Ronald_B schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:25:
[...]
hmm.... Er zijn nogal verschillende ervaringen met de opzegtermijn van KPN. De één heeft een opzegtermijn van een maand, de ander van een jaar. Bij KPN zeggen ze verschillende dingen.
Ben benieuwd hoe het gaat als Telfort je abonnement opzegt en KPN van mening is dat je geen opzegtermijn van een maand hebt......
Ik zou ook onder de oude regel vallen (verlengen met een jaar) gezien de datum waarop ik mijn IPB gekregen . Ik heb in de afgelopen maand 4 verschillende personen aan de telefoon gehad. Zij vertelden mij allemaal dat ik een opzegtermijn van een maand heb. BTW mijn vervaldatum is trouwens half januari 2008 en krijg begin december Telfort. De eventuele overlapping bij mij is dus gering.
Ook een collega van mij (ook de oude regeling) kreeg ook te horen dat hij ook gewoon per maand kon opzeggen.
Wat betreft het niet hoeven handelen bij een migratie. Ik ben een hele middag bezig geweest met het heen en weer bellen tussen Telfort en KPN. Op een gegeven moment belde Telfort mij zelf op dat het niet klopte. Wat blijkt het hele probleem zat in de interpetatie van de term opzeggen.
Het gaat als volgt.
IPB is een product van KPN waarbij internet en telefonie niet gescheiden kunnen worden.
De nieuwe provider doet bij KPN een aanvraag voor overname van zowel internet als telefonie. Het ADSL mag een nieuwe provider wel overnemen maar opzeggen dient de klant zelf te doen (zoals hier vaak al gezegd wordt). Het telefoon gedeelte mag de nieuwe provider overnemen en deze overname wordt bij telefonie altijd als opzegging beschouwd omdat je anders een telefoonlijn zonder telefoonnummer overhoudt.
Aangezien IPB dus een product is wat niet gescheiden kan worden, wordt bij overname van beide onderdelen dit dus ook als beeindiging van IPB gezien. En om die reden hoef je dus niets te doen.
Telfort kan en mag niets opzeggen bij KPN maar KPN ziet de overname dus als een opzegging.
Zo is het mij tot 3 keer toe uitgelegd door KPN.