Westereen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:38:
Hier is ook wel interesse voor het Telfort abonnement. Blijf echter ook wel met een paar vragen zitten.
De sales medewerker wist niet overal antwoord op dus dat ging hij uitzoeken en mij terugbellen.
De verbinding is ook mogelijk over ISDN. Als je Telfort + bellen neemt kan je alleen het hoofdnummer meenemen, meerdere nummers zijn tot nu toe niet mogelijk. Je blijft zitten met een ADSL over ISDN. Het ISDN abbo kan echter opgezecht worden (automatisch?).
Als je een nummer (1 is al genoeg) van een ISDN2 lijn weg porteert heft KPN de dienst op compleet.
Je ADSL blijft dan 'ADSL over ISDN' (annexB) inderdaad. Als je geeft om elke bit snelheid die je kan halen zou ik kijken of je een ADSL verbinding ernaast kan laten aanleggen. Dus gewoon aanvragen en niet opgeven dat je KPN telefonie hebt.
Dan wordt gekeken of er een tweede lijn vrij is naast de huidige om ADSL op aan te sluiten (is dan altijd annexA) en kan je gewoon ook dan nog je nummer van de ISDN lijn porteren
Is er geen tweede lijn/aderpaar beschikbaar kan je altijd nog op de ISDN lijn bestellen als hij wordt afgewezen. ADSL over ISDN (annexB) haalt gewoon iets minder lijnsnelheid dan ADSL over POTS (annexA).
Als je aan het bellen bent ben je nog bereikbaar op de telefoon op het andere poortje. Je kan zelf geen 2 uitgaande gesprekken opzetten.
Je kan twee gesprekken tegelijk voeren en ontvangen met je modem. Ondanks dat je maar 1 nummer hebt kan je met beide phone poorten tegelijk bellen of gebeld worden.
De vroeg hoe dynamisch het IP adres was ging hij uitzoeken.
Standaard behoud je gewoon dezelfde, totdat Telfort besluit wat dingen te veranderen/omnummeren of door netwerk veranderingen dat je een IP krijgt uit een andere pool. Komt in de regel eigenlijk nauwelijks voor dat soort dingen.
En je modem niet lang uitzetten, dan heb je ook kans dat je IP aan een ander wordt vergeven.
Ook of poort 25 open staat en of er een smart relay server is voor mijn mail server.
Staat open.
Kan gewoon.
Echter ondersteund de helpdesk het niet volgens mij. Dus bij problemen modem resetten naar de standaard instellingen even zodat hij als router staat om te kijken of je probleem dan nog aanwezig is en de helpdesk de storing laten verhelpen.
En je telefonie poorten werken dan niet!Volgens mij staat er 'verzend en administratie kosten'. Kan zijn dat je die dan alsnog moet betalen...
Neem sowieso het gratis modem altijd, als je een probleem met je verbinding hebt en je hebt niet een door de ISP geleverd modem zal hulp krijgen moeilijk zijn. Je krijgt dan altijd de situatie dat je een ander modem moet testen om het modem van jezelf uit te sluiten als oorzaak of bij een instabiele verbinding krijgt je modem de schuld omdat de ISP niets kan onderzoeken bij de storing door het gebruiken van een onbekend product op de lijn.
Neem hem erbij en zet hem in de kast desnoods.
Grote kans dat je dan ook maximaal 10Mbps haalt met Telfort. Dan is de lijn langer dan men denkt waardoor de inschatting te hoog uitvalt.
[
Voor 30% gewijzigd door
bjck op 12-10-2007 20:53
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.