[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 46.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/chome.gif
Doel van dit topic:

Dit topic is bedoeld om ervaringen over Tiscali producten uit te wisselen. Deel 3 is het vervolg op het overvolle deel 2 gestart door TweakBoy. (Waarvoor dank! De layout is dan ook hergebruikt omdat deze prima inorde is.)

Op www.tiscali.nl blijkt dat er nieuwe producten zijn sinds kort. Nieuwe snelheden en andere prijsstellingen die gelijk zijn megenomen in deel 3. Een onderwerp van discussie zal dit wellicht zijn.

Ander nieuwigheidje is dat naast linesharing nu ook mogelijk is te bestellen zonder! Ook overstappen met een huidige DSL verbindig zonder linesharing is nu mogelijk. Verschillende termen worden hiervoor gebruikt op GoT en bij verschillende ISP's. Meest voorkomende zijn 'dedicated', 'kaal-koper' of 'dsl-only'. Zie de FAQ voor uitleg.

De Producten

Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/gfx/4/areas/producten.gif

ADSL
Tiscali ADSL T4Tiscali ADSL T6Tiscali ADSL T12Tiscali ADSL T20
Snelheid (down/up)4096/6406144/73612288/102420480/1024*
Telefonie€4.95€4.95inbegrepeninbegrepen
Datalimietgeengeengeengeen
Maandprijs**€14.95 € 19,95€ 24,95€ 34,95€ 44,95
Aansluitkosten€ 0€ 0€ 0€ 0

* Maximale snelheid sterk afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale (lijn lengte). Hierdoor ook niet overal beschikbaar.
** Prijzen genoemd zijn bij linesharing. Zie de FAQ voor uitleg. (Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt).
**** Aansluitkosten worden net als modem eerst volledig gefactureerd. Deze ontvang je retour (aansluitkosten + korting op gekozen modem) na insturen van de factuur. Uitleg staat in de FAQ.

Kijk voor juiste prijzen altijd even bij Tiscali zelf natuurlijk!

Telefonie
Telefonie BasisTelefonie Totaal
Gratis bellen*jaja
Telefoonnummer(s)12**
Nummer portering mogelijk?-1
Kosten per maand***€ 4,95€ 4,95
Eenmalige voor nummer porteringN/A€ 5,95

* Alleen gratis bellen naar vaste nummers in Nederland en 0800-nummers. Kosten voor mobiele nummers en servicenummers worden wel in rekening gebracht tegen een lager tarief dan wat KPN hanteert. (tot 5% goedkoper)
** Nummer portering hoeft niet, twee nieuwe/extra nummers is ook mogelijk.
*** Bij T12 en T20 is Telefonie gratis. Wel komt er €9.95 aan extra toeslag bij als er geen KPN-telefonie (linesharing) op de koperlijn (meer) zit.

Tip voor mensen die nog lang wachten op hun telefonie-codes:
Mijn tip in deze post helpt je eruit.
Hardware

De Modem: ZyXEL Prestige 2602H(W)

Zonder een modem heb je helemaal niets aan je internetverbinding, daarom hier een vermelding van de modem die door Tiscali geleverd wordt bij de abbonnementen.

Tevens rekent Tiscali eenmalig €9.95 verzend kosten.

Modems
ZyXEL 660RZyXEL 2602HZyXEL 2602HWZyXEL 2602HW+
PSTN/IDSN-D1/-63-D1A/-D3A-D1A/-D3A-D1A/-D3A
ADSL2+ (T12 & T20) geschiktjajajaja
Router/Switchja/neeja/jaja/jaja/ja
Ethernet poorten+wan1+14+14+14+1
WiFi--jaja
VoIP-jajaja
VoIP poorten-222
Nummer weergave DTMF & FSK-ja/jaja/jaja/ja
USB WiFi Adapter---ja
Prijs normaal€ 69,00€ 99,00€ 139,00€ 169,00
Prijs T4/T6N/A€ 00,00€ 40,00€ 70,00
Prijs T12/T20N/A€ 00,00€ 00,00€ 30,00

FAQ

Voor handleidingen en veel gestelde vragen ga je naar de helpdesk site van Tiscali.

Q: Waar kunnen wij de nieuwste firmware van het net plukken voor onze modem van Tiscali?
A: Zie hier: Installeren nieuwe Firmware Zyxel 2602H en HW (Analoog & ISDN) op deze site staat uitgelegd hoe en waarom je een firmware update moet uitvoeren. Stap voor stap wordt je begeleid naar de update.

Q: Welke procedure volg ik om de korting op de aansluitkosten & modem retour te ontvangen op mijn bankrekening?
A: Tiscali brengt de modem- en aansluitkostenkosten eerst bij je in rekening. Om in aanmerking te komen voor restitutie hiervan, stuur je binnen 5 maanden per post een kopie van je factuur naar Tiscali. Op de factuur dienen in ieder geval de eenmalige aansluitkosten (modem- en aansluitkosten) vermeld te staan. Let op: deze factuur ontvang je per e-mail en kun je online bekijken. Je stuurt de factuur naar onderstaand postadres. Tiscali stort het bedrag binnen 6 weken na ontvangst van de factuur op je rekening. Tiscali stort het genoemde bedrag alleen terug indien Tiscali binnen de bovengenoemde termijn in het bezit is van een kopie van je factuur en het factuurbedrag reeds door jou aan Tiscali is voldaan.
Adres:
[quote]
Tiscali B.V.
o.v.v. Tiscali ADSL Actie
Antwoordnummer 54016
3504 VB Utrecht (postzegel niet nodig)[/quote]

Dit is een oude procedure die niet meer van toepassing is!

Q: Wat is linesharing?
B: Linesharing is als je ADSL hebt op dezelfde koperlijn fysiek als je ook KPN-telefonie hebt. Beide diensten worden dan geleverd (maken gebruik van) één koperlijn. Wanneer KPN-telefonie wordt opgezegd blijft alleen DSL achter op deze lijn. Hier worden meerdere namen voor gebruikt: dedicated, kaal-koper of dsl-only. Als er alleen ADSL op de koperlijn wordt geleverd is er een toeslag van €9.95 per maand bovenop de abonnements prijs.

Vorige delen

Topics helemaal lezen kan ook door dit achter de url te zetten (op de eerste pagina zonder /1):
?limit=999

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gereserveerd

edit:
2 Oktober 2006 1:01 uur - Aanpasssingen aan de startpost naar aanleiding van tips uit anonieme bron (anonieme mee-lezer).

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 02-10-2006 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:02:
Dit is een oude procedure die niet meer van toepassing is!
Wat is de nieuwe procedure dan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 07:54:
[...]

Wat is de nieuwe procedure dan?
Ik moet het zelf nog even opzoeken op de website, maar begrijp van een mailer dat dit niet meer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 14:33

robbydw

live your life

In vorige deel meldde ik problemen met mijn modem dat reset zodra ik data wil verzenden vanaf mijn wifi connected PC naar een PC die via UTP aan modem / router hangt.

Probleem inmiddels verholpen nadar ik de bandwith management optie had disabled. Blijkbaar ging het modem daarvan over zijn nek. Raar maar waar. Nu nergens meer last van.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:49
bjck schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:09:
[...]

Ik moet het zelf nog even opzoeken op de website, maar begrijp van een mailer dat dit niet meer het geval is.
Het staat wel een beetje raar op Tiscali-site. Ik kan er nog niet precies afleiden wat de nieuwe procedure is, want de vermelde prijzen zijn:

Eenmalige kosten
Tiscali ADSL-/telefoniemodem voor T6* actieprijs € 0 (normale prijs € 99)
Tiscali draadloos ADSL-/telefoniemodem** voor T12 en T20 voor € 0 (normale prijs € 139)
Aansluitkosten niet van toepassing (normaal gesproken € 74,95)
Verzend- en administratiekosten zijn € 9,95

Verder staat er:
Termijn
Poststukken ontvangen 5 maanden na activering, worden niet meer in behandeling genomen voor deze Tiscali ADSL-actie
Alleen wordt niet verteld wát je nu binnen 5 maanden moet insturen. Eerder moest je dus je eerste rekening uitprinten en opsturen, maar er staat niet bij of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 07:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

Wat ik even niet zo snel vinden kan is het volgende,
is het mogelijk je oude KPN(bel budget) nummer te behouden en een 2de Tiscali nummer te krijgen. Zo ja routeert de modem dit door zoals ik dit gewent was bij Orange? of moet ik een losse splitten aanschaven en een 2de set telefoons. Orange had een ingebouwde splitter in het modem zitten en routeerde ook het KPN nummer door. Uit bellen vondt plaats via het Orange nummer.

Een andere vraag, een server, is het mogelijk en in hoeverre wordt het gedoogd?

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

ranzige_pad schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:50:
is het mogelijk je oude KPN(bel budget) nummer te behouden en een 2de Tiscali nummer te krijgen. Zo ja routeert de modem dit door zoals ik dit gewent was bij Orange? of moet ik een losse splitten aanschaven en een 2de set telefoons. Orange had een ingebouwde splitter in het modem zitten en routeerde ook het KPN nummer door. Uit bellen vondt plaats via het Orange nummer.

Nee in het geval je je KPN nummer behoudt bij KPN kun je slechts één Tiscali nummer krijgen.

Wat betreft server: dit wordt voor zover ik weet in ieder geval gedoogd. Exacte policy weet ik niet.
Heb zelf ook servertje draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door robbydw op 02-10-2006 10:17 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 14:19

jvdb1975

tsja.........

Het gebruik van een server is geen probleem, ik heb zelf ook een webserver en een mailserver draaien (inclusief eigen domein).
Voor wat betreft telefonie. Ik heb dezefde situatie die je schetst: 1nummer gekregen van Tiscali en mijn eigen nummer nog via een belbudget abo. Ik heb een Artech AX521 gekocht en die ertussen geplaatst (je huidige telefoonlijn en je voiplijn gaan daarin en er komt 1 lijn uit voor je telefoontoestel(len)).
Het werkt echt prima. Mocht om welke reden dan ook je voip lijn niet meer functioneren, kun je ook altijd nog via je belbudget lijn bellen en je bent ten alle tijden ook nog bereikbaar op je normale telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:26
Volgens mij is het zo dat het gedoogd wordt totdat je met je services overlast veroorzaakt. Sommige idioten users draaien default sendmail installs ( :') ) of Exchange. Wat mij wel logisch lijkt eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-04 10:11
jvdb1975 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:29:
Het gebruik van een server is geen probleem, ik heb zelf ook een webserver en een mailserver draaien (inclusief eigen domein).
Voor wat betreft telefonie. Ik heb dezefde situatie die je schetst: 1nummer gekregen van Tiscali en mijn eigen nummer nog via een belbudget abo. Ik heb een Artech AX521 gekocht en die ertussen geplaatst (je huidige telefoonlijn en je voiplijn gaan daarin en er komt 1 lijn uit voor je telefoontoestel(len)).
Het werkt echt prima. Mocht om welke reden dan ook je voip lijn niet meer functioneren, kun je ook altijd nog via je belbudget lijn bellen en je bent ten alle tijden ook nog bereikbaar op je normale telefoonnummer.
Helaas werkt de AX521 niet altijd vlekkeloos met alle toestellen/configuraties. Bij mij bleef deze zo nu en dan steken op KPN en dan gaat de meter weer lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ranzige_pad schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:50:

robbydw schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:16:
[...]

Nee in het geval je je KPN nummer behoudt bij KPN kun je slechts één Tiscali nummer krijgen.

Wat betreft server: dit wordt voor zover ik weet in ieder geval gedoogd. Exacte policy weet ik niet.
Heb zelf ook servertje draaien.
Je kan ook Tiscali Totaal aanvragen met 2 nieuwe nummers. Je hoeft dus niet perse 1 nummer te laten porteren vanaf een andere aanbieder.

Je kan dus best je KPN nummer/lijn nog hebben en Telefonie Totaal met 2 nieuwe nummers daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde als ranzige_pad, namelijk of je nu met hetzelfde toestel gebeld kan worden op je kpn-belbudget lijn, en kunt bellen met de tiscali-lijn. De livebox van Orange routert de lijn-in van de belbudget gewoon naar je op de livebox aangesloten telefoon.

In de handleiding van Tiscali staat dat je met belbudget abbo twee telefoons nodig hebt om de twee (tiscali en kpnbelbudget) lijnen te kunnen gebruiken. Nogal logisch, met 1 telefoon kun je maar 1 gesprek voeren.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 14:19

jvdb1975

tsja.........

Nee, het hoeft niet. Er zijn 2 opties, OF je koopt een kastje waar je 2 lijnen op aansluit (zie een stukje hierboven) OF je neemt een router met lifeline support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186596

Ik heb sinds begin augustus Tiscali ADSL T12 met telefonie. Op zich bevalt het wel (behalve nu weer...) maar ik heb een raar probleem:

Zolang het weer goed is, is er niks aan de hand. In september is het de hele maand droog geweest en heeft mn internet geen problemen gehad. In augustus regende het heel vaak, en als het regende dan viel mn internet steeds uit. De modem verliest dan de verbinding naar buiten en de lijn status komt op initialising te staan. Ik heb dan direct weer verbinding, maar het is wel vreselijk irritant. Dit herhaalt zich dan om de paar minuten.

Afgelopen tijd heb ik hier niet meer aan gedacht omdat ik geen problemen had (logisch? want het was droog?). Vandaag is weer eens een hele dag slecht weer en ja hoor, weer precies hetzelfde probleem.

Ik kan het niet verklaren en volgens mij is het ook totaal onzinnig, maar het lijkt alsof mijn verbinding er alleen mee ophoudt als het slecht weer is (regen). Ik heb al geprobeerd Tiscali te bellen, maar elke keer als de verbinding weg valt dan kan ik ook niet bellen, dus dat werkt ook niet. Heeft iemand enig idee waar het fout kan gaan?

Verder heb ik dat ik nooit de 12mbit haal. Op zn hoogst is het 9mbit. Meestal tussen de 7,5 en 8,5 en een enkele keer dan komt ie niet verder dan 6,5mbit. Dit vind ik dan niet zo'n probleem, maar het hoort niet. Van de wegvallende verbinding word ik wel helemaal gek }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 10:52
@melvin

ik dacht dat ik de enige was met zo'n vaag probleem. ik heb hier dus ook last van. 8)7

mij valt het op zodra het onweert of heeeel hard regent dan valt mijn dsl signaal weg en heel soms moet mijn modem herstarten. zoals vannacht (dsl signaal) }:O

ik heb nog geen contact opgezocht met de helpdesk omdat het paar weken goed is gedaan :| maar ik denk dat ik binnenkort als het erger wordt toch even ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 186596 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:33:
Verder heb ik dat ik nooit de 12mbit haal. Op zn hoogst is het 9mbit. Meestal tussen de 7,5 en 8,5 en een enkele keer dan komt ie niet verder dan 6,5mbit.
Hoe ver zit je van de centrale? Het is toch een algemeen bekend feit dat hoe verder je daar vandaan woont, hoe minder snel je verbinding zal zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 02-10-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Par_Martinos schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:50:
Ik zit met hetzelfde als ranzige_pad, namelijk of je nu met hetzelfde toestel gebeld kan worden op je kpn-belbudget lijn, en kunt bellen met de tiscali-lijn. De livebox van Orange routert de lijn-in van de belbudget gewoon naar je op de livebox aangesloten telefoon.

In de handleiding van Tiscali staat dat je met belbudget abbo twee telefoons nodig hebt om de twee (tiscali en kpnbelbudget) lijnen te kunnen gebruiken. Nogal logisch, met 1 telefoon kun je maar 1 gesprek voeren.
Dat kan. Alleen moet je dan wel je Tiscali modem vervangen door een Fritz!box 7140 ofzo. Deze kan je oude KPN lijn en je Tiscali VoIP lijn samenvoegen. Als je gebeld wordt op je KPN nummer gaat je telefoon over, en als je naar buiten belt bel je via Tiscal VoIP. Ik heb er eentje staan, werkt prima. En de Fritz box is nog switch en wireless AP tegelijk ook. Alles in 1. :)
Vreemde is dat Tiscali Duitsland deze Fritz boxen als standaard levert, maar in Nederland moeten ze blijkbaar weer een andere standaard aanhouden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:52:
[...]

Hoe ver zit je van de centrale? Het is toch een algemeen bekend feit dat hoe verder je daar vandaan woont, hoe minder snel je verbinding zal zijn?
Ik zal straks even opzoeken hoe ver het precies is, maar ik dacht iets van 2200meter. Ik weet wel dat ik de 12mbit nooit ga halen, maar ik vind het vaag dat er zo veel verschil in zit. Dat het varieert van 6,5 tot 9mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

2200 meter vind ik nogal wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

133754

@ranzige_pad/Par_Martinos/Microkid:

Speciaal voor dit doel heb ik niet het door Tiscali aangeboden modem genomen, maar een Speedtouch 780WL. Werkt goed!

[ Voor 14% gewijzigd door 133754 op 02-10-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Anoniem: 186596 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:08:
[...]

Ik zal straks even opzoeken hoe ver het precies is, maar ik dacht iets van 2200meter. Ik weet wel dat ik de 12mbit nooit ga halen, maar ik vind het vaag dat er zo veel verschil in zit. Dat het varieert van 6,5 tot 9mbit.
Dan kun je beter downgraden naar 6 Mbit abbo toch? 8) Of kan dat niet?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 186596 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:33:
Ik heb sinds begin augustus Tiscali ADSL T12 met telefonie. Op zich bevalt het wel (behalve nu weer...) maar ik heb een raar probleem:

Zolang het weer goed is, is er niks aan de hand. In september is het de hele maand droog geweest en heeft mn internet geen problemen gehad. In augustus regende het heel vaak, en als het regende dan viel mn internet steeds uit. De modem verliest dan de verbinding naar buiten en de lijn status komt op initialising te staan. Ik heb dan direct weer verbinding, maar het is wel vreselijk irritant. Dit herhaalt zich dan om de paar minuten.

Afgelopen tijd heb ik hier niet meer aan gedacht omdat ik geen problemen had (logisch? want het was droog?). Vandaag is weer eens een hele dag slecht weer en ja hoor, weer precies hetzelfde probleem.

Ik kan het niet verklaren en volgens mij is het ook totaal onzinnig, maar het lijkt alsof mijn verbinding er alleen mee ophoudt als het slecht weer is (regen). Ik heb al geprobeerd Tiscali te bellen, maar elke keer als de verbinding weg valt dan kan ik ook niet bellen, dus dat werkt ook niet. Heeft iemand enig idee waar het fout kan gaan?

Verder heb ik dat ik nooit de 12mbit haal. Op zn hoogst is het 9mbit. Meestal tussen de 7,5 en 8,5 en een enkele keer dan komt ie niet verder dan 6,5mbit. Dit vind ik dan niet zo'n probleem, maar het hoort niet. Van de wegvallende verbinding word ik wel helemaal gek }:O
youssef18 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:41:
@melvin

ik dacht dat ik de enige was met zo'n vaag probleem. ik heb hier dus ook last van. 8)7

mij valt het op zodra het onweert of heeeel hard regent dan valt mijn dsl signaal weg en heel soms moet mijn modem herstarten. zoals vannacht (dsl signaal) }:O

ik heb nog geen contact opgezocht met de helpdesk omdat het paar weken goed is gedaan :| maar ik denk dat ik binnenkort als het erger wordt toch even ga bellen.
Vocht in de grondkabel ergens, misschien is het oplosbaar. Meldt bij de helpdesk een ticket aan en geef duidelijk aan dat je het hebt bij regen. Onweer kan ook instabiliteit brengen, maar in augustes heeft het niet veel geonweerd dacht ik.

Een ADSL2+ verbinding die maximaal loopt op een lijn (dus je hebt T12 en haalt dat net niet) is ook gevoelig voor onweer vaak. Dus als je echt opvalt dat het bij regen is al meldt dat aan de helpdesk.
Anoniem: 186596 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:08:
[...]

Dat komt omdat het vocht waarschijnlijk ergens bij de lijn kan en meer verstoring veroorzaakt. Als je modem op dat moment gaat verbinden beoordeelt hij de lijnkwaliteit en bepaalt de maximale snelheid.
Mwah, is op het randje van T12, maar het kan prima. Heb zelf ervaring dat er nog 14.5Mbps gehaald werd op een lijn van 2300 meters (gemeten afstand, postcodecheck dacht 1900 meter). Zit je dus op een postcodecheck op 2200m kan het ook meer zijn!!
ck2000nl schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:36:
[...]

Dan kun je beter downgraden naar 6 Mbit abbo toch? 8) Of kan dat niet?
Als het probleem on-oplosbaar blijkt wat wel eens kan gebeuren omdat vocht in een grondkabel niet zomaar te vinden is en er natuurlijk niet een compleet nieuwe kabel naar een wijk gegraven wordt omdat er geen 12Mbps maar maximaal 6Mbps gehaald kan worden. Maar soms is het vrij duidelijk en oplosbaar wellicht.

Dat zou een oplossing kunnen zijn om te overleggen bij de helpdesk als het niet oplosbaar is de instabiliteit. Of om eens te vragen of ze dat willen testen of dat wel stabiel is wellicht.

Altijd eerst (laten) onderzoeken samen met de helpdesk/ISP, dan pas conclusies trekken en in oplossingen denken.

133754 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:16:
@ranzige_pad/Par_Martinos/Microkid:

Speciaal voor dit doel heb ik niet het door Tiscali aangeboden modem genomen, maar een Speedtouch 780WL. Werkt goed!
Opzich een aardig product, was het niet dat er ook nog (veel) bugs in zittten. De vorige versie werkte nummer weergave van de KPN lijn niet door een hardware fout bij het ontwerp. En qua ADSL2/ADSL2+ stabiliteit in combinatie met de Tiscali apparatuur in de centrale is het ook niet helemaal wonderlijk. Thomson zal nog een paar stapjes vooruit moeten voordat ik het een interessant product ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een duidelijke beschrijving :) Als het probleem blijft ga ik er zeker over bellen dit melden. Ik heb nog iets gevonden, maar weet niet of het veel zegt:

near-end FEC error interleaved: 27.500
De overige waardes zijn allemaal 0 of erg laag.

Dit is sinds vanmiddag, toen is de modem een tijdje uit geweest. Op sommige sites vind ik dat deze waardes normaal zijn. Op andere plaatsen (zoals de site van ZyXel) staat dat waardes als deze duiden op een probleem in de fysieke verbinding.

Tot augustus heeft op deze lijn een 6mbit adsl signaal van kpn gezeten zonder problemen, maar dat is als ik het goed heb adsl1, toch?

Edit:
Nu, een half uur later, staat het aantal errors op 29.500

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 186596 op 02-10-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FEC errors zijn fouten op de DSL verbinding, maar deze zijn gecorrigieerd aan de overkant (foutcorrectie).
De corresponderende CRC errors zijn relatief laag geef je aan, dat zijn de pakketjes die onherstelbaar zijn geweest en opnieuw zijn verzonden. Als dat er 'te-veel in een (korte)tijd' zijn zal je modem besluiten opnieuw te verbinden.

Verstoring door bliksem/onweer veroorzaakt een rits CRC errors bijvoorbeeld ;)

Oplopende (grote)hoeveelheden FEC errors is niet erg op een DSL aansluiting. Komt vaak voor op ADSL2+ aansluitingen die maximaal lopen qua snelheid. Dus als je T12 hebt en je lijn is net-ietsjes-telang eigenlijk waardoor je niet maximaal de 13500kbps haalt op je verbinding. Of je haalt het net-aan waardoor je verbinding nog op het maximale van zijn kunnen loopt.

Niet echt om wakker van te liggen verder dus FEC errors.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 03-10-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56

Arfman

Drome!

Gisteren m'n schoonouders omgezet naar T4 met Telefonie, alweer een vlekkeloze omzetting :Y)
Jammer dat Tiscali de mensen niet beloond die andere mensen Tiscali aanraden, dit is nummertje 3 alweer ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Een poosje geleden heb ik gebruik gemaakt van de actie om gratis van T8 naar T20 te migreren. Nadat ik nog even op vakantie ben geweest e.d. kwam ik erachter dat ik nog steeds maar 8 mbit haalde. Gisteren even de (veel te dure) Tiscali helpdesk gebeld, bleek dat ik mijn Zyxel nog niet had voorzien van de nieuwste software :+

Dus de software erop gegooid, even getest: jawel, strak 2 MB/s vanaf mijn server in Redbus :D Ik ben tevreden met Tiscali, ook al vind ik het jammer dat KPN het nu heeft overgenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191506

Hallo, na een vruchteloos gesprek met de helpdesk van Tiscali ben ik gaan googlen en kwam hier terecht. Misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen ??

Sinds afgelopen vrijdag zijn we overgestapt van Demon naar Tiscali T4+telefonie. De adsl-aanmelding vrijdag ging vlotjes net als het nieuwe modem installeren. Ik heb ook verbinding, kan internet op en mijn mail ophalen.

Maar sinds vrijdag kan ik bepaalde sites niet of heel moeizaam bereiken. Bijv. ebay.nl of yahoomail.com maar ook postbank.nl. Ik krijg de melding"pagina niet gevonden" of als ik wel op de site kom, is de hele layout 'verpest' (veel rode kruisjes en ander lettertype) en kan ik niet verder de site in. Andere sites heb ik weer geen moeite mee. Dat ik ebay en yahoomail niet op kan is zwaar frusterend aangezien ik een ebay-winkel run en de zaken wel doorgaan !

HD zegt dat er niks mis is (ze hebben niet eens mijn klantcode of i.d. gevraagd om na te kijken) en dat het een lokaal probleem moet zijn. Vind ik wel typisch want er is op de pc niks veranderd, alleen dus een andere provider. Achter het modem hangt een Linksys Wireless Broadband Router die het thuisnetwerkje regelt. Hierop staat een vaste PC die gebruik maakt van IE (maar met modzilla/firefox exact hetzelfde probleem), Norton IS en windows XP. Heb norton uitgeschakeld, popupkillers uitgeschakeld, firewall uitgeschakeld maar het probleem blijft. Er is ook een laptop die in het draadloze netwerkje hangt en die geeft met exact dezelfde sites dezelfde problemen op (geen Norton IS).

Wie weet raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Anoniem: 191506 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:56:
Hallo, na een vruchteloos gesprek met de helpdesk van Tiscali ben ik gaan googlen en kwam hier terecht. Misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen ??

Sinds afgelopen vrijdag zijn we overgestapt van Demon naar Tiscali T4+telefonie. De adsl-aanmelding vrijdag ging vlotjes net als het nieuwe modem installeren. Ik heb ook verbinding, kan internet op en mijn mail ophalen.

Maar sinds vrijdag kan ik bepaalde sites niet of heel moeizaam bereiken. Bijv. ebay.nl of yahoomail.com maar ook postbank.nl. Ik krijg de melding"pagina niet gevonden" of als ik wel op de site kom, is de hele layout 'verpest' (veel rode kruisjes en ander lettertype) en kan ik niet verder de site in. Andere sites heb ik weer geen moeite mee. Dat ik ebay en yahoomail niet op kan is zwaar frusterend aangezien ik een ebay-winkel run en de zaken wel doorgaan !

HD zegt dat er niks mis is (ze hebben niet eens mijn klantcode of i.d. gevraagd om na te kijken) en dat het een lokaal probleem moet zijn. Vind ik wel typisch want er is op de pc niks veranderd, alleen dus een andere provider. Achter het modem hangt een Linksys Wireless Broadband Router die het thuisnetwerkje regelt. Hierop staat een vaste PC die gebruik maakt van IE (maar met modzilla/firefox exact hetzelfde probleem), Norton IS en windows XP. Heb norton uitgeschakeld, popupkillers uitgeschakeld, firewall uitgeschakeld maar het probleem blijft. Er is ook een laptop die in het draadloze netwerkje hangt en die geeft met exact dezelfde sites dezelfde problemen op (geen Norton IS).

Wie weet raad ?
Misschien al aan gedacht dat het aan je Linksys router zou kunnen liggen? Haal die er eens tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Arfman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:59:
Jammer dat Tiscali de mensen niet beloond die andere mensen Tiscali aanraden, dit is nummertje 3 alweer ..
Uiteraard doe jij dit uitsluitend om Tiscali te steunen.... Ondanks hun zeer hoge prijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56

Arfman

Drome!

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:40:
[...]
Uiteraard doe jij dit uitsluitend om Tiscali te steunen.... Ondanks hun zeer hoge prijzen....
:?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Wie weet raad ?
Je hebt achter het modem van Tiscali (dat een modem+router is) nog een extra router gehangen? Dat kan heel goed de bron van je probleem zijn. Makkelijk te testen door je PC eens direct aan je Tiscali modem/router te hangen.

Ander puntje wat er mis kan zijn is dat je in je Linksys of in je PC(s) vast nog de DNS servers van Demon hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameHeaD
  • Laatst online: 13-03-2020

Wie weet raad ?
Misschien dat je nog de oude nameservers gebruikt? Dit kan je zelf controleren in je netwerkverbindingen van WinXP/ Configuratiescherm.

Overignes, de refund actie is vervallen, het wordt niet meer in rekening gebracht (ter info voor bjck)

Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
bjck schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:59:
[...]

Je hebt achter het modem van Tiscali (dat een modem+router is) nog een extra router gehangen? Dat kan heel goed de bron van je probleem zijn. Makkelijk te testen door je PC eens direct aan je Tiscali modem/router te hangen.

Ander puntje wat er mis kan zijn is dat je in je Linksys of in je PC(s) vast nog de DNS servers van Demon hebt ingesteld?
Lijkt mij ook. Het hangt er een beetje vanaf hoe je je netwerk regelt. Ik heb zelf Tiscali met het modem op de tweede verdieping, waaraan twee PC's rechtstreeks hangen en één router. Die router staat 'dom' ingesteld, dus geen DHCP'ing, alleen signaal doorgeven als een hub. Daar hangt óók weer eenzelfde router aan die ook dom staat ingesteld. Per verdieping een quasi-hub dus, omdat mijn netwerkj nogal 'verticaal' is opgebouwd.

Even checken of de DHCP'ing van je nieuwe modem niet bijt met die van je eigen thuisnetwerk-router, en zoja, DHCP op één van twee (naar voorkeur) uitzetten.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de input allemaal ! Die linksys-router hadden we al en het nieuwe modem is niet draadloos vandaar. Omdat de pc niet direkt naast het modem staat, heb ik eerst nog wat andere dingen geprobeerd alvorens het nodige te gaan 'verbouwen'.

Dat van die DNS-servers klopte idd, die stonden nog verkeerd ingesteld (kwam ws doordat 3/4 van het installatieboekje ontbrak waardoor we de installatie zelf hebben gefreubeld :P ). Hierna bleef het probleem nog bestaan. In de diverse topics op deze site vond ik wat over beide routers die niet allebei als router kunnen fungeren (logisch !) dus heb ik de routerfunctie van de linksys uitgezet en daar een bridge van gemaakt. Ik begreep dat dat zowiezo nodig is om straks te kunnen bellen met tiscali ? Kan iemand dat bevestigen ??

Uiteindelijk was ook nog nodig om de firewall op de linksys uit te zetten, sindsdoen alle sites het naar behoren. Nu maar even afwachten. Firewall op de pc's staan uiteraard aan.

Vraag me alleen af of ik nog iets essentieels moet wijzigen/instellen op het tiscali-modem ter beveiliging ?? (deze vraag ivm het grotendeels ontbreken van de info in het boekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:38:
Even checken of de DHCP'ing van je nieuwe modem niet bijt met die van je eigen thuisnetwerk-router, en zoja, DHCP op één van twee (naar voorkeur) uitzetten.
Om straks ook te kunnen bellen via tiscali maakt het niet uit op welke vd 2 routers DHCP uitstaat ??

Trouwens Flamehead, fijn te horen dat die rare refundactie vervallen is en de kosten gewoon niet in rekening gebracht worden..vond het zo bizarre constructie, eerst betalen om later terug te krijgen, over efficientie gesproken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe lang zou het ongeveer duren eer ik iets van mijn huidige provider hoor i.v.m met de overstap naar Tiscali?

Ik heb xs4all gebeld en 'opgezegd' maar die wistten me te melden dat Tiscali XS4ALL zou informeren over het feit dat ze mijn lijn willen overnemen per 1/12 en dat XS4ALL me dan een brief zou sturen met een weblink waarin ik de opzegging/overstap bevestig? :?

* Gunner heeft iig vandaag z'n nieuwe modem binnengekregen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 191506 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:50:
Ik begreep dat dat zowiezo nodig is om straks te kunnen bellen met tiscali ? Kan iemand dat bevestigen ??
Om de telefonie poorten op je ZyXEL modem te kunnen gebruiken moet die als router blijven werken inderdaad.
Uiteindelijk was ook nog nodig om de firewall op de linksys uit te zetten, sindsdoen alle sites het naar behoren. Nu maar even afwachten. Firewall op de pc's staan uiteraard aan.

Vraag me alleen af of ik nog iets essentieels moet wijzigen/instellen op het tiscali-modem ter beveiliging ?? (deze vraag ivm het grotendeels ontbreken van de info in het boekje).
De ZyXEL heeft en een NAT router en een Firewall ingebouwd. Die firewalls op je PC's zijn vrij overbodig geworden eigenlijk, tenzij je bang bent dat 1 PC bij de andere gaat inbreken ;)
Gunner schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:39:
Hoe lang zou het ongeveer duren eer ik iets van mijn huidige provider hoor i.v.m met de overstap naar Tiscali?

Ik heb xs4all gebeld en 'opgezegd' maar die wistten me te melden dat Tiscali XS4ALL zou informeren over het feit dat ze mijn lijn willen overnemen per 1/12 en dat XS4ALL me dan een brief zou sturen met een weblink waarin ik de opzegging/overstap bevestig? :?

* Gunner heeft iig vandaag z'n nieuwe modem binnengekregen :Y
XS4all hoort niets van Tiscali eigenlijk, maar KPN-DSL hoort wel wat van Tiscali. Het is telco-telco communicatie en Tiscali is haar eigen telco waar XS4all alles bij KPN-DSL afneemt.

Tiscali stuurt KPN-DSL 2x een bericht. Eerst bij het inplannen van de overname (als deze is ingepland) een bericht "wij gaan lijn X overnmen op YY/YY/YYYY" en nog een keer een bericht op de dag als het net gedaan is "wi hebben lijn X overgenomen op YY/YY/YYYY".

KPN-DSL zal daarop waarschijnlijk dan XS4all informeren, maar wellicht pas bij he tweede bericht op de dag zelf.... En of je er helemaal van opaan kunt dat ze dit doen is ook de vraag.

Je moet als klant bij XS4all gewoon kunnen opzeggen. Het contract is immers klant <--> XS4all. Nu je je modem hebt ontvangen is het ingepland en weet je ook al (bevestigd door Tiscali) welke dag het is ingepland. Dus je kan XS4all veilig opzeggen voor die of na die datum zonder dat ze je overstap kunnen blokkeren of verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dus het beste kan ik XS4ALL eens bellen en per 28/12 opzeggen, dan loopt m'n jaarcontract af en melden dat per 1/12 de lijn door Tiscali gaat worden overgenomen?

Wat zou er zoal nog fout kunnen gaan dan?

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 03-10-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:49:
Dus het beste kan ik XS4ALL eens bellen en per 28/12 opzeggen, dan loopt m'n jaarcontract af en melden dat per 1/12 de lijn door Tiscali gaat worden overgenomen?
Gewoon doen, schriftelijk kan ook netjes aangetekend. Als het dan mis gaat bij ze (administratief) heb jij er eigenlijk niets mee van doen, hun probleem dan.
Wat zou er zoal nog fout kunnen gaan dan?
Jij zegt op, zij proberen dan bij KPN-DSL de lijn op te heffen (inplannen voor je opzegdatum). KPN-DSL zal terug koppelen dat dit niet kan in verband met lopende activiteit op je verbinding (je migratie naar Tiscali is ingepland immers). XS4all systeem snapt niet wat te doen en gaat jou melden dat jij bij KPN de opheffing hebt geannuleerd (bijvoorbeeld).

Heerlijk zo'n situatie ;)

Dus schriftelijk (liefst even investeren in aangetekend) gewoon per eind datum contract. Je kan nog extra vermelden dat de lijn wordt overgenomen per 1/12 door Tiscali als informatie.

Het hoeft wellicht allemaal niet, maar soms is het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aha, dus wat er ook gebeurd, ik neem gewoon mijn DSL per 1/12 af bij Tiscali, alleen administratief kan het een zootje worden bij xs4all als ik het goed begrijp dus?

Dit topic stemt me alles behalve positief; [Migratie] XS4ALL ADSL via KPN naar Tiscali ADSL :/

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 03-10-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 21:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Je kunt bij XS4ALL een opzegging "inplannen" via de volgende link:

http://oms.xs4all.nl/adsl/opzeggen/

Je kunt dan een "Wensdatum beeindigen ADSL abonnement" invullen, en bij Reden opzegging: "Overstap naar een andere ADSL aanbieder". Ik zou bij "Toevoeging" er voor de zekerheid nog bij vermelden dat het om een telco-telco migratie gaat, dus dat de ADSL-verbinding behouden moet blijven voor overname door Tiscali.

Is volgens mij prima geregeld bij XS4ALL!

Je moet dus zelf wel actie ondernemen! Dat had de TS uit bovenstaand topic volgens mij niet gedaan.

Mijn ouders zijn pas van XS4ALL Basic overgegaan naar Het Net Internet+Bellen, en zij kregen netjes een brief thuis van XS4ALL waarin stond dat de lijn werd overgenomen door een andere provider en daarbij een weblink om een standaard opzegbrief uit te kunnen printen en opsturen. Dat was wel een andere link dan hierboven vermeld stond, maar dat komt waarschijnlijk omdat het hier een ISP hop betrof.

[ Voor 70% gewijzigd door Tourniquet op 03-10-2006 15:59 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tourniquet schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:39:
Je kunt bij XS4ALL een opzegging "inplannen" via de volgende link:

http://oms.xs4all.nl/adsl/opzeggen/

Je kunt dan een "Wensdatum beeindigen ADSL abonnement" invullen. Is volgens mij prima geregeld bij XS4ALL!

Je moet dus zelf wel actie ondernemen! Dat had de TS uit bovenstaand topic volgens mij niet gedaan.
Dat snap ik, maar deze link staat niet op de procedure site van xs4all zelf. Ik kan dit wel invullen, maar volgens xs4all krijg ik de weblink pas zodra zij de opzegging ontvangen hebben.

Ergo, de opzeggings brief ligt inmiddels klaar, na nog met de sales afdeling van xs4all te hebben gesproken (vreemd dat ze allemaal een ander opzeggings verhaal hebben maar goed)

Daarna verwacht ik een brief waarin de link die jij gegeven hebt ook sta, en die vul ik dan wel in. Ik ga niet van de 'procedure' afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 21:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lijkt me prima, het kan dan bijna niet fout gaan. ;)

Trouwens, hoeveel tijd zat er tussen jouw aanvraag en dat je het modem opgestuurd kreeg? Ik heb afgelopen vrijdag ook Tiscali aangevraagd. Kan ik het modem dan ook snel verwachten (ik hoop het wel)?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

22-9 aangevraagd en 3-10 dus modem binnen. Ik vind dat iig redelijk snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
XS4ALL hoeft in principe niet te weten waarom jij opzegt. Als jij de Tis signaal laat inschieten voordat KPN-DSL je signaal van de lijn afhaalt moet het net zo goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vinnienerd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:04:
XS4ALL hoeft in principe niet te weten waarom jij opzegt. Als jij de Tis signaal laat inschieten voordat KPN-DSL je signaal van de lijn afhaalt moet het net zo goed gaan.
Ja dat snap ik wel, maar je zal toch nog wel tijdig moeten opzeggen anders betaal je onnodig abo kosten.

Aangezien ik Tiscali toestemming heb gegeven om de lijn over te nemen maak ik me geen zorgen dat ik niet 1/12 bij Tiscali kan internetten, slechts de opzegging bij XS4ALL lijkt me wat moeizaam te gaan verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt allemaal voor de hulp, het lijkt nog steeds goed te gaan ;-))

Iemand nog tips voor welke telefoons te gebruiken zijn straks voor telefonie. Heb nu nog een Siemens SL1 handset die ik eigenlijk wil gebruiken in combi met een Siemens gigaset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen Profoon of Ranex...

Willen lastig doen soms met nummerweergave op DTMF gewoon. Dan moet je je modem op FSK nummerweergave gaan zetten. Beetje goedkope rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hem momenteel een hele goedkope Profoon aan m'n xs4all voip hangen (Speedtouch 716). Geen problemen mee. Voor Tiscali telefonie ga ik wel een ander toestel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 21:48

KroeT

[...]

Ik heb die Profoon gehaald die bij de Blokker in de aanbieding is voor 17,99. Nummerherkenning werkt perfect, telefoonboekje voor 10 nummers en namen, en oplaadbare AAA accutjes erin. Ideaal ding, en werkt prima met Tiscali VOIP.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het kan ook prima werken, maar er zijn een paar modellen van biede firma's die minder plezant zijn. Kan je ook gebeld worden door anonieme bellers? Dus iemand die geen nummer mee stuurt? Dat was vaak een euvel bij profoon dat DTMF nummerweergave wel werkte, maar als iemand anoniem belde het toestel zich verslikt en niet rinkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138595

bjck schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:09:
[...]

Heb net T6 besteld, kreeg bevestigd (telefonisch en via Email) dat je alleen de eenmalige administartiekosten à € 9,95 en de abo kosten gefactureerd krijgt. Actiekorting wordt direkt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109061

Link naar deel vier is volgens mij deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

21 november stap ik over naar Tiscali T12 :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Gunner schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:57:
Aha, dus wat er ook gebeurd, ik neem gewoon mijn DSL per 1/12 af bij Tiscali, alleen administratief kan het een zootje worden bij xs4all als ik het goed begrijp dus?

Dit topic stemt me alles behalve positief; [Migratie] XS4ALL ADSL via KPN naar Tiscali ADSL :/
Hou hier ajb over op... Heb ik weet niet hoe lang met XS4ALL in de clinch gelegen hierover. In vorige deel ook over gesproken. Hou goed vinger aan de pols en bel XS4ALL regelmatig op wat de status is mijn advies.

Heb op gegeven moment nog aanmaning gehad van XS4ALL om nog een halve maand te betalen. Niet gedaan en uiteindelijk niks meer van gehoord.

Jullie trouwens ook gemerkt hoe negatief XS4ALL doet over Tiscali wanneer je het over je overstap hebt. Echt triest. Moeten ze hun diensten maar goedkoper maken!!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Gunner schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 07:39:
Ik hem momenteel een hele goedkope Profoon aan m'n xs4all voip hangen (Speedtouch 716). Geen problemen mee. Voor Tiscali telefonie ga ik wel een ander toestel gebruiken
Tiscali Telefonie icm met Profoon toestellen (dect) werkt hier perfect vwb nummerweergave.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand wanneer Tiscali andere centrales geschikt gaat maken voor adsl2 ?
Ik zit hier op centrale Ridderkerk-Zuid maar kan geen adsl2 (T12 en T20) kiezen.
Als ik naar de helpdesk belt weten die al helemaal niet waar ik over heb.

Heb op dit moment een 6 mbit lijn van demon over Babyxl (Tiscali Wholesale)
Iemand hier aanwezig met wat inside information ?

Alvast bedankt

Greetz,
Basix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ridderkerk-Zuid nog dit jaar, wellicht in november al krijgt een 'extreme makeover' zodat T12 en T20 beschikbaar zijn.

Je kan trouwens ook gewoon naar Tiscali T6 overstappen vanaf Demon nu en later je abonnement wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

robbydw schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:10:
Jullie trouwens ook gemerkt hoe negatief XS4ALL doet over Tiscali wanneer je het over je overstap hebt. Echt triest. Moeten ze hun diensten maar goedkoper maken!!
Ik zal ze blijven lastigvallen hierover. Ik kan inderdaad niet zeggen dat ze heel erg blij zijn als ze merken dat je op wilt zeggen, je merkt idd een zekere minachting als ze horen naar wie je overstapt. Beetje jammer. Als xs4all concurerender was geprijst dan was ik daar gewoon geblijven. Maar i.p.v 60 euro nu 15 euro te betalen is gewoon een te groot prijsverschil....

Als ze na 28/12 nog proberen te factureren voor termijnen waar ze geen recht op hebben gaat er gewoon een belletje naar de bank toe.

Ik heb je postings uit deel 4 gelezen en zal daar lering uit trekken. Thanks.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 06-10-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 21:48

KroeT

[...]

bjck schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 08:44:
Het kan ook prima werken, maar er zijn een paar modellen van biede firma's die minder plezant zijn. Kan je ook gebeld worden door anonieme bellers? Dus iemand die geen nummer mee stuurt? Dat was vaak een euvel bij profoon dat DTMF nummerweergave wel werkte, maar als iemand anoniem belde het toestel zich verslikt en niet rinkelt.
Yup, werkt prima :). Ik geef toe, het was een gok, maar terugbrengen kon altijd nog. Maar, ik ben zeer tevreden.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb nog even met xs4all gebelt, en mijn opzegging staat in 'het systeem'. Dus ze bevestigden dat ik per 28/12 van ze af ben.

Zo vreemd ook; ik heb nu meerdere mensen bij de afdeling sales gesproken, en allemaal geven ze een ander antwoord als het aankomt op de overstap procedure. Wat ik nu begrepen is dat pas als KPN op 1/12 met xs4all contact opneemt ik een weblink van xs4all krijg waarin ik het bevestig, als ik dus al via Tiscali surf.

Ik zie wel hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Ik zit volgens de postcode check op een afstand van 2636 meter van de centrale. Is dat niet een beetje te veel voor ADSL? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke afstand of meer?

Wat zou ik maximaal kunnen halen met een T12 abo

[ Voor 12% gewijzigd door FreeStyler op 06-10-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
FreeStyler schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:26:
Ik zit volgens de postcode check op een afstand van 2636 meter van de centrale. Is dat niet een beetje te veel voor ADSL? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke afstand of meer?

Volgens de meeste checks zit ik rond de 4000 meter van een centrale. Toen de 4mbit verbinding nog te bestellen was, deze ook besteld, modem traint op 3300/700 gemiddeld.verbinding verder wel stabiel, ik merk dus wel dat ik de maximale snelheid bij lange na niet haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FreeStyler schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:26:

Als het werkelijk ook 2600 meter is (en niet veel langer) zou je het net-aan kunnen halen, maar dan moet de kwaliteit ook optimaal zijn. Ik zou er niet op gokken eigenlijk, want wellicht kom je op de 9 a 10Mbps uit.

Je kan ook eerst T6 nemen, dat is ook al (straks overal) 6800kbps immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

bjck schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:34:
[...]

Als het werkelijk ook 2600 meter is (en niet veel langer) zou je het net-aan kunnen halen, maar dan moet de kwaliteit ook optimaal zijn. Ik zou er niet op gokken eigenlijk, want wellicht kom je op de 9 a 10Mbps uit.

Ik denk dat ik ook maar eerst de T6 abo neem kan ik later altijd nog upgraden, ik heb alleen nog een vraag over telefonie. Ik kan het niet zo snel vinden op de website en vond het een beetje onduidelijk in de TS O-) . Doet tiscali nu wel of niet aan linesharing zodat ik bereikbaar ben met de KPN abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FreeStyler schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:06:
[...]

Ik denk dat ik ook maar eerst de T6 abo neem kan ik later altijd nog upgraden, ik heb alleen nog een vraag over telefonie. Ik kan het niet zo snel vinden op de website en vond het een beetje onduidelijk in de TS O-) . Doet tiscali nu wel of niet aan linesharing zodat ik bereikbaar ben met de KPN abo
Telefonie is een vrij 'los product'. Je kan gewoon je KPN houden en wordt je niets verplicht dat over te zetten of op te heffen. Je kan Tiscali Telefonie hebben met 1 extra/nieuw nummer eerst en later alsnog je KPN nummer poteren (heb je er dus twee). Je begint dan met telefonie basis en stapt later over naar totaal als je dat wenst bijvoorbeeld.

Wat Tiscali niet aanbiedt is dat je beide via hetzelfde (dus 1) toestel kan aansluiten/gebruiken als je Telefonie Basis hebt en KPN telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Gunner schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:19:
Zo vreemd ook; ik heb nu meerdere mensen bij de afdeling sales gesproken, en allemaal geven ze een ander antwoord als het aankomt op de overstap procedure. Wat ik nu begrepen is dat pas als KPN op 1/12 met xs4all contact opneemt ik een weblink van xs4all krijg waarin ik het bevestig, als ik dus al via Tiscali surf.

Ik zie wel hoe het loopt.
Dat bleek bij mij dus ook het geval. Volgens XS4ALL: op het moment dat XS4ALL van KPN te horen heeft gekregen dat alles is overgedragen krijg je een opzeglink. (dus zit je er dan nog maand aan vast) Opflikkeren heb een contract met XS4ALL dus dat zeg ik op met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Hoe ze dat verder intern regelen zal jou boeien toch...

Enne graag gedaan ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:34:
[...]

Ik zit op 2320m afstand en heb zo rond de 9000kb/s op een 12 mbit lijn. Beetje jammer.Is toch verlies van 25%. Zou niet weten of ik dit nog zou kunnen verbeteren. Hier in huis zijn aansluitingen goed.

offtopic:
Merk nu overigens dat Tweaknews niet volledige bandbreedte trekt. (miss. probleempje bij tweaknews?)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een simpele vraag maar ik kom er met de huidige settings niet uit. Heb sinds kort het Zyxel P-2602HW-D1A van Tiscali en ik loop weer eens tegen het feit aan dat NAT op Moderate wordt gegeven door mijn XB360 (via UTP aangesloten).

XB360 heeft al een vast IP en de overige gegevens zoals Gateway en DNS staan ook goed ingesteld. Ik heb ook al rules gemaakt voor het forwarden over NAT en de firewall maar blijkbaar doe ik daar toch iets niet helemaal goed. Waarschijnlijk omdat je de firewall zowel kan configureren voor LAN-LAN, LAN-WAN, WAN-WAN en WAN-LAN en helaas heb ik iets te weinig kaas gegeten hiervan om er zelf uit te komen.

Iemand die een dergelijke router heeft staan en een paar screenies voor me heeft of uitleg hoe dit aan de gang te krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zet de firewall in je ZyXEL eens uit om te kijken of je probleem dan weg is. Als het dan nog steeds zo is hoef weet je in ieder geval dat je verder moet zoeken bij NAT. Anders ga je graven in dingen die je niet moet veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:28
Ik heb momenteel een T6 abo (met telefonie) sinds juli 2006.
De afstand tussen de centrale en m'n aansluiting schijnt volgens meting op een site van tu delft is ong 1200 meter.
Tevens op pcdb.bbned.nl zou ook adsl2+ beschikbaar zijn. Volgens speedtest zou op een postcodecheck zonder huisnummer 1350 meter de juiste afstsand zijn.
Moden traint in met 6144 down en 768 up.
Wat zou er nog te upgraden zijn?????? En zo ja kan dat dan zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Op welke centrale ben je aangesloten (dat geeft de tudelft en bbned)? Als BBNed er ADSL2+ apparatuur heeft staan kan Tiscali dat (nog) niet hebben staan wellicht.

Je kan inloggen bij Tisacali bij 'wijzig mijn abonnement' en zien of T12 beschikbaar is (al) op je adres. Als dat nog niet is komt het later dit jaar beschikbaar als de centrale is omgebouwd. Tiscali is nog niet klaar om alles om te bouwen en gaat binnenkort weer van start met het restje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vreemd. Misschien is het normale procedure hoor, maar ik krijg toch wel 2 in mijn ogen vreemde brieven van XS4ALL en KPN. Waarschijnlijk maak ik me weer eens druk om niets :)

Uit de brief van KPN
KPN heeft uw opdracht ontvangen tot opheffing van uw ADSL aansluiting op telefoonnummer xxxxx

Uw aansluiting zal per 28 december 2006 buiten dienst worden gezet. Op deze datum is uw contractsperiode op grond van de voor u geldende voorwaarden ten einde.

....
Tot 21 december 2006 kunt u nog besluiten uw huidige ADSL abonnement via een andere ISP voort te zetten of te wijzigen in een abo door DIrect ADSL
Uit de brief van xs4all
Onlangs heeft u XS4ALL verzocht uw ADSL abonnement te beeingigen. Uw verzoek is in behandeling genomen en tevens doorgestuurd nar KPN zodat ook uw ADSL abonnement van KPN wordt opgezegd.
Is dit normale procedure want ik zit niet te wachten op het feit dat ik per 28/12 niets meer kan. Vreemd is dat ik helemaal nergens iets lees over mijn geplande overstap naar Tis

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 07-10-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:11:
Op welke centrale ben je aangesloten (dat geeft de tudelft en bbned)? Als BBNed er ADSL2+ apparatuur heeft staan kan Tiscali dat (nog) niet hebben staan wellicht.
Ik zie wel op de tisc site dat er nog maar 3 keuzes zijn vwb abo's. T6, T12 of T20.
T6 is wel in verhouding volgens mij het meest economische abo.
Centrale is Alphen aan den Rijn-Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Gunner schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:48:
Vreemd. Misschien is het normale procedure hoor, maar ik krijg toch wel 2 in mijn ogen vreemde brieven van XS4ALL en KPN. Waarschijnlijk maak ik me weer eens druk om niets :)

Uit de brief van KPN

[...]

Uit de brief van xs4all

[...]

Is dit normale procedure want ik zit niet te wachten op het feit dat ik per 28/12 niets meer kan. Vreemd is dat ik helemaal nergens iets lees over mijn geplande overstap naar Tis
Heb precies dezelfde brieven gehad. Advies: nogmaals bellen naar XS4ALL en KPN om te vragen wat de status is en wat ze van plan zijn.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

robbydw schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:33:
[...]

Heb precies dezelfde brieven gehad. Advies: nogmaals bellen naar XS4ALL en KPN om te vragen wat de status is en wat ze van plan zijn.
Mjah, maar vooral dat stukje uit de brief van KPN dat ik tot 21 december heb om een andere ISP te zoeken, dat heb ik ja immers al gedaan. Ik bel maandag sowiezo de klantenservice. Volgens mij weet KPN allang dat ik naar Tiscali ga overstappen aangezien de procedure binnen Tiscali gewoon loopt zoals het zou moeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 07-10-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:52:
[...]

Ik zie wel op de tisc site dat er nog maar 3 keuzes zijn vwb abo's. T6, T12 of T20.
T6 is wel in verhouding volgens mij het meest economische abo.
Centrale is Alphen aan den Rijn-Centrum.
Alphen aan den Rijn-Centrum (en ook -Ridderveld) moeten nog worden omgebouwd. De planning is om dat nog dit jaar te doen, anders als dat niet meer lukt begin 2007 (jaarwisseling houdt je niet tegen immers).

Dan komen T12 en T20 ook beschikbaar in Alphen aan den rijn.

* bjck wacht daar zelf ook op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:32:
[...]

Dan komen T12 en T20 ook beschikbaar in Alphen aan den rijn.

* bjck wacht daar zelf ook op..
Vind zelf T6 best wel al een behoorlijke speed en T12 en T20 zijn wel gelijk een heel stuk duurder.
Bovendien loopt m'n abo net 3 maanden, dus...............

/me wacht bjck op T 12 of 20 of valt ie ook onder Alphen-C....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
offtopic:
Wacht op T20 in Alphen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:01:
offtopic:
Wacht op T20 in Alphen.
da's toevallig een plaatsgenoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Ik ben van plan om het T12 abonnement te gaan nemen. Nu hebben mijn ouders sinds 1 oktober 2006 T6 en hebben een ander modem dan degene die staat op de eerste pagina van dit topic. Het is namelijk de Zyxel P-2602H-D1A over POTs. Weten jullie misschien of het wireless-modem voor het T12 abonnement ook is veranderd of is deze dezelfde gebleven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali is een overgang aan het maken naar een nieuw model ZyXEL modem. De -61C en -63C modellen worden vervangen door respectievelijk D1A en D3A (PSTN en ISDN versies).

Ze doe en kunnen hetzelfde gewoon, webinterface is ietsje anders/vernieuwd wat je er aan kan zien. En hij staat rechtop nu in plaats van platliggen. Owja, hij is grijs in plaats van zwart nu.

Dus als je nu een 2602H-D1A hebt al komt dat overeen met de 2602H-61C gewoon. De HW(iFi) versie voor wireless kan dus ook de D1A al zijn of de -61C nog, maakt niets uit verder.
scofield schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:11:
[...]

da's toevallig een plaatsgenoot?
offtopic:
Yup.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 08-10-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh dan heb ik dus zo'n nieuw modem gehad. Dacht dat ik zo'n zwarte liggende zou krijgen maar krijg zo'n rechtopstaande :)

Zijn ze verder stabieler ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
bjck schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:09:
Tiscali is een overgang aan het maken naar een nieuw model ZyXEL modem. De -61C en -63C modellen worden vervangen door respectievelijk D1A en D3A (PSTN en ISDN versies).

Ze doe en kunnen hetzelfde gewoon, webinterface is ietsje anders/vernieuwd wat je er aan kan zien. En hij staat rechtop nu in plaats van platliggen. Owja, hij is grijs in plaats van zwart nu.

Dus als je nu een 2602H-D1A hebt al komt dat overeen met de 2602H-61C gewoon. De HW(iFi) versie voor wireless kan dus ook de D1A al zijn of de -61C nog, maakt niets uit verder.

[...]

offtopic:
Yup.
Ok, de wireless versie van de 2602H-D1A heeft nu ook lifeline support of hebben de oudere modellen dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

BjcK, ik heb een tiscali telefonie vraagje waar jij wellicht het antwoord op kunt geven. Gaat over een linksys spa3000 en staat in dat topic. wil je daar eens kijken als je tijd hebt?

Groet,
Vincent

linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:10:
Oh dan heb ik dus zo'n nieuw modem gehad. Dacht dat ik zo'n zwarte liggende zou krijgen maar krijg zo'n rechtopstaande :)

Zijn ze verder stabieler ofzo?
Maakt niets uit, beide stabiel gewoon.
forumsmurf schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:14:
[...]

Ok, de wireless versie van de 2602H-D1A heeft nu ook lifeline support of hebben de oudere modellen dit ook.
Dat zou de HWL zijn, die levert Tiscali niet. Hebben ze zo hun (vele) redenen voor om dat niet te doen.
Anoniem: 151007 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:47:
BjcK, ik heb een tiscali telefonie vraagje waar jij wellicht het antwoord op kunt geven. Gaat over een linksys spa3000 en staat in dat topic. wil je daar eens kijken als je tijd hebt?

Groet,
Vincent

linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account
Ben even nog met wat andere dingen bezig, zal later vanavond even kijken. Heb zelf ook zo'n ding liggen ergens, maar net verhuisd dus zit in 'een doos' ergens :+

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 08-10-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185064

Ik heb nog een vraagje over het bellen via Tiscali. Ik wil het namelijk zo doen, dat ik gebeld wordt op mijn KPN-lijn (ik behoud dus KPN bel-budget) en zelf bel via Tiscali. Ik wil dit eigenlijk met 1 telefoon doen. Nu heb ik gelezen over de Artech AX-521/520. Maar ik kan nergens vinden hoeveel zo'n kastje kost en waar je het kunt kopen, kan iemand mij helpen? Ik heb Tiscali T6 + telefonie aangevraagd per 6-11-2006, dus ik hoop voor die tijd iets te weten, hoe ik dit kan realiseren.

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Superdude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 185064 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:42:
Ik heb nog een vraagje over het bellen via Tiscali. Ik wil het namelijk zo doen, dat ik gebeld wordt op mijn KPN-lijn (ik behoud dus KPN bel-budget) en zelf bel via Tiscali. Ik wil dit eigenlijk met 1 telefoon doen. Nu heb ik gelezen over de Artech AX-521/520. Maar ik kan nergens vinden hoeveel zo'n kastje kost en waar je het kunt kopen, kan iemand mij helpen? Ik heb Tiscali T6 + telefonie aangevraagd per 6-11-2006, dus ik hoop voor die tijd iets te weten, hoe ik dit kan realiseren.

Superdude
Na oplevering ADSL moet je telefonie toch apart aanvragen? Tijd genoeg lijkt me :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daddo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:42
Anoniem: 185064 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:42:

Superdude
Zie www.rhisc.nl of anders is er altijd nog google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Hoe stabiel / snel is ADSL van tiscali tijdens de avonduren. Ik heb nu nog een @home verbinding (Intensief 800) en de snelheid tijdens de avonduren is gewoon om te janken. Ik heb regelmatig contact gehad met de helpdesk maar dan krijg ik een vrouw die zegt dat alle waarden goed staan blabla.

Heeft iemand een link met statistieken gedurende de dag of zijn/haar ervaringen?

btw heeft een draadloos modem ook een ethernet poort? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door FreeStyler op 09-10-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle reacties. De Artech AX-520 is wel een dure oplossing, weten jullie misschien een iets goedkopere manier om toch hetzelfde voor elkaar te krijgen? Dus naar buiten bellen via Tiscali en gebeld worden op mijn KPN belbudget-lijn? Wie kan mij helpen aan een goede en goedkope oplossing? Alvast bedankt voor de reacties.

Superdude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 22:04
ik heb ook Tiscali T6 aangevraagd en net geinstalleerd. Werkt allemaal prima, snelheid is okee :)

Nu is mijn configuratie als volgt:

Zyxel P-2602 ---> 8poorts Hub --> 6 pc's

De afstand tussen het modem/router en de hub is door een trappenhuis (2verdiepingen) via een UTP kabel, ik gebruik dus maar 1 poort van het modem.

Nu zit mijn probleem in het aanleggen van VPN verbindingen. Voor 1 pc lukt dit probleemloos (vpn naar utwente) maar vervolgens kan dit niet meer op andere pc's. Wat is de reden dat ik maar 1 VPN aan kan maken?
IP's van verschillende pc's liggen in de range 192.168..1.33 - 192.168.1.39, deze zijn dus automatisch toegekend.
Graag zouden we allemaal tegelijk gebruik willen maken van een VPN naar utwente. Is hier een instelling en/of tooltje voor die dit mogelijk maakt?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184366

FreeStyler schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:37:
Hoe stabiel / snel is ADSL van tiscali tijdens de avonduren. Ik heb nu nog een @home verbinding (Intensief 800) en de snelheid tijdens de avonduren is gewoon om te janken. Ik heb regelmatig contact gehad met de helpdesk maar dan krijg ik een vrouw die zegt dat alle waarden goed staan blabla.

Heeft iemand een link met statistieken gedurende de dag of zijn/haar ervaringen?

btw heeft een draadloos modem ook een ethernet poort? 8)7
ik download nogal veel :) maar het verschil tussen de piek en dal uren is bijna niet te merken op mijn T6 abbo het is iets van +/- 10 KBs maar daar lig ik echt niet wakker van, ik haal 640KBs op 1.5 KM afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 184366 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:52:
[...]

ik download nogal veel :) maar het verschil tussen de piek en dal uren is bijna niet te merken op mijn T6 abbo het is iets van +/- 10 KBs maar daar lig ik echt niet wakker van, ik haal 640KBs op 1.5 KM afstand
En dan weet je nog niet eens of die minimale verschillen niet door de andere kant (waarvanaf je download) of door netwerk belasting bij de andere (of tussenliggende) partij is ;)

Merk hier al jaren geen enkel verschil tussen dag, avond en nacht snelheid. Ook niet na m'n verhuizing dus geen regio gebonden indicaties zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

[...]

Hmmz, jij haalt 604 kb/s bij 1.5 KM. Ik zit volgens de postcodecheck op een afstand van 2600 meter. Wat zal ik dan wel niet halen. Ik weet niet meer of ik ADSL zal nemen of niet, helluuup :o
Merk hier al jaren geen enkel verschil tussen dag, avond en nacht snelheid. Ook niet na m'n verhuizing dus geen regio gebonden indicaties zijn het.
bjck welk abonnement heb jij en hoever woon je van de centrale.

Misschien moet ik gewoon de gok wagen, alleen de prijs al en de theoretische snelheden zijn voor mij doorslaggevend. Maar ik zit er wel een jaar aan vast en als het tegenvalt ........
Stom dat ze geen proef hebben voor 3 maanden ofzo, dat vind ik wel minder. En na een jaar ga je weer een jaarcontract aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
Goh wat zit iedereen toch ver van de centrale, ik zit er 72 meter vandaan en kan hem bijna uit m'n huis zien staan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Ik snap inderdaad niet helemaal hoe sommige centrales vreemde waardes geven voor de transfers bij sommige mensen. Voorheen zat ik op 700+ meter en toen haalde ik met mijn 8Mb XS4All een top van 943KB/s en nu met mijn Tiscali T6 op 193m haal ik bijna 740KB/s.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[/quote]De Artech AX-520 is wel een dure oplossing, weten jullie misschien een iets goedkopere manier om toch hetzelfde voor elkaar te krijgen? Dus naar buiten bellen via Tiscali en gebeld worden op mijn KPN belbudget-lijn? Wie kan mij helpen aan een goede en goedkope oplossing? Alvast bedankt voor de reacties.

Superdude
[quote]

Dit is nog steeds mijn vraag, wie kan mij helpen....? Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg. Alvast bedankt.

Superdude
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.