Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 90.155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
frissie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:53:
Handel geactiveerd bij me pa.
Haalt op 2300 meter .... 13447 up 1024 down eruug netjes nar mij idee.
Download van speedtest.bbned.nl 1,2 - 1,3 mb ... netjes :)

Deze week wordt het telefoonnummer van m'n pa geporteerd.

Frissie
ik hoop 13447 down en 1024 up ;)
alhoewel 13Mbit up ook niet verkeerd is :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 26-10-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Boagriuz schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:01:
Ikzelf heb afgelopen zondag telfort 20mbit + telefonie aangevraagd. Gelijk de opzeg brief op de post gedaan richting Orange/wanadoo.
Ik heb echter nog steeds niets vernomen van Orange/wanadoo. Ik wacht dit nog even af tot halverwege volgende week en dan ga ik maar eens een belletje plegen.

Ook staat mijn aanvraag bij Telfort nog steeds op stap 1. Heb deze 21-10 aangevraagd. Kan het kloppen dat het vanuit stap 1 naar 2/3 wat langer duurt dan een week oid? Of kan dit soms te maken hebben met mijn wensdatum van 18-11? (ivm 1 maand opzeg termijn Orange/wanadoo).

Ik ga iig proberen om de wensdatum van het abbo wat naar voren te schuiven, aangezien er nu maar 1 pc aangesloten is op het internet en ik de 2e volgende week thuisbezorgd verwacht. (heb het multi-pc modem besteld en heb geen router)
Van stap 1 naar 2 duurt in ieder geval 7 werkdagen i.v.m. de "bedenktijd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:34:
[...]

Kijk eens naar je downstream attenuation (signaal demping). Deel dat getal door 13.8 en je hebt (ongeveer) de draadlengte.

Die lijn is wellicht (veel) langer dan de 600m die je denkt waardoor de snelheid lager is. En je hebt ADSL over ISDN wat meestal ook net ietsjes lager haalt dan over POTS.

[...]

Op dezelfde dag hersteld blijkbaar, misschien iets raars tussendoor geweest wat een vreemde status heeft gegeven.
De downstream attenuation is bij mij 24dB wat gedeeld door 13.8 dus op 1.7 komt, ik neem aan hieruit op te kunnen maken dat ik 1.7km van de centrale zit?

Dat is dan dus even een stukje verder als de 600meter die opgegeven wordt. En dat over ISDN wist ik niet maar weer iets geleerd. Ik heb dus eigenlijk niet veel te klagen met om en nabij de 12mbit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:22:
[...]

De downstream attenuation is bij mij 24dB wat gedeeld door 13.8 dus op 1.7 komt, ik neem aan hieruit op te kunnen maken dat ik 1.7km van de centrale zit?

Dat is dan dus even een stukje verder als de 600meter die opgegeven wordt. En dat over ISDN wist ik niet maar weer iets geleerd. Ik heb dus eigenlijk niet veel te klagen met om en nabij de 12mbit.
Klopt.
Ongeveer 1,7 km
Die 600m is de fysieke afstand van je huis naar de centrale.
Het betekend niet dat de telefoonlijn ook regelrecht van de centrale naar jouw huisl loopt.
Die kan best eerst via allerlei bochten of andere straten naar jouw huis lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:49:
[...]

Opleverdatum is nu 6/11 geworden volgens de administratie ipv 30/10

Ik weet verder ook niet wat ze aan het vogelen zijn bij Telfort.

[...]

Ik had "Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)" op de aanvraag aangevinkt, dan mag ik toch aannemen dat ze niet op basis van het telefoonnummer de lijn proberen aan te passen.
Kan ook gewoon een vreemd tussenstapje zijn geweest in je status, ze hebben het snel weer in orde mijn inziens. Had ook kunnen zijn dat je niets hoorde of ze weken nodig hadden om het uit te zoeken voor je.
The Conman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:39:
[...]

Neem maar de basismodem, je krijgt de MultiPC modem. De meeste hebben dat tenminste nu gekregen.

Dat over vraagje 2. De lijn is wel van jezelf, maar op de centrale (DSLAM toch?) ben je niet als enige aangesloten, maar met z'n 40en. Tiscali heeft daarom een overboekingsfactor van 1:40. Dus 1/40 snelheid van de 20Mbit is gegarandeerd, dat is ook wat je moet halen.
Maar je kan er gerust vanuitgaan dat je hier niks van aan hoef te trekken. Ik heb nooit van dit soort problemen meegemaakt, zelfs niet op de KPN lijn die 1:75 is.
Tiscali heeft nooit iets over overboeking geroepen bij mijn weten. En ook KPN is zeker geen 1:75 natuurlijk, dan zou GoT vol staan met mensen die 's avonds minder halen dan overdag en dat lees je niet eigenlijk.

Maak je niet druk om overboeking. In Nederland is het algemeen niet geaccepteerd door consumenten dat het overdag sneller gaat dan in piektijden.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 19:33 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
@dot_crazy

Ben benieuwd wat bij jou de snelheid bij de postcodecheck was. Klopt dat een beetje met wat je nu haalt?

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
joep meloen schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:33:
@dot_crazy

Ben benieuwd wat bij jou de snelheid bij de postcodecheck was. Klopt dat een beetje met wat je nu haalt?
Als Telfort ook uitgaat van een 600m, hij heeft het immers ook ergens vandaan, en blijkt langer te zijn kan de indicatie ook wel eens te ruim zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:31:

Tiscali heeft nooit iets over overboeking geroepen bij mijn weten. En ook KPN is zeker geen 1:75 natuurlijk, dan zou GoT vol staan met mensen die 's avonds minder halen dan overdag en dat lees je niet eigenlijk.

Maak je niet druk om overboeking. In Nederland is het algemeen niet geaccepteerd door consumenten dat het overdag sneller gaat dan in piektijden.
KPN en Tiscali werken in de consumentenmarkt met een overboeking van 1:25 en 1:35, lager kom je echt niet tegen.

bron:
http://kassa.vara.nl/port...uestion&cat=606&qid=44046

en op google vind je nog meerdere...

Ik meen ook gelezen te hebben toen ik 12move voor me vriendin ging aanvragen op de 12move website, dat kan ik nu even niet meer terug vinden.

Edit: ik heb nog een ander vraagje.
Als ik de multi-pc modem op bridge zet en de huidige wrt54gs als router gebruik, is het niet meer mogelijk om telefoons aan te sluiten en te laten werken op de modem.
Werkt het wel als ik de linksys PAP2 (voip-adapter) aan me router koppel en daar die SIP gegevens invul?

[ Voor 15% gewijzigd door The Conman op 26-10-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:34:
[...]

Als Telfort ook uitgaat van een 600m, hij heeft het immers ook ergens vandaan, en blijkt langer te zijn kan de indicatie ook wel eens te ruim zijn.
Telfort geeft niet aan dat ik op 600meter zit, dit weet ik toevallig aangezien Tiscali hier niet leverd moet het dus KPN zijn en die centrale zit op 600meter dat weet ik uit een of andere DB van de TU, die is misschien wel verouderd maar lijkt me niet dat die ineens verder weg zit? De Telfort site gaf aan 19mbit iets erboven, maargoed daarbij gaan zij er nog niet vanuit dat je over ISDN gaat aanvragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:28:
[...]

Klopt.
Ongeveer 1,7 km
Die 600m is de fysieke afstand van je huis naar de centrale.
Het betekend niet dat de telefoonlijn ook regelrecht van de centrale naar jouw huisl loopt.
Die kan best eerst via allerlei bochten of andere straten naar jouw huis lopen :)
Dit zou natuurlijk kunnen en ook wel heel waarschijnlijk zijn. Ik wil ook niet keihard gaan zitten klagen over dat het langzaam is want het abbo omschrijft ook TOT 20mbit, en aangezien ik via ISDN zit is het al iets langzamer heb ik vandaag geleerd, en als ik dan nog een stukje van de centrale zit kan ik er wel mee leven dat ik geen top snelheid haal, natuurlijk staan mijn oren wel altijd open om misschien iets te tweaken dat het wat harder loopt, zoektocht naar DMT tool is nog steeds niet succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Mensen die er aan dachten om van Tiscali naar Telfort over te stappen: Ben net gebeld door Tiscali of ik mijn aanvraag wilde annuleren, aangezien ze in januari de klanten in gaan lichten dat ze kunnen overstappen naar het Telfort abonnement met behoud van e-mailadressen en gegevens e.d. ,wel zo makkelijk natuurlijk.
Geloof dat je wel 1 telefoonnummer in moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Dit zou natuurlijk kunnen en ook wel heel waarschijnlijk zijn. Ik wil ook niet keihard gaan zitten klagen over dat het langzaam is want het abbo omschrijft ook TOT 20mbit, en aangezien ik via ISDN zit is het al iets langzamer heb ik vandaag geleerd, en als ik dan nog een stukje van de centrale zit kan ik er wel mee leven dat ik geen top snelheid haal, natuurlijk staan mijn oren wel altijd open om misschien iets te tweaken dat het wat harder loopt, zoektocht naar DMT tool is nog steeds niet succesvol.
Er is geen DMT tool voor een ZyXEL modem. En daarbij loop je alleen maar het risico een instabiele verbinding te krijgen of packetloss op de verbinding omdat je de signaal/ruis verhouding beïnvloed (verlaagd) voor een Mbit meer. 't Was er alleen voor de Speedtouch die mogelijkheid en nu heeft Thomson dat in de nieuwste firmware versie ook onmogelijk gemaakt :)

Als je een hele oude NT1 hebt voor ISDN (type S3 of ouder) kan dat ook enige invloed hebben. Als je naar Telfort stapt qua telefonie kan die toch los na de nummer omzetting, als je ISDN behoud van KPN kan je eens testen om je NT1 van de splitter los te halen en je modem opnieuw te laten verbinden (lijn er even uit halen en er weer instoppen).

Misschien scheelt het niets, misschien wel iets.

Wel een paar keer proberen en even een gemiddelde pakken. Elke keer als je de lijn opnieuw laat verbinden gaat hij kijken wat er te halen valt en zal elke keer net ietsjes anders zijn weer sowieso al.

Als de lijn inderdaad iets langer is dan men dacht, die Tu Delft website kijkt hemelsbreed - zo liggen kabels niet vaak, is dit een prima snelheid verder lijkt mij voor een tot 20Mb verbinding. Sneller wordt het immers toch niet door lijnlengte of kwaliteit tussen centrale en je huis :+

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb ook Telfort ADSL besteld en ik zie nu net dat je ook op de 12move website je orderstatus kunt zien. Je kan er gewoon inloggen met je ordernummer.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik denk ook dat ik over ga stappen van orange naar telfort, de slinksewijzen van 't dale in mbits op de downstream ben ik nu zat, ben inmiddels bijna 8mbit gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

Er is geen DMT tool voor een ZyXEL modem. En daarbij loop je alleen maar het risico een instabiele verbinding te krijgen of packetloss op de verbinding omdat je de signaal/ruis verhouding beïnvloed (verlaagd) voor een Mbit meer. 't Was er alleen voor de Speedtouch die mogelijkheid en nu heeft Thomson dat in de nieuwste firmware versie ook onmogelijk gemaakt :)

Als je een hele oude NT1 hebt voor ISDN (type S3 of ouder) kan dat ook enige invloed hebben. Als je naar Telfort stapt qua telefonie kan die toch los na de nummer omzetting, als je ISDN behoud van KPN kan je eens testen om je NT1 van de splitter los te halen en je modem opnieuw te laten verbinden (lijn er even uit halen en er weer instoppen).

Misschien scheelt het niets, misschien wel iets.

Wel een paar keer proberen en even een gemiddelde pakken. Elke keer als je de lijn opnieuw laat verbinden gaat hij kijken wat er te halen valt en zal elke keer net ietsjes anders zijn weer sowieso al.

Als de lijn inderdaad iets langer is dan men dacht, die Tu Delft website kijkt hemelsbreed - zo liggen kabels niet vaak, is dit een prima snelheid verder lijkt mij voor een tot 20Mb verbinding. Sneller wordt het immers toch niet door lijnlengte of kwaliteit tussen centrale en je huis :+
Ik heb type S5, toch even geprobeerd, hij traint gewoon iedere keer tussen 12000-14000 met heel af en toe een uitschieter naar 15000, maar ik heb niet het gevoel dat die NT1 nog verschil maakt. Het is al een hele verbetering ten opzichte van het oude chello abbo waarbij ik 500kb/s haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Vandaag brief Xs4all gekregen nadat ik ze de verhuisbrief gestuurd heb die is te downloaden bij telfort.

hierin staat:

"Xs4all heeft het door u gestuurde bericht van de verhuizing van uw adsl verbinding naar een andere provider ontvangen.

Wij wachten op bericht van onze netwerk partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuewe provider uw opdracht tot verhuizing van uw adsl aansluiting in behandeling heeft genomen.
Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe provider. vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de daadwerkelijke migratie.

blablabla.."

Zijn ze nu helemaal van de pot gepleurd? Ik heb een opzeg/verhuis brief gestuurd met de mededeling dat het adsl signaal behouden moet worden voor overname door telfort maar dat ik mijn contract opzeg per 22 november (brief 22 september verstuurd). Dus na 22 nov. geen xs4all meer.

Wat heeft mijn nieuwe provider met mijn opzeging te maken :(
Ik heb op 22 sep. opgezegt en neem 1 maand opzegtermijn in acht. Einde xs4all is dus 22 nov.

Meer mensen die hier last van hebben? wat kan ik er tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:36:
[...]

Ik heb type S5, toch even geprobeerd, hij traint gewoon iedere keer tussen 12000-14000 met heel af en toe een uitschieter naar 15000, maar ik heb niet het gevoel dat die NT1 nog verschil maakt. Het is al een hele verbetering ten opzichte van het oude chello abbo waarbij ik 500kb/s haalde.
Ruim 2x meer snelheid voor waarschijnlijk minder geld per maand :)
blablable schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:43:
Vandaag brief Xs4all gekregen nadat ik ze de verhuisbrief gestuurd heb die is te downloaden bij telfort.

hierin staat:

"Xs4all heeft het door u gestuurde bericht van de verhuizing van uw adsl verbinding naar een andere provider ontvangen.

Wij wachten op bericht van onze netwerk partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuewe provider uw opdracht tot verhuizing van uw adsl aansluiting in behandeling heeft genomen.
Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe provider. vanaf het moment dat wij dit bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van 1 maand in en start de daadwerkelijke migratie.

blablabla.."

Zijn ze nu helemaal van de pot gepleurd? Ik heb een opzeg/verhuis brief gestuurd met de mededeling dat het adsl signaal behouden moet worden voor overname door telfort maar dat ik mijn contract opzeg per 22 november (brief 22 september verstuurd). Dus na 22 nov. geen xs4all meer.

Ik heb op 22 sep. opgezegt en neem 1 maand opzegtermijn in acht. Einde xs4all is dus 22 nov.

Het is netjes van XS4all dat ze je brief goed verwerken en dus wachten op de migratie in plaats van je lijn op te heffen (daarom altijd brief pas sturen in stap 4!). Zou XS4all nu je opzegging verwerken en een sloop opdracht op de lijn plaatsen gaat je overstap niet door immers. Bij stap 4 heeft Telfort de overstap ingepland en kan de huidige ISP de lijn niet meer slopen zelfs omdat er al een opdracht op de lijn staat.

Je hebt pas de 22ste aangevraagd, zit je al in stap 4 nu dan? Gezien mensen die je voorgingen gaat het niet zo snel.

blablable in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95"

Alleen zou de opzegtermijn in moeten gaan vanaf het moment dat je ze op de hoogte stelt, niet pas vanaf moment dat je werkelijk bent gemigreerd natuurlijk. Het is een contract tussen jou en de aanbieder, jij zegt het op als contract partij immers.

Dus ergens heb je mazzel en ergens klopt het niet helemaal.

[ Voor 72% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:59
14 - 10 besteld met wensdatum 30-11 > orderstatus 1
25 - 10 orderstatus 3
26 - 10 orderstatus 4

Daarnaast nu dit mailtje:

Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer 124XXXX, zal worden geactiveerd in de week van 30 november 2007.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Tel 0900-9596 (30 eurocent p/min)
www.telfort.nl/klantenservice

Ik hoop dat ze de week van 30-11 bedoelen als uiterlijk 30-11, anders gaat mn overstap niet zo goed denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
areyouben schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:03:
Ik hoop dat ze de week van 30-11 bedoelen als uiterlijk 30-11, anders gaat mn overstap niet zo goed denk ik :P
Ik heb het vermoeden dat ze specifiek die datum noemen omdat het dan is ingepland. Meestal als men spreekt over 'de week van xx november' noem je de maandag en niet de vrijdag immers.

Misschien een slag om de arm en schrijven ze 'in de week van' in plaats van 'uw migratie is xx november'.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:05:
[...]

Ik heb het vermoeden dat ze specifiek die datum noemen omdat het dan is ingepland. Meestal als men spreekt over 'de week van xx november' noem je de maandag en niet de vrijdag immers.

Misschien een slag om de arm en schrijven ze 'in de week van' in plaats van 'uw migratie is xx november'.
Ja ik zat ook al te bedenken dat er anders wel een maandag gegeven was, maar goed, zal wel loslopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:46:

Het is netjes van XS4all dat ze je brief goed verwerken en dus wachten op de migratie in plaats van je lijn op te heffen (daarom altijd brief pas sturen in stap 4!). Zou XS4all nu je opzegging verwerken en een sloop opdracht op de lijn plaatsen gaat je overstap niet door immers. Bij stap 4 heeft Telfort de overstap ingepland en kan de huidige ISP de lijn niet meer slopen zelfs omdat er al een opdracht op de lijn staat.

Je hebt pas de 22ste aangevraagd, zit je al in stap 4 nu dan? Gezien mensen die je voorgingen gaat het niet zo snel.

blablable in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95"

Alleen zou de opzegtermijn in moeten gaan vanaf het moment dat je ze op de hoogte stelt, niet pas vanaf moment dat je werkelijk bent gemigreerd natuurlijk. Het is een contract tussen jou en de aanbieder, jij zegt het op als contract partij immers.

Dus ergens heb je mazzel en ergens klopt het niet helemaal.
mm dan zal ik het wel niet snappen. Ik heb aangegeven aan telfort dat ik graag 22 november aangesloten wil worden zodat ik een maand heb om xs4all op te zeggen. Als telfort mij 22 november aansluit zou ik dus ook 22 november door xs4all afgesloten kunnen worden. Nu zegt xs4all dat ze eerst een bericht van telfort moeten krijgen en dan pas gaat de maand opzegtermijn in. In mijn brief heb ik duidelijk gezegd dat het om een telco teco gaat en dat ze het adsl signaal intact moeten houden voor overname (bij kpn) maar dat 22 nov. mijn laatste xs4all dag zou worden. kan dus blijkbaar niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
blablable schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:20:
[...]

mm dan zal ik het wel niet snappen. Ik heb aangegeven aan telfort dat ik graag 22 november aangesloten wil worden zodat ik een maand heb om xs4all op te zeggen. Als telfort mij 22 november aansluit zou ik dus ook 22 november door xs4all afgesloten kunnen worden. Nu zegt xs4all dat ze eerst een bericht van telfort moeten krijgen en dan pas gaat de maand opzegtermijn in. In mijn brief heb ik duidelijk gezegd dat het om een telco teco gaat en dat ze het adsl signaal intact moeten houden voor overname (bij kpn) maar dat 22 nov. mijn laatste xs4all dag zou worden. kan dus blijkbaar niet :?
Dat kan wel, prima zelfs.

Ik wil alleen waarschuwen dat als een huidige provider je opzegging (melding dat je overtapt) verwerkt als een opzegging en de opdracht geeft aan de huidige ADSL lijn leverancier om de lijn te slopen je niet meer kunt overstappen.

Veiliger is dus om pas te versturen bij stap 4. Dan wordt een opdracht tot sloop van de lijn niet meer gehonoreerd omdat er al een overstap opdracht op staat.

Nu doet XS4all het prima, ziet dat je wilt overstappen en zetten geen opdracht op de lijn om hem te slopen. Vreemd is alleen dat ze aangeven dat je maand opzegtermijn pas ingaat vanaf de migratie dag. Eigenlijk heb je gedaan wat van je verwacht mag worden nu, gewoon wachten en vanaf 22 november XS4all niet meer betalen zou ik doen.

Bij zo'n overstap/migratie hoeft de oude partij de lijn ook niet vrij te geven voor de nieuwe, juist niet zelfs. De nieuwe aanbieder is leidend in het proces en neemt gewoon de lijn over op de dag dat jij wenst (of nabij wensdatum) in opdracht van jou. De latende partij kan het niet eens tegenhouden zelfs (alleen als ze een sloop opdracht inplannen voordat de nieuwe partij de migratie opdracht inplant).

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Goed, heb vandaag de bevestigingsbrief gezien, wensdatum 1 december. Mijn vader vertelde me dat hij onze huidige provider (QuickNet) ook alvast een opzegbrief heeft gestuurd, dus met een heel klein beetje mazzel (lees: pech) zitten we per 1/12 zonder internet.

Handig gedaan, niet wachten tot een definitieve leverdatum maar gewoon maar meteen de huidige provider opzeggen. *zucht* Moet ik dan alles zelf doen?

Denk dat ik zo snel mogelijk (morgen) maar eens naar Telfort danwel QuickNet ga bellen om die wensdatum naar voor te halen of om het opzeggen naar achteren te schuiven... zijn reden om het op 1/12 te zetten zal wel zijn geweest "dan betalen we tenminste niet dubbel", maar hij houdt er dus totaal geen rekening mee dat er dan een slooporder wordt gezet... (als ik alles goed heb begrepen dan)

[ Voor 52% gewijzigd door Alex) op 26-10-2007 22:06 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb nu een speedxs abb. op een ISDN lijn.
Ik wil af van mijn ISDN lijn en dit telfort abb. is ook voordeliger als mijn huidige Speedxs abb.

Is het mogelijk om eerst over te stappen naar dit Telfort abb. en daarna mijn ISDN lijn op te zeggen?

Kan telfort de ADSL lijn wel goed uitlezen bij eventueele storingen als ik geen vaste telefoon lijn meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Alex) schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:01:
Goed, heb vandaag de bevestigingsbrief gezien, wensdatum 1 december. Mijn vader vertelde me dat hij onze huidige provider (QuickNet) ook alvast een opzegbrief heeft gestuurd, dus met een heel klein beetje mazzel (lees: pech) zitten we per 1/12 zonder internet.

Handig gedaan, niet wachten tot een definitieve leverdatum maar gewoon maar meteen de huidige provider opzeggen. *zucht* Moet ik dan alles zelf doen?

Denk dat ik zo snel mogelijk (morgen) maar eens naar Telfort danwel QuickNet ga bellen om die wensdatum naar voor te halen of om het opzeggen naar achteren te schuiven... zijn reden om het op 1/12 te zetten zal wel zijn geweest "dan betalen we tenminste niet dubbel", maar hij houdt er dus totaal geen rekening mee dat er dan een slooporder wordt gezet... (als ik alles goed heb begrepen dan)
De datum verschuiven hoeft niet, dat zou ik niet zo snel vragen ook omdat je dan iets gaat vragen wat van normale processen afwijkt.

Wel kan je Quicknet even bellen en aangeven dat je overstapt en ze geen opheffing op de lijn moeten en hoeve zetten omdat je migreert. Dat staat neem ik aan ook in de brief toch? Of is het 'gewoon een opzegging', daar zou ik dan namelijk zeker achteraan gaan :)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:04:
Vraagje, ik heb nu een speedxs abb. op een ISDN lijn.
Ik wil af van mijn ISDN lijn en dit telfort abb. is ook voordeliger als mijn huidige Speedxs abb.

Is het mogelijk om eerst over te stappen naar dit Telfort abb. en daarna mijn ISDN lijn op te zeggen?
Wil je het nummer behouden? Dat is de belangrijkste vraag voor de volgorde hier misschien wel.

Je hebt aardig wat opties om het te doen eigenlijk. Als het nummer niet boeit zou ik eerst ISDN opzeggen en als dat weg is van de lijn (maand later) pas de overstap aanvragen. Dan ga je van een annexB ADSL verbinding (omdat het ADSL over ISDN was) naar een annexA verbinding (nieuwe ISP ziet namelijk alleen dedicated ADSL lijn naar dedicated ADSL lijn als migratie). Zo haal je echt het maximale uit de lijn.

Ander idee is om eerst te migreren naar Telfort en je ISDN daarna op te zeggen. Of je neemt een nummer mee naar Telfort waardoor vanzelf je ISDN abonnement stopt bij KPN.
Kan telfort de ADSL lijn wel goed uitlezen bij eventueele storingen als ik geen vaste telefoon lijn meer heb?
Waarom niet? Vroeger was het nog bijzonder om alleen ADSL te hebben, tegenwoordig is het overal zo eigenlijk. Alle ISP's die ook vaste telefonie aanbieden werken met lijnen met alleen ADSL erop.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24
Als ik mijn postcode invul in de snelheids-check, is die niet beschikbaar. Weet iemand wat er dan precies is(geen lijn, nog niet berekend enz.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
barzi schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:11:
Als ik mijn postcode invul in de snelheids-check, is die niet beschikbaar. Weet iemand wat er dan precies is(geen lijn, nog niet berekend enz.)?
Nieuwbouwwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen

hierin staat:

"Wij wachten op bericht van onze netwerk partner. Dat bericht wordt verstuurd zodra uw nieuewe provider uw opdracht tot verhuizing van uw adsl aansluiting in behandeling heeft genomen.

blablabla.."

Heb hier woensdag een bericht geplaatst van mijn telefoontje met xs4all.

Die meneer vertelde mij hetzelfde verhaal als bij jou in de brief staat. Dat ze wachten op het moment dat de lijn is overgenomen door de nieuwe provider is goed. Alleen zien ze (bewust?) over het hoofd dat ze een overeenkomst hebben met mij. Als ik die niet wil voortzetten weet ik dat ik bij het opzeggen met een maand opzegtermijn rekening moet houden.

Ik heb gisteren een fax verstuurd en een kopie van de fax per brief na gestuurd richting xs4all, met daarin duidelijk de einddatum van mijn contract. Ik word 14-11 aangesloten door Telfort en ik betaal uiterlijk tot 3 december aan xs4all. Als er daarna nog betalingen afgeschreven worden dan storneer ik deze. Ik heb dan aan mijn betalingsverplichtingen voldaan.

Ik zal binnenkort wel een zelfde brief ontvangen als jij. Dan zal ik er waarschijnlijk nog wel een telefoontje aan wagen. Jammer dat xs4all hier zo mee om gaat. Altijd veel vertrouwen in gehad maar dat is nu minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Bij mij nog geen ADSL signaal, de monteur komt op 30 nov pas,dus denk dat het signaal dan pas wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

ben vandaag ook op stap 3, is er trouwens ook al iemand in het bezit van de modem, die geleverd wordt bij telfort? Bellen/internet

Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden

[ Voor 11% gewijzigd door agaam op 26-10-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

De datum verschuiven hoeft niet, dat zou ik niet zo snel vragen ook omdat je dan iets gaat vragen wat van normale processen afwijkt.

Wel kan je Quicknet even bellen en aangeven dat je overstapt en ze geen opheffing op de lijn moeten en hoeve zetten omdat je migreert. Dat staat neem ik aan ook in de brief toch? Of is het 'gewoon een opzegging', daar zou ik dan namelijk zeker achteraan gaan :)
Goed, even nagevraagd, m'n vader zei dat hij de opzegbrief die op de site staat heeft opgestuurd, dat hij per 1 december het abonnement wil beëindigen. En per 1 december wil hij Telfort laten ingaan.

Somehow vind ik het net iets té krap gepland... en verwacht ik een brief van Telfort die een aansluitdatum van half december vermeldt... en dan zit die opzegbrief bij QuickNet natuurlijk allang in de molen enzo...

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 26-10-2007 23:27 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel zit Tiscali op mijn ISRA inclusief 1 voip nummer. Daarnaast heb de beschikking over mijn (oude analoge) KPN nummer (niet geporteerd)

1. Ik ben benieuwd of ik met deze hele combinatie kan overstappen op Telfort of dat ik afscheid moet gaan nemen van 1 van mijn huidige twee nummer (Tiscali VOIP of KPN Analoog)

2. Daarnaast heb ik ook geruchten gehoord dat Tiscali sowieso Telfort wordt omdat deze momenteel beide door KPN zijn ingelijfd.

Iemand nuttige info over punt 1 en/of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb momenteel TweakDSL op een ongedeeld aderpaar. Heb Telfort aangevraagd en aangegeven dat ik geen Internet of KPN-abonnement heb met de bedoeling dat Telfort haar lijn op een 2e (aanwezig/ongebruikt) aderpaar de woning instuurt.

Op het tweede aderpaar is ooit eens ISDN2 actief geweest.

Hoop dat het goed gaat! :)

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 27-10-2007 00:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ik vroeg me af hoe het zit met de routerfunctie van deze Multi-PC Modem/Router.

Ik heb sinds de Alcatel SpeedTouch Home geen goede modem+router in 1 meer gezien.

Modem/Router die ik bij Demon kreeg, een ZyXEL Prestige 650-serie, knalde er telkens uit als ik veel download met torrents, dus veel connections maakte.

De Allied Data CopperJet 816-2P van BBned zelfde verhaal.

Al die tijd heb ik een Linksys WRT54GS als router gebruikt en de modem/routers op bridge gezet.

Ik heb de settings van de Telfort Multi-PC modem/router (ZyXEL 2602H) veranderd en deze nu aangesloten op BBned. Werkt tot nu toe goed.
Straks ga ik een hele zooi torrents aanzetten en kijken of deze stabiel blijft.
Als dit zo is, kan ik me telefoon aansluiten op dit modem. Zo niet, dan ga ik weer de Linksys WRT54GS gebruiken als router met een Linksys PAP2 als VoIP-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
The Conman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:34:
Ik vroeg me af hoe het zit met de routerfunctie van deze Multi-PC Modem/Router.

Ik heb sinds de Alcatel SpeedTouch Home geen goede modem+router in 1 meer gezien.

Modem/Router die ik bij Demon kreeg, een ZyXEL Prestige 650-serie, knalde er telkens uit als ik veel download met torrents, dus veel connections maakte.

De Allied Data CopperJet 816-2P van BBned zelfde verhaal.

Al die tijd heb ik een Linksys WRT54GS als router gebruikt en de modem/routers op bridge gezet.

Ik heb de settings van de Telfort Multi-PC modem/router (ZyXEL 2602H) veranderd en deze nu aangesloten op BBned. Werkt tot nu toe goed.
Straks ga ik een hele zooi torrents aanzetten en kijken of deze stabiel blijft.
Als dit zo is, kan ik me telefoon aansluiten op dit modem. Zo niet, dan ga ik weer de Linksys WRT54GS gebruiken als router met een Linksys PAP2 als VoIP-adapter.
Ik ben hier ook benieuwd naar, Ik heb de Zyxel inmiddels in huis, maar Telfort gaat pas op 2 januari in. Kan ik de ZyXel ook gebruiken voor mijn huidige DIRECT-ADSL Lite van KPN?
Mijn Speedtouch 716wl is namelijk ook niet stabiel met veel torrents.
Ik heb ook nog een Linksys WRT54G die ik dan als wireless accespoint ga gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 27-10-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Om even terug te komen op hetgeen ik gister verteld heb. Ik ga zometeen (klantenservice gaat pas om 10 uur open in het weekend, luiaards) maar eens een belletje plegen naar Telfort, dat ik toch graag de wensdatum 2 weken naar voren wil halen. Had deze eerst op 4 weken staan, maar minimaal moest het twee weken zijn, dus nu twee weken dan. Dit omdat de brief van de opzegging van Orange tegelijk de deur uit ging met de aanvraag naar Telfort en tevens omdat we volgende week meerdere computers hier hebben die ik graag op het internet wil hebben. We hebben nu namelijk geen router en ik heb het multi-pc modem besteld. (nog wel ff kabeltje doortrekken vd week).

Ik laat wel horen hoe of wat ze mij vertellen straks.

edit 9.44: Heb trouwens nog steeds niets van Orange/wanadoo gehoord, toch maar eens contact opnemen of zij al van iets weten na mijn belletje met Telfort. (kan zijn dat de brief onderweg is, opzegging afgelopen zondag op de post gedaan)

[ Voor 14% gewijzigd door Boagriuz op 27-10-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
supersatan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:25:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar, Ik heb de Zyxel inmiddels in huis, maar Telfort gaat pas op 2 januari in. Kan ik de ZyXel ook gebruiken voor mijn huidige DIRECT-ADSL Lite van KPN?
Ik heb ook nog een Linksys WRT54G die ik dan als wireless accespoint ga gebruiken.
Torrents zijn geen probleem voor de ZyXEL, even een poortje kiezen in je torrent porgramma en die openen (in de firewall) en forwarden (bij NAT) wel.

Je kan hem ook voor je huidige verbinding gebruiken, moet je hem even om configureren alleen. Je kan weer terug naar hoe hij nu staat (juist staat voor Telfort) door hem naar fabrieks instellingen te resetten altijd (fabrieks instellingen = juiste Telfort instellingen).

Voor Direct-ADSL is het volgens mij bij WAN:

Mode - Routing
Encapsulation - PPPoA
Multiplexing - VC
VPI - 8
VCI - 48

En je login/wachtwoord invullen die je nodig hebt bij PPPoA voor KPN ADSL direct.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 27-10-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:44:
[...]
En je login/wachtwoord invullen die je nodig hebt bij PPPoA voor KPN ADSL direct.
Klopt het trouwens dat Telfort werkt met DHCP? Dacht dat ik dit ergens gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Boagriuz schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:47:
[...]

Klopt het trouwens dat Telfort werkt met DHCP? Dacht dat ik dit ergens gelezen had.
Je kan zien hoe je modem nu ingesteld staat, dat is middels DHCP (geen PPPoA met login/pass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
Boagriuz schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:44:
Om even terug te komen op hetgeen ik gister verteld heb. Ik ga zometeen (klantenservice gaat pas om 10 uur open in het weekend, luiaards) maar eens een belletje plegen naar Telfort, dat ik toch graag de wensdatum 2 weken naar voren wil halen. Had deze eerst op 4 weken staan, maar minimaal moest het twee weken zijn, dus nu twee weken dan. Dit omdat de brief van de opzegging van Orange tegelijk de deur uit ging met de aanvraag naar Telfort en tevens omdat we volgende week meerdere computers hier hebben die ik graag op het internet wil hebben. We hebben nu namelijk geen router en ik heb het multi-pc modem besteld. (nog wel ff kabeltje doortrekken vd week).

Ik laat wel horen hoe of wat ze mij vertellen straks.

edit 9.44: Heb trouwens nog steeds niets van Orange/wanadoo gehoord, toch maar eens contact opnemen of zij al van iets weten na mijn belletje met Telfort. (kan zijn dat de brief onderweg is, opzegging afgelopen zondag op de post gedaan)
Oke, net met Telfort gebeld, netjes binnen de 7 dagen bedenktijd. Wordt mij verteld dat de wensdatum niet naar voren kan worden gehaald, dat Telfort een maand hanteert.. Word ik nu gek of niet? Ik las toch duidelijk op de Telfort website dat de wensdatum minimaal TWEE weken in de toekomst moest liggen, ik heb toch echter vier weken gekozen, met de maand opzegtermijn van Orange in mijn achterhoofd..

De lieftallige dame van de klantenservice wist mij wel te vertellen dat ze dit door zal geven en dat het veranderd zou worden op de telfort website..

Word ik nu gek of hebben jullie ook gelezen dat de wensdatum minimaal twee weken ipv vier weken in de toekomst moest liggen?

*EDIT* Even opgezocht op de telfort website, ik citeer:
''Geef hieronder aan op welke datum uw Telfort abonnement in moet gaan. Deze datum moet minimaal 2 weken en maximaal 3 maanden in de toekomst liggen.''

[ Voor 5% gewijzigd door Boagriuz op 27-10-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Boagriuz schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:10:
*EDIT* Even opgezocht op de telfort website, ik citeer:
''Geef hieronder aan op welke datum uw Telfort abonnement in moet gaan. Deze datum moet minimaal 2 weken en maximaal 3 maanden in de toekomst liggen.''
Dit was idd ook de termijn van Tiscali...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als het veranderd zou worden wat de dame verteld kan het ook zijn dat het nog veranderd gaat worden natuurlijk.

Waarom zou het misgaan nu? Als na 7 dagen Telfort de overstap inplant kan Orange de verbinding toch niet opheffen meer immers. Ik zou deze aanvraag ook niet annuleren, dat ga je sowieso de mist in en het niet meer halen. Je hebt 21 oktober aangevraagd schrijf je, dan wordt het volgende week ergens toch ingepland en kan Orange niets meer slopen.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 27-10-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:23:
Als het veranderd zou worden wat de dame verteld kan het ook zijn dat het nog veranderd gaat worden natuurlijk.

Waarom zou het misgaan nu? Als na 7 dagen Telfort de overstap inplant kan Orange de verbinding toch niet opheffen meer immers. Ik zou deze aanvraag ook niet annuleren, dat ga je sowieso de mist in en het niet meer halen. Je hebt 21 oktober aangevraagd schrijf je, dan wordt het volgende week ergens toch ingepland en kan Orange niets meer slopen.
Ja hierin heb je gelijk, maar aangezien wij de 2e pc volgende week hier thuis krijgen en ik deze graag ook met het internet wil verbinden, wil ik dit zo snel mogelijk natuurlijk.
Bericht van orange wacht ik nu af, hopelijk ontvang ik ergens volgende week een bevestiging van de overstap/opzegging. Hoop alleen niet dat Orange hetzelfde verteld als dat ze bij XS4ALL verkondigen, want mijn betalingen stoppen gewoon per december. (Ook dit vertelden ze mij bij de klantenservice van Telfort, het contract loopt tussen de ISP en jezelf, niet tussen twee ISP's. Brief ging de 21e oktober de deur uit, dus november wil ik nog betalen, hierna stop ik)

Anyway, laat vd week nog wel horen hoe de brief van Orange eruit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsanden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2022
17-10 aangevraagd.
sinds vandaag status 3

Iemand een gokje wanneer ik online kan?
Zit nu nog op de kabel van chello, kan ik per 1-12-07 opzeggen of per 1-1-08?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
hsanden schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:48:
17-10 aangevraagd.
sinds vandaag status 3

Je had toch bij het aanvragen een wensdatum opgegeven? Rond die datum kan je online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hsanden schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:48:
17-10 aangevraagd.
sinds vandaag status 3

Als je nu even wacht op stap 4 weet je zeker wanneer het geleverd gaat worden en heb je zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Ik heb het modem ook binnen!
i.p.v. Basis inderdaad het Multi PC modem type "Prestige 2602 H-D1A"

Ik kom er via de ZyXel site achter dat de firmware van dit type niet zelf te upgraden is:
Dit product is uitsluitend uitgeleverd met een ZyNOS versie welke speciaal is toegesneden op de provider. Deze firmware versies zijn niet publiekelijk beschikbaar via door ZyXEL gehoste servers. Neem contact op met de desbetreffende provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
supersatan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:25:
[...]

Bij mij draait die al de hele nacht met torrents (10 stuks). Lijkt nog goed te werken. Vanavond maar eens met meerdere connecties proberen.

Ik vraag me ook af hoe het zit als ik bv met de volle 1Mbit loop te uploaden, hoe is de VoIP kwaliteit? Zal daar ook vertragingen in komen? De ingebouwde VoIP adapter in de ZyXEL zal wel voorrang hebben in dit geval, maar met een losse VoIP adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43
supersatan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:17:
Ik kom er via de ZyXel site achter dat de firmware van dit type niet zelf te upgraden is:
Dat is niet wat er staat, er staat enkel dat ZyXEL geen firmware voor deze modems aanbied. Tiscali bied wel nieuwe firmware aan, en laat zelfs nieuwe betasoftware door abonnees testen. Dezelfde firmware wordt ook door Telfort aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Ik heb de laatste fimware, door Telfort beschikbaar gesteld, al in het modem geflasht.

De standaard firmware die er bij mij in zat was van 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
joep meloen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:16:
Ik heb de laatste fimware, door Telfort beschikbaar gesteld, al in het modem geflasht.

De standaard firmware die er bij mij in zat was van 2006.
Heb je ook VOIP telefonie?
En zo ja, werkt dit goed i.c.m. volledig uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
supersatan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:24:
[...]

Als QoS in de modem aanstaat wordt je PC automatisch afgeknepen qua up/download als je aan het telefoneren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
[...]

Ik krijg wel telefonie maar moet nog even geduld hebben. 14 november wordt ik aangesloten.

Omdat ik las dat je instellingen na de firmware flash verdwijnen heb ik de modem vast aangesloten om te kijken welke firmware er in zat.
In de nieuwste firmware zaten dermate belangrijke verbeteringen dat ik die graag alvast in de modem wilde zetten. Gaat redelijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het modem ontvangen, had het gratis modem besteld maar kreeg ook het multi-pc modem zonder extra kosten.

Op mijn modem staat wel al de nieuwste firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen

hierin staat:

blablabla.."

Ik heb vandaag ook deze gezellige brief van Xs4all gekregen. Heb net een mail gestuurd met een verwijzing naar artikel 10 van hun algemene voorwaarden. Daarin staat heel duidelijk hoe hiermee om moet worden gegaan door de klant en Xs4all.

ARTIKEL 10 DUUR EN EINDE VAN DE OVEREENKOMST
10.1 Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de overeengekomen periode. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als per fax, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop XS4ALL de opzegging ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43
joep meloen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:01:
In de nieuwste firmware zaten dermate belangrijke verbeteringen dat ik die graag alvast in de modem wilde zetten. Gaat redelijk eenvoudig.
Jep. Tot en met een paar releases geleden was het een kwestie van een .bin bestand downloaden en daar naartoe bladeren vanuit de webinterface. Nu kan je vanuit de interface zelf checken op een nieuwe versie en indien aanwezig gelijk updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:17:
[...]

Bij mij draait die al de hele nacht met torrents (10 stuks). Lijkt nog goed te werken. Vanavond maar eens met meerdere connecties proberen.

Ik vraag me ook af hoe het zit als ik bv met de volle 1Mbit loop te uploaden, hoe is de VoIP kwaliteit? Zal daar ook vertragingen in komen? De ingebouwde VoIP adapter in de ZyXEL zal wel voorrang hebben in dit geval, maar met een losse VoIP adapter?
[...]

trolleystad schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:36:
[...]

Als QoS in de modem aanstaat wordt je PC automatisch afgeknepen qua up/download als je aan het telefoneren bent.
Nee, dat klopt niet bij mijn weten.

De interne VoIP mogelijkheid binnen de ZyXEL heeft altijd al voorrang op ander verkeer dat via WiFi of een netwerk kabel verbonden PC wordt verzonden.

Echter als je een losse ATA (of IP toestel) gebruikt achter je modem zit dat verkeer wel tussen het andere verkeer en kan daar dus hinder van ondervinden. In de praktijk valt het reuze mee, maar het kan zijn dat je het merkt.

De interne telefonie/voip mogelijkheid heeft gewoon voorrang op het upstream verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
joep meloen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

Ik heb vandaag ook deze gezellige brief van Xs4all gekregen. Heb net een mail gestuurd met een verwijzing naar artikel 10 van hun algemene voorwaarden. Daarin staat heel duidelijk hoe hiermee om moet worden gegaan door de klant en Xs4all.

ARTIKEL 10 DUUR EN EINDE VAN DE OVEREENKOMST
10.1 Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de overeengekomen periode. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als per fax, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop XS4ALL de opzegging ontvangt.
Ja precies... voorlopig houd ik me even koest totdat ik weet wanneer ik aangesloten ga worden. Zit nu nog in status 1. Als ik weet dat ik op tijd wordt aangesloten zal ik xs4all hierop wijzen. Jammer dit, was prima provider, nooit geen gezeik mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 08:41
Zonder negatief te willen doen over XS4all even mijn ervaring. Ik ben twee jaar geleden bij XS4all weggegaan. Wat ze beloofden (opzeggen bij KPN evenals bereidwillig meewerken aan de overstap) wilden ze niet nakomen/voerden ze niet uit. Effect was dat ik drie maanden gezeur met ze had over teveel in rekening gebrachte bedragen (met lange wachttijden aan de phone bij de afdeling opzeggingen). Uiteindelijk heb ik het hoofd in de schoot gelegd, even gehuild en gedacht..... jammer-jullie waren zo goed. Zo te zien is er weinig verbeterd sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:08
Als ik nu het standaardmodem van Telfort neem voor 1 pc kan ik via een (draadloze) router toch gewoon met meerdere pc tegelijk op internet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sprincky schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:30:
Als ik nu het standaardmodem van Telfort neem voor 1 pc kan ik via een (draadloze) router toch gewoon met meerdere pc tegelijk op internet he?
Natuurlijk kan dat. Zou alleen zelf de draadloze router als AP (AccessPoint) gebruiken, anders heb je router achter router wat soms rare problemen geeft. Maar dat is geen probleem om te doen met wat instellingen anders in je wireless-router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprincky schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:30:
Klopt. Maar als je iets verder in dit draadje leest, zie je dat je gratis multipcmodem krijgt als je een enkel-pc-modem aanvraagt, omdat de laatstgenoemde niet leverbaar is.
Die multipcmodem moet je dan op bridge zetten in plaats van routing, en daar kan dan je (wifi) router achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Klopt. Maar als je iets verder in dit draadje leest, zie je dat je gratis multipcmodem krijgt als je een enkel-pc-modem aanvraagt, omdat de laatstgenoemde niet leverbaar is.
Die multipcmodem moet je dan op bridge zetten in plaats van routing, en daar kan dan je (wifi) router achter.
Dat kan ook, je Telfort modem in bridge zetten en je eigen router eraan als router. Maar dan moet je geen Telefonie bestellen, de telefonie mogelijkheid werkt niet (natuurlijk) als je een modem in bridge zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Ik heb de ZyXel aan de praat gekregen met KPN.
Ook VIOP met Budgetphone werkt. Ik heb echter nog 1 vraag:

Kun je ook (net als bij een Speedtouch) dailing rules instellen zodat je bijvoorbeeld voor lokale telefoonnummers geen kengetal hoeft te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
supersatan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:32:
Ik heb de ZyXel aan de praat gekregen met KPN.
Ook VIOP met Budgetphone werkt. Ik heb echter nog 1 vraag:

Kun je ook (net als bij een Speedtouch) dailing rules instellen zodat je bijvoorbeeld voor lokale telefoonnummers geen kengetal hoeft te draaien?
Als de aanbieder van de VoIP dienst (BudgetPhone) het niet doet kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

Wil je het nummer behouden? Dat is de belangrijkste vraag voor de volgorde hier misschien wel.

Je hebt aardig wat opties om het te doen eigenlijk. Als het nummer niet boeit zou ik eerst ISDN opzeggen en als dat weg is van de lijn (maand later) pas de overstap aanvragen. Dan ga je van een annexB ADSL verbinding (omdat het ADSL over ISDN was) naar een annexA verbinding (nieuwe ISP ziet namelijk alleen dedicated ADSL lijn naar dedicated ADSL lijn als migratie). Zo haal je echt het maximale uit de lijn.

Ander idee is om eerst te migreren naar Telfort en je ISDN daarna op te zeggen. Of je neemt een nummer mee naar Telfort waardoor vanzelf je ISDN abonnement stopt bij KPN.

[...]

Waarom niet? Vroeger was het nog bijzonder om alleen ADSL te hebben, tegenwoordig is het overal zo eigenlijk. Alle ISP's die ook vaste telefonie aanbieden werken met lijnen met alleen ADSL erop.
De nummers wil ik wel behouden maar die gaan naar belcentralle.nl. En ik moet mijn speedxs abb. opzeggen voor 9 november ivb. met jaarcontract. Maar als eerst overstappen naar telfort en daarna isdn lijn opzeggen mogelijk is ga ik dat doen. Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel heel snel naar mijn idee..
15 oktober aangevraagd, eergisteren op stap 4 en vandaag het modem binnen.
Gisteren ook de opzegbrief naar xs4all gedaan.

Nu wachten tot 1-12 aangezien ik met de opzegtermijn van xs4all zat.
Naar wat ik hier hoorde had ik daar net zo goed geen rekening mee hoeven te houden, aangezien xs4all je sowieso toch probeert een maand extra te laten betalen.
Klopt uiteraard voor geen meter, en had ik ook niet verwacht van een xs4all met hun achtergrond (wel van b.v. een tele2 ofzo)

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik ga ook online opzeggen.
Op hun site is het niet te vinden, maar dit is hun 'geheime' opzeg link.

Opzeggen xs4all

edit: Uiteraard alleen doen als je ook al schriftelijk opgezegd hebt. Anders kunnen ze daar weer moeilijk over doen. En pas opzeggen als je in stap 4 bent van de aanvraag procedure.

Ik zal van de week ook proberen om Telfort het abonnement eerder te laten activeren. Je weet het nooit en anders wachten tot 1-12. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

Auw...dat is dan wel een groot nadeel t.o.v. Speedtouch 716wl :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:28:
Dit is wel heel snel naar mijn idee..
15 oktober aangevraagd, eergisteren op stap 4 en vandaag het modem binnen.

Naar wat ik hier hoorde had ik daar net zo goed geen rekening mee hoeven te houden, aangezien xs4all je sowieso toch probeert een maand extra te laten betalen.
Klopt uiteraard voor geen meter, en had ik ook niet verwacht van een xs4all met hun achtergrond (wel van b.v. een tele2 ofzo)

Op hun site is het niet te vinden, maar dit is hun 'geheime' opzeg link.

Opzeggen xs4all

Ik zal van de week ook proberen om Telfort het abonnement eerder te laten activeren. Je weet het nooit en anders wachten tot 1-12. :)
Zo'n link is wel handig, alleen kan het ook enorm gevaarlijk zijn. Je kunt misschien niet aangeven dat je gaat overstappen en wordt dus automatisch verwerkt. Vul je het in voordat je in stap 4 bent gekomen kan binnen 5 minuten de opheffing op de lijn zijn geplaatst en daarmee een overstap onmogelijk worden gemaakt voor jezelf (door jezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:28:

In de algemene voorwaarden staat per brief of fax opzeggen. Online opzeggen heeft niet zo veel zin. Ik heb voor de zekerheid een brief en een fax gestuurd. Als ik geweten had dat Xs4all daar zo mee om ging dan had ik mijn aansluit datum ook wat eerder in laten gaan.
Ik ga nu niets veranderen om fouten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
swiebert schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:53:
Zonder negatief te willen doen over XS4all even mijn ervaring. Ik ben twee jaar geleden bij XS4all weggegaan. Wat ze beloofden (opzeggen bij KPN evenals bereidwillig meewerken aan de overstap) wilden ze niet nakomen/voerden ze niet uit. Effect was dat ik drie maanden gezeur met ze had over teveel in rekening gebrachte bedragen (met lange wachttijden aan de phone bij de afdeling opzeggingen). Uiteindelijk heb ik het hoofd in de schoot gelegd, even gehuild en gedacht..... jammer-jullie waren zo goed. Zo te zien is er weinig verbeterd sindsdien.
Ik heb dezelfde ervaring gehad met XS4all, en ga er ook nooit meer naar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
joep meloen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:19:
[...]

In de algemene voorwaarden staat per brief of fax opzeggen. Online opzeggen heeft niet zo veel zin. Ik heb voor de zekerheid een brief en een fax gestuurd :? . Als ik geweten had dat Xs4all daar zo mee om ging dan had ik mijn aansluit datum ook wat eerder in laten gaan.
Als in de voorwaarden van een ISP staat dat het schriftelijk (brief of fax) kan/moet is dat toch prima. Dat is wat je beide overeen gekomen bent immers.

Die link lijkt me wat gevaarlijk, zeker als je dat te vroeg doet en niet kan aangeven dat je overstapt.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 27-10-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:45:
[...]

Als in de voorwaarden van een ISP staat dat het schriftelijk (brief of fax) kan/moet is dat toch prima. Dat is wat je beide overeen gekomen bent immers.

Die link lijkt me wat gevaarlijk, zeker als je dat te vroeg doet en niet kan aangeven dat je overstapt.
Ja dat klopt. Heb de gefronste wenkbrouwen al weggehaald. Die paste daar niet.

Ik heb via die link al in proberen te loggen. Heb al status 4 en dacht dat het geen kwaad kon. Daar kom je niet in. Lukt alleen als Xs4all in een verder stadium van je opzegging is en dan krijg je daar eerst een brief over.

Even een vraag aan jou. Aan de hand van de downstream attenuation ben ik achter de afstand tot de centrale gekomen. Die zal ongeveer 2 km zijn. Bij de check kreeg ik de snelheid van 15.5 Mb te zien. Aan de hand van de echte afstand tot de centrale verwacht ik zo tussen de 12 en 15 Mb te kunnen halen. Klopt dat een beetje met de ervaringen die jij hiermee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:49

knakworst

Get more sats!

raven22 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:19:

Lijkt wel een xs4all klaagtopic aan het worden, maar ook ik had dezelfde ervaringen. Ik heb daarna ook nog telefonisch geklaagd, maar kon het echt niet aan het verstand brengen. Gewoon een maand dubbel betaald dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swiebert schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:53:
Ook ik heb recentelijk deze ervaring met XS4All gehad. Nadat ik schriftelijk had opgezegd, kreeg een brief van XS4All dat het abonnement pas beeindigd zou wopden een maand nadat ze bericht van de netwerkpartner gekregen hadden. Nu was de KPN heel vlot, echter XS4All niet. Ruim na het bericht van KPN kwam er nog brief van XS4All dat ik via een bepaalde link moest mijn XS4All abonnement moest opzeggen (ze hadden al een brief van mij en van KPN te horen gekregen dat ik niet meer via XS4All internet). Dit gedaan, maar het mocht niet baten; XS4All bleef vrolijk geld van mijn rekening schrijven. Pas na diverse telefoontjes heb ik het één en ander recht kunnen zetten, maar een echt positieve indruk heeft XS4All op mij niet achter gelaten.

Overigens ook voor dit alles was mijn indruk van XS4All al een stuk minder geworden. Ook bij XS4All werkt niet altijd alles 100%, wordt niet altijd op e-mail gereageerd. M.a.w. veel te duur voor het geleverde. Achteraf had al veel eerder moeten overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ok,

Ik heb de ZyXEL P-2602H-D1A uitgebreid getest.

Op de "routed" mode is deze redelijk stabiel. Bij 10 torrents draait die nog. Maar bij 20 crasht de router na een kwartiertje ongeveer. Dan is de router niet meer te benaderen via 192.168.1.254 en pingen geeft >90% timeouts. Na het rebooten werkt het weer.
Heb mijn torrent client met max 40 connecties per torrent ingesteld met een maximum van 800 connecties totaal.

In de "bridged" mode icm met mijn Linksys WRT54GS v1.0 (third party firmware en firewall scripts) draait die moeiteloos op settings met maximaal 1600 connecties zonder enige vorm van crash.

Dus ik ga de routerfunctie niet gebruiken van de ZyXEL P-2602H-D1A.

Weet trouwens ook niet of het aan mij ligt, maar de routerfunctie is ook niet goed te configureren voor beginners. Het is even zoeken hoe je precies de poorten forward, standaard heb je alleen een dropdown list met de standaard diensten en de daarbij horende poorten.

VoIP gedeelte werkt prima icm VoipBuster. Geluid is goed helder en merk geen enige vorm van "lag" tijdens het downloaden van heel veel torrents. Dus ik denk idd dat het VoIP verkeer voorrang heeft op alle andere verkeer binnen de router.

De modem vind ik ook niet mooi. Ze hebben geprobeerd om het beetje een future-look te geven, maar daar zijn ze niet in geslaagd. Het is lomp en vooral te groot geworden. Drie zijdes met lichtjes is ook onnodig. Het voelt zo licht aan voor zo'n groot apparaat, vind hem beetje op een speelgoed ding lijken. Maar het is wel een goed apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Nu maar hopen op veel positieve berichten van de eerste aangesloten mensen door Telfort. Dan zijn we Xs4all weer snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

Oplossing zou zijn een Siemens S450 IP telefoon kopen. Daar kun je in de centrale het kengetal invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Momenteel heb ik een tweakdsl abbo en overweeg over te stappen, echter kan ik niet zonder inet en vind ik het niet erg om 2 maanden dubbel te betalen om de zekerheid te hebben dat ik niet zonder inet kom te zitten. Mijn idee is om bij telfort een abbo/lijn aan te vragen en dat zij een nieuwe lijn opleveren (2de dus) met daarop hun DSL signaal. Is dat technisch mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
CRiSiS schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:51:
Momenteel heb ik een tweakdsl abbo en overweeg over te stappen, echter kan ik niet zonder inet en vind ik het niet erg om 2 maanden dubbel te betalen om de zekerheid te hebben dat ik niet zonder inet kom te zitten. Mijn idee is om bij telfort een abbo/lijn aan te vragen en dat zij een nieuwe lijn opleveren (2de dus) met daarop hun DSL signaal. Is dat technisch mogelijk?
Uit voorgaande berichten kun je heel veel info halen.
Eerder is al gemeldt dat niet overal een tweede lijn beschikbaar is. Waarom stap je niet gewoon over naar Telfort. Als je aanvraag in behandeling is genomen en je bent bij stap 4, dan kun je je abo bij tweakdsl op gaan zeggen. Dan is de datum ingepland wanneer je gebruik kan gaan maken van Telfort. Die neemt de lijn dan gewoon over. Dat kan je huidige provider niet tegen houden.
Je zou ook pas op kunnen zeggen als je verbinding van Telfort al geactiveerd is. Dan zit je wel langer vast aan je huidige abo, wat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Internetplusbellen en overweeg ook Telfort te gaan nemen. Ik ben niet zo'n techneut (om een understatement te gebruiken...) maar het draadloos installeren van m'n laptop op de experiabox was destijds een fluitje van een cent. Laptop laten zoeken naar een netwerk, Experiabox kiezen, beveiligingscode invoeren en werken maar.

Kan ik een dergelijke eenvoudige procedure ook verwachten als ik Telfort neem in combinatie met het draadloze ZyXEL 2602HW modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:17:
[...]

Oplossing zou zijn een Siemens S450 IP telefoon kopen. Daar kun je in de centrale het kengetal invullen.
Budgetphone ondersteunt het gelukkig zelf, dus dat is niet nodig.
Enig "nadeel" is in dit geval t.o.v. de Speedtouch, dat je na het ingeven van een telefoonnummer een paar seconden moet wachten voordat hij echt gaat bellen. Of is die wachttijd in te stellen zodat dit minder lang duurt?

Nog 1 probleem: Als je bij Budgetphone je eigen nummer belt kun je de voicemail afluisteren (bij de Speedtouch werkte dit ook).
Als ik dit via de ZyXel doe krijg ik een ingesprektoon :? Ik kan de voicemail dus niet meer afluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
supersatan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:23:

Enig "nadeel" is in dit geval t.o.v. de Speedtouch, dat je na het ingeven van een telefoonnummer een paar seconden moet wachten voordat hij echt gaat bellen. Of is die wachttijd in te stellen zodat dit minder lang duurt?
Dit probleempje heb ik i.i.g. inmiddels op kunnen lossen ;) . Zie manual:
Dialing Interval Select:

Enter the number of seconds the ZyXEL Device should wait after you stop dialing
numbers before it makes the phone call. The value depends on how quickly you
dial phone numbers.
If you select Active Immediate Dial in VoIP > Phone > Common, you can press
the pound key (#) to tell the ZyXEL Device to make the phone call immediately,
regardless of this setting.
Deze setting heb ik veranderd van 3 naar 1 seconde.

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 28-10-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Gewenste overstap datum 12-11-2007

Huidige status: 4

15-10-2007 status: 1
16-10-2007 twee brieven van Telfort ontvangen.
24-10-2007 werkzaamheden in de telefooncentrale
25-10-2007 technische oplevering van het abonnement
26-10-2007 modem ontvangen

Het ontvangen modem is een annex A modem. Mijn huidige ADSL aansluiting werkt via annex B, daar ik een paar jaar geleden ISDN telefonie had.
Nu vraag ik mij af heb ik het juiste modem gekregen of wordt de lijn tegelijk met de overstap Analoog? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:19:
In de algemene voorwaarden staat per brief of fax opzeggen. Online opzeggen heeft niet zo veel zin. Ik heb voor de zekerheid een brief en een fax gestuurd.
Door dingen 2 keer te doen (opzeggen per brief en fax) veroorzaak je juist problemen. Ik denk dat het bij xs4all wel goed gaat, maar bij veel bedrijven worden faxen en brieven door andere afdelingen behandeld en dat wil nog wel eens problemen opleveren (heb hier ervaring mee met upc).

Verder lijkt de procedure van xs4all mij correct en ik deel niet de mening van een paar mensen hier dat het opeens niet lekker werkt bij dat bedrijf.

Probeer telfort straks maar eens op te zeggen en dan praten we verder. Of heeft hier nooit iemand een telfort mobiel abonnement proberen op te zeggen? Moet je eerst bellen, uitleggen waarom je wilt opzeggen, krijg je weet ik hoeveel gezeur dat je een nieuwe telefoon kan krijgen / korting kan krijgen etc. en als je daar doorheen weet te bijten krijg je pas een adres waarheen je een brief moet sturen (faxen mag niet eens). Nou, dat werkt fijn...
raven22 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:19:
Opzeggen en overstappen is toch heel iets anders. Je kan wel teksten uit de algemene voorwaarden hier gaan neerzetten, maar jullie willen overstappen en plaatsen hier een stuk uit de voorwaarden over opzeggen. Is toch heel iets anders. Daarnaast werkt opzeggen bij xs4all prima, gewoon via het webformulier en als je dit om 23:55 doet op de laatste dag van de maand is 5 minuten later je verbinding afgesloten. Voor overstappen moet toch echt de andere partij meewerken, als Telfort weken op zich laat wachten kan xs4all toch niet de verbinding al beeindigen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:31:
[...]

Probeer telfort straks maar eens op te zeggen en dan praten we verder.

Opzeggen en overstappen is toch heel iets anders. Je kan wel teksten uit de algemene voorwaarden hier gaan neerzetten, maar jullie willen overstappen en plaatsen hier een stuk uit de voorwaarden over opzeggen. Is toch heel iets anders.
Voor overstappen moet toch echt de andere partij meewerken, als Telfort weken op zich laat wachten kan xs4all toch niet de verbinding al beeindigen?
Je bent nu nog verplicht om zelf je abo bij je provider op te zeggen. Dat mag de nieuwe provider nog niet voor je doen. En dat je bij je opzegging aangeeft dat je over stapt naar een andere provider doe je om aan te geven dat ze de lijn niet moeten slopen.
Na de maand opzegtermijn waar je rekening mee moet houden hoeft je oude provider geen diensten meer te verlenen. Die verwacht ik ook niet van ze. Dan is het ook niet logisch dat ze daarna wel de betalingen door willen laten lopen.

Over het opzeggen bij Telfort heb je helemaal gelijk. Als de wetgeving niet veranderd op dat punt dan zal dat misschien ook niet zo eenvoudig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
joepboris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:51:

Het ontvangen modem is een annex A modem. Mijn huidige ADSL aansluiting werkt via annex B, daar ik een paar jaar geleden ISDN telefonie had.
Nu vraag ik mij af heb ik het juiste modem gekregen of wordt de lijn tegelijk met de overstap Analoog? (A)
Als je een ADSL overstap hebt aangevraagd, dus niet een nieuwe lijn, dan blijft de lijn ISDN. En dan heb je het verkeerde modem waarschijnlijk. Controleer of je een overstap of nieuwe lijn hebt aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 14:28

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik neem aan dat je, wanneer je overstapt van kabel naar ADSL niet hoeft te wachten tot stap 4 voor je je oude abbo opzegt?

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
Opzeggen en overstappen is toch heel iets anders. Je kan wel teksten uit de algemene voorwaarden hier gaan neerzetten, maar jullie willen overstappen en plaatsen hier een stuk uit de voorwaarden over opzeggen. Is toch heel iets anders.
Opzeggen en overstappen is rechterlijk gezien gewoon hetzelfde, je wil immers de overeenkomst ontbinden, waar het desbetreffende artikel in de algemene voorwaarden op van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Quintus schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:33:
Ik neem aan dat je, wanneer je overstapt van kabel naar ADSL niet hoeft te wachten tot stap 4 voor je je oude abbo opzegt?
Die 2 hebben helemaal niets met elkaar te maken. Ze kunnen rustig naast elkaar gebruikt worden. Wanneer je de kabel opzegt is dus helemaal aan je zelf. Het zal de oplevering van ADSL niet in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
trolleystad schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

Als je een ADSL overstap hebt aangevraagd, dus niet een nieuwe lijn, dan blijft de lijn ISDN. En dan heb je het verkeerde modem waarschijnlijk. Controleer of je een overstap of nieuwe lijn hebt aangevraagd
Tijdens het aanmelden heb ik het volgende ingevuld: heb wel ADSL en geen Telefonie. Dus geen nieuwe lijn aangevraagd. Echter in de brief van Telfort die bij het modem werd geleverd staat bovenaan vermeld: Nieuwe Lijn. Erg verwarrend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 12:35
joepboris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

Tijdens het aanmelden heb ik het volgende ingevuld: heb wel ADSL en geen Telefonie. Dus geen nieuwe lijn aangevraagd. Echter in de brief van Telfort die bij het modem werd geleverd staat bovenaan vermeld: Nieuwe Lijn. Erg verwarrend allemaal.
Dan ga je haast denken dat je op een 2e aderpaar een ADSL-over-analoog krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Ik denk erover om ADSL van Telfort over analoog op het 2e aderpaar aan te vragen. Op het 1e aderpaar staat nu ADSL over ISDN van KPN. Aangezien ADSL over analoog betere prestaties geeft dan ADSL over ISDN en dat ISDN er binnenkort wel uit kan ivm VoIP wil ik dit graag.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanvragen? Heb ik hiervoor een optie tijdens het bestel formulier? Bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Westereen schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:59:
Ik denk erover om ADSL van Telfort over analoog op het 2e aderpaar aan te vragen. Op het 1e aderpaar staat nu ADSL over ISDN van KPN. Aangezien ADSL over analoog betere prestaties geeft dan ADSL over ISDN en dat ISDN er binnenkort wel uit kan ivm VoIP wil ik dit graag.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanvragen? Heb ik hiervoor een optie tijdens het bestel formulier? Bellen?
Ik zou even bellen als ik jou was. Je kan in het formulier geen telefoonlijn kiezen, maar misschien doen ze een check bij KPN en zien ze ISDN. Ik voorzie wle een mismatch en vervolgens een omzetting of verbreking van die ISDN lijn. Levert alleen maar ellende op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
joep meloen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

Even een vraag aan jou. Aan de hand van de downstream attenuation ben ik achter de afstand tot de centrale gekomen. Die zal ongeveer 2 km zijn. Bij de check kreeg ik de snelheid van 15.5 Mb te zien. Aan de hand van de echte afstand tot de centrale verwacht ik zo tussen de 12 en 15 Mb te kunnen halen. Klopt dat een beetje met de ervaringen die jij hiermee hebt?
Hangt heel erg van de kwaliteit van de lijn af ook nog. Maar op 2000m met een annexA verbinding nog tussen 10 en 15Mbps halen is gebruikelijk ja.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 06:23:
Ik heb nu Internetplusbellen en overweeg ook Telfort te gaan nemen. Ik ben niet zo'n techneut (om een understatement te gebruiken...) maar het draadloos installeren van m'n laptop op de experiabox was destijds een fluitje van een cent. Laptop laten zoeken naar een netwerk, Experiabox kiezen, beveiligingscode invoeren en werken maar.

Kan ik een dergelijke eenvoudige procedure ook verwachten als ik Telfort neem in combinatie met het draadloze ZyXEL 2602HW modem?
Bijna hetzelfde zal het zijn, behalve dat je ook in je modem even de beveiligings code moet instellen en kan je zelf kiezen.
[...]

Door dingen 2 keer te doen (opzeggen per brief en fax) veroorzaak je juist problemen. Ik denk dat het bij xs4all wel goed gaat, maar bij veel bedrijven worden faxen en brieven door andere afdelingen behandeld en dat wil nog wel eens problemen opleveren (heb hier ervaring mee met upc).

Verder lijkt de procedure van xs4all mij correct en ik deel niet de mening van een paar mensen hier dat het opeens niet lekker werkt bij dat bedrijf.

Probeer telfort straks maar eens op te zeggen en dan praten we verder. Of heeft hier nooit iemand een telfort mobiel abonnement proberen op te zeggen? Moet je eerst bellen, uitleggen waarom je wilt opzeggen, krijg je weet ik hoeveel gezeur dat je een nieuwe telefoon kan krijgen / korting kan krijgen etc. en als je daar doorheen weet te bijten krijg je pas een adres waarheen je een brief moet sturen (faxen mag niet eens). Nou, dat werkt fijn...

[...]

Opzeggen en overstappen is toch heel iets anders. Je kan wel teksten uit de algemene voorwaarden hier gaan neerzetten, maar jullie willen overstappen en plaatsen hier een stuk uit de voorwaarden over opzeggen. Is toch heel iets anders. Daarnaast werkt opzeggen bij xs4all prima, gewoon via het webformulier en als je dit om 23:55 doet op de laatste dag van de maand is 5 minuten later je verbinding afgesloten. Voor overstappen moet toch echt de andere partij meewerken, als Telfort weken op zich laat wachten kan xs4all toch niet de verbinding al beeindigen?
Dat webformulier is wel heel netjes, maar zal vast automatisch verwerkt worden. Als je dat invult voordat Telfort de overstap heeft ingepland (stap 4) blokkeer je dus je eigen overstap mogelijkheid.

Er kan op elke lijn maar 1 opdracht tegelijk staan ingepland, dus als de sloop opdracht eerder op de lijn staat dan Telfort de migratie opdracht kan plaatsen wordt de sloop opdracht uitgevoerd.

Mijn advies: pas op met dit soort web formulieren. Vul het pas in als de migratie is ingepland of stuur gewoon een briefje waarin je aan kan geven dat je gaat migreren en ze dus de lijn niet moeten inplannen voor ophef.
joepboris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:51:

Je had ISDN telefonie en daarop ADSL. Toen is je ISDN telefonie gestopt / opgeheven waarschijnlijk omdat je IPB hebt of een VoIP aanbieder of ISDN opgezegd zelf.

Dus je hebt alleen ADSL (dedicated lijn) van het type annexB.

Als je overstapt op Telfort met een dedicated lijn sluit Telfort je aan op een annexA poort, die ziet immers niet dat het annexB is ook. AnnexA presteert ook beter qua snelheid, zeker op wat langere lijnen dus is alleen maar goed.
trolleystad schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

Nope, zie boven.
joepboris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

DJSmiley schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:34:
[...]

Dan ga je haast denken dat je op een 2e aderpaar een ADSL-over-analoog krijgt.
Ik begin te vermoeden dat Telfort het 'Nieuwe lijn' noemt omdat het dedicated is. En ook een dedicated overstap valt onder die noemer wellicht.

@joepboris: Hoe heb je het aangevraagd? Met overstap en aangegeven dat je al ADSL hebt?
Westereen schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:59:

Aangeven dat je nu niets hebt (of kabel internet) en dat gaat goed. Je hebt kans dat je aanvraag afgewezen wordt omdat er geen tweede lijn is naar je huis die Telfort kan gebruiken alleen.
Lekkere Loempia schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Ik zou even bellen als ik jou was. Je kan in het formulier geen telefoonlijn kiezen, maar misschien doen ze een check bij KPN en zien ze ISDN. Ik voorzie wle een mismatch en vervolgens een omzetting of verbreking van die ISDN lijn. Levert alleen maar ellende op.
Welnee, zal gewoon goed gaan. Als je aangeeft geen KPN telefonie te hebben gaat een ISP er vanuit dat ze een nieuwe/ongebruikte lijn moeten activeren/aanvragen voor je. Dus de ISDN lijn heeft er dan niets mee te maken.

Je kan op zie manier zelfs nog steeds het nummer van de ISDN lijn porteren naar Telfort.

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 28-10-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ik kom van en heb precies dezelfde situatie. Eerst ISDN, daarna IPB over ISDN en na volledige portering 'gewone' IPB. Zo is het mij althans destijds door KPN gezegd. Daarom dacht ik dat de huidige IPB-lijn gewoon zou worden omgeprikt naar Telfort. Maar nu begrijp ik dat er een nieuwe analoge lijn komt? Zou betekenen dat ik wat ADSL-deel betreft tijdelijk zowel IPB op de Experia als Telfort op de ZyXEL heb? Telefoonnummer wordt geporteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hakkie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:22:
Ik kom van en heb precies dezelfde situatie. Eerst ISDN, daarna IPB over ISDN en na volledige portering 'gewone' IPB. Zo is het mij althans destijds door KPN gezegd. Daarom dacht ik dat de huidige IPB-lijn gewoon zou worden omgeprikt naar Telfort. Maar nu begrijp ik dat er een nieuwe analoge lijn komt? Zou betekenen dat ik wat ADSL-deel betreft tijdelijk zowel IPB op de Experia als Telfort op de ZyXEL heb? Telefoonnummer wordt geporteerd...
Als je hebt aangegeven dat je al ADSL hebt en wilt overstappen wordt je huidige verbinding omgezet.

Omdat het een dedicated verbinding, dus ADSL-only zegmaar (geen KPN ISDN of POTS dienst meer, geen linesharing) kan het type nu annexB zijn en straks annexA na de omzetting. Wordt je niet minder van, in tegendeel juist qua snelheid.

Als je hebt aangegeven dat je geen ADSL hebt of dat je kabel internet hebt krijg je een nieuwe (extra) aparte ADSL verbinding erbij. Mits dat mogelijk is natuurlijk omdat er wel een tweede lijn moet zijn die gebruikt kan worden door de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Als je hebt aangegeven dat je geen ADSL hebt of dat je kabel internet hebt krijg je een nieuwe (extra) aparte ADSL verbinding erbij. Mits dat mogelijk is natuurlijk omdat er wel een tweede lijn moet zijn die gebruikt kan worden door de ISP.
Ik heb dit dus ook gedaan. Alleen nu zegt zo'n helpdesk figuur dat ze leveren op het eerste aderpaar. Huh?! Ik denk dat dat moeilijk gaat worden, daar loopt al een dedicated adsl lijn over! Deze wil ik echt pas cancellen wanneer ik Telefort heb. Op mijn adres is er een 2e aderpaar welke vroeger diende voor de levering van ISDN. Dus dit 2e aderpaar werkt!

Maar wie kan mijn zorgen wegnemen?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
The Conman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:17:
Op de "routed" mode is deze redelijk stabiel. Bij 10 torrents draait die nog. Maar bij 20 crasht de router na een kwartiertje ongeveer. Dan is de router niet meer te benaderen via 192.168.1.254 en pingen geeft >90% timeouts. Na het rebooten werkt het weer.
Heb mijn torrent client met max 40 connecties per torrent ingesteld met een maximum van 800 connecties totaal.
Tsja, ik weet niet waar de limieten liggen, maar je vraagt nogal wat van zo'n simpele huis-tuin-en-keuken router. Voor het serieuzere NAT-werk zou ik toch een Linux bakje nemen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_stealth_I schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:38:
[...]

Ik heb dit dus ook gedaan. Alleen nu zegt zo'n helpdesk figuur dat ze leveren op het eerste aderpaar. Huh?! Ik denk dat dat moeilijk gaat worden, daar loopt al een dedicated adsl lijn over! Deze wil ik echt pas cancellen wanneer ik Telefort heb. Op mijn adres is er een 2e aderpaar welke vroeger diende voor de levering van ISDN. Dus dit 2e aderpaar werkt!

Maar wie kan mijn zorgen wegnemen?
Als je niet aangeeft dat je overstapt sloopt een ISP niet zomaar een dienst die al aanwezig is. Standaard klopt het antwoord wel, als je niets hebt wordt er geleverd op het eerste aderpaar. Maar als die bezet is op de eerstvolgende vrije aderpaar (mits aanwezig).

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen