?
denk gewoon goed, want this hetzelfde als van TiscaliAlex) schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:22:
Goed, bij mij thuis hebben mijn ouders vandaag dus het Internet + Bellen-pakket aangevraagd. Joepie.
Ik heb dus totaal geen vertrouwen in dat bellen, maarja... we zien wel hoe het loopt en hoe de kwaliteit is.
@home opzeggen en op tijd telfort aanvragen.ptrmas schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:35:
Mischien een domme vraag...,
Ik heb een @home lijntje hier liggen voor bellen en internet voor 10 euro in de maand.
Kan ik deze verbinding er gewoon "bij" bestellen en @home laten voor wat het is ?
Mja, ik heb gewoon geen vertrouwen in VoIP, dat is het punt. Internet over het Tiscali-netwerk zal wel goed zijn, dat heb ik nu ook (alleen op 8 megabit i.p.v. 20)thefxr schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:29:
[...]
denk gewoon goed, want this hetzelfde als van Tiscali
We are shaping the future
Hmm, ik zit nu in een dilemma.
Ik heb nu nog @home van 47,95 per maand.
Hieronder mijn telfort contactdata:
Wat zou jij doen? (graag ook de meing van bjck)
* EWK heeft de indruk dat bjck hier wel inzicht in heeft. In ieder geval meer dan ik.
Het betreft dus een nieuwe lijn (als in, nu geen KPN). Kan ik het risico lopen dat ik nu @home op zeg, zodat ik 30 november van @home "af" ben? Zou wel bijna 50 euro schelen, maar ik wil liever geen downtime aangezien vier mensen afhankelijk zijn van internet hier in huis.E-mail di 16-10-2007 15:20 Uw ADSL contract
E-mail di 16-10-2007 16:04 Bevestiging internetbestelling
Brief do 18-10-2007 Bevestiging van uw Telfort internetbestelling
* EWK heeft de indruk dat bjck hier wel inzicht in heeft. In ieder geval meer dan ik.
Hoi!
Ik denk niet dat hij 2 verbindingen met elkaar wil combineren zodat die 30Mbit (10+20) haalt.
Verwijderd
Zoals telfort vermeldt, duurt een aansluiting tussen de 2-4 weken. Bij iedereen lees ik dat het stappen plan voortvarend gaat, dus neem aan dat je er vanuit kan gaan dat je over 6 weken wel over telfort kan beschikken.EWK schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:33:
Hmm, ik zit nu in een dilemma.
[...]
Het betreft dus een nieuwe lijn (als in, nu geen KPN). Kan ik het risico lopen dat ik nu @home op zeg, zodat ik 30 november van @home "af" ben? Zou wel bijna 50 euro schelen, maar ik wil liever geen downtime aangezien vier mensen afhankelijk zijn van internet hier in huis.
Aanbieding van ORANGE of van TELFORT?B0MBACI schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:38:
Hey ik wilde vandaag ook mijn orange xtra (20mb down 1mb up) opzeggen om een telfort abo te halen, kreeg ik een leuke aanbieding te horen 17,50 voor hetzelfde abo ipv de 24 euro.
Mischien is het interessant om te weten voor iemand
ORANGE uiteraard, dat heb ik ook gekregen maar gaat liever toch naar Telfort omdat Orange bij mij vaak blijft hangen (die rare Livebox). Moest dagelijkse die Livebox resetten en soms paar keer per dag. Erg irritant. Hoop dat bij Telfort beter gaat?
Vandaag het installatiepakket binnengekregen, met gratis multi-pc modem want de standaard modems waren op volgens een begeleidende brief
Dan ga ik mijn huidige kabelabbo ook maar vast opzeggen. Daar zit toch een maand opzegtermijn aan vast en dan maar hopen dat Telfort de zaken op tijd rond heeft zodat ik per 1 december uiterlijk van de 20x snellere download en 4x snellere upload kan genieten ten opzichte van mijn huidige abbo.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:41:
[...]
Zoals telfort vermeldt, duurt een aansluiting tussen de 2-4 weken. Bij iedereen lees ik dat het stappen plan voortvarend gaat, dus neem aan dat je er vanuit kan gaan dat je over 6 weken wel over telfort kan beschikken.
Ben benieuwd of die/dat duurdere modem hier ook geleverd gaat worden. Heb wel eergisteren pas besteld.
Unknown
Gisteren ook mijn modempakket ontvangen. Morgen komt de monteur van KPN, hopelijk kan ik dan zaterdag al online in mijn nieuwe huis
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ik ben dit topic alweer een tijdje aan het volgen. Zit toch nog met een vraagje.
Ik heb mijn kabel abonnementje opgezegd per 1-1-2008. Nu zou ik graag half december al willen internetten via Telfort (nog net ff voor de feestdagen ivm eventueel niet werken). Maar wanneer moet ik het dan gaan aanvragen? Lees net dat het binnen 2-4 weken aangesloten kan worden maar in hoeverre kunnen ze dat waarmaken?
Gaat bij mij om een nieuwe adsl lijn en niet om een overstap, dan kan je een wensdatum ingeven.
Ik heb mijn kabel abonnementje opgezegd per 1-1-2008. Nu zou ik graag half december al willen internetten via Telfort (nog net ff voor de feestdagen ivm eventueel niet werken). Maar wanneer moet ik het dan gaan aanvragen? Lees net dat het binnen 2-4 weken aangesloten kan worden maar in hoeverre kunnen ze dat waarmaken?
Gaat bij mij om een nieuwe adsl lijn en niet om een overstap, dan kan je een wensdatum ingeven.
Volgens mij kunnen ze dat zeker waarmaken: ik ben straks binnen 2,5 week vanaf aanvraag aangesloten (ook met een nieuwe dedicated line). Telfort == Tiscali en dus kan je ook naar de ervaringen in het Tiscali-topic kijken.mellie2000 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 07:17:
Ik ben dit topic alweer een tijdje aan het volgen. Zit toch nog met een vraagje.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Okay dus als ik half november aanvraag ben ik ruim op tijd.... Wilde eerst naar Orange maar na alle slechte livebox ervaringen heb ik toch maar voor Telfort gekozen.[BoSS] schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 07:20:
[...]
Volgens mij kunnen ze dat zeker waarmaken: ik ben straks binnen 2,5 week vanaf aanvraag aangesloten (ook met een nieuwe dedicated line). Telfort == Tiscali en dus kan je ook naar de ervaringen in het Tiscali-topic kijken.
Tiscali zit opzich wel goed, een paar collega's internetten via Tiscali en hebben geen klachten.
Maar bedankt dat je me er even op wees.
Wat vind je belangrijker? Zekerheid dat je voor de kerst een aansluiting hebt of dat je zo min mogelijk dubbel betaalt? Als je begin november aanvraagt en je wordt eind november nog aangesloten betaal heb je misschien wel even twee verbindingen, maar je zit niet zonder en bent op tijd aangesloten.mellie2000 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 07:31:
[...]
Okay dus als ik half november aanvraag ben ik ruim op tijd.... Wilde eerst naar Orange maar na alle slechte livebox ervaringen heb ik toch maar voor Telfort gekozen.
Tiscali zit opzich wel goed, een paar collega's internetten via Tiscali en hebben geen klachten.
Maar bedankt dat je me er even op wees.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Zonder internet zitten is eigenlijk geen optie. Dus dan maar dubbel betalenbjck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:05:
[...]
Wat vind je belangrijker? Zekerheid dat je voor de kerst een aansluiting hebt of dat je zo min mogelijk dubbel betaalt? Als je begin november aanvraagt en je wordt eind november nog aangesloten betaal heb je misschien wel even twee verbindingen, maar je zit niet zonder en bent op tijd aangesloten.
Dan toch nog een vraagje, als ik telefonie erbij neem, met nummerbehoud, zegt telfort mijn KPN op toch?
[ Voor 6% gewijzigd door mellie2000 op 25-10-2007 08:16 ]
Correct, zelf niet opzeggen.mellie2000 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:10:
[...]
Zonder internet zitten is eigenlijk geen optie. Dus dan maar dubbel betalen![]()
Dan toch nog een vraagje, als ik telefonie erbij neem, met nummerbehoud, zegt telfort mijn KPN op toch?
Alleen je kabel abonnement kan je zelf opzeggen, dat kan/doet een ISP niet voor je.
Mooi... kabel abonnement opzegbrief is de deur al uit.bjck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:14:
[...]
Correct, zelf niet opzeggen.
Alleen je kabel abonnement kan je zelf opzeggen, dat kan/doet een ISP niet voor je.
Ben nu helemaal op de hoogte wat te doen en wat niet te doen...
Even een vraagje over PPPoA
Bij Tiscali was het (volgens mij) ook mogelijk om je internet verbinding op te zetten met behulp van PPPoA. Hiervoor zal dan een paswoord noodzakelijk zijn.
Is het bij iemand al bekend of je dit wachtwoord bij Telfort ook zomaar krijgt ? Ik wil namelijk mijn Speedtouch 716 blijven gebruiken en deze verbinden dmv PPPoA zodat ik de router functionaliteit gewoon kan blijven gebruiken.
Volgens mij had je de volgende 2 opties bij Tiscali:
VPI: 0
VCI: 34
encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
Of
VPI: 8
VCI: 48
opbouw loginnaam: {gebruikersnaam}
encapsulation: PPPoA VC-Mux
Mogelijk dat de tweede alleen met bitstream te gebruiken is op niet "Tiscali" netwerken, dat zal in mijn geval dan gelden. Tiscali zit/zat namelijk niet in mijn centrale.
Bij Tiscali was het (volgens mij) ook mogelijk om je internet verbinding op te zetten met behulp van PPPoA. Hiervoor zal dan een paswoord noodzakelijk zijn.
Is het bij iemand al bekend of je dit wachtwoord bij Telfort ook zomaar krijgt ? Ik wil namelijk mijn Speedtouch 716 blijven gebruiken en deze verbinden dmv PPPoA zodat ik de router functionaliteit gewoon kan blijven gebruiken.
Of
Mogelijk dat de tweede alleen met bitstream te gebruiken is op niet "Tiscali" netwerken, dat zal in mijn geval dan gelden. Tiscali zit/zat namelijk niet in mijn centrale.
Er is geen PPPoA bij Tiscali en niet bij Telfort zo te zien. Misschien dat je in de war bent met een paar jaar geleden toen Tiscali nog 'mxstream' lijnen had die PPPoA waren.CremersDH schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:29:
Even een vraagje over PPPoA
Of
Je Speedtouch 716 kan ook gewoon RFC1483Bridged praten als router hoor. Je hebt alleen even de 'configuratie tool' nodig vanaf speedtouch.nl om hem juist te kunnen instellen omdat het niet in de webinterface als optie zit.
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 25-10-2007 09:00 ]
hehe nu eindelijk van status 1 naar 3 en nu maar weer afwachten hoe lang dit nu weer gaat duren
3. Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.
3. Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden.
Vraagje, een collega van me heeft ook Planet en gaat dus ook overstappen naar Telfort. Hij heeft de standaard Telfort opzeg brief naar Planet gestuurd. Hij heeft gisteren een brief terug gekregen dat hij Planet moest terug bellen. Planet zei dat ze niet eerder de ADSL vrij willen/kunnen geven, en dat hij dus pas van Telfort gebruik kan maken als het contract bij Planet afgelopen is.
Toen ik Planet opbelde om mijn abonnement op te zeggen hebben ze toen niets tegen mij gezegd hierover. Wie weet precies hoe het zit?
Toen ik Planet opbelde om mijn abonnement op te zeggen hebben ze toen niets tegen mij gezegd hierover. Wie weet precies hoe het zit?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Gewenste overstap datum 12-11-2007
Huidige status: 4
15-10-2007 status: 1
16-10-2007 twee brieven van Telfort ontvangen.
24-10-2007 werkzaamheden in de telefooncentrale
25-10-2007 technische oplevering van het abonnement
Je zit al via Telfort/Tiscali?joepboris schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:23:
http://specs.tweak.to/5253
Planet hoeft niets vrij te maken/geven. Ze moeten juist niets doen, helemaal niets totdat Telfort de overstap heeft ingepland.TheKillingBean schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:16:
Vraagje, een collega van me heeft ook Planet en gaat dus ook overstappen naar Telfort. Hij heeft de standaard Telfort opzeg brief naar Planet gestuurd. Hij heeft gisteren een brief terug gekregen dat hij Planet moest terug bellen. Planet zei dat ze niet eerder de ADSL vrij willen/kunnen geven, en dat hij dus pas van Telfort gebruik kan maken als het contract bij Planet afgelopen is.
Dus Planet niet opzeggen, maar wel Telfort aanvragen. Als je dan in Stap 4 beland de opzegging naar Planet sturen en dan komt het vanzelf goed.
gewoon een opzegbrief naar ze schrijven en duidelijk vermelden dat ze je op de einddatum moeten afsluiten.
Bij had dat ook gedaan maar ze hadden mijn abo toch met een jaar verlengd.
Heb een nogmaals een brief geschreven dat ze me per direcht moesten afsluiten anders zou ik de betalingen stop zetten. Dat heeft gewerkt. Binnen 2 weken lag ik eruit en heb zelfs restitutie van mijn teveel betaalde abo.geld gehad.
Heb een nogmaals een brief geschreven dat ze me per direcht moesten afsluiten anders zou ik de betalingen stop zetten. Dat heeft gewerkt. Binnen 2 weken lag ik eruit en heb zelfs restitutie van mijn teveel betaalde abo.geld gehad.
Migratie van andere provider? Dat lijkt me raar dat die nu al technisch opgelevert is en je nog via je oude provider internet...?joepboris schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:23:
Ik heb nog een andere vraag....
Alice wou ik eerst nemen. Dus had ik geinformeerd daarzo en het was niet mogelijk om niet me KPN vaste telefoonabo te behouden. Verplicht om die over te laten nemen door Alice. Daarom had ik die niet genomen. (Gelukkig maar!)
Telfort kan je ook zonder telefonie nemen. Ik heb nu wel een migratie aangevraagd.
Telfort sluit mijn verbinding dan ook aan via een KPN vaste telabo. Neemt Telfort deze lijn ook over of blijft het telefonie gedeelte gewoon bij KPN?
Ik moet namelijk niet hebben dat mijn telefoonaansluiting overgenomen wordt, die moet KPN blijven.
Als het goed is gebeurd dat niet, maar vraag dat even voor de zekerheid omdat Telfort met allemaal dingen zoals geen extra kosten voor aanvragen zonder vaste lijn etc.
[ Voor 45% gewijzigd door The Conman op 25-10-2007 10:47 ]
Het gaat niet over de verlenging van het contract, maar ze beweerde dat je dus niet eerder van Telfort gebruik kon maken. Dat ze dus niet eerder het gingen om switchen, en dat je pas aan het einde van het contract gebruik kan maken van Telfort. Ik snap niet waarom Planet dit zegt omdat Planet juist niets moet doen. Hij heeft met meerdere mensen gepraat bij Planet en ze zeiden allemaal hetzelfde. Vreemde lui daar.ronnym schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:32:
gewoon een opzegbrief naar ze schrijven en duidelijk vermelden dat ze je op de einddatum moeten afsluiten.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Offtopic:
Tegenwoordig hebben helpdesk/KS medewerkers van de wat grotere providers (lees Planet, Orange, Casema) een verstand wat niet veel hoger ligt dan het mediamarkt niveau.
Tegenwoordig hebben helpdesk/KS medewerkers van de wat grotere providers (lees Planet, Orange, Casema) een verstand wat niet veel hoger ligt dan het mediamarkt niveau.
Dan is het nog niet opgeleverd. Volgens mij is stap 4 ook geen oplevering, vreemde tekst.The Conman schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:36:
[...]
Migratie van andere provider? Dat lijkt me raar dat die nu al technisch opgelevert is en je nog via je oude provider internet...?
Als je Telfort + bellen hebt aangevraagd neemt Telfort je nummer over van KPN en wordt de vaste lijn door KPN opheven. Telfort bellen gebruik je dan door je toestel aan je modem aan te sluiten. Als je hebt aangegeven dat Telfort je nummer moet overnemen dan, als je een nieuw nummer hebt aangevraagd blijft de KPN telefonie aansluiting ongemoeid (behalve dat er ADSL op komt natuurlijk).Ik heb nog een andere vraag....
Alice wou ik eerst nemen. Dus had ik geinformeerd daarzo en het was niet mogelijk om niet me KPN vaste telefoonabo te behouden. Verplicht om die over te laten nemen door Alice. Daarom had ik die niet genomen. (Gelukkig maar!)
Telfort kan je ook zonder telefonie nemen. Ik heb nu wel een migratie aangevraagd.
Telfort sluit mijn verbinding dan ook aan via een KPN vaste telabo. Neemt Telfort deze lijn ook over of blijft het telefonie gedeelte gewoon bij KPN?
Ik moet namelijk niet hebben dat mijn telefoonaansluiting overgenomen wordt, die moet KPN blijven.
Als het goed is gebeurd dat niet, maar vraag dat even voor de zekerheid omdat Telfort met allemaal dingen zoals geen extra kosten voor aanvragen zonder vaste lijn etc.
Als je zonder bellen hebt aangevraagd blijft de KPN lijn gewoon intakt.
Na wat communicatie tussen mij en @Home blijkt dat 8 November de enige opzegdatum is (Nadat ze 3x iets anders zeggen ...), nu vraag ik mij af: kan telfort dit halen? Is er een manier waarop ik het proces kan versnellen? Ik heb 23 Oktober aangevraagd.
Edit: Volgens de Telfort medewerker was er niets wat ze konden doen, iemand een idee hoe ik de 2 weken op ga vangen? Zit in een studentenhuis met 10 man, niet zo prettig als inet 2 weken wegvalt
.
Edit: Volgens de Telfort medewerker was er niets wat ze konden doen, iemand een idee hoe ik de 2 weken op ga vangen? Zit in een studentenhuis met 10 man, niet zo prettig als inet 2 weken wegvalt
[ Voor 28% gewijzigd door Hercul3s op 25-10-2007 12:09 ]
Hier heb ik me dus een beetje erg in vergist.bjck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:30:
[...]
Planet hoeft niets vrij te maken/geven. Ze moeten juist niets doen, helemaal niets totdat Telfort de overstap heeft ingepland.
Dus Planet niet opzeggen, maar wel Telfort aanvragen. Als je dan in Stap 4 beland de opzegging naar Planet sturen en dan komt het vanzelf goed.
Ik had het aangevraagd en zag mijn gewenste overstap datum, een week gewacht.
en toen opgezegd (zat nog op stap1).
Nu wordt het per 16-11 opgezegd, en zit inmiddels bij stap 3 waar staat dat het van daar nog 2-4 weken kan duren.
Dus ik hoop dat alles net op tijd rond komt, anders heb ik alsnog een probleem denk ik

Of kan ik nog iets doen om problemen te voorkomen ?
Toen ik net belde werd mij verteld dat de normale oplevering 4-6 weken zou duren, maar dat ze probeerden rond de 3-4 weken te zitten. Mss komt het dus nog goedSquall schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:01:
[...]
Hier heb ik me dus een beetje erg in vergist.
Nu wordt het per 16-11 opgezegd, en zit inmiddels bij stap 3 waar staat dat het van daar nog 2-4 weken kan duren.
Dus ik hoop dat alles net op tijd rond komt, anders heb ik alsnog een probleem denk ik![]()
Verwijderd
Dat is ook een standaard antwoord. Heb ik ook gekregen op mijn vraag of het sneller opgelevert kon worden. Tis gewoon afwachten dus.Toen ik net belde werd mij verteld dat de normale oplevering 4-6 weken zou duren, maar dat ze probeerden rond de 3-4 weken te zitten. Mss komt het dus nog goed .
Zal me niks verbazen als ze plat gebeld worden met de vraag "Kan het eerder opgeleverd worden?"Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:13:
[...]
Dat is ook een standaard antwoord. Heb ik ook gekregen op mijn vraag of het sneller opgelevert kon worden. Tis gewoon afwachten dus.
Is dat zo? Ik dacht dat Nederland juist een "slome" land is. Bv.trolleystad schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:32:
[...]
Zal me niks verbazen als ze plat gebeld worden met de vraag "Kan het eerder opgeleverd worden?"Wij Nederlanders vinden wachten niet leuk.
- Offerte leveren duurt 2 weken (waar ik oorspronkelijk vandaan kom is het binnen 24 uur en vaak zelfs dezelfde dag)
- Reparatie mobiele telefoon binnen garantieperiode duurt ook 3 weken. (Daar wordt er direct aan gewerkt).
- Klachten worden niet behandeld of worden alsmaar achteraan geschoven. Je moet er zelf achteraan gaan telkens.
Dit is natuurlijk offtopic. Maar ja
Als ik het goed begrijp nu is stap 3 dat het ingepland gaat worden en stap 4 is het ingepland. Dus als je stap 4 nog bereikt zit je goed omdat Planet de lijnsloop niet heeft ingezet en Telfort de omzetting al heeft ingepland.Squall schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:01:
[...]
Hier heb ik me dus een beetje erg in vergist.
Dus ik hoop dat alles net op tijd rond komt, anders heb ik alsnog een probleem denk ik![]()
Gaat waarschijnlijk nog net goed nu, maar een enorm risico heb je wel genomen....
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 25-10-2007 15:25 ]
Net even modem aangesloten gehad, maar nog geen lijntje voor adsl.
Overigens wel even het modem doorgenomen en het lijkt erop dat alles gewoon open staat. Je kan dus alles zelf aanpassen en er is door telfort niets wat afgeschermd is... nu maar hopen dat dat zo blijft als je je ook voor het eerst hebt aangemeld via internet.
Overigens wel even het modem doorgenomen en het lijkt erop dat alles gewoon open staat. Je kan dus alles zelf aanpassen en er is door telfort niets wat afgeschermd is... nu maar hopen dat dat zo blijft als je je ook voor het eerst hebt aangemeld via internet.
Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
Hoe bedoelen ze dat dan? Voor zover ik weet heb je bij @Home een opzegtermijn van 1 maand, gerekend vanaf de volgende 1e van de maand. Dus als je nu opzegt, zou je 1 december je kabelabonnement kwijt moeten zijn.Hercul3s schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:57:
Na wat communicatie tussen mij en @Home blijkt dat 8 November de enige opzegdatum is (Nadat ze 3x iets anders zeggen ...), nu vraag ik mij af: kan telfort dit halen? Is er een manier waarop ik het proces kan versnellen? Ik heb 23 Oktober aangevraagd.
Phewbjck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:11:
[...]
Als ik het goed begrijp nu is stap 3 dat het ingepland gaat worden en stap 4 is het ingepland. Dus als je stap 4 nog bereikt zit je goed omdat Planet de lijnsloop niet heeft ingezet en Telfort de omzetting al heeft ingepland.
Gaat waarschijnlijk nog net goed nu, maar een enorm risico heb je wel genomen....
Het is overigens wel "vreemd" er zijn mensen die één dag eerder besteld hebben, en nu het modem al hebben, en bijna een week eerder bij stap 4 waren.
Ik ben nu net bij 4 beland, maar nog geen datum overigens
# In behandeling Technische oplevering van het abonnement
Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.
Ik lees zo her en der dat er een kpn monteur langs komt.
Is dat standaard? Of moet je daar weer voor betalen?
Bij mij is het zo dat de lasdop van het isra zo'n beetje uit elkaar valt, dus een monteur zou wel handig zijn
Bij mij is het zo dat de lasdop van het isra zo'n beetje uit elkaar valt, dus een monteur zou wel handig zijn
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om met een Speedtouch 580 modem met volledige snelheid Telfort internet te gebruiken? De postcode-check geeft volledige snelheid aan, dus daar zal het probleem niet liggen. Het gaat mij puur om het modem.
Bij de Telfort helpdesk gaan ze niet op deze vraag in
Bij de Telfort helpdesk gaan ze niet op deze vraag in
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 16:57 ]
Het ging bij mij om een contract overname van iemand anders, blijkbaar zit ik vanaf 8 September op een proefabonnement (mij ook niet verteld) en kan dat max 2 maanden. Daarna krijg ik automatisch het jaarcontract, dus het is 8 November en dan 2 weekjes zonder of 8 September 2008 ...Crayne schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:20:
[...]
Hoe bedoelen ze dat dan? Voor zover ik weet heb je bij @Home een opzegtermijn van 1 maand, gerekend vanaf de volgende 1e van de maand. Dus als je nu opzegt, zou je 1 december je kabelabonnement kwijt moeten zijn.
Wel wat kut, waarschijnlijk wordt het dan 2 weken zonder internet wat ik niet kan opvangen

Goed lezen! 12 november gewenste overstap datum.
Raar maar waar en het betreft een overstap van KPN naar Telfort.TheKillingBean schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:48:
[...]
Migratie van andere provider? Dat lijkt me raar dat die nu al technisch opgelevert is en je nog via je oude provider internet...?
Hier ook overstap van IPB naar Telfort en ben vandaag van stap 1 naar stap 4 gegaan
Als ik dit abbotje nu bestel zonder dat ik KPN heb aangesloten moet ik dan ook nog 9,50 extra betalen voor het koperdraadje (per maand) ? kan hier niet echt een antwoord op vinden, thnx
[ Voor 7% gewijzigd door ptrmas op 25-10-2007 17:40 ]
Dat wordt beantwoord in het tweede punt in de startpost.ptrmas schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:38:
Als ik dit abbotje nu bestel zonder dat ik KPN heb aangesloten moet ik dan ook nog 9,50 extra betalen voor het koperdraadje (per maand) ? kan hier niet echt een antwoord op vinden, thnx
ptrmas schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:38:
Antwoord is dus: Nee, geen extra kosten buiten de €19.95.job schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:57:
[...]
Dat wordt beantwoord in het tweede punt in de startpost.
En ook geen aansluitkosten zelfs.
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 25-10-2007 18:02 ]
Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting.ptrmas schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:38:
bron Telfort
Verwijderd
Wat bedoel je met 'niet top'? Ik zou er wellicht tzt een laptop mee willen verbinden, tegen welke nadelen loop ik dan op?ThunderRobert schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:34:
[...]
Ik heb de ZyXEL 2602HW, die je dus krijgt als je de modem van 70 euro neemt.
Het wireless gedeelte is niet dat je zegt top. Valt enigzins tegen dus.
ThunderRobert schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:34:
[...]
Ik heb de ZyXEL 2602HW, die je dus krijgt als je de modem van 70 euro neemt.
Het wireless gedeelte is niet dat je zegt top. Valt enigzins tegen dus.
Gaat dat om de zwarte 2602HW (oudere model) of de zilveren 2602HW (nieuwe model)? Want daar zit een verschil in en Telfort levert de nieuwe zilveren zo te zien op hun site.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:04:
[...]
Wat bedoel je met 'niet top'? Ik zou er wellicht tzt een laptop mee willen verbinden, tegen welke nadelen loop ik dan op?
Nu is Wireless altijd lastig, zeker in een stedelijk gebied waar je zo al 10 a 20 netwerken in de lucht ziet bij elkaar. Elk huis/omgeving is anders en reageert overal net weer iets anders. Eigenlijk kan je dus niet echt stellen of iets wel of niet goed is.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 25-10-2007 18:07 ]
Verwijderd
Ik denk dat ik gewoon voor het 1 of 4 pc modem ga, en er dan zelf wel een wifi routertje achter hang. Kan ik die ook nog op een beetje een centrale plek neerzetten, en dan kan het modem gewoon verstopt blijven
Dat is misschien wel een van de verstandigste keuzes ja. Dan kan je netjes je ADSL modem bij je hoofd aansluiting plaatsen en centraal in je huis je Wireless AccessPoint.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:03:
Ik denk dat ik gewoon voor het 1 of 4 pc modem ga, en er dan zelf wel een wifi routertje achter hang. Kan ik die ook nog op een beetje een centrale plek neerzetten, en dan kan het modem gewoon verstopt blijven
Ik doe ook de overstap van IPB naar Telfort. Hoe heb jij IPB opgezegd. Op de site staat dat dit alleen telefonisch kan. Hoor graag van je.Dennis-L schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:37:
Hier ook overstap van IPB naar Telfort en ben vandaag van stap 1 naar stap 4 gegaan
PS. Wanneer heb je de aanvraag ingediend?
Verwijderd
Vanmorgen keek ik naar mijn orderstatus en zag dat deze op stap 3 (Werkzaamheden in de telefooncentrale) stond, nu net... toch nieuwsgierig :-) stond deze ineens op stap 1 (Acceptatie).
Vreemd....
Vreemd....
13 oktoberMadone schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:35:
[...]
Ik doe ook de overstap van IPB naar Telfort. Hoe heb jij IPB opgezegd. Op de site staat dat dit alleen telefonisch kan. Hoor graag van je.
PS. Wanneer heb je de aanvraag ingediend?
Heb IPB niet opgezegd.
Dat gaat automatisch als je ADSL + telefonie over laat nemen door Telfort
[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 25-10-2007 19:47 ]
Heb je ook een bevestiging (van beeindiging contract of iets dergelijks) gehad van KPN omdat je ging overstappen?Dennis-L schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:47:
13 oktober
Heb IPB niet opgezegd.
[ Voor 10% gewijzigd door Madone op 25-10-2007 19:53 ]
Zo... dit gaat hard...
Net op me werk om 18:45 voordat ik wegging nog even gekeken naar de status. Stap 3.
Nu ik thuis ben 19:30. Stap 4.
Technische oplevering van het abonnement
Binnen enkele dagen ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket en uw abonnementsgegevens. Op deze datum kunt u het modem installeren. We brengen u schriftelijk op de hoogte van de opleverdatum. TIP! Wanneer u het lastig vindt om uw internetverbinding zelf te installeren, kunt u de hulp van een monteur inroepen. Meer informatie hierover ontvangt u in het toegezonden doe-het-zelf installatiepakket.
Toppie, Telfort!
Ik heb er volop vertrouwen in.
Net op me werk om 18:45 voordat ik wegging nog even gekeken naar de status. Stap 3.
Nu ik thuis ben 19:30. Stap 4.
Technische oplevering van het abonnement
Toppie, Telfort!
Ik heb er volop vertrouwen in.
Not yetMadone schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:52:
[...]
Heb je ook een bevestiging (van beeindiging contract of iets dergelijks) gehad van KPN omdat je ging overstappen?
Dat verwacht ik komende dagen/weken aangezien de netwerkleverancier mijn aanvraag heeft aangenomen.
Ik neem aan dat de netwerkleverancier de huidige provider inlicht en de huidige provider mij daar dan een bevestiging van stuurt
8 nov kan niet, het zijn altijd hele mnd, dus of 1 nov of 1 dec, zoals bij mij.Hercul3s schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:57:
Edit: Volgens de Telfort medewerker was er niets wat ze konden doen, iemand een idee hoe ik de 2 weken op ga vangen? Zit in een studentenhuis met 10 man, niet zo prettig als inet 2 weken wegvalt.
je hebt 1 mnd opzegtermijn, dus het zo op zijn vroegst voor jou 1 dec aflopen,waarschijnlijk 1 jan, omdat 8 nov tot 1 dec geen volledige mnd is.
ik denk dat ze het wel halen, want de 30 okt komt bij mij een monteur langs om ff de lijn te testen, het modem + inloggevens heb ik al thuis liggen. dus ik kan 1 nov online, als ik wil.
@home wordt pas 1 dec afgesloten, dus miss kan ik telfort wat later in laten gaan.
Heb gemaild naar Telfort met de vraag hoe nu het beste over te stappen van IPB -> Telfort. Kreeg hierop het volgende antwoord:Dennis-L schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:47:
[...]
13 oktober
Heb IPB niet opgezegd.
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw webformulier van 25-10-2007 met ticketnummer xxxxxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Wanneer u overstapt van KPN naar Telfort, dient u zelf uw internet en telefonie bij KPN op te zeggen. (Telfort zegt alleen vaste analoge abonnementen op van KPN). Om naadloos te kunnen overstappen, dient u eerst de einddatum van uw contract bij KPN op te vragen. U kunt dan een overstap aanvragen bij Telfort waarbij wij u adviseren de overstapdatum enkele dagen voor het eind van uw contract bij KPN te zetten. Ook kunt u bij de aanvraag het nummer van KPN opgeven dat Telfort dient over te nemen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Telfort klantenservice internet
Hierna meteen mijn IPB abo opgezegd middels een reply-mail van de KPN-KS. Die ik ook heb gehad en die ik eerder in het forum ook voorbij heb zien komen.
Heb op dit moment natuurlijk nog geen reactie. Ik was van plan om Telfort aan te vragen als ik het einde van mijn contract bij KPN weet. Er zijn blijkbaar nogal wat tegenstijdige verhalen over wat nu de beste volgorde is om je IPB in Telfort om te zetten.
Dat is alleen bij mensen waar de lijn inactief is, dus geen ADSL of telefonie meer hebben, ik heb 1 jaar @home gehad, dus komen ze bij mij de lijn eerst ff doormeten voordat het abo erop gaat, betaal hier natuurlijk niks voor, das gewoon service van KPN zelf.job schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:43:
Ik lees zo her en der dat er een kpn monteur langs komt.
Mijn antwoordBurn_and_Fire schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:12:
[...]
Heb gemaild naar Telfort met de vraag hoe nu het beste over te stappen van IPB -> Telfort. Kreeg hierop het volgende antwoord:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw webformulier van 25-10-2007 met ticketnummer xxxxxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Wanneer u overstapt van KPN naar Telfort, dient u zelf uw internet en telefonie bij KPN op te zeggen. (Telfort zegt alleen vaste analoge abonnementen op van KPN). Om naadloos te kunnen overstappen, dient u eerst de einddatum van uw contract bij KPN op te vragen. U kunt dan een overstap aanvragen bij Telfort waarbij wij u adviseren de overstapdatum enkele dagen voor het eind van uw contract bij KPN te zetten. Ook kunt u bij de aanvraag het nummer van KPN opgeven dat Telfort dient over te nemen.
Hierna meteen mijn IPB abo opgezegd middels een reply-mail van de KPN-KS. Die ik ook heb gehad en die ik eerder in het forum ook voorbij heb zien komen.
Heb op dit moment natuurlijk nog geen reactie. Ik was van plan om Telfort aan te vragen als ik het einde van mijn contract bij KPN weet. Er zijn blijkbaar nogal wat tegenstijdige verhalen over wat nu de beste volgorde is om je IPB in Telfort om te zetten.
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw online webformulier van 12-10-2007 met ticketnummer XXXXXX. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Als u telfort adsl + telefonie aanvraagt en u geeft aan dat het gaat om een overname, dan zullen wij u verbinding opzeggen bij KPN
Misschien werd hier nog niet goed het verschil gemaakt tussen een analoge aansluiting van KPN en VOIP zoals bij IPB ? Bij mij gaven ze dus wel expliciet aan dat ze alleen analoge aansluitingen opzeggen bij KPN.Dennis-L schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:22:
[...]
Mijn antwoord
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw online webformulier van 12-10-2007 met ticketnummer XXXXXX. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Als u telfort adsl + telefonie aanvraagt en u geeft aan dat het gaat om een overname, dan zullen wij u verbinding opzeggen bij KPN
Ik hoop dat KPN snel reageert en een einddatum van mijn contract afgeeft. Dan ik kan ik de Telfort aanvraag met wensdatum in gaan schieten. Heb al meer dan 1 jaar contract dus 1 maand opzegtermijn. Heeft iemand al ervaring hoe lang KPN er over doet om een afmelding per mail af te handelen ?
Telefonie gaat meestal vanzelf goed, de andere aanbieder stopt de dienstverlening (moet wel, nummer is weg) en stopt je abonnement vanzelf. Thans, KPN doet dat voor vaste telefonie aansluitingen wel.Burn_and_Fire schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:53:
[...]
Misschien werd hier nog niet goed het verschil gemaakt tussen een analoge aansluiting van KPN en VOIP zoals bij IPB ? Bij mij gaven ze dus wel expliciet aan dat ze alleen analoge aansluitingen opzeggen bij KPN.
Ik hoop dat KPN snel reageert en een einddatum van mijn contract afgeeft. Dan ik kan ik de Telfort aanvraag met wensdatum in gaan schieten. Heb al meer dan 1 jaar contract dus 1 maand opzegtermijn. Heeft iemand al ervaring hoe lang KPN er over doet om een afmelding per mail af te handelen ?
Internet gaat soms vanzelf dat een ISP je abonnement stopt als je wegmigreert. Bij andere moet je nog wel zelf opzeggen expliciet. Zeg daarom gewoon netjes op per migratie datum als je eenmaal in stap 4 bent of je modem hebt ontvangen.
Het is vrij raar gegaan, ik zou een contract overnemen, vervolgens heb ik volgens hun op 8 September een proefabonnement gekregen wat 8 November dus afloopt. Ik wil er niet teveel tegenin gaan omdat ik eigenlijk gewoon al een jaar contract had moeten hebben (lijkt me) ..thefxr schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:11:
[...]
8 nov kan niet, het zijn altijd hele mnd, dus of 1 nov of 1 dec, zoals bij mij.
je hebt 1 mnd opzegtermijn, dus het zo op zijn vroegst voor jou 1 dec aflopen,waarschijnlijk 1 jan, omdat 8 nov tot 1 dec geen volledige mnd is.
ik denk dat ze het wel halen, want de 30 okt komt bij mij een monteur langs om ff de lijn te testen, het modem + inloggevens heb ik al thuis liggen. dus ik kan 1 nov online, als ik wil.
@home wordt pas 1 dec afgesloten, dus miss kan ik telfort wat later in laten gaan.
Zojuist via de mail:
Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 1239XXX, zal worden geactiveerd in de week van 5 november 2007.
Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 1239XXX, zal worden geactiveerd in de week van 5 november 2007.
Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
Oeps, die mail heb ik al gehad met de datum van 1 novDennis-L schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:23:
Zojuist via de mail:
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Dan zijn jullie natuurlijk een van de eerste met een review van de verbinding van onze nieuwe club.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Prima, dat is precies wat ik hier moet hebben.thefxr schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:17:
[...]
Dat is alleen bij mensen waar de lijn inactief is, dus geen ADSL of telefonie meer hebben, ik heb 1 jaar @home gehad, dus komen ze bij mij de lijn eerst ff doormeten voordat het abo erop gaat, betaal hier natuurlijk niks voor, das gewoon service van KPN zelf.
We hebben hier al tig jaren @home, maar die wordt nu echt te duur (lees de anderen worden goedkoper). En een analoge lijn is hier jaren niet meer actief geweest.
Dus dan kan die monteur gelijk even een nieuw isra aan de muur klussen
[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-10-2007 00:00 ]
Na het hele topic doorgelezen te hebben, toch maar mijn vraag omdat ik nergens een duidelijk antwoord kan vinden (ook met Google niet).
Ik sta op het punt om ook Telfort 20 Mbit te nemen. Maar twijfel tussen de standaard modem en de Wireless (ZyXEL P-2602HW-D). Ik ga verhuizen naar een totaal nieuwe woning en in het verleden heb ik altijd via een Belkin 54g modem gewerkt, overal altijd top bereik op alle verdiepingen en in de tuin. Nu ik toch een nieuw abonnement neem dacht ik eraan om meteen maar voor de ZyXEL P-2602HW-D te gaan omdat deze maar € 70,- bijbetalen was, en dan kan ik de Belkin achterlaten voor de gebruikers hier. Ook kan ik dan later ook nog altijd voor VOIP telefonie gaan. Los doen de modems met deze functionaliteiten al snel € 140,-.
Natuurlijk weet ik ook dat het per huis, lokatie verschillend is hoe het Wireless exact zal presteren, i.v.m. bouwmateriaal en andere WiFi verbindingen in de buurt.
Wat ik me dus afvraag is wat zijn de gebruikers ervaringen van de ZyXEL P-2602HW-D? Ik kan me voorstellen dat sommige hem al enkele maanden tot een jaar gebruiken met een Tiscali, TweakDSL etc. abonnement.
Link: http://www.zyxel.com/web/...84-4D16-8D4F-9FC9CFE7B6F0
Ik sta op het punt om ook Telfort 20 Mbit te nemen. Maar twijfel tussen de standaard modem en de Wireless (ZyXEL P-2602HW-D). Ik ga verhuizen naar een totaal nieuwe woning en in het verleden heb ik altijd via een Belkin 54g modem gewerkt, overal altijd top bereik op alle verdiepingen en in de tuin. Nu ik toch een nieuw abonnement neem dacht ik eraan om meteen maar voor de ZyXEL P-2602HW-D te gaan omdat deze maar € 70,- bijbetalen was, en dan kan ik de Belkin achterlaten voor de gebruikers hier. Ook kan ik dan later ook nog altijd voor VOIP telefonie gaan. Los doen de modems met deze functionaliteiten al snel € 140,-.
Natuurlijk weet ik ook dat het per huis, lokatie verschillend is hoe het Wireless exact zal presteren, i.v.m. bouwmateriaal en andere WiFi verbindingen in de buurt.
Wat ik me dus afvraag is wat zijn de gebruikers ervaringen van de ZyXEL P-2602HW-D? Ik kan me voorstellen dat sommige hem al enkele maanden tot een jaar gebruiken met een Tiscali, TweakDSL etc. abonnement.
Link: http://www.zyxel.com/web/...84-4D16-8D4F-9FC9CFE7B6F0
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb zo'n beetje het hele topic doorgelezen maar kan niks vinden over de datalimiet op dit abbo.
Is er iets over bekend wat het maximale data verbruik is, op deze internet dienst.
Nou heb ik een tweakdsl abbo waar nooit gezeurd wordt over je data gebruik. Ook niet als je eens een maand meer dan 200 gig binnen haalt. Hoe zit dat met dit telfort abonnement?
Ben zeer benieuwd of iemand daar al wat info over kan geven.
Is er iets over bekend wat het maximale data verbruik is, op deze internet dienst.
Nou heb ik een tweakdsl abbo waar nooit gezeurd wordt over je data gebruik. Ook niet als je eens een maand meer dan 200 gig binnen haalt. Hoe zit dat met dit telfort abonnement?
Dan heb je ook niet het hele topic doorgelezen.Diego27 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:56:
Ik heb zo'n beetje het hele topic doorgelezen maar kan niks vinden over de datalimiet op dit abbo.
SEARCH: Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95
Hoi!
Ik ga het ook maar aanvragen, icm vaste telefonie.
Net telfort gemaild, en je kan daarna online blokkering zetten op 06 en 0900 nummers.
Dus dan weten we dat ook weer
Lijkt me relaxed dit abbonementje.
Net telfort gemaild, en je kan daarna online blokkering zetten op 06 en 0900 nummers.
Dus dan weten we dat ook weer
Lijkt me relaxed dit abbonementje.
Verwijderd
Probleem
15/10 Telfort ADSL aangevraagd
16/10 bevestiging per post ontvangen met als opleverdatum 30/10
25/10 in de middag gekeken wat er bij de orderstatus stond - deze stond op stap 3
25/10 laat in de middag gekeken wat er bij de orderstatus stond - deze stond ineens op stap 1
25/10 naar Telfort gebeld over de 2 stappen terug in de orderstatus - ik hoefde mij hier geen zorgen over te maken
26/10 status was nog steeds stap 1, dus weer even gebeld - was niets aan de hand, dit was volgens de helpdeskmedewerkster gewoon een administratieve stap (vreemd)
26/10 kreeg een email binnen die hieronder staat.
Als ik kijk naar de 4 redenen dan is mijn antwoord daarop:
- de aanvraag is als overstap ingedient
- geen andere aanvragen lopen
- geen meervoudige KPN-telefoonaansluitingen
- ik heb geen vast KPN telefonie abonnement, deze zit in het abonnement van Tweakdsl inbegrepen (telefoonnummer staat bij een VOiP provider)
Hopelijk heeft de technische dienst goed nieuws, want ik word hier niet vrolijk van (smaakpolitie)
25/10 in de middag gekeken wat er bij de orderstatus stond - deze stond op stap 3
25/10 laat in de middag gekeken wat er bij de orderstatus stond - deze stond ineens op stap 1
25/10 naar Telfort gebeld over de 2 stappen terug in de orderstatus - ik hoefde mij hier geen zorgen over te maken
26/10 status was nog steeds stap 1, dus weer even gebeld - was niets aan de hand, dit was volgens de helpdeskmedewerkster gewoon een administratieve stap (vreemd)
26/10 weer de helpdesk gebeld en ik zou nu vandaag teruggebeld worden door de technische dienstOnlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer 124XXXX kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.
Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.
- ik heb geen vast KPN telefonie abonnement, deze zit in het abonnement van Tweakdsl inbegrepen (telefoonnummer staat bij een VOiP provider)
Hopelijk heeft de technische dienst goed nieuws, want ik word hier niet vrolijk van (smaakpolitie)
Verwijderd
Ik stond in de planning voor de 30e okt., maar of dat nog haalbaar is is maar de vraag (Verwijderd in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95").
Verwijderd
Mijn verbinding zou 27e geactiveerd zijn, tot mijn verbazing kijk ik vanmiddag in de meterkast en tadaa DSL lampje brand. Ik natuurlijk gelijk even geactiveerd, tot nu toe lijkt het een prima stabiele verbinding.
Modem traint op 600meter van de centrale op : 13710 kbps / 1031 kbps
Wat niet waanzinnig hoog is in mijn ogen, heb op het moment alleen wel de lange kabel uit de installatie box aangesloten zitten. Misschien dat het nog uit maakt om een kortere te gebruiken.
Verder heb ik alleen nog geen DMT Tool gevonden waarmee ik mijn modem eventueel zou kunnen bijstellen (ZyXEL P-2602HW) volledig P-2602HW-D3A over ISDN, ik heb gezocht maar niet gevonden.
Niewugroep loopt nu met ong 1,10mb/s hopelijk kan ik dit nog wel wat omhoog krijgen.
Wat niet waanzinnig hoog is in mijn ogen, heb op het moment alleen wel de lange kabel uit de installatie box aangesloten zitten. Misschien dat het nog uit maakt om een kortere te gebruiken.
Verder heb ik alleen nog geen DMT Tool gevonden waarmee ik mijn modem eventueel zou kunnen bijstellen (ZyXEL P-2602HW) volledig P-2602HW-D3A over ISDN, ik heb gezocht maar niet gevonden.
Niewugroep loopt nu met ong 1,10mb/s hopelijk kan ik dit nog wel wat omhoog krijgen.
Verwijderd
Hmmm volgens mij weten ze zelf niet wat ze nu aan het doen zijn, status staat ineens van 0 weer op 3
Nu weer op 2... straks zelf maar even bellen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 15:06 ]
Oke dan, jij bent de eerste met een (korte) review. Klinkt i.i.g. redelijk positiefVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:29:
Mijn verbinding zou 27e geactiveerd zijn, tot mijn verbazing kijk ik vanmiddag in de meterkast en tadaa DSL lampje brand. Ik natuurlijk gelijk even geactiveerd, tot nu toe lijkt het een prima stabiele verbinding.
Zit je via het Tiscali of het KPN netwerk?
Verwijderd
Wellicht inderdaad wat kort. Eerlijk gezegd vind ik dat het echt super vlot is gegaan, ik heb rond de 11de besteld, in eerste instantie werd er 29okt genoemd, later 27okt, en het is nu uiteindelijk 26ste al opgeleverd, erg vlot.supersatan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:56:
[...]
Oke dan, jij bent de eerste met een (korte) review. Klinkt i.i.g. redelijk positief
Zit je via het Tiscali of het KPN netwerk?
Over de verbinding kan ik weinig zeggen tot dusver, in ieder geval verliep het activeren prima, modem lijkt een prima ding. Alleen traint hij in mijn ogen wat laag op mijn afstand naar de centrale van 600meter het verandert iedere keer van 12000-14000 kbps met een upload van 1000 - 1100 kpbs.
Heb net even wat dingen binnen geknald via nieuwsgroepen dit gaat bij mij ong 1.10mb/s speedtest is iets hoger rond 1.15mb/s dus wel aardig. Maar hopen natuurlijk toch de verbinding iets te kunnen tweaken om wat sneller te gaan halen.
Wat was jouw te verwachten snelheid bij de postcodecheck?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:29:
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Bij mij 20 mbit, maar ik weet bijna zeker dat hij dit niet gaat halen.joep meloen schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:04:
[...]
Wat was jouw te verwachten snelheid bij de postcodecheck?
Vraag was voor dot_crazyTotaalgeflipt schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:14:
[...]
Bij mij 20 mbit, maar ik weet bijna zeker dat hij dit niet gaat halen.
Verwijderd
Vandaag kreeg ik een telefoontje van HetNet met de volgende mededeling/vraag:
- Omdat het om een overname gaat, laten wij het abonnement gewoon doorlopen. Hierdoor heeft u geen downtime. Als u eenmaal met de nieuwe verbinding online kunt, dan beëindigen wij de overeenkomst per direct. Hiervan is een notitie gemaakt, dus als u verbinding heeft met de nieuwe provider hoeft u alleen maar te bellen en aan te geven dat een notitie is gemaakt.
Verder was ik nog net optijd met opzeggen (1 dag volgens mij). Ik ben benieuwd, zo te horen is dit een goede service van HetNet!
- Omdat het om een overname gaat, laten wij het abonnement gewoon doorlopen. Hierdoor heeft u geen downtime. Als u eenmaal met de nieuwe verbinding online kunt, dan beëindigen wij de overeenkomst per direct. Hiervan is een notitie gemaakt, dus als u verbinding heeft met de nieuwe provider hoeft u alleen maar te bellen en aan te geven dat een notitie is gemaakt.
Verder was ik nog net optijd met opzeggen (1 dag volgens mij). Ik ben benieuwd, zo te horen is dit een goede service van HetNet!
Ik heb zoiets ooit gehad toen ik tiscali aanvroeg vanaf IPB en toen ging het ook fout, ze gingen nameljk op basis van het telefoon nummer proberen de lijn te achterhalen en dat werkt natuurlijk niet met VOIP. In dergelijke situaties zul je toch zelf een lijn identificatie o.i.d. aan te moeten leveren. Ik heb de overstap uiteindelijk maar via een analoog abbonement gemaaktVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:55:
Probleem![]()
[...]
26/10 weer de helpdesk gebeld en ik zou nu vandaag teruggebeld worden door de technische dienst
Verwijderd
Bericht van Telfort:
Edit: En van stap 3 naar stap 4 gegaan vandaag.
Das mooi, 16 november is precies mijn wensdatum geweest! Ben erg te spreken over de communicatie vanuit Telfort.Geachte heer GlennHelling,
Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het
ordernummer 124xxxx, zal worden geactiveerd in de week van 16 november 2007.
Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de
relevante details.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
Edit: En van stap 3 naar stap 4 gegaan vandaag.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 18:50 ]
Ik heb op alice de postcode check gedaan. Daar haal ik maximaal de snelheid van 4mb en bij telfort 20mb. Wie moet ik geloven? Of heeft alice gewoon andere verbindingen?
Ik zit nu bij chello (pardon, upc) en betaal me gek voor een abbo die eigenlijk niet mer bestaat. Chello classic 8mbps voor 49,95 per maand. dan is 20 mbps voor 20 euro wel heel aantrekkelijk
Ik zit nu bij chello (pardon, upc) en betaal me gek voor een abbo die eigenlijk niet mer bestaat. Chello classic 8mbps voor 49,95 per maand. dan is 20 mbps voor 20 euro wel heel aantrekkelijk
Huub Huub Barbatruc!
Allice gaat via BBNed en Telfort via KPN/Tiscali...DNA_Saint schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:15:
Ik heb op alice de postcode check gedaan. Daar haal ik maximaal de snelheid van 4mb en bij telfort 20mb. Wie moet ik geloven? Of heeft alice gewoon andere verbindingen?
Als BBNed geen ADSL2(+) levert op jou postcode en KPN/Tiscali wel dan zou dat het verschil in snelheid wel kunnen..
ok, dank je.
En is het slim om de basismodem te nemen? Of die duurdere?
Want bij de basis kan je toch gewoon een router erop aansluiten met wireless? Dan heb je toch ook internet voor meerdere pc's. Waarom zou ik dan een modem nemen met meerdere ingangen, als het prive gebruik is.
vraagje 2.
Hoe kan het eigenlijk zijn dat volgens de telfort site je internet soms wat trager is als het wat drukker is? Bij ADSL heb je toch zeg maar als enigste de lijn? En bij kabel is het juist dat je de lijn deelt met mensen uit bijvoorbeeld uit je straat en dat het daardoor langzamer kan zijn?
Want bij de basis kan je toch gewoon een router erop aansluiten met wireless? Dan heb je toch ook internet voor meerdere pc's. Waarom zou ik dan een modem nemen met meerdere ingangen, als het prive gebruik is.
vraagje 2.
Hoe kan het eigenlijk zijn dat volgens de telfort site je internet soms wat trager is als het wat drukker is? Bij ADSL heb je toch zeg maar als enigste de lijn? En bij kabel is het juist dat je de lijn deelt met mensen uit bijvoorbeeld uit je straat en dat het daardoor langzamer kan zijn?
[ Voor 35% gewijzigd door DNA_Saint op 26-10-2007 18:24 ]
Huub Huub Barbatruc!
Kijk eens naar je downstream attenuation (signaal demping). Deel dat getal door 13.8 en je hebt (ongeveer) de draadlengte.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:29:
Die lijn is wellicht (veel) langer dan de 600m die je denkt waardoor de snelheid lager is. En je hebt ADSL over ISDN wat meestal ook net ietsjes lager haalt dan over POTS.
Op dezelfde dag hersteld blijkbaar, misschien iets raars tussendoor geweest wat een vreemde status heeft gegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:33:
Hmmm volgens mij weten ze zelf niet wat ze nu aan het doen zijn, status staat ineens van 0 weer op 3
[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 18:35 ]
Zo, heb ook me doe-het-zelf-pakket binnen
Ik had de basismodem besteld en kreeg ook de Multi-PC modem omdat ze de basismodem niet kunnen leveren. Erg netjes!
Orderstatus stap 4
En via de e-mail mail...
Jammer dat ze niet een exacte datum kunnen geven wanneer het geactiveerd wordt, maar "in de week van ...", dan kan ik alvast me nieuwe modem erin doen die dag.
Edit: brief met mijn gebruikersgegevens heb ik nog niet ontvangen, maar zal wel snel komen.
Ik had de basismodem besteld en kreeg ook de Multi-PC modem omdat ze de basismodem niet kunnen leveren. Erg netjes!
Orderstatus stap 4
En via de e-mail mail...
Ik had als wensdatum 1 november opgegeven. Dus zit er niet meer dan een week naast. Ook netjes!Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 12394XX, zal worden geactiveerd in de week van 5 november 2007
Jammer dat ze niet een exacte datum kunnen geven wanneer het geactiveerd wordt, maar "in de week van ...", dan kan ik alvast me nieuwe modem erin doen die dag.
Edit: brief met mijn gebruikersgegevens heb ik nog niet ontvangen, maar zal wel snel komen.
[ Voor 6% gewijzigd door The Conman op 26-10-2007 19:51 ]
Neem maar de basismodem, je krijgt de MultiPC modem. De meeste hebben dat tenminste nu gekregen.DNA_Saint schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:21:
ok, dank je.
vraagje 2.
Dat over vraagje 2. De lijn is wel van jezelf, maar op de centrale (DSLAM toch?) ben je niet als enige aangesloten, maar met z'n 40en. Tiscali heeft daarom een overboekingsfactor van 1:40. Dus 1/40 snelheid van de 20Mbit is gegarandeerd, dat is ook wat je moet halen.
Maar je kan er gerust vanuitgaan dat je hier niks van aan hoef te trekken. Ik heb nooit van dit soort problemen meegemaakt, zelfs niet op de KPN lijn die 1:75 is.
Verwijderd
Opleverdatum is nu 6/11 geworden volgens de administratie ipv 30/10bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:34:
Op dezelfde dag hersteld blijkbaar, misschien iets raars tussendoor geweest wat een vreemde status heeft gegeven.
Ik weet verder ook niet wat ze aan het vogelen zijn bij Telfort.
Ik had "Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)" op de aanvraag aangevinkt, dan mag ik toch aannemen dat ze niet op basis van het telefoonnummer de lijn proberen aan te passen.Ik heb zoiets ooit gehad toen ik tiscali aanvroeg vanaf IPB en toen ging het ook fout, ze gingen nameljk op basis van het telefoon nummer proberen de lijn te achterhalen en dat werkt natuurlijk niet met VOIP. In dergelijke situaties zul je toch zelf een lijn identificatie o.i.d. aan te moeten leveren. Ik heb de overstap uiteindelijk maar via een analoog abbonement gemaakt
Handel geactiveerd bij me pa.
Haalt op 2300 meter .... 13447 up 1024 down eruug netjes nar mij idee.
Download van speedtest.bbned.nl 1,2 - 1,3 mb ... netjes
Deze week wordt het telefoonnummer van m'n pa geporteerd.
Frissie
Haalt op 2300 meter .... 13447 up 1024 down eruug netjes nar mij idee.
Download van speedtest.bbned.nl 1,2 - 1,3 mb ... netjes
Deze week wordt het telefoonnummer van m'n pa geporteerd.
Frissie
[ Voor 3% gewijzigd door frissie op 26-10-2007 18:54 ]
Ikzelf heb afgelopen zondag telfort 20mbit + telefonie aangevraagd. Gelijk de opzeg brief op de post gedaan richting Orange/wanadoo.
Ik heb echter nog steeds niets vernomen van Orange/wanadoo. Ik wacht dit nog even af tot halverwege volgende week en dan ga ik maar eens een belletje plegen.
Ook staat mijn aanvraag bij Telfort nog steeds op stap 1. Heb deze 21-10 aangevraagd. Kan het kloppen dat het vanuit stap 1 naar 2/3 wat langer duurt dan een week oid? Of kan dit soms te maken hebben met mijn wensdatum van 18-11? (ivm 1 maand opzeg termijn Orange/wanadoo).
Ik ga iig proberen om de wensdatum van het abbo wat naar voren te schuiven, aangezien er nu maar 1 pc aangesloten is op het internet en ik de 2e volgende week thuisbezorgd verwacht. (heb het multi-pc modem besteld en heb geen router)
Ik heb echter nog steeds niets vernomen van Orange/wanadoo. Ik wacht dit nog even af tot halverwege volgende week en dan ga ik maar eens een belletje plegen.
Ook staat mijn aanvraag bij Telfort nog steeds op stap 1. Heb deze 21-10 aangevraagd. Kan het kloppen dat het vanuit stap 1 naar 2/3 wat langer duurt dan een week oid? Of kan dit soms te maken hebben met mijn wensdatum van 18-11? (ivm 1 maand opzeg termijn Orange/wanadoo).
Ik ga iig proberen om de wensdatum van het abbo wat naar voren te schuiven, aangezien er nu maar 1 pc aangesloten is op het internet en ik de 2e volgende week thuisbezorgd verwacht. (heb het multi-pc modem besteld en heb geen router)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen