Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 90.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Spearhead schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:37:
Ik heb op dit moment KPN internet + bellen met twee nummers/lijnen. Weet iemand of ik in deze situatie - en met nummerbehoud - over kan naar Telfort? Ik kan daar op de site niks over vinden, en bellen met de klantenservice kost mucho €€€.
Athome schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:44:
0800-1707 is ook een telefoonnummer waarop Telfort Internet bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 9 maanden heb ik adsl super van tele2, ook 20 mbit voor 19.95 inclusief vastelijn toeslag.
Er waren bij mij ook geen aansluit kosten voor de vaste lijn.
De aanbod van telfort is dus niet helemaal uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Spearhead schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:37:
Ik heb op dit moment KPN internet + bellen met twee nummers/lijnen. Weet iemand of ik in deze situatie - en met nummerbehoud - over kan naar Telfort? Ik kan daar op de site niks over vinden, en bellen met de klantenservice kost mucho €€€.
Je kan één nummer meenemen naar Telfort. Je kan bij Telfort wel 2x tegelijk een gesprek voeren met dat nummer (inkomend of uitgaand maakt niet uit).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Internet via @home. Nu heb ik een paar maanden geleden mijn abonnement laten wijzigen naar een andere snelheid. Betekend dit dat ik dan weer een jaar aan mijn contract vast zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:40
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:44:
Ik heb Internet via @home. Nu heb ik een paar maanden geleden mijn abonnement laten wijzigen naar een andere snelheid. Betekend dit dat ik dan weer een jaar aan mijn contract vast zit ?
Ja, inderdaad, je zit er (helaas) weer een jaar aan vast. Zie artikel 7.3 van de algemene voorwaarden (PDF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
bjck schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Je kan één nummer meenemen naar Telfort. Je kan bij Telfort wel 2x tegelijk een gesprek voeren met dat nummer (inkomend of uitgaand maakt niet uit).
Je wilt dus zeggen dat je met 1 abboneenummer 2 gesprekken tegelijkertijd (dus geen wisselgesprek) kunt voeren. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Athome schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

Je wilt dus zeggen dat je met 1 abboneenummer 2 gesprekken tegelijkertijd (dus geen wisselgesprek) kunt voeren. Hoe kan dat?
Dat komt omdat VoIP een heel andere techniek is. Zodra je uitbelt wordt er alleen gecheckt of je username/password goed zijn, er wordt een gesprek opgezet en evt. wordt je nummer meegestuurd. Een telefoonnummer zit dus niet zozeer aan 'één lijn' gekoppeld maar gewoon aan alle toestellen die op de modem zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:29:
Sinds 9 maanden heb ik adsl super van tele2, ook 20 mbit voor 19.95 inclusief vastelijn toeslag.
Ik bedoel dus dat ik geen werkend telefoon aansluiting nu heb, andere providers waar ik gekeken heb moet je dik geld neer tellen om deze NewLineService te activeren varieerend van 69 tot 150 euro ofzo. Bij Tele2 heb ik idd niet bij gekeken, omdat het niet echt een provider naar mijn smaak is. Sorry voor incompleetheid van mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

Ik bedoel dus dat ik geen werkend telefoon aansluiting nu heb, andere providers waar ik gekeken heb moet je dik geld neer tellen om deze NewLineService te activeren varieerend van 69 tot 150 euro ofzo. Bij Tele2 heb ik idd niet bij gekeken, omdat het niet echt een provider naar mijn smaak is. Sorry voor incompleetheid van mijn opmerking.
Als je ADSL hebt zonder KPN telefonie op die lijn (dedicated line, ook wel dsl-only of kaal-koper genoemd) kan je gewoon overstappen. Dat is niet een NLS aansluiting omdat je al ADSL hebt is het een telco-telco overstap.

Alleen als een ongebruikte koperlijn ingebruik genomen moet worden is het NLS. Ook dan rekent Telfort geen aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoelde ik dus ook eigenljik :D.

De vorige bewoner had geen KPN en internet via de kabel, dus moet er NLS aan de pas komen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:44:
Naar aanleding van dit topic zal ik ook kort mijn verhaal doen.

Afgelopen vrijdag heb ik ook Telfort aangevraagd, van een woning zonder 'actieve' KPN vaste lijn, dus zal ik jullie komende tijd op de hoogte gaan houden van de vorderingen.

Tijdens de aanmeldings procedure kwamen er geen exrta kosten te voor schijn voor het activeren van de lijn, wat vrij uniek is volgens mij, maar niet minder prettig :).

Enige extra kosten die er waren zijn: 14,95 administratie kosten en de kosten van het draadloos moden en dat je de eerste 2 maanden vooruit betaald bij de eerste rekening.

Het abonnement duurt 1 jaar, waarna je per maand kan opzeggen. Tot nu toe geen rare fratsen alles is kort en duidelijk bij telfort, hoop dat de aansluiting het zelfde verloopt, BENGiii.
Ik heb dezelfde situatie. Er is bij mij voor zover ik weet geen vaste telefoonlijn actief, de vorige bewoner heeft dat geloof ik wel laten slopen (anders heb ik een probleem denk ik)

Alleen weet ik niet precies hoe het zit met het aansluiten. Er komt neem ik aan wel iemand langs die het installeert? Ik wil namelijk een draadloze router omdat de meterkast beneden in de hal staat en ik boven woon (is wel allemaal van mezelf, dat wel). Er zit wel een aansluiting in de woonkamer maar daar zit helemaal geen draad meer in. Dus dat wordt of kabels door het huis leggen of draadloos. Dan heb ik liever draadloos. Maar is dat signaal wel een beetje sterk om een etage naar boven te gaan? Kan ik mooi al mijn pc's aansluiten (hoofd pc, htpc, laptop en reservebak)

Ik heb al diverse kabels proberen te volgen maar die verdwijnen in muren/buizen etc. dus dat is ook geen doen.

Misschien moet ik eerst even langs een Telfort winkel, heb dus deze vragen aan ze:
1. Kán ik Telfort adsl nemen of is de lijn nog bezet?
2. Komt er iemand dat ding installeren (draadjes aan elkaar knopen)
3. Is het signaal sterk genoeg om ruwweg negen meter te overbruggen, inclusief muren en vloeren (hout)
4. Hoeveel pc's (als het dus kan) kan ik aan die draadloze router/modem hangen?

Of zijn er hier mensen die in dezelfde situatie zitten/vergelijkbare situatie?

Okee, volgens de site komt er iig €70,- bij voor een draadloos modem. Eventueel die €49,- voor een monteur is ook nog wel te doen, maar komt die het installeren qua software of hardware mbt de kabels? Want softwaredingen kan ik zelf ook wel :P alleen die KPN/ADSL lijnen aan elkaar knopen, daar ben ik dus niet zo'n ster in.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 15-10-2007 13:11 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik heb even zitten kijken, er zijn bij mij maar 2 providers die 20/1 leveren, telfort en xs4all.
Bij xs4all betaal je 75e, bij telfort 30e. Hoe kan dat verschil in hemelsnaam zo groot zijn? Waar gaat dat geld bij xs4all dan naar toe? Goed,ze hebben wat extra diensten, maar dat verklaard imho die 45e niet.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
pingkiller schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:05:
Ik heb even zitten kijken, er zijn bij mij maar 2 providers die 20/1 leveren, telfort en xs4all.
Bij xs4all betaal je 75e, bij telfort 30e. Hoe kan dat verschil in hemelsnaam zo groot zijn? Waar gaat dat geld bij xs4all dan naar toe? Goed,ze hebben wat extra diensten, maar dat verklaard imho die 45e niet.
XS4ALL loopt over KPN en die zijn nou eenmaal duur. Daarnaast betaal je bij Xs4all voornamelijk voor de extras en kwaliteit. Telfort loopt over BabyXL en dat is een stuk goedkoper netwerk, maar doet niet echt minder af zover ik weet. Ik ben erg benieuwd hoe kwalitatief Telfort zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Lekkere Loempia op 15-10-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lekkere Loempia schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:20:
[...]

XS4ALL loopt over KPN en die zijn nou eenmaal duur. Daarnaast betaal je bij Xs4all voornamelijk voor de extras en kwaliteit. Telfort loopt over BabyXL en dat is een stuk goedkoper netwerk, maar doet niet echt minder af zover ik weet. Ik ben erg benieuwd hoe kwalitatief Telfort zal zijn.
Ik had het in de startpost ook al geplaatst. Telfort maakt gebruik van het BaByXL netwerk en als dat niet kan van het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

hoe zit het met overstappen van xs4all naar telfort, had bij mijn vader speedlinq aangevraagd maar die kreeg bericht dat dit niet naadloos kon omdat het van kpn naar kpn ging

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thalantis schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:56:
hoe zit het met overstappen van xs4all naar telfort, had bij mijn vader speedlinq aangevraagd maar die kreeg bericht dat dit niet naadloos kon omdat het van kpn naar kpn ging
Kan gewoon, geen beperking op aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
thalantis schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:56:
Ik heb het nagevraagd bij de Sales afdeling van Xs4all. Wat eerder in het topic is vermeld kan ik bevestigen.

- Je dient je aanvraag in bij Telfort (geen afmeldbrief bij Xs is dus nodig)
- Xs4all stuurt jou een brief om de afmelding te bevestigen. Vanaf het moment dat je de brief ontvangen hebt betaald je exact nog 1 maand abbonementsgeld.
- Telfort wordt aangelegd, xs wordt afgesloten, dit zonder noemenswaardige downtime.
- Na afloop krijg je van Xs4all een restfactuur. Het zou namelijk kunnen zijn dat je een halve maand te veel hebt betaald, dit bedrag wordt dan teruggestort.
- Klaar :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:28:
[...]

Ik heb het nagevraagd bij de Sales afdeling van Xs4all. Wat eerder in het topic is vermeld kan ik bevestigen.

- Xs4all stuurt jou een brief om de afmelding te bevestigen. Vanaf het moment dat je de brief ontvangen hebt betaald je exact nog 1 maand abbonementsgeld.
- Telfort wordt aangelegd, xs wordt afgesloten, dit zonder noemenswaardige downtime.
- Na afloop krijg je van Xs4all een restfactuur. Het zou namelijk kunnen zijn dat je een halve maand te veel hebt betaald, dit bedrag wordt dan teruggestort.
Je hoeft dus zelf geen contact op te nemen met XS4ALL, zij nemen dus het initiatief als ze die bevestiging van Telfort krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Correct.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

bedankt voor de info

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook maar Telfort ADSL genomen, Alice kwam bij mij niet verder dan 4Mbit dus die viel voor mij al snel af.

Ik heb nu nog Tweakdsl en daar zijn nu de totale kosten incl tel. 59,30 p/m, straks bij Telfort 36,40 p/m... dus wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Via de vastelastenbond.nl kun je nu ook Telfort aanvragen.
Qua prijs maakt het weinig uit, maar bij problemen heb je een extra aanspreekpunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:38
hjs schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:51:
Via de vastelastenbond.nl kun je nu ook Telfort aanvragen.
Qua prijs maakt het weinig uit, maar bij problemen heb je een extra aanspreekpunt ;)
en een bol.com kadobon van 25 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Het Net 1,5 mb instap surfen (19,95) en belbudget van KPN (9,90 ofzo), nu download ik via torrents regelmatig films en muziek enzo, via dit modem lukt dat prima qua poorten die open staan, ik heb goede verbinding welliswaar erg traag uiteraard. Nu wil ik overstappen op Telfort internet, wat gegarandeerd sneller zal zijn dan mijn huidige internet, maar in hoeverre kan ik ervan uitgaan dat die instellingen van de poorten openzetten voor bepaalde torrent programma's kan lukken met dat modem? Heeft een dynamisch of vast ip-adres hier nog mee te maken? Zit namelijk te twijfelen tussen Orange 20mb internet en Telfort...maar ik moet per se wel poorten kunnen openen om torrents te downloaden anders kan ik beter bij Het Net blijven. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:29:
Very misleidend. Je hebt een abonnement op een 10 mbit lijn. Dat ze je (tijdelijk?) 20 mbit geven is wat anders. (Het kan namelijk morgen alweer tot max. 10 mbit worden gelimiteerd. Daarnaast ga je over 3 maanden 24,95/maand betalen, want het abonnement is normaal 24,95 euro/maand. Dat je toevallig mee hebt gedaan met een actie kun je ook buiten beschouwing laten.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Bood Tele2 niet in het verleden 20Mbps aan, maar vervolgens is het gedowngrade omdat deze snelheid vaak niet werd gehaald?
Zoiets meen ik gelezen te hebben.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
bjck schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:57:
[...]

Kan in veel gevallen wel naast elkaar, ongeveer 50% van de huizen heeft twee aderparen die gebruikt kunnen worden. Meestal in apparatementen niet en ook nieuwbouw gaat meestal niet.

Gewoon aanvragen en niet melden dat je iets hebt.

Wordt je aanvraag afgewezen omdat er geen lijn beschikbaar is kan je eerst nog een (extra) KPN Belbudget lijn aanvragen (eenmalig €47.50 en 12x €10) en daarop bestellen. Alleen maakt dat het weer duurder, maar het kan wel als je perse een tweede aansluiting wilt.

KPN heeft een lever verplichting voor telefonie, ze moeten hem aanleggen al kan het wel zijn dat 2x Belbudget niet kan. En als er gevraagd wordt waarom je die wil zeg je gewoon dat je een alarm installatie hem vereist.

............
Begrijp ik nu dat ik bij het aanvragen moet kiezen voor: "Geen telefoonaansluiting"? Dat is gewoon kaal koper. Ik heb dus geen 2e telefoonnummer. Als ze dat dus niet accepteren, dan pas hoef ik een KPN abbonement nemen met belbasis, toch? Daarna moet ik wel bij Telfort ADSL aangeven: "Normale telefoonaansluiting van KPN".

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:40
Datafeest schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:50:
Bood Tele2 niet in het verleden 20Mbps aan, maar vervolgens is het gedowngrade omdat deze snelheid vaak niet werd gehaald?
Tja, Tele2 veranderd in ieder geval vaak de snelheid / prijscombi's van haar pakketten. Zo boden ze een paar maanden terug nog 10 Mbit voor 9 euro per maand, nu kan je daar nog niet eens 2 Mbit voor kijgen (aanbiedingen uitgezonderd).

Maar goed, dit wordt wat off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:26:
Ik heb nu Het Net 1,5 mb instap surfen (19,95) en belbudget van KPN (9,90 ofzo), nu download ik via torrents regelmatig films en muziek enzo, via dit modem lukt dat prima qua poorten die open staan, ik heb goede verbinding welliswaar erg traag uiteraard. Nu wil ik overstappen op Telfort internet, wat gegarandeerd sneller zal zijn dan mijn huidige internet, maar in hoeverre kan ik ervan uitgaan dat die instellingen van de poorten openzetten voor bepaalde torrent programma's kan lukken met dat modem? Heeft een dynamisch of vast ip-adres hier nog mee te maken? Zit namelijk te twijfelen tussen Orange 20mb internet en Telfort...maar ik moet per se wel poorten kunnen openen om torrents te downloaden anders kan ik beter bij Het Net blijven. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven?
Je kan gewoon poorten openzetten voor bijvoorbeeld torrents, is geen enkel probleem.
Dothan schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:12:
[...]

Begrijp ik nu dat ik bij het aanvragen moet kiezen voor: "Geen telefoonaansluiting"? Dat is gewoon kaal koper. Ik heb dus geen 2e telefoonnummer. Als ze dat dus niet accepteren, dan pas hoef ik een KPN abbonement nemen met belbasis, toch? Daarna moet ik wel bij Telfort ADSL aangeven: "Normale telefoonaansluiting van KPN".
Als je aangeeft 'Geen telefoonaansluiting' gaat Telfort een nieuwe lijn aansluiten inderdaad. In veel huizen kan dat gewoon naast elkaar omdat de tweede lijn helemaal is aangesloten en er al ligt.

Als het niet gaat wordt je aanvraag afgewezen en zou je het nog kunnen doen door eerst een nieuwe lijn te laten aanleggen door bij KPN een tweede telefonie abonnement te nemen (BelBudget). Dan wordt een nieuwe lijn aangelegd door KPN die eerst er niet was. Dan ben je wel meer kwijt alleen, maar je hebt twee aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:28:
[...]

Besteld, Heb zelf ook XS4ALL Basic en onderneem geen actie, omdat ik die verwacht van XS4ALL zelf :) Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Gadverdarries..... Waarom verschaffen de nieuwe ISP's niet meteen alle informatie die je nodig hebt/kunt hebben? Alice is ook al zo vaag over de wat technische zaken.
Bij Telfort werken er toch ook mensen die toch ook Internet hebben bij een ISP en toch ook met vragen zaten toen ze zich aanmeldden bij die ISP?

Hier zomaar 2 vragen die ik nog heb:
1. Als ik mijn postcode/huisnummer combinatie invul op de Telfort site, dan krijg ik al een week lang dat ze niet weten of ze daar kunnen leveren..... Dus? Wordt dat ooit nog bekend?

2. Wat als Telfort nou door KPN wordt verkocht aan een ander bedrijf.... Zullen alle abonnees dan gedwongen worden om nieuwe routers te kopen om nog op het Internet te kunnen? En zal de OPTA dan moeten bepalen dat klanten kosteloos hun contract mogen opzeggen, waarna Telfort alle gedupeerden een "passende aanbieding" zal doen die eigenlijk toch niet zo passend is?
(Tsja, het klinkt wel flauw en sarcastisch, maar 1 ding is zeker: Het is niet onrealistisch.)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik heb op dit moment BelBasis van KPN. Daar wil ik niet vanaf even voor de duidelijkheid.

Heb nu ook een andere internet lopen over deze KPN lijntje.

In me huis heb ik nog 2 extra aders voor een extra lijntje.

Kan ik Telfort (zonder telefonie, dus 19,95 per maand) ook aanvragen en aangeven dat ik geen telefoonaansluiting heb, zodat deze binnen komt op een 2e lijn.

In dit geval kan ik mezelf garanderen op een naadloze overstap. Dan wacht ik eerst totdat telfort opgeleverd is voordat ik me oude provider opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij klopt er iets niet...als ik de postcodetest doe, gaat het rode balkje helemaal naar de 20Mb toe. Erg mooi...maarrrrr...geen enkele ADSL provider gaat hoger dan 8Mb op mijn adres. Tweak zegt het te kunnen aanbieden; Tiscali zegt dat er helemaal geen Tiscali ADSL op mijn adres mogelijk is; Alice zegt niet verder dan 4Mb te kunnen gaan. En Telfort zegt nu doodleuk dat ze 20Mb bij mij naar binnen kunnen schieten...over het niet bestaande Tiscali netwerk naar mijn huis (140m van de centrale).

Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal dubieus. Ik heb nu Casema Maxi (8Mb) en dat komt op z'n top makkelijk op 10Mb (met pieken naar 14/15Mb, 10Mb sustained is niet abnormaal). Ik betaal daar echter wél weer lekker voor. Maar ik vertrouw die ADSL aanbieders voor geen stuiver voor wat betreft hun claims over de te verwachten snelheid. Niemand kan dat weer garanderen, dus ernaar vragen is zinloos. Je krijgt altijd hetzelfde bandje te horen: het is een indicatie...

En toch wil ik eigenlijk wel weg bij Casema...maar ik wil het liefst niet in snelheid terug.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 16-10-2007 02:20 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ReFleXWolf schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:17:
2. Wat als Telfort nou door KPN wordt verkocht aan een ander bedrijf.... Zullen alle abonnees dan gedwongen worden om nieuwe routers te kopen om nog op het Internet te kunnen? En zal de OPTA dan moeten bepalen dat klanten kosteloos hun contract mogen opzeggen, waarna Telfort alle gedupeerden een "passende aanbieding" zal doen die eigenlijk toch niet zo passend is?
(Tsja, het klinkt wel flauw en sarcastisch, maar 1 ding is zeker: Het is niet onrealistisch.)
Je kunt nooit gedwongen worden een ander abonnement te nemen. Waarom een andere router erg is ontgaat me, maar eenzijdige aanpassing van de contractvoorwaarden stelt jou altijd in staat om zonder boete of wat dan ook het contract te laten ontbinden. Dat is wettelijk geregeld, daar hoeft de Opta niet aan te pas te komen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hmm, ik zag dit topic net en dit ziet er toch wel hééél interessant uit... toch thuis eens een keertje opperen. Ik woon nog thuis, ouders betalen nu €35 voor 8mbit, denk dat ze hier ook wel interesse in hebben :)

Telefonie mag lekker via KPN blijven lopen, alleen internet via Telfort... hoe is het modem verder? Helemaal open of zijn er (zoals bij Alice) dingen afgeschermd? Wordt er "geprovisioned" zoals bij Tele2 of niet?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als je het topic een beetje gevolgd hebt. Zul je gelezen hebben dat de modem helemaal open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:14:
Vandaag ook maar Telfort ADSL genomen, Alice kwam bij mij niet verder dan 4Mbit dus die viel voor mij al snel af.

Ik heb nu nog Tweakdsl en daar zijn nu de totale kosten incl tel. 59,30 p/m, straks bij Telfort 36,40 p/m... dus wel de moeite waard.
Als Alice niet meer dan 4 mbit kan leveren (uitgaande van ADSL2+), dan zal Telfort ook niet veel hoger komen. Afstand wijkcentrale verhaal enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Alice levert over het BBNed-netwerk, als ik de speedtest bij Alice doe kom ik niet hoger uit dan 4 megabit, terwijl Orange met het maximale belooft (evenals een aantal andere providers), het ligt dus ook aan het netwerk waarover geleverd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alex) schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:03:
Alice levert over het BBNed-netwerk, als ik de speedtest bij Alice doe kom ik niet hoger uit dan 4 megabit
Alice is weer erg conservatief. Bij mij zegt Alice ook niet meer dan 4Mb te kunnen doen, terwijl ik hier een paar jaar geleden zelfs een 8Mb lijn heb gehad via BBNed... Telfort is naar mijn idee weer een beetje ambitieus, want zij komen als enige op de volle mep. Geen enkele andere provider komt op 20Mb. En Tiscali zegt niet te kunnen leveren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mja, met Alice zou ik sowieso niet boven de 8 megabit uit kunnen komen, wat ik nu ook al heb... als we overstappen moeten we er wel op vooruitgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:50:
Ik heb op dit moment BelBasis van KPN. Daar wil ik niet vanaf even voor de duidelijkheid.

Heb nu ook een andere internet lopen over deze KPN lijntje.

In me huis heb ik nog 2 extra aders voor een extra lijntje.

Kan ik Telfort (zonder telefonie, dus 19,95 per maand) ook aanvragen en aangeven dat ik geen telefoonaansluiting heb, zodat deze binnen komt op een 2e lijn.

In dit geval kan ik mezelf garanderen op een naadloze overstap. Dan wacht ik eerst totdat telfort opgeleverd is voordat ik me oude provider opzeg.
Je kan het doen op deze manier, maar je hebt geen garantie dat je tweede lijn ook volledig is aangesloten is en bruikbaar voor ADSL.

Waarom stap je niet gewoon over op de eerste lijn qua ADSL? Als je die toch gaat opzeggen is dat net zo goed een naadloze overstap. Eerst Telfort aanvragen en na een dag of 7 a 10 de opzegging naar je huidige ISP de deur uit doen gewoon.
mphilipp schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 02:19:
Volgens mij klopt er iets niet...als ik de postcodetest doe, gaat het rode balkje helemaal naar de 20Mb toe. Erg mooi...maarrrrr...geen enkele ADSL provider gaat hoger dan 8Mb op mijn adres. Tweak zegt het te kunnen aanbieden; Tiscali zegt dat er helemaal geen Tiscali ADSL op mijn adres mogelijk is; Alice zegt niet verder dan 4Mb te kunnen gaan. En Telfort zegt nu doodleuk dat ze 20Mb bij mij naar binnen kunnen schieten...over het niet bestaande Tiscali netwerk naar mijn huis (140m van de centrale).

Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal dubieus. Ik heb nu Casema Maxi (8Mb) en dat komt op z'n top makkelijk op 10Mb (met pieken naar 14/15Mb, 10Mb sustained is niet abnormaal). Ik betaal daar echter wél weer lekker voor. Maar ik vertrouw die ADSL aanbieders voor geen stuiver voor wat betreft hun claims over de te verwachten snelheid. Niemand kan dat weer garanderen, dus ernaar vragen is zinloos. Je krijgt altijd hetzelfde bandje te horen: het is een indicatie...

En toch wil ik eigenlijk wel weg bij Casema...maar ik wil het liefst niet in snelheid terug.
mphilipp schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:20:
[...]

Alice is weer erg conservatief. Bij mij zegt Alice ook niet meer dan 4Mb te kunnen doen, terwijl ik hier een paar jaar geleden zelfs een 8Mb lijn heb gehad via BBNed... Telfort is naar mijn idee weer een beetje ambitieus, want zij komen als enige op de volle mep. Geen enkele andere provider komt op 20Mb. En Tiscali zegt niet te kunnen leveren hier.
Kan heel goed hoor dat Telfort daar wel 20Mb kan leveren. Als Tiscali er geen netwerk dekking heeft levert Telfort de lijn via het KPN netwerk. Als KPN daar ADSL2+ apparatuur heeft staan is het gewoon mogelijk met 20Mb natuurlijk.

Alice levert via het BBned netwerk en daarnaast ook KPN. Maar zowel het BBned netwerk heeft nog ADSL1 locaties en Alice lijkt over KPN lijnen ook alleen tot 4Mb te leveren. Dus je zit dan voor Alice of op een BBned ADSL1 locatie of als er geen BBned beschikbaar is leveren ze via KPN ook 4Mb max. (zo lijkt het mij thans na wat postcodes proberen).

Kan dus prima het verschil.

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 16-10-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bjck schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:34:
Kan heel goed hoor dat Telfort daar wel 20Mb kan leveren. Als Tiscali er geen netwerk dekking heeft levert Telfort de lijn via het KPN netwerk. Als KPN daar ADSL2+ apparatuur heeft staan is het gewoon mogelijk met 20Mb natuurlijk.
Nou...ik geloof er geen klap van. Er is nl geen enkele provider te vinden die ADSL2+ op mijn centrale heeft. Bij KPN.nl kan ik niet eens abo's vinden die sneller zijn dan 6Mb, hoewel internetten.nl het heeft over een 12Mb ADSL abo van Het Net (Advanced...bestaat niet op de site van Het Net...). Een beetje dubi dat alleen Telfort het heeft over 20Mb en Tiscali niet en KPN niet. Toch?
Alice levert via het BBned netwerk en daarnaast ook KPN. Maar zowel het BBned netwerk heeft nog ADSL1 locaties en Alice lijkt over KPN lijnen ook alleen tot 4Mb te leveren. Dus je zit dan voor Alice of op een BBned ADSL1 locatie of als er geen BBned beschikbaar is leveren ze via KPN ook 4Mb max. (zo lijkt het mij thans na wat postcodes proberen).
Ik weet als feit dat BBNed tot 8Mb hier kan leveren. Ik heb zo'n abo ooit gehad. Alleen Alice durft het niet te zeggen. Je krijgt een standaard (disclaimer) antwoord waarin ze roepen dat ze niets kunnen garanderen en dat ze liever te weinig zeggen dan teveel. Kan ik inkomen, maar Tweak geeft me gewoon de keuze tussen een 0-4Mb een een 4-8Mb abo.

Kortom: ik krijg alleen maar onduidelijke info, en als je eenmaal een abo neemt en het blijkt tegen te vallen kunnen ze allemaal zeggen 'ik heb toch niets gegarandeerd?' Ik vertrouw het dus voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik zit te twijfelen, heb nu Direct ADSL van KPN zonder telefonie. Dit kost me 35 euro per maand, en dan heb ik 3 MBit lijn dacht ik. De beruchte meter bij Telfort geeft 15 MBit aan bij me, dus dit zou en goedkoper en veel sneller moeten zijn. Positief dus. (Alice geeft trouwens een hogere snelheid aan, maar na dat topic gelezen te hebben, durf ik dat niet aan...)

Echter heb ik via KPN een hele stabiele lijn met een goede ping. Enig idee of bij Telfort de ping om een of andere reden niet zo stabiel zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
mphilipp schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:51:
[...]

Nou...ik geloof er geen klap van. Er is nl geen enkele provider te vinden die ADSL2+ op mijn centrale heeft. Bij KPN.nl kan ik niet eens abo's vinden die sneller zijn dan 6Mb, hoewel internetten.nl het heeft over een 12Mb ADSL abo van Het Net (Advanced...bestaat niet op de site van Het Net...). Een beetje dubi dat alleen Telfort het heeft over 20Mb en Tiscali niet en KPN niet. Toch?
Check de site van xs4all, dat is hier de enige naast telfort die zegt 20mbit te kunnen leveren op mijn adres.
Ik heb de telfort helpdesk gemailed met de vraag over welk netwerk ik die 20mbit verbinding zou krijgen. Ze antwoorden hierop het 'WBA netwerk' ? Nooit van gehoord.
(die helpdesk heeft wel snel geantwoord btw.Gisternacht 24:00 verzonden, volgende dag 10:30 antwoord)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet via het tiscali netwerk levert je qua ping tijden 15 ms ongeveer exrta bovenop je xs4all lijntje, is mijn ervaring. Een marginale verhoging dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:59:
Internet via het tiscali netwerk levert je qua ping tijden 15 ms ongeveer exrta bovenop je xs4all lijntje, is mijn ervaring. Een marginale verhoging dus.
Oftewel, een ruime verdubbeling, hoewel je dat waarschijnlijk niet of nauwelijks zal merken.
Naar wat ik heb gehoord wordt dit veroorzaakt doordat het Tiscali netwerk gebruik maakt van een andere techniek, hierdoor heb je minder kans op packet loss maar wordt je "ping" (/latency) wel verhoogd :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pingkiller schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:52:
Check de site van xs4all, dat is hier de enige naast telfort die zegt 20mbit te kunnen leveren op mijn adres.
Inderdaad...zoëven kreeg ik geen sjoege van de pc-check. Nu krijg ik idd ADSL2+ te zien. Dat zal dan dezelfde lijn zijn die Telfort gaat gebruiken denk ik. Ben benieuwd of dat dezelfde centrale is als de reguliere telefooncentrale hier op de hoek. Die is maar 146m van mijn huis. Dat betekent dat ik de snelheid in principe zou kunnen halen.

Toch een beetje tiepies dat Telfort iets kan aanbieden voor €19,95 (+€5 voor BelBasis) terwijl XS4All daar €75 voor moet hebben. Voel je je dan niet een beetje bekocht als XS4All abonnee? Voor €50/mnd zou je zowat je persoonlijke helpdeskmedewerker moeten krijgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pingkiller schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:52:
[...]

Ik heb de telfort helpdesk gemailed met de vraag over welk netwerk ik die 20mbit verbinding zou krijgen. Ze antwoorden hierop het 'WBA netwerk' ? Nooit van gehoord.
(die helpdesk heeft wel snel geantwoord btw.Gisternacht 24:00 verzonden, volgende dag 10:30 antwoord)
Nu is WBA een andere term voor het KPN Bitstream netwerk. Waar Bitstream vroeger alleen zakelijk was is er nu ook een consumenten wholesale product bij KPN wat ze WBA noemen. Het is dus zeker geen mxstream, totaal niet. Een ander netwerk, vandaar dat Telfort het ook kan bieden met gewoon RFC1483Bridge met DHCP op 0/34 net als op het Tiscali netwerk.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:59:
Die 15ms boven op is iets overdreven. Tiscali heeft op haar ADSL netwerk per lijn zo'n 16 a 20ms latency waar op lijnen via KPN's DSL netwerk er zo'n 8 a 12ms is. Ook 20ms is prima te doen, ook voor de fanatieke gamer. Belangrijker is nog dat de latency overdag en 's avonds gelijk is en niet schommelt.
Datafeest schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

Oftewel, een ruime verdubbeling, hoewel je dat waarschijnlijk niet of nauwelijks zal merken.
Naar wat ik heb gehoord wordt dit veroorzaakt doordat het Tiscali netwerk gebruik maakt van een andere techniek, hierdoor heb je minder kans op packet loss maar wordt je "ping" (/latency) wel verhoogd :P
Juist :)
mphilipp schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:19:
[...]

Inderdaad...zoëven kreeg ik geen sjoege van de pc-check. Nu krijg ik idd ADSL2+ te zien. Dat zal dan dezelfde lijn zijn die Telfort gaat gebruiken denk ik. Ben benieuwd of dat dezelfde centrale is als de reguliere telefooncentrale hier op de hoek. Die is maar 146m van mijn huis. Dat betekent dat ik de snelheid in principe zou kunnen halen.
Als de lijn ook kort is en niet met een enorme omweg naar je huis loopt wel. Als de snelheids check een 20Mb aangeeft heb je een grote kans dat het wel goed zit en dat je dat of dichtbij de 20Mb gaat halen op je adres.
Toch een beetje tiepies dat Telfort iets kan aanbieden voor €19,95 (+€5 voor BelBasis)
Die BelBasis is dus ook niet meer nodig, kan je gewoon wegdoen als je wilt. Stap je over op Telfort bellen en je neemt je nummer mee gaat vanzelf je BelBasis weg en betaal je totaal €29.90 per maand.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 16-10-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Laatst online: 27-07 14:10
Nog even voor de zekerheid.. dat basis modem is, in combinatie met een switch, wel geschikt om meerdere pc's aan te hangen?
niet dat zij in de firmware hebben gerommeld zodat het echt gewoon niet kan?

ik ben namelijk wel geneigd om dit pakket te nemen naast de casema midi die m'n ouders hebben liggen.. 1.6mbit delen is het toch echt niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bjck schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:23:
Die BelBasis is dus ook niet meer nodig, kan je gewoon wegdoen als je wilt. Stap je over op Telfort bellen en je neemt je nummer mee gaat vanzelf je BelBasis weg en betaal je totaal €29.90 per maand.
Ok, ik heb nu helemaal geen vaste telefonie van KPN meer, alleen Casema bellen via de kabel. Ik dacht (maar het was laat vannacht) dat ik ergens iets las dat BelBasis verplicht was ofzo. Maar dat zal dan wel met bellen te maken hebben...niet goed gelezen.

Evengoed klinkt het dus wel in orde. Ik vond het allemaal maar verwarrend. Het vervelende is - en dat gaf ik eerder ook al aan - als toch blijkt dat het een traag lijntje is, je geen poot hebt om op te staan. Maar nu geloof ik toch dat het gewoon kan. Als 2 bronnen aangeven dat die 20Mb haalbaar is. Als het 10Mb is ben ik ook al blij, want ik betaal nu 2x zoveel als ik bij Telfort zou betalen (nu Casema Maxi 8Mb). Als het maar niet onder die 10Mb uit komt. Ik heb nog tot februari, dan loopt Casema af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
User321 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:57:
Nog even voor de zekerheid.. dat basis modem is, in combinatie met een switch, wel geschikt om meerdere pc's aan te hangen?
niet dat zij in de firmware hebben gerommeld zodat het echt gewoon niet kan?
Kan gewoon. Er wordt 1 PC genoemd omdat er maar 1 ethernet poort op zit. Met een switch kan je er zo meer poorten van maken. Liever een switch dan een router er achter hangen natuurlijk omdat router achter router soms meer problemen geeft dan het oplost.
ik ben namelijk wel geneigd om dit pakket te nemen naast de casema midi die m'n ouders hebben liggen.. 1.6mbit delen is het toch echt niet helemaal :P
Beide een aparte verbinding, geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Laatst online: 27-07 14:10
bjck schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:02:
[...]
Kan gewoon. Er wordt 1 PC genoemd omdat er maar 1 ethernet poort op zit. Met een switch kan je er zo meer poorten van maken. Liever een switch dan een router er achter hangen natuurlijk omdat router achter router soms meer problemen geeft dan het oplost.
okee, bedankt.. een eigen gbit switch had ik namelijk al, dus die wordt niet nutteloos :)
Beide een aparte verbinding, geinig.
mja.. zo hebben we tenminste niet het probleem dat als hij iets zit te leechen, ik niet kan gamen.. en als ik iets zit te leechen, zijn conference-calls haperen (meestal gevolgd door een trek aan mijn stekkertje) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Vanochtend ook Telfort (internet + telefonie met nummerbehoud) besteld. Mijn DirectADSL contract loopt nog tot 22 december, maar 3mbit voor 30 euro/mnd en 10 euro voor belbudget is erg duur vergeleken met Telfort... Zelfs al kan ik maar 8mbit halen (onze centrale is geen ADSL2+ centrale en ook zijn er geen andere leveranciers actief dan kpn)

Gisteren eerst de helpdesk nog een paar vraagjes gestuurd, maar kreeg antwoorden die niet helemaal matchen met de reacties hier zo lijkt het:
Q: Ik heb op een forum gelezen dat als ik internet MET telefonie neem (met nummerbehoud), ik mijn KPN DirectADSL+Telefonie lijn niet zelf op hoef te zeggen. Klopt dit? Of moet ik KPN DirectADSL toch zelf opzeggen?
A: Wanneer u overstapt naar Telfort internet en telefonie, zegt Telfort wel uw telefonie abonnement voor u op, maar u dient zelf het ADSL abonnement bij KPN op te zeggen.
U dient bij de opzegging van ADSL aan te geven dat u overstapt naar ADSL van Telfort.
Ik zal dus voor de zekerheid KPN maar handmatig opzeggen mbv hun voorbeeldbrief.
Q: Ik heb op dit moment een Speedtouch 716WL modem, kan ik deze blijven gebruiken?
U heeft een nieuwe modem nodig. Deze modem kunt u bestellen bij de aanvraag, onze basismodem is gratis.
Ik heb nu een basismodem besteld, omdat ik denk dat de 716WL ook te gebruiken is. Mocht dit toch niet werken, dan hang ik wel een routertje achter het basismodem.

Ik hoop dat de overstap voorspoedig zal gaan! Ik kan niet lang zonder internetverbinding namelijk. Al kan ik natuurlijk wel een @home proefabo nemen ondertussen. Heb ik al eerder eens gedaan (op een ander adres) en dat ging ook goed :) Maar goed, eerst maar eens de ervaringen afwachten van anderen die eerder overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Speedtouch 716 kun je gewoon gebruiken hoor. Kan zijn dat die ietsjes lager intraint vergeleken met een ZyXEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 16:56

ThaDude

Hang Loose

Nou heb me net ook aangemeld omdat Alice me niet wilde hebben doordat er te hoge laskosten bij kwamen :?
Dus telfort here i come :P

Ben benieuwd hoe het omzetten van IPB naar telfort gaat.. Ben die IPB wel zo onwijs beu :D

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
ThaDude schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:54:
Nou heb me net ook aangemeld omdat Alice me niet wilde hebben doordat er te hoge laskosten bij kwamen :?

Ben benieuwd hoe het omzetten van IPB naar telfort gaat.. Ben die IPB wel zo onwijs beu :D
Oh jee, laswerkzaamheden. Vroeg je een nieuwe lijn aan? En heb je dat ook bij Telfort gedaan? Dan kan hetzelfde ook bij telfort gebeuren.

[ Voor 0% gewijzigd door Dolan op 16-10-2007 12:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 17-09 16:56

ThaDude

Hang Loose

trolleystad schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Oh jee, laswerkzaamheden. Vroeg je een nieuwe lijn aan? En heb je dat ook bij Telfort gedaan? Dan kan hetzelfde ook bij telfort gebeuren.
Nee geen nieuwe lijn, ik wil mijn huidige IPB laten overnemen door Telfort of Alice.
Ik ben het ondertussen wel een beetje beu.. Want ik woon in een nieuwbouw wijk, heb al meer dan 1,5 jaar IPV van KPN en iets anders begint onmogelijk te lijken...
Ik vraag door mijn omzetting toch geen nieuwe lijn aan??

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Entity schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:22:
Vanochtend ook Telfort (internet + telefonie met nummerbehoud) besteld. Mijn DirectADSL contract loopt nog tot 22 december, maar 3mbit voor 30 euro/mnd en 10 euro voor belbudget is erg duur vergeleken met Telfort... Zelfs al kan ik maar 8mbit halen (onze centrale is geen ADSL2+ centrale en ook zijn er geen andere leveranciers actief dan kpn)

Gisteren eerst de helpdesk nog een paar vraagjes gestuurd, maar kreeg antwoorden die niet helemaal matchen met de reacties hier zo lijkt het:

[...]

Ik zal dus voor de zekerheid KPN maar handmatig opzeggen mbv hun voorbeeldbrief.

[...]

Ik heb nu een basismodem besteld, omdat ik denk dat de 716WL ook te gebruiken is. Mocht dit toch niet werken, dan hang ik wel een routertje achter het basismodem.

Ik hoop dat de overstap voorspoedig zal gaan! Ik kan niet lang zonder internetverbinding namelijk. Al kan ik natuurlijk wel een @home proefabo nemen ondertussen. Heb ik al eerder eens gedaan (op een ander adres) en dat ging ook goed :) Maar goed, eerst maar eens de ervaringen afwachten van anderen die eerder overstappen.
trolleystad schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:27:
Speedtouch 716 kun je gewoon gebruiken hoor. Kan zijn dat die ietsjes lager intraint vergeleken met een ZyXEL.
Niet als hij op het KPN netwerk wordt aangesloten zoals hij aangeeft, dan is de kans klein/nihil dat het verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Ik krijg toch het basismodem, dus ik ga het gewoon proberen, als de 716 niet of praktisch niet lager traint, blijf ik die gebruiken en anders pak ik de Zyxel met een routertje erachter (heb nog een linksys staan).

Moet nog ruim 2 maanden wachten helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entity schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:32:
Ik krijg toch het basismodem, dus ik ga het gewoon proberen, als de 716 niet of praktisch niet lager traint, blijf ik die gebruiken en anders pak ik de Zyxel met een routertje erachter (heb nog een linksys staan).

Moet nog ruim 2 maanden wachten helaas :'(
Is er een wachttijd van 2 maanden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

Nee, m'n huidige contract loopt pas over 2 maanden af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

Ik denk dat hij over twee maanden pas gaat overstappen in verband met huidig contract bij ISP ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 16-09 19:15
Mijn aanvraag loopt alweer een paar dagen en zou rond de 26e overgenomen moeten worden door telfort.

Momenteel zit ik bij direct-adsl en die heb ik opgezegd door 0900-0244 te bellen (bevestiging moet ik nog ontvangen).
Ik heb tegen die man gezegd dat ik van internet provider wil gaan wisselen en dat hun daarom het signaal niet eraf moeten halen.

Waarschijnlijk begreep hij me niet helemaal want hij riep dat het er altijd af moest voor een nieuwe aanvraag, en ik begreep hem geloof ik ook niet helemaal goed 8)7
De opzegging van KPN is pas per 16 november ..., ik neem aan dat ik me dus geen zorgen hoef te maken omdat er op 26-10 toch nog wel adsl op de lijn zit , of kan ik toch nog beter even gaan bellen voor de zekerheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Misschien een tip voor andere Orange-gebruikers:

Ik heb mijn Telfortbestelling zojuist geannuleerd.

Ik zit nu bij Orange (20mbit) en dat bevalt me zeer goed.
Alleen had ik vorig jaar een abo bij Orange afgesloten
waar ik maar 24,95 pm hoefde te betalen (Orange zou
12 maanden lijnhuur á 9,50 voor mij betalen)
Met andere woorden... vanaf januari zou 34,45 moeten
betalen per maand.

Ik bel dus met de klantenservice om mn abo op te zeggen,
hebben ze me aangeboden om de 9,50 nog een jaar voor
me te betalen. Tja, vond ik toch wel een goede deal.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me gisteren aangemeld.
Hiervoor zat ik bij XS4ALL en ze vertelde me daar dat ik maar een paar uur zonder internet zit _/-\o_
Dit vanwege een 1 op 1 migratie, heb voor de zekerheid een brief opgestuurd naar XS4ALL om mijn abbonement op te zeggen per 28-10-2007 (migratie) dit was zo'n standaard brief van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:39:
Ik heb me gisteren aangemeld.
Hiervoor zat ik bij XS4ALL en ze vertelde me daar dat ik maar een paar uur zonder internet zit _/-\o_
Dit vanwege een 1 op 1 migratie, heb voor de zekerheid een brief opgestuurd naar XS4ALL om mijn abbonement op te zeggen per 28-10-2007 (migratie) dit was zo'n standaard brief van telfort.
Paar uur? Nja, meestal is het een paar minuten. Heel soms kan zoiets uitlopen als kabels te kort blijken te zijn of er ander materiaal niet aanwezig is en dat ze ff snel dat moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:50:
[...]

Als Alice niet meer dan 4 mbit kan leveren (uitgaande van ADSL2+), dan zal Telfort ook niet veel hoger komen. Afstand wijkcentrale verhaal enzo. :)
Alice heeft BBNed lijnen, Telfort via Tiscali (heb nu Tweakdsl via Tiscali lijn en dat werkt goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:45
Squall schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:27:
Mijn aanvraag loopt alweer een paar dagen en zou rond de 26e overgenomen moeten worden door telfort.

Momenteel zit ik bij direct-adsl en die heb ik opgezegd door 0900-0244 te bellen (bevestiging moet ik nog ontvangen).
Ik heb tegen die man gezegd dat ik van internet provider wil gaan wisselen en dat hun daarom het signaal niet eraf moeten halen.

Waarschijnlijk begreep hij me niet helemaal want hij riep dat het er altijd af moest voor een nieuwe aanvraag, en ik begreep hem geloof ik ook niet helemaal goed 8)7
De opzegging van KPN is pas per 16 november ..., ik neem aan dat ik me dus geen zorgen hoef te maken omdat er op 26-10 toch nog wel adsl op de lijn zit , of kan ik toch nog beter even gaan bellen voor de zekerheid :?
euh even een edit ik heb alleen maar iets gequoted nu.

Je moet ervoor zorgen dat die open blijft staan voor migratie in ieder geval en het service id voor de zekerheid vragen. Ik heb heb het eens niet volgens het boekje gedaan en zat 3 maanden zonder internet...

[ Voor 13% gewijzigd door bastian433 op 16-10-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 16-09 19:15
Dit zei telfort in een reactie op een mail voor mijn aanvraag:
Indien u besluit bij Telfort internet te bestellen zullen wij uw huidige ADSL verbinding overnemen. Wij zullen dan zelf contact opnemen met KPN om de overname aan te kondigen.

U bent echter nog wel zelf verantwoordelijk voor uw eventuele contract. Het is dan ook aan te raden om, voordat u zich bij ons aanmeldt even contact op te nemen met KPN. U kunt dan aangeven dat Telfort uw ADSL verbinding overneemt, en dat KPN het abonnement per overname dient te beeindigen.
Ik ga telfort nog wel even mailen of ze kunnen controleren of alles goed gaat ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Na die fantastische mobiel internetactie van telfort ben ik wat huiveriger geworden met zulke 'goedkope' acties van telfort...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 15:57
hoe lang kan het duren voordat alles opgeleverd wordt op een kale lijn?
zit al een maand zonder internet en heb zaterdag bij telfort ( via de winkel ) adsl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronnym schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:20:
hoe lang kan het duren voordat alles opgeleverd wordt op een kale lijn?
zit al een maand zonder internet en heb zaterdag bij telfort ( via de winkel ) adsl besteld.
Ben ook erg benieuwt, heb hem vorige week vrijdag aangevraagd, dus ben benieuwt hoe snel alles verloopt, i'll keep you updated !

PS: Ik geloof dat elke aanvraag binnen een week teniet gedaan kan worden door de aanvrager, betekent dit dan ook meteen dat providers pas na 1 week alles in gang zetten ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 15:57
wordt gek zonder internet!!
je hoort hoe het bij mij loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 21:41

IHG

ronnym schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:11:
toch leuk dat je wel dit bericht kan plaatsen :+ , maar ik begrijp je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
ronnym schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:11:
Wordt niet te gek :P en ga geen gekke dingen doen, anders kun je straks je abbo omzetten naar Telfort mobiel internet voor in de gevangenis :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
ThaDude schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:54:

Het omzetten van IPB naar Telfort zou zonder problemen moeten gebeuren. Je hebt alleen de 14,95 admin kosten en de 9,95 voor nummerbehoud. Er hoeft niets gelast te worden je hebt immers al een werkende adsl verbinding.

Ik heb ook een overstap van IPB naar Telfort met telefonie aangevraagd.
Het komt er simpelweg op neer dat Telfort de ADSL en telefonie overneemt en dat KPN het hierdoor gewoon stopt zet met inachtneming van je minimum contractduur en omzegtermijn.

Je krijgt vanzelf bericht van KPN dat het is stop gezet. Je hoeft zelf niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:44
Athome schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:23:
[...]

Het omzetten van IPB naar Telfort zou zonder problemen moeten gebeuren. Je hebt alleen de 14,95 admin kosten en de 9,95 voor nummerbehoud. Er hoeft niets gelast te worden je hebt immers al een werkende adsl verbinding.

Ik heb ook een overstap van IPB naar Telfort met telefonie aangevraagd.
Het komt er simpelweg op neer dat Telfort de ADSL en telefonie overneemt en dat KPN het hierdoor gewoon stopt zet met inachtneming van je minimum contractduur en omzegtermijn.

Je krijgt vanzelf bericht van KPN dat het is stop gezet. Je hoeft zelf niets te doen.
Ik wil ook de overstap IPB > Telfort wagen, heb Telfort dus besteld, maar heb IPB zelf ook opgezegd.
Zit nu sinds februari 2006 bij IPB, en had dus aanvankelijk een contract wat elk jaar voor een jaar verlengd werd, maar met de nieuwe algemene voorwaarden van augustus zou het ook per maand opzegbaar moeten zijn; in de oude AV staat dat wijzigingen in AV ook voor bestaande klanten geldt.
De klantenservice weet daar natuurlijk weer niets vanaf, en zegt in eerste instantie dat je aan een contract vast zit, zodra je met AV gaat smijten kunnen ze opeens dingen regelen.
Ben benieuwd of ik binnenkort een bevestiginsbrief krijg dat het opgezegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Ook net besteld n.a.v. van de vergelijkingen op internetten.nl (zonder dit topic te hebben gezien overigens.)

Ik ben al jaren klant van @home (intensief 8000 dus mucho dineres elke maand), maar ik ben de hoge kosten meer dan beu. Dit abonnement leek me dus een goed alternatief, zeker aangezien ik geen actieve lijn van KPN heb liggen in mijn apartement en echt alleen puur wil internetten.

Net wel even 0800-1707 gebeld om te vragen of het mogelijk was een ingangsdatum te specificeren (antwoord: "nee") en of het echt geen bezwaar was dat ik geen actieve KPN lijn had liggen (antwoord: "nee").

We zullen zien. Op 1 december 2007 loopt mijn @Home abonnement af, dus als ik na die tijd niet meer post, weten jullie meteen er wat problemen zijn met mijn nieuwe ISP. :P

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

PS: Ik geloof dat elke aanvraag binnen een week teniet gedaan kan worden door de aanvrager, betekent dit dan ook meteen dat providers pas na 1 week alles in gang zetten ?
Ja, dat klopt. Ze laten je aanvraag 7 dagen liggen, de cooldown periode.

Overigens heb ik ook Telfort Internet zonder telefonie besteld, heb nu XS4ALL Start. Heb XS4ALL niet opgezegd, ik wacht totdat ze me zelf een brief sturen.

Het standaardmodem is als je er een switch achter hangt wel geschikt voor meerdere PC's. Geen enkel probleem.

Voor de telefonie neem ik een telefoonnummer a 10 euries per jaar bij budgetphone.nl. Die kan ik instellen op het modem van Telfort en daarop sluit ik m'n huidige analoge telefoonlijn aan. Als Telfort er dan ligt, zeg ik mijn Belbudget op en betaal ik 19,95 p/m + 10 euro per jaar voor internet en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crayne schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:55:

Net wel even 0800-1707 gebeld om te vragen of het mogelijk was een ingangsdatum te specificeren (antwoord: "nee")
Ik kon bij het bestellen wel een ingangsdatum specificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Zo, vandaag brief binnen gehad van Telfort met bevestiging dat ze de planning hebben doorgegeven om op 1 November mij over te zetten.
Ook opzegbevestiging van SpeedXS binnen. Die gaat er halverwege december eraf.
Moet dus wel een maandje dubbele abo kosten betalen. Dus hopen dat het waard is.
Nu ook hopen op een naadloze overstap zonder problemen.

Wat me opvalt is het hoge ordernummer 12394XX.
Ik neem aan dat ze begonnen zijn van 1230000 en ik dus de 94XXste klant ben.
bjck schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:34:
[...]
Je kan het doen op deze manier, maar je hebt geen garantie dat je tweede lijn ook volledig is aangesloten is en bruikbaar voor ADSL.

Waarom stap je niet gewoon over op de eerste lijn qua ADSL? Als je die toch gaat opzeggen is dat net zo goed een naadloze overstap. Eerst Telfort aanvragen en na een dag of 7 a 10 de opzegging naar je huidige ISP de deur uit doen gewoon.
Ik wil dit bij een kennis doen. Bij hem mag de internet verbinding er niet een dagje of meer uitliggen vanwege. Hij heeft een eenmanszaakje waar bijna alles communicatie tussen hem en de bedrijven via internet loopt.

Dus ik wil een 99% garantie voor een no-downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:17:
Zo, vandaag brief binnen gehad van Telfort met bevestiging dat ze de planning hebben doorgegeven om op 1 November mij over te zetten.
Ook opzegbevestiging van SpeedXS binnen. Die gaat er halverwege december eraf.
Moet dus wel een maandje dubbele abo kosten betalen. Dus hopen dat het waard is.
Nu ook hopen op een naadloze overstap zonder problemen.
Nu moet Speedxs niet de opheffing op de lijn al inplannen.... (!) Doen ze dat wel kan Telfort de lijn niet omzetten/overnemen meer....

Die gaat vanzelf weg omdat hij wordt omgezet door Telfort. Je kan beter pas opzeggen als je de bevestiging hebt van het inplannen en niet de bevestiging van je bestelling.

Ik zou ze even na bellen.
[...]

Ik wil dit bij een kennis doen. Bij hem mag de internet verbinding er niet een dagje of meer uitliggen vanwege. Hij heeft een eenmanszaakje waar bijna alles communicatie tussen hem en de bedrijven via internet loopt.

Dus ik wil een 99% garantie voor een no-downtime.
Let dan op bovenstaande. Pas opzeggen als het is ingepland (volgens mij krijg je dan ook je modem toegestuurd dat is een goede indicatie om je opzegbrief te versturen).

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 16-10-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:09:
[...]
Apart. Waar/hoe heb jij besteld?

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:08:
[...]

Voor de telefonie neem ik een telefoonnummer a 10 euries per jaar bij budgetphone.nl. Die kan ik instellen op het modem van Telfort en daarop sluit ik m'n huidige analoge telefoonlijn aan. Als Telfort er dan ligt, zeg ik mijn Belbudget op en betaal ik 19,95 p/m + 10 euro per jaar voor internet en bellen.
Hier zat ik ook aan te denken.
Ik heb nu nog een belbudget + een XS4All abonnement.
Telefoneren doe ik aleen paar jaar met Voipbuster
Ik heb Telfort zonder bellen besteld.
Kan ik, als de overstap rond is, het belbudget abonnement zonder problemen opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:09:
[...]
je geeft een "wensdatum" op
pas later krijg je een brief waar de ingangsdatum op staat, die kan je dus niet van te voren specificeren en kan afwijken van de definitieve datum

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 16-10-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crayne schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:30:
[...]

Apart. Waar/hoe heb jij besteld?
Dat kan zo te zien alleen als je een overstap aanvraagt en dus al ADSL hebt. Als je een aanvraag doet zonder overstap kan je dat niet opgeven. Logisch natuurlijk omdat die zo snel mogelijk gaat gewoon.
Dennis-L schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:03:
[...]

je geeft een "wensdatum" op
pas later krijg je een brief waar de ingangsdatum op staat, die kan je dus niet van te voren specificeren en kan afwijken van de definitieve datum
Dat is duidelijk uitgelegd inderdaad _/-\o_

Eerste brief is 'bevestiging van bestelling en de opgegeven wensdatum + gegevens'. Daarna komt pas de bevestiging van de overstap met de plandatum. Bij ontvangen van die tweede dus pas de opzegging versturen, dan weet je zeker dat de huidige ISP de overstap niet kan belemmeren per ongeluk voor je.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 16-10-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:17:

Wat me opvalt is het hoge ordernummer 12394XX.
Ik neem aan dat ze begonnen zijn van 1230000 en ik dus de 94XXste klant ben.
Ik heb ook vrij vroeg besteld en heb ook 12392XX als ordernummer, zal mij niks verbazen als ze zelfs met 1239xxx begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:49

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:23:
Ik heb ook vrij vroeg besteld en heb ook 12392XX als ordernummer, zal mij niks verbazen als ze zelfs met 1239xxx begonnen zijn.
Ik heb rond 12:00 op donderdag besteld, en heb 12382XX als ordernummer. Heb zelfs het vermoeden dat Telfort en Tiscali ordernummers door elkaar lopen, aangezien je via de Tiscali orderstatus ook je Telfort orderstatus kan navragen ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:03:

Donderdag aangevraagd en vandaag de tweede brief van Telfort ontvangen met mijn gegevens en de gewenste overstapdatum. Als deze gegevens niet kloppen wordt ik verzocht om contact op te nemen met Telfort. Annuleren kan nog binnen 7 werkdagen na dagtekening van mijn ontvangen brief.

Alles klopt bij mij en dan hoef je geen actie te ondernemen. Alles zal na die tijd wel in gang gezet gaan worden. Mijn gewenste datum is 14 november dus Telfort hoeft niet heel erg veel haast te maken. Als ze het maar netjes doen :) .

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen wacht het toch even af tot begin volgend jaar!

Heb net een brief gehad van de kpn dat ik gratis een half jaar dubbele snelheid krijg. Dus daar kan ik het wel ff mee vol houden. ;)

nevermind..... Er staat: "Wij zorgen er dan voor dat uw huidige Lite abbonement wordt omgezet naar een jaarabbonement op Internet van KPN Basic."
Ja daaag!

[ Voor 30% gewijzigd door Harmen op 16-10-2007 19:17 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
[BoSS] schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:52:
[...]

Ik heb rond 12:00 op donderdag besteld, en heb 12382XX als ordernummer. Heb zelfs het vermoeden dat Telfort en Tiscali ordernummers door elkaar lopen, aangezien je via de Tiscali orderstatus ook je Telfort orderstatus kan navragen ;)
haha en dan is ook in de order status Telfort vervangen door Tiscali
"Tiscali heeft de opdracht tot overname van uw internet-verbinding in behandeling genomen. Als wensdatum voor de overstap naar Tiscali ADSL " ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
bjck schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:24:
[...]

Nu moet Speedxs niet de opheffing op de lijn al inplannen.... (!) Doen ze dat wel kan Telfort de lijn niet omzetten/overnemen meer....

Die gaat vanzelf weg omdat hij wordt omgezet door Telfort. Je kan beter pas opzeggen als je de bevestiging hebt van het inplannen en niet de bevestiging van je bestelling.

Ik zou ze even na bellen.
Had bij SpeedXS opzegbrief vermeldt dat Telfort het over gaat nemen per 1 november.
In de bevestiging van SpeedXS stond ook dat de nieuwe provider vóór die einddatum het lijntje overgenomen moet hebben, anders gaan ze het doorvoeren naar KPN om de lijn te slopen.

Dit is goed toch? Dus SpeedXS halverwege december einde. Telfort 1 November ingepland. Signaal blijft dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:35:
[...]

Had bij SpeedXS opzegbrief vermeldt dat Telfort het over gaat nemen per 1 november.
In de bevestiging van SpeedXS stond ook dat de nieuwe provider vóór die einddatum het lijntje overgenomen moet hebben, anders gaan ze het doorvoeren naar KPN om de lijn te slopen.

Dit is goed toch? Dus SpeedXS halverwege december einde. Telfort 1 November ingepland. Signaal blijft dus nog.
Dan gaat het goed, netjes van SpeedXS. Ze voeren de 'opdracht tot sloop' niet in op je verbinding, dat is goed.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 16-10-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook Telfort aangevraagd. Ben even benieuwd of al een gemiddelde wacht tijd bekend is. Zie diverse keren dat het ongeveer een maand duurt. Zijn er ook mensen die al een datum hebben ontvangen die langer duurt dan een maand (i.v.m. drukte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik ben ook van plan om de overstap naar telfort te maken, alleen ik wacht nog ff met de ervaringen hier. alleen zit ik met het volgende, hoe zit het eigenlijk met je kpn lijn

op dit moment heb ik ;
orange adsl+bellen (35euro pm)
kpn belbasis (9euro pm)

als ik naar telfort overstap, zit de kpn belbasis er dan in verwerkt of?? uiteindelijk is het toch kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

SYQ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:55:
ik ben ook van plan om de overstap naar telfort te maken, alleen ik wacht nog ff met de ervaringen hier. alleen zit ik met het volgende, hoe zit het eigenlijk met je kpn lijn

op dit moment heb ik ;
orange adsl+bellen (35euro pm)
kpn belbasis (9euro pm)

als ik naar telfort overstap, zit de kpn belbasis er dan in verwerkt of?? uiteindelijk is het toch kpn
ik denk dat je beldBudget hebt en ja dat schijnt (!) erin te zitten (zodra ik de eerste factuur heb weet ik het pas)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Weet toevallig iemand of de Telfort instellingen van de ZyXEL modem/router makkelijk zijn over te zetten naar een andere router? (bv Draytek 2800VG of Cisco 877W?)
Volgens de medewerker van de Telfort helpdesk zou dit nl hoogstwaarschijnlijk ten koste gaan van de snelheid (& ondersteuning).

Dus vraag me het volgende af:

Is die standaard ZyXEL 2602R goed/sterk genoeg om er een UTP-kabel van ongeveer 15-20 meter aan te hangen met daaraan een wifi AP - zonder al te veel signaal te verliezen? Of haal ik beter een goeie router voor in de meterkast op de begane grond met een paar 8 tot 10dB antennes (3 verdiepingen, beton)?

Verder ben ik niet zo up-to-date wat AP's betreft, maar is de D-Link DWL-3200AP een beetje bruikbaar voor die 1e oplossing, of zijn er betere oplossingen/merken in deze prijsklasse? (€ 175,- - € 250,-)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
rabor schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:55:
Weet toevallig iemand of de Telfort instellingen van de ZyXEL modem/router makkelijk zijn over te zetten naar een andere router? (bv Draytek 2800VG of Cisco 877W?)
Volgens de medewerker van de Telfort helpdesk zou dit nl hoogstwaarschijnlijk ten koste gaan van de snelheid (& ondersteuning).

Dus vraag me het volgende af:

Is die standaard ZyXEL 2602R goed/sterk genoeg om er een UTP-kabel van ongeveer 15-20 meter aan te hangen met daaraan een wifi AP - zonder al te veel signaal te verliezen? Of haal ik beter een goeie router voor in de meterkast op de begane grond met een paar 8 tot 10dB antennes (3 verdiepingen, beton)?

Verder ben ik niet zo up-to-date wat AP's betreft, maar is de D-Link DWL-3200AP een beetje bruikbaar voor die 1e oplossing, of zijn er betere oplossingen/merken in deze prijsklasse? (€ 175,- - € 250,-)
Een standaard Cat5 kabeltje kan je tot 100 Meter trekken zonder snelheidsverlies.
Het internet is 20 Mbit (20% van 100Mbit), dus je kabel kan over de 100 Meter zijn.

Ik ga zelf de ZyXEL op brigde zetten en een Linksys W. Router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

bjck schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:04:
[...]

Dat kan zo te zien alleen als je een overstap aanvraagt en dus al ADSL hebt. Als je een aanvraag doet zonder overstap kan je dat niet opgeven. Logisch natuurlijk omdat die zo snel mogelijk gaat gewoon.

[...]

Dat is duidelijk uitgelegd inderdaad _/-\o_

Eerste brief is 'bevestiging van bestelling en de opgegeven wensdatum + gegevens'. Daarna komt pas de bevestiging van de overstap met de plandatum. Bij ontvangen van die tweede dus pas de opzegging versturen, dan weet je zeker dat de huidige ISP de overstap niet kan belemmeren per ongeluk voor je.
Ohw, dus alleen als je al adsl hebt kan dat. Naja, ik ga anders vanmiddag wel even bellen hoelang het duurt als je nog helemaal niks hebt liggen, en of ik daar nog een (halve) dag voor vrij moet nemen, ivm pakketje/installateur etc.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen