Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 89.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 09:33
Ik denk er zeer sterk aan om over te stappen naar Telfort. De pijs van € 29,90 voor internet en onbeperkt bellen naar vaste nummers in velen malen aantrekkelijker dan mijn huide ipb van kpn abbo ad 52,95 waar ik ook onbeperkt kan bellen naar vaste nr. Ik ben vanaf april 2006 klant van ipb van KPN. Als ik nu wil opzeggen moet dit dan via Telfort of moet ik zelf opzeggen en volgens mij kan dit na een jaar maandelijks. Heb ik dit goed??
Biedt Telfort ook ondersteuning aan nieuwsgroepen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Is die snelheidsmeter van Telfort niet heel optimistisch? Woon ongeveer 1300 meter van de centrale vandaan en mijn laatste meting bij Alice gaf een schamele 1 tot 4 Mbit. Dat zou op zich al vreemd zijn aangezien ik nu een 6 Mbit abonnment volop benut. Maar volgens Telfort schuif ik door naar de 18 Mbit. Dat lijkt mij wel een heel groot verschil...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 15:37
bjck schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:38:
[...]

http://klantenservice.int...st-bellen-abonnement.aspx

Staat geen prijs bij :(

Bel ze even zou ik zeggen, of neem voorzichtig aan dat het €65 is net als bij Tiscali nu.

En eigenlijk ook een vraagje over de modem:

[...]

Dat is iets wat de ZyXEL niet kan (dailing rules) helaas.
toon volledige bericht
Ik zie wel een prijs:

Verhuistermijn: 4-6 weken voor verhuisdatum
Manier van aanmelden: Op Mijn Telfort. Hier kiest u voor "Verhuizen".
Verhuiskosten: € 59,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:08
Je zit voor een jaar vast aan IPB daarna heb je een maand opzegtermijn.

Je vraagt bij Telfort ADSL met Bellen aan en thats it.

Op moment dat Telfort bij KPN een verzoek indient om zowel het ADSL als Telefoonnummer over te nemen, beschouwt KPN dit als een opzegging. Vanaf de datum dat de lijn bij Telfort in werking treedt, wordt de facturatie bij KPN automatisch gestopt.

LET OP!!!
Telfort zegt dus niets op. KPN beschouwt de overname van ADSL met Telefoon (alleen in die combinatie) door Telfort als een opzegging.

Wil je alleen ADSL bij Telfort en geen Telefoon maar je wilt je telefoonnummer bij KPN wel behouden dan zul je zelf actie moeten ondernemen bij KPN om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Athome schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:31:
Je zit voor een jaar vast aan IPB daarna heb je een maand opzegtermijn.

Je vraagt bij Telfort ADSL met Bellen aan en thats it.

Op moment dat Telfort bij KPN een verzoek indient om zowel het ADSL als Telefoonnummer over te nemen, beschouwt KPN dit als een opzegging. Vanaf de datum dat de lijn bij Telfort in werking treedt, wordt de facturatie bij KPN automatisch gestopt.

LET OP!!!
Telfort zegt dus niets op. KPN beschouwt de overname van ADSL met Telefoon (alleen in die combinatie) door Telfort als een opzegging.

Wil je alleen ADSL bij Telfort en geen Telefoon maar je wilt je telefoonnummer bij KPN wel behouden dan zul je zelf actie moeten ondernemen bij KPN om dit te regelen.
Ik snap je laatste zin niet. Als ik GEEN Telefoon neem moet ik toch met KPN om de tafel om mijn nummer te behouden? Dat is toch raar ?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Magma schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:23:
Is die snelheidsmeter van Telfort niet heel optimistisch? Woon ongeveer 1300 meter van de centrale vandaan en mijn laatste meting bij Alice gaf een schamele 1 tot 4 Mbit. Dat zou op zich al vreemd zijn aangezien ik nu een 6 Mbit abonnment volop benut. Maar volgens Telfort schuif ik door naar de 18 Mbit. Dat lijkt mij wel een heel groot verschil...
Ik heb dat ook. Alice maakt gebruik van BBNed (dacht ik) en Telfort van Tiscali. Hier in Maassluis is in de centrale de BBNed lijn een normale ADSL lijn en Tiscali heeft een ADSL2 lijn, daar zit waarschijnlijk het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
redyak schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Ik snap je laatste zin niet. Als ik GEEN Telefoon neem moet ik toch met KPN om de tafel om mijn nummer te behouden? Dat is toch raar ?
Aangezien je bij IPB geen telefoonlijn meer hebt zal bij overname van alleen ADSL je telefoonnummer komen te vervallen.

Er zijn mensen die misschien toch liever weer Analoog willen gaan bellen i.p.v. VOIP. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05 14:16
wilde het net aanvragen kom ik erachter dan ik niet meer precies weet hoe de tenaamstelling van mijn kpn rekening is. :(
weer een paar dagen wachten met aanvragen of kan ik het in de telfort winkels ook doen?

[ Voor 61% gewijzigd door ronnym op 12-10-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Staat gewoon op je factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
weet ik heb het toevallig niet bij me en thuis heb ik geen internet meer. Kan alleen via me werk internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

ronnym schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:44:
weet ik heb het toevallig niet bij me en thuis heb ik geen internet meer. Kan alleen via me werk internetten.
even naar een primafoon gaan met een identificatie bewijs - kunnen ze zo uit hun systeem halen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Hmzzz. Kan iemand vertellen hoe je uit kunt vinden wat voor lijn Tiscali in je centrale heeft? Bij Alice kwam ik uit tussen de 16-20MB (BBNED dus) en bij Telfort haal ik 8MB.

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
franssie schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

even naar een primafoon gaan met een identificatie bewijs - kunnen ze zo uit hun systeem halen.
ga morgen wel naar de telfort winkel. Kijken of het lukt om via hun te bestellen en anders maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:41:
Hmzzz. Kan iemand vertellen hoe je uit kunt vinden wat voor lijn Tiscali in je centrale heeft? Bij Alice kwam ik uit tussen de 16-20MB (BBNED dus) en bij Telfort haal ik 8MB.

Alvast bedankt...
hmmm bij alice en telfort haal ik dezelfde waardes nml. 16-20 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

20mbit voor 20 euro?! Dat wordt overstappen :) Maximale snelheid bij mijn huis volgens de telfort test en downloaden met 2MB/s lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
ronnym schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:43:
[...]

hmmm bij alice en telfort haal ik dezelfde waardes nml. 16-20 MB
Dat zou ik ook denken maar toch... Misschien dat iemand anders hier ook nog wat over kan zeggen?

Trouwens... Ik heb nu Internetplusbellen. Ik heb Telfort gebeld en die geven aan dat ik het nummer wel kan porteren maar dat het 4 weken ongeveer inactief is. Klopt dit??

[ Voor 24% gewijzigd door Madone op 12-10-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179656

Ik had een email gestuurd naar Telfort, met de vraag of ze nieuwsgroepen ondersteunen.

ze ondersteunen GEEN nieuwsgroepen, dus ik haak af met mn belangstelling.
Helaas, het leek zo mooi.. maarja, kun je eigenlijk ook niet verwachten voor die prijs.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Dat zou ik ook denken maar toch... Misschien dat iemand anders hier ook nog wat over kan zeggen?

Trouwens... Ik heb nu Internetplusbellen. Ik heb Telfort gebeld en die geven aan dat ik het nummer wel kan porteren maar dat het 4 weken ongeveer inactief is. Klopt dit??
Dat kan gewoon.

Je hebt kans dat tussen ADSL omzetten en nummer porteren een paar dagen zit en je even niet beschikt over je telefoonnummer alleen.
Anoniem: 179656 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:58:
Ik had een email gestuurd naar Telfort, met de vraag of ze nieuwsgroepen ondersteunen.

Helaas, het leek zo mooi.. maarja, kun je eigenlijk ook niet verwachten voor die prijs.
Jammer.
Telfort ondersteunt (dus heeft) geen binairy usenet platform, dat klopt. Bij mijn weten is er wel een 'tekst-only' newsserver, net als bij Tiscali ook is.

Telfort blokkeert niet de usenet aanbieders zoals Eweka, Tweaknews etc etc etc, dus dat kan je gewoon gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 15:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 15:37
Het aanvragen van Telfort ADSL kan vanaf vandaag ook in de winkels van Telfort.
Vergeet bij nummerbehoud niet een factuur mee te nemen ivm tenaamstelling bij de huidige aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Anoniem: 179656 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:58:

Jammer.
Dus als ze een waardeloze server zouden hebben met ~5 dagen retentie en nul komma nul compleetheid zoals tig andere providers dan zou je wel naar telfort gaan ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Capa schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:08:
Het aanvragen van Telfort ADSL kan vanaf vandaag ook in de winkels van Telfort.
Vergeet bij nummerbehoud niet een factuur mee te nemen ivm tenaamstelling bij de huidige aanbieder.
mooi dan ga ik morgen eventjes aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 179986 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:11:
[...]

Dus als ze een waardeloze server zouden hebben met ~5 dagen retentie en nul komma nul compleetheid zoals tig andere providers dan zou je wel naar telfort gaan ? 8)7
Telfort heeft sowieso geen binairy news.

De tekst server van Tiscali is een officiele dienst en doet 60 dagen retentie met gewoon goede compleetheid (kan bijna niet mis gaan met tekst ook).

Geen enkele ISP, behalve eigenlijk Tweakdsl & XS4all, heeft een ondersteunde binairy usenet dienst met een goede retentie en compleetheid. Voor binairy usenet moet je sowieso altijd al gewoon een los abonnementje nemen bij TweakNEWS of Eweka etc. Dan weet je ook zeker dat ze goed zijn en neem je een dienst af en heb je recht tot klagen als het niet goed is of goed werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Weet iemand hoe Telfort nu precies werkt dan? Is het gewoon rfc1483 en kan ik dan (met een modem die het kan) gewoon bridgen en iets wat een dhcp request doet erachter hangen? Of gebruiken ze PPPoA en moet ik met een speedtouch een sip spoof doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Airwolf schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:46:
Weet iemand hoe Telfort nu precies werkt dan? Is het gewoon rfc1483 en kan ik dan (met een modem die het kan) gewoon bridgen en iets wat een dhcp request doet erachter hangen? Of gebruiken ze PPPoA en moet ik met een speedtouch een sip spoof doen?
Is gewoon RFC1483Brigde met DHCP ja (met VPI/VCI 0/34)

Niets geen restrictie op gebruik van andere modem of je ZyXEL in bridge plaatsen met iets er achter. Alleen wel even je huidige DHCP lease vrijgeven voor de wissel anders heb je kans dat je een paar uur moet wachten tot je een IP krijgt op een ander mac-adres als je tevaak wisselt per dag :)

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
bjck schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:58:
[...]

Dat kan gewoon.

Je hebt kans dat tussen ADSL omzetten en nummer porteren een paar dagen zit en je even niet beschikt over je telefoonnummer alleen.
Maar de dame aan de andere kant gaf aan dat ik 4 weken mijn oude nummer 'kwijt' zou zijn en daarna zou het weer actief moeten worden maar dan via hun. 4 weken is toch te lang? Normaal moet een portering een paar dagen na activering van ADSL toch klaar zijn of ben ik dan te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:43:
[...]

Ik heb dat ook. Alice maakt gebruik van BBNed (dacht ik) en Telfort van Tiscali. Hier in Maassluis is in de centrale de BBNed lijn een normale ADSL lijn en Tiscali heeft een ADSL2 lijn, daar zit waarschijnlijk het verschil in.
Trouwens wat ik ook vreemd vind is dat een collega van mij die ook op dezelfde ADSLcentrale zit als ik (op+/- 1 km en ik zit volgens BBNED op 100meter) aangegeven krijgt 16MB en ik kom niet ver dan 8MB via de site van telfort. Dit is toch vreemd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:06:
[...]

Maar de dame aan de andere kant gaf aan dat ik 4 weken mijn oude nummer 'kwijt' zou zijn en daarna zou het weer actief moeten worden maar dan via hun. 4 weken is toch te lang? Normaal moet een portering een paar dagen na activering van ADSL toch klaar zijn of ben ik dan te optimistisch?
Volgens mij klopt dat niet, een paar dagen is het maximaal. Die 4 weken blijkt oude informatie te zijn.

Ik dacht dat het zelfs 3 dagen is standaard en vanaf IPB is het dezelfde dag als je ADSL opgeleverd wordt zelfs.
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:15:
[...]

Trouwens wat ik ook vreemd vind is dat een collega van mij die ook op dezelfde ADSLcentrale zit als ik (op+/- 1 km en ik zit volgens BBNED op 100meter) aangegeven krijgt 16MB en ik kom niet ver dan 8MB via de site van telfort. Dit is toch vreemd of niet?
Als het dezelfde centrale is zal de lijnlengte verschillend zijn. Weet je zeker dat het dezelfde is?

En BBned heeft 100m staan in de database voor sommige postcodes, dat lijkt erop dat ze niet weten hoe lang het is en een waarde invullen. Niemand zit op 100m lijnlengte immers eigenlijk, dan moet je naast de centrale wonen :)

Dus neem even aan dat die 100m niet correct is en jij blijkbaar verder woont van de centrale dan hem (of jouw lijn ligt ongunstiger in de grond en is daardoor langer).

Die snelheids meter is een indicatie ook natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
bjck schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:23:
[...]

Als het dezelfde centrale is zal de lijnlengte verschillend zijn. Weet je zeker dat het dezelfde is?

En BBned heeft 100m staan in de database voor sommige postcodes, dat lijkt erop dat ze niet weten hoe lang het is en een waarde invullen. Niemand zit op 100m lijnlengte immers eigenlijk, dan moet je naast de centrale wonen :)

Dus neem even aan dat die 100m niet correct is en jij blijkbaar verder woont van de centrale dan hem (of jouw lijn ligt ongunstiger in de grond en is daardoor langer).

Die snelheids meter is een indicatie ook natuurlijk.
Bedankt voor je antwoord.

Wat je schrijft zal dan wel waar zijn... toch vreemd dat Alice wel 16MB aangeeft maar ja... Ik ga eerst een weekje op vakantie en dan Telfort maar eens bestellen. Heb nu InternetPlusBellen dus Telfort is so wie so goedkoper, hopelijk is de bereikbaarheid en expertise beter dan die lui van Alice. Dat was een drama traject.

Jammer dat niemand nog iets kan zeggen over de service van Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:48:
[...]

Wat je schrijft zal dan wel waar zijn... toch vreemd dat Alice wel 16MB aangeeft maar ja... Ik ga eerst een weekje op vakantie en dan Telfort maar eens bestellen. Heb nu InternetPlusBellen dus Telfort is so wie so goedkoper, hopelijk is de bereikbaarheid en expertise beter dan die lui van Alice. Dat was een drama traject.

Is logisch dat Alice 16Mb aangeeft als ze denken (of terug krijgen van BBned) dat het 100m is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 22:32
Hier is ook wel interesse voor het Telfort abonnement. Blijf echter ook wel met een paar vragen zitten.

De sales medewerker wist niet overal antwoord op dus dat ging hij uitzoeken en mij terugbellen.

De verbinding is ook mogelijk over ISDN. Als je Telfort + bellen neemt kan je alleen het hoofdnummer meenemen, meerdere nummers zijn tot nu toe niet mogelijk. Je blijft zitten met een ADSL over ISDN. Het ISDN abbo kan echter opgezecht worden (automatisch?).

Als je aan het bellen bent ben je nog bereikbaar op de telefoon op het andere poortje. Je kan zelf geen 2 uitgaande gesprekken opzetten.

De vroeg hoe dynamisch het IP adres was ging hij uitzoeken. Ook of poort 25 open staat en of er een smart relay server is voor mijn mail server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
bjck schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Is gewoon RFC1483Brigde met DHCP ja (met VPI/VCI 0/34)

Niets geen restrictie op gebruik van andere modem of je ZyXEL in bridge plaatsen met iets er achter. Alleen wel even je huidige DHCP lease vrijgeven voor de wissel anders heb je kans dat je een paar uur moet wachten tot je een IP krijgt op een ander mac-adres als je tevaak wisselt per dag :)
Ah ok, dat is lekker makkelijk. Maar die zyxels kunnen gewoon bridgen net als een copperjet? En dhcp is niet zoeen probleem komt een openbsd firewall achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 19:04
Zal het ook mogelijk zijn de verzendkosten niet te betalen als ik de "gratis modem" van hun niet wil?

Ik kan gebruik blijven maken van mijn oranje Copperjet BBned modem. Alleen even de instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 16:09
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:48:
[...]

In mijn geval geeft telfort 20 mbit aan, mijn ervaring met tiscali en daarvoor IPB geven aan dat de lijn maximaal 10 mbit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Westereen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:38:
Hier is ook wel interesse voor het Telfort abonnement. Blijf echter ook wel met een paar vragen zitten.

De sales medewerker wist niet overal antwoord op dus dat ging hij uitzoeken en mij terugbellen.

De verbinding is ook mogelijk over ISDN. Als je Telfort + bellen neemt kan je alleen het hoofdnummer meenemen, meerdere nummers zijn tot nu toe niet mogelijk. Je blijft zitten met een ADSL over ISDN. Het ISDN abbo kan echter opgezecht worden (automatisch?).
Als je een nummer (1 is al genoeg) van een ISDN2 lijn weg porteert heft KPN de dienst op compleet.

Je ADSL blijft dan 'ADSL over ISDN' (annexB) inderdaad. Als je geeft om elke bit snelheid die je kan halen zou ik kijken of je een ADSL verbinding ernaast kan laten aanleggen. Dus gewoon aanvragen en niet opgeven dat je KPN telefonie hebt.

Dan wordt gekeken of er een tweede lijn vrij is naast de huidige om ADSL op aan te sluiten (is dan altijd annexA) en kan je gewoon ook dan nog je nummer van de ISDN lijn porteren :)

Is er geen tweede lijn/aderpaar beschikbaar kan je altijd nog op de ISDN lijn bestellen als hij wordt afgewezen. ADSL over ISDN (annexB) haalt gewoon iets minder lijnsnelheid dan ADSL over POTS (annexA).
Als je aan het bellen bent ben je nog bereikbaar op de telefoon op het andere poortje. Je kan zelf geen 2 uitgaande gesprekken opzetten.
Je kan twee gesprekken tegelijk voeren en ontvangen met je modem. Ondanks dat je maar 1 nummer hebt kan je met beide phone poorten tegelijk bellen of gebeld worden.
De vroeg hoe dynamisch het IP adres was ging hij uitzoeken.
Standaard behoud je gewoon dezelfde, totdat Telfort besluit wat dingen te veranderen/omnummeren of door netwerk veranderingen dat je een IP krijgt uit een andere pool. Komt in de regel eigenlijk nauwelijks voor dat soort dingen.

En je modem niet lang uitzetten, dan heb je ook kans dat je IP aan een ander wordt vergeven.
Ook of poort 25 open staat en of er een smart relay server is voor mijn mail server.
Staat open.
Airwolf schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

Ah ok, dat is lekker makkelijk. Maar die zyxels kunnen gewoon bridgen net als een copperjet? En dhcp is niet zoeen probleem komt een openbsd firewall achter. :)
Kan gewoon.

Echter ondersteund de helpdesk het niet volgens mij. Dus bij problemen modem resetten naar de standaard instellingen even zodat hij als router staat om te kijken of je probleem dan nog aanwezig is en de helpdesk de storing laten verhelpen.

En je telefonie poorten werken dan niet!
The Conman schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:44:
Zal het ook mogelijk zijn de verzendkosten niet te betalen als ik de "gratis modem" van hun niet wil?

Ik kan gebruik blijven maken van mijn oranje Copperjet BBned modem. Alleen even de instellingen veranderen.
Volgens mij staat er 'verzend en administratie kosten'. Kan zijn dat je die dan alsnog moet betalen...

Neem sowieso het gratis modem altijd, als je een probleem met je verbinding hebt en je hebt niet een door de ISP geleverd modem zal hulp krijgen moeilijk zijn. Je krijgt dan altijd de situatie dat je een ander modem moet testen om het modem van jezelf uit te sluiten als oorzaak of bij een instabiele verbinding krijgt je modem de schuld omdat de ISP niets kan onderzoeken bij de storing door het gebruiken van een onbekend product op de lijn.

Neem hem erbij en zet hem in de kast desnoods.
joop99 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:59:
[...]

In mijn geval geeft telfort 20 mbit aan, mijn ervaring met tiscali en daarvoor IPB geven aan dat de lijn maximaal 10 mbit haalt.
Grote kans dat je dan ook maximaal 10Mbps haalt met Telfort. Dan is de lijn langer dan men denkt waardoor de inschatting te hoog uitvalt.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben om :P
Het verschil met XS4ALL basic is _te_ groot om dit aanbod te laten liggen. Ik ben voornamelijk benieuwd van de snelheid van het achterliggende netwerk zelf eigenlijk. Stel ik haal naar de centrale 15Mbps. Zal de snelheid dan de hele dag altijd 15Mbps zijn, of zal het 's avonds toch minder worden (Zoals Chello vroegah)?

Nouja, met Xs4all heb ik nu 8Mbps, ik mag toch hopen dat Telfort die snelheid ook 's avonds wel gaat halen :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Datafeest schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:19:
Het verschil met XS4ALL basic is _te_ groot om dit aanbod te laten liggen. Ik ben voornamelijk benieuwd van de snelheid van het achterliggende netwerk zelf eigenlijk. Stel ik haal naar de centrale 15Mbps. Zal de snelheid dan de hele dag altijd 15Mbps zijn, of zal het 's avonds toch minder worden (Zoals Chello vroegah)?

Nouja, met Xs4all heb ik nu 8Mbps, ik mag toch hopen dat Telfort die snelheid ook 's avonds wel gaat halen :P
Lijkt mij wel overdag en 's avonds gewoon dezelfde snelheid over je lijn. Is niet van deze tijd ook om dat niet te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 19:04
Zo.. ik kon het ook niet laten. Ook maar besteld.

Nu maar hopen dat de migratie soepeltje verlopen.
Mijne staat ingepland op 01-11-2007.
Geen opzegtermijn bij me huidige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195379

Zo snel is Telfort internet op jouw adres
De snelheidscheck is voor deze postcode/huisnummer-combinatie niet beschikbaar.
En gisteren haalde ik nog 18MBIT d8 ik.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Tijdens het bestellen:
Onze excuses, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog een keer.
Goed bezig :P

/edit/
De snelheidscheck is voor deze postcode/huisnummer-combinatie tijdelijk niet beschikbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door kamerplant op 13-10-2007 11:46 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 08:25
Dit komt als geroepen!

Dacht aan orange 4mb voor 13.95, maar dit is een veel betere deal. Plus: geen belachelijke verhoging van je abo (naar +- 27 euro p/m) na een jaar. En geen stilzwijgende verlenging met een jaar na je contractperiode.

Dus: ook besteld. Ben benieuwd wanneer de eerste opgeleverd worden en de bijbehorende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 14:09
Ben net naar de Telfort winkel geweest, ik had nog een aantal vragen namelijk. Vooral omdat ik een tweede lijn wil naast mijn huidige bestaande lijn. Was nog van origine een ISDN1 verbinding maar is nu helemaal leeg met alleen maar XS4all Only. Wilde er een tweede lijntje erbij als backup voor mijn eigen server (hoef ik niet off-line te zijn in noodgevallen) an dit as wel een erg goedkopen aanbieding.

Het bestel process leverde de medewerker wel wat vragen op en er werdt driftig gebeld met de helpdesk. Vooral omdat ik al een bestaande ADSL verbinding heb en er een nieuwe bij wil. Nu is alles ingevuld alsof ik nog helemaal niets heb, geen ADSL en geen telefonie. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en straks niet mijn huidige lijn wordt gesloopt. Ik denk dat ik van de week nog maar even een mailtje stuur naar de helpdesk om problemen voor te zijn.

Ben benieuwd. Trouwens er waren geen kosten verbonden aan het aanvragen van een geheel nieuwe lijn ! Dat verbaasde me wel, maar maakt ht wel extra interressant! Zal mijn vorderingen blijven melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 30-04 20:55
De bevestigingsbrief van telfort, viel net op de mat, das echt supersnel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 195379 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:43:
[...]

En gisteren haalde ik nog 18MBIT d8 ik.... :S
Datafeest schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:30:
Tijdens het bestellen:

[...]

Goed bezig :P

/edit/

[...]
Was even tijdelijk blijkbaar deze ochtend, iets met de postcode check ofzo leek het wel. Nu weer hetzelfde als gisteren :)
richard-5 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:10:
Ben net naar de Telfort winkel geweest, ik had nog een aantal vragen namelijk. Vooral omdat ik een tweede lijn wil naast mijn huidige bestaande lijn. Was nog van origine een ISDN1 verbinding maar is nu helemaal leeg met alleen maar XS4all Only. Wilde er een tweede lijntje erbij als backup voor mijn eigen server (hoef ik niet off-line te zijn in noodgevallen) an dit as wel een erg goedkopen aanbieding.

Het bestel process leverde de medewerker wel wat vragen op en er werdt driftig gebeld met de helpdesk. Vooral omdat ik al een bestaande ADSL verbinding heb en er een nieuwe bij wil. Nu is alles ingevuld alsof ik nog helemaal niets heb, geen ADSL en geen telefonie. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en straks niet mijn huidige lijn wordt gesloopt. Ik denk dat ik van de week nog maar even een mailtje stuur naar de helpdesk om problemen voor te zijn.

Ben benieuwd. Trouwens er waren geen kosten verbonden aan het aanvragen van een geheel nieuwe lijn ! Dat verbaasde me wel, maar maakt ht wel extra interressant! Zal mijn vorderingen blijven melden.
Nu is het hopen & afwachten of de tweede lijn (aderpaar) in gebruik genomen kan worden op je adres.

Op deze manier kan je huidige verbinding nooit gesloopt worden, hooguit de nieuwe aanvraag afgewezen (als er geen lijn beschikbaar is naast deze). Je vraagt geen overstap aan dus kunnen ook nooit je huidige verbinding omzetten.

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Nu online
Ik wil ook graag overstappen naar Telfort internet alleen loopt mijn huidige IPB contract nog tot 09-05-2008 :(
Weet iemand of het mogelijk is om het contract af te kopen?
Of gewoon de bestelling in gang zetten bij Telfort en zien waar het schip strandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dennis-L schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:34:
Ik wil ook graag overstappen naar Telfort internet alleen loopt mijn huidige IPB contract nog tot 09-05-2008 :(
Weet iemand of het mogelijk is om het contract af te kopen?
Of gewoon de bestelling in gang zetten bij Telfort en zien waar het schip strandt?
Dat is gewoon bestellen en overstappen. Dan krijg je vanzelf een slot nota denk ik van IPB voor de laatste maanden nog. Daar gaat het schip dan stranden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Nu online
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:35:
[...]

Dat is gewoon bestellen en overstappen. Dan krijg je vanzelf een slot nota denk ik van IPB voor de laatste maanden nog. Daar gaat het schip dan stranden :)
Dat dacht ik al ;)
Das nog wel veel geld.
Maar ik zat nog te bedenken, brengen ze dan tot mei in rekening of tot en met februari?
Aangezien ik IPB 3 maanden voor het einde van de contractdatum op mag zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dennis-L schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:50:
[...]

Dat dacht ik al ;)
Das nog wel veel geld.
Maar ik zat nog te bedenken, brengen ze dan tot mei in rekening of tot en met februari?
Aangezien ik IPB 3 maanden voor het einde van de contractdatum op mag zeggen...
Een contract heeft een termijn en dus een einddatum. En daarnaast heb je een opzegtermijn waar je rekening mee moet houden bij het opzeggen.

Dus de einddatum kan in de maand mei zijn en je kan bijvoorbeeld een opzegtermijn hebben van 2 maanden wat inhoudt dat je 2 maanden voor einde contract datum moet opzeggen al.

Gewoon rustig wachten en later pas aanvragen. Of nu al aanvragen en een datum kiezen in de toekomst zo dicht mogelijk - maar wel voor die datum - bij de einddatum van je IPB contract.

Je kan Telfort zo te zien wel een herinnering laten sturen naar je:

http://internet.telfort.nl/shop/overstappen-aanbod.html

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Nu online
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

Een contract heeft een termijn en dus een einddatum. En daarnaast heb je een opzegtermijn waar je rekening mee moet houden bij het opzeggen.

Dus de einddatum kan in de maand mei zijn en je kan bijvoorbeeld een opzegtermijn hebben van 2 maanden wat inhoudt dat je 2 maanden voor einde contract datum moet opzeggen al.

Gewoon rustig wachten en later pas aanvragen. Of nu al aanvragen en een datum kiezen in de toekomst zo dicht mogelijk - maar wel voor die datum - bij de einddatum van je IPB contract.
Ja dan wacht ik inderdaad nog wel
Wie weet dat IPB dan eindelijk in prijs is verlaagt en een beetje dezelfde prijs/snelheid verhouding heeft als Telfort enzo ;)
Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron)
Telfort internet is een dienst die het onlangs overgenomen Tiscali Nederland uitvoert voor Telfort. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk van Tiscali in combinatie met dat van KPN. Dit netwerk dekt sinds kort 96 procent van Nederland.
Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad :)

Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 14:09
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:33:
[...]
Nu is het hopen & afwachten of de tweede lijn (aderpaar) in gebruik genomen kan worden op je adres.

Op deze manier kan je huidige verbinding nooit gesloopt worden, hooguit de nieuwe aanvraag afgewezen (als er geen lijn beschikbaar is naast deze). Je vraagt geen overstap aan dus kunnen ook nooit je huidige verbinding omzetten.
Oke, dit geeft vertrouwen, dankt je wel. Als er geen tweede aderpaar beschikbaar is gaat het dus niet door ? Moet ik dan eerst zelf een nieuwe lijn aanvragen, of kan dat via Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
richard-5 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

Oke, dit geeft vertrouwen, dankt je wel. Als er geen tweede aderpaar beschikbaar is gaat het dus niet door ? Moet ik dan eerst zelf een nieuwe lijn aanvragen, of kan dat via Telfort?
Telfort kan een aderpaar wat aanwezig is en ongebruikt is in gebruik nemen, dat is wat Telfort kan doen. Een nieuwe aanleggen in/naar de woning helemaal gaat niet gebeuren natuurlijk gezien de enorme kosten.

Je kan wel bij KPN een telefonie abonnement nemen dan (analoog), KPN heeft een lever verplichting daarop en zal een extra lijn moeten gaan regelen dan voor je omdat de eerste bezet is. Echter ga je dan wel over langere termijnen spreken dan enkele dagen natuurlijk voor de oplevering ervan :)

Je ziet het vanzelf of je aanvraag doorgaat of wordt afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

EWK schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:52:
Weet je heel zeker dat er geen doorbelasting is, en dat die 19,95 inclusief kpn lijnhuur is?
Hier kan ik namelijk niets over vinden op de website.

Mensen die wel kpn hebben zouden dus (in verhouding) meer betalen dan mensen zonder kpn.

Edit: Of doel je hier op:

[...]

Dit betekent dus dat dit inclusief lijnhuur is?
Van de site van Telfort, even klikken op telfort internet en vast bellen:

"Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15
Goed om te lezen dat de boel door de oude Tiscali club geregeld wordt. Het leek er ook wel heel erg veel op. De meeste dingen kwamen erg goed overeen. Dat geeft mij nog wat meer vertrouwen in een goede probleemloze overstap!

Ook al goede ervaringen na de aanvraag. Snel antwoord op een mailtje en vandaag de bevestigingsbrief van de bestelling al op de deurmat. Dat gaat netjes!

Nu de volgende stappen afwachten. Wordt toch best een spannende maand. 14 november zou het moeten werken. Ik zal mijn vorderingen in dit draadje vermelden.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Wat betreft het overstappen is mij nog niet alles duidelijk.

Mijn huidige ISP (Xs4all Only via Bitstream) heeft een opzegtermijn van 1 maand. Ik zou dus de lijn stop kunnen laten zetten per 15 november. Deze datum moet ik doorgeven aan Xs4all. Deze datum moet ik ook opgeven bij de aanmelding bij Telfort zodat op dezelfde dag dat de lijn afgesloten wordt, hij weer wordt aangesloten. Hierbij moet ik hopen dat Xs4all en Telfort zich 100% keurig aan deze datum houdt, anders ben ik offline.
Of, is het veiliger om eerst Telfort aan te vragen en dan pas Xs4all af te zeggen? Maar betaal ik dan niet een maand te veel aan Xs4all? Of doet Xs4all daar niet moeilijk over? :P
Wat is het handigste?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Datafeest schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:05:
Wat betreft het overstappen is mij nog niet alles duidelijk.

Mijn huidige ISP (Xs4all Only via Bitstream) heeft een opzegtermijn van 1 maand. Ik zou dus de lijn stop kunnen laten zetten per 15 november. Deze datum moet ik doorgeven aan Xs4all. Deze datum moet ik ook opgeven bij de aanmelding bij Telfort zodat op dezelfde dag dat de lijn afgesloten wordt, hij weer wordt aangesloten. Hierbij moet ik hopen dat Xs4all en Telfort zich 100% keurig aan deze datum houdt, anders ben ik offline.
Zo lijkt het te werken, maar zo werkt het niet.

De nieuwe ISP is leidend in een overstap en de latende moet juist niets doen (hoeft ook niets te doen). De nieuwe ISP laat de verbinding omzetten/omprikken/aansluiten op haar netwerk op de wensdatum (dicht in de buurt van) die jij opgeeft.

De latende ISP hoeft niets te doen, verbinding wordt omgezet in opdracht van de nieuwe ISP door je aanvraag.
Of, is het veiliger om eerst Telfort aan te vragen en dan pas Xs4all af te zeggen? Maar betaal ik dan niet een maand te veel aan Xs4all? :PWat is het handigste?
Veilig is om pas een opzegging de deur uit te doen als de nieuwe ISP meldt dat het is ingepland. Dat is niet de 'bestel bevestiging', de bevestiging dat je overstap goed is en is ingepland op je aansluiting/lijn krijg je na een 2 weken. Je krijgt ook je modem pakket dan binnen :)

Om nu te zorgen dat je nauwelijks dubbel betaalt is het beste om:

[list=1]
• Achterhaal de opzegtermijn van huidige ISP.
• Achterhaal je contract termijn en dus einde contract datum huidige ISP.
• Vraag aan bij nieuwe ISP met overstap en wensdatum net iets voor de datum van 2, maar met de termijn van 1 + 2 weken in de toekomst.
• Als nieuwe ISP bevestigt na een 1 a 2 weken dat het is ingepland kan je opzeggen en heb je nog precies de termijn van 1. Geef in je opzegging aan dat je gaat overstappen per XX-XX-XXX naar Telfort als extra informatie.
[/list]

Je kan ook 2 weken dubbel betalen voor lief nemen natuurlijk. En plan altijd liever een dag of week zelfs eerder de omzetting dan je einde contract datum. Beter een week dubbel betalen dan problemen qua contract termijnen of een paar dagen niet online kunnen lijkt mij.

In jou geval met XS4all heb je 1 maand opzegtermijn en je contract is per maand opzegbaar na 12 maanden (of als je van Cistron/Hcc!net/Demon af komt).

Plan dan in voor over een week of 5 a 6. Wacht tot je van Telfort de datum bevestigd krijgt en je modem pakket hebt en zeg dan op bij XS4all.

Als je ook gelijk opzegt bij je huidige ISP en die plant de opzegging (opdracht tot opheffen ADSL) eerder in op je aansluiting dan Telfort de overstap kan inplannen kan je niet meer overstappen en wordt je aansluiting gesloopt. Eerste opdracht die op de lijn wordt geplaatst wordt uitgevoerd, dus de overstap/omzetting moet eerder zijn dan de sloop opdracht van de latende ISP.

Dan moet je daarna opnieuw aanvragen en zit je 2 weken zonder ADSL zo'n beetje.

Ga ervan uit dat een nieuwe ISP (ook Telfort) een aanvraag eerst 7 dagen laat liggen omdat je nog moet kunnen annuleren. Daarna gaan ze ermee aan de slag en inplannen.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Thanks dude :)
Ik heb voldoende info :) Het gaat nu vast helemaal goed komen :p

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15
De mevrouw van xs4all vertelde mij dat ik nog niets hoefde te doen om op te zeggen.

De nieuwe provider (telfort) neemt volgens haar contact met xs4all op om aan te geven dat ze de lijn over gaan nemen. Op dat moment stuurt xs4all je een brief waarin staat dat je over wil stappen naar een andere provider. Als jij dat bevestigt dan gaan zij de opzegging voor je regelen.

Ik heb nog ruim 2 weken voordat ik mijn opzegging bekend moet maken. Als ik voor die tijd niets van het bovenstaande verhaal vernomen heb, dan stuur ik voor het eind van de maand alsnog een brief om mijn opzegging bekend te maken.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
joep meloen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:02:
De mevrouw van xs4all vertelde mij dat ik nog niets hoefde te doen om op te zeggen.

De nieuwe provider (telfort) neemt volgens haar contact met xs4all op om aan te geven dat ze de lijn over gaan nemen. Op dat moment stuurt xs4all je een brief waarin staat dat je over wil stappen naar een andere provider. Als jij dat bevestigt dan gaan zij de opzegging voor je regelen.

Ik heb nog ruim 2 weken voordat ik mijn opzegging bekend moet maken. Als ik voor die tijd niets van het bovenstaande verhaal vernomen heb, dan stuur ik voor het eind van de maand alsnog een brief om mijn opzegging bekend te maken.
Dat is erg netjes van XS4all dit!

Ze krijgen inderdaad bericht, alleen niet van Telfort rechtstreeks. Telfort neemt de aansluiting over en daar krijgt KPN bericht van dat er iets gaat gebeuren op je lijn. Op haar beurt bericht KPN aan de ISP van die lijn dat die weg gaat migreren.

Blijkbaar stuurt XS4all netjes een brief na zo'n bericht naar haar klanten, dat is helemaal netjes.

ISP's communiceren niet met elkaar, dat doen de ADSL telco's (netwerken) als ze lijnen van elkaar overnemen. De telco waar XS4all ADSL verbindingen afneemt is KPN en die bericht de ISP XS4all daar over.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:51

Freaked

..

joep meloen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:02:

Man bij XS4ALL vertelde mij iets anders.. Hij gaf mij gelijk (via email) een link om xs4all op te zeggen, en dat moest ik van hem invullen nadat ik telfort had besteld...

Dus ik heb donderdag telfort aangevraagd (wensdatum: 25 Okt.) en ik heb gelijk daarna XS4ALL opgezegd (12-11-2007).. Nu lees ik hier overal dat ik beter een ruimere marge had kunnen nemen, maar dat wist ik helaas niet.
Ik hoop dat het alsnog lukt om vlekkeloos over te gaan. :*)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Freaked schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:10:
[...]

Man bij XS4ALL vertelde mij iets anders.. Hij gaf mij gelijk (via email) een link om xs4all op te zeggen, en dat moest ik van hem invullen nadat ik telfort had besteld...

Dus ik heb donderdag telfort aangevraagd (wensdatum: 25 Okt.) en ik heb gelijk daarna XS4ALL opgezegd (12-11-2007).. Nu lees ik hier overal dat ik beter een ruimere marge had kunnen nemen, maar dat wist ik helaas niet.
Ik hoop dat het alsnog lukt om vlekkeloos over te gaan. :*)
Hangt er vanaf hoe snel XS4all de opzegging verwerkt, meestal laat een ISP die nog twee weken liggen. Komt wel goed dit verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 09:40
Mzz, ben net bij Tele2, maar dit wordt volgend jaar mijn volgende denk ik want veel goedkoper zullen ze niet gaan denk ik, ook komende jaren niet. Betaal nu 10.40 voor belbudget en 8,95 voor Tele2 10MBit (ik krijg overigens gewoon 20MBit geleverd :9 , maargoed dat is wellicht :? niet voor iedereen) dus ik ben nog goedkoper uit op dit moment dan dit aanbod, maar dat Tele2 tarief is een actie voor 1 jaar. En uiteraard HOP ik elk jaar van aanbieding naar aanbieding als student zijnde. Telefonie gebruik ik niet (alleen mobiel), dus dat de linesharings kosten wegvallen is heel mooi! Wellicht dat dit volgt bij andere providers en dit voordeel doorberekenen aan hun (nieuwe) klanten met nieuwe abonnementsprijzen. We zullen zien!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Als je nu al een Tiscali/12move abonnement hebt, zou de overstap naar het Telfort abonnement dan louter een administratieve omzetting kunnen zijn, dus zonder de rompslomp van opzegging en heraansluiting ? I hope so ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Weet iemand al hoe lang het duurt van de aanvraag tot aan de echte bevestiging?
Mijn contract eindigt 1 December namelijk bij Tiscali, dus als ik niet voor 1 November op kan zeggen zit ik er weer een jaar aan vast.(al denk ik dat ze toch wel alle Tiscali-klanten gaan overzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 117252 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:06:
Als je nu al een Tiscali/12move abonnement hebt, zou de overstap naar het Telfort abonnement dan louter een administratieve omzetting kunnen zijn, dus zonder de rompslomp van opzegging en heraansluiting ? I hope so ;)
Qua ADSL lijn gebeurt er niets behalve dat je een ander IP adres krijgt. En je gaat weg als klant van Tiscali en komt binnen als klant van Telfort gewoon. Verder wel de normale procedure volgen zoals nu aanvragen en na bevestiging Tiscali op de hoogte brengen van je overstap naar Telfort netjes (opzegging).

Als je twee telefoonnummers hebt en gebruikt raak je er wel 1-tje van kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Nu online
Dennis-L schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56:
[...]

Ja dan wacht ik inderdaad nog wel
Wie weet dat IPB dan eindelijk in prijs is verlaagt en een beetje dezelfde prijs/snelheid verhouding heeft als Telfort enzo ;)
Bedankt :D
Nog even verder gekeken.
De nieuwe algemene voorwaarden per 1 augustus 2007 gelden voor nieuwe abonnees én mensen die van ISP willen veranderen.
Dat is wat ik wil dus moet het geen probleem opleveren aangezien ik al ruim een jaar bij IPB zit :D
Bestelling gedaan dus afwachten maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 22:33

Erw

Is die 19 euro inc een Kpn lijn?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Erw schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:15:
Ja, er komen geen extra kosten meer bij voor de koperlijn.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Erw schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:15:
Anoniem: 5792 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:34:
[...]

Van de site van Telfort, even klikken op telfort internet en vast bellen:

"Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 22:33

Erw

Ok, das iig beter dan de kabel internet van Casema (midi) dat ik nu heb,,,,,,,

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

Datafeest schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:19:

exact t zelfde heb nu ook xs4all basic en ga zeker overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
richard-5 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:10:

Betekent dit nu dat je 2 ADSL abonnementen naast elkaar kan laten lopen? Ik heb ADSL over POTS via BBned bij Tweakdsl, en ik zou dit abonnement er wel naast willen. Ik dacht altijd dat je maar 1 ADSL lijn kon hebben. Als dat dus wel kan dan neem ik ook Telfort internet.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136966

Weet iemand of je dit contract na een jaar elke maand op kan zeggen of wordt het automatisch verlengd met nog een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217007

hoi
pas na 12 maanden kan je per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb een vraagje: ik heb een Apple Airport. Kan ik die zo in 1x aan de eenvoudigste en gratis (geschikt voor 1 computer) modem prikken die ze bij Telfort leveren? En dan die modem via de airport toch met meerdere computers gebruiken?

Of is het modem gewoon beperkt in zijn functionaliteit en is het absoluut niet mogelijk om er met meer dan 1 computer aan te hangen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-05 17:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CTRL + D

Ga binnenkort (eind december) verhuizen naar Groningen.
Daar kan ik dus een betere lijn krijgen, momenteel moet ik het doen met KPN Direct adsl lite. (512/3072)
Graag zou ik een iets snellere lijn willen hebben.
Telfort lijkt me perfect! :) Wacht natuurlijk eerst even de ervaringen van jullie af.
Tevens moet ik nog mn oude provider opzeggen, heb geen idee wanneer het afloopt.

Graag zou ik mn huidige modem (Speedtouch 716v5) willen gebruiken ivm wireless, enig idee of dat werkt met een Tiscali netwerk?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dothan schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:35:
[...]

Betekent dit nu dat je 2 ADSL abonnementen naast elkaar kan laten lopen? Ik heb ADSL over POTS via BBned bij Tweakdsl, en ik zou dit abonnement er wel naast willen. Ik dacht altijd dat je maar 1 ADSL lijn kon hebben. Als dat dus wel kan dan neem ik ook Telfort internet.
Kan in veel gevallen wel naast elkaar, ongeveer 50% van de huizen heeft twee aderparen die gebruikt kunnen worden. Meestal in apparatementen niet en ook nieuwbouw gaat meestal niet.

Gewoon aanvragen en niet melden dat je iets hebt.

Wordt je aanvraag afgewezen omdat er geen lijn beschikbaar is kan je eerst nog een (extra) KPN Belbudget lijn aanvragen (eenmalig €47.50 en 12x €10) en daarop bestellen. Alleen maakt dat het weer duurder, maar het kan wel als je perse een tweede aansluiting wilt.

KPN heeft een lever verplichting voor telefonie, ze moeten hem aanleggen al kan het wel zijn dat 2x Belbudget niet kan. En als er gevraagd wordt waarom je die wil zeg je gewoon dat je een alarm installatie hem vereist.
Anoniem: 136966 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:40:
Weet iemand of je dit contract na een jaar elke maand op kan zeggen of wordt het automatisch verlengd met nog een jaar?
Eerst 12 maanden contract, dan per maand opzegbaar.
Boss schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:34:
Ik heb een vraagje: ik heb een Apple Airport. Kan ik die zo in 1x aan de eenvoudigste en gratis (geschikt voor 1 computer) modem prikken die ze bij Telfort leveren? En dan die modem via de airport toch met meerdere computers gebruiken?

Of is het modem gewoon beperkt in zijn functionaliteit en is het absoluut niet mogelijk om er met meer dan 1 computer aan te hangen?
Wat is die Airport? Alleen een AP (AccessPoint) of ook een wireless router met 4 netwerk poorten?

De 'Basis modem' is niet beperkt expliciet tot 1 PC, hij heeft alleen maar 1 Netwerk poort. Dus als je meerdere PC's aan wilt sluiten heb je een switch nodig of een AP. Een breedband router zou ook nog kunnen (met wireless eventueel), alleen moet je die even anders instellen zodat het een switch + wireless apparaat wordt. Anders heb je 2x een router in je netwerk (ZyXEL + extra) en dat geeft soms rare problemen of moeilijkheden.
Harmen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:34:

Graag zou ik mn huidige modem (Speedtouch 716v5) willen gebruiken ivm wireless, enig idee of dat werkt met een Tiscali netwerk?
Het werkt wel, echter ondersteunt de helpdesk van Telfort hem niet. Dus bestel sowieso ook het gratis modem zodat wanneer je problemen hebt je die kunt aansluiten en controleren of het aan je Speedtouch gebruik of aan Telfort ligt. Dan kan de helpdesk je probleem wel aannemen en onderzoeken immers.

En houdt er rekening mee dat in sommige gevallen de upload de 1024kbps niet haalt met een Speedtouch, zal dan rond de 900kbps liggen.

Je kan je Speedtouch ook nog als AP (AccessPoint) gebruiken door hem anders in te stellen en met een LAN poort aan de ZyXEL te hangen. Dan bestel je de 'Basis modem' en sluit je de poort van de ZyXEL aan op LAN1 van de Speedtouch. Dan doet de Speedtouch wel zorgen dat je nog 3 PC's kan aansluiten (switch) en het Wireless gedeelte werkt ook dan (AP). Je zorgt dan dat de ZyXEL de router functie doet/houdt en de IP adressen uitdeelt via DHCP op je lokale netwerk.

Of je bestelt gewoon de Wireless versie wat het makkelijk maakt :)

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 14-10-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Boss schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:34:

ik heb zelf nog een mailtje gestuurd naar telfort(klantenservice) of RFC1483 bridging ook mogelijk was, maar ze raden zelf aan niks aan het modem te doen (daar geven ze "geen ondersteuning" op).
maar je bent een tweaker, of je bent het niet >:)

Probleem met die modems is dat ze geconfigureerd worden met een autoconfig systeem (zoals ook met de IPB modems van KPN), en je dus geen gebruikersnaam/wachtwoord meer krijgt. En het Zyxel 2602 modem ondersteunt in RFC1483 (om het leuk te maken |:( ) geen autoconfig. (volgens de handleiding iig)

Ik vermoed, dat je de gebruikersnaam voor een PPP-verbinding wel uit het modem kunt trekken, en die zo in je AE (of andere router, die PPP/PPTP ondersteund) kunt invoeren die achter je achter het modem hebt hangen.

Het wachtwoord dat erbij hoort, kan wel een probleem worden, ook al vermoedt ik dat die hetzelfde zal zijn als wat je opgestuurd krijgt (het "standaard-wachtwoord", dat ook bedoeld is voor de adminpages voor je mailboxen ed.).

zonde van je dure AE, maar je kunt em ook met een vd lan poorten op het modem aansluiten (het telfort modem is in feite gewoon een router zonder switch, je airport routing bypass je dan gewoon)

(je KUNT je AE, zoals je in je post al zegt, er ook gewoon in prikken. Maar ik heb dat ook al eens gedaan met een Linksys Router en het heeft verschrikkelijke effecten voor je Transferrates en dus i'net snelheid als je 2 routers gebruikt, vandaar dit enorme verhaal over RFC1483 bridging O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
harry1001 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:08:
[...]

ik heb zelf nog een mailtje gestuurd naar telfort(klantenservice) of RFC1483 bridging ook mogelijk was, maar ze raden zelf aan niks aan het modem te doen (daar geven ze "geen ondersteuning" op).
maar je bent een tweaker, of je bent het niet >:)

Probleem met die modems is dat ze geconfigureerd worden met een autoconfig systeem (zoals ook met de IPB modems van KPN), en je dus geen gebruikersnaam/wachtwoord meer krijgt. En het Zyxel 2602 modem ondersteunt in RFC1483 (om het leuk te maken |:( ) geen autoconfig. (volgens de handleiding iig)

Ik vermoed, dat je de gebruikersnaam voor een PPP-verbinding wel uit het modem kunt trekken, en die zo in je AE (of andere router, die PPP/PPTP ondersteund) kunt invoeren die achter je achter het modem hebt hangen.

Het wachtwoord dat erbij hoort, kan wel een probleem worden, ook al vermoedt ik dat die hetzelfde zal zijn als wat je opgestuurd krijgt (het "standaard-wachtwoord", dat ook bedoeld is voor de adminpages voor je mailboxen ed.).

zonde van je dure AE, maar je kunt em ook met een vd lan poorten op het modem aansluiten (het telfort modem is in feite gewoon een router zonder switch, je airport routing bypass je dan gewoon)

(je KUNT je AE, zoals je in je post al zegt, er ook gewoon in prikken. Maar ik heb dat ook al eens gedaan met een Linksys Router en het heeft verschrikkelijke effecten voor je Transferrates en dus i'net snelheid als je 2 routers gebruikt, vandaar dit enorme verhaal over RFC1483 bridging O-) )
toon volledige bericht
Het is een RFC1483Bridge verbinding met DHCP gewoon. Je kan alles aansluiten wat je wilt, maar voor ondersteuning bestel wel zo'n modem om aan te sluiten als je problemen hebt en de helpdesk wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

bjck, bedankt voor de uitleg.
Heb het liefste alles in 1 kastje, heb nl. de telefoonaansluiting midden in de kamer.
Zit er aan te denken om het weg te werken naar de meterkast, maar da's ook niet zo 123 te doen.

Dit aanbod klinkt zeer aantrekkelijk, hopen dat andere providers nu ook eens wat goedkoper worden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
bjck schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:57:
KPN heeft een lever verplichting voor telefonie, ze moeten hem aanleggen al kan het wel zijn dat 2x Belbudget niet kan. En als er gevraagd wordt waarom je die wil zeg je gewoon dat je een alarm installatie hem vereist.
Ik heb nu ook 2 ADSL aansluitingen en heb het ook zoals hierboven beschreven aangepakt. Heeft een mannetje 2,5 uur staan graven en lassen voor mijn huis voor die 47,50 euro aansluitkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
En houdt er rekening mee dat in sommige gevallen de upload de 1024kbps niet haalt met een Speedtouch, zal dan rond de 900kbps liggen.
Waarom zou de Speedtouch een lagere upload hebben dan de ZyXEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

.

[ Voor 104% gewijzigd door EWK op 14-10-2007 20:10 . Reden: Misschien toch iets te offtopic. ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Je kan je Speedtouch ook nog als AP (AccessPoint) gebruiken door hem anders in te stellen en met een LAN poort aan de ZyXEL te hangen. Dan bestel je de 'Basis modem' en sluit je de poort van de ZyXEL aan op LAN1 van de Speedtouch. Dan doet de Speedtouch wel zorgen dat je nog 3 PC's kan aansluiten (switch) en het Wireless gedeelte werkt ook dan (AP). Je zorgt dan dat de ZyXEL de router functie doet/houdt en de IP adressen uitdeelt via DHCP op je lokale netwerk.
Hoe moet ik dan exact te werk gaan om Speedtouch als AP in te stellen?
Ik neem aan dat ik in de Speedtouch dan ook wat instellingen moet veranderen?
Ik wil dat hij dan puur als AP/Switch functioneerd. Dus zonder firewall en andere functies zoals NAT enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Harmen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:34:

Tevens moet ik nog mn oude provider opzeggen, heb geen idee wanneer het afloopt.
Daar zou ik serieus op tijd naar kijken.
Voor je het weet is je abonnement weer met een jaar stilzwijgend verlengd.
Dat probleem had ik afgelopen september toen ik wilde overstappen, maar Orange fijn zei dat ik tot augustus 2008 er aan vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Schweino schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:19:
[...]

Ik heb nu ook 2 ADSL aansluitingen en heb het ook zoals hierboven beschreven aangepakt. Heeft een mannetje 2,5 uur staan graven en lassen voor mijn huis voor die 47,50 euro aansluitkosten ;)
Tja, zo werkt het nu eenmaal. In het verleden heeft KPN ervoor gekozen om niet overal vooraf twee lijnen volledig aan te sluiten.
supersatan schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Waarom zou de Speedtouch een lagere upload hebben dan de ZyXEL?
Omdat de behaalde snelheid afhankelijk is van beide kanten van de verbinding. En de Speedtouch haalt op het Tiscali netwerk (apparatuur) een lagere upload snelheid dan 1024 helaas.

Al is de annexB (ADSL over ISDN) versie in combinatie met de Tiscali apparatuur wel weer prima qua upload snelheid.

Telfort maakt voor een groot deel gebruik van het Tiscali ADSL netwerk. Als je overigens de postcode check doet bij Tiscali zelf en ze kunnen je niets leveren wordt je aangesloten via het netwerk van KPN. Dan gaat het bovenstaande niet op weer en haal je wel 1024 op je adres met een Speedtouch.
supersatan schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:11:
[...]

Hoe moet ik dan exact te werk gaan om Speedtouch als AP in te stellen?
Ik neem aan dat ik in de Speedtouch dan ook wat instellingen moet veranderen?
Ik wil dat hij dan puur als AP/Switch functioneerd. Dus zonder firewall en andere functies zoals NAT enz..
Je kan hem via de webinterface als bridge instellen, dan doet hij niets meer als router en deelt geen IP adressen meer uit. Wel zal je nog moeten zorgen dat hij ook niet meer op 192.168.1.254 luistert, anders krijg je een conflict in je netwerk met de ZyXEL.

Als je er geen kaas van gegeten hebt is het niet zo handig om het zo te gaan gebruiken :)

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 14-10-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik zie in dit topic steeds de issue van het opzeggen. Meestal is er alleen een procedure voor de ISP. Maar mocht ik willen overstappen, dan wil ik ook KPN eruit gooien. Ik moest toen nog een KPN abbo. nemen, omdat het verplicht was. Nu de kosten voor linesharing als zijn inbegrepen, kan ik het bedrag besparen door het abbonement op te zeggen. Weet iemand hier hoe dat in zijn werk gaat?
Ik wil dus zowel de ISP als KPN opzeggen, om vervolgens naar dit pakket over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lekkere Loempia schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:07:
Ik zie in dit topic steeds de issue van het opzeggen. Meestal is er alleen een procedure voor de ISP. Maar mocht ik willen overstappen, dan wil ik ook KPN eruit gooien. Ik moest toen nog een KPN abbo. nemen, omdat het verplicht was. Nu de kosten voor linesharing als zijn inbegrepen, kan ik het bedrag besparen door het abbonement op te zeggen. Weet iemand hier hoe dat in zijn werk gaat?
Ik wil dus zowel de ISP als KPN opzeggen, om vervolgens naar dit pakket over te stappen.
Sowieso je KPN telefonie later pas opzeggen, eerst ADSL overstappen. Je kan zelf dan je KPN telefonie opzeggen of dat gaat vanzelf als je dat nummer meeneemt naar Telfort.

Maar ook hier geldt met het overstappen eerst aanvragen, dan wachten op de bevestiging dat het is ingepland. Daarna pas opzeggen bij de huidige ISP, niet andersom dat kan je overstap onmogelijk maken.

Dat je bij sommige ISP's alleen terecht kan als je KPN telefonie hebt (linesharing) is mogelijk. Dat is wel behoorlijk achterhaald in deze tijd ondertussen eigenlijk. Dat is nog maar een enkeling eigenlijk waar dat is bij mijn weten. Zo goed als alle ISP's kunnen lijnen overzetten of ze nu sharing (met KPN telfonie & ADSL) of dedicated (alleen ADSL) zijn.

Dus eerst ADSL aanvragen, wachten tot bevestiging van omzet datum (krijg je na een 7 a 10 dagen). Dan pas opzeggen bij de huidige ISP voor die datum. Als je ADSL is omgezet en je hebt met telefonie aangevraagd met nummer meenemen is je KPN telefonie vanzelf opgeheven, of je zegt dat later zelf op.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 14-10-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86374

Boeiend. Tiscali, Tel2 ed. geven aan dat er géén adsl+bellen leverbaar op mijn adres terwijl de check bij Telfort aangeeft dat snelheden tot 16 Mb mogelijk zijn... Ik meen toch stellig dat de centrale hier in het dorp nog niet geschikt is voor adsl2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

Heeft iemand ervaring met die zyxel die er bij geleverd wordt? ik heb hier een oudere zyxel en dat is echt een grafding (raakt telkens verbinding kwijt, gare interface, niet te flashen, spontage restarts etc.).

Edit: weet iemand hoe lang de contractduur is?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 14-10-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 21:35
Anoniem: 86374 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:22:
Boeiend. Tiscali, Tel2 ed. geven aan dat er géén adsl+bellen leverbaar op mijn adres terwijl de check bij Telfort aangeeft dat snelheden tot 16 Mb mogelijk zijn... Ik meen toch stellig dat de centrale hier in het dorp nog niet geschikt is voor adsl2+
Tiscali checkt alleen voor hun eigen netwerk. Als ik hierboven goed heb gelezen, dan gaat telfort gewoon via kpn als er geen tiscali aanwezig is? Waar ik woon heb je alleen kpn(wel adsl2) en toch kan je dan ook 20/1 voor 20e krijgen. Snap nog niet helemaal hoe dat zit.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is er al iemand die een verbinding heeft van Telfort?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 21:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 21921 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:32:
Heeft iemand ervaring met die zyxel die er bij geleverd wordt? ik heb hier een oudere zyxel en dat is echt een grafding (raakt telkens verbinding kwijt, gare interface, niet te flashen, spontage restarts etc.).
De nieuwe ZyXEL's zijn prima (overigens heb ik met mijn vorige, een 650-R, ook nooit problemen gehad). En ze zijn erg goed in te stellen zowel via een webinterface als via telnet (veel meer opties!).

De ZyXEL die in mijn oude huis staat (met TweakDSL over Tiscali/BaByXL) heb ik in 9 maanden geen enkele keer een schop hoeven te geven, en mijn 650-R met Demon heb ik in 3 jaar misschien 2x moeten resetten. Ik ben in ieder geval tevreden met ZyXEL :)
Harmen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:35:
Is er al iemand die een verbinding heeft van Telfort?
Telfort is afgelopen donderdag begonnen met de dienstverlening en het hele bestelproces duurt 3-6 weken, lijkt me dus niet dat er al Telfort-klanten rondlopen (of het moeten pilot-klanten zijn geweest). Dienstverlening is bijna een 1:1 kopie van de huidige Tiscali dienstverlening, dus als je ervaringen wilt kan je die misschien vinden in het Tiscali-topic?

[ Voor 46% gewijzigd door [BoSS] op 14-10-2007 21:42 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 86374 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:22:
Tiscali levert niet buiten haar eigen netwerkdekking. Telfort maakt dan gebruik van het KPN netwerk. Kan dus prima dat Tiscali daar niet beschikbaar is en Telfort je tot 16Mb kan leveren.
Anoniem: 21921 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:32:
Ligt er heel erg aan welk type je hebt en door wie hij is geleverd hoe de firmware is. Ervaringen met de ZyXEL modems van Telfort kan je lezen in het Tiscali topic. Volgens mij zijn daar weinig klachten over.
Edit: weet iemand hoe lang de contractduur is?
Eerst 12 maanden contract, daarna gaat het per maand verder.
pingkiller schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:34:
[...]

Tiscali checkt alleen voor hun eigen netwerk. Als ik hierboven goed heb gelezen, dan gaat telfort gewoon via kpn als er geen tiscali aanwezig is? Waar ik woon heb je alleen kpn(wel adsl2) en toch kan je dan ook 20/1 voor 20e krijgen. Snap nog niet helemaal hoe dat zit.
Telfort geeft je een indicatie snelheid op hun site, wat geeft hij op jouw postcode/huisnummer? Kan prima dat de centrale wel ADSL2+ geschikt is en dat je door de afstand een lagere snelheid krijgt als indicatie natuurlijk. Dan kan je wel bestellen, haal je alleen die 20Mb niet stipt.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 14-10-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:57
Harmen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:17:
Heb het liefste alles in 1 kastje, heb nl. de telefoonaansluiting midden in de kamer.
Zit er aan te denken om het weg te werken naar de meterkast, maar da's ook niet zo 123 te doen.
Dat betekend dus dat de telefoonkabel naar je modem relatief lang is, wat de te behalen ADSL snelheid nadelig kan beïnvloeden. Beter is het om je modem bij het Abonnee overname punt te plaatsen, en da's vaak in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
musicfreak schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:36:
[...]

Dat betekend dus dat de telefoonkabel naar je modem relatief lang is, wat de te behalen ADSL snelheid nadelig kan beïnvloeden. Beter is het om je modem bij het Abonnee overname punt te plaatsen, en da's vaak in de meterkast.
Bij veel mensen gaat het fout ja.

Maar goed verlengen en niet belachelijk lang kan best. Nadruk ligt op goed verlengen, dus juiste verbindingen en juiste kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
bjck schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:22:

[...]

Omdat de behaalde snelheid afhankelijk is van beide kanten van de verbinding. En de Speedtouch haalt op het Tiscali netwerk (apparatuur) een lagere upload snelheid dan 1024 helaas.
Ik val zelf buiten de dekking van Tiscalli, dus gebruik het KPN netwerk. Weet je (of iemand anders) toevallig welke apparatuur hierbij wordt gebruikt? Is het trouwens Bitstream wat er wordt gebruikt, of zeg maar "Mxstream"?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
bjck schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:11:
[...]
Dus eerst ADSL aanvragen, wachten tot bevestiging van omzet datum (krijg je na een 7 a 10 dagen). Dan pas opzeggen bij de huidige ISP voor die datum. Als je ADSL is omgezet en je hebt met telefonie aangevraagd met nummer meenemen is je KPN telefonie vanzelf opgeheven, of je zegt dat later zelf op.
Daar zit nog een vraag in voor mij. Ik heb toen KPN genomen (het is ook achterhaald, aangzien de aansluiting al bijna 2 jaar oud is) alleen voor DSL. Het telefoonnummer interesseert me echt niks. Ik wil gewoon alleen DSL hebben en helemaal geen vaste telefonie. Dan kan ik dus alsnog KPN eruit gooien zodra de migratie is voltooid, zonder dat ze moeilijk gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Datafeest schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:50:
[...]

Ik val zelf buiten de dekking van Tiscalli, dus gebruik het KPN netwerk. Weet je (of iemand anders) toevallig welke apparatuur hierbij wordt gebruikt? Is het trouwens Bitstream wat er wordt gebruikt, of zeg maar "Mxstream"?
Mxstream is een totaal ander product van KPN, niet te vergelijken. En KPN gebruikt Alcatel apparatuur.
Lekkere Loempia schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:10:
[...]

Daar zit nog een vraag in voor mij. Ik heb toen KPN genomen (het is ook achterhaald, aangzien de aansluiting al bijna 2 jaar oud is) alleen voor DSL. Het telefoonnummer interesseert me echt niks. Ik wil gewoon alleen DSL hebben en helemaal geen vaste telefonie. Dan kan ik dus alsnog KPN eruit gooien zodra de migratie is voltooid, zonder dat ze moeilijk gaan doen?
Is geen enkel probleem.

Dat kan met een mxstream aansluiting niet (heet nu 'ADSL van KPN' overigens) inderdaad. Dat is onlosmakelijk verbonden met elkaar (ADSL en KPN telefonie). Nadat je bent overgestapt naar Telfort is het geen probleem om het op te zeggen bij KPN.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 15-10-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 12:43
Ik heb op dit moment KPN internet + bellen met twee nummers/lijnen. Weet iemand of ik in deze situatie - en met nummerbehoud - over kan naar Telfort? Ik kan daar op de site niks over vinden, en bellen met de klantenservice kost mucho €€€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236439

Naar aanleding van dit topic zal ik ook kort mijn verhaal doen.

Afgelopen vrijdag heb ik ook Telfort aangevraagd, van een woning zonder 'actieve' KPN vaste lijn, dus zal ik jullie komende tijd op de hoogte gaan houden van de vorderingen.

Tijdens de aanmeldings procedure kwamen er geen exrta kosten te voor schijn voor het activeren van de lijn, wat vrij uniek is volgens mij, maar niet minder prettig :).

Enige extra kosten die er waren zijn: 14,95 administratie kosten en de kosten van het draadloos moden en dat je de eerste 2 maanden vooruit betaald bij de eerste rekening.

Het abonnement duurt 1 jaar, waarna je per maand kan opzeggen. Tot nu toe geen rare fratsen alles is kort en duidelijk bij telfort, hoop dat de aansluiting het zelfde verloopt, BENGiii.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen