Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 90.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
bjck schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:42:
[...]

[...]

inplannen voor ophef. telefonie en daarop ADSL. Toen is je ISDN telefonie gestopt / opgeheven waarschijnlijk omdat je IPB hebt of een VoIP aanbieder of ISDN opgezegd zelf.

Dus je hebt alleen ADSL (dedicated lijn) van het type annexB.

Als je overstapt op Telfort met een dedicated lijn sluit Telfort je aan op een annexA poort, die ziet immers niet dat het annexB is ook. AnnexA presteert ook beter qua snelheid, zeker op wat langere lijnen dus is alleen maar goed.

[...]
Ik begin te vermoeden dat Telfort het 'Nieuwe lijn' noemt omdat het dedicated is. En ook een dedicated overstap valt onder die noemer wellicht.

Hoe heb je het aangevraagd? Met overstap en aangegeven dat je al ADSL hebt?
Inderdaad aangevraagd met overstap en aangegeven dat ik al ADSL heb.

[ Voor 52% gewijzigd door een moderator op 28-10-2007 18:18 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:09:
[...]

Als je niet aangeeft dat je overstapt sloopt een ISP niet zomaar een dienst die al aanwezig is. Standaard klopt het antwoord wel, als je niets hebt wordt er geleverd op het eerste aderpaar. Maar als die bezet is op de eerstvolgende vrije aderpaar (mits aanwezig).
Ik hoop dat Telefort (lees: Tiscali) dit zal begrijpen. Want dan zou het gewoon moeten werken op het 2e paar.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
RichieB schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:08:
[...]

Tsja, ik weet niet waar de limieten liggen, maar je vraagt nogal wat van zo'n simpele huis-tuin-en-keuken router. Voor het serieuzere NAT-werk zou ik toch een Linux bakje nemen.
Stabiel bij 10 torrents tegelijk vind ik al heel erg netjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
The Conman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:17:
Ok,

Ik heb de ZyXEL P-2602H-D1A uitgebreid getest.

Op de "routed" mode is deze redelijk stabiel. Bij 10 torrents draait die nog. Maar bij 20 crasht de router na een kwartiertje ongeveer. Dan is de router niet meer te benaderen via 192.168.1.254 en pingen geeft >90% timeouts. Na het rebooten werkt het weer.
Heb mijn torrent client met max 40 connecties per torrent ingesteld met een maximum van 800 connecties totaal
En 800 connecties is ook wel heel erg veel gevraagd van de router. Zet hem eens op 400 en ik denk dat je dan geen probleem meer hebt met 20 (echt veel) torrents tegelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:33:
@dot_crazy

Ben benieuwd wat bij jou de snelheid bij de postcodecheck was. Klopt dat een beetje met wat je nu haalt?
Enigszinds late reactie, maar de postcode check gaf 19,5mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 13:11
Na doorlezen van draadje (dus een paar uur zoet geweest, dank allen voor alle info), toch maar een vraag stellen.

Ik ben nergens tegengekomen hoe de aanmelding verloopt als je nog niets hebt.
Ik heb een nieuwbouwhuis, waar nog geen KPN lijn (koper tussen centrale en huis) ligt.

Telfort gemailed en ze komen met het bekende citaat:

"Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting."

Je hebt geen aansluiting nodig en je betaalt niet extra voor de aansluiting.
Dus wel een aansluiting nodig en geen info bij Telfort hoe je die aansluiting kan krijgen.

Is er dus iemand die ook een nieuwbouwhuis heeft en nog niets heeft liggen, en vervolgens een aanvraag heeft gedaan?

- Geeft Telfort opdracht om de lijn aan te leggen door KPN?
- Worden hiervoor kosten aan mij doorberekend voor de aanleg (graven, etc)?
- Moet ik nog iets (verplicht) afnemen van KPN?
- Ik heb nu een KPN ADSL lijn in mijn huidige huis, maar dat wil ik langer door laten lopen, dan het Telfort abonnement, vorm dit nog een probleem, of kan ik dit gewoon door laten lopen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
joepboris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:35:
[...]

Inderdaad aangevraagd met overstap en aangegeven dat ik al ADSL heb.
Dan klopt mijn verhaal. Je gaat van dedicated naar dedicated en dan kan het lijntype veranderen. Je wordt op de centrale immers omgeprikt en je nieuwe ISP weet alleen dat je een dedicated ADSL verbinding hebt, niet welk type het is.
roelofz schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:12:
Na doorlezen van draadje (dus een paar uur zoet geweest, dank allen voor alle info), toch maar een vraag stellen.

Ik ben nergens tegengekomen hoe de aanmelding verloopt als je nog niets hebt.
Ik heb een nieuwbouwhuis, waar nog geen KPN lijn (koper tussen centrale en huis) ligt.

Telfort gemailed en ze komen met het bekende citaat:

"Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting."

Je hebt geen aansluiting nodig en je betaalt niet extra voor de aansluiting.
Dus wel een aansluiting nodig en geen info bij Telfort hoe je die aansluiting kan krijgen.
Door bovenstaande geeft een helpdesk je altijd zo'n antwoord. De aanname mag gedaan worden dat elke woning wel een KPN lijn heeft, ook nieuwbouw.
Is er dus iemand die ook een nieuwbouwhuis heeft en nog niets heeft liggen, en vervolgens een aanvraag heeft gedaan?

- Geeft Telfort opdracht om de lijn aan te leggen door KPN?
Aanleggen doet geen enkele ISP, in gebruik nemen van een ongebruikte aanwezige KPN lijn ja. Als er echt niets ligt (nog) zal je waarschijnlijk toch eerst een KPN telefonie abonnement moeten bestellen en daarop ADSL van Telfort bestellen na de aanleg ervan door KPN.
- Worden hiervoor kosten aan mij doorberekend voor de aanleg (graven, etc)?
Ik kan geen aanleg/aansluitkosten vinden bij Telfort. Maar als er geen lijn ligt in/naar je nieuwe huis kan ik mij voorstellen dat ze je niet kunnen aansluiten.
- Moet ik nog iets (verplicht) afnemen van KPN?
Nee.

Alleen in het uitzonderlijke geval dat er geen lijn naar je huis ligt en Telfort dus nergens op kan leveren zal je eerst een KPN telefonie abonnement moeten nemen zodat er een lijn komt.
- Ik heb nu een KPN ADSL lijn in mijn huidige huis, maar dat wil ik langer door laten lopen, dan het Telfort abonnement, vorm dit nog een probleem, of kan ik dit gewoon door laten lopen?
Je hebt dus nu al ADSL? Dan is er dus toch een lijn, of heb je twee huizen en moet je nog verhuizen naar de nieuwbouw?

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 28-10-2007 18:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
The Conman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:17:
Ok,

Ik heb de ZyXEL P-2602H-D1A uitgebreid getest.

....In de "bridged" mode icm met mijn Linksys WRT54GS v1.0 (third party firmware en firewall scripts) draait die moeiteloos op settings met maximaal 1600 connecties zonder enige vorm van crash.

Dus ik ga de routerfunctie niet gebruiken van de ZyXEL P-2602H-D1A......
Maar heb ik nu goed begrepen dat je in de bridged mode geen telefonie kunt doen? Waarom is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
raven22 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

Maar heb ik nu goed begrepen dat je in de bridged mode geen telefonie kunt doen? Waarom is dat zo?
Telefonie maakt gebuik van VoIP wat staat voor 'spraak over IP'. Als je hem in bridge zet wordt hij transparant en geeft alles door, hij heeft zelf geen IP meer. Dus kan er ook geen VoIP overheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
bjck schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:53:
[...]

Telefonie maakt gebuik van VoIP wat staat voor 'spraak over IP'. Als je hem in bridge zet wordt hij transparant en geeft alles door, hij heeft zelf geen IP meer. Dus kan er ook geen VoIP overheen doen.
Maar kun je er in de normale mode wel een (draadloze) router achter hangen? Of moet ik dan wachten tot de single pc modem bescikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
raven22 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:58:
[...]

Maar kun je er in de normale mode wel een (draadloze) router achter hangen? Of moet ik dan wachten tot de single pc modem bescikbaar komt.
Dat is geen probleem lijkt mij.

Verschil tussen single-PC en multi-PC is dat de laatste een 4 poorts ethernet switch heeft en de eerstgenoemde niet intern.

Zelf zou ik die wireless-router wel als AP (AccessPoint) instellen en niet als router, dat router gedeelte zou ik door de ZyXEL laten doen. Als je hem als router er achter hangt (zowel basic als muli-pc) heb je router achter router hangen anders.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 28-10-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
raven22 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:58:
[...]

Kan wel, maar dan moet je hem niet aan de WAN poort hangen van je (draadloze) router. Maar gewoon aan een LAN poort, dan functioneert die router alleen maar als een Access Point.

Edit: too late

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:29:
Momenteel zit Tiscali op mijn ISRA inclusief 1 voip nummer. Daarnaast heb de beschikking over mijn (oude analoge) KPN nummer (niet geporteerd)

1. Ik ben benieuwd of ik met deze hele combinatie kan overstappen op Telfort of dat ik afscheid moet gaan nemen van 1 van mijn huidige twee nummer (Tiscali VOIP of KPN Analoog)

2. Daarnaast heb ik ook geruchten gehoord dat Tiscali sowieso Telfort wordt omdat deze momenteel beide door KPN zijn ingelijfd.

Iemand nuttige info over punt 1 en/of 2
Hier dezelfde situatie. Ik ben ook benieuwd naar de mogelijkheden. Ik vermoed (!) dat je je KPN nummer dan naar Telfort meeneemt. Voor mij verder geen probleem, want daar belt me nu ook vrijwel iedereen op. Tiscali VOIP gebruik ik alleen voor de uitgaande gesprekken.

Las elders in dit topic dat Tiscali leden vanaf januari de mogelijkheid krijgen over te stappen naar Telfort. Geeft aan dat de naam Tiscali inderdaad zal gaan verdwijnen.
Niborit schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:56:
Mensen die er aan dachten om van Tiscali naar Telfort over te stappen: Ben net gebeld door Tiscali of ik mijn aanvraag wilde annuleren, aangezien ze in januari de klanten in gaan lichten dat ze kunnen overstappen naar het Telfort abonnement met behoud van e-mailadressen en gegevens e.d. ,wel zo makkelijk natuurlijk.
Geloof dat je wel 1 telefoonnummer in moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Telfort ADSL aangevraagd, en ook al het modem binnen en fase 4 bereikt.
De snelheid wordt een stuk meer en de abbo een stuk goedkoper dan xs4all waar ik nu zit, dus ik ben hier aardig blij mee.

Er is echter 1 ding wat ik niet snap, in deze draad.
Ik heb regelmatig gelezen hier dat men blij is dat er 1,3 MB/s (of daar in buurt) wordt gehaald.

Uiteraard een stuk meer dan ik nu met 8 mbit heb (gemiddeld 800KB/s) op 639 mtr van de centrale, maar toch een stuk minder dan de theoretische snelheid van 2,5 MB/sec die met een 20mbit verbinding gehaald moet worden.
Men is dus tevreden met de helft van de snelheid of zie/bereken ik dat verkeerd.. :?

Volgens onderstaand grafiekje, moet men met een afstand onder de 1100 mtr gewoon de max kunnen halen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Daarnaast eigenlijk nog 1 ding wat ik niet helemaal snap (totaal dus 2..)
Ik heb nu dan ook ISDN, en heb ook het ISDN modem binnen.
Waarom is het niet gewoon mogelijk om dan bij een abbo waar men dus geen KPN meer nodig heeft, daar gelijk een annex-A verbinding van te maken.
De kabel blijft dezelfde kabel, de paren blijven dezelfde paren, alleen in de centrale moet het uiteinde even ergens anders ingeprikt worden (naar mijn bescheiden kennis op dit gebied).

Als het goed is ga ik nooit meer terug naar een ISDN telefoon, zoals de VOIP techniek zich nu ontwikkeld en vindt ik het geen groot probleem, maar toch vreemd dat ik nu tot in de lengte van dagen met een iets mindere verbinding zit :| .

[offtopic mode]
Wat xs4all betreft denk ik dat het beter is om af te wachten tot je echt problemen met ze hebt wat betreft het opzeggen.
Het beste is gewoon exact de opzeg procedure te volgen en alles goed vast te leggen.
Lijkt me sterk dat ze hun klanten voor de paar tientjes gaan oplichten en zodanig negatief over hun maken, dat ze dit alleen maar in de toekomst veel en veel meer gaat kosten aan verlies van nog meer (nieuwe) klanten.
Ik zat ooit bij hun eerste 500 klanten, en eigenlijk wat de techniek betrof nooit problemen gehad. Alleen nu is het verschil te groot geworden met andere aanbieders wat de prijs betreft. Ik ga van + 200 (incl. KPN abbo) naar 60 euries in de 2 maanden.
[/offtopic mode]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:02:
Volgens onderstaand grafiekje, moet men met een afstand onder de 1100 mtr gewoon de max kunnen halen.
Ik wordt steeds blijer dat ik 140 meter van de centrale zit... ;) Ik kan haast niet wachten tot februari, als mijn Kazema abo afloopt. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik bij Casema kabel meer haal dan wat ze beloven. Het is een 8Mb abo en als ik met Grabit uit de newsservers van Casema (of een andere), haal ik sustained 10Mb. Maar ja...Telfort kost maar de helft, en mijn snelheid wordt verdubbeld. Dat klinkt nóg beter.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:02:
Ik heb ook Telfort ADSL aangevraagd, en ook al het modem binnen en fase 4 bereikt.
De snelheid wordt een stuk meer en de abbo een stuk goedkoper dan xs4all waar ik nu zit, dus ik ben hier aardig blij mee.

Er is echter 1 ding wat ik niet snap, in deze draad.
Ik heb regelmatig gelezen hier dat men blij is dat er 1,3 MB/s (of daar in buurt) wordt gehaald.

Uiteraard een stuk meer dan ik nu met 8 mbit heb (gemiddeld 800KB/s) op 639 mtr van de centrale, maar toch een stuk minder dan de theoretische snelheid van 2,5 MB/sec die met een 20mbit verbinding gehaald moet worden.
Men is dus tevreden met de helft van de snelheid of zie/bereken ik dat verkeerd.. :?

[afbeelding]
Dat zijn echt optimale condities in zo'n grafiek. Er wordt alleen gekeken naar lengte van een draad en de (lab)test resultaten in een grafiek gezet. De 24 wordt nauwelijks gehaald in de praktijk doordat buiten een lag/test sitautie je ook nog te maken hebt met aantal koppelingen in een lijn, verstoring van andere lijnen of bronnen buiten de bundel etc etc.
Daarnaast eigenlijk nog 1 ding wat ik niet helemaal snap (totaal dus 2..)
Ik heb nu dan ook ISDN, en heb ook het ISDN modem binnen.
Waarom is het niet gewoon mogelijk om dan bij een abbo waar men dus geen KPN meer nodig heeft, daar gelijk een annex-A verbinding van te maken.
De kabel blijft dezelfde kabel, de paren blijven dezelfde paren, alleen in de centrale moet het uiteinde even ergens anders ingeprikt worden (naar mijn bescheiden kennis op dit gebied).

Als het goed is ga ik nooit meer terug naar een ISDN telefoon, zoals de VOIP techniek zich nu ontwikkeld en vindt ik het geen groot probleem, maar toch vreemd dat ik nu tot in de lengte van dagen met een iets mindere verbinding zit :| .
Omdat je nu nog ISDN telefonie hebt van KPN moet er een annexB signaal op. Je KPN ISDN abonnement stopt pas nadat er ADSL op gezet is, niet ervoor.

Als je annexA wilt in zo'n situatie had je eerst ISDN moeten opzeggen en als dat weg is overstappen of moeten aanvragen zonder aan te geven dat je ISDN of ADSL had. Dan gaat de ISP kijken of er een extra lijn/aderpaar is om daarop te leveren. Je hebt dan alleen kans dat je aanvraag afgewezen wordt omdat er geen extra lijn/aderpaar is naar je huis.

Andere mogelijkheid was nog om ISDN om te laten zetten weer naar PSTN terug door KPN wat zo'n €75 kost en dat had je eerst ADSL er vanaf moeten laten halen door je huidige ISP waardoor je zonder zit een paar weken.

Ooit gekozen voor ISDN en het blijft je achtervolgen, tenminste zo lang je het nog hebt. Als je eenmaal alleen ADSL hebt (wat annexB is dan omdat het sharing is geweest) en je stapt over heb je kans dat het annexA wordt, hoeft ook nog niet altijd te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 29-10-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zaterdag de modem gekregen, tot mijn grote verbazing geen modem voor 1pc maar een multi-pc modem :D terwijl ik niks extra's hoef te betalen.

Kreeg bericht dat ik 5 november aangesloten wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie regelmatig voorbij komen dat men overspringt van stap 3 naar stap 4 binnen de dag (werkzaamheden in telefooncentrale --> technische oplevering). Ik sta echter al een tijdje op stap 3. Zijn er hier meerdere mensen die lang op stap 3 hebben moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:46:
Zijn er hier meerdere mensen die lang op stap 3 hebben moeten wachten?
Mijn bestelling heeft ook +/- 1 week op stap 3 gezeten. Het lijkt erop dat dit langer duurt als er een nieuwe lijn aangelegd moet worden (ivm. een dedicated ADSL-lijn). Klopt dat in jouw geval?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sta sinds 27-10 op stap 3
ga van kabel naar adsl
17-10 aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelling heeft ook +/- 1 week op stap 3 gezeten. Het lijkt erop dat dit langer duurt als er een nieuwe lijn aangelegd moet worden (ivm. een dedicated ADSL-lijn). Klopt dat in jouw geval?
Nee, is geen nieuwe lijn. Is wel een tijdje (lees 2 maanden) inactief geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand of je eigenaar bent van de modem. Ik heb de draadloze besteld voor 80 euro. KPN heb ik opgezegd maar van hun krijg ik een brief dat ik de modem moet terug sturen. Is dit bij Telfort ook het geval?

En is Telfort ADSL of ADSL 2+ ?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Erhnam schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:42:
Weet iemand of je eigenaar bent van de modem. Ik heb de draadloze besteld voor 80 euro. KPN heb ik opgezegd maar van hun krijg ik een brief dat ik de modem moet terug sturen. Is dit bij Telfort ook het geval?

En is Telfort ADSL of ADSL 2+ ?
Als je betaald voor de modem ben je de eigenaar, en ADSL2+ kan alleen tot 20 Mbit (ADSL maar tot 8 ).

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:54
inVision schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:14:
[...]

Als je betaald voor de modem ben je de eigenaar, en ADSL2+ kan alleen tot 20 Mbit (ADSL maar tot 8).
Ook het 'gratis' modem ben je eigenaar van. :)
En Telfort bied inderdaad dus ADSL2+ aan waar dit mogelijk is. Zowieso is het hele Tiscali netwerk al ADSL2+, bij KPN weet ik niet zeker. Als je de snelheidscheck uitvoert op de website van Telfort krijg je een indicatie wat je gaat halen. Is dit boven 8 mbit? Dan is het zeker weten ADSL2+ op jouw locatie.

[ Voor 36% gewijzigd door Dolan op 29-10-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:41:
[...]

Nee, is geen nieuwe lijn. Is wel een tijdje (lees 2 maanden) inactief geweest...
Een inactieve lijn is een nieuwe lijn ook.

Het is een koperlijn die ongebruikt is nu en die wordt (weer) ingebruik genomen. Hij kan helemaal los gekoppeld zijn en wordt daarom dus bij installatie van ADSL gecontroleerd door een KPN monteur die bij oplevering de lijn komt testen.

Dat je iets langer in stap 3 blijft staan komt denk ik omdat je gebeld moet worden voor die afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:11
hehe eindelijk mijn lijn is actief. Heb alleen nog geen inlogcodes e.d ontvangen.
Zou ik ze kunnen bellen en het opvragen of moet wachten op de brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:17:
[...]

Ook het 'gratis' modem ben je eigenaar van. :)
En Telfort bied inderdaad dus ADSL2+ aan waar dit mogelijk is. Zowieso is het hele Tiscali netwerk al ADSL2+, bij KPN weet ik niet zeker. Als je de snelheidscheck uitvoert op de website van Telfort krijg je een indicatie wat je gaat halen. Is dit boven 8 mbit? Dan is het zeker weten ADSL2+ op jouw locatie.
Als ik kijk bij http://adsl.hunen.net/ dan geeft hij aan dat er adsl aanwezig is maar geen adsl2+ Doe ik de postcodecheck bij Telfort dan krijg ik wel de volle 20mb, iemand een idee waar ik het anders zou kunnen testen?
Hoe kom ik er nu achter wat we écht op ons adres kunnen verwachten?
(als ik een andere 20mb abbo (ADSL T20 Tiscali) bekijk bij speedtest staat er ong 12mb)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Ze krijgen het nog druk daar bij Telfort :)
Gisteren ook maar aangevraagd o.a. naar aanleiding van de reacties hier.
Even wachten tot stap 4 en dan bij Xs4all opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
Wat voor nieuwsgroepen levert Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
stefijn schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:42:
Wat voor nieuwsgroepen levert Telfort?
Geen ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:37:
[...]

Als ik kijk bij http://adsl.hunen.net/ dan geeft hij aan dat er adsl aanwezig is maar geen adsl2+ Doe ik de postcodecheck bij Telfort dan krijg ik wel de volle 20mb, iemand een idee waar ik het anders zou kunnen testen?
Hoe kom ik er nu achter wat we écht op ons adres kunnen verwachten?
(als ik een andere 20mb abbo (ADSL T20 Tiscali) bekijk bij speedtest staat er ong 12mb)
Die site heeft geen onderscheid voor de netwerken van BaByXL (Tiscali) en KPN tussen ADSL en ADSL2+, alleen voor BBned wordt het specifiek aangegeven. Bij Tiscali kan je elke Ja als ADSL2+ lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:59:
[...]

Die site heeft geen onderscheid voor de netwerken van BaByXL (Tiscali) en KPN tussen ADSL en ADSL2+, alleen voor BBned wordt het specifiek aangegeven. Bij Tiscali kan je elke Ja als ADSL2+ lezen.
Okay, dan interpreteer ik het zo:
Volgens speedtest draait Tiscali T20 (20mb abbo) gemiddeld 12mb op onze postcode:
Ergo: Telfort 20mb zal ong. gelijk zijn aan Tiscali T20 = gemiddeld 12mb op onze postcode...

(Toch heel wat anders dan de Telfort site voor rekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:14:
[...]

Volgens speedtest draait Tiscali T20 (20mb abbo) gemiddeld 12mb op onze postcode:
Ergo: Telfort 20mb zal ong. gelijk zijn aan Tiscali T20 = gemiddeld 12mb op onze postcode...

Daarom is het ook een indicatie. :Y)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

Snap ik, maar zelfs als indicatie is ie compleet ruk.
Zo komen er alleen maar mee weg omdat het nog steeds betaalbaar is, maar in principe is het vreemd dat als je zelfs maar 20k haalt dat je nog steeds geen rechten kan ontlenen.

Zo kan ik het ook: Ik kan heeeeel mooi werk leveren, maar ja als ik het verpruts, dan kan je geen rechten ontlenen O-) maar wel blijven betalen voor een jaar uiteraard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:28:
[...]

Zo komen er alleen maar mee weg omdat het nog steeds betaalbaar is, maar in principe is het vreemd dat als je zelfs maar 20k haalt dat je nog steeds geen rechten kan ontlenen.

Zo kan ik het ook: Ik kan heeeeel mooi werk leveren, maar ja als ik het verpruts, dan kan je geen rechten ontlenen O-) maar wel blijven betalen voor een jaar uiteraard >:)
Je kunt het ook zo zien:

Telfort levert je een wide-open abbo. Dat betekent dat je de snelheid haalt die op jouw adres mogelijk is. Sneller dan dat zal het nooit worden, welke ADSL provider je ook neemt.

Het heeft dus weinig met verprutsen te maken. Telfort levert alleen de dienst internet. KPN zorgt voor het DSL gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:43:
[...]

Je kunt het ook zo zien:

Telfort levert je een wide-open abbo. Dat betekent dat je de snelheid haalt die op jouw adres mogelijk is. Sneller dan dat zal het nooit worden, welke ADSL provider je ook neemt.
Dat klinkt idd veel beter O+

Nou goed, ik hoef dus niet op 20mb te hopen, maar 12mb zou ook al heel leuk zijn. Telfort here I come (ow wacht ik was al gsm-klant) Nou nog van Wanadoo/Orange/Casema afkomen, de boeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
trolleystad schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:43:
[...]

Je kunt het ook zo zien:

Het heeft dus weinig met verprutsen te maken. Telfort levert alleen de dienst internet. KPN zorgt voor het DSL gedeelte.
Nou ja, ik kan hier toch alleen maar tot 8 Mb komen, dan nog is het heel aantrekkelijk.
Tenminste, zit me net te bedenken.....
Ik kan toch gewoon SSH gebruiken, volgens mij is er al geschreven dat alle poorten niet geblockt worden, maar toch........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
smokesign schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

Nou ja, ik kan hier toch alleen maar tot 8 Mb komen, dan nog is het heel aantrekkelijk.
Tenminste, zit me net te bedenken.....
Ik kan toch gewoon SSH gebruiken, volgens mij is er al geschreven dat alle poorten niet geblockt worden, maar toch........
Ik maak via SSH verbinding met mijn Linux bakje thuis dus dat werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand al aangesloten?
Zoja, welke snelheid behaal je en hoeveel meter zit je van de centrale af:

Snelheidaanduiding telfort site:
Werkelijke snelheid (speedtest):
Meters van de centrale:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:04:
Is iemand al aangesloten?
Zoja, welke snelheid behaal je en hoeveel meter zit je van de centrale af:

Snelheidaanduiding telfort site:
Werkelijke snelheid (speedtest):
Meters van de centrale:
Hoop je hier mee een indicatie te krijgen hoe het bij jou gaat lopen? Zul je weinig aan hebben. Plus dat er nog niet veel mensen aangesloten zullen zijn. Kijk anders een bij je postcode naar mensen die via het Tiscali netwerk aangesloten zijn en een ZyXEL modem hebben. Dan weet je wat je te wachten staat. Het is namelijk overal verschillend. Het ligt niet aan de ISP die de snelheid niet haalt, maar de kwaliteit en lengte van de koperkabel.

http://adsl.xandrios.net/...rt=post&updown=&adsltype=

[ Voor 9% gewijzigd door Dolan op 29-10-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, XS4ALL is bij mij nu in aanzien gedaald. Ik heb zaterdag het modem binnengekregen en de e-mail gehad dat ik aan zou worden gesloten in de week van 15 november. Vandaag daarom voor de zekerheid toch maar XS4ALL even gebeld om op te zeggen.

Krijg ik te horen dat ik op dit moment niet kan opzeggen! Dan zou namelijk de lijn gesloopt worden en kan Telfort niets meer aansluiten aldus de mevrouw. Ik moet dus wachten tot het moment dat mijn lijn actief is bij Telfort en daarna ontvang ik pas de brief van XS4ALL om op te zeggen.

Ik aangeven dat ik een contract met hun heb en ik wil opzeggen per de 16de november, maar dat kon gewoon niet. Ik moet dus een maand dubbel betalen en dat was volgens die mevrouw heel normaal. Ze baalde er zelfs van dat Telfort dat niet aangaf, want ik was de zoveelste al die overstapte naar XS4ALL >:)

Klopt dat nu wat die mevrouw aan m'n neus hangt, of is dit een kwestie van klantje pesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Ik snap hier ook de ballen van... als jij NU wil opzeggen bij XS4ALL dan MOET dat gewoon kunnen. Je hebt toch een overeenkomst met hun en niet met Telfort erbij. Het kan wel zo zijn dat zei direct de opzegging inplannen waardoor de lijn gesloopt kan worden. Dat is dan het risico dat je loopt.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
trolleystad schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:58:
[...]

Ik maak via SSH verbinding met mijn Linux bakje thuis dus dat werkt gewoon :)
Dank je, dan kan het bakje hier dat straks ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:30:
Ik snap hier ook de ballen van... als jij NU wil opzeggen bij XS4ALL dan MOET dat gewoon kunnen. Je hebt toch een overeenkomst met hun en niet met Telfort erbij. Het kan wel zo zijn dat zei direct de opzegging inplannen waardoor de lijn gesloopt kan worden. Dat is dan het risico dat je loopt.
Ja, dat was het risico volgens mevrouw. Als ik nu opzeg, zou de lijn gesloopt worden omdat ze van KPN nog geen bericht hebben gekregen om de lijn vrij te geven. Ik vroeg haar of ik niet NU kon opzeggen voor over een paar weken (dat kan imo bij elke vorm van een abo), maar dat kon ook niet. Ik moest wachten op die brief van XS4ALL.

Maargoed, nog een leuke anekdote:

X: Waarom wilt u opzeggen?
G: Omdat ik overstap naar Telfort en dat scheelt enorm in prijs en snelheid.
X: Ja, dat kan ik me voorstellen. U bent niet de eerste.
G: O?
X: Wel vreemd dat mensen een abo afsluiten bij een toko die nog geen lijn heeft opgeleverd, ik zou eerst de kat uit de boom kijken.
G: Ja, ik normaal gesproken ook, maar aangezien het in feite Tiscali is, maar dan onder een andere naam, heb ik er wel vertrouwen in.
X: Hmm ja...

Die wordt helemaal gek van al die opzeggingen. Ben wel benieuwd hoeveel ze kwijt zijn geraakt aan Telfort.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 15:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:37:
Die wordt helemaal gek van al die opzeggingen. Ben wel benieuwd hoeveel ze kwijt zijn geraakt aan XS4ALL Telfort.
En het leuke is, dat het allemaal KPN is...om je gek te lachen... 8) Kanibalisme heet dat geloof ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:14:
[...]

EWK schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:28:
[...]

Vergeten jullie nu niet dat speedtest.nl uiterst onbetrouwbaar is en de resultaten in die database van andere mensen zijn waar je niet weet of ze wel T20 hadden en of ze wel kundig zijn met het aansluiten van de modem netjes op de hoofdaansluiting (ISRA).

Als die mensen gekke dingen als 15 virusscanners, 12 firewalls en 18 mallware scanners hebben draaien op een windows XP installatie van 2 jaar terug hun browser niet al te snel is :)

Je gaat uit van uiterst onbetrouwbare meetgegevens van derde die je niet kent :P
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:18:
Goed, XS4ALL is bij mij nu in aanzien gedaald. Ik heb zaterdag het modem binnengekregen en de e-mail gehad dat ik aan zou worden gesloten in de week van 15 november. Vandaag daarom voor de zekerheid toch maar XS4ALL even gebeld om op te zeggen.

Krijg ik te horen dat ik op dit moment niet kan opzeggen! Dan zou namelijk de lijn gesloopt worden en kan Telfort niets meer aansluiten aldus de mevrouw. Ik moet dus wachten tot het moment dat mijn lijn actief is bij Telfort en daarna ontvang ik pas de brief van XS4ALL om op te zeggen.

Ik aangeven dat ik een contract met hun heb en ik wil opzeggen per de 16de november, maar dat kon gewoon niet. Ik moet dus een maand dubbel betalen en dat was volgens die mevrouw heel normaal. Ze baalde er zelfs van dat Telfort dat niet aangaf, want ik was de zoveelste al die overstapte naar XS4ALL >:)

Klopt dat nu wat die mevrouw aan m'n neus hangt, of is dit een kwestie van klantje pesten?
Waarom kan XS4all niet een opzegging verwerken zonder de opdracht tot lijnsloop in te plannen? De lijn zien ze vanzelf vertrekken immers, kunnen ze altijd nog een controle op doen na die datum toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Dennis-L schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:22:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw online webformulier van 12-10-2007 met ticketnummer XXXXXX. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Als u telfort adsl + telefonie aanvraagt en u geeft aan dat het gaat om een overname, dan zullen wij u verbinding opzeggen bij KPN

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Heb je al iets gehoord van KPN dat het IPB-abonnement opgeheven is/wordt? Is mij nog steeds niet duidelijk hoe de opzegging IPB in zijn werk gaat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 13:48
Madone schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:22:
[...]

Heb je al iets gehoord van KPN dat het IPB-abonnement opgeheven is/wordt? Is mij nog steeds niet duidelijk hoe de opzegging IPB in zijn werk gaat namelijk.
Ben nog in afwachting van bericht van KPN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Dennis-L schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:41:
[...]

Ben nog in afwachting van bericht van KPN :D
Welke status zit je (ja ben te lui om te lezen :)) en wanneer verwacht je oplevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 13:48
Madone schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

Welke status zit je (ja ben te lui om te lezen :)) en wanneer verwacht je oplevering?
4
5 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik wil overstappen van KPN Internet naar Telfort. Ik heb mijn abonnement opgezegd en mijn afsluitdatum is nu 24 november. Wat is nu wijs om te doen? Kan ik telfort al aanvragen en welke datum moet ik aan ze doorgeven?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Erhnam schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:15:
Ik wil overstappen van KPN Internet naar Telfort. Ik heb mijn abonnement opgezegd en mijn afsluitdatum is nu 24 november. Wat is nu wijs om te doen? Kan ik telfort al aanvragen en welke datum moet ik aan ze doorgeven?
Weet niet of je het nog red om voor 24 november aangesloten te worden op Telfort.
Je had KPN wel doorgegeven dat Telfort (of ander provider) het gaat overnemen toch, dus dat niet het signaal gesloopt moet worden. Dan gewoon Telfort aanvragen en zo snel mogelijk laten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:16:
Waarom kan XS4all niet een opzegging verwerken zonder de opdracht tot lijnsloop in te plannen? De lijn zien ze vanzelf vertrekken immers, kunnen ze altijd nog een controle op doen na die datum toch?
Dat lijkt mij ook, vandaar ook mijn vraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 22-09 12:58
Wie heeft er ervaring met het inbel-abbonement van XS4ALL om je mail adressen en hosting te behouden? Ik wil dat graag zodat ik nu al over kan stappen op telfort. Maar nergens op de XS4ALL site kan ik er iets over vinden..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Steephh schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:34:
Wie heeft er ervaring met het inbel-abbonement van XS4ALL om je mail adressen en hosting te behouden? Ik wil dat graag zodat ik nu al over kan stappen op telfort. Maar nergens op de XS4ALL site kan ik er iets over vinden..
Dat inbel-abonnement heet tegenwoordig Xs4all Pack en kost € 9,95 per maand. Voor dat geld kun je beter ergens een eigen domein + hosting regelen. Moet je nu wel iedereen je nieuwe emailadres (@ je eigen domein) doorgeven, maar dan kun je daarna zo vaak van ISP wisselen als je wil.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjen Tempel op 29-10-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Arjen Tempel schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:53:
[...]
Dat inbel-abonnement heet tegenwoordig Xs4all Pack en kost € 9,95 per maand. Voor dat geld kun je beter ergens een eigen domein + hosting regelen. Moet je nu wel iedereen je nieuwe emailadres (@ je eigen domein) doorgeven, maar dan kun je daarna zo vaak van ISP wisselen als je wil.
Even inhaken, hosting2go.nl en one.com zijn volgens mij niet duur en betrouwbaar.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Conman schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:26:
[...]

Weet niet of je het nog red om voor 24 november aangesloten te worden op Telfort.
Je had KPN wel doorgegeven dat Telfort (of ander provider) het gaat overnemen toch, dus dat niet het signaal gesloopt moet worden. Dan gewoon Telfort aanvragen en zo snel mogelijk laten aansluiten.
Migreren is nu wellicht onmogelijk geworden inderdaad.

Altijd bij overstappen:

1. Aanvragen nieuwe ISP.
2. Wachten bevestiging met aansluit (migratie) datum (bij Telfort stap 4).
3. Opzeggen huidige ISP en aangeven dat je gaat migreren per XX-XX-XXXX naar een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
het wordt er voor mij niet duidelijk op , las ook al ergens dat telfort ipb voor je opzeg
heb vandaag een email gekregen van telfort dat dat niet zo was . en dat je zelf je adsl moest op zeggen .maar ik heb ook ipb en heb ook een email gestuurd naar kpn voor de datum van mijn eindcontract ,maar heb daar nog geen antwoord op .
maar als ik het doe zoals het bij de opening topic .komt het dan goed.??
want ik wil niet zonder telefoon zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15 okt. Telfort+telefonie aangevraagd.
22 okt. UPC internet+telenonie opgezegd.
Vandaag naar status 4 gegaan en mail gekregen dat het zal worden geactiveerd in de week van 9 november.
Is het normaal dat je geen schriftelijke bevestiging van UPC krijgt of krijg je die pas als het contract afloopt (half december)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:20

Totaalgeflipt

De enige echte

pa3fap schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:19:
[...]

het wordt er voor mij niet duidelijk op , las ook al ergens dat telfort ipb voor je opzeg
heb vandaag een email gekregen van telfort dat dat niet zo was . en dat je zelf je adsl moest op zeggen .maar ik heb ook ipb en heb ook een email gestuurd naar kpn voor de datum van mijn eindcontract ,maar heb daar nog geen antwoord op .
maar als ik het doe zoals het bij de opening topic .komt het dan goed.??
want ik wil niet zonder telefoon zitten
Wees slim en schakel gewoon je telefoon door naar je mobiel. Via mijn kpn, of planet beheer diensten. Dit blijft enkele dagen actief in de centrale en dan worden alle inkomende gesprekken doorgeschakeld.

En niemand die ervan weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:55:
15 okt. Telfort+telefonie aangevraagd.
Ik ben HEEL erg benieuwd naar de telefonie ervaringen en hoop dat je die hier wil posten zodra e.e.a. bij je is geactiveerd. Ik wil namelijk ook zo'n '20 Mb internet en vast bellen' abbo aan gaan vragen voor mijn ouders die nu nog over hun gewone KPN-lijntje af en toe met een modempje inbellen (jawel... die mensen zijn er nog steeds...). Dat het internetten goed gaat bij Telfort heb ik wel vertrouwen in, ik ben dus alleen nog benieuwd naar de kwaliteit van bellen over IP.

Na al die drama's die ik over het KPN-Internetbellen heb gelezen hoop ik dat Telfort dat beter gaat doen. Zeker als je bedenkt dat Telfort een KPN-dochter is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:24:
[...]
Na al die drama's die ik over het KPN-Internetbellen heb gelezen hoop ik dat Telfort dat beter gaat doen. Zeker als je bedenkt dat Telfort een KPN-dochter is... 8)7
Dat laatste zegt niks. Speedlinq is ook een KPN-dochter en die maakt er op alle fronten nog steeds een potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Zoals in de startpost staat wordt de dienst Internet van Telfort door Tiscali verzorgd. De telefonie ervaringen van Tiscali zullen dan wel gelijk zijn aan die van Telfort. In mijn telfort modem stonden trouwens dezelfde SIP instellingen voorgeconfigureerd als die van Tiscali. Dus lees die ervaringen en doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als de kwaliteit van bellen gelijk is aan het bellen via IPB dan spring ik een gat in de lucht en vraag ik Telfort morgen meteen al aan... Heb in 2 jaar tijd nauwelijks problemen gehad met bellen via IPB, vandaar dus... Maar eerst nu even telefoon ervaringen hier afwachten, ben ook zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:18:
Ik aangeven dat ik een contract met hun heb en ik wil opzeggen per de 16de november, maar dat kon gewoon niet. Ik moet dus een maand dubbel betalen en dat was volgens die mevrouw heel normaal. Ze baalde er zelfs van dat Telfort dat niet aangaf, want ik was de zoveelste al die overstapte naar XS4ALL Telfort >:)

Het is inderdaad klantje pesten. Bij Direct ADSL (ook KPN) kan het wel, bij 12move kan het, bij Tiscali kan het ook. Ik zou gewoon die laatste maand XS4ALL niet betalen (ook niet aan de deurwaarder) en de boel desnoods bij de rechter uitleggen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik ben HEEL erg benieuwd naar de telefonie ervaringen en hoop dat je die hier wil posten zodra e.e.a. bij je is geactiveerd. Ik wil namelijk ook zo'n '20 Mb internet en vast bellen' abbo aan gaan vragen voor mijn ouders die nu nog over hun gewone KPN-lijntje af en toe met een modempje inbellen (jawel... die mensen zijn er nog steeds...). Dat het internetten goed gaat bij Telfort heb ik wel vertrouwen in, ik ben dus alleen nog benieuwd naar de kwaliteit van bellen over IP.
Afgelopen zondag heb ik Telfort telefonie geinstalleerd, werkt prima. Een aantal zaken zijn via internet in te stellen (o.a. nummerweergave, voicemail en vermelding in de telefoongids) en voor de rest hoef je alleen maar de VoIP-account in te stellen in het modem. Heb nog geen last van een haperende telefoonverbinding gehad en de kwaliteit is goed, alleen na 2 dagen kan je nog niet over 'veel ervaring' spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat wij binnenkort ook over gaan stappen op Telfort, klinkt toch wel erg aantrekkelijk allemaal.

Nu heb ik wel nog een vraagje over de modem/router. Ik las al in eerdere posts dat het natuurlijk mogelijk is een Wireless Routertje als Access point te gebruiken en aan te sluiten op de router die je bij Telfort krijgt. Dit werkt ook op de single-PC versie lijkt mij (of niet? Just incase ze deze wel weer op voorraad hebben).

Mijn vraag is: ik heb de WL-154 van Sitecom. Dit is een ADSL2 Modem + Router in een (gebruik ik nu voor Planet, werkt naar behoren). Kan ik deze ook als AP gebruiken ondanks dat het ook een modem is? Ik wil wel nog gebruik blijven maken van de telefoon lijn dus bridged wil ik hem niet gebruiken (ik las dat dat niet werkte). Iemand een idee? Of werkt dit gewoon hetzelfde als een normale router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:16:
Denk dat wij binnenkort ook over gaan stappen op Telfort, klinkt toch wel erg aantrekkelijk allemaal.

Nu heb ik wel nog een vraagje over de modem/router. Ik las al in eerdere posts dat het natuurlijk mogelijk is een Wireless Routertje als Access point te gebruiken en aan te sluiten op de router die je bij Telfort krijgt. Dit werkt ook op de single-PC versie lijkt mij (of niet? Just incase ze deze wel weer op voorraad hebben).
Ja kan, die beperkt dat niet. Enige verschil is dat er geen 4 poort switch in zit en dus maar 1 poort heeft.
Mijn vraag is: ik heb de WL-154 van Sitecom. Dit is een ADSL2 Modem + Router in een (gebruik ik nu voor Planet, werkt naar behoren). Kan ik deze ook als AP gebruiken ondanks dat het ook een modem is? Ik wil wel nog gebruik blijven maken van de telefoon lijn dus bridged wil ik hem niet gebruiken (ik las dat dat niet werkte). Iemand een idee? Of werkt dit gewoon hetzelfde als een normale router..
Moet kunnen gewoon. Je geeft hem dan IP adres 192.168.1.1 en zet de DHCP-server uit op het apparaat. Koppel hem met LAN1 aan je ZyXEL van Telfort en klaar ben je.

In theorie dan natuurlijk, wellicht dat je een apparaat hebt wat moeilijk doet of raar doet en dit niet kan op deze manier maar dat weet je nooit tot je het probeert.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 29-10-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 13:11
Naar aanleiding van mijn eerdere post in dit draadje over opbouw van een nieuw abonnement in een nieuwbouwhuis:

Dank voor de reactie BJCK, je had helemaal gelijk, ik heb mij te vroeg zorgen gemaakt.

In tegenstelling tot wat een bouwonderneming aangeeft, is het normaal dat er wel een aansluitpunt standaard wordt opgeleverd in een nieuwbouwhuis (we hebben vandaag de sleutel gekregen en tot mijn grote opluchting zat er een telefonie kastje inkomend in de meterkast).

Geen graven dus, of andere drama's en geen verplichtingen richting KPN.

Ik kan een normaal abonnement bij Telfort nemen, parrallel aan mijn bestaande abonnementen in mijjn oude huis.

Dank alle posters voor alle ervaringen, dit heeft mij enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog Orange tot 30 november.
Op 20 november stap ik over op Telfort, als alles goed gaat.

Nou wilde ik mijn vaste KPN telefoonabonnement per 1 december opzeggen, zegt die KPN helpdeskmedewerker dat hij niet kan garanderen dat dat gaat lukken als er een ADSL-signaal op de lijn zit. Dus het vaste telefoonabonnement zal dan gewoon doorlopen en niet opgezegd worden.

Dit vind ik wel een beetje vreemd eigenlijk.

Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 02:16:

Nou wilde ik mijn vaste KPN telefoonabonnement per 1 december opzeggen, zegt die KPN helpdeskmedewerker dat hij niet kan garanderen dat dat gaat lukken als er een ADSL-signaal op de lijn zit. Dus het vaste telefoonabonnement zal dan gewoon doorlopen en niet opgezegd worden.

Wat een onzin kraamt die gast uit, tuurlijk gaat dat wel, net zoals bij miljoenen andere aansluitingen.
telfort lever juist ook ADSL zonder kpn aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik ben ook om. Met Alice had ik nog een beetje mijn twijfels, maar dit durf ik wel aan.

Is zo´n 45 euro/maand goedkoper dan wat ik nu heb (ADSL basic bij XS4ALL + KPN belvrij ofzo) en van 6Mbps naar 20Mbps en dan houd ik (voorlopig althans) ook nog XS4ALL pack aan voor de email adressen (op xs4all heb ik dus echt nog nooit spam ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan

De KPN medewerker heeft half gelijk en het half mis. Jij vraagt bij Telfort Internet een abonement aan waarbij je aangeeft dat je een vaste telefoonaansluiting hebt en ook nog ADSL. Telfort dient dan een zogenaamde Telco-Telco migratie in bij KPN voor een shared line. Mocht hier om één of andere reden vertraging in komen en je laat tussentijds ook nog je telefoon van KPN afsluiten, dan kan Telfort geen Shared line meer opleveren en gaat het fout. Ik denk dat die medewerker je daar voor probeert te waarschuwen. Dus zeg KPN op als Telfort is opgeleverd of als je al in Stap 4 zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je als aansluit wensdatum een datum opgeeft die nog ver vooruit ligt (b.v. 20 januari 2008 i.v.m. contractvervaldatum huidige Internetplusbellen), heeft dit dan nog invloed over de snelheid waarmee stap 1 t/m 4 worden doorlopen?

Ik wil graag spoedig aanvragen zodat ik bij stap 4 alvast Internetlusbellen kan gaan opzeggen, maar dat zou weinig zin hebben als ze me dan pas begin december op stap 4 gaan zetten. Dan kan ik net zo goed nog wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:50
Ik heb datum 30-11 opgegeven en ben van 13-26 oktober van 1 naar 4 gegaan, modem al in huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:45:
Als je als aansluit wensdatum een datum opgeeft die nog ver vooruit ligt (b.v. 20 januari 2008 i.v.m. contractvervaldatum huidige Internetplusbellen), heeft dit dan nog invloed over de snelheid waarmee stap 1 t/m 4 worden doorlopen?

Ik wil graag spoedig aanvragen zodat ik bij stap 4 alvast Internetlusbellen kan gaan opzeggen, maar dat zou weinig zin hebben als ze me dan pas begin december op stap 4 gaan zetten. Dan kan ik net zo goed nog wachten.
Dat is vooraf moeilijk te zeggen. Ik denk dat Telfort de migratie wel snel door zal voeren, elke nieuwe klant is er één :). Voor die vraag kun je het beste ze ff mailen/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

thefxr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:10:
[...]

Wat een onzin kraamt die gast uit, tuurlijk gaat dat wel, net zoals bij miljoenen andere aansluitingen.
telfort lever juist ook ADSL zonder kpn aansluiting
Doe opzeggen telefonie pas als je over bent, niet tussendoor dingen veranderen. Als je je nummer naar Telfort wilt meenemen moet je telefonie bij KPN niet zelf opzeggen, dat gaat vanzelf als je Telfort je nummer laat overnemen.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:45:

Je gaat gewoon net zo snel als iedereen naar stap 4 toe, daar blijf je dan heel lang in staan totdat de plandatum wordt bereikt.

Het is heel verstandig nu alvast aan te vragen en dan te wachten tot je in stap 4 zit totdat je ook maar iets naar de huidige ISP gaat melden.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 30-10-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ben nu aan het wachten op de KPN monteur, ben eens benieuwd, hij kan nog to 12 uur komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je gebeld wordt door KPN om een afspraak te maken voor het testen/labelen van een nieuwe lijn, kan het handig zijn om te vragen of het niet sneller kan. Het voorstel van KPN was om op 20 november langs te komen, maar toen ik vroeg of het ook sneller kon bleek het ook al op 5 november te kunnen. Scheelt toch weer 2 weken.

Het enige nadeel is dat de afspraak op 20 november een tijd-afspraak was (ze komen dan bijv. tussen 1 en 3 uur langs), en de afspraak op 5 november is een dag-afspraak (ze komen tussen 8 en 17 uur langs), Maar dat was voor mij geen probleem. Ik werk die dag gewoon thuis.

Nu alleen hopen dat Telfort vervolgens geen 2 weken niks gaat zitten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjen Tempel op 30-10-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Nou, ik sta nu op stap drie. Ik hoop dat ik wat kan regelen als er een monteur langs moet komen omdat ik natuurlijk gewoon moet werken. Misschien mijn ouders even lief aankijken.

Maar voorlopig zijn we toch nog niet bij die stap :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TroonStaal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:44:
Nou, ik sta nu op stap drie. Ik hoop dat ik wat kan regelen als er een monteur langs moet komen omdat ik natuurlijk gewoon moet werken. Misschien mijn ouders even lief aankijken.

Maar voorlopig zijn we toch nog niet bij die stap :')
Volgens mij is stap 3 wachten op bevestiging van je aanvraag, dus het inplannen. Als het gaat om een nieuwe lijn is het dus wachten op het telefoontje voor de afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De kwartaalcijfers van KPN bevestigen nu ook officieel de integratie van Tiscali en Speedlinq in Telfort Internet:
In het derde kwartaal zijn er bijna 40.000 nieuwe breedbandklanten bijgekomen,
waarmee KPN’s aandeel in de retailmarkt 44,3% bereikte, 4 procentpunten hoger dan
in dezelfde periode vorig jaar. Om dit vast te houden heeft KPN besloten om het bereik
van het Telfort-merk uit te breiden met gebundelde breedbandaanbiedingen. De
onlangs overgenomen Internet Service Providers Tiscali en Speedlinq worden
omgedoopt tot Telfort zodat we gebruik kunnen maken van de vraag naar nononsense
breedbandproducten op de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

bjck schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:52:
[...]

Volgens mij is stap 3 wachten op bevestiging van je aanvraag, dus het inplannen. Als het gaat om een nieuwe lijn is het dus wachten op het telefoontje voor de afspraak.
Het is inderdaad een nieuwe lijn. Tenminste, ik heb aangegeven dat er nu niks op loopt. Ben er wel vanuit gegaan dat de vorige bewoners hun telefoon/adsl aansluiting hadden verhuisd. Misschien kan dat ook nog wel problemen geven?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 19:33
ik zit er ook over te denken om over te stappen.
Hebben nu veel mensen problemen met overstappen van adsl provider X naar Telfort?
nu heb ik dat zyxel modem nog liggen hier.
Na de aanvraag zou ik dan wel graag dit modem gebruiken.
Misschien is het handig om al die waardes over te zetten.
de VCI/VPI waarden e.d.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Arjen Tempel schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:40:
Als je gebeld wordt door KPN om een afspraak te maken voor het testen/labelen van een nieuwe lijn, kan het handig zijn om te vragen of het niet sneller kan. Het voorstel van KPN was om op 20 november langs te komen, maar toen ik vroeg of het ook sneller kon bleek het ook al op 5 november te kunnen. Scheelt toch weer 2 weken.

Het enige nadeel is dat de afspraak op 20 november een tijd-afspraak was (ze komen dan bijv. tussen 1 en 3 uur langs), en de afspraak op 5 november is een dag-afspraak (ze komen tussen 8 en 17 uur langs), Maar dat was voor mij geen probleem. Ik werk die dag gewoon thuis.

Nu alleen hopen dat Telfort vervolgens geen 2 weken niks gaat zitten doen.
Hmm, ik ben gister gebeld voor een afspraak. Die staat nu op volgende week donderdag, ben alleen zo dom geweest om niet te vragen of dit ook eerder kan. Ze hebben vast geen nummer waar ik ze op bereiken kan he? :Y)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:34:
[...]

Hmm, ik ben gister gebeld voor een afspraak. Die staat nu op volgende week donderdag, ben alleen zo dom geweest om niet te vragen of dit ook eerder kan. Ze hebben vast geen nummer waar ik ze op bereiken kan he? :Y)
Die zijn te bereiken. Bel de KPN Helpdesk: 0900-0244 en leg je verhaal uit. Je wordt dan doorverbonden met de afdeling planning van de monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Die zijn te bereiken. Bel de KPN Helpdesk: 0900-0244 en leg je verhaal uit. Je wordt dan doorverbonden met de afdeling planning van de monteurs.
Bedankt!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
De monteur is zojuist vertrokken, na een reboot van het modem had ik internet :)
Heb even een speedtest gedaan met een 100 MB file, de top was 1700 Kb/sec, met newshosting krijg ik een vlakke lijn van ongeveer 1550 Kb/sec >:) miss krijg ik door wat tweaking er nog meer uit :9
Dat zijn goede resultaten, ik zit 2.1 Km van de centrale af, PC=6171

vraag maar raak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor mij duidelijk, eind januari ga ik over naar Telfort.

Even een vraag voor de techneuten;
Ik heb hier nog een Draytek Vigor 2900VG in de kast liggen, gekocht met het oog op een glasvezel aansluiting, die niet doorgaat, ligt voor de deur maar voor één aanvraag gaan ze niet graven.
Deze wil ik achter het ZyXel modem (bridge) hangen, telefonie werkt niet in bridge mode op de ZyXel.
De Vigor 2900VG ondersteund VoIP, heeft 2 FXS poorten, en de protocollen SIP/MGCP,RTP/RTCP hier kan ik dan toch het telefoon deel mee draaien? Of zie ik iets over het hoofd.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:05:
De monteur is zojuist vertrokken, na een reboot van het modem had ik internet :)
Heb even een speedtest gedaan met een 100 MB file, de top was 1700 Kb/sec, met newshosting krijg ik een vlakke lijn van ongeveer 1550 Kb/sec >:) miss krijg ik door wat tweaking er nog meer uit :9
Dat zijn goede resultaten, ik zit 2.1 Km van de centrale af, PC=6171

vraag maar raak _/-\o_
Da's chill binnen 1 uur dus een dvd :P

Ikzelf krijg de 5de signaal op de lijn en zit ook 2,1km van de centrale PC=7274 echter centrale is nog niet voorbereid op adsl2+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, gaat geld overmaken per internet bankieren ook wezenlijk sneller? Dan zie ik er namelijk toch maar van af :)

To be serious, heb je ook telefonie erbij?

Sorry als ik iets mis uit voorgaande bderichten (heb ze niet allemaal paraat...) maar waarom had je nu eigenlijk een monteur? Zag je zelf tegen het installeren op of was er een andere reden?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
KPN hoeft toch niet langs te komen als je al ADSL hebt van Planet en telefoon van KPN? Of moeten ze dan nog steeds langskomen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
TheKillingBean schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:12:
KPN hoeft toch niet langs te komen als je al ADSL hebt van Planet en telefoon van KPN? Of moeten ze dan nog steeds langskomen.
nee, is gewoon overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:09:
[...]

Ok, gaat geld overmaken per internet bankieren ook wezenlijk sneller? Dan zie ik er namelijk toch maar van af :)

To be serious, heb je ook telefonie erbij?

Sorry als ik iets mis uit voorgaande bderichten (heb ze niet allemaal paraat...) maar waarom had je nu eigenlijk een monteur? Zag je zelf tegen het installeren op of was er een andere reden?
nope, geen telefonie erbij, voipbuster werkt goed bij mij en dan nog de mobiele als backup :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:08:
[...]

Ikzelf krijg de 5de signaal op de lijn en zit ook 2,1km van de centrale PC=7274 echter centrale is nog niet voorbereid op adsl2+ :'(
das echt balen nog geen adsl2+, al gebeld met KPN wanneer ze dat in orde gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:09:
[...]

Ik had al meer als een jaar geleden mijn ADSL opgezegd en ook de KPN lijn,ivm overstap naar @home, nu dus weer terug, in de centrale was mijn lijn fysiek afgekoppeld en dan komen ze dus thuis ff testen of alles het weer doet :+ (heb btw 2 aderparen in mijn isra liggen)

FF een update, mailbox is nog niet aangemaakt bij Telfort zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door thefxr op 30-10-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Net brief binnen met de login gegevens.
Maar ik kan niet op de site inloggen en ook niet in het webmail. Foutmelding met dat het onjuiste inloggegevens zijn wordt getoont. Klopt dat?

Mijn verbinding zal 5 novemeber pas actief zijn.

Ook heb ik een klantcode met daarbijhorende wachtwoord en nog een Internet username en wachtwoord. Waarom 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

das echt balen nog geen adsl2+, al gebeld met KPN wanneer ze dat in orde gaan maken?
Nopes, bij ons in de buurt is nog geen 1 centrale aangepast. Is er nergens een planning te vinden waar uit blijkt in welke regio's ze de centrales aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:04:
[...]

Nopes, bij ons in de buurt is nog geen 1 centrale aangepast. Is er nergens een planning te vinden waar uit blijkt in welke regio's ze de centrales aanpassen?
Misschien is KPN daar niet eens meer mee bezig. Het Tiscali netwerk is al helemaal ADSL2+. KPN netwerk niet overal. Misschien vinden ze sommige gebieden niet rendabel genoeg ofzo. VDSL komt er ook aan ;)

offtopic:
De volgende poster heeft de 1000ste reply. Gaat snel dit topic :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dolan op 30-10-2007 13:15 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen