Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:44:
Naar aanleding van dit topic zal ik ook kort mijn verhaal doen.
Afgelopen vrijdag heb ik ook Telfort aangevraagd, van een woning zonder 'actieve' KPN vaste lijn, dus zal ik jullie komende tijd op de hoogte gaan houden van de vorderingen.
Tijdens de aanmeldings procedure kwamen er geen exrta kosten te voor schijn voor het activeren van de lijn, wat vrij uniek is volgens mij, maar niet minder prettig

.
Enige extra kosten die er waren zijn: 14,95 administratie kosten en de kosten van het draadloos moden en dat je de eerste 2 maanden vooruit betaald bij de eerste rekening.
Het abonnement duurt 1 jaar, waarna je per maand kan opzeggen. Tot nu toe geen rare fratsen alles is kort en duidelijk bij telfort, hoop dat de aansluiting het zelfde verloopt, BENGiii.
Ik heb dezelfde situatie. Er is bij mij voor zover ik weet geen vaste telefoonlijn actief, de vorige bewoner heeft dat geloof ik wel laten slopen (anders heb ik een probleem denk ik)
Alleen weet ik niet precies hoe het zit met het aansluiten. Er komt neem ik aan wel iemand langs die het installeert? Ik wil namelijk een draadloze router omdat de meterkast beneden in de hal staat en ik boven woon (is wel allemaal van mezelf, dat wel). Er zit wel een aansluiting in de woonkamer maar daar zit helemaal geen draad meer in. Dus dat wordt of kabels door het huis leggen of draadloos. Dan heb ik liever draadloos. Maar is dat signaal wel een beetje sterk om een etage naar boven te gaan? Kan ik mooi al mijn pc's aansluiten (hoofd pc, htpc, laptop en reservebak)
Ik heb al diverse kabels proberen te volgen maar die verdwijnen in muren/buizen etc. dus dat is ook geen doen.
Misschien moet ik eerst even langs een Telfort winkel, heb dus deze vragen aan ze:
1. Kán ik Telfort adsl nemen of is de lijn nog bezet?
2. Komt er iemand dat ding installeren (draadjes aan elkaar knopen)
3. Is het signaal sterk genoeg om ruwweg negen meter te overbruggen, inclusief muren en vloeren (hout)
4. Hoeveel pc's (als het dus kan) kan ik aan die draadloze router/modem hangen?
Of zijn er hier mensen die in dezelfde situatie zitten/vergelijkbare situatie?
Okee, volgens de site komt er iig €70,- bij voor een draadloos modem. Eventueel die €49,- voor een monteur is ook nog wel te doen, maar komt die het installeren qua software of hardware mbt de kabels? Want softwaredingen kan ik zelf ook wel

alleen die KPN/ADSL lijnen aan elkaar knopen, daar ben ik dus niet zo'n ster in.
[
Voor 6% gewijzigd door
Vrijdag op 15-10-2007 13:11
]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!