Ik heb ook Telfort ADSL aangevraagd, en ook al het modem binnen en fase 4 bereikt.
De snelheid wordt een stuk meer en de abbo een stuk goedkoper dan xs4all waar ik nu zit, dus ik ben hier aardig blij mee.
Er is echter 1 ding wat ik niet snap, in deze draad.
Ik heb regelmatig gelezen hier dat men blij is dat er 1,3 MB/s (of daar in buurt) wordt gehaald.
Uiteraard een stuk meer dan ik nu met 8 mbit heb (gemiddeld 800KB/s) op 639 mtr van de centrale, maar toch een stuk minder dan de theoretische snelheid van 2,5 MB/sec die met een 20mbit verbinding gehaald moet worden.
Men is dus tevreden met de helft van de snelheid of zie/bereken ik dat verkeerd..
Volgens onderstaand grafiekje, moet men met een afstand onder de 1100 mtr gewoon de max kunnen halen.
Daarnaast eigenlijk nog 1 ding wat ik niet helemaal snap (totaal dus 2..)
Ik heb nu dan ook ISDN, en heb ook het ISDN modem binnen.
Waarom is het niet gewoon mogelijk om dan bij een abbo waar men dus geen KPN meer nodig heeft, daar gelijk een annex-A verbinding van te maken.
De kabel blijft dezelfde kabel, de paren blijven dezelfde paren, alleen in de centrale moet het uiteinde even ergens anders ingeprikt worden (naar mijn bescheiden kennis op dit gebied).
Als het goed is ga ik nooit meer terug naar een ISDN telefoon, zoals de VOIP techniek zich nu ontwikkeld en vindt ik het geen groot probleem, maar toch vreemd dat ik nu tot in de lengte van dagen met een iets mindere verbinding zit

.
[offtopic mode]
Wat xs4all betreft denk ik dat het beter is om af te wachten tot je echt problemen met ze hebt wat betreft het opzeggen.
Het beste is gewoon exact de opzeg procedure te volgen en alles goed vast te leggen.
Lijkt me sterk dat ze hun klanten voor de paar tientjes gaan oplichten en zodanig negatief over hun maken, dat ze dit alleen maar in de toekomst veel en veel meer gaat kosten aan verlies van nog meer (nieuwe) klanten.
Ik zat ooit bij hun eerste 500 klanten, en eigenlijk wat de techniek betrof nooit problemen gehad. Alleen nu is het verschil te groot geworden met andere aanbieders wat de prijs betreft. Ik ga van + 200 (incl. KPN abbo) naar 60 euries in de 2 maanden.
[/offtopic mode]
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 29-10-2007 02:07
]