joep meloen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:21:
[...]
Even een vraag aan jou. Aan de hand van de downstream attenuation ben ik achter de afstand tot de centrale gekomen. Die zal ongeveer 2 km zijn. Bij de check kreeg ik de snelheid van 15.5 Mb te zien. Aan de hand van de echte afstand tot de centrale verwacht ik zo tussen de 12 en 15 Mb te kunnen halen. Klopt dat een beetje met de ervaringen die jij hiermee hebt?
Hangt heel erg van de kwaliteit van de lijn af ook nog. Maar op 2000m met een annexA verbinding nog tussen 10 en 15Mbps halen is gebruikelijk ja.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 06:23:
Ik heb nu Internetplusbellen en overweeg ook Telfort te gaan nemen. Ik ben niet zo'n techneut (om een understatement te gebruiken...) maar het draadloos installeren van m'n laptop op de experiabox was destijds een fluitje van een cent. Laptop laten zoeken naar een netwerk, Experiabox kiezen, beveiligingscode invoeren en werken maar.
Kan ik een dergelijke eenvoudige procedure ook verwachten als ik Telfort neem in combinatie met het draadloze ZyXEL 2602HW modem?
Bijna hetzelfde zal het zijn, behalve dat je ook in je modem even de beveiligings code moet instellen en kan je zelf kiezen.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:31:
[...]
Door dingen 2 keer te doen (opzeggen per brief en fax) veroorzaak je juist problemen. Ik denk dat het bij xs4all wel goed gaat, maar bij veel bedrijven worden faxen en brieven door andere afdelingen behandeld en dat wil nog wel eens problemen opleveren (heb hier ervaring mee met upc).
Verder lijkt de procedure van xs4all mij correct en ik deel niet de mening van een paar mensen hier dat het opeens niet lekker werkt bij dat bedrijf.
Probeer telfort straks maar eens op te zeggen en dan praten we verder. Of heeft hier nooit iemand een telfort mobiel abonnement proberen op te zeggen? Moet je eerst bellen, uitleggen waarom je wilt opzeggen, krijg je weet ik hoeveel gezeur dat je een nieuwe telefoon kan krijgen / korting kan krijgen etc. en als je daar doorheen weet te bijten krijg je pas een adres waarheen je een brief moet sturen (faxen mag niet eens). Nou, dat werkt fijn...
[...]
Opzeggen en overstappen is toch heel iets anders. Je kan wel teksten uit de algemene voorwaarden hier gaan neerzetten, maar jullie willen overstappen en plaatsen hier een stuk uit de voorwaarden over opzeggen. Is toch heel iets anders. Daarnaast werkt opzeggen bij xs4all prima, gewoon via het webformulier en als je dit om 23:55 doet op de laatste dag van de maand is 5 minuten later je verbinding afgesloten. Voor overstappen moet toch echt de andere partij meewerken, als Telfort weken op zich laat wachten kan xs4all toch niet de verbinding al beeindigen?
Dat webformulier is wel heel netjes, maar zal vast automatisch verwerkt worden. Als je dat invult voordat Telfort de overstap heeft ingepland (stap 4) blokkeer je dus je eigen overstap mogelijkheid.
Er kan op elke lijn maar 1 opdracht tegelijk staan ingepland, dus als de sloop opdracht eerder op de lijn staat dan Telfort de migratie opdracht kan plaatsen wordt de sloop opdracht uitgevoerd.
Mijn advies: pas op met dit soort web formulieren. Vul het pas in als de migratie is ingepland of stuur gewoon een briefje waarin je aan kan geven dat je gaat migreren en ze dus de lijn niet moeten inplannen voor ophef.
joepboris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:51:
Gewenste overstap datum 12-11-2007
Huidige status: 4
15-10-2007 status: 1
16-10-2007 twee brieven van Telfort ontvangen.
24-10-2007 werkzaamheden in de telefooncentrale
25-10-2007 technische oplevering van het abonnement
26-10-2007
modem ontvangen
Het ontvangen modem is een annex A modem. Mijn huidige ADSL aansluiting werkt via annex B, daar ik een paar jaar geleden ISDN telefonie had.
Nu vraag ik mij af heb ik het juiste modem gekregen of wordt de lijn tegelijk met de overstap Analoog? (A)
Je had ISDN telefonie en daarop ADSL. Toen is je ISDN telefonie gestopt / opgeheven waarschijnlijk omdat je IPB hebt of een VoIP aanbieder of ISDN opgezegd zelf.
Dus je hebt alleen ADSL (dedicated lijn) van het type annexB.
Als je overstapt op Telfort met een dedicated lijn sluit Telfort je aan op een annexA poort, die ziet immers niet dat het annexB is ook. AnnexA presteert ook beter qua snelheid, zeker op wat langere lijnen dus is alleen maar goed.
trolleystad schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:29:
[...]
Als je een ADSL overstap hebt aangevraagd, dus niet een nieuwe lijn, dan blijft de lijn ISDN. En dan heb je het verkeerde modem waarschijnlijk. Controleer of je een overstap of nieuwe lijn hebt aangevraagd
Nope, zie boven.
joepboris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:54:
[...]
Tijdens het aanmelden heb ik het volgende ingevuld: heb wel ADSL en geen Telefonie. Dus geen nieuwe lijn aangevraagd. Echter in de brief van Telfort die bij het modem werd geleverd staat bovenaan vermeld:
Nieuwe Lijn. Erg verwarrend allemaal.
Ik begin te vermoeden dat Telfort het 'Nieuwe lijn' noemt omdat het dedicated is. En ook een dedicated overstap valt onder die noemer wellicht.
@joepboris:
Hoe heb je het aangevraagd? Met overstap en aangegeven dat je al ADSL hebt?Westereen schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:59:
Ik denk erover om ADSL van Telfort over analoog op het 2e aderpaar aan te vragen. Op het 1e aderpaar staat nu ADSL over ISDN van KPN. Aangezien ADSL over analoog betere prestaties geeft dan ADSL over ISDN en dat ISDN er binnenkort wel uit kan ivm VoIP wil ik dit graag.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanvragen? Heb ik hiervoor een optie tijdens het bestel formulier? Bellen?
Aangeven dat je nu niets hebt (of kabel internet) en dat gaat goed. Je hebt kans dat je aanvraag afgewezen wordt omdat er geen tweede lijn is naar je huis die Telfort kan gebruiken alleen.
Lekkere Loempia schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:28:
[...]
Ik zou even bellen als ik jou was. Je kan in het formulier geen telefoonlijn kiezen, maar misschien doen ze een check bij KPN en zien ze ISDN. Ik voorzie wle een mismatch en vervolgens een omzetting of verbreking van die ISDN lijn. Levert alleen maar ellende op.
Welnee, zal gewoon goed gaan. Als je aangeeft geen KPN telefonie te hebben gaat een ISP er vanuit dat ze een nieuwe/ongebruikte lijn moeten activeren/aanvragen voor je. Dus de ISDN lijn heeft er dan niets mee te maken.
Je kan op zie manier zelfs nog steeds het nummer van de ISDN lijn porteren naar Telfort.
[
Voor 78% gewijzigd door
bjck op 28-10-2007 16:22
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.