Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 90.148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verhuis zelf binnen 2 weken, hoop dus ook voor die tijd dat internet op het nieuwe adres geregelt zal zijn :D. Aangezien mensen al status verandereingen hebben, hoop ik ook op een voorspoedige oplevering, Zodra er meer nieuws is laat ik het weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:36
ReFleXWolf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:52:
Je hebt wel wat meer energieverbruik bedacht ik me net. (Wanneer je 2 routers in de meterkast duwt. Het lijkt nu wel goedkoper om de 0 EUR modem te nemen, maar is het na 1 jaar met 2 routers in de kast nog steeds goedkoper? Dit is een hele serieuze vraag!)

Trouwens, ik zag nog iets 'raars' bij Telfort. Ze hebben geen prijs voor het bellen naar Spanje! Zijn ze de prijs daarvan gewoon vergeten te vermelden op hun website (belprijzen telfort) of kan je helemaal niet bellen naar Spanje (wat me raar lijkt!).
Hmmz vreemd, staat er idd niet op. Net als Italië, die ontbreekt ook.
Ik ga ff bellen :P
Edit: Storing bij de helpdesk... Kan niet bellen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 22-10-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:22:
[...]

Ik heb XS4ALL hierover opgebeld en ze zeiden dat het 1 op 1 ging dus gewoon de brief sturen met de migratie en het gaat werken.
Altijd even zelf opzeggen voor je ADSL abonnement. Echter is het wel verstandig om die brief zo'n 7 a 10 dagen nadat je bij de nieuwe ISP hebt aangevraagd op de bus te doen.
Je hebt wel wat meer energieverbruik bedacht ik me net. (Wanneer je 2 routers in de meterkast duwt. Het lijkt nu wel goedkoper om de 0 EUR modem te nemen, maar is het na 1 jaar met 2 routers in de kast nog steeds goedkoper? Dit is een hele serieuze vraag!)

Trouwens, ik zag nog iets 'raars' bij Telfort. Ze hebben geen prijs voor het bellen naar Spanje! Zijn ze de prijs daarvan gewoon vergeten te vermelden op hun website (belprijzen telfort) of kan je helemaal niet bellen naar Spanje (wat me raar lijkt!).
Verbruik van een 10Watt kastje is dacht ik zo'n €10 a €15 per jaar, is niet heel gek veel opzich.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 22-10-2007 13:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Een ding valt me op. Ik denk dat het toevallig is, maar lijkt weer zo te toevallig....

Sinds ik Telfort Internet 20Mb heb aangevraagd via de website om 12 okt,
Heeft KPN al 3x gebeld over een "aanbod" van Internet Plus Bellen.

"Goedemiddag, Ik ben [naam] van de KPN. Ik bel u vanwege uw belgedrag via uw telefoonlijn. Zoals u heeft gemerkt bellen mensen steeds vaker via de vaste lijn.
U betaalt nu 10,40 per maand en dat kan goedkoper."
Ja hoe?
"Heeft u internet?"
Wat als ik heb en wat als ik niet heb?
"Als u geen internet heeft kunt u bij ons een aansluiting aanvragen. Het kost u slechts 34,95 per maand. Dan kunt u onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland en u kan internetten met een _supersnelle_ snelheid van 1.5Mbit/s. Uw huidige KPN Vaste telefonie abbonement wordt voor u opgezegd dan met behoud van uw eigen telefoonnummer."
34,95 voor een 1.5Mbit lijn + onbeperkt bellen?
"Yep, als u nu besteld krijgt u ook nog een gratis modem blablablablabla"
Ik heb al internet.
"Hoeveel betaalt u nu en voor welke snelheden?"
(wat wilt die griet veel weten)
Nou ik zit in ieder geval niet bij KPN, want die is gewoon te duur.
"Oh, wij bieden wel goede service aan de klanten."
Zoals reclame via de telefoon?
"Nee hoor meneer, dit is geen reclame, maar we willen u een voorstel doen. Hoeveel betaalt u nu voor internet dan?"
Ik zit nu bij TELFORT (Ja T e l f o r t !) en heb daar ook onbeperkt bellen. Voor slechts 29,95 per maand en ik heb daar ook nog eens 20Mbit internet bij. Dat is toch ruim 8x sneller voor 5 euro per maand goedkoper.
"Oh wij hebben ook voor 59 euro per maand een 6Mbit pakket."
Kunt u rekenen? Dat is toch 2x zoveel betalen voor een 3x zo slome verbinding?
"Ergens heeft u gelijk in."

Het lijkt er op dat sommige KPN mensen ook erg dom zijn.

IPB Reclame is zo hard aan de gang. Veel spam emails, telefoontjes, zelfs op me mobiel, banners, etce tc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Rekkie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:36:
Ik denk er ook aan om dit abonnement aan te schaffen ik vraag me wel af
of het zinvol is om de wireless modem aan te schaffen.
Ik heb namelijk al een wireless linksys modem.

Heeft het dan enig nut om de wireless modem te nemen van Telfort??
Ik heb de ZyXEL 2602HW, die je dus krijgt als je de modem van 70 euro neemt.
Het wireless gedeelte is niet dat je zegt top. Valt enigzins tegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Soortgelijke gesprekken heb ik ook gehad:
"Heeft u internet"
Ja
"Hoe snel"
8Mbit voor 19.95
"En gratis bellen"
Ja via voipbuster, geen maandelijkse kosten
"Owh laat dan maar, goedendag"
Doei ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

Entity

9000rpm

Toch is het wel grappig, Telfort is onderdeel van KPN, maar toch proberen ze klanten van elkaar te pikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:27:
[...]

Je kunt toch gewoon het gratis modem nemen en daar je eigen wireless router op aansluiten, je hebt dan alleen 2 kastjes, maar het is wel goedkoper ;)
Ware het niet dat hij een modem heeft, geen router..... En het is maar de vraag of je dit modem als router-only kan gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 22-10-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik heb net succesvol Telfort besteld en Planet opgezegd. (Wink naar bjck).
Ik vraag me nog wel iets anders af: Stel ik heb straks 2 SIP profielen, die van Telfort en die van Voipbuster. Moet ik als ik beide wil gebruiken straks 2 telefoons aansluiten op de modem en dan 1 voor het bellen via Telfort en de andere voor Voipbuster?
Of heeft de modem maar 1 telefoonaansluiting en moet je softwarematig wisselen tussen beide SIP profielen?

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramphus
  • Laatst online: 18-02 16:52
Weet iemand wat het op jaarbasis extra kost als je naast je modem een extra wireless router gebruikt? Of is het dan verstandiger om 70.- uit te geven voor het draadloze modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:31:
Een ding valt me op. Ik denk dat het toevallig is, maar lijkt weer zo te toevallig....

Sinds ik Telfort Internet 20Mb heb aangevraagd via de website om 12 okt,
Heeft KPN al 3x gebeld over een "aanbod" van Internet Plus Bellen.

[...]
Kixtart schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:35:
Soortgelijke gesprekken heb ik ook gehad:

[...]
Stappen jullie over vanaf KPN misschien? Bijvoorbeeld bij een KPN ISP vandaan voor internet of bij telefonie van KPN weg met je nummer naar Telfort?

Dat zou misschien verklaren waarom ze je gaan bellen als ze zien dat je weggaat.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 22-10-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
wat ik me afvraag. Ik heb nu gewoon telefoon via kpn. Als ik van xs4all overstap naar telfort zonder telefoon behoud ik dan mijn kpn telefonie? Of word deze afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

bjck schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:02:
[...]

[...]

Stappen jullie over vanaf KPN misschien? Bijvoorbeeld bij een KPN ISP vandaan voor internet of bij telefonie van KPN weg met je nummer naar Telfort?

Dat zou misschien verklaren waarom ze je gaan bellen als ze zien dat je weggaat.
offtopic:
Bij mij was het een beetje fout gepost. Had ff niet in de gaten dat het onderwerp Telfort was :)
Ik heb internet bij tweakdsl met wel nog gewoon een kpn abo. Ze belden opeens (toen ik al een tijd internet had) om mij een abo bij KPN aan te smeren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
blablable schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:39:
wat ik me afvraag. Ik heb nu gewoon telefoon via kpn. Als ik van xs4all overstap naar telfort zonder telefoon behoud ik dan mijn kpn telefonie? Of word deze afgesloten?
Als je niet aangeeft dat je Telfort telefonie wilt met nummerbehoud blijft je KPN telefonie abonnement gewoon in takt. Je kan dus alleen Telfort Internet bestellen of Telfort Internet + Bellen met een nieuw nummer van Telfort als je dat wilt. In beide gevallen blijft je KPN telefoon aansluiting onveranderd omdat je geen nummerbehoud (nummer meenemen) aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
bjck schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:15:
[...]

Als je niet aangeeft dat je Telfort telefonie wilt met nummerbehoud blijft je KPN telefonie abonnement gewoon in takt. Je kan dus alleen Telfort Internet bestellen of Telfort Internet + Bellen met een nieuw nummer van Telfort als je dat wilt. In beide gevallen blijft je KPN telefoon aansluiting onveranderd omdat je geen nummerbehoud (nummer meenemen) aanvraagt.
mm mijn doel is eigenlijk nu van xs4all af en naar telfort adsl verhuizen. Als dit rond is wil ik mijn kpn telefonie opzeggen zodat ik kpn niets meer hoef te betalen en alleen nog aan telfort voor 20 eurp pm vastzit. (begreep dat telfort de lijnsharing kosten opzich neemt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
blablable schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:25:
[...]

mm mijn doel is eigenlijk nu van xs4all af en naar telfort adsl verhuizen. Als dit rond is wil ik mijn kpn telefonie opzeggen zodat ik kpn niets meer hoef te betalen en alleen nog aan telfort voor 20 eurp pm vastzit. (begreep dat telfort de lijnsharing kosten opzich neemt.)
Dat kan ook deze manier, dan heb je geen vaste telefonie en alleen internet van Telfort a €19.95 per maand inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Quote uit het topic Mobiel Internet van Telfort:
Uit onze administratie is gebleken dat u de afgelopen periode significant meer MB's heeft gebruikt dan de gemiddelde Telfort Internet Unlimited gebruiker.
[...]
Deze brief is de eerste waarschuwing voor het niet correct gebruiken van Telfort Internet Unlimited. Wij verzoeken u het gebruik aan te passen naar normaal gebruik.

Het aantal MB's in Nederland dat u heeft gebruikt bedroeg 3250 MB. Dit is aanzienlijk meer dan het gemiddelde van 310MB.
Ik hoop niet dat ze met ADSL klanten hetzelfde beleid voeren |:(

[ Voor 6% gewijzigd door supersatan op 22-10-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
bjck schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Als je Planet contract tot 21 december loopt en je hebt 1 maand opzegtermijn (als het 2 is moet je het vandaag sturen wat lastig gaat) heb je nog tot 21 november de tijd om het op de post te doen.

Het is beter dan om even 10 dagen te wachten tot Telfort je aanvraag ook kan verwerken (na bedenktijd) en het ingepland is. Nu zal Planet niet gelijk als de post binnenkomt het verwerken en een sloop opdracht op je lijn zetten, maar beter zeker zijn als er nog tijd is zou ik doen.

[...]

Je hebt geen internet meer van Planet dan, alleen nog een contract/betalings verplichting en een mailbox etc van Planet. Bij zo'n overstap neemt de nieuwe ISP de verbinding over, laat gewoon de lijn omprikken in de centrale in opdracht van jou. Dat is zo bepaald dat dit zo werkt zodat de latende ISP (Planet hier) niet de overstap kan tegenhouden.
Dus ik kan beter doorgeven aan Planet dat Telfort 21 december mijn verbinding overneemt. En aan Telfort 21 november doorgeven. Telfort neemt de lijn toch over? Of moet Planet eerst iets veranderen voordat je Telfort kan gebruiken?

[ Voor 23% gewijzigd door TheKillingBean op 22-10-2007 15:46 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
ReFleXWolf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:58:
Ik vraag me nog wel iets anders af: Stel ik heb straks 2 SIP profielen, die van Telfort en die van Voipbuster. Moet ik als ik beide wil gebruiken straks 2 telefoons aansluiten op de modem en dan 1 voor het bellen via Telfort en de andere voor Voipbuster?
Of heeft de modem maar 1 telefoonaansluiting en moet je softwarematig wisselen tussen beide SIP profielen?
Modem heeft 2 telefoonaansluitingen. Je kunt het zo instellen als je wilt.

Bijvoorbeeld elke telefoonpoort z'n eigen SIP. Of je kunt instellen dat de ene uitbelt via SIP1 en de andere via SIP2 maar dat als er een telefoontje binnenkomt wel allebeide poorten 'overgaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

supersatan schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:35:

[...]

Als ze van de MB's (bij mobiel gebruik) TB's maken (ADSL) voorzie ik niet zoveel problemen... :Y)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
supersatan schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:35:

[...]

Dan moet ik zeggen dat ik 3,2 Gb data verkeer voor een mobiele gebruiker ook best wat vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Schweino schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Ware het niet dat hij een modem heeft, geen router..... En het is maar de vraag of je dit modem als router-only kan gebruiken.
Ik heb een router hoor en een modem...

dus ik kan dan toch gewoon de modem van Telfort op de Linksys router inpluggen en via de Linksys internet doorgeven (wireless) naar mijn pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

trolleystad schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:43:
[...]

Modem heeft 2 telefoonaansluitingen. Je kunt het zo instellen als je wilt.
Bijvoorbeeld elke telefoonpoort z'n eigen SIP. Of je kunt instellen dat de ene uitbelt via SIP1 en de andere via SIP2 maar dat als er een telefoontje binnenkomt wel allebeide poorten 'overgaan'.
Als ik het goed begrijp kan je dus dan ook twee telefoongesprekken via de twee profielen tegelijk uitvoeren, right?

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Viper® schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:57:
[...]

Dan moet ik zeggen dat ik 3,2 Gb data verkeer voor een mobiele gebruiker ook best wat vindt
Dit is wel heel erg offtopic hoor, maar ik ben KPN Mobile spuugzat omdat ze allemaal fuckups maken in mijn facturen (ze bereken bijv. voor 0800 lijnen). Om ze terug te pakken heb ik heel de dag de KPN TV stream op mijn mobiel aanstaan, waarbij ik ook al enkele GB's heb verbruikt. (Zonder SMS/email te krijgen).

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Capa schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Hmmz vreemd, staat er idd niet op. Net als Italië, die ontbreekt ook.
Ik ga ff bellen :P
Edit: Storing bij de helpdesk... Kan niet bellen :(
Even gebeld, is aangemeld en wordt waarschijnlijk toegevoegd aan Europa Groep 1.
Zal zo'n 10 cent p/m worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Duur man 10 cent p/m. :(
Terwijl de meeste europese landen via Voipbuster gewoon gratis zijn! :(
Tsja, wat ik dus ga doen is alle telefoons aansluiten aan Telfort's SIP voor het telefoonverkeer naar vast en dan 1 extra telefoon aan VoipBuster's SIP voor het telefoonverkeer naar het buitenland en naar mobiel.

Trouwens krijg je van Telfort de SIP instellingen zodat je het ook bijv. op je mobiele telefoon kunt zetten en dan via Wireless (school/werk) ook gratis naar vast kunt bellen?
Of worden de SIP instellingen en loginaccount gekoppeld aan je ADSL account zodat je alleen kunt bellen wanneer je thuis bent?
Natuurlijk hoop ik dat SIP niet gekoppeld wordt aan je ADSL, zodat je op andere plaatsen ook gebruik kunt maken van gratis bellen naar vast. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Rex op 22-10-2007 16:32 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
ReFleXWolf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:22:
[...]

Als ik het goed begrijp kan je dus dan ook twee telefoongesprekken via de twee profielen tegelijk uitvoeren, right?
De SIP techniek staat dat sowiezo toe. Als je beide poorten instelt om uit te bellen via SIP1 dan kan je dus ook 2 gesprekken tegelijk voeren. Zo kun je dus ook gebeld worden op dat nummer terwijl je via KPN analoge telefonie in gesprek zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Rekkie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:36:
Ik denk er ook aan om dit abonnement aan te schaffen ik vraag me wel af
of het zinvol is om de wireless modem aan te schaffen.
Ik heb namelijk al een wireless linksys modem.

Heeft het dan enig nut om de wireless modem te nemen van Telfort??
Rekkie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:04:
[...]

Ik heb een router hoor en een modem...

dus ik kan dan toch gewoon de modem van Telfort op de Linksys router inpluggen en via de Linksys internet doorgeven (wireless) naar mijn pc's
Wat heb je nu? Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Schweino schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:47:
[...]

[...]

Wat heb je nu? Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad....
Een linksys router.....

Een keer extra vragen kan ook geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
ReFleXWolf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:31:
Duur man 10 cent p/m. :(
Terwijl de meeste europese landen via Voipbuster gewoon gratis zijn! :(
Tsja, wat ik dus ga doen is alle telefoons aansluiten aan Telfort's SIP voor het telefoonverkeer naar vast en dan 1 extra telefoon aan VoipBuster's SIP voor het telefoonverkeer naar het buitenland en naar mobiel.

Trouwens krijg je van Telfort de SIP instellingen zodat je het ook bijv. op je mobiele telefoon kunt zetten en dan via Wireless (school/werk) ook gratis naar vast kunt bellen?
Of worden de SIP instellingen en loginaccount gekoppeld aan je ADSL account zodat je alleen kunt bellen wanneer je thuis bent?
Natuurlijk hoop ik dat SIP niet gekoppeld wordt aan je ADSL, zodat je op andere plaatsen ook gebruik kunt maken van gratis bellen naar vast. :P
Geen idee. Vanavond toevallig training over het Telfort Internet, ik ga die sjaak alle lastige vragen stellen >:)
Dus mensen, maak een lijstje met wat je wilt weten, hopen dat hij ze kan beantwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gisteren ook Telfort + telefonie aangevraagd en opzegbrief verstuurd naar XS4all..... >:)
Spannend 8) . Scheelt mij weer 32 euris per maand 8)7

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Nou een aantal vraagjes voor Capa:

- Wat als een postcode/huisnummer combinatie geen resultaten oplevert terwijl de klant wel weet dat ADSL2 op zijn adres beschikbaar is?
- Kan je op de Telfort SIP server inloggen wanneer je niet thuis bent? (Dus via een andere internetnetwerk?)
- Hoeveel gaat het bellen kosten naar de landen die niet in prijzenlijst staan opgenomen? Zoals Spanje?
- Laat Telfort meerdere gesprekken tegelijk toe via hun SIP?
- Als je later opzegt bij Telfort, is er dan de mogelijkheid om de emailadressen @telfort.nl te behouden?
- Heeft Telfort enige beperkingen qua gebruik? Worden sommige poorten geblokkeerd of zorgt Telfort ervoor dat als je BitTorrent gebruikt dat je snelheid omlaag gaat?

Ik hoop niet dat doordat ik dit vraag dat ze dan opeens denken: "Shit, SIP is open voor alle netwerken en we moeten dit alleen via Telfort mogelijk maken!".

[ Voor 9% gewijzigd door Rex op 22-10-2007 19:13 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFleXWolf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:31:
Als SIP wel gekoppelt is aan ADSL dan neem je toch bijv Budgetphone, deze is niet gekoppelt.
Voorlopig neem ik zelf geen telefoon af bij Telfort, laat het voor het zelfde bedrag wel bij Budgetphone staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Heb gister ook de knoop doorgehakt en ga de overstap maken van Tiscali naar Telfort.
Tijdens de aanmeldingsprocedure wordt gevraagd een e-mail adres op te geven, nu had ik gewoon mijn huidige ingevuld (maar dan @telfort)
Zegt het systeem dat deze al in gebruik is.
Nu lijkt dat mij sterk, want het is mijn voor- en achternaam gecombineerd, en ik heet geen janjansen.
Bij de suggesties die ze dan geven, zat ook geen van mijn aliassen.
Waarschijnlijk zijn de gegevens van Telfort en Tiscali dus gecombineerd.

Hebben meer Tiscali- Telfort overstappers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

franssie

Save the albatross

@Bjck: Voor mij is het leuk (...) om te weten of je (zoals al boven gevraagd) te weten of ik van buiten Telfort dubbel kan inloggen op de SIP server - zoals dat bij Budget phone kan (Dus als je gebeld wordt gaat je telefoon op twee lokaties over). Is wel eens handig als ik ergens verblijf met Wifi dekking (en dan kan ik mijn budget phone tweede lijn stoppen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFleXWolf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:10:
Nou een aantal vraagjes voor Capa:

- Wat als een postcode/huisnummer combinatie geen resultaten oplevert terwijl de klant wel weet dat ADSL2 op zijn adres beschikbaar is?
Klantenservice bellen. Indien het daar ook niet beschikbaar is gaat het niet door, ze kunnen het dan immers niet verwerken.
- Kan je op de Telfort SIP server inloggen wanneer je niet thuis bent? (Dus via een andere internetnetwerk?)
Niet bekend, maar lijkt mij wel. Je betaalt toch al abo-geld voor de telefonie. Het enige 'nadeel' is dat jouw SIP-traffic dan niet over hun netwerk loopt wat voor hun duurder is in bandbreedte. SIP trekt echter bijna niks, dus dat lijkt me sterk.
- Hoeveel gaat het bellen kosten naar de landen die niet in prijzenlijst staan opgenomen? Zoals Spanje?
Klantenservice bellen.
- Laat Telfort meerdere gesprekken tegelijk toe via hun SIP?
Volgens mij is daar in dit topic al ja op gezegd.
- Als je later opzegt bij Telfort, is er dan de mogelijkheid om de emailadressen @telfort.nl te behouden?
Nee, opgezegd is opgezegd.
- Heeft Telfort enige beperkingen qua gebruik? Worden sommige poorten geblokkeerd of zorgt Telfort ervoor dat als je BitTorrent gebruikt dat je snelheid omlaag gaat?
Heb je dit topic al gelezen? Daar staat in dat er geen poorten worden geblokkeerd, er wordt tevens niet gefilterd.
Ik hoop niet dat doordat ik dit vraag dat ze dan opeens denken: "Shit, SIP is open voor alle netwerken en we moeten dit alleen via Telfort mogelijk maken!".
Ik weet dat je dit niet aan mij vraagt, maar sommige antwoorden had je ook kunnen vinden door dit topic van A tot Z door te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Niborit schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:22:
Heb gister ook de knoop doorgehakt en ga de overstap maken van Tiscali naar Telfort.
Tijdens de aanmeldingsprocedure wordt gevraagd een e-mail adres op te geven, nu had ik gewoon mijn huidige ingevuld (maar dan @telfort)
Nu lijkt dat mij sterk, want het is mijn voor- en achternaam gecombineerd, en ik heet geen janjansen.

Ik heb me heel snel na de opstart van Telfort aangemeld, op 11 oktober om precies te zijn. Was benieuwd of ik de voorkeur voor mijn mailadres kon krijgen. Ook voor mij was het niet mogelijk om die keuze te maken. Al in gebruik, terwijl ik dacht dat er op dat moment niet heel erg veel nieuwe klanten voor mij aangemeldt zouden zijn.

Daarom denk ik dat het goed mogelijk is dat de database van Tiscali en Telfort gekombineerd is en dat er daardoor niet volop keuze meer is. Is voor mij verder geen ramp hoor. Ik kreeg een heel aardige alternatieve beschikbare naam voorgesteld. :)

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
joep meloen schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

Ik heb me heel snel na de opstart van Telfort aangemeld, op 11 oktober om precies te zijn. Was benieuwd of ik de voorkeur voor mijn mailadres kon krijgen. Ook voor mij was het niet mogelijk om die keuze te maken. Al in gebruik, terwijl ik dacht dat er op dat moment niet heel erg veel nieuwe klanten voor mij aangemeldt zouden zijn.

Daarom denk ik dat het goed mogelijk is dat de database van Tiscali en Telfort gekombineerd is en dat er daardoor niet volop keuze meer is. Is voor mij verder geen ramp hoor. Ik kreeg een heel aardige alternatieve beschikbare naam voorgesteld. :)
Heb hierover de klantenservice gebeld, en die dacht ook dat e.e.a. door elkaar was gelopen.
Dit zou in ieder geval niet zo moeten zijn, het zijn twee aparte systemen.
Ze zou het i.i.g. uitzoeken en ik word hierover teruggebeld.
Voor mij is het ook geen ramp, maar het zou leuk zijn als ik later weer eens dezelfde aliassen aan kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook Telfort aangevraagd (overstap van Speedlinq) en heb de KS nog even gebeld om te vragen of je het bellen naar mobiele nummers kunt blokkeren.
Antwoord (voor wie het zich afvraagt) : ja dat kunt u instellen op de Telfort website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:28:
[...]

Heb je dit topic al gelezen? Daar staat in dat er geen poorten worden geblokkeerd, er wordt tevens niet gefilterd.
Ik heb de topic gelezen, sterker nog, ik ben één van de mensen die hier het meeste post. :P
De reden waarom ik dit alsnog vraag is omdat ik weet dat de providers erg terughoudend zijn met het vertellen of ze dingen blokkeren. (Neem nou Comcast met heel de BitTorrent issues.)

Als iemand het intern kan navragen, dan zouden we misschien toch wat meer te weten kunnen komen.
Spanje zal denk ik ook in Europa Groep 1 worden toegevoegd, dus dat zal 10 c/min kosten, maar dat is nog niet helemaal zeker. Ach, als dat echt de prijs is en als Spain Mobile dan dus 35 c/min kost, dan zal ik Telfort niet gebruiken om te bellen, dan maar liever JustVoip ofzo (6 c/min).

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 22-10-2007 21:50 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Zo net telfort adsl zonder telefonie aangevraagd. Heb aangegeven dat ik per 22-11-2007 aangesloten wil zijn. De opzegbrief aan xs4all stuur ik over 5 dagen. (volgens medewerker xs4all hoeft dit eigenlijk niet omdat dit wettelijk de verandwoordelijkheid is voor de nieuwe provider. Voor de zekerheid stuur ik de brief toch maar over 5 dagen op)

Nu maar hopen dat alles goed gaat en ik niet te veel downtime heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFleXWolf schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:58:
Even vraagje:

Planet heeft jaarcontract, met stilzwijgende verlening van een jaar. :( Ik heb inmiddels opgezegd (planet comfort van 50 euro 6000/768Kbit) Maar dat loopt pas per 27 juni af. Is jouw abo dan toevallig binnenkort aan de einddatum? Of is er een manier om er sneller af te komen?

Ik zat er even aan te denken om nu toch al over te stappen, omdat het KPN deel volgens mij wel per maand opzegbaar is. Dan houd ik tot 27 juni het planet deel van 25 euro + Telfort van 20 euro. Is dus iets goedkoper en iets sneller (haal hier volgens check 8000Kbit, omdat hier alleen KPN-lijn ligt).
Maar denk dat ik wacht, omdat er tegen die tijd misschien wel meer interessants te halen is en de snelheid scheelt niet heel veel, maar als ik sneller van planet afkan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
blablable schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:26:
Zo net telfort adsl zonder telefonie aangevraagd. Heb aangegeven dat ik per 22-11-2007 aangesloten wil zijn. De opzegbrief aan xs4all stuur ik over 5 dagen. (volgens medewerker xs4all hoeft dit eigenlijk niet omdat dit wettelijk de verandwoordelijkheid is voor de nieuwe provider. Voor de zekerheid stuur ik de brief toch maar over 5 dagen op)

Nu maar hopen dat alles goed gaat en ik niet te veel downtime heb :-)
Er klopt iets niet, als je over 5 dagen pas opstuurt, dan ben je toch telaat met opzeggen (is toch 1 maand van te voren ?) Of eindig je hem pas op 30-11-2007 en wil je Telfort al op 22-11-2007 de lijn overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telfort-bracht-hsdpa-aanbod-heimelijk-terug-naar-umts

Ik hoop niet dat bovenstaande geval ook zal gebeuren met deze dienst van Telfort.... Eerst een hoop snelheid beloven en dan de boel afknijpen omdat moeder KPN dat wil, want haar klanten betalen een paar keer zoveel voor dezelfde dienst........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Laatst online: 16-09 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Iedereen die bij bij de Xs4all of Planet zit moet gaan klagen dat zij 3 tot 4 keer meer moeten betalen voor dezelfde snelheid als de nieuwe Telfort internetdienst.
Bij de mobiele tak van Telfort heeft dat namelijk succes opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
dragonballz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:55:
[...]

Er klopt iets niet, als je over 5 dagen pas opstuurt, dan ben je toch telaat met opzeggen (is toch 1 maand van te voren ?) Of eindig je hem pas op 30-11-2007 en wil je Telfort al op 22-11-2007 de lijn overnemen?
Volgens xs4all hoef ik helemaal niet op te zeggen aangezien het automatisch zou moeten gaan. Voor de zekerheid stuur ik over 5 dagen toch een opzegging. In het ergste geval betaal ik een week xs4all te veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Erpeet schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:07:
Iedereen die bij bij de Xs4all of Planet zit moet gaan klagen dat zij 3 tot 4 keer meer moeten betalen voor dezelfde snelheid als de nieuwe Telfort internetdienst.
Klopt. Daadoor heeft KPN de snelheid via Telfort drastisch verlaagd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
blablable schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:09:
[...]

Volgens xs4all hoef ik helemaal niet op te zeggen aangezien het automatisch zou moeten gaan. Voor de zekerheid stuur ik over 5 dagen toch een opzegging. In het ergste geval betaal ik een week xs4all te veel..
Hier hetzelfde. Ik verwacht elk moment een brief van Xs4all waarin mijn opzegging geregeld gaat worden. Als ik hem niet voor het eind van de week krijg, dan stuur ik voor de zekerheid toch maar mijn opzegbrief richting Xs4all.

Mijn aansluiting staat ingepland op 14 november. Ik betaal ruim 2 weekjes te veel (tot begin december) aan Xs4all maar dat maakt me niet zo veel uit. Het vooruitzicht dat het daarna heel veel goedkoper voor me wordt maakt veel goed. :*)

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Erpeet schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:07:
True.. dat gaat nogal mis daar met die mobiele tak. Het is imho ook totaal niet tactisch om op dit te komen met Telfort ADSL, maar het zei zo :X

Achter Telfort ADSL zit KPN en Tiscali, dat zijn wel goede namen :). Aangezien het verschil zo gigantisch groot is met XS4ALL is dit wel een gokje waard. Je moet weten dat er zat mensen zijn welke weinig keus hebben: Of XS4ALL of Planet (of andere ISPs in die prijsklasse), of Telfort. Dit omdat er nog genoeg plaatsen zijn waar enkel het KPN netwerk beschikbaar is. Telfort is daardoor bij mij de eerste goedkope ISP waar ik uit kan kiezen. (Nouja, Solcon ook, maar dat aanvragen ging niet lekker en Tele2.. mja :P)

[ Voor 21% gewijzigd door kamerplant op 22-10-2007 23:29 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Laatst online: 16-09 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

supersatan schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:22:
[...]

Klopt. Daadoor heeft KPN de snelheid via Telfort drastisch verlaagd :?
Inderdaad, bij de mobiele internetdienst.
Lees maar hier:

nieuws: 'Telfort bracht hsdpa-aanbod heimelijk terug naar umts'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Laten we het over Telfort Internet hebben hier (ADSL), niet over Telfort mobiel gaarne. Anders gaan we zo offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:29:
[...]
Maar dat loopt pas per 27 juni af. Is jouw abo dan toevallig binnenkort aan de einddatum? Of is er een manier om er sneller af te komen?
[...]
Mijn abbo loopt begin januari af, dus ik heb nu voldoende tijd om alles op te zeggen en bij Telfort aan te melden.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Ook net aangevraagd, overstap van @home waar we (studentenhuis) laatste tijd wat problemen mee hadden, mss wordt 't nu eindelijk weer normaal snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Kan iemand misschien nog even mijn vraag beantwoorden, ik stuur mijn opzegging van Planet zo snel mogelijk (contract loopt tot 21 december):

Kan ik beter doorgeven aan Planet dat Telfort 21 december mijn verbinding overneemt. En aan Telfort 21 november doorgeven. Telfort neemt de lijn toch over? Of moet Planet eerst iets veranderen voordat je Telfort kan gebruiken?

Ik vindt het dus niet erg om een maand extra te betalen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
TheKillingBean schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:29:
Kan iemand misschien nog even mijn vraag beantwoorden, ik stuur mijn opzegging van Planet zo snel mogelijk (contract loopt tot 21 december):

Kan ik beter doorgeven aan Planet dat Telfort 21 december mijn verbinding overneemt. En aan Telfort 21 november doorgeven. Telfort neemt de lijn toch over? Of moet Planet eerst iets veranderen voordat je Telfort kan gebruiken?

Ik vindt het dus niet erg om een maand extra te betalen.
Als je contract bij Planet op 21-12 verlengd wordt, is het verstandig om nu al Telfort aan te vragen; wacht tot Telfort je aanvraag bevestigd heeft met oplevering, en stuur daarna Planet de opzegging.
Zo kan Planet nooit je DSLlijn slopen, en zit je ook niet 4 weken zonder (20 werkdagen)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:23:
[...]

Hier hetzelfde. Ik verwacht elk moment een brief van Xs4all waarin mijn opzegging geregeld gaat worden. Als ik hem niet voor het eind van de week krijg, dan stuur ik voor de zekerheid toch maar mijn opzegbrief richting Xs4all.

Mijn aansluiting staat ingepland op 14 november. Ik betaal ruim 2 weekjes te veel (tot begin december) aan Xs4all maar dat maakt me niet zo veel uit. Het vooruitzicht dat het daarna heel veel goedkoper voor me wordt maakt veel goed. :*)
hier hetzelfde, ik wacht het gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Sjowhan schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:38:
[...]

Als je contract bij Planet op 21-12 verlengd wordt, is het verstandig om nu al Telfort aan te vragen; wacht tot Telfort je aanvraag bevestigd heeft met oplevering, en stuur daarna Planet de opzegging.
Zo kan Planet nooit je DSLlijn slopen, en zit je ook niet 4 weken zonder (20 werkdagen)
Ik zal zo snel mogelijk je opzegging opsturen. Straks ben je te laat vanwege de 1 maand opzegtermijn bij Planet en dan zit je weer een heel jaar aan vast.

Telfort voor het einde van contract aangesloten is geen probleem, ze nemen alleen het lijntje over, niet het contract. Je betaalt dan hooguit een maandje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
The Conman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:09:
[...]

Ik zal zo snel mogelijk je opzegging opsturen. Straks ben je te laat vanwege de 1 maand opzegtermijn bij Planet en dan zit je weer een heel jaar aan vast.

Telfort voor het einde van contract aangesloten is geen probleem, ze nemen alleen het lijntje over, niet het contract. Je betaalt dan hooguit een maandje extra.
Ok dank je, dat wou ik even weten. Ik wil zowiezo af van Planet, en wil graag dus eerder gebruik maken van Telfort. Ik snapte alleen niet waarom in de voorbeeld afzegbrief van Telfort je een datum moet opgeven wanneer Telfort de lijn overneemt, omdat je bij Planet toch altijd een jaar vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
vandaag een mailtje ontvangen, dat ik in de week van 1 nov wordt aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
The Conman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:09:
[...]

Ja, en dan zit je met een lijn die eerder gesloopt wordt dan dat Telfort de lijn kan overnemen :X. Geloof me, ik heb het toendertijd gehad met Versatel (toen ik naar TweakDSL overstapte) en 4 weken zonder DSL is geen pretje :(

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

thefxr schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:07:
vandaag een mailtje ontvangen, dat ik in de week van 1 nov wordt aangesloten. :)
Heb jij al een afspraak staan met KPN voor het doormeten van je lijn (ik neem aan dat dat nodig was, aangezien je van @Home komt?). Of had je al een vast telefoonabonnement?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31

kraats

Ik rol

Zojuist Telfort Internet aangevraagd. Ik probeer 'm aan te laten sluiten op een tweede aderpaar, om zo geen downtime te hebben. Na het opleveren van de verbinding probeer ik ook Vast Bellen af te nemen en daarbij mijn hoofdnummer van mijn huidige ISDN te laten porteren. Volgens de helpdesk van Telfort allemaal geen probleem. Ik houd u op de hoogte

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Sjowhan schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:11:
[...]

Ja, en dan zit je met een lijn die eerder gesloopt wordt dan dat Telfort de lijn kan overnemen :X. Geloof me, ik heb het toendertijd gehad met Versatel (toen ik naar TweakDSL overstapte) en 4 weken zonder DSL is geen pretje :(
Als je op geeft dat Telfort 21 December je lijn overneemt, dan kan Planet toch moeilijk al eerder de lijn veranderen. Als ik het ook goed lees dan veranderd Telfort de lijn, bij Planet geef je alleen op dat je je contract wilt beeindigen op 21 december. En als ik het goed heb dan heb je dus gewoon eerder Terfort, als je eerder hebt opgegeven (bv 21 november).

[ Voor 8% gewijzigd door TheKillingBean op 23-10-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33
Vraagje voor de modem experts,

Ik heb nu een speedlinq abbo, met een fijne speedtouch 706 modem met firmware die te tweaken valt met dmt tool....

Aangezien dit modem van mij is, vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze modem te gebruiken icm telfort internet? En zo een hogere snelheid kan halen?

Als ik nu een check doe op Telfort krijg ik de indicatie 8mbit, als ik het modem echter tweak met dmt tool kan ik met speedlinq op 11mbit komen. Bij Speedlinq heb ik echter een 8 mbit abbo.

Gooit Telfort mijn verbinding open? Of wordt ik gelimiteerd op 8mbit...? Onderstaand mijn dmt plaatje bij speedlinq...

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/9416/dmtm200710221724cm9.png

Speedlinq capt mij dus op 8000k terwijl ik volgens dit plaatje 10666 kan halen. Ik neem aan dat ik laatsgenoemde snelheid gewoon bij Telfort kan halen :?

[ Voor 11% gewijzigd door okio op 23-10-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
TheKillingBean schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:39:
[...]

Als je op geeft dat Telfort 21 December je lijn overneemt, dan kan Planet toch moeilijk al eerder de lijn veranderen. Als ik het ook goed lees dan veranderd Telfort de lijn, bij Planet geef je alleen op dat je je contract wilt beeindigen op 21 december. En als ik het goed heb dan heb je dus gewoon eerder Terfort, als je eerder hebt opgegeven (bv 21 november).
Je moet wel even in je opzegbrief vermelden dat Telfort het op die datum of rond die datum over gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
The Conman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:10:
[...]

Je moet wel even in je opzegbrief vermelden dat Telfort het op die datum of rond die datum over gaat nemen.
Dat vindt ik dus verwarend, omdat gezegd wordt op de forum dat Telfort de lijn overneemt en Planet daar verder niets aan kan doen. Dus waarom moet Planet de datum weten? Planet moet dus iets veranderen voordat je Telfort kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

hmmz, volgens de telfort site zou ik 15mb moeten kunnen halen maar als ik op tiscali.nl check dan is internet volgens hun niet mogelijk. waarom zegt telfort dan dat het wel kan?

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

magneet schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:19:
hmmz, volgens de telfort site zou ik 15mb moeten kunnen halen maar als ik op tiscali.nl check dan is internet volgens hun niet mogelijk. waarom zegt telfort dan dat het wel kan?
Dat heb ik ook. Ze maken ook gebruik van KPN lijnen. En die zeggen ook dat ze tot 20Mb kunnen leveren op mijn adres.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag naar Telfort toe tijdens mijn verhuizing.

[Huis1]

Situatie nu: Casema Internet + Telefonie (+ TV + HDTV e.d.)

[Huis2]

Wil naar situatie: Telfort Internet + Telefonie (nummer behoud huis1)

En dan in Huis1 pas internet opzeggen als ik volledig verhuist ben naar huis2.

Ik heb de volgende procedure in gedachten, maar heb het vermoeden dat het porteren naar een ander adres niet goed gaat?

1) Na overdracht huis2 gelijk Telfort + Telefonie + nummerbehoud aanvragen
2) Casema internet opzeggen huis1 voor telefonie + internet
3) Casema TV + HDTV e.d. verhuizen

Is dit de juiste volgorde?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 11:44 . Reden: Tikfoutjes e.d. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dit is pas service; Geen aansluitkosten voor het koper van KPN bij Telfort.
Ik heb het 3 x nagevraagd, nu is het duidelijk.

Dus, enkel 19,95 p/m. (OK, 44,95 aansluitkosten en Multimodem erbij).
Dat is iig een stuk minder dan de 44,50 van Speedlinq die ik nu betaal.

Ohja, ik had ook bij Alice nagevraagd; Die rekent dus wel KPN aansluitkosten ad 69,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:35

knakworst

Get more sats!

okio schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:04:

Speedlinq capt mij dus op 8000k terwijl ik volgens dit plaatje 10666 kan halen. Ik neem aan dat ik laatsgenoemde snelheid gewoon bij Telfort kan halen :?
Je kan beide modems gebruiken op het tiscali netwerk. Toch denk ik dat het zyxel modem betere waardes gaat geven. Ik denk dat je tegen de 12 mbit gaat halen. Met een zyxel modem heb je ook een iets hogere upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Niborit schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:22:

Het zou kunnen dat je een naam hebt die hetzelfde is als 1 van de medewerkers.
Voorheen waren het @telfort.nl email adressen voor de medewerkers, is omgezet naar @telfort.com, omdat de @telfort.nl adressen voor de internet klanten is.
Bestaande @telfort.nl emailadressen van medewerkers worden nog 2 maanden geforward.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:46:
Kijk, dit is pas service; Geen aansluitkosten voor het koper van KPN bij Telfort.
Ik heb het 3 x nagevraagd, nu is het duidelijk.

Dus, enkel 19,95 p/m. (OK, 44,95 aansluitkosten en Multimodem erbij).
Dat is iig een stuk minder dan de 44,50 van Speedlinq die ik nu betaal.

Ohja, ik had ook bij Alice nagevraagd; Die rekent dus wel KPN aansluitkosten ad 69,95.
Zijn geen aansluitkosten, alleen het multimodem kost je 30,- en 14,95 voor verzend en administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:46:
Klopt, en zelfs IPB rekent men daar onder de kale koperlijn, voor mij nóg een reden Telfort te nemen ipv Alice, dan maar eerst aan een jaarcontract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

TheKillingBean schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:19:
[...]

Dat vindt ik dus verwarend, omdat gezegd wordt op de forum dat Telfort de lijn overneemt en Planet daar verder niets aan kan doen. Dus waarom moet Planet de datum weten? Planet moet dus iets veranderen voordat je Telfort kan gebruiken?
Zodat Planet je lijn met rust laat en er niet (per ongeluk) een sloopopdracht op zet. Anders moet je dus 4 weken extra wachten op je adsl van Telfort.

Planet moet dus niets veranderen, maar je loopt het risico dat ze dat wel doen als je niet duidelijk aangeeft dat Telfort je lijn overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:35:
Laten we het over Telfort Internet hebben hier (ADSL), niet over Telfort mobiel gaarne. Anders gaan we zo offtopic.
Het feit dat Telfort opeens ten nadele van de klant dingen wijzigt houd mij echter wel tegen om over te stappen. Ik vertrouw het niet voor deze prijs. Er zit aan telfort internet ook een fair use policy welke mij zorgen baart. Ik snap dan ook niet het enthousiastme hier om gelijk over te stappen zonder dat er ervaringen mee zijn.

Ik durf in iedergeval niet over te stappen, zeker niet omdat het contract voor minimaal 12 maanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:35:
[...]

Het feit dat Telfort opeens ten nadele van de klant dingen wijzigt houd mij echter wel tegen om over te stappen. Ik vertrouw het niet voor deze prijs. Er zit aan telfort internet ook een fair use policy welke mij zorgen baart. Ik snap dan ook niet het enthousiastme hier om gelijk over te stappen zonder dat er ervaringen mee zijn.

Ik durf in iedergeval niet over te stappen, zeker niet omdat het contract voor minimaal 12 maanden is.
Dit zal echter zijn omdat mobiel internet nog een nieuwe stap voor hun is.
Dit topic gaat over ADSL en dat bestaat al vele jaren, ze maken gebruik van het netwerk van Tiscali en anders van KPN. Dit zijn echt wel stabiele netwerken, de techniek is wel door ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
ThunderRobert schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Dit zal echter zijn omdat mobiel internet nog een nieuwe stap voor hun is.
Dit topic gaat over ADSL en dat bestaat al vele jaren, ze maken gebruik van het netwerk van Tiscali en anders van KPN. Dit zijn echt wel stabiele netwerken, de techniek is wel door ontwikkeld.
Dat zegt eigenlijk ook niks. Zu kunnen de snelheid gewoon knijpen als ze dat willen. Net als bij mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Misschien staat het al ergens maar toch waag ik het:

Via welk netwerk levert Telfort nu precies en hoe kan ik uitvinden wat ik in mijn telefooncentrale heb?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
okio schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:04:

Ik heb nu een speedlinq abbo, met een fijne speedtouch 706 modem met firmware die te tweaken valt met dmt tool....

Aangezien dit modem van mij is, vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze modem te gebruiken icm telfort internet? En zo een hogere snelheid kan halen?

Als ik nu een check doe op Telfort krijg ik de indicatie 8mbit, als ik het modem echter tweak met dmt tool kan ik met speedlinq op 11mbit komen. Bij Speedlinq heb ik echter een 8 mbit abbo.

Gooit Telfort mijn verbinding open? Of wordt ik gelimiteerd op 8mbit...? Onderstaand mijn dmt plaatje bij speedlinq...

[afbeelding]

Je modem verbindt op G.992.1, dat is ADSL1. dat hij denkt een 10666kbps te kunnen halen kan natuurlijk helemaal niet op ADSL1 wat maar tot 8064kbps gaat maximaal aan lijnsnelheid.
Madone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:04:
Misschien staat het al ergens maar toch waag ik het:

Via welk netwerk levert Telfort nu precies en hoe kan ik uitvinden wat ik in mijn telefooncentrale heb?

Alvast bedankt...
Is al eerder genoemd inderdaad in dit topic. Blijkt dat het geleverd wordt op het ADSL netwerk van Tiscali en als dat niet mogelijk is via dat van KPN. Lijkt mij dat als je bij Tiscali wel of niet kan bestellen je redelijk uitsluitsel geeft welk netwerk het is op je adres.

Maar zal het echt verschil maken, lijkt mij sterk.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 23-10-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
bjck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:10:

[...]

Is al eerder genoemd inderdaad in dit topic. Blijkt dat het geleverd wordt op het ADSL netwerk van Tiscali en als dat niet mogelijk is via dat van KPN. Lijkt mij dat als je bij Tiscali wel of niet kan bestellen je redelijk uitsluitsel geeft welk netwerk het is op je adres.

Maar zal het echt verschil maken, lijkt mij sterk.
Ik las het bij de intro.. :o

Bij Tiscali kan ik niet bestellen dus het zal wel KPN zijn. Ik heb nu IPB. Waar kan ik trouwens de afstand tot de centrale uitvinden want BBNED geeft 100 meter aan maar de controle van Telfort geeft aan dat ik max 8MB heb. Via speedtest krijg ik de melding: Geen resultaten gevonden. Zijn er nog meer sites te vinden die deze info kunnen geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Madone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:20:
[...]

Ik las het bij de intro.. :o

Bij Tiscali kan ik niet bestellen dus het zal wel KPN zijn. Ik heb nu IPB. Waar kan ik trouwens de afstand tot de centrale uitvinden want BBNED geeft 100 meter aan maar de controle van Telfort geeft aan dat ik max 8MB heb. Via speedtest krijg ik de melding: Geen resultaten gevonden. Zijn er nog meer sites te vinden die deze info kunnen geven??
Is mij al eens eerder opgevallen dat BBned wel vaker '100 meter' geeft in hun antwoord. Mijn conclusie was toen dat ze misschien geen indicatie/afstand hebben voor dat postcode en dan maar 100m noemen om iets te noemen. Als het echt 100m is zou de centrale je buren moeten eigenlijk immers. Dan had je het wel gezien :)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 23-10-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Al mensen met ervaringen die al aangesloten zijn via Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
bjck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:30:
[...]

Is mij al eens eerder opgevallen dat BBned wel vaker '100 meter' geeft in hun antwoord. Mijn conclusie was toen dat ze misschien geen indicatie/afstand hebben voor dat postcode en dan maar 100m noemen om iets te noemen. Als het echt 100m is zou de centrale je buren moeten eigenlijk immers. Dan had je het wel gezien :)
Nou hemelsbreed gezien kan dat ongeveer wel kloppen. Dat ding staat in een woonwijk ergens aan de overkant van het water bij ons maar hoe de lijnen lopen weet ik dus niet.

Weet iemand of KPN ook iets heeft waar je de afstand na kunt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:17

Totaalgeflipt

De enige echte

Ja dat hebben ze wel, maar echt lijdend is het niet. Hangt van meer factoren af, dan alleen de afstand. Maar welke isp zit je nu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:56:
[...]

Nou hemelsbreed gezien kan dat ongeveer wel kloppen. Dat ding staat in een woonwijk ergens aan de overkant van het water bij ons maar hoe de lijnen lopen weet ik dus niet.

Deze geeft bij mij een andere afstand aan... :?

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Madone schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:56:
[...]

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

maar is niet up tp date.. je kan wel zien op welke centrale je bent aangesloten en de afstand ervan..

edit: net iets te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu dat ik mijn HetNet abonnement alleen via de telefoon kan opzeggen; althans op de website van HetNet staat alleen de optie op het abonnement via de telefoon op te zeggen.

Moet ik het dus via de telefoon opzeggen; alleen de brief van Telfort sturen; of beide?

Het is dus ook schriftelijk op te zeggen; kwestie van iets dieper in de pagina zoeken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:12:
Ja dat hebben ze wel, maar echt lijdend is het niet. Hangt van meer factoren af, dan alleen de afstand. Maar welke isp zit je nu aangesloten?
KPN - InternetPlusBellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
The Conman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:20:
[...]

maar is niet up tp date.. je kan wel zien op welke centrale je bent aangesloten en de afstand ervan..

Thnaks maar daar staat mijn postcode niet in. Deze database is aardig verouderd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:20:
[...]

Deze anders: http://pcdb.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

En waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Leeuwarden / 8939AE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Kun je misschien DM aanzetten?
Of stuur mij anders eens een berichtje

[ Voor 10% gewijzigd door Totaalgeflipt op 23-10-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nieuwbouw blijkbaar. Dan kent Spike hem sowieso niet, die data is uit 2002 ongeveer bij mijn weten.

Als je wel weet op welke centrale je bent aangesloten kun je anders hier het adres van de centrale erbij zoeken en even met een routeplanner kijken of op de kaart hoever weg het ongeveer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:35:
[...]

Even de fair use policy nagevraagd en volgens het antwoord hoef je je daar niet druk om te maken:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Er is geen datalimiet slechts een “Fair Use Policy” en bij normaal gebruik (zelfs bij nagenoeg continu downloaden) zult u deze niet overschrijden. De FUP stelt vooral grenzen aan kunstmatig gegenereerde netload. Hoe u verder uw internet kunt en mag gebruiken is onderhevig aan onze FUP, algemene voorwaarden en behoudens dat u geen overlast voor anderen op internet veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Kun je misschien DM aanzetten?
Of stuur mij anders eens een berichtje
DM staat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb een vraag aangezien ik geen normale situatie heb denk ik.

Ik heb 2 ADSL lijnen hier.

Lijn 1 vaste KPN tel. aansluiting en Tweakdsl BBNed
Lijn 2 geen tel. aansluiting en Solcon KPN bitstream 20MB (betaal nu € 10 voor gebruik van het koper extra)

Mijn eerste lijn met kpn en tweak wil ik in stand houden.

Maar mijn 2e lijn met Solcon wil ik laten beeindigen en deze door telfort laten overnemen.
Ik heb van de 2e lijn al de isra/internet lijn naam, echter kan ik in het aanvraag formulier hierover niets terug vinden.

Telfort leverd op mijn postcode (6833GK) namelijk ook alleen maar een bitstream lijn via/van kpn, ik dacht dan kunnen ze die lijn gewoon overnemen.

Het is namelijk absoluut niet de bedoeling dat mijn eerste lijn op zeep geholpen gaat worden.

Hebben hier meer mensen 2 dsl lijnen? en hoe hebben julllie dat aangevraagt cq doorgegeven?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33
bjck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:10:
[...]Je modem verbindt op G.992.1, dat is ADSL1. dat hij denkt een 10666kbps te kunnen halen kan natuurlijk helemaal niet op ADSL1 wat maar tot 8064kbps gaat maximaal aan lijnsnelheid.
Nou dat lijkt me niet...dat komt omdat ik hem handmatig op adsl1 heb gezet kan hem ook weer veranderen naar adsl2 of 2+

En volgens wiki: ITU G.992.1 Annex A ADSL over POTS 12 Mbit/s 1.3 MBit/s dus je verhaal lijkt niet te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
fast-server schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:55:
Ik heb een vraag aangezien ik geen normale situatie heb denk ik.

Ik heb 2 ADSL lijnen hier.

Lijn 1 vaste KPN tel. aansluiting en Tweakdsl BBNed
Lijn 2 geen tel. aansluiting en Solcon KPN bitstream 20MB (betaal nu € 10 voor gebruik van het koper extra)

Mijn eerste lijn met kpn en tweak wil ik in stand houden.

Maar mijn 2e lijn met Solcon wil ik laten beeindigen en deze door telfort laten overnemen.
Ik heb van de 2e lijn al de isra/internet lijn naam, echter kan ik in het aanvraag formulier hierover niets terug vinden.

Telfort leverd op mijn postcode (6833GK) namelijk ook alleen maar een bitstream lijn via/van kpn, ik dacht dan kunnen ze die lijn gewoon overnemen.

Het is namelijk absoluut niet de bedoeling dat mijn eerste lijn op zeep geholpen gaat worden.

Hebben hier meer mensen 2 dsl lijnen? en hoe hebben julllie dat aangevraagt cq doorgegeven?
Elke lijn heeft een service ID in het KPN systeem. Soort van aansluitingscode. Je kan die code bij Solcon opvragen en vervolgens bij Telfort doorgeven als migratie. Zo weten ze zeker welke lijn ze moeten migreren. Daar kan weinig misverstand over bestaan. Echter is een service ID alleen nodig bij een telco-telco migratie. Aangezien je op hetzelfde netwerk blijft, zou het direct goed moeten gaan. Sowieso mag KPN niet zomaar bij de apparatuur van BBNED, als er geen geldige telco migratie is aangevraagd. Misschien even sales bellen van telfort, dat ze het even voor je uitzoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door Lekkere Loempia op 23-10-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:59:
[...]

Elke lijn heeft een ID in het KPN systeem. Soort van aansluitingscode. Je kan die code bij Solcon opvragen en vervolgens bij Telfort doorgeven als migratie. Zo weten ze zeker welke lijn ze moeten migreren. Daar kan weinig misverstand over bestaan.
Dat klopt en die isra/internet lijn naam heb ik ook al, echter kan ik dat nergens bij Telfort opgeven zoals ik hierboven al melde.

Vandaar mijn vraag hoe of wat.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen