Toon posts:

Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 87.214 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 183355

Net gebeld met KPN en ze zeggen dat alle centrales gereed zijn voor ADSL2+, echter afhankelijk van de afstand.

Toen was mijn vraag, als ik een postcodecheck doe dan krijg ik tot maximaal 8Mbit, terwijl iemand anders met dezelfde afstand 19Mbit kon krijgen, maar daar wist hij geen antwoord op.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 21:25
Anoniem: 183355 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:15:
Net gebeld met KPN en ze zeggen dat alle centrales gereed zijn voor ADSL2+, echter afhankelijk van de afstand.

Toen was mijn vraag, als ik een postcodecheck doe dan krijg ik tot maximaal 8Mbit, terwijl iemand anders met dezelfde afstand 19Mbit kon krijgen, maar daar wist hij geen antwoord op.
Dat is ook onwaar want de centrale bij mijn ouders is niet ADSL2+ gereed

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:55
thefxr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:05:
De monteur is zojuist vertrokken, na een reboot van het modem had ik internet :)
Heb even een speedtest gedaan met een 100 MB file, de top was 1700 Kb/sec, met newshosting krijg ik een vlakke lijn van ongeveer 1550 Kb/sec >:) miss krijg ik door wat tweaking er nog meer uit :9
Dat zijn goede resultaten, ik zit 2.1 Km van de centrale af, PC=6171

vraag maar raak _/-\o_
Waarom heb je geen Nederlandse Usenet aanbieder? Zoals TweakNews, Eweka of Giganews (heeft ook een platform in NL)?

Bij Newshosting kan je ook andere routes kiezen zelf door andere poortnummers te gebruiken. Geeft dat ander resultaat?

Out BGP (port 119, 23, 80, 3128, etc)
Out SC (port 7000)
Out Cogent (port 8000)
Out BtN (port 9000)

http://www.newshosting.co...PageName=reversetrace.php

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 21:45
Vanochtend ging mijn XS4ALL signaal weg, en ik had gelijk daarna telfort internet!

Volgens speedtest woon ik 443m van de centrale vandaan.. Hij traint in met 17726 kbps / 1031 kbps.. ik haal op usenet/hitnews nu zo'n 1790kB/s (Btw, ik heb ISDN)

..

• bjck
Freaked schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:30:
Vanochtend ging mijn XS4ALL signaal weg, en ik had gelijk daarna telfort internet!

Volgens speedtest woon ik 443m van de centrale vandaan.. Hij traint in met 17726 kbps / 1031 kbps.. ik haal op usenet/hitnews nu zo'n 1790kB/s (Btw, ik heb ISDN)
Als je 443m hebt hemelsbreed en de lijn is toch langer (ligt nooit in een rechte lijn natuurlijk) is dit een mooie snelheid lijkt mij. Zeker voor dit geld per maand :)

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:12
Anoniem: 238328 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:08:
Ook voor mij duidelijk, eind januari ga ik over naar Telfort.

Even een vraag voor de techneuten;
Ik heb hier nog een Draytek Vigor 2900VG in de kast liggen, gekocht met het oog op een glasvezel aansluiting, die niet doorgaat, ligt voor de deur maar voor één aanvraag gaan ze niet graven.
Deze wil ik achter het ZyXel modem (bridge) hangen, telefonie werkt niet in bridge mode op de ZyXel.
De Vigor 2900VG ondersteund VoIP, heeft 2 FXS poorten, en de protocollen SIP/MGCP,RTP/RTCP hier kan ik dan toch het telefoon deel mee draaien? Of zie ik iets over het hoofd.?
Er vanuit gaande dat het Tiscali instellingen betreft zou het volgens de DrayTek site moeten werken: KLIK. De 2900VG is toch een modem/router? Dan zou het ook zonder de ZyXEL moeten werken, want Telfort gebruikt dynamische IP-adressen via DHCP die niet aan een bepaalde MAC zijn gekoppeld. Verbeter me maar als ik het mis heb...

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:09
bjck schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:24:
[...]

Waarom heb je geen Nederlandse Usenet aanbieder? Zoals TweakNews, Eweka of Giganews (heeft ook een platform in NL)?
Ik heb newshosting ook opgezegd en ben nu aan het kijken welke ik zal nemen,met de lage dollarkoers kwam newshosting op zo'n 11 euro uit onbeperkt en 100 dagen retentie, dus dat was zo slecht nog niet,maar de snelheid wisselde te vaak.

Anoniem: 111602

Voor de mensen die het al hebben, hebben jullie al 'last' gehad van een veranderend IP adres of blijft dit aardig hetzelfde. Ik weet dat het waarschijnlijk wel mee zal gaan vallen, maar toch zou ik het graag willen weten alvorens ik besluit om Telfort Internet te nemen :)
Bij voorbaat dank!

Anoniem: 153028

Anoniem: 238328 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:08:
Ook voor mij duidelijk, eind januari ga ik over naar Telfort.

Even een vraag voor de techneuten;
Ik heb hier nog een Draytek Vigor 2900VG in de kast liggen, gekocht met het oog op een glasvezel aansluiting, die niet doorgaat, ligt voor de deur maar voor één aanvraag gaan ze niet graven.
Deze wil ik achter het ZyXel modem (bridge) hangen, telefonie werkt niet in bridge mode op de ZyXel.
De Vigor 2900VG ondersteund VoIP, heeft 2 FXS poorten, en de protocollen SIP/MGCP,RTP/RTCP hier kan ik dan toch het telefoon deel mee draaien? Of zie ik iets over het hoofd.?
Ja, dat zou moeten kunnen. Maar garantie tot aan de deur ;)

Anoniem: 35175

Hakkie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

De 2900VG is toch een modem/router? Dan zou het ook zonder de ZyXEL moeten werken, want Telfort gebruikt dynamische IP-adressen via DHCP die niet aan een bepaalde MAC zijn gekoppeld. Verbeter me maar als ik het mis heb...
Nee, 2800serie is modem/router

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Ik heb 2 weken geleden telfort besteld met overstap van Orange zonder telefonie.
De status staat nog op Stap 1 met opleverdatum 29 november (1 dag voordat mijn Orange afloopt).
Weet iemand of het nog kan veranderen in ADSL met telefonie?
Of moet je echt wachten tot het opgeleverd.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik denk niet dat Telfort moeilijk gaat doen als je een duurder abbo gaat aanvragen. Even bellen dus :)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 22:31
trolleystad schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:56:
Ik denk niet dat Telfort moeilijk gaat doen als je een duurder abbo gaat aanvragen. Even bellen dus :)
Dat gaat niet, wou ik ook doen en belde met de klantenservice. Die vertelde me dat eerst me internet opgeleverd moest worden en daarna kan ik het aanvragen.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 21:44
Ik heb mijn aanvraag bij orange netjes binnen 7 dagen geannuleerd om zo mn aanvraag bij telfort te kunnen doen.

Inmiddels netjes een brief van orange ontvangen dat de aanvraag geannuleerd is :)
Krijg ik van de week een pakje (ik dacht het telfort modem) ...., maak ik het open ...., een livebox :X

Zucht , wat moet ik hier nu weer mee 8)7

• The Conman
Squall schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:33:
Ik heb mijn aanvraag bij orange netjes binnen 7 dagen geannuleerd om zo mn aanvraag bij telfort te kunnen doen.

Inmiddels netjes een brief van orange ontvangen dat de aanvraag geannuleerd is :)
Krijg ik van de week een pakje (ik dacht het telfort modem) ...., maak ik het open ...., een livebox :X

Zucht , wat moet ik hier nu weer mee 8)7
Tja... it's Orange en het is oranje....

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-06 22:50
Arjen Tempel schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:53:
[...]
Dat inbel-abonnement heet tegenwoordig Xs4all Pack en kost € 9,95 per maand. Voor dat geld kun je beter ergens een eigen domein + hosting regelen. Moet je nu wel iedereen je nieuwe emailadres (@ je eigen domein) doorgeven, maar dan kun je daarna zo vaak van ISP wisselen als je wil.
Hmm. Maar dat heb ik al.. Nadeel is dat alles wat gehost is op fora's in een keer niet meer beschikbaar is. Dat e-mailadres was nog niet het grootste probleem.

_@/'

Anoniem: 171411

omtrent het ADSL2+ verhaal. Het klopt dat nog niet alle centrales gereed zijn voor ADSL2+. Dit gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren, daar KPN bezig is met het testen van WIIMAX. De energie wordt hier nu in gestoken in plaats van de "ombouw" naar ADSL2+ centrales (HELAAS)

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06 10:09
Kan iemand mij een beetje een idee geven van wat die monteur van KPN precies komt doen en wat hij nodig heeft. Want van wat ik hier lees, komt er een monteur bij ons langs aangezien wij van @Home kabel internet afkomen?
Onze modem zit normaal gesproken (we hebben nu nog kabel, (stap 1 van telfort sinds 21-10-07)) netjes weggewerkt achter de radiator bakken en die zijn nogal lastig te verwijderen.

Komt deze monteur nadat de Zyxel modem reeds aangesloten is?
Heeft hij alleen de Zyxel modem nodig of moet hij echt bij het kastje waar de lijn het huis binnen komt op de muur?
Hoe lang duurt dit ongeveer?

Alvast Bedankt

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kremx schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:14:
Kan iemand mij een beetje een idee geven van wat die monteur van KPN precies komt doen en wat hij nodig heeft. Want van wat ik hier lees, komt er een monteur bij ons langs aangezien wij van @Home kabel internet afkomen?
Onze modem zit normaal gesproken (we hebben nu nog kabel, (stap 1 van telfort sinds 21-10-07)) netjes weggewerkt achter de radiator bakken en die zijn nogal lastig te verwijderen.

Komt deze monteur nadat de Zyxel modem reeds aangesloten is?
Heeft hij alleen de Zyxel modem nodig of moet hij echt bij het kastje waar de lijn het huis binnen komt op de muur?
Hoe lang duurt dit ongeveer?

Alvast Bedankt
Dit is geen monteur van Telfort, dit is een monteur van KPN.
Hij gaat kijken of er signaal door de (nieuwe) lijn komt.

Edit: hij heeft dus helemaal niets met de Zyxel modem van doen. Hij komt dus bij je ISRA punt.

[Voor 4% gewijzigd door EWK op 30-10-2007 16:18]

Hoi!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:48
Vreemde ervaring gisteren, na een week op status 3 gestaan te hebben in de orderstatus scherm sta ik sinds gisteren weer op status 1. Ben benieuwd wat de reden hiervan is, aangezien ik nog niets gehoord hebt of email heb ontvangen.....

• The Conman
richard-5 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:32:
Vreemde ervaring gisteren, na een week op status 3 gestaan te hebben in de orderstatus scherm sta ik sinds gisteren weer op status 1. Ben benieuwd wat de reden hiervan is, aangezien ik nog niets gehoord hebt of email heb ontvangen.....
Ik dacht gelezen te hebben dat iemand dat hier ook had, als gevolg dat z'n aanvraag werd geweigerd.

Anoniem: 238328

Hakkie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Er vanuit gaande dat het Tiscali instellingen betreft zou het volgens de DrayTek site moeten werken: KLIK. De 2900VG is toch een modem/router? Dan zou het ook zonder de ZyXEL moeten werken, want Telfort gebruikt dynamische IP-adressen via DHCP die niet aan een bepaalde MAC zijn gekoppeld. Verbeter me maar als ik het mis heb...
De 2900VG is alleen een router de 2800VG is modem/router.
Ik ga eens bij Draytek kijken bedankt voor je reactie.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-06 23:40

Hachy

Laadpas Nerd

Anoniem: 171411 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:06:
omtrent het ADSL2+ verhaal. Het klopt dat nog niet alle centrales gereed zijn voor ADSL2+. Dit gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren, daar KPN bezig is met het testen van WIIMAX. De energie wordt hier nu in gestoken in plaats van de "ombouw" naar ADSL2+ centrales (HELAAS)
Heb je hier een bron van ? Waarom zouden ze het migratie project niet eerst netjes afronden ?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Heb je hier een bron van ? Waarom zouden ze het migratie project niet eerst netjes afronden ?
een tijdje geleden is er bij mijn ouderlijk huis gewisselt van provider (van planet naar orange). Planet is te duur en orange bood toendertijd 20 Mbit voor 24 euro. Echter was dit op de postcode check niet haalbaar en het maximum was toen nog 8 Mbit. Heb ik KPN opgebelt om te vragen of de centrale nog geschikt gemaakt werd voor ADSL2+. Het antwoord wat ik kreeg staat te lezen in de vorige post. Het verhaal komt dus bij KPN weg, echter of het 100% klopt weet ik natuurlijk ook niet... (Ik hoop zelf van niet natuurlijk ;))

• Dennis-L
Modem binnen (Wat een ontzettend groot ding ;) )
5 November aansluitdatum

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 18:24
Dennis-L schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:33:
5 November aansluitdatum
Ik heb mijn modem ook binnen. Omdat ik al een Zyxel modem met wireless had, heb ik maar een basis modem erbij besteld, deze zou ik toch niet gebruiken. Maar omdat er leverings problemen waren heb ik gratis, en voor niets, de multipc modem gekregen! In de brief stond om onnodige opleveringsvertragingen te voorkomen! zeer netjes! _/-\o_

• hsanden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 20:59
zojuist bij status 4 aangekomen.
volgens mail wordt de boel in de week van 5 nov geactiveerd. :)

Hoe groot is dat modem dan?

• The Conman
Dennis-L schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:33:
5 November aansluitdatum
Zelfde datum als mij :)
Ook multi-pc ipv basismodem gekregen?

Ik had de basismodem besteld, ben wel blij dat ik de multi-pc modem voor niets heb gekregen ook.

Heb deze nu op BBned draaien. In bridged mode.
Van poort 1 naar de WAN van me Linksys Router... werkt prima.

Toen dacht ik van, als die aan de WAN poort van de Linksys hangt, is die dus transparant voor het netwerk. Dus nog een kabeltje getrokken vanuit de modem (poort 2) naar me switch. Vet! Kan ook nog eens met 192.168.1.254 de modem in.
hsanden schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:59:

Nog iemand 5 nov!
Groter dan je bent gewend. Ik vind het wel te groot eigenlijk. Die future-look ziet er niet uit. Me oude AlliedData 816 is de helft kleiner met dezelfde functies.

[Voor 23% gewijzigd door The Conman op 30-10-2007 18:03]

• Dennis-L
The Conman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

Ik had de basismodem besteld, ben wel blij dat ik de multi-pc modem voor niets heb gekregen ook.

Toen dacht ik van, als die aan de WAN poort van de Linksys hangt, is die dus transparant voor het netwerk. Dus nog een kabeltje getrokken vanuit de modem (poort 2) naar me switch. Vet! Kan ook nog eens met 192.168.1.254 de modem in.
Nope wireless modem

• hsanden
Al gevonden:
Physical Specifications
• Dimension: 165 (W) x 65 (D) x 242 (H) mm
• Weight: 600g

• Dennis-L
hsanden schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:59:

23x16x5 cm ongeveer

nog groter dus :P

[Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 30-10-2007 18:04]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 22:07
Nog even voor de duidelijkheid voor alle IPB gebruikers.

Als je overstapt van IPB naar Telfort internet+telefonie hoef je niets te doen. Alleen internet+ telfonie aanvragen bij Telfort. Het afsluiten van IPB gaat vanzelf en daarmee de opzegging ook.

• hsanden
[...]

[...]

Nog iemand 5 nov!
Groter dan je bent gewend. Ik vind het wel te groot eigenlijk. Die future-look ziet er niet uit. Me oude AlliedData 816 is de helft kleiner met dezelfde functies.
Is dat een wrt54g?
die heb ik namelijk, van wat ik heb gezien moet ik die straks als switch gebruiken lan in lan
vanuit de zyxel .
dhcp in de wrt uitschakelen.

klopt dat ?

[Voor 53% gewijzigd door hsanden op 30-10-2007 18:12]

• jack4ya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07-2017
Okay, ik probeer er nog steeds achter te komen of we een max 20mb of een max 8mb kunnen verwachten. Aangezien ik er niet uit kom vraag ik maar direct om hulp:

Resultaat http://pcdb.bbned.nl/
  • ADSL is beschikbaar.
  • Linesharing is beschikbaar.
  • Dit is een BBned locatie.
  • De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1152 meter.
Resultaat http://adsl.hunen.net/
  • KPN > ja
  • BBned > ja
  • BaByXL > ja
Hebben we nou wel of geen kans op een (bijna) 20mb lijn? :+
Wat denken jullie?

(ja, ik weet wel dat het van drukte en meer bladiebla afhangt, maar ik doel meer op de "beginwaarde" van de verbinding.)

[Voor 12% gewijzigd door jack4ya op 30-10-2007 18:14]

Anoniem: 179986

jack4ya schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:11:
Okay, ik probeer er nog steeds achter te komen of we een max 20mb of een max 8mb kunnen verwachten. Aangezien ik er niet uit kom vraag ik maar direct om hulp:

• ADSL is beschikbaar.
  • KPN > ja
  • BBned > ja
  • BaByXL > ja
dat het adsl2+ is, is in ieder geval zeker maar of je ook daadwerkelijk de volle 20 mbit altijd kan halen betwijfel ik

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Arjen Tempel schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:40:
Nu alleen hopen dat Telfort vervolgens geen 2 weken niks gaat zitten doen.
Gelukkig gaan ze bij Telfort niet stil zitten. Ik krijg net via email de bevestiging dat het ADSL signaal in de week van 6 november wordt geactiveerd. :)

• jack4ya
Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:14:
[...]

dat het adsl2+ is, is in ieder geval zeker maar of je ook daadwerkelijk de volle 20 mbit altijd kan halen betwijfel ik
Dat weet je dus zeker? Super!
Ik hoop dat we dan iets van 12mbit kunnen halen, hoop dat dat niet al te onrealistisch is.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
[...]

[...]
Ik heb ook de multi-pc ipv basismodem gekregen.

http://blog.bjornhouben.com

Anoniem: 21921

Hier ook vandaag binnen gekregen, ook ik heb het multimodem gekregen ipv de basis. Had 16 okt besteld.

Alles ingeprikt en hij gaat tot nu toe als een trein. Krijg wel net een mailtje trouwens dat mijn verbinding 2 november wordt geactiveerd (terwijl hij nu al werkt) :?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 30-10-2007 18:26]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:56

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Telfort is goed bezig:
vandaag mailtje ontvangen dat de verbinding in de week van 30 november wordt geactiveerd, en dat ik de inloggegevens in de loop van deze week zal ontvangen.
Deze brief lag vandaag al op de mat. Super!

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

• Dennis-L
Anoniem: 21921 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:25:
Hier ook vandaag binnen gekregen, ook ik heb het multimodem gekregen ipv de basis. Had 16 okt besteld.

Alles ingeprikt en hij gaat tot nu toe als een trein. Krijg wel net een mailtje trouwens dat mijn verbinding 2 november wordt geactiveerd (terwijl hij nu al werkt) :?
kan eventueel wel als je hiervoor geen ADSL had

• The Conman
hsanden schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:10:
[...]

Is dat een wrt54g?
die heb ik namelijk, van wat ik heb gezien moet ik die straks als switch gebruiken lan in lan
vanuit de zyxel .
dhcp in de wrt uitschakelen.

klopt dat ?
Yes een WRT54GS

Je kan hem op 2 verschillende manieren aansluiten.

-Modem op bridge en de WRT54G als router gebruiken.
-Modem op routed, WRT54G als AP gebruiken.

Anoniem: 165469

Athome schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:04:

Als je overstapt van IPB naar Telfort internet+telefonie hoef je niets te doen. Alleen internet+ telfonie aanvragen bij Telfort. Het afsluiten van IPB gaat vanzelf en daarmee de opzegging ook.
Toch hoor je hier verschillende geluiden over. Je kan toch altijd na (!!) stap 4 IPB opzeggen en wel onder het motto "Baadt het niet dan schaadt het niet" ?

Anoniem: 216804

zo, ik heb ook de knoop doorgehakt en ben overgestapt naar Telfort.
Ik zat bij @home, ik wacht even met het abbo op te zeggen bij @home.. totdat ik zeker weet dat alles werkt

Ben benieuwd hoe het nu gaat:
29-10-2007: aangevraagd bij Telfort

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb net even ISRA punt opengeschroefd; bijgaand een fototje. Volgens mij komen er 2 aderparen binnen, of zie ik dat verkeerd? (blauw - oranje en wit - oranje) Als ik nu dus een nieuwe verbinding bestel bij telfort, zouden ze dat aderpaar gebruiken? Moet ik zelf een "connector" kopen of doet KPN dat?

http://jg.intellit.nl/got/isra_2.jpg

• Ronald_B
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 18:17

hmm.... Er zijn nogal verschillende ervaringen met de opzegtermijn van KPN. De één heeft een opzegtermijn van een maand, de ander van een jaar. Bij KPN zeggen ze verschillende dingen.

Ben benieuwd hoe het gaat als Telfort je abonnement opzegt en KPN van mening is dat je geen opzegtermijn van een maand hebt......

Anoniem: 195305

Weet iemand toevallig of er speciale ophangbeugels voor de Wireless Zyxel modem bestaan? (niet van die gamma dingen, maar die er speciaal voor gemaakt zijn)

Andere oplossing zou zijn dat ik de moden open moet maken en door de kap 2 gaatjes moet boren om hem achter het gordijn op te hangen.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 17:56
Anoniem: 195305 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:29:
Weet iemand toevallig of er speciale ophangbeugels voor de Wireless Zyxel modem bestaan? (niet van die gamma dingen, maar die er speciaal voor gemaakt zijn)

Andere oplossing zou zijn dat ik de moden open moet maken en door de kap 2 gaatjes moet boren om hem achter het gordijn op te hangen.
Nope, alleen Linksys heeft een speciale beugel.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:50:
[...]

Nope, alleen Linksys heeft een speciale beugel.
En Asus

Hoi!

• bjck
jack4ya schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:11:

• ADSL is beschikbaar.
  • KPN > ja
  • BBned > ja
  • BaByXL > ja
Wat denken jullie?

(ja, ik weet wel dat het van drukte en meer bladiebla afhangt, maar ik doel meer op de "beginwaarde" van de verbinding.)
Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:14:
[...]

Dat zegt helemaal niets over de locatie dit. 't Zegt alleen dat BBned er ADSL apparatuur heeft staan en geen ADSL2+. Het zegt niets over de netwerken van BaByXL (Tiscali) en KPN deze site. Van Tiscali is bekend dat het hele netwerk ADSL2+ geschikt is, van KPN is bekend dat niet alles ADSL2+ is.

Welke centrale gaat het om? Dat post je er niet bij.

Pak het postcode van de centrale zelf van die site (http://adsl.hunen.net/) en probeer die eens. Als die 8Mb geeft weet je genoeg denk ik.

Die site adsl.hunen.net heeft alleen van BBned de differentiatie tussen ADSL en ADSL2+, van Tiscali en KPN is er generiek Ja genoemd en geen specifieke informatie/onderscheid tussen ADSL en ADSL2+ per locatie.

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 30-10-2007 21:15]

• Dolan
ZyXEL had het ook. Mijn oom hangt em op met een klittenband ding. Hangt al jaren perfect. (een speedtouch modem dan wel..)

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 21:53

heb een email gekregen van telfort , dat ik toch wel echt mijn ipb zelf moet opzeggen
ben je dan ook over gegaan van ipb naar telfort ?
en heb je het al dan ?

• Hakkie
Hier nog iemand die op 5 november overgaat, ik kom van IPB (sinds mei 2006). Heb bij de aanvraag (12 okt) al te horen gekregen dat je bij een overstap van IPB naar Telfort zelf niets hoeft op te zeggen. Je leest hier inderdaad veel verschillende meningen over. Heb vanmiddag nog eens Telfort gebeld om e.e.a. te verifiëren. Er werd mij nogmaals gezegd dat ik zowel wat telefoonnummer als ADSL-deel betreft zelf niets hoef op te zeggen. Alhoewel ik twijfel laat ik Telfort toch z'n gang gaan. Ik kan per maand voor de 29e opzeggen. Als ik voor 29 nov. nog geen bericht van kpn heb (volgens Telfort komt er zeker een bevestiging) zeg ik alsnog zelf op. Ja, het is 'n beetje een gok, ik weet het... Ben benieuwd.

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Korte tip voor mensen met een Mac en Leopard. Maak een widget van de orderstatus, kun je zo in je dashboard de voortgang zien :).

Kan iemand die telfort al heeft vertellen of ze ook een dataverbruikmeter hebben netzoals tiscali? zal wel jammer zijn als ze die er uitgesloopt hebben.

• jack4ya
bjck schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

[...]

Dat zegt helemaal niets over de locatie dit. 't Zegt alleen dat BBned er ADSL apparatuur heeft staan en geen ADSL2+. Het zegt niets over de netwerken van BaByXL (Tiscali) en KPN deze site. Van Tiscali is bekend dat het hele netwerk ADSL2+ geschikt is, van KPN is bekend dat niet alles ADSL2+ is.

Welke centrale gaat het om? Dat post je er niet bij.

Pak het postcode van de centrale zelf van die site (http://adsl.hunen.net/) en probeer die eens. Als die 8Mb geeft weet je genoeg denk ik.

Die site adsl.hunen.net heeft alleen van BBned de differentiatie tussen ADSL en ADSL2+, van Tiscali en KPN is er generiek Ja genoemd en geen specifieke informatie/onderscheid tussen ADSL en ADSL2+ per locatie.
Heb de postcode van de centrale getest en die geeft ook 20mb aan. Dus dan moet het goed komen :?

Anoniem: 236439

KPN heeft vandaag gebelt voor een afspraak, vrijdag tussen 8 en 17 uur pfft.

Ben net terug van werk en zie dat ik inmiddels vandaag ook stap 4 heb gekregen.

Ter info:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

11-10 - Aanvraag telfort - nieuwe lijn
12-10 - Email bevestiging
15-10 - Post ontvangen
26-10 - Status 3
30-10 - 1: KPN heeft gebelt voor afspraak lijn test
30-10 2: Status 4 + mail ontvangen waarin stond de ik word aangesloten in week van 6 november

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Voorals nog loopt alles volgens plan, :D

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 236439 op 30-10-2007 23:18]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ervaringen Franssie met Telfort
Wo 10-10-2007Bestelling per website telfort.nl gedaan
Do 11-10-2007Bevestigingsmail ontvangen en een mail ontvangen met het ADSL contract. Nog geen klantnnummer.
ca Za 13-10-2007Bevestigingsbrief ontvangen met klantnummer (nodig om in te loggen op de order pagina en die werkt!)
D0 16-10-2--7 Brief ontvangen met gewenste aansluit datum (26-10)en melding afkoel periode start op dagtekening brief (15/10)
vr 19-10-2007Door Telfort gebeld dat mijn huisnummer toevoeging niet correct was en dat ze dit hebben aangepast - aansluiting schuift een dag door hierdoor
vr 19-10-2007Modem ontvangen - tjee wat is dat draadloze ding lelijk, goed dat het in de meterkast komt! - Mijn orderstatus is trouwens nog steeds 1 (klopt ivm 7 dagen afkoel periode alhoewel die van mij al wel de 10e in had mogen gaan ipv de 15e)
week geledenBrief gekregen dat het niet gaat lukkenzonder duidelijke reden :S
Di 30-10-2007XS4ALL werkt niet meer dus toch maar dat Telfort modem aangesloten.... geactiveerd via Alice.nl :S en het werkt (ik dacht dat Alice mijn lijn had gekaapt ivm de cancel van Telfort) maar ik heb wel een Tiscali IP dus \o/ ik zit bij Telfort! Volgens helpdesk krijg ik deze week nog inloggegevens voor SIP/VOIP maar ik heb mijn BudgetPhone nummer al werkend op het modem :D

edit: 16285 kbps / 1070 kbps volgens het modem...best netjes aangezien ik tussen de koeien woon :*) (geen idee hoe groot zo'n centrale is maar die zou je moeten kunnen zien lijkt me? Dat opzoeken geloof ik niet zo, mijn huis klopt in geen enkele routeplanner)

[Voor 8% gewijzigd door franssie op 31-10-2007 00:22]

Het komt goed - we are gonna party like it is 2022. 🎼🎼🎸 | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar | Blind Faith in anything, or Anyone will get you killed

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 21:53
Hakkie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:24:
Hier nog iemand die op 5 november overgaat, ik kom van IPB (sinds mei 2006). Heb bij de aanvraag (12 okt) al te horen gekregen dat je bij een overstap van IPB naar Telfort zelf niets hoeft op te zeggen. Je leest hier inderdaad veel verschillende meningen over. Heb vanmiddag nog eens Telfort gebeld om e.e.a. te verifiëren. Er werd mij nogmaals gezegd dat ik zowel wat telefoonnummer als ADSL-deel betreft zelf niets hoef op te zeggen. Alhoewel ik twijfel laat ik Telfort toch z'n gang gaan. Ik kan per maand voor de 29e opzeggen. Als ik voor 29 nov. nog geen bericht van kpn heb (volgens Telfort komt er zeker een bevestiging) zeg ik alsnog zelf op. Ja, het is 'n beetje een gok, ik weet het... Ben benieuwd.
hoe mij op de hoogte als je wilt , ik zal ook even bellen met telfort .
heb toch echt een email gekregen , dat je zelf je adsl [ipb] moet opzeggen .
als ik goed heb gekeken moet er weer een splitter tussen dus geen voip ?

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Beste mensen,

ik heb een vraagje: Bij mijn vriendins nieuwe kamer zou ik graag dit telfort abonnement afsluiten. Alleen ze woont op de vierde verdieping, en er loopt een aan elkaar hangende telefoonkabel naar toe.
Ze heeft (nog) geen telefoon van kpn of iets dergelijks.

Weet iemand hoe ik er achter kom of er uberhaupt een aangesloten telefoonlijn naar haar kamer gaat?
(want anders moet je toch de kosten voor het aanleggen betalen?)

En stel dat er dus al een aansluiting is op haar adres, hoe kom ik er dan achter of de signaalkwaliteit goed genoeg is (omdat het dus zo slecht bekabeld is) ?
Ik hoorde laatst dat er soms iemand van kpn langs komt om dat even te checken, maar is dat standaardprocedure?

• Hakkie
pa3fap schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:18:
[...]
hoe mij op de hoogte als je wilt , ik zal ook even bellen met telfort .
heb toch echt een email gekregen , dat je zelf je adsl [ipb] moet opzeggen .
als ik goed heb gekeken moet er weer een splitter tussen dus geen voip ?
:? Een splitter is alleen nodig als je lijntje ook nog normale telefonie (analoog of ISDN) heeft. Bij IPB is dat normaliter niet het geval. Mijn Experia is -na de portering- ook zonder splitter aangesloten en dat ga ik met de ZyXEL ook doen. Ik laat weten hoe het verder verloopt hier.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jann1s schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:46:
Beste mensen,

ik heb een vraagje: Bij mijn vriendins nieuwe kamer zou ik graag dit telfort abonnement afsluiten. Alleen ze woont op de vierde verdieping, en er loopt een aan elkaar hangende telefoonkabel naar toe.
Ze heeft (nog) geen telefoon van kpn of iets dergelijks.

Weet iemand hoe ik er achter kom of er uberhaupt een aangesloten telefoonlijn naar haar kamer gaat?
(want anders moet je toch de kosten voor het aanleggen betalen?)

En stel dat er dus al een aansluiting is op haar adres, hoe kom ik er dan achter of de signaalkwaliteit goed genoeg is (omdat het dus zo slecht bekabeld is) ?
Ik hoorde laatst dat er soms iemand van kpn langs komt om dat even te checken, maar is dat standaardprocedure?
dat ze een kabel heeft betekent niet dat ze haar eigen ISRA heeft - het klinkt eerder als een gedeelde telefoon?
Is het een zelfstandige kamer? Heeft ze een eigen adres? Kan ze een eigen nummer aanvragen?

Als het een (studenten)huis is is het delen van ineternet misschien ook een optie?

Het komt goed - we are gonna party like it is 2022. 🎼🎼🎸 | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar | Blind Faith in anything, or Anyone will get you killed

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik weet eerlijk gezegd niet of het een gedeelde telefoon is (ik weet niet eens waar de aansluiting heen gaat, spoor in trappenhuis loopt dood).

Het is een zelfstandige kamer, ze heeft een eigen adres. Dus ze kan ook een eigen nummer aanvragen. (En het is geen studentenhuis).

En internet delen is inderdaad een optie :) maar liever niet.

• bjck
jack4ya schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:49:
[...]

Heb de postcode van de centrale getest en die geeft ook 20mb aan. Dus dan moet het goed komen :?
Ja, dan ga je halen wat je maximaal kan halen op je adres met ADSL2+ techniek inderdaad.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jann1s schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:46:
Ik weet eerlijk gezegd niet of het een gedeelde telefoon is (ik weet niet eens waar de aansluiting heen gaat, spoor in trappenhuis loopt dood).

Het is een zelfstandige kamer, ze heeft een eigen adres. Dus ze kan ook een eigen nummer aanvragen. (En het is geen studentenhuis).

En internet delen is inderdaad een optie :) maar liever niet.
Als ze een eigen adres (opgang) heeft zou je het moeten kunnen aanvragen, gewoon kijken wat er gebeurd?
Maar als het een gedeelde telefoon is wordt het lastig - even navragen in het huis kijkt me. succes!

Ik ga ook over, heb nu Internetplusbellen Go (1,5 Mb), dat wordt nogal een verschil dunkt me...

Mijn contractvervaldatum is 25-1-2008. Gezien de problemen die bij velen optreden met maandopzeggingen, kies ik maar de makkelijkste weg om per vervaldatum op te zeggen, ik denk dat ik die 6 weken extra nog wel zal overleven (zij het met moeite....). Ik heb de procedure in m'n hoofd, heb nog wat vragen:

-> Ik vraag dus eerst Telfort aan, kan ik dat volledig online via telfort.nl regelen of is bellen ook aan te raden?

-> Als wensdatum wil ik dan een paar dagen eerder gaan zitten. b.v. 21 januari. Ik neem aan dat dit zonder problemen kan?

-> Als de Telfortaanvraag stap 4 heeft bereikt, dan wil ik IPB gaan opzeggen. Ik lees wisselende verhalen dat Telfort het voor je doet, maar het lijkt mij verstandig het zelf ook te doen (baadt het niet, dan schaadt het niet).

Ben een beetje onzeker hoe alles reilt en zeilt en vraag me dus af of het boven beschrevene een juiste procedure is?

• bjck
franssie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:51:
Ervaringen Franssie met Telfort
Di 30-10-2007XS4ALL werkt niet meer dus toch maar dat Telfort modem aangesloten.... geactiveerd via Alice.nl :S en het werkt (ik dacht dat Alice mijn lijn had gekaapt ivm de cancel van Telfort) maar ik heb wel een Tiscali IP dus \o/ ik zit bij Telfort! Volgens helpdesk krijg ik deze week nog inloggegevens voor SIP/VOIP maar ik heb mijn BudgetPhone nummer al werkend op het modem :D
Elke webpagina die je opvraagt komt op die activatie pagina terecht, dus ook alice.nl of planet.nl of google.nl, maakt niet uit waar je heen surft dan. _/-\o_
edit: 16285 kbps / 1070 kbps volgens het modem...best netjes aangezien ik tussen de koeien woon :*) (geen idee hoe groot zo'n centrale is maar die zou je moeten kunnen zien lijkt me? Dat opzoeken geloof ik niet zo, mijn huis klopt in geen enkele routeplanner)
16Mbit tussen de koeien }:O

[Voor 18% gewijzigd door bjck op 31-10-2007 07:41]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05
Tjonge, volgens mij ben ik de enige die het wireless modem mooi vind (vind het jammer dat 'ie in de meterkast staat)...

Mijn muziekcollectie op Discogs.

• Dolan
Kom op mensen, er zijn meerdere providers die een ZyXEL modem leveren. Een modem mooi of niet mooi vinden is een kwestie van smaak. Die discussie is dus zinloos en hoort hier dan ook niet thuis.

[Voor 4% gewijzigd door Dolan op 31-10-2007 10:09]

• Athome
  • Laatst online: 27-06 22:07
Ronald_B schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:25:
[...]

hmm.... Er zijn nogal verschillende ervaringen met de opzegtermijn van KPN. De één heeft een opzegtermijn van een maand, de ander van een jaar. Bij KPN zeggen ze verschillende dingen.

Ben benieuwd hoe het gaat als Telfort je abonnement opzegt en KPN van mening is dat je geen opzegtermijn van een maand hebt......
Ik zou ook onder de oude regel vallen (verlengen met een jaar) gezien de datum waarop ik mijn IPB gekregen . Ik heb in de afgelopen maand 4 verschillende personen aan de telefoon gehad. Zij vertelden mij allemaal dat ik een opzegtermijn van een maand heb. BTW mijn vervaldatum is trouwens half januari 2008 en krijg begin december Telfort. De eventuele overlapping bij mij is dus gering.
Ook een collega van mij (ook de oude regeling) kreeg ook te horen dat hij ook gewoon per maand kon opzeggen.

Wat betreft het niet hoeven handelen bij een migratie. Ik ben een hele middag bezig geweest met het heen en weer bellen tussen Telfort en KPN. Op een gegeven moment belde Telfort mij zelf op dat het niet klopte. Wat blijkt het hele probleem zat in de interpetatie van de term opzeggen.

Het gaat als volgt.
IPB is een product van KPN waarbij internet en telefonie niet gescheiden kunnen worden.
De nieuwe provider doet bij KPN een aanvraag voor overname van zowel internet als telefonie. Het ADSL mag een nieuwe provider wel overnemen maar opzeggen dient de klant zelf te doen (zoals hier vaak al gezegd wordt). Het telefoon gedeelte mag de nieuwe provider overnemen en deze overname wordt bij telefonie altijd als opzegging beschouwd omdat je anders een telefoonlijn zonder telefoonnummer overhoudt.

Aangezien IPB dus een product is wat niet gescheiden kan worden, wordt bij overname van beide onderdelen dit dus ook als beeindiging van IPB gezien. En om die reden hoef je dus niets te doen.

Telfort kan en mag niets opzeggen bij KPN maar KPN ziet de overname dus als een opzegging.

Zo is het mij tot 3 keer toe uitgelegd door KPN.

Anoniem: 238464

ook ik heb telfort besteld. Maar ik heb wel nog een vraag of die van invloed kan zijn op snelheid:
mijn situatie: geen vaste telefoon, maar direct adsl van kpn en heb momenteel draadloos internet thuis. De pc, smc router met ingebouwde adsl modem staan op studeerkamer met telefoonkabel van zon 12 meter naar woonkamer (naar telefoonaansluiting). Als ik de situatie laat zoals deze nu is, alleen vervang ik smc modem door draadloze modem die ik besteld heb bij telfort, haal ik dan toch dezelfde snelheid als wanneer ik de pc en modem in woonkamer zet en dus naast telefoonaansluiting?
En wanneer ik het draadloze modem in woonkamer zet (naast telefoonaansluiting) en verbind de pc op studeerkamer via draadloze usb stick met modem, haal ik dan nog de maximale snelheid of is deze dan altijd minder dan wanneer ik de pc en modem naast telefoonaansluiting zet?

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 19:23
Kun je het Zyxel basismodem niet in een soort DMZ (demilitarized zone) of Expost host stand zetten, net als bij de Experiabox. Dan kun je je eigen router er achter plaatsen en ook gebruiken als router terwijl de telefonie via het zyxel basismodem gewoon werkt.

Anoniem: 238464

@raven22: als jouw antwoord op mij van toepassing is dan wil ik zeggen dat ik geen telefonie heb, maar de telefoonkabel moet er wel zijn voor adsl. En wat betreft je verhaal over router ergens achter hangen: sorry maar ben een echte nitwit, dus dat begrijp ik niet, maar bedankt!

• bjck
raven22 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:30:
Kun je het Zyxel basismodem niet in een soort DMZ (demilitarized zone) of Expost host stand zetten, net als bij de Experiabox. Dan kun je je eigen router er achter plaatsen en ook gebruiken als router terwijl de telefonie via het zyxel basismodem gewoon werkt.
Je kan inderdaad een DMZ instellen. Dan forward je alle poorten naar 1 IP adres in je netwerk (die van je router) achter de ZyXEL.
Anoniem: 238464 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:40:
@raven22: als jouw antwoord op mij van toepassing is dan wil ik zeggen dat ik geen telefonie heb, maar de telefoonkabel moet er wel zijn voor adsl. En wat betreft je verhaal over router ergens achter hangen: sorry maar ben een echte nitwit, dus dat begrijp ik niet, maar bedankt!
Was een vraag van raven22, niet een opmerking/antwoord toch?

Anoniem: 112352

Anoniem: 165469 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 07:31:
Ik ga ook over, heb nu Internetplusbellen Go (1,5 Mb), dat wordt nogal een verschil dunkt me...

Mijn contractvervaldatum is 25-1-2008. Gezien de problemen die bij velen optreden met maandopzeggingen, kies ik maar de makkelijkste weg om per vervaldatum op te zeggen, ik denk dat ik die 6 weken extra nog wel zal overleven (zij het met moeite....). Ik heb de procedure in m'n hoofd, heb nog wat vragen:

-> Ik vraag dus eerst Telfort aan, kan ik dat volledig online via telfort.nl regelen of is bellen ook aan te raden?
Ik heb, zoals de meeste hier, het online aangevraagd.
-> Als wensdatum wil ik dan een paar dagen eerder gaan zitten. b.v. 21 januari. Ik neem aan dat dit zonder problemen kan?
Op 25 november wordt mijn contract bij Hetnet beëindigd; 15 november heb ik als wens datum bij Telfort opgegeven. Vooralsnog heb ik geen problemen ondervonden :p

• keepertje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb gisteren de hardware binnengekregen. Aansluiting op 30 nov. dus nog een maandje wachten.
Ook ik heb het multi-pc modem gekregen ipv de enkele. Mazzel dus.
Dat modem ga ik aansluiten op mijn huidige splitter (in de woonkamer). Van het modem moet ik dan een UTP-kabel leggen naar mijn router op de eerste verdieping, waar twee pc's (bedraad) aan hangen.

Nu zijn er 2 soorten UTP kabels (crossed en straight). Ik ga er van uit dat er tussen het modem en de router een crossed kabel moet komen. Is dat correct, of moet het toch een straight kabel zijn?

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
net ook overzetting aangevraagd van speedlinq naar telfort :D
speedlinq had problemen met hun vaste klanten die op kpn comfort 8Mbit zaten om te zetten naar 20Mbit dus ga ik de gok maar wagen om over te stappen naar telfort :D

hopelijk laten ze me in de centrale op dezelfde kaart staan waar ik nu ook met speedlinq op zit gezien deze kaart een adsl2+ kaart is waarme ik 20Mbit makkelijk mee kan halen 610 Meter van centrale.

kon speedlinq zowiezo al opzeggen omdat hun voor de ''verplichte migratie" het abo 2 euro duurder maken van 22,95 naar 24,95

ik houd jullie op de hoogte

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
Gewoon een straight kabel pakken.
Crossed gebruik je eigenlijk alleen nog maar voor tussen twee pc's.

• Dolan
Anoniem: 238464 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:16:
ook ik heb telfort besteld. Maar ik heb wel nog een vraag of die van invloed kan zijn op snelheid:
mijn situatie: geen vaste telefoon, maar direct adsl van kpn en heb momenteel draadloos internet thuis. De pc, smc router met ingebouwde adsl modem staan op studeerkamer met telefoonkabel van zon 12 meter naar woonkamer (naar telefoonaansluiting). Als ik de situatie laat zoals deze nu is, alleen vervang ik smc modem door draadloze modem die ik besteld heb bij telfort, haal ik dan toch dezelfde snelheid als wanneer ik de pc en modem in woonkamer zet en dus naast telefoonaansluiting?
Waarschijnlijk niet nee. Of het moet minimaal CAT5 kabel zijn wat je netjes hebt geknepen.
Anoniem: 238464 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:16:
En wanneer ik het draadloze modem in woonkamer zet (naast telefoonaansluiting) en verbind de pc op studeerkamer via draadloze usb stick met modem, haal ik dan nog de maximale snelheid of is deze dan altijd minder dan wanneer ik de pc en modem naast telefoonaansluiting zet?
Draadloos is sowiezo bijna altijd minder. Zeker als je met een USB dongle gaat werken. Maar je zult waarschijnlijk op deze manier een snellere en stabielere verbinding hebben dan optie 1.
job schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:18:
Gewoon een straight kabel pakken.
Crossed gebruik je eigenlijk alleen nog maar voor tussen twee pc's.
Officieel zou het een crossed kabel moeten zijn. Van Switch naar Switch of router zou het crossed moeten zijn. Gelukkig heeft de ZyXEL 'auto sensing' poorten dus maakt het helemaal niet uit of je crossed of straight erop aansluit.

[Voor 14% gewijzigd door Dolan op 31-10-2007 13:28]

• Dolan
edit:
Dubbele post samengevoegd. Haal deze maar weg. Excuses.

[Voor 85% gewijzigd door Dolan op 31-10-2007 13:28]

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 00:07
Heb al keurig netjes twee brieven binnen gekregen een dag na de bestelling, dat gaat snel!!
Heb echter hier eens zitten kijken:
http://www.telfort.nl/privacy/internet/
Iemand al eens goed gekeken en gezien dat er van alles gelogd gaat worden?
Dit in tegenstelling tot de privacy verklaring van xs4all.
Of begin ik nu echt spoken te zien? (zoeken)

net telefoontje gehad van KPN. Ze hadden een lasopdracht gekregen en hiervoor wouden ze even de adresgegevens controleren... Dus ik geef netjes mijn adres, zeggen ze... oei, dat gaat niet werken. We hebben namelijk het adres gekregen zonder de toevoeging "a" erbij. Het verzoek wordt nu gewijgerd en ik zal dit ook terugkoppelen aan Telfort.
Ik bellen met telfort wat er nou precies aan de hand was... Blijkt dat de lijn die ik heb een canvas-lijn is (wat dit ook mag wezen) en dat het wel op het hoofdadres... blahblahblah 39 gelevert kan worden en dat dit geen probleem geeft.
iemand die mij kan vertellen wat een canvas lijn is? Ik hoop dat het allemaal goed komt.

• Dolan
Anoniem: 171411 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:31:
net telefoontje gehad van KPN. Ze hadden een lasopdracht gekregen en hiervoor wouden ze even de adresgegevens controleren... Dus ik geef netjes mijn adres, zeggen ze... oei, dat gaat niet werken. We hebben namelijk het adres gekregen zonder de toevoeging "a" erbij. Het verzoek wordt nu gewijgerd en ik zal dit ook terugkoppelen aan Telfort.
Ik bellen met telfort wat er nou precies aan de hand was... Blijkt dat de lijn die ik heb een canvas-lijn is (wat dit ook mag wezen) en dat het wel op het hoofdadres... blahblahblah 39 gelevert kan worden en dat dit geen probleem geeft.
iemand die mij kan vertellen wat een canvas lijn is? Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Als je de zoekfunctie had gebruikt, dan vind je genoeg posts terug waarin dit wordt vermeld. Ook Google kan je helpen.

Canvas is een database van KPN. Af en toe willen de huisnummers e.d. wel eens afwijken van de echte situatie en wordt een order afgekeurd

• The Conman
keepertje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:
Ik heb gisteren de hardware binnengekregen. Aansluiting op 30 nov. dus nog een maandje wachten.
Ook ik heb het multi-pc modem gekregen ipv de enkele. Mazzel dus.
Dat modem ga ik aansluiten op mijn huidige splitter (in de woonkamer). Van het modem moet ik dan een UTP-kabel leggen naar mijn router op de eerste verdieping, waar twee pc's (bedraad) aan hangen.

Nu zijn er 2 soorten UTP kabels (crossed en straight). Ik ga er van uit dat er tussen het modem en de router een crossed kabel moet komen. Is dat correct, of moet het toch een straight kabel zijn?
Als je het wil verbinden met je huidige router, kan je beter je modem op "bridged" zetten. Dan doet je huidige router het router werk.
Of de huidige router kan je als switch gebruiken, dan laat je alle settings zoals het is op het modem en zet je de DHCP server uit op je router en sluit je aan op een van de LAN porten (niet op de WAN port).

Je moet een straight cable hebben. Maar volgens mij werkt een crossed ook wel aangezien de switches tegenwoordig automatische MDI/MDI-X detectie hebben.

smokesign schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:29:
Heb al keurig netjes twee brieven binnen gekregen een dag na de bestelling, dat gaat snel!!
Heb echter hier eens zitten kijken:
http://www.telfort.nl/privacy/internet/
Iemand al eens goed gekeken en gezien dat er van alles gelogd gaat worden?
Dit in tegenstelling tot de privacy verklaring van xs4all.
Of begin ik nu echt spoken te zien? (zoeken)
de schijnheilige boontjes bij xs4all loggen ook gewoon alle ip adressen die klanten hebben gekregen en de hoeveelheid data die ze hebben verzonden dus in dat opzicht verschilt het niets van elkaar

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 179986 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

de schijnheilige boontjes bij xs4all loggen ook gewoon alle ip adressen die klanten hebben gekregen en de hoeveelheid data die ze hebben verzonden dus in dat opzicht verschilt het niets van elkaar
Ik vind het toch wel vrij ver gaan wat ze loggen en waar ze het voor aangeven te willen gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07-2021
Ik zit ook op stap 4 nu, 8 november komt KPN de lijn checken.
Nu is het zo dat ik in een grijs verleden een ISDN2 lijn heb gehad, maar een paar jaar geleden heb ik KPN-lijn opgezegd. Het ISDN-kastje hangt echter nog steeds in de meterkast. Gaat dit problemen opleveren? Ik heb bij Telfort aangegeven dat ik geen telefoonaansluiting heb, zit op dit moment nog op internet via @home (kabel dus).

Wat ik bedoel: ga ik nu een ADSL aansluiting over analoog of over ISDN ontvangen? Iemand enig idee?

Net op de snelheidcheck van Telfort geconstateerd: tot en met huisnummer 15 is de snelheid tot 15 Mb/s, hogere huisnummer geven 8 Mb/s aan. Dus ik zit blijkbaar in een grensgebied qua afstand tot de centrale. Ben toch benieuwd hoe hoog mijn snelheid zal worden, 1995 meter van centrale af.
Iemand enig idee hierover?

Als je telefoon kiest zonder nummerbehoud, krijg je dan een 085 nomadennummer of toch een locaal netnummer (010 voor R'dam b.v.) ?

• Dolan
Anoniem: 165469 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:16:
Als je telefoon kiest zonder nummerbehoud, krijg je dan een 085 nomadennummer of toch een locaal netnummer (010 voor R'dam b.v.) ?
Gewoon een normaal netnummer.

Athome schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:23:
[...]

Aangezien IPB dus een product is wat niet gescheiden kan worden, wordt bij overname van beide onderdelen dit dus ook als beeindiging van IPB gezien. En om die reden hoef je dus niets te doen.

Telfort kan en mag niets opzeggen bij KPN maar KPN ziet de overname dus als een opzegging.

Zo is het mij tot 3 keer toe uitgelegd door KPN.
en ik krijg dus weer het volgende antwoord van Telfort:

Wanneer u een ADSL-abonnement heeft en via het internet belt met KPN (VoIP), dient u zelf uw KPN-abonnement in zijn geheel op te zeggen en kunt u per opzegdatum via onze website de overname aanvragen en aangeven dat u het nummer wilt laten overnemen.

Wanneer u nog een vast KPN-telefoonabonnement heeft, dus een vaste telefoonlijn met eventueel aanvullend ADSL, dan dient u zelf het ADSL-gedeelte op te zeggen, maar zegt Telfort voor u het telefoon-gedeelte op omdat we uw telefoonnummer dan porteren.

Onze excuses voor de onduidelijkheid.

Gelukkig is het nu duidelijk... :)

• The Conman
Anoniem: 179986 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

Volgens het artikel:

Nieuwsgroepen en Chatrooms
Telfort registreert de gebruiksgegeven van de Telfort nieuwsgroepen en chatrooms. Houdt u er rekening mee dat de door de klant geposte berichten in nieuwsgroepen en chatrooms niet kunnen worden verwijderd. Aangezien geposte berichten wel uw e-mailadres bevatten, is het verstandig een apart e-mailadres te gebruiken voor het posten van berichten in nieuwsgroepen en chatrooms.

Telfort nieuwsgroepen? Sinds wanneer biedt Telfort dit aan?

• Askjeeves
  • Laatst online: 22-06 18:22
Ook ik ben overgestapt naar Telfort.............vooralsnog gaat het allemaal bijzonder snel :P

Maar........toch heb ik ff een vraagje...................

Ik zou graag dat nieuwe modem al eraan willen hangen. Ik heb net zoals andere een multi-pc modem gekregen. Nu heb ik nog BBNed via speedxs en een copperjet1616p.

Maar hoe krijg ik de Zyxel zo ingesteld dat ik toch via mijn huidige provider internet heb. Want ik krijg pas in december Telfort en heb nu tijd om mijn pc/trapkast uit te mesten. Dus dacht ik.......ik gooi er gelijk dat Zyxelding aan.........maar helaas.

Ik weet wel dat BBNed de instelling < bridge / 0 / 35 / RFC1483 > heeft. Op de site van Zyxel geven ze echter aan dat het ook in de < routing / enet encap / llc / 0 /35 > Maar met deze instellingen krijg ik dus geen internet.

Iemand de oplossing en juiste instellingen voor mij? :O

• The Conman
Askjeeves schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:47:
Ook ik ben overgestapt naar Telfort.............vooralsnog gaat het allemaal bijzonder snel :P

Maar........toch heb ik ff een vraagje...................

Ik zou graag dat nieuwe modem al eraan willen hangen. Ik heb net zoals andere een multi-pc modem gekregen. Nu heb ik nog BBNed via speedxs en een copperjet1616p.

Maar hoe krijg ik de Zyxel zo ingesteld dat ik toch via mijn huidige provider internet heb. Want ik krijg pas in december Telfort en heb nu tijd om mijn pc/trapkast uit te mesten. Dus dacht ik.......ik gooi er gelijk dat Zyxelding aan.........maar helaas.

Ik weet wel dat BBNed de instelling < bridge / 0 / 35 / RFC1483 > heeft. Op de site van Zyxel geven ze echter aan dat het ook in de < routing / enet encap / llc / 0 /35 > Maar met deze instellingen krijg ik dus geen internet.

Iemand de oplossing en juiste instellingen voor mij? :O
Gebruik je nu de 1616 als router of als bridge? Als je als bridge gebruikt en die Zyxel dus ook op bridge zet (bridge/0/35/rfc1483) dan zal die moeten werken. Als je op routed heb en je zet de Zyxel ook op routed dan heeft je router een ander MAC adres dan eerst. SpeedXS werkt met MAC adressen. Je zal dan een paar uur moeten wachten totdat internet het weer doet. Of je moet het oude MAC adres clonen.

Ik heb ook BBned SpeedXS op Telfort's ZyXEL modem draaien nu.

• Askjeeves
  • Laatst online: 22-06 18:22
The Conman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:52:
[...]

Gebruik je nu de 1616 als router of als bridge? Als je als bridge gebruikt en die Zyxel dus ook op bridge zet (bridge/0/35/rfc1483) dan zal die moeten werken. Als je op routed heb en je zet de Zyxel ook op routed dan heeft je router een ander MAC adres dan eerst. SpeedXS werkt met MAC adressen. Je zal dan een paar uur moeten wachten totdat internet het weer doet. Of je moet het oude MAC adres clonen.

Ik heb ook BBned SpeedXS op Telfort's ZyXEL modem draaien nu.
Ohw...het is een copperjet 816-2p.........maar dat zal niet zoveel utmaken.

Dat dacht ik dus ook :| Maar het werkt dus niet. Alle lampjes op het modem zijn groen, behalve die van "internet" die is rood.

Toch nog maar eens een keertje proberen 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Askjeeves op 31-10-2007 15:00]

• The Conman
Askjeeves schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:58:
[...]

Ohw...het is een copperjet 816-2p.........maar dat zal niet zoveel utmaken.

Dat dacht ik dus ook :| Maar het werkt dus niet. Alle lampjes op het modem zijn groen, behalve die van "internet" die is rood.

Toch nog maar eens een keertje proberen 8)7
Die van Internet lampje brandt bij mij niet eens. Ik heb hem in de bridged mode staan. Alleen Power, Ethernet1 en DSL lampjes branden hier.

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 17:30

Rooieduvel

Reviewer of all things...

(jarig!)
Sweet, kpn zou vrijdag komen en maandag zou het internet gaan werken. Maar dit bericht type ik in mijn nieuwe woning waar de Telfort verbinding ligt. 14313/1162, dus heel aardig, zeker als je van een 6 mbit afkomt.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl

• Anoniem: 55563
  • Niet online
Twee weken geleden heb ik dit abonnement aangevraagd voor mijn ouders. Zij hadden tot enkele dagen geleden kabelinternet via UPC. Regelmatig checkte ik de online orderstatus maar die is helaas niet verder gekomen dan de technische aansluiting. Vandaag ontving ik namelijk een mailtje dat de procedure om nog onbekende reden is afgebroken. Er wordt een aantal mogelijke oorzaken gemeld maar geen ervan is van toepassing. Ik ben dus benieuwd waarom het uiteindelijk niet doorgaat.
Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer ******* kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.
Bij de aanvraag heb ik aangegeven dat m'n ouders kabelinternet hebben. Dit moest zelf opgezegd worden, wat reeds is gebeurd, en staat dus los van Telforts ADSL. Ook heb ik netjes aangevinkt dat er geen abonnement is voor vaste telefonie. Enkele jaren geleden nog wel dus er loopt gewoon een koperdraadje. Ook hebben mijn ouders langer geleden al eens een ADSL-aansluiting gehad dus technisch is er geen obstakel. Omdat de orderstatus al in fase drie zat - administratief was het dus al rond - vermoed ik dat het mannetje dat ze naar de centrale hebben gestuurd gewoon een stomme fout heeft gemaakt.

Nog iets vreemds: de online status geeft aan dat er nog een onderzoek loopt. Afhankelijk van de oorzaak zou de procedure al dan niet voortgezet worden. De email meldt stellig dat de procedure is afgebroken. Fijn om te weten waar je aan toe bent... Ik heb natuurlijk al een mailtje naar Telfort gestuurd maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem.

• Dolan
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:16:
Twee weken geleden heb ik dit abonnement aangevraagd voor mijn ouders. Zij hadden tot enkele dagen geleden kabelinternet via UPC. Regelmatig checkte ik de online orderstatus maar die is helaas niet verder gekomen dan de technische aansluiting. Vandaag ontving ik namelijk een mailtje dat de procedure om nog onbekende reden is afgebroken. Er wordt een aantal mogelijke oorzaken gemeld maar geen ervan is van toepassing. Ik ben dus benieuwd waarom het uiteindelijk niet doorgaat.

[...]

Bij de aanvraag heb ik aangegeven dat m'n ouders kabelinternet hebben. Dit moest zelf opgezegd worden, wat reeds is gebeurd, en staat dus los van Telforts ADSL. Ook heb ik netjes aangevinkt dat er geen abonnement is voor vaste telefonie. Enkele jaren geleden nog wel dus er loopt gewoon een koperdraadje. Ook hebben mijn ouders langer geleden al eens een ADSL-aansluiting gehad dus technisch is er geen obstakel. Omdat de orderstatus al in fase drie zat - administratief was het dus al rond - vermoed ik dat het mannetje dat ze naar de centrale hebben gestuurd gewoon een stomme fout heeft gemaakt.

Nog iets vreemds: de online status geeft aan dat er nog een onderzoek loopt. Afhankelijk van de oorzaak zou de procedure al dan niet voortgezet worden. De email meldt stellig dat de procedure is afgebroken. Fijn om te weten waar je aan toe bent... Ik heb natuurlijk al een mailtje naar Telfort gestuurd maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem.
Natuurlijk zijn er meer mensen. Dit is niet een Telfort-specifiek probleem maar komt bij alle providers voor. In de mail die je hebt gekregen staat dat je over enkele dagen een brief ontvangt met de exacte reden. Als ik 't zo hoor gok ik erop dat er geen ruimte meer is in de wijkcentrale en/of dat er laswerkzaamheden verricht moeten worden.

Betreffende je oproep om meer mensen met dit probleem te vinden: Helaas gaat het aantal mensen die dit probleem hebben je niet echt helpen. Er is iets aan de hand met de koperlijn of in de wijkcentrale wat als gevolg heeft dat de DSL lijn niet opgeleverd kan worden. Telfort geeft aan je nog een brief te sturen met de exacte reden. Dus wacht dit eerst even af, dan weet je waar je aan toe bent ;)

Anoniem: 236439

Ze bieden wel usenet aan, maar text only. Dus dat mogen ze bijhouden :D
The Conman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Volgens het artikel:

Nieuwsgroepen en Chatrooms
Telfort registreert de gebruiksgegeven van de Telfort nieuwsgroepen en chatrooms. Houdt u er rekening mee dat de door de klant geposte berichten in nieuwsgroepen en chatrooms niet kunnen worden verwijderd. Aangezien geposte berichten wel uw e-mailadres bevatten, is het verstandig een apart e-mailadres te gebruiken voor het posten van berichten in nieuwsgroepen en chatrooms.

Telfort nieuwsgroepen? Sinds wanneer biedt Telfort dit aan?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:16:
<snip>
Telfort (Tiscali) heeft twee systemen (is mij gisteren uitgelegd door de helpdesk want ik had iets vergelijkbaars | De laatste brief van Telfort ging over het niet kunnen uitvoeren van de verbinding.
en was exact zo vaag als het mailtje - op de werkelijke reden komen ze dus niet terug! ).
1) Het administratieve systeem - dat staat nu op afgewezen
2) Het andere (!) systeem met de status.
Ik ben nooit verder gekomen dan status 1(en heb die nog steeds) maar heb sinds gisteren een prima verbinding. Volgens de HDesk zou het andere systeem het administratieve systeem binnenkort updaten en alles goed komen (ik wil natuurlijk mijn SIP gegevens).
Dus ik zou eens bellen - misschien kunnen zij even nakijken wat er echt aan de hand is.

[Voor 11% gewijzigd door franssie op 31-10-2007 15:38]

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Informatie over hoe overstappen (wanneer aanvragen, welke wensdatum en wanneer opzeggen) is toegevoegd aan de startpost.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28880134#overstappen

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee