Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 90.147 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:12:
Vandaag ook besteld, ondanks dat ik nu vanaf 27 oktober geen internet meer ga hebben. :S
Dat is niet tof, maar goed, straks wel 10x sneller internet zowat, voor slechts 20 euro per maand.
Is er nog een manier om even 3 week ergens internet vandaan te toveren (had @home, maar die stopt dus op 27 oktober).
Inbellen, wireless van de buren, of gebruik maken van je mobiele internet verbinding op je pda/smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Krijg je vaste/ dynamische IP voor dit abbo?

Heb namelijk eerste 8 pagina's gelezen van dit forum maar staan er nergens vermeld, ook niet in telfort site.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Nomad schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:12:
Vandaag ook besteld, ondanks dat ik nu vanaf 27 oktober geen internet meer ga hebben. :S
Dat is niet tof, maar goed, straks wel 10x sneller internet zowat, voor slechts 20 euro per maand.
Is er nog een manier om even 3 week ergens internet vandaan te toveren (had @home, maar die stopt dus op 27 oktober).
@home, ff een maandje verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:49

franssie

Save the albatross

Vanochtend belde Telfort - mijn huisnummer toevoeging klopte niet (KPN gebruikt nogal obscure huisnummertoevoegingen die ze niet op hun facturen printen blijkbaar), maar dat hebben ze gecorrigeerd- ik wordt nu een dagje later aangesloten.
twee uur later- deurbel en het modem is binnen!

ik zal later even een alice-topic stijl tabel van mijn xs4all-2-telfort migratie.

Ervaringen Franssie met Telfort
Wo 10-10-2007Bestelling per website telfort.nl gedaan
Do 11-10-2007Bevestigingsmail ontvangen en een mail ontvangen met het ADSL contract. Nog geen klantnnummer.
ca Za 13-10-2007Bevestigingsbrief ontvangen met klantnummer (nodig om in te loggen op de order pagina en die werkt!)
D0 16-10-2--7 Brief ontvangen met gewenste aansluit datum (26-10)en melding afkoel periode start op dagtekening brief (15/10)
vr 19-10-2007Door Telfort gebeld dat mijn huisnummer toevoeging niet correct was en dat ze dit hebben aangepast - aansluiting schuift een dag door hierdoor
vr 19-10-2007Modem ontvangen - tjee wat is dat draadloze ding lelijk, goed dat het in de meterkast komt! - Mijn orderstatus is trouwens nog steeds 1 (klopt ivm 7 dagen afkoel periode alhoewel die van mij al wel de 10e in had mogen gaan ipv de 15e)

[ Voor 64% gewijzigd door franssie op 19-10-2007 13:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
GrittyKitty schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:19:
Krijg je vaste/ dynamische IP voor dit abbo?

Heb namelijk eerste 8 pagina's gelezen van dit forum maar staan er nergens vermeld, ook niet in telfort site.
Telfort levert een dynamisch ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

Telfort levert een dynamisch ip adres.
Concreet houdt dit echter in dat het IP lang niet elke dag/maand wijzigd, maar dat het Telfort vrij staat om IP-adressen te wijzigen zonder hier vooraf een bericht van te hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronnym schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:16:
is het ook mogelijk om de klantenservice te bellen om te vragen waarom je status nog niet verandert is?
Als jij het telefoonnummer van de klantenservice kan indrukken op je telefoon kan je bellen ja :Y)

Natuurlijk kan je ze bellen, ik ben inmiddels een week verder en mijn status is ook niet veranderd, wel al een brief gehad. Houdt je rekening met die 7 dagen cooldown periode? In die tijd doen ze niets omdat je nog mag opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:10:
[...]

Concreet houdt dit echter in dat het IP lang niet elke dag/maand wijzigd, maar dat het Telfort vrij staat om IP-adressen te wijzigen zonder hier vooraf een bericht van te hebben gegeven.
gekoppeld aan je mac adres, dus als je van router veranderd of zoiets dergelijks dan krijg je sowieso een ander adres. als je je router uit hebt staan en iemand anders krijgt jouw vorige ip adres toegewezen dan krijg je ook een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

gekoppeld aan je mac adres, dus als je van router veranderd of zoiets dergelijks dan krijg je sowieso een ander adres. als je je router uit hebt staan en iemand anders krijgt jouw vorige ip adres toegewezen dan krijg je ook een andere
Dan heb je grote kans dat je ze ook even kan mailen om het IP vast te laten zetten op MAC-adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Dan heb je grote kans dat je ze ook even kan mailen om het IP vast te laten zetten op MAC-adres :)
De kans dat grote ISP's zo iets doen is natuurlijk nihil, ik vermoed dat je het niet eens hoeft te proberen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Iemand iets gelezen als je twee telefoonnummers wilt meenemen? :?

Heb nu TweakDSL met twee VoDSL telefoonlijn en -nummers die ik eigenlijk wel wil behouden, zonder dat daar weer kosten tegenover staan die ze in eerste instantie niet duidelijk communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De Speedtouch 716 (die veel mensen hebben) heeft in ingebouwde DynDNS functie, ook al heb je een dynamisch IP adres, hierdoor blijft je hostname onveranderd. Hierdoor kun je prima een server blijven draaien. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

areyouben schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Heb weer gebeld. :)
De klantenservice weet niks van andere voorwaarden en gaat nog steeds van jaarcontracten uit, ze adviseren me nu een brief te schrijven...
Ik ga dus Telfort maar annuleren en die brief eerst sturen
areyouben, ThaDude, ik heb jullie verhalen met interesse gelezen: ik zit in hetzelfde schuitje.
Ik heb sinds maart 2006 IPB en wil nu over naar Telfort. Heb met de klantenservice gebeld over een opzegging, kon pas per maart 2008.

Toen ik over de AV begon, kreeg ik opzich wel een logische uitleg.
Abbo is gestart in maart 2006. In maart 2007 automatisch verlengd voor een jaar, volgens de destijds geldende voorwaarden. Startdatum van mijn huidige contract is dus eigenlijk maart 2007. De wijzigingen in de AV per aug 2007 zijn van toepassing op mijn abbo, waardoor per maart 2008 mijn contract niet meer automatisch met een jaar, maar telkens per maand verlengd wordt.

Ik ben benieuwd wat je voor antwoord op die brief krijgt, maar ik vermoed dat dat ongeveer hetzelfde zal zijn als wat ik van de klantenservice te horen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:37:
[...]

De kans dat grote ISP's zo iets doen is natuurlijk nihil, ik vermoed dat je het niet eens hoeft te proberen.
Quicknet/Multikabel doet zoiets bijna elke maand, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:53:
[...]

areyouben, ThaDude, ik heb jullie verhalen met interesse gelezen: ik zit in hetzelfde schuitje.
Ik heb sinds maart 2006 IPB en wil nu over naar Telfort. Heb met de klantenservice gebeld over een opzegging, kon pas per maart 2008.

Toen ik over de AV begon, kreeg ik opzich wel een logische uitleg.
Abbo is gestart in maart 2006. In maart 2007 automatisch verlengd voor een jaar, volgens de destijds geldende voorwaarden. Startdatum van mijn huidige contract is dus eigenlijk maart 2007. De wijzigingen in de AV per aug 2007 zijn van toepassing op mijn abbo, waardoor per maart 2008 mijn contract niet meer automatisch met een jaar, maar telkens per maand verlengd wordt.

Ik ben benieuwd wat je voor antwoord op die brief krijgt, maar ik vermoed dat dat ongeveer hetzelfde zal zijn als wat ik van de klantenservice te horen kreeg.
Ik heb vorige donderdag ook telfort internet en bellen besteld, omdat ik dacht dat je IPB per maand op kon zeggen, (abbo gestart mei 2006 ) Ik wou schriftelijk opzeggen.maar omdat hier toch tegenstrijdige berichten staan, heb ik maar gebeld met klantenservice deze zijden dat ik per maand op kon zeggen.En omdat mijn telefoonnummer mee over ging, hoefde ik zelf niet optezeggen werd dan allemaal geregeld door de overstap.( 1-12-2007 overstap vandaag pakketje al thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

ThaDude

Hang Loose

Klankima schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:29:
[...]

Ik heb vorige donderdag ook telfort internet en bellen besteld, omdat ik dacht dat je IPB per maand op kon zeggen, (abbo gestart mei 2006 ) Ik wou schriftelijk opzeggen.maar omdat hier toch tegenstrijdige berichten staan, heb ik maar gebeld met klantenservice deze zijden dat ik per maand op kon zeggen.En omdat mijn telefoonnummer mee over ging, hoefde ik zelf niet optezeggen werd dan allemaal geregeld door de overstap.( 1-12-2007 overstap vandaag pakketje al thuis)
Nu nog een keer bellen ... Kijken wat er dan gebeurt.. Want ook hebt kans dat je 2 verhalen hoord en neem maar aan dat je er niet af kunt komen voor mei 2008...
Voordat je Telfort niet meer op kan zeggen zou ik het zwart op wit willen. Ik heb exact het zelfde gehad. Toen het eenmaal zo ver was kon het niet meer... PAS OP ..!

Hoor verschillende verhalen, ook mensen bji wie het wel lukt ik vat hem niet meer :(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mij het eerste haak ontdekt.

Vandaag het modem pakket ontvangen, hierin tref ik de ZyXEL P-2602HW-D3A aan. Wat een lelijk ding, godzijdank komt hij in de meterkast te staan. Verder zat alles wel in het pakket dus niets van te zeggen.

Nu komt het, als je ADSL (20mbit + telefonie) over een ISDN verbinding aanvraagd zou je verwachten dat je de ZyXEL P-2602HW-NLI geleverd krijgt, welke een Built-In ISDN NT service heeft waardoor je je ISDN toestellen zo kan overprikken in het modem.

Maar nee Telfort gebeld en uitgelegd, maar dat modem leveren ze niet ze zeggen gewoon letterlijk "Helaas, dan zult u analoge toestellen moeten aanschaffen".

De enige reden dat er een ISDN modem wordt geleverd is zodat hij over de AnnexB lijn naar buiten kan communiceren, dit kan ik helemaal begrijpen, maar waarom dan niet de NLI versie waar ik gewoon alles op kan inprikken dus ook mijn bestaande ISDN hoofdstation.

Dus mijn siemens gigaset kan de kliko in wat betreft de klantenservice van Telfort.

Ik weet niet of dit normaal gezien altijd zo gaat bij alle providers ik vind het alleen een beetje vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaDude schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:54:
[...]

Nu nog een keer bellen ... Kijken wat er dan gebeurt.. Want ook hebt kans dat je 2 verhalen hoord en neem maar aan dat je er niet af kunt komen voor mei 2008...
Voordat je Telfort niet meer op kan zeggen zou ik het zwart op wit willen. Ik heb exact het zelfde gehad. Toen het eenmaal zo ver was kon het niet meer... PAS OP ..!

Hoor verschillende verhalen, ook mensen bji wie het wel lukt ik vat hem niet meer :(
Tja, de enige manier waarop het volgens mij kan is dat je met de klantenservice belt, de 'juiste' persoon aan de lijn krijgt, en dat die hem direct voor je opzegt.

Wanneer je Telfort laat opzeggen loop je volgens mij de kans dat KPN dit als contractbreuk ziet, en dat je een rekening krijgt voor de resterende abonnementskosten tot aan de datum dat je contract met KPN afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:56:
Ik heb voor mij het eerste haak ontdekt.

Vandaag het modem pakket ontvangen, hierin tref ik de ZyXEL P-2602HW-D3A aan. Wat een lelijk ding, godzijdank komt hij in de meterkast te staan. Verder zat alles wel in het pakket dus niets van te zeggen.

Nu komt het, als je ADSL (20mbit + telefonie) over een ISDN verbinding aanvraagd zou je verwachten dat je de ZyXEL P-2602HW-NLI geleverd krijgt, welke een Built-In ISDN NT service heeft waardoor je je ISDN toestellen zo kan overprikken in het modem.

Maar nee Telfort gebeld en uitgelegd, maar dat modem leveren ze niet ze zeggen gewoon letterlijk "Helaas, dan zult u analoge toestellen moeten aanschaffen".

De enige reden dat er een ISDN modem wordt geleverd is zodat hij over de AnnexB lijn naar buiten kan communiceren, dit kan ik helemaal begrijpen, maar waarom dan niet de NLI versie waar ik gewoon alles op kan inprikken dus ook mijn bestaande ISDN hoofdstation.

Dus mijn siemens gigaset kan de kliko in wat betreft de klantenservice van Telfort.

Ik weet niet of dit normaal gezien altijd zo gaat bij alle providers ik vind het alleen een beetje vreemde gang van zaken.
Volgens mij is dat redelijk normaal.
Dat doet volgens mijn weten bijna geen enkele provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Ik zit in een studentenhuis waar het internet door mij geregeld wordt, met het huidige @Home abo van €47,95 hebben we een vrij matige en niet stabiele verbinding dus ik wil de overstap ook wel wagen. Alleen wil ik nog even afwachten tot wat mensen ervaring hebben met het daadwerkelijk internet van Telfort, stabiel, snel etc.

Maar omdat het zo nieuw is komt dat pas over 1 of 2 weken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de handleiding zou het DSL lampje moeten gaan branden op het modem, dit doet hij echter niet.

Is dit vanwege het feit dat de lijn volgens de e-mail pas 29 september wordt opgeleverd. Want hiernaar wordt niet verwezen in de handleiding, dat het lampje het pas zou moeten doen op of na de opleveringsdatum.

Ik heb alle gesuggereerde oplossingen al geprobeerd, zoals direct op het ISRA etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:38:
[...]

En wat komt hij dan precies testen? Of de lijn werkt?
Maakt hij hier een afspraak voor, of komt ie spontaan langs?

EWK vorige week besteld en heeft nu alleen kabel, en dus geen werkende telefoonlijn.

EDIT:

[...]

Welke datum heb je het besteld?
Besteld op 15-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-07 16:10
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:12:
Volgens de handleiding zou het DSL lampje moeten gaan branden op de modem, dit doet hij echter niet. Is dit vanwege het feit dat hij volgens de e-mail pas 29 september wordt opgeleverd. Want hiernaar wordt niet verwezen in de handleiding, dat het lampje het pas zou moeten doen op of na de opleveringsdatum.
29 Oktober neem ik aan ;)

Als je tijd hebt, neem contact op met de Technische afdeling van de Telfort helpdesk en vraag of de lijn al is opgeleverd. Als ze 'ja' zeggen, moet inderdaad het lampje DSL gaan branden.

Maar ik las dat je een ISDN lijn thuis hebt liggen, dus zorg ervoor dat het modem nog voor (!!) het NT1 kastje komt te hangen. Grote kans dat het DSL-signaal daardoor niet lekker doorkomt. Beste wat je kan doen is het modem direct op de hoofdaansluiting hangen (IS/RA) met een extreem korte kabel om te testen of het DSL-signaal al is binnengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooker schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:16:
[...]
29 Oktober neem ik aan ;)

Als je tijd hebt, neem contact op met de Technische afdeling van de Telfort helpdesk en vraag of de lijn al is opgeleverd. Als ze 'ja' zeggen, moet inderdaad het lampje DSL gaan branden.

Maar ik las dat je een ISDN lijn thuis hebt liggen, dus zorg ervoor dat het modem nog voor (!!) het NT1 kastje komt te hangen. Grote kans dat het DSL-signaal daardoor niet lekker doorkomt. Beste wat je kan doen is het modem direct op de hoofdaansluiting hangen (IS/RA) met een extreem korte kabel om te testen of het DSL-signaal al is binnengekomen
Inderdaad oktober :) Ik heb inderdaad ook geprobeerd direct op het ISRA punt aan te sluiten, toen kreeg ik ook niets, ik hang nu in de wacht, update anymoment.

--Update--

Het lampje brand inderdaad nog niet omdat de lijn nog niet is vrij gegeven, de medewerker kon mij nog wel gelukkig maken door mee te delen dat de oplevering 27oktober geplanned staat ipv 29 oktober, scheelt toch weer 2 dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag wat betreft mijn huidige situatie.

Ik heb nu een orange lite abonnement met een vaste telefoonaansluiting met ISDN. Nu wil ik overstappen naar tefort internet + bellen voor €30,- in de maand.

Kan ik dan en de kpn lijn opzeggen en orange opzeggen of moet je bij kpn altijd de vaste lijn nog blijven betalen?

We betalen nu namelijk in totaal €140,- per maand voor al deze abonnementen, dit zou wel een heel erg groot prijsverschil zijn.

Ik heb al op de site van de verschillende providers gekeken maar ze zijn er een beetje onduidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:28:

...
Kan ik dan en de kpn lijn opzeggen en orange opzeggen of moet je bij kpn altijd de vaste lijn nog blijven betalen?
...
Even de moeite nemen om het draadje te lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

bjck schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:38:
[...]

Het werkt al als de monteur er is en het test de nieuwe lijn gelijk.
Dat klopt niet. De KPN monteur zet een testtoon op de lijn vanuit de centrale en komt dan bij de klant kijken of hij de goede lijn te pakken heeft. Hij controleert dus niet of het internet werkt. Dit wordt erna door de ISP erop gezet.
Telfort heeft overigens ook bevestigd dat 30-10 het gaat werken (een dag na het labelen van de lijn door KPN dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:28:

Ik heb nu een orange lite abonnement met een vaste telefoonaansluiting met ISDN. Nu wil ik overstappen naar tefort internet + bellen voor €30,- in de maand.

We betalen nu namelijk in totaal €140,- per maand voor al deze abonnementen, dit zou wel een heel erg groot prijsverschil zijn.

Ik heb al op de site van de verschillende providers gekeken maar ze zijn er een beetje onduidelijk over.
Als je van je vaste KPN lijn af wilt kan je die opzeggen ja, gaat ook vanzelf als je een nummer van die lijn naar Telfort meeneemt. Het is wel enorm belangrijk dat je zelf niets opzegt qua telefonie bij KPN, dat gaat vanzelf door het omzetten van je nummer.

Wel kan je bij de huidige provider netjes opzeggen, maar wacht daarmee totdat je van Telfort je modem hebt ontvangen en dus de aansluit datum is bevestigd. (dus niet de eerst bevestiging van je aanvraag).

Je betaalt bij Telfort dus niets voor de koperlijn los van je abonnement, ook niet aan KPN meer dan.
graziemille schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:24:
[...]

Even de moeite nemen om het draadje te lezen....
Het staat zelfs in de startpost (die ik weer iets moet updaten zo te zien ondertussen).
Nss schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:37:
[...]

Dat klopt niet. De KPN monteur zet een testtoon op de lijn vanuit de centrale en komt dan bij de klant kijken of hij de goede lijn te pakken heeft. Hij controleert dus niet of het internet werkt. Dit wordt erna door de ISP erop gezet.
Telfort heeft overigens ook bevestigd dat 30-10 het gaat werken (een dag na het labelen van de lijn door KPN dus).
Het werkt doorgaans bij oplevering van een nieuwe lijn voor ADSL al als de monteur weg gaat, thans als hij aan de kant van de centrale ook de tester er weer af heeft gehaald na het doormeten.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 19-10-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
joep meloen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:55:
Hier ook donderdag aangevraagd, gisteren is mijn orderstatus veranderd van 1 naar 3 en vandaag al weer naar status 4 (zie hieronder).

4. Technische oplevering van het abonnement
Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.

Vandaag ook al een mail gehad dat mijn abonnement in de week van 14 november (mijn wensdatum) geactiveerd zal worden. Het verloopt allemaal zeer netjes!

Het wachten is nu dus nog op het pakket met het modem en de gegevens om te activeren. Stap 5 zal waarschijnlijk pas volgen in de week van 14 november, omdat ik dat zelf verzocht heb. Het kan dus erg voorspoedig gaan met zo'n aanvraag, zelfs sneller dan ik voor mogelijk had gehouden.

Ik heb er bewust voor gekozen om iets meer tijd tussen mijn aanvraag en de datum van omzetting te houden. Dan heeft Telfort de tijd om alles netjes te regelen en ik verwacht daardoor ook op een goede en nette manier mijn opzegging bij Xs4all te kunnen regelen.
Vandaag een pakket van Telfort gekregen met het modem en alle toebehoren om de boel aan te sluiten. Los daarvan een brief met info over de aansluitdatum en alle gegevens die ik nodig heb om de verbinding en mijn telefonie te activeren.
Hier zal het, na een drukke week, een poosje rustiger worden wat Telfort betreft. 14 November kan ik mijn verbinding gaan omzetten. Ik ben heel benieuwd welke snelheid ik zal halen. De check geeft 15,5 Mb aan en ik hoop natuurlijk dat ik die snelheid een beetje kan benaderen.

Het belangrijkste is dat ik op mijn maandbedrag voor internet en telefonie heel erg veel kan besparen, ongeveer zo'n 50 eurootjes t.o.v. Xs4all Basic en KPN. Dat is erg veel geld.

Voor het eind van deze maand zal ik van mijn Xs4all abonnement af moeten zien te komen, dan zal november de laatste 'dure' maand zijn. Ik wacht nog even een reactie van hun kant af. Als die te lang op zich laat wachten dan stuur ik voor de zekerheid zelf de opzegging naar ze toe.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Ook ik ga denk ik over op Telfort, puur vanwege prijs. Wat mij er van weerhoudt om over te gaan is nog het gebrek aan ervaringen. Gezien de verschillende verhalen hier over de overstap van IPB naar Telfort, een email gestuurd naar KPN
Momenteel gebruik ik naar tevredenheid InternetPlusBellen van KPN.

Echter, de maandelijkse kosten in vergelijking tot andere aanbieders en de
daarbij behorende snelheden zijn respectievelijk hoog en laag.
Om u een voorbeeld te geven: IPB Basic (6 Mbit down, 768 kbit up) met
onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland bij KPN € 69,95 per maand,
Telfort Internet 20 Mbit en vast bellen (tot 20 Mbit down, 1024 kbit up) met
onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland bij Telfort € 29,95 per
maand en Alice DSL (tot 20 Mbit down, 1024 kbit up) voor € 29,95 per maand
met onbeperkt bellen naar vaste nummer voor € 19,95 per maand extra. Dat is
dus tot ruim de helft per maand goedkoper voor een internetverbinding die
ruim 3x sneller kan zijn (ofschoon de postcode check aangeeft dat 16-20 Mbit
down haalbaar is).

Derhalve overweeg ik over te stappen, maar wil daarvoor niet teveel betalen.
1. Kunt u aangeven op welk moment ik IPB zou kunnen opzeggen?
2. Welke acties dien ik te ondernemen om probleemloos over te stappen
van IPB naar b.v. Telfort Internet of Alice DSL?

Uw reactie zie ik graag met belangstelling tegemoet.
Tot mijn blijde verbazing kreeg ik vandaag het volgende bericht van KPN :)
Geachte heer,

Naar aanleiding van uw bericht met betrekking tot het opzeggen van uw abonnement informeren wij u als volgt:

Indien u uw abonnement van InternetPlusBellen van KPN wenst op te zeggen, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice via 0900-0244 (0,10 EUR per minuut) zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend.

Er geldt een minimale contractduur van één jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van één maand. Uit controle van uw gegevens is gebleken dat de ingangsdatum van uw contract 22-04-2006 is.

Het is ook mogelijk om via een reply op deze e-mail kenbaar te maken dat u wenst op te zeggen. In dat geval vragen wij u om onderstaande gegevens retour te zenden:

Naam contractant:
Adres:

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

KPN
Dus aan alle IPB-ers onder ons; stuur een dergelijk email en kijk welk antwoord je krijgt. Desnoods kan je per reply-mail je abonnement opzeggen.

Nu ik per email een bevestiging heb met een refentiecode, ga ik de eerste ervaringen van medetweakers afwachten en als die goed ziijn (en waarom ook niet) dan ga ik wss wel de overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
Ik heb Telfort gewoon aangevraagd, ook overstapper van IPB en ik zie wel wat er verder gebeurt maar zullen we overstap gedoe van IPB bespreken in het daarvoor lopende topic en hier onze Telfort ervaring delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Ik hou het draadje hier even in de gaten; heb een ander appartement gevonden waar ik -waarschijnlijk- per 01-11 in kan. Omdat TweakDSL momenteel erg vaag doet wat betreft het verhuizen, en de prijs weer 15 euries scheelt, zit ik erover te denken om ook Telfort te nemen :Y

Enige waar ik in dit draadje nog geen antwoord op heb kunnen vinden: of het draaien van eigen (mail)server toegestaan is..

[ Voor 18% gewijzigd door Sjowhan op 20-10-2007 13:44 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Sjowhan schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:42:
Ik hou het draadje hier even in de gaten; heb een ander appartement gevonden waar ik -waarschijnlijk- per 01-11 in kan. Omdat TweakDSL momenteel erg vaag doet wat betreft het verhuizen, en de prijs weer 15 euries scheelt, zit ik erover te denken om ook Telfort te nemen :Y

Enige waar ik in dit draadje nog geen antwoord op heb kunnen vinden: of het draaien van eigen (mail)server toegestaan is..
Dat is toegestaan:
Athome in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95"

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat gaat over servers in het algemeen, maar in het specifiek: is een mailserver toegestaan?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Alex) schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:48:
Dat gaat over servers in het algemeen, maar in het specifiek: is een mailserver toegestaan?
Ik denk dat je vraag dan meer gaat naar 'staat poort 25 open'. Al eerder in deze topic is vermeld, dat poort 25 open is voor gebruik. Dus het antwoord blijft ja ;). Met server draaien refereren ze ook meestal naar een web/mailserver (alles wat je met een LAMP bak kan doen). Let wel op het feit dat je een dynamisch ip adres krijgt. Vermeld het even voor de zekerheid, mocht je dat nog niet weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Lekkere Loempia op 20-10-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je mag web en mail servers gewoon draaien op je verbinding zolang het niet voor commerciële doeleinden gebruikt gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

zie zojuist op Ned. 1 een voorstukje van Kassa. Gaat vanavond onder andere over "Telfort die klanten misleidt bij het aflsuiten van een ADSL abonnenment"

Iemand die weet waar die misleiding hem in zit?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:31:
zie zojuist op Ned. 1 een voorstukje van Kassa. Gaat vanavond onder andere over "Telfort die klanten misleidt bij het aflsuiten van een ADSL abonnenment"

Enkele duizenden mensen stapten in een mooi aanbod van Telfort en The Phonehouse voor mobiel breedband internet op de laptop. Maar de snelheid blijkt dramatisch laag te zijn, en Telfort geeft "niet thuis".
aldus de kassa site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

robbydw schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:31:

Het gaat over het mobiel breedband internet, dus niet over het ADSL abbo waarover dit draadje gaat.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Zondagskindje schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:07:
[...]

Het gaat over het mobiel breedband internet, dus niet over het ADSL abbo waarover dit draadje gaat.
Zie het nu idd op TV. Mijn excuses.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Zondagskindje schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:07:
[...]

Wat een verhaal was dat zojuist. Met het Mobiel Breedband via Telfort licht KPN gewoon z'n klanten keihard op :(
Het lijkt er dus op dat KPN onder de naam Telfort klanten voor weinig geld naar zich toe wil trekken om ze vervolgens loeihard op te lichten.

Mijn advies: BESTEL VOORLOPIG NIKS VAN TELFORT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Zojuist besloten om (nu al) over te stappen (vanwege: inVision in "Direct ADSL = Internet van KPN")

Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 1

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)

[ Voor 17% gewijzigd door MavhRik op 23-10-2007 18:32 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verhaal was dat zojuist. Met het Mobiel Breedband via Telfort licht KPN gewoon z'n klanten keihard op
Het lijkt er dus op dat KPN onder de naam Telfort klanten voor weinig geld naar zich toe wil trekken om ze vervolgens loeihard op te lichten.

Mijn advies: BESTEL VOORLOPIG NIKS VAN TELFORT!!
dit gaat over Mobiel Internet en niet over ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:07:
[...]

dit gaat over Mobiel Internet en niet over ADSL.
Dat staat los van zijn punt...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een minpuntje voor Telfort...
15 okt. bij Telfort een aanvraag gedaan voor telefonie en internet (om ze ruimschoots de tijd te geven om alles te regelen) maar kon helaas geen wensdatum van oplevering ingeven.
18 okt. netjes een bevestiging per post ontvangen. Dezelfde dag een mailtje gestuurd om mijn wensdatum (1 dec.) door te geven .
Antwoord van Telfort:
Hartelijk dank voor uw webformulier van 18-10-2007 met ticketnummer XXXXXX. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Het is helaas (nog) niet mogelijk om bij een nieuwe aanvraag een wensdatum op te geven.
Wij raden u aan wanneer u geen overlapping wilt met beide abonnementen, dat u deze order annuleert. De levertijd van een nieuwe aanvraag is 2 á 3 weken. Dit houdt in de eerste week van november een nieuwe aanvraag dient in te schieten.
Onze excuses voor het eventueel ontstane ongemak.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
:|
Jammer dat ze niet de moeite willen nemen om mijn aanvraag een paar weken uit te stellen! Nu moet ik dus een brief sturen om de aanvraag te annuleren.
(Ik heb dus geen zin om een maand extra te betalen....)
Hou dus even rekening hiermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ook in januari 2008 overstappen, als mijn Casema Multi in februari 2008 afloopt, want ik heb sinds 3 weken elke werkdag last van werkzaamheden in veenendaal op de postcode 3905. Dat is niet meer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:42:
Een minpuntje voor Telfort...
15 okt. bij Telfort een aanvraag gedaan voor telefonie en internet (om ze ruimschoots de tijd te geven om alles te regelen) maar kon helaas geen wensdatum van oplevering ingeven.
18 okt. netjes een bevestiging per post ontvangen. Dezelfde dag een mailtje gestuurd om mijn wensdatum (1 dec.) door te geven .
Antwoord van Telfort:
Hartelijk dank voor uw webformulier van 18-10-2007 met ticketnummer XXXXXX. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Het is helaas (nog) niet mogelijk om bij een nieuwe aanvraag een wensdatum op te geven.
Wij raden u aan wanneer u geen overlapping wilt met beide abonnementen, dat u deze order annuleert. De levertijd van een nieuwe aanvraag is 2 á 3 weken. Dit houdt in de eerste week van november een nieuwe aanvraag dient in te schieten.
Onze excuses voor het eventueel ontstane ongemak.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
:|
Jammer dat ze niet de moeite willen nemen om mijn aanvraag een paar weken uit te stellen! Nu moet ik dus een brief sturen om de aanvraag te annuleren.
(Ik heb dus geen zin om een maand extra te betalen....)
Hou dus even rekening hiermee!
Waarom zou je niet die ene maand dubbel betalen? Geeft je zeker een flexibele overstap met twee verbindingen naast elkaar zonder risico's. Nu weer annuleren en een brief schrijven etc geeft je meer werk dan een maand extra die paar tientjes betalen lijkt mij. Het gaat niet om maanden ofzo hier, is maar een ruime week verschil eigenlijk.

Lijkt mij juist lekker (ruim) gepland, beter zo dan (te) krap plannen is mijn idee.

Stel je stuurt maandag die brief, die moet verwerkt worden door een bedrijf nog en ondertussen is het alweer de eerste week van november binnen een mum van tijd.

Zo te zien kan je wel een wensdatum opgeven als je overtapt van ADSL naar ADSL (logisch), maar niet voor een nieuwe aanvraag. Dat heb ik nog nergens gezien bij geen enkele ISP dat je voor een nieuwe aansluiting (als je niets hebt qua breedband of overstapt vanaf kabel) een wensdatum kunt opgeven.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 20-10-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
is het niet zo, dat je pas betaalt vanaf het moment dat je online gaat?
bijvb je krijgt het ADSL pakket op 7 nov en je sluit hem pas aan op 29 nov, terwijl je oude (kabel)contract op 1 Dec afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:06:
is het niet zo, dat je pas betaalt vanaf het moment dat je online gaat?
bijvb je krijgt het ADSL pakket op 7 nov en je sluit hem pas aan op 29 nov, terwijl je oude (kabel)contract op 1 Dec afloopt.
Dat zou grappig zijn en handig, maar zo werkt het niet.

Je betaalt vanaf het moment dat je verbinding is opgeleverd. Als je het vervolgens maandenlang niet aansluit maakt niets uit natuurlijk. Anders zou je overal 'alvast' een verbinding kunnen bestellen en nooit gebruiken natuurlijk.

Een dienst bestellen en geleverd krijgen maar niet gebruiken staat los van betalings verplichting natuurlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 23:45
ik zou eerst mijn lijn laten omzetten(werkt je adsl niet meer) of zeggen dat je er geen hebt. Adsl over ISDN is nu niet het grootste succesnummer vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bastian433 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:50:
ik zou eerst mijn lijn laten omzetten(werkt je adsl niet meer) of zeggen dat je er geen hebt. Adsl over ISDN is nu niet het grootste succesnummer vind ik.
Op wie je nu reageert is iedereen een raadsel, maar advies lijkt me geslaagd.

Als je ISDN hebt met of zonder ADSL erop nu kan je ook aangeven dat je geen KPN telefonie hebt nu en geen ADSL (als je ADSL hebt). Dan gaat Telfort kijken of een nieuwe lijn aansluiten mogelijk is naast de huidige op een extra lijn/aderpaar. Het effect is dan dat je geen annexB (ADSL over ISDN) maar een annexA ADSL verbinding krijgt.

Alleen hebben lang niet alle huizen in Nederland de beschikking over een extra lijn die verbonden is of zelfs niet aanwezig is.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 20-10-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb nu kabel zonder kpn, en ik kon dus inderdaad ook geen wensdatum invullen.

EWK vond het ook al zo vreemd dat het hier op het forum wel besproken werd, EWK dacht dat hij iets gemist had op de Telfort website, maar blijkbaar niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 23:45
er stond ergens een bericht van, ik had hem even moeten quoten.
vooral je upload gaat naar de haaien met adsl over isdn meestal en als je wat verder woont werkt het eigenlijk helemaal voor geen meter meer is mijn ervaring tot 3 x toe. zo even een advies dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb ook de bestelling geplaatst voor Telfort DSL voor € 19,95. Dat is beter dan € 45,00 voor een 10Mbit lijn bij Tweak. Kwaliteit zal misschien iets minder zijn, maar dat neem ik op de koop toe voor € 25,00 verschil per maand.

[ Voor 30% gewijzigd door I_stealth_I op 21-10-2007 00:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bastian433 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:01:
er stond ergens een bericht van, ik had hem even moeten quoten.
vooral je upload gaat naar de haaien met adsl over isdn meestal en als je wat verder woont werkt het eigenlijk helemaal voor geen meter meer is mijn ervaring tot 3 x toe. zo even een advies dus.
Dat is wel heel erg overdreven :)

Je haalt en lagere up- en download snelheid met annexB dan met annexA, dat klopt globaal gezien wel ja. Op kortere lijnen heb je er niet heel veel verschil in, als het langer wordt wordt het verschil groter inderdaad omdat annexB de onderste frequenties niet mag gebruiken die annexA wel heeft.

Hele lange lijnen met annexB wil je eigenlijk niet is ook mijn ervaring, dan kan je beter annexA hebben om nog wat snelheid te kunnen halen. Maar dan praat je over >3000m van de centrale wonen al hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 21-10-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
.

[ Voor 99% gewijzigd door thefxr op 21-10-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

I_stealth_I schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:06:
Ik heb ook de bestelling geplaatst voor Telfort DSL voor € 19,95. Dat is beter dan € 45,00 voor een 10Mbit lijn bij Tweak. Kwaliteit zal misschien iets minder zijn, maar dat neem ik op de koop toe voor € 25,00 verschil per maand.
Waarom zou de kwaliteit minder zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat slaat inderdaad helemaal nergens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 20:29
Volgens mij was dit toch gewoon Tiscali overgenomen door Telfort. Ik heb nu ook Tiscali ADSL 3Mbit voor €24.90. Moet helaas nog even wachten op einde abo datum...

Kwaliteit van Tiscali is hier erg goed, Groningen, ik verwacht dan ook dat na de postcodecheck gedaan te hebben (resultaat 15Mbit) ga ik uit van een haalbare snelheid van 10Mbit minimaal. Das dus al 3x zo rap als mijn huidige lijn, voor ongeveer zelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel heel erg overdreven :)

Je haalt en lagere up- en download snelheid met annexB dan met annexA, dat klopt globaal gezien wel ja. Op kortere lijnen heb je er niet heel veel verschil in, als het langer wordt wordt het verschil groter inderdaad omdat annexB de onderste frequenties niet mag gebruiken die annexA wel heeft.

Hele lange lijnen met annexB wil je eigenlijk niet is ook mijn ervaring, dan kan je beter annexA hebben om nog wat snelheid te kunnen halen. Maar dan praat je over >3000m van de centrale wonen al hoor.
Hier ook momenteel met een annexB ISDN lijn, en ADSL (8000/1024) via xs4all, toch een redelijke verbinding. (± 800m van centrale)
Gemiddeld zit ik op 7000/600 kbps.

Wel nog een bericht naar Telfort gestuurd, met de vraag of ze de annexB gelijk kunnen omzetten naar annexA.(bij aanvraag niet bij stil gestaan) Ik had ook 5 jaar terug voor mijn ISDN gewoon annexA ADSL.
Als dat lukt is dat mooi meegenomen, en anders lijkt het me geen groot probleem. (Bij postcode check 19 Mbit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:51:
[...]

Waarom zou je niet die ene maand dubbel betalen? Geeft je zeker een flexibele overstap met twee verbindingen naast elkaar zonder risico's. Nu weer annuleren en een brief schrijven etc geeft je meer werk dan een maand extra die paar tientjes betalen lijkt mij. Het gaat niet om maanden ofzo hier, is maar een ruime week verschil eigenlijk.

Lijkt mij juist lekker (ruim) gepland, beter zo dan (te) krap plannen is mijn idee.

Stel je stuurt maandag die brief, die moet verwerkt worden door een bedrijf nog en ondertussen is het alweer de eerste week van november binnen een mum van tijd.

Zo te zien kan je wel een wensdatum opgeven als je overtapt van ADSL naar ADSL (logisch), maar niet voor een nieuwe aanvraag. Dat heb ik nog nergens gezien bij geen enkele ISP dat je voor een nieuwe aansluiting (als je niets hebt qua breedband of overstapt vanaf kabel) een wensdatum kunt opgeven.
Ik heb er nog even over geslapen :O Toch maar besloten om niet te annuleren, aangezien ik niet zonder kan ivm. mijn werk,en dan kan ik toch eerder van de snelheid genieten :P Ik hou jullie op de hoogte als er nog problemen naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 06:07:
[...]

Hier ook momenteel met een annexB ISDN lijn, en ADSL (8000/1024) via xs4all, toch een redelijke verbinding. (± 800m van centrale)
Gemiddeld zit ik op 7000/600 kbps.

Wel nog een bericht naar Telfort gestuurd, met de vraag of ze de annexB gelijk kunnen omzetten naar annexA.(bij aanvraag niet bij stil gestaan) Ik had ook 5 jaar terug voor mijn ISDN gewoon annexA ADSL.
Als dat lukt is dat mooi meegenomen, en anders lijkt het me geen groot probleem. (Bij postcode check 19 Mbit :) )
Als je nu ADSL over ISDN hebt met nog KPN ISDN telefonie is omzetten niet mogelijk. Dan wordt eersta ADSL aangesloten (omgezet) op die ISDN verbinding en moet het dus annexB zijn voor je ADSL.

Enige methode is een aanvraag doen alsof je geen ADSL en geen ISDN hebt en hopen dat er een tweede aderpaar is waar ADSL op geleverd kan worden. Dan krijg je een nieuwe aansluiting met annexA en als je dan je telefoon nummer toch omzet naar Telfort heft dat de (dan ernaast liggende) ISDN aansluiting op.

Je stapt alleen niet over qua ADSL dus, je vraagt er eigenlijk een verbinding naast aan. En lang niet alle huizen hebben de mogelijkheid voor een tweede lijn omdat die nooit is aangelegd/aangesloten door KPN en los ligt ergens. Zo'n aanvraag kan dus ook afgewezen worden door de ISP.

Maar als je een annexB verbinding hebt waar geen KPN telefonie meer onder zit omdat je overgestapt bent naar VoIP bijvoorbeeld (of IPB etc) ga je bij een overtap gewoon naar annexA. Dan ga je van een 'dedicated' verbinding naar een 'dedicated' verbinding. Dat de oude annexB was ziet een nieuwe ISP immers niet en kiest dan altijd een annexA poort.
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 09:47:
[...]

Ik heb er nog even over geslapen :O Toch maar besloten om niet te annuleren, aangezien ik niet zonder kan ivm. mijn werk,en dan kan ik toch eerder van de snelheid genieten :P Ik hou jullie op de hoogte als er nog problemen naar voren komen.
Gezien de korte tijd die er tussen zit lijk mij dit handiger, zeker nu je schrijft dat je het nodig hebt ivm werk. Dan zou ik een keer dubbel betalen liever doen dan een week zonder zitten per ongeluk :)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 21-10-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Heb ook antwoord gekregen van Telfort:
Geen enkele poort staat dicht op ons netwerk.
Het is volgens de algemene voorwaarden niet toegestaan om een eigen server te draaien, maar dit wordt wel gedoogd.
Pas als een server problemen veroorzaakt zal deze moeten worden verwijderd.
Mooi dus, ik denk dat ik de overstap maar ga maken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:08:
[...]
Voor de telefonie neem ik een telefoonnummer a 10 euries per jaar bij budgetphone.nl. Die kan ik instellen op het modem van Telfort en daarop sluit ik m'n huidige analoge telefoonlijn aan. Als Telfort er dan ligt, zeg ik mijn Belbudget op en betaal ik 19,95 p/m + 10 euro per jaar voor internet en bellen.
Zit ook te denken om zoiets te nemen, maar kun je niet beter kiezen voor porteren ipv opzeggen, dan behoud je het huidige telefoon nr ? Of zit er nadeel hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik zit 2,1 Km van de centrale af op een analoge lijn, kreeg ik bij de check van telfort 19Mb voorgeschoteld, klopt dit wel?
Het lijkt me nogal veel, voor meer als 2 Km van de centrale af te zitten, denk dat 12Mb meer realistisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:40:
ik zit 2,1 Km van de centrale af op een analoge lijn, kreeg ik bij de check van telfort 19Mb voorgeschoteld, klopt dit wel?
Het lijkt me nogal veel, voor meer als 2 Km van de centrale af te zitten, denk dat 12Mb meer realistisch is?
'k Denk dat Telfort een indicatie geeft aan de hand van de afstand die ze denken dat je hebt op dat postcode. Kan natuurlijk altijd afwijken, daarom is het een indicatie natuurlijk :)

Je ziet 't vanzelf wat eruit komt, meer kan een andere ISP via ADSL je ook niet leveren immers toch.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 21-10-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Tiscali zegt min of meer dat mijn postcode/huisnummer niet bestaat. Telfort geeft een error.
Weet iemand of er een manier is waarmee ik toch kan zien of ik Internet bij me thuis kan krijgen via Telfort?

(2 straten verderop hebben ze wel Internet tot 13 MB via Telfort. (Het is allemaal wel nieuwbouw, dus waarschijnlijk dat het daarom nog niet 100% werkt)).

[ Voor 32% gewijzigd door Rex op 21-10-2007 15:12 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Mijn contract bij Planet loop 21 dec af, is het mogelijk om al eerder van Telfort gebruik te maken? Of begint het pas als huidige contract afgelopen is? Ik vindt het niet erg om een extra maand te betalen voor Telfort als ik het al in November kan gebruiken.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
TheKillingBean schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:53:
Mijn contract bij Planet loop 21 dec af, is het mogelijk om al eerder van Telfort gebruik te maken? Of begint het pas als huidige contract afgelopen is? Ik vindt het niet erg om een extra maand te betalen voor Telfort als ik het al in November kan gebruiken.
Natuurlijk is dit mogelijk, je betaald enkel dubbel. Maar aangezien je zelf al aangeeft dat dat je niet zoveel interesseert, zou ik het nu al aanvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TheKillingBean schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:53:
Sjowhan schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Natuurlijk is dit mogelijk, je betaald enkel dubbel. Maar aangezien je zelf al aangeeft dat dat je niet zoveel interesseert, zou ik het nu al aanvragen ;)
Niet helemaal dubbel.

Als je Planet al meer dan 12 maanden hebt is alleen het Planet deel van je factuur dat nog tot 21 december doorloopt. Ook als je eerder al overstapt (nieuwe ISP doet overstap, oude kan alleen toekijken) moet je betalen tot einde contract.

Het KPN-ADSL gedeelte van Planet op je KPN factuur is per maand opzegbaar na de eerste 12 maanden. Dus als je nu aanvraagt en overstap datum 21 november opgeeft stopt dat al eerder.
ReFleXWolf schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:09:
Tiscali zegt min of meer dat mijn postcode/huisnummer niet bestaat. Telfort geeft een error.
Weet iemand of er een manier is waarmee ik toch kan zien of ik Internet bij me thuis kan krijgen via Telfort?

(2 straten verderop hebben ze wel Internet tot 13 MB via Telfort. (Het is allemaal wel nieuwbouw, dus waarschijnlijk dat het daarom nog niet 100% werkt)).
Als het nieuwbouw is kan het zijn dat je postcode/huisnummer nog niet bekend is inderdaad. Hoe nieuw is het? Heb je (of iemand in die nieuwbouw) al KPN telefonie of ADSL van iemand of is het nog halverwege de bouw?

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 21-10-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
bjck bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb planet nu een paar jaar.
Ik heb Telfort nu aangevraagd, maar ik kreeg een voorbeeld brief erbij wat ik moet sturen naar Planet. Hierin moet ik de datum opgeven wanneer Telfort mijn ADSL verbinding overneemt. Hierin moet ik dus 21 november 2007 zetten? Mijn Planet contract loopt dus 21 december af, maar ik heb 21 november opgegeven als wens datum. Het liefst stuur ik dt formulier zo snel mogelijk op, omdat ik niet weer een jaar abbo wil bij Planet.

Mijn vraag eigenlijk is dus, als ik pas na 21 november internet krijg van Telfort, heb ik dan nog wel internet van Planet tot 21 december?

extra vraagje:
Omdat ik bijna nooit mijn normale telefoonaansluiting gebruik, kan ik als ik lid ben van Telfort mijn vaste telefoonaansluiting opzeggen?

[ Voor 10% gewijzigd door TheKillingBean op 21-10-2007 19:48 . Reden: Extra vraag ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TheKillingBean schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:05:
bjck bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb planet nu een paar jaar.
Ik heb Telfort nu aangevraagd, maar ik kreeg een voorbeeld brief erbij wat ik moet sturen naar Planet. Hierin moet ik de datum opgeven wanneer Telfort mijn ADSL verbinding overneemt. Hierin moet ik dus 21 november 2007 zetten? Mijn Planet contract loopt dus 21 december af, maar ik heb 21 november opgegeven als wens datum. Het liefst stuur ik dt formulier zo snel mogelijk op, omdat ik niet weer een jaar abbo wil bij Planet.
Als je Planet contract tot 21 december loopt en je hebt 1 maand opzegtermijn (als het 2 is moet je het vandaag sturen wat lastig gaat) heb je nog tot 21 november de tijd om het op de post te doen.

Het is beter dan om even 10 dagen te wachten tot Telfort je aanvraag ook kan verwerken (na bedenktijd) en het ingepland is. Nu zal Planet niet gelijk als de post binnenkomt het verwerken en een sloop opdracht op je lijn zetten, maar beter zeker zijn als er nog tijd is zou ik doen.
Mijn vraag eigenlijk is dus, als ik pas na 21 november internet krijg van Telfort, heb ik dan nog wel internet van Planet tot 21 december?
Je hebt geen internet meer van Planet dan, alleen nog een contract/betalings verplichting en een mailbox etc van Planet. Bij zo'n overstap neemt de nieuwe ISP de verbinding over, laat gewoon de lijn omprikken in de centrale in opdracht van jou. Dat is zo bepaald dat dit zo werkt zodat de latende ISP (Planet hier) niet de overstap kan tegenhouden.
extra vraagje:
Omdat ik bijna nooit mijn normale telefoonaansluiting gebruik, kan ik als ik lid ben van Telfort mijn vaste telefoonaansluiting opzeggen?
Je kan of je nummer meenemen naar Telfort en dat gebruiken. Of je als je dat niet doet, niet hebt aangevraagd, kan je ook na de overstap (na!) je abonnement voor telefonie bij KPN alsnog op zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb het ook besteld, maar welke modems hebben ze?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:07
J.Kossen schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:29:
Dus aan alle IPB-ers onder ons; stuur een dergelijk email en kijk welk antwoord je krijgt. Desnoods kan je per reply-mail je abonnement opzeggen.

Nu ik per email een bevestiging heb met een refentiecode, ga ik de eerste ervaringen van medetweakers afwachten en als die goed ziijn (en waarom ook niet) dan ga ik wss wel de overstap maken.
Thnx voor deze e-mail, ik heb KPN gewoon opgebeld alsof ik zelf al zo'n email had gehad, en ging wederom naar de opzegservice. Na een paar minuten wachten kreeg ik een medewerker die eerst weer vertwijfeld was over mijn verhaal, maar nadat ik "mijn" email had voorgelezen dat ik per maand mocht opzeggen, ging ie eindelijk aan de slag.
Begin december maak ik de overstap naar Telfort! Scheelt me een hoop gedoe, had anders Telfort weer geannuleerd en een klacht naar KPN gestuurd, beide brieven lagen al klaar voor morgen, dus nogmaals bedankt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
ik heb nu ipb van kpn
welk modem wordt er geleverd ?
telfort internet + bellen is dit het zelfde principe als ipb ?
ik las dat je er ook een spamfilter bij kon kopen , komt deze software op de computer ?
of wordt dit al gefilterd bij telfort?
zou je ook het email adres mee kunnen nemen ,zoals je tel nr ?
er zit een groot prijs verschil tussen beiden .
ben benieuwd of er al ipb zijn overgestapt , en over een paar weken een ervaringen hier komen vertellen.

jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pa3fap schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:08:
ik heb nu ipb van kpn
welk modem wordt er geleverd ?
Als je een paar berichten naar boven terug leest zie je dezelfde vraag. Staat ook gewoon op de telfort website onder het kopje 'modem'.

http://internet.telfort.n...t-20mb-en-vastbellen.html
telfort internet + bellen is dit het zelfde principe als ipb ?
Waarom zou het heel anders zijn? Bellen en gebeld worden blijft bellen en gebeld worden natuurlijk en een toestel is een toestel. Wat zou 'bellen' anders moeten zijn...
ik las dat je er ook een spamfilter bij kon kopen , komt deze software op de computer ?
of wordt dit al gefilterd bij telfort?
Zoals ik het lees zetten ze het op je mailbox, geen software thuis op je PC.
zou je ook het email adres mee kunnen nemen ,zoals je tel nr ?
Dat kan nooit bij providers. Nummers zijn mee te nemen van aanbieder naar aanbieder, maar mailadressen hebben een domein naam achter het @. Die domeinnaam is altijd van een ISP zelf en losse adressen zijn niet over te zetten van aanbieder naar aanbieder.

Misschien kan je bij telfort wel dezelfde naam voor het @ nog aanvragen als die vrij is.
er zit een groot prijs verschil tussen beiden .
ben benieuwd of er al ipb zijn overgestapt , en over een paar weken een ervaringen hier komen vertellen.
Ik heb in dit topic nog niemand gelezen die is aangesloten, kan ook niet zo nieuw is het product.
jan
Je naam onder een bericht is niet gewenst op GoT, staat ook zo in de beleidsregels vermeld onder 'groetjes'. Het is een forum immers, geen mail :)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 21-10-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
areyouben schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:53:
[...]

Thnx voor deze e-mail, ik heb KPN gewoon opgebeld alsof ik zelf al zo'n email had gehad, en ging wederom naar de opzegservice. Na een paar minuten wachten kreeg ik een medewerker die eerst weer vertwijfeld was over mijn verhaal, maar nadat ik "mijn" email had voorgelezen dat ik per maand mocht opzeggen, ging ie eindelijk aan de slag.
Begin december maak ik de overstap naar Telfort! Scheelt me een hoop gedoe, had anders Telfort weer geannuleerd en een klacht naar KPN gestuurd, beide brieven lagen al klaar voor morgen, dus nogmaals bedankt. :D
Graag gedaan ;) Ik blijf graag op de hoogte van je vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Welke codering wordt er gebruikt voor de nummerweergave
PSK of DTMF

Mijn ouders hebben nog van die mooie B&O Telefoons en bij @home wordt er PSK codering meegestuurd, waardoor de nummerweergave niet meer werkt.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Totaalgeflipt schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:02:
PSK of DTMF

Mijn ouders hebben nog van die mooie B&O Telefoons en bij @home wordt er PSK codering meegestuurd, waardoor de nummerweergave niet meer werkt.

Iemand enig idee?
In de ZyXEL-modems kan je kiezen voor DTMF of PSK (per poort). Het modem 'genereert' de nummerweergave, Telfort stuurt dit niet zelf mee in het telefoonsignaal.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Nou dan gaan we dat maar eventjes aanvragen voor ze.
Lijkt me een prima produkt

@pa3fap
Enig idee of dit ook in de modem van @Home te doen valt...

[ Voor 31% gewijzigd door Totaalgeflipt op 22-10-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Totaalgeflipt schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:02:
PSK of DTMF

Iemand enig idee?
Beide werkt, standaard staat je modem op DTMF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Heb gister dit abonnement van Telfort aangevraagd incl. bellen. De indicatie gaf aan dat ik de 19 mb zou kunnen halen, maar ik ga ervan uit dat dit niet realistisch is. Al met al vind ik het toch een erg goedkoop abonnement.
Heb het abonnement besteld incl. zo'n multi-modem waar ik 4 pc's op aan kan sluiten, omdat we thuis met meerdere pc's werken en eroveral kabels zijn aangelegd.

Per 18-11 gaat het abbo hier in, ben benieuwd of het werkelijk de 19 mb zal halen. Maargoed, ik ben al blij met 5mb ;)

Ps. Heb voor nummerbehoud gekozen. Wat erg handig is, is dat je alleen je oude dsl/cable abbo moet opzeggen en dat er hiervoor al een brief voor je is opgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Boagriuz op 22-10-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Boagriuz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:36:
Heb gister dit abonnement van Telfort aangevraagd incl. bellen. De indicatie gaf aan dat ik de 19 mb zou kunnen halen, maar ik ga ervan uit dat dit niet realistisch is. Al met al vind ik het toch een erg goedkoop abonnement.
Heb het abonnement besteld incl. zo'n multi-modem waar ik 4 pc's op aan kan sluiten, omdat we thuis met meerdere pc's werken en eroveral kabels zijn aangelegd.

Per 18-11 gaat het abbo hier in, ben benieuwd of het werkelijk de 19 mb zal halen. Maargoed, ik ben al blij met 5mb ;)

Ps. Heb voor nummerbehoud gekozen. Wat erg handig is, is dat je alleen je oude dsl/cable abbo moet opzeggen en dat er hiervoor al een brief voor je is opgesteld.
Het is dus wel 19 Mb (19 Mbps), 19 mb of 19 MB is wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Laatst online: 14-07 17:22
Ik wil graag overstappen van xs4all basic naar telfort adsl voor 20 eoro in de maand.
Mijn vraag is of ik idd naadloos kan overstappen dmv de brief op de telfort site. > http://internet.telfort.nl/shop/overstappen.html
Gaat dit idd naadloos of kan ik beter eerst telfort aanvragen en dan xs4all opzeggen.

Tevens wil ik als ik straks adsl van telfort heb mijn kpn abbo opzeggen zodat ik niet meer kan bellen over de kpn lijn. Snapt kpn dan dat er nog wel adsl overheen moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blablable schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:17:
Ik wil graag overstappen van xs4all basic naar telfort adsl voor 20 eoro in de maand.
Mijn vraag is of ik idd naadloos kan overstappen dmv de brief op de telfort site. > http://internet.telfort.nl/shop/overstappen.html
Gaat dit idd naadloos of kan ik beter eerst telfort aanvragen en dan xs4all opzeggen.

Tevens wil ik als ik straks adsl van telfort heb mijn kpn abbo opzeggen zodat ik niet meer kan bellen over de kpn lijn. Snapt kpn dan dat er nog wel adsl overheen moet gaan?
Ik heb XS4ALL hierover opgebeld en ze zeiden dat het 1 op 1 ging dus gewoon de brief sturen met de migratie en het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik denk er ook aan om dit abonnement aan te schaffen ik vraag me wel af
of het zinvol is om de wireless modem aan te schaffen.
Ik heb namelijk al een wireless linksys modem.

Heeft het dan enig nut om de wireless modem te nemen van Telfort??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Je linksys modem heeft geen voip gedeelte lijkt me, dus als je wil gaan bellen via Telfort zou je hun modem moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:11:
Je linksys modem heeft geen voip gedeelte lijkt me, dus als je wil gaan bellen via Telfort zou je hun modem moeten nemen.
Je kunt toch gewoon het gratis modem nemen en daar je eigen wireless router op aansluiten, je hebt dan alleen 2 kastjes, maar het is wel goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:27:
[...]

Je kunt toch gewoon het gratis modem nemen en daar je eigen wireless router op aansluiten, je hebt dan alleen 2 kastjes, maar het is wel goedkoper ;)
Ok dat dus.....

en die 2 kastjes komen toch in een meterkast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Laatst online: 14-07 17:22
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:22:
[...]

Ik heb XS4ALL hierover opgebeld en ze zeiden dat het 1 op 1 ging dus gewoon de brief sturen met de migratie en het gaat werken.
Ok top, rest mij nog 1 vraag. Als ik telfort adsl aanvraag moet ik dan op de zelfde datum xs4all opzeggen of vind je dat ik xs4all pas moet opzeggen als ik van telfort een bevestiging krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De router die bij een AtHome abbo gekocht kan worden is die ook geschikt?
Of is die aangepast (zo iets als firmware) aan AtHome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Je hebt wel wat meer energieverbruik bedacht ik me net. (Wanneer je 2 routers in de meterkast duwt. Het lijkt nu wel goedkoper om de 0 EUR modem te nemen, maar is het na 1 jaar met 2 routers in de kast nog steeds goedkoper? Dit is een hele serieuze vraag!)

Trouwens, ik zag nog iets 'raars' bij Telfort. Ze hebben geen prijs voor het bellen naar Spanje! Zijn ze de prijs daarvan gewoon vergeten te vermelden op hun website (belprijzen telfort) of kan je helemaal niet bellen naar Spanje (wat me raar lijkt!).

[ Voor 19% gewijzigd door Rex op 22-10-2007 12:16 . Reden: aanvulling ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 16-09 19:15
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mensen die op 10/11 oktober besteld hebben al op stap 4 zitten, en ik bijv nog steeds op stap 1 (ook op 11 okt besteld).

Ik ben zelf erg bang dat er ergens administratief iets mis gaat, dus indien dit het geval mocht zijn wil ik zo vroeg mogelijk gaan bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squall schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:19:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mensen die op 10/11 oktober besteld hebben al op stap 4 zitten, en ik bijv nog steeds op stap 1 (ook op 11 okt besteld).

Ik ben zelf erg bang dat er ergens administratief iets mis gaat, dus indien dit het geval mocht zijn wil ik zo vroeg mogelijk gaan bellen :+
Je bent niet de enigste, heb ook op 12 october besteld. Het ligt er denk ik maar net aan wat voor aanvraag jij gedaan hebt. Bij mij moet alles op een nieuwe lijn worden aangesloten, veel mensen hier stappen over van provider en zijn volgens mij sneller bij de volgende stap.

Had er ook een mailtje over gestuurd naar telfort, met mijn aanvraag is niks mis, ze berichten mij dat ze vanaf de 24ste pas dingen konden doorvoeren, wat dus langer is dan de 7 dagen waarbinnen je wettelijk je contract nog kan opzeggen. Maar ja we wachten rustig af, ik ben tot nu toe steeds goed geholpen door ze, gedult is een schone zaak! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb ook op 11 oktober besteld, en ben zojuist gebeld door KPN voor het doormeten van mijn lijn. De afspraak is gemaakt voor 26/10 a.s. Lekker snel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Thombias schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:50:
De router die bij een AtHome abbo gekocht kan worden is die ook geschikt?
Of is die aangepast (zo iets als firmware) aan AtHome?
Met een kabelmodem kun je geen verbinding maken met ADSL.

Als je een gewone router hebt kun je die ook voor ADSL gebruiken. Let op: Een kabel gateway zal dus ook niet werken als ADSL modem.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ [BoSS]

En wat is je status dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 16-09 19:15
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:30:
[...]

Je bent niet de enigste, heb ook op 12 october besteld. Het ligt er denk ik maar net aan wat voor aanvraag jij gedaan hebt. Bij mij moet alles op een nieuwe lijn worden aangesloten, veel mensen hier stappen over van provider en zijn volgens mij sneller bij de volgende stap.

Had er ook een mailtje over gestuurd naar telfort, met mijn aanvraag is niks mis, ze berichten mij dat ze vanaf de 24ste pas dingen konden doorvoeren, wat dus langer is dan de 7 dagen waarbinnen je wettelijk je contract nog kan opzeggen. Maar ja we wachten rustig af, ik ben tot nu toe steeds goed geholpen door ze, gedult is een schone zaak! :D
geduld is inderdaad een schone zaak, maar ik heb dus mn huidige internet abbo al ogpezegd omdat ik dacht dat de datum die er stond (de 26e) ook gehaald zou gaan worden.
Nu loopt mijn huidige internet abbo dus tot 16-11 , heb nog wel wat ruimte, maar hoop toch binnen 2 weken een definitieve datum te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Mijn status op telfort.nl is nog steeds 3, al verwacht ik dat hij vandaag van 3 naar 4 springt en dat ik het modem ook een deze dagen in huis heb (gezien de ervaringen van andere gebruikers hier).

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen