Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 90.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

ThaDude

Hang Loose

areyouben schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:53:
[...]

Ik wil ook de overstap IPB > Telfort wagen, heb Telfort dus besteld, maar heb IPB zelf ook opgezegd.
Zit nu sinds februari 2006 bij IPB, en had dus aanvankelijk een contract wat elk jaar voor een jaar verlengd werd, maar met de nieuwe algemene voorwaarden van augustus zou het ook per maand opzegbaar moeten zijn; in de oude AV staat dat wijzigingen in AV ook voor bestaande klanten geldt.
De klantenservice weet daar natuurlijk weer niets vanaf, en zegt in eerste instantie dat je aan een contract vast zit, zodra je met AV gaat smijten kunnen ze opeens dingen regelen.
Ben benieuwd of ik binnenkort een bevestiginsbrief krijg dat het opgezegd is...
Kun je me dit laten zien? Ik heb IPB sinds juni 2006 en heb me laten misleiden.. Moet dus nu aangetekend telfort opzeggen indien er geen andere moglijkheid is.. dus als je het kunt aantonen graag!!

[effe gebeld:]
Net even contact gehad met de opzegdienst van kpn, zit er niet in hoor.. onze voorwaarden gelden nog gewoon, ze hebben een stel andere voorwaarden gepakt voor nieuwe abonnees met IPB vanaf 1 augustus 2007. Ik val hier niet onder zegt die meneer. Heb met de oude voorwaarden gesmeten maar dat ging niet op :'( Nou ja iig geprobeerd. Ieder ander suc6!

edit: type foutje

[ Voor 16% gewijzigd door ThaDude op 17-10-2007 08:51 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
The Conman schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 02:10:
[...]
Ik ga zelf de ZyXEL op brigde zetten en een Linksys W. Router aansluiten.
Houd er wel rekening mee dat de VoIP poorten dan niet meer werken.
rabor schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:55:
Weet toevallig iemand of de Telfort instellingen van de ZyXEL modem/router makkelijk zijn over te zetten naar een andere router? (bv Draytek 2800VG of Cisco 877W?)
Volgens de medewerker van de Telfort helpdesk zou dit nl hoogstwaarschijnlijk ten koste gaan van de snelheid (& ondersteuning).
Elke modem die ADSL2+ ondersteund zou moeten werken. Gewoon instellen op RFC1483, VPI = 0, VCI = 34, automatisch IP verkrijgen en je bent online (ervan uitgaande dat je op het Tiscali Wholesale netwerk zit, bij KPN kan het anders zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Dolan op 17-10-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:01:
[...]

No Problem. Heb Internet Only :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:01:
[...]

[...]

Elke modem die ADSL2+ ondersteund zou moeten werken. Gewoon instellen op RFC1483, VPI = 0, VCI = 34, automatisch IP verkrijgen en je bent online (ervan uitgaande dat je op het Tiscali Wholesale netwerk zit, bij KPN kan het anders zijn)
Maakt niet uit via welk netwerk Telfort je aansluit, instellingen modem zijn gelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Misschien een domme vraag, maar kun je op de wireless modem ook een Xbox360 'aansluiten' (om demo's te downloaden etc.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:56
ThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:13:
[...]

Kun je me dit laten zien? Ik heb IPB sinds juni 2006 en heb me laten misleiden.. Moet dus nu aangetekend telfort opzeggen indien er geen andere moglijkheid is.. dus als je het kunt aantonen graag!!

[effe gebeld:]
Net even contact gehad met de opzegdienst van kpn, zit er niet in hoor.. onze voorwaarden gelden nog gewoon, ze hebben een stel andere voorwaarden gepakt voor nieuwe abonnees met IPB vanaf 1 augustus 2007. Ik val hier niet onder zegt die meneer. Heb met de oude voorwaarden gesmeten maar dat ging niet op :'( Nou ja iig geprobeerd. Ieder ander suc6!

edit: type foutje
Algemene voorwaarden gelden voor alle overeenkomsten en in de oude AV staat dit artikel:
25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.

Dus alleen behoudens wat in het derde lid staat (je mag opzeggen als je de nieuwe AV niet accepteert), kunnen de oude AV blijven gelden. KPN probeert dit echter door een simpel zinnetje op hun site bij de Q&A: "Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan."
Dat dit recht nergens op gebaseerd is en absoluut niet boven het gestelde in de AV kan staan vergeet KPN natuurlijk weer lekker makkelijk. In de oude AV ben ik immers ook akkoord gegaan met artikel 25.2 wat mij recht op de nieuwe AV geeft!
Daarnaast staat op de site van de AV ook al boven de oude AV: "Geldig TOT 1 augustus", wat impliceert dat die oude niet meer geldig zijn.
Ik weet dus niet wat ik als reactie ga krijgen, de brief is nog niet binnen, maar anders annuleer ik Telfort ook weer en ga ik een klacht indienen bij KPN hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Belbudget of Belbasis van KPN neemt, dan gaat Telfort NIET de kosten voor dat abonnement betalen. Ze betalen alleen de linesharing kosten, maar die zijn er niet op het moment dat jij nog een abo bij KPN hebt. Het handigste is dus om te wachten tot je Telfort internet echt werkt. Zeg dan je telefoonabo op bij KPN met de melding dat het ADSL signaal WEL actief moet blijven. Vervolgens krijgt Telfort dan een factuur van KPN voor de linesharing (het stukje koper van de centrale naar je woning). Telfort belooft op hun website en aan de telefoon deze kosten niet door te berekenen (is ook niet zo gek, aangezien Telfort nu KPN is).

Edit: is het een idee om al deze veel gestelde vragen + de handige overstaptips voor XS4all in de startpost te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:50:
Als je Belbudget of Belbasis van KPN neemt, dan gaat Telfort NIET de kosten voor dat abonnement betalen. Ze betalen alleen de linesharing kosten, maar die zijn er niet op het moment dat jij nog een abo bij KPN hebt. Het handigste is dus om te wachten tot je Telfort internet echt werkt. Zeg dan je telefoonabo op bij KPN met de melding dat het ADSL signaal WEL actief moet blijven. Vervolgens krijgt Telfort dan een factuur van KPN voor de linesharing (het stukje koper van de centrale naar je woning). Telfort belooft op hun website en aan de telefoon deze kosten niet door te berekenen (is ook niet zo gek, aangezien Telfort nu KPN is).

Edit: is het een idee om al deze veel gestelde vragen + de handige overstaptips voor XS4all in de startpost te zetten?
dit lijkt me een stuk logischer ja, maar hoe zit het met wanneer ik wegwil bij telfort???

dus stel ik stap over op telfort, nadat alles werkt etc maak ik melding bij KPN dat ik mijn abo wil beeindigen met behoud van het ADSL signaal. maar over een half jaartje toch de overstap naar een ander (bv orange) wil maken vanwege een superaanbieding oid. Moet ik dan eerst weer een abo afsluiten bij KPN ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syntagma schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:02:
Misschien een domme vraag, maar kun je op de wireless modem ook een Xbox360 'aansluiten' (om demo's te downloaden etc.) ?
Misschien even zoeken in de topic's van Xbox360, kleine moeite toch?
Werkt ook andere usb wireless adapter op xbox 360?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
SYQ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:57:
dus stel ik stap over op telfort, nadat alles werkt etc maak ik melding bij KPN dat ik mijn abo wil beeindigen met behoud van het ADSL signaal. maar over een half jaartje toch de overstap naar een ander (bv orange) wil maken vanwege een superaanbieding oid. Moet ik dan eerst weer een abo afsluiten bij KPN ??
Voor het aanvragen van Orange heb je geen vaste lijn nodig, enkel een ADSL signaal kunnen ze dus gewoon overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

SYQ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:57:
[...]

dit lijkt me een stuk logischer ja, maar hoe zit het met wanneer ik wegwil bij telfort???

Even iets anders, je hebt een jaarcontract bij Telfort, over een half jaar overstappen zal dus niet gaan. Na een jaar kun je het opzeggen, met een opzegtermijn van 30 dagen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

areyouben schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

Voor het aanvragen van Orange heb je geen vaste lijn nodig, enkel een ADSL signaal kunnen ze dus gewoon overnemen.
Klopt. Je moet dan wel aangeven dat het signaal op de lijn moet blijven, oftewel dat het een ISP-migratie betreft. Anders gaan ze de lijn slopen en moet je weer NLS (new line service) aanvragen en dat kost tussen de 100 en de 200 euro. Maar tegenwoordig heb je voor ADSL geen KPN BelBudget/Belbasis meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:37
The Conman schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 02:10:
[...]
Een standaard Cat5 kabeltje kan je tot 100 Meter trekken zonder snelheidsverlies.
Het internet is 20 Mbit (20% van 100Mbit), dus je kabel kan over de 100 Meter zijn.
Euh, zo werkt het niet hoor. Die 100 meter is een limiet met het oog op de signaal frequenties die 100 mbps ethernet gebruikt en het verlies in een UTP kabel. Ook al gebruik je maar 1 mbps, de pakketjes gaan allemaal met dezelfde snelheid over de kabel. Dus je kan je maar beter gewoon aan die 100 meter houden (al zal een beetje langer wellicht wel werken).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:37

Freaked

..

Ik heb donderdag j.l. telfort aangevraagd op een ISDN lijn (wensdatum: 25 Okt.) en ik heb gelijk daarna XS4ALL opgezegd (12-11-2007). Ik wil dus ook gewoon blijven bellen via kpn/belbudget.

Ik kreeg zaterdag netjes een bevestigingsbrief van telfort, en ik kreeg gisteren een brief van xs4all waarin stond dat ze ook met KPN contact hebben opgenomen om mijn adsl-aansluiting op te heffen.
Ik heb tot 5 november de tijd om door te geven om mijn huidige adsl abbo via een andere provider voort te zetten.

Regelt telfort dit? Of is er hier iets fout gegaan?

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Freaked schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:28:
Ik heb donderdag j.l. telfort aangevraagd op een ISDN lijn (wensdatum: 25 Okt.) en ik heb gelijk daarna XS4ALL opgezegd (12-11-2007). Ik wil dus ook gewoon blijven bellen via kpn/belbudget.

Ik kreeg zaterdag netjes een bevestigingsbrief van telfort, en ik kreeg gisteren een brief van xs4all waarin stond dat ze ook met KPN contact hebben opgenomen om mijn adsl-aansluiting op te heffen.
Ik heb tot 5 november de tijd om door te geven om mijn huidige adsl abbo via een andere provider voort te zetten.

Regelt telfort dit? Of is er hier iets fout gegaan?
Dat betekent dat op 5 november XS4ALL een slooporder gaat geven aan KPN. Heeft Telfort dan nog geen telco-telco migratie ingeplanned, dan gaat de sloop order door en wordt je ADSL opgeheven. Heeft Telfort wel de migratie ingediend, dan wordt de slooporder niet geaccepteerd.

Met andere woorden, dit gaat wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

areyouben schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:13:
[...]

Algemene voorwaarden gelden voor alle overeenkomsten en in de oude AV staat dit artikel:
25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.

Dus alleen behoudens wat in het derde lid staat (je mag opzeggen als je de nieuwe AV niet accepteert), kunnen de oude AV blijven gelden. KPN probeert dit echter door een simpel zinnetje op hun site bij de Q&A: "Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan."
Dat dit recht nergens op gebaseerd is en absoluut niet boven het gestelde in de AV kan staan vergeet KPN natuurlijk weer lekker makkelijk. In de oude AV ben ik immers ook akkoord gegaan met artikel 25.2 wat mij recht op de nieuwe AV geeft!
Daarnaast staat op de site van de AV ook al boven de oude AV: "Geldig TOT 1 augustus", wat impliceert dat die oude niet meer geldig zijn.
Ik weet dus niet wat ik als reactie ga krijgen, de brief is nog niet binnen, maar anders annuleer ik Telfort ook weer en ga ik een klacht indienen bij KPN hierover.
Hey kun je me even op de hoogte houden, het klinkt allemaal erg logisch maar een aantal termen van jouw heb ik ook gebruikt.. Zonder enig resultaat..

Als je wat weet kun je dit dan even laten weten op mijn mail adres (rob at supercows .nl)?! Ben namelijk erg benieuwd.. Hoe heb je opgezegt dan? via een aangetekende brief ?

Welllicht dat ik ook een klacht indien... ;)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:59:

Hey kun je me even op de hoogte houden, het klinkt allemaal erg logisch maar een aantal termen van jouw heb ik ook gebruikt.. Zonder enig resultaat..

Als je wat weet kun je dit dan even laten weten op mijn mail adres (rob at supercows .nl)?! Ben namelijk erg benieuwd.. Hoe heb je opgezegt dan? via een aangetekende brief ?

Sure ;)
Ik heb net zoals jij gebeld met de klantenservice, gemeld dat ik wilde opzeggen en mevrouw zei eerst dat IPB nog wel jaarcontracten had als je oude abonnee bent.
Toen heb ik vermeld dat volgens de AV automatisch de nieuwe regels gelden, mocht ik zeggen per wanneer ik dan wilde overstappen. Ze ging het noteren en dan zou ik een brief krijgen, als het onverhoopt niet lukt belt ze me erover terug.

Maar het is natuurlijk onrechtvaardig dat als KPN een wijziging van hun algemene voorwaarden doorvoert die wel gunstig voor hen is men zich gaat beroepen op het recht van wijzigen, en als de klant dit dan doet gelden opeens de oude voorwaarden, dacht het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door areyouben op 17-10-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf een beetje bang voor deze regel in de voorwaarden:
12.7 De Klant dient zich te houden aan de "internet Fair Use Policy". Hieronder wordt verstaan het beleid van Telfort betreffende het redelijk gebruik door de Klant van dataverkeer zoals dat binnen Telfort op enig moment geldt en/of bekend is gemaakt op haar Website.
Weet iemand wat dit beleid precies is? Ik kan het nergens terugvinden op de site?

Ik download zelf nogal veel (rond de 500 tot 700 gig in de maand) en ben bang dat als ik mijn trouwe xs4all only abonnement opzeg ik gedonder krijg met die fair use policy... Het kost maar 20 euro in de maand, kan me niet voorstellen dat ze blij zijn als ik daar als klant kom ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:17:
Ik ben zelf een beetje bang voor deze regel in de voorwaarden:

[...]

Weet iemand wat dit beleid precies is? Ik kan het nergens terugvinden op de site?

Ik download zelf nogal veel (rond de 500 tot 700 gig in de maand) en ben bang dat als ik mijn trouwe xs4all only abonnement opzeg ik gedonder krijg met die fair use policy... Het kost maar 20 euro in de maand, kan me niet voorstellen dat ze blij zijn als ik daar als klant kom ben ik bang.
Ze zeuren er nooit over. Tiscali stond er al om bekend, dat ze geen limiet hadden. Probeer maar eens een melding te vinden, dat iemand een waarschuwing kreeg. Die vind je niet ;). Zou ook wel raar zijn: je biedt een snelle lijn aan en vervolgens verwacht je dat het amper in gebruik wordt genomen. Zou ik een vreemde bedrijfsvoering vinden. Ook omdat Orange en andere juist ook helemaal geen limiet voeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-10-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:01:
[...]

Misschien even zoeken in de topic's van Xbox360, kleine moeite toch?
Werkt ook andere usb wireless adapter op xbox 360?
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Ik snap dat er een wireless adapter in moet, maar die moet toch weer verbinding maken met je computermodem/router om te kunnen downloaden? En ik weet niet of dat op elke wireless modem kan (bijv. degene die je bij dit Telfort pakket krijgt). Maar dat hoort waarschijnlijk niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:26:
Ze zeuren er nooit over. Tiscali stond er al om bekend, dat ze geen limiet hadden. Probeer maar eens een melding te vinden, dat iemand een waarschuwing kreeg. Die vind je niet ;). Zou ook wel raar zijn: je biedt een snelle lijn aan en vervolgens verwacht je dat het amper in gebruik wordt genomen. Zou ik een vreemde bedrijfsvoering vinden. Ook omdat Orange en andere juist ook helemaal geen limiet voeren.
Maar voor mobiel internet is er wel een fair use policy van 2 gig ? Ik houd het in iedergeval in de gaten, als er positieve berichten blijven komen stap ik ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:42
;) ;) je hebt gelijk maar zo druk maak ik me niet. Het is wel frustrerend dat je niks ff snel kan opzoeken en ik mis het downloaden van films e.d. Want op tv zijn geen leuke dingen te zien.
Heb trouwens gisteren de bevestiging binnen gekregen en nu gaan ze hopelijk alles snel opstarten.
ThunderRobert schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:16:
[...]

Wordt niet te gek :P en ga geen gekke dingen doen, anders kun je straks je abbo omzetten naar Telfort mobiel internet voor in de gevangenis :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:59:

In het topic van IPB vond ik deze link

"Let op!
De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden ook voor:

Klanten die tegen het einde van hun huidige contract overstappen naar een ander product
(bij voorbeeld van ADSL naar InternetPlusBellen)
Klanten die van ISP veranderen
De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden niet voor:

Klanten die hun huidige product behouden
Klanten die upgraden/downgraden
Op de website van KPN, Planet en Het Net staan zowel de oude als de nieuwe Algemene voorwaarden."

Dus het is wel degelijk mogelijk... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

rabor schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:55:
Is die standaard ZyXEL 2602R goed/sterk genoeg om er een UTP-kabel van ongeveer 15-20 meter aan te hangen met daaraan een wifi AP - zonder al te veel signaal te verliezen? Of haal ik beter een goeie router voor in de meterkast op de begane grond met een paar 8 tot 10dB antennes (3 verdiepingen, beton)?
Ik heb net mijn WiFi eruit getieft... Gewoon een kabel getrokken, gaat 10x sneller. Ik weet dat mijn kabelinternet in principe langzamer is als een 54Mb WiFi verbinding, maar toch liep het (bij mij) niet lekker. Een van de buren drukt ook nog eens regelmatig het signaal weg, dus ik moet geen draadloos meer. Nu gaat het gewoon veel sneller (zo voelt het iig). Draad werkt altijd, zenders zijn onbetrouwbaar.

En doe in ieder geval jezelf een lol: als je kabels trekt, trek dan meteen een Cat5e kabel zodat je straks eventueel een gigabit router in je netwerk kunt hangen zonder opnieuw kabels te moeten trekken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
mphilipp schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:47:
[...]
En doe in ieder geval jezelf een lol: als je kabels trekt, trek dan meteen een Cat5e kabel zodat je straks eventueel een gigabit router in je netwerk kunt hangen zonder opnieuw kabels te moeten trekken.
Hmm kan ja. Lijkt me alleen niet super nuttig. Gigabit netwerken thuis lijkt me de komende jaren nog niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:29

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Aangezien ik toch wat huiverig was m.b.t. de FUP, heb ik Telfort een mailtje gestuurd.
Daarin staat dat ik per maand ongeveer 400GB per maand download.
Mijn vraag was of dat een probleem zou zijn met een Telfort abbo.

Hun antwoord:
Er is geen datalimiet en bij normaal gebruik (zelfs bij nagenoeg continu downloaden) zult u deze niet overschrijden. De FUP stelt vooral grenzen aan kunstmatig gegenereerde netload. Hoe u verder uw internet kunt en mag gebruiken is onderhevig aan onze fair use policy, algemene voorwaarden en behoudens dat u geen overlast voor anderen op internet veroorzaakt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
wie weet of spam en virussen op de server wordt gefilterd? of dat je een spam/viruspakket krijgt op je client pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:22
Kijk eens bij Telfort veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

areyouben schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

In het topic van IPB vond ik deze link

"Let op!
Klanten die tegen het einde van hun huidige contract overstappen naar een ander product
(bij voorbeeld van ADSL naar InternetPlusBellen)
Klanten die van ISP veranderen

Klanten die hun huidige product behouden
Klanten die upgraden/downgraden
Op de website van KPN, Planet en Het Net staan zowel de oude als de nieuwe Algemene voorwaarden."

Dus het is wel degelijk mogelijk... :D
Hhm je kunt het op 2 manieren lezen he.. Zie ook:
Vraag:
Algemene Voorwaarden, contractstermijn

Antwoord:
Per 1 augustus 2007 gelden voor de contractstermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden voor ADSL, InternetPlusBellen (Planet en KPN), Surfen&Bellen, Interactieve TV en Digitenne van KPN en Slim.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor één jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

N.B.
Per 4 juni 2007 heeft Het Net “geen jaarcontract” geïntroduceerd! Dit betekent dat u uw contract per maand kunt opzeggen.

Het betreft de volgende abonnementen:
• Snel Surfen
• Instap Surfen
• Surfen zonder vaste lijn

Hiervoor geldt bovenstaand artikel dus niet.

Let op!
• Klanten die tegen het einde van hun huidige contract overstappen naar een ander product (bij voorbeeld van ADSL naar InternetPlusBellen)
• Klanten die van ISP veranderen

• Klanten die hun huidige product behouden
• Klanten die upgraden/downgraden

Op de website van KPN, Planet en Het Net staan zowel de oude als de nieuwe Algemene voorwaarden.
Dus... weer 2 kanten op.. Ik weet niet wat ik moet/kan doen.. Wellicht dat ik er nog een keer een telefoontje aan waag en ze dit artikel laat lezen.
Heb jij al gebeld?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

o9f voor ietje meer inclusief newsgroepen: http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/ voor 9.95

Je kan zelf ook je email regelen bij Yahoo, Google of Live.
Virusscanners kan je zelf kopen.
Persoonlijk vind ik het wel een verbetering dat de internetconnectie an sich wat wordt losgekoppeld van de extra diensten zodat je zelf mag kiezen!
Zo heb ik Yahoo mail (20USD per jaar).
ga ik niet voor xs4all (daar gebruik ik alleen de nieuwsgroepen en een heel klein beetje webspace van).
Virusscanner draai ik nog niet op mijn macs maar ben dat wel voornemens te gaan doen.
Nieuwsgroepen ga ik Eweka halen (prepaid - heerlijk!)
En internet dus bij Alice.nl Telfort.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

iemand hier al die gebruik maakt van telfort, nee toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
SYQ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:08:
nee, het bestaat pas 1 week en mijn status is sindsdien nog niet verandert ;)
ik zie net dat ik status nr 3 heb gekregen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door thefxr op 17-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

SYQ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:08:
Er zijn vast wel mensen die gebruik maken van worldonline Tiscali en dat schijnt hetzelfde te zijn aangezien je je Telfort status ook op hun pagina's kan controleren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van stap 1 naar 3, thefxr? Ik wacht nog steeds op status verandering, bij mij gaat het om een nieuwe oplevering van de lijn, waarschijnlijk staat daar gewoon 4 weekjes voor, maar aangezien een van de eerste zijn hoop ik dat het wat sneller verloopt. Trek toch pas over 2 weken in mijn nieuwe huisje, dus dan zit ik een weekje ofzo zonder internet, komen we hopelijk ook wel weer overheen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb de knoop doorgehakt: na bijna 5 jaar TweakDSL stap ik over naar Telfort.
En nu maar hopen dat het stukken soepeler verloopt dan bij Alice.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
franssie schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:46:
[...]

Er zijn vast wel mensen die gebruik maken van worldonline Tiscali en dat schijnt hetzelfde te zijn aangezien je je Telfort status ook op hun pagina's kan controleren.
Worldonline is nu toch 12move? Ik heb dat vorige jaar bij me vriendin aangevraagd. 2Mbit voor 7,50 p/m eerste jaar, daarna 10,00 per maand. Werkt prima met 24/7 en geen downtime meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
ThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:03:
Dus... weer 2 kanten op.. Ik weet niet wat ik moet/kan doen.. Wellicht dat ik er nog een keer een telefoontje aan waag en ze dit artikel laat lezen.
Heb jij al gebeld?!
Heb weer gebeld. :)
De klantenservice weet niks van andere voorwaarden en gaat nog steeds van jaarcontracten uit, ze adviseren me nu een brief te schrijven...
Ik ga dus Telfort maar annuleren en die brief eerst sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Afgelopen donderdag aangevraagd en vandaag al weer bij stap 3 in het statusoverzicht beland.

3. Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.

Het gaat allemaal voorbeeldig! _/-\o_

Ik verwacht al snel een brief van Xs4all te krijgen of ik hiermee accoord ga. Dan ga ik JA zeggen! :)

[ Voor 7% gewijzigd door joep meloen op 17-10-2007 19:35 ]

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Ik heb net mijn WiFi eruit getieft... Gewoon een kabel getrokken, gaat 10x sneller. Ik weet dat mijn kabelinternet in principe langzamer is als een 54Mb WiFi verbinding, maar toch liep het (bij mij) niet lekker. Een van de buren drukt ook nog eens regelmatig het signaal weg, dus ik moet geen draadloos meer. Nu gaat het gewoon veel sneller (zo voelt het iig). Draad werkt altijd, zenders zijn onbetrouwbaar.

Je bedoelt Cat6e? ;)

Never mind, ik was in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:38:
[...]
Je bedoelt Cat6e? ;)
Never mind, ik was in de war.
Maakt niet uit...
Cat6 mag ook. Is op zich niet echt nodig, maar dan ben je wél voor de toekomstige standaarden voorbereid. Maar ik denk dat er eerder glasvezel in huis komt dan 10Gb ethernet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:21:
Aangezien ik toch wat huiverig was m.b.t. de FUP, heb ik Telfort een mailtje gestuurd.
Daarin staat dat ik per maand ongeveer 400GB per maand download.
Mijn vraag was of dat een probleem zou zijn met een Telfort abbo.

Hun antwoord:

[...]
download ook al maanden zoveel bij tiscali en nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

download ook al maanden zoveel bij tiscali en nooit problemen gehad
Dat is heel fijn, maar ik wilde het graag zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:43:
[...]

Met deze voorwaarden weet je het natuurlijk nooit zeker. Het kan best zijn dat Telfort / Tiscali over een half jaar personen gaan aanpakken welke meer downloaden dan een X aantal GB per maand. Datzelfde deed Chello in het verleden, ineens werden mensen die meer dan 40GB binnen een maand hadden gedownload gelimiteerd op inbelsnelheid :{
Ze zouden wel gek zijn om dit toe te te gaan passen, maar er is geen garantie aangezien de "FUP" dit wel mogelijk maakt.

Ik heb zelf mijn aanvraag gisteren ingediend trouwens :P Dit gaat een hele hoop geld besparen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Datafeest schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Met deze voorwaarden weet je het natuurlijk nooit zeker. Het kan best zijn dat Telfort / Tiscali over een half jaar personen gaan aanpakken welke meer downloaden dan een X aantal GB per maand. Datzelfde deed Chello in het verleden, ineens werden mensen die meer dan 40GB binnen een maand hadden gedownload gelimiteerd op inbelsnelheid :{
Ze zouden wel gek zijn om dit toe te te gaan passen, maar er is geen garantie aangezien de "FUP" dit wel mogelijk maakt.
Ik denk het niet. Kost ze dan weer een boel klanten. Concurrenten zoals Orange zullen dan erg lekker in hun handen wrijven en met open armen die klaten verwelkomen. Zo achterlijk zullen ze bij Telfort heus niet zijn. Dat zou echt een teken van slechte bedrijfsvoering zijn. Een limiet is gewoon niet meer van deze tijd. Het hoort bij het verleden en moet vooral daar gelaten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-10-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neuh inderdaad, dat zal vast niet gebeuren. Maar volgens hun eigen voorwaarden hebben ze wel dus wel dit recht :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:43:
[...]

ik hecht meer waarde aan gebruikerservaringen dan aan het gelul van een helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:13:
[...]

ik hecht meer waarde aan gebruikerservaringen dan aan het gelul van een helpdesk
Zolang die er nog niet zijn, zal ik me wel tot de helpdesk moeten richten he?
En bovendien ben ik een positief mens en ga er van uit dat de helpdesk niet "lult"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:27:
[...]

Zolang die er nog niet zijn, zal ik me wel tot de helpdesk moeten richten he?
En bovendien ben ik een positief mens en ga er van uit dat de helpdesk niet "lult"
gebruikerservaringen zijn er al lang aangezien het gewoon tiscali met een andere naam is, zoals in de startpost vermeld staat
en na de eindeloze stroom van leugens door providers als athome, chello en tele2 weet ik trouwens wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:33:
[...]

gebruikerservaringen zijn er al lang aangezien het gewoon tiscali met een andere naam is, zoals in de startpost vermeld staat
en na de eindeloze stroom van leugens door providers als athome, chello en tele2 weet ik trouwens wel beter
Bedankt voor de info, maar ik kan er zo weinig met je opmerking "gelul van de helpdesk"

Ik ben wel benieuwd of het bij mij inderdaad over het Tiscali netwerk gaat, aangezien dat in Pijnacker niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:38:
[...]

nee, het bestaat pas 1 week en mijn status is sindsdien nog niet verandert ;)
ik zie net dat ik status nr 3 heb gekregen. :)
Je laat natuurlijk iets weten als alles werkend is? ;)

Ik denk er zelf ook over om over te stappen naar Tiscalli internet + bellen. Scheelt toch 20 euro in de maand ten opzichte van KPN BasisBellen + HetNet. van 4 Mb naar 20 Mb, gratis bellen naar vaste nummers, voordelig buitenland/mobiel \o/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik zit te denken om over te stappen op Telfort (ikvind Alice nog te problematisch als ik alle reacties lees). Ik weet alleen niet wat ik moet doen met de modemkeuze.
Ik heb nu een Philips SNA6500 adsl modemrouter waarop ik 3 PC´s en 1 HP laserjet printer heb aangesloten (alles via utp). De laptops gaan wireless. Alles werkt nu perfect als thuis netwerk.
Ik wil dit straks ook weer zo hebben. Doe ik er slim aan om direct voor het wireless modem van Telfort te gaan (€ 70 bijbetalen) of een wireless router achter het gratis modem te hangen (lijkt me goedkoper, maar weet niet of alles dan nog werkt zoals ik het nu heb).
Kan iemand me hier een advies in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:18:
[...]

Hmm kan ja. Lijkt me alleen niet super nuttig. Gigabit netwerken thuis lijkt me de komende jaren nog niet van toepassing.
Huh ?
Waarom niet ? Elke nieuwe PC en laptop heeft tegenwoordig sowieso al een gigabit adapter onboard. En gigabit switches zijn helemaal niet duur meer. Zelfs mijn Synology Nas is al met gigabit uitgerust.
Ik denk juist dat dat de komende jaren érg van toepassing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:45:
ook ik zit te denken om over te stappen op Telfort (ikvind Alice nog te problematisch als ik alle reacties lees). Ik weet alleen niet wat ik moet doen met de modemkeuze.
Ik heb nu een Philips SNA6500 adsl modemrouter waarop ik 3 PC´s en 1 HP laserjet printer heb aangesloten (alles via utp). De laptops gaan wireless. Alles werkt nu perfect als thuis netwerk.
Ik wil dit straks ook weer zo hebben. Doe ik er slim aan om direct voor het wireless modem van Telfort te gaan (€ 70 bijbetalen) of een wireless router achter het gratis modem te hangen (lijkt me goedkoper, maar weet niet of alles dan nog werkt zoals ik het nu heb).
Als alles je bevalt laat je het toch zo ? Je bent niet verplicht een nieuw modem te plaatsen uiteindelijk.
Ik kan overigens wel zeggen dat de HWD1A voor mij een supermodem is. Het draadloze bereik is erg goed en het modem functioneert hier al meer dan een jaar perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:50
Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:36:
Ik ben wel benieuwd of het bij mij inderdaad over het Tiscali netwerk gaat, aangezien dat in Pijnacker niet leverbaar is.
Geen probleem, dan krijg je je Telfort abo over het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kijk ook de kat maar even uit de boom hier. Ik zit nu bij Tele2 en ben er zeer tevreden over.
In de twee jaar dat ik het heb, heb ik nog nooit downtime gehad of wat dan ook.

Ben bang om dat kwijt te raken als ik overstap.. maar het scheelt mooi wel 20 euro in de maand.
Een ander bijkomend voordeel is dat het 'gratis' bellen bij Tele2 pas na 19:00u in gaat, waar het bij Telfort zo te zien niet aan een tijd is gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:45:
Gewoon zo laten! Neem hun basismodem (hoef je niet voor te betalen) en stop die in de kast.

Ik had Telfort gevraagd of als ik geen modem neem, geen admin & verzendkosten te betalen. Maar dat gaat niet. Dus maar de basis modem erbij genomen die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:01:
[...]

Gewoon zo laten! Neem hun basismodem (hoef je niet voor te betalen) en stop die in de kast.

Ik had Telfort gevraagd of als ik geen modem neem, geen admin & verzendkosten te betalen. Maar dat gaat niet. Dus maar de basis modem erbij genomen die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.
Je doet er sowieso verstandig aan wel een ondersteund modem te nemen en te bewaren thuis (in de kast ofzo).
Mocht je problemen met de verbinding hebben kan je daarmee uitsluiten of het aan de lijn ligt of aan je eigen modem. Veel ISP's nemen een storings melding niet in behandeling als je zelf 'onbekende' apparatuur gebruikt.

Is voor een ISP/telco gewoon niet te doen omdat ze niet zeker kunnen zeggen dat de storing niet een combinatie is van factoren door een onvoorspelbaar modem aan de andere kant.

Dus bestel altijd gewoon het basis modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:36:
[...]

Bedankt voor de info, maar ik kan er zo weinig met je opmerking "gelul van de helpdesk"

Als het tiscali wholesale netwerk niet in pijnacker is zal het dus onmogelijk zijn om via dat netwerk te leveren. Zal wel KPN netwerk worden dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:20:
[...]

Als het tiscali wholesale netwerk niet in pijnacker is zal het dus onmogelijk zijn om via dat netwerk te leveren. Zal wel KPN netwerk worden dan. :)
Wat qua werking helemaal niet verschilt bij Telfort heb ik mij laten vertellen. Zelfde modem, zelfde instellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:18:
[...]
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik heb een doos vol schijven in de gangkast waar al mijn shit op staat. Wel zo handig om dat over een beetje snel netwerk te slepen. Daarbij: een Gigabit switch kost geen drol meer, dus ik zie alleen maar goede redenen om het juist wél te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:26:
[...]

Klopt. Je moet dan wel aangeven dat het signaal op de lijn moet blijven, oftewel dat het een ISP-migratie betreft. Anders gaan ze de lijn slopen en moet je weer NLS (new line service) aanvragen en dat kost tussen de 100 en de 200 euro. Maar tegenwoordig heb je voor ADSL geen KPN BelBudget/Belbasis meer nodig.
Nee, maar in de meeste gevallen dekt jouw ISP niet de kosten voor de lijn. Dus kan je alsnog 10 Euro per maand extra lappen voor instandhouding van de lijn. Dan kan je net zo goed een KPN abbo afsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:58:
[...]

Als alles je bevalt laat je het toch zo ? Je bent niet verplicht een nieuw modem te plaatsen uiteindelijk.
Ik kan overigens wel zeggen dat de HWD1A voor mij een supermodem is. Het draadloze bereik is erg goed en het modem functioneert hier al meer dan een jaar perfect.
Ja dat had ik ook al gedacht, maar ik wil ook het telefonie pakket erbij gaan nemen. Dan heb je toch een speciaal modem nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Datafeest schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:28:
[...]

Ik heb het nagevraagd bij de Sales afdeling van Xs4all. Wat eerder in het topic is vermeld kan ik bevestigen.

- Je dient je aanvraag in bij Telfort (geen afmeldbrief bij Xs is dus nodig)
- Xs4all stuurt jou een brief om de afmelding te bevestigen. Vanaf het moment dat je de brief ontvangen hebt betaald je exact nog 1 maand abbonementsgeld.
- Telfort wordt aangelegd, xs wordt afgesloten, dit zonder noemenswaardige downtime.
- Na afloop krijg je van Xs4all een restfactuur. Het zou namelijk kunnen zijn dat je een halve maand te veel hebt betaald, dit bedrag wordt dan teruggestort.
- Klaar :P
gister telfort voor mijn vader aangevraagd, en die krijgt keurig een mailtje dat hij zelf xs4all moet opzeggen, kan ik die gewoon negeren ?
bij aanvragen staan er ook allemaal opzeg brieven e.d. er onduidelijk allemaal

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:53:
[...]

Ja dat had ik ook al gedacht, maar ik wil ook het telefonie pakket erbij gaan nemen. Dan heb je toch een speciaal modem nodig?
Telfort levert alleen modems die ook geschikt zijn voor Telfort Telefonie.
thalantis schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:44:
[...]

gister telfort voor mijn vader aangevraagd, en die krijgt keurig een mailtje dat hij zelf xs4all moet opzeggen, kan ik die gewoon negeren ?
bij aanvragen staan er ook allemaal opzeg brieven e.d. er onduidelijk allemaal
Je kan zelf XS4all ook opzeggen natuurlijk, maar wacht wel een dag of 10 met versturen totdat je van je nieuwe ISP bevestigd hebt gekregen dat de overstap is ingepland (dus niet aanvraag bevestiging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:48:
[...]

Nee, maar in de meeste gevallen dekt jouw ISP niet de kosten voor de lijn. Dus kan je alsnog 10 Euro per maand extra lappen voor instandhouding van de lijn. Dan kan je net zo goed een KPN abbo afsluiten ;)
Dat is zo, maar in het geval van Telfort Internet dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:53:
[...]

Als je een modem met SIP ondersteuning hebt werkt Telfort Telefonie er ook gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekend onderstaande dat mijn speedlinq nu over wordt gezet naar Telfort?
Dan hoef ik dus niet overte stappen als mijn abo verloopt.
Hopelijk wordt de service beter als ik bij Telfort zit (Telford chek geeft aan dat ik 11mb moet kunnen halen, maar zit nu op de 6mb (gemiddelde van alle afstandcheks zit ik 2.2 km van mijn centrale) )

KPN heeft donderdag bekendgemaakt dat het breedbandinternet via Telfort gaat aanbieden. De intentie van KPN is om de merknamen Speedlinq en Tiscali te laten verdwijnen. Momenteel wordt deze stap nog door het bedrijf geëvalueerd. Sandra Schoenmakers van Telfort heeft laten weten dat hier waarschijnlijk voor het eind van het jaar een definitieve beslissing over wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iets waar ik niet uitkom is het volgende (en misschien dat iemand met Tiscali het weet)?
van de FAQ van de fabrikant van hetmodem:
Q 2. How many SIP account does P2602 support?
A: P2602 can support up to 2 SIP account simultaneously.

Ok, dat kan mijn Speedtouch 716 ook - maar kan het telfort modem twee verschillende sip providers aan? (bijv voipbuster voor internationaal bellen?)
Anders moet ik even op zoek naar een goedkope ATA. En ja ik kan natuurlijk wachten tot ik heb modem heb maar ik noem dit voorpret ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
franssie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:47:
Iets waar ik niet uitkom is het volgende (en misschien dat iemand met Tiscali het weet)?
van de FAQ van de fabrikant van hetmodem:
Q 2. How many SIP account does P2602 support?
A: P2602 can support up to 2 SIP account simultaneously.

Ok, dat kan mijn Speedtouch 716 ook - maar kan het telfort modem twee verschillende sip providers aan? (bijv voipbuster voor internationaal bellen?)
Ja dat kan de ZyXEL.
Anders moet ik even op zoek naar een goedkope ATA. En ja ik kan natuurlijk wachten tot ik heb modem heb maar ik noem dit voorpret ;)
Voorpret dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:37
De ZyXEL kan wel twee verschillende SIP providers aan, maar je kan per POTS poort maar een van die providers voor uitgaande gesprekken gebruiken. Je kan dus niet vanaf je telefoon (met een voorloop cijfer bijvoorbeeld) kiezen of je bijv. via Telfort of via Voipbuster uitbelt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:11

Vrijdag

De Zwarte

Nou, net besteld met draadloze modemversie, nu maar afwachten hoe het gaat lopen :)

...en of het wel aangesloten kan worden, met die kabelbende in de meterkast :X

[ Voor 48% gewijzigd door Vrijdag op 18-10-2007 12:52 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
duurt wel lang trouwens dat de status verandert
:( ik weet ben ongeduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:15:
[...]

Dat is zo, maar in het geval van Telfort Internet dus niet :)
Dat is dan een goede deal als er verder geen andere kosten zijn (aansluiting, afsluiting, modem of na het eerste jaar wel 10 Euro extra p/mnd moeten betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Laatst online: 09:37

Freaked

..

Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 1238***, zal worden geactiveerd in de week van 31 oktober 2007.
Ik had als wensdatum 25 Oktober. Dus opzich is dit netjes, ook aangezien mijn XS4ALL abbo 12 Nov stopt. :)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:19
Net even de journalist uitgehangen en gevraagd naar Speedlinq, Het Net, Telfort.
Dit kreeg ik terug:

"We zijn op dit moment wel ons internet merkenportfolio aan het bekijken, een
transactie van Speedlinq naar Telfort Internet is daarbij mogelijk, maar het is nog
te vroeg om daar verder iets over te zeggen. Het merk Het Net blijft vooralsnog
gewoon bestaan."

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week donderdag aangevraagd, vandaag zit ik bij stap 4 In behandeling Technische oplevering van het abonnement.

Niet geheel vreemd, ze hebben natuurlijk een week gewacht i.v.m. 7 dagen opzegtermijn, hopelijk gaat het vlot verlopen verder. Ik ben niet overgestapt van een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:15:
[...]

Dat is dan een goede deal als er verder geen andere kosten zijn (aansluiting, afsluiting, modem of na het eerste jaar wel 10 Euro extra p/mnd moeten betalen).
Zo op het eerste gezicht betaal je alleen eenmalig administratiekosten + eventueel het omzetten van je nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:43:
Niet geheel vreemd, ze hebben natuurlijk een week gewacht i.v.m. 7 dagen opzegtermijn, hopelijk gaat het vlot verlopen verder. Ik ben niet overgestapt van een andere provider.
Heb je een nieuwe lijn aangevraagd of heb je Telfort Internet aangevraagd op een bestaande telefoonlijn?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[BoSS] schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Heb je een nieuwe lijn aangevraagd of heb je Telfort Internet aangevraagd op een bestaande telefoonlijn?
Idd, en en en ? ( hier een 2e nieuwsgierige :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ga het ook maar eens even aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ik heb vorige week donderdag aangevraagd, vandaag zit ik bij stap 4 In behandeling Technische oplevering van het abonnement.

Huh? Vorige week donderdag aangevraagd. Vandaag is ook donderdag. En dan hebben ze "nog een week gewacht". Dus betekent dat je binnen 1 dagn van stap 1 naar stap 4 bent gegaan + bevestigingsbrief thuis gestuurd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 16-09 19:15

Ik vind dat nog snel ...ik heb ook vorige week donderdag (morgen) mijn aanvraag ingediend, maar zit nog steeds op stap1.

Heb overigens wel een bevestigingsbrief thuis ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door NoReseth op 18-10-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
ik heb het zaterdag aangevraagd via de winkel en ik zit nog steeds op stap 1
rara hoe doe jij dat om zo snel naar stap 4 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Mijn ervaringen met het bestellen:
  • 11/10 Dedicated ADSL abonnement aangevraagd via telfort.nl
  • 13/10 Bevestigingsbrief ontvangen
  • 18/10 Gebeld door KPN om lijn te labelen, ivm dedicated lijn. Afspraak gemaakt voor 29/10. Volgende dag zou het moeten werken.
Vrij snel allemaal dus, als alles goed gaat 2,5 week na aanvragen internet _/-\o_

Ik zit overigens volgens de bestelstatus op stap 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:38:
[...]

Huh? Vorige week donderdag aangevraagd. Vandaag is ook donderdag. En dan hebben ze "nog een week gewacht". Dus betekent dat je binnen 1 dagn van stap 1 naar stap 4 bent gegaan + bevestigingsbrief thuis gestuurd gekregen?
Vorige week donderdag inderdaad aangevraagd, op een bestaande ISDN lijn, maar ik had er geen internet meer op (wel gehad). Ik heb tot gisteren avond (toen ik voor het laatst keek) op Stap 1 gestaan en ik kwam daarstraks thuis en keek en stond op Stap 4.

Ik weet ook niet waarom het zo snel gaat ineens, ik heb ook allang een bevestigingsbrief (maandag) in huis, en in een e-mail die ik vandaag heb gekregen staat dat in de week van 29 september de aansluiting wordt opgeleverd (administratief) aankomende week mag ik mijn modempaket en gebruikersgegevens verwelkomen als ik de e-mail mag geloven.

* 11/10 20mbit + telefonie besteld ('s avonds laat)
* 13/10 Bevestigingsbrief ontvangen t/m 17-10 op Stap 1 gestaand in orderstatus systeem.
* 18/10 In één keer overgegaan naar Stap 4

29 Oktober de oplevering volgens e-mail

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Hier ook donderdag aangevraagd, gisteren is mijn orderstatus veranderd van 1 naar 3 en vandaag al weer naar status 4 (zie hieronder).

4. Technische oplevering van het abonnement
Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.

Vandaag ook al een mail gehad dat mijn abonnement in de week van 14 november (mijn wensdatum) geactiveerd zal worden. Het verloopt allemaal zeer netjes!

Het wachten is nu dus nog op het pakket met het modem en de gegevens om te activeren. Stap 5 zal waarschijnlijk pas volgen in de week van 14 november, omdat ik dat zelf verzocht heb. Het kan dus erg voorspoedig gaan met zo'n aanvraag, zelfs sneller dan ik voor mogelijk had gehouden.

Ik heb er bewust voor gekozen om iets meer tijd tussen mijn aanvraag en de datum van omzetting te houden. Dan heeft Telfort de tijd om alles netjes te regelen en ik verwacht daardoor ook op een goede en nette manier mijn opzegging bij Xs4all te kunnen regelen.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

RichieB schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:16:
De ZyXEL kan wel twee verschillende SIP providers aan, maar je kan per POTS poort maar een van die providers voor uitgaande gesprekken gebruiken. Je kan dus niet vanaf je telefoon (met een voorloop cijfer bijvoorbeeld) kiezen of je bijv. via Telfort of via Voipbuster uitbelt.
jij en bjck bedankt! Ik heb thuis al twee dect netwerken (een voor POTS/KPN en eentje voor SIP/Phonebudget) dus dat is geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nss schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:36:
  • 11/10 Dedicated ADSL abonnement aangevraagd via telfort.nl
  • 13/10 Bevestigingsbrief ontvangen
  • 18/10 Gebeld door KPN om lijn te labelen, ivm dedicated lijn. Afspraak gemaakt voor 29/10. Volgende dag zou het moeten werken.
Vrij snel allemaal dus, als alles goed gaat 2,5 week na aanvragen internet _/-\o_

Ik zit overigens volgens de bestelstatus op stap 3.
Het werkt al als de monteur er is en het test de nieuwe lijn gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

net besteld met draadloze modemversie, per 14/11/07, nu maar afwachten hoe het gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:14:
[...]

Besteld, Heb zelf ook XS4ALL Basic en onderneem geen actie, omdat ik die verwacht van XS4ALL zelf :) Ik hou jullie op de hoogte.
Vandaag ordernummer en overeenkomst ontvangen per post :) staat gepland trouwens voor 5 november
ben nu in afwachting van een melding van XS4ALL :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
bij mij ook stap 4 inmiddels en ook de monteur komt testen op 30 okt, waarom weet ik niet, want heb altijd al ADSL gehad, behalve het laatste jaar (@home), gaat de goede kant op zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Het ziet er uit dat mensen die een nieuwe ADSL verbinding neemt sneller aangesloten worden dan de mensen die gaan een migratie uitvoeren vanaf een andere provider.

Bij mensen zonder ADSL signaal of lang geen ADSL meer hebben gehad, komt zo te zien een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
The Conman schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 03:01:
Het ziet er uit dat mensen die een nieuwe ADSL verbinding neemt sneller aangesloten worden dan de mensen die gaan een migratie uitvoeren vanaf een andere provider.

Bij mensen zonder ADSL signaal of lang geen ADSL meer hebben gehad, komt zo te zien een monteur langs.
Nee, een monteur komt altijd langs als het gaat om een nieuwe lijn. Ook als je al eerder ADSL op een dedicated lijn hebt gehad maar deze is opgezegd en je hebt een nieuwe aanvraag bij een ISP ingediend voor een dedicated lijn, dan komt de monteur langs om te "testen". Veel mensen snappen dat aderpaar wisselen niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

trolleystad schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:34:
[...]

Nee, een monteur komt altijd langs als het gaat om een nieuwe lijn. Ook als je al eerder ADSL op een dedicated lijn hebt gehad maar deze is opgezegd en je hebt een nieuwe aanvraag bij een ISP ingediend voor een dedicated lijn, dan komt de monteur langs om te "testen". Veel mensen snappen dat aderpaar wisselen niet zo ;)
Oh da's mooi, want daar weet ik ook helemaal niks van :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

trolleystad schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:34:
[...]

En wat komt hij dan precies testen? Of de lijn werkt?
Maakt hij hier een afspraak voor, of komt ie spontaan langs?

EWK vorige week besteld en heeft nu alleen kabel, en dus geen werkende telefoonlijn.

EDIT:
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:57:
[...]

Vandaag ordernummer en overeenkomst ontvangen per post :) staat gepland trouwens voor 5 november
ben nu in afwachting van een melding van XS4ALL :)
Welke datum heb je het besteld?

[ Voor 19% gewijzigd door EWK op 19-10-2007 10:41 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
EWK schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:38:
[...]
En wat komt hij dan precies testen? Of de lijn werkt?
Maakt hij hier een afspraak voor, of komt ie spontaan langs?
Hij test uiteraard of het DSL signaal goed doorkomt en of het aderpaar juist aangesloten is. Zo niet, dan wisselt ie dat voor je em in het ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

trolleystad schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Hij test uiteraard of het DSL signaal goed doorkomt en of het aderpaar juist aangesloten is. Zo niet, dan wisselt ie dat voor je em in het ISRA.
Maakt het dan wellicht ook nog uit wat je hebt opgegeven bij het aanvragen? Ik heb gezegd dat er nu niets meer op de lijn zit en dat het een standaard adsl kabel is. Geen idee van namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 11:12

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Vandaag ook besteld, ondanks dat ik nu vanaf 27 oktober geen internet meer ga hebben. :S
Dat is niet tof, maar goed, straks wel 10x sneller internet zowat, voor slechts 20 euro per maand.
Is er nog een manier om even 3 week ergens internet vandaan te toveren (had @home, maar die stopt dus op 27 oktober).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inbel verbinding..... (nostalgie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
is het ook mogelijk om de klantenservice te bellen om te vragen waarom je status nog niet verandert is?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen