lang kan duren doordat telfort door alle drukte de aanvragen niet aan kan ?

Zit er enorm sterk over te denken om over te gaan, het ziet er allemaal wel erg mooi uit.

--edit--

Wat betreft het overstappen, orange zegt ... pas huidige abbo opzeggen als je aansluitdatum bekend is , geld dit bij telfort ook ?

[ Voor 9% gewijzigd door NoReseth op 11-10-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 22-04 16:38

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dit klinkt goed, heb nu een Direct-ADSL lijn van KPN, 3 Mbit voor 35 euro per maand...

Kan ik ergens vinden hoe lang na de aanvraag je aangesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-04 17:19
zo gunstig is dit toch niet? alice kost ook 29,95 met bellen erbij...
Ik denk er wel over om het te doen, aangezien ik nu al tiscali heb, en in het verleden was een aanpassing zo gebeurd. Ik zie echter nog geen upgrade mogelijkheden vanaf Tiscali. Wel gelezen op telecomvergelijk.nl dat vanaf februari Tiscali ophoudt te bestaan... (maar of dat klopt...)

vreemd... ik kan alleen maar upgraden naar een 6 MB tiscali abbonement... kon vroeger ook naar 12 en 20...

[ Voor 13% gewijzigd door elhopo op 11-10-2007 13:38 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
majoh schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:31:
Dit klinkt goed, heb nu een Direct-ADSL lijn van KPN, 3 Mbit voor 35 euro per maand...

Kan ik ergens vinden hoe lang na de aanvraag je aangesloten wordt?
Hier hetzelfde, heb nu al een orange aanvraag lopen, maar die ga ik zeer waarschijnlijk cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
0800-1707 is ook een telefoonnummer waarop Telfort Internet bereikbaar is.

Het draaien van een server is toegestaan.
Dynamisch IP-adres. Zou wel regelmatig gewijzigd worden. Over een vaste Hostname wist men niet veel veel te vertellen. Dit i.v.m met het instellen dan de DNS tabel van het Domein op de hostname i.p.v IP-adres.

Overstappen van Internetplusbellen naar Telfort zou zonder bijkomende kosten gaan. Je betaalt dus alleen de 14,95 voor de administratie en eventueel 9,95 voor nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:01

Hachy

Laadpas Nerd

Heeft iemand al ergens gelezen wat je wel of niet met het modem mag? Kan je bijvoorbeeld de routerfunctie uitschakelen of omschakelen naar bridge ?

In de startpost staat namelijk dat het modem een routermode heeft omdat anders voip niet werkt, is daar een bron van ?

Vragen... vragen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hachy op 11-10-2007 13:46 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Handleiding van de gratis variant
http://dl01.zyxel.com/Dow...ide/P-2602RL-D1A_3.40.pdf

Er zijn een aantal instellingen gedaan door Telfort om de installatie makkelijker te maken maar verder blijft de modem/router werken als eentje die je ook in de winkel zou kopen.
Dingen als het telefoongedeelte zullen waarschijnlijk af geschermt zijn zodat je hier geen onbedoelde wijzigen kunt doorvoeren en de boel om zeep helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Athome schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:09:
Dingen als het telefoongedeelte zullen waarschijnlijk af geschermt zijn zodat je hier geen onbedoelde wijzigen kunt doorvoeren en de boel om zeep helpt
Bij het tiscali modem is het geen probleem om SIP instellingen handmatig te doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Thanx Athome... als bij Tiscali de SIP instelling handmatig gewijzigd konden worden dan lijkt het me dat dit met Telfort toch ook zou moeten kunnen.

We kunnen moeilijk wat praktijkgebruikers van Telfort ADSL vragen gezien het produkt nog maar enkele dagen bestaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 19:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hachy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:14:
Thanx Athome... als bij Tiscali de SIP instelling handmatig gewijzigd konden worden dan lijkt het me dat dit met Telfort toch ook zou moeten kunnen.

We kunnen moeilijk wat praktijkgebruikers van Telfort ADSL vragen gezien het produkt nog maar enkele dagen bestaat ;)
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen (vanmiddag besteld) O-)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hachy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:14:

Ik zie het niet anders dan dat dit het oude Tiscali is aangezien dit hetzelfde netwerk is.

Wat is er met de startpost aan de hand? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 11-10-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik weet het ook niet zeker, ik verwacht het alleen.
Volgens de helpdesk modem/router verder wel volledig configureerbaar. Ze hebben niet aangegeven dat ze wat afschermt hebben alleen dat ze wat instellingen gedaan hebben om de installatie makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Athome schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:44:
Overstappen van Internetplusbellen naar Telfort zou zonder bijkomende kosten gaan. Je betaalt dus alleen de 14,95 voor de administratie en eventueel 9,95 voor nummerbehoud.
Mijn KPN ADSL-DIRECT loopt nog tot januari. Zal KPN dit voortijdig om kunnen zetten omdat Telfort ook KPN is?

[ Voor 29% gewijzigd door supersatan op 11-10-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Waar is de startpost gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Is de vraag. Daar waar BabyXL netwerk beschikbaar is zal je over gezet worden op het BabyXL netwerk is mij verteld.
Telfort is een KPN onderdeel maar gezien de verdwenen startpost moet je het meer zien als het samen gaan Tiscali en Speedlinq (ook beide KPN).

Je kunt uiteraard altijd vroegtijdig opzeggen en de resterende maanden gewoon betalen maar dat wil je vast niet.

Ik heb het zelf ook aangevraagd. Lijkt me beter dan Alice

Informatie op de site is wel summier vind ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Athome op 11-10-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Athome schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:09:
Handleiding van de gratis variant
http://dl01.zyxel.com/Dow...ide/P-2602RL-D1A_3.40.pdf

Er zijn een aantal instellingen gedaan door Telfort om de installatie makkelijker te maken maar verder blijft de modem/router werken als eentje die je ook in de winkel zou kopen.
Gunner schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:11:
[...]

Bij het tiscali modem is het geen probleem om SIP instellingen handmatig te doen? :?
Het ziet er naar uit dat het dezelfde insteek is als Tiscali heeft.

Een ZyXEL met standaard wel al de SIP instellingen en je hoeft alleen nog maar je nummer + wachtwoord in te stellen. Dan is er niets afgeschermd of niet te veranderen, dus invullen van twee andere SIP aanbieders kan ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het mooie is dat dit ook gaat werken op plaatsen waar enkel het KPN en Bitstream netwerk beschikbaar is :P
Het wordt daarom eens tijd om het veel te dure XS4ALL af te sluiten en over te stappen :) Het is wel jammer dat Speedlinq hier wat mee te maken heeft, ik heb daar niet direct een positieve gevoel bij :p

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

trolleystad, waarom heb je al je posts gewist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Squall schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:28:
[...]

Is er kans dat als ik nu zou bestellen dat het door de drukte enorm lang kan duren doordat telfort door alle drukte de aanvragen niet aan kan ?

Zit er enorm sterk over te denken om over te gaan, het ziet er allemaal wel erg mooi uit.

--edit--

Wat betreft het overstappen, orange zegt ... pas huidige abbo opzeggen als je aansluitdatum bekend is , geld dit bij telfort ook ?
Of ze hebben het juist niet druk, het is nog niet echt bekend bij de grote menigte.
Over dat huidige abo weet ik niet, de levertijd varieert namelijk van 2 tot 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Bergen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:12:
Ja, dat vraag ik me ook af. Kan hem nog wel even uit de cache halen?
quote: trolleystad
[..]

[ Voor 196% gewijzigd door Xandrios op 11-10-2007 18:30 . Reden: Dit willen we even intern overleggen eerst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Ik heb ze ook een mail gestuurd met deze vraag.
Zodra die beantwoord is ga ik bestellen , en zeg desnoods mn direct-adsl wel later op.
Een maandje dubbel (direct-adsl en telfort) vind ik niet erg ... Als ik maar zo goed als naadloos over kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb vanmiddag dus Telfort aangevraagd.
Nu kwam er gelijk al een foutje naar voren toe.

Er wordt gesteld dat je zelf je internetabonnement bij je huidige provider moet opzeggen. Dit klopt, tenzij je IPB (InternetPlusBellen) van KPN hebt. In dat geval moet helemaal niets opzeggen. De nieuwe provider (Telfort) zegt alles op bij KPN en nemen dan ook je telefoonnummer over.

Bij IPB is het Internet en Bellen een pakket en wordt door KPN als een telefoonabonnement gezien. Bij overstap van Telefoon van de ene naar de andere provider zegt je nieuwe provider je contract bij je oude (huidige) op.

Ik heb vanmiddag een aantal keren over en weer moeten bellen en uiteindelijk gaf Telfort inderdaad toe dat in geval van IPB van KPN je zelf niets hoeft te doen.

Hoe het zit bij HetNet en Planet weet ik niet. Al heb ik het idee gezien de vraag of ik bij HetNet of KPN zit dat Planet gelijk is aan KPN en dat HetNet andere voorwaarden heeft.

Hoe het zit bij andere aanbieders internet en bellen weet ik dus niet. Zoek dit dus goed uit bij je huidge aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 21-04 22:39
zojuist @home opgezegd en telfort aangevraagd. Het verschil is te groot om niet over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Bergen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:12:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Ik heb voor de zekerheid maar even gebeld.
Zelf heb ik direct-adsl van KPN (dus zonder telefoon lijn) , en ze wisten het niet met zekerheid te zeggen of hun de opzegging zouden regelen of niet.

Ze zoeken het uit en ik word terug gebeld ..., nog even geduld dus (ik zal hier wel laten weten als ik duidelijkheid heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Ik zit nu bij Tiscali 6Mbit en telefonie voor 19,95 en betaal nog 9,95 voor een Belbudget abo van KPN dus deze aanbieding is zeer mooi want dan heb ik een 20Mbit lijn en telefonie voor het zelfde geld,maar weet iemand ook als je het telefoonnummer van Tiscali ook kan meenemen naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 22-04 16:38

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Squall schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:16:
Ik heb voor de zekerheid maar even gebeld.
Zelf heb ik direct-adsl van KPN (dus zonder telefoon lijn) , en ze wisten het niet met zekerheid te zeggen of hun de opzegging zouden regelen of niet.

Ze zoeken het uit en ik word terug gebeld ..., nog even geduld dus (ik zal hier wel laten weten als ik duidelijkheid heb).
Mooi, heb precies tzelfde, ben ook benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Zojuist Telfort gebeld en mbt lijnhuur zit het zo:

Een ADSL + bellen abonnement kost 29,90 euro, ook als je een KPN lijn hebt en deze laat bestaan. In alle gevallen zullen de Telfort abonnementskosten 29,90 euro zijn. Je bent dus goedkoper uit als je je vate KPN lijn laat vervallen (en dat zal denk ik ook een beetje de insteek zijn).

@ hierboven

Als je de Telfort site er op had nageslagen had je het volgende kunnen lezen:
Zegt Telfort mijn huidige internetabonnement voor me op?

Nee, helaas mag Telfort jouw huidige internetabonnement niet voor je opzeggen en ben je daar dus zelf verantwoordelijk voor. Om je te helpen heeft Telfort alvast een opzegbrief voor je opgesteld. Deze opzegbrief kun je downloaden aan het einde van het bestelproces van een Telfort internetabonnement. Je hoeft deze brief alleen nog te ondertekenen en op te sturen naar je huidige internetaanbieder.

[ Voor 50% gewijzigd door Schweino op 11-10-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Schweino schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:31:
Zojuist Telfort gebeld en mbt lijnhuur zit het zo:
@ hierboven

Als je de Telfort site er op had nageslagen had je het volgende kunnen lezen:
[...]
Klopt als een bus.
Mijn telefoontje richting telfort bevatte dan ook de vraag: wanneer kan ik het beste mijn direct-adsl abonnement bij kpn opzeggen ?
Nu direct, of wachten tot ik een aansluitdatum van jullie heb ?
En toen zei de medewerkster van telfort, misschien hoeft u het niet op te zeggen ik ga het uitzoeken ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Hmm nu ga ik twijfelen tussen dit en Alice.. maar bij Alice geeft de snelheidscheck 6-10 Mb aan en bij Telfort precies 8 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22-04 16:46
Schweino schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar......
Volgens mij werkt ie bij Tiscali/Telfort oid (al laat ie dat niet blijken door daarop wijzende posts).

Enige:
trolleystad in "Tiscali en Speedlinq gaan samen verder a..."

Daar kun je op uitmaken dat ie de bedrijfspolicy hierover weet (omdat ie er zou werken bv). Mogelijk heeft ie op z'n flikker gehad, er zijn vaker medewerkers aangesproken/ontslagen ivm posten omtrend hun werk in een niet-officieel-erkend-door-de-provider-forum, al gaven ze er alleen maar tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179656

Ik heb Telfort gemailt om te vragen of ze nieuwsgroepen ondersteunen en zo ja, met welke snelheid..

Alleen vergeten te vragen wat de upload snelheid is.. als die 512 kbs is, ben ik niet meer geinteresseerd.

Heb nu Tele2 compleet.. dat is dikke bagger, internet is niet stabiel.
En degene die ons belt, of die wij bellen, die hoort zichzelf nog 3x door de echo.

EDIT: Nee ik heb nog geen antwoord, daar wacht ik nu op :)
zodra ik antwoord heb gekregen, zal ik het hier posten.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 179656 op 11-10-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked

Freaked

..

Uit je bericht komt niet helemaal duidelijk naar voren wat het antwoord was van ze..
Maar ze ondersteunen dus nieuwsgroepen/binaries?

Ik denk dat ik zo mijn aanvraag ga indienen :9

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ook wel handig. Telfort geeft je een herinnering als je abbo afloopt en kan overstappen. Staat dat ze je dan benaderen met een 'speciale' aanbieding. Heb me maar aangemeld voor als mijn ADSL straks in januari afloopt. Ben benieuwd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-10-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:15
Vraagje: Ik moet een eigen modem/router gebruiken ivm met VPN.
Ondersteunen die Zyxel modems VPN (dus gaan pass-trough)?

Zo nee, hoe zit het met de telefonie gegevens. Geeft Telfort de SIP gegevens vrij zodat je een eigen modem kunt kiezen?

Heb het al gevonden. Je krijgt dus gewoon je SIP gegevens :)

Thx :)

[ Voor 12% gewijzigd door Flappie op 11-10-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 21:09

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Anoniem: 179656 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:00:

Alleen vergeten te vragen wat de upload snelheid is.. als die 512 kbs is, ben ik niet meer geinteresseerd.
Als je de speedcheck doet en je klikt daarna op "Waarom is dit mijn maximale snelheid?", krijg je het volgende te zien:
Maximale snelheid
Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s.
Oftewel hetzelfde als alle andere aanbieders. :)

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 15:02

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Freaked schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:06:
Uit je bericht komt niet helemaal duidelijk naar voren wat het antwoord was van ze..
Maar ze ondersteunen dus nieuwsgroepen/binaries?

Ik denk dat ik zo mijn aanvraag ga indienen :9
Ze zullen voor dit geld heus geen goede eigen newsserver kunnen aanbieden.
Kan Planet zelfs niet (Nova :( ), terwijl je daar veel meer voor betaald.
Wat hij misschien bedoelt is dat de payservers niet afgeknepen worden in hun snelheid, of dat er poorten worden geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 13-04 20:54
Athome schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:44:Het draaien van een server is toegestaan.
Dynamisch IP-adres. Zou wel regelmatig gewijzigd worden. Over een vaste Hostname wist men niet veel veel te vertellen. Dit i.v.m met het instellen dan de DNS tabel van het Domein op de hostname i.p.v IP-adres.
Dynamisch, dat is nou jammer! Worden er ook nog poorten geblokkeerd? Als dat niet het geval is lijkt het mij wel wat, ondanks het gemis van vaste ip,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Je kan gewoon dat ADSL zonder bellen nemen toch? Dus 20mbit zonder telefoon voor 19,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik ben ook geinteresseerd in Telfort Internet en vroeg me af in hoeverre het modem te gebruiken is met bijv. Voipbuster/Voipcheap aangezien er genoemd wordt dat er een open Voip-standaard oid wordt gebruikt. In dat geval kost het me alleen 20 euro en bel je alsnog met dat modem via Voip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked

Freaked

..

Anoniem: 216382 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:25:
Je kan gewoon dat ADSL zonder bellen nemen toch? Dus 20mbit zonder telefoon voor 19,95.
Ja, dit kan.. Ik heb zojuist zo'n abbo afgesloten bij telfort! :)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14
Ik zit ook aan dit abbo te denken, xs4all is hiermee vergeleken toch wel heel erg duur. Goed, je krijgt bij xs4all wat extra diensten, maar die zijn imho het verschil niet waard.
Wat ik wel een risco vind van een nieuwe provider is dat je bijvoorbeeld niet weet hoe ze met datagebruik omgaan. Ik doe nu tussen de 100 en 200GB per maand, vraag me af hoe ze daar bij telfort mee omgaan. Daarnaast moet je maar afwachten hoe goed hun routering is. En dan heb je ook nog het hele poorten-dicht gooien verhaal.
Ik denk dat ik de kat nog even uit de boom kijk.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Zit ook te twijfelen tussen Alice en Telfort.

Bij Alice moet je 69,- aansluitkosten betalen als je geen actieve KPN lijn in huis hebt. (als je bijvoorbeeld via de kabel belt en internet, zoals ik).

Dus ik belde Telfort net, binnen een paar seconden iemand aan de lijn trouwens, maar bij Telfort hoeft dit niet !! Zit bij de prijs inbegrepen. Geen verborgen kosten dus verder.

Goed bezig Telfort _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

DJSmiley schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:40:
[...]

Volgens mij werkt ie bij Tiscali/Telfort oid (al laat ie dat niet blijken door daarop wijzende posts).
Dus dit hele topic was gewoon reclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Vond ik niet, ik vond het een duidelijke, eerlijke startpost. Begrijp dan ook niet goed dat'ie weg moet, immers het product is al op de markt en de informatie is dus al publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Het valt mij op dat bij de standaard opzegbrieven er geen zit van Tiscali, terwijl er wel een is van b.v. Speedlinq.
Zouden alle bestaande Tiscali klanten sowieso overgezet worden naar Telfort?

[ Voor 15% gewijzigd door Niborit op 11-10-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanmiddag bij klantenservices van telfort en tiscali nagevraagd.
Voorlopig nog geen omzettingen van tiscali -> telfort.

Je wordt gewoon geacht om op te zeggen bij tiscali.

[ Voor 3% gewijzigd door frissie op 11-10-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
objectief2 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:37:
Ik ben ook geinteresseerd in Telfort Internet en vroeg me af in hoeverre het modem te gebruiken is met bijv. Voipbuster/Voipcheap aangezien er genoemd wordt dat er een open Voip-standaard oid wordt gebruikt. In dat geval kost het me alleen 20 euro en bel je alsnog met dat modem via Voip :)
Als ze alles net zo als tiscali doen, kan je voipbuster normaal gebruiken ...
Zie hiervoor de tiscali topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 15:11
Vraagje, Als ik een snelheidscheck doe kom ik op maximaal 8 mbit uit. Ik heb nu een speedlinq 8/1 abbo (waar ik op zich tevreden mee ben). Bij speedlinq als ik in dmttool kijk kan ik zon 14 mbit halen echter biedt sl maar 8.

Als ik nu de telfort 20 bestel wordt ik dan ook gecapt op 8? Of kan ik gewoon uit de lijn halen wat er in zit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 21-04 22:39
okio schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:07:
Vraagje, Als ik een snelheidscheck doe kom ik op maximaal 8 mbit uit. Ik heb nu een speedlinq 8/1 abbo (waar ik op zich tevreden mee ben). Bij speedlinq als ik in dmttool kijk kan ik zon 14 mbit halen echter biedt sl maar 8.

Als ik nu de telfort 20 bestel wordt ik dan ook gecapt op 8? Of kan ik gewoon uit de lijn halen wat er in zit...?
je wordt niet gecapt, maar ze kunnen alleen maar 8mb garanderen. dit om te voorkomen dat je het abbo opzegd, omdat je de 20 mb niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232825

supersatan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:20:
Kan ik ook mijn huidige Speedtouch 716wl blijven gebruiken?
Dat vroeg ik me dus ook af en heb gelijk maar even de klantenservice gemaild.
Snelle reactie trouwens.

Het is mogelijk om de Speedtouch modem te gebruiken op het Telfort
netwerk mits u de instellingen voor het Telfort netwerk in het modem
instelt. Deze zijn als volgt:

Mode = RFC 1483 Routing
VPI = 0
VCI = 34
Protocol = ENET ENCAP/LLC
Multiplexing = LLC
Encapsulation = AAL5 Snap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 10:07
Ook al een poosje naar Tiscali zitten kijken. Kwam betrouwbaar over maar bij mij in de wijk jammer genoeg niet te krijgen.

Vandaag ineens de nieuwe Tiscali (Telfort) aanbieding. Het mooiste is dat ik deze kan bestellen en volgens de postcodetest van 15 MB snelheid mag gaan genieten. Die snelheid voor dat geld op mijn adres verkrijgbaar, daar heb ik al wel een paar keer over gedroomd! Ik heb inmiddels de bevestiging gekregen dat alles in behandeling is genomen.

Morgen mijn basic abo bij xs4all maar eens op gaan zeggen. Met deze Telfort verbinding ga ik heel veel geld besparen t.o.v. mijn huidige internet- en telefonieaansluiting. Nu nog afwachten of alles netjes verloopt. Op de een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in. Mijn aansluiting zou 14 november aktief moeten zijn. Tot die tijd geniet ik nog van die betrouwbare maar dure xs4all kwaliteit.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 232825 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:15:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook af en heb gelijk maar even de klantenservice gemaild.
Snelle reactie trouwens.

Het is mogelijk om de Speedtouch modem te gebruiken op het Telfort
netwerk mits u de instellingen voor het Telfort netwerk in het modem
instelt. Deze zijn als volgt:

Mode = RFC 1483 Routing
VPI = 0
VCI = 34
Protocol = ENET ENCAP/LLC
Multiplexing = LLC
Encapsulation = AAL5 Snap
Dat is bijna juist.

Protocol is RFC1483Bridge !!

Als je een apparaat niet als bridge wilt hebben blijft het wel dit protocol. Maar dan heet het bij diverse fabrikanten anders. Zo komen termen als 'ENET ENCAP' (ZyXEL) & MER & MPoA ook voor.

Een RFC1483Bridge verbinding met DHCP en NAT (routing) is het gewoon.
joep meloen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:45:
Ook al een poosje naar Tiscali zitten kijken. Kwam betrouwbaar over maar bij mij in de wijk jammer genoeg niet te krijgen.

Vandaag ineens de nieuwe Tiscali (Telfort) aanbieding. Het mooiste is dat ik deze kan bestellen en volgens de postcodetest van 15 MB snelheid mag gaan genieten. Die snelheid voor dat geld op mijn adres verkrijgbaar, daar heb ik al wel een paar keer over gedroomd! Ik heb inmiddels de bevestiging gekregen dat alles in behandeling is genomen.

Morgen mijn basic abo bij xs4all maar eens op gaan zeggen. Met deze Telfort verbinding ga ik heel veel geld besparen t.o.v. mijn huidige internet- en telefonieaansluiting. Nu nog afwachten of alles netjes verloopt. Op de een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in. Mijn aansluiting zou 14 november aktief moeten zijn. Tot die tijd geniet ik nog van die betrouwbare maar dure xs4all kwaliteit.
Pas opzeggen als je bevestiging hebt van Telfort dat de overstap is ingepland. Anders zou de huidige ISP de sloop opdracht (door je opzegging) eerder kunnen inzetten op je lijn dan Telfort de overstap.

Grote kans dat Telfort de aanvraag 7 dagen met rust laat omdat je wettelijk nog kan/mag annuleren.

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 11-10-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Nog even de specs van het bijgeleverde modem (een hele lijst)

Zie je dat, er staat dat pulse als dialing type ook supported is, haha, oma's telefoon kan weer van zolder worden gehaald :)

DSL Features

* Support Multi-Mode standard (ANSI T1.413, Issue 2 ; G.dmt(G.992.1); G.lite(G992.2)).
* EOC specified in ITU-T G.992.1
* ADSL2 (G.992.3)
* ADSL2 G.lite.bis (G.992.4)
* ADSL2+(G.992.5)
* SRA (Seamless Rate Adaptation)
* Auto-negotiating rate adaptation
* ADSL physical connection ATM AAL5 (ATM Adaptation Layer type 5)
* Support multi-protocol over AAL5 (RFC1483)
* Support PPP over ATM AAL5 (RFC2364)
* PPP over Ethernet support for DSL connection (RFC 2516)
* Support VC-based and LLC-based multiplexing
* Support up to 8 PVCs
* F4/F5 OAM
* Zero configuration

Router

* NAT (includes multi-to-multi NAT) / SUA, 1024 NAT sessions
* NAT server (Port forwarding)
* VPN (IPSec, PPTP, & L2TP) pass through support NAT
* Protocol and Generic Packet Filter
* DNS Proxy
* Dynamic DNS (www.dyndns.org)
* IP Alias
* DHCP client/server/relay
* RIP I/ RIP II supported
* Support 16 IP Static route
* IP Multicasting, IGMP v1 and v2
* IP Policy Routing
* UPnP support
* Centralized log

Management

* SNMP v1 & v2c with MIB II
* Embedded FTP/TFTP Server for f/w upgrade and romfile backup and restore
* Telnet for remote management
* Remote Management Control: Telnet, FTP, Web.
* Support ZyXEL SPTGEN-based HTTP/HTTPS/TFTP Auto provisioning with secured provisioning file by 3DES encryption
* Remote firmware upgrade
* TR-069 /TR-104 support (option)*

Firewall Security

* Stateful Packet inspection (SPI) firewall
* Prevent DoS Attack
* Access control
* Attack alter and logs
* Packet filtering
* Major Application Layer Gateways (ALGs) support (H323, Netmeeting, SIP, SeeUSeeme
* Content filtering (Jave/Active/Cookie/Keyword blocking)

Other features

* SPTGEN
* Debug tool
* Support H.323 pass through
* Support IGMP proxy
* Voice prioritization using the industry-standard Differentiated Services (DiffServ) protocol
* MAP(Multi-media Auto Provisioning)

Voice Features

* SIP (Section Initiating Protocol, RFC 3261) version 2
* SDP(RFC 2327)
* RTP/RTCP (RFC1889, 1890)
* Echo cancellation: G.168
* Silence Suppression
* CNG (comfort Noise Generation)
* Dynamic Jitter Buffer.
* DTMF Detection and Generation
* DTMF for both In-band or Out-band Traffic with PCM, RFC2833, (SIP INFO)
* Modem and Fax tone detection
* Dialing Type: Tone, Pulse (Auto detection)
* Loop Start and Ground Start
* Ring cadence frequency can be tuned by firmware
* Multiple SIP Account/phone Numbers-Freely assignable to Each Phone Par
* Multiple Channel Technology

Voice Codes

* G.711 (a-law and u-law)
* G.729 a/b
* G.726 * (Option)
* G.723 * (Option)

Call Feature

* Call Waiting / Call Waittng with Caller ID
* Call Forwarding (Unconditional/Busy/ No answer)
* Call Transferring (Blind/Consult On Hold/Attendant)
* Call Hold / Call Retrieve / Second Call
* Speed Dial / Phone Book / Internal Call
* Incoming Call Policy for Unspecified Phone No. (Call Accept/Call Forward/Call Block)
* Three Way Conference with local mixing
* Conference call with Media server
* Flash Hook Timer / Music on Hold
* IVR (Interactive Voice Response) / Early Media
* MWI (Message Waiting Indicator)
* DTMF Relay / Modem Relay
* Fax Relay /T.38 Fax Relay
* CLIP (Calling Line Identification Presentation)
* CLIR (Calling Line Identification Restriction)

Hardware Specifications

* Support 4M flash + 16M SDRAM (default) / 4M Flash +32M SDRAM
* RJ-11 for ADSL over POTS / RJ45 for ADSL over ISDN/U-R2.
*
1 auto MDI/MDI-X 10/100M Ethernet RJ45 ports for LAN connection
* Restore Factory Defaults/Reboot button
* 2 FXS POTS interface
* Dual Layout Liner power and Switch power
* Follow TR-068 for phone Jack color identification.

Physical Specifications

* Dimensions: 43(W) x 124(D) x 181(H) mm
* Weight: 342g

Environmental Specifications

* OperatingTemperature: 0°C~40°C
* Operating Humidity:20%~85% (non-condensing)
* Storage Temperature: -20°C~60°C
* Storage Humidity:10%~90% (non-condensing)

*Firmware upgradeable for future enhancement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Hangt er vanaf op wat voor centrale je bent aangesloten. Het kan zijn dat je via het KPN netwerk bent aangesloten op dat adres en er geen dekking is van het Tiscali netwerk. Er zijn meerdere scenario's mogelijk waarom het antwoord 8Mb is.

Is het Tisali netwerk beschikbaar op je adres? (test even door op tiscali.nl te kijken voor beschikbaarheid).

Is je huidige aansluiting bij Speedlinq via 't KPN netwerk? Ook daar maximaal 8Mb te bestellen?
thefxr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:33:
[...]

je wordt niet gecapt, maar ze kunnen alleen maar 8mb garanderen. dit om te voorkomen dat je het abbo opzegd, omdat je de 20 mb niet haalt.
Die 8 garandeert ook niemand, een indicatie is een indicatie. Kan dus hoger of lager uitvallen.
joep meloen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:45:

Telfort levert op het Tiscali netwerk en daarnaast ook via het KPN netwerk, vandaar de beschikbaarheid op je adres.
XS4all pas opzeggen als je van Telfort echt bevestiging hebt dat de overtap is ingepland. Die krijg je na een dag of 7 a 10 binnen na aanvraag.

Eerste 7 dagen staat een aanvraag meestal stil bij een ISP omdat je nog kan annuleren. Als XS4all intussen je opzegging verwerkt en een sloop opdracht op je verbinding plaatst kan de overstap niet doorgaan.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 20:47
Dit is heel interessant voor mij.
Ik wou eerst Alice maar bij deze was het niet mogelijk de mijn KPN lijn ook op KPN blijven lopen, die moesten ze verplicht overnemen en dat wou ik niet.

Hoe zit het met de datalimit? Ik kan hierover niks vinden op de Telfort website.
Ik heb nu een verbinding via SpeedXS en deze heeft geen datalimit, ook geen FUP.

En hoe zit het met de downtime van me verbinding? Hierover stond ook niks op de Telfort site.
Dus een overstap van een BBned provider naar een Tiscali provider.

Dus..
1. Huidige internet opzeggen en kijken welke datum ik afgesloten kan worden. Aangeven in de brief dat ze de lijn niet moeten slopen omdat ik naar andere provider moet. Wachten op bevestiging.
2. Telfort aanvragen en aangeven dat ik die datum internet in wil laten gaan.

Klopt dit?

Enne, ik lees dat je een dynamic IP krijgt. Kan ik dan nog wel 24/7 online blijven zonder downtime? Wanneer ze het IP gaan renewen ben ik dan toch wel even down? Of gebeurd dit elke keer als ik met me modem inlog. Dus dat ik alleen bij opnieuw aan/uit zetten van de modem andere IP krijg?

[ Voor 15% gewijzigd door The Conman op 12-10-2007 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 02:44:
Dit is heel interessant voor mij.
Ik wou eerst Alice maar bij deze was het niet mogelijk de mijn KPN lijn ook op KPN blijven lopen, die moesten ze verplicht overnemen en dat wou ik niet.

Hoe zit het met de datalimit? Ik kan hierover niks vinden op de Telfort website.
Ik heb nu een verbinding via SpeedXS en deze heeft geen datalimit, ook geen FUP.
Data limieten zijn niet van deze tijd, niet voor een vaste breedband aansluiting.
En hoe zit het met de downtime van me verbinding? Hierover stond ook niks op de Telfort site.
Dus een overstap van een BBned provider naar een Tiscali provider.

Dus..
1. Huidige internet opzeggen en kijken welke datum ik afgesloten kan worden. Aangeven in de brief dat ze de lijn niet moeten slopen omdat ik naar andere provider moet. Wachten op bevestiging.
2. Telfort aanvragen en aangeven dat ik die datum internet in wil laten gaan.

Klopt dit?
Verkeerd om.
  1. Telfort aanvragen voor een datum over een maand (of iets verder nog als je niet dubbel wilt betalen liefst een 2 weken + opzegtermijn huidige ISP in de toekomst).
  2. Als Telfort na een 7 a 10 dagen bevestigd dat het in orde is en de omzetting staat ingepland voor datum XX-XX-XXXX kan je veilig opzeggen bij je huidige ISP. Die kunnen dan de verbinding niet meer slopen ook en de migratie frustreren daarmee als ze je opzegging verkeerd verwerken.
Enne, ik lees dat je een dynamic IP krijgt. Kan ik dan nog wel 24/7 online blijven zonder downtime? Wanneer ze het IP gaan renewen ben ik dan toch wel even down? Of gebeurd dit elke keer als ik met me modem inlog. Dus dat ik alleen bij opnieuw aan/uit zetten van de modem andere IP krijg?
Dan nog steeds niet.

Je hebt gewoon dezelfde, ook bij het uit en weer aanzetten weer. Alleen zou het kunnen veranderen een keer zonder dat je op de hoogte gesteld bent, dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
bjck schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:00:
[...]

Data limieten zijn niet van deze tijd, niet voor een vaste breedband aansluiting.
12.7 De Klant dient zich te houden aan de "internet Fair Use Policy". Hieronder wordt verstaan het beleid van Telfort betreffende het redelijk gebruik door de Klant van dataverkeer zoals dat binnen Telfort op enig moment geldt en/of bekend is gemaakt op haar Website.
Maar ik kan geen harde cijfers vinden

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Hachy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:56:
Nog even de specs van het bijgeleverde modem (een hele lijst)

Voice Features

* SIP (Section Initiating Protocol, RFC 3261) version 2
* SDP(RFC 2327)
* RTP/RTCP (RFC1889, 1890)
* Echo cancellation: G.168
* Silence Suppression
* CNG (comfort Noise Generation)
* Dynamic Jitter Buffer.
* DTMF Detection and Generation
* DTMF for both In-band or Out-band Traffic with PCM, RFC2833, (SIP INFO)
* Modem and Fax tone detection
* Dialing Type: Tone, Pulse (Auto detection)
* Loop Start and Ground Start
* Ring cadence frequency can be tuned by firmware
* Multiple SIP Account/phone Numbers-Freely assignable to Each Phone Par
* Multiple Channel Technology

Voice Codes

* G.711 (a-law and u-law)
* G.729 a/b
* G.726 * (Option)
* G.723 * (Option)

Call Feature

* Call Waiting / Call Waittng with Caller ID
* Call Forwarding (Unconditional/Busy/ No answer)
* Call Transferring (Blind/Consult On Hold/Attendant)
* Call Hold / Call Retrieve / Second Call
* Speed Dial / Phone Book / Internal Call
* Incoming Call Policy for Unspecified Phone No. (Call Accept/Call Forward/Call Block)
* Three Way Conference with local mixing
* Conference call with Media server
* Flash Hook Timer / Music on Hold
* IVR (Interactive Voice Response) / Early Media
* MWI (Message Waiting Indicator)
* DTMF Relay / Modem Relay
* Fax Relay /T.38 Fax Relay
* CLIP (Calling Line Identification Presentation)
* CLIR (Calling Line Identification Restriction).
Werkt deze modem een beetje stabiel met VOIP of kan ik beter mijn ST716 blijven gebruiken?

[ Voor 45% gewijzigd door supersatan op 12-10-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
mbt fair use policy's" ik heb maanden gehad waarin ik 230+ GB had gedownload (met een 4 mb lijntje, jaja) nooit een klacht over gehad.

Modem is redelijk goed, enkele keer (om de +/- 2 maanden) werkt telefonie bijv. beneden ineens niet meer. Modem resetten en alles doet het weer. Dit zijn echter problemen die denk ik iedere provider heeft, maar omdat Tiscali het al een tijdje aanbied, denk ik dat ze het ondertussen redelijk onder de knie hebben. Modem is verder prima aan alle kanten in te stellen, ook mbt port forwarding, routing enz... wellicht moet ik de firmware weer es updaten...

ik ben benieuwd of ik nu eens over kan stappen naar wat anders; zit al een tijdje bij tiscali, maar ondertussen zijn ze wel aardig prijzig geworden. Voor 20 mb + telefonie zonder KPN betaal je daar 49,90 euro... ik heb ze een mail gestuurd, zodra ik wat weet zal ik het hier neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
elhopo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:37:
Modem is redelijk goed, enkele keer (om de +/- 2 maanden) werkt telefonie bijv. beneden ineens niet meer. Modem resetten en alles doet het weer. Dit zijn echter problemen die denk ik iedere provider heeft, maar omdat Tiscali het al een tijdje aanbied, denk ik dat ze het ondertussen redelijk onder de knie hebben. Modem is verder prima aan alle kanten in te stellen, ook mbt port forwarding, routing enz... wellicht moet ik de firmware weer es updaten...
Is het geluid volume van inkomdende gesprekken ook in te stellen?
Dit mis ik op de ST716. Vooral het geluid met de g729 codec is op die modem vrij zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik ga ook de overstap maken naar Telfort denk ik, alleen wacht ik nog even op de ervaringen hiero. heb op dit moment Orange, op zich wel tevreden mee maar het lijkt wel alsof ze elke dag mijn download snelheid met 1kb terug trekken.

zat eerst op 1,9mb, nu op 1,52mb

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 12-10-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
supersatan schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:45:
[...]

Is het geluid volume van inkomdende gesprekken ook in te stellen?
Dit mis ik op de ST716. Vooral het geluid met de g729 codec is op die modem vrij zacht.
Volume is in te stellen. Standaard wordt geadviseerd ivm rondzingen / echo dit 1 stap lager te zetten dan standaard. Hij staat bij mij op normaal, al ik ga bellen hoor ik even een rondzing geluid, en daarna nergens meer last van. Bellen is verder wel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik kreeg te zien dat ik 20mbit kan gebruiken. Op andere websites geven ze normaal aan dat ik max 8mbit kan. (Postcode-check geeft 1315 meter aan). Misschien niet helemaal betrouwbaar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
funk-e schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:01:
[...]

[...]

Maar ik kan geen harde cijfers vinden
Dus een rechter ook niet, dus is 500GB per maand dan (te)veel of weinig? Een ISP moet duidelijk zijn, anders is de consument altijd in het gelijk.

De laatste ISP die iets met data limieten deed was Chello en die zijn daarop terug gekomen.

* bjck denkt dat geen enkele ISP daar haar vingers meer aan gaat branden.
supersatan schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:06:
[...]

Werkt deze modem een beetje stabiel met VOIP of kan ik beter mijn ST716 blijven gebruiken?
Je hebt ze dan beide, kan je zelf proberen/testen.

* bjck zegt de ZyXEL, is qua ADSL signaal ook stabieler dan de ST716 (annexA).

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 19-03 23:00

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik vraag me nog wel 1 ding af voordat ik de overstap maak:

Hoeveel kost een verhuizing? (Want op het nieuwe adres heb ik geen telefoonaansluiting (= nieuwbouw).)

En eigenlijk ook een vraagje over de modem:

Kun je in de modem SIP rules instellen? Zodat als je bijv. naar Spanje belt, dat ie dan automatisch via SIP Provider A belt en als je naar Nederland (vast) belt, dat je dan automatisch via Telfort belt?

[ Voor 43% gewijzigd door Rex op 12-10-2007 10:21 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Goed, ik heb nu Tiscali T20 + telefonie zonder KPN, totale kosten 55 euro per maand.
Telefonie gebruik ik zelden, mijn abbo heeft als eind datum 31/12/2007.
Ik heb Tiscali opgezegd en Telfort aangevraagd voor die zelfde datum.
Ik woon 200 meter van de centrale en haal die 20mbit nu ook, en de site van Telfort zegt met mijn postcode dat ik ook 20mbit kan halen. Het zal mij allemaal benieuwen en zal mijn bevindingen hier gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 16:15
Weet iemand hoe het zit met ISDN? Stel je wilt overstappen op Internet met vast bellen, kun je dan alle nummers meenemen en de gehele KPN-lijn dus laten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Bestelling 20Mbit zonder telefonie voor 19,95 is de deur uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Laatst online: 23:32
20bit is niet veel he? ;)

Snel aangepast. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Superseb op 12-10-2007 11:50 . Reden: typo boven mij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
PatMan schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:42:
Weet iemand hoe het zit met ISDN? Stel je wilt overstappen op Internet met vast bellen, kun je dan alle nummers meenemen en de gehele KPN-lijn dus laten vervallen?
Je kan maar 1 nummer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReFleXWolf schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:19:
Ik vraag me nog wel 1 ding af voordat ik de overstap maak:

Hoeveel kost een verhuizing? (Want op het nieuwe adres heb ik geen telefoonaansluiting (= nieuwbouw).)
http://klantenservice.int...st-bellen-abonnement.aspx

Staat geen prijs bij :(

Bel ze even zou ik zeggen, of neem voorzichtig aan dat het €65 is net als bij Tiscali nu.

En eigenlijk ook een vraagje over de modem:
Kun je in de modem SIP rules instellen? Zodat als je bijv. naar Spanje belt, dat ie dan automatisch via SIP Provider A belt en als je naar Nederland (vast) belt, dat je dan automatisch via Telfort belt?
Dat is iets wat de ZyXEL niet kan (dailing rules) helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 10:07
Pas opzeggen als je bevestiging hebt van Telfort dat de overstap is ingepland. Anders zou de huidige ISP de sloop opdracht (door je opzegging) eerder kunnen inzetten op je lijn dan Telfort de overstap.

Grote kans dat Telfort de aanvraag 7 dagen met rust laat omdat je wettelijk nog kan/mag annuleren.

BJCK. Dank je voor je advies om vandaag nog niet op te zeggen en nog even de bevestiging van Telfort af te wachten wanneer het omzetten ingepland is. Ik heb nog ruim 2 weken de tijd om op te zeggen en hoef daarom niet heel veel haast te maken.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen