Sales even bellen. Die kunnen vaak zo'n aanvraag voor je in elkaar draaien. Daar zijn ze immers voorfast-server schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
Dat klopt en die isra/internet lijn naam heb ik ook al, echter kan ik dat nergens bij Telfort opgeven zoals ik hierboven al melde.
Vandaar mijn vraag hoe of wat.
Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))
Huidige status: 1
20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
Huidige status: 1
20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Eerste lijn is linesharing, tweede lijn is dedicated.fast-server schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:55:
Ik heb een vraag aangezien ik geen normale situatie heb denk ik.
Ik heb 2 ADSL lijnen hier.
Lijn 1 vaste KPN tel. aansluiting en Tweakdsl BBNed
Lijn 2 geen tel. aansluiting en Solcon KPN bitstream 20MB (betaal nu € 10 voor gebruik van het koper extra)
Mijn eerste lijn met kpn en tweak wil ik in stand houden.
Maar mijn 2e lijn met Solcon wil ik laten beeindigen en deze door telfort laten overnemen.
Ik heb van de 2e lijn al de isra/internet lijn naam, echter kan ik in het aanvraag formulier hierover niets terug vinden.
Telfort leverd op mijn postcode (6833GK) namelijk ook alleen maar een bitstream lijn via/van kpn, ik dacht dan kunnen ze die lijn gewoon overnemen.
Het is namelijk absoluut niet de bedoeling dat mijn eerste lijn op zeep geholpen gaat worden.
Hebben hier meer mensen 2 dsl lijnen? en hoe hebben julllie dat aangevraagt cq doorgegeven?
Dus als je een aanvraag doet en aangeeft dat je al ADSL hebt maar geen KPN vaste telefonie gaat die lijn omgezet worden. Mochten ze toch iets willen controleren zullen ze vanzelf contact met je opnemen of neem jij dat even met de helpdesk om het serviceID door te geven van de lijn die je gemigreerd wilt hebben.
Maar omdat ze niet beide dedicated zijn gaat het wel goed volgens mij als je maar juist aanvraagt.
Een serviceID is om een xDSL verbinding aan te duiden. Stel nu dat je 2 aansluitingen hebt en beide zijn dedicated en beide via dezelfde telco (zeg KPN bijv). Ondanks dat het dan een ISP-ISP hop is eigenlijk zal je hem wel moeten hebben om aan te geven welke van de tweeLekkere Loempia schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:59:
[...]
Elke lijn heeft een service ID in het KPN systeem. Soort van aansluitingscode. Je kan die code bij Solcon opvragen en vervolgens bij Telfort doorgeven als migratie. Zo weten ze zeker welke lijn ze moeten migreren. Daar kan weinig misverstand over bestaan. Echter is een service ID alleen nodig bij een telco-telco migratie. Aangezien je op hetzelfde netwerk blijft, zou het direct goed moeten gaan. Sowieso mag KPN niet zomaar bij de apparatuur van BBNED, als er geen geldige telco migratie is aangevraagd. Misschien even sales bellen van telfort, dat ze het even voor je uitzoeken?
Maar bij fast-server is het verschillend bij beide lijnen. Eén is dedicated en de andere is sharing met KPN telefonie.
In Nederland laat geen enkele telco het toe om dat te doen. G.DMT (G.992.1 aka ADSL1) gaat maar tot 8064kbps hier. Nu gaat ADSL2 (G.992.3) wel tot 12Mbps en 1.3Mbps (up).okio schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:56:
[...]
Nou dat lijkt me niet...dat komt omdat ik hem handmatig op adsl1 heb gezet kan hem ook weer veranderen naar adsl2 of 2+
En volgens wiki: ITU G.992.1 Annex A ADSL over POTS 12 Mbit/s 1.3 MBit/s dus je verhaal lijkt niet te kloppen
Technisch is het wellicht mogelijk, misschien is het boven specs misschien niet. Maar ik heb het nog nooit gezien in NL op G.992.1.
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 23-10-2007 19:17 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Tip for Telfort: Ze zouden de ordernummer eigenlijk ook moeten sturen naar je email in 1 van de eerste 2 emails die je van hun krijgt.
Want ik ben nu de ordernummer kwijt en kan de status van de bestelling niet opzoeken.
Want ik ben nu de ordernummer kwijt en kan de status van de bestelling niet opzoeken.
Rex
Meldt het de helpdesk zou ik, anders weet je zeker dat je het ze niet gemeld heb.ReFleXWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:16:
Tip for Telfort: Ze zouden de ordernummer eigenlijk ook moeten sturen naar je email in 1 van de eerste 2 emails die je van hun krijgt.
Heb net telefonisch met Planet gebeld om het op te zeggen, wel duidelijk bij vermeld dat het om een 'Telco-telco migratie' gaat, en bij vermeld dat ik dus mijn huidige ADSL verbinding wel wil behouden. Ging eigenlijk heel simpel, ik hoefde alleen mijn postcode en mij huisnummer te noemen. Ze zouden binnen 10 werkdagen een bevestiging sturen.
Ik heb vandaag ook mijn Telfort bevestiging gekregen (zondag besteld), daarin staat ook je ordernummer. Dus ReFleXWolf je kan ook 2 dagen wachten op je bevestigings brief. Ik had inderdaad ook niet via hun email een ordernummer gekregen, zou inderdaad wel makkelijk zijn geweest als ze die meteen naar je email sturen.
Ik heb vandaag ook mijn Telfort bevestiging gekregen (zondag besteld), daarin staat ook je ordernummer. Dus ReFleXWolf je kan ook 2 dagen wachten op je bevestigings brief. Ik had inderdaad ook niet via hun email een ordernummer gekregen, zou inderdaad wel makkelijk zijn geweest als ze die meteen naar je email sturen.
[ Voor 12% gewijzigd door TheKillingBean op 23-10-2007 19:35 ]
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Die heb ik ook gekregen in mijn tweede mailtje. En natuurlijk (zoals bij het bestellen op de site staat) het ordernummer even apart uitgeprint bij het bestellen. Hebben ze dit pas net veranderdd dat het per mail ook opgestuurd wordt? Dan hebben ze wel erg snel naar hun klanten geluisterdReFleXWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:16:
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Dit mailtje niet gehad?ReFleXWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:16:
Edit: kreeg ik op dag van aanmelden.Geachte heer EWK,
Hierbij bevestigen wij uw bestelling van een Telfort internet 20 Mb-abonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 1241xxx. Bewaar dit nummer zorgvuldig. Met dit ordernummer kunt u via www.telfort.nl/orderstatus de status van uw internetbestelling opvragen.
Binnen enkele dagen ontvangt u via de post een bevestiging met alle relevante details.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
Hoi!
Nee dit bericht niet gehad, wel een aantal dagen later per brief een bevestigingmet dit nummer erin.EWK schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:40:
[...]
Dit mailtje niet gehad?
[...]
Edit: kreeg ik op dag van aanmelden.
12x 300Wp, Enphase iq7 micro omvormers, Azimut 160°, hellingshoek 15°, IJmuiden
Ik heb hier toch echt 10720 Kbit/s op G.992.1 Annex A via Speedlinqbjck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:13:
[...]
In Nederland laat geen enkele telco het toe om dat te doen. G.DMT (G.992.1 aka ADSL1) gaat maar tot 8064kbps hier. Nu gaat ADSL2 (G.992.3) wel tot 12Mbps en 1.3Mbps (up).
Technisch is het wellicht mogelijk, misschien is het boven specs misschien niet. Maar ik heb het nog nooit gezien in NL op G.992.1.

Usenet loopt stabiel op 1.06MB/s dus snelheid wordt ook feitelijk gehaald.
precies kan prima
Maar dan heb jij een 20mbit abbo of niet Cheech? Want met de 8 variant wordt ik toch echt gelimiteerd
Maar dan heb jij een 20mbit abbo of niet Cheech? Want met de 8 variant wordt ik toch echt gelimiteerd
Welk netwerk is dit? KPN of BBned?CHeeCH schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:18:
[...]
Ik heb hier toch echt 10720 Kbit/s op G.992.1 Annex A via Speedlinq![]()
[afbeelding]
Usenet loopt stabiel op 1.06MB/s dus snelheid wordt ook feitelijk gehaald.
Je hebt vast geen 8/1 abonnement maar hoger en expres je modem op ADSL1 (G.992.1) gezet denk ik?
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen wat kunstmatig gegenereerde netload is? Ik kreeg deze standaard mail ook naar aanleiding van mijn vraag, maar ik snap hem gewoonweg niet?raven22 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:37:
Even de fair use policy nagevraagd en volgens het antwoord hoef je je daar niet druk om te maken:
Geachte heer/mevrouw,
Er is geen datalimiet slechts een “Fair Use Policy” en bij normaal gebruik (zelfs bij nagenoeg continu downloaden) zult u deze niet overschrijden. De FUP stelt vooral grenzen aan kunstmatig gegenereerde netload.
Dat je PC bijvoorbeeld geïnfecteerd is met een trojan bijvoorbeeld en deelneemt aan een DDOS attack door gewoonweg pakketjes te blijven sturen naar en bepaalde server. Zeg maar dat een iemand iets op je computer heeft weten te krijgen (soort virus) dat iemand van afstand kan besturen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:18:
[...]
Kan iemand mij uitleggen wat kunstmatig gegenereerde netload is? Ik kreeg deze standaard mail ook naar aanleiding van mijn vraag, maar ik snap hem gewoonweg niet?
Of als je bijvoorbeeld een sriptje schrijft dat constant dezelfde file van dezelfde server gaat downloaden steeds weer opnieuw expres om zo bijvoorbeeld iemand dwars te zitten die de server/website beheert.
Zo iets stel ik me erbij voor. Dus verkeer dat zinloos is en schade aan netwerk of derde kan veroorzaken. Eigenlijk dus niet normaal gebruik van de verbinding.
[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 23-10-2007 21:34 ]
Was vanmiddag in mijn nieuwe woning... word er ineens aangebeld... modem van Telfort binnengekregen met het hele pakket (boekjes, welkomstbrief, telefoonkabeltje, netwerkkabeltje).
Er zat alleen geen stekker bij om het in te pluggen, maar die heb ik thuis nog wel liggen (overigens gaat het hier om een nieuwe lijn).
Morgen maar eens die stekker meenemen en kijken of mijn lijn al actief is...
Er zat alleen geen stekker bij om het in te pluggen, maar die heb ik thuis nog wel liggen (overigens gaat het hier om een nieuwe lijn).
Morgen maar eens die stekker meenemen en kijken of mijn lijn al actief is...
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Ik heb ook geen mail ontvangen van Telfort met me Ordernummer erin.
12-10-2007 aangemeldt via de website
Misschien geldt het alleen voor de mensen die daarna hadden aangemeld.
Eerste mail was "Uw ADSL contract" met een PDF file van me contract.
Tweede mail was "Geachte heer XXX, Hartelijk dank voor uw aanmelding bij Telfort. U staat bij ons geregistreerd met als postcode '24XX XX' en huisnummer 'XX'. " Geen ordernummer.
Inderdaad 2 dagen later 2 brieven van Telfort binnen.
Eerste een bevestiging met ordernummer.
Tweede is een algemene brief met wat informatie over Telfort Internet en een stappenkaart.
Ben trouwens ook nog op status 1.
Nu 11 dagen na de aanmelding.
Gewenste opleverdatum 01-11-2007.
Hopen dat het lukt voor de datum.
Tweede mail was "Geachte heer XXX, Hartelijk dank voor uw aanmelding bij Telfort. U staat bij ons geregistreerd met als postcode '24XX XX' en huisnummer 'XX'. " Geen ordernummer.
Tweede is een algemene brief met wat informatie over Telfort Internet en een stappenkaart.
Aardig wat mensen hier die overstappen van Xs4all naar Telfort.
Heeft er al iemand de beloofde brief van Xs4all gehad waarmee de opzegging bevestigd kan worden? Die zou door Xs4all verstuurd worden nadat ze door Telfort op de hoogte zijn gebracht dat de ADSL-lijn door hen wordt overgenomen. Ik verwacht dat die melding inmiddels gedaan zal zijn. Ik ben al bij status 4 en daarom zal de overstap waarschijnlijk wel doorgegeven zijn aan Xs4all.
Ik ga morgen maar even bellen naar Xs4all of er al wat bekend is over mijn overstap. Bij twijfel ga ik eind van de week toch maar mijn opzegging per brief doen.
Heeft er al iemand de beloofde brief van Xs4all gehad waarmee de opzegging bevestigd kan worden? Die zou door Xs4all verstuurd worden nadat ze door Telfort op de hoogte zijn gebracht dat de ADSL-lijn door hen wordt overgenomen. Ik verwacht dat die melding inmiddels gedaan zal zijn. Ik ben al bij status 4 en daarom zal de overstap waarschijnlijk wel doorgegeven zijn aan Xs4all.
Ik ga morgen maar even bellen naar Xs4all of er al wat bekend is over mijn overstap. Bij twijfel ga ik eind van de week toch maar mijn opzegging per brief doen.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Verwijderd
Zit zelf ook nog steeds bij Stap 1, verwerking van de order... Heb op 12-10 Telfort aangevraagd. Heb trouwens maar 1 mail gehad en 1 brief.
We wachten hoopvol af!
We wachten hoopvol af!
De meeste ISP's laten aanvragen een 7 dagen liggen altijd omdat je nog kan annuleren. Eerste periode kan dus even stilte hebben altijd en daarna gaat het opeens snel.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:31:
Zit zelf ook nog steeds bij Stap 1, verwerking van de order... Heb op 12-10 Telfort aangevraagd. Heb trouwens maar 1 mail gehad en 1 brief.
We wachten hoopvol af!
Ik heb eigenlijk helemaal geen gewenste datum aangegeven, niet dat ik het mij kan herinneren eigenlijk

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Volgende week donderdag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis, en dan gaat ook de aanvraag de deur uit.
Verwijderd
Ik heb gisteren een mail gekregen van XS4ALL dat ze nu wachten op het bericht van Telfort. Dus dat is goed gegaan
. Alleen stond er wel bij dat waneer ze het bericht kregen het abonement na 1 maand wordt opgezegd
dus gewoon een maand doorbetalen.
Verwijderd
Mijn ervaring is dat dat nogal eens mis gaat bij XS4all. Ik zou er over een paar dagen nog wel een keertje achteraan bellen.
Gewoonte van xs4all is om aan te geven dat de telco die de lijn overneemt het bericht niet verzonden zou hebben.
Zowieso legt xs4all altijd de schuld bij de andere provider. Dit leren ze daar volgens mij op de eerste trainingsdag.
Gewoonte van xs4all is om aan te geven dat de telco die de lijn overneemt het bericht niet verzonden zou hebben.
Zowieso legt xs4all altijd de schuld bij de andere provider. Dit leren ze daar volgens mij op de eerste trainingsdag.
Telfort contact:The Conman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:53:
Ik heb ook geen mail ontvangen van Telfort met me Ordernummer erin.
DATA:
E-mail di 16-10-2007 15:20 Uw ADSL contract
E-mail di 16-10-2007 16:04 Bevestiging internetbestelling
Brief do 18-10-2007 Bevestiging van uw Telfort internetbestelling.
Status 1. Zoals ik al eerder vermeld heb, geen wensdatum in kunnen vullen omdat ik geen actieve lijn heb (denk ik).
Bij in de brief zat wel een foldertje: "Van bestelling tot oplevering".
* EWK gaat niet de héle folder overtypenStap1. Binnen 2-4 weken ontvangt u een brief met de datum waarop uw aansluiting gereed is en uw gebruiksgegevens.
Stap 2. Binnen 2-4 weken ontvant u separaat het doe-het-zelf-pakket met:
Modem
Kabels
etc.
Het zal dus nog wel even duren denk ik voordat alles klaar is.
Hoi!
Gewenste overstap datum 12-11-2007
Huidige status: 3
15-10-2007 status: 1
16-10-2007 twee brieven van Telfort ontvangen.
24-10-2007 status 3
24-10-2007 status 3
Ging net even kijken naar de status. Gisteren was het nog stap 1 en nu opeens stap 3. Waar was stap 2? (niet dat het me boeit).
Stap 3
Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.
Stap 3
Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.
Ik heb Telfort plus bellen gisteren aangevraagd. Maar ik vroeg me het volgende af:
- Ik heb nu IPB, gaat telfort dan nu weer de lijn activeren of blijf ik gewoon verbonden op de manier zoals IPB werkt?
Je zal niet meer dan 8Mbit halen als je centrale geen ADSL2(+) apparatuur heeft..waarschijnlijk heeft jouw centrale alleen ADSL1 apparatuur.Madone schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:52:
Ik heb Telfort plus bellen gisteren aangevraagd. Maar ik vroeg me het volgende af:Heb ook al ongeveer uitgevonden hoever ik van de centrale ben +/- tussen 1250 en 1500 mt. dan moet je toch meer kunnen halen dan 8MB zoals Telfort aangeeft. Ik zal via het KPN netwerk aangesloten worden aangezien Tiscali geen aansluitingen heeft in de centrale. Iemand enige wijsheid hierover?
- Ik heb nu IPB, gaat telfort dan nu weer de lijn activeren of blijf ik gewoon verbonden op de manier zoals IPB werkt?
Vreemd vant dit geeft BBNED aan:Dennis-L schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:56:
[...]
Je zal niet meer dan 8Mbit halen als je centrale geen ADSL2(+) apparatuur heeft..waarschijnlijk heeft jouw centrale alleen ADSL1 apparatuur.
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Lw-Aln
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 100 meter.
Ja BBned ADSL2Madone schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:18:
[...]
Vreemd vant dit geeft BBNED aan:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Lw-Aln
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 100 meter.
Je wordt aangesloten op het Tiscali of KPN netwerk en als die daar geen ADSL2 leveren krijg je gewoon "ADSL1"
Madone schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:52:
Ik heb Telfort plus bellen gisteren aangevraagd. Maar ik vroeg me het volgende af:Heb ook al ongeveer uitgevonden hoever ik van de centrale ben +/- tussen 1250 en 1500 mt. dan moet je toch meer kunnen halen dan 8MB zoals Telfort aangeeft. Ik zal via het KPN netwerk aangesloten worden aangezien Tiscali geen aansluitingen heeft in de centrale. Iemand enige wijsheid hierover?
Inderdaad, kan verschillend zijn wie welke apparatuur waar heeft staan natuurlijk.Dennis-L schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
Ja BBned ADSL2
Je wordt aangesloten op het Tiscali of KPN netwerk en als die daar geen ADSL2 leveren krijg je gewoon "ADSL1"
Dat zou het kunnen zijn, maar kan ook nog steeds gewoon de afstand zijn.
De lijnlengte die je ergens vind hoeft natuurlijk niet te kloppen en een andere lengte kan gebruikt worden door Telfort om de maximale snelheid te bepalen. Het is ook een indicatie natuurlijk en misschien zijn ze wat voorzichtig.
Leeuwarden-Aldlan (Lw-Aln) is een vrij grote centrale, vermoed dat KPN daar ook ADSL2+ levert. Probeer eens een postcode naast/dichtbij de centrale in te voeren en kijk of die wel 20Mb geeft. Je ziet ook dat BBned 100m denkt, dat kan niet kloppen natuurlijk dan was het in je achtertuin.
[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 11:43 ]
En als je nu al ADSL hebt kan je vaak in het modem zien of hij ADSL2 of gewoon ADSL tot zijn beschikking heeft (Line mode)
Dat kan, maar hangt helemaal af van welk netwerk je nu hebt natuurlijk. Als je nu bij Orange zit zegt dat niets over andere netwerken op die centrale.Dennis-L schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:37:
[...]
En als je nu al ADSL hebt kan je vaak in het modem zien of hij ADSL2 of gewoon ADSL tot zijn beschikking heeft (Line mode)
Even een NOOB vraagje,GEEN doorbelasting vaste lijn
Het maakt geen verschil of je wel/niet een KPN telefonie abonnement op de lijn hebt (linesharing). De prijs blijft €19.95 zonder dat er een tientje bij komt of af gaat.
Ik ga samenwonen over enkele weken, ik heb geen vaste telefoon aansluiting of wat dan ook.
Nu zie ik Telfort 20mb internet wel zitten, ik heb geen vaste telefoon aansluiting nodig van de KPN ?
Hoe komt mijn internet dan binnen ? Via de kabel, nee toch want het is ADSL ?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 24-10-2007 11:51 . Reden: Grammatica :) ]
ook weer waarbjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:43:
[...]
Dat kan, maar hangt helemaal af van welk netwerk je nu hebt natuurlijk. Als je nu bij Orange zit zegt dat niets over andere netwerken op die centrale.
Ik was eigenlijk al van plan om mijn lopende Tiscali abo in te ruilen voor de Tele2 variant. Totdat ik gisteren een envelop in de bus kreeg met daarin de melding dat er begin volgend jaar in het dorp internet via glasvezel beschikbaar komt. Snelheid 40 Mbps down & up voor een tientje meer. Ik wacht nog even dus....
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Het wordt wel geleverd over de KPN koperdraad, maar je wordt er niet los voor gefactureerd voor het gebruik daarvan. Zit al in de prijs inbegrepen bij Telfort. Bij veel ISP's zie je dat je als je geen KPN telefonie op dezelfde lijn hebt je een tientje moet betalen nog naast de abonnement prijs. Bij Telfort zit dat er al in.De.Schurk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:47:
[...]
Even een NOOB vraagje,
Ik ga samenwonen over enkele weken, ik heb geen vaste telefoon aansluiting of wat dan ook.
Nu zie ik Telfort 20mb internet wel zitten, ik heb geen vaste telefoon aansluiting nodig van de KPN ?
Hoe komt mijn internet dan binnen ? Via de kabel, neetoch want het is ADSL ?
Je hoeft dus niet een vaste KPN telefonie abonnement te hebben bij Telfort ook.
Dat is mooi, dus het signaal komt straks gewoon binnen via mijn soort van stopcontactdoosje waar KPN op staat ? Waar normaal zo'n telefoonstekker in gaat ?bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:51:
[...]
Het wordt wel geleverd over de KPN koperdraad, maar je wordt er niet los voor gefactureerd voor het gebruik daarvan. Zit al in de prijs inbegrepen bij Telfort. Bij veel ISP's zie je dat je als je geen KPN telefonie op dezelfde lijn hebt je een tientje moet betalen nog naast de abonnement prijs. Bij Telfort zit dat er al in.
Je hoeft dus niet een vaste KPN telefonie abonnement te hebben bij Telfort ook.

Dat kan inderdaad je hoofdaansluiting (ISRA) zijn zo'n aansluiting idd.De.Schurk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:55:
[...]
Dat is mooi, dus het signaal komt straks gewoon binnen via mijn soort van stopcontactdoosje waar KPN op staat ? Waar normaal zo'n telefoonstekker in gaat ?
[afbeelding]
Verwijderd
Ben ook inmiddels bij stap 3 beland!
12-10 Telfort aangevraagd
12-10 Bevestiging per mail
15-01 Brief van telfort in de bus
24-10 Bij stap 3/5
Het gaat bij mij om de oplevering van een nieuwe lijn, heb geen KPN abonnement. Er word een nieuwe aansluiting gerealiseerd. Misschien handig om te weten voor mensen die in een gelijke situatie zitten.
12-10 Telfort aangevraagd
12-10 Bevestiging per mail
15-01 Brief van telfort in de bus
24-10 Bij stap 3/5
Het gaat bij mij om de oplevering van een nieuwe lijn, heb geen KPN abonnement. Er word een nieuwe aansluiting gerealiseerd. Misschien handig om te weten voor mensen die in een gelijke situatie zitten.
Ik heb het op de 11e aangevraagd met overstap datum 26-10 (gewoon zo snel mogelijk)joepboris schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:05:
Gewenste overstap datum 12-11-2007
24-10-2007 status 3
rond de 14e 2 brieven.
Omdat er meer op dit forum allang op status 3 of 4 zaten gisteren gemailed of ze de 26e gingen halen ?
Toen kreeg ik te horen dat ik op status 3 zat (en dat klopt nu ook) en dat als alles mee zou zitten de 26e nog wel gehaal zou worden !
Ik ben heel benieuwd
Heb overigens ook nog geen modem ontvangen.
ik kreeg iets heel anders....Geachte heer EWK,
Hierbij bevestigen wij uw bestelling van een Telfort internet 20 Mb-abonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 1241xxx. Bewaar dit nummer zorgvuldig. Met dit ordernummer kunt u via www.telfort.nl/orderstatus de status van uw internetbestelling opvragen.
Binnen enkele dagen ontvangt u via de post een bevestiging met alle relevante details.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
Dus geen ordernummer. Maar ja, ik heb ook niet echt zin om te bellen naar de klantenservice (30 c/min) dus ik wacht nog wel ff de brief van hun af.Geachte heer Cruz,
Hartelijk dank voor uw aanmelding bij Telfort. U staat bij ons geregistreerd met als postcode 'xxxxXX' en huisnummer 'xx'.
U hebt Telfort de opdracht gegeven tot overname van uw huidige internetverbinding. Als wensdatum voor de overstap naar Telfort internet hebben wij 04/01/2008 geregistreerd. Wij zullen deze datum doorgeven aan de netwerkleverancier. Meer informatie over de activatie van uw internetverbinding ontvangt u bij het doe-het-zelf installatiepakket.
Wij willen u erop wijzen dat de overstap naar Telfort een technische overstap betreft. U dient bij uw huidige provider uw internet overeenkomst tijdig en apart op te zeggen. Vermeldt hierbij dat het om een overstap gaat(!) U kunt hiervoor een voorbeeldbrief downloaden op www.telfort.nl/overstappen. Hier kunt u ook terecht voor verdere algemene informatie over overstappen.
(tm015.02)
Rex
blijkbaar hebben ze twee soorten mailtjesReFleXWolf schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:29:
[...]
ik kreeg iets heel anders....
[...]
Dus geen ordernummer. Maar ja, ik heb ook niet echt zin om te bellen naar de klantenservice (30 c/min) dus ik wacht nog wel ff de brief van hun af.
1 voor als je een nieuwe aanvraag doet
1 voor als je een overstap doet
bij die laatste krijg je inderdaad niet je ordernummer mee in het mailtje maar wel gewoon in de brief.
als je je ordernummer nu wil weten kan je ze ook even een mailtje sturen..
Vandaag heb ik ook mijn modem binnengekregen, niet mijn bestelde basis-modem maar een multi-pc-modem.
"...Door onvoorziene omstandigheden is het momenteel niet mogelijk deze uit te leveren ... Om onnodige vertraging in de oplevering van uw internetaansluiting te voorkomen, krijgt u van Telfort het multi-pc modem ter waarde van € 99,- gratis."
Vanmiddag misschien toch maar eens kijken of er al een signaaltje doorkomt
"...Door onvoorziene omstandigheden is het momenteel niet mogelijk deze uit te leveren ... Om onnodige vertraging in de oplevering van uw internetaansluiting te voorkomen, krijgt u van Telfort het multi-pc modem ter waarde van € 99,- gratis."
..
heb de 13e aangevraagd en ik sta nog steeds op status 1.
Vreemd dat het bij sommige mensen die later aangevraagd hebben het sneller gaat dan bij andere.
Vreemd dat het bij sommige mensen die later aangevraagd hebben het sneller gaat dan bij andere.
Dat is dan wel erg netjes van ze...Freaked schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:47:
Vandaag heb ik ook mijn modem binnengekregen, niet mijn bestelde basis-modem maar een multi-pc-modem.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Die vragen misschien een nieuwe verbinding aan en stappen niet overronnym schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:55:
heb de 13e aangevraagd en ik sta nog steeds op status 1.
Netjes.Freaked schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:47:
De HR is populair tegenwoordig of niet?
Hoi!
ik heb vandaag ook het starterspakket gekregen, zit idd een multi pc modem in ipv van 1 pc modem.Het betreft hier een nieuwe aanvraag. (heb nog @home).
Krijg zojuist via de post een brief met mijn logincodes/mailservers binnen
echt snel van die gasten bij Telfort
Krijg zojuist via de post een brief met mijn logincodes/mailservers binnen
[ Voor 39% gewijzigd door thefxr op 24-10-2007 13:32 ]
had eerst kpn, Die heb ik eerst opgezegd omdat ze te duur waren en ze hadden mijn abo met een jaar verlengd nadat ik ze uitdrukkelijk had gezegd dat ik wilde opzeggen. Zit nu al ruim een maand zonder internet.Dennis-L schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:01:
[...]
Die vragen misschien een nieuwe verbinding aan en stappen niet over
Misschien moeten ze mijn lijn ontmantelen omdat ik al eerder kpn heb gehad? Hoeft toch eigenlijk niet? Ze kunnen toch een andere aderpaar gebruiken?
Dan zal het wel een kwestie van geduld zijn ;-)ronnym schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:11:
[...]
had eerst kpn, Die heb ik eerst opgezegd omdat ze te duur waren en ze hadden mijn abo met een jaar verlengd nadat ik ze uitdrukkelijk had gezegd dat ik wilde opzeggen. Zit nu al ruim een maand zonder internet.
Misschien moeten ze mijn lijn ontmantelen omdat ik al eerder kpn heb gehad? Hoeft toch eigenlijk niet? Ze kunnen toch een andere aderpaar gebruiken?
Verwijderd
Twee korte vragen:
- Wat is de opzegtermijn van het contract? Wordt deze jaarlijks stilzwijgend verlengd voor een jaar of is deze na een jaar per maand opzegbaar?
- Hoe zit het met nieuwsgroepen? Kan ik gewoon een eweka accountje oid nemen?
Euhh lees de voorwaarden eens :-)Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:28:
Twee korte vragen:
- Wat is de opzegtermijn van het contract? Wordt deze jaarlijks stilzwijgend verlengd voor een jaar of is deze na een jaar per maand opzegbaar?
- Hoe zit het met nieuwsgroepen? Kan ik gewoon een eweka accountje oid nemen?
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.
15.2 De Overeenkomst komt tot stand als bepaald in artikel 3.2. De looptijd van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Dienst (technisch) is opgeleverd.
15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
12.6 De Klant mag de Dienst niet gebruiken voor het versturen van spam. Onder spam wordt verstaan: het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheden e-mail met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd in grote aantallen nieuwsgroepen op het internet posten van een bericht met dezelfde inhoud en/of het ongevraagd verzenden van e-mail met een ongevraagde commerciële boodschap.
Nieuwsgroepen mag dus als je ze maar niet vol spamt :-)
[ Voor 15% gewijzigd door blablable op 24-10-2007 13:37 ]
Als er een tweede is die gekoppeld is en dus in gebruik genomen kan worden kan dat. Of misschien is de eerste ook wel vrij omdat KPN van de lijn af is gegaan.ronnym schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:11:
[...]
had eerst kpn, Die heb ik eerst opgezegd omdat ze te duur waren en ze hadden mijn abo met een jaar verlengd nadat ik ze uitdrukkelijk had gezegd dat ik wilde opzeggen. Zit nu al ruim een maand zonder internet.
Op welke manier heb je aangevraagd? Want als je een overstap aanvraagt en er is geen ADSL gaat het natuurlijk niet geleverd worden bijvoorbeeld.
Verwijderd
Wanneer had je ook al weer aangevraagd? Op wat voor lijn? En wanneer was je status veranderd?thefxr schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:09:
ik heb vandaag ook het starterspakket gekregen, zit idd een multi pc modem in ipv van 1 pc modem.Het betreft hier een nieuwe aanvraag. (heb nog @home).
Krijg zojuist via de post een brief met mijn logincodes/mailservers binnen![]()
De buren van de centralebjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:31:
Leeuwarden-Aldlan (Lw-Aln) is een vrij grote centrale, vermoed dat KPN daar ook ADSL2+ levert. Probeer eens een postcode naast/dichtbij de centrale in te voeren en kijk of die wel 20Mb geeft. Je ziet ook dat BBned 100m denkt, dat kan niet kloppen natuurlijk dan was het in je achtertuin.
Als ik het hier goed lees heb ik ook nog wel eens kans dat ze op tijd gaan leveren. Als ik de bevestigingsbrief binnen heb, zal ik de brief (met veel plezier) voor de KPN de deur uit doen. Trouwens IPB was goed hoor maar ja wel duurder.
heb het via de telfort winkel aangevraagd.
Mijn oude adsl abo was al opgezegd en ook gestopt door planet internet en kpn.
Dus dat moet toch geen probleem zijn?
bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:39:
[...]
Als er een tweede is die gekoppeld is en dus in gebruik genomen kan worden kan dat. Of misschien is de eerste ook wel vrij omdat KPN van de lijn af is gegaan.
Op welke manier heb je aangevraagd? Want als je een overstap aanvraagt en er is geen ADSL gaat het natuurlijk niet geleverd worden bijvoorbeeld.
Net telefonisch contact met Xs4all gehad of ze al bericht van Telfort of KPN hebben gehad dat ik ga overstappen en of ik binnenkort de beloofde brief voor de opzegging mag verwachten.
Ik ben toch wat te naief geweest. Die brief komt voorlopig niet. Zij wachten op het moment dat de nieuwe provider het signaal heeft overgezet, dat is volgens mijn aanvraag 14 november. Daarvan krijgen ze bericht van de netwerk leverancier en dat is in mijn geval KPN. Dan sturen ze een brief naar mij waarin ik deze gang van zaken moet bevestigen en vanaf dat moment gaat de opzegtermijn van 1 maand in.
Toen ben ik toch een beetje boos geworden op deze aardige meneer. Ik heb hem uitgelegd dat ik mijn abonnement betaal en dat ik zelf ook bepaal wanneer ik daar mee wil stoppen, niet de netwerkbeheerder of een andere provider of de koningin. Dit is iets tussen Xs4all en mij. Natuurlijk houd ik rekening met die maand opzegtermijn en dat betekend dat ik mijn abonnement per 3-12-2007 beeindig.
Hij had alle begrip voor mijn uitleg maar vertelde mij dat bij Xs4all uitgebreid is gesproken over de opzeggingen en hoe daar mee omgegaan moet worden. Vanuit dat standpunt zie ik het wat verkeerd. Ik heb hierin niets te bepalen. Xs4all hoort het wel van iemand anders wanneer mijn abo opgezegd moet worden.
Heel vreemd!
Ik ben direct in de pen (toetsenbord) geklommen om een hele duidelijke opzegbrief te maken, een iets aangepaste versie van de Telfort voorbeeld opzegbrief. Daarin heb ik duidelijk vermeld dat met inachtneming van de maand opzegtermijn mijn abonnement en de betalingen stoppen op 3 december. Duidelijker kan het niet gesteld worden.
Morgen gaat deze brief eerst op de fax en daarna op de post, voor de zekerheid. Mijn vertrouwen in Xs4all is na dit telefoontje behoorlijk afgenomen. Ik begrijp nu dat voor hen maar 1 ding telt en dat is mijn geld. Daar willen ze zo lang mogelijk de beschikking over hebben.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik ben toch wat te naief geweest. Die brief komt voorlopig niet. Zij wachten op het moment dat de nieuwe provider het signaal heeft overgezet, dat is volgens mijn aanvraag 14 november. Daarvan krijgen ze bericht van de netwerk leverancier en dat is in mijn geval KPN. Dan sturen ze een brief naar mij waarin ik deze gang van zaken moet bevestigen en vanaf dat moment gaat de opzegtermijn van 1 maand in.
Toen ben ik toch een beetje boos geworden op deze aardige meneer. Ik heb hem uitgelegd dat ik mijn abonnement betaal en dat ik zelf ook bepaal wanneer ik daar mee wil stoppen, niet de netwerkbeheerder of een andere provider of de koningin. Dit is iets tussen Xs4all en mij. Natuurlijk houd ik rekening met die maand opzegtermijn en dat betekend dat ik mijn abonnement per 3-12-2007 beeindig.
Hij had alle begrip voor mijn uitleg maar vertelde mij dat bij Xs4all uitgebreid is gesproken over de opzeggingen en hoe daar mee omgegaan moet worden. Vanuit dat standpunt zie ik het wat verkeerd. Ik heb hierin niets te bepalen. Xs4all hoort het wel van iemand anders wanneer mijn abo opgezegd moet worden.

Ik ben direct in de pen (toetsenbord) geklommen om een hele duidelijke opzegbrief te maken, een iets aangepaste versie van de Telfort voorbeeld opzegbrief. Daarin heb ik duidelijk vermeld dat met inachtneming van de maand opzegtermijn mijn abonnement en de betalingen stoppen op 3 december. Duidelijker kan het niet gesteld worden.
Morgen gaat deze brief eerst op de fax en daarna op de post, voor de zekerheid. Mijn vertrouwen in Xs4all is na dit telefoontje behoorlijk afgenomen. Ik begrijp nu dat voor hen maar 1 ding telt en dat is mijn geld. Daar willen ze zo lang mogelijk de beschikking over hebben.
mm ik heb aangegeven graag de 22 november aangesloten te worden door telfort. Neem aan dat ik nu dus xs4all kan gaan opzeggen? Heb geen zin om 1 hele maand meer te betalen, weekje ok maar niet veel meer..
PS: Joep hoe kom je aan 3/12 als datum?? Als je 14 nov. al aangesloten word door telfort is 3/12 afsluiten xs4all dan niet een beetje laat?
PS: Joep hoe kom je aan 3/12 als datum?? Als je 14 nov. al aangesloten word door telfort is 3/12 afsluiten xs4all dan niet een beetje laat?
[ Voor 25% gewijzigd door blablable op 24-10-2007 14:09 ]
Als ik jou was zou ik die brief ook aangetekend versturen.joep meloen schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:55:
Net telefonisch contact met Xs4all gehad of ze al bericht van Telfort of KPN hebben gehad dat ik ga overstappen en of ik binnenkort de beloofde brief voor de opzegging mag verwachten.
Hij had alle begrip voor mijn uitleg maar vertelde mij dat bij Xs4all uitgebreid is gesproken over de opzeggingen en hoe daar mee omgegaan moet worden. Vanuit dat standpunt zie ik het wat verkeerd. Ik heb hierin niets te bepalen. Xs4all hoort het wel van iemand anders wanneer mijn abo opgezegd moet worden.Heel vreemd!
Ben vorig jaar ook weggegaan bij hun en dat ging alles behalve soepel.
Heb uiteindelijk maar teveel betaald, om er maar vanaf te zijn.
Vaak telefonisch contact gehad, ook zinloos, want aan de telefoon praten ze met je mee en is alles zogenaamd geregeld, waarna er weer een rekening op de deurmat valt.
Op e-mails krijg je geen antwoord, op een gegeven moment had ik drie rekeningen binnen twee dagen met drie verschillende bedragen van twee verschillende afdelingen.
Wanneer je belt voor de opzegprocedure krijg je trouwens elke keer een compleet ander verhaal te horen.
i.i.g. succes met je opzegprocedure.
Ik wilde overstappen en heb me al aangemeld maar krijg nu onderstaand bericht van @home... Ik heb nooit gelezen dat je bij een wijziging een nieuw jaarcontract aangaat?
Ik heb niets getekend, gewoon via website een wijziging doorgegeven en er nog voor betaald ook meen ik. Iemand iedeeën of ik hier nog onderuit kom of dat ik gedoemd tot medio 2008 bij @home te blijven
@Home Mail:
Geachte heer *****,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Volgens onze gegevens heeft u op 2 augustus 2007 een
abonnementswijziging gedaan van Internet ***** naar Internet
*****. Omdat er bij het wijzigen van een Internet abonnement een
nieuw jaarcontract wordt aangegaan met Internet van @Home kunnen wij op
dit moment uw contract niet beeindigen.
U kunt het contract beëindigen na 2 augustus 2008 op de eerste van de
kalendermaand. Er geldt een opzegtermijn van vier weken. U blijft zelf
verantwoordelijk voor het tijdig opzeggen van uw abonnement. Dit kunt u
ook nalezen in onze Algemene Voorwaarden artikel 21.1.
Artikel 21.1:
"De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in
het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van
de Overeenkomst tussen @Home en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst
wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor
onbepaalde tijd. @Home en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per
reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van
een kalendermaand en met in achtneming van een
opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het
hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de
overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar."
Onze Algemene Voorwaarden zijn ook na te lezen op
www.home.nl/producten/voorwaarden.
Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

@Home Mail:
Geachte heer *****,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Volgens onze gegevens heeft u op 2 augustus 2007 een
abonnementswijziging gedaan van Internet ***** naar Internet
*****. Omdat er bij het wijzigen van een Internet abonnement een
nieuw jaarcontract wordt aangegaan met Internet van @Home kunnen wij op
dit moment uw contract niet beeindigen.
U kunt het contract beëindigen na 2 augustus 2008 op de eerste van de
kalendermaand. Er geldt een opzegtermijn van vier weken. U blijft zelf
verantwoordelijk voor het tijdig opzeggen van uw abonnement. Dit kunt u
ook nalezen in onze Algemene Voorwaarden artikel 21.1.
Artikel 21.1:
"De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in
het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van
de Overeenkomst tussen @Home en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst
wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor
onbepaalde tijd. @Home en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per
reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van
een kalendermaand en met in achtneming van een
opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het
hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de
overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar."
Onze Algemene Voorwaarden zijn ook na te lezen op
www.home.nl/producten/voorwaarden.
Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
@ Joep Meloen
Gewoon als je een bevestiging van Telfort hebt ontvangen van de leveringsdatum of waarschijnlijk leveringsdatum een brief sturen naar xs4all met een opzegdatum die uitgaat van een paar dagen na de leveringsdatum van telfort. Dan kan xs4all wel je abo opzeggen maar geen opdracht geven aan kpn om de lijn te slopen omdat er el een overname verzoek is gedaan door telfort. Zou dan dus een goed overstap moeten worden.
Wat xs4all zegt klopt wel, ze zien pas dat er een overname is gedaan op het moment dat deze uitgevoerd is. Ze krijgen daarvan niet eerder melding van kpn. Dan kan voor hun pas een opzeggingstraject gestart worden. Dit kun je dus voor zijn door zelf al een opzegging te doen.
Gewoon als je een bevestiging van Telfort hebt ontvangen van de leveringsdatum of waarschijnlijk leveringsdatum een brief sturen naar xs4all met een opzegdatum die uitgaat van een paar dagen na de leveringsdatum van telfort. Dan kan xs4all wel je abo opzeggen maar geen opdracht geven aan kpn om de lijn te slopen omdat er el een overname verzoek is gedaan door telfort. Zou dan dus een goed overstap moeten worden.
Wat xs4all zegt klopt wel, ze zien pas dat er een overname is gedaan op het moment dat deze uitgevoerd is. Ze krijgen daarvan niet eerder melding van kpn. Dan kan voor hun pas een opzeggingstraject gestart worden. Dit kun je dus voor zijn door zelf al een opzegging te doen.
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
Mijn betalingsperioden bij Xs4all lopen elke keer tot de derde van de volgende maand, dat kun je in je betalingsoverzicht zien. Dat is je contract tijd.
Daarom is mijn laatste periode die ik moet en wil betalen van 03-11-2007 tot 03-12-2007. Ik heb er zelf voor gekozen om Telfort op de 14e november aan te laten sluiten. Dan betaal ik ruim 2 weken dubbel. Als ik de acties van Xs4all af wacht ga ik ruim 6 weken dubbel betalen terwijl ik maar 1 dienst afneem. Die van Telfort.
Daarom een advies blablable, om zo snel mogelijk op te zeggen met een specifieke einddatum in je brief. Opzeggen gaat meestal lastiger dan aanmelden blijkt nu weer.
Daarom is mijn laatste periode die ik moet en wil betalen van 03-11-2007 tot 03-12-2007. Ik heb er zelf voor gekozen om Telfort op de 14e november aan te laten sluiten. Dan betaal ik ruim 2 weken dubbel. Als ik de acties van Xs4all af wacht ga ik ruim 6 weken dubbel betalen terwijl ik maar 1 dienst afneem. Die van Telfort.
Daarom een advies blablable, om zo snel mogelijk op te zeggen met een specifieke einddatum in je brief. Opzeggen gaat meestal lastiger dan aanmelden blijkt nu weer.
Als je zelf het toendertijd hebt laten wijzigen ben ik bang dat je moet wachten. Je hebt nl. voor een ander abonnement gekzoen. Sterkte.Ramphus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:14:
Ik wilde overstappen en heb me al aangemeld maar krijg nu onderstaand bericht van @home... Ik heb nooit gelezen dat je bij een wijziging een nieuw jaarcontract aangaat?Ik heb niets getekend, gewoon via website een wijziging doorgegeven en er nog voor betaald ook meen ik. Iemand iedeeën of ik hier nog onderuit kom of dat ik gedoemd tot medio 2008 bij @home te blijven
![]()
@Home Mail:
[...]
Brief gaat nu door de fax. 22/11 adsl van telfort aangeraagd. Opzegging xs4all 24/11...joep meloen schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:19:
Mijn betalingsperioden bij Xs4all lopen elke keer tot de derde van de volgende maand, dat kun je in je betalingsoverzicht zien. Dat is je contract tijd.
Als je contract stopt op de helft van een periode, dan krijg je achteraf het te veel betaalde bedrag terug van Xs4all.joep meloen schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:19:
🌞🍃
Dan is de lijn gewoon vrij omdat je geen ADSL meer hebt.ronnym schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:51:
heb het via de telfort winkel aangevraagd.
[...]
Wacht wel tot je bevestiging hebt met U word in de week van xx maand aangesloten. Niet de bevestiging van aanvraag, daar bevestigt Telfort alleen je wensdatum die je hebt opgegeven.sander_t schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:15:
@ Joep Meloen
Dus na een een week of twee als je in stap 3 of 4 ofzo beland bent kan je gewoon opzeggen en kan de oude ISP niet meer de lijnsloop doorvoeren omdat er al een migratie gepland staat. Je kan ook wachten tot je je modem binnen hebt, dan weet je zeker dat het staat ingepland.
Overigens als je bij XS4all nog geen Only product hebt kan stopt het KPN-ADSL deel vanzelf. Dat betaal je vooruit en krijg je van KPN vanzelf terug daarna. Het XS4all deel of als je XS4all-Only hebt (dan heb je alleen een XS4all deel) is een ander verhaal.
Maar volgens mij is het ook zo dat het contract is tussen consument en aanbieder. En als een van de twee partijen, met in achtneming van de opzegtermijn, opzegt moet dat gewoon mogelijk zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 14:59 ]
Dan zou je verwachten dat het redelijk vlot verwerkt wordt.bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:58:
[...]
Dan is de lijn gewoon vrij omdat je geen ADSL meer hebt.
.
Net even geprobeerd om mijn modem aan te sluiten.. Maar helaas, er is nog geen internetsignaal.. Definitieve datum is 31 Okt.
..
ik had het op 11 okt aangevraagd, heb geen tel aansluiting, dus op een kale lijn, analoog,status is vorige wk vrijdag verandert,heb nu status 4, @home loopt op 1 dec af!Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:41:
[...]
Wanneer had je ook al weer aangevraagd? Op wat voor lijn? En wanneer was je status veranderd?ben erg benieuwt
Oke, dus jij zal waarschijnlijk de 1e zijn die een review kan gevenFreaked schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:30:
Net even geprobeerd om mijn modem aan te sluiten.. Maar helaas, er is nog geen internetsignaal.. Definitieve datum is 31 Okt.
Ben benieuwd
Heb je 't modem al?thefxr schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:41:
[...]
ik had het op 11 okt aangevraagd, heb geen tel aansluiting, dus op een kale lijn, analoog,status is vorige wk vrijdag verandert,heb nu status 4, @home loopt op 1 dec af!
Probeerden ze bij mij ook, nou dus mooi niet, want ik heb zelf nooit een wijziging aangevraagd, ze hadden een fout gemaakt, door mij vast te zetten op een hogere actiesnelheid(had 4000 aangvraagd krijg tijdelijk 8000, hebben ze het op die snelheid vastgezet.), die de 1ste 2 mnd gold.Ramphus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:14:
Ik wilde overstappen en heb me al aangemeld maar krijg nu onderstaand bericht van @home... Ik heb nooit gelezen dat je bij een wijziging een nieuw jaarcontract aangaat?Ik heb niets getekend, gewoon via website een wijziging doorgegeven en er nog voor betaald ook meen ik. Iemand iedeeën of ik hier nog onderuit kom of dat ik gedoemd tot medio 2008 bij @home te blijven
Daarna heb ik het weer terug laten zetten naar 4000 en die datum hielden ze aan voor een zogenaamd nieuw contract, nou dus niet.
ik ben blijven beuken dat ze met bewijzen moesten komen, uiteindelijk gewoon kunnen opzeggen met 1 mnd opzegtermijn.
veel succes
-
[ Voor 99% gewijzigd door JER00N op 24-10-2007 15:57 . Reden: verkeerd topic.. ]
Heb jij wel al signaal, of nog niet geprobeerd? Ik kan me nog herinneren toen ik xs4all basic kreeg (sept-03) dat ik al 2 weken van tevoren kon internetten oid.
..
niet geprobeerd, KPN komt de 30ste nog ff testen.Freaked schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:58:
[...]
Heb jij wel al signaal, of nog niet geprobeerd? Ik kan me nog herinneren toen ik xs4all basic kreeg (sept-03) dat ik al 2 weken van tevoren kon internetten oid.
Heb gisteren het modem gekregen, vandaag de logingegevens...
daarin staat vermeld dat het 5 november opgeleverd zou worden. Ik zal morgen nog wel eens testen of ik een signaal heb, maar ik heb al wel geprobeerd in te loggen op de pagina van telfort en daar word nog een foutmelding gegeven.
daarin staat vermeld dat het 5 november opgeleverd zou worden. Ik zal morgen nog wel eens testen of ik een signaal heb, maar ik heb al wel geprobeerd in te loggen op de pagina van telfort en daar word nog een foutmelding gegeven.
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Ik vraag me toch wel iets af. Mijn Planet loopt door tot 5 januari. Nu heb ik tegen Telfort gezegd dat ze op 4 januari Telfort erop mogen gooien. Kan dat dan wel of moet Planet eerst helemaal weg zijn? (Planet gaf wel zelf aan dat ze pas de lijn 6 tot 8 weken na de opzegdatum (5 jan.) slopen. Dus tussen 5 jan en +/- 25 feb. kan een andere telco de lijn overnemen.)
Ik zal Telfort wel ff hierover een emailtje sturen.
[ Voor 6% gewijzigd door Rex op 24-10-2007 17:51 ]
Rex
Verwijderd
dan krijg je gewoon telfort als provider op 4 januariReFleXWolf schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:47:
Ik vraag me toch wel iets af. Mijn Planet loopt door tot 5 januari. Nu heb ik tegen Telfort gezegd dat ze op 4 januari Telfort erop mogen gooien. Kan dat dan wel of moet Planet eerst helemaal weg zijn? (Planet gaf wel zelf aan dat ze pas de lijn 6 tot 8 weken na de opzegdatum (5 jan.) slopen. Dus tussen 5 jan en +/- 25 feb. kan een andere telco de lijn overnemen.)
Aangezien deze een 4 poorts switch ingebouwd heeft. Dus ook een router. Is het mogelijk deze op Bridged te zetten ipv Routed? Ik zal dat wel willen. Van de Single PC Modem weet ik wel dat het kan, maar kan deze het ook? Voor het geval dat ik ook deze binnenkrijg...Freaked schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:47:
Zo ja, kan ik de modem dan op een willekeurige poort (1-4) doorlinken naar me router?
[ Voor 5% gewijzigd door The Conman op 24-10-2007 18:19 ]
Super, dat is dus 0% downtime I guess!Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:04:
[...]
dan krijg je gewoon telfort als provider op 4 januari
Rex
Dat is ook wel iets dat ik wil weten...The Conman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:18:
[...]
Aangezien deze een 4 poorts switch ingebouwd heeft. Dus ook een router. Is het mogelijk deze op Bridged te zetten ipv Routed? Ik zal dat wel willen. Van de Single PC Modem weet ik wel dat het kan, maar kan deze het ook? Voor het geval dat ik ook deze binnenkrijg...
Zo ja, kan ik de modem dan op een willekeurige poort (1-4) doorlinken naar me router?
Kan net zo goed in bridge gewoon. Dan kan je 1 van de 4 kiezen ja. Wel maar 1'tje gebruiken natuurlijk anders krijg je rare problemen of geen IP adres bijvoorbeeld.The Conman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:18:
[...]
Aangezien deze een 4 poorts switch ingebouwd heeft. Dus ook een router. Is het mogelijk deze op Bridged te zetten ipv Routed? Ik zal dat wel willen. Van de Single PC Modem weet ik wel dat het kan, maar kan deze het ook? Voor het geval dat ik ook deze binnenkrijg...
De administratie van Telfort is iig prima, gisteren een aangetekende brief verstuurd met hierin mijn annulering ivm jaarcontract IPB. Vandaag is in de status al zichtbaar dat deze netjes is geannuleerd. Stukken beter dan mijn aanrakingen met KPN IPB en Alice iig deze reageren helemaal niet 
Jammer van annuleren maar blij dat het snel en netjes is gedaan

edit: typo
Jammer van annuleren maar blij dat het snel en netjes is gedaan
edit: typo
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik heb die hele handleiding (veel pagina's) doorgenomen van de 2602H modem. Nog kan ik niks erover terugvinden. Alleen dat Bridge/Route wel kan maar dat is voor de "mode" naar het internet.bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:00:
[...]
Kan net zo goed in bridge gewoon. Dan kan je 1 van de 4 kiezen ja. Wel maar 1'tje gebruiken natuurlijk anders krijg je rare problemen of geen IP adres bijvoorbeeld.
Klopt, dat is wat je zoekt ook.The Conman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:08:
[...]
Ik heb die hele handleiding (veel pagina's) doorgenomen van de 2602H modem. Nog kan ik niks erover terugvinden. Alleen dat Bridge/Route wel kan maar dat is voor de "mode" naar het internet.
Routing, dan is hij de router en kan je meerdere PC's aansluiten en de telefonie mogelijkheid gebruiken.
Bridge, dan is hij helemaal transparant en kan je er 1 PC of router op aansluiten die je externe IP adres krijgt via DHCP van Telfort. Let op! de telefonie mogelijkheid werkt nu niet meer.
Ik heb bij me huidige modem/router met 1 poort (Copperjet 816) waar je 2x Bridge/Route in kan stellen.bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:23:
[...]
Klopt, dat is wat je zoekt ook.
Routing, dan is hij de router en kan je meerdere PC's aansluiten en de telefonie mogelijkheid gebruiken.
Bridge, dan is hij helemaal transparant en kan je er 1 PC of router op aansluiten die je externe IP adres krijgt via DHCP van Telfort. Let op! de telefonie mogelijkheid werkt nu niet meer.
Eentje is voor de ENCAP blabla geval, type connectie naar de provider/centrale?
Andere kan je routed/bridge instellen zodat je routerfunctie aan/uit zet.
Ook volgens de handleiding van de 2602H, als je mode op Bridge zet, ENCAP blabla niet meer beschikbaar is. Dat is iets wat Telfort verinbindg nodig heeft toch? Meen ik gelezen te hebben in dit topic.
De combinatie is:The Conman schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:27:
[...]
Ik heb bij me huidige modem/router met 1 poort (Copperjet 816) waar je 2x Bridge/Route in kan stellen.
Eentje is voor de ENCAP blabla geval, type connectie naar de provider/centrale?
Andere kan je routed/bridge instellen zodat je routerfunctie aan/uit zet.
Ook volgens de handleiding van de 2602H, als je mode op Bridge zet, ENCAP blabla niet meer beschikbaar is. Dat is iets wat Telfort verinbindg nodig heeft toch? Meen ik gelezen te hebben in dit topic.
Mode= Bridge --> RFC1483
Mode= Routing --> ENET ENCAP
Beide is het protocol RFC1483Birdge, maar bij de eerste gaat hij bridgen en bij de tweede is de router functie actief. Nu staat ENET ENCAP voor 'ethernet encapsulated routing', maar is verder niet belangrijk.
Het kan, elke modem fabrikant noemt het weer anders. De één noemt RFC1483Bridge met routing functie ENET ENAP, een ander weer EToA, een ander weer MER etc.
[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 21:32 ]
Ik heb dinsdag via www.vastelastenbond.nl besteld ivm de bol.com kadobon. Woensdagochtend om 07.00 de aanmelding bevestigd via fax. Als ik inlog op de site zie ik mijn volgende besparingen 
U bespaart nu al op:
Internetbellen Nog niet verzonden naar aanbieder
Maar daaronder kan ik dmv van een link vrolijk weer het internet van Telfort aanvragen
.
Heeft 1 van jullie al ervaringen met deze bestelprocedure?
Ik ga straks 30 euro per maand besparen (kpn basisbellen + adsl basic), dus iedere dag is winst.
Een week vertraging en m'n kadobon is alweer opgegaan aan extra wachttijd.
.
U bespaart nu al op:
Maar daaronder kan ik dmv van een link vrolijk weer het internet van Telfort aanvragen

Ik ga straks 30 euro per maand besparen (kpn basisbellen + adsl basic), dus iedere dag is winst.

Wel leuk dat je er nog eens 25 euro aan bol.com zooi bijkrijgt. Niet slechtklungeltweaker schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:53:
Ik heb dinsdag via www.vastelastenbond.nl besteld ivm de bol.com kadobon. Woensdagochtend om 07.00 de aanmelding bevestigd via fax. Als ik inlog op de site zie ik mijn volgende besparingen
U bespaart nu al op:
Maar daaronder kan ik dmv van een link vrolijk weer het internet van Telfort aanvragen.
.
Maar ja als je dan langer moet wachten heb je mooi een sigaar uit eigen doos...Wel leuk dat je er nog eens 25 euro aan bol.com zooi bijkrijgt. Niet slecht
De overige aanbiedingen die ze hebben zijn ook niet echt uniek, kan je met een beetje zoeken ook overal vinden.
Morgen maar eens bellen en voor de zekerheid het formulier nog maar een keer op de fax.
(of zullen ze me negeren omdat ik de fax van onze juridische afdeling op het werk heb gebruikt
Mischien een domme vraag...,
Ik heb een @home lijntje hier liggen voor bellen en internet voor 10 euro in de maand.
Kan ik deze verbinding er gewoon "bij" bestellen en @home laten voor wat het is ?
Ik heb een @home lijntje hier liggen voor bellen en internet voor 10 euro in de maand.
Kan ik deze verbinding er gewoon "bij" bestellen en @home laten voor wat het is ?
Hey ik wilde vandaag ook mijn orange xtra (20mb down 1mb up) opzeggen om een telfort abo te halen, kreeg ik een leuke aanbieding te horen 17,50 voor hetzelfde abo ipv de 24 euro.
Mischien is het interessant om te weten voor iemand
Mischien is het interessant om te weten voor iemand
Duidelijk! bedankt!bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:31:
[...]
De combinatie is:
Mode= Bridge --> RFC1483
Mode= Routing --> ENET ENCAP
Beide is het protocol RFC1483Birdge, maar bij de eerste gaat hij bridgen en bij de tweede is de router functie actief. Nu staat ENET ENCAP voor 'ethernet encapsulated routing', maar is verder niet belangrijk.
Het kan, elke modem fabrikant noemt het weer anders. De één noemt RFC1483Bridge met routing functie ENET ENAP, een ander weer EToA, een ander weer MER etc.
Nu eigenlijk ook hopen dat ik de multi-pc versie krijg
Ik verwacht het wel deze week binnen te krijgen als ik kijk naar andere mensen hier
mag je mij vertellen hoe dat je dat voor 10 euro doet, maar ja @home gaat via de kabel en telfort via de normale telefoon lijn dus geen probleemptrmas schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:35:
Mischien een domme vraag...,
Verwijderd
via een loadbalancer denk ik ?harryslinger schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:15:
[...]
mag je mij vertellen hoe dat je dat voor 10 euro doet, maar ja @home gaat via de kabel en telfort via de normale telefoon lijn dus geen probleem
Goed, bij mij thuis hebben mijn ouders vandaag dus het Internet + Bellen-pakket aangevraagd. Joepie
.
Ik heb dus totaal geen vertrouwen in dat bellen, maarja... we zien wel hoe het loopt en hoe de kwaliteit is.

Ik heb dus totaal geen vertrouwen in dat bellen, maarja... we zien wel hoe het loopt en hoe de kwaliteit is.
We are shaping the future
Dit topic is gesloten.
Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen